Opinie

Cat de mult? Cum pretul unei investitii de succes este stergerea de pe fata pamantului a unui munte

de Trenduri economice     Trenduri Economice
Luni, 7 septembrie 2009, 10:27 Actualitate | Opinii

Daca as scoate din buzunar 3 miliarde de euro ati fi de acord sa demolez Cismigiul? Este un business la care trebuie sa ne gandim serios. Am putea beneficia toti de pe urma acestor bani, intrucat am avea siguranta unui curs mai stabil(cel putin pana la sfarsitul anului).

Dar daca as oferi vreo 30 de miliarde de euro in schimbul Deltei? In cazul in care s-ar renunta la stupidul statut de rezervatie naturala as putea decima populatia de pelicani astfel incat crescatoriile de pesti sa fie sigure. La fel de bine, pentru a recupera o parte din bani as putea face un blat cu ucrainenii astfel incat o cantitate suficienta de apa sa fie deviata prin Canalul Bystroe. Ma rog, solutii exista. Pentru tara, o asemenea suma ar putea insemna independenta fata de FMI. Ne-am putea face singuri strategiile economice, am putea sa ne dezvoltam armonios fara sa ne mai doara vreo cativa ani de ceea ce zic unii sau altii de peste hotare.

Sunt o groaza de alte business-uri pe care le-as putea dezvolta. Spre exemplu, ma gandesc sa cumpar Parcul National Retezat. Este o zona ideala pentru dezvoltarea unei afaceri de depozotare a deseurilor, inclusiv a celor radioactive. Pentru dezvoltarea unui asemenea business as putea plati pana la 10 miliarde de euro. Bani gheata! As putea da de lucru celor din zonele defavorizate. Daca m-as chinui putin, cred ca s-ar putea obtine si sprijinul comunitatii intrucat, nu-i asa, toata lumea se gandeste la mai bine.

Dintr-un foc am putea face rost pentru tarisoara de 43 de miliarde de euro. Bani cash, care ar merge direct la buget! Nu mai vorbesc de miliardele care vor fi investite in infrastructura, de locurile noi de munca si de atatea alte beneficii, extrem de greu cuantificabile.Singurul sacrificiu, daca-l putem numi asa, este reprezentat de renuntarea la niste buruieni sau animaleturi dubioase.


Citeste restul articolului si comenteaza pe Trenduri economice.


Citeste mai multe despre   






















2247 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    PAI?! (Luni, 7 septembrie 2009, 10:53)

    Acidutzuh [anonim]

    Da...poate ca ai dreptate,43 de miliarde....si totusi?...daca vine altcineva si da sa zicem..15 miliarde si spagi de 3-4-5?intr-o tara in care aproape nimic nu mai este sfant asa ceva nu ar insemna decat "liber" la anihilarea completa a unor vaste teritorii...cat despre FMI ..sunt clauze confidentiale care atribuie pentru fiecare imprumut ca garantii resursele naturale si geo-strategice ale tarii...vezi cazul Venezuelie..Guatemalei,Argentinei,Braziliei si nenumaratelor tari din Africa...asa ca oricum am da-o tot in maro suntem...sa traim bine...
  • +3 (7 voturi)    
    Extrapolare (Luni, 7 septembrie 2009, 11:26)

    Rosul Montan [anonim]

    Super articolul!
    Sau putem ceda dreptul de exploatare a Rosiei Montane la Gold Corporation pe nimic. Niste betivi din zona vor avea servici iar banii o sa-i bea la barul din sat apartinand tot de Gold Corporation. Si asa Apusenii sunt sterili despaduriti, ...ce mai conteaza....""Atunci i-as condamna pe toti la moarte"'
    • +1 (1 vot)    
      Nu-i frumos (Luni, 7 septembrie 2009, 19:04)

      Portocaliul urban [anonim] i-a raspuns lui Rosul Montan

      Eu n-as vorbi asa despre localnicii de la Rosia Montana. Nu stiu cati betivi sunt acolo dar noua ne da mana sa ne dam cu presupusul aici, pe net, in timp ce aia fac foamea acolo.

      Problema e in primul rand a lor si dupa aceea a noastra, a restului. Merita sa-i tratam cu respect si sa ascultam ce vor. Nu intamplator foarte multi au acceptat ce le dadea Gold Corporation fiindca alta sansa n-aveau - e cartierul ala la Abrud unde s-au mutat toti. Deocamdata altcineva nu le-a dat altceva, ong-urile le tot explica ca ala-i satul lor dar bani de trait ioc. Nu ii condamn.
      • 0 (0 voturi)    
        lasa-l (Joi, 10 septembrie 2009, 17:27)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Portocaliul urban

        pe rosul montan, ca la rosii ca el asa e: motii sint betivi pentru ca nu exista locuri de munca. Atita ii duce capul pe camarazii econazisti. Vai de sufletele lor de slugi frustrate.
  • +3 (7 voturi)    
    Rosia Montana etc (Luni, 7 septembrie 2009, 12:47)

    willy [anonim]

    Pentru suprainbogatire a unor mafioti, merita sa distrugem tot ce are mai frumos Romania.
    Asa ca sa sprijinim pe cei ce vor folosi cianura in Rosaa Montana
  • +3 (5 voturi)    
    30 de arginti (Luni, 7 septembrie 2009, 13:02)

    nahir [utilizator]

    nu.
    nu vreau nici aurul de la rosia montana (romanii au fost mai destepti pt. ca s-au oprit din exploatare acumm fo 2000 ani).
    nu vreu sa vand nici cismigiul, mai ales ca doar cateva parcuri mai sunt, inca, in viata, in profuitul de bucuresti.
    nu vreau nici recolte super - record de peste prin distrugerea pelicanilor din delta.
    nu vreu nici sa transform retezatul in tomberonul deseurilor radioactive din europa si nu numai.
    si, da, sunt convins ca se pot gasi alte solutii in locul celor prezentate.
    • +2 (2 voturi)    
      hai sa nu ne imbatam cu apa rece (Luni, 7 septembrie 2009, 18:46)

      soldatul universal [anonim] i-a raspuns lui nahir

      odata ca ce e acolo la rosia montana nu-i chiar Delta Dunarii. Pe urma nu a gasit nimeni o solutie -- exploatarea nu s-a oprit acum 2000 de ani ci acum vreo cativa ani cand statul n-a mai avut bani.
      eu n-am nimic impotriva sa fie opriti canadienii cu mina dar problema e ca n-a aparut nicio alta solutie. s-au dus unii si s-au imbatat la un stufstock p-acolo si au zis ca fac agroturism. au avut destul timp sa faca, zic eu. ati auzit de asa ceva?
  • +1 (7 voturi)    
    Care este stadiul? (Luni, 7 septembrie 2009, 13:05)

    Pink Panther [anonim]

    Poate cineva sa spuna care este stadiul acestei afaceri criminale?

    Cat mai multe informatii despre acesti "gabrieli" din Australia.

    Ce sunt, ce-au facut, ce probleme au avut, cu cine au colaborat,...

    La fel, care politicieni i-ai incurajat, cine ii aproba, cine tace desi n-ar trebui, ce face SRI-ul, ministrul mediului, ONG-urile..

    Poate un update bilunar la hotnews in care sa se spuna "ce au mai facut gabrielii" ar fi binevenit.
    • 0 (0 voturi)    
      stadiul (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 20:16)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui Pink Panther

      era in "adormire" pana au ajuns prietenii tai la putere... acum sa-i intrebi pe ei

      cand base a spus in dezbatere ca "se consulta cu specialistii si daca e ok ii da drumul" ce ai crezut ca se va intampla?

      idiots
  • -2 (8 voturi)    
    problema de matematica (Luni, 7 septembrie 2009, 13:16)

    Thorgrim [utilizator]

    Cate hectare de pe care a fost defrisata padurea pot fi reimpadurite cu 43 de miliarde de euro? Cate mii de tone de gunoi (pet-uri, pungi, ambalaje de plastic, doze de bere, etc.) pot fi stranse de pe malurile raurilor si paraurilor din tara noastra cu 43 de miliarde de euro? Cate gropi de gunoi pot fi ecologizate cu 43 de miliarde de euro? 43 de miliarde de euro reprezinta bugetul tuturor rezervatiilor si parcurilor naturale din tarisoara noastra pe cati ani? Cati kilometri de canalizare se pot construi cu 43 de miliarde de euro in satele unde inca exista WC in fundul curtii? Continuati voi.
    • +1 (5 voturi)    
      lol (Luni, 7 septembrie 2009, 14:14)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui Thorgrim

      Deci ai fi de acord cu vanzarea Deltei sau a Parcului National Retezat? ... si pentru o suma platibila esalonat in 25-30 de ani cel putin (am luat ca etalon perioada in care Gold Corporation se angajase sa plateasca cele 1,8 miliarde de $ pentru Rosia Montana) ? Chiar daca prin absurd suma ar fi achitata integral si imediat, pe hartie ea reprezinta cam 25% din PIB-ul Romaniei .... iar daca inaintasii tai ar fi gandit la fel, probabil ca pana acum tu n-ai mai fi avut tara.

      Problema noastra cea mare este ca tot apar creduli fara minte , asa ca tine, incapabili sa munceasca cinstit, dar care vor sa se capatuiasca rapid!
      • +1 (1 vot)    
        gresit (Luni, 7 septembrie 2009, 18:51)

        pogea [anonim] i-a raspuns lui mvr

        pibul romaniei e de vreo 180-200 de miliarde de euro inainte de criza, deci suma e vreo 1%. canadienii o sa dea banii mai tarziu - asta e adevarat, dupa ce-si recupereaza investitia - dar asta cred ca ar fi stipulat in contract orice companie.

        cam asta-i viata. vrem, bine, nu vrem, iar bine, dar eu stau si ma intreb cine se mai ia de piept cu politicienii care fac in pantaloni cand aud de rosia montana si cianuri. de fapt toata treaba e blocata pentru cine stie cat timp.
    • +2 (4 voturi)    
      Las-o jos (Luni, 7 septembrie 2009, 14:48)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui Thorgrim

      Bai desteptule, tara asta este o tara potential bogata dar fu..ta de ticalosi si prosti (tu faci parte din una din aceste categorii).

      Si ce s-a facut? Iti spun eu: s-au facut vile din banii statului, se tin sute de mii de bugetari pe degeaba, se cumpara masini puternice de teren in schimbul cherestelei vandute....

      Fugi bai de aici cu povestile....
  • +2 (4 voturi)    
    corect (Luni, 7 septembrie 2009, 15:02)

    dani [anonim]

    Da,bun articol,sa-l citeasca si tampitii care vor sa otraveasca Romania.....
  • -1 (3 voturi)    
    Dupa unii dintre voi. . . (Luni, 7 septembrie 2009, 17:11)

    Gheorghe [anonim]

    . . . ar fi trebuit sa traim si acum in grote si sa purtam piei de animale pe umeri. Vreti si progres si confort si plasme si masini si nu vreti sa cedati in nici un loc. Si cu slanina-n pod si cu buzele unse nu se poate mai flacai! Sfanta voastra indignare este falsa daca aveti in casa chiar si un simplu televizor. Nu ma injurati si nu mai imi dati minusuri ca sunt imun!
    • +1 (1 vot)    
      Am muncit peste 20 de ani (Marţi, 8 septembrie 2009, 15:14)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

      si am in casa un televizor (nu plasma). Ce ai cu mine si cu tara mea?
  • 0 (2 voturi)    
    ;) (Luni, 7 septembrie 2009, 17:23)

    anonim [anonim]

    Prin acest articol am inteles ca cei de la Gold Corporation incep sa-si bage nasul in presa locala si sa influenteze cumva parerile oamenilor. O sa cheltuie o gramada de bani pe aici ca sa spele creierul oamenilor.
    Nu sunt de acord cu acesta "opinie" cum nu sunt de acord majoritatea. NU mi-a placut deloc expresia "renuntarea la niste buruieni sau animaleturi dubioase".
    Cei din Olanda sunt primii la agricultura in europa fara sa darame vre-un munte sau sa pastreze deseuri radioactive sub brat. S-ar putea face si altfel bani in tara asta, fii sigur, nu accept extremitatile
  • +2 (2 voturi)    
    Vorbind serios (Luni, 7 septembrie 2009, 19:11)

    calatoreanu [anonim]

    Hai sa fim seriosi - intre doua bete si trei pansele care sunt pe dealurile alea de la Rosia Montana si Delta Dunarii e o mare diferenta. Daca ar fi fost o zona atat de grozava ar fi mers agroturismul si alte idei care s-au mai vehiculat. De fapt, toata partea aia de Ardeal e vai steaua ei, plina de vestigii din fabricile lui Ceausescu si asa mai departe. Am trecut prin Abrud, cica e orasul care se inventase pentru minerii bogati din Rosia Montana pe vremuri. Nu vreti sa vedeti ce-i acolo. Si asa mai departe.
    • 0 (0 voturi)    
      si cum va fi dupa (Duminică, 20 decembrie 2009, 16:11)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui calatoreanu

      si cum va fi dupa cei presupusi 7 ani de exploatare???
      Daca acum e vai de steaua ei cum zici, dupa plecarea canadienilor cum va fi?
      Vai de steaua ei (status quo), plus un lac de decantare enorm plin cu otrava in spatele unui baraj de 200 de metri inaltime, plus o amenintare perpetua pentru valea Ariesului, Muresului, Dunarii, minus cativa munti, minus ultimul mare zacamant de aur si argint din Romania, minus cea mai veche localitate atestata documentar din Transilvania, si una dintre cele mai valoroase din patrimoniu.
      Va fi mai bine.
      P.S. Zona e vai de steaua ei pentru ca a fost neglijata. este plina de atractii turistice, chei, defilee, pesteri. Are potential si pentru sporturi de iarna.
  • -2 (2 voturi)    
    Fara cianuri in Apuseni! (Luni, 7 septembrie 2009, 21:40)

    Mihaela [anonim]

    -De minele vechi din Rosia Montana nu s-a ingrijt nimeni sa fie inchise cum trebuie, si ele ramas asa, un mare factor de poluare.
    -Romania are conform "intelegerii" doar 20% din profit. Vor fi acesti bani ai "tarii"? Tare ma insel.... Banii se vor duce la fel cum s-au dus banii de la FMI, de la Bancorex, si de la toate fraudele care s-au facut in tara asta. Adica vor ajunge, in mare parte, la cei deja bogati, care isi permit sa cheltuie mii de Euro pe noapte in cluburi de fite.
    - Reabilitata, zona ar arata extraordinar, iar potentialul ei turistic este exceptional. Cu toate vestigiile istorice de acolo, intre care si minele romane, ar putea ajunge un centru turistic de renume mondial. Daca am investi, in loc sa distrugem. (Tot faci unii statistici si comparatii, am fi sigura tara din lume unde s-ar putea vizita foste mine romane, si nu numai).
    - Acest "sacrificiu" pentru a ajuta tara, pentru a iesi din criza, este o idee criminala, o scuza patetica, in conditiile in care intreaga zona cu tot ce inseamna ea, si cu tot potentialul ei, va fi distrusa. Daca se face "sacrificiul", vom ramane doar cu desertul, si nimic altceva. (Joburile trambitate de ei, unde vor fi peste 25-30 de ani cand se va termina extractia, si acolo nu va fi decat desert?)
    -Spun ei ca vom fi lider european la cantitatea de aur extrasa, dar marea parte a aurului se va duce in Canada, la acele minti diabolice care au initiat acest "proiect" si il mentin cu obstinatie, fara scrupule.
    -- Dupa un cititor din EVZ: "Autoritatile locale din ultimii 10 ani n-au facut decat sa impiedice orice alta cale de dezvoltare a zonei. Prin Planurile de Urbanism General, respectiv Local, au interzis orice alta activitate in afara mineritului cu cianuri. Nu turism, nu agroturism, nu microindustrie... nimic! Au condamnat la foame intreaga zona, pt ca apoi tot ei sa vina si sa strige ca au solutia: exploatare cu cianuri! Tocmai asta e culmea cinismului, zeci de intreprinzatori au fost alungati ca sa nu incurce megaaface
  • +1 (1 vot)    
    opinie puerila (Marţi, 8 septembrie 2009, 16:02)

    aristide [anonim]

    putin cam melodramatica opinia dumitale. parcul cismigiu va ramane tot parc in spiritul traditiei; si tot in spiritul traditiei la Rosia Montana ar trebui sa se exploateze aur / daca tot e cel mai mare zacamant din europa. nu va zgarie pe timpan sloganuri de genul: "salvati flora si fauna de pe cel mai mare zacamant de aur din Europa"?.... ce naiba, n-ati mai gasit flora si fauna de salvat in alta parte?
  • +1 (1 vot)    
    Nu se poate (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 11:03)

    Bogdan [anonim]

    Din cate stiu, la Rosia Montana este cea mai ampla retea de galerii subterane, construite pe vremea romanilor. Exploatarea asta ar insemna distrugerea completa a ceea ce ar trebui sa fie un simbol national. Dar de ce sa ne mai miram? Sarmisegetuza Regia zace in paragina, primul om care a iesit in strada la revolutie in Timisoara este somer si sarac lipit pamantului, iar noi vedem la tv pe alde Becali, Borcea, Monica Columbeanu si Sexy Braileanca. Cand dracu o sa ne trezim odata?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version