Boborul celor trei

de Dan Tapalaga HotNews.ro
Marţi, 6 octombrie 2009, 0:14 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Cea mai plastica fotografie le-a facut-o Emil Hurezeanu, luni seara, la Realitatea TV: Geoana, populistul sentimental; Basescu, populistul cinic si pragmatic; Oprescu, populistul utopic. Unul dupa altul, cei trei si-au lansat candidatura vineri, sambata si luni, apeland la arsenalul seducator al populismului atent regizat. Stampilele inspirat aplicate de Emil Hurezeanu mai cer insa cateva tuse esentiale pentru un contur mai clar al celor trei.
  • Sentimentalismul lui Mircea Geoana e arma disperarii utilizata de orice politician slab, lipsit de autoritate si priza la mase. Povestile sale tragi-comice cu pensionara Maria, cu doamna Sabina din Fizesu Gherlii care i-a adus o oala cu lapte sau cu doamna Gabriela Dobrota de la fabrica de la anvelope-gigant (adorabila secventa, Geoana descopera lumea din jur: “Nu va vine sa credeti, niste colosi!”) tin loc de proiect si viziune. Liderii artificiali traiesc in lumi contrafacute in care ei insisi par un fals strident. Candidatul PSD sufera si azi de boala din 2004: inadecvare cronica la realitate. Cabotinul perfect, Geoana e mesagerul prostiilor solemne si grave  - Criza, numele tau este Basescu! - al nimicului impachetat intr-o mare de exclamatii patetice si gesturi de actor de duzina. Candidatul Geoana baga poporul in discursul sau dupa manualul de campanie nu pentru ca ar rezona cu suferintele celor multi. Coboara printre oameni pentru ca asa-i cer strategii, nu pentru ca i-ar face placere. Puteti citi pe fata lui sentimente de comizeratie expandate, un rictus onctuos, un zambet complezent si, bine camuflata in spatele lor, sila ca trebuie sa pupe babe stirbe si muncitori nadusiti. Populismul sau siropos poate avea si alt nume, iar Iliescu l-a concentrat intr-un cuvant.
  • Cinic si pragmatic, populismul lui Traian Basescu rezulta din calcule seci. Stie ca intre proiectele sale – modernizarea statului, reforma constitutionala – si popor se casca o prapastie larga. Ca sa o treaca, Basescu intinde peste ea puntea populismului plenar. Stie ca ideile fara voturi mor a doua zi. Isi regizeaza atent anuntul candidaturii astfel incat sa para rostit la solicitarea poporului, in opozitie cu fastul programat al contracandidatului sau. Iar daca talpa tarii ii cere sa-si anunte candidatura la Sanicolaul Mare, nu poate fi decat o idee buna. Si el, la fel ca Mircea Geoana, discuta cu personaje cu nume si chip. Diferenta de poza e insa uriasa: in timp ce Geoana vobeste la microfon despre oameni din popor, Basescu discuta direct cu poporul, se identifica perfect cu el si-l asculta supus. Apoi, calitatile sale de actor il ajuta, nu-l trag in jos. Cu figura sa pletorica, seful statului rade si lacrimeaza instant, asa cum inghite suta de whiskey. La capatul gesturilor sale ultrapopuliste, Basescu aseaza o idee-forta: referendum, modificarea constitutiei, legile educatiei, sistemul ticalosit. Cu instinctele sale politice identifica rapid masa critica, starea de spirit si tema zilei. Patruns de tot ce spune, cu aparenta de sinceritate si atunci cand minte fara ezitare, e genul populistului convingator si credibil.
  • Emil Hurezeanu a fost retinut cand l-a numit pe Sorin Oprescu populistul utopic. Nu utopia, ci delirul emfatic ii calauzeste pasii. Aberatiile trebuie sa fie musai colosale, cat anvelopele lui Geoana, ca sa si le insuseasca pe post de proiect. Discursul sau nu e antisistem, ci tembel, scris cu dedicatie pentru retardati politici, pentru exaltati si sinucigasi. “Sa traim liberi si independenti in tara noastra si nu sufocati de ei. Sa termine balciul, sa-si franeze lacomia. Sa lase Romania! Singura solutie sa fim bagati in seama in aceste vremuri grele, este sa le spargem gasca.” La fel ca Iliescu, Sorin Oprescu s-a adresat luni unor mase largi, fara chip. “Sunteti profesori care munciti pentru copiii nostri - sa-i formati ca oameni? Pentru ei, nu existati! Sunteti muncitori in combinate la Galati, Mures, Hunedoara, Iasi, Resita si Baia Mare? Pentru ei, nu existati! Sunteti agricultori care asteptati subventii si sprijin? Pentru ei, nu existati! Sunteti pensionari si nu aveti banii pentru medicamente? Pentru ei, nu existati! ...”. Nu exista, cum nici autostrada suspendata n-o vede nimeni, la fel cum insusi Oprescu n-a dat semne ca ar exista prin Bucuresti. Doctorul-antisistem intruchipeaza revolta sterpa, caricatura caricaturii, bufonul care distreaza poporul visand cu voce tare la tronul regelui.
P. S. Dar ce vorbim de populismul politicienilor? Cum ar eticheta oare Emil Hurezeanu campania postului tv pe care-l conduce? Cat respect merita Realitatea TV ca a evacuat ostentativ din studio politicienii rupti de realitate ca sa faca loc, conjunctural, la fel ca politicienii, Boborului.  


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
4586 vizualizari
  • +10 (14 voturi)    
    punct si virgula (Marţi, 6 octombrie 2009, 0:52)

    karellen [utilizator]

    3 e cifra magica. mai adaugam 1, antonescu, si tacamul e complet, mai ceva ca in bucatarie frantuzeasca :)
  • -25 (35 voturi)    
    (Marţi, 6 octombrie 2009, 1:00)

    Roxana Carabulea [anonim]

    Jos ai ajuns Tapalaga ( imi rezerv titlul de domn pentru altii care il merita).
    Doara doar speri si tu la un post de parlamnetar-lingau-sef, dupa modelul lui Traian Ungureanu.
    Chiar placandu-ne Basescu, ne cam face greatza atat rahat intelectual inghitit cu polonicul.
    • -10 (26 voturi)    
      Trebuie sa traiasca si ei....ziaristii.... (Marţi, 6 octombrie 2009, 2:24)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Roxana Carabulea

      ...la urma urmei e un job la privat iar patronul dicteaza...nu angajatul.
      Ce-ai vrea de la el...sa-si dea demisia si sa nu mai scrie pt ca i se cere putina prostitutie? Hai sa fim seriosi....e criza...viata e grea...nu e momentul.
      • +4 (8 voturi)    
        bîgîdî şi pesedismul final (Marţi, 6 octombrie 2009, 13:00)

        Alex2009 [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        Despre tonomatele agresive de la Antene şi Realitatea, n-ai utiliza aceleaşi cuvinte, nu-i aşa ? Gâdea, Ciuvică şi moţul la ciutac, Stanlaptop...ăştia ţi se par ţie oneşti, nu ? Dan Tapalagă e la distanţă de ani lumină deasupra lor, dar tu, ca o sluguţă umilă a Mafiei, te umileşti suplimentar singur, zilnic, cu ambele mâini...Eşti un exemplu că pesedismul distruge demnitatea şi gândirea.
    • +7 (7 voturi)    
      hmm (Marţi, 6 octombrie 2009, 13:11)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui Roxana Carabulea

      Roxana, greselile lui Tapalaga daca sunt, sunt doar prin omisiune, ceea ce a scris despre cei 3 este perfect adevarat iar daca nu esti de acord argumenteaza te rog. Poate a fost prea bland cu Basescu si nu s-a oprit mai mult asupra "minciunii fara ezitare", dar avand in vedere postura celorlalti 2 candidati cred ca pot sa spun linistit ca articolul este echilibrat.
  • +17 (17 voturi)    
    adwords (Marţi, 6 octombrie 2009, 1:10)

    Andrei [anonim]

    Felicitări pentru articol și pentru coloana vertebrală în general. Ajunsesem la sfârșit și nu întelegeam de ce nu dau si de Crin...ei bine era în spațiul dedicat adwords, cu campanie targetată spre blog-ul lui. Tristă și ingrată poziție nu - și la coadă și pe bani - ? ( nu am nimic cu omul ci cu "stategii" lui pe online)
  • +20 (24 voturi)    
    Shi Crin? (Marţi, 6 octombrie 2009, 1:14)

    Eugen [anonim]

    L-am auzit pe CA de asemenea cu populisme.
    Cred ca cea mai buna caracterizare este:
    Populistul indiferent. Are un mesaj care , parca, ii este indiferent daca ishi ateinge tinta sau nu.
    In rest complet de acord.
    • +3 (5 voturi)    
      hehe (Marţi, 6 octombrie 2009, 13:15)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

      Crin mizeaza pe frumusete :) ...crede ca daca este frumos poate sa castige lupta fara sa ridice un deget. ...greu de prevazut ce va reusi, dar nu e imposibil daca ceilalti sunt urati cu spume.
      • +1 (1 vot)    
        frumos? (Marţi, 6 octombrie 2009, 22:39)

        George [anonim] i-a raspuns lui Mowgli

        Baga o zeama de varza, ceva.

        Daca Antonescu e frumos, tind sa cred ca mi-am gresit cariera, inseamna ca eu is un fel de semizeu, ceva. Daca il vad inainte de culcare, visez toata noaptea filme horror.
  • +7 (19 voturi)    
    ...ANALIZA PERTINENTA... (Marţi, 6 octombrie 2009, 1:22)

    Bibicu [anonim]

    ...este de fapt spectograma Romaniei de azi si a populatiei sale...
    ...oricum scrutinul electoral probabil ca va trece in mare proportie prin aceasta matrice...
    ...lipsesc si alte componente ...greu de spus proportia acestora...ele pot produce oarecari surprize...aceste componente sant manipulate de psd, prm, prg...

    ...oricum ai face - daca inventariezi plusurile si minusurile candidatilor (dand note de exemplu dela 1 la 10) tot Basescu este in frunte cu circa 30% fata de oricare altul...

    ...si daca mai adaogi si reactia publica la denigrarea exagerata si posibil nemeritata din partea celor doi principali adversari si a ziaristilor rataciti atunci rezultatele scrutinului se pot cuantifica chiar cu doua luni inainte...

    ...poate ziaristilor lui peste le va veni mintea la loc macar in ceasul 12 sivor incepe sa faca analize si comentarii pertinente si utile ...

    ...poate se vor gandi sa analizeze asa zisa 'convietuire' cu un parlament si guvern de alta mentalitate si cu alt program decat cel cu care a castigat inima romanilor in alegerile prezidentiale...

    ...poate romanii cand vor alege in viitor macar sa tina seama de experienta petrecuta...sa aleaga un presedinte caruia sa ii dea sansa sa isi poata realiza programul...

    ...pana la urma macar sa ne vina mintea de pe urma...
  • +26 (26 voturi)    
    Despre populism (Marţi, 6 octombrie 2009, 1:26)

    Papa Strumf [anonim]

    Populismul este ciuma democratiei moderne. Este ideologia adoptata de politicianul fara scrupule, care a invatat sa manipuleze mecanismul democratic.

    Un politician populist nu va face niciodata ceea ce ESTE BINE pentru popor, ci va face intotdeauna ceea ce CREDE poporul ca este bine. Iar cele doua lucruri nu sunt deloc identice.

    Un exemplu: inflatia. Un politician populist va mari salariile chiar si daca asta inseamna sa dea drumul la tiparnita de bani. In sase luni, datorita cresterii preturilor, salariile vor fi din nou la nivelul real initial. Iar intre timp, inflatia va face ceea ce ea face cel mai bine: va submina tacut fundamentele edificiului economic.

    Personal, nu stiu care este leacul pentru o societate care porneste sa alunece pe panta inselatoare a populismului. Iar faptul ca partidul cu cel mai mare numar de voturi din Romania isi asuma populismul ca ideologie oficiala nu e deloc o veste buna pentru viitorul nostru.
    • +17 (17 voturi)    
      ai zis-o! (Marţi, 6 octombrie 2009, 2:37)

      me [anonim] i-a raspuns lui Papa Strumf

      Felicitari! Bine spus!
    • +15 (15 voturi)    
      Despre "omul providential" (Marţi, 6 octombrie 2009, 5:37)

      dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui Papa Strumf

      As mai adauga un comentariu scurt la ce ati spus...

      La sfarsitul anului 2009 e pagubos sa gandim ca la inceputul anului 1009! Vremea oamenilor providentiali A TRECUT! A mai crede in "oamenii providentiali" care salveaza neamul e pueril si pagubos. Americanii au facut-o votandul pe OBAMA. Mi-e teama ca s-au inselat...Ramane de vazut...Anyway...Solutia, dupa parerea mea sta intr-o echipa. Aceasta trebuie sa fie SINCERA, COMPETENTA SI DETERMINATA. Sa vrea cu adevarat sa faca ceva pentru romani!

      As spune mai mult: FIECARE ROMAN, DE LA STRUNGARUL DE LA ARAD, LA BRUTARUL DIN OTOPENI, TRECAND PE LA CONSTRUCTORUL DIN CLUJ-NAPOCA SI GUVERNATORUL BNR...TOTI TREBUIE SA MUNCEASCA SINCER, COMPETENT SI CU SENTIMENTUL LUCRULUI BINE FACUT!!!

      Suna poate utopic, dar nu cred ca exista alta solutie! In afara de asta, orice speranta legata de omul providential se va traduce intr-o amagire perpetua urmata de o dezamagire crunta!
      • +8 (8 voturi)    
        Asta este solutia (Marţi, 6 octombrie 2009, 10:12)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

        ca toti sa munceasca eficient si bine. Problema e cum ajungi aici.
        De 20 de ani politicienii dau exemplu intregii tari cum se poate munci prost si putin pe bani multi, si au reusit sa induca acest stil de munca majoritatii populatiei.

        Schimbarea trebuie sa plece de la varf, cine e frunte trebuie sa dea exemplu de eficienta in munca (si pe bani putini daca vrem sa-i prindem pe japonezi) . In mai putin de 20 de ani aceasta schimbare se va induce si catre baza.
  • +4 (12 voturi)    
    Aha (Marţi, 6 octombrie 2009, 2:40)

    Dragos Stefan [utilizator]

    La prima vedere tragi concluzia ca toti 3 sunt populisti, dar Basescu e seful lor. Omu nestiutor de la tara pica in capcana: "Domnule presedinte, va rugam candidati", "haideti domnule presedinte" etc. Nu cumva acesta e electoratul care-l vota pe Iliescu in draci prin '90?
    Oprescu a pierdut multi sustinatori iar mesajul lui e unul generalist, fara referiri directe. N-o sa faca prea multe, poate un 10-12%.
    • -1 (1 vot)    
      as vrea sa ai dreptate (Marţi, 6 octombrie 2009, 14:41)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Dragos Stefan

      dar Bucuresti-ul la castigat cu exact acelasi mesaj de kko.
  • -10 (16 voturi)    
    arta limbusirii (Marţi, 6 octombrie 2009, 5:34)

    mihail marcu [anonim]

    Cand vorbeste d-l Tapalaga despre T. Basescu, pana si "populismul" incepe sa fie de bine. Manipularea cuvintelor este un indiciu clar al manipularii jurnalistice. Dupa Dex "populism" inseamna "atitudine favorabilă satisfacerii dorințelor poporului, chiar în detrimentul intereselor reale ale acestuia". Tapalaga inverseaza sensul, numai ca sa-l "scoata" pe Basescu erou civilizator si modernizator. Tapalaga nu e ziarist, e un propagandist si un scamator. D-le tapalaga, de ce nu va reintoarceti in PD? Pe cine credeti ca mai pacaliti?
  • +5 (11 voturi)    
    ...STIINTA DE A ALEGE... (Marţi, 6 octombrie 2009, 7:35)

    Bibicu [anonim]

    ...nu va speriati de populism...daca mobilizeaza este ok...
    ...degeaba pragmatism daca nu mobilizeaza...
    ...gandul romanului de pe urma:
    - daca il votati pe gioana - scoateti pe psd in parlament ca sa-si poata face omul programul...
    - daca il votati pe basescu scoateti pdl si in parlament - acelasi motiv...
    - pentru oprescu - tot psd...
    - pentru crin - pnl...
    ...altminteri va veti ciorovai si tigani inca 5 ani...
    ...atentie..!!!nu va fi gresala lor...ci a alegatorilor...
    • +2 (2 voturi)    
      bravo (Marţi, 6 octombrie 2009, 14:41)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Bibicu

      Sunt 100% de acord cu ce ai spus mai sus. Prefer o guvernare monocolora coerenta, (aproape) indiferent de culoare, unui amestec pestrit cum am avut in ultimii 5 ani.

      NB: Alianta D.A. se vroia monocolora. Lucrurile spre o guvernare de centru-dreapta se indreptau. Felcitiari PNL-ului pentru dejucarea planurilor electoratului dictator.

      Geoana este candidatul care are mai putini alegatori decat partidul care l-a propus, iar Basescu e candidatul care, cel putin in 2004, a avut mai multe voturi decat partidul din care provenea, si chiar mai multe decat alianta. Ambele sunt dezechilibre rele.

      Unii zic ca un presedinte ales de parlament ar fi rezolvat problema. Chisinaul se confrunta in clipa de fata cu un blocaj constitutional cauzat de acest sistem. Nu au presedinte pentru ca nu au majoritate suficienta. La noi s-ar intampla acelasi lucru.

      Poate un sistem de vot uninominal (nu, ce avem acum nu este uninominal) ar favoriza coalitii mai stabile si atunci s-ar putea face si alegerea presedintelui de catre parlament?
  • +17 (17 voturi)    
    Geoana (Marţi, 6 octombrie 2009, 8:56)

    sadwank [anonim]

    Geoana mai face un gest de actor prost, probabil invatat din cartile de HR.
    Cind se adreseaza maselor nu vorbeste raspicat, clar si hotarit, ci sacadat. Se tine cu cel putin o mina de pupitru, citeste de pe o foaie asezata in fata lui iar cind ridica ochii ca sa priveasca auditoriul in ochi nu o face niciodata pe aceeasi parte ca data trecuta. Seamana cu o vrabie care ciuguleste, se uita in toate partile.
  • +16 (16 voturi)    
    Oprescu, vine de la "a opri"? (Marţi, 6 octombrie 2009, 8:56)

    Marian [anonim]

    Ce este Oprescu?
    Un Becali care nu mananca branza, ci caviar.

    Rezultatul: acelasi.
  • +9 (9 voturi)    
    Cei 3 care vor ramane 2: (Marţi, 6 octombrie 2009, 10:00)

    gabifm [utilizator]

    Basescu si Oprescu.
    Iliescu are atat de multa ura in el cum nu am vazut la NIMENI (si nu ma refer doar la politicieni) in toata viata mea; staff-ul lui Geoana (nu al PSD!) intelege oare ca aceasta candidatura contranaturii a lui Oprescu se datoreaza exclusiv lui Iliescu?
    Cel ce va castiga este incontestabil Basescu; analizele facute pe sondajele la zi sunt inutile si descalificante. Sau doar pentru manipulare.
    Ultimele 3 saptamani de campanie conteaza.
  • -4 (8 voturi)    
    INCERCATI (Marţi, 6 octombrie 2009, 10:03)

    sabo [utilizator]

    va rog sa promovati o limba corecta!
    "boborul" banuiesc ca ar fi trebuit sa fie cu ghilimele!?
  • +13 (13 voturi)    
    Excelent articol (Marţi, 6 octombrie 2009, 10:18)

    Dan [anonim]

    Ce nu e spus pentru ca Tapalaga este un jurnalist corect: il votez pe Basescu, dar e pacat ca nu avem nici macar o singura contraoferta credibila. Ceea ce este ingrozitor de trist. Cum pot oamenii astia (Geoana, Antonescu) sa vorbeasca tot timpul despre Basescu cand cer atata responsabilitate. Ce o sa faca 5 ani? O sa-l injure pe Basescu intruna? Inca o data e pacat ca nimeni nu se oboseste sa ofere un program politic real si o alternativa serioasa la Basescu.
  • -9 (9 voturi)    
    face parte din ,,GASCA" (Marţi, 6 octombrie 2009, 10:38)

    escu [anonim]

    Dan Tapalaga face parte din ,,gasca" de care vorbeste Oprescu si care trebuie ,,sparta"? Se simte cu musca pe caciula? Evident ! Tapalaga la fel ca Hurezeanu, Popescu etc. fac parte din sistem, din ,,gasca" si-l deranjeaza discursul lui Oprescu !!
    • +7 (7 voturi)    
      Gâdea (Marţi, 6 octombrie 2009, 13:13)

      Alex2009 [utilizator] i-a raspuns lui escu

      Marele Cărnat Suspendat şi cei 4000 de Moş Crăciuni m-au convins că adevăratul luptător împotriva corupţiei, împotriva sistemului ticăloşit, împotriva Mafiei, nu e Băsescu, e Oprescu ! Aşa că, eu şi ciutacu ne vom reorienta împotriva lui Oprescu.
  • +5 (7 voturi)    
    Corecta analiza! (Marţi, 6 octombrie 2009, 11:52)

    iulia [anonim]

    Am citit cuminte articolul de la inceput, pregatita sa va reprosez faptul ca-l citati pe Emil Hurezeanu, fara a avea nimic de spus in legatura cu ceea ce el insusi presteaza in cadrul trustului lui Vantu.
    Insa, finalul articolului m-a linistit. Nici nu era nevoie de mai mult, caci cei care urmaresc ce se intampla in special la RTV, stiu. Cei care nu sunt in stare sa stie, nici nu trebuie "deranjati"!

    NB. Regret ca a lipsit din analiza Antonescu! As fi fost curioasa cum l-ati fi incadrat folosind grila aplicata celor trei!
    Poate, va urma...
  • +6 (8 voturi)    
    Crin , populistul invizibil (Marţi, 6 octombrie 2009, 12:59)

    MoS Ion Roata [anonim]

    Crin se da la fund odata cu aparitia lui Oprescu. E evident ca dl Antonescu nu are charisma, nu are discurs, nu are program , nu are fatza si nici rezultate care sa-l impuna la Cotroceni.Din acest motiv ,l-as cataloga ca si populistul invizibil! Vizibili sunt doar banii lui Patriciu , din spatele lui Crin!
    • -1 (3 voturi)    
      pe bune Basescu avea (Marţi, 6 octombrie 2009, 15:49)

      n_asul [utilizator] i-a raspuns lui MoS Ion Roata

      fata inainte sa fie presedinte ? Poate ati uitat suvita rebela, discursul de cartier si minciunile in cascada . Singura la care a renunta este suvita celelalte doar le mascheaza mai bine ...
      asta despre fata cat despre invizibil ... ce sa zic ... "no coment"
  • +3 (3 voturi)    
    Cei trei (Marţi, 6 octombrie 2009, 16:30)

    OLGUTA I. [anonim]

    felicitari pentru acest articol si pentru tot ce faceti !
  • +2 (2 voturi)    
    foarte obiectiva analiza.... (Marţi, 6 octombrie 2009, 16:31)

    anonim [anonim]

    deci geoana si oprescu sint populisiti pentru ca sint niste paiate ridicole, in timp ce basescu e populist pentru ca e nevoit, altfel poporul e prea prost sa inteleaga ce presedinte luminat e el...
    adica el, presedintele, joaca un rol, daca nu v-ati prins, spre binele nostru.
  • -2 (2 voturi)    
    Castiga in turul II (Marţi, 6 octombrie 2009, 16:31)

    VERsO [anonim]

    "Bla....bla...bla...", dar ultimele sondaje arată că Mircea Geoană intră în turul 2 cu Traian Băsescu şi câştiga cu 53% la 47%. Românii s-au săturat de Traian Băsescu, iar Mircea Geoană este cel mai puternic contracandidat...
  • -1 (1 vot)    
    Maiastra limbă: La Base scopul e nobil !!! (Miercuri, 7 octombrie 2009, 9:22)

    MIHAI 2 [anonim]

    Carevasazica
    e si Basescu populist ,
    dar numai si numai
    pentru a obtine inca 5 ani in care
    sa - si atinga cele doua scopuri nobile:
    - modernizarea Roamnaniqui si
    - reforma constitutionala.
    *
    Am numai o mica nelamurire:
    cine imi ofera garantia ca de fapt,
    odata ales Basescu lasa naibii modernizarea
    si se focalizeaza pe reforma constitutionala ?
    Mai precis pe schimbarea articolului acela blestemat care limiteaza la doua numarul de mandate prezidentiale.
    *
    Intr-o asemenea situatie ar exista o singura certitudine :
    Tapalaga il va aplauda cu acelasi
    entuziasm.
    Parca si vad un editorial cu titlul
    "Testul mandatului decesiv"
    (are o fixa Tapalaga, de a baga
    cuvantul "test" in titlurile articolelor
    pe care le crede cel cruciale; la el "test" e ca
    "staleta" la Cristoiu).
    *
    Editorialul de care zic
    ar putea aparea peste vreo 5 ani
    si s-ar referi
    la perioada 2014 - 2015
    cand vom avea din nou nevoie
    de Traian pentru a moderniza
    odata Romania asta incapatanata.
    *
    Daca articolul nu va aparea
    inseamna ca dl Tapalaga va fi primit
    deja postul de ambasador,
    sau macar Guvernator al Deltei Dunarii,
    pentru care trudesc si el si atatia alti
    ziaristi independenti.

    PS. Mare e puterea credintei. Adica dl Tapalaga
    scrie la viata lui si articole critice in care acuza
    cinismul lui Base in cazul EBVA sau in cazul Ridzi,
    mai zice odata ca Base e cinic si in articolul de azi,
    dar crede cu smerenie ca acest cinism se va evapora dupa 6 decembrie. Crede din parti ...


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version