Opinie

De ce magistratii ar trebui sa o lase mai moale cu protestele

de Cristian Orgonas     khris
Luni, 7 septembrie 2009, 8:04 Actualitate | Opinii

Magistratii, nemultumiti de faptul ca guvernul a scazut nivelul salariilor pe care urmeaza sa le incaseze odata cu aplicarea legii salarizarii unice a bugetarilor, s-au gandit sa faca o greva prin care sa paralizeze practic justitia si astfel sa puna presiune pe autoritati pentru a modifica din nou proiectul de lege.

Nu stiu ce vor rezolva cu aceasta greva, insa stiu ce nu vor rezolva – problemele justitiei din Romania.

Daca discutam la nivel de principiu, atunci putem spune ca judecatorii merita si trebuie sa primeasca salarii mari, foarte mari chiar, insa intrebarea este ce primim noi, contribuabilii, in schimbul unor asemenea salarii platite din banii nostri.

In ultimii ani, ni s-a spus ca una dintre explicatiile disfunctionalitatilor din justitie este faptul ca judecatorii sunt sufocati de dosare si ca astfel se justifica atat lungimea proceselor, cat si greselile pe care acestia le fac.

Din fericire, Institutul National de Statistica ne ofera date in acest sens, astfel incat ne putem face o imagine asupra evolutiei volumului de munca pe cap de judecator de la Revolutie incoace.

In 1990, existau 1513 judecatori, in timp ce numarul cauzelor intrate pe rol a fost de aproximativ 590.000, raportul cauze/judecator fiind de 390. In 2007, numarul judecatorilor a crescut la 4111, iar numarul cauzelor la 1.53 milioane (246.000 penale si 1.29 milioane civile), ceea ce inseamna 373 de cauze pe cap de judecator.

Citeste restul materialului si comenteaza pe khris.ro.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2277 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    salarii (Luni, 7 septembrie 2009, 8:56)

    IOAN [anonim]

    Oare cat de mari ar dori sa aiba salariile ca sa-si faca treaba cum trebuie? Atata timp cat elibereaza o gramada de hoti si interlopi "din lipsa de probe" cum sa ai incredere in justitie, cum isi justifica salariile? Sa inteleg ca daca nu au salarii astronomice ,sunt coruptibili? Daca nu sunt multumiti de situatie ,de ce nu lasa pe altii in locul lor, doar ,cereri sunt cu sutele! S-au de ce nu emigreaza ca doctorii si asistentele medicale ?!
    • +2 (4 voturi)    
      Judecatorii ar tebui sa ingenunchieze (Luni, 7 septembrie 2009, 9:42)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui IOAN

      Magistratii sunt platiti din banii nostri, din bani publici si ar trebui sa stea in ghenunchi in fata cetateanului de rand, nu sa-l priveasca de sus asa cum o fac ei....
      Cu salariile s-o lase mai usor, la ce salarii sunt in Romania, multi le-ar ravni postul si ar fi dispusi sa lucreze in locul lor chiar si pe bani mai putini.
      • -1 (3 voturi)    
        si de ce n-o faci (Luni, 7 septembrie 2009, 10:47)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        ma daca tot te pricepi tu de ce n-o faci tu ca e simplu nu trebuie decat 4 ani facultate, 2 ani institut si apoi o iei usurel de la judecatorii in sus

        problema e alta ca am mai auzit idioti ca voi ca judecatorii au salarii mari

        ganditziva ca judecatorii judeca cauze de sute de milioane de euro cum sa nu fie tentat sa ia mita cum sa nu fie tentat sa ia mita sa lase pe inu in libertate nu zic ca daca i-ar da salariu de 5000 de euro n-ar fi tentat dar nu in masura in care va fi la un salariu de 1500 de uro si ala dupa 20 de ani de munca adica dupa ce ajungi sef la vreo curte de apel sau suprema

        tot va dati mari si cu parerea dar habar n-avetzi in ce consta munca unui judecator

        a ca sunt si scursuri sunt si vor fi mereu
        • 0 (0 voturi)    
          subscriu (Luni, 7 septembrie 2009, 12:46)

          alex [anonim] i-a raspuns lui dan

          toata lumea in Romania stie sa arate cu degetul si sa critice, dar o face fara urma de ratiune. Coruptia nu se va inlatura micsorand salariile ci din contra, va creste ...acesta e un fapt dovedit. Daca salariile vor fi 0 numai judecatorii corupti vor mai fi intetresati sa judece.
      • +1 (1 vot)    
        iar bani (Luni, 7 septembrie 2009, 11:31)

        mariana [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        pai, hai sa lucrati in locul lor! chiar as fi curioasa. Ca din apa se vede intotdeauna invers. Apropo de lucrat pe bani putini, de ce nu, doar sunt atatia absolventi de invatamant juridic de la distanta, d-aia de la Spiru Haret, care nu stiu sa scrie, dar vor sta in genunchi si o sa imparta dreptatea dupa ureche, ca ce trebuie multa carte! Dupa '90, V.Stoica a marit salariile magistratilor pentru ca se pleca masiv in avocatura, unde castigau mult mai bine, cu mai putin efort si fara mare raspun dere. Acu', daca un avocat din oficiu pentru un "lasam la aprecierea instantei" impusca 300 RON, de ce sa-si mai bata capul un judecator cu 100 de dosare pe sedinta? a facut cineva calculul, cat este platit un judecator pentru un dosar si cat timp ia solutionarea unui dosar?
        • 0 (0 voturi)    
          dreptatea in Romania e data de interese (Luni, 7 septembrie 2009, 13:32)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui mariana

          Nimeni nu crede in dreptate in Romania!
          Eu nu cred. Tu crezi, Mariana?! Esti sigura ca prin marirea salariilor TOATE deciziile judecatorilor, procurorilor, magistratilor vor fi corecte?
          Intr-o societate sanatoasa, nimeni nu vrea sa ajunga magistrat daca nu castiga suficient de multi bani! La fel si cu doctorii, politistii, preotii...
          Ori poate mai crede vreun copil de gradinita ca voi toti, justitiabili sau nu, va faceti datoria din placere?!
          Si cati justitiabili au facut puscarie-nominal- pentru deciziile gresit luate?! Cati, ca nu-mi amintesc numarul lor?!
    • +1 (1 vot)    
      S-o lasam mai moale cu analize semidocte (Luni, 7 septembrie 2009, 10:30)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui IOAN

      Autorul articolului ar trebuie sa afle ca doar 70% din posturi sunt ocupate asa ca numarul de dosare per judecator este altul decat cel calculat lautareste. De ce nu vin altii ? Pentru ca la toate concursurile organizate au reusit unul maximum doi candidati,din cei cu cinci ani de zile in munca juridica(avocati,juristi,experti parlamentari si guvernamentali,consilieri de prefecturi si primarii !? etc.) iar la examenele organizate anual de Institutul National de Magistratura unde se prezinta cam o suta de candidati pentru un loc nici nu se ocupa toate.Si asta datorita nivelului execrabil de pregatire,notele de 1 ,2 , si 3 prevaland ! De ce dureaza procesele cu anii ? Pai intrebati in alta parte ,mai precis pe cei care au facut legislatia care da posibilitatea legala celui care se judeca sa amane la nesfarsit daca e interesat,atat in civil cat si in penal, finalizarea dosarului .Pretextul a fost respectarea normelor europene ,in UE judecarea unui dosar durand si sapte ani.
    • 0 (0 voturi)    
      "S-au" de ce nu taci tu? (Luni, 7 septembrie 2009, 10:42)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui IOAN

      daca tot nu intelegi problema in ansamblu?
      Adminterea in magistratura nu se face pe baza de cerere.
  • +4 (4 voturi)    
    Justitia e in greva din 1990 (Luni, 7 septembrie 2009, 8:57)

    urania [utilizator]

    Chiar nu era nevoie de o asemenea actiune a magistratilor de 'paralizare' a justitiei prin greva (care incalca chiar statutul lor). In Romania justitia este paralizata de mult. Procese care dureaza ani de zile pe niste cauze civile simple, infractori periculosi care sunt in libertate pt ca nu prezinta pericol social, hotarari cel putin bizare, salarii si sporuri exagerat de mari, coruptie. Dar ce mi se pare cel mai periculos este faptul ca Justitia in Romania a devenit un stat in stat, o putere care sfideaza celelalte puteri si legi (!!) si obtine beneficii materiale prin darea in judecata a statului si pronuntarea verdictului tot de catre ei, judecatorii! Asa ceva nu cred ca se intampla in lume - ma refer la statele civilizate -.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu stiu cine te plateste, (Luni, 7 septembrie 2009, 10:40)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui urania

      dar sigur te plateste cineva sa postezi aceste comentarii. Le-am mai vazut in alte articole pe hotnews sau chiar pe alte situri.

      "....si obtine beneficii materiale prin darea in judecata a statului si pronuntarea verdictului tot de catre ei, judecatorii!"

      Acele beneficii materiale s-au obtinut pe baza unor legi. Acel verdict s-a dat pe baza unei legi promulgate de Parlament.
      E normal ca judecatorii sa judece judecatorii, asa cum e normal ca medicii sa "judece" un caz de malpraxis al altui medic.
      • 0 (0 voturi)    
        nu trebuie sa te plateasca cineva...... (Luni, 7 septembrie 2009, 13:08)

        capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui gigi

        ca sa ia dreptul la opinie, dreptul este consfintit prin Constitutie,
        fiecare om are dreptul sa isi dea in judecata angajatorul si sa obtina drepturile materiale legale ce i se cuvin,
        pe de alta parte judecatorii au admis cererile prin care solicitau sporuri, sporuri incluse in salar sau care nu erau prevazute de lege intrand astfel in domeniul altei puteri constituite in stat,

        judecatorii dastepti ce au pronuntat hotararile cu sporurile din pix ar face bine sa isi dea intai demisia incepand cu ICCJ, Curtea de Apel Bucuresti si restu`, pt. ca prin hotararile pronuntate au produs Statului Roman o paguba prea mare, dupa care ar fi bine sa-si puna toata averea la dispozitia Statului poate acopera o parte din prejudiciu,
        despre nelegalitatea acordarii sporurilor Decizia Curtii Constitutionale nr. 838/2009,

        este irelevant nr. de cauze pe judecator pe an atunci cand ei isi asuma prin hotararile pronuntate autoritatea de a naste, modifica sau stinge raporturi juridice de competenta autoritati legiutoare,

        problema este majora si este una de ordin psihologic, isi pune vreun judecator - dintre cei ce au pronuntat hotararile cu sporuri - intrebarea care este rezultatul acestor hotarari;
        raspunsul este foarte simplu, la nivelul cetateanului de rand acesta ajunge sa creada ca are dreptul sa isi faca singur dreptate, ca asa fac si judecatorii, iar pe de alta parte pt. ca legalitatea nu mai exista in Romania............
  • -1 (3 voturi)    
    nemulţumirile judecătorilor (Luni, 7 septembrie 2009, 9:02)

    pop dana diana [anonim]

    Nu înţeleg de ce se încearcă a discredita o categorie de oameni pe care majoritatea populaţiei o percepe doar prin intermediul media.
    Problemele acestui sistem nu se vor putea înţelege decât dacă analizaţi sistemul din interior.
    Gândiţi-vă doar că de aceşti oameni depind libertatea şi viaţa altora, şi acest lucru este o povară pe care foarte puţini sunt capabili să şi-o asume.
    • +3 (3 voturi)    
      dana diana, ce spui tu nu raspunde intrebarilor (Luni, 7 septembrie 2009, 9:42)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui pop dana diana

      ...de bun simt ale uraniei (vezi mai sus). ioan puncteaza si el foarte bine. eu nu cred ca exista vreo justificare pentru "paralizarea" unui sistem ca cel al justitiei. daca medicii nu ar mai trata bolnavi, le-ati spune criminali. voi cum sunteti?
    • +2 (4 voturi)    
      nemultumirile cetatenilor (Luni, 7 septembrie 2009, 9:43)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui pop dana diana

      referitoare la prestatia lor sunt mult mai mari. Daca chiar se simt surmenati, ar trebui sa-si dea demisia. Sunt altii mai tineri si mai putin uzati psihic care ar dori sa preia functiile respective. Trebuie sa gandeasca similar unui angajat la patron. Ai acceptat un salariu de 1 RON pentru a curata WC-ul , presupune ca esti cetatean constient si stiai ce te asteapta. Este vorba de un contract de munca pe care trebuie sa-l respecti.
      • +1 (1 vot)    
        Cei tineri si putin uzati psihic (Luni, 7 septembrie 2009, 10:33)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui kllaus

        pot sa le ia locul fara nicio problema. Trebuie doar sa intre la INM (~3000candidati pe ~160locuri).
        Se organizeaza examen de admintere in fiecare an.
        E chiar banal sa ajungi judecator(!!!???!!).

        In legatura cu acceptarea 1RON, eu inteleg ce vrei sa spui, numai ca tu nu intelegi ce comentezi.
        Prin legea unica de salarizare, venitul magistratului scade, deci nu mai e vorba de acel 1RON pe care l-a acceptat.
        Si mai sunt si alte revendicari, dar 99% din articolele din presa fac referire doar la revendicarea legata de salarii.
    • +3 (3 voturi)    
      so what ? (Luni, 7 septembrie 2009, 9:49)

      aura [anonim] i-a raspuns lui pop dana diana

      si cine ma rog ii obliga sa-si asume povara...daca nu le convine n-au decat sa-si caute alte meserii. Coruptia e generalizata...salarii au f mari comparativ cu restul...ii doare in cot de sistem...cica apara statul de drept ..hai sa fim seriosi.
      • 0 (0 voturi)    
        Multi deja si-au gasit alte meserii (Luni, 7 septembrie 2009, 10:35)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui aura

        Si au plecat din sistem. Multi altii (in general tineri bine pregatiti si cu alta mentalitate) se pregatesc sa plece.
        Vor ramane in sistem cei care vor accepta orice situatie, pentru ca ei vor avea alte "venituri".
      • 0 (0 voturi)    
        mda (Luni, 7 septembrie 2009, 12:56)

        Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui aura

        eu nu as fi asa de liberal in privinta magistraturii. Sunt de acord ca coruptia exista si cu faptul ca pe foarte multi judecatori ii doare in cot de dosare(unori probabil dand sentinte fara sa le deschida), dar micsorand salariile sau asteptand ipotetici alti tineri judeactori onesti si pregatiti la oxford cred ca doar va inrautati situatia. Sistemul va slabi, iar cetateanul va fi mai sarac si probabil mai inversunat impotriva magistratilor, care cinstit vorbind, nu sunt destinatia principlala a banilor furati de la stat.
    • +3 (3 voturi)    
      medici (Luni, 7 septembrie 2009, 9:49)

      medici [anonim] i-a raspuns lui pop dana diana

      dar si medicii au o raspundere comparabila. si, mecanicii de locomotiva. si pilotii de avion. si oamenii care verifica starea conductelor de gaze. si cei de la petrol. si soferii de autobuz. si pompierii. si lista poate continua... perceptia proasta despre judecatori nu este chiar fara baze reale. ca sistemul este, in mare parte, de vina, de acord. dar dificultatile de acest tip sunt comparabile intre sisteme.
      • 0 (0 voturi)    
        deci (Luni, 16 noiembrie 2009, 21:43)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui medici

        intradevar si ei au o raspundere,dar pe langa magistrati ei mai au inca un venit.de ce medicii au cabinete particulare?pai daca vreti sa fim platiti la fel atunci mi se pare normal sa avem drepturi egale,magistratii de ce nu pot avea un al doilea serviciu sau o firma particulara asa cum majoritatea celor enumerati de tine au?atata timp cat sunt privati de un lucru mi se pare normal sa primeasca un altul in schimb,asa ca deschide bine ochii inainte de a scrie si mai si gandeste un pic.
    • +3 (3 voturi)    
      saracutii de ei (Luni, 7 septembrie 2009, 9:51)

      IQ [anonim] i-a raspuns lui pop dana diana

      Nu media a discreditat aceasta categorie, ci numeroasele uscaturi din randul breslei respective. Nu mai departe de acum cateva sapamani, un pedofil prins de politisti si eliberat de justitia romana, recidiva si facea o noua victima (o fetita de cativa ani) in parcul Kiseleff. Dupa astfel de cazuri, care pur si simplu te revolta, mai au nesimtirea sa ceara lefuri mari.
    • +4 (4 voturi)    
      nemultumirile noastre (Luni, 7 septembrie 2009, 9:57)

      marius [anonim] i-a raspuns lui pop dana diana

      Majoritatea dintre noi a avut macar odata in viata un proces, asa ca putem sa ne formam o parere personala. Din pacate noi nu putem analiza sistemul din interior, dar se pare ca functioneaza foarte bine intr-o relatie reciproc avantajoasa cu cel care este dispus sa plateasca o sentinta favorabila. Un interlop spunea in urma cu cativa ani "De ce sa-mi iau avocat daca pot sa-l cumpar pe judecator?"
      Stiu ca nu se poate generaliza, exista si judecatorii cinstiti care nu folosesc la nimic pentru ca exista recursul si revocarea.
  • -1 (1 vot)    
    Ei sint ultima reduta anti-politic (Luni, 7 septembrie 2009, 10:54)

    cucu [anonim]

    Ma refer la judecatorii de rand, caci pe ei ii afecteaza cel mai mult. Cei aflati pe cai mari sint deja sub papucul politicului. Din pacate sint ultimii in tara asta ce ne mai pot apara impotriva abuzurilor legislative ale mai marilor lumii caci politicul este 100% subjugat strainilor. Probabil de aceea sint luati in luneta si tavaliti in noroiul televiziunilor. Eu unul cunosc niste oameni din domeniu care sint super profi si merita banii.
  • -1 (1 vot)    
    raspuns comentatorilor rautaciosi de pana acum (Luni, 7 septembrie 2009, 19:03)

    amatorul [anonim]

    Ma uimeste sa constat cata ura aveti fata de magistrati. LA JUSTITIE VA PRICEPETI TOTI ! Regulile bunului-simt va sunt straine. Clamati cu inconstienta niste neadevaruri servite de guvernantii care vor sa puna justitia la pamant, pentru a putea sa-si faca mendrele. V-ati intrebat vreodata cine va apara de abuzurile autoritatilor de la toate nivelurile. de patronii care va dau afara sau nu va platesc salariile
    , de hoti, de cei care va jignesc, va inseala , va bat etc. etc.? O justitie SLABA? Slabita cu buna stiinta de guvernanti, sub privirile voastre pline de satisfactie ? Judecatorul, pentru a tine piept tuturor celor care va afecteaza interesele trebuie sa fie PUTERNIC. Iar puterea i-o da independenta economica (salarii mari), legi drepte si clare, conditii bune de munca,incarcatura rezonabila de dosare, neatarnarea politica (nu ca in prezent cu ministru politruc) etc. Un stat de drept, democratic, e de neconceput fara o justitie puternica, apta sa contreze abuzurile politicului. Daca nu credeti , cititi prima carte de drept constitutional care va iese in cale. Desteptati-va romani si nu mai inghititi pe nemestecate baliverne guvernamentale .Si lasati ura deoparte. E in interesul vostru!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version