Candidatura lui Musca ofileste PD-L si condamnarea comunismului

de Andreea Pora     HotNews.ro
Joi, 21 august 2008, 13:04 Actualitate | Opinii

Andreea Pora
Foto: Romania libera
Stirea despre reintoarcerea Monei Musca, tulbura marile constiinte ale neamului. In special pe cele care au pus umarul garnisit cu epoleti la sprijinirea "regimului de trista amintire". Asa cum m-au dezgustat minciunile si autoapararea Monei Musca, asa ma dezgusta acum pleiada de cavaleri ai moralitatii iesita pe centura televiziunilor pentru a mai trage o copita bine tintita lustratiei si PD-L. Ultimul o merita din plin. Discutia momentului nu mai e cazul Musca, ci prestatia unui partid care se bate in pieptu-i de arama ca tine cont de criteriile societatii civile si al carui sef neoficial a condamnat comunismul. E vorba de negarea principiilor si de lipsa de consecventa. PD-L a dat o nesperata munitie adversarilor politici care, fara nicio tresarire, le cauta colegii-culcus unor colaboatori si securisti precum Carol Dina (PRM), Miki Spaga ( PSD), Ioan Ghise (PNL) sau Rodica Stanoiu (PC). Drept sau nedrept, Mona Musca nu trebuie sa candideze din simplul motiv ca decredibilizeaza un intreg demers.

Cazul Musca a fost disecat pina la ultima fibra si s-a construit un consens in ceea ce priveste lipsa acelei lacrimi salvatoare. A cazut nu doar de sus, ci atit de zdravan, incit si-a fracturat coloana vertebrala lipsa. Ea nu poate fi reconstituita nici macar de chirurgi vestiti ca Stolojan si Stoica. Asta-i situatia, iar resemnarea e cel mai bun panaceu.

Sint de acord ca prin comparatie cu murdaria care ne inconjoara, Musca a platit. Doar prin comparatie insa, ceea ce nu este sufiecient pentru acea parte a electoratului sensibila la asemenea chestiuni.

Tardiv, dar s-a retras din parlament. E singura care a facut un astfel de gest. Colegul ei Quintus, a carei prestatie in slujba Securitatii e masurabila in dosare de dimensiunea caramizilor, nu a facut un gest similar la vremea respectiva, la fel, Ioan Ghise, care se inghesuie moralist pe toate ecranele. Ce sa mai discutam despre Carol Dina, Marcu Tudor sau  Rodica Stanoiu, care-si lafaie nestingheriti securismul in fotoliile parlamentare. Si mai vor inca. Ca Dan Voiculescu, care-si negociaza la singe un colegiu in Bucuresti. Prin comparatie, repet, Musca e de-a dreptul nevinovata.

Dar asta-i problema? Ca sint si altii, ca vor mai fi? Ca exista ticalosi mai mari? Nu intereseaza acum cazul particular al Monei Musca si daca e drept sau nedrept ceea ce i se intimpla. Asa cum, nu intereseaza nici macar daca va fi sau nu un parlamentar mai bun decit multi dintre cei care si-au anuntat candidatura. Ceea ce intereseaza este ca prin reintrarea ei in politica, adversarii inversunati ai deconspirarii si ai lustratiei, toti cei care s-au luptat sa distruga CNSAS-ul, sa arunce in derizoriu nevoia de moralitate si curatire a clasei politice si a societatii, in general, au capatat un nesperat balon de oxigen.

Rinjind cinic, ei fac nu doar demonstratia inutilitatii condamnarii comunismului si a desecretizarii arhivelor, dar au prilejul sa-si acopere propriul rahat. Adica, propriii securisti care vor figura pe liste. Sa dea semnalul revenirii in forta a nomenclaturistilor. Mai mult, printr-o duplicitate indelung exersata, ei indeamna PD-L s-o lase pe Musca sa candideze, condamnind in acelasi timp gestul. O condamnare globala, evident, care loveste in esenta demersului acestor trei ani.

PD-L nu avea nevoie de o asemenea expunere mediatica negativa in prag de campanie. Unul dintre argumentele partidului pentru a fi votat era exact pozitia acestuia fata de lustratie, fata de punerea la zid a regimului comunist si fata de desecretizarea arhivelor nationale si ale SRI. Liderii PD-L vituperau impotriva coalitiei 322, acuzind-o ca a pornit sarabanda suspendarii presedintelui si a izolarii partidului din motivele de mai sus.

Iata ce declara Emil Boc in 19 aprilie 2007: "Totul a început de la demersurile care vizau prezentarea condamnarii comunismului, oferirea catre CNSAS a peste doua milioane de dosare pentru deconspirarea fostilor ofiteri de securitate, pentru deconspirarea fostilor baieti destepti cu afaceri ilegale, evident, aceste lucruri deranjind cei care erau de cealalta parte a baricadei, acestia s-au solidarizat pentru a pune la punct suspendarea politica a presedintelui României”.

Reintroducerea Monei Musca in politica de chiar sustinatorii unui astfel de demers, il neaga, il transforma in ipocrizie si politicianism. Adica, in exact ceea ce acuzau dusmanii politici ca ar fi fost. Pentru PD-L lucrurile sint si mai grave, fiind vorba de o chestiune de principiu si de consecventa. 





















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

2246 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    ... (Joi, 21 august 2008, 13:18)

    c [anonim]

    Pai cum, numai PSD sa aiba un prostanac in frunte?...
  • +3 (5 voturi)    
    Si uite asa ... (Joi, 21 august 2008, 13:19)

    Ducu [anonim]

    .. .uitam de adevaratii tortionari
  • +6 (10 voturi)    
    Nu e chiar asa (Joi, 21 august 2008, 13:20)

    sile [anonim]

    Scopul deconspirarii securitatii n-a fost niciodata linsarea in masa a colaboratorilor (aceasta a fost doar versiunea lui iliescu pentru stoparea procesului atat de mult timp). Scopul a fost sa dea oamenilor posibilitatea sa aleaga in cunostinta de cauza. Mona Musca a sustinut totusi niste proiecte vitale pentru societatea romaneasca. A avut indrazneala sa-si faca public doasrul de la securitate. A avut in schimb lasitatea de a-si ascunde trecutul atata vreme cat a fost posibil.

    Acum alegatorii au posibilitatea sa o voteze sau nu. Iar partidul care o pune pe lista isi asuma si riscurile aferente. E trist ca nu avem alti oameni, dar Mona Musca a facut ceva pentru noi, cat timp a fost in Parlament.

    Mentionez ca pentru mine, personal, aparitia ei pe liste e mai degraba o dezamagire.
  • +3 (9 voturi)    
    Uluit (Joi, 21 august 2008, 13:21)

    666 [utilizator]

    dar plăcut impresionat.

    Vă felicit pentru că v-aţi reamintit esenţa jurnalismului/analizei politice, dnă Pora.
  • +2 (6 voturi)    
    Jenant (Joi, 21 august 2008, 13:27)

    daniel [anonim]

    Marlanie politica la cel mai inalt nivel. Mona Musca ar trebui sa stea naibii inchisa in casa alaturi de celelalte specimene de teapa iei si sa nu mai polueze ecranul.
    • +1 (1 vot)    
      nominalizeaza (Joi, 21 august 2008, 15:03)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Nominalizeaza celelalte specimene
  • -2 (8 voturi)    
    Deci marinarul a pus mana pe plici! (Joi, 21 august 2008, 13:27)

    marius [anonim]

    Altfel nu se poate explica infierarea paukerista a pedeleilor (leilor... riiiight!)!
    Va dati seama d-na Pora ce se intampla daca iesea Vasile Blaga primar? Unul care se trage dintr-un partid care accepta asa usor compromisul.
    Noroc cu domnul presedinte!
    Sa traiti bine, domnu Basescuuuuu!
  • 0 (2 voturi)    
    curat=murdar (Joi, 21 august 2008, 13:29)

    eu [anonim]

    ce sa cred din toate astea?
    as putea spune ca totul este normal!
    daca privesti in trecutul acestor oameni care se numesc astazi politicieni observi ca au fel de fel de calificari...unele as putea spune inacalificabile pentru meseria de politician.
    un politician ar trebui sa faca scoala foarte multa in domeniul acesta, consultari seminarii etc. bineinteles nu tot cu ai lor, aia praf ci cu reprezentanti ai parlamentelor care functioneaza si constituie un bun exemplu de urmat.
    Nu se pricep clar, ca altfel un Politician Adevarat nu ar permite indiferent care adevarul in cazul Musca, sa pateze imaginea unui intreg partid. mai intai clarifici situatiaa cu justitia cum si nastase ar trebui sa faca si dupa aceea sa fii lasat sa candidezi.
    se vede ca alaegatorii sunt luati de prosti inclusiv atarnatorii de partid care fad lobby sustinatorilor(au un avantaj ca mai ciupesc si ei ceva si serviciu contra serviciu)
    Vor sa pateze imaginea cu buna stiinta sau pur si simplu au un IQ scazut?
    cum poti fii atat de bou sa iti pui piedica inainte de finish, cand vezi ca ceilalti sunt cazuti in shantz.
    de ce cand cineva este vadit patat si isi susntine nevinovatia pe care totusi nu si-a dovedit-o fuge sa candideze prin tot felul de zone obscure?
    ca sunt oamenii mai prosti acolo?
    Ca sunt mai usor de controlat cu 100 de ron?
    ca nu au foarte multa scoala?
    Ca media ii controleaza mai usor?
    ..tot ce se poate!!!
  • -2 (8 voturi)    
    Sunt un admirator (Joi, 21 august 2008, 13:31)

    gabifm [utilizator]

    al Monei Musca dar, tocmai pentru ca o admir, nu sunt de acord cu revenirea in politica. A fost de admirat SI pentru ca a stiut cand sa se retraga.
    In acelasi timp, principiile promovate de PD-L nu se suprapun cu ceea ce s-a stabilit a fi facut dansa inainte de "89.
    Ceea ce este interesant este ca JAVRE precum Ghise, Stanoiu, etc sunt in continuare in Parlament iar partidele din care fac parte isi dau cu parerea despre revenirea Dnei Mona Musca.
  • +1 (11 voturi)    
    Spalata ! (Joi, 21 august 2008, 13:35)

