Pierdem sau pierdem? Aceasta-i intrebarea pentru PSD

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 29 septembrie 2009, 19:59 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Sondajul incognito realizat de HotNews.ro arata ca militantii de la baza PSD preseaza infernal pentru ramanerea in Guvern. Primarii se tem ca pierd bani si posturi cheie in administratie. Ei nu inteleg de ce sa-si sacrifice rudele, amicii, afacerile, prosperitatea in plan local pentru a satisface orgoliul unor lideri de la Bucuresti. Batalia unor Vanghelie, Iliescu, Nastase, Mazare cu Traian Basescu nu e si a lor. PSD a intrat in degringolada din cauza rupturii dintre baza si varf. Ezitarile liderului PSD - ba nu merge, ba merge la Cotroceni - de aici se trag. Marii adversari ai PSD trebuie cautati in PSD. Ei - nu Traian Basescu - l-au adus astazi pe Mircea Geoana in fata optiunii lose-lose.

Optiunea lose 1: Iesit de la Guvernare, PSD pierde baza partidului. Reteaua de militanti, vitala in orice alegeri, se destrama. Forta sa vine, in campanii, de la armata de directorasi, de sefi de politie, de directori de scoala, de primarii si sefi de Consilii Judetene capabili sa se mobilizeze energic daca au ce apara: functiile si propria prosperitate.

Atentie: sunt toti oameni care, scosi din aparat, risca sa se afunde intr-o criza foarte personala in vremuri de criza generala. Apoi, stim ca prin venele politicienilor romani curge oportunism si tradare. Ramasi fara coledzi, se vor gudura a doua zi pe la picioarele PDL.

Cata vreme se afla la butoanele puterii, si nu in opozitie, PSD se misca in campania electorala mai bine decat PDL. E mai disciplinat, mai organizat si ceva mai feroce. Retelele sale locale functioneaza mai sudat si mai coerent, sunt o masinarie bine rodata de aspirat voturi. Parasind puterea, PSD isi taie singur o mana si un picior in plin razboi.

Optiunea lose 2: Ramas la Guvernare, PSD pierde ultima farama de credibilitate. Geoana, Iliescu, Vanghelie si toti ministrii care au spus "ori Nica, ori afara din Guvern", se fac de ras iremediabil. Arata ca se agata cu orice pret de putere. Furnizeaza noi probe de neseriozitate, de divizare interna si lipsa de curaj.

Dovedesc inca o data ca n-au nici un plan cursiv, nici o strategie desteapta, si ca tot ce fac e sa stea cu ochii tinta pe Basescu si, cel mult, sa reactioneze stupid. Amintiti-va de intrebarea lui Iliescu catre Geoana, a scris Gandul despre ea: Mircea, ce ne facem daca ne scot ministrii din Guvern? Ai un plan B? Astazi, stim raspunsul.

Gruparea anti din PSD, in frunte cu Nastase, Vanghelie, Iliescu, Mazare& co, a varat partidul intr-o fundatura perfecta. Orice optiune a devenit catastrofala. Din cauza lor, Mircea Geoana alearga spre esafod, fara solutie, fara optiune reala. Apoi, nici macar nu e sigur ca, la semnul sau,  il vor urma in opozitie toti ministrii PSD. Autoritatea sa de lider s-ar face iarasi tandari daca se vor gasi generali prin partid care sa-i ignore ordinele.

  • Ce a speculat Basescu. Unii se vor grabi sa vada in Traian Basescu spiritul malefic, geniul, papusarul din spatele mutarilor din ultimele zile. Animalul politic sangeros care a muscat mortal din adversar. Ar fi cam mult. Basescu a speculat doar, e drept, cu multa dibacie, fractura interna din PSD, dintre baza si varf. Fara ajutorul lor  - Vanghelie, Hrebenciuc, Iliescu, Nastase - n-ar fi reusit mai nimic. In lipsa unor adversari isterici, orbiti de ura si fara discernamant politic, i-ar fi fost mai greu sa apara acum ca un intelept Rabin impartind dreptatea in Coalitie. Nici Basescu nu cred ca are planuri croite pe termen lung, ci reactii bine adaptate la adversari previzibili, cu un IQ politic ceva mai scazut. Lucid si exersat, a ocupat tot terenul. Face spectacol, e one man show. Ucide fara mila orice adversar, se hraneste din erorile, orgoliile si prostia altora. Zdrobeste inclusiv amici, la o adica. Se cheama realpolitik, merge si o trimitere la Machiavelli.
  • Miopia PSD. Adversarii presedintelui sunt incapabili sa speculeze evidentele tensiuni interne din PDL. Si acolo mocnesc lupte intestine, se aud maraieli inabusite pentru care nimeni nu mai are ochi si urechi. De pilda, buldogul Blaga a muscat nervos, in premiera, de noii veniti, Monica Macovei si Cristian Preda, pe motiv ca nu trag pentru imaginea partidului. Cand greii au simtit ca pierd teren in partid, acelasi Blaga avusese conflicte dure cu noua garda. Berceanu l-a atacat pe Stolojan. Fostul premier il critica pe ministrul finantelor, pedelistul Pogea, afirmand ca Romania s-a imprumutat cu 70 de miliarde si n-a facut nimic. Deci, erori comite si PDL cu duiumul, dar ceillati sunt prea ocupati cu Basescu ca sa le mai vada. Tarziu, s-a trezit si Geoana. Intr-o incercare disperata de a iesi din corzi, liderul PSD contraataca cu imprumutul FMI, dezastrul din transporturi.
  • Strategie gresita. PSD si PNL au mizat gresit pe lovituri aplicate in oamenii lui Basescu, crezand ca asa isi vor slabi adversarul. Despre comisia Udrea nu mai vorbeste nimeni astazi. PDL are destule coaste slabe, dar  toti stau cu ochii pe Traian Basescu. De la atata privit intens, incep sa lacrimeze. Vor plange dupa alegeri. Atacurile suburbane impotiva sefului statului descalifica PSD si ii arata adevarata fata. Cine e azi grobianul-sef? Cine latra ca maidanezii turbati ai Romaniei? Cine injura ca la birt? Cine arunca cu dejectii verbale dupa adversari? Vanghelie, Dragnea, Iliescu si Hrebenciuc s-au intrecut in arii stridente si calomioase pe tema betivului de la Cotroceni.
  • A pierdut si Blaga? In aceste zile, Vasile Blaga si-a luat iarasi elan. Face instructie cu ministrii si liderii partidului acasa la Silvian Ionescu si apare des la TV. Se vede sef la Interne. Dar precizarea lui Traian Basescu de astazi l-a pus cu siguranta pe ganduri: "Prefer să las cele două partide să găsească soluţii, cu atât mai mult cu cât propunerea de preluare a portofoliului pe care a făcut-o Premierul, cu interimatul, legat de interimatul de la Ministerul de Interne, este una care poate accentua neîncrederea între cele două partide." Premierul Boc l-a desemnat pe Vasile Blaga interimar. Basescu i-a transmis practic sa-si ia gandul de la sefia MI. Mare  tragedie pentru Blaga, delicat moment in PDL.
PS: E tot mai greu de suportat populismul unor gazetari si analisti care il iau in brate pe bietul cetatean si scuipa flacari peste clasa politica care a uitat complet de popor tocmai acum, ce nenorocire, in vremuri de criza. Las la o parte ca orice decizie ar lua Guvernul acum, ca vorbim de ministri PSD sau PDL, ar fi in ochii lor simple gogosi electorale. Las la o parte ca orice ar face acum cabinetul Boc ar fi tradus in cheie propagandistica. Dar mi se pare gretos sa reprosezi unor partide ca se ocupa de campanie electorala cand peste nici doua luni vin alegeri cu o miza uriasa. Ei sa fie in locul lor ce ar face? 


Citeste mai multe despre   






















4039 vizualizari

  • -18 (30 voturi)    
    Si PD-L ce vrea? Sa puna laba pe MAI? (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:08)

    oxitocina [anonim]

    Interesanta analiza, dar lipseste argumentul prim, de ce vor PDListii (Basescu) sa-l dea afara pe Nica de la Ministerul de Interne?
    De ce este Ministerul de Interne atat de important in timpul alegerilor intr-o tara democratica in care legile se aplica si fraudarea voturilor, ar trebui sa fie imposibila?
    Sa nu uitam cum a castigat Basescu alegerile in 2004, fluturand pericolul ca Nastase va frauda alegerile. Acum Basescu ce face? Ce are de gand sa faca? De ce trebuia sa-l numeasca pe Blaga/ seful de campanie electorala, in functia de interimar?
    • +25 (39 voturi)    
      Gandeste! (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:28)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui oxitocina

      Mai intai raspunde tu: de ce Nica s-a apucat sa bage fitile cu autobuzele de alegeri, avea vreun interes sau i-a plasat cineva gogoasa? Ti se pare demn de un Ministru sa-l ia gura pe din-ainte, o chestie demontata de o televiziune dand numai cateva telefoane? De aici a pornit tot circul, dar, ca de obicei, presa a reusit sa mute sursa un nivel mai sus, la Boc.
      • -12 (20 voturi)    
        @aph, ca tot vorbim de ministri (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:49)

        oxitocina [anonim] i-a raspuns lui Aph

        Ar trebui Boc sa-i demita si pe ministri Finantelor si Economiei pentru haosul economic in care ne-au bagat.
        Boc insasi ar trebui sa se auto-demita pentru felul cum conduce guvernul.
        Dar las' ca o fi Nica bun de demis iar restul sunt perfecti!
        • -3 (9 voturi)    
          Nu fura ! Guvernul nu incurajează concurența ! (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:28)

          Titirca1 [utilizator] i-a raspuns lui oxitocina

          De-aia nu-i demite pe Pogea &company.
          • -9 (11 voturi)    
            Si mai e cava domnule Tapalaga (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:43)

            Titirca1 [utilizator] i-a raspuns lui Titirca1

            O fi pierzand PSD-ul in ambele cazuri (departe de a fi de acord cu sofisul dvs. ieftin in acest caz) dar nici pe basescu oamenii nu-l mai vor.
            Raspunsul la aceasta dilema, il vom vedea la vot.
            PS: Uneori e nevoie sa te pierzi pentru a te regasi cu adevarat. Asta ar putea fi o sansa pentru PSD.
            • -1 (5 voturi)    
              lasa-ne (Miercuri, 30 septembrie 2009, 10:01)

              luxor [anonim] i-a raspuns lui Titirca1

              Lasa-ne bai Tapalaga, sa ajungi tu fara loc de munca cu datorii etc si atunci sa comentezi si sa vezi paiul din oki pe care refuzi sa il recunosti. Sa se hahaie atunci in fata ta si sa il machiavelicesti cu drag.
              Referitor strict la subiect ceea ce e deja barna in okii tuturor e o anumita suspiciune in alegeri, in 2004 s-a spus de frauda, apoi nimic, poate chiar a fost frauda dar de partea cui nu te astepti, la parlamentare seara un partid conducea si dimineata era la egalitate cu altul timp in care Mitrea n-a mai facut numaratoare paralela pentru ca a zis ca oricum e ok, d-aia e acu ce e, la europarlamentare e un semn al intrebarii nu neaparat prin prisma unor dosare, etc cat si prin prisma a cel putin unul dintre europarlamentari, asa ca daca se incearca suprabegherea atenta a alegerilor.

              Asa ca stimate jurnalist sa vedem barna.
        • +4 (8 voturi)    
          ... (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:44)

          Aph [anonim] i-a raspuns lui oxitocina

          Asta e altceva, dar nu-mi place logica "sa nu-l demita pe X fiindca si Y fura".
    • +13 (17 voturi)    
      Raspuns: NU (Marţi, 29 septembrie 2009, 21:34)

      tamasZ [anonim] i-a raspuns lui oxitocina

      Nu! Boc nu mai vrea un cretin de talia lui Nica in guvernul sau si a cerut PSD-ului sa-i trimita pe unul mai breaz. Raspunsul PSD-ului a fost sub toata critica si acum incearca sa arunce (cu ajutorul presei de interes) vina pe altii.
    • -3 (5 voturi)    
      dl. Tapa ocoleste (voit) intentzia de fraudarefr (Miercuri, 30 septembrie 2009, 10:28)

      nicu [anonim] i-a raspuns lui oxitocina

      Tapa, ca de obicei incearca sa manipuleze. Acum ocoleste voit intentzia de fraudare a dlui. Basescu.
      Dl.. Basescu are grave probleme de sanatate psihica.
      Este obsedat de putere de o maniera paranoica!! Mai multzi psihiatrii mi-au spus ca este un caz tipic, efectiv de studiu! Din pacate se pare ca si o parte a electoratului are o doza de paranoia suficient de mare ca sa-l sustina! Este o nebunie colectiva. Este necesar un efort de vointa f. mare pentru a ne debarasa de aceasta paranoia si implicit de acest individ care ne va duce la pierzanie.
      Nu inseamna ca fara Basesescu dispare dreapta din Romania. Sa fim seriosi!! Sunt oameni MAI CAPABILI, inclusiv in PD . Un Videanu, un Blaga sunt oricand mai buni . Dar pentru asta trebuie sa treaca printr-un proces de purificare, dezintoxicare, sa-si elimine singuri toxina Basescu(nume predestinat - flatulatziile fiind toxine) care sa inceapa cu pierderea alegerilor prezidentiale. Salvatzi ne va rugam !!
      • 0 (2 voturi)    
        Videanu? (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:46)

        vio [anonim] i-a raspuns lui nicu

        Videanu la ce e capabil? Haha, ma faci sa rad
      • +1 (1 vot)    
        Bai niculaitsa, tu ai citit articolul? (Miercuri, 30 septembrie 2009, 14:54)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui nicu

        Pai cum vrea Basescu sa fraudeze alegerile, cind nu vrea ministerul de interne. Boc a cerut PSD sa-si de semneze un nou ministru de interne, dupa care basescu a refuzat ideea lui Boc cu Blaga, propunind un ministru de la PNL sau independent.
        Deci, de unde ai scos-o pe aia cu Basescu fraudatorul??? Observ din ce in ce mai des specia asta de oameni obsedati de Basescu, oameni care il invinuiesc de toti side toate indiferent de ce se intimpla...
      • +1 (1 vot)    
        pentru tine si... mai multi "psihiatrii" (Joi, 1 octombrie 2009, 17:58)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui nicu

        exista o lume mai buna... vezi sa ai in mana o moneda!
  • -2 (16 voturi)    
    la obiect (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:09)

    andu [anonim]

    la obiect ca de obicei, cu toate acestea adevaratii pierdanti suntem ca de fiecare data noi, platitorii de taxe. Penibililor nu le pasa decat de pielea lor si ale acolitilor.
  • -10 (12 voturi)    
    guvern de tehnocrati (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:21)

    stefan v [anonim]

    1. PNL admite un guvern de tehnocrati cu un PM acceptat de toate partidele

    2. Hrebengiuc declara tot azi ca ar fi ideal un astfel de guvern

    3. Presedintele Basescu a declarat azi la Tg. Mures ca partidele au colonizat statul

    Acum cateva luni argumentam amanuntit aceasta posibilitate la
    http://www.ziare.com/actual/opinii/07-28-2009/opinii-stefan-vlaston-ultima-solutie-guvern-de-tehnocrati-834473

    Sa fi venit, in sfarsit timpul, dupa modelul Ungariei?
    • +7 (11 voturi)    
      . (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:28)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui stefan v

      1.Penele (PNL) e de umplutura in parlament. Orice ar zice ei sunt doar vorbe goale neluate in seama de nimeni, doar de alegatorii lor care cred ca mai voteaza un partid si nu o gloata fara viziune si lider. Se aseamana cu un satelit PSD. Ca un PC.
      2.Guzganul rozaliu declara ce vrea el, PSD acum e un mozaic si fiecare are o parere diferita de ceilalti.
      3.Era evident.

      Sunt foarte, foarte multe neajunsuri la un guvern tehnocrat. Pe termen scurt nu il poti numi guvern, pe termen mediu si lung ar insemna sinuciderea politicului in tara si putine sanse sa se intample asta. Ar fi un guvern extrem de instabil din cauza parlamentului, toti tehnocratii ar fi usor coruptibili la fel ca si politicienii. Ar fi mai usor sa introduci spioni industriali, economici, si militari - ministrul MApN tehnocrat, nu?
      • -3 (5 voturi)    
        Atunci de ce (Miercuri, 30 septembrie 2009, 7:23)

        stefan v [anonim] i-a raspuns lui radukku

        Atat de multe tari merg bine cu guvern de tehnocrati?

        La noi e momentul pentru a "elibera" statul de politic.
        • +3 (3 voturi)    
          . (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:37)

          radukku [utilizator] i-a raspuns lui stefan v

          da-mi exemple de tari conduse de tehnocrati si iesite din criza.
    • -3 (7 voturi)    
      Nicio sansa, de ce ??? (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:31)

      Titirca1 [utilizator] i-a raspuns lui stefan v

      Nu fura ! Guvernul nu incurajează concurența !

      Iar cu Tehnocrati nu o sa mai poata fura (atat de mult).
  • +15 (19 voturi)    
    felicitari! (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:23)

    sorin [anonim]

    Ca de obicei, un articol pertinent excelent.
  • +2 (10 voturi)    
    Este greu (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:24)

    POPA IONEL [anonim]

    Sa stiti ca nu este simplu insa eu cred si va rog sa ma credeti ca stiu ce spun, ca toti oamenii implicati, activisti ai PSD doresc din tot sufletul despartirea de PD-L indiferent de consecinte si inclin sa cred ca si cei din PD-L simt cam in acelasi fel. Dar nu poti sa condamni un primar cand pune in fata tuturor sentimentelor de partid sau a trairilor personale interesul comunitatii, un primar care a investit intr-un proiect si simte ca schimbarea il lasa si fara bani si fara speranta realizarii acestuia in beneficiul localitatii sale care pate fi acuzat de ineficienta fara sa aiba nicio vina. Despre sefii serviciilor deconcentrate, directori sau alti oameni care ocupa functii politice acestia stiu cu ce se mananca politica si-au asumat de la inceput consecintele si le vor suporta mai ales ca multi au ramas in functie schimbandu-si culoarea politica dupa ministri sau presedinti de CJ.
  • +24 (26 voturi)    
    Lipsa alternativei (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:26)

    copilul problema [utilizator]

    Corect! De fapt aceasta este problema PSD, PNL etc. Intr-o lupta surda cu Basescu nu propun alternative viabile. NU au fost in stare sa se inoiasca, sa introduca in spatiul public politicieni valorosi, cu coloana vertebrala si discurs articulat. Geoana, Oprescu, Antonescu... acestea ne sunt alternativele si toti au acelasi discurs: orice se intampla in tara aceasta, Basescu este de vina. Din pacate aceasta atitudine este specifica "looserilor": pentru toate neimplinirile lor sunt vinovati ceilalti, sistemul, soarta etc, niciodata ei. Cu asemenea alternative...
  • +21 (25 voturi)    
    Excelent (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:37)

    Dan D. [utilizator]

    Excelenta analiza, ca de obicei.

    Optiunea 2 e cea mai buna evident, ultima farima de credibilitate fata de cine, de alegatorii celorlalti, care oricum nu votau PSD? Pentru ca majoritea alegatorilor PSD oricum nu o fac de dragul doctrinei socialiste, ci pentru o sacosha cu de'ale gurii.

    Oricum eforturile sint in van, Basescu va cistiga alegerile fara nici o problema.
    • +8 (8 voturi)    
      Mai mult, ... (Miercuri, 30 septembrie 2009, 4:01)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Dan D.

      ... pierderea credibilitatii tuturor personalitatilor aflate in fruntea PSD mie mi se pare o posibilitate viabila de a incepe in sfarsit reforma de fond in PSD. Parerea mea e ca PDL ar fi putut colabora fara probleme cun un PSD reformat, dar PSD-ul actual nu prea e cu nimic diferit de PSD-ul din vremea lu' Nastase. Au incercat ei sa dea cu vopsea noua, da' cine e atent vede ca de fapt pe dinauntru e acelasi putregai ca din vremea lu' Nastase premier. Daca PSD ar renunta la "personalitati" de gen Nastase, Hrebenciuc si altii asemenea, nu cred ca ar mai fi probleme de colaborare la guvernare cu PDL.
  • -3 (9 voturi)    
    revin (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:49)

    amletalmanahe [anonim]

    recitind peseul (sau pisi), mi se face greata. ar trebui sa gust asa-zisul "cinism" al ziaristului? o, tu, doctore! o, tu, chirurgule! tai in carne vie!
    eu propun declaratii de avere si de incompatibilitate si pentru ziaristi, ca sa dormim si noi linistiti.
  • -13 (15 voturi)    
    Pica Boc (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:51)

    body [anonim]

    Basescu a intins prea tare corzile iar de-acum, ca sa revina la situatia premergatoare anuntului astuia cu remanierea lui Nica e nevoit sa scoata un vinovat.....iar acela va fi Boc. Sa nu uitam ca se intra si in campania electorala oficiala si singurul pe care poate da vina ca lucrurile sunt intr-atat de aiurea, in economie in speccial, e chiar guvernul...care trebuie schimbat. Si ar mai fi un argument ce tine de natura pervesa a sforarului basescu...aduceti-va aminte de "Petre esti cel mai bun" si de lacrimile cand a luat piatra de moara de pe umerii lui Stolo....Urmeaza Boc.
  • -3 (7 voturi)    
    Pierdem! (Marţi, 29 septembrie 2009, 20:57)

    StefanB52 [utilizator]

    Si nu-i vorba de doar PSD.
    • +3 (7 voturi)    
      In Razboi. (Miercuri, 30 septembrie 2009, 2:17)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui StefanB52

      Toata lumea pierde! DDD
  • -5 (7 voturi)    
    Ce treaba are... (Marţi, 29 septembrie 2009, 21:30)

    mircea [anonim]

    ce treaba are primaria cu prefectura? De ce s-ar teme primarii, ca ei au fost alesi de electorat? Nu is ca prefectii care is reprezentantii guvernului in teritoriu si schimbarea structurii guvernului ii afecteaza si pe ei! Dar m-am obisnuit sa citesc articole care is scrise fara cap!
    • +9 (9 voturi)    
      banii (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:22)

      donachE [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Pentru ca pierd sursa de bani de la Bucuresti. E clar pentru toti ca doar primariile cu primar din partidul/partidele de la putere primesc bani. Restul... doar asa, ca sa supravietuiasca.
  • +7 (7 voturi)    
    Excelent, ca de obicei! (Marţi, 29 septembrie 2009, 21:49)

    iulia [anonim]

    Ce sa zic? Felicitari si consideratie, d-le Tapalaga!
  • +2 (2 voturi)    
    Nas-Pat-Voi - ul ! (Marţi, 29 septembrie 2009, 21:58)

    Badea Ioan [anonim]

    Ghici ghicitoare-a mea !
    A-u intrat in "deruta " ! Bostanaru sef instiga" Hi pe iei " !
    "Eminenta cenusie [Ponta] avertiza ! " E ca si cind te-ai pune la skanderberg cu poporul !"
    O sa vedem ce-i mai important ????
    Banii "imediatii" a-i NAS-PAT-VOI - ului ! Acum ??
    s-au perspectiva unei vietii mai bune si legale in viitor !
  • -8 (8 voturi)    
    Paranoia mea: (Marţi, 29 septembrie 2009, 21:58)

    paranoicul [anonim]

    Eu cred ca basescu inca mai crede ca are 70% sustinere cum a fost la referendum si ca poporu-l mai iubeste, ca el si PDL-ul lupta impotiriva impotriva coruptiei si a tot ce este rau in Romania. Stie ca 2 s-un sfert a strins intr-un an destule chestii despre PDL, asa cum s-a fript si remes cu sri-ul, care vor apare in campanie si-l baga pe boc la inaintare sa ia ministerul inapoi cit mai repede cu un ultimatum de 24 ore cit sa nu aiba timp PSD-ul sa faca copii dupa dovezi. I-l baga pe blaga la incalzire pe marginea terenului. Dar apar surprizele: poporul nu intelege de ce trebuie sa plece nica pentru ca a spus ca se incerca fraudarea alegerilor sau pentru ca a crescut infractionalitatea. Chestiile astea le-a tot auzit si sint fumate. Ba chiar se uita in buzunare apoi in ograda cu ministrii PDL, i se cam rupe de subiectul asta si prefera sa ramina nica ministru inca o luna pina la alegeri numai ca sa nu pice guvernul si sa fie haos pe linga saracie. Base dupa ce ii trece mahmureala i-si da seama de situatie si o lasa moale, ba chiar se oftica pentru ca a iesit cu subiectul asta la tv in loc sa lase tonomatele sa-i dezbata ideea lui cu referendumul pentru parlament.
    P.S. Base ar trebui sa ia lectii de tesut de la iliescu. Asta si-a facut scoala la kgb si prima lectie a fost ca dupa o miscare gresita nu mai poti da inapoi si te asteapta ani in gulagul sau un glont in cap.
    • +9 (11 voturi)    
      Nu doar D-nul Basescu ! (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:02)

      Badea Ioan [anonim] i-a raspuns lui paranoicul

      70% din Romani spera la alegerea D-lui Basescu pentru un nou mandat de 5 ani !
      Asa sa ne ajute D-zeu !
    • +8 (8 voturi)    
      Pe matale te cheama Ciutacu! (Miercuri, 30 septembrie 2009, 4:09)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui paranoicul

      Oricum, e un semn bun ca recunosti ca esti paranoic.
  • -8 (12 voturi)    
    Ziarist impartial (Marţi, 29 septembrie 2009, 21:59)

    gabi [anonim]

    Domnule Tapalaga insist inca odata, cum o fac la fiecare analiza/articol publicat, cand aveti de gand sa deveniti odata impartial si sa va faceti meseria fara partizanat pro pdl? Cand? Nu credeti ca ne-am saturat de atatia ziaristi "impartiali" ?
    Ce hal de analiza este asta fara sa pomeniti absolut nimic despre responsabilitatea pdl in aceasta problema?
    Noi cititorii avem dreptul sa fim pro pdl sau psd sau pnl, dumneavoastra insa chiar daca aveti acest drept, in momentul in care v-il exercittati deveniti penibil si imoral facand propaganda unui partid politic din postura meseriei pe care o aveti.
    • +7 (7 voturi)    
      citeste bine (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:18)

      marian [anonim] i-a raspuns lui gabi

      ia si citeste bine, apare des si PDL-ul pe acolo. Insa articolul e despre reactia PSD, vezi titlul.
    • +7 (7 voturi)    
      subiectul articolului (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:27)

      donache [anonim] i-a raspuns lui gabi

      Subiectul era PSD-ul. Chiar si asa autorul a atins un pic si problemele din PDL. Asteptam un articol asemanator cu PDL in prim plan.
    • +1 (1 vot)    
      pentru gabi (Miercuri, 30 septembrie 2009, 9:50)

      ana [anonim] i-a raspuns lui gabi

      Pe ciutaci tot asa i-ai luat la rost?
  • +10 (10 voturi)    
    Ura orbeste (Marţi, 29 septembrie 2009, 22:23)

    Dan [anonim]

    Azi cand urmaream in lipsa de ceva mai bun reactiile diversilor invitati de pe la televiziuni am ramas surprins sa-i vad pe cei "anti-B" cum, dupa ore intregi de aruncat cu laturi in presedinte, isi aratau adoratia din priviri pentru acelasi om findca i-a mai pasuit cateva saptamani de la evidentul deznodamant. Era o relaxare animalica absolut surprinzatoare de la niste oameni care altminteri ii urasc de moarte. Ura e ceva care-i orbeste practic in orice actiune ar face. Nimic nu are logica pt ei in lumea asta fara Basescu. E deja caz patologic pentru multi din ei.

    Era penibil sa-i vezi cum exulta ca "au castigat", fiind absolut evident ca acest guvern in forma actuala nu mai poate continua dupa ieri si azi. Si ca Basescu a obtinut exact ce dorea: un guvern pana la alegeri.
  • +9 (9 voturi)    
    bun domle (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:17)

    marius [anonim]

    domnule tapalaga, esti bun dom'le. Scrii excelent, pacat ca cei ca tine au ramas putini. Simplu, realist si la obiect.
  • +9 (9 voturi)    
    Excelent articol (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:31)

    urania [utilizator]

    D-le Dan Tapalaga, cu sinceritate va spun ca analiza facuta de dvs a mers la 'casa sufletului.Exelent articol, se inscrie in seria celor la fel de bune pe care le-am citit, un ultimul timp, semnate de dvs. Pentru toate aceste articole, pt spiritul dvs.analitic si coerenta concluziilor nu pot decat sa va felicit si sa va rog sa nu abdicati de la a ne radiografia corect si obiectiv viata politica romaneasca. JOS PALARIA, d-le Tapalaga!
  • -2 (2 voturi)    
    Dar PDL cat pierde (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:40)

    Marius [anonim]

    Ca a reusit performanta sa mai sparga o alianta. Nu cred ca este vreo una pe care Basescu si ai lui sa o fi dus la capat. Binenteles ca fanaticii sustinatori, au gasit o scuza, toti ceilalti is hoti, el (eroul) e cel care ne v-a salva :-). Sau mai nou, toata lumea e obsedata de Basescu si de aia e criticat. Se uita de proverbul ala cu betivul si mersul la culcare. Mi-aduc aminte PDL spunea nu mai putin de 2-3 ani in urma cum PNL i-au tradat si a bagat tara in rapa guvernand minoritari. Oare PDL ce face acuma. Dar normal ca acuma e perfect corect ce se face atunci era o crima. Eu asta nu reusesc sa inteleg. De ce lumea nu mai judeca. De ce atata fanatisc cu Basescu. Si de ce daca esti contra Basescu inseamna ca esti comunist pro PSD. De parca nu poti avea o opinie, trebuie sa fii ba cu noi ba impotriva noastra. Si din pacate aceeasi lipsa de judecata si la ziaristi. Ba injura intruna (antena 3), ba pupa in fund (ungureanu, tapalaga).
  • +6 (6 voturi)    
    reforma retorica (Marţi, 29 septembrie 2009, 23:43)

    alesu [anonim]

    Marea problema aici este ca Base nu a speculat nimic.El se crede si este seful statului in timp ce toti ceilalti politicieni din opozitie in nici un caz nu-l vad asa.Base doar a reluat o tema mai veche si a incercat sa le arate domnilor alesi ca mai au multe de facut pentru tara.De parca domniile lor nu aveau ce face altceva decat reforma..."Ce reforma domne cand lor le e bine si asa...reforma inseamna ca dumnealor nu conduc cum trebuie... Ca trebuie sa vina altcineva cu alte idei si cu mai multa dorinta de schimbare...oricine lanseaza asemenea elucubratii, inclusiv sefu statului trebuie injurat...auzi domne, eu care-mi facusem planu sa castig j-de mii de euro din organizarea de acum a tarii, care am contractat credite si pe care tre sa le platesc din contractele cu statu castigate prin licitatii trucate la care am muncit luni de zile, acum sa ma apuc sa reformez sistemu?Trebuie sa fii nebun sau beat ca sa spui asa ceva"...din pacate, in mintea si in civilizatia romaneasca de dupa 89 ,cale de mijloc nu exista...nici macar retoric Base nu ar trebui sa-si puna asemenea probleme precum schimbarea constitutiei sau micsorare numar parlamentari absenti de la lucrari
  • +8 (8 voturi)    
    Frumos scris (Miercuri, 30 septembrie 2009, 0:01)

    dum_i [utilizator]

    Imi place tot mai mult domnul Tapalaga pentru felul critic, obiectiv de a scrie.

    Se ia si de unii si de altii, dar cu ARGUMENTE LOGICE, nu cu prostii sau intoxicatii gen "se stie ca". Asta pierde din vedere hoarda de gazetari si analisti tonomat care urla, injura si jignesc aidoma celor ce ii platesc sa faca asta.

    Felicitari ! Ati adus o speranta ca mai exista si jurnalisti care practica JURNALISMUL si nu ciutacismul.
  • -5 (5 voturi)    
    Mai e o varianta (Miercuri, 30 septembrie 2009, 0:11)

    Rollo Tomasi [anonim]

    Mai e o varianta: Sa accepte ca Nica sa fie revocat, cu conditia ca si Udrea sa fie revocata.
  • -1 (7 voturi)    
    Bun articolul (Miercuri, 30 septembrie 2009, 0:21)

    Dragos Stefan [utilizator]

    Articolul este bine scris si realist.
    Totusi sunt anumite elemente pe care multi nu le-au abordat. Conform protocolului coalitiei, MAI revine PSD-ului. Greseala presedintelui a fost ca a propus un independent la MAI, lucru care incalca protocolul si practic prin aceasta mutare si-a demascat planul.
    Apoi s-a trecut peste problema de fond, turismul electoral. PDL-ul a facut marea greseala sa cada in capcana intinsa de Nica. Niciun alt partid nu a reactionat inafara de PDL. De ce? A deranjat pe cineva important declaratia lui Nica? A spus un neadevar?

    Per total PSD-ul daca iese, pierde mult din sprijinul local dar castiga din electoratul nehotorat. Daca ramane, o sa fie un alt partid calcat in picioare de TB care n-are demnitate.
    Si PDLul pierde, pentru ca aplica metodele pesediste de monopol si de eliminarea adversarilor.
  • +8 (8 voturi)    
    la fel de bun, (Miercuri, 30 septembrie 2009, 0:29)

    sam [anonim]

    ca intotdeauna,insa va simt putin indecis,Dl Tapalaga.
    La obiect,dar totusi imi inspirati nesiguranta.Articolul,la prima citire pare directionat,la a doua dezmembrat si putin mestecat.
    Sigur,sugerati o dezbatere sub forma unor intrebari retorice,la care raspundeti,ca de obicei insi-va in stralucirea obisnuita.
    Azi imi faceti impresia ca va alaturati noua.Nu puteti prevede viitorul.Sunteti unul dintre cei mai buni ziaristi romani.Ramaneti asa.
    Suportati si critica,stiu ca puteti.
    Va rog,ramaneti al nostru!
  • +5 (5 voturi)    
    OK (Miercuri, 30 septembrie 2009, 2:24)

    Danut D Deleanu [utilizator]

    @ Dle Tapalaga : OK DDD
  • -3 (3 voturi)    
    articol perfect Tapalaga.cine ti l-a dictat ? (Miercuri, 30 septembrie 2009, 8:54)

    aa [anonim]

    parca e un discurs al unui absolvent de Stefan Gheorghiu,in care ne vorbeste de defectele imperialismului democratic.
    PSD va pleca de la guvernare pentru ca este cerut acest lucru culmea din teritoriu :) restul sunt bancuri gazetaresti si dezinformari ale Securitatii Statului (cea noua) pro PDL.
  • -3 (3 voturi)    
    pedelicii in rahat! (Miercuri, 30 septembrie 2009, 10:35)

    cenzurat [anonim]

    Nu stiu cum se face ca, dupa o perioada in care parea ca a gasit drumul drept, DT incepe s-o apuce iarasi pe aratura! Ne-ar putea explica stimabilul cum pierd pesedicii atata timp cat partida nu e incheiata? Din cele intamplate ieri se poate trage o singura concluzie pana acum: marinarului ii fasaie bomba in brate dupa ce i-a aprins fitilul! Incearca sa scape tragand de timp sau, mai interesant!, aruncand-o in bratele pedelicilor! Atata timp cat mingea este la el are doar doua solutii: sa semneze sau sa nu semneze cererea de demitere. Daca semneaza ar putea fi acuzat ca duce tara din catastrofa in dezastru, fiind fara-ndoiala considerat responsabil de consecinte; daca nu semneaza s-ar face de tot rahatul dupa un scandal pe care l-a provocat ca prostul!
    Singura scapare a scandalagiului ar fi sa-i ingroape de tot pe pedelici: sa-si forteze marioneta sa renunte la cererea de demitere! Solicitarile bocului privind o discutie in coalitie tradeaza exact aceasta miscare: daca s-ar prezenta pesedicii, pedelicii ar putea pretinde ca au ajuns la un compromis privind mentinerea lui Nica pe pozitie. Ce se vor face slugile marinarului daca pesedicii nu musca momeala si trebuie renunte la demiterea lui Nica asa din senin?
    Ar putea "echidistantul" DT sa ne explice cum vor pierde pesedicii in urma unui astfel de scenariu? Cei care vor pierde sigur vor fi doar mitocanul si prostovanul, oricare ar fi pasul urmator in derularea crizei!
  • +1 (1 vot)    
    Sansa PSD-ului? Antonescu sau Oprescu (Miercuri, 30 septembrie 2009, 10:37)

    silicon [anonim]

    Analiza e destul de corecta zic eu: PSD-ul condus de Geoana si compania (Vanghelie in primul rand) a jucat prost cartile pe care le-a avut. Acum e pus la zid si ambele optiuni sunt proaste. Oricum eu zic ca nu au de ales si vor iesi de la guvernare, pentru ca e singura lor sansa sa mai spere la prezidentiale (de doi bani sepranta) Este o sansa foarte mica oricum. Daca raman in guvern si accepta un ministru de interne independent pot sa isi spuna adio de la prezidentiale. Sunt la a nu stiu cata cedare si or sa para slabi, fara directie si gata de orice compromis pentru a ramane in guvern. Va fi distrus complet pana si corpul dur de votanti.

    Daca stau bine si ma gandesc, sansa PSD-ului nu mai este este Geoana. Nici nu stiu daca a fost vreodata, dar acum mai mult ca oricand se vede ca e o mana proasta. Poate Antonescu, poate Oprescu. Cu Antonescu presedinte, PDL pleaca evident de la guvernare, iar PSD revine la guvernare (posibil fara prim ministru). Ceva similar ar fi cu Oprescu, desi in ultimul timp au fost cam multe pupaturi Oprescu-PDL. Care e iubirea mai mare din inima doctorului? Cea veche (Iliescu) sau cea noua (PDL-ul)? Eu as inclina spre Iliescu..
  • +2 (2 voturi)    
    Oradiografie lucida si pertinenta a presedintelui (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:30)

    opris nicolae [anonim]

    Felicitari d-le Tapalaga de mult nu am citit o asa analiza lucida si foarte pertinenta la adresa presedintelui Basescu, pacat ca avem un presedinte inteligent, abil, si foarte bun politician, si chiar cu viziune uneori, dar care e bolnav de populism, nu asculta sfaturile celor cu competente certificate, are mari lacune de comportament, si este uneori prizonierul propriilor slabiciuni, pacat . Dintre toti candidatii de azi ptr. presedentie dl Basescu este de departe cel mai bun, si am sa-l votez, ca fiind raul cel mai mic, dar astept cu nerabdare un alt fel de presedinte, sau cine stie poate se schimba dl presedinte (slabe sperante) dat fiind ca este ultimul mandat. Oricum felicitari inca o data pentru articol , si pastrati-va impartialitatea ca si pana acum, criticati tot ce merita criticat dar faceti-o lucid si fara manipulari, mie mie scarba de ce vad in presa scrisa si pe televiziuni, e o rusine in ce hal au putut sa se prostitueze colegi de ai dvs, Cu stima
  • 0 (0 voturi)    
    chestiunea zilei (Miercuri, 30 septembrie 2009, 11:44)

    ionut [anonim]

    salut!
    un scurt amendament:
    doi se bat, al treilea castiga ( om cu greutate )
    numai de bine sa auzim!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Foarte urat, Dan (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:14)

    ADan [utilizator]

    Primarul din sondaj nu se referea la pierderea functiilor si a banilor (salarii), ci la pierderea finantarilor pentru comuna...

    M-ai dezamagit :(
  • 0 (0 voturi)    
    ma uit si nu pricep... (Miercuri, 30 septembrie 2009, 13:48)

    ana listu [anonim]

    care e motivul real al demiterii lui dn? doar asa sa bage batul prin gard ca sa intarate cainii? acest scandal nu face bine nici pdlului si nici lui tb...

    la randul sau psd-ul a reactionat lamentabil: refuzand sa nominalizeze un alt sinistru a devenit responsabil de criza politica...eu as fi pus pe altcineva si apoi ii tocam marunt pe pedelei, pe argumentele penibile ale demiterii, cum incearca sa destabilizeze tara tocmai intr-o situatie economica dificila si ce responsabil e pesedeu ca nu intra in acest joc, etc, etc.

    oricum, urata treaba...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri