Turism in Romania: un subiect pentru demagogi, hoti si idioti

de Alin Th. Ciocarlie    
Luni, 20 iulie 2009, 23:12 Actualitate | Opinii

Vineri, 17 iulie 2009, mii de nefericiti aflati pe “autostrada” A2 au parcurs ultimii cinci kilometri dinainte de Cernavoda in mai mult de o ora, intrucat jalnica sosea care merge spre litoral este incapabila sa preia un trafic consistent. O buna parte dintre ei, care mergeau mai departe de Constanta, au mai petrecut tot atata timp ca sa ocoleasca sau sa strabata Eforie Nord. Duminica, 19 iulie 2009, cei aproape 100 km care despart statiunea Neptun de Cernavoda au putut fi parcursi de automobilisti in mai mult de trei ore.

De un tratament identic s-au “bucurat” si cei care au ales sa petreaca sfarsitul de saptamana pe Valea Prahovei. Din Bucuresti, trenul ajunge in aproximativ cinci-sase ore la Constanta; pana la Brasov se poate face binisor mai mult. Un cinism mai sinistru decat acela de a infiinta un Minister al Turismului in Romania pare greu de imaginat. Nu insa si pentru conducerea acestui minister.

La Eurosport si CNN, Nadia Comaneci va prezenta Romania drept tara in care o femeie se poate marita simultan cu patru barbati; Ilie Nastase va vorbi despre romanii care calaresc zebre, iar Gheorghe Hagi ii va invita pe turistii straini sa culeaga pestii din pomii plaiului mioritic.

De unde se vede ca responsabilii turismului romanesc ii considera perfect idioti si pe ceilalti locuitori ai planetei, nu numai pe autohtoni. Pentru ineptiile puse in gurile unora dintre foarte putinele noastre vedete cunoscute si peste hotare, vor fi platite milioane de euro.

Puteau fi folosite pentru a prezenta lumii aspecte autentice din Romania, impreuna cu cele enumerate in primele paragrafe: “fluviile” de PET-uri; mizeria crunta si cainii vagabonzi de pe plajele unde ti se inchiriaza un sezlong si-o umbrela pentru echivalentul a cel putin cinci euro; masinile parcate absolut oriunde – in statii pentru autobuze, pe spatii verzi, treceri de pietoni si trotuare si pe langa care trec indiferente echipajele de politie; oameni calcati de masini pe plaje; toalete publice rare si echivalente cu mijloace de distrugere in masa; strazi “reabilitate” unde, dupa ploaie, mai rasar din ape doar insulite care au in varf cate o gura de canal.

Fiecare dintre noi poate completa dupa voie aceasta lista, iar sloganul perfect de promovare ar arata cam asa: “Vreti sa vedeti lucruri de neimaginat pentru o tara din Uniunea Europeana? Romania – land of choice!”. Imbecilitatea si demagogia par insa a avea resurse nelimitate pentru factorii de decizie din Romania. Autostrada Transilvania a devenit sora cu Coloana Infinitului. Autostrada spre Brasov va avea un prim tronson exact in portiunea unde nu sunt probleme de trafic, intre Bucuresti si Ploiesti.

In schimb, ne-au trebuit aproape 20 de ani pentru largirea centurii de vest a Ploiestiului, probabil ca ne vor mai trebui 20 pentru centura Bucurestiului, iar cumplitele gatuiri de la intrarile rutiere in capitala sunt si vor ramane nerezolvate. Am facut in sapte ani o autostrada numai pana la Cernavoda; ca s-o ducem pana la Constanta, principal pol economic si turistic al tarii, ne mai trebuie inca patru-cinci ani.

Iar accesul la sudul litoralului va ramane – specific local! – in coada de peste. Infrastructura feroviara este un dezastru. S-au cheltuit zeci si zeci de milioane de euro pe “studii de fezabilitate” de pe urma carora nu se va construi nici macar o poteca sau un tren de jucarie.

De ce sa ne miram, cand ne conduc cam aceiasi oameni pentru care cifrele de trafic nu impuneau constructia de autostrazi si care si-au batut joc de o retea feroviara a carei densitate este printre cele mai bune din Europa? De ce sa ne miram cand vedem ca modelul “Gigi Becali” devine politica de stat? Nu cred ca se poate numi altfel decizia de a se cheltui, de data asta oficial, cam 1,1 milioane de euro pentru a fi “promovat” turismul prin intermediul unor televiziuni comerciale.

Ba nu, imi sopteste un coleg: “daca-s bani publici, se numeste modelul Monica Iacob Ridzi!”…





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2465 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    ai pus punctul pe I (Luni, 20 iulie 2009, 23:29)

    trois [utilizator]

    sa nu uitam ATV-urile ... si alte mijloace imbecile de produs zgomot...

    de multe ori te intrebi de unde naste poporul asta atata neam-prostie...

    o seara buna!
    • +1 (1 vot)    
      bun (Marţi, 21 iulie 2009, 14:20)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui trois

      sunt perfect de acord cu articolul, turismul romanesc este demn de criticat. Singura noastra problema, a romanilor, este ca critca pe care ne-o transmitem unii altora nu goleste nici tara de pet-uri, nu repara nici soselele.

      ...daca toate cheltuielile publice sunt vazute de catre noi toti ca si spagi politice ar insemna sa nu ne mai punem sa facem nimic (lucru mai rau si decat spaga dupa parerea mea).

      ...iar despre imbecilitate si demagogie, oricat se arata cu degetul din presa, chiar in presa isi are un loc foarte cald, si poate chiar prin prisma opiniilor vizavi de "factorii de decizie"

      Sunt foarte obosit de modelul de jurnalist destept, care nu vede decat romani prosti in jur (autoritati sau nu). Cand o sa invatati si voi ca treaba unui jurnalist nu este sa isi dea cu parerea (absolut deloc, caci altfel s-ar chema expert). Treaba unui jurnalist in cazul in care nu preia stirile de la o sursa credibila, este sa faca o ancheta si sa enunte FAPTELE descoperite in acea ancheta.


      "S-au cheltuit zeci si zeci de milioane de euro pe “studii de fezabilitate” de pe urma carora nu se va construi nici macar o poteca sau un tren de jucarie" ...prietene ...NU ma intereseaza parerea ta. Mai bine ia unul din zecile de studii de milioane de euro, fa ancheta, publica, fa scandal pe o chestiune punctuala daca vrei sa faci un bine cuiva. Fa asta la nesfarsit. Cand te apuci sa scrii generic ca e coruptie, ca banii publici se fura si printre sa injuri persoane care iti vin in minte cu sau fara legatura cu subiectul, trebuie sa te reprofesionalizezi sau sa te duci la OTV (care are nisa ei)

      Numai bine.

      p.s. post-ul nu intentioneaza sa faca propaganda pro Becali, Ridzi, Udrea. E doar un punct de vedere vizavi de presa autohtona.
  • +7 (9 voturi)    
    avantajul de a locui langa granita.. (Luni, 20 iulie 2009, 23:31)

    rkidon [anonim]

    Noroc ca locuiesc in Arad, aproape de granita de Vest... si in curand vecinii maghiari vor finaliza si tronsonul de autostrada Nagylak -Szeged. Cale libera spre Europa...
  • +3 (3 voturi)    
    SOLUTIA ? (Luni, 20 iulie 2009, 23:32)

    VDN [anonim]

    de acord cu tot ce ai scris !

    hai sa ne gandim totusi la o solutie care sa ne scoata din aceasta stare de fapt.
    daca reusim sa identificam aceasta solutie miraculoasa si pe cat posibil nonviolenta nu ne mai ramane decat sa luptam sa o punem in aplicare.

    cati romani crezi ca vor subscrie?
    si atunci, despre ce (cine) vorbim?
    • +3 (3 voturi)    
      avem oameni platiti ca sa faca asta... (Luni, 20 iulie 2009, 23:42)

      procopie [anonim] i-a raspuns lui VDN

      noi sa le dam solutiile ministrilor si presedintelui? pentru ce ii platim atunci si ce nevoie mai avem de ei?
      • +8 (8 voturi)    
        Te referi (Marţi, 21 iulie 2009, 0:03)

        VDN [anonim] i-a raspuns lui procopie

        la cei votati pe mici&bere sau cu 30lei/votul in conditiile unei prezente la urne de cca o treime din electorat?

        avem conducatorii pe care i-am dorit si turismul pe care-l meritam.
    • 0 (2 voturi)    
      da' astia de ce iau salariu? (Marţi, 21 iulie 2009, 12:53)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui VDN

      De ce "sa ne gandim noi"? Astia se gandesc la mine, cand imi scot banu' din buzunar si il cheltuie IRESPONSABIL?
      Daca nu-s in stare sa se gandeasca - sa-i DEA AFARA! Sa desfiinteze ministerul - ca si asa nu foloseste la nimic!
      • +1 (1 vot)    
        Cine (Marţi, 21 iulie 2009, 13:49)

        VDN [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        sa-i dea afara?
        Sa se dea ei insisi?

        Noi toti trebuie sa actionam pentru a schimba lucrurile. Nu sa asteptam sa ne pice din cer.
        Numai 1% din populatia Bucurestiului daca ar protesta timp de 3 zile si ar fi suficient sa rastoarne guvernul.

        Preferam sa ne complacem si sa ne plangem de mila. Asteptam sa vina strainii sa ne faca ordine.
  • +7 (9 voturi)    
    trist dar adevarat (Luni, 20 iulie 2009, 23:51)

    tavi [anonim]

    este trist dar adevarat
    cel mai potrivit brand de tara pt romania ar fi tara diavolului pt ca de 20 de ani suntem condusi de aceiasi diavoli pt ca oameni nu pot fi numiti .....am ajuns sa ma rog la la dumnezeu ca un drac de politician sa-si rupa masina prin gropi ca poate asa se mai asfalteaza cite o palma de drum; am ajuns sa ma rog ca macar un politician sa fie muscat de cainii strazii ca poate asa se mai aduna javrele de pe strazi.........au trecut 20 de ani din viata mea in care avem vazut aceleasi gunoaie umane rinjind la TV .....in afara de gunoie, caini si gropi nu avem absulut nimic in aceasta tara de care sa fim mindri pur si simplu nimic......trist dar adevarat
    • -8 (10 voturi)    
      salut! (Marţi, 21 iulie 2009, 0:10)

      aurelian [anonim] i-a raspuns lui tavi

      Atunci ce mai stai în tara asta?Drum bun si cale batuta amice,esti liber,România e o tara libera si democratica(chiar daca nostalgo-prostalai ca tine nu înteleg asta si sunt complet depasiti de viata moderna),poti sa pleci unde vrei tu ca doar nu te tine nimeni cu forta aici!PS.E mult mai usor sa înjuri,sa iei la zeflemele,sa te vaicaresti si sa te tot lamentezi,decât sa pui umarul,nu???
      • +7 (9 voturi)    
        . (Marţi, 21 iulie 2009, 0:24)

        Adi [anonim] i-a raspuns lui aurelian

        Sa pun umarul la ce anume prietene? Sau tu la ce anume pui umarul? Spune aici sa stim si noi la ce anume sa punem umarul.
  • -5 (9 voturi)    
    Nelamurire (Marţi, 21 iulie 2009, 0:16)

    Popescu [anonim]

    Compunere de clasa a 2-a din partea cuiva care a fost ani de zile in structurile de conducere si care acum se lamenteaza ca "ne conduc cam aceiasi oameni pentru care cifrele de trafic nu impuneau constructia de autostrazi si care si-au batut joc de o retea feroviara a carei densitate este printre cele mai bune din Europa". Autocritica?
  • -4 (8 voturi)    
    http:/civiq.blogspot.com (Marţi, 21 iulie 2009, 0:28)

    viq [anonim]

    Rar mi-a fost dat să văd adunate atâtea inepţii într-un singur articol.

    Începând de la docta constatare că turismul în România nu se ezistă, cu concluzia ..... că un minister al turismului e inutil (deci dacă nu e, nici sa n-avem în veacul vecilor-AMIN) şi ajungând la superba găselniţă de a ne face reclamă cu fluviile de pet-uri.

    Acum la drept vorbind, nici măcar unul din producătorii superbelor perle de bac nu putea scoate asemenea bazaconii şi-ţi ăui pe bună dreptate întrebarea simplă şi logică : care-i şpilu ?

    OK. Udrea e următoarea pe listă. Ăsta nu mai e un secret decât pentru Toto, senatorul cu coadă.
    Asta pot înţelege. Banu jos-ochii la uşă.

    Dar de ce articolele sunt atât de idioate, asta chiar mă depăşeşte.
    Pare să fie un sindrom de senilitate prematură ce probabil se răspândeşte prin spori iar AMP nu a fost pusă-n carantină. Dracu ştie.
  • +2 (4 voturi)    
    ministerul transp. - tara de dincolo de negura (Marţi, 21 iulie 2009, 0:43)

    crap [anonim]

    as lua cu bucurie banii maestrei udrea, cu atat mai mult cu cat seful ei direct, responsabil la un moment dat cu traficul de caravane in romania, ar fi putut in cinci ani de presedentie sa scape cate o vorba doua. ca intr-o povestire demna de gog'ul lui papini, am solutia si cer pe asta cale o buna parte din suma cheltuita altfel inutil de udrea. de ce sa ne dam rotunzi si sa pierdem pe termen lung, cand putem sa facem o reclama reala care sa sune mai firesc si sa surprinda placut: 'romania - noile aventuri ale lui tartarin din tarascon in tara lui borat'. trebuie sa recunoastem ca pana si firile exacte nordice nu ne pot acuza astfel de inselaciune, subliniem caracterul francofon, si diminuam asteptarile la minim. ramane insa esenta: 'aventurile', iar efectul va fi devastator, mai ales ca de cand cu taierea capului, zona magrebiana a ajuns de nevizitat. nu e asta o idee ce merita recompensata din greu din fondurile de aruncat pe geam ale ministerului turismului?
    • -2 (2 voturi)    
      bestial (Marţi, 21 iulie 2009, 2:57)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui crap

      Si e real, natural, in plina forma. Iar daca nu pui la suflet, parcurile gen disney sunt mici glume fata de imaginile 7 D din Romania.
      P.S. pentru cunoscatori - unul din D- uri e de la putoare.
  • 0 (6 voturi)    
    un articol de mahalagiu (Marţi, 21 iulie 2009, 1:07)

    zaboo [anonim]

    fara clasa si, in multe cazuri, muuuuuuuuuult pe langa... sa dau ceva exemple: e treaba ministerului turismului unde sunt parcate masinile?? oare tre' sa vina sa dea amenda?? e vina ministerului ca nu vine sa curete in urma golanilor care arunca absolut orice pe jos??? e treaba ministerului cu cat inchiriaza o firma particulara niste obiecte de sezon?? e treaba ministerului turismului ca nu sunt autostrazi??? tre' sa vina de la ministerul turismului sa curete toaletele?? e vina cui incearca sa promoveze turismul ca garda financiara, politia economica, inspectorii de la inspectoratul de munca sau de la sanitar-veterinar pleaca cu spaga la greu din unitati economice care nu indeplinesc conditiile prevazute de legile in vigoare??? in halul asta ti s-a infundat mintisoara aia?? in plus, afla ca exact ieri am fost la plaja undeva afara - unde umbla cainii cu covrigi in coada - si mi-a luat 5 ore sa ma intorc acasa dintr-un loc situat la 10 minute de casa!! vad ca nu te-ai intrebat cum si cine a dat pe mana unor smecheri hoteluri, plaje, restaurante - nu de alta, dar sesizai de unde dreaq vine tot raul! la asa analiza ce ai facut, iti trimit o eprubeta si de la mine, bai nene!
    • +1 (5 voturi)    
      Da (Marţi, 21 iulie 2009, 10:11)

      G [anonim] i-a raspuns lui zaboo

      E vina ministerului turismului ca exista si arunca banii pe fereastra, pt ca tu insuti argumentezi cat e de inutil.
      • +2 (2 voturi)    
        inutil a fost doar raspunsul meu (Marţi, 21 iulie 2009, 16:04)

        zaboo [anonim] i-a raspuns lui G

        pentru orbi si incuiati ca voi! care va sa zica sa desfiintam un minister (care a fost si inainte de Udrea btw) pentru ca noi suntem o tara de pomanagii, jegosi, necivilizati etc. ... un fel de: hai sa desfiintam scolile din Ro - ca uite cati prosti ies de pe bancile ei - sau spitalele - ca uite cati mor si pe acolo! si vezi ca ministerul ala are un buget ca si celelalte, dar toti manipulatii vorbesc doar despre ce cheltuie Udrea... nu ti-e jena sa ramai pe veci o marioneta?
    • +3 (3 voturi)    
      Domnule zaboo (Marţi, 21 iulie 2009, 11:04)

      sabertooth [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

      Noi acuzam Ministerul Turismului ca pe banii nostri incearca sa vanda in exterior o branza imputita si statuta ca fiind branza Roquefort.

      Intelegeti metafora?

      Asta este de fapt problema.
      • +2 (2 voturi)    
        daca fiecare si-ar face treaba (Marţi, 21 iulie 2009, 16:08)

        zaboo [anonim] i-a raspuns lui sabertooth

        la nivelul lui, n-ai mai bate tu campii cu "metafora" asta! si vezi ca nu Udrea, si nu ministerul a dus tara asta in kktul in care e, ci parazitii cu gura mare ca voi care clampane pe net si arunca pe jos, ca tre' sa stranga altul! eventual ministrul turismului... care, btw, a fost prin delta la un moment dat sa culeaga mizeria aruncata de javre ca voi! zic javre ca voi - ca e plina Romania - altfel, am duce-o mai bine! am avea cu cine sa ne ridicam!
    • -1 (3 voturi)    
      nu e treaba ministerului! (Marţi, 21 iulie 2009, 12:49)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

      Din cauza asta este si adevarat ca MT este un minister ABSOLUT INUTIL - orice ar face el, "nu e treaba lui", este de competenta altcuiva!

      Ministerul este o facatura menita sa suga bani de la buget, ca sa putem cu totii s-o vedem pe Udrea cum duce diverse la gura... in timp ce isi fatzaie fundu' peste tot, PE BANII NOSTRI :-p
      • +2 (2 voturi)    
        facatura esti doar tu (Marţi, 21 iulie 2009, 16:36)

        zaboo [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        cu chip de cetatean in toate mintile, fato! n-am auzit asa bazaconii de cand sunt! n-ai inteles absolut nimic din tot ce am scris! sunteti o tara de slugi carcotitoare care asteapta sa faca altul pentru ei! acelasi tip de minister a promovat turismul din Bulgaria - pe care il dati de exemplu cu disperare - uitand ca acolo s-a pus osul la treaba in unitatile economice de profil, s-a ridicat standardul... s-a facut treaba de jos in sus, fato! CA CAzarea nu se face la minister, marionetelor carcotitoare!! nici masa nu se ia acolo! nici plaja nu se face la minister!!! vai de capul vostru de inapoiati cu coada sus!!
  • +1 (1 vot)    
    Atata putem, poate.... (Marţi, 21 iulie 2009, 1:30)

    rov [anonim]

    E simplu. Nu toata lumea are talent la fotbal, la tenis, nu toata lumea ajunge campion de formula 1, nu toate popoarele au talent la civilizatie s-ar putea zice.... Si totusi, in conditile in care 70 % din populatia tarii e tinuta in mod voit in promiscuitate, de catre o "elita" de politicieni si fosti nomenclaturisti supapusi pe spiritele bolnave de comunism, astea sunt rezultatele. Lipsa valorilor autentice, manelizarea, becalizarea, intregesc in mod nefericit boala noastra. Ceea ce vedem sunt doar consecintele.
  • 0 (2 voturi)    
    Aline ! (Marţi, 21 iulie 2009, 8:24)

    Georgescu [anonim]

    Se vede ca nu esti prea umblat pe-afara. Mergi in weekend in aproape orice zona turistica din vestul Europei si o sa ai parte de aceleasi blocaje pe care le vezi la Cernavoda. Pentru ca, au ei autostrazi, dar si masini mai multe. Asa ca las-o mai moale. In schimb, sunt de acord cu indignarea privind ritmul construirii de autostrazi.
    BTW, care e centura aia de vest largita a Ploiestiului terminata in "aproape 20 de ani" ?? Mergi si vezi ca nu-i gata, centura si nici nu va fi gata in curand.
  • 0 (2 voturi)    
    hmm.. de ce nu cautati alte variante ? (Marţi, 21 iulie 2009, 10:46)

    gonzo [anonim]

    exceptand cateva opinii personale oarecum aiurea, articolul e trist de adevarat.

    dar am o intrebare: decat sa faceti 5 ore pana la mare sau pana pe valea prahovei de ce sa nu faceti cam acelasi timp pana pe valea oltului, sau pana pe valea salatrucului, sau pana la bicaz, sau pana la vatra dornei, sau la lepsa, sau la sovata sau alte zeci de locuri grozave de vacanta, cu mai putini marlani si mai mult bun simt ?
    sau de ce nu 4 ore pana la varna ?..
  • +1 (3 voturi)    
    e si vina noastra (Marţi, 21 iulie 2009, 10:51)

    locke [anonim]

    cu tot ce ni se intampla e si vina noastra, ca popor, pentru ca nu ne implicam in nimic si nu ne intereseaza nimic
    unii dintre noi voteaza, si apoi toata lumea se asteapta ca politicienii ajunsi in administratie sa faca ceea ce trebuie, iar daca nu fac stam si bombanim pe la colturi
    cred dealtfel ca in Romania este foarte multa rautate si prostie, cred ca politicienii sunt invidiati pentru averile furate si nu culpabilizati
    cred ca sunt oameni care privind la tv blocajele de pe A2 si-au spus in sinea lor: 'asa le trebuie daca au vrut la mare"
    cred ca Romania isi va reveni ca tara atunci cand oamenii se vor implica in proiectele administratieve, politice si sociale
    cred ca poporul roman nu este constient de rolul pe care il are in dezvoltarea lui proprie
    ideologic inca suntem in deriva undeva intre comunism si democratie si asteptam ca cineva sa ia deciziile deoarece noi nu avem voie
  • 0 (4 voturi)    
    Tu in ce categorie te califici (Marţi, 21 iulie 2009, 11:55)

    bogdan [anonim]

    pentru ca ai abordat subiectul rezulta logic ca esti demagog, hot sau idiot, Domnule Ciocarlie. Sau logica nu este o parte a articolelor de presa ? Dupa citirea "articolului" inclin spre demagog dar poti fi sigur azi pe ceva ?
    • 0 (2 voturi)    
      esti tare! (Marţi, 21 iulie 2009, 16:40)

      zaboo [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      bine pusa problema!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri