Responsabilitate, adevar, solutii

de Dan Selaru     Romania obiectiva
Luni, 25 mai 2009, 8:55 Actualitate | Opinii

"In consecinta, un Guvern ori aplica o lege adoptata de Parlament, ori isi da demisia si pleaca acasa. Numai in Romania un Guvern in loc sa fie practic executantul legilor Parlamentului, se transforma in stapanul Parlamentului... Nu avem nevoie de un prim ministru care sa sfideze legile tarii. Avem nevoie de un prim ministru care sa execute legile votate de Parlament. Daca poate ramane, daca nu pleaca acasa... Un Guvern ori aplica legea, si repet, ori pleaca acasa. Nu poate sa aplice legea?... Pleaca acasa si lasa pe cei care pot respecta legea si Constitutia tarii.

Acum, cand era vorba de aplicarea unei legi pentru o importanta categorie sociala de care depinde viitorul educatiei din Romania, pentru ca daca vrei sa ai educatie nu poti sa ai profesori prost platiti si sa le pretinzi performanta. Poti sa le pretinzi performanta, intr-adevar, platindu-i decent si cerandu-le sa faca reforma si educatie de calitate.

In democratie si in tarile democratice saracia se eradicheaza prin educatie. Tarile care au probleme investesc in educatie pentru a iesi din saracie. Investesc in educatie prin salarii mai bune pentru profesori, prin cladiri, prin infrastructura educationala. Acum este timpul sa investim si in infrastructura educationala.

... Asa se vor da bani, eliminand risipa si dispretul fata de banul public si facand reforma si in educatie, si in sanatate si in domeniul administratiei publice. Cu aceste conditii, repet, putem avea resurse financiare. Si acea fantoma, a crizei, poate fi stapanita cu masuri rationale de reforma, de tratare decenta a acestor categorii sociale care au nevoie de sustinere financiara."

Sunt perfect de acord cu autorul. Cine e acesta? Am scos cateva cuvinte care dadeau raspunsul.

Sursa

Citeste si comenteaza pe Romania Obiectiva.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

846 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Viteza de crestere a incolutiei (Luni, 25 mai 2009, 9:32)

    Selaru cazut in cap [anonim]

    nu asa poti sa dai in cap selaru
    fa un tabelas cu succesurile si esecurile celor 3 partide dupa toate criteriile, dupa toate perioadele de guvernare si din opozitie si de la putere, sa vedem concret cu ce ne-am ales.

    pentru ca, daca dupa o perioada de crestere economica romania ramane cu deficit excesiv si - din nou - si fara ultimul petrol - dar cu o presa care a ascuns toate astea sub presa cu aceeasi consecventa din regimul psd, atunci rata de "evolutie a involutiei" este enorma

    ceea ce se traduce prin recuperari de ritm cum a fost cea din 2005-2006, care buget fara deficit, fara inflatie, cu stabilitate economica pe termen lung - recuperare care a fost distrusa in doar 2 ani de psd-pnl.

    si din nou, ca la capatul acestei caderi economice ne asteapta acelasi pnl-psd, aceeasi presa a psd-pnl-ului, aceiasi rechini stapani pe energie si banci, gata sa faca praf impreuna orice recuperare de ritm

    statistica omoara miturile mediatice selaru

    pune mana pe cifre si date si aplica aceleasi criterii tuturor-la-fel, adica practice what you preach: doctrina patriciu toti-sunt-la-fel

    daca toti-sunt-la-fel aplica-ti doctrina si aplica aceleasi
    criterii tuturor-la-fel
    • -2 (8 voturi)    
      de ce? (Luni, 25 mai 2009, 10:15)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Selaru cazut in cap

      De ce sa le aplice "criterii la fel" (btw: zici asta de cel putin 1 an, ca o placa stricata >:)

      Astia au pretins ca sunt DIFERITI! asa ca n-au decat sa suporte "alte criterii"!!!

      Pana una-alta, in loc sa faca curatenie si sa ii dea afara pe incompetenti LASANDU-I pe cei competenti sa-si faca treaba, vad ca s-au apucat sa dea afara 15 000 de oameni la gramada, pe criterii EXCLUSIV politice, ca sa puna in locul lor niste jeguri pafariste, pe UNICUL criteriu ca sunt "din gashka"!

      Pai, de epurari politice stil PSD, io-s satula, musiu! Si partea cea mai rea e ca, atunci cand or veni altii la putere, or sa trebuiasca sa-i dea afara SI pe astia, ca oricum nu se pricep la nimic si vor numa' sa-si bage labele paroase in caimac.

      Asa ca nu prea vad sperante sa se "aseze" cumva lucrurile spre bine in tzara asta - si multumita cui? Partidului si Iubitului Conducator!!!
      • +1 (3 voturi)    
        Citeste cu atentie / (Luni, 25 mai 2009, 11:07)

        Doctrina Patriciu [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        "competentii" care-au fost dati afara sunt pnl-isti?
        daca sunt pnl-isti a functionat educatia mai bine in 2008 cumva?
        uite ca orban vrea sa-i dea afara pe oamenii lui tariceanu din pnl - dar vrea sa-si pastreze in educatie.
        adica copiii de romani merita sa stea cu pnl-istii lui tariceanu pe cap, pnl-ului insa ii pute



        oamenii lui crin ii dau afara pe cei ai lui calin
        vineri, 22 mai 2009, ora 08:16
        http://www.ziare.com/oamenii_lui_crin_ii_dau_afara_pe_cei_ai_lui_calin-760361.html


        cine predica: "toti-sunt-le-fel", trebuie sa-ti explice de ce sunt "toti-la-fel"
        pt. asta trebuie sa faca comparatii intre toate partidele, dupa niste criterii

        nu tb aplicate "alte" criterii, sau niste criterii unora, si altele - altora
        trebuie aplicate orice criterii, dar "pentru toti-la-fel" asa cum zice doctrina patriciu

        iar daca vrei sa sustii doctrina lui patriciu ca "toti-sunt-la"fel" trebuie sa masori chestia asta ca s-o demonstrezi

        pt. comparatii, si masuratori obiective, exista statistici si criterii o gramada, etc.

        ai vazut vreo analiza si comparatie la televizor vreodata? nu.
        qed.

        rezultat: 1 : 0
        psdpnl vs pdl si romani (interesul public), dupa criteriul "televiziuni"
        • -1 (1 vot)    
          prostii! (Luni, 25 mai 2009, 12:48)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Doctrina Patriciu

          "Competentii care au fost dati afara" sunt din diverse partide (inclusiv PNL - si CE e cu asta? parca ne angajaseram fatza de UE ca NU mai facem "epurari pe baza de dosare") si destui din ei din NICI UN partid! Unora li s-a pus adeziunea la partid in fatza sa aleaga intre ea si demisie - oameni care nu fusesera in NICI UN partid, NICIODATA!!!

          Nu "masor" nimic! si n-ai NICI UN DREPT sa ceri asta cuiva (inclusiv mie) atata timp cat oamenii vostri se poarta JEGOS !

          Da' nu-i bai! las'! ca o sa se vada asta, la vot, n-ai tu grija! >:
          • +1 (1 vot)    
            asa e, vorbesti numai prostii PNL! (Luni, 25 mai 2009, 13:45)

            Doctrina Patriciu [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

            incepi sa-ti dai arama pe fata si sa dai ordine la toata lumea care nu e de acord cu tine



            am tot dreptul din lume sa pretind ORICUI - si PNl si PSD si PDL - sa faca bine, pentru ca PLATESC taxe, si-am platit si "la ai vostri" in PNL, si la alti "ai vostri" din PDL

            drept pt. care mi se pare corect ca, daca n-au facut nimic - membri de partid sau nu, PNl-isti sau nu - sa fie schimbati

            EXACT la fel cum sunt schimbati oamenii lui tariceanu in PNL

            adica oamenii lui tariceanu - ca si tariceanu insusi - au inceput sa puta in PNl - dar pt. copiii romanilor ar trebui sa fie foarte buni !
  • +5 (7 voturi)    
    Doctrina Patriciu (Luni, 25 mai 2009, 10:44)

    Ioana [anonim]

    PSD, PNL, PDL: succesuri si esecuri 1990-2009

    Doctrina Patriciu vrea ca: noi, romanii, sa nu vrem politica. vrea ca in locul nostru sa voteze, paradoxal, TOCMAI cei care vor politica, adica doar 20% dintre romani care sunt membri DE PARTID, plus restul de 10% oameni saraci cumparati cu bani.
    Doctrina Patriciu vrea ca romanii sa nu vrea politica, pentru ca "toti-sunt-la-fel"

    Si ca sa ne convinga, ni se serveste spalarea pe creier mediatica - in locul oricarei comparatii dupa criterii obiective, aplicate, dupa cum spune Doctrina insasi, "tututor-la-fel"
    Ca sa vedem concret de ce "toti-sunt-la-fel"
    TOTI au TOATE TELEVIZIUNILE?
    TOTI au furat si ultimul gram de PETROL din Romania?
    TOTI si-au batut joc de autostrazi cand au avut bani?
    TOTI au distrus economia pe timp de crestere economica?
    TOTI au guvernat pe "crestere economica"?
    TOTI au confiscat "cresterea economica" in folosul PARTIDELOR lor?
    TOTI au facut Reforme?
    TOTI au fost dispusi sa-si sacrifice "clientele politica" si sa iasa de la guvernare doar pentru ca nu mai puteau indeplini reformele promise?
    TOTI au dat Romania inapoi?


    (...)
    Drept urmare:

    Nu vom vedea niciodata vreun Propagandist DP (al doctrinei patriciu) facand astfel de analize,
    - odata pentru ca in orice comparatie, analiza sau statistica, partidele lor, PSD si PNL, au facut la putere - atat separat cat si impreuna - absolut TOATE lucrurile pe care, avand televiziuni , le atribuie altora.

    - apoi pentru ca, avand televiziuni, pot sa serveasca orice gogoasa (Oprescu, Antonescu) - sau orice mit ("toti-sunt-le-fel") si sa-l vanda cu profit pentru ei, asa cum au vandut: "economia duduie" care a facut din 500.000 de romani robi pe viata la banci
    • 0 (0 voturi)    
      toti - dar mai ales PD >:) (Luni, 25 mai 2009, 12:50)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Ioana

      ... care, cu exceptia intervalului 2000 - 2004, a fost partener la guvernare in TOATE guvernarile!!! >:

      Si care s-a dovedit ca era intr-adevar prieten, in umbra, cu PSD >:)

      Pe cine crezi tu ca mai aburesti, tovarashe? :-p
      • 0 (0 voturi)    
        pai atunci ce ramane din "toti-sunt-la-fel" ? :)) (Luni, 25 mai 2009, 14:14)

        ISTORIA nu e membru de partid [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        daca vii cu "toti-dar MAI ALES X.... " :)))) Tovarase ?
        atentie la "doctrina"
        si nu mai minti


        ► Guvernarile Romaniei Rompres 1990-2008
        Sursa:
        http://documentare.rompres.ro/guverne.php


        2= ‘90-92 PSD+PNL+PDL
        2= ‘92-’94 PSD+PNL
        2 = ’95-96 PSD
        4= ‘97-2000 PDL+PNL
        4= 2000-2004 PSD
        2= 2005-2006 PDL+PNL
        2= 2007-2008 PSD+PNL
        TOTAL = 18 ani

        ► CRITERIU: timpul cat au detinut mandatul de a guverna

        CEI MAI MULTI ANI LA PUTERE, separat si impreuna:
        PSD+PNL = 16

        2= ‘90-92 PSD+PNL+PDL
        2= ‘92-’94 PSD+PNL
        2 = ’95-96 PSD
        4= 2000-2004 PSD
        2= 2007-2008 PSD+PNL

        CEI MAI PUTZINI ANI LA PUTERE
        PDL = 8

        2= ‘90-92
        4= ‘97-2000
        2= ‘2005-2006


        ► CRITERIU: timpul cat au detinut mandatul de Prim Ministru

        PSD = 9
        1 = ’90-‘91
        4 = ’92-‘96
        4 = 2001-2004

        PNL = 4
        4 = 2005-2008

        PDL = 0
  • 0 (2 voturi)    
    Responsabilitate PNL 2008 (Luni, 25 mai 2009, 11:13)

    Doctrina Patriciu [anonim]

    2008, Vosganian: Răspunderea pt ce face PNL astazi

    “revine viitorului guvern”


    Atat valoreaza *responsabilitatea* PNL si a Presei


    2008, Vosganian: răspunderea revine viitorului guvern

    BBC, 15 ianuarie, 2008, V Vosganian: (pentru anul 2009) "răspunderea revine viitorului guvern"

    "în anul 2009", a mai spus el, "bugetul va avea peste cinci miliarde de euro venituri în plus faţă de 2008. oare e atât de mult pentru românia să plătească din aceşti bani în plus un miliard pentru a termina definitiv această problemă a pensiilor?"
  • 0 (2 voturi)    
    mda (Luni, 25 mai 2009, 11:35)

    Alex [anonim]

    Ok, guvernul isi da demisia si pleaca, pleaca si presedintele caci si-a cam asumat raspunderea pentru guvern. Toti multumiti ca a murit inca o capra. ...si dupa ce facem? niciun partid nu e pregatit de guvernare cu atat mai putin cele din oppozitie(adica pnl-ul de fapt).
    Eu as avea pretentia sa demisioneze guvernul cand raul pe care il fac e mai mare decat raul absentei lor ...sau, nu e cazul la noi acum, cand exista altii mai buni.
  • 0 (2 voturi)    
    D. Selaru n-are alternative, dar le cere din cer. (Luni, 25 mai 2009, 12:56)

    Tata Omidu [anonim]

    In principiu, Dan Selaru pune corect problema, dar se preface ca are rezolvari pe care a uitat sa le prezinte, dupa ce duplicitatea votarii legii amintite inainte de blocarea aplicarii ei, au fost practicate, pe rand, de toate partidele ramase in parlament:
    -PNL+UDMR la sfarsitul anului trecut, prin doua ordonante, una declarata neconstitutionala, iar cealalta cu nimic mai buna decat prima;
    -PDL+PSD+PC in acest an, cu aceleasi metode si atitudine fata de respectarea legii.

    Oricare nou guvern, format numai din necompromisi si principiali, cum ar fi minoritatile din camera deputatilor, independenti sau tehnocrati-cu ce sustinere parlamentara?- s-ar plasa in aceeasi dilema:
    -ori executa legea de majorare a salariilor profesorilor, ori pleaca, pentru ca altfel nu ar avea cum sa respecte acelasi principiu.

    S-ar putea intelege ca Dan Selaru pledeaza pentru aplicarea legii de majorare a salariilor, ca solutie anticriza si de supravietuire a guvernului urmator. Asta le intrece pe toate, mai ales cand vine din partea unui om format printre rigorile matematicii. Cred ca are loc de ratiuni mai demne, dar se conserva pentru vremuri mai propice.
    • 0 (0 voturi)    
      da' de unde! (Luni, 25 mai 2009, 13:17)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Tata Omidu

      Singurul lucru care se intelege clar este ca Boc e un gargaragiu!

      Si oricum, NU Selaru trebuie sa "gaseasca alternative" - ca eu nu-l stiu, nici sa pape bani (platiti din impozite luate DE LA MINE!) nici sa fie pe vreo lista de "candidati" >:
      • 0 (0 voturi)    
        Stii deosebirea dintre o musca fara cap si (Luni, 25 mai 2009, 14:30)

        Tata Omidu [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        una care se baga in lapte?
        In cazul tau nu e niciuna.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa este (Luni, 25 mai 2009, 14:34)

      Doctrina Patriciu [anonim] i-a raspuns lui Tata Omidu

      PNl acuza ca nu se aplica aceasta lege - si-n acelasi timp acuza ca guvernul nu ia masuri impotriva crizei

      ori, daca guvernul ar aplica legea salariilor cum zice PNl, ar deveni iresponsabil pt. ca n-ar mai putea lua masuri impotrriva crizei
      din aceasta dilema PNl nu poate iesi :))))


      ♦ PSD si PDL au votat legea salariilor profilor din postura de partide DE OPOZITIE, care se pp. ca nu au la dispozitie decat datele furnizate oficial de partidul de la PUTERE, PNL
      In timp ce PNL a adoptat in 2007 legea pensiilor din postura de partid de al PUTERE, si inca, asumand obligatii viitoare pe RESPONSABILITATEA viitorului guvern.
      Asta mi se pare nu imposibil - pt. ca uite ca se poate si asta - dar e incredibil dpdv al IPOCRIZIEI de astazi a PNL


      ♦ MAREA IPOCRIZIE: dupa circul cu salariile profesorilor, PNL vrea astazi marirea pensiilor


      Ping-pong cu punctul de pensie

      13 Mai 2009

      Liberalii erau cât pe ce să-i dea în campanie
      o lovitură guvernului Boc folosind reţeta PSD.

      Mai exact, PNL a propus o serie de amendamente la o ordonanţă care stabilea valoarea punctului de pensie, vizând majorarea acestuia la 761,85 de lei, un model similar aplicând anul trecut şi social-democraţii în cazul creşterii salariilor profesorilor. Numai că succesul PSD nu a fost reeditat de PNL, care a reuşit însă să-i facă pe unii social-democraţi şi democrat-liberali să voteze împotriva ordonanţei propriului guvern.

      Amendamentul a trecut cu 50 de voturi „pentru” şi 29 împotrivă, având voturile PSD, dar şi 6 „pentru” de la PDL. Decizia i-a făcut însă pe democrat-liberali şi pe o parte dintre PSD-işti să voteze împotriva ordonanţei, care, în cele din urmă, a fost amânată pentru la toamnă deoarece nu a întrunit numărul de voturi necesar adoptării.



      http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/850812/Ping-pong-cu-punctul-de-pensie/


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri