Exista un deficit de specialisti pe piata muncii

de Cristian Orgonas     khris
Sâmbătă, 27 iunie 2009, 10:47 Actualitate | Opinii

De peste o luna, compania la care lucrez cauta sa angajeze doua persoane specializate in achizitii, dar toti candidatii care au fost intervievati pana in acest moment s-au dovedit in final a fi de slaba calitate, desi aveau CV-uri care ii califica pentru job, scrie Cristian Orgonas  pe blogul sau.

Ne plangem ca angajatorul face acum jocurile pe piata muncii cand de fapt companiile continua sa isi fure unele altora angajatii buni, la fel cum s-a intamplat in anii trecuti si cum probabil se va intampla si in viitor.

Somajul creste, multe companii se inchid sau isi reduc activitatea, insa cu toate acestea, daca vrei sa angajezi pe cineva de la un anumit nivel in sus, ai probleme foarte mari in a gasi persoana potrivita.

Cu sau fara criza, adevaratii profesionisti isi vor gasi intotdeauna de lucru.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2576 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    permiteti-mi sa ma indoiesc de profesionalismul... (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 10:58)

    gicu macel [anonim]

    ...companiei care il tine angajat pe domnul Orgonas. Nu de alta, dar pentru simplul fapt ca are timp sa scrie 2-3 posturi kilometrice pe zi si sa mai si intervina la comentarii, ma tem ca dumnealui la serviciu mai mult scrie si sta cu ochii pe internet decat sa munceasca. De aceea, permiteti-mi sa ma indoiesc ca angajatorul domnului Orgonas chiar stie sa evalueze corect niste candidati, avand in vedere ce tine in ograda.
    • 0 (2 voturi)    
      iti permitem.. (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 16:05)

      ticu catel [anonim] i-a raspuns lui gicu macel

      Ai o idee destul de superficiala despre ceea ce inseamna profesionalismul. In general se masoara prin prisma rezultatelor, nu prin prisma timpului. De altfel, conform logicii tale, daca ai avut timp sa observi ca omul are 2-3 posturi pe saptamana si raspunde la comentarii, inseamna ca nu e prea breaz nici angajatorul tau..
      • +1 (1 vot)    
        info (Duminică, 28 iunie 2009, 8:41)

        info [anonim] i-a raspuns lui ticu catel

        Se numeste timp liber...el nu se lauda cu angajatorul lui....in schimb Orgonas da de inteles ca are un angajator care stie cu ce se mananca profesionalismul....ma mir in RO sa fie ceva numit profesionalism....mai mult cred ca este GRADUL de rudenie ..... sau poate ma insel..
  • +3 (5 voturi)    
    Asa-i (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 11:28)

    cet23 [anonim]

    Asa-i! Sunt putini oameni cu adevarat valorosi. Asta este si consecinta prabusirii calitatii invatamantului romanesc dupa instaurarea democratiei. Caci invatamantul nu inseamna numai date strict tehnice privind meseria, te invata si o atitudine de viata...
    Iar acum atitudinea generala din invatamant este clara: "fraierii muncesc, smecherii ciordesc". Modelul cel mai apreciat de catre elevii de azi (conform unui studiu efectuat de Ministerul Invatamantului recent) este jiji. Societatea pune accent pe violenta (conform unui stuidiu al Organizatiei Mondiale a Sanatatii, Romania e pe locul 2 (doi) din toata planeta privind violenta in scoli. Vorbeam, cu un profesor despre asta, si imi spunea ca e foarte posibil, violenta e mare in scoli (batai, etc) si aceasta, violenta, este protejata puternic prin lege (extrem de greu acum si sa scazi o nota la purtare, elevii infractori trebuie dusi la psiholog, unde acestia sunt victimizati - orice si oricine e de vina pt ca ei sunt violenti, dar nu ei insusi - asta e doctrina oficiala).
    Valorile asa-zise care s-au instaurat odata cu democratia, furtul, mitocania, smecheria, ne-au facut mult rau. Parerea mea personala, ca valorile comuniste, precum munca sustinuta, cinstea erau mai bune decat cele de azi. Din pacate, acele valori sunt, precum comunismul, istorie.
    • +3 (3 voturi)    
      nu tocmai (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 12:27)

      jojo [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Munca si cinstea nu sint valori comuniste. Asa cum furtul, mitocania, violenta nu sint atribute ale democratiei.
      Sa speram ca din fericire (si nu din pacate, cum zici tu), comunismul e intr-adevar istorie.
      Si tot din fericire Cristi are dreptate: adevaratii profesionisti isi vor gasi totdeauna de lucru.
      • 0 (0 voturi)    
        uita-te in jur (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 14:47)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui jojo

        "Munca si cinstea nu sint valori comuniste. Asa cum furtul, mitocania, violenta nu sint atribute ale democratiei", spui tu.
        Eu nu iti cer sa ma crezi pe mine, dar uita-te ion jurul tau. Nu in exemple idealizate de societati in care practic estrem de putin dintre noi ai trait, ci in jurul tau, ceea ce vezi si cunosti. Daca ai peste 35 de ani, vei intelege si mai bine.
        Uita-te, gandeste-te, incearca sa renunti macar pentru o clipa la prejudecati si la slogane propagandistice (comuniste sau capitaliste) si o sa vezi ca in cea mai mare parte, munca si cinstea sunt atribute comuniste, pe cand mitocania, talharia, violenta sunt "valori" ale democratiei.
        Uita-te la parlamentari.... Ei reprezinta chintesenta democratiei. Uita-te la smenarii astia de pe strada, cu o moralitate infecta, ce se plimba in masini luxoase si au bani cu nemiluita, uita-te la smecherii astia ce nu au bani, dar terorizeaza cartiere intregi cu scandaluri si nimeni nu-i poate opri, ca asa e legea in democratie, uita-te la multi angajati din agentii guvernamentale (agentii de multe ori infiintate pentru persoane anume) ce nu muncesc aproape mai nimic, dar au salarii enorme....
        Si uita-te la oamenii ce trag din greu pentru o coaja de paine, uita-te la cei care lucreaza cate 14 ore pe zi si "numai" 8 ore sambata si duminica pentru patroni infractori, uita-te la oameni ce au pensii care practic ii trimit la moarte prin infometare....
        Si sunt un milion de alte exemple. Eu zic ca se vede chiar foarte bine factura democratiei vs. comunism.... Dar e adevarat, e extrem de greu de recunoscut evidenta... fiindca evidenta e mai mult decat dureroasa.
        • 0 (0 voturi)    
          vorba lui Caragiale... (Duminică, 28 iunie 2009, 1:17)

          tatanka [anonim] i-a raspuns lui cet23

          "Amice... esti idiot."
          La care tu o sa raspunzi: "Ba nu, domnule!"
          "Ba da."
    • 0 (0 voturi)    
      cine-i de vina? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 17:49)

      sutu daniel [anonim] i-a raspuns lui cet23

      De la ce varsta incepe fiul de hot sa fie vinovat ca fura, fiul de mincinos ca minte, etc....de la ce varsta incepe sa fie tras la raspundere? De la 18 ani pentru ca atunci este major? Vrajeala! De cand incepe sa discearna ce e bine si ce e rau? Nu o va face, pt ca se naste intr-un anumit "context" si este stiut faptul ca, pana sa isi faca efectul educatia, mai bine de 50% din personalitatea unui individ este formata, deci....de unde ar trebui repornita "treaba", ca sa fie bine?
    • +1 (1 vot)    
      cred ca esti dus cu pluta (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 19:35)

      goe [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Romania locul 2 in lume la violenta in scoli? Romania e una din cele mai putin violente tari din lume, si spun asta dupa ce am vazut vreo 20 de tari de pe 4 continente. Du-te si varsa-ti frustrarile altundeva. Iti recomand America de Sud, gringo.
      Referitor la articol, 99% companiile din Timisoara sunt conduse de incompetenti. Asa ca rade ciob de oala sparta.
      • 0 (0 voturi)    
        violenta e de mai multe tipuri (Duminică, 28 iunie 2009, 9:13)

        human [anonim] i-a raspuns lui goe

        nu e doar aia de la stirile de la ora 5, sunt si injuraturile, ranjetul cu care ne privim intre noi, suspiciunea permanenta, din punctul asta de vedere romania este groaznic de violenta

        e posibil ca si niste statistici pe bune , unde bataile conjugale si incaierarile din disco sa fie declarate la politie si nu musamalizate, sa arate si o doza serioasa de violenta infractionala...
    • 0 (0 voturi)    
      bati campii cetule23 (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 23:23)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui cet23

      ia un catel leaga-l cu latul , baga-l in cusca, pune-i botnita , bate-l si indobitoceste-l.
      dupa 45 zile (nu ani) da-i drumul liber. o sa vezi cum de rau va fi si va musca pe oricine chiar si pe cei ce ii vor binele. deci nu trebuia sa fie liber, intrucat libertatea strica . asa si cu romanu zici tu ... si poate ai dreptate ca libertatea strica intrucat sunt multi ca tine care nu ar trebui sa aiba libertatea de a gandi, pentru ca o fac degeaba. faci parte din acel procent de romani care ne trag in urma, care nu pot rezolva o problema de logica, d-apoi una de moralitate. esti intr-adevar un produs perfect al comunismului: prost, ilogic si inuman.
  • +3 (3 voturi)    
    hai sa spunem tot adevarul (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 12:03)

    florin [anonim]

    Ai dreptate ca de multe ori candidatii la un post sunt slab pregatiti si isi "umfla" cv-urile.
    Dar hai sa recunoastem ca , de asemenea, de multe ori si companiile vor pe cineva care sa faca munca a 3 persoane si pe care sa-l plateasca cu nasuri daca se poate
    • 0 (0 voturi)    
      nu putem avea oameni buni si pregatiti (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 23:30)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui florin

      cat timp am stat 45 ani in comunism, 8 de neocomunism si apoi alti ani de izbeliste si furaciuni nastasiene in care pila si spaga deschid drumul nu cartile , dorinta de a evolua si corectitudinea. la asa lideri asa societate, la asa societate asa economie, la asa economie asa angajati, daca inainte in comunism productivitate zero am creat o natie de lenesi, acum la hotie maxima avem numa oportunisti care nu isi vand munca ci cv-ul, care in cel mai bun caz baga (daca baga si nu cotizeaza pt vreo diploma) la tartacuta doar cat sa ia examenul.
      vom avea profesionisti doar daca inainte de a alege un drum in cariera vom sti care e finalul, in rest orbecaim ca juniorii buni la toate.
  • 0 (4 voturi)    
    super logica (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 12:54)

    ion [anonim]

    De peste o luna, compania la care lucrez cauta sa angajeze doua persoane specializate in achizitii, dar toti candidatii care au fost intervievati pana in acest moment s-au dovedit in final a fi de slaba calitate,

    rezulta, tineti-va bine, titlul:

    Exista un deficit de specialisti pe piata muncii

    Am fost ieri sa cumpar benzina la peco. Li se terminase si nu venise inca masina sa alimenteze. => E criza pe piata produselor petroliere!
    • -1 (3 voturi)    
      . (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 14:00)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui ion

      De fapt e clar ca au un incompetent la achizitii.
  • +1 (3 voturi)    
    . (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 14:53)

    Emil [anonim]

    Domunul Orgonas incheie articolul cu afirmatia "Cu sau fara criza, adevaratii profesionisti isi vor gasi intotdeauna de lucru".

    Cu alte cuvinte nu conteaza starea economiei sau cate disponibilizari se fac, daca esti un adevarat profesionist ca domunul Orgonas, nu trebuie sa-ti faci griji, pentru ca mereu vei gasi un loc de munca.


    Il sfatuiesc pe autorul articolului sa inceteze sa manipuleze opinia cititorilor incercand sa faca din negru alb la fiecare articol. Poate crea mult rau acelor persoane care iau decizii pe baza acestor articole care nu reflecta bine realitatea curenta.

    A venit momentul sa privim adevarul in fata: actualul sistem economic implodeaza din cauza nesustenabilitatii pe termen lung.

    A venit momentul sa platim nota de plata pentru excesele de neimaginat comise in deceniile anterioare, excese care au cauzat mari daune biosferei, afectand in mod negativ viata tuturor vietuitoarelor acestei planete.

    Cine isi inchipuie ca prin stimularea creditarii, deci a nivelului de indatorare se poate iesi din actuala criza, care este cauzata chiar de nivelele astronomice a datoriilor tarilor, companiilor si a persoanele fizice, ori este prost ori este economist.

    Nici un proces care are caracteristicile functiei exponentiale nu este sustenabil. Asa ca haideti sa lasam la o parte teoriile economice keynesiene de crestere continua si gasim alte solutii petru asigurarea supravietuirii noastre.
    • -1 (1 vot)    
      ... (Duminică, 28 iunie 2009, 0:12)

      AdrianN [anonim] i-a raspuns lui Emil

      Adevarat! Impartasesc opinia dvs., inclusiv in ce-l priveste pe orgonas, care probabil se viseaza un nou Madoff al Americii.
      Totusi nu trebuie judecat prea aspru, caci el e un admirator convins al sistemului american
  • +1 (1 vot)    
    hm (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 17:56)

    les [anonim]

    un produs poate fi de slaba calitate dar un candidat
    e slab pregatit ,nu are experienta etc.
  • 0 (2 voturi)    
    superficialitate cu patos (Duminică, 28 iunie 2009, 9:09)

    human [anonim]

    plictisitor rau dl. orgonas, nu e prima data cand observ concluzii rezumate pompos in titlu (ca sa te faca sa dai clic) pe baza unor extrapolari superficiale, fie un grafic pe baza a 10 puncte de date luate de pe google (va amintiti alea cu revenirea pietei imobiliare, de prin martie-aprilie), fie de la experiente proprii total particulare.

    cred ca e un smecheras care a vazut ca poate impresiona audienta de la job doar schimband stilul default al charturilor din excel, a promovat tot vanzand rapoarte colorate, acum e ceva sefuletz si s-a gandit sa impresioneze si blogosfera ca iegzpert in ieconomie.

    totul insotit de zambetul suficient din avatar, al prostului care a descoperit ca poate prosti usor pe cei dispusi sa inghita informatii gata digerate...

    mai pune mana pe o carte de statistica, pe una de economie teoretica... graficele in excel nu inseamna stiinta economica

    tre sa recunosc ca te pricepi la facut titluri, dar la asta se pricep si aia de la Libertatea
  • 0 (0 voturi)    
    Slabi, slabi, slabi... (Duminică, 28 iunie 2009, 19:12)

    carcoticiu' [anonim]

    M-am ocupat de organizarea a doua seturi de interviuri pentru 2 posturi de agent de turism. Absolventi cu fitze de atotcunoscatori care habar nu au cu ce se mananca turismul in general, darmite activitatea de turism in RO. Si a doua maaaaare problema este omniprezenta cunoscatorilor de engleza (avansat!!!!) care verificati cu un test simplu la interviu dau eroare in proportie de 75%. Idee pt angajatori: ardeti Cvul si dupa aia luati de la 0 cu candidatul din fata Dvs.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă