Felicitari mortilor

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Duminică, 1 iunie 2008, 22:56 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: HotNews.ro
Datele preliminare lasa in urma cadavre politice proaspete. Nici o lacrima dupa Vadim Tudor si PRM, facuti cenusa si neant, nici un suspin dupa candidatii PNL si partidul galben cu febra. Nici o tresarire pentru Ludovic Orban si figura lui impietrita. Nici un regret dupa candidatul la esafod Mircea Geoana. Nici un gand pentru eternii perdanti ai politicii romanesti dar care zumzaie suparator in spatiul public. Toti platesc pretul duplicitatii si imoralitatii politice impinse la extrem.

Un gand rau pentru Gusa si pentru cele sase procente adunate pe nemeritate gratie bunavointei de a fi gazduit non-stop pentru a spune prostii. De pe fata lui Oprescu, l-ati vazut la tv, a pierit zambetul lui autosuficient si am vazut, parca, o grimasa de bucurie prost jucata.

Dar, despre morti numai de bine. La Antena 3. Seara de priveghi, fete lungi si triste. Au inaugurat totusi o atitudine noua in presa romaneasca: felicitarile de inmormantare. Bravo, maestre, ai murit! Felicitari, ati disparut! Sunteti foarte tari, distrusilor!

Si a mai murit cineva: alegatorul din Capitala. Dezastrul de participare indica cel mai serios avertisment aratat celor care au defilat cu candidati scosi cu forcepsul sau cu independenti inventati. Bucurestenii par sa fi refuzat mascarada.

S-a scumpit votul

Votul la tara a fost peste votul orasenilor cu 20%. Satele si comunele au devenit si ele interesante din cel putin doua motive: fondurile europene si mizele imobiliare. Administratiile locale nu mai sunt chiar atat de sarace iar cele din apropierea marilor orase gestioneaza deja visterii de milioane de euro.

Asa s-ar putea explica fenomenul mobilizarii surprinzatoare din mediul rural si cazul Stefanesti, unde ONG-urile sustin ca votul s-a cumparat cu cateva sute de euro. In timp ce taranii au facut pasul spre politica (adusi cu autobuzul, platiti cash sau mituiti cu conserve), orasenii s-au cam plictisit.

Spiritul civic s-a blegit la bloc si umbla deghizat prin fundul gradinii. Dupa toate indiciile, PD-L tinde sa ia locul PSD si sa devina partidul administratiei locale. Va fi viitorul partid de mase, cu discurs neopopulist axat pe solutii si talente gospodaresti, dar dispus, cum a aratat-o deja, sa coboare standardele politice si sa adaposteasca noii baroni locali.

Lupta deschisa in Bucuresti  

La Bucuresti, situatia pare extrem de complicata. La Consiliul General PD-L are 39% iar PSD si PNL fac 40%. Intre ei s-a strecurat la limita, cel putin asa o indica primele date, partidul lui Gigi Becali. Daca rezultatele finale vor arata ca PNG a intrat, intr-adevar in Consiliul General, atunci cele doua blocuri politice vor trebui sa negocieze cu Becali.

Ar mai fi varianta racolarilor reciproce astfel incat PD-L sau PSD-PNL sa formeze o majoritate fragila. Insa compromisul cu PNG pare inevitabil si pentru unii si pentru ceilalti. Dar cred ca ne vom lamuri peste doua saptamani, cand si mai putini bucuresteni decat au iesit astazi, 1 iunie, la vot vor da verdictul: Blaga sau Oprescu. Apele Dambovitei s-au limpezit doar in doua sectoare, asa ca lupta ramane deschisa. Interesant discursul  independentului Oprescu: pana mai ieri injura de mama focului toate partidele si afacerile lor veroase iar astazi le curteaza (il lauda pe Orban cu ochii cat cepele pe voturile liberalilor) iar PSD ii ofera bucuros tot sprijinul sau.

Care uninominal?

Despre efectele votului uninominal nu stim inca mare lucru, dar se prefigureaza un vot pur politic. Altfel spus, uninominalul la alegerea presedintilor de Consilii Judetene pare sa fie puternic influentat de optiuinile politice ale alegatorilor. De pilda, candidatii puternici la primaria marilor orase au tras dupa ei candidatii la CJ. Se pare ca Romania s-a ales cu o noua forma fara fond, dar suna bine sa ne pacalim ca ne alegem sefii de judet in mod direct. O complicatie electorala perfect inutila. 


Privite in context, alegerile din Romania se inscriu in tendintele inregistrate deja iin restul Europei: consolidarea dreptei si declinul stangii. Socialistii au pierdut teren in Ungaria in 2006 iar in Bulgaria alegerile locale au intarit pozitia unui partid de centru dreapta. In Europa, reculul stangii, cu exceptia Spaniei, face loc partidelor de dreapta cu tot arsenalul lor retoric neopopulist.
 
