O saptamana in Romania

de Emil Stoica     Jeopardy
Joi, 14 mai 2009, 21:08 Actualitate | Opinii

Intr-un fel am un avantaj: vin in Romania doar de 2-3 ori pe an asa ca pot sa-mi dau seama daca si ce anume s-a schimbat. Anumite lucurui se schimba, si chiar destul de repede, altele par a nu se schimba niciodata. Cele de mai jos s-ar putea sa nu fie adevarate, ele se bazeaza pe observatii personale in perioada 16 - 23 aprilie:

Drumurile: au ramas la fel ca anul trecut, poate un pic mai proaste. Autostrazi si variante ocolitoare ale localitatilor se construiesc in ritm de melc. Exista drumuri nationale pline de gropi unde mergi cu o viteza de 40-50 km/h. Oamenii inca ies la poarta si se uita la masinile ce trec pe soseaua nationala in fata caselor lor. Stau si ma intreb cu cat este mai scurta viata acestor oameni care nu numai ca respira un aer murdar, dar sunt expusi unui risc ridicat de accidente. Poate nu mai scurta decat a bucurestenilor?

Desi drumurile sunt proaste si multe localitati au strazile neasfaltate iar multe case nu au utilitati, totusi casele sunt din ce in ce mai mari, cat mai mari, cat mai impunatoare, cat mai scumpe. Cu toate astea impozitul pe case este un mizilic, doar o fractiune din cat se plateste in Occident. Nu ar fi oare mai bine ca impozitele locale sa creasca? Daca iti permiti un palat, oare un impozit local de 200 de euro nu este cam mic?

Autostrada Bucuresti - Ploiesti: am vazut din avion ca se lucreaza la aceasta austostrada. Insa nu il cred pe dl. Berceanu ca se va deschide in iunie 2010. Daca se va deschide intr-adevar atunci, probabil ca - asa cum ne-a obisnuit deja prin legatura feroviara dintre Bucuresti si Aeroportul Otopeni - ei bine, probabil ca va fi inchisa in august 2010.

Religia: cred ca am devenit din ce in ce mai bisericosi. Am vazut multe biserici noi si in constructie, in aceleasi localitati fara canalizare si cu drumuri proaste. Am vazut mai multi oameni la biserica iar cateva cunostinte care sunt oameni de afaceri si-au marit donatiile catre biserici.

Cersetori: nu am vazut. Nici macar in metrou. Este adevarat ca nici nu m-am uitat dupa ei si nu am stat decat o saptamana, mai mult cu fundul in masina. Insa nu imi amintesc cersetori. Au disparut?

Parcuri: panourile cu “Nu calcati pe iarba” inca exista. M-am bucurat sa vad ca exista initiative civice pentru a schimba legea in acest sens.

Initiative civice: ca o nota generala am auzit din ce in ce mai multe cazuri de oameni care nu asteapta ca altcineva sa le rezolve problemele. Ba ca este vorba de un parc pe care unii vor sa construiasca, ba ca e vorba de o cetate pe care unii vor sa o transforme, ba ca este vorba de construit inca un etaj care deranjeaza vecinii, ei bine am auzit de initiative civice care au reusit sa-i blocheze pe “intreprinzatori”.

Piste ciclabile: am vazut ca sunt respectate in multe locuri, mai ales acolo unde sunt protejate cu tarusi de fier destul de solizi. In schimb, langa Universitate, masinile foloseau pista ciclabila pe post de parcare. As vrea sa vad insa si o retea ciclabila nationala, sa poti sa mergi linistit cu bicicleta de la Bucuresti la Cluj, de exemplu.

Alte lucruri despre Bucuresti. Este mai curat. Sunt mai multe locuri de parcare, mai ales la marginea strazilor insa exista prea putine parcari construite. Gradinita la care am fost acum 30 de ani arata acum mult mai bine, este curata, colorata, prietenoasa; are asistenta medicala la intrare, fiecare copil are dulapiorul lui, etc, etc. Un pas mare inainte.

Soferii: in cadrul UE cred ca avem cei mai multi pretendenti la rolul de Michael Schumacher, mai ales pe autostrada. Chiar trebuie sa conducem ca niste inconstienti?

Gigi Becali: am fost inundati, mai ales la TV, cu stiri despre si cu Gigi Becali. Nu stiu care a fost intentia realizatorilor, insa mi-a lasat un gust amar.

Citeste si comenteaza pe Jeopardy.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

5062 vizualizari

  • +12 (14 voturi)    
    cersetori.... (Joi, 14 mai 2009, 21:33)

    undo [anonim]

    Cersetorii au emigrat stimabile.... Ii vezi prin Venetia, Roma, Viena, Londra, Paris.
  • +3 (7 voturi)    
    hi hi (Joi, 14 mai 2009, 21:36)

    razvan [anonim]

    mare adevar...frumos spus

    se mai schimba putin putin dar chiar in ritm de melc...
  • -1 (13 voturi)    
    trist (Joi, 14 mai 2009, 21:46)

    Ionut [anonim]

    Am venit si eu de Pasti acum acasa, insa nu simt decit compasune pentru cei ce incearca sa traiasca normal si demn in Romania, si mai mult decat scarba pentru cei care au spalat cu Romania pe jos dupa 89 pana azi si inco vor sa o faca in continuare. Oricum ar fi, nu ma mai intorc decat sa-mi vizitez parintii. Chiar nu cred ca o cronica a schimbarilor vizibile schimba faptul ca inca 20 de ani de incercari for fi in zadar pentru a da la brazda un popor ramas cu sechele dupa comunism.
    • +6 (20 voturi)    
      Mda (Joi, 14 mai 2009, 22:25)

      schrk [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      Si din cauza unora ca tine spala altii pe jos cu Romania... Romanu cand pleaca afara, prima data uita ca e roman apoi incepe sa dea cu tifla la "prostii" ramasi in tara.
      Decat sa faci pe interesantu, mai bine ai avea o initiativa civica pt tara in care ai crescut. Lucrurile se schimba daca incerci sa lupti, nu sa fugi si apoi sa te dai rotund de pe margine...
      Eu am avut ocazia sa plec for good, poate pe bani de 10 ori mai multi ca aici, dar vreau sa fac ceva pt tara mea si sa apuc ziua in care romanii vor arbora steagul Romaniei la poarta cu mandrie!
      Totul porneste de la oameni, banii, politica etc sunt facuti de oameni. Asa ca hai sa incepem noi sa fim oameni intai!
      • +4 (20 voturi)    
        O opinie sincera (Joi, 14 mai 2009, 23:31)

        Johnny Rebel [anonim] i-a raspuns lui schrk

        Nu tata. A plecat din tara pentru ca i se pare de C*C*T! Viata e scurta si nu are sens sa ti-o petreci printre imbecili. Cu riscul de a te muta intr-o alta tara, in care nu ai fost format cultural, merita totusi sa pleci. E singura optiune pentru un om care cauta un trai decent intre alte fiinte umane cu care sa poata comunica. E optiunea persoanelor care cauta un sens sau un echilibru.

        Cei mai multi romani sunt lasi si fie nu au curajul sa paraseasca tara, fie isi imagineaza ca lucrurile sunt tolerabile si traiesc in RAHAT pana in gat.

        Cei care sunt sinceri in eforturile de a imbunatati Romania sunt demni de mila, din punctul meu de vedere.

        De ce sa iti irosesti scurta viata, cand in alta tara ai parte de posibilitati de dezvoltare spirituala mai bune. Omul e facut sa traiasca intre oameni, nu intre vite vulgare bigote.
        • -1 (1 vot)    
          Palestinizarea Romaniei (Vineri, 15 mai 2009, 14:03)

          Axul [anonim] i-a raspuns lui Johnny Rebel

          Palestinizarea este procesul prin care populatia unei tari este fortata sa plece, pentru a face loc altui popor.
          Utilizarea fortei este cea mai proasta optiune, asa ca acum se folosesc metode mai subtile, care sunt si mai eficiente: vezi comentariul semnat Johnny Rrebel.
          Atat i-a fost euro-spalat creierul, incat crede ca pana si Decebal a fost un las, pentru ca "si-a irosit scurta viata, cand in alta tara avea posibilitati de dezvoltare mai bune".
      • +5 (11 voturi)    
        Mda, mda (Joi, 14 mai 2009, 23:47)

        eee [utilizator] i-a raspuns lui schrk

        Si mataluta care va sa zica ce ai facut in toti anii astia cat ai ramas in tara? In ce masori contributia dumitale la progresul imens al tarii? Ca din astia cu papagal mare tot am vazut /auzit
      • +3 (3 voturi)    
        Interesant si rotund pe margini (Vineri, 15 mai 2009, 16:51)

        costica lasul [anonim] i-a raspuns lui schrk

        Esti penibil de-a dreptul! Ai avut cel mult o sansa sa pleci si ai ratat-o si acum faci pe patriotul ! Ti-ai da 5 ani din viata acum sa o tai prin vest "for good", dar sansele nu vin usor si mereu ! Criza o sa tina vreo 3-4 ani, nu mai ai acum unde sa pleci si asta te inerveaza, patriotule!!! Pe ce initiative civile ti-ai pus tu numele in cap de lista? Cum ai incercat tu sa schimbi Romania, in timp ce erai bombardat cu cereri din vest de mutare a adresei, ce idei patriotice ai avut si unde sunt? numeste una cu numele tau in cap de lista! Fac pariu ca nu ai nici o idee viabila, doar obisnuita " eu sunt Gica contra, oricum nu e nimic care functioneaza pe aici" TU esti o rusine pentru natia asta !
      • +1 (3 voturi)    
        hm (Sâmbătă, 16 mai 2009, 0:07)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui schrk

        cred ca e foarte usor sa judeci si sa crezi ca daca ai ramas in tara chiar faci ceva pentru ca lucrurile sa se schimbe .... cate milioane de romani au 'decis' sa ramana in tara??? unde e schimbarea asta pentru care spuneti ca luptati?
        Poate ca si din afara facem o multime de lucruri pozitive pentru a schimba cumva imaginea Romaniei ... te-ai intrebat vreodata asta?
      • -1 (3 voturi)    
        las' ca esti tu mai breaz (Sâmbătă, 16 mai 2009, 9:20)

        nicubila [anonim] i-a raspuns lui schrk

        ce fain spui tu acolo ca "mai bine ai avea o initiativa civica". ce-ai facut tu in afara de a scrie pe bloguri? aaa, ca ai tu planuri mari, dar care pe moment inca nu le poti pun in aplicare, mai trebe sa strangi capital....

        ca altii critica Romania? excelent. ii putin paradoxal, da ii una dintre cele mai bune cai de a inbunatatii ceva, atfel nimeni nu se simte. vestul Europei, cu Olanda in frunte, is tarile pe care cetaenii lor le critica cel mai mult (studiu). cocluzia era ca exista o corelatie f ridicata intre critica si gradul de dezvoltare.

        steaguri, cantece...crezi ca asta ii calea sa promovezi Romania in afara?...
      • 0 (2 voturi)    
        Timp pierdut (Sâmbătă, 16 mai 2009, 14:58)

        Sephora [anonim] i-a raspuns lui schrk

        Mi-am pierdut 1 min din viata citindu-ti comentariul tau de-a dreptul aberant.Spune-mi si mie intitiativele tale ca sunt foarte curioasa...nu esti nici primul nici ultimul "cica patriot" cu gura mare de care dau...Tu nu te gandesti k poate de dincolo avem sansa sa schimbam viziunea pe care au au celelalte tari despre Romania?(viziunea uneori deloc imbucuratoare..)Dar las` k stii tu mai bine
      • 0 (0 voturi)    
        concret? (Luni, 18 mai 2009, 11:45)

        curios [anonim] i-a raspuns lui schrk

        Si cam ce anume vrei tu sa faci pentru tara ta? poti da un exemplu concret? Cat de mic, ca de exemplu, "am ajutat o baba sa treca strada" sau "am pus apa la un pom din fata blocului" chestii marunte dar care se aduna si dau un exemplu pozitiv. Astept raspunsul tau. Sau esti vreun soi de papagal si (tu) nu stii inca?

        Imi (dis)plac nespus oamenii care iau atitudine civica: atitudine impotriva homsexualilor, atitudine impotriva tiganilor, atitudine impotriva manelelor etc. Dar nu am vazut UNUL macar sa dea si el cu matura pe palier. NU, noi avem oameni de serviciu. Noi avem bani, noi suntem boieri, noi suntem ctitori, noi suntem cu drapelul la poarta, noi suntem buricul... Altii sunt de vina! Noi... niciodata.
  • +2 (16 voturi)    
    Romania (Joi, 14 mai 2009, 22:08)

    noi toti [anonim]

    iubesc Romania cu fiecare fibra a fiintei mele. avem cea mai frumoasa tara, avem cele mai variate peisaje si cele mai frumoase... am vizitat aproape tot sudul Europei, am fost si in Caraibe... Romania este cea mai frumoasa tara...
    noi, romanii, suntem un popor de oameni inteligenti si creativi.
    daca nu ar trai unii dupa sloganul ”sa moara si capra vecinului”, daca ne-am mobiliza un pic, doar un pic, am fi cei mai buni din Europa... un pic de corectitudine, un pic de respect pentru cei de alaturi, un pic de responsabilitate si am fi cei mai si cei mai...
  • -1 (9 voturi)    
    tousi capra (Joi, 14 mai 2009, 22:55)

    radu [anonim]

    in general sunt de acord cu tine. tousi, chestia aia cu impozitele pe case e cam cu capra vecinului. daca un om isi construieste o casa, asa cum poate si isi doreste el, iar statul nu-l ajuta cu absolut nimic, nici macar strada sau gaze nu pune, de ce ar trebui sa plateasca un impozit mare?
    • +10 (10 voturi)    
      pt. Radu (Vineri, 15 mai 2009, 0:14)

      Emil Stoica [anonim] i-a raspuns lui radu

      draga Radu,

      Multumesc de interesul pentru articol.

      Vorbeam de impozitul local care merge la primarie. Eu nu pot sa inteleg cum poti sa iti construiesti un palat, dar sa nu ai strada asfaltata si curata, sa nu ai canalizare, sa nu ai apa curenta pe motiv de lipsa de fonduri pe plan local.

      Cunosc cazul unei localitati din Ardeal (da, Ardeal) de vreo 2.000 de familii care, desi are un proiect prin care poate obtine finantare de la UE de 75% din costul canalizarii din localitate, totusi primaria nu face eforturi pentru a acoperi restul de 25%, cu toate ca localitatea este extrem de prospera si care in 5-6 ani ar putea rambursa o eventuala finantare prin banca. Motivul invocat de primar: lipsa de finantare la nivel local.

      Cum sa-l ajute statul altfel? Adica de unde sa ia statul banii pentru cei 25%? De la bucuresteni sau timisoreni sau brasoveni? Cine sa plateasca? Nu ar fi cazul ca acei cetateni sa se ajute si singuri? Mai ales ca si-ar putea permite, numai ca asa ne-am invatat, sa ne dea statul totul si noi sa nu dam nimic la schimb, chiar daca beneficiem direct...

      Deci daca este vorba de capra vecinului in acest exemplu, vinovatii sunt tocmai cei care nu vor sa plateasca astfel de taxe pentru astfel de obiective.

      Sper ca ti-am raspuns la intrebare.
      • +2 (6 voturi)    
        da, multumesc (Vineri, 15 mai 2009, 9:37)

        radu [anonim] i-a raspuns lui Emil Stoica

        asa pusa problema e ok. eu nu intelegeam de ce doriti impozite mai mari la serviciile dezastruoase pe care autoritatile locale le ofera. e un cerc vicios: autoritatile spun ca nu au bani, iar propietarii se intreaba pentru ce sa plateasca impozite oricum, sunt localitati in care modul de investire a banilor obtinuti din impozite este revoltator, si atunci nu te poti mira de ce oamenii evita sa plateasca. cu capra vecinului spuneam doar ca pare un cliseu ideea ca ia uite romanii nesatui si parveniti ce casoaie isi fac. cred ca umbland prin Europa ati vazut case si mai mari, si mai numeroase, asa ca nu cred ca e dovada de parvenitism ci dorinta de a trai mai bine, asta nefiind ceva rusinos, cred eu.
        oricum, multumesc pentru raspuns
    • +6 (8 voturi)    
      "Capitalistii" din RO (Vineri, 15 mai 2009, 8:47)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui radu

      Gandesc toti ca tine: "Ce nu e in curtea mea, nu ma intereseaza".

      -- Da-l naibii de sistem de irigatii! Ia sa fur si eu o teava ca asa a facut si vecinu.
      -- De ce sa contribui cu 5% din venit la reabilitarea drumului pe care merge si vecinul meu, cand pot da 10% din venit pt piese de schimb la masina... insa masina o folosesc doar eu.
      -- De ce sa platesc pt ridicarea gunoiului cand tot satul il arunca 1km mai incolo, pe camp? Adica ce, eu is mai fraier?

      Cand intr-un sat ai 90% din populatie cu limuzine, nu mi se pare ceva anormal ca acestia sa plateasca taxe mai mari, DAR sa primeasca in schimb drumuri facute bine!

      Dupa cum vezi, aici nu e vorba de moartea caprei vecinului, ci de prostie combinata cu egoism. Lumea e unita doar pt o singura idee: "de vina sunt altii!" (unde altii = moldovenii, oltenii, bucurestenii, ungurii, masonii, arabii, americanii, cei din satul vecin, tiganii, .... gasim noi pe cineva)
  • +2 (14 voturi)    
    cale batuta (Vineri, 15 mai 2009, 0:24)

    alex [anonim]

    Cineva spunea mai sus ca "Viata e scurta si nu are sens sa ti-o petreci printre imbecili", referindu-se la Romania. Vestea buna e ca procentul de imbecili a scazut odata cu plecarea dumisale.
    Eu sint unul din cei care a plecat din Tara, dar nu definitiv. Am avut stupoarea sa constat ca Occidentul mult laudat si tamiiat nu e chiar asa cum se vede in filme si cum tot incearca sa-l ridice in slavi unii indivizi care si-au amputat sufletul si si-au largit burdihanul. Nu sintem mai prosti sau mai badarani ca altii, dar am avut nenorocul ca pina acum citiva ani sa stam cub presiunea evenimentelor germinate undeva prin est. Lucrurile au inceput sa se miste inca de acum citiva ani. Incet, dar se misca in directia buna.
    • +5 (7 voturi)    
      Va multumesc! (Vineri, 15 mai 2009, 11:12)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui alex

      Excelent comentariul. Nu sunt printre cei care au ales sa plece din tara. Nu sunt un incuiat si am vazut destule tari. M-au impresionat si m-au fascinat. Dar am ramas aici sa muncesc, sa ma perfectionez si poate prin putinul pe care il fac sa reusesc sa schimb unele lucruri. Nu se pot schimba mentalitati, nu se pot schimba compartamente imediat. Nu trebuie blamati cei care au ramas aici. Sunt fricos pentru ca am considerat ca se pot indrepta lucrurile? Ca putem reusi ca tara? Asa pot spune si eu ca cei care au plecat sunt cei lasi. Ca au fugit de greu. Dar nu cred asta. Ei au avut de infruntat problemele dintr-o tara necunoscuta, cei care au ramas au de infruntat societatea de aici. Haideti sa nu aruncam cu noroi unii in ceilalti si sa incercam sa ne gandim cu ce putem ajuta.
      Si ca sa fac o referire la articol, sunt de acord sa platesc taxe si impozite mai mari, dar cu acestea sa se construiasca tara. Incet-incet se vor schimba lucrurile si aici. Nu ne plangeti de mila, pentru ca noi nu ne plangem de mila. A fost alegerea noastra sa ramanem in tara si sa muncim aici.
      • +2 (4 voturi)    
        cand esti tanar esti visator (Vineri, 15 mai 2009, 13:02)

        un roman [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Asa am crezut si eu , in 1990, dupa mineriada, eram tanar absolvent de facultate, visator si patriot, colegii mei au plecat dupa evenimentele cu minerii, eu nu am vrut, am ramas pe baricade sa ridic Romania. Acum, la 44 ani, fara energia de la 24 nu mai am aceleasi idei, imi dau cu pumnii in cap cand compar realizarile mele cu cele ale colegilor si prietenilor care au avut inspiratia sa plece afara. Cand ma intorc in tara si cand fac de la granita de vest la Constanta mai mult de 14 ore incep sa plang , imi aduc aminte ca intr-o singura zi mi-am vizitat 3 prieteni plecand dintr-un orasel micut din Germania, vizitand Belgia undeva langa Bruge si apoi ajungand dincolo de Paris spre sudul Frantei, mergand cu masina cu viteza legala si asta in mai putin pe 6 ore de condus efectiv. Mergand cu masina, nu numai pe autostrada, vezi cel mai bine diferentele intre Ro si restul tarilor. Cum saridici ceva cand esti aproape singur dar mai ales cand ceilalti nu fac altceva decat sa-ti dea la picioare??? Concluzia: mi-am irosit energia degeaba, acum este tarziu, chiar daca uneori ma revolt.
        • -1 (1 vot)    
          nu te mai vaicari! (Vineri, 15 mai 2009, 20:43)

          vasile [anonim] i-a raspuns lui un roman

          Amice,nu te mai vaicari degeaba;în plus mai poti si acum sa emigrezi daca vrei,nu te opreste nimeni oricum.Cea mai buna metoda este de a te implica,implicarea începând de exemplu,cu simpla participare la vot(am impresia ca tu esti unul dintre aceia care nu se duc la vot fiindca "oricum toti sunt la fel, nu ai pe cine sa alegi", am dreptate?)Numai asa se poate schimba ceva ce nu îti place,si oricum daca esti sincer trebuie sa recunosti ca s-au schimbat enorm de multe în ultimii 20 de ani(îti amintesti ca acum 20 de ani ideea ca tara noastra sa apartina de UE---pe atunci CE---era de-a dreptul utopica?)
    • 0 (2 voturi)    
      spor la treaba (Vineri, 15 mai 2009, 17:14)

      costica [anonim] i-a raspuns lui alex

      Asa este! LOL! Ai grija sa nu te imbogatesti, asa tam-nesam! Si intoarce-te cat mai repede in tara, sa nu pierzi prea mult din cuceririle post comuniste! Ori esti masochist, ori P...!
  • +2 (4 voturi)    
    pista ciclabila? (Vineri, 15 mai 2009, 11:58)

    francofonul [anonim]

    farate unde locuiesti de ai vazut tu pista ciclabila lunga ca de la Cluj la Bucuresti? ai? ca eu locuiesc in tara cu Turul Frantei si nu exista asa ceva! acum nu exagera, pastreaza limitele rezonabilului. daca ziceai autostrada Cluj-Bucuresti nu m-as fi mirat, ca e normal sa fie.
    • +3 (3 voturi)    
      pt Francofonul (Vineri, 15 mai 2009, 15:33)

      Emil Stoica [anonim] i-a raspuns lui francofonul

      draga Francofonul,

      uite un link catre o harta care arata cum reteaua de piste si de rute ciclabile acopera o tara intreaga. Este din Europa, vecina cu Franta :)

      Sunt convins ca tari mai avansate precum Olanda sau Danemarca sunt chiar mai bine organizate.

      http://www.sustrans.org.uk/webfiles/general/sustrans-map-2009.pdf
    • +1 (1 vot)    
      loire à vélo (Vineri, 15 mai 2009, 19:50)

      jo [anonim] i-a raspuns lui francofonul

      de loire à vélo ai auzit? iata un link:
      http://www.loire-a-velo.fr/

      faza frumoasa e ca retzeaua de pe valea loirei se continua pana la belgrad:
      http://www.eurovelo6.org/etapes/vienne_budapest/folder_listing

      nu ar fi frumos sa fie pana la constantza?
  • +1 (7 voturi)    
    Regrete... (Vineri, 15 mai 2009, 12:21)

    catalin [anonim]

    Trebuie sa recunosc ca traiesc in afara tarii de cativa ani buni. In tot acest timp insa am suferit enorm gandindu-ma de cata lasitate am dat dovada parasind tara care mi-a oferit totul si care m-a format. In tarile in care am trait in tot acest timp este mult mai rau decat in Romania, nu exista caldura sufleteasca, oamenii sunt extrem de egoisti si reci, infrastructura aproape inexistenta sa nu mai vorbim de protectie sociala. Atunci cand le arat celor de aici poze din Romania, cand le povestesc despre romani, simt o satisfactie enorma, oamenii sunt realmente fascinati si in acelasi timp invidiosi. In aceste tari se fura ca in codru, clasa de mijloc este inexistenta, respectul de sine si corectitudinea sunt de mult uitate. Comparand imi dau seama cat de mult am pierdut parasindu-mi tara. Nu ascund ca ma roade chiar invidia fata de cei care au ramas dar acum nu cred ca mai exista cale de intors, imi voi purta crucea pana la capat. Nu as vrea sa dau o tenta filozofica, insa este aproape incontestabil ca abia atunci cand pierzi ceva realizezi cat de bun era in realitate. O sa ma opresc din pacate aici deaorece trebuie sa ajung la Mogadiscio inainte de lasarea serii. Bucurati-va de ce aveti si nu faceti ca mine, Romania este una dintre cele mai frumoase si bogate tari, daca nu cumva cea dintai !
    • 0 (2 voturi)    
      Somalia? (Vineri, 15 mai 2009, 12:52)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Vad ca ti-ai ales Somalia ca si tara de emigrare? Atunci nu ma mira comentariul tau :))
    • 0 (2 voturi)    
      Repejor inapoi (Vineri, 15 mai 2009, 17:05)

      costica [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Nu cred ca trebuia sa pleci niciunde! Esti un mincinos sadea! Halal roman!
    • +1 (1 vot)    
      imi aduce aminte de o vorba faina... (Sâmbătă, 16 mai 2009, 9:30)

      nicubila [utilizator] i-a raspuns lui catalin

      "Cand o fsot bine n-o fost bine, acuma ca nu-i bine ii bine?"
  • -1 (1 vot)    
    Pentru Catalin (Vineri, 15 mai 2009, 12:50)

    Daniel X [anonim]

    Catalin,emigratia in Somalia nu e o solutie !
    Pana una alta,in Romania e mai bine decat acolo.
  • -1 (3 voturi)    
    Pentru Catalin de la Andrei. (Vineri, 15 mai 2009, 13:48)

    XXX [anonim]

    Catalin,

    Eu cred ca ai procedat corect. Orice experienta este buna. Si poate o sa-ti foloseasca! Cel putin tu traiesti in natura, esti bio, iar eu stau si muncesc in aer-conditionat. Tu mananci antilope crescute in padure iar eu mananc pui de avicola.

    A+
    • -1 (1 vot)    
      Parerea mea (Vineri, 15 mai 2009, 14:13)

      Pentru nenea Emil Stoica [anonim] i-a raspuns lui XXX

      Romanul este vesnic nemultumit. Cum a vazut ca s-au facut piste pentru biciclisti in Bucuresti gata a venit cu pretentia sa se faca pista de biciclisti de la Bucuresti la Cluj. Penibil. Parca ai putea sa mergi atat timp pe bicicleta. Nenea Stoica nu putem concura cu Armstrong (cel cu bicicleta nu cu trompeta). In rest toate bune si frumoase incercati sa evitati impresiile persoanelor care vin de 2-3 ori in Romania si dupa aceea isi dau cu parerea. Ave Stoic.. pardon Cesare.
      • +1 (1 vot)    
        Pt dl. / dna. fara nume (Vineri, 15 mai 2009, 15:43)

        Emil Stoica [anonim] i-a raspuns lui Pentru nenea Emil Stoica

        stimate domn / doamna,

        eu nu vad ce este rau in faptul ca vrem ca localitatea / tara in care ne petrecem timpul sa nu arate ca o gradina, cu aer curat si unde poti sa faci sport linistit.

        Este o astfel de dorinta penibila? De ce te deranjeaza? Daca ai o problema personala cu mine, foarte bine, nu ma supar; dar ce ai cu ideea unei retele nationale de piste ciclabile?

        Uite aici idei de plimbat cu bicicleta timp de cateva saptamani:

        http://www.frenchcyclingholidays.com/tours/loire/
  • +2 (2 voturi)    
    "patrioti" (Vineri, 15 mai 2009, 15:42)

    Mihai [anonim]

    De fapt pentru cei de mai sus care considera ca cei plecati sunt mai putin romani decat ei:
    Sunt buni romanii plecati doar daca ajung celebrii, nu? Atunci, la fel de patrioti, postati pe toate siturile pe unde ii vedeti "Mandru ca sunt roman" etc. Si va bateti cu tarile care i-au adoptat ca sa fiti sigur ca va apartin. Pana atunci erau doar lasi, care nu puneau osul la ridicarea Romaniei, asa cum faceti voi.

    Pentru cei care au plecat si vin cu replici gen "tara de rahat" mi-e mila de voi. Chiar daca sunt mai breze respectivele tari unde v-ati stabilit, au si ele problemele lor. Uneori foarte mari. Faptul ca, acolo unde sunteti acum, aveti ce baga in gura, ca v-ati luat casa si masina in timp record, nu e totul.

    Undeva, povestea asta trebuie sa se intalneasca. Pe la mijloc.
    • +2 (2 voturi)    
      patrioti+regrete (Vineri, 15 mai 2009, 17:42)

      alexandra [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Bine zis! Faptul ca esti patriot nu e determinat nici de plecatul, nici de ramasul in tzara. Importante sunt motivatiile si atitudinea fiecaruia. Restul sunt prejudecati.
      Despre "regretele" lui Catalin, ironia mesajului lui a fost cam subtile, omu' nu este in Somalia, evident. Dar sunt sigura ca s-a distrat pe cinste cand a vazut ce in serios a fost luat :))
      Dupa capul meu, Emil Stoica vroia doar sa-si expuna observatiile lui "la rece", fara sa critice sau jigneasca, cu detasarea pe care ti-o da distanta.
      Si eu sunt tot o "plecata", pt motive care nu au legatura nici cu burta, nici cu masini/case si pot sa spun ca de fiecare data cand spun cuiva din Ro ca ceva s-a schimbat in bine, reactia este: aaaa, ce stii tu, este o tzara de kkt, totul merge rau. Daca in schimb am vreo problema si indraznesc sa ma exprim, mi se spune: mda, ai venit de acolo sa faci mofturi, nimic nu-ti convine.
      Asa ca, fiecare trage concluziile lui...
  • +1 (1 vot)    
    Doar o parere... (Sâmbătă, 16 mai 2009, 14:47)

    Sephora [anonim]

    Cred ca nimeni nu a inteles nimic din tot articolul asta.Unii comenteaza doar de dragul de a comenta,altii comenteaza doar ca se ia la dispute cu neica de peste drum,si altii isi dau aere de patrioti.
    Omu `doar a incercat sa intocmeasca o lista cu schimbarile pe care le-a constatat ,ca urmare a faptului ca nu prea frecventeaza tara asta.ATAT!Ce atata bataie de cap...bravo celor care se duc si se realizeaza dincolo.e treaba lor!macar demonstreaza ca romanii sunt totusi capabili sa fie si cinstiti ,nu numai hoti,cum ni s-a dus vorba peste tot.Faptul ca un om se poate realiza dincolo este tot un punct in plus pentru tara de provenienta,nu credeti?Hai sa nu mai speculam si sa vorbim degeaba.Sa renuntam la patriotisme ,la atitudini nihiliste si la metafore absurde.Parerea mea ca acest articol este inca unul soft ,sa zic asa,avand in vedere ca eu inca vad cersetorii tinandu-se scai de aia care prin imbracaminte mai tradeaza lux sau posibilitati,de drumuri si de emisiunile noastre "hiper inteligente"(unele doar ,desigur,cu cateva mici exceptii)sa nu mai zic...Pe de alta parte au trecut doar 20 de ani.Mai avem de recuperat,asta e!Progrese se vad...mai incet ,mai taras mai grapis,insa exista.Totusi,asta nu inseamna k trebuie sa o dam in extreme si sa facem pe grozavii cand nu e cazul.
  • +1 (1 vot)    
    o alta parere! (Sâmbătă, 16 mai 2009, 15:18)

    marius [anonim]

    buna tuturor !
    părerea mea: e bine ca ati plecat, e bine ca ati ramas
    cred ca ar trebui sa fim multumiti ca avem dreptul sa alegem intre a pleca si a ramane ...
    cred ca articolul este bun, la fel cum sunt si comentariile (chiar toate, dar mai ales cele sincere :), indiferent ca sunt de bine sau de rau, probabil sunt constructive (sper) ...
    de asemenea, cred ca e greu sa spui ce e bine, adica sa plecam sau sa ramanem, si mai cred ca asta ramane ca fiecare sa hotarasca dupa cum il lasa inima ...

    spre incheiere vreau sa multumesc autorului pt ideea de a face acea retea nationala
    daca o sa se faca vreo petitie vreodata sigur am sa o semnez :)

    numai bine tuturor


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă