Da, fara indoiala ca e vorba despre un succes incontestabil, constructorul auto de la Mioveni reuseste in ultima vreme sa concureze cu succes alte marci de automobile. Dupa ce spre sfarsitul anului trecut criza economica incepuse sa-si spuna cuvantul si muncitorii de acolo erau pusi la program redus de lucru, in ultimele luni vin periodic stiri despre numarul din ce in ce mai mare de automobile vandute in tari cum ar fi Franta si mai ales Germania.

Sigur, se poate spune ca succesul e datorat unei conjuncturi: programele “Rabla” din aceste tari, menite sa ajute industria afectate de criza, se conjuga cu pretul relativ mic al autoturismelor Dacia si le face pe acestea atractive. E adevarat, dar asta nu poate fi baza unui repros: un factor important in orice afacere de succes e exploatarea unor astfel de conjuncturi.

Reprosul care trebuie facut celor de la “Dacia” este de fapt o rememorare si un avertisment. Stiu ca subiectele importante ale zilei sunt altele, asumarea raspunderii si viitorul coalitiei; dar uneori morala importanta a unor episoade politice sau economice nu devine evidenta decat intr-un moment in care episoadele in sine, daca nu au fost cu totul uitate, sunt departe de a mai fi stire proaspata. In cazul de fata ma refer la subiectul numit “taxa de prima inmatriculare”. Taxa sustinuta de guvernul trecut in principiu pentru scopuri ecologice, protejarea mediului inconjurator de “rablele” aduse la mana a doua din strainatate, si sustinuta, in realitate, pentru motive protectioniste – de altfel fostul premier a spus la un moment dat pe sleau ca e menita sa protejeze producatorii interni de automobile si locurile lor de munca, in numele “interesului national”.

Citeste restul materialului si comenteaza pe Inventarul Stricaciunilor Politice.