Sindicatul risipei nationale

de Mihail Neamtu     HotNews.ro
Vineri, 11 septembrie 2009, 14:55 Actualitate | Opinii

Mihail Neamtu
Foto: Hotnews
Spectacolul public din ultimele zile a atins cote de absurd. La douazeci de ani dupa revolutia anticomunista din decembrie 1989, descoperim un numar spectaculos de nostalgici dupa privilegiile garantate clasei muncitoare de Republica Socialista Romania. Milioane de oameni cer sa fie intretinuti sau chiar rasfatati din bugetul public. Politicieni perfizi, sindicalisti otarati, judecatori grevisti, politisti recalcitranti, comentarii jurnalistice masluite – iata reteta care ne-ar putea aduce in colaps economic si criza statala.

Cum s-a produs aceasta escalada  a retoricii sindicaliste? Dupa ce Guvernul Tariceanu a vopsit cu aur robinetul risipei, ne-am trezit constransi la modestie si cumpatare. Drept consecinta, aparatul birocratic a inceput sa-si piarda osanza intr-o vara lunga. Zeci de agentii inutile si mii de salarii indecente au disparut de pe lista cheltuielilor publice.

S-a redus polaritatea intre salariul minim si salariul maxim la Stat. Magistratilor – desi mult mai numerosi – le este impusa egalitatea in drepturi cu ministrii, secretarii de stat, senatorii si deputatii Romaniei. Toate acestea au starnit contra-atacuri, ironii si distorsionari. Ultima veste suna patetic: greva generala!

Cine s-a postat in tribuna indignarii? Sindicalisti milionari, oportunisti notorii sau niste figuri sterse, dar vocale. Lumina stiintei e aparata prin vorbe impiedicate si rostiri incoerente. Balanta dreptatii e sustinuta de procurori arghirofili si clientelari. Evident, interesele oricarei bresle merita aparate in fata Guvernului. Dar cu ce argumente, pe spatele cui si pana unde?

Istoria tranzitiei ne arata  mai intai o stranie migratie intre reduta protestelor sociale si fotoliile de catifea ale partidelor parlamentare. Miron Cosma, Miron Mitrea, Marian Sarbu, Victor Ciorbea, Catalin Croitoru – iata doar cateva exemple, impure sau poate decente, care indica apetenta liderilor sindicali pentru statutul banos si influent al omului politic. In al doilea rand, sindicatele produc la noi doar revendicari salariale. De douazeci de ani se cer numai remuneratii, indemnizatii, tichete de vacanta si sporuri pentru siderurgisti, dar si pentru diplomati, pentru mineri, dar si pentru acei preoti care, acum un an, isi certau „patronatul” datorita indiferentei fata de soarta sacerdotiului rural!

Nemultumirea fata de o salarizare mediocra este, desigur, umana. Dar de ce oare aceleasi sindicate n-au intreprins nicio actiune vizibila si eficace de starpire a coruptiei si a risipei la scara industriala? Cum vad baietii din „Fratia” situatia Romaniei in competitia acerba pe piata mondiala care, prin China si India, si-a adaugat recent alte doua miliarde de minti si brate apte de munca? Ce fel de patrioti national-liberali au fost oamenii care au acceptat impovararea PIB cu tot mai multe procente alocate aparatului birocratic? De ce recent infiintata „Alianta a Bugetarilor” legitimeaza cele mai anti-reformiste tendinte ale societatii romanesti?

Din pacate, nici contractia financiara globala si nici criza demografica nu mai perturba anchiloza colectivista. Din perspectiva sindicalistilor, analiza „costuri-beneficii” se poate amana sine die;  achizitiile de bunuri si servicii trebuie sa curga mai departe, la preturi supraevaluate. Vor fi exploatate astfel risipa centralista, consumul neglijent, retardarea manageriala, oftatul neputincios si resentimentul egalitar al unei multimii indarjite.

Avem, neindoios, individualitati remarcabile si profesionisti de exceptie: grefieri harnici, invatatoare inimoase, medici prestigiosi, universitari respectati ori infirmiere constiincioase. Dar si trasul matei de coada ramane sport national in multe birouri din primarii, judecatorii, spitale, inspectorate judetene, biblioteci, muzee, licee sau universitati.

Lumea e abonata la integrame, se citeste horoscopul, se imping dosare, se blocheaza imprimanta, programele de „chat” bazie non-stop, televizoarele emit incontinuu. Scrupulul, politetea si inovatia tehnologica patrund greu in institutiile cu aviziere ilizibile, cozi kilometrice si ghisee de metal. Ne locuieste mai ales duhul lui Ghita Pristanda – politistul care, din 44 de steaguri pentru o singura urbe, abia numara doar o duzina pe strada.

Solutii de eficientizare? Marirea orelor de lucru? Cresterea competentei personalului administrativ? Recalificarea pe capete? Simplificarea procedurilor de intrare in somaj? Acestea nu sunt niciodata alternative fezabile pentru „Alianta Bugetarilor.”

Ele sunt solutii incercate numai de „Clubul Contribuabililor” privati, adica de cei care-si asigura libertatea de miscare platind cu nervi, rabdare, ceasuri lungi de munca si dari nenumarate (de la faimosul CAS pana la impozitele pe salarii, pilonii de pensie si o pletora de alte taxe locale). Acestia suporta, primii, jaful si dispretul impotriva proprietatii private.

A bloca alegerile prezidentiale si a cere greva generala, cand tara s-a imprumutat cu peste 10 miliarde de la FMI, denota gradul maxim de iresponsabilitate. Cand insa clasa magistratilor cautioneaza aceasta retorica sindicalista, avem dovada ultima a descalificarii la care ne-a adus mentalitatea parazitara a comunismului rezidual. 


Citeste mai multe despre   






















3262 vizualizari

  • +22 (22 voturi)    
    justitie inepta, procurori corupti (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:00)

    gheorghe [anonim]

    Nu s-ar mai satura! Asta e concluzia. Procurori cu 1 miliard de lei vechi salariu si indemnizatie anuala cer cresteri la remuneratie iar Romania se intilneste cu CEDO in fiecare luna!

    E inadmisibil. Ma bucur ca Basescu a scuturat CSM-ul.

    Jos mafia din magistratura!
    • -2 (14 voturi)    
      hmm (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:53)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui gheorghe

      ...eu sincer nu inteleg cum se potriveste termenul de "intretinut" la un bugetar. Sa presupunem ca un magistrat, un politist, un profesor sau un medic, ar avea salar lunar 1 leu. Nu ar fi tot intretinuti in acest caz, ca si in cazul in care au 5000 lei (ron)?
      ...afirmatia mi se pare departe de a fi "politically corect".
      Termenul de "intretinut" implica faptul ca toti acesti oameni, primesc bani fara sa faca absolut nimic in schimbul lor. Nu conteaza ca primesc 1 leu sau 1000, esenta este ca ei nu lucreaza deloc. Este oare corect un astfel de punct de vedere?
      Cu tot respectul pentru un text intr-o forma oarecum pretentioasa, ii lipseste un continut pe masura.
      • +1 (3 voturi)    
        esti pe aproape... (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 21:46)

        Psycon [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

        Oamenii astia sunt "intretinuti" pentru ca nu muncesc destul pentru salariul primit. Indarjirea impotriva reformelor nu o pot interpreta altfel decat lene si rea vointa. Eu i-as numi gainari... Nu sunt toti asa, dar destui sa faca greva.
  • +16 (22 voturi)    
    BRAVO (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:02)

    intel.bodhi [utilizator]

    La obiect.
    Felicitari.
    • +3 (7 voturi)    
      si din partea mea (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 3:46)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui intel.bodhi

      felicitari, domnule Neamtu!!! jos palaria!
  • +16 (20 voturi)    
    comunism rezidual (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:05)

    gabi [anonim]

    Te felicit Mihai.
    In fraza finala ai prins exact sindromul, boala care macina tara asta:
    "avem dovada ultima a descalificarii la care ne-a adus mentalitatea parazitara a comunismului rezidual".

    Bravo, pt ca inca scrii, ceea ce trebuie.
  • +19 (23 voturi)    
    Analiza este 100% corecta (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:08)

    J.D [anonim]

    Analiza este 100% corecta. Pana nu se va starpi risipa din zona bugetarilor, tara nu va putea iesi din criza. Actiunea magistratilor este o culme a iresponsabilitatii si minciunii
  • +11 (15 voturi)    
    Super! (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:12)

    Super! [anonim]

    Super! Exact asa sta treaba din pacate! Excelent!
  • +14 (16 voturi)    
    Subscriu si adaug (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:12)

    x [anonim]

    Bine ca le merge la sindicate , cea mai buna aparare este atacul.

    Mojicii astia au sa se multumeasca si cu salariile propuse de guvern . Acum se urmareste distragerea atentie de la faptul ca trebuie concediati 50% din bugetari

    Asta ii cu adevarat marea problema. Acum sindicatele ataca in palierul superior , adica salarii , somajul fiind ignorat cu desavirsire.
    Si uite asa se va negocia, bla bla bla, si aparatul de stat va ramine tot gras si birocrat cu o gramada de pupin... isti care beau toata ziua cafeau si merg pe la partid sa ingroase clientela politica

    Este strigator la cer doar criteriile dupa care se fac numirile in aparatul de stat :
    CRITERII POILITICE !!!!

    In ce tara europeana se mai intimpla asa ceva ?
    CUm sa numesti pe cineva intr-o functie de conducere pe criterii politice ? Este strigator la cer !!!
    Un exemplu recent:
    In Arad la spitale au fost numiti directori cu ordin de la ministrul sanatatii !!!
    Mai Bazac , pe ce criterii ai ales tu directorii in spitalele din Arad ?
    Ce concursuri au dat acestia ?
    si exemplele pot continua .......
    • +4 (4 voturi)    
      Pe aceleasi criterii (Duminică, 13 septembrie 2009, 8:09)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui x

      ca si predecesorii lui. Pe ce criterii i-a numit Nicolaescu?
  • +9 (13 voturi)    
    bravo! (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:15)

    Oana [anonim]

    Felicitari domnule neamtu pentru acest articol! F.f.f.f.adevarat totul!!!
  • -12 (18 voturi)    
    Patetic... (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:22)

    Gram Matik [anonim]

    Lu' patetic, in limba romana ii spune JALNIC. Ai facut scoala la Spiru, nea?
    • 0 (0 voturi)    
      Off, (Duminică, 13 septembrie 2009, 23:15)

      2mai [utilizator] i-a raspuns lui Gram Matik

      Daca taceai, filozof ramaneai...
  • +10 (14 voturi)    
    Bravo ! (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:27)

    yoyo [anonim]

    din nou placut impresionat de calitatea aarticolelor D-lui Neamtu .... o radiografie reala a "vietii" din Romania.
  • +10 (12 voturi)    
    Sunt prea buni pentru Romania... (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:27)

    traian [anonim]

    Alianta bugetarilor poate fi asemanata cu o coalitie a copiilor de cinci,sase ani care ,inconstienti sau de rea credinta, s/ar coaliza in familie pentru a le cere parintilor conditii de trai cu mult peste posibilitatile tatalui si mamei in cauza.
    Daca intr/o familie ar avea loc o asemenea razmerita respectivele odrasle ar incasa rapid cateva la fundulet.In cel mai bun caz ar fi dusi poate la psiholog .Iar daca insista,la psihiatru!
    Morala este ca avem in sectorul public si in randul bugetarilor un personal mult mai bine pregatit si cu cerinte mult prea mari pentru aceasta tara napastuita.
    Eu nu vad decat doua solutii! Fie pleaca ei spre job uri bine platite din strainatate,fie plecam noi si ii lasam sa se autoaprecieze si sa se plateasca singuri din ce produc!
    Ar mai fi si a treia varianta! Sa bagam Romania in faliment.Sa cerem lichidarea.Nu stiu de ce nu recurg chiar publicii si bugetarii la o asemenea solicitare in instanta...
    Apoi s/o privatizam.Sa privatizam toate institutiile statului.
    De fapt stiu de ce bugetarii nu vor recurge niciodata la asemeanea gesturi extreme...Ei nu au vrut si nu vor sa lucreze in sitem privat...
    Noapte buna Romania!
    • +8 (10 voturi)    
      Singura solutie asta pare, sa plecam noi (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:59)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui traian

      La 24 de ani cind am inceput sa lucrez, am fost total impotriva plecarii in strainatate. Dar in ultima vreme, vazind degradarea la care a ajuns societatea asta, ma gindesc din ce in ce mai serios pentru ce dau jumatate din veniturile mele la stat... Pt spitale in care ti-e frica sa nu iesi mai bolvav decit intri, pt functionari publici care te trateaza tot timpul cu sictir, pt profesori spagari...
      In ianuarie cind am ramas somer statul mi-a dat ajutor de somaj 800 de lei pe luna, in timp ce pritenii mei care au patit acelasi lucru in strainatate luau 75-80% din salariul anterior. Noroc ca mi-am gasit repede de munca...
      Si atunci stai si te intrebi, pentru ce dau eu 5-600 EUR pe luna statului? ca sa-si bata joc de mine?
  • +11 (11 voturi)    
    Un principiu prost aplicat (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:27)

    Dan [anonim]

    Nu stiu din ce model de drept al muncii, Curtea Constitutionala a preluat conceptul - un drept castigat nu poate fi pierdut? Ma refer in speta la salariile si sporurile magistratilor de la instantele mari (si nidecum la debutanti). Ca principiu el poate fi ispirat din constitutia franceza. Numai ca daca este extins din partea de liberati sociale in cele economice, acest concept pune in pericol intregul ansamblu social. Daca un guvern vine si spune - acestia sunt banii de care dispunem. Neavand de unde sa ia bani (doar daca face un razboi cu o prada de miliarde de euro) un guvern ia decizii asupra salarizarii. Comisia Europeana cu toate criticile aduse (este un executiv european) decide ca subventiile agricole vor fi indreptate catre dezvoltarea regionala sau cercetare va implementa aceasta politica satbilita de Consiliu. Nu am vazut pana in prezent ca Curtea Europeana de Justitie sa declare neconstitutionala aceasta politica! Din contra, aceasta inalta curte vegheaza la implementarea acestei politici. Multi vor pierde desigur, unele profesii vor dispare. Societatea merge insa inainte. Justitia romana merge in pirderi (nu recupereaza imic de la cei care au jecmanit cu 100 miliarde euro economia), pierde procese la Strasbourg, are un ciclul cu o durata de timp care excede orice in Europa. Privit economic este un sistem nefunctional. Deci resursele statului ar trebui indreptate spre altceva (as merge pana la externalizarea actului de justitie cu subiecte economice si patrimoniu catre justitii din alte tari). A plati o justitie care sa vegheze singura doar la drepturile ei este in afara unui concept social de puteri. Ea isi stabileste salariile, bugetele si personalul. Ea slabeste functional statul pentru ca din visteria tarii au disparut fraudulos bani, intreprideri si resurse naturale. Aceste teme sunt prelungite pana la prescriere! De ce oare? Pledand in mod direct pentru un stat de drept, justitia romana ccontribuie la lipsa de resurse economice.
    • +13 (13 voturi)    
      Asha e (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:04)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Dan

      asta cu magistratii care-si dau lor insisi sentinte mi se pare cea mai tare. Au ajuns stat in stat. Sunt inamovibili, nu raspund in fata CSM, care e parte a lor, deci n-are nici un interes sa-i pedepseasca. Cred ca externalizarea acstui serviciu si-ar recupera banii investiti in mai putin de un an. Tot ce e judecator si procuror in domeniul economic sa fie externalizat!!!
  • +7 (13 voturi)    
    Viitorul suna bine, noi suntem surzi si nu-l auzim (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:27)

    Mos IonRoata [anonim]

    Domnule Neamtu,

    Excelent text, va aprob si va felicit. Ce e de facut?
    Eu cred ca greva pot face doar privatii!. Doua milioane de angajati in mediul privat produc si tin in brate 20 de milioane de oameni in aceasta tara.
    Eu sunt adeptul solutiilor radicale:
    0- Sa dam in judecata Statul Roman la Tribunalul European pentru Drepturile Omului pentru nerespectarea dreptului de acces liber la Justitie si sa cerem despagubiri uriase. Eu as cere , de ex,PIB-ul ROmaniei pe 4 ani: 500 miliarde Euro. De obicei aia dau , daca ai dreptate ,dupa 3 ani de proces, un sfert din cat ceri.Angajam un executor judecatoresc si punem sechestru pe Ministerul Finantelor si Banca Nationalaa Romaniei.
    1. In acest mod statul Roman nu are de ales si o sa se declare in faliment -incapacitate de plata , va trebui sa rezilieze toate contractele de munca si de prestari servicii. Pe urma 2 luni de concursuri, deschise catre toti vorbitorii de limba romana:cetateni ai Moldovei, Ucrainei sau chiar romani din Italia vor fi bucurosi sa lucreze pentru statul roman si o vor face eficient
    2. Modificarea Constitutiei : Anularea Inamovibilitatii judecatorilor. Codul Muncii sa se aplice si in Magistratura. Nu ai muncit 3 zile, afara!Alegeri generale la 5 ani!
    3. Liberalizarea vizelor si a dreptului de munca pentru toti cetatenii UE precum si pentru cei vorbitorii de limba romana, . Asta va ascute competitia si va crea o cerere- pentru bunuri -case,masini , autostrazi, aeroporturi, trenuri moderne
    4. Asta e utopie, pesimistul din mine zice ca numai daca plecam toti se salveaza tara asta.O tara fara Justitie si fara Infrstructura nu are nici un viitor! Dar viitorul suna bine, nu-i asa? De aia repatriem tot profitul!!!
  • +5 (9 voturi)    
    Excelent articol (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:27)

    Adrian [anonim]

    Felicitari Mihail!
  • +12 (14 voturi)    
    Esenta! (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:28)

    Vizitiul [utilizator]

    "A bloca alegerile prezidentiale si a cere greva generala, cand tara s-a imprumutat cu peste 10 miliarde de la FMI, denota gradul maxim de iresponsabilitate. Cand insa clasa magistratilor cautioneaza aceasta retorica sindicalista, avem dovada ultima a descalificarii la care ne-a adus mentalitatea parazitara a comunismului rezidual."

    EXACT!
    • +3 (3 voturi)    
      Oare nu se poate apela la (Duminică, 13 septembrie 2009, 8:14)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      cei din rmata pentru a judeca, pentru a organiza alegeri? Iar Pivniceru sa stea in greva pana n-o mai putea?
      De ce nu ia CSAT-ul o decizie? Oare ceea ce fac ei, puterea judecatoreasca, nu este atentat la siguranta nationala, a cetatenilor? Nu este un VIOL asupra Constitutiei?
      Daca vor fi platiti pentru aceasta perioada chiar este bataie de joc atat la adresa banului public cat si al celor multi.
  • -7 (13 voturi)    
    Uite cine vorbeste! (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:29)

    Darian [anonim]

    Asa ziceau si comunistii de intelectuali ca traiesc pe spatele clasei muncitoare. Cu se deosebeste atitudinea autorului care infiereaza cu mandrie de privat functionarii, bugetarii si pensionarii de comunisti?
    Bugetarii duc tara in colaps, sau icompetenta guvernului pe care-l pupa in partile moi autorul?
    • +6 (8 voturi)    
      Pai guvernantii ce sunt? (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:09)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Darian

      Ei nu-s tot bugetari? Pin la urma e si vina noastra ca nu mergem la vot si lasam pensionarii sa ne decida conducatorii. Sau pentru ca ne schimbam convingerile politice dupa cum bate vintul avantajelor financiare...
      • +3 (5 voturi)    
        Mersul la vot ... (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:51)

        motul [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Si daca mergem la vot cu ce ne alegem. Indiferent pentru ce partid am opta, votam cu o supergasca de hoti . Toate , dar toate partidele de pe scena politica actuala au fost la putere. Si in afara de faptul ca au furat in draci ,ce au mai facut . Da , au mai facut legi care ofera unora salarii + sporuri si altora pensii de zeci de mii de euro ! Da , au vandut toata avutia nationala pe comisioane si spagi. Si multe altele infavoarea lor si defavoarea celor care si muncesc
        Romania este un stat falimentar !!!
    • +6 (10 voturi)    
      esti pe langa subiect (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:54)

      traian [anonim] i-a raspuns lui Darian

      Mai frate,chiar nu pricepi ca nu pot trai mai bine cei care stau cu mana intinsa la cei care produc?
      • -6 (8 voturi)    
        pt. traian (Vineri, 11 septembrie 2009, 18:31)

        Darian [anonim] i-a raspuns lui traian

        Definitie din DEX: Funtionar: Persoană care deține o funcție administrativă într-o întreprindere sau într-o instituție. Crezi ca fabrica o ti tu in spate tragand la strung? Productia mai trebuie si vanduta, platite salariile etc. Similar si in ministere, primarii etc. Nu toti sunt ministrii si secretari de stat. Mai sunt si oameni care muncesc de la femei de serviciu la consilieri. Daca crezi ca o tara poate merge fara guvern si aparatul de lucru al acestuia, inseamna ca te gandesti la Etiopia, nu la o tara civilizata.
        Dar cred ca bugetarii au mare noroc cu cei ca tine, cu dare de mana, care dau pomeni grase.
        • +5 (7 voturi)    
          Iorga spunea... (Vineri, 11 septembrie 2009, 23:17)

          traian [anonim] i-a raspuns lui Darian

          Iorga spunea ca o calatorie valoreaza mai mult decat o biblioteca.
          In primul rand sa nu jignim Etiopia!Exista acolo oameni si performante deosebite.Iar in situatia lor sa sti ca au un aparat guvernamental si administrativ mai putin umflat decat la noi si la fel de eficient...Dar,retine te rog,in sectorul public etiopian se castiga oficial decent,la nivelul performantelor economiei etiopiene!
          In al doilea rand sa sti ca bugetarii romani nu prea au noroc cu mine pentru simplu fapt ca fac parte din categoria celor care au ales sa o ia de la inceput pe alte meleaguri.Si nu e usor la 48 de ani sa faci asta!O sa razi dar ,de prin 91 pana anul trecut ,am lucrat in sectorul public.Si nu am fost secretar de stat,ministru,nici macar sef de serviciu sau de birou.
          Stiu ca o tara nu poate functiona fara guvern si fara aparatul de lucru aferent! Dar mai stiu ca in situatia in care ca om si ca profesionist consideri ca meriti mai mult decat iti poate oferi jobul tau actual,economia nationala,tara,pleci,incerci sa te pui in valoare spre alte zari.Sau astepti sa creasca PIB ul...
          In nici un caz nu omori vaca pe care o mulgi! De la care bei laptele de zi cu zi!
          Salutari din Suedia!Pa!
        • +1 (1 vot)    
          Nu deturna! (Duminică, 13 septembrie 2009, 8:16)

          gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Darian

          ESTE VORBA DE FUNCTIONAR PUBLIC. Si acum deschide din nou DEX-ul.
  • -4 (14 voturi)    
    Statul trebuie sa fie puternic. (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:31)

    oschy [anonim]

    Toata lumea sare la gatul unor oameni care lucreaza la stat ,1.5 milioane dupa ultimile date vehiculate cu tot cu cei care imping aerul si se lupta cu lei prin primarii ,consilii judetene si alte structuri ale administratieri publice
    Daca in Romania sunt 5 mil de salariati ce fac ceilalti.
    Cum a mers sistemul pana acum si a mers bine.
    Aparatul de stat a fost facut dupa indicatiile UE care a cerut infiintare a nenumarate agentii,oficii,inspectorate si alte structuri.
    Dupa parerea mea in privat este buba unde se intalnesc fenomene dezastruoase.
    -in 2009 munca la negru a proliferat imens
    -neplata taxelor catre stat a devenit sport de masa
    -bataia de joc de oameni a atins cote alarmante
    - patronasii de doi lei se gandesc doar la foalele lor,a amantelor,camarilei si uneori familiei.
    -toti fac carteluri pentru a gestiona piata si preturile( de la seminte pana la tancuri)
    - banii firmelor sunt toti banii lor ; daca vor platesc salarii si bonuri daca nu nu
    - in prostia lor ei sunt stat in stat doar cu drepturi fara obligatii si indatoriri
    -nu mai spun de bataia de joc facuta de ceea ce s-a privatizat si a fost facut cu munca poporului( electrica,gazul,Galati,Petrom)
    -detinand monopolul impun stergerea datoriilor de catre stat si apoi a iau cu furatul de la inceput
    • +9 (11 voturi)    
      Bai frate da' pe ce lume traiesti??? (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:19)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui oschy

      Citat "Daca in Romania sunt 5 mil de salariati ce fac ceilalti." :)) :)) :))
      Ceilalti MUNCESC CA PROSTII si platesc taxe si impozite din care statul plateste cei 1.5 mil de bugetari!!! Pai de unde crezi ca ae statul bani sa-ti dea tie salariu? Crezi ca are boc un sac de bani din care imparte in stinga si-n dreapta??? Doamne, citi dobitoci mai sunt in tara asta.... incredibil...
  • +9 (11 voturi)    
    E corect (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:34)

    silicon [anonim]

    E corect. Ne-am imprumutati 10 miliarde de euro tocmai pentru a reusi sa platim salariile bugetarilor si pensiile de stat in 2009. Banii astia o sa fie platiti de economia reala prin mai multe taxe si impozite, adica de cei 3 milioane de angajati in domeniul privat. Cat credeti ca mai suporta si oamenii astia? Sa nu ti se urce sangele la cap cand vezi risipa de toate felurile din sectorul bugetar si lipsa de realism in negocieri a liderilor sindicali?
  • +7 (9 voturi)    
    Asta pt ca guvernul le permite (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:37)

    bogdan [anonim]

    Toate astea se intimpla pentru ca guvernele au fost totdeauna slabe, iar in preajma unor alegeri au preferat sa nu-si puna electoratul in cap. iar breasla asta a sindicalistilor de bugetari tot timpul vine cu revendicari exact inainte de alegeri!!
    Pai daca eu ma duc la patronul meu sa-i cer marire de salariu imi spune politicos ca doar atit imi poate oferi acum si daca nu sunt multumit sunt liber sa-mi caut in alta parte. iar daca fac greva, face reducere de posturi si iar ma da afara.
    Si patronul are dreptate. Fiecare organizatie trebuie sa isi tina nivelul cheltuielilor sub cel al veniturlor. Altfel, mai devreme sau mai tirziu , va da faliment.
    Si daca guvernul ar anunta acum disponibilizari de 10-20% din bugetari, in asha fel incit cei mai nemultumiti de salariu sa poata pleca primii si sa aiba ocazia sa cistige mai mult in alta parte, numarul grevistilor ar scadea imediat. Dar guvernele sunt prea slabe...
  • +9 (13 voturi)    
    asa (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:41)

    theman [anonim]

    exceptional - editorialul ar trebui preluat in discursurile primului ministru si presedintelui; sa vedem ce ar mai avea de comentat sindicalistii lu' peste...
  • +6 (10 voturi)    
    Excelent (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:52)

    ian68 [anonim]

    Ca de obicei, MN se dovedeste un ochi critic intr-un comentariu elegant, de tinuta. Felicitari!
  • +9 (11 voturi)    
    Mari profesionisti ! (Vineri, 11 septembrie 2009, 15:59)

    Stando [anonim]

    Aud tot mai multe voci speriate pe la talk-show-uri ca daca nu li se dau salarii babane, "profesionistii" bugetari vor pleca din sistem. Acuma eu cunosc o gramada de bugetari din toate serviciile astea asa-zis descentralizate dar niciunul, absolut nici unul nu pare a fi din cale afara de "profesionist:. Au un IQ mediu, o lene in oase de ii doare, au intrat la stat ca e trai dulce, de ce sa se bata in mediul privat ? Pina acum nu l-am auzit pe niciunul ca dezerteaza in "privat". Oare de ce ?
  • +10 (10 voturi)    
    magii justitiei (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:01)

    magistrati [anonim]

    .."in fata legii" raminem inegali, spectatori neputinciosi asistand la o piesa proasta in care actorii ne iau direct banii pe bilet la suprapret iar in timpul reprezentantiei cer bonusuri . altfel ce?...

    am vazut-o recent pe aceasta "presedinta", actor principal cu numele de scena pivniceru, la o tema a zilei de la tvri. initial am crezut ca am dat peste o cucoana venita de la piata sa reclame un mercurial, un pret.
    triviala, intrerupind interlocutorul si moderatorul la fiecare propozitie,agresiva, scotea pe tapet neincetat "drepturile" salariatului. vocabularul era a unei foste actviste, intilnite in liceu, in anii 80!!
  • +7 (11 voturi)    
    Frumos articol (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:10)

    Lucian [anonim]

    ...Si as mai adauga o fateta a problemei: de ce nu vedem totusi nici o reactie din partea contribuabililor? Cei din banii carora se face risipa asta ar trebui sa fie mai vocali, dar nu se aude nimic.
    • +5 (9 voturi)    
      Pentru ca: (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:45)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Majoritatea contribuabililor nu au timp de asa ceva (eu lucrez de la 8 dimineata la 10 seara si mai apuc sa mai citesc presa 10 minute la pauza de pranz pe care am apucat sa o fac abia acum). Cata vreme nu sunt direct (dar direct!) afectat, nu ma pot convinge sa imi cheltuiesc energii in aceasta directie. Banuiesc ca sunt multi in situatia mea.
  • +4 (6 voturi)    
    propunere (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:11)

    Itsoc [utilizator]

    eu zic ca privatii ar trebui sa profite de iesirea bugetarilor in strada si sa faca si ei ceva miscari de protest.
    poate cu 1 milion de angajati in strada o sa cada guvernul inainte de alegeri. numai bine pt. fluierul de start al haosului general :D
  • +9 (13 voturi)    
    chapeau bas (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:14)

    major_ballsack [utilizator]

    Nota 10, ca de obicei, domnule Neamtu. Mult adevar si mult bun gust.
  • +7 (11 voturi)    
    Alianta bugetarilor (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:17)

    Liviu [anonim]

    Felicitari dlui Neamtu!

    Este de rasul lumii ce se intampla....toti vor bani numai sa munceasca nu.
    De aia nu avem infrastructura, educatie, sanatate
    iar justitia eu zic ca nu am avut de dupa 89 mai deloc...adica dosarele grele si care ne-au fraudat imaginea tarii si vistieria nu s-au rezolvat.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu stiu daca vor bani fara sa munceasca (Duminică, 13 septembrie 2009, 8:22)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

      insa cert SUNT FOARTE BINE PLATITI.
      Am mai spus: adunand veniturile - salarii + ciubucuri + maditatii + mita (dupa caz) si impartind la numarul de ore lucrate EFECTIV intr-o luna = venti pe ora mai mare ca Bill Gates!
  • +8 (12 voturi)    
    articol din categoria "meserie bratara de aur" (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:22)

    un platitor de taxe [anonim]

    Felicitari, Mihail!
    M-am regasit in fiecare cuvint din articol.
  • +8 (10 voturi)    
    F.buna Analiza! (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:33)

    John [anonim]

    Excelent editorial, pune punctul pe I!
  • +7 (9 voturi)    
    guvern slab (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:36)

    alexandru lapusneanu [anonim]

    Adevarat articol!

    Avem un guvern si un stat de pussyes la fel ca toate cele de dupa 89! In loc sa ia taurul de coarne, o da din colt in colt!
    Ce face guvernul? El negociaza cu sindicate mariri de salarii....WTF!...Economia merge in jos....de fapt cade..... tara arde si baba se piaptana! ...

    Ar trebui masuri radicale in genul: salar la bugetari care sa reflecte realitatea 500-3500RON, eliminare furturi legale prin licitatii, prime si sporuri intre 1si 5% din salar, taxe si biruri reduse ca valoare si numar, hei hei si cate si mai cate s-ar putea face!
    Dar cine sa faca toate astea?

    Ia sa ii lase pe bugetari in greva generala vreo 2 luni fara salar, iar pe cei care se intorc din greva sa le impuna un salar cu 50% mai mic!!!! sa vezi atunci eficientizare....pac-pac

    Oare nu gasim la noi vreun Putin ca sa avem cu cine vota?
  • +4 (6 voturi)    
    Tehnologizare (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:39)

    Programare.org [anonim]

    Cred ca ar trebui discutata mult mai mult de o solutie la toate aceste probleme - tehnologizare. In loc de o coada la un ghiseu sa depui o hirtie ar fi indicat o solutie tehnica pt. trimis electronic acea declaratie. La fel cu taxele, tonele de impozite si tot felul de alte declaratii, toate trimise electronic si procesate si verificate automat. Asta ar elimina o gramada de miini ce tot invirt dosare si ar salva o gramada de bani, basca ne-ar aduce in secolul 21.
    Informatizare + automatizare + tehnologizare, asta e solutia, nu doar dat oameni afara dupa care e foarte posibil ca acea coada la ghiseu sa se lungeasca, daca din citiva functionari da afara unul sau e in concediu fara plata.
    Excelent articolul, evident, cu care nu pot fi decit de acord.
    • +4 (8 voturi)    
      revolta maselor (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:03)

      costache [anonim] i-a raspuns lui Programare.org

      Eu am observat un paradox in Romania: s-au introdus la posta computere, dar completarea formularelor electronice parca le consuma mai mult timp angajatelor din Posta Romana decit formularele de hirtie... Un exemplu prost de tehnologizare, poate, cu care desigur in principiu sunt de acord.

      Multe s-ar putea face pe internet si am impresia ca ministrul Pogea (excelenta achizitie!, cred eu) a introdus deja niste noutati la Finante.

      Oricum, si pensionarii astia care se vaieta tot timpul dar fac audienta la OTV mi se par exagerati. Le cresti pensia ca sa-si cumpere parabolice. Nesimtirea la romani e mare.
      • +3 (3 voturi)    
        ... si apropo de asta (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:28)

        Programare.org [anonim] i-a raspuns lui costache

        Referitor ca cazul cu Posta Romana spus de Costache, sigur ca in citava vreme acele functionare o sa completeze ami repede formularele respective (poate unele inca mai invata sa tasteze si cauta literele), insa in timp o sa se obisnuiasca cu asta, iar noilor generatii o sa li sa pare ceva firesc. Si in plus acele date trebuie introduse doar o data, dupa care usureaza procesul de prelucrare / verificare a datelor, ce este facut automat, nu tot manual. Per total salveaza o gramada (timp & bani), chiar daca aparent e mai greoi procesul de introducere al datelor.

        Apoi, nu trebuie sa ne gindim doar la formulare si taxe ci si informatia publica. As vrea sa vad acel portal e-Romania functional si sa nu ami dai telefoane sau stat la ghisee sa intrebi ceva sau sa iei un formular. Alea se pot face simplu online.

        Sigur ca mai e mult pina departe, sa functioneze si sa fie eficient, insa trebuie inceput de undeva. Si problema cea mai mare e ca multi lupta impotriva acestui sistem informatizat ca e de stiut ca nu va mai fi nevoie de atita functionarime. Insa noi sa ne facem datoria civica si sa cerem sa fie introdus, daca vrem ca numarul functionarilor la stat sa fie redus, iar cozile sa nu se lungeasca.
  • +6 (10 voturi)    
    trantorii (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:39)

    css [anonim]

    Felicitari ptr articol.Osinteza corecta .
  • +5 (7 voturi)    
    O imagine apocaliptica (Vineri, 11 septembrie 2009, 16:53)

    Ioana [anonim]

    Dar reala. Cat de adanc se mai poate scufunda tara asta in gunoi? N-a ajuns la fund? Economie nu (mai) are. Infrastructura nici pomeneala. (Ca de structura nu mai zic.) Educatie, sanatate, industrie, agricultura, finante... nimic. E o tara care nu exista!
  • +5 (7 voturi)    
    De spus si altora (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:08)

    Calin [anonim]

    Excelent articol. Felicitari.
    Dar cauza e tipic romaneasca. Pe cand unii se apuca in sfarsit sa faca treaba altii strica tot. Ar fi bine sa reusim fiecare sa ne convingem pe noi dar si pe cei din jur ca e o sansa care nu trebuie pierduta.
  • -3 (7 voturi)    
    Nu inteleg (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:31)

    anonim [anonim]

    Cum articolele mediocre cu spoiala intelectuala au atat succes...
    • -4 (8 voturi)    
      Traim in Romania (Vineri, 11 septembrie 2009, 22:59)

      meteorasky [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Semidoctul pretios a mai dat o ''lovitura''. Platitudini, demagogie once again .
      Nu stiu cam ce proportie din comentariile de mai sus sunt ale unora care chiar se identifica cu ''valorile'' propovaduite de acest frustrat sau pur si simplu individul si-a facut mai multe adrese de mail, comentandu-se sau dandu-si singur plusuri.
      A...ar mai fi o varianta. Cred ca o fi sunat prieteni, rude, etc, somandu-i sa intre pe hotnews si sa-i multumeasca pentru ''remarcabilul articol''. Ca prea sunt toate comentariile favorabile la indigo.
  • +2 (2 voturi)    
    o petitie necesara (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:36)

    cititor [anonim]

    Iata o initiativa sanatoasa:

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/867251/PETITIE-EVZ-Noi-cetatenii-cerem-justitiei-sa-respecte-legea/

    si comentarii inteligente in revista 22

    http://www.revista22.ro/sfidare-6531.html

    http://www.revista22.ro/greva-magistra355ilor-cet259355eanul-351i-statul-de-drept-6538.html
  • -1 (5 voturi)    
    bun dar numai pe jumatate (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:48)

    Dan [anonim]

    e foarte bun articolul; imi place; dar el prezinta doar varful iceberg-ului. Aparatul bugetar umflat peste masura nu a cauzat nici 5% din hemoragia de fonduri ce a avut loc in Romania in ultimii 20 de ani: licitatii trucate, schimburi de terenuri, privatizari obscure, comisioane babane si lista ar putea continua. Toti acesti bani s-au dus in buzunare private si nu ii vom mai vedea;
    E clar ca o greva generala in acest moment nu isi are rostul, dar poate ca astfel clasa politica va intelege ca s-a ajuns la fundul sacului: gata, mierea s-a terminat, laptele nu mai curge. e momentul sa tragem linie; dar sincer, nu sunt prea optimist...........
    • +4 (8 voturi)    
      de acord cu articolul (Vineri, 11 septembrie 2009, 18:47)

      ploiesteanu [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Dar toate aceste jafuri s-au facut sprijinandu-se pe aparatul de stat, pe legile tarii concepute special pentru frauda lor , care frauda a devenit, astfel, legala.
    • +2 (4 voturi)    
      Pai cine (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 13:17)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Cine a autorizat afacerile paguboase cu statul? Nu cumva acei bugetari pe care-i aperi? Daca eu ma duc la stat si-i spun "Hai ca-ti vand pixul asta cu 10.000 de euro", iar statul il cumpara, cine e vinovatul? Eu sau acei bugetari care nu observa nimic suspect in aceasta afacere?
      • +3 (3 voturi)    
        situatia e mai complexa (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 15:39)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui soferul

        sunt oameni din aparatul de stat, care, contrar principiului conflictului de interese, activeaza sau sunt patroni ai unor firme private, firme care, castiga toate licitatiile cand sunt la putere (cateodata si cand nu sunt). pentru ei, statul, e o vaca de muls de firmele lui particulare. In plus, multi parlamentari , participa (fara sa aiba habar, sau fara sa dea efectiv pe acolo, la sedinte AGA, pentru care castiga sume mari, nemeritate, alocate de la bugetul statului. Aceasta "meteahna" a castigului facil, nemeritat, s-a perpetuat si in societatile private mari, conduse de patroni damboviteni. Buba e mult mai adanca. Patronul roman a "tunat" o banca si s-a vazut in posesia unei firme. El nu cunoaste si nu simte cum munceste banutul , si-si pune directori care iau (nu va exagerez) 2-3 sute de milioane pe luna , uneori chiar mai mult. Malaxa stia cata sudoare se aduna pentru un leut, actualul "tunar", pardon, patron, nu. Cat priveste oamenii de la stat, majoritate au un loc caldut pus deoparte, si dorm linistiti. Au sindicate tari.
      • +2 (2 voturi)    
        Corect! (Duminică, 13 septembrie 2009, 8:25)

        gabifm [utilizator] i-a raspuns lui soferul

        Nu e prost cine cere ci cel care da!
  • +3 (5 voturi)    
    Justitia ca sistem care creaza haos! (Vineri, 11 septembrie 2009, 18:01)

    katy [anonim]

    Franta care a creat sistemul juridic al drepturilor si libertatilor fundamentale este ea insasi in pericol. Interpretand pas cu pas consitutia s-a ajuns la situatia inacceptabila cand in fiecare luna cineva din sectorul public face o greva. Sarcozy desi a castigat unmandat public de reforma a statului francez este pus zilnic sa dea inapoi in fata sindicatelor (reforma universitara, reforma cercetarii, reforma fiscala, etc). In acest timp UK si tarile nordice (mult cu o educatie de baza economica) tasnesc si domina Europa. Oare justitia romana si-a propus sa faca din Romania a doua Franta cu greve saptamanale? Cat despre doamna "justitie" cu doua doctorate si cu o limba romana cu accent rusesc ce sa mai spui? In loc sa-i spuna cineva ca putea sa aiba si 10 doctorate dar tot nu va avea vreodata un loc intre cei 27 judecatori ai Curtii Europene caci este prea comunista, este lasta de aantene sa peroreze. Boc ar trebui sa o intrebe precum Base: "femeie, spune ca n-ai barbat care sa-ti aseze justitia ca putere si gasim noi cativa care sunt in putere"!
  • -2 (10 voturi)    
    Stereotipuri, demagogie si multi aplaudaci (Vineri, 11 septembrie 2009, 18:47)

    Sorin [anonim]

    Domnule Neamtu

    Privindu-va fotografia, imediat dupa ce v-am citit articolul, m-a surprins caldura pe care o emanati. O sa fiu sincer. N-am citit asa un articol de mult timp. E, pur si simplu, sinistru prin ingustimea analizei.

    Nu sunt bugetar. Sunt platitor de impozite si ma lovesc zilnic de aparatul birocratic care refuza sa functioneze asa cum ar trebui. Cine e de vina, va intreb? Bugetarii ca au grija sa-si apere salariile? Nu e uman si normal sa se intample asa?

    Au imprumutat bugetarii 20 de mld euro din extern si alte 20 de mld de pe piata interna? Nu domnule Neamtu. Asta a facut-o Coalitia pentru Romania. Cei pe care noi i-am votat...

    Au cerut bugetarii imprumutul, au blocat ei consumul, productia, sectorul bancar si economia? Nu domnule Neamtu. Criza a adus-o coruptia profunda si sistemica din sectorul privat si practici anti-economice acceptate cu inconstienta de acelasi sector privat in goana dupa profit.

    Pareti un om intelgent. Purtati-va ca atare. Nu mai confundati cauze si efecte. Nu mai bateti campii cu silogisme ieftine. Sunt sigur ca puteti mai mult. Nu bugetarii sunt de vina pentru ca sunt bugetari. Romania are exact bugetarii pe care-i merita nimic mai mult.

    Suntem mai buni decat bugetarii astia pe care-i blamam cu atata usurinta? N-am acceptat oare mocirla asta pana acum? Ce drept avem sa ne consideram mai buni? E de ajuns ca avem un notebook si putem scrie orice?

    Ati facut furori printre ce care gusta demagogia. Si? Mai departe? In afara de stereotipuri si lipsa de informare ce ati pus in acest articol?

    Inima buna
    • +2 (4 voturi)    
      Sorine (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 12:56)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Împrumutul nu s-a făcut pentru noi, cei din mediul privat!
      Nu au cerut bugetarii împrumutul? OK, renunţăm la el, dar din ce mai plăteşte statul salariile la bugetari? Cad bani din cer?
      Bugetarii îşi apără salariile? Eu sunt director la o multinaţională şi nu am jumătate din cât câştigă un director de agenţie guvernamentală, iar la primele lor de 5.000 euro, pune-le pe ale mele de 100-200 euro. Şi muncesc şi sâmbătă, duminică, de dimineaţa până seara.
      Compară salariul minim _ în mediul privat este mai mic decât minimul bugetar, lucru unic în lume!
      Sacul nu mai are bani, voi nu înţelegeţi? Iar noi, privaţii, din banii care-i dăm statului vrem să vedem şi servicii de calitate, şosele, spitale.
      Ia uite-i pe bugetari ce tupeu au: boicotăm începerea anului şcolar dacă vine un politician în şcoală. Puteau să-i anunţe frumos pe politicieni, din timp, nu să strice prima zi de şcoală a fiului meu, care intră la şcoală!
      • -2 (4 voturi)    
        imprumutul a fost luat pt mediul privat (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 14:48)

        Anonimescu [anonim] i-a raspuns lui Marian

        ba da! imprumutul (total de 20 de miliarde) s-a facut PT MEDIUL PRIVAT - pt sistemul bancar privat. acolo au mers banii din imprumutul de la fmi si de la ue...
        marile banci din privat si marile afaceri primesc bani de la stat (din buzunarul contribuabulului!!) iar apoi maraie catre bugetari
        20 de miliarde au fost virate din banii contribuabililor in visteriile bancilor private - nu mai departe de cateva luni in urma. te rog, nu ne mintii, nu avem memorie scurta!
        • +1 (3 voturi)    
          S-o crezi tu (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 17:27)

          soferul [utilizator] i-a raspuns lui Anonimescu

          banii au ajuns in salariile bugetarilor si-n pensii.
  • +1 (7 voturi)    
    si mai departe ... (Vineri, 11 septembrie 2009, 19:44)

    media freak [utilizator]

    impozite pe salarii platesc toti salariatii, indiferent ca lucreaza in sectorul public sau privat, la fel si CAS, daca stam bine sa ne gandim firmele private platesc si SUPORTA doar impozitul pe profit.. atentie la suporta... TVA, accize le suportam toti, ca si consumatori finali, asa ca nu conteaza in aceasta ecuatie...
    mai departe... cum procedeaza firmele in romania? prefera sa capitalizeze profitul, chiar daca asta inseamna un impozit pe profit mai mare (cu cota de 16% ce, trebuie sa recunostem, e o cota redusa) sau prefera sa-si diminueze profitul, prin tot felul de achizitii nejusticate economic (indeosebi leasing pe autoturisme), de dragul fugii de impozit??? raspundeti singuri la aceasta intrebare. oricum raspunsul se vede pe piata in parcurile auto ale firmelor de leasing.

    o alta problema: sectoarele bugetare necesita pregatire ridicata si indelungata, (cel putin invatamant, cercetare, sanatate, hai si justitie). de ex in UK salariile in sectorul public sunt mai mari decat in cel privat. acolo un medic castiga mai mult decat un director de vanzari (care chiar daca e director, tot vanzator ramane). mai mult, fiind vorba de activitati social-culturale si nu economice e greu de aplicat principii economice, desi in toate sectoarele exista reguli de evaluare a performantelor profesionale. nu stiu daca la privati exista peste tot?

    eu zic sa incetati... CU TOTII... cu aceasta falsa disputa intre public si privat si sa vedeti esenta lucrurilor: proasta guvernare a tarii de 20 de ani incoace, furtul generalizat din banul public, dilentantismul clasei politice s.a.md., lista e prea lunga...

    doar asa veti da dovada de maturitate intelectuala si spirit civic, altfel cadem in aceeasi balacareala in care ne zbatem...si ne afundam... de 20 de ani incoace!
    • -1 (7 voturi)    
      hai la lupta cea mare... (Vineri, 11 septembrie 2009, 21:00)

      privat [anonim] i-a raspuns lui media freak

      ideea ca productivitatea nu are legatura cu dimensiunea birocratiei e cea mai mare ineptie. puneti mina pe niste manuale de economie si vedeti ce inseamna RISIPA in statele socialiste. noi asta am mostenit de la comunism, frecatul mentei. si vin un sorin si media freak sa ne spuna ca falimentul nu are legatura cu alocarea cheltuielilor publice.

      dle neamtu, mai scrieti pe tema asta sa mai scapam de prejudecatile stingiste.
    • 0 (2 voturi)    
      Platesti pentru ca si (Duminică, 13 septembrie 2009, 8:29)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui media freak

      tu te duci la scoala, la medic, in tribunal, etc. Doar nu vrei ca bugetar ce te afli (sau care este!) sa nu platesti nici macar asta.
      Bai, v-ati invatat doar sa luati!
  • +2 (4 voturi)    
    casta sindicala (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 8:42)

    gigi n [anonim]

    Ceea ce scrie d-l Neamtu-si scrie exact ce trebuie-confirma inca odata faptul ca "unele animale sunt mai egale decat altele".Am fost si sunt de parere ca-cel putin in Romania- mai rai decat politicienii nu sunt decat liderii de sindicat la nivel national.
  • +1 (5 voturi)    
    Felictari (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 8:45)

    Bogdan [anonim]

    Un articol excelent, nu cred ca am citit altceva pana acum care sa puncteze lucrurile atat de clar.
    Se pare ca intram, foarte timid, pe un drum al normalitatii, nu cred ca este normal ca un lider de sindicat sa fie printre cei mai bogati oameni din Romania, beneficiind de indemnizatia celor care in acest moment fac eforturi mari sa supravietuiasca.
  • +2 (2 voturi)    
    Felicitari (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 8:48)

    Andrei [anonim]

    Exceleeeeeent!!!! Senzational articol. Hai sa-ti povestesc si eu o intamplare micuta. Din pacate locuiesc langa un minister, nu stiu care, nici nu conteaza. Cateodata mai lucrez noaptea, si dimineata ma pun in pat lniistit sperand sa dorm. Dar, nuuuuu, cum sa poti cand este greva si protest in fiecare zi? Mii de fluiere strigaturi, etc. La un moment dat i-am inteles dar intr-o zi am iesi pe geam si ghici ce strigau: "Ordonanta de veti da, noi cu voi nu vom vota"...santaj electoral si nesimtire crunta.
  • +5 (5 voturi)    
    Opriti derapajul, stimati magistrati (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 9:46)

    hotnewsfil [utilizator]

    Colhoznica Mona Pivnishieeru l-a acuzat pe presedintele tarii ca se amesteca in actul de justitie.
    Colhoznica, fie nu cunoaste sensul corect al cuvintelor, fie este rau intentionata, face o politica sindicala de cea mai proasta calitate.
    Amestecarea in actul de justitie inseamna amestecul in aplicarea codurilor legale ale justitiei (in desfasurarea proceselor) si/sau in luarea deciziilor judecatorilor.
    Mona- diversionista, impertinenta, cea ce isi ingroase "la smecherie" dulcele glas moldovenesc (ca sa para mai autentica), ca intr-un spectacol al unui camin cultural de mana a treia, procedeaza si vorbeste ca intr-un targ uitat de Dumnezeu, nu ca in capitala tarii, la o intalnire cu presedintele acesteia.
    Presedintele nu s-a amestecat in actul de justitie, ci in comportamentul de stat-in-stat al acestei caste (de fapt, al conducatorilor actuali, cei care dau caracterul de casta-vedeta acestei profesii), casta ce considera ca a fost inzestrata cu o putere divina, suprema, in stat, atribuita ei, numai ei, "definitiv si irevocabil", ca nu trebuie sa dea socoteala nimanui, ca poate sa isi ia oricat de multi bani din bugetul tarii (al nostru, al tuturor), dupa pofta inimii lor, ca pot sa vina la serviciu dupa bunul lor plac.
    Asa cum PSD, oamenii seriosi din acest partid, se lasa condusi de caricatura Vanghelie, tot asa se auto-devalorizeaza magistratii valorosi (lucratorii, cei ce infaptuesc actul de justitie, nu sefii imbuibati ai acestora), atunci cand accepta sa fie condusi (ieftin-sindical) de catre o asemenea caricatura.
    Treziti-va, stimati lucratori din magistratura. Opriti derapajul !
  • +1 (1 vot)    
    SOLUTIA (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 12:06)

    Vasile [anonim]

    din pacate, aprecierea unanim favorabila acestui articol nu ne da si speranta gasirii unei solutii nici macar pe termen indelungat.dupa parerea mea s-a ajuns aici, dupa 20 de ani de la revolutie, pentru ca tot timpul am avut o clasa politica de incapabili corupti pe care nu i-a interesat soarta tarii si poporului (chiar daca expresia pare socialista), ci numai imbuibarea si parvenirea personala.si totusi, solutie exista, dovada fiind ca asa ceva (debandada generalizata a functionarii si lipsa de progres a statului) nu exista nicaieri,cu atat mai putin in europa.solutia ar fi sa avem legi si justitie ca la chinezi, inclusiv reintroducerea pedepsei cu moartea pentru coruptie,furt,crime,talharii,violuri si periclitarea sigurantei nationale (cum e greva magistratilor).toate asteaar trebui statuate printr-un referendum popular,la care -sunt convins- majoritatea populatiei ar subsrie,fiindca nu ma astept ca parlamentul sa adopte asa ceva.totul trebuie sa reinceapa de la popor. ar trebui un nou partid popular al dreptatii nationale cu toti oamenii cinstiti,fiindca votand mereu din 4 in 4 ani oameni din aceleasi partide, giram mereu aceeasi situatie.sa-l vad eu apoi, dupa aceea pe unul care ar fi prim ministru sau parlamentar daca mai duce coruptia la nivel de politica guvernamentala si parlamentara.apelez la toti oamenii corecti din romania, carora capusele politice ne-au mancat nivelul de trai, sa pornim un nou inceput,un proiect de renastere nationala!
  • +3 (3 voturi)    
    o romanie plina de nebuni (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 23:11)

    Eugen [anonim]

    Bravo Mihai tot ce ai scris e adevarat.In romanica sunt multi care isi bat joc de tot ce e in jur si nu mai respecta pe nimeni.Altii au ditamai salarii si eu muncesc pentru 200 Euro si nu am parte de ei.Bugetarii nu se mai satura de ditamai LEFURI.Tot ce se intampla in romanica e din cauza ca statul nu vrea sa ia masuri dure pentru cei cu ditamai lefuri.Asta este.traim in romanica si aste acupa tot timpul.Sa ajunga si la stimabilul Basescu acest comentariu.Si romani TREZITI-VA daca vreti SA TRAIM BINEE.!!!!!!!!!!!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Poate ca ..... (Duminică, 13 septembrie 2009, 13:49)

    SHEAPA [utilizator]

    Pe undeva, poate ca asta e cursul firesc al lucrurilor ..... poate ca, intr-adevar, asa cum enunta sinistru Brucan, ne vor trebui 20 de ani ca sa terminam ce am inceput ....... mai sunt inca 3 luni pana in Decembrie 2009 ..... si timpul nu prea pare sa mai aiba rabdare cu oamenii .....
  • 0 (0 voturi)    
    domnule neamtu, (Luni, 14 septembrie 2009, 0:00)

    adina, judecator [anonim]

    obisnuiam sa va admir, inca din liceu.
    e dezarmant sa vad ca certa dvs. valoare intelectuala nu e dublata de o etica a opiniei: pur si simplu condamnati , in bloc, oameni, atitudini si idei, fara sa indicati faptele certe de la care porniti si ce grila de valori aplicati. mai rau, adevarul este ca nu stiti despre ce vorbiti si nici nu faceti dovada ca ati incercat sa va lamuriti.
    denuntati protestul nostru ca fiind descalificant. ma intreb, spre exemplu, ce stiti dvs despre el: de unde a venit si unde se duce, cine si cand a a mai facut la fel in europa, ce zice azi europa despre el, ce argumente juridice il sustin. de fapt cred ca nici nu ati citit integral un text venit de la noi, in justificarea acestei masuri extreme (e o regula de baza in orice judecata); ca nu v-ati pus vreodata problema ce inseamna in concret independenta si fiabilitatea justitiei, de unde vine, unde se termina, la ce ne foloseste, cum o prezervam.
    inca sper ca sunteti un om de buna credinta.va indrum spre juridice. ro sau pe blogurile noastre, unde va puteti informa - la nivelul minim dar necesar- despre ce se intampla.si unde gasiti articole de opinie, pro si contra, dar scrise de juristi.
    este pacat sa aruncati in derizoriu acest moment sau, mai grav, sa va refuzati exercitiul obiectivitatii. acesta din urma nu impietează asupra loialităţii pe care vi-o asumati (din motive legitime, sunt sigura).
    • 0 (0 voturi)    
      q.e.d. (Luni, 14 septembrie 2009, 10:14)

      dembrovschi [anonim] i-a raspuns lui adina, judecator

      Adina,

      autorul articolului scria acum 3 zile de sindicalizarea justitiei si astazi apare anuntul

      Judecatorii si procurorii vor avea sindicate
      http://www.juridice.ro/

      De ce credeti, doamna judecator, ca 90% din cititori va detesta gestul, initiativa? Pentru ca justitia a dezamagit poporul roman, l-a tinut blocat pe loc 20 de ani, a scos basma curata duzine de criminali si hoti cu spate politic. Sunteti o breasla compromisa si asta nu e vina lui Basescu. Fireste, judecatori de onoare trebuie sa mai fie, dar numai stoparea mersului la CEDO si rezolvarea unor dosare grave o sa va scoata din oprobriul public bine-meritat.

      Justitia are aceeasi notorietate ca si Parlamentul. Pe drept cuvint.
      • 0 (0 voturi)    
        pe drept cuvant (Luni, 14 septembrie 2009, 22:13)

        adina [anonim] i-a raspuns lui dembrovschi

        dar care e ordinea lucrurilor?
        dosare grave rezolva numai o justitie independenta si puternica.
        numai un magistrat care nu are a se teme ca executivul sau parlamentul ii schimba situatia de pe o zi pe alta si, cel mai grav, fara justificare rezonabila, dupa capricii si orgolii; care isi iubeste profesia si care, in egala masura, este motivat sa faca sacrificii, inclusiv prin remuneratie.
        nu avem de ce sa fim ipocriti, sper ca nu ne intoarcem la ideea ca la fiecare trebuie sa se dea dupa nevoi. nu are dreptul nimeni sa/mi ceara sa fac voluntariat. .
        stiti ce prescria legea de salarizare ab initio? remunerarea judecatorului de judecatorie la nivelul unui bibliotecar, sub un viceprimnar de comuna categoria 3, putin mai mult decat soferul unui ministru.
        si nu/i o lege desenata in considerarea crizei, ci vizeaza, in conceptia lor, justa asezare a societatii.
        e umilitor. si in discrepanta comica cu raspunderea pe care mi/o asum.
        eu am datoria sa fiu cea mai buna in sala mea, pe dosarele mele. dar ceilalti doi actori au datoria sa asigure toate premisele ca eu sa fiu cea mai buna. recompensa si raspundere, in echilibru si in egala masura corecte. toate astea iti asigura tie dreptul plenar la justitie, nu retorica de campanie si interventiile justitiare intamplate in fata camerelor de luat vederi.
        alte fapte verificabile si demne de luat in considerare cu ocazia condamnarii ns:
        80% din cauzele pierdute la cedo se datoreaza legislativului, nu noua! exista sindicate ale magistratilor in alte tari.
        o miscare similara in franta a durat vreo 3 luni.
        in SUA ,in mod simbolic, procurorul general si juzii inaltei curti au salariu mai mare decat presedintele. si e interzis prin constitutie sa scazi salariul judelui in timpul mandatului sau.
        revendicarile ns. nu sunt doar de natura salariala.vizeaza asanare legislativa, logistica, cantitate rezonabila de dosare pe magistrat . cred ca daca va spun de peste 100 dosare pe sedinta vi se pare halucinant.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version