Politica invartelii si monitorizarea Justitiei  

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 28 iulie 2009, 11:35 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Cu rare exceptii, liderii politici de la PSD, PDL sau PNL, pana si Traian Basescu, detesta monitorizarea Comisiei Europene. Unii o spun pe fata, altii in gand. Dar cu totii isi doresc intens, daca nu o justitie subordonata total, macar una docila cand se ocupa de invartelile lor mari sau mici. E o vocatie politica, un talent romanesc. Totul poate fi, la o adica, invartit: caltabosi, fregate, rafinarii, logan-uri, resurse naturale, Marea Neagra, Ziua Tineretului, termopane, arme de vanatoare. Iar invarteala - sublim cuvant -  e arta de a ameti lumea din jurul tau in asa hal incat, intr-un final, sa ramai cu banii. Numai ca, a te invarti eficient presupune a nu fi monitorizat de UE.

Continutul raportului pe justitie dat publicitatii la 22 iulie nu e nici mai bun, nici mai prost decat altele. Doar tonul politic pare mai indulcit, verbele suna mai moale. Copertile sale par mai roz.

Parlamentul, de pilda, nu este acuzat de-a dreptul ca franeaza anchete. In documentul politic al raportului se mentioneaza doar ca “este important ca Parlamentul sa isi arate angajamentul deplin in ce priveste continuarea combaterii coruptiei la nivel inalt”.

In varianta initiala a documentului politic scapata in presa se arata ca “Dorinta de reforma nu este reflectata de angajamentul fara echivoc in clasa politica. In special Parlamentul pare inca sa ezite si nu ia intotdeauna deciziile necesare sustinerii eforturilor executivului pentru reformarea justitiei si lupta impotriva coruptiei.”

Raportul si nevoia de repere

Veti observa ca exista o uriasa diferenta intre prima varianta a textului si cea finala. Tonul s-a inmuiat ca urmare a lobby-ului romanesc la Bruxelles. Desigur, stilistica, duritatea termenilor utilizati in documentul politic, au o anumita relevanta ca semnal extern. Dar nu sunt esentiale.

Esential ramane documentul tehnic care insoteste fiecare raport de tara. E un text sec si precis, o radiografie calitativa si cantitativa intocmita de experti. Aici gasim reperele, bornele reformei in justitie. Pe baza documentului tehnic se negociaza apoi frazele documentului politic in Colegiul Comisarilor. Rezultatul final reprezinta, desigur, un compromis politic.

Cine va avea curiozitatea sa arunce un ochi in documentul tehnic care acompaniaza documentul politic  va constata ca Parlamentul nu scapa de critici, in ciuda piruetelor verbale din documentul politic care i-a facut fericiti pe multi parlamentari romani. In documentul tehnic se arata ca “procedurile parlamentare s-au dovedit a fi lungi”  in cazul marilor dosare care asteptau aviz de incepere a urmaririi penale. Ca sa fie mai convingatori, expertii europeni au calculat si au pus pe hartie: “cele patru cazuri in care Parlamentul si-a dat avizul pentru inceperea urmaririi penale au durat 4 luni, 7 luni, 7 luni, respectiv 10 luni”.

Unde vedeti vreo indulgenta fata de Parlament? Ce motive de mandrie au senatorii si deputatii?

Cazul Nastase: e sau nu e in raport?
  • Comentand raportul de tara, Traian Basescu declara pe 23 iulie ca Parlamentul iese prost si din cauza unor politicieni ca Adrian Nastase: “Este evident ca blocarea dosarului sau in Parlament este unul din elementele care arunca o lumina foarte proasta pe Parlamentul Romaniei ca institutie. Si cred, in mod sincer, ca a venit momentul ca domnul Adrian Nastase sa inteleaga ca deasupra persoanei dansului se afla interesul national. Iar eu, daca vreti sa fiu foarte sincer, cred ca Adrian Nastase nu are o problema daca se duce in fata procurorilor. Am convingerea ca Adrian Nastase este curat ca lacrima. El nu isi da seama ca este curat si fuge din fata procurorilor”.
  • Fostul premier PSD i-a raspuns pe blog a doua zi, ca numele sau nu apare in raportul de tara: “Nu exista referiri la mine in ceea ce Comisia a publicat miercuri. Comisia nu a vrut sa fie complice cu Basescu in campania electorala. De aceea, Traian Basescu a spus, in direct, ceea ce ar fi vrut EL sa scrie in raportul de tara, indiferent de ceea ce ar trebui sa fie interesul national. In raport nu exista nici un repros la adresa mea cu privire la blocarea justitiei. Dimpotriva, se fac referiri la imixtiuni in justitie, dar acestea nu cred ca pot fi facute de un simplu deputat, ci poate de cel care chiar conduce, cu o mana care a inceput sa cam tremure, sistemul.”
Adrian Nastase are dreptate doar pe jumatate. Numele sau nu apare in documentul politic, dar expertii europeni urmaresc cu atentie cazul sau in documentul tehnic. Aici se arata ca “In doua cazuri a fost refuzat avizul pentru inceperea urmaririi penale. In unul din aceste cazuri, parlamentarul a demisionat permitand astfel inceperea urmaririi penale, dar celalalt caz (referitor la un fost prim-ministru) a ramas efectiv blocat.”

In primul caz, expertii europeni se refera la Miron Mitrea, iar al doilea il indica in mod clar pe Adrian Nastase. Blocajul e opera lui. Vina ii apartine. Raportul tehnic se refera in detaliu si la cazul Copos, expertii declarandu-se uluiti ca in trei ani de zile de cand dosarul sau a ajuns in instanta, judecatorii n-au citit macar actul de acuzare.

Prin urmare, Comisia Europeana se intereseaza de mersul marilor dosare pentru ca ele reflecta eficienta justitiei romanesti, capacitatea ei de a sanctiona eventuale acte de coruptie.

Stat de drept functional sau aparent

Altfel spus, documentul politic si documentul tehnic trebuie citite impreuna. Formulele diplomatice utilizate in primul document au o valoare relativa. Important e documentul tehnic, evaluarea detaliata a sistemului. De acolo aflam cum stam si ce mai avem de facut.

Cei care minimalizeaza importanta raportului, vorbesc de inutilitatea lui sau se declara dezamagiti de compromisul politic ignora un lucru esential: in lipsa monitorizarii, reformele din justitie s-ar opri a doua zi. Iar cei care zbiara ca raportul nu se ocupa de problemele reale, de subfinantare, de problemele cetateanului, sunt pur si simplu populisti sau ignoranti. Cele patru benchmark-uri au in vedere anumite probleme din justitie, nu toate problemele.

Romania e incapabila sa administreze singura institutiile pe care se sprijina democratia: Justitie, Parlament, Presa. Cele trei mari institutii nu concura astazi la intarirea statului de drept. S-au transformat, ele insele, in stat in stat.

Pentru Romania,este vital sa aiba un raport de monitorizare pe justitie, ca reper indispensabil intr-o tara fara repere. In lipsa lui, Romania are slabe sanse sa ajunga un stat de drept functional. Elita politica va prefera intotdeauna sa mentina o aparenta de stat de drept, sa se invarteasca intr-o democratie trucata.

Politicienii romani, cu exceptia unora ca Monicai Macovei, nu au interiorizat valorile democratice pe care le urmareste Bruxelles-ul prin monitorizarea justitiei din Romania. Nu au asimilat in singe nevoia de reforme in justitie, ci actioneaza populist.

Acum un an, cu PDL, PSD si PNL, mai ales Traian Basescu, erau patrunsi de ideea ca monitorizarea justitiei e ceva rusinos pentru o tara care a intrat in UE din 2007, ca Romania e tratata ca un membru de mana a doua si ca pata trebuie indepartata rapid de pe obrazul patriei. Suna bine in campanie. Acum, doar Mircea Geoana si liberalii mai gandesc asa cu voce tare.

Un esec fericit: ridicarea monitorizarii in 2009

In urma cu un an, in 12 august 2008, Traian Basescu organiza la Cotroceni o intalnire cu toate partidele politice. Atunci, cu totii si-au stabilit ca obiectiv politic ridicarea monitorizarii pana in iulie 2009. Monitorizarea nu doar ca n-a fost ridicata, dar ea va continua si in 2010.

Tot acum un an, ministrul justitiei Catalin Predoiu cauta sa-l inlocuiasca pe Daniel Morar din fruntea DNA, desi Comisia ii lauda anchetele. Azi, Predoiu se impauneaza cu succesele celor de la DNA, dar ar rade institutia fara sa clipeasca daca i-o va cere puterea.  

Dovada ca Traian Basescu nu are inca repere reformiste clare: l-a pastrat pe maleabilul Catalin Predoiu in fruntea Justitiei. La presiunea externa, Predoiu l-a mentinut pe Daniel Morar la sefia DNA, dar imaginati-va o Romanie scapata de sub ochiul vigilent al Bruxelles-ului. Ar mai proteja cineva independenta DNA? Ati mai vedea ministri in functie anchetati la sange, inregistrati audio-video, cum s-a intamplat in cazul Ridzi?

Traian Basescu, la fel ca alti politicieni, stie ca, fara monitorizare, justitia poate fi imblanzita. In cazul Monica Iacob Ridzi, DNA si-a dovedit din nou independenta cerand urmarirea penala in cazul unui ministru foarte apropiat de Elena Basescu, mezina presedintelui. Basescu n-a intervenit, dosarul n-a fost musamalizat cum prevesteau atotstiutorii de la televizor.

Basescu intre doua lumi

Dar oare chiar s-a bucurat seful statului ca ancheta DNA i-a spulberat un ministru promovat de el in PDL si Guvern? Si-l doreste cu adevarat pe unul ca Morar in fruntea procurorilor anticoruptie sau prefera oricand unul ca Predoiu, executantul perfect? Intre Predoiu si Morar, pe cine se bazeaza cu adevarat? Care sunt reperele sale in justitie? Cei doi reprezinta doua lumi cu valori diferite. Basescu ezita intre ele. Fara presiunea externa ma tem ca ar alege-o pe cea mai rea.

Inconsecventa sa da de banuit. Ieri isi dorea ridicarea monitorizarii, azi Traian Basescu s-a rasucit: “avem nevoie in continuare de mecanismul de cooperare si verificare.Chiar daca nu crede ca e solutia cea mai buna pentru Romania, seful statului trebuie incurajat, in mod pragmatic, sau chiar presat sa ramana de partea celor care isi doresc reforme reale si ireversibile in justitie.

PSD se pronunta explicit impotriva lor pentru ca aici gasim marii suspecti, inamicii justitiei. La varf, Mircea Geoana mimeaza respectul fata de raportul de tara, insa voci importante din PSD ca Adrian Severin sau Victor Ponta (care declara public ca isi doreste sa ajunga ministrul justitiei) ataca frontal Comisia Europeana, satisfacand astfel interesele penalilor din partid.
  • Ei vorbesc despre niste lucruri, sunt niste functionari acolo care scriu. Noi traim in Romania si stim care e Justitia din Romania. O sa cititi raportul si o sa credeti ca se vorbeste despre alta tara. N-are nici o valoare, este zero pentru Justitia din Romania. Ce ne intereseaza pe noi, ne intereseaza problemele reale.” (Victor Ponta 20 iulie)
  • Trebuie multa stiinta ca sa intelegi perfidia acestui raport. El nu ajuta cu nimic la rezolvarea problemelor Romaniei, el vrea doar sa puna Romania la marginea Europei cu consecinte foarte limpezi: vom intra mai greu in spatiul Schengen, vom intra mai greu in spatiul euro, vom primi mai greu fonduri si vom obtine mai greu functii de importanta. (Adrian Severin, 22 iulie)
Traian Basescu nu poate fi convins sa creada in reforma justitiei ca intr-o Biblie, dar pare singurul lider capabil sa garanteze respectarea unor angajamente luate fata de Bruxelles. Fie si sub presiunea externa, e bine ca seful statului spune azi public ca monitorizarea pe justitie trebuie sa continue, desi pana ieri era hotarat sa scape de monitorizarea Comisiei Europene. E bine ca nu se atinge de DNA, desi banuiesc ca Morar il incurca tot mai mult.

Monitorizarea, acest tip de administrare externa, ramane singura salvare reala si o speranta ca Romania nu va cadea iarasi intr-o epoca de tip Nastase, cu retele de coruptie generalizata care submineaza statul de drept. Adversarii expertilor de la Bruxelles sunt inamicii progresului Romaniei.

Din fericire, Romania este scoasa la raport de Bruxelles asa cum este, ca o tara de rang doi, inainte sa ajunga, prin arta invartelilor, intr-un fel de lume a treia de la periferia Europei, intr-un univers inchis, corupt si fara perspectiva.

Nota: Text aparut, cu mici modificari, si in ultimul numar al Revistei 22


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1785 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Felicitari (Marţi, 28 iulie 2009, 12:07)

    Claude [anonim]

    Foarte bine analizata situatia...
  • -1 (3 voturi)    
    Invarteala boala veche ! (Marţi, 28 iulie 2009, 12:48)

    Danut D Deleanu [utilizator]

    @ Unul din principiile de conducere inainte de '89 era rotirea cadrelor.Militienii,armata,activistii nu aveau voie sa detina locuinte proprietate.La fel si specialistt"condamnati" sa lucreze direct in agricultura! Anual sau periodic se facea rotirea cadrelor pentru a nu se forma"grupurile de interese".Dar aparuse solutia: Invarteala ! de aici : Cine se invarteste nu se rotesteDeci zic eu : Rodeste (Se imbogateste) Caz: Pacepa ! Peste un milion dolari avere acumulata pina in '89.Lucrari de arta de autori cosacrati ! 1.- Daca delapidai 1.000.000 lei decizia justitiei comuniste: Plutonul de executie.Legea 18 prevedea ca valorile nejustificate se impozitau cu80%.(Confiscare)Lege abrogata ,transformata in legea 18 funciara care , azi duce in fata instantei sute de mii de romani. FDR in SUA aplica pe averile supra dimensionate ca taxa de mostenire 80% pentru nivelarea marilor averi.La 1 miliard mostenire tot remanea mostenitorul cu doa sute de milioane "prapadite"de dolari.Cine are ochi sa citeasca.DDD
  • -6 (10 voturi)    
    BASESCU E RĂU, și BUN ! Dar EA e minunata !! (Marţi, 28 iulie 2009, 12:49)

    MIHAI 2 [anonim]

    Basescu e bun pentru ca Tapalaga
    mai pastreaza ceva bun simt
    si nu se repede sa scuipe in castronul
    din care a mancat, cum face
    Alina Mungiu.
    Basescu e si rau pentru ca , oameni suntem, si doar n-o sa mergem cu el pana in mormant
    daca i-a venit sorocul.
    *
    Cel mai mult mi-a placut fragmentul
    in care se spune
    ”exista o uriasa diferenta
    intre prima varianta a textului si
    cea finala...tonul s-a inmuiat
    ca urmare a lobby-ului romanesc la Bruxelles”.
    *
    Se subintelege din text dezgustul
    fata de acest ”lobby romanesc”.
    Corect ! Traditia romanesca nu are nimic de-a face
    cu ideea de lobby.
    Un adevarat roman va face intotdeauna
    anti-lobby tarii lui.
    *
    Asa cum face de pilda doamna aceea
    care a fost, este si va ramane
    ministrul justitiei inimii lui Tapalaga....
    ...se vedea desgustul cu care Danut
    se refera la actualul uzurpator , Predoiu si la
    viitorul uzurpator, Ponta....” ....care
    declara public ca isi doreste sa ajunga
    ministrul justitiei”...rusine sa-i fie !!!
    Declaratia lui e mai grava decat dansul lui Mazare in uniforma germana...e un sa-cri-le-giu !!!
    *
    Oftica e si in sensul ca lobbyul romanesc
    a indulcit ”prima varianta”
    a raportului scrisa cu venin cules
    direct din gușa muzei.
    *
    Ce sa-i faci,
    actuala Comisie e pe duca...cei care vor veni abia daca au auzit de numele Macovei...
    ...mult mai familiară le este EBA....vremea gloriei frattine a cam apus...
    ....scuipaturile de sub breton sunt acceptate acum doar la alcatuirea ciornei prime...anul viitor nici atat.
    *
    In rest mult, muuult Nastase ....luna ianuarie 2006 cand a izbucnit Tamara fiind proiectul in care au incremenit pana la pietrificare....o puzderie de nefericiti.
    *
    O grava omisiune a articolului . : nu se aminteste despre faptul ca Basescu a condamnat comunismul ...este singurul care a facut-o....iar efectul a fost super benefic pentru Romania ca si pentru omenire....Pai se poate ?
    • -6 (8 voturi)    
      A propos de documentul tehnic (Marţi, 28 iulie 2009, 14:51)

      Claudiu [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

      A mai omis ceva Dan Tapalaga.
      O alta analiza tehnica ce continea cifre seci spunea ca justitia in cei 4 ani de guvernare PNL-PD si apoi PNL a rezolvat un numar de dosare de mare coruptie fix egal cu cel rezolvat in cei 4 ani anteriori de guvernare PSD.
      In acelasi document se mai mentiona un numar absolut impresionant de revocari si numiri de procurori facute de onor Basescu. In mod clar justitia a fost si este in mana sa de la Macovei incoace.
      Nu imi mai aduc aminte numarul dar era ceva de genul Basescu a schimbat in primul an de mandat un numar de procurori egal cu cel de procurori schimbati de Iliescu in 3 mandate!!!
      Asta da control al justitiei...
      Evident hotiile fiind facute in gasca oligarhica fesenista nu a fost finalizat nimic nici pt Nastase si nici pt altii... Sunt colegi... Au facut treaba impreuna...
  • +5 (7 voturi)    
    super (Marţi, 28 iulie 2009, 12:55)

    Th.R. [anonim]

    Excelent articol. Foarte interesanta analiza a pozitiilor politicienilor.

    La fel de interesant ar fi o analiza si a pozitiilor judecatorilor care formeaza o lume straina pentru mine. Nu ii inteleg. Am ajuns mai degraba sa inteleg (chiar si cand dezaprob total) un politician veros, decat judecatorii care se cred un fel personificare a duhului sfant coborat pe pamant.
  • -6 (10 voturi)    
    fata de cal (Marţi, 28 iulie 2009, 13:15)

    dan tapalaba [anonim]

    "Traian Basescu nu poate fi convins sa creada in reforma justitiei ca intr-o Biblie..." Pai poate spui si de ce stimate prietene al monikai macavei!
    Flota, Ritzi, Udrea berceanu, fratele, EBA, si cate or mai fi ...
  • +4 (8 voturi)    
    'ieri' si 'azi' (Marţi, 28 iulie 2009, 13:25)

    directia 5 [anonim]

    ieri,alianta pdl+psd semnau un protocol in care se angajau ca legile reformei in justitie-codul penal si civil,codurile de proceduri-penal si civil,ridicarea imunitatii lui bombo,descentralizare,ref. invatamant plus sanatate,etc,

    astazi,cardasia pnl+psd,imunitatea lui bombo tabu,codurile ciuntite de lipsa codurilor de procedura,legea care permitea continuarea proceselor chiar daca existau contestatii la CCR obstructionata,presiuni constante pe toate canalele -inclusiv media- pt desfiintarea DNA si eliminarea lui D.Morar
    in aceste conditii ce ar fi trebuit base s a faca ? s a ceara ridicarea monitorizarii ?

    PS in raport, adoptarea codurilor a fost bifata la categoria 'realizari 'si s a exprimat speranta ca dupa o dezbatere publica si codurile de procedura s a fie adoptate intr un interval de timp acceptabil, astfe ca Ro in 2011 s a aiba o legislatie noua,europeana,in aceste conditii reactia soc. civile este greu de inteles ,sau m a rog ,poate nu este asa 'civila'
    • -5 (5 voturi)    
      Despre ”legislatia moderna europeana” cu toptanul (Duminică, 2 august 2009, 0:15)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui directia 5

      Despre programul ”Prima Casa” a inceput sa se vorbeasca prin aprilie 2009.
      *
      Programul se desfasoara pe baza unei
      reglementari numite ”Norme metodologice”.
      *
      Despre ”Prima Casa” vorbim din aprilie, iar saptamana trecuta Normele metodologice
      au fost modificate A TREIA OARA....pana la 1 august nu m-ar mira sa fie necesara inca o modificare....
      *
      Stai sa ajungem deci cu Codurile in faza de aplicare ....si abia apoi sa ne lasam prada
      entuziasmului.
      Mai adoptam o modificare a Codului civil
      , ne mai bucuram 3 zile, mai
      aducem o ameliorare
      Codului penal,
      iar ne bucuram 24 de ore...
      io zic ca in maxim 10 ani lucrurile
      se vor aseza,
      iar modificarile vor intra intr-un ritm rezonabil
      de una pe trimestru.
      *
      La fel ca Morar , un clujean de bine e Boc... eu imi pun mari sperante in calificarea juridica
      a lui Boc.
      Mai ales dupa ce a adoptat
      6 ordonante de urgenta neconstitutionale.
      • +2 (2 voturi)    
        neconstitutionalitate -boala grea (Marţi, 28 iulie 2009, 17:12)

        directia 5 [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

        nu numai guv.boc a 'excelat' la acest capitol,chiar tary-pnl a promovat ordonante toxice-vezi tary-citroen taxa auto-,ba chiar si Parlamentul+guv. tary+ Asociatia -ce ironie-Pro-Democratia-aia cu sotia pres. salariata la cancelaria lui tary ,aaaa patriciu, a promovat o LEGE-votu' uninominal-neconstitutionala,dar exista ceva care face diferenta intre ordonantele cu 'deficit' democratic ale guv boc de ordonantele guv tary,daca in cazu' boc se restrangeau cheltuielile bugetare-banii NOSTRI,in cazul lui tary se urmarea maximizarea profitului clientelei pnl+psd

        este greu s a faci pe Solomon si s a armonizezi interesele dezvoltatorilor imobiliari cu interese bancilor si pe amandoua cu dorintele clientilor

        hai s a ne intoarcem la Codul lui Hammurabi,asta este verificat de peste 2500 de ani-glumesc, sunt convins ca noile coduri reprezinta un 'pas inainte' in raport cu codurile ceausiste,dar asta nu inseamna ca nu sunt perfectibile
  • -4 (6 voturi)    
    Anu' asta-n Romania / Terminam Masoneria! (Marţi, 28 iulie 2009, 13:27)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Pana cand aceasta organizatie nu va fi desfiintata nu vom avea lege si ordine in Romania, si nici in lume:
    nu poti construi ceva bun amestecand cu "toleranta" albul si negrul, binele si raul!
  • -6 (8 voturi)    
    impartial (Marţi, 28 iulie 2009, 14:58)

    dap [utilizator]

    Domnule Tapalaga, ce rol are acel "pana si TB" din prima propozitie? Daca vreti sa pareti impartial in analizele pe care le faceti, incercati sa va exprimati mai echidistant. Daca il scoateti pe "pana" din propozitie - de acord cu ce spuneti.
    "Cu rare exceptii, liderii politici de la PSD, PDL sau PNL, pana si Traian Basescu, detesta monitorizarea Comisiei Europene."
  • +1 (1 vot)    
    Despre Justitie (Marţi, 28 iulie 2009, 18:03)

    Razvan_M [utilizator]

    In ultimul an de zile aproximativ 500 de judecatori si procurori au parasit magistratura conform datelor din Raportul tehnic al UE. De asemenea, alti aproape 800 de magistrati indeplinesc conditiile de pensionare.
    Situatia este complet scapata de sub control si este greu de crezut ca-i rezultatul intamplarii. Atata timp cat Institutul de magistratura scoate anual mai putin de 200 de magistrati, iar prin concursuri pentru neabsolventii de Institut nu se angajeaza anual mai multi de alti 100, inseamna ca, in ritmul actual, deficitul de magistrati este in crestere, nici macar stagnare. Asta ma face sa trag concluzia ca persoanele implicate in procesul de justitie din Romania au dorit si doresc aceasta situatie.
  • +2 (4 voturi)    
    Inca ceva... (Marţi, 28 iulie 2009, 19:14)

    wanda [anonim]

    Poate a sunat prea dur modul in care m-am exprimat. Eram si sunt revoltata, asa cum ar trebui sa fie orice om care urmareste ceea ce se intampla in politica si cu viata noastra, pana una alta. Asa cred eu. N-as vrea sub nicio forma sa-i vad aplaudati pe cei pe care eu ii consider orientati spre bine (considerand ca si-ar face doar datoria), dar nici nu "am confort" atunci cand sunt taxati pe impresii si pusi la gramada cand nu e cazul.

    Citesc cu placere si cu mare atentie textele scrise de d-voastra. Scrieti cu respect pentru cititori, sunteti clar si acordati atentie detaliilor. De aceea nu ati putea avea scuza pe care o pot avea 90% dintre colegii d-voastra din presa! (nu ma considerati naiva, stiu ca am fost ingaduitoare cand am spus 90%...)
  • -1 (1 vot)    
    Aberatii marca Dan Tapalaga (Miercuri, 29 iulie 2009, 9:25)

    Zexe [anonim]

    Isteria nascuta de Basescu in randul politicienilor banuiti de coruptie si dorinta presedintelui de face ca justitia sa devina functionala a nascut, in randul celor ce au cate ceva de ascuns organelor indreptatite sa ancheteze coruptia, falsa impresie ca daca Basescu este redus la tacere problemele coruptilor cu justitia ar inceta. Adica, mai pe scurt, au indus in mod subliminal opiniei publice ideea ca numai presedintele mai poate lupta cu coruptia si coruptii. Raportul de tara si monitorizarea justitiei Romane ne certifica faptul ca si Comunitatea Europeana semnalizeaza cu insistenta aceasta problema ridicata de presedintele Romaniei. Articolul de fata, insa, iese din categoria, clasica deja, a articolelor de presa sablonate dupa calapodul de mai sus si avanseaza o teorie absurda. Anume, ca Romania este incapabila sa se administreze singura. L-as intreba pe fericitul autor al acestei compuneri, pe domnul Dan Tapalaga, daca, atunci cand a avansat aceasta idee halucinanta, a avut in vedere si modul in care Romania ar fi administrata din exterior, sau daca si dansul este adeptul teoriei regionalizarii Romaniei si oferirea spre administrare a acestor regiuni unor forte externe .
  • 0 (0 voturi)    
    asa e (Miercuri, 29 iulie 2009, 15:49)

    odorica ion [utilizator]

    Ne invirteste pina ne prosteste si apoi ne ameteste de nu mai stim ce e cu noi.
  • 0 (0 voturi)    
    Propunere (Joi, 30 iulie 2009, 8:30)

    hotnewsfil [utilizator]

    In primii ani '90, am fost onorat de acceptarea semnaturii mele pe unele apeluri, proteste, etc, initiate de Solodaritatea Universitara si de Alianta Civica, prin care se incerca sa se franeze abuzurile iliesciene, fesenisto- neo-comuniste, care blocau democratizarea tarii.
    Dupa aproape douazeci de ani, vazand ca s-a cam ales praful de sperantele romanilor naivi, vazand halul in care a fost adusa tara, de toti cei ce s-au perindat la putere, luptandu-se orbeste intre ei, consider ca, asa cum obisnuiam toti inainte de '89, acum nu ne-a mai ramas, noua, celor multi, decat sa ne bucuram ingrosand grotesc, spre a fi desavarsita, caricatura scenei politice romanesti.
    In aest sens, imi permit sa fac o propunere menita sa clarifice, indubitabil si "eficient", raporturile dintre politicieni si populatie, pentru ani multi, de acum, inainte.
    Propunere
    L-am auzit, toti, pe sobolanul rozaliu chitaind ca doar presiunile presei l-au determinat sa accepte alcatuirea unei comisii care sa o distruga politic pe Elena Udrea, tinta fiind, in realitate, ca si in cazul Ridzi, discreditarea lui Traian Basescu.
    Sobolanul, specialist al catacombelor politicii, nu s-a referit, evident, la profesionistii presei (truditorii), ci la stapanii presei, la mogulii acesteia, la cei care o folosesc numai pentru a-si deschide drum liber catre afaceri (tunuri financiare), nederanjati de legi si de aparatorii acestora.
    Asa cum se spune si se recunoaste de toata lumea, nu exista padure fara uscaturi, uscaturi din punct de vedere moral.
    Exista uscaturi in presa, in domeniul medical, in invatamant, in administratie, in politie, in armata, in mediul politic (colcae), in justitie (da, mare pacat, si in justitie !), etc.
    Din nefericire pentru tara noastra, tot raul "faurit" inainte de '89 a iesit la suprafata, a proliferat, "fauritorii" (cei ce faceau "munca-cu-omu' ") au pus mana pe putere, democratic, s-au imbogatit rapid, printr-un furt "organizat" la scara nationala.
  • 0 (0 voturi)    
    Propunere (Joi, 30 iulie 2009, 8:32)

    hotnewsfil [utilizator]

    URMARE
    Pentru desavarsire, ar trebui sa se faca urmatorul pas final :
    Mogulii presei, afaceristi verosi, ca sa aiba liniste totala, ar trebui sa se uneasca ("uniti in cuget si simtiri") intr-un consiliu national suprem, care sa formeze, neintarziat, "Partidul Democratic al Secaturilor"- PDS, secaturi adunate din toate domeniile (ungherele tarii), care sa se doteze cu mijloacele de propaganda cele mai modern-distructive, cu care sa ii tina "cu botul pe labe" pe "ceilalti", pe naivii ce mai cred in moralitate.
    PDS trebue sa isi faca o doctrina dura si eficace si o platforma-program, pentru insfacarea rapida a puterii absolute in stat, pentru distrugerea, din fasa, a oricarei incercari de infiripare a unei opozitii si care sa aiba ca tel principal faurirea omului cu adevarat nou, "omul-secatura", crescut, inca de la nastere, in minciuna, in ipocrizie, in furt, in delatiune, in neincredere reciproca absoluta, in disolutie morala totala, in pulverizarea societatii, in ura fata de "aproape", in smecherie, in perversiune, in slugarnicie, in supunere totala fata de mogulii-tatuci, in conceptul "omul-celula", edificat astfel incat sa stea toata viata cu mana intinsa, la propriu si la figurat, dresat in "cultul coliviei".
    Intreaga conceptie PDS trebue sa fie invesmantata intr-o poleiala care sa-i orbeasca pe straini ( ca pe vremea impuscatului).
    PDS nu trebue sa apeleze la consilieri straini. Avem noi destui "rozalii" si "gusati", profesori reputati de imoralitate, teoretica si practica.
    Uraaa! Cu PDS in frunte, spre noi culmi ale imoralitatii !
  • -2 (6 voturi)    
    Tot inainte (Sâmbătă, 1 august 2009, 22:02)

    Gigi [anonim]

    Cainii latra, ursu merge.
    Noi cu drag furam.
  • +5 (7 voturi)    
    FELICITARI! (Sâmbătă, 1 august 2009, 22:53)

    axel [anonim]

    Un articol foarte bun! Bravo, autorule!

    Justitia e marea problema! Sa raspunda judecatorii cu patrimoniul personal pentru deciziile gresite pe care le dau. Si o sa mearga bine Romaniei apoi!

    Rusine lui Ponta ... rusine PSD! Romania e o tara de lumea a 3-a si sper eu cu muuulta monitorizare de la UE si conditionari atunci cand ne mai dau banii si iar monitorizari cu cheltuiala lor, sa reusim sa ajungem si noi macar ungurii din urma, in vreo 10 ani!

    Lume din Romania, suntem departe de traiul civilizat din vestul Europei! In Romania poporul e masa de manevra, sclavi pe plantatia smecherilor, aia suntem in tara noastra.
  • 0 (6 voturi)    
    Cateva chestiuni! (Duminică, 2 august 2009, 2:48)

    wanda [anonim]

    L-ati neandrepatatit pe Crin. Ceea ce a spus Ponta, a spus si Crin. L-ati sarit putin...
    Ati neglijat profund PNL-ul. Cuvintele PSD-ului sunt aceleasi cu ale PNL-ului, sau invers. Actiunile PNL-ului sunt aceleasi cu ale PSD-ului.
    Afirmati de cateva ori faptul ca TB este "deranjat" de DNA. Va exprimati aceasta banuiala. Nu considerati ca o afirmatie de genul "TB ar vrea sa scape mai repede de Daniel Morar decat de Predoiu" obliga la explicatii?
    Apoi, chestia cu monitorizarea. Ma face sa va banuiesc de rea-credinta. Il acuzati pe TB de faptul
    ca si-a dorit sa fie ridicata monitorizarea. Va intreb, d-voastra nu v-ati dori sa traiti intr-o tara in care justitia sa nu necesite monitorizare? A fi ridicata monitorizarea este egal cu a fi lucrurile in ordine. A fost un imbecil TB cand si-a dorit acest lucru!Spuneti ca a-ntors-o: acum zice ca-i bine sa fim monitorizati. Ce nu vi clar, d-le Tapalaga? Daca justitia nu se afla in situatia in care sa nu mai fie necesara monitorizarea, nu este corect ca seful statului sa-si doreasca mentinerea monitorizarii? Unde vedeti d-voastra INTORSUL?
    Sau d-voastra ati fortat referirile la TB pentru a nu vi se reprosa faptul ca sunteti de partea lui, sau eu sunt defecta si nu doar defecta ci si putin "plutitoare", de nu-mi dau seama ca-s defecta!
    Cred in prima varianta. Pentru a doua, am probe, nu doar BANUIELI...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version