Am retinut din comentarii

Ducu: Numai la noi obsesia asta cu prezenta la vot, de parca reprezinta ceva. Daca voi asteptati ceva de la politicieni pentru a va indeplinii dreptul si responsabilitatea civica de a vota, atunci mai stati pe tusa inca 50 de ani. Cand o sa abandonati aceasta mentalitate prin care credeti ca pedepsiti politicianul, atunci chiar o sa facem un pas inainte in democratie.

RIP: "Distrusii" astia au aratat intotdeauna ca au o capacitate exersata de a tresari de jos. Au aratat-o si dupa revolutie cand alternativa la ei a fost tot ei. Au aratat-o si in perioada Constantinescu care a culminat prin tandemul Iliescu-Vadim in turu 2.

Sadwank: Si da, fetele antenistilor erau triste: Gidea, Cuitacu, o duduie, Cristoiu, Stan si inca unul stateau inghesuiti unul in altul, priveau in jos si asteptau ca unul din ei sa reinceapa demolarea lu' Basescu.

David: Inteleg pe multi din Bucuresti de ce nu se mai duc la vot. Acest lucru e posibil din cauza faptului ca tot fete invechite ies in fata care spun an de an ca fac, ca rezolva si suntem inca in urma.


























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4515 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Sinteza (Duminică, 1 iunie 2008, 23:04)

    skogers [anonim]

    Merci pentru sinteza, Dane, m-ai facut sa zambesc inainte de somn. Bafta si tine-o tot asa. Te citesc demult, dar incepi sa fii tot mai mult pe gustul meu. Transant, radical si usturator. Place.

    Nu ne cunoastem, dar iti multumesc. E o placere sa te citesc.
  • -2 (10 voturi)    
    Serios ? (Duminică, 1 iunie 2008, 23:07)

    crispavel78 [utilizator]

    Ce fete triste ati vazut la Antena 3 ? Plus ca Blaga arata mai crispat decat Oprescu :)
  • -2 (6 voturi)    
    Kkmpanie - Shshampanie (Duminică, 1 iunie 2008, 23:08)

    Jhocan [anonim]

    Excelent! Agree! Mai ales la faza cu Bucurestii... E un vot de blam totusi, dar oare ei se prind? Bine acolo si unu si altu cu Antena 3! De maine isi ascut coltii si ies mai abitir la atac. Da vedeti ca lupta de gherilla tine si la TV? Cum mai iesea altfel d-na Popa sa se auto-felicite pentru descoprirea lui Piedone? Sau pentru cooptarea lui... Maine poimaine se vor lauda si cu cainii lui Marinescu. Serios acuma... ne-am saturat. ori tine campania din 6 in 6 luni sa vedem naibii si proiecte terminate rapid (ca nu se lucreaza serios decat in campanie) sau interzicem politica pe strada cu totul. Si la TV! Si sa vezi atunci a patra putere in stat. De-adevaratelea!
    • +7 (9 voturi)    
      of of of (Duminică, 1 iunie 2008, 23:22)

      Ducu [utilizator] i-a raspuns lui Jhocan

      Crezi ca le pasa de conceptul asta "vot de blam"? Nu exista asa ceva, politicienilor nu le pasa decat de cei care vin la vot, cei care nu voteaza practic nu exista pentru ei. Politicienii sunt foarte fericiti daca majoritatea oamenilor sunt apatici si nu voteaza, nimic nu-i face mai fericiti, numai naivii cred diferit.

      Exista tari unde tu trebuie sa te duci sa te inregistregi ca sa poti vota, la noi gasesti persoane moarte de 10 ani inca pe liste. De ce in acele tari nimeni nu vorbeste de oamenii care nu voteaza? Pentru ca stiu un adevar, cei care nu voteaza nu conteaza.

      Numai la noi obsesia asta cu prezenta la vot, de parca reprezinta ceva. Daca voi asteptati ceva de la politicieni pentru a va indeplinii dreptul si responsabilitatea civica de a vota, atunci mai stati pe tusa inca 50 de ani.

      Cand o sa abandonati aceasta mentalitate prin care credeti ca pedepsiti politicianul, atunci chiar o sa facem un pas inainte in democratie.
  • +6 (10 voturi)    
    RIP (Duminică, 1 iunie 2008, 23:11)

    Ce conteaza [anonim]

    Excelent articol. Mai e putin si se termina cu vechea clasa politica.

    Dar nu au murit inca. "Distrusii" astia au aratat intotdeauna ca au o capacitate exersata de a tresari de jos. Au aratat-o si dupa revolutie cand alternativa la ei a fost tot ei. Au aratat-o si in perioada Constantinescu care a culminat prin tandemul Iliescu-Vadim in turu 2.

    Deci sa nu ne bucuram prea repede.
  • 0 (2 voturi)    
    si despre PD-L numai de bine?! (Duminică, 1 iunie 2008, 23:11)

    iulia [anonim]

    asa e domnule Talaga?
    Citind primele dumnevoastra comentarii (in asteptarea completarilor) inteleg ca va bucurati pentru nereusitele PNL-ului, PRM-ului, PSD-ului, PIN-ului, dar, nimic, nimic despre PD-L.
    Va bucura, va intristeaza? Da, stiu, intrebare retorica...

    Si daca tot ne cereti opinia: mie mi-e greata, si sila, si chef de duca definitiv din aceasta tara cu ale ei prime alegeri "uninominale" in care au fost reconfirmati ACEEASI DINOZAURI LOCALI ce ne fura de 20 de ani. Peste tot, ei au iesit. Craiova, Iasi, Constanta s.a.m.d.

    Mi-e sila de Iliescu, de Basescu, de Geoana, de Vadim, de Patriciu, de Becali, de Udrea, de Nastase de toti acesti "mari politicieni", de mafia din jurul lor, de gastile lor de interese.

    fara raspect pentru ei,
    cu restect pentru dumneavoastra, domnule Tapalaga, invitandu-va, totusi, sa fiti impartial... complet impartial.
    • -1 (3 voturi)    
      Pe curand (Luni, 2 iunie 2008, 0:10)

      jamal [utilizator] i-a raspuns lui iulia

      De acord. Se observa o usoara deriva pro PDL si nu stiu daca aceasta atitudine este productiva pentru un ziarist tanar. Probabil aceasta e o tentativa de articol. Sper ca veti scrie mai multe in zilele ce vor urma, la rece, cu analize pertinente pro si contra, vorbind despre dinamica voturilor in perspectiva turului 2, despre greseli, despre strategii, fraude, surprize etc.
  • -3 (5 voturi)    
    Bucuria prostilor (Duminică, 1 iunie 2008, 23:14)

    666 [utilizator]

    e moartea altora. Pari om matur, sper ca nu e numai din cauza barbii. Iti imaginezi, pe bune, chiar si numai o clipa, ca cei care "au castigat" vor da vreo atentie celor care i-au ales? Ca sunt manati in lupta de oaresce idealuri?
    Si mortii politicii romanesti si veteranii si cei cu cas la gura se cocoteaza in fruntea noastra pt. a ne batjocori mai apoi si pt. a trai ei mai bine.

    Nu te bucura prea tare, asadar. Si cei din cauza carora nu mai imi vine sa port acum doua tricouri faine, frantuzesti, portocalii, sunt la fel. Poate mai prostuti decat ceilalti, dar, in esenta, la fel.
  • -2 (10 voturi)    
    Orban avea dreptate (Duminică, 1 iunie 2008, 23:23)

    CosminG [utilizator]

    bucurestenii ( majoritatea) nu au votat si o sa le para rau

    Orban era cel mai bun; iar comentariile dvs la adresa PNL mi se par ciudate; dar ma rog fiecare da ce are
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate, dar ... (Luni, 2 iunie 2008, 8:28)

      giga [anonim] i-a raspuns lui CosminG

      Nu-mi place deloc Orban dar e cal mai aproape de alura de primar; dar daca a vorbit in permanenta prostii si a mers pe mina lui Tariceanu care e un cal mort e doar vina lui.
    • 0 (0 voturi)    
      independent (Luni, 2 iunie 2008, 8:58)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui CosminG

      Daca Orban juca acea carte a independentului, cum joaca PSD cu Oprescu iesea din primul tur.
      Pacat ca Orban este din PNL, daca pe altii partidul ii ridica pe Orban partidul l-a ingropat.
      Pacat.
  • +5 (7 voturi)    
    tie si lu' Doc (Duminică, 1 iunie 2008, 23:24)

    Reshape [utilizator]

    ...jdemii de beri! Nu ca ati gindi ca mine ci pentru ca, datorita voua, am o oarecare certitudine ca nu gindesc gresit.
    Ca sa explic ce zici: am vazut in direct la Antena 3, cum omu' cu laptopu' i-a zis lu' Diaconescu: "la urmatoarele alegeri, cind Dumnezeu va veni pe pamint si va zice: <<nu-l votati pe Diaconescu fiindca planurile Mele sint aletele>>, eu tot pe dvs. o sa va votez".
    Si da, fetele antenistilor erau triste: Gidea, Cuitacu, o duduie, Cristoiu, Stan si inca unul stateau inghesuiti unul in altul, priveau in jos si asteptau ca unul din ei sa reinceapa demolarea lu' Basescu.
  • +5 (9 voturi)    
    O noua abureala (Duminică, 1 iunie 2008, 23:25)

    abureala.bala.portocala [anonim]

    isi face deja (ne)simtita prezenta: pornindu-se de la rezultatele aproximative ale alegerilor locale, ni se tot explica pe la televiziuni cum nu va reusi PDL sa obtina majoritatea la parlamentare si nici sa formeze singur Guvernul.
    Ce are aia cu prefectura? La locale se dezbat anumite teme si se voteaza un anumit profil de candidat, dar in toamna altfel vor sta lucrurile.
    PDL are atatea cadavre de trantit in capul partidului de motociclisti, sustinut de comunistii lui ilici, incat va trece lejer de 50%.
    Sa nu mai vorbim de credibilitatea acestui partid. Cu siguranta va fi mai convingator Stolojan cand va vorbi de reