Cum percep televiziunile taxa de protectie. Metoda Ridzi si altele

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 25 iunie 2009, 18:50 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Unele televiziuni si-au pus la punct metode de stors bani, de inselat telespectatori si de protejat politicieni dupa tipicul afacerilor mafiote. Afacerea Ridzi – 2 Mai e doar una dintre ele si un bun pretext sa vorbim despre alte metode utilizate in special de televiziunile de stiri. Ele au scapat ieftin, desi sunt complicele ministrului pe care astazi il toaca pentru o culpa imputabila, culmea, si lor. Monica Iacob Ridzi nu-si putea cumpara imagine pe bani publici daca televiziunile nu acceptau sa-si pacaleasca telespectatorii. Metodele prin care televiziunile colecteaza taxele de protectie s-au sofisticat si rafinat. Din relatarile unor politicieni, oameni de televiziune si in urma investigatiilor HotNews.ro, am intocmit un scurt inventar.

  • Metoda sponsorizarii generoase. Cine are bani de dat la televiziuni are linistea asigurata. Ministerul Turismului, de pilda, sponsorizeaza emisiunea Realitatea All Inclusive  cu aproape 200.000 de euro. Parteneriatul dintre Realitatea TV si Ministerul Turismului se refera, conform raspunsului oficial primit de la minister, la “Productia unui mini jurnal zilnic de 10 min. in care sã fie prezentate diverse destinatii turistice din Romania pe postul de televiziune Realitatea TV in perioada 18 mai – 30 sept 2009 intitulat Realitatea All Inclusive in valoare de 832.167 lei”. Intamplator sau nu, ministrul Elena Udrea e scutita de critici si se bucura – asta o poate confirma orice producator din Realitatea – de un regim preferential. Se bucura de transmisii in direct, de interviuri inregistrate o data, de doua sau de trei ori pana cand ministrului ii place cum iese. Acest tip de sponsorizare, altfel perfect legal, pare sa functioneze ca o taxa de protectie.
  • Metoda Ridzi simpla. Ministerul incheie contract cu o firma, care primeste mai multi bani decat ar merita pentru serviciile pe care urmeaza sa le presteze. Firma incheie apoi un asa numit contract de publicitate cu televiziunile, care este de fapt o simulatie. In realitate, firma incheie un contract pentru ca politicianul, ministrul sau politicianul cutare sa apara la televizor in regim preferential.
  • Metoda Ridzi complicata. Se aplica si cu firme care n-au incheiat inca contracte cu statul, dar spera sa o faca. Exista companii interesate sa-si faca publicitate la televizor doar in campaniile electorale. Nu se uita la discounturi, platesc mai mult decat rate-card-ul pe emisiune si sunt foarte generosi. In realitate, ele platesc promovarea unui anume politician, de la care spera sa-si recupereze investitia prin intermediul unor contracte generoase pe bani publici. E o metoda aproape imposibil de probat. Nu poate nimeni acuza o firma ca platit peste pretul pietei reclama la televizor. E si mai greu de probat ca a facut-o in contul unui politician. Mecanismul poate fi devoalat numai daca cineva din firma sau politicianul sponsorizat s-ar autodenunta.
  • Metodele s-au rafinat si mai mult in ultimii ani. Ca sa evite orice neplaceri, firmele care sustin in mod interesat un politician evita sa incheie contractul direct cu televiziunea de stiri. O fac in schimb cu o asa numita firma de consultanta in afaceri. In acest fel, se pierde legatura directa intre mediul privat si anumiti politicieni. Firma de consultanta in afaceri se afla, de regula, tot sub controlul mogulilor TV. 
  • Metoda Ridzi a fost patentata sub regimul Nastase. Fostul premier se plangea atunci ca anumiti ministri – aluzia era la Mitrea si Dan Ioan Popescu isi cumpara linistea la televizor pe banii Guvernului, iar el o incaseaza. Nu era chiar asa. Nici el n-o prea incasa. Diferenta dintre contractele de atunci si cele de acum e ca ministrii PSD n-ar fi scris niciodata, negru pe alb, intr-un contract cu o firma-intermediar de cate ori vor sa apara la televizor in jurnalele de stiri, asa cum a facut Ridzi. Astfel de clauze erau convenite doar verbal.
  • Metoda tonomat. In campaniile electorale, televiziunile de stiri in special le-au transmis candidatilor si partidelor verde-n fata: nu platiti, nu apareti. Ceea ce ar fi corect, daca am vorbi despre un regim de publicitate electorala. Dar partidele si candidatii platesc sa apara la stiri, la majoritatea emisiunilor de dezbateri sau in transmisii directe, nu la sectiunea publicitara. Altfel spus, telespectatorul e pacalit. El crede ca asista la un eveniment socotit important de televiziuni, dar i se livreaza propaganda. El nu primeste o stire curata, ci publicitate mascata. Problema s-ar rezolva simplu, daca acest tip de promovare politica ar fi marcat cu P, astfel incat telespectatorii sa fie avertizati.
  • Metoda firmelor cu actiuni la purtator. Problema e ca si partidele cheltuiesc bani negri in campanii si n-au nici un interes sa-i plateasca in conditii legale. Astfel ca unii moguli le pun la dispozitie metode sigure pentru a plati fara riscuri prea mari. Una din metode este plata banilor in contul unor firme off-shore cu actiuni la purtator. Adica, firma nu are un actionar anume, proprietarul ei fiind cel care se afla in posesia certificatului de actionar care nu este nominal. In acest fel, e imposibil de dovedit ca un anumit politician si-a cumparat o aparitie la televizor.
  • Metoda e indirect confirmata de Mihai Craiu, unul dintre vanzatorii de publicitate care face afaceri atat cu Sorin Ovidiu Vantu, cat si cu cel condus de familia Voiculescu. Intr-un interviu HotNews.ro realizat de Iulian Comanescu, Mihai Craiu declara: "Participam la 20-30 de licitatii pe luna, avem niste deal-uri cu tipografii, vindem servicii de tiparire, pur si simplu, pentru ceea ce cuprinde piata de tipografii. Din toate aceste activitati reusim sa ne asiguram niste venituri care sunt publice - atentie, nu cunosc foarte multe companii care sa aiba nebunia asta si multi m-au intrebat: "De ce nu ti-ai optimizat profitul, nu l-ai aruncat afara?"
  • Metoda firmelor de consultanta. Alte metode dezvaluite de oamenii din televiziuni: firma de consultanta. Unii ziaristi care apar in emisiuni de dezbateri incheie asa numite contracte de consultanta cu anumiti politicieni. In baza lor, politicienii apar sau nu la unele emisiuni, iar ziaristii, la randul lor, recita o partitura sau alta. 
  • Metoda cash. Alte televiziuni incaseaza bani cash, la valiza. Primitiva si mai putin uzitata, e tot o metoda ilegala din simplul motiv ca banii nu sunt fiscalizati.
  • A nu se intelege ca afacerile televiziunilor cu statul sau contractele incheiate cu politicieni sunt din start suspecte sau de evitat. Cata vreme televiziunile nu-si ascund serviciile prestate si sumele sunt legal fiscalizate, orice tip de contract e perfect legitim.
  • Metodele ilegitime de incasat bani de la politicieni sunt un pericol la adresa democratiei pentru ca distorsioneaza un intreg sistem de valori, de promovare si falsifica grosolan realitatea. Iar cauza acestor distorsiuni sunt banii murdari. In televiziuni intra sute de mii de euro, bani care ar trebui sa se regaseasca in conturile televiziunilor ca fiind atrasi din publicitate iar apoi sa se regaseasca in produse marcate cu P. De cele mai multe ori, nu se intampla asa, iar la capatul acestor metode ilegale de aspirat bani negri rezulta un produs jurnalistic mincinos prezentat ca fiind de un alb imaculat.
  • Afacerea Ridzi-2 Mai, dezvaluita de GSP, ar trebui sa duca la demisia ministrului. Dar cum ramane cu cealalta fata, nevazuta si mai putin discutata, a afacerii? Daca Ridzi a gresit, cine de la televiziunile de stiri plateste pentru complicitate? Cine a platit vreodata de la TV, desi murdaria de acolo atinge nivelul celei din politica.
Nota: Prima investigatie care a demonstrat legaturile obscure dintre partide si televiziunile de stiri a fost realizata de HotNews la alegerile din 2008: “Cum apari la TV cu 5000 de euro”. In urma cu o saptamana, Catalin Tolontan, redactor sef la GSP, a condus si urmarit o excelenta investigatie vizand modul in care ministrul turismului, Monica Iacob Ridzi, si-a cumparat imagine din bani publici. Cititorii HotNews.ro sunt invitati sa indice si alte metode prin care partide si politicieni isi cumpara spatiu editorial la televiziuni. 


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6702 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    remember compensarea in 3? (Joi, 25 iunie 2009, 19:18)

    tzestosu [anonim]

    a facut-o gigi becali cu pro tv si marriott, cand banii plecau de la gigi, se duceau la marriott si ajungeau la pro tv, ca sa inchida niste datorii mari pe care pro le avea la hotel. in schimbul stingerii datoriilor, gigi primea spatiu zilinic. asa aparea gigi in fiecare seara, cel putin un an de zile, in buletinul principal al pro tv, atat la stirile generale cat si la sportive.
    • +3 (5 voturi)    
      METODA SADO MASOCHISTA . BASESCU ALL EXCLUSIVE (Vineri, 26 iunie 2009, 7:03)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui tzestosu

      Tzestosu are si n-are dreptate.
      Gigi a fost inventat de PRO TV
      prin difuzarea de nazbatii zilnice,
      (manea care fiind se succes la bizoni,
      au preluat-o si ceilati)
      Si sigur ca acea compensare in trei a fost o plata a serviciilor mizerabile prestate sub maiastra bagheta a Andreei Esca.,
      care "gandeste liber" .
      Totusi operatiunea s-a facut cu bani privati,
      bugetul fiind afectat cel mult prin ciupirea unor impozite .
      *
      Dl Tapalaga semnalează insa cazuri
      de utilizare a banului public pentru
      obtinerea de imagini color ale
      bosilor care gestionează mălaiul.
      Desi sunt antibasescian si
      pro Antenist,
      ma declar 101 % de acord cu articolul.
      Atunci cand tu Antena X iei bani
      si prestezi serviciul murdar....nu mai poti
      sa te dai virgina . Ciutacu, Gadea , Badea ,
      eu zic ca referitor la mizeria Ridzi mai bine
      inchideti sonorul si treceti la post si rugaciune.
      *
      Tolontan a fost extraordinar,
      un fel de Cristian Tudor Popescu cu par
      si fara tendinta de a se uita mereu in oglinda
      ca Maria din West Side Story ...I m so pretty...yes so pretty...
      Si chiar daca este legat si el de un trust de presa,
      cred ca si-a permis sa fie cu adevarat independent intrucat are in spate
      baza militara a blogului propriu.
      Cred ca sperantele noastre de viitor se pot orienta tot mai mult spre bloguri ,
      intrucat presa monopolista va pune botul.
      *
      O reteta subtila de cumparat bunavointa presei
      fara a consuma bani publici
      (deci nu infractionala - doar imorala)
      este detinuta de Basescu.
      L-ati vazut ce a facut si ieri !?
      S-a dus fix la unul din mistourile
      obsesive ale lui Mircea Badea...
      ..."sulainacenăl" ...hă,hă,hă ! şi
      a mai pus odata "brutal" ...cu SPP ul ...
      "calus in gura presei" gonind-o
      o pe una care il inregistra.
      Cica era suparat ca de ce au inregistrat
      convorbirea cu Liiceanu despre filosofi....
      *
      Si aia si asta si toate
      fac parte din "mituirea"
      presei cu evenimente de pagina 1 tabloida.
      Bogdaproste !
  • -8 (10 voturi)    
    ai uitat... (Joi, 25 iunie 2009, 19:32)

    mihai [anonim]

    ai uitat de metodele lui base.. si tonomatele lui, sa nu zici ca alea sunt copiate de la nastase ca nu te crede nimeni
    • +10 (12 voturi)    
      daca stii, explica (Joi, 25 iunie 2009, 19:51)

      costi [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Sunt de acord cu tine, Mihai, exista t-spe metode de a plati imagine pe TV ocolind fiscul si CNA, posibil ca si Base sa aiba reteta lui. In articol d-l Tapalaga ti-a descris, cu subiect si predicat cateva dintre acestea. Daca ai informatii, completeaza si tu, in acelasi mod, cum stii tu ca procedeaza Basescu sau X-lescu. Daca esti un simplu trepadus si trebuie doar sa-ti faci norma de postari, te inteleg. Castigi si tu o paine neagra la vreme de criza...
    • +6 (8 voturi)    
      ba p-a mati!!! (Joi, 25 iunie 2009, 19:58)

      ticalosul [anonim] i-a raspuns lui mihai

      nu ne putem abtine sa spunem... "ba p-a matii" sau... "da' si ala e".
      ori esti un roman idiot pur si simplu... ori esti un roman idiot platit de prostanaci, marinari, motociclisti, petrolisti sa scrii ceea ce gandesc ei.
      ne meritam clasa politica si mass-media jegoasa!
    • +10 (10 voturi)    
      @mihai (Joi, 25 iunie 2009, 20:06)

      IoanB [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Stii vreo metoda despre care sa ne-o spui si noua? Ziaristul te-a invitat deja sa ne-o aduci la cunostinta. Sau doar vorbesti ca sa te bagi in seama?
      Crezi ca astfel ii faci vreun deserviciu presedintelui? Eu cred ca din contra! Pentru ca prin aruncarea de vorbe fara acoperire, fara argumente maresti convingerea celor ce te citesc in faptul ca asista la denigrari dusmanoase sau platite. Daca chiar te plateste cineva pt astfel de postari acela este tare dobitoc!
      • 0 (2 voturi)    
        Omisiune intentionata? (Vineri, 26 iunie 2009, 8:53)

        G [anonim] i-a raspuns lui IoanB

        Este cel putin o prostie ca dintr-un astfel de tablou sa il sari pe marele carmaci al tarii.

        Daca tot vrei sa scrii un astfel de articol, te informezi pana la capat sau renunti. Cum ar fi sa discuti despre toti nazistii dar sa nu sufli o vorba despre H???
  • +4 (4 voturi)    
    bani pentru partid (Joi, 25 iunie 2009, 19:42)

    mircea paltin [anonim]

    Sa presupunem ca sunt un intreprinzator de succes si vreau sa sponsorizez un partid (e valabil, oarecum, si in cazul unui ONG). Deci dintru-un profit de 10.000 ron din firma platesc 16% impozit pe profit plus 16% din ce ramane pe dividend si ajung in buzunarul meu 7.056 ron, sponsorizare la partid. Partidul plateste o factura la o firma de publicitate de 7056 cu TVA inclus! adica un net de 5929.41 ron. Nu mai bine platesc eu direct din firma mea la firma de publicitate o factura de 10.000 ron plus tva pe care o bag pe cheltuieli si astfel in loc de 5929 de pixuri cu 1 ron bucata cumpar 12.000 de pixuri cu 0,83 ron bucata (la comanda mai mare imi da discount) si astefl cu aceeasi bani facem un nr. dublu de materiale de promovare? Ce vreau sa spun este faptul ca asa cum e legea facuta incurajeaza astfel de practici, putem sa scriem si sa dezbatem mult si bine nu o sa platesca nimeni dublu.
  • +5 (7 voturi)    
    KAFKA FRATE (Joi, 25 iunie 2009, 19:44)

    KAFKA FRATE [anonim]

    Metodele sunt arhicunoscute pentru toata lumea...sa teoretizam furtul si publicitatea mascata n-are sens. Ideal ar fi fost sa cobori in iarba ca in 2008 si sa pui mana sa organizezi un flagrant, o marsavie d-asta cu o televiziune. Iti spun io cel putin inca doua institutii media care ar fi gata oricand sa plateasca bani buni pentru cumpararea unei surse din cadrul televiziunilor care sa marturiseasca tot ce ai scris tu mai sus.

    P.S. As vedea un episodul doi cu metodele pentru print prin care se percepe taza de protectie.
  • +7 (7 voturi)    
    Metoda (Joi, 25 iunie 2009, 19:56)

    Rad [anonim]

    Metoda probabil cea mai putin evidenta este prin agenti de PR. Este cunoscut ca exista provideri de PR care incaseaza "taxe de protectie", la propriu, adica sume anuale pentru "absenta vestilor proaste". Modul de decontare cu media imi scapa in detaliu, dar furnizorii de PR cu experienta au legaturi foarte solide cu media (trocuri, schimburi, kick-backs pe vanzari, scoop-uri, cash etc).
  • +1 (5 voturi)    
    Vrei sa spui ca Basescu PLATESTE sa fie injurat ? (Joi, 25 iunie 2009, 19:59)

    STERLING [anonim]

    Nu ca n-ar fi exclus, dar ar trebui ca asta sa fie principala metoda - una pur si sim-plu incomparabil mai banoasa decat toate celelelate metode.

    In plus, in asta intra la pachet si idiotizarea permanenta a romanilor, ca sa poata toti fura cu spor, pt. ca azi numai cu scandal se poate fura in liniste

    fara maneaua "josbasescu" nu se mai poate fura ceva consistent in tara asta

    STERLING - demonstrat chiar azi ca a fost incheiat ILEGAL - a beneficiat de o tacere completa.
    niciun fel de urlete si tzipete de la mr. Tolontan.
    niciun fel de urlete si tzipete de la Tapalaga.

    cat costa sa furi cu STERLING-ul Tapalaga ?

    Nota redactiei: Hotnews.ro a fost prima publicatie din Romania care a scris despre afacerea Sterling pentru ca noi am descoperit primii faptele :)
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-5386494-petrolul-din-zona-insulei-serpilor-deja-concesionat-lantului-firme-sterling-canada-melrose-edinburgh-via-midia-resources-romania.htm

    http://economie.hotnews.ro/stiri-energie-5393128-hotnews-cifrele-unei-mari-afaceri-averea-sterling-omv-din-marea-neagra-masurata-metri-cubi-gaz-tone-petrol.htm
    • +4 (4 voturi)    
      Redactie: Diferenta intre "a scrie" si (Joi, 25 iunie 2009, 21:05)

      STERLING de ieri si de azi [anonim] i-a raspuns lui STERLING

      "a face CAMPANIE" se numeste: POLITICA

      ceea ce s-a intamplat in cazul lui Monica iacob ridzi (MIR) - pe care nu pot s-o suport pt. ca e o proasta fudula - a fost totusi o CAMPANIE de presa.

      Campanie pp. folosirea MEDIA pt. raspandirea de mesaje virale si repetitive, cu un SCOP.

      Nu vad asa ceva in cazul STERLING, nicaieri, desi, chiar astazi COMISIA PARLAMENTARA a decis ca acel contract este ilegal, si urma - in mod firesc - sa RECOMANDE o ancheta PENALA in acest caz.

      Nu a mai reconadat nici ancheta, nici nu a facut PNL Plangere penala ca in cazul MIR, si nici vreo campanie de presa nu a pornit ca un taifun la auzul faptului ca Tariceanu a vandut Marea Neagra inainte chiar sa o dobandim.

      Daca PUBLICITATEA se plateste, inseamna ca si tacerea se plateste.

      Deci, cum e mr. Tapalaga ?

      ► care sunt CRITERIILE dupa care o ilegalitate se califica pt. a face obiectul unei CAMPANII de presa?

      ► cat de mare e SUMA pe care tb. s-o furi - sau s-o primesti - pt. ca sa dai apoi lectii de morala si de justitiarism la televizor ?
  • +3 (3 voturi)    
    figuri de stil la televizuinele de stiri (Joi, 25 iunie 2009, 20:00)

    Eneas [anonim]

    Epitet – este cuvantul adaugat unui substantiv , verb pentru al clasifica estetic . Exprima o insusire a obiectului pe care il pune intr-o lumina noua impresionand privitorul.

    „ Mii de coifuri lucitoare , mii de capete pletoase …de PNListi pusi pe furat '
    sau epitetul cromatic"galbena Laura Chiriac'

    Comparatia – este punerea in paralel a doi termeni pe baza unor asemanari pentru a evidentia caracteristicile unuia dintre ei .

    Fata-i rosie ca marul a lui Voiculescu'

    Metafora – este inlocuirea unui termen obisnuit (propriu) cu altul neobisnuit (figurat) pe temeiul uni\or asemanari intre ei .

    „Pe cer straluceste o mingia de foc ,elicopterul Realitatii. „

    Personificarea – este atribuirea de calitati omenesti unor lucruri , fiinte , fenomene.

    Se realizeaza mai ales cu ajutorul verbelor , adjectivelor
    „Moderatoarele jucau in vant . „

    Inversiunea – este schimbarea topici normale pentru a sublinia un anumit cuvant care va impune atentiei o idee .

    „Intr-o salbatica splendoare ,angajatii BGS bateau niste hoti care il furasera pe tatulici ,in timp ce moderaneaua Laura Chiriac cerea ca la violul ei de ex. sa vina doar politia ,cand o veni ,singura indreptatita sa o scoata de sub...daramaturi „

    Hiperbola – este marirea exagerata a realitatii pentru obtinerea unor efecte artistice .

    „ Minte de ingheata apele Antena TV si
    Realitatea
    Antiteza – este aproprierea a doi termeni opusi pentru a pune mai bine in valoare caracteristicilor lor .
    Nastase si Ridzi din poezia „ Furata Romanie

    Enumeratia – este enumeratia succesiva a partilor componente ale unui intreg pentru a sublinia caracteristice intregul descris .

    „ Vin tantarii , gandaceii, carabusii si lautarii politici la televizuini .”

    Repetitia – este repetarea cu intentii expresive a unor sunete , cuvinte , sintagme , propozitii , fraze , fragmente , …EX:Ridzi,Ridzi ,Ridzi etc
  • +2 (2 voturi)    
    Noi! (Joi, 25 iunie 2009, 20:13)

    saint [anonim]

    eu unul nu ma uit la tv.
    divide et impera! este mottoul ultimilor 10 ani din ro. adica separarea oamenilor culti de inculti. logic incultii sunt majoritari. cei culti nu prea se omoara cu urmaritul posturilor tv. concluzia ....
    manipulare.
    si atunci de nu ar proceda asa? este ceva normal intr-o tara anormala!
    v-am pupat pe portofele!
  • +7 (7 voturi)    
    excelent material! (Joi, 25 iunie 2009, 20:31)

    anda [anonim]

    da, intr-adevar, este vorba de imoralitate, de fals, de foarte multi bani publici (!), de manipulare si de multe altele... dar, dincolo de toate, citind aceste randuri am descoperit un articol de cea mai buna calitate! bravo si felicitari pt curaj, autorului!
  • +3 (7 voturi)    
    este publicitate mascata ? (Joi, 25 iunie 2009, 21:05)

    directia 5 [anonim]

    eu vad-pe Realitatea-o campanie de denigrare desantata si asta este clar platita cu mult mai mult de 200 000 euro amarati,chiar ieri la realitatea a fost prezentat un film de 3 min. in care' vedete' au fost inevitabil eba,udrea si rizi,modul tendentios in care a fost conceput si prezentat 'filmuletul' a facut ca acuzatia de 'curvarisire' implicita ce emana din acest filmulet s a pluteasca in studio ca 'musca' lui Obama si nu stiu ce l a impedicat pe ursu ca acuzatia sa nu devina si explicita,singura voce rationala din studio-S.Voinescu- a fost in permanenta bruiata si acoperita de nulitatile cu statut de invitat permanent
    Eu nu stiu daca rizi este culpabila ,prefer ca asta s o hotarasca justitia,dar declaratia ei 'nu cunosc cum s au cheltuit banii' o descalifica si cred ca gestul demisiei ar fi un gest de normaliate ,dar de aici si pana la modul de prezentare la 'realitatea' a cazului rizi, in care vinovotia este deja probata de 'colegul' tolontan este cale lunga.
    Sunt 3 luni in care eba si rizi au devenit 'stele' dar ,comisia pt, privatizarea SIDEX,legea noua de organizare TVR,returnari de TVA, nu merita oare acelasi spatiu in media romana
    • -1 (3 voturi)    
      "Prostia sta cu regele la masa" ! (Joi, 25 iunie 2009, 21:49)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui directia 5

      Draga d-le ,
      la cat de destepti sunt romanii fara gluma ,cred ca toti prostii s-au "polarizat' la PDL
      televizuinele care ii ataca in mod clar ,care le taie macaroana inainte de a deschide gura , cu papagali ca Dumitrescu ,Prelipceanu Chiriac sau de la Antene, care sunt absolut anti basescu sunt pline de invitati PDL-ori sunt idioti ca sulfina, preda, pogea ,falca si altii ca ei ori sunt vanduti ca boureanu, berceanu ,videanu ,voinescu etc
      In mod normal ar trebui sa se interzica in partid participarea la suetele Realitatea sau Antene ;dar atrasi ca mustele pe rahat ,papagalii PDL se duc ca oile la taiere doar sa se mai ii vada lumea pe sticla ;idioata politica de media ,idiot partid !
      • +1 (3 voturi)    
        nu pot fi decat deacord (Vineri, 26 iunie 2009, 0:22)

        directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Eneas -prefer o adresare directa lipsita de formalism-cu o exceptie -S.Voinescu-,este evident ca unii sunt idioti lipsiti de o logica a dialogului,altii odata intrati in malaxorul 'deontologilor' fie sunt paralizati si incapabili de o 'riposta' sau fie sunt acoperiti de echipa de zgomot
        Dar nu anvergura invitatilor este subiectul,ci modul smecheresc cu care jurnalistii mimeaza preocuparea pt aflarea adevarului,lupta de idei,discursul echilibrat si lipsit de partizanat,

        in fond partidele au fiecare 'cadrele' pe care le merita,dar presa are totusi o responsabilitate cel putin la fel de mare ca si clasa politica,or eu am impresia -poate gresesc-ca si sindicatele si 'jurnalistii' trag la aceeasi caruta cu clasa politica

        PS un comentariu si o analiza perfecta din partea lui 'STERLING' -FELICITARI
        • +1 (3 voturi)    
          Sustin ca o pauza de 2-3 luni nu strica (Vineri, 26 iunie 2009, 7:10)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui directia 5

          ..PD daca se poate abtine cateva luni de la Antene si de la Realitatea, care sunt si nocive si ingrase ,abia ca va pune in relief partizanatul acestor posturi ...si marionetele media si politice ,intro unire, vor deschide gura ca pestii pe uscat
          am o oarecare simpatie pentru Voinescu ,dar subliniez ca trebuie un om de partid de la PD care sa stie sa puna in lumina mimetismul giamparalelor media ;
          sunt de acord ca impotriva familiei iacob Ridzi se duce o campanie media orchestrata cu tinta fixa :Basescu ;orice cuvant in apararea ei ,ar turna gaz pe foc si ar permite secaturilor media o victorie ;cu o oarecare abriunere ,campania se dezumfla de la sine ;au inceput sa arata cartiere in Petrosani locuite de tigani -Bosnia- ,de care este incriminat primarul Ridzi ca si cum existenta Ferentariului e legat de 'personalitatea ' lui vanghelie ;
          daca stiu sa se abtina PDistii acum ,media va turba -de caldura ,de insatisfactie
  • -2 (2 voturi)    
    publicitate portocalie (Joi, 25 iunie 2009, 21:19)

    alegator [anonim]

    cu fonduri bugetare,sub masca rezolvarii treburilor tarisoarei,"bombardament" de publicitate personala portocalie desantata in: turism,pe santiere de pasaje si autostrazi,in fotbal si sport ,bai de multime,mitinguri electorale,extern,intern,sa, pe toate canalele media.actori: toti oamenii cu demnitati in stat, portocalii.platitori: contribuabilii.
  • -1 (3 voturi)    
    demisia: ritzi_udrea (Joi, 25 iunie 2009, 21:21)

    contribuabil [anonim]

    demisia si desfiintarea ministerelor de facut publicitate portocalie,doar e criza.pe eba,gata au subtilizat-o.psd,nu va mai lasati pacaliti si la presidentiale.****

    ce udrea e mai breaza ca ritzi.din contra.va amintiti ce reclama desantata isi facea de pasti si 1 mai,cu oul gigant si carul lui flutur,lumina de pasti,bicicleta,calaria de dirlogi,tenis la paris,delta-picioarele prin apa,sa( ei si portocaliilor,bineinteles).peste tot faceau publicitate si lui eba.
    Comunicat: CGC si CRPE cer demiterea neîntârziata a
    ministrilor Ridzi si Udrea(http://www.revista22.ro/articol-6266.html)
  • +2 (2 voturi)    
    nimic nou sub soare (Joi, 25 iunie 2009, 21:37)

    des [anonim]

    nu este o mare dezvaluire..trebuie sa fi naiv sa crezi ca televiziunea si presa nu au un rol hotaritor in promovarea unui nume sau prtid..vrei putere?/cumperi media pt a putea manipula si implicit a obtine voturi..la asta se rezuma totul:MANIPULARE si SPALARE de creier,indiferent ca e vb de politica,indiferent ca e vb de partea economica....daca nu ne-am dat seama nici dupa 20 ani inseamna ca...sintem romani
  • +1 (1 vot)    
    Udrea si Realitatea tv (Joi, 25 iunie 2009, 22:11)

    silviu [anonim]

    Unele stiri cu blonda difuzate in jurnale si care se repetau suparator erau de-a dreptul caraghioase! De pilda cea cu Udrea prin care comunica pompos ca salvamarii isi vor lua salariile Ce stire socanta!!! Merita sa o auzi din ora in ora!!!
  • +2 (2 voturi)    
    da abonamentu tvr (Vineri, 26 iunie 2009, 0:09)

    razvan [anonim]

    domnu tapalaga, mi se rupe de televiziunile private.da daca matale ai curajul sa incepi o campanie impotriva TVR te voi sustine. de ce sa platesc acest abonament daca io nu ma uit la tvr? nu ma intereseaza TVR! si mi se baga pe gat un asemenea abonament, ca sa imi belesc ochiii la TVR1, TVR2, TVR Info, TVR cultural etc...poti face de aici o campanie...daca nu...lasa vrajeala
  • +1 (1 vot)    
    delta portocalie (Vineri, 26 iunie 2009, 6:33)

    echilibru [anonim]

    a inceput noul calup de publicitate mascata portocalie! conf sar,sa,in precampanie electorala,"cadrul" ar trebui sa fie, politic, echilbrat! la nivelul acesta trebuia sa participe si ministrul de externe,sa.
  • +1 (3 voturi)    
    Tonomatele (Vineri, 26 iunie 2009, 8:25)

    AdinaM [anonim]

    Nu e nou ce scrie dl. Tapalaga, e arhicunoscut in lumea presei din Romania. Articolul e bun pt.ca sintetizeaza fenomenul. Se stie ca 99% din ziaristi sunt prost platiti, n-au caracter, n-au studii si functioneaza ca tonomatele, nu e o mare descoperire a lui Basescu sau a lui Tapalaga.
  • 0 (0 voturi)    
    manipulare (Vineri, 26 iunie 2009, 9:39)

    Puiu P [anonim]

    Este interesant cum, unii cititori, se grabesc sa traga concluzii sau sa gaseasca rezolvaril "eu nu ma uit la televizor". Probabil, nu citeste nici presa si nu se duce la biserica, nu citeste panourile publicitare, paginile de publicitate si nu se duce la cinematograf!
    Ar mai putea spune: " nu folosesc sapun si pasta de dinti " , " nu mananc aripioare picante ", " nu ma duc pe stadion " si..." nu fac sex ...protejat!?
    Va rog eu sa nu mai scrieti astfel de articole! Si asa, suntem vai de noi!
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa de protectie BGS (Vineri, 26 iunie 2009, 10:13)

    bedexe [utilizator]

    Trimitem niste "baeti" intr-o zona, fac scandal si cine intervine "operativ" ? BGS... Apoi vin cu un contract...va "asiguram" siguranta...pentru cateva mii pe luna. Si apoi liniste.

    Exista se pare mai multe feluri de taxa de protectie in Ro.

    Atentie la cercurile vicioase.
  • +1 (1 vot)    
    TVR, acolo-i buba ! (Vineri, 26 iunie 2009, 14:03)

    Stando [anonim]

    Dupa cum zicea unul de mai sus, la TVR e marlania, uite ca alesii poporului nu vor sa schimbe nimic din sandramaua aia ceausista ! Tot rumanul plateste o taxa aberanta pentru ca niste cacanari sa livreze -cui ? - niste emisiuni fara sare si piper, cu rating tinzind spre zero. In afara de politicieni, cui slujeste TVR ? Pentru ce platim a fraierii acea taxa ?
  • +1 (1 vot)    
    CNA (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 0:46)

    XXX [anonim]

    Domnule Tapalaga,
    Daca tot sunteti la capitolul televiziuni, ce-ar fi sa investigati / relatati si cum majoritatea televiziunilor cumpara membrii CNA prin diferite metode (inclusiv direct cu "valiza cu bani"). CNA este, va amintesc, institutia care ar trebui sa sanctioneze practicile mentionate in articolul curent.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă