Cealalta fata a Fratiei

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 15 septembrie 2009, 15:10 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Un fapt trecut sub tacere: o falanga sindicala are incheiat un acord de colaborare cu PSD. Dincolo de bla-bla-urile despre grija fata de muncitorime, intelegerea prevede un schimb avantajos de ambele parti: CNSRL Fratia sprijina PSD in campanie si primeste sinecuri in Parlament. Confederatia reuneste sindicalistii pe care ii tot vedeti la televizor: nu sunt de acord cu asumarea raspunderii, nu vor concedieri, nu vor reforme, doar mai multi bani si dezbateri cat mai lalaite. De ce e bine sa stim? Romania se rupe azi in greve si proteste, televiziunile de stiri anunta mari rascoale populare iar unii ar putea crede ca sunt foarte spontane si nevinovate.

"Semnam un acord in care colaborarea noastra va fi politica explicita. Colegii de la CNSLR Fratia vor fi alaturi de noi si in campaniile electorale, si in lupta pentru a putea sa avem un echilibru social corect in tara noastra", declara presedintele PSD, Mircea Geoana, in martie 2008 la semnarea acordului. (Detalii aici) E campanie electorala? Este. Geoana, candidat? Este. CNSLR Fratia, falanga lui sindicala? Se anunta greve generale si mari miscari populare.

Sindicalistii au primit, in toamna lui 2008, locurile promise iar acordul politic cu PSD s-a consolidat: "Dorim sa realizam un mecanism eficient de consultare si informare reciproca care sa vizeze initiative politice ale PSD ce privesc aspecte sociale si economice din Romania, inclusiv prin formarea de Cluburi Social Democrate", se arata in rezolutia cu privire la partidele politice, votata in unanimitate de reprezentantii CNSLR Fratia in noiembrie 2008. (Detalii aici)

Unul dintre vicepresedintii CNSLR Fratia, Barna Maria Eugenia, este azi si deputat PSD. Din cei 11 vicepresedinti de la Fratia, cei mai multi au primit sinecuri de la PSD. Minica Boaja a fost deputat PSD in legislatura 2000-2004, Tancau Petre Petre, fost consilier local PSD, Victor Ion Stan, fost consilier PSD in Primaria Capitalei, Andrei Ioan, fost deputat PSD, Liviu Luca, primivicepresedinte, unul dintre apropiatii lui Sorin Ovidiu Vantu. Presedintele CNSLR Fratia, Marius Petcu, este finul lui Miron Mitrea, el insusi venit in politica din lumea sindicala iar sotia sa, Claudia Petcu, si ea vicepresedinte la Fratia, a candidat in 2008 pe listele PSD. (Vezi aici conducerea Confederatiei)

Pentru liderii sai, CNSLR Fratia pare sa fie marea trambulina spre Parlament si arma politica in campanii electorale. Din prima garnitura de sindicalisti care a fortat usile Parlamentului cu greve, mitinguri si proteste comandate politic fac parte Pavel Todoran, Dumitru Chirita, Ioan Radoi si Elena Sporea, fosti deputati PSD in legislatura 2000-2004.

Desigur, si PDL si-a apropiat o parte din sindicate, mai ales din educatie, si i-a rasplatit pe liderii ei cu functii. Insa astazi vorbim despre una dintre cele mai active confederatii, cea mai refractara la orice tip de reforme, si de sindicalisti care anunta mitinguri cu zeci de mii de oameni, greva generala in 5 octombrie.

Trucajele greviste de astazi sunt mai departe posibile pentru ca legea sindicatelor permite amestecul de functii sindicale cu activismul politic. Prin 2005, doi deputati PNL au incercat, printr-un proiect de lege, sa modifice Legea Sindicatelor, astfel incat parlamentarilor si altor demnitari sa le fie interzis activismul sindical. Tentativele de indreptare a unei aberatii au esuat iar nemultumirile bugetarilor, oricat de justificate par sa fie ele astazi, sunt exploatate si amplificate de sindicalisti dirijati politic, de Fratia cu PSD. 


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

4624 vizualizari

  • +20 (24 voturi)    
    true ... (Marţi, 15 septembrie 2009, 15:26)

    ealexs [utilizator]

    inca una din miile de magarii care se fac pe fata in Romania, de astia scapam doar pe cale naturala, speram ca noua ganareatie de politicieni sa aiba un pic mai mult bun simt ... speram ... cam asta e tot
    • -11 (19 voturi)    
      Chiar crezi... (Marţi, 15 septembrie 2009, 15:39)

      Goe [anonim] i-a raspuns lui ealexs

      ...ca noua generatie de politicieni va fi mai buna? Mie tare mi-e teama ca vin din urma niste nemernici mult mai mari decat actualii. Vezi Ridzi, Elena Basescu, Udrea, Boureanu, Vanghelie...
      • +15 (15 voturi)    
        si continua, Goe (Marţi, 15 septembrie 2009, 17:49)

        bizonul [anonim] i-a raspuns lui Goe

        cu bogdan olteanu, ludovic orgban, gorghiu,
        tuse etc. asta ca sa fii obiectiv sau neutru
    • 0 (0 voturi)    
      trist, (Miercuri, 16 septembrie 2009, 10:53)

      arletty [anonim] i-a raspuns lui ealexs

      dar foarte adevarat.. Cred ca este o asteptare as zice idealista ca noii politicieni sa fie altfel...Din varii motive, Unul (ca in multe alte domenii) e faptul ca - multiu chemati (extrem de) putini alesi, adica prea putini sunt animati de un bine care sa depaseasca sfera propriilor interese. Deci, oportunism. Aici se incadreaza cam multi dupa gustul meu. Apoi: generatia "noua" nu are cum sa fie altfel decat cea veche, din moment ce a avut/are (anti)modelele pe care le are. Chiar daca in primele faze, tineretul e animat de diverse generozitati, deschidere, dorinta reala de a schimba ceva, etc, etc, cu timpul - nu are incotro si se pliaza pe exemplele la indemana. Asa ca ne intoarcem de unde am plecat, la replicarea iarasi si iarasi a acelorasi modele (or antimodele) care, de 19 ani se vantura pe sticle TV, scene festivaliere, in arome de gratare incinse si susur de manele stramosesti, caracatite mici, medii si mari transpartinice etc, etc, stii doar prea bine ce si cum. PUAH
  • +21 (21 voturi)    
    lideri imbuibati (Marţi, 15 septembrie 2009, 15:35)

    luci [anonim]

    cine are incredere in liderii de sindicat? starea de spirit a sindicalistilor inainte de incitare contra legii unice si a salarizarii actuale de criza , prin liderii de sindicat si televiziunile stiri, era alta; se acceptau cele 10 zile de concediu fara plata, din bun simt si solidaritate si la fel legea unica care face in multe locuri dreptate
  • +23 (23 voturi)    
    mascarada marca psd continua (Marţi, 15 septembrie 2009, 15:42)

    tedy [anonim]

    toata asa zisa lupta sindicala actuala si tot circul de la tv este marca faliment psd, in plus si greva din justitie este alimentata in mod iresponsabil tot de psd si televiziunile lor.
  • +17 (17 voturi)    
    nu e cealalta fata! (Marţi, 15 septembrie 2009, 15:51)

    claudiopolis [utilizator]

    manevrele politice si hotia sunt singura fata a sindicatelor. Jimmy Hoffa a fost un novice in comparatie cu sindicalistii romani
  • +17 (17 voturi)    
    impostori si fatarnici (Marţi, 15 septembrie 2009, 15:51)

    lelia [anonim]

    Te uiti la liderii de mega-tonaj ai sindicatelor. Par ei oameni infometati?

    Excelent domnule Tapalaga. Ma bucur ca si B1TV a reluat temele dvs.

    Mai era un text scris de M Neamtu pe acelasi subiect. Sindicatele din Romania trebuie puse sub laser.
    • 0 (0 voturi)    
      Toata Romania trebuie sub laser, nu doar sindicate (Joi, 17 septembrie 2009, 8:41)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui lelia

      Presa care zice nu e mogula,
      sindicatele care ii zic nu lui Basescu
      trebuie cauterizate,
      PSD e comunist,
      PNL e scluga lui Patriciu,
      mai ramane ceva....?
      *
      Mai ramane.
      Proverbul ca daca toti iti zic ca esti beat,
      e timpul pentru o binemeritata odihna.
      *
      E unul Croitoru, care din scula sindicala la
      Invatamant
      a ajuns Parlamentar.
      Ma crezi sau nu...e membru PDL...
  • +11 (13 voturi)    
    Ca in orice democratie... (Marţi, 15 septembrie 2009, 15:52)

    Ovidiu [anonim]

    Inseamna ca muncitorii sunt foarte bine reprezentati, nu? Sa aiba un partid condusii de membrii unui sindicat, ceva... :)))
  • +16 (16 voturi)    
    Urata fata! (Marţi, 15 septembrie 2009, 16:05)

    Cristi [anonim]

    Lumea ii cam stie pe acesti lideri si cam intelege care este miza acestor rascoale "spontane". Pe ei (pe guzganii rozalii de la sindicate) nu-i intereseaza in fapt decat conservarea propriilor privilegii, bani gramada, munca putina si locuri de "munca" pe viata! Pe spinarea cetatenilor care-si desfasoara activitatea in sectorul privat si a patronatului din acest sector care, cu totii hranesc un sistem anacronic si antireformist. Asadar, sunt perfect de acord cu metafora folosita de dumneavoastra d-le Tapalaga: miscarile sindicale care se desfasoara in sistemul bugetar trucheaza si mimeaza dorinta de reforma.
  • +14 (14 voturi)    
    pai postacii (Marţi, 15 septembrie 2009, 16:10)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    pnldsr din asta traiesc, are, n-are treaba chestiunea in discutie cu Base, ei trebuie sa-si faca datoria fata de stapinii, pardon, angajatorii lor
    Poate dupa alegeri mai dispar de pe-aici..
  • -14 (16 voturi)    
    Sindicate (Marţi, 15 septembrie 2009, 16:12)

    Tony [anonim]

    Asculta Dan Tapalaga! Te urmaresc de mult timp.Tot timpul creezi opinii contra PSD, Eu nu sunt afiliat niciunui partid dar este clar ca esti omul lui Base strecurat la Hotnews. Mai slabeste-ne cu aceste opinii de 2 lei.Tremuri tot vazind ca marinarul pierde alegerile iar PDL revine la cei 10% care si asa e cam mult.
    • +13 (13 voturi)    
      vezi postul de mai sus (Marţi, 15 septembrie 2009, 16:40)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Tony

      Ce ironie a sortii:
      deasupra cineva vorbeste de postacii platiti de partide
      si hop un post!
    • +8 (10 voturi)    
      daca nu.. (Marţi, 15 septembrie 2009, 17:59)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Tony

      atunci de ce te frige nene?
      ceea ce condamni la altii tocmai aia esti: sluga de partid
    • +9 (9 voturi)    
      ne plictisiti (Marţi, 15 septembrie 2009, 18:10)

      ealexs [utilizator] i-a raspuns lui Tony

      sincer nu-mi place de basescu , dar o sa-l votez ca sa va fac voua in ciuda , mi se pare ca pana la Basescu Romania mai are sute de probleme de rezolvat , dar noh , dumanul dusmanului meu imi e prieten PUNCT
      • 0 (0 voturi)    
        Sigur ca Ro mai are sute de probleme (Joi, 17 septembrie 2009, 9:03)

        MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui ealexs

        In urmatorii 5
        sper ca vom rezolva macar una:
        reformarea Constitutiei.
        *
        Este cumplit de nefunctionala.
        Ma refer in special la articolul
        care limiteaza la doua mandate
        dreptul lui Traian Basescu de a fi
        Presedinte.
        Articolul ala trebuie modificat.
        *
        Si cred ca trebuie modificat
        ca sa contina o derogare speciala
        pentru Basescu.
        Altfel riscam ca in 2014
        sa ne trezim ca
        impotriva lui candideaza
        Ion Iliescu...si nu se stie....
        daca Base gaseste suficienti cetateni
        sa-l voteze, Nea Nicu....pardon Nea Nelu
        ....cu atat mai mult...

        PS. Cele mai haioase postari sunt
        alea 150 (zilnic) care
        provin de la ”cetateni rationali”
        si care de aceea incep cu formule
        de genul ”Basescu nu mi place di loc....DAR....”
        Ele sunt scrise intotdeauna
        nu de ”anonimi” ci de
        persoane care s-au inscris la
        Hotnews ca ”utilizatori”.
        Normal. Este unanim stiut
        ca Hotnews e un site obiectiv,
        cu frecvente accente critice
        la adresa lui Traian Basescu
  • +15 (15 voturi)    
    Sindicatele sunt un SRL (Marţi, 15 septembrie 2009, 16:16)

    Victor [anonim]

    De fapt nu conteaza ca-i PSD sau alta culoare:din traditie sindicalistii nu au ce cauta in partide politice!Este un conflict de interese.In lumea civilizata asa ceva este inadmisibil!.
    Anonimule,din pacate esti in afara temei.Nu am vazut niciun argument in cele scrise,in afara de Gica contra,sau partinitatea ce-l deduc din cele trei lulele ce le-ai debitat!Condamni pe d-nul Tapalaga de pro cineva si nimic mai mult.Daca intentonai sa dai replica trebuia sa aduci si argumente!
    Situatia este analizata corect,dar din pacate nu pe placul dependentilori,dar asta nu inseamna ca-i pro sau contra cuiva.Se descriu normalitatile sau anormalitatile unei societati politice,sindicale plina de burieni.In tipetele unor sindicalisti romani se aud numai anomalii.In zilele de astazi nu se fac greve,nu se cer mariri de salarii.Se asteapta la trecerea crizei.In Germania multi angajati sunt in "concediu"
    pe baza orelor suplimentare care le aveau in cont.Impreuna cu sindicatele s-a ajuns la o intelegere,
    s-au inghetat salariile.Asta in Germania,care in comparatie cu Ro. produce si exporta inca enorm de mult,tara care la fel ca si Ro.este condusa de o coalitie mare,unde oamenii umbla pe doua picioare si gandesc cu un cap ca fiecare fiinta umana.
    Diferenta este alta:politicienii cat de cat se tin de ce promit,nu ocupa un loc in parlament "donand"100000
    Euro,nu sunt analfabeti precum Vanghelie portavoce socialistilori,sindicatele sunt acolo sa ma reprezinte pe mine si nu sa-si umple propriile conturi,etc.
  • +11 (11 voturi)    
    "Fratia"? (Marţi, 15 septembrie 2009, 18:08)

    ???? [anonim]

    Suna a nume de organizatie terorista sau masona. Chiar asa o fi? Avand in vedere modul cum actioneaza pare a fi mai mult o organizatie terorista.
  • +7 (7 voturi)    
    Cand am citit titlul (Marţi, 15 septembrie 2009, 18:50)

    CapraVecinului [utilizator]

    am crezut ca o sa citesc un articol despre tacerea contribuabilului , care e indreptatit sa iasa in strada sa ceara servicii functionarilor publici . Daca adun orele pierdute in fata ghiseelor ies muuuulte zile pierdute .
    • 0 (0 voturi)    
      zau? (Luni, 5 octombrie 2009, 9:32)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui CapraVecinului

      in ianuarie, Mic cel Muc al vostru tuna impotriva salariilor si pensiilor nesimtite, pentru ca acum sa le lase asa cum sunt si sa va puna pe voi sa urlati impotriva micului functionar platit mizerabil! ia urla tu impotriva directorilor si a pensionarilor nomenclaturisti (vechi sau noi), nu impotriva celor care (inca) muncesc, chiar si la ghisee! pute tara asta de sefi iar voi, portocalii nerusinati, dati in aia mici! ptiu!!!
  • -4 (6 voturi)    
    Iar s-a descoperit roata in Romania ! (Marţi, 15 septembrie 2009, 18:55)

    S [anonim]

    Peste tot in lumea asta sindicatele reprezinta a doua falanga a partidelor politice, iar a treia se gaseste in societatea civila.
    Unde-i problema ?
    "Fratia" romaneasca e creata de un sindicat francez extrem de puternic legat de Partidul socialist francez, cu lobby intens in instantele europene. Pentru francezi, PSD-ul reprezinta stanga in Romania. Pentru romani, nu mai stie nimeni.
    Important e "sa traim bine".
  • +9 (9 voturi)    
    cine se mai mira? (Marţi, 15 septembrie 2009, 19:26)

    bozo [anonim]

    nimic nou sub soare. ca doar tovarasii sindicalisti, si mai ales sefi lor iar bonusuri frumusele pentru galagia pe care o presteaza. de 20 de ani ei nu sunt cu nimic de acord, exceptind salarii mai mari si cit mai multe zile libere. si vine craciunul, sa nu uitam ca iar pe banii nostrii, vor ponta prezent intre craciun si anul nou
    Sindicatul Fratia oricum a fost aservint PSD-ului dintotdeauna, parca iron mitrea era sef acolo inainte de a intra in politica
  • +3 (3 voturi)    
    Sefii de sindicate, colosale avantaje (Miercuri, 16 septembrie 2009, 7:50)

    hotnewsfil [utilizator]

    Vi-l amintiti pe Miron Mitrea, fost sef al sindicatului soferilor de camioane, cel din 1990, imbracat muncitoreste, calare pe un camion din fruntea altor catorva camioane, fluturand drapelul revolutiei (cel fost si ramas cu gaura infertilitatii), cum patrula Bucurestiul si striga lozinci anti-FSN, anti-Iliescu?
    Ulterior, si-a dat arama pe fata, a sustinut FSN/PDSR/PSD si a primit, ca rasplata, un loc in parlanent, pentru multe legislaturi, care i-au adus consistente avantaje, de toate felurile.
    In 1990-1991, sefii sindicatelor de atunci, intre care si Ciorbea , Mitrea, aveau sediul intr-o latura a cladirii comitetului central al PCR (actualul Minister de Interne), fiecare avand un birou somptuos, cu secretara stilata la usa, mostenita de la conducatorii PCR si ai guvernelor comuniste de pana atunci. Din acele birouri isi conducea fiecare "presedinte" sindicatul, acolo au negociat, intre ei, impartirea avutiei sindicale mostenite din comunism. Ciorbea le era un fel de sef (al CNSLR), de coordonator.
    Toti acei fosti sefi de sindicate, de federatii si confederatii au intrat ulterior in partide, in parlament, au ajuns ministri, primari de municipii, etc.
    Au fost "baieti destepti" si le-a "iesit" loul cel mare, la loteria vietii fiindca au fost vrednici, au aplicat indemnul din lozinca : "norocul 'si-l face omul, singur". Este extrem de lucrativ sa mimezi "apararea intereselor oamenilor muncii", iti este mult mai util decat iti era ca sef de sindicat pe vremea comunismului.
  • 0 (2 voturi)    
    comentarii goale (Miercuri, 16 septembrie 2009, 8:36)

    ? [anonim]

    la un articol foarte bun si echilibrat comentariile sunt de doi bani. postacii dintr-o tabara se infoaie la postacii din cealalta tabara (ca stanga si dreapta ar fi nedrept sa-i numesc). nimeni nu intreaba cine a propus acea lege absolut necesara. chiar daca sunt de la pnl ar trebui sprijiniti si tinerii care scriu aici ar trebui sa se trezeasca sa-si sustina ideile(daca le au) sa-si construiasca tara asa cum cred ei. a mai fost o incercare, nu mai stiu a cui (de care nu-si aduc aminte cei ce scriu aici, nici cei care par sinceri ) prin care se sanctiona traseismul politic si despre care nu se mai aude nimic si care este mai mult decat necesara. n-ar fi mai bine sa identificam si sa sprijinim ce e bun oriunde si sa sanctionam ce e rau oriunde ? oare de ce noi cei fara interese nu mai invatam odata sa si construim, stim doar sa demolam ? ok, sindicatele sunt corupte, ce facem ? hai sa nu mai sprijinim oameni, ci idei si sa le retragem sprijinul oamenilor care nu le respecta, orice pretext sau motiv ar incerca sa ne puna in fata.
  • +1 (1 vot)    
    Conf sindicale fara obiect in UE (Miercuri, 16 septembrie 2009, 18:58)

    Cristi [anonim]

    Comunismul si toata teoria marxista au esuat lamentabil. A inceput a guverna in numele muncitorilor si taranilor aducandu-i apoi la sapa de lemn si umpland puscariile cu ei. Comunismul a produs o polarizare sociala intre lideri si mase in care ultimii nici macar la TV nu mai vedeau mancarea. Miscarea sindicala este continuatoarea comunismului (liderii sunt vesnici, bogati si chiar agramati). Conceptul de federatii sindicale adica globalizarea unor interese locale concrete anuleaza prin sprastructura chiar ideea sindicala. Cand au incercat sa faca partide la alegeri nu au luat nimic. Afilierea politica a liderilor este o dovada ca sindicatele sunt de fapt vechile organizatii de baza PCR. Microbul acesta al comunismului mascat dezvoltat de sindicate a avut o replica pe masura in SUA unde au fost desfiintate. A urmat apoi Anglia prin reforma d-nei de fier, MT. Franta este cel mai concret model de socialism facut de sindicate unde greva este la ordinea zilei stresand a populatie de stanga prin excelenta. IMM-urile germane evita sa creasca peste 250 de angajati pentru a evita organizarea sindicala. Odata cu aparitia UE institutionala si a Comisiei Europene miscarea sindicala nu-si mai are rostul. Comisia regleaza la nivel european, piata, securitatea sociala, emigratia, etc. Si o face intr-un mod coerent fara sa afecteze stabilitatea macroeconomica. Cred ca se impune in Romania trecerea treptata la desfiintarea prin lege a confederatiilor sindicale prin limitarea numarului de afilieri. S-ar ajunge astfel la un fel de bresle profesionale cu care guvernul ar putea lucra coerent. Ce guvern isi asuma acest risc insa? Efectele economice date de increderea investitorilor in piata romaneasca ar fi imensa. Vor dori insa romanii sa traiasca mai bine sau vor dori sa stea sub cizma liderilor de sindicat care in numele lor devin impertinent de bogati?
    • 0 (0 voturi)    
      zi-le, neica! (Luni, 5 octombrie 2009, 9:35)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      jos sindicatele, traiasca patronul care face ce vrea muschiul sau fara ca salariatii sa-l poata contra in vreun fel! nu ti-e rusine?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version