Deutsche Welle: Barbarismul in direct

de Laurentiu Diaconu-Colintineanu     Deutsche Welle
Luni, 17 august 2009, 14:23 Actualitate | Opinii


Barbarismul in direct
Foto: Deutsche Welle
Vineri, 14 august, s-a petrecut pe ruta Brasov-Iasi un groaznic accident rutier. Nimic nu avea sa ma pregateasca insa pentru imaginile transmise in direct de la fata locului de o televiziune de stiri. Si nu eram pregatit sa observ saltul televiziunii de la lipsa oricarui control, la cruzime si apoi la nesimtire. Romania are nevoie urgenta de un mecanism de control si sanctionare a derapajelor din massmedia.

Ca un accident e o stire nu poate nega nimeni. Cine urmareste televiziuni sau mediile de informare online va gasi stiri despre accidente care nici macar geografic nu au nimic in comun cu privitorul. Cu totii aflam de soarta unor mineri chinezi prinsi in subteran sau de cea a unor turisti intr-un autocar undeva in Spania. Sigur ca o asemenea informatie are darul de a ne pune pe ganduri. Societatea mizeaza pe un efect educativ si preventiv la difuzarea unui asemenea material. In fond, dupa un buletin informativ cu mai multe asemenea evenimente grave fiecare dintre noi se va gandi macar o secunda inainte de a se sui la volan, de pilda, cat de tare va apasa pedala de acceleratie pe drumul spre casa.

S-a rupt frana de mana

Romania nu face exceptie de la regula, nici tarile occidentale nu dau inapoi de la a relata despre un accident. Dar aici se termina asemanarea intre presa romaneasca infometata de scandal si senzational si presa vestica infometata doar de revenirea lenta la cifrele de publicitate avute inainte de izbucnirea crizei economice. Televiziunea romaneasca, in speta cea de stiri – pentru ca despre ea este vorba – nu stie cum sa trateze o stire tragica.

Daca soferul impresionat de aflarea vestii unui accident va mai lua piciorul de pe pedala din dreapta, televiziunea de stiri mai degraba isi va “tuna” carul de emisie inainte de a trimite reporterii pe teren. Nimic nu sta in calea imaginilor in exclusivitate. Intregul flux informational se intrerupe. Romania este pret de cateva ore izolata de tot si intra in sfera ireala a goanei dupa senzational. Un senzational, care dupa standardele presei occidentale este nu numai inutil informarii opiniei publice, ci mai ales daunator celor afectati direct de acea tragedie.

La Scanteia s-a aprins vapaia

In comuna ieseana Scanteia, 13 pasageri ai unui microbuz si-au pierdut viata in urma coliziunii cu un tren. Ca localnicii, in special cei tineri, filmau si fotografiau cu telefoanele mobile scena tragediei era probabil de asteptat. Ca televiziunea de stiri va specula aplombul de afirmare al tanarului din mediul rural si va lansa o campanie furibunda pentru dobandirea unor imagini de la fata locului este insa josnic. Nu a durat mult si televiziunea, prin vocea etern excitata a moderatorului de dupa-amiaza, anunta cu o mandrie deloc justificata de un factor de ordin profesional sau deontologic ca a intrat in posesia primei fotografii cu accidentul tragic. Nu stiu sa numar minutele in care retina mi-a fost bombardata de imaginea a doua cadavre zacand pe sinele de tren.

Acesta a fost momentul in care televiziunea de stiri a trecut granita utilului informational. Pe parcursul orelor de transmisie ocupate de accidentul de la Scanteia, presarate cu interminabila repetitie a fotografiei cu cadavre, opinii de specialisti si interviuri absurde cu demnitari guvernamentali, stirea nu s-a schimbat. A ramas tot timpul aceeasi. Si acum este aceeasi: “13 persoane si-au pierdut viata in urma coliziunii microbuzului in care se aflau cu un tren. Cauza accidentului a fost, se pare, neglijenta soferului la trecerea la nivel cu calea ferata”. Televiziunea de stiri putea sa rezume totul la o durata rezonabila, dar nu a facut-o. A cautat sa scoata senzationalul la iveala, sa pironeasca o tara intreaga in fotoliu de dragul ratingului si sa nu isi indeplineasca rolul asumat de ea insasi: raspandirea informatiei.

Cruzimea de pe sticla

Prima fotografie de la locul accidentului nu a reprezentat decat inceputul unei avalanse de imagini ingrozitoare. Sange, morti, raniti in stare de inconstienta, rude lesinand, bocind, urland, jelind pe cei dragi luati atat de brusc de langa ei.

Reporterul dus ca vantul si ca gandul la Scanteia a inceput prin a filma eforturile echipelor de interventie care se straduiau sa descarcereze o batrana ce supravietuise teribilului accident. Destul de repede i s-a parut insa neinteresant pentru ca filma numai uniforme de pompieri si ISU din spate. Asa ca si-a indreptat obiectivul catre doua cadavre care zaceau pe locurile din fata ale microbuzului. Apoi a focalizat in prim plan chipul unui barbat mort. Acesta a fost momentul in care senzationalul de pe sticla romaneasca s-a transformat in cruzime.

De ce a fost nevoie de imagini in prim plan cu chipul batranei scoasa dintre fiare in timp ce medicii de pe salvare incercau sa o reanimeze? Imagini cu stomacul ei saltand de la forta masajului cardiac. Si pentru ca aparent nu era suficient, imagini in prim plan cu medicul de interventie in timp ce o intuba pe batrana.

De ce a fost nevoie de imagini cu trupurile neinsufletite aliniate la marginea sinei de tren? Imagini cu sora unei tinere femei decedate care plangea, urla si nu se mai putea tine pe propriile picioare. Imagini cu sotul femeii care a ingenunchiat deasupra cadavrului iubitei si aproape se sufoca in lacrimi. Imagini cu el intinzandu-se langa tanara lui dragoste, parand ca vrea sa moara odata cu ea. Imagini cu tanarul lesinand de durere in bratele cumnatei.

Saltul la nesimtire

Materialul video cu suferinta rudelor celor morti in accident este, se pare, pentru televiziunea de stiri mult prea valoros pentru a fi pierdut la o emisie in direct. Efortul reporterului (probabil admonestat de producator ca fara imagini “ca lumea” sa nu se mai intoarca la birou) trebuie consemnat si pastrat la vedere inca multa vreme. Asa ca a ajuns online. Sa il poata revedea oricine, oricand. Iar imaginile de pe site au fost etichetate “Imagini necenzurate de la accidentul din Scânteia”.

Acesta este momentul in care televiziunea de stiri a trecut de la cruzime la nesimtire. Termenul “necenzurat” poate lasa impresia ca televiziunea argumenteaza publicarea acestor imagini prin libertatea presei si prevederile codului deontologic al jurnalistului roman – care il obliga sa prezinte evenimentul respectiv in totalitatea aspectelor sale. Continuand pe firul acestui rationament, concluzia este urmatoarea: Nesimtirea televiziunii de stiri este ancorata chiar in codul deontologic al Clubului Roman de Presa si in indiferenta Consiliului National al Audiovizualului.

Lipsa totala a reglementarii profesionale

Intr-o tara occidentala, echivalentul CNA-ului romanesc someaza – a se citi nu are de lucru. Luand Germania ca exemplu, Landesanstalten fur Medien se ocupa de acordarea de licente si cam atat. Desi aceste institutii sunt investite cu putere de sanctiune si monitorizare, controlul efectiv al mediilor de informare este lasat chiar in seama acestora. Der Deutsche Presserat (Consiliul german al presei) este responsabil de monitorizarea aparitiilor din massmedia, iar acest organism este format din reprezentanti ai diferitelor trusturi, publicatii etc. care participa VOLUNTAR la aceasta forma de AUTOREGLEMENTARE.

Codul presei germane a fost elaborat de jurnalisti, nu de manageri si nici de institutii de stat. Nu de redactori sefi, ci de cei care fac – ceea ce se presupune ca face orice ziarist – teren. Acest document detaliaza normele de comportament al jurnalistului activ in Germania in toate situatiile intalnite de-a lungul istoriei pe teren si a fost asumat tot VOLUNTAR de toate mediile de informare din aceasta tara. Citez din normele de aplicare a prevederilor de la articolul 11:

  • Prezentarea unor evenimente intr-o maniera nepotrivit de senzationala survine in momentul in care omul este transformat intr-un simplu obiect si este injosit. Este cazul in special la persoanele muribunde, cele care sufera fizic sau sufleteste a caror filmare sau fotografiere nu serveste interesului public.
  • Difuzarea unor imagini de la accidente si catastrofe naturale va tine cont de probabilitatea ca acestea sa fie vazute de copii si de posibilul efect al imaginilor asupra copiilor.
  • Relatarile de la locul unui accident vor tine cont de respectul datorat victimelor tragediei si de suferinta, respectiv sentimentele rudelor acestora. Cei afectati de o tragedie nu trebuie sa fie a doua oara victime din cauza relatarii nepotrivite a jurnalistului.
Cine face ordine?

Desigur ca presa germana nu e sfanta, departe de mine acest gand. Dar injosirea unor oameni ore in sir pe post nu se intampla. Iar mecanismul de sanctionare a diferitelor scapari mediatice introdus de acest Consiliu al Presei mizeaza pe cel mai de pret bun al jurnalistului care lucreaza in Germania: propriul nume. Daca membrii Consiliului sesizeaza o incalcare a codului deontologic, masura punitiva este cat se poate de simpla: recunoasterea prin publicare/difuzare a greselii comise intr-un spatiu/interval orar hotarat de Consiliu. Rusinea, frica de a fi dezamagit publicul si stirbirea renumelui propriu in fata concurentei – acestea sunt haturile care tin in frau presa germana.

In Romania, site-ul CNA intampina vizitatorul astfel: “Consiliului Naţional al Audiovizualului este garant al interesului public şi unică autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale”. La Consiliul german, printre obiectivele sale de activitate se numara “pastrarea renumelui si imaginii presei germane”. – Cum a fost garantat interesul bietilor oameni implicati in tragedia de la Scanteia si vrea oare CNA sa imbunatateasca imaginea presei romanesti?

In Romania, site-ul CRP se deschide cu un comunicat in care presa se plange ca “distribuitorul de presa Network Press Concept, fostul Rodipet, continua sa incalce flagrant prevederile contractului de privatizare si prevederile protocolului cu CRP”. Mi-a luat atat de mult sa gasesc codul deontologic (de nivelul primului curs de la facultatea de jurnalism) incat am crezut ca el nu exista de fel. La Consiliul german, codul presei este unul din butoanele meniului principal de navigare pe site. – Care este atunci preocuparea principala a CRP: banul sau calitatea produsului jurnalistic?

Drama victimelor de la Scanteia poate avea efecte dincolo de sfera familiilor indoliate. Este datoria statutara a autoritatilor si datoria morala a presei care le-a calcat intimitatea in picioare sa schimbe ceva. Un asemenea episod nu are voie sa se mai intample. Daca nu va fi asa, atunci suferinta lor cauzata de mediatizarea la nivel national va fi fost in zadar...

Deutsche Welle






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15469 vizualizari

  • +42 (46 voturi)    
    "Aprob pozitiv" (Luni, 17 august 2009, 14:33)

    gogu52 [utilizator]

    Cum ar zice Caragiale. Ne-am saturat de "stiri" cu violuri, topoare-n cap si altele. In special cu prezentarea lor, sau mai bine zis cu lipsa formei de prezentare.
    • -13 (33 voturi)    
      barbarismul si barbarii lui.. (Luni, 17 august 2009, 16:22)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui gogu52

      oare de vina este doar postul de televiziune? dar cei care se uita? cum adica "sa pironeasca o tara intreaga in fotoliu de dragul ratingului"!? asta este ipocrizite totala! v-a obligat cineva sa va uitati? televiziunea este o afacere. vinde ce se cumpara. daca voi 'cumparati' porcariile alea si nu va mai saturati de ele.. barbari sunt telespectatorii.
      • +10 (16 voturi)    
        argumentul tau (Luni, 17 august 2009, 17:01)

        jo [anonim] i-a raspuns lui pehash

        are o mica fisura : oamenii se obisnuiesc cu noul si-l consuma daca il pot consuma, indiferent daca e bun sau rau. cam asa cum majoritatea copiilor de la oras s-au obisnuit de curand cu c*ca-c*la, cu hamburgeri de la mcdo & cu snacksuri. e vina copiilor ca nu stiu aprecia o mancare buna si prefera junk food?
        • 0 (8 voturi)    
          pt. jo (Marţi, 18 august 2009, 2:55)

          romanul [anonim] i-a raspuns lui jo

          In prima parte te aprob, in a doua nu, este o chestie politica a stangii care uraste de moarte america, cocacola este de mii de ori mai sanatoasa decat tuica si alte bauturi, este un ceai acidulat si indulcit, nu pot spune ca este de dorit sa fie consumta in cantitati mari, dar demonizarea ei nu este normala. Hamburgeri sunt paine cu carne, ridica colesterolul mai putin decat mititeii care au miel, sunt mai grasi. De cati zeci de ani se cunoaste pericolul colesterolului, multi nu? si atunci de ce nu se spune de pasti sa mancam putine oua? sau putin miel? au colesterol din belsug. In zona rurala nu se manaca hamburgeri , totusi infarturile acolo sunt la oameni mai tineri decat USA.
          • 0 (4 voturi)    
            In parte te aprob, (Marţi, 18 august 2009, 10:25)

            Falciparium [utilizator] i-a raspuns lui romanul

            in parte nu:))
            Sunt de acord ca nu trebuie demonizata cocacola... ca mie nu imi place absolut deloc, este altceva. Dar daca faci comparatii... fa cu altceva, nu cu tuica:)). Poti vorbi de orice altceva sintetic si ieftin gasit la buticul din colt si iti dau dreptate. Evident, vorbim de cantitati mici, pentru ca excesele nu sunt bune.
            Oua de pasti... miel... mancam si nu se spune nimic pentru ca este doar o data pe an... atat...
            Iar infarcturile din mediul rural... lipsa sistemului sanitar, atata tot. Pentru ca nici dumneata nu poti nega sau omite numarul de obezi din SUA....
        • 0 (2 voturi)    
          fisura.. (Marţi, 18 august 2009, 12:52)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui jo

          fisura in exemplul tau este intre parinte si copil. nu e vina copilului, este a parintelui care nu l-a invatat ce e bine si ce e rau. totusi nu vad legatura... de ce imi dai exemplu in cazul asta un copil care din start se presupune ca nu are discernamant. vrei sa spui ca telespectatorii romani nu au discernamant? printre posturile tale nu apare si discovery? sau mezzo? alea nu sunt noutati? consuma-le pe alea toata ziua! dupa cum spuneam.. ipocrizie la tot pasul..
          • +2 (2 voturi)    
            Sa nu le amestecam (Marţi, 18 august 2009, 14:34)

            Dan [anonim] i-a raspuns lui pehash

            Am plecat de la stiri in care se exploateaza cu nesimtire un eveniment tragic si am ajuns la coca cola, discovery si mezzo. Aici e vorba de felul in care se face o emisiune de stiri, de decenta si respect pentru meserie. Aici e vorba despre lipsa de empatie si de bun simt. Ma astept la o emisiune de stiri de la o televiziune publica sau privata sa aflu ce este relavant pentru societate, sa iau aminte de ce se intampla, sa pot discerne intre ce e bine si ce e rau. Ma simt mai patruns de tragicul evenimentului daca vad o mama desfigurata de plans careia i se baga microfonul in gura si este intrebata "ce parere aveti despre ..."? Ce vedeti deplasat in reglementarile germane ? Sau mai bine ar scrie "daca va simtiti agresati, schimbati postul"? Ce rost au valorile si regulile - sunt parca la radacina civilizatiei, nu? - daca oameni aparent educati le bagatelizeaza in numele libertatii de exprimare ? Nu telespectatorii sunt cei fara discernamant - dovada sunt reactiile la modul in care televiziunile au prezentat stirea - ci producatorii si realizatorii emisiunilor de stiri. Din pacate, si televiziunea publica incepe sa aplice acelasi sablon.
          • +1 (1 vot)    
            n-ai inteles (Miercuri, 19 august 2009, 8:40)

            jo [anonim] i-a raspuns lui pehash

            e vorba de obisnuinta. tu zici ca telespectatorii sunt barbari, eu zic ca daca li se da ocazia, oamenii se obisnuiesc cu de toate.

            e mai putin vorba de discernamant si mai mult de cum se copiaza unii pe alti. copilului tau ii poti zice sa nu faca una sau alta, dar daca colegii lui de scoala fac, va musca si el din fructul oprit macar o data, sa vada ce gust are.

            ca sa nu avem telespectatori "barbari", trebuie sa nu avem emisiuni barbare. a scoate barbarismele din grila nu ar fi cenzura, ci o dovada de demnitate din partea celor ce au putere de decizie. atat!
      • +7 (7 voturi)    
        Intr-un fel... (Luni, 17 august 2009, 17:39)

        gogu52 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        ... ai dreptate. Eu personal nu m-am uitat la stirea in cauza, criticam doar starea nationala din asa-zisa massmedie.

        Si chiar sint curios, daca eu nu ma uitam, familia mea nu se uita, multi altii nu se uitau, de unde se calculeaza acest rating spectaculos?

        Obisnuiesc sa ma uit doar la canalele de stiinta/filme/sport, dar NU alea romanesti (unde sport e doar fotbal sau jiji). Restul de 100 de canale de pe cablu le platesc degeaba.
        • +4 (4 voturi)    
          din pacate.. am dreptate... (Luni, 17 august 2009, 20:11)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui gogu52

          eu n-am televizor.. a fost o alegere personala pe care nu o regret. multi altii aia de care zici tu ca nu se uita nu sunt chiar asa de multi. crezi ca cititorii hotnews sunt reprezentativi pentru populatia romaniei? :)
      • +3 (3 voturi)    
        care telespectatori? (Luni, 17 august 2009, 23:20)

        Ioana [anonim] i-a raspuns lui pehash

        spuneti ca barbari sunt telespectatorii?
        care telespectatori?
        niciun cunoscut de-al meu nu cred ca se uita la asa ceva, iar de discutat pe marginea unor atare subiecte, nici gand. daca OTV-ul si-a ales bine nisa, poate ca celelalte televiziuni ar putea sa inteleaga ca nu toti telespectatorii aleg ceva in genul "OTV" si ca nu este cazul sa se indrepte in directia aceea. Mai sunt si alte nise, mai sunt si alte tipuri de telespectatori.
      • -1 (1 vot)    
        dictatorul base vrea sa introduca cenzura (Marţi, 18 august 2009, 21:39)

        ionescu [anonim] i-a raspuns lui pehash

        de aceea nu mai trebuie votat. Pentru ca deja cenzureaza televziunile ca pe vremea lui Stalin, sau chiar mai rau.
        Ca un adevarat dictator el impune prin mass-media pe care o controleaza in totalitate, inclusiv Deutsche Welle din Germania, aceste subiecte de stiri ca sa discrediteze anumite posturi tv de la noi. Astfel, pe motivul gratuit ca au fost aratate matele imprastiate pe calea ferata, cu organe interne sparte, ochii scosi si bucatile de carne desprinse din cadavrele oamenilor morti amestecati intre ei cu sange si fecale dupa ce li s-au spart pantecele si intestinele, vine dictatorul si, prin acolitii de la Deutsche Welle, ne impune cenzura de tip stalinisto-ceusist, astfel ca sa ne ia si ultima farama de libertate, libertatea aratata si promovata la MARILE televiziuni din tara.
        De aceea poporul ii va vota pe ceilalti candidati, inclusiv pe Nati Meir, care mi se pare mult mai patriot, el fiind deja cetatean roman de vreo 2-3 ani
    • 0 (2 voturi)    
      Presa (Luni, 17 august 2009, 22:01)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui gogu52

      Presa = jegul Romaniei ,chiar mai mare decat cel politic.
  • +31 (31 voturi)    
    Adevarat (Luni, 17 august 2009, 14:34)

    Adrian [anonim]

    Probabil nu au vazut inmormantarile in direct de la noi. Mai au un pic si baga camera de filmat in cosciug pentru un ultim interviu.

    Grotesc!
  • +30 (30 voturi)    
    no shit... (Luni, 17 august 2009, 14:35)

    John [anonim]

    mass-media = brainwash ;) si pe langa senzational, nimicuri si interese economice si politice nu prea ai ce sa observi in presa romaneasca..

    bine macar ca prindem Discovery si Boomerang (fostul Cartoon Network :P)
  • +31 (31 voturi)    
    Multumesc! (Luni, 17 august 2009, 14:37)

    Costa [anonim]

    Articol necesar si salutar. In fond nesimtitului trebuie sa-i atragi atentia, altfel va crede ca ce a facut era normal.
  • +21 (23 voturi)    
    welcome! (Luni, 17 august 2009, 14:38)

    Itsoc [utilizator]

    bine ati venit in Romania. O tara traumatizata de televiziune!
    Mortaciuni=Noua religie a televiziunilor.
    Rusine celor care accepta sa profeseze un astfel de "jurnalism"!
  • +11 (17 voturi)    
    De acoord. (Luni, 17 august 2009, 14:40)

    semo [anonim]

    Aveti foarte mare dreptate. Personal ma simt agresat când aceste imagini sunt date la televizor. De aceea s-au umplut de reclame romanești Discovery, NG etc..

    Din păcate revin la posturile noastre pentru că nu am altele de la care să aflu știri interne. Dar dacă aș avea de ales aș alege un post de bun simț în loc de mizeriile acestea de televiziuni de ”stiri”.
    • +8 (8 voturi)    
      da.. (Luni, 17 august 2009, 16:34)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui semo

      eu am in program doar stirile de la ora 20:00 de la TVR.. sunt mai melancolic si inca cred in profesionalismul celor de acolo :)

      numai bine
  • +14 (14 voturi)    
    .... (Luni, 17 august 2009, 14:41)

    ... [anonim]

    oare ar fi de ajuns un simplu cod deotologic/datorie morala/ "rusine" pt a impune anumite standarde? nu ar fi mai degraba nevoie de sanctiuni civile sau penale? (gen drept la inimitate al celor difuzati, tulburarea convietuierii sociale sau ceva de genul acesta...)...bineinteles, intr-o masura care sa respecte libertatea presei..?

    parerea mea este ca in Ro nu poate fi vorba de frica de "rusinea de a dezamagi publicul" cu astfel de materiale. in Ro chiar se consuma cu predilectie asa ceva si sincer, general vorbind, cine tine seama de rusine in Romania??
    • +6 (12 voturi)    
      EXAAACT (Luni, 17 august 2009, 15:32)

      max [anonim] i-a raspuns lui ...

      exact...RUSINE in romania (cu r mic) ? Nu exista asa ceva...a fost inlocuita cu...deh...democratie (tot cu d mic)...
  • +14 (14 voturi)    
    ... (Luni, 17 august 2009, 14:43)

    Opposite [anonim]

    Exceptional articolul si foarte adevarat.
  • +10 (12 voturi)    
    Poate acum ma credeti (Luni, 17 august 2009, 14:44)

    CTP [anonim]

    Se stie cat de agresivi sunt cel de la Realitatea tv,sau Antena 3,in nicio tara nu exista o asemea televiziune de informare-dezinformare a populatiei,acum poate se va sesiza si organele abilitate...!
    • +11 (11 voturi)    
      "organele abilitate" (Luni, 17 august 2009, 15:30)

      bla [anonim] i-a raspuns lui CTP

      care sunt aceste organe abilitate si ce atributii de sanctionare au? ce ar risca "vinovatii", in afara de o amenda, pe care oricum o "scot" din publicitatea, probabil f scumpa, care se difuzeaza dupa exact aceste momente?

      articolul este foarte bun in masura in care identifica si defineste "problema" presei din Romania. dar ce se poate face concret??
  • +17 (17 voturi)    
    presa din romania - varza (Luni, 17 august 2009, 14:44)

    john [anonim]

    100% adevarat. Bun articol!
  • +13 (15 voturi)    
    asa este, au dreptate (Luni, 17 august 2009, 14:44)

    kalu [anonim]

    m-au impresionat foarte mult imaginile difuzate de PROTV cu ostentatie, repetitiv la nesfarsit cu bona care ii batea pe copii. Am vrut sa intru pe site-ul lor dar nu am gasit nici un link pentru a face vreo reclamatie. Este inadmisibil cat se insista pe suferinta oamenilor si cat de mult pot fi afectati copii de exemplu cand vad astfel de imagini. Nici cu emisiunea "dansez pentru tine" nu sunt de acord deoarece aceeasi televiziune obtine profituri uriase din reclame si SMS contra cost.
  • +16 (16 voturi)    
    excelent articol... (Luni, 17 august 2009, 14:45)

    liviu_ [utilizator]

    felicitari. in sfarsit cineva care chiar are curaju sa vorbeasca despre ce se intampla in mass-media romaneasca!

    Din pacate pana nu o sa se sesizeze si cineva care chiar poate face ceva pentru a rezolva lucrurile, o sa continuam sa vedem la TV numai sange, morti, ultele plansete etc... ca doar asta da bine la prostime...

    Totusi ceea ce este cel mai trist, dupa parerea mea, este ca oamenii chiar se uita la asa ceva...
    • 0 (2 voturi)    
      SITUATIE FARA IESIRE - CRUZIME sau CENZURA ? (Marţi, 18 august 2009, 8:32)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Articolul este excelent.
      Din pacate nu pot fi insa de acord
      cu nici o forma de reglementare.
      *
      La noi , reprimarea cruzimii in media ar insemna
      inchiderea ziarelor, televiziunilor si blogurilor
      care - pline de cruzime -
      au pus in pericol viata unei femei nevinovte,
      bolnave grav de inima si care,
      ,timp de mai multe saptamani ,
      a fost nevoita sa indure
      un flux insuportabil de stiri negative ,
      ceea ce a impus si examinarea dumneaei la Spitalul Fundeni.
      *
      Ma refer la mama Monicai Ridzi,
      care din cauza cruzimii presei
      nu mai poate sa fure o vreme.
      *
      In declaratia de demisie
      doamna Ridzi a adus vorba despre suferintele
      mamei sale,
      element de telenovela
      la fel de lipsit de bun gust
      ca si imaginile sangeroase despre
      accidentul cu 13 +1 morti
      *
      PARANTEZA: ieri a decedat si soferul,
      chestie care le lipseste
      pe Creteuleasca de la Realitatea tv
      si pe Firea de la Antene
      de un subiect gras....
      ....care ar fi putut sa fie abordat peste vreun an....vaaai Justitia sfideaza iar pe Cetateanu...
      ...doar 10 ani de inchisoare....pentru 13 morti.....
      sau doar 15 ani .....pentru 13 morti....sau doar 25 de ani....pentru 13 morti..../ ar fi ost insa doar
      vreo 10 ani....maximum pentru ucidere din culpa...conform Noului Cod penal adoptat
      fara dezbatere publica...prin asumare.../ dar asa daca soferache a murit....va trebui sa ne rezumam la judecatoarea cu obraji rosii...)
      *
      Dupa demisie Ridzi a investit bani
      intr-o operatiune PR de oarecare rafinament.
      A dat cate ceva , de-o ciocolata, unor paparazzi,
      ca sa o fotografieze in curtea spitalului.si sa spuna despre ea ca umbla sa scape de ancheta pe motive medicale.
      Apoi in actul 2 al operatiunii, a aparut ea si
      a datde zmintire indignata, reamintindu-ne ca mamica ei e bolnava.....ar trebui ca Pepe sa compuna o melodie latino ...Ay,ay, la madre de Monique....
  • +14 (14 voturi)    
    intr-o buna zi... (Luni, 17 august 2009, 14:54)

    bozzo [anonim]

    ... si asta nu va dura mult, vom vedea si ziaristi ori cameramani stalciti in bataie , pe buna dreptate, pentru simplul motiv ca s-a depasit orice limita a bunului simt in raport cu situatiile delicate cum este si cea descrisa in acest articol. Sa nu ne miram - otv-izarea televiziunilor probabil ca a atins paroxismul....
  • +17 (17 voturi)    
    Multumesc (Luni, 17 august 2009, 14:58)

    SKB [anonim]

    Multumesc pentru articol, multumesc pentru atitudine, multumesc ca ati pus intr-o pagina tot ce am simtit si nu stiam sa exprim.
    • +15 (15 voturi)    
      re: multumesc (Luni, 17 august 2009, 15:23)

      mimi [anonim] i-a raspuns lui SKB

      Am simtit acelasi lucru...pur si simplu de groaza am hotarit sa inchid televizorul pentru restul zilei...nu-mi puteam scoate imaginile din minte...am inteles magnitudinea tragediei dar nu puteam sa inteleg foamea "jurnalistilor", televiziunilor dupa senzational...lipsa de umanitate si decenta din partea "presei" m-a ingrozit.

      Zimbesc amar cind ma gindesc ca parca suedezii se ingrozisera de nu stiu ce clip de publicitate relativ inocent (acum citeva saptamini) si luau atitudine sa nu se mai difuzeze....noi ce facem? CNA? CRP? Sunteti cu totii in vacanta?
      • +10 (10 voturi)    
        adevarat (Luni, 17 august 2009, 15:58)

        Ileana [anonim] i-a raspuns lui mimi

        da intr-adevar la noi in tara, televiziunile nu mai au simtul masurii. am vazut acum vreo 2 sapt cred pe internet la stirile protv o filmare cu un baiat care se arunca in apa dar se lovea cu capul de o bucata de beton si pur si simplu i se despica crestetul capului. inchipuitiva ca filmarea arata absolut tot...capul despicat in 2 si medicii incercand sa ii lipeasca cele 2 jumatati! m-am ingrozit! am inchis rpd dar toata ziua am avut in cap filmarea. si filmarea de astazi cu taurul care il impunge pe un barbat spaniol este terifianta! nu stiu de ce este voie sa se arate asa ceva la stiri! pot sa spuna pur si simplu ce s-a intamplat fara sa mai ingrozeasca lumea. inteleg ca la accidente vor sa arate cat mai mult ca sa sperie lumea si sa fie toti mai atenti in trafic, dar parca e mult prea mult de indurat! cna-ul permite asa ceva? la orice injuratura se sesizeaza si la scene grotesti nimeni nu ia atitudine?
        • -2 (2 voturi)    
          romania=o mare COCINA (Marţi, 18 august 2009, 0:18)

          popesc ionel [anonim] i-a raspuns lui Ileana

          doamna sa vedeti la pro tv cum un barbat din rusia este practic spulberat de o masina care circula cu peste 150 km-k.nu se poate asa.nicaieri in lume nu sint asa stiri de o cruzime iesita din comun.numai pe siturile de crime mai vezi asa ceva gen.ce inteleg copii asta din toate astea?
      • +6 (6 voturi)    
        umanitate (Luni, 17 august 2009, 17:34)

        mimi [anonim] i-a raspuns lui mimi

        Stiati ca 60 de oameni au donat singe in acea zi la Spitalul de Urgente Iasi pentru victimile accidentului? Daca nu vi se pare ceva extraordinar, aflati ca media/zi a donatorilor la acest spital e sub 10....Iata o stire care a fost ingropata in fotografii "socante", "necenzurate"...
    • -1 (1 vot)    
      romania=o mare COCINA (Marţi, 18 august 2009, 0:14)

      popesc ionel [anonim] i-a raspuns lui SKB

      dc nu intrerupe cna stirile d la ora 5?dc nu intrerupe pro tv pt stirile de la ora 7 in care iti vine sa vomiti?si cea mai infecta televiziune din toate punctele de vedere este realitatea care au transmis 4 ore cazul scanteia.o mare cocina
  • +14 (14 voturi)    
    nota 10 (Luni, 17 august 2009, 14:58)

    BlackDragon [anonim]

    Ma bucur sa vad ca oameni de presa gandesc asa. Lucrez in televiziune si am lucrat ceva timp intr-o redactie de stiri, intr-o "televiziune de stiri". Nu am inteles niciodata de ce se incapataneaza sa difuzeze astfel de imagini, in speta "needitate", pentru simplu motiv ca, vezi doamne, vor sa intre primii. Nu am inteles niciodata de ce trebuie sa "dea in direct" de la priveghi, de la inmormantari. Nu am inteles niciodata de ce trebuie sa intrebi ruda decedatului "cum va simtiti?". De ce nu putem respecta mortii ? De ce nu putem respecta suferinta celor care ii plang ?
    Nu am inteles niciodata astfel de lucruri si altele in genul asta, desi am lucrat intr-o redactie a unei televiziuni de stiri. Si nu voi intelege niciodata. Iar din punctul de vedere al telespectatorului, nu asa se face audienta. Pe mine cel putin ma face sa schimb postul.
    Felicitari Laurentiu pentru articol. Din pacate, desi sunt convins ca va fi citit de multi "producatori" de stiri, lucrurile nu se vor schimba, iar goana dupa senzational si punct de audienta va continua.
    • +1 (1 vot)    
      raspuns lui Black Dragon (Marţi, 18 august 2009, 21:37)

      DA [anonim] i-a raspuns lui BlackDragon

      De ce procedeaza asa televiziunile si canalele de stiri? Pentru ca nu i-a obligat nimeni prin lege sa-si respecte proprii cetateni. Trebuie legi pentru asta care sa asigure protectia cetatenilor nostrii. O lege cu amenzi eficace si sa vezi cum se potolesc; In Franta dupa o tragedie imaginile care se dau pe post sunt cu persoanele cu fata acoperita, mai ales daca sunt copii ( e vorba de persoane in viatza). Nu se filmeaza si nu se fotografiaza mortii de aproape ci doar de la distanta.
      Pe scurt Black Dragon trebuie legi pentru marlani ca sa fie pusi cu botul pe labe. In plus dupa cum se vede poporul asta bietul e asa de injosit si de nerespectat, de parca ar fi cetateni de mai multe categorii in tzara asta. Trist;
  • +12 (12 voturi)    
    Trist, dar adevarat (Luni, 17 august 2009, 14:59)

    Alexandra [anonim]

    Cel mai bun articol citit in ultima vreme. "Jurnalistii" romani mai au multe de invatat!
  • -9 (11 voturi)    
    Un articol bun (Luni, 17 august 2009, 15:00)

    FLORIN [anonim]

    Dar nici un comentariu... Asta spune multe.
  • +5 (9 voturi)    
    prostitutie TV (Luni, 17 august 2009, 15:02)

    cosmopolitus [anonim]

    curand vom avea stiri cu prezentatoare-prezentatori masturbandu-se sau juisand, tptul pentru rating, pentru interesul public, testati reteta oligo frenului-schizofrenicului retardat DDD, omul care a reinventat tv-ul pentru primate si nevertebrati...e si riscul ziaristilor de 2 bani care se expun, exista riscul la o asemenea intrare in direct sa se trezeasca cu o ruda disperata care nu se stie cum va reactiona, un deces la deces in direct...rating dublu..tv-ul poporului, dati-le ce vor si inca mai mult...
  • +10 (12 voturi)    
    Ce preseaza Clubul Roman de Presa ? (Luni, 17 august 2009, 15:02)

    Ovidiu [anonim]

    - nu au avut nici o interventie dupa magaria lui Nistorescu;
    - nu au avut nici o reactie cand Mazare a injurat reporterul.

    Concluzie: Clubul Roman de Presa preseaza kkt !!!!!

    Inca odata Felicitari Hotnews !
  • +9 (13 voturi)    
    vinovatii (Luni, 17 august 2009, 15:02)

    IQ [anonim]

    Antena, ProTV si OTV sunt groparii jurnalismului profesionist si ai audiovizualului decent din Romania. Fara acesti mutanti media ne-ar fi fost mai bine, iar romanii nu ar fi decazut la nivelelul la care sunt acum. Sper sa dispara in pubela media a istoriei.
    • +10 (10 voturi)    
      CNN romanesc (Luni, 17 august 2009, 15:36)

      un om din popor [anonim] i-a raspuns lui IQ

      Uitati de (ex-?)"CNN-ul romanesc", Realitatea TV, o televiziune jenanta care nu este cu nimic mai presus de cele enumerate mai sus...
  • +9 (11 voturi)    
    autorul... (Luni, 17 august 2009, 15:04)

    yyyxxx [anonim]

    ...articolului are perfecta dreptate; s-a depasit orice limita in acest caz; trebuie gasita o metoda de reglemantare si amendare zdravana in aceste cazuri;
  • +12 (12 voturi)    
    Foarte bine vazut totul ...felicitari! (Luni, 17 august 2009, 15:05)

    laurentiu [anonim]

    Foarte bine spus...poate se sesizeaza cineva din tara asta plina de manelisti , corupti si insetati dupa senzational!!!!!
    Mergand pe ideea articolului unii "ziaristi" intreaba la locul tragediei pe una din victime:"ce ati simtit in acele momente?"......HAL DE ZIARISTI!!!!!
  • +9 (11 voturi)    
    e veche poanta (Luni, 17 august 2009, 15:06)

    mishu [anonim]

    ...de cand au devenit legendare stirile de la ora 5. "Viol, bataie, viol, crima, viol + bataie, bataie + crima, crima + viol, etc.
    Apoi a inceput "otevizarea", care a prins la un popor de berbeci si paparude mahalagioace.
    Go, go, Fishing & Hunting Channel!!!
  • +11 (11 voturi)    
    corect (Luni, 17 august 2009, 15:08)

    Tavi [anonim]

    Felicitari!
  • +9 (9 voturi)    
    Articol (Luni, 17 august 2009, 15:08)

    Alionte [anonim]

    Va felicit pentru acest articol impecabil. De acord cu constatarile si concluziile prezentate. Un sentiment de pesimism m-a invadat insa la citirea lui, am senzatia ca societatea romaneasca nu se va civiliza niciodata. Cuvantul nesimtire este cel mai potrivit, incercati numai sa il traduceti in alte limbi, nu va fi usor pentru ca nu prea exista corespondent. Noua ni se potriveste insa ca o manusa si probabil cei mai multi romani il foloseste zilnic. Din pacate convietuim cu nesimtirea si probabil aceasta a devenit o a doua natura, o parte din fiinta noastra. Chiar si oamenii cu un fond bun sunt obligati sa o foloseasca. Ca pe un scut. Va fi foarte greu sa ne debarasam de ea.
  • +9 (11 voturi)    
    de ce?? (Luni, 17 august 2009, 15:10)

    soso [anonim]

    de ce?? pentru ca marea majoritate a romanilor abia asteapta stirile de la ora 5! abia asteapta romanii sa se intample o nenorocire, sa aiba ce povesti! de ce?? din lipsa de educatie !!! si din lipsa de ocupatie! adevarul e ca e mai usor sa te uiti la morti, raniti, violuri, accidente, boli etc, decat sa pui mana pe ceva mai util (o carte??), mai bine inrosesti telecomanda!
  • +10 (12 voturi)    
    intrebari stupide (Luni, 17 august 2009, 15:12)

    Ursu [anonim]

    Ce spuneti de urmatoarele intrebari ale reporterilor:
    - familia este cu mortul in casa si apare intrebarea- credeti ca ati facut totul?
    - cineva este intins pe patul de spital - cum va simtiti?
    - in urma unui accident - cu ce viteza circula masina? Avea viteza mare? (respectivul cred ca nu avea radarul pornit)
  • +9 (9 voturi)    
    din pacate (Luni, 17 august 2009, 15:18)

    anonim [anonim]

    presa romaneasca nu pare sa fi invatat nimic despre democratie si respectarea drepturilor fiecariu individ in astia 20 de ani care au trecut de la revolutie. asteptam inca o revolutie, de data asta in presa. si sa fie repede daca se poate!!! felicitari pentru articol, ma bucur ca un jurnalist ia atitudine in chestiunea mizeriei din televiziunea romaneasca. bravo! asteptam si pe altii.
  • +14 (14 voturi)    
    senzationalul (Luni, 17 august 2009, 15:20)

    ia cucu [anonim]

    Felicitari pt articol!

    O alta stire, pe care mi-o amintesc acum, este cea legata de elevii romani ramasi fara cazare in Paris. Situatia era descrisa ca extrem de grava, copii fiind in pericol, dati afara din hotel fara casa fara mancare..in frig... tragic... iar cand discuta telefonic cu profesorul supraveghetor acesta supune ca ,nu au probleme, nu au fost dati afara din hotel, au bani de mancare, se plimba prin Paris si ca nu sunt disperati asa cum relateaza de fapt realitatea.... profesorul este intrerupt si i se inchide telefonul in nas.

    Sau alta.. cea cu elicopterul armatei care evacua turistii de pe un munte, din cauza inundatiilor... turistii nu erau in niciun fel de pericol dar realitatea a prezentat non stop; fiecare minut de zbor al elicopterului.. comentand fiecare manevra a elicopterului. Era ceva de genul: priviti cum elicopterul se pregateste sa decoleze, este extraordinar, se pregateste sa salveze vietile turistilor care nu vor sa mai ramana pe munte sa se bucure de soare inca o zi pana la repararea drumului...

    Asta este calitatea stirilor prezentate de un post de stiri. Din cauza asta citesc Hotnews , BBC ,walstreet si mediafax si evit senzationalul de balta al televizorului cat de mult pot.
    • +2 (2 voturi)    
      Ba eu am devenit chiar putin MASOCHIST (Marţi, 18 august 2009, 10:12)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

      ...am ajuns cumva dependent
      de "televiziunile de ştiri" si butonez intruna de la Realitate TV la Antena 3 si inapoi.
      *
      Chestia asta este de natura sa te naucesca, pentru ca din 30 in 30 de minute auzi aceleasi
      stiri.......ii vezi pe prezentatori facand aceleasi grimase ...stiti voi...ridicarea unei sprancene...lungirea unei vocale ....pentru puncte de suspensie....daca vezi o chestie ca asta de 5 ori intr-o zi , simti cum ti se lichefiază creerul.
      *
      Si CNN ul reia stirile la fiecare ora, dar parca
      la ei nu am simtit o asemenea greata.
      *
      Decat cel mult la stirile despre tancuri petroliere esuate....cand este inevitabil sa iti arate o rata inmuita in pacura. Ca si cum pasarile
      respective ar fi cretine si nu ar sti sa se dea
      laoparte cand vad mareea neagra. Sunt sigur ca operatorii respectivi manjesc chiar ei rata cu noroi si petrol ca sa ne rupa inima.
      *
      De curand am vazut si o secventa cu un soricel tremurand pe un raft frigorific. Era total dezorientat.
      Au invatat deci si "corespondentii voluntari"
      cum poti sa faci filmulet pe care sa fi sigur ca ti-l difuzeaza: duci tu insuti sobolanul la magazin si-l filmezi. las ca de indignare se ocupa Cretuleasca....
      *
      Mai nou ma scoate din minti şagălnicia inevitabila
      afisata de fetele crainice dupa o stire despre animale care au facut chestii ...
      un papagal de la zoo din Copenhaga canta ca
      Sting...si a infiat un binoclu ...si cu asta am incheiat stirile ...ne revedem peste 12 minute ...spune crainica cu un zambet duios si cu ochii usor inrourati....dragul de papagal....si peste 12 minute la fel....si inca o data...apoi iarasi...
      *
      Barem cand apare banda colorata pe care scrie unul dintre cuvintele cheie...avion...incendiu...coliziune....Richter...stiu sigur ca vreo cateva ore subiectul va fi tocat marunt marunt...
      *
      Ceea ce nu e rau ...in masura in care in respectivele ore nu-i voi mai vedea pe Guse, Baba Oriflame, Ciuvica, Pieleanu, Paula Iacob , Prodemocratiacubarba...etc...
  • +8 (8 voturi)    
    adevar graieste gura ta (Luni, 17 august 2009, 15:21)

    gabi [anonim]

    e mai mult decat adevarat. aceasta e situatia de la stirile romanesti.
    iata ca nu doar Dan Diaconescu e cu "senzational", "exceptional", "nemaipomenit","excitant" etc. fenomenul s-a generalizat in toata televiziunea romaneasca
  • +12 (12 voturi)    
    Foarte adevarat. (Luni, 17 august 2009, 15:24)

    anonim [anonim]

    Am ajuns ca atunci cand vreau sa vad niste stiri normale sa ma uit la TVR unde lucrurile stau mai bine.
    Nu inteleg de ce societatea asta e atat de bolnava incat cere astfel de stiri.
    Acesta este adevarul: Romania vrea astfel de stiri, altfel ele nu s-ar difuza.
    • +5 (5 voturi)    
      Subscriu si eu. (Luni, 17 august 2009, 17:21)

      GT [anonim] i-a raspuns lui anonim

      TVR cred ca incepe sa devina singura televiziune normala.
  • +7 (7 voturi)    
    Adevarat (Luni, 17 august 2009, 15:24)

    Johnny [anonim]

    Adevarul e ca, desi mi se par niste imagini de zi cu zi - mai ales pentru unii oameni, totusi nu gasesc de cuviinta sa fie difuzate pe posturi de televiziune nationale la ore de maxima audienta cand persoane minore sau sensibile la asemenea lucruri pot sa le urmareasca. In plus nu gasesc de cuviinta faptul ca in tara asta se face o stire din orice.

    Desi situatia prezentata aici este una tragica si poate prezentarea ei ar atrage atentia oamenilor asupra pericolelor pe care le prezinta condusul neatent pe drumurile noastre, totusi nu cred ca abordarea a fost cea mai corecta.

    Si da, dau dreptate tuturor care au spus aici ca televiziunile castiga mult prea mult de pe urma suferintei altora. De la stirile serii la emisiuni gen Dansez pentru tine...nu mi se pare corect, dar la urma urmei tot...ABSOLUT TOT ce se face in tara asta se face pentru castigul propriu, deci de ce m-ar mira neprofesionalismul sau atitudinea nesimtita a oamenilor din televiziunile romanesti.
  • +9 (9 voturi)    
    E jale! (Luni, 17 august 2009, 15:26)

    Iulyanix [utilizator]

    E nenorocire de ce sunt in stare cei din televiziuni, mai ales la stiri. De la un timp ne bombardeaza nu numai cu stiri dar si cu imagini din ce in ce mai macabre, in goana lor dupa "senzational!". Ar trebui interzise astfel de manifastari ale acestor hiene care intta cu picioarele, microfoanele, teleobiectivele, camerele, etc in durerea unor oameni!
  • +8 (8 voturi)    
    boicot (Luni, 17 august 2009, 15:27)

    io [anonim]

    articolul e bun mai ales prin atitudinea sa. la capitolul oarecum pretentios de analiza omite sa traga concluzia: televiziunile procedeaza astfel pentru ca vor sa se asigure ca cei ce le privesc devin dependenti si ca adopta fix perspectiva care li se impune; ca simt la fel, gandesc (sau mai degraba nu) la fel, si, in fine, ca sunt gata sa-si disece aproapele la proxima ocazie, pe viu, dupa cum i-au instruit vajnicele lor televiziuni. cum a spus cineva intr-un comentariu precedent: brainwash. partea a doua a concluziei este ca aceste lucruri nu se intampla din neglijenta si amatorismul specific romanesti, ci datorita specularii acestora.
    in ce ma priveste, articolul acesta a avut si rol informativ, intrucat nu urmaresc nici o televiziune romaneasca "de stiri" - e cam radical, dar eficient.
  • +8 (10 voturi)    
    Nu stiu cum draq, (Luni, 17 august 2009, 15:27)

    gheorghe [anonim]

    dar sunt multi care se uita la OTV !!!
    Acum intrebarea e, OTV a imbecilizat oamenii de se uita la o astfel de tv sau in Ro sunt deja fff multi imbecili !!!
    Oricum ar fi, intr-o tara normala ar trebui sa exista o instanta care sa interzica astfel de tv.
    Sau poate se doreste expres imbeilizarea tuturor.
    Si atunci eu cred ca au reusit !
    • +2 (2 voturi)    
      tara de scelerati (Luni, 17 august 2009, 17:07)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      Suntem mai rau ca in Evul Mediu. Mai lipseste sa asistam intr-o piata publica la o linsare sau decapitare...
      Nu stiu de ca naiba CNA-ul da voie sa se difuzeze "stiri" care nu sunt de interes national.
      Asa zisii "jurnalisti" sunt de fapt niste analfabeti care habar nu au de limba romana si care isi permit sa isi dea cu parerea la fiecare stire.
      Nimeni nu le-a cerut asta, nu sunt ei vreo instanta de judecata si nu stiu pana cand isi vor permite sa manipuleze lumea.
      Nu vad ce relevanta are un interviu cu un personaj in trecere pe langa locul faptei care nu face altceva decat sa spuna niste banalitati demne de toata greata.
      Asa este inteles jurnalismul in Romania.
      Eu pur si simplu fac cu nervii cand vad cate o stire dupa care se iau interviuri la oamenii de pe strada care sunt invitati sa isi dea cu parerea despre stirea respectiva apoi se trage concluzia ca asta era parerea romanilor.
      In primul rand parerea a 2-3 oameni nu e relevanta pentru o tara intrega, nici macar pentru un oras atata vreme cat acei indivizi nu fac parte dintr-un esantion reprezentativ.
      E vorba doar de o manipulare ostentativa fata de care nimeni nu ia nicio atitudine. Nu stiu cu ce naiba se ocupa CNA-ul
  • +13 (13 voturi)    
    Foarte adevarat (Luni, 17 august 2009, 15:32)

    finlandezul [anonim]

    Va multumesc pentru ca ati scris si publicat acest articol. Avem mare nevoie ca astfel de opinii sa fie publice.
    Hotnews, va rog, daca se poate, sa tineti articolul asta cit mai mult in prima pagina, intr-un loc cit mai vizibil.
    Multumesc!
  • +6 (6 voturi)    
    curata oglinda ! (Luni, 17 august 2009, 15:48)

    george haiduc [anonim]

    televiziunea de stiri respectiva (poate imi spune cineva care e, k nu ma mai uit la nici una) este o oglinda a neamului romanesc. ceea ce a inceput ProTv, continua altii cu succes. doar ca acestia nu mai ofera doar stiri. ofera non-stiri. si povesti penibile pe care tot idiotul de parlamentar si non-specialist este chemat sa umple timpii de emisie.
    doar ca, daca nu ar exista cerere, nu ar oferii nici ei asa ceva. haideti sa vedem daca se poate afla ce audienta a facut televiziunea asta! iar acolo este raspunsul.
    dincolo de oripilarea mea si a altora, de nemultumirea mea, de lipsa or de respect pentru victime si dar si pentru mine pentru ca ma bombardeaza cu mizerii, non-stiri, cu aceleasi fete patibulare, sunt stapanul meu si decid sa nu las sa-mi intre in casa mizeria, mocirla, si jegul lor: sting televizorul sau ma uit doar pe alte canale.
    • +2 (4 voturi)    
      Cum spui tu... (Luni, 17 august 2009, 16:21)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui george haiduc

      ...insa nu ar trebui sa fim fortati sa procedam asa.
      Daca paraul de linga casa se umfla si te inunda nu inchizi usa si astupi gaurile de la casa ci indiguiesti paraul.
      La fel si aici de ce sa sting televizorul cand posturile care emit pot fi oprite sa mai transmita astfel de stiri.
      Execelent articol oricum. Astept reactii in toata media.
      • 0 (0 voturi)    
        cum sa le opresti sa mai transmita? (Luni, 17 august 2009, 22:46)

        george haiduc [anonim] i-a raspuns lui Victor

        cum sa le opresti sa mai transmita?
        daca mare parte din populatia manelizata cere si face audienta ? de ce ziarele Libertatea, click si altele asemeni au tiraje ametitoare??? de ce le cumpara lumea ? e un exemplu mai evident. insumeaza tirajele la taboide ! mentalitatea e problema. pot eu sa schimb mentalitatea astfel incat sa nu mai cumpere lumea tabloide sau sa urmareasca emisiuni nenorocite ? eu pot doar sa aleg. daca si altii, multi, aleg ca si mine tabloidele si stirile de genul asta dispar. dau faliment. daca nu asta e solutia, care ar fi. doar ai contestat solutia, dar nu ai oferit alta. cum pot fi oprite aceste televiziuni? se implica politicul sau CNA-ul ? a fost desfintat OTV-ul ? NU!!!! se numeste democratie originala, a-la Iliescu (desi, si alti au OTV-uri si Libertatea).
        • 0 (0 voturi)    
          Prin lege (Marţi, 18 august 2009, 14:45)

          Victor [anonim] i-a raspuns lui george haiduc

          Sa fie emisa o lege care sa nu le mai permita sa ne agreseze zi de zi. Cred ca e singura solutie. Amenzi care sa-i usture ca altfel nu avem nici o sansa.
      • 0 (0 voturi)    
        nu e chiar asa (Marţi, 18 august 2009, 11:54)

        Johnny [anonim] i-a raspuns lui Victor

        Ganditi-va la ceea ce spuneti. Daca asa stau lucrurile atunci de ce impune CNA-ul difuzarea unor anumite materiale (violenta, pornografie, versuri explicite, etc) dupa ore la care anumite categorii sociale nu ar trebui sa mai aiba acces la televizor?

        Daca mergem pe aceasta idee atunci putem difuza fimle horror, porno sau excesiv de violente de la ora 9:00 dimineata!

        Si desi nu sunt de acord cu lucrul asta, cu faptul ca suntem feriti de mult prea multe influente, nu ni se permite sa alegem la ce sa ne uitam sau nu, totusi sunt oameni care sunt usor influentati de aceste materiale si astfel pot lua nastere criminali, violatori, etc.

        Astfel ca, desi nu sunt un mare fan al CNA-ului cred totusi ca ar trebui sa intervina in aceasta problema si sa sanctioneze materiale de genul acesta, macar pentru continutul lor neadecvat difuzat la o ora neadecvata.
  • +7 (7 voturi)    
    televiziuni... (Luni, 17 august 2009, 15:48)

    srt [utilizator]

    Asta-i motivul pentru care nu ma mai uit la televizor de vreo 2 ani (cu mici exceptii). Pe internet macar pot sa-mi selectez sursele de informare.

    PS: cu ocazia asta vreau sa felicit HotNews pentru profesionalismul de care dati dovada, nu ca n-ar fi loc si de mai bine :)
  • +8 (8 voturi)    
    Articol de nota 10!!!! (Luni, 17 august 2009, 15:49)

    laurici [anonim]

    NOTA 10 PENTRU ARTICOL!!!
    E multa vreme de cand nu am mai citit un articol intreg fara sa ma enervez.
    E adevarat ce spunea cineva mai devreme: daca vreti stiri de bun simt, trece-ti pe TVR1. Sunt singurii care ne respecta, pe noi cei care PLATIM! Restul sunt varza!
    Felicitari HOTNEWS.!
  • +6 (6 voturi)    
    Stirile otetului... (Luni, 17 august 2009, 15:49)

    Nana [anonim]

    Multumesc pentru articol! Exprima exact ceea ce am simtit si, de furie, nu puteam transmite in cuvinte.

    Din pacate, astia suntem: premoderni; si nu ne putem schimba, dar nimeni nu ne poate opri sa incercam, totusi.

    Oricat de trista si de dobitoaca e intrebarea "Cum va simtiti?" adresata omului cu o persoana draga moarta pe masa din sufragerie, nu ma pot abtine sa nu imi aduc aminte de dialogul de mai jos, si sa rad amar...

    Mare valoare artistica, jurnalism mirobolant:
    http://www.youtube.com/watch?v=FHtSF1iunhY
    • +4 (4 voturi)    
      realitatea tv (Luni, 17 august 2009, 16:10)

      max [anonim] i-a raspuns lui Nana

      Televiziunea in cauza e Realitatea TV probabil. Dar ar putea fi oricare, la fel de bine. Tot aia e! Bravo Deutsche Welle!
  • +5 (5 voturi)    
    Felicitari! (Luni, 17 august 2009, 16:04)

    anonim [anonim]

    Foarte bun acest articol.
    Ar trebui continuat demersul si asteptam un articol de informare despre sanctiunile pe care CNA le-a impus, despre o eventuala pozitia a Clubului Roman de Presa ..etc..etc..
    Opinia publica va este alaturi...cu multumiri!
  • +5 (5 voturi)    
    Excelent comentariu. Bravo Hotnews. (Luni, 17 august 2009, 16:06)

    Tantza si Costel [anonim]

    Bravo Hotnews pentru a avea efectiv curajul de a avea o coloana vertebrala dreapta într-o industrie în care servilismul este la ordinea zilei.

    Ce facem cu presa de senzaţie?
    Ce facem cu cei care se uita la aceste ştiri de "senzaţie" şi fac comentariu de tot kkt-ul despre viata şi moartea unor oameni?
  • +7 (7 voturi)    
    mi-e frica sa ma mai uit (Luni, 17 august 2009, 16:07)

    Halifax [anonim]

    Articol excelent care mi-a adus aminte ca prin anii '80 era un banc cu Ceausescu care aparea peste tot si concluzia era:'imi e frica sa desfac aceasta conserva din carne de porc'. Asa se intampla, din pacate, cu aceasta libertate prost inteleasa din anii '90 care a afectat, iremediabil, componentele principale ale vietii noastre cotidiene. Printre acestea si mass-media, cu predilectie cea vizuala. Ca in bancul respectiv, va spun ca imi este frica sa mai deschid tv-ul cand se intampla cate o nenorocire. Imagini necenzurate de bunul simt, ca sa nu mai spun de deontologia profesionala, sunt date pana la epuizare si exasperare, apar tot felul de 'specialisti' in 'fabrici' care discuta pe toate partile un eveniment tragic. Sunt ca niste 'hiene' care nu se potolesc pana nu devoreaza 'cadavrul' acelei 'breaking news' ce apare cu tot felul de titulaturi, care mai de care mai sinistre si exagerate! Este nevoie de o lege stricta si precisa, de un adevarat CRP, de jurnalisti tineri si la curent cu ce se intampla si in Uniunea Europeana sau in alte parti civilizate ale lumii. Din pacate, noi ne exprimam opinia, articolul este f bun si peste 3 zile se uita totul, apare o alta 'breaking news' la orizont, numai buna de exploatat, la fel de agresiv , de catre mass-media.
  • +6 (6 voturi)    
    Articol vesnic (Luni, 17 august 2009, 16:11)

    Victor [anonim]

    Multumesc pentru articol. Propun sa mentineti acest aticol in topul stirilor pentru totdeauna. Este inadmisibil sa vedem la stiri doar crime, violuri, abandonari de copii si toate celelalte ticalosii care se intampla in lumea asta.
    Un interviu cu olimpicii mondiali de la informatica nu s-a gandit nimeni sa faca. Sau cu primarul Sibiului ca exemplu pentru toate orasele mari din Romania. Si sunt nenumarate alte exemple de stiri "mobilizatoare" ca sa utilizez un termen ceausist. Comunistii au reusit mai cu forta mai cu vorba buna sa ne mobilizeze si daca se pornea la treaba pai se pornea frate.
    Acum 10 "hais" si unul "cea". O sa ramanem la coada Europei inca 100 de ani. Suntem lenesi, mancatori de kkt, ignoranti, ne urim unii pe altii de parca nu am fi din aceiasi tara, ne punem piedici zi de zi, vai de fundul nostru. Si pe langa faptul ca suntem asa cum suntem ne mai inraiesc si televiziunile astea de kkt.
    "INTUNERICUL" e la putere, iar luminita inca nu se intrevede. Sunt curios daca o sa apara discutii la TV legate de acest articol si de comentariile la adresa acestuia (este prima data cand toti cei care au comentat au avut aceiasi parere). Cred ca nu. Cred ca mottoul televiziunilor a devenit "Fara violenta viata-i un pustiu". Nu vreau sa fiu pesimist, sunt optimist din fire dar cred ca o sa mai fie multa vreme "INTUNERIC" prin tarisoara asta.
  • +4 (4 voturi)    
    Presa, (Luni, 17 august 2009, 16:12)

    gigelux [anonim]

    Presa de stiri duce lipsa de oameni cu caracter, capabili sa aduca informatii constructive, si nu sa ne bombardeze cu stupiditati... se aseamana cu o nunta romaneasca, la care cei care se ocupa de video filmeaza mesenii in timp ce mananca. Mi se pare o idiotenie sa filmezi ce mananca omul... Lsa-l frate sa manance!! ... la fel si la stirile astea TV... Lasati-ne cu articolele jenante si panicarde!!
  • -8 (8 voturi)    
    domnule Diaconu-Colintineanu (Luni, 17 august 2009, 16:12)

    cristian [anonim]

    v-a platit concurenta ca sa faceti de rusine un canal de stiri sau nu va intereseaza sa lucrati in televiziune? nu de alta, dar eu cred ca dupa articolul asta n-o sa primiti niciodata vreo oferta la vreo televiziune de stiri. sau poate nici nu aveti interes la asa ceva... oricum cu ce ati scris acolo aveti dreptate, dar sa stiti ca si publicul e de vina nu numai realitatea sau antena.
  • -6 (6 voturi)    
    C_uriozitate (Luni, 17 august 2009, 16:26)

    Opelix [anonim]

    Dar despre asta de ce nu vorbesc germanii de la Deutsche Welle ????


    http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora-6055029-video-update-circulatia-trenurilor-intre-ploiesti-comarnic-fost-reluata-dupa-trei-ore.htm
  • +8 (8 voturi)    
    BA SE POATE FACE PRESA PROFESIONALA ! (Luni, 17 august 2009, 16:36)

    Quebecoisfier [anonim]

    Laurentiu Diaconu-Colintineanu o demonstreaza din plin !
    Felicitari !!! Nota 10 cu felicitari.
    Domnule Laurentiu, daca nu ati fi scris acest articol, noi , consumatorii de informatie, trebuia sa-l inventam !

    Multumesc
  • +3 (5 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 17 august 2009, 16:40)

    [anonim]

  • +4 (4 voturi)    
    subiect important (Luni, 17 august 2009, 16:56)

    Ion I [anonim]

    cred ca, macar dupa ce ati citit comentariile vizitatorilor dumneavoastra, ati putea sa considerati ca este mai important acest subiect decat "Hugo Chavez: Barack Obama e pierdut in galaxia Andromeda " sau "Piscine din Marea Britanie organizeaza sedinte speciale in care toti inotatorii trebuie sa respecte codul vestimentar musulman " si sa il puneti pe o pozitie mai buna (mai sus)..
  • +3 (3 voturi)    
    cinism (Luni, 17 august 2009, 16:57)

    Sylverstar [anonim]

    Cinism, sadism, goana dupa audienta, acestea sunt cele mai importante 3 caracteristici ale "televiziunii de informatie" din Romania, oricum s-ar numi ea: Realitatea TV, Antena 3 etc. Deranjant cu adevarat este ca managerii editoriali ai acestor sandramale media, precum Emil Hureazeanu de exemplu, se dovedesc a fi in final doar niste impostori. Cum e posibil sa prezinti cadavre pe micul ecran, sau oameni muribunzi? Ce rost au interviurile derizorii cu "experti"? Aceste emisiuni, daca n-ar fi tragice si nocive, s-ar situa undeva in sfera operei bufe.
  • +6 (6 voturi)    
    de ce? (Luni, 17 august 2009, 17:14)

    eu [anonim]

    De ce nu se sesizeaza CNA-ul atunci cand la buletinele de stiri prezentatoarea avertizeaza pe un ton grav: " va avertizam ca urmeaza imagini socante". Pai daca stii ca sunt socante si emisiunea se difuzeaza la ora 19.00, cat de imbecil poti sa fii sa le difuzezi!?!?! Mai sunt si copii care privesc la televizor a ora aceea!! Acestia pot ramane cu sechele psihice pe viata.
    Eu unul as merge pana la ridicarea dreptului de a emite pentru totdeauna. Si as incepe cu OTV chiar de maine!
    • +2 (2 voturi)    
      exact ! (Luni, 17 august 2009, 22:35)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui eu

      eu zic ca crimele si ororile de la stirile de la ora cinci sunt mai nocive pentru tineri decat pornografia si sexul (sexul face parte din viatza normala insa crimele nu) .
      deci daca sexul explicit se poate difuza doar dupa ora unu noaptea....atunci imaginile socante cu cadavre contorsionate si babe violate sa fie prezentate doar dupa ora trei noaptea cu bulina violeta.
  • +4 (4 voturi)    
    pt. cristian (Luni, 17 august 2009, 17:28)

    abramburica [anonim]

    omul asta a scris ce trebuia, a avut curaj sa spuna lucrurilor pe nume. lasa speculatiile de doi bani. daca te uiti mai bine o sa vezi ca autorul nu lucreaza la hotnews ci la deutsche welle, asta e un post de radio din germania. deci eu cred ca nemtii il platesc bine nu are el nevoie de bani de la concurenta. de fapt cum concureaza un post de radio cu unul de televiziune? ia spune tu ca vad ca le stii pe toate!
  • -6 (6 voturi)    
    Zau asa? (Luni, 17 august 2009, 18:11)

    zugu [anonim]

    Departe de mine gandul de a fi de acord cu derapajele flagrante si inacceptabile ale presei romanesti. Nu suport senzationalul in stiri, urasc asa-numitul "yellow journalism".

    Dar nu pot sa nu remarc vanitatea cu care domnul Diaconu-Colintineanu nu face altceva decat sa ne insire cat de mare si sublima este presa germana, cum se guverneaza si spala ea singura in zonele greu accesibile - si toate astea fara interventia vreunei autoritati. Mai sa fie! Pai inseamna ca nemtii chiar sunt oameni responsabili, dar pentru ca asa vor ei, nu pentru ca ii impinge cineva de la spate. Si mai inseamna ca romanii nu pot fi acuzati ca sunt amatori de senzational - asa cum nu poti spune despre cineva ca este infractor sau lipsit de moralitate pentru simplul fapt ca e prost.

    Poate domnul Diaconu-Colintineanu ar fi facut mai bine daca ar fi venit cu solutii pertinente. Ce poate face clubul roman de presa? Sa-i dea pe toti afara? Isi fac alt club. Ce poate face CNA? Poate da amenzi si poate ridica licente. Insa televiziunile nu sunt proaste, vor juca mereu la limita, vor plati amenzi cand isi vor permite, vor trece materialele pe internet, acolo unde CNA nu are jurisdictie, de fiecare data cand vor dori. Se vor "fofila", pentru ca apetitul romanului pentru mizeria umana nu poate fi astamparat cu una, doua.

    Mi se pare foarte curios ca domnul jurnalist nu intelege aceste lucruri. Poate e necesara o mica documentare pe tema Vestului care a nascut Fox News, ca prea ai dracului sunt occidentalii astia, cu presa lor.

    Solutia vine doar din sanul societatii. Luminarea oamenilor prin educatie, proces lung si anevoios, este singurul care e capabil sa schimbe gusturile morbide ale romanului.

    Pacat, incepuse bine articolul, insa la mine, ca cititor, a ajuns doar mandria autorului ca scrie pentru Deutsche Welle si mai putin scarba pentru comportamentul jurnalistilor romani.
    • +3 (5 voturi)    
      daca sunteti jurnalist (Luni, 17 august 2009, 20:06)

      adica sangele sa improaste ecranul [anonim] i-a raspuns lui zugu

      e jale.
      maine veti ucide ca sa aveti ce filma.
      altii au si facut-o.
  • +4 (4 voturi)    
    hmmm (Luni, 17 august 2009, 20:03)

    doinita [anonim]

    Nu cred ca e vorba de vanitatea autorului, ci mai degraba o comparatie binevenita si pertinenta din partea cuiva care a lucrat (probabil) in ambele sisteme. Si daca tot ne place sa ne comparam cu bulgarul si cu austriacul si cu americanul, de ce n-am face-o si cu neamtul? De ce, daca iesim prost comparandu-ne cu altii, incepem sa cautam cuiva nod in papura numai ca sa deviem de la subiectul care deranjeaza? Problema este ca presa romaneasca e lipsita de profesionalism si ca cei abilitati sa impuna o anumita conduita nu fac nimic. trist, dar adevarat.
  • +2 (2 voturi)    
    Draga Laurentiu (Luni, 17 august 2009, 21:22)

    VDN [anonim]

    ma intelegi de ce vreau sa ma mut in Germania?
  • +2 (2 voturi)    
    cred ca e vorba de Realitatea tv... (Luni, 17 august 2009, 22:26)

    dadan [utilizator]

    intradevar grotesc....intreaga zi a disecat aceiasi stire iar pe site te "ademenea " un titlu gen : atentie imagini socante.... exact lucru care-l impinge pe romanul doritor de senzational sa dea click....pacat ca s-a dat navala peste durerea acelor oameni de dragul ratingului.... e sadic dar televiziunile de genul asta chiar jubileaza cand se intampla un dezastru....nu au pic de profesionalism ...sunt doar nishte hiene inarmate cu microfoane cu o singura misiune : sa faca rating cu orice pret (rating =reclama mai scumpa=bani mai multi)
  • +1 (1 vot)    
    Toti suntem de vina.... (Marţi, 18 august 2009, 0:21)

    martianu [utilizator]

    De vina suntem toti... de la cameraman, pana la ala care a adormit pe canapea cu televizoru` deschis pe Realitatea.
  • +1 (1 vot)    
    ,,, (Marţi, 18 august 2009, 0:36)

    Toxic [anonim]

    Pe porcii de la ProTV de ce nu-i amendeaza CNA pentru stirile alea de tot rahatul de la ora 5 sau 7 nu mai stiu cat? Ei arata la TV niste grozavii de neimagina, la niste ore la care copiii se uita la televizor. Alo CNA, se aude? Sau voi auziti numai fosnetul banilor? Nesimtiti...
  • +2 (2 voturi)    
    Pestele nu vede niciodata lacul (Marţi, 18 august 2009, 3:06)

    emigrantul [anonim]

    Stand in ro. nu poti sa-ti dai seama de toate aberatiile, chiar si o plimbare in afara nu poti sa prinzi diferentele la toate obiectele si obiceiurile. Dupa 10 ani de stat afara am vazut cateva scene dela tv din ro. acum cativa ani se intampla, nu mai vazusem de mult, era o imormantare cu jale, am ramas ingozit, ceva grotesc, in occident oamenii la imormantari isi reprima plansul, la noi tipa cat poate si cad intr-un fel de extaz, in plus in toti acesti 10 ani si dupa, nu am vazut nici o imormantare, este interzis sa mearga cu el pe strada in orase, nici nu se vegheaza 3 zile, o durere pt. familie inutila. Cand eram mic citeam in biblie de bocitoare, culmea acum aud ca un obicei arhaic si primitiv a inviat in ro.
  • -1 (1 vot)    
    stiri (Marţi, 18 august 2009, 7:20)

    alpha [utilizator]

    acest gen de stiri ar trebui permise doar dupa ora 24 .asta ar rezolva problema.
  • +2 (2 voturi)    
    intrebare (Marţi, 18 august 2009, 7:52)

    abram burell [utilizator]

    domnule cristian tudor popescu, mai sunteti in tara ? si chiar de n-ati fi, de acolo de unde sunteti de ce nu va inversunati pe dragii dumneavoastra colegi, pana ce vi se umfla venele gatului, asa cum ne- ati obisnuit sa va vedem? stiu, v-ati manifestat cand a mai fost cazul, dar palid ca si cum nu doreati sa deranjati prea tare leii din cusca. din pacate sunteti printre putinii, numarati pe o mana, cu autoritate si competenta in presa. ar trebui sa taiati mai inginereste si la subiect.
  • +2 (2 voturi)    
    Acelasi subiect din nou (Marţi, 18 august 2009, 8:50)

    Rali [utilizator]

    Hotnews a mai adus in discutie acest subiect cu ocazia mortii handbalistului Cozma, sau a inmormantarii nu stiu carui manelist.
    Din pacate la o tara de coafeze cum este Romania, nu sunt interesante alte stiri. Asta este nivelul societatii la ora actuala, o societate dominata de Libertatea, Click, Protv si OTV. O tara in care Columbeanca si Zavoranca sunt vedete si Botezatu e cunoscut de toata lumea.
    O colega spunea de nu stiu care disigner de pantofi a facut pantofii fetei lui mutu pentru botez, eu am intrebat cine e ala si am socat-o. Cum nu stii cine e ala? M-am simtit ca ,,ultimul om'', nu stiam de acea vedeta! :P
    Stirile criminale fac audienta, dar nu cu cititorii de la hotnews, ci cu cititorii de la can-can, click si libertatea. Cand o sa se ajunga astia la 100000 tiraj insumat, atunci o sa se schimbe si jurnalismul din audio-vizual.
  • 0 (0 voturi)    
    Multumim DW! Multumim Germania! (Marţi, 18 august 2009, 9:38)

    novac [anonim]

    Un articol excelent si aparut la momentul potrivit!
    Astfel de articole fac un mare serviciu opiniei publice romanesti, oferind un reper de normalitate si incuranjandu-i pe cei care se opun mass-mediei de prost-gust si propagandiste.
    Trebuie sa luptam pentru normalitatea vietii noastre!
    Daca acum 20 de ani am fi stiut ce ne asteapta, ce mafie se va instala in politica si societatea noastra, am fi mers sa-l aparam pe Ceausescu...sau poate ca l-am fi rugat sa demisioneze si sa-l lase pe Nicu.
  • +1 (1 vot)    
    o parere (Marţi, 18 august 2009, 9:58)

    tsu [anonim]

    Brucan avea dreptate in ceea ce ne priveste pe noi romanii: "stupid people" si cum mama prostilor e tot timpul gravida... e greu de spus ca se va schimba ceva.. oricum speranta moare ultima...
  • +1 (1 vot)    
    Exact (Marţi, 18 august 2009, 10:12)

    Dan [anonim]

    Excelent articolul...de fapt este ceeace simtitm majoritateaoamenilornormali...am vazut accidentul prezentat la Euronews, dar a fost tratat ca si o stire tragica (cca 30 de secunde ) fara a ne pune pe sticla monstruozitatea momentului...fugim dupa senzational, dar nu avem limita la nesimtire..Un om a alergat 100 de metri in 9.58 secunde, si nu am vazut nicaieri o sclipire a televiziunilor in fata acestui moment ....as fi dat aceasta stire din 15 in 15 minute...era o super performanta umana ...si nu degradare!
  • 0 (0 voturi)    
    de 2 bani (Marţi, 18 august 2009, 10:26)

    gogu [anonim]

    As vrea sa salut ceea ce s-a scris aici si ma refer la articol nu la comentarii. Este de fapt chintesenta "jurnalismului" din Romania. Ca o explicatie ati putea sa va uitati dincolo de sticla tv-ului. O sa vedeti cine sunt jurnalistii din tara noastra. E vorba despre tinere care s-au dezbracat prin ziare gen libertatea sau cancan, imediat ce au facut 18 ani, au devenit "vedete autohtone" dupa care au prins un contract pt rubricuta meteo si apoi au facut saltul la stiri. Acest club select este completat de absolventii unor scoli gen Spiru Haret care invata orice mai putin jurnalismul si de niste operatori care au invatat sa filmeze fie la nunti fie pe la Media pro acolo unde se fac videoclipuri cu chiloti stralucitori si sani siliconati. Producatorii si directorii sunt pile sau rude iar patronii sant oameni de partid. In concluzie ceea ce trebuie sa faca un post tv este sa socheze si sa atraga retina pentru ca apoi sa serveasca intereselor politice. Un cadavru, un om indurerat, o drama, o tata si eventual o pupaza asigura acoperirea a 90 % din public. Vor ramane in fata televizorului aproape toti cei care au fost redusi la stadiul de animale iar apoi se poate definitiva spectacolul. X vine ca invitat la stiri sa il injure pe Y iar apoi, la emisiunea de dupa Y este invitat sa ii dea replica lui X. Bineanteles, "jurnalistii" sunt la mare pret in studio pentru a "comenta" situatia astfel incat sa nu scape niciun aspect al situatiei neexploatat. Cred ca cel mai bun exemplu de imprumutat in Romania ar fi "CNA"-ul american. Acolo principiul e simplu: singurul regulament este cel aplicat de catre telespectator iar mass media functioneaza pe principiul unei afaceri. Ei bine o afacere puternica poate supravietui si probabil ca in acelasi fel ar putea fi reglementata si mass media de la noi, asta bineanteles in conditiile in care piata economica va fi libera si sanatoasa.
    PS: Domnule Colintineanu atentie! Reporterul nu filmeaza, nu face miscari de camera , el doar comenteaza.
  • 0 (0 voturi)    
    Lipseste .. (Marţi, 18 august 2009, 10:42)

    hash [anonim]

    .. decenta ce determina un om normal de a astupa cu mana videocamera de filmat ce prezinta live asemenea atrocitati, sau de a apasa butonul de power-off al televiziunilor croite pe un asemenea stil.

    va doresc, amatorilor de 'senzational', sa traiti pe propria piele asemenea evenimente, ca sa intelegeti ce simt rudele alea. neoamenilor.
  • 0 (0 voturi)    
    alta parere (Marţi, 18 august 2009, 11:02)

    tsu [anonim]

    Avand in vedere ca stirile in Romania sunt prezentate ori "grozavii" ori "nenorociri", o stire cu Fernando de la Caransebes ar putea trece drept un subiect decent...
  • 0 (0 voturi)    
    nu se intampla si lucruri bune in tara asta? (Marţi, 18 august 2009, 11:12)

    Thriller [anonim]

    Chiar nu se intampla nimic bun in tara asta si in lume care sa merite sa fie aratat la tv,la ore de varf?Cand iti vin copiii cu premii de la Olimpiada Internationala de Informatica,cand la Berlin se darama recorduri mondiale incredibile, in toate segmentele vietii si activitatii oamenilor de pretutindeni sunt evenimente care merita sa fie aratate -au disparut stirile externe-de ce acestea nu le vedem? Pt ca s-a instalat un concept periculos: raul, morbidul, scandalul, tigania fac rating iar mogulii vor rating si tarife mari la publicitate! Sunt, nu contest, oameni carora le place sa se uite la asa ceva - vezi audienta acestui canal OTV care ar trebui, prin aplicrea prevederilor legale, sa fie interzis - dar marea majoritate a telespectatorilor vor urmari si emisiuni de stiri adevarate, adica obiectiv prezentate, dezbateri pro si contra pe fata, analize politice sau sociale facute cu profesionalism si nu de 'analisti politici' ce au alte interese partinice si pecuniare. CNA este for politic, format din oameni propusi de catre partidele politice, Clubul Roman de Presa e ca si inexistent, se sidereaza atunci cand alte interese, decat cele ce tin de deontologia profesionala, dicteaza reactia vehementa a lui Cristian Tudor Popescu! Nu l-am vazut pe acesta din urma sa ia pozitie fata de ororile de pe micile ecrane! Sa-i fie rusine, stie sa fie principial numai cand e bine platit de dl Patriciu? Avem dezbateri in 'fabrici si sinteze' cu analisti politici, cu lideri de sindicate colorati de interesele lor personale, cu tot felul de specialisti in patologii umane,care intorc 'breaking news'-urile pe toate partile, sa nu cumva sa le scape ceva! Suntem avertizati: 'urmeaza imagini socante!' De ce le dati daca sunt socante si pot provoca traume psihice compiilor, baranilor sau celor mai slabi de inger? Conceptul: piata, publicul le cere este total eronat! Publicul se uita la ce-i dati dvs. Dati-ne stiri obiective, analize de orice fel echidistante, filme bune si ne vom uita!
    • 0 (0 voturi)    
      Ba se intampla si lucruri bune... (Marţi, 18 august 2009, 12:08)

      Johnny [anonim] i-a raspuns lui Thriller

      ...doar ca, daca ar fi sa difuzeze lucrurile bune ar atinge doar partile direct implicate (rude, prieteni) pe cand insasi natura noastra ne face sa fim atrasi de stirile cu caracter negativ.

      Chiar credeti ca un fan Guta devotat e inresat de olimpiade? Oameni care viseaza la bani picati din cer nu cred ca au vre-un gand vis-a-vis de educatie. Nu vedeti ca ne intoxica incultura? Ca sistemul educational devine din ce in ce mai prost? Si nu e vina cadrelor didactice, ci a mentalitatii tinerei generatii.

      Nu vedeti ca tot ce se intampla negativ e dezbatut in zeci de emisiuni? Ca se arunca vina intr-una. Daca s-ar face niste analize obiective atunci ar iesi la lumina vinovati, ar fi destituiti, inchisi, etc.

      Atunci de ce sa faci un reportaj pozitiv? Mai bine arati lumii partile negative ca sa poata barfi a doua zi cu vecinul de scara, sa fie prea ocupati sa gandeasca, sa analizeze ce se intampla in jur...e mai simplu asa...
      • 0 (0 voturi)    
        Raspuns pt Johnny de la Trhiller (Marţi, 18 august 2009, 14:32)

        Thriller [anonim] i-a raspuns lui Johnny

        Daca tinerii sunt asa cum sunt, fani Guta si alti manelisti, daca pe scara blocului se dezbat subiectele gen Elodia-OTV, daca la birou discutam 'breakting news-urile' fortate ale iRealitatii sau ale Antenelor - DE VINA SUNT TOT TELEVIZIUNILE respective, care au promovat acest concept periculos pt noi toti, dar mai ales pt tineri. Televiziunile, in cel mai mare procent, au inchis 'cercul vicios' si au promovat morbidul, scandalul, incultura si nimeni nu le-a atras atentia sau nu le-a stopat din aceasta cursa dementa pt rating prin orice. CNA-ul doarme in bocanci, Clubul Roman de Presa la fel si se autosesizeaza din cu totul alte interese decat cele deontologice si legale. Oricum, ceva trebuie facut pt ca am pierdut 5-6 generatii in acesti 20 de ani de democratie prost inteleasa. Si toate aceste derapaje se platesc, din pacate.
  • +2 (2 voturi)    
    Ceea ce este prezenat in articol (Marţi, 18 august 2009, 13:15)

    gabifm [utilizator]

    este de retinut ca "se da" din ora in ora la realitatea si antena! Si nu numai atat; se fac talk show-uri moderate de oameni paraleli cu legea.
    Apropos de moderatori. Aparitia lor pe post fara a avea cele mai sumare cunostinte legislative despre subiectul abordat denota lipsa totala de profesionalism. Si nu numai ca nu stiu legea dar mai si sustin (e acum singura si implicit vizibila cea de la Realitatea care face emisiune cu Ursu - nu stiu cum o cheama si nici nu merita sa-mi incarc memoria) aberatii nelasand invitatii sa vorbeasca. In opinia mea un moderator conduce o discuie nu isi "tipa" opiniile iar invitatii il asculta.
  • +1 (1 vot)    
    Bun simt si responsabilitate. (Marţi, 18 august 2009, 18:15)

    un Euro- Roman cu bun simt [anonim]

    Romania va creste NUMAI prin bun simt si responsabilitate. De aceea votez aici impotriva acestor practici ale redactiilor de stiri, a televiziunilor si a emisiunilor gen OTV, Dan Diaconescu, Manele Tv, etc.. Fie ca CNA-ul sa le interzica/sa-i inchda pe veci.
    Si "consumatorii" de astfel de emisiuni pot fi educati prin legi corespunzatoare.
  • +1 (1 vot)    
    Felicitari redactorilor de la Deutche Welle (Marţi, 18 august 2009, 18:44)

    Ovidiu Radulescu [anonim]

    Excelent editorial-comentariu. Deutche Welle si redactorii ei merita felicitati pentru capacitatea analitica si sintetica din acest material. Pentru semnalele de alarma despre degeradarea tot mai accentuata a emisiunilor de stiri si actualitati din media romaneasca.
    Ovidiu Radulescu
  • 0 (0 voturi)    
    bravo (Miercuri, 19 august 2009, 2:52)

    florin [anonim]

    bravo,bravo...felicitari Laurentiu
  • 0 (0 voturi)    
    eu cu cine votez? (Miercuri, 19 august 2009, 11:36)

    M [anonim]

    am 27 de ani si sunt ingrozita de sofat....asta dupa ani intregi de bombardat cu imagini indecente ale unor accidente ingrozitoare...stiu ca mi-ar fi placut sa sofez si cred cu tarie ca, daca s-ar fi pus frana transmiterii de imagini morbide la televizor, groaza de masini nu s-ar fi instalat in mine...din pacate, vina este si a mea...nu mi-am dat seama de impactul pe care il pot avea astfel de imagini asupra unei fiinte umane si, mai ales, am facut greseala sa ma consider de fier...m-a afectat totusi neprofesionalismul massmediei...ridicol sau nu, ma simt privata de un drept care este al meu, de increderea in cei care se urca la volan, de placerea de a sofa...as vrea ca CNA-ul sa inteleaga cat de mult afecteaza populatia violenta stirilor prezentate si sa spuna STOP...pff....nu vor face nimic, desigur, dar e al naibii de frustrant...

    ps...ca o finala consecinta, nu ma mai uit la stiri de vreun an...se apropie alegerile...nu sunt deloc informata asupra candidatilor....eu cu cine votez?....nu voi vota, cel mai probabil...e stupid...
  • 0 (0 voturi)    
    De ce este nevoie... (Sâmbătă, 22 august 2009, 22:23)

    Cristian [anonim]

    Simplu, este nevoie de asemenea "imagini socante", asa cum multi le considera, pentru a-i trezi din amortire pe Dumnezeii de pe strazile Romaniei... Se pare ca macabrul si crunta realitate ii mai sperie pe unii si ii aduc in simtiri. Ganditi-va si din acest punct de vedere, multora nu le este frica de moarte, dar poate ca niste imagini cu morti nu le-ar strica, se vor gandi de doua ori inainte sa apese acceleratia :)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by