    Motul [anonim]

    Faptul ca Mona Musca a semnat un angajament de informatoare a securitatii si ca ne-a mintit cu nerusinare,mai mult a declarat in scris ca nu a colaborat cu securitatea ( caz penal ), nu mai conteaza din moment ce detergentul BOC a spalat-o si albit-o pe DANA. Moralitate de sef de partid !
  • -1 (9 voturi)    
    Andreea, mie mi se pare ok sa stii! (Joi, 21 august 2008, 13:37)

    corneliu [anonim]

    exista jocuri in care daca unul dintre participanti triseaza, ceilalti il pedepsesc spunandu-i: "Stai o tura!".
    Iesirea domanei Musca din parlament, mi se pare un gest care se incadreaza in modelul de mai sus.
    Asta e un rationament care m-ar face sa o votez pe ea si pe nici unul din cei amintiti de tine, Andreea.
    Nu spun ca nu ai dreptate in ceea ce spui, dar votul meu nu va face dreptate, pentru ca numai idealistii si fanaticii pot sa creada asa ceva. Va fi un vot al compromisului si sper intelept.

    PS. Pentru cei care ma vor injura: Nu sunt membru PD-L si nici a altui partid, nu-l simpatizez pe Basescu, nici pe Iliescu, nici pe Constantinescu ori Ceausescu. Nu m-a pus nimeni sa scriu pro Mona Musca!
    sunt un roman care isi plateste taxele si din pricina asta "sufera de masochism"!
  • -1 (5 voturi)    
    Oricum... (Joi, 21 august 2008, 13:41)

    cristi [anonim]

    Oricum nu conteaza cine candideaza, pentru ca lumea va vota tot partide. Oricum niciun partid nu va avea 50% per total, ca sa faca guvern singur. A... si, ORICUM, NU VOTEZ.
  • -2 (4 voturi)    
    fariseism autodistructiv (Joi, 21 august 2008, 13:43)

    piktor [anonim]

    cazul Monei Musca, cred eu, e exemplu de fatarnicie; dar nu din partea dumneaei ci din partea "fariseilor" din presa si politica
    aceia care fie o vor eliminata de tot fie o vor cu cenusa in cap toata viata pentru o vina discutabila

    pentru ca da, e adevarat, exista pacate mici si pacate mari, indiferent cat ar striga unii (si dna Pora printre ei) ca vina e globala si toti sunt la fel de murdari
    uitam ce a facut Mona Musca in politica, la fel cum o sa uitam ce a facut Monica Macovei si ne agatam de teama ca unii capata baloane de oxigen
    ei bine, "baloanele" respective le vor avea oricum, iar dc nu le au, le inventeaza, pentru ca asa se intampla in Romania si presa in marea ei parte ar trebui pusa la zid -cand le preia si le transforma in subiecte de barfa!
    atitudinea dvs, dna Pora, e autodistructiva, pentru ca elimina oameni de valoare pentru o vina discutabila si lasa randurile goale de o parte a frontului, in timp ce in partea cealalta lichelele isi freaca mainile

    ar fi bine sa uitam discursurile fariseice si sa vedem cum putem invinge adevarata ciuma din Romania: cea care se intinde de la fostii securisti care au torturat pana la dezumanizare oamenii in Pitesti si Aiud pana la infractorii din sferele inalte ale politicii si economiei (unii din ei, aceleasi persoane!)
  • -1 (11 voturi)    
    Stmata Domana, Andreea Pora,... (Joi, 21 august 2008, 13:49)

    judex [anonim]

    Ati sesizat probabil ca ma aflu printre cei care va admira corectitudinea si profesionalismul.
    In privinta doamnei Mona Musca, gresiti. Mai bine va fereati de acest subiect. Este un subiect foarte sensibil, pentru ca trebuie extrem de mult discernamant pentru a emite o judecata in astfel de cazuri. Trebuie cunoscut adevarul adevarat, nu cel partial al unora ca Marius Oprea, un individ frustrat si partinitor. Pana in 1989, PCR conducea totul in Romania, inclusiv securitatea. Nimeni nu trecea granitele tarii daca nu colabora cu securitatea, sau nu era ofter mai acoperit sau mai descoperit. Nimeni nu putea promova, indiferent de cat ar fi fost de capabil, daca nu era membru PCR sau nu colabora cu securitatea. In acest context trebuie sa judecam lucrurile. Mai mult, ma amuza, daca nu ar fi tragic, sa constat ca cei mai vocali antisecuristi sunt fostii membri PCR, UTC, odraslele acestora si agentura KGB, evident, fiecare avand motivele lor. Mona Musca este un politician redutabl si a dovedit ca poate face foarte mult pentru democratizarea Romaniei, pentru civilizarea si prosperitatea noastra, spre deosebire de marea majoritate a politicienilor parsivi si corupti. Daca va candida, ca independent sau membru PDL, sa lasam electoratul sa decida. Noi...suntem prea patimasi si prea putin rationali.
    • +1 (7 voturi)    
      Felicitari pt.pozitia adoptata (Joi, 21 august 2008, 15:11)

      gerula2008 [utilizator] i-a raspuns lui judex

      Sunt de acord cu dumneavoastra.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns pentru judex:promovarea sau colaborarea (Vineri, 22 august 2008, 17:13)

      Andreea Pora [anonim] i-a raspuns lui judex

      Adevarul ( nu cel al lui Marius Oprea, evident) este dificil de cunoscut in totalitate, din moment ce arhivele s-au deschis doar de curind.

      Am fost cercetator la CNSAS timp de trei ani si din cele citeva zeci de dosare pe care le-am studiat, va pot spune urmatoare: in perioada anilor '80 doar oportunistii, lasii si cei santajabili mai semnau angajamente. Nu mai patea nimeni nimic, decit, poate, pierdea un pasaport sau o avansare. Aici este problema propriului discernamint si a optiunii: alegi promovarea sau colaborarea. E cazul Monei Musca.

      Evident, ca cei mai vocali sint securistii, stiu ei bine de ce.

      Sint de acord, sa candideze ca independent, eventual intr-un colegiu unde sa existe o veritabila confruntare, nu la Neamt. Ii recomand Bucurestiul. Andreea Pora
  • +1 (9 voturi)    
    articol andreea pora (Joi, 21 august 2008, 14:08)

    manea elena [anonim]

    doamna Pora, sunteti pentru prima data impartiala.
  • +1 (9 voturi)    
    Poate castiga un loc (Joi, 21 august 2008, 14:10)

    stefan v [anonim]

    Dar pierde stima electoratului. Aceasta-i dilema PD-L. Inclusiv pentru Zeus. Care se afla acum intre draga Stolo, gestionarul valutei securitatii si condamnarea comunismului, inclusiv a securitatii si turnatorilor.

    Sa vedem ce va zice Zeus. Dansul pe sarma istoriei e dificil.

    Pentru cei iertatori: standardele cu care ne masuram idolii sunt altele: un idol este perfect, sau nu e deloc. N merge cu am uitat, nu mi-am dat seama, nu e chiar asa de grav. A, daca accepta un vot la gramada cu don Corleone, Pinalti, Miki spaga si atatia altii, acceptand ca nu se deosebeste cu nimic de ei, atunci sa si-i asume si sa candideze. Ne ramane nostalgia Monei cea de alta data, pe care am considerat-o un idol....
    • +1 (1 vot)    
      Cata dreptate ai! (Vineri, 22 august 2008, 9:25)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui stefan v

      Cat de mult am admirat-o si de aceea acum NU poate fi iertata.
      Ce simplu ar fi fost sa spuna: eu am facut semnat un angajament, nu am dat nicio declaratie la secu, am gresit si ca dovada initiez Legea lustratiei dupa care ma retrag!!
      Ar fi fost super!!
  • +4 (8 voturi)    
    mona musca (Joi, 21 august 2008, 14:24)

    bianca [anonim]

    Ar fi un fel de Kosovo pentru pdl. Cu ce drept ar mai protesta ei in cazul altor securisti infiltrati in celelalte partide? Pai, daca ne apucam sa-i clasificam pe securisti in buni si rai ajungem la o problema filozofica! Chiar trebuie pdl-ul sa se eijeze in mama ranitilor? E chiar asa disperat? Ar trebui sa stie ca electoratul pdl este un electorat aproape captiv. Nu mai are unde fugi, iar cei dezamagiti este cel mai probabil ca nu vor mai vota deloc! Si sa nu se bazeze pe sondajele astea falsificate, facute special sa le adoarma vigilenta! Au vazut, doar, cat de gresite au fost in trecut!
  • +1 (11 voturi)    
    vad ati primit verde de la centru (Joi, 21 august 2008, 14:36)

    comentator [anonim]

    oricum, este prima data cand sunt de acord cu ceea ce ati scris, e mult mai bine, mai echilibrat, mai aproape de realitate...tineti-o tot asa si poata va reabilitati...intr-adevar, mona musca a fost o impostoare, a fost cea mai vie, mai ilustrativa dovada a sintagmei "hotu' striga hotii"...

    mai sunt destui care au colaborat cu securitatea fie ca au recunoscut, fie ca nu, dar cel putin nu au fost campioni in blamarea comunismului, securitatii etc., ca sa nu mai vorbim de recordmani galactici la lustratie...nu mai spunem ca ar trebui sa aiba dosar penal ca pentru declaratia mincinoasa pe care a semnat-o etc...

    daca pdl o accepta sau nu pe liste, e mai putin important, eroarea majora a fost deja facuta...am vazut ieri mai multi lideri pdl incercand sa sustina revenirea mm in politica, folosind argumente de genul ca mai sunt si altii in situatia ei care nu au recunoscut blablabla...adica s-au adancit si mai mult in problema...eu nu pot decat sa ma bucur...intr-adevar cum spunea foarte inspirat c "Pai cum, numai PSD sa aiba un prostanac in frunte?... "...

    deci asta este partidul pe care l-ati proslavit atata amar de vreme? pinalti-mitica-mona, maiestuos...
  • +3 (5 voturi)    
    mda (Joi, 21 august 2008, 14:37)

    8minus3egal1 [utilizator]

    Dna Pora, mizeria porneste atat de sus in jos cat si de jos in sus. Cei de jos isi justifica mizeria prin faptul ca cei de sus sunt si ei mizerabili, cei de sus isi trag puterea mizerabila din caracterul mizerabil al celor de jos. Cred ca in propozitia dinainte nu am folosit de destule ori termenul "mizerabil" pentru a descrie aceasta stare de fapt.

    Dincolo de greseala ca nu si-a recunoscut colaborarea pana la publicarea dosarului, Mona Musca a facut un lucru bun pe care il subliniati: s-a retras din Parlament si astfel a devenit mai buna decat colaboratorii care nu au facut-o. Acum vrea sa se intoarca in politica si tot capitalul de simpatie pe care l-a acumulat cu ocazia retragerii se va transforma in fum. Dna Mona Musca a platit pretul naivitatii in tinerete si pe cel al minciunii acum in vremurile noastre. E o lectie pentru alti amatori si sper ca si concetatenilor nostri sa li se mai indrepte coloana vertebrala cu aceasta ocazie si sa nu mai accepte atat de multe compromisuri.

    Din punct de vedere al PDL, compromisul asta cu Mona Musca e unul minor- dar creaza premisele unui mai mare compromis. Marele compromis ar fi sa nu castige o majoritate de voturi care sa ii permita sa guverneze cu partidele mici si sa trebuiasca sa aleaga intre PNL si PSD. La cum isi astern acum, probabil ca acolo o sa ajunga. Si tare mi-e frica ca nu cumva partidul care avea in doctrina imposibilitatea unei aliante cu PSD sa ajunga tocmai la mana PSD pentru a forma un guvern majoritar.

    Partidele romanesti (toate) aleg sa se compromita in lupta pentru putere. De ce nu exista nici un partid mic, dar curat proaspat si istet pe care sa il votam noi astia satui de atata maretie mizerabila?
  • -2 (6 voturi)    
    dezbateri (Joi, 21 august 2008, 14:48)

    anad [anonim]

    Ar trebuie sa existe dezbateri in media, cum o persoana a ajuns sa colaboreze si de ce, cat de mult rau a facut si apoi de abia trebuie condamnata persoana respectiva. Asa se intampla in Polonia, de exemplu. De ce nu si la noi? Mona Musca a dat doar cateva declaratii in care descria doua studente intr-o lumina pozitiva, asa ca nu ar trebui blamata pentru acest lucru. Multi oameni de presa au facut politie politica...
  • +4 (4 voturi)    
    PD-L greseste (Joi, 21 august 2008, 14:52)

    sile [anonim]

    Din pacate putina lume in Romania are convingeri morale ferme ( sau principii) si adopta in consecinta o norma de conduita in conformitate cu acestea.

    Si tot din pacate si mai putina lume este dispusa sa lupte pentru apararea principiilor intr-o tara in care circula zicerea ca "doar boul e consecvent ".

    Nu e cazul sa mai amintesc ca absenta principiilor sau nerespectarea lor are consecinte nefaste la nivelul intregii societati.
  • 0 (6 voturi)    
    subiect penibil , tendentios (Joi, 21 august 2008, 14:52)

    constantin [anonim]

    mona musca subiect de interes national , sa fim seriosi, e de domeniul trecutului si sa ramina acolo .numai cind vezi cine o readuce in atentie , laudatori si defaimatori ,te face sa sufli si-n iaurt ....vezi doamne pateaza imagini angelice din mintile gistelor salvatoare .treziti-va , toti sunt o apa si-un pamint , altii trebuie sa apara ....
  • 0 (8 voturi)    
    E jignitor sa va felicite Mirko ! (Joi, 21 august 2008, 15:00)

    martin [anonim]

    Doamna Pora, articolul dvs este corect si arata una din problemele pe care le va intampina in campania electorala PD-L. Dar oricum va intampina probleme foarte grele, asa ca e pacat de inca una. Nu am avut o simpatie speciala pentru Mona Musca ,dar in lumina tuturor faptelor care au avut loc, cred ca ne aflam in fata unui complot bine orchestrat ,care a creat singurul martir politic din Romania actuala.
    Intr-o tara in care exista in viata milioane de colaboratori ai Securitatii (ofiteri, informatori, indrumatori) majoritatea nedemascati si in care cei despre care se stie precis ce legaturi au avut, o duc foarte bine, nu e deloc drept ce se intampla cu Mona Musca. Aceasta a luat de buna prevederea ca exista o mare diferenta intre politia politica si simpla apartenenta la vreo structura a Securitatii. Dar ce este valabil pentru Ghise, Felix Voiculescu, CW Tudor , regizorul Pintilie, o mare parte a lucratorilor de la Europa Libera si extrem de multi altii, nu a fost aplicat si Monei Musca.
    Eu cred ca in aceste conditii Mona Musca merita o a doua sansa intr-o tara in care Felix Voiculescu este si va fi absolut invulnerabil. Faptul ca va candida independenta si sprijinita doar de PD-L sau ca va candida in cadrul PD-L este o optiune tactica.
    Doamna Pora ,am spus ca articolul dvs. este corect, dar este extrem de jignitor sa va felicite unul ca Mirko !
    • +1 (7 voturi)    
      Nu e asa.. (Joi, 21 august 2008, 15:19)

      stefan v [anonim] i-a raspuns lui martin

      Ghise, Felix Voiculescu, CW Tudor , regizorul Pintilie nu si-au creat aureola de "sfinti" in politica romaneasca. Erau fite cine..

      Apropo, trecerea de la statutul de profesoara de tzara, al d-nei Musca, la cel de asistent universitar, are vreo legatura cu semnarea angajamentului? Intreb si eu, nu stiu adevarul....
      • -1 (1 vot)    
        domnule, stefan v, gresiti in esenta.... (Vineri, 22 august 2008, 9:57)

        judex [anonim] i-a raspuns lui stefan v

        singura greseala a Monei Musca, pe care si eu i-o imput, este ca a mintit, ca nu a avut curajul sa recunoasca la timp aceasta colaborare, care, fie vorba intre noi, numai politie politica nu este. Politie politica a facut Ghise, Voiculescu, Vadim si altii care stau ascunsi bine-merci. Ii dau circumstante atenuate Monei Musca: este femeie (mai sensibila), sau a fost sfatuita gresit; este de greu de imaginat ce a fost in mintea ei atunci, cand a incercat sa ascunda adevarul. Poate ca, daca ar fi recunoscut ca Daianu sau Silvian Ionescu, ar fi fost iertata de toti. Dar, sa luati parte lui Ghise, Voiculescu, sau Vadim, asta chiar va descalifica...si imi faceati impresia unei persoane rezonabile si oarecum echidistante.
  • +2 (6 voturi)    
    Securistii la putere (Joi, 21 august 2008, 15:11)

    IIO [anonim]

    Doar astfel de oameni avem :( suntem condamnati. Batranul Brucan avea dreptate, doar selectia naturala va mai face dreptate in tara noastra. Dna Mona "Dana" Musca ar face bine sa stea deoparte. PD-L-ul calca apasat si sigur pe urmele fratelui mai mare PSD-ul.
  • +2 (8 voturi)    
    condamnarea comunismului (Joi, 21 august 2008, 15:13)

    andrei [anonim]

    cata vreme dl basescu a spus ca nu poate condamna comunismul pana nu are dovezi stiintifice ca a fost intr-adevar rau, mi se pare de prost gust sa spui ca "Reintroducerea Monei Musca in politica de chiar sustinatorii unui astfel de demers, il neaga, il transforma in ipocrizie si politicianism". pentru ca, din pacate, ipocrizie si politicianism a fost de la bun inceput.
    • +3 (5 voturi)    
      cine e ipocrit... (Joi, 21 august 2008, 15:46)

      Psycon [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Basescu a scos dovezi stiintifice si a condamnat comunismul, ce vrei mai mult? Desi ii place sa vorbeasca aiurea de data asta s-a purtat ca un adevarat sef de stat si nu a aruncat cu acuzatii fara acoperire. Si asa a fost circ in parlament cand a condamnat el comunismul si a cerut o lege care nu a venit...

      Cat despre Mona Musca, a fost confirmata de catre conducerea partidului? Parca intr-un timp erau rezervati... Sa nu fie alta fumigena a presei de partid. Recunosc ca nu a fost o mutare inteleapta dar sa nu exageram cu vinovatii.
      • +1 (1 vot)    
        basescu este (Vineri, 22 august 2008, 9:01)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui Psycon

        pentru ca cineva care a trait in comunism nu are nevoie de dovezi stiintifice pentru a stii ca a fost rau. cu exceptia cazului in care a fost un om al sistemului si atunci nu ar avea nici un motiv pentru a critica/condamna cu sinceritate comunismul
    • -1 (1 vot)    
      Mai frate (Vineri, 22 august 2008, 9:30)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      comunismul a fost condamnat in parlament cand a fost Presedintele a prezentat raportul numit Tismaneanu. Tu erai la balcon cu Buruiana de nu ai auzit.
  • +1 (7 voturi)    
    Dilema d-nei Pora (Joi, 21 august 2008, 15:30)

    stefan v [anonim]

    Si d-na Pora are o problema. Ii credea pe astia de la PD-L mai altfel, mai cu principii, os din osul d-lui Basescu, care si el pare un sfant. Nevoia de sfinti, de idoli, de oameni in care sa credem, de repere morale. Cum sa traiesti fara idoli si fara repere morale?

    Si totusi trebuie sa ne obisnuim: nu exista sfinti, cu atat mai putin in politica. Ne ferim de dezamagiri. Ar trebui sa gasim resurse in noi. Sa candidam ca independenti. Inclusiv d-na Pora. Ce ne impiedica?

    Haideti sa luptam pentru un nou principiu in politica: cine a mai fost in parlament, sa nu mai fie. BASTA!
  • -1 (7 voturi)    
    Se exagereaza (Joi, 21 august 2008, 15:36)

    gerula2008 [utilizator]

    Se exagereaza nejustificat in cazul doamnei Musca.Sincer,mi se pareun lucru exagerat sa contesti dreptul acestei doamne de a candida pentru parlament iar contestatarii sa considere fireasca prezenta in parlament a unor Iliescu , Voiculescu , Ghise , Cosea ,Mercea , Nastase , Nicolicea.Mona Musca va deveni sau nu parlamentar in fuctie de decizia electoratului nu de umorile unor Berceanu , Cezar Preda sau Ion Olteanu , asta ca sa numa mai refer la marii moralisti din PSD, unul dintre ei avand mainile manjite cu sangele tinerilor din decembrie si a victimelor mineriadelor , altul isi ascunde lasitatile si isi exbitioneaza prostia in tara pepenilor iar un altul se vrea relansat in politica de pe rampa delansare din mahalalele Mizilului.Despre ziaristi , aflati in pana de subiecte , in vanatoare de senzational sau criza de inspiratie nu mai amintesc nimic.Mona Musca a avut calvarul sau si il mai are.In rest , targand linie , cu bune , cu rele , o prefer pe Mona Musca multor alti politicieni romani si o consider o victima .Zi buna tuturor.
    • -1 (7 voturi)    
      O profitoare, nu o victima (Joi, 21 august 2008, 16:02)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui gerula2008

      A profitat cat a putut de ceea ce i se oferea de catre securitate.
      A profita dupa aia de statutul de parlamentar si om politic.
      Acum e victima, ca a fost prinsa cu minciuna??
      Adica dupa logica ta ajungem la vechiul dicton, care defineste mizeria ancestrala a acestui popor:
      Hotul neprins, e negustor cinsit!

      Uite de aia nu progresam ca natie, pana si proverbele iti spun unde esti pe scara cvilizatiei.
      • +2 (4 voturi)    
        da, a fost o profitoare.... (Joi, 21 august 2008, 16:43)

        judex [anonim] i-a raspuns lui Rali

        a profitat de pozitia sa din parlament sa militeze pentru democratizareareala a tarii, a facut legea lustratiei (pe care Bogdan Olteanu o tine ascunsa), a acceptat sa traisca o saptamana cu o pensie de batjocura (cand marele Lupoi, a sters-o dupa 2 zile), a militat in permanenta impotriva hotiei si coruptiei si l-a atact in permanenta pe Nastase. Mare profitoare !!! In schimb, Iliescu si acolitii lui, Tariceanu, Patriciu, Pavelescu, Milut, Voiculescu, Vadim, Bolcas, Sergiu Andon si toate scursurile din viata politica actuala sunt adevarate exemple de urmat. Bravos natiune, esti cu curu-n sus si totul se vede invers !!!
        • -1 (1 vot)    
          NU are ce cauta (Vineri, 22 august 2008, 9:33)

          gabifm [utilizator] i-a raspuns lui judex

          pe listele PD-L-ului!! Punct. La PC, PNL, PSD nu ar fi nicio problema dar nu la PD-L.
          • -1 (1 vot)    
            absolut de acord.... (Vineri, 22 august 2008, 10:02)

            judex [anonim] i-a raspuns lui gabifm

            dar trebuie sa candideze, chiar ca independent. Cu cat este mai hulita, cu atat trebuie sa lupte mai ferm si mai consecvent. Va avea o tinichea legata toata viata si numai de ea si faptele ei va depinde sa fie iertata definitiv. Dar, Mona Musca...nu si-a spus inca ultimul cuvant in politica romaneasca din prezent si viitor. Imi place ideea domnului Stefan V cu independentii, dar, din pacate, este o utopie.
  • -1 (7 voturi)    
    speranta de normalitate (Joi, 21 august 2008, 15:58)

    vlad [anonim]

    Urmaresc articolele dnei Pora de ceva vreme. Mi se pareau sincer ca fac parte din ceea ce asigura decredibilizarea demersului PDL si asemanarea cu toti ceilalti care traiesc din osanale prin ziare si reviste

    Si chiar eram curios daca va fi vreodata capabila de un articol nepartinitor... banui ca si acest articol reprezinta mesajul baselului , dar ma bucura...
    nu e chiar totul pierdut... se poate sa scrie si dna Pora relativ corect...
    cine stie maine poimaine o sa il vedem si pe Stan si Gadea vorbind corect de basescu si blamand pe Felix...

    Vise
  • +1 (5 voturi)    
    votam ca boii (Joi, 21 august 2008, 16:00)

    elefantu [anonim]

    votam liste sau indivizi dubiosi.suntem toti implicati in politica iar Romania are 0 km autostrazi la standarde europene.Mergeti in Ungaria,SLovenia,Croatia si o sa vedeti ca la ei se poate.
    Noi avem conducatori dubiosi si miliardari din afaceri cu statul.Cazul Dana este emblematic pentru o tara balcanica, cu cetateni smecheri ce stau in slapi si maieu in fata curtii plina de gaini si fiare vechi.Brucan a fost un optimist!
    Nu voi mai vota pd-l si sunt foarte dezamagit de Romania dupa ”89.Am avut sperante mari in restructurarea societatii -am fost un dobitoc (si sunt in continuare ca nu plec din acest jeg)
  • 0 (6 voturi)    
    Monstruozitati (Joi, 21 august 2008, 16:15)

    Radu [anonim]

    Cand inca in Parlament asteapta o lege pe care o dorim din ...1990 ( cunoscuta ca legalizarea Punctului 8 de la Timisoara ) , cand S-a reusit insti-
    tuirea desconspirarii dosarelor Securitatii , continuam sa platim tribut unei tolerante mizerabile
    ( vezi si cazul Antoxi ) , batandu-ne joc de rezistenta
    anti-comunista , de < revolutia din '89 > , de cei care au fost ucisi in inchisori , insfarsit de suferinta intregului popor ...Vor fi capabili cei din Neamt sa
    refuze pe aceasta " Musca " , sa spele rusinea noii generatii ?
  • -1 (1 vot)    
    Remember (Joi, 21 august 2008, 17:44)

    aac [utilizator]

    Mona Muscă are acum o calitate pe care n-a avut-o înainte. Indiferent ce proiect politic va susţine de acum înainte nu va mai putea fi şantajată, controlată, manipulată. Eu cred că alături cu calităţile pe care le-a dovedit deja poate să devină unul dintre cei mai redutabili politicieni din România. Mai daţi-mi exemple de astfel de politicieni. Chiar vă rog.

    Subscriu în totalitate la judex.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Joi, 21 august 2008, 18:50)

      c [anonim] i-a raspuns lui aac

      la posibilitatea ca un fost colaborator sa vrea sa fie santajat, controlat, manipulat..., te-ai gandit?
      • 0 (0 voturi)    
        Citeşte dosarele (Vineri, 22 august 2008, 7:52)

        aac [utilizator] i-a raspuns lui c

        Sînt la liber. Mona Muscă n-a fost colaborator. Semnai să scapi de ei. Să te lase în pace să-ţi vezi de viaţa ta.
  • -2 (4 voturi)    
    ipocrizie (Joi, 21 august 2008, 18:51)

    adrian [anonim]

    demersul pld-ului nu este ipocrit.
    nu e nici macar mincinos. el nu face decat sa dovedeasca ipocrizia si minciuna din spatele acestui partid de oportunisti. iar imbecilii care au clamat moralitatea acestor oameni in frunte cu cea care semneaza articolul de mai sus si toiti ceilalti "deontologi" sunt fie extrem de naivi fie interesati. asta ca sa nu-i cataloghez pe toti drept fraieri.
  • -1 (3 voturi)    
    musca folclorista (Joi, 21 august 2008, 20:08)

    panda [anonim]

    Casalotul de primare al Neamtului are nevoie urgenta de o matroana versata in ale politicii manipulari si delatiunii in fruntea bordelului PDL NEAMT,si a gasit-o aproape de casa ,la limita cu jud .Harghita.Pestele iubitor de folcloriste, n-are cum sa-si schimbe solzii, asa ca s-a orientat spre o musca cam verde da' jucausa inca ,ce va figura bineinteles pe firma stabilimentului nemtean sub forma unei unei barci cu visle ,condusa de un marinar chior,
    care nu se vede, dar care e un mare iubitor de peste si de ceva folcloriste proaspete!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Bazaiti acasa domna musca ! (Joi, 21 august 2008, 22:20)

    Emily [anonim]

    Cred ca minciuna ar trebui sa descalifice o persoana publica. Este un lucru abject sa practici asta si apoi sa revi, pe usa din dos, adica vezi doamne, cumva curtata de fostii colegi....
    Mi se pare chiar o jignire la adresa noastra, carora o sa ne cereti votul , sa vii din nou cu oameni expirati, cum este Valeriu Stoica, sau cu o facatura ca Mona Musca. Ba ca e frumoasa (si asta suna aiurea), ba ca e desteapta... Ce a facut asta atat de special? Dece Piatra Neamt nu are oameni de isprava care ar putea candida?
    • -1 (1 vot)    
      ai dreptate, lasa sa bazaie restul "mustelor" (Vineri, 22 august 2008, 10:37)

      judex [anonim] i-a raspuns lui Emily

      pe rahatul in care a fost transformata Romania de PSD, PC, PNL si PRM. Si...ai toata libertatea sa bazai si tu ca doar traim intr-o tara democrata.
      • 0 (0 voturi)    
        Muste multe, e dret... (Vineri, 22 august 2008, 15:38)

        Emily [anonim] i-a raspuns lui judex

        E adevarat ca parlamentul e plin de securisti si ei fac legea lor practicand minciuna si jaful? Poate ca noi nici nu ne dam seama si nu ne prea gandim la asta. Celelalte "muste" (sunt intradevar f multe!!!) stiu sa ascunda bine acest lucru... Si atunci sa-i lasam pe toti in pace...
        Sa nu comentam/
  • 0 (0 voturi)    
    hai sa fim seriosi... (Sâmbătă, 23 august 2008, 0:19)

    anonim [anonim]

    Doamna Pora, traim in aceeasi tara in care Nastase revine ca dintr-un concediu in politica si e protejat de clasa corupta de politicieni pentru a nu fi judecat. Exista politicieni fosti turnatori cu duiumul, care continua sa fie corupti si sa faca o multime de nenorociri...

    In toata situatia asta maro in care se afla Romania dumneavoastra va luati de Mona Musca... Oare nu toti politicienii ar trebui judecati dupa aceleasi canoane?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri