Rechinul, balena si caracatita

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 3 decembrie 2009, 1:44 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Alexandru Solomon a produs un excelent film-documentar-investigatie-portret. Canalul Arte l-a difuzat de 1 Decembrie, HotNews.ro l-a rezumat aici, iar pelicula o puteti viziona aici. Ma voi referi mai putin la curajul abordarii, la personajele recompuse din detalii semnificative, la documentarea minutioasa si imaginile inedite. Toate la un loc merita aprecierea celor mai priceputi in arta filmului. Ca jurnalist, remarc simbolistica ingenioasa si inspirata a peliculei. Primii pestisori misca din coada acasa la Dan Voiculescu.

Urmariti cu atentie filmul: Dan Voiculescu, imbracat lejer, zburda prin mica sa imparatie cu holuri lungi tapetate cu tablouri. La intrare, zarim  incrustate in zid cateva acvarii albastre cu pestisori colorati, inofensivi. La biroul sau, Voiculescu vorbeste de sub un tablou cu Voiculescu. Ochiul din spatele camerei il vede dublu: in viu si pictat. Imaginea urca incet de pe fata vie pe chipul zugravit. Tabloul imita trasaturile aristocratiei. Cel viu se misca grobian. Raspunde ca un actor cand e intrebat unde s-au dus banii Securitatii?

Urmeaza un prim desen animat. Apare si primul rechin. Inoata ranjind in urma unui vapor care aduce  lingouri de aur si tenacuri cu dolari din tari straine. Le urmareste, sare pe mal si inghite rapid incarcatura vaporului.

Alt peste mare: fostul ofiter DIE Ioan Niculae sparge valurile intr-un iaht luxos. Si el are, acasa, acvarii si pesti. Vedem imagini cu Niculae filmate prin peretii de sticla strabatuti de mici umbre tacute. O zenzatie ciudata, aproape ireala: Niculae si lumea subacvatica parca s-au contopit.

Inca un desen animat: fabricile comuniste dispar maruntite intr-o uriasa masina de tocat. Din ea, se scurge o pasta rosie. Se transforma in vile, masini luxoase si iahturi, fireste. Apare un fel de robotel, le admira,  topaie multumit. Desenul animat il transforma intr-un rechin.

George Padure n-are nici pesti, nici acvarii. E un pestisor pe uscat. Balta a cam secat si acum se zbate in uitare, la fel ca decrepitul sau tata, fostul primar comunist al Constantei. Padure? Pentru cine-si aminteste, primul capitalist vanzator de televizoare color. Alt simbol care merita urmarit: televizorul, carcasa lui insurubata in capul nostru.

Apare Dan Diaconescu, un pestisor straniu printre rechinii lumii vechi. Acvariul sau in care pescuieste cu mult succes se numeste OTV, televizorul inundat cu ape statute.

Istoria penala a Romaniei defileaza la televizoarele-acvarii. Pesti mari si mici: Vantu, Tender, Dan Ioan Popescu, Patriciu se zbat pe la usile tribunalelor. Va considerati vinovat? Vantu rade cinic. Pana azi, nici unul n-a fost prins definitiv in navodul justitiei. Au alunecat mereu si s-au intors in marile negre ale Romaniei.

Desenul-cheie al filmului il executa cu maiestrie Dinu Patriciu pe o coala alba de hartie. Din cateva miscari precise, arhitectul deseneaza in trei imagini evolutia originalului capitalism romanesc: rechin, balena, caracatita. Sunt, in fond, cele trei metamorfoze suferite de oligarhia romaneasa. Rechinareala in ape tulburi din zorii anilor 90, balenizarea capitalului si, in fine, gestionarea si apararea lui cu ajutorul sistemului tentacular. Este chintesenta filmului, cheia cu care insusi Dinu Patriciu decripteaza succesul in afaceri cu trei imagini zambitoare: rechin, balena, caracatita.

Nu putea lipsi pestisorul auriu Gigi Becali. In acvariul sau totul sclipeste si totul pare mort.

Filmul lui Solomon se incheie la restaurant. Oameni-cu-televizoare-in-loc-de-cap asteapta la masa. Din capetele televizor ne vorbesc toti pestii mari de mai sus. Ultimele imagini de film arata interiorul unui acvariu, cu pestisori inofensivi, agitandu-se inutil printre fetele vorbitoare ale lui Patriciu, Voiculescu, Neculaie, Becali, etc.

  • Pe alocuri, filmul pare incomplet si tezist. Lipseste complet celalata fata a capitalismului romanesc de dupa 89. Ea inseamna si multinationale, cateva afaceri de succes corecte si capital onest. Numai ca regizorul s-a scufundat in strafundurile oligarhiei romanesti, ca un scafandru hotarat sa scota la lumina o lume intunecata, acunsa.
  • Adevarul lui Solomon e crud, relevat prin simbolistica caricaturala si realism jurnalistic: suntem cu totii captivi in mica lume stapanita de ei. Filmul sau are o putere uriasa  de esentializare in imagini brute si metafore revelatorii.
  • Filmul incepe simbolic cu marele jaf de la Banca Nationala, tema altui documentar de referinta  semnat tot de Solomon. Imaginile de la Marele Jaf Comunist leaga in chip simbolic doua epoci: comunismul, cu jafurile lui, si capitalismul, cu jafurile lui.
  • Un portret vitriolant al oligarhiei romanesti. Cu aceste cuvinte prezinta site-ul Arte ingeniosul film de Alexandru Solomon, o combinatie inspirata intre documentare minutioasa, investigatie precisa si detaliul unei opulente de periferie.
  • Solomon exploreaza fara inhibitii Romania tenebroasa, apele ei tulburi: lumea pestelui-pradator, universul captiv al acvariului-televizat. Ei, nouveaux riches de la marginea Europei, rechinii, balenele, caracatitele si noi, pestisorii tacuti absenti, umbrele din acvariu.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

10040 vizualizari

  • +18 (18 voturi)    
    excelent review (Joi, 3 decembrie 2009, 2:05)

    bbultmann [anonim]

    Va multumesc pentru recomandare. Abia astept sa vad filmul. Pentru vorbitorii de limba germana, filmul se poate vedea aici: http://plus7.arte.tv/de/1697660,CmC=2956934.html

    Cele bune
    • +9 (11 voturi)    
      Multumim Institutului Cultural Roman (Joi, 3 decembrie 2009, 11:17)

      George [anonim] i-a raspuns lui bbultmann

      Nu mi-a placut niciodata Voiculescu: a profitat in toate vremurile, probabil ca a avut acces la acumularile "tovarasilor" facute din infometarea noastra. Nu ai cum sa iubesti un astfel de personaj... Insa, aceeasi evolutie au avut-o si Dnii Constantin Paunescu, Trita Fanita... Oare de ce Domniile lor nu apar in acest film? Sunt dansii mai presus decat Voiculescu sau Niculae? Sunt Dnii Puiu Popoviciu, Casuneanu, Umbrarescu sau Cocos mai presus decat Gigi Becali, Dinu Patriciu sau Tender? Bine ati spus dle Tapalaga "Adevarul lui Solomon": in tara asta adevarul nu mai este de mult acelasi pentru toti...
      Multumim Institutului Cultural Roman ca a sustinut acest proiect...
  • +16 (16 voturi)    
    ce pestisori, bre? (Joi, 3 decembrie 2009, 2:07)

    zaboo [utilizator]

    parameci... si nici aia!! alge... nimic altceva...
  • +13 (13 voturi)    
    Genial :) (Joi, 3 decembrie 2009, 2:14)

    Vasile D [anonim]

    ..
  • +13 (13 voturi)    
    l-am vazut si eu (Joi, 3 decembrie 2009, 2:16)

    veninusrl [utilizator]

    filmul, este excelent din unghiul prezentarii celor care s-au imbogatit furand statul sau pe particulari (cazul lui vantu). pacat totusi ca n-a prezentat si aspecte pozitive (sper totusi ca sunt).
    finalul insa seamana cu mesajul lui D. Tapalaga din scrisoarea in care ii raspunde lui Morar inaintea primului tur la prezidentiale, cam taie speranta!
  • +21 (21 voturi)    
    Doare prea tare (Joi, 3 decembrie 2009, 2:36)

    M.O [anonim]

    Daca mai aveti nevoie de un stimulent de ura?, vizionati acest superb film, dar eu nu v-as recomanda, pentru ca pe mine ma durut prea mult, si n-m putut sa vad tot filmul.
    Aroganta, si opulenta acestui imputit de om, pe care, daca ar fi fost linga mine atunci, l-as fi spunzurat cu mainele mele, ma facut sa ma opresc sa ,ma mai uit in continuare.
    E foarte trist acest film, trist pentru toata Romania
    • +13 (15 voturi)    
      ironia, draga prietene (Joi, 3 decembrie 2009, 5:35)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui M.O

      e ca femeile alea "de bine" care-l inconjurau pe maretul voiculescu in film NU vad acest film (n-ar intelege nimic, oricum!) - DAR VOR VOTA cum vrea EL... iar pateticul geoana va fi presedintele nostru!!! iar asta - te asigur - are sa doara si mai mult!
  • +11 (11 voturi)    
    Mogulii (Joi, 3 decembrie 2009, 2:51)

    Peter Badesco [anonim]

    S-au sofisticat putin, isi prezinta singuri 'realizarile' care vezi doamne sunt incununarea 'muncii' lor. Oarecum penibil pentru ca pe fundal se aude in limba natala, spoiala de explicatii si incultura. Nu sunt lamentabili dar sunt marlani cu bani care mai devreme sau mai tarziu or sa se piarda in nimicnicie. O eventuala elita ( care nu exista momentan ) nu ar sta la masa cu asa ceva.
  • -13 (21 voturi)    
    capitalism (Joi, 3 decembrie 2009, 3:15)

    me [anonim]

    D-le Tapalaga, spuneti: "Lipseste complet celalata fata a capitalismului romanesc de dupa 89. Ea inseamna si multinationale, cateva afaceri de succes corecte si capital onest."
    Sa ne intelegem, multinationalele NU inseamna capitalism ROMANESC. Inseamna capitalism vestic. Sa ne mai intelegem ceva: orice tara in postura Romaniei, adica cu capital privat 0 in 1990, are 2 optiuni mari si late: sclavi la straini sau sclavi la romani. Si Patriciu are dreptate: capitalismul este eminamente imoral. Multinationalele de care vorbiti s-au facut in Vest acum vreo 3-400 de ani prin jafuri si crime si mai grotesti. Gen genocidul si punerea sub sclavie a populatiilor indigene din colonii si alte asemenea. De unde credeti ca origineaza capitalul ING, Barclay's ? Credeti ca marilor capitalisti americani le-a pasat prea tare de "clean government" si alte asemenea? Sa fim seriosi, afacerile cu statul sunt si au fost "modus operandi" de baza al marilor rechini in SUA, de la armament la industria (de fapt mafia) medicamentelor si asigurarilor de sanatate. Deci de ce sunt capitalistii lor mai morali decat ai nostri ? Dimpotriva, as spune ca ai nostri sunt niste mici copii cu biberon.
    Pana la urma viata e simpla: cu Mao sau cu Tzao. Vrei captalism? Accepta ca pana la urma unul mai destept o sa te conduca si o s-o duca infinit mai bine ca tine. Si nu, nu va avea aceleasi drepturi si da, va fi mai "egal" ca tine, intr-o forma sau alta. Nu accepti ? Te duci spre socialism. Bineinteles, o sa spuneti ca "it's a matter of degree". Asa e, dar la noi s-a atins paranoia deja cu mogulii, invidia ne face deja sa gasim o vina oricui are bani: "e securist dom'le, a FURAT de la stat dom'le, pai cine are?" Chiar daca e securist, eu zic ca pt a face niste milioane si a da de lucru la mii de oameni se necesita ceva mai multe calitati decat "a fost securist". Puteti sa nu fiti de acord.
    • +13 (15 voturi)    
      "Capitalism" romanesc (Joi, 3 decembrie 2009, 7:29)

      Garett [anonim] i-a raspuns lui me

      Radacinile "capitalismului" romanesc si ale pseudo-demacratiei noastre originale se regasesc nu in vestul Europei ci in America Latina. Modul de organizare al societatii romanesti este similar celui de acolo. O oligarhie de partid si de stat care controleaza totul si marea masa de manevra care aplauda docila in speranta pescuirii firimiturilor scapate printre degete de acestia. Cheia unei societati civilizate si cu adevarat democratice este o clasa de mijloc puternica. Ori tocmai acest lucru nu s-a dorit in ultimii 20 de ani in Romania. Pentru ca o clasa de mijloc numeroasa, educata ar fi mult mai putin controlabila decat "plebea". Faptul ca a dat de lucru la milioane cum spuneti nu il absolva pe "mogul" de vina initiala de a fi furat enorm de la stat si nici de aceea de a fura in continuare. Nu vorbim de "the robber barons" din America anilor 1800 cei care puneau bazele industriei vorbim de cei care au taiat halci intregi dintr-o industrie deja existenta, dintr-o economie deja existenta. Nu vorbim de Rockefeller infiintand prin mijloace mai putin ortodoxe Standard Oil vorbim de Patriciu cumparand Petromidia de 1 mld de $ cu cateva milioane. Este cu totul alt lucru.
      Cat despre contractele cu statul de acord se fac peste tot in lume in conditii "ciudate"dar nicaieri nu ajunge sa coste km de autostrada in campie de 3-4 ori mai mult decat km de autostrada alpina in alte tari,
      Acei mii de oameni la care "securistii" au dat de lucru puteau la fel de bine sa lucreze la aceleasi companii detinute de stat dar conduse eficient nu falimentate intentionat doar pentru a fi vandute pe cativa centi.
      Nu sunt adeptul socialismului sau a unei economii etatiste dar in nici un caz ce s-a intamplat si ce se intampla inca la noi nu se poate considera capitalism.
      Practic in 20 de ani statul s-a auto-desfiintat ramanand doar o fantoma cu o autoritate din ce in ce mai indoielnica.
      • +9 (9 voturi)    
        Modelul capitalismului românesc (Joi, 3 decembrie 2009, 9:59)

        aac [utilizator] i-a raspuns lui Garett

        nu e luat din America Latină ci este o copie nereuşită a sistemului din Rusia lui Putin, minus Putin (dacă pot spune aşa ceva). Putin există, e unic şi e la locul lui.
      • +9 (11 voturi)    
        Adevaratele radacini (Joi, 3 decembrie 2009, 11:11)

        constantin cojocaru [anonim] i-a raspuns lui Garett

        1. Nu, domnule Garett! Adevaratele radacini ale "capitalismului" romanesc si ale democatiei "originale" nu se regasesc in America Latina, ci in Romania anului 1990.
        2. In ziarul ADEVARUl din 13-14 ferbruarie 1990, am publicat studiul "Restructurarea economiei romanesti", care avea sa intre in constiinta opiniei publice sub denumirea de "Varianta Cojocaru". Au urmat sute de alte studii, articole, interventii la postul national de radio si cel de televiziune, pana in momemtul in care mi s-a interzis dialogul cu poporul roman.
        3. Interventiile mele au fost stranse in volumele PRIVATIZAREA: DE CE? CUM? PENTRU CINE? (1990); IESIREA DIN PRAPASTIE (1998) si CRIMA NUMITA PRIVATIZARE (2009). Le gasiti pe www. variantacojocaru.ro
        4. Din pacate, adevarul ramane, in continuare, ascuns. Nu statul roman a fost jefuit, ci poporul roman. Autorul jafului este statul roman. La data de 7 august 1990, capitalul romanesc - fabrici, uzine, hoteluri, banci etc - se afla in proprietatea poporului roman. Prin Legea 15/1990, acest capital a fost trecut ,abuziv, din proprietatea poporului in proprietatea privata a statului roman. Cu ajutorul inflatiei, generata de statul roman, prin componenta sa BNR, acest capital a fost, apoi, impins in faliment, astfel incat sa poata fi vandut pe nimic, guvernantilor, camarilei acestora, si strainilor. O parte a capitalului a fost distrusa, demolata, vanduta ca fier vechi si transformata in vile si jeepuri, o alta parte produce profituri uriase pentru noii proprietari. In prezent, in Romania, 2/3 din PIB sunt profituri si 1/3 salarii. In Elvetia si Slovenia, de exemplu, raportul este exact invers. Salariile romanilor sunt de 3-4 ori mai mici decat cele ale cehilor, slovacilor. Au fost distruse 4 milioane locuri de munca. Avem 3 milioiane de capsunari si 6 milioane de copii care traiesc fie fara tata, fie fara mama, fie fara amandoi parintii. Nu avem clasa mijlocie, statul roman nu reprezinta interesele calei mijlocii, ci ale clasei oligarhilor.
        • +2 (4 voturi)    
          D-le Cojocaru (Joi, 3 decembrie 2009, 13:05)

          Garett [anonim] i-a raspuns lui constantin cojocaru

          Imi aduc aminte de "varianta Cojocaru" si de discutiile de atunci. Era o alternativa viabila si in mod clar mai onesta de a imparti averea statului decat cuponiada. Din pacate interesele au fost cu totul altele iar faptul ca parintele "democratiei originale" este inca activ politic chiar si in 2009 arata clar implicatiile "duminicii orbului", Multumesc pentru adresa site-ului Dvs. am sa studiez pe indelete informatia de acolo.
          • +1 (3 voturi)    
            Cuponiada (Joi, 3 decembrie 2009, 14:32)

            constantin cojocaru [anonim] i-a raspuns lui Garett

            1. Eu nu am propus "impartirea" averii statului. Nu am recunoscut, niciodata, dreptul statului de a fi proprietar de capital. Statul nu creeaza capital si nu are nici dreptul de a fi proprietar de capital. Numai cetatenii au acest drept. In 1948, cetatenii Romaniei au fost deposedati de capitalurile lor de catre statul comunist. In perioada 1948-1989, acelasi stat comunist le-a interzis romanilor dreptul de a avea capital in proprietate privata. Statul comunist a preluat 1/3 din avutia creata de romani si a transformat-o in capital, adica in mii de fabrici, uzine, spatii comerciale. hoteluri, banci etc, toate aflate, conform Constitutiei de atunci, in proprietatea "intregului popor".
            2. Ceea ce am propus eu, atunci, la inceputul anului 1990, a fost trecerea intregului capital din proprietatea comuna (comunista) in proprietatea PRIVATA (capitalista) a tuturor romanilor, lucru pe care l-au facut cehii 2 ani mai tarziu, in 1992. Eu nu am propus ni un fel de pomana, ci recunoasterea unui drept.
            3. Daca statul roman nu ar fi adoptat Legea 15/1990, ci legea pe care am propus-o eu (care poate fi citita pe site-ul mentionat), astazi am fi avut o altfel de economie, o altfel de Romanie, o Romanie fara moguli, fara rechini, fara balene, fara caracatite, fara saracie pentru cei multi si lux nemeritat pentru un pumn de nesemtiti.
            4. Cuponiada a fost o inginerie pusa la cale de guvernanti pentru a arunca praf in ochii poporului si pentru a compromite "varianta cojocaru".
            5. Drepturile de proprietate ale romanilor asupra capitalului acumulat de ei pana in 1990 raman intacte si imprescriptibile. Asa cum statul roman postcomunist i-a despagubit pe cei care fusesera deposedati de statul comunist in 1948, tot asa statul roman viitor ii va despagubi pe ceatatenii Romaniei pentru capitalul de care au fost deposedati prin Legea 15/1990. Sta la indemana romanilor sa se uneasca si sa-si construiasca un astfel de stat, al lor. Istoria lor si Constitutia UE le confera acest drept
            • -1 (1 vot)    
              legea cojocaru (Luni, 8 februarie 2010, 18:21)

              suiudoru [anonim] i-a raspuns lui constantin cojocaru

              sunt de acord cu propunerea dlui cojocaru dar nu vor fi de acord niciodata domnii capitalisti de la guvernare.Acolo este mafia si acolo se trag sforile .Este greu de crezut ca vor mai putea fi inlaturati acestii banditi,ba mai mult ati vazut si dvoastra ca acum ar dori sa vanda si casa poporului,--rusine domnilor --mai ales dlui Prigoana care este initiatorul.
    • -4 (8 voturi)    
      felicitari (Joi, 3 decembrie 2009, 9:36)

      goe [anonim] i-a raspuns lui me

      Cel mai lucid comentariu a luat cele mai multe minusuri. Bravos natiune, halal sa-ti fie.
      Mi-e teama ca suntem pe punctul de a atinge coarda unei manii proletare de care ar fi fost mandru insusi Gheorghiu Dej daca ar mai fi trait. Repet, nu-i simpatizez pe cei prezentati, consider ca s-au imbogatit intr-un mod imoral, dar ultimul lucru pe care as vrea sa-l vad in Romania este o noua vanatoare de chiaburi. Filmul este facut prost si numai documentar nu se poate numi.
    • +7 (7 voturi)    
      Ai, nu zau, mai draga? (Joi, 3 decembrie 2009, 9:59)

      Capitalistu' poporului [anonim] i-a raspuns lui me

      Acum 300-400 de ani se mai practicau si alte obicieuri simpatice - decapitarea in piete publice, legarea de stalpul infamiei, spanzurarea, se murea de ciuma si holera, era un nene de-si zicea rege care facea ce-l taia pe el capul, pe ici pe colo se crapa de foame, lumea iesea la razboi pentru religie. Toate chestiile astea erau perfect legitime acum 300-400 de ani dar ma indoiesc foarte tare ca acum ti-ar placea sa fie la fel. Asa ca mai lasa prostiile astea, ca suntem in secolul 21 si intre timp, in caz ca n-ai observat inca, obiceiurile s-au mai schimbat. Si da, bai tovarase, e ilegal sa furi, e ilegal sa delapidezi si sa inseli si sa speli bani si sa fraudezi in capitalismul de azi. Si inca ceva, tovarase: capitalismul lui Voiculescu nu necesita mai multe calitati decat "a fost securist". Calitatile securistului invartit astea sunt: tupeu, nesimtire, jmecherie, lipsa de scrupul, ticalosie si aroganta. Ca daca nu le avea nu se facea securist.
    • +5 (7 voturi)    
      Capitalism (Joi, 3 decembrie 2009, 10:21)

      Vasiloe [anonim] i-a raspuns lui me

      OK, de acord ca atunci in 90 nu au fost bani si s-au facut privatizari asa cum s-au facut. Securistii si cei din planul doi al PCR-ului s-au imbogatit. Dar acum ca s-au imbogatit de ce nu fac si ei ceva bun pentru tara? de ce s-au bagat in politica si incearca sa stopeze mersul tarii spre reforma? de ce fac trafic de influenta influentind justitia si parlamentul? de ce nu-l lasa pe presedinte sa reformeze tara ca sa se integreze in Europa? de ce ne mint cu presa si televiziunile patronate de ei? de ce nu-sivad de afacerile lor acuma si sa lase politica politicienilor?
      Ei nu se uita ca pe linga ei exista o sumedenie de oameni saraci, copii care nu au ce minca, pensionari care nu au cu ce sa-si cumpere medicamente? de ce sint atit de lacomi si nu se multumesc cu ce au si vor mai mult? mult mai mult?
      Ajunge ! acum este timpul sa-i stopam.
  • +8 (8 voturi)    
    nelu (Joi, 3 decembrie 2009, 3:17)

    nelu [anonim]

    ...Fara cuvinte... :(:(
  • +10 (10 voturi)    
    de la guvizi la oameni (Joi, 3 decembrie 2009, 3:31)

    viorrell [utilizator]

    Multumesc pentru un excelent review.
    Sunt sigur ca filmul nu a fost conceput ca instrument electoral, dar din pacate el ar putea fi folosit astfel, pentru ca cei mai vizibili oligarhi din film care sunt implicati politic se situeaza momentan intr-o anumita tabara, iar din pacate niciuna dintre taberele din care avem de ales acum nu e straina de tranzitia rechin-caracatita. Asta e marea tragedie.
    Totusi, cred ca filmul merita vazut si, oricat e de dureros, ne face bine. Doar in adevar ne putem transforma din guvizi in oameni.
  • +8 (8 voturi)    
    typo (Joi, 3 decembrie 2009, 3:37)

    viorrell [utilizator]

    Cred ca in ultimul paragraf ar trebui "Ei, nouveaux riches ...".
    Nu e nevoie sa publicati acest comentariu.
    Toate bune!
  • +13 (13 voturi)    
    Nici macar nu se sfiesc sa recunoasca... (Joi, 3 decembrie 2009, 4:02)

    des [utilizator]

    ... toti erau pregatiti... se mindresc ca au fost "vizionari"... Bineinteles, Ceausescu trebuia ucis...
    Ce fraieri am fost... si mai sintem... ne meritam soarta!
  • +14 (16 voturi)    
    excelenta analiza (Joi, 3 decembrie 2009, 4:49)

    Iliescu reloaded [anonim]

    Filmul este excelent. Cinematografia filmului.este foarte buna. Vorba meseriashului Dan Diaconescu, fac parte din cei 4mil de romani plecatzi de scarba, care pe vremuri considerau moralitatea una din virtutzile umane. Un fiu de securist (altul decat Geoana), mi-a zis dupa 90, o vorba memorabila. "Ba voi atzi ramas blocatzi pe revolutzie". Astazi este angajat la NATO. Poate pentru ca am ramas blocat o sa ma duc tocmai in Canada sa votez cu Basescu, in numele unui principiu. Cine vede filmul shtie shi principiul.
  • +11 (11 voturi)    
    Ceva lipseste (Joi, 3 decembrie 2009, 5:25)

    Rafaila [anonim]

    Lipseste legatura cu Nicolae Ceausescu - din context. Nu am vazut filmul dar in contextul articolului acest amanunt deloc nesemnificativ lipseste. Oceanul primordial din care se trag monstrii este Cartierul Primaverii - cartierul lui Ceausescu si al nomenclaturii comuniste. Rechinii sint mostenitorii directi ai piramidei de putere ceausiste. Printr-un vot catastrofal dat duminica, sau prin furt de gen lovitura de stat sub masca alegerilor, nu ne intoarcem in timp cu numai douazeci de ani. Ne intoarcem in lumea lui Nicolae Ceausescu fara Ceausescu. Ori lumea aceea, daca ar fi existat, ar fi fost un si mai ingrozitor cosmar.
    • +8 (8 voturi)    
      Care legătură?! LĂCOMIA! (Joi, 3 decembrie 2009, 8:04)

      mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui Rafaila

      Îmi pare rău că trebuie să ți-o spun dar legătura cu Ceaușescu este asta. Toți ăștia și-au dorit să-l vadă mort pe Ceaușescu mai dihai ca marea majoritate a poporului român. Eu personal nu l-am vrut mort (în niciun caz executat ca ultimul șobolan într-o zi de Crăciun!), am vrut să nu-l mai văd la putere, dar mort, în niciun caz! Așa cum nu pot dori moartea unui Patriciu sau Voiculescu, gunoaiele nu mor, ele eventual se pot recicla.....

      Toți frustrații ăștia l-au vrut mort pe Ceaușescu pentru că ei nu au putut face ceea ce au făcut acum. Au stat la pândă și l-au executat rapid pentru a da drumul lăcomiei, ținută ani de zile în frâu. De douăzeci de ani, ne stăpânește LĂCOMIA și am devenit un popor lipsit de sentimente! Pentru mulți dintre noi ei au devenit, modele, etaloane....

      Nu numai somnul rațiunii naște monștri, dar și lăcomia. Toți acești monștri nu au putut exista pe vremea lui Ceaușescu!

      Dați-mi minus dacă nu am dreptate...
      • +2 (2 voturi)    
        Dincolo de lacomie (Joi, 3 decembrie 2009, 15:54)

        Rafaila [utilizator] i-a raspuns lui mamacerghida

        Dincolo de lacomie, este singele varsat pentru a justifica rolul de salvator al revolutiei atribuit lui Ion Iliescu de catre Moscova. Pe urmele celor care astazi va prostesc din nou cu televizorul este singe nevinovat. Lacomia este numai liantul - recompensa. Liantul fundamental este vina comuna - tradarea tarii si crima savirsita. Traseul lui Ion Iliescu in istoria Romaniei este patat de singe. Il va spala Mircea Gioana?! Puterea malefica a lui Ion Iliescu, obtinuta prin lovitura de stat, mai poate fi salvata numai prin lovitura de stat. Asta se coace pentru duminica.
        • 0 (0 voturi)    
          Corect! (Joi, 3 decembrie 2009, 16:51)

          mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui Rafaila

          Din păcate, s-a încercat diluarea vinii precise, concrete, până la vina generală. Și ni s-a trântit verde în față. TOȚI AȚI FOST VINOVAȚI. S-a ajuns până acolo să trebuiască să te simți vinovat doar pentru că te-ai născut și trăit în România acelor vremi.

          Pe de altă parte nu aș repeta greșeala din cazul Ceaușescu în cazul Iliescu! Total fals! Sacrificarea oribilă a lui Ceaușescu (a fost chiar ritualică chiar dacă inconștient) merita să îi purifice pe ceilalți vinovați. Pe pândaci și răspândaci. Iliescu a fost scos din mânecă de însăși sistemul care rebuia să se autosalveze și să înceapă autoreplicarea. Totul a funcționat ceas, după program....

          Nu, Iliescu nu este mai vinovat decât cei care au sosit în cârca lui să încropească un sistem poate mai monstruos decât cel de dinainte. Viza lor era jefuirea și trădarea României. Și vinderea ei pe bucăți, asta în timp ce ni se picura tot timpul că ȘI NOI am fost la fel de vinovați deci, ar fi trebuit să tăcem.... Și că vânzarea se face de data asta ÎN NUMELE NOSTRU... Un sistem diabolic pe lângă care dictatura este floare la ureche

          Dovada că sistemul este acum mai puternic ca oricând o avem în aceste zile. Avem mai multe televiziuni, și totuși, am ajuns să avem ca singură sursă credibilă de informație, Internetul lui Hotnews! Avem o Românie furată din care românii au fugit sătui și dezamăgiți. ACUM avem o Românie pe buza prăpastiei. Care riscă să fie confiscată cu totul și definitiv. O Românie în care o să zburde Patriciu și-o să bântuie Vântu
  • +3 (9 voturi)    
    Presa, despre mitocanul infiltrat la varf (Joi, 3 decembrie 2009, 6:14)

    Om bun [anonim]

    In 1990, ziarele dezvaluiau ca Mircea Dinescu (isi facuse armata la securitate) a fost infiltrat de securitate in randul scriitorilor importanti ( in apropierea lui Marin Preda), cu sarcina sa participe la chefuri, sa ii distreze cu bancuri trivial-barbatesti, sa le pregateasca si sa le serveasca acestora bauturi si cafele, sa le afle intentiile, pe care sa le raporteze printr-o retea extrem de bine securizata, cu ramificatii in lumea intelectuala din Vest. Faptul ca soacra lui este rusoaiaca, scriau ziarele, l-a determinat sa fie un gorbaciovist militant, sa sustina promovarea lui Iliescu (omul Moscovei) ca uzurpator al tronului lui Ceausescu. Mircea Dinescu este un filorus pasionat, instruit de soacra, un adversar in stil rusesc al Americii. Intreaga lui viata politica, inainte si dupa '89, a fost cea clasica a unui securist sub acoperire., cu misiuni in zona din varful societatii. A fost, scriau ziarele, impins in primele randuri ale "revolutiei in direct", promovat de Iliescu in fruntea CPUN, atacant al taranistilor, colaborator al liberalilor dubiosi, apropiat al lui Patriciu, beneficiar al unui post f. bine platit in CNSAS (introdus de liberali), imbogatit peste noapte cu via nobila de 50 de hectare, din Oltenia, bagaret impertinent pe la toate intalnirile de taina in care se faceau si se desfaceau guverne, un echivalent al unui competitor al lui, Guse, un campion, ca si acesta, al lichelismului, al oportunismului desant Radacinile si evolutia de securist infiltrat, cu bune rezultate in munca, i-au asigurat lui Mircea Dinescu accesul direct in varful retelei mogulilor Patriciu si Vantu, ca propagandist si aparator al intereselor acestora, dusman feroce al lui Basescu. Asa l-a descris presa pe saltimbancul Mircea Dinescu, in toata perioada de dupa '89. Dinescu se zbate violent, acuza trivial, nu mai are masura, este intr-o panica permanenta. Toata aceasta gesticulatie violent- nestap
    • +2 (4 voturi)    
      Ziarele din 1990 (Joi, 3 decembrie 2009, 10:34)

      Om prost esti [anonim] i-a raspuns lui Om bun

      Ce sa zic, ziarele din 1990 reprezinta chintesenta adevarului. Parca ziarele alea scriau ca minerii au gasit dolari, droguri si masini de tipatir bani la taranisti, nu ?
  • 0 (6 voturi)    
    slab (Joi, 3 decembrie 2009, 6:14)

    goe [anonim]

    Articolul asta e mult mai bun decat filmul. Extrem de superficial si tendentios. Nu ma intelegeti gresit, nu-i simpatizez pe cei prezentati, dar din amestecul genului documentar cu genul satiric si cu frustrari personale a iesit un kitch absolut.
    Vreti documentar cu oligarhi facut profesionist? Cautati "The Rise and Fall of The Russian Oligarchs", facut de BBC. Pe urma comparati cele doua filme, dar mai ales cele doua istorii. Veti avea 2 surprize :)
  • +5 (7 voturi)    
    Subtitrati-l repede ! (Joi, 3 decembrie 2009, 6:52)

    Lacul Baikal [anonim]

    Subtitrati filmul repede, azi si dati-l pe bloguri, etc.
    Trebuie sa-l vada cat mai multi in aceste zile !
  • +7 (7 voturi)    
    Din pacate, domnule Tapalaga, (Joi, 3 decembrie 2009, 7:08)

    domino63 [anonim]

    doar cei de afara mai dau astfel de filme. La noi, nu se poate! Cum saaccepte voiculescu, vantu, patriciu sa fie doar niste amarati de pestisori!? Chiar si balene sau rechini e prea putin pentru ei!
    Doar consumatorii nostri de "umor" sunt in stare sa râdã la glumele rasuflate de pe antene, la caricaturile de glume ale tavareului, la zambetele scremute ale realitatilor! LA ei, creierul e doar un ornament din nastere, cu care cei mai multi nu striu ce sa faca. Doar au televizor, nu?! Ce sa mai gandeasca ei! Are grija si fni/ul, vantu, patriciu! Sunt doar niste amarati de pesti, care nici macar acvariu nu au!
  • +6 (6 voturi)    
    :( (Joi, 3 decembrie 2009, 7:49)

    mamacerghida [utilizator]

    Din păcate de câte ori încerc să deschid link-ul, Firefoxu crapă. Oricum este relevant rezumatul Annei Blăjan...

    Am auzit că filmul va fi dat nonstop în zilele de sâmbătă și duminică pe Realitatea, Antene și TVR... :-P
    • +3 (3 voturi)    
      perseverenta (Joi, 3 decembrie 2009, 12:21)

      Anne-Marie Blajan [anonim] i-a raspuns lui mamacerghida

      da, asa mi s-a intamplat si mie ieri cand scriam articolul si vizionam filmul. dar cu putina perseverenta, merge. sau trebuie schimbat playerul in care sa il vedeti. pe laptopul meu de-acasa l-am deschis cu flash player si e ok. nu va descurajati, merita vazut, chiar daca am incercat sa surprind esentialul in prezentarea filmului. :)
      • 0 (0 voturi)    
        Mulțumesc.... (Joi, 3 decembrie 2009, 15:10)

        mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui Anne-Marie Blajan

        Anna Maria, am decis să amân vizionarea pentru duminică. Îl voi vedea cu siguranță, probabil deja se poate torenta....

        O blăjeancă (pe bune:))
  • +5 (5 voturi)    
    "Romania a fost si e condusa de mediocri" (Joi, 3 decembrie 2009, 8:09)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Cam asa a spus Voiculescu, nu?

    Si-atunci de ce-l faceti, stimabililor, "mogul"?

    Ca doar omul a spus adevarul, nu?
  • -10 (14 voturi)    
    ceva lipseste (Joi, 3 decembrie 2009, 8:21)

    Rosebud [utilizator]

    Lipseste tatucul Rechinului, balenei si caracatitei: Basescu!
    • +7 (11 voturi)    
      Ba iti lipseste si tie ceva: (Joi, 3 decembrie 2009, 10:02)

      Godfather [anonim] i-a raspuns lui Rosebud

      chestia aia de se cheama inteligenta si discernamant. Dar nu te amara, fara se traieste mult mai bine. Stii, vorba aia: No brain, no pain. Sa fii matale sanatos.
    • +7 (11 voturi)    
      Din fericire ... (Joi, 3 decembrie 2009, 10:02)

      aac [utilizator] i-a raspuns lui Rosebud

      ... Prostia NU doare.
      Ar trebui să faci cinste tuturor pentru chestia asta.
    • +1 (3 voturi)    
      In cazul tau, lipseste creierul (Joi, 3 decembrie 2009, 16:04)

      Rafaila [utilizator] i-a raspuns lui Rosebud

      Hei, Rosebud, taica, in cazul tau se vede ce lipseste, creierul. Ori, atunci cind natura nu s-a obosit sa-ti dea ceea ce in mod normal ar fi trebuit sa ai, o fi fiind vreun rost, vreun motiv. Da fuga la oglinda si vezi, poate scrie pe tine ceva, se spune ca ce iti e scris in frunte ti-e pus. Ca la nunta, bre, ti s-o fi lipit vreo bancnota pe frunte si nu ti-ai dat seama. Poate ca apasa virtos asupra creierului, daca o fi fiind asa ceva in cutiuta. De-aia zic, nu strica sa te uiti un pic la tine, in partea de sus, ceva nu e in regula acolo. Cauta-te, bre, poate te mai poti gasi.
  • +5 (7 voturi)    
    Intrebari (Joi, 3 decembrie 2009, 8:46)

    Justin Puscasu [anonim]

    Cati romani vor vedea filmul? Cati il vor intelege? Cine se poate opune caracatitei? Basescu? Ce sanse ar avea sa schimbe ceva, daca va castiga alegerile? Unde vom ajunge daca nu va castiga?
    Exista vreeun prag limita al tolerantei romanilor la cinismul si nesimtirea unui Patriciu sau Vantu?
  • +4 (6 voturi)    
    Impresionant! (Joi, 3 decembrie 2009, 10:51)

    golan nesimtit [anonim]

    filmul trebuie vazut de romani!!!poate vor intelege cat mai multi miza pt care lupta cu disperare alianta anti-.alegerile din 6 decembrie ne obliga la o optiune responsabila, pe termen lung!!!daca legitimam prin votul nostru rechin-balena-caracatita, suntem niste prosti,ignoranti si inconstienti.eu vreau sa traiesc normal intr-o tara normala. votez pt reforme, votez basescu!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Trist este (Joi, 3 decembrie 2009, 10:54)

    Gore [anonim]

    ca majoritatea tacuta si cu creierele spalate de televiziuni va vota ce vor tovarasii moguli (rechini, balene, caracatite...).
  • +3 (3 voturi)    
    domnilor (Joi, 3 decembrie 2009, 11:46)

    micsunica [anonim]

    Tineti mai sus in pagina materialul acesta.
  • -1 (3 voturi)    
    tREZITI-VA HOTNEWS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 (Joi, 3 decembrie 2009, 11:49)

    vera [anonim]

    Am auzit acum la Antena 3 ca la Botosani au pus afise pe sediile PSD cu jos comunismul. Voi ce faceti ? De ce nu scrieti nimic, HotNews ?
    • +1 (1 vot)    
      si? (Joi, 3 decembrie 2009, 12:37)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui vera

      nu sunt comunisti? (think of ilici)
  • +1 (1 vot)    
    :( (Joi, 3 decembrie 2009, 12:51)

    tirolez [utilizator]

    de ce abia acum apare filmul? :( simt ca e tarziu :((

    sunt de acord cu cine a scris mai sus, ca nu fac si ei ceva pentru tara. Si in America multi au facut bani in mod dubios dar dupa aia au construit biblioteci, universitati, au lasat aproape tot dupa ce au murit etc. Un exemplu este Andrew Carnegie.
    Nu-mi spuneti de fundatiile lui peste ale lui Patriciu si Voiculescu, prin alea isi deduc profitul, 2 bani in ochii fraierilor. Cred ca nu dau un leu peste suma maxima deductibila.

    Eu cred ca urmeaza distrugerea clasei mijlocii, e singura sansa ca psdul sa castige de acum incolo, pana acum aceasta le-a dejucat planurile.
    ei vor ca toti sa fim saraci si sa ne bucuram la o punga de faina iar ei sa acumuleze restul. Nu ne vom intoarce la comunism, nu are sens, le convine capitalismul asta, doar ca il vor putin mai restrictiv, ei tot, restul nimic.
    Am avut o sansa uriasa astia 5 ani, daca presa nu era atat cumparata, poata multi oameni ar fi vazut adevarul. Basescu e vinovat pentru ca nu a fost mai diplomat, a incercat sa-i darame pe toti odata, si a avut incredere ca Tariceanu il va sprijini. Tzeapa.
  • +2 (2 voturi)    
    hm... (Joi, 3 decembrie 2009, 14:02)

    dan [anonim]

    ce e curios e ca brusc sunt foarte transparenti si joviali, parca nici nu mai incearca sa nege... oare e megalomanie...sau fin statisticieni?...
  • +2 (2 voturi)    
    FELICITAI DAN TAPALAGA ! (Joi, 3 decembrie 2009, 14:50)

    Adrian M [anonim]

    Pentru intreaga prestatie de la iRealitatea TV din urma cu 2 zile. Scopul prezentei dumneavoastra acolo, a fost sa va decredibilizeze, de a va "linsa" mediatic asa cum deja o fac de ani de zile cu toti care nu sint pe placul lor.
    Este groaznic sa asistam la 20 de ani de la Revolutie, cum un canal de informare in masa s-a abatut de la menirea deontologica de impartialitate si sustine si chiar creeaza "executia" publica mediatica, a unui jurnalist care este impartial si spune lucrurilor pe nume asa cum le percepe cu propria constiinta si minat doar de un crez profesional. ( Rusine Victor Ponta pentru acuzele nefondate pe care le-a facut in emisiune! )
    Ca o parere personala, as vrea sa spun ca Dan Tapalaga ar fi putut fi un moderator cu mult mai impartial decit Robert Turcescu, pentru intilnirea din aceasta seara.
    ROMANI, NU VA MAI LASA-TI MINTITI CU TELEVIZORUL CA IN URMA CU 20 DE ANI ! AR FI MARE PACAT PENTRU PREZENTUL SI VIITORUL ACESTEI TARI !
    P.S. Precizare pentru securisti, comunisti, activisti si urmasii lor.... : Nu sint postacul nimanui !
  • -1 (1 vot)    
    Te-am vazut ieri pe B1 (Vineri, 4 decembrie 2009, 8:28)

    Rali [utilizator]

    Doamne, cat de aservit esti!
  • +1 (1 vot)    
    Documentar (Vineri, 4 decembrie 2009, 10:02)

    Demetriu Constantiniu [anonim]

    B1 tv, ma gandesc ca ar fi bine sa-l difuzeze.Este incredibil cum se perpetueaza opulenta si cultul personalitatii la oligarhi. Imi aduce aminte de '' oglinda oglijoara.....cine este cea(cel mai frumos) mai frumoasa din .....secu?
  • 0 (0 voturi)    
    Ipoteza (Vineri, 4 decembrie 2009, 10:28)

    VODA [anonim]

    In primul rind doresc sa va spun ca nu sunt implicat in politica si nici nu am afinitati fata de vreo doctrina de partid dar daca citim printre rinduri si am citit cit de cit cartea lui Caldini vom observa ca manipularea a existat de ambele parti,numai ca acuma la sfirsit in urma unui scenariu pus la punct foarte bine cel care trebuia sa ramina in politica din victima a ajuns un erou salvator.Nu am fost niciodata un sustinator al psd sau M.Geoana din contra mi-a placut si am votat cu T.Basescu de la primul mandat si tot cu el voi vota si acum din considerente personale ptr.ca in momentul de fata in clasa politica nu exista nici un partid sau candidat cu credibilitate politica,dar nu pot sa nu remarc marea peiesa de teatru cu continut manipulator masivsi de o parte si de alta.De o parte foarte agresiva si malefica iar de alta tragica si binevoitoare pentru tara noastra.Iar acum ca sa il citez pe R.Morar emit o ipoteza v-ati pus intrebarea nu cumva toata aceasta campanie a fost un scenariu foarte bine pus la punct de ambele parti.Sper sa nu fiu paranoic dar din punctul meu de vedere ca si cetatean eu asta vad. 1-Ciudat cum de pina acum Presedintele nu a initiat referendumul ptr parlamentul unicameral.2 - Ciudat ca pina acum nu a aparut Dl.N.Popa , iar in al 13-lea ceas apre si Popa ,apare si intilnirea lui Geoana cu Vintu.Prea e cusuta cu ata alba si prea credibila ptr unii dar dupa cum am mai spus cine citeste printre rinduri vede altceva.Serviciile secrete vad ca si-au facut treaba foarte bine in acest moment dar daca nu exista un acord de extradare semnat ci doar un acord bilateral s-ar putea ca Vintu sa stea in continuare linistit , Geoana la fel ca doar el era ministru de externe cind a fugit Popa iar T.Basescu presedinte.Intrebare si cred ca totodata o misiune grea ptr Pdl si T.Basescu oare pe cine va pregati in urmatorii 5 ani ptr viitoarele alegeri prezidentiale ceea ce e valabil si ptr Psd.Dupa cum am mai spus clasa politica nu are valoare.Votez Basescu.
  • 0 (0 voturi)    
    commts (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 9:54)

    Un pestisor [anonim]

    Excelent, multumesc ca existati - oameni ca Dvs si Alex Solomon , desi v-am descoperit prea tarziu... de mult, dar mai in perioada asta de campanie electorala, caut comentatori destepti si obiectivi. Va trec in galeria comentatorilor preferati - de la Rev 22 si ceva oameni(putini) de la Evz, Cotidianul si Rom Libera

    Un pestisor (dar liber, nu captiv - de acvariu!)
    • 0 (0 voturi)    
      UN ZIARIST (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 21:06)

      somnul [anonim] i-a raspuns lui Un pestisor

      Dle sunteti un ZIARIST in avrdaratul sens al cuvantului. O floare rara astazi .
      Va rog sa va aruncati o privire asupra tentaculelor (caracatitei PSD) Uitativa la Fondul Proprietatea. Lupul paznic la oi, Ursache car se opune prin toate mijloacele murdare semnarii contractului cu Franklin Templeton pentru administrarea Fondului Proprietatea. Sunt zeci de mii de oameni care au fost deposedati de case, pamant toata munca lor de o viata si care prin Legea 10/2001 a fost infiintat FP pentru a fi despagubiti.
      Dar cum a fost posibil ca PSDul recunoscut ca dusman de moarte al proprietarilor sa fie "ales" presedinte al consiliului de supraveghere a FP?
      Poate ca o investigatie ziaristica ar putea dezlega acest mister si ar determina MF sa semneze acest contract chiar impotriva santajului acestui Ursache. Suntem multi si adormiti.
      Si asa cum se spune "SOMNUL RATIUNII GENEREAZA MONSTRI" Acestia sunt monstrii generati de somnul nostru..
  • 0 (0 voturi)    
    Aici prima parte a filmului (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 22:53)

    Sorin [anonim]

    AICI puteti vedea prima parte: http://www.facebook.com/video/video.php?v=1177306319873
  • -1 (1 vot)    
    Am luat teapa (Duminică, 31 ianuarie 2010, 7:02)

    petrica [anonim]

    Am depus cupoanele in anul 1996 la spicul si nu am primit nimic pana in prezent. am incredere in Legea Cojocaru care este o lege dreapta(editat de HotNews.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    finish (Marţi, 2 februarie 2010, 20:31)

    titna [anonim]

    Foarte tare si adevarat tot poporul a luat teapa hoti mai sus pomeniti+intelectualii care erau subalterni lor, ne-au tepuit cu buna stiinta chiar traind aici langa noi alaturea, si nu ne-au spus nimic si nici nu ne vor spune, in plus mai avem si ogramada de tigani care-s mai rau ca hienele, daca basescu cel adulat nu mai face nimic vom fi pestisori cei rataciti si papati de cei aparati strasnic de caracatita tenace care-si apara stapanul adio romanie cum a prezis cineva inca din1986...................
  • 0 (0 voturi)    
    O sansa ce nu trebuie irosita (Joi, 11 februarie 2010, 12:14)

    Petrica [anonim]

    A venit timpul sa facem ceva concret si sa nu mai vorbim pe la colturi,acum putem demonstra adevarata putere a poporului . Intrati in posesia listei de semnaturi de la otv semnati-o si apoi o trimiteti pe adresa :OTV Bucuresti B-dul. Preciziei Nr.3 Sector 6
    ROMANI, DACA NU ACTIONATI ACUM COPIII VOSTRI VA VOR JUDECA
    E NEVOIE DE MILIOANE DE SEMNATURI


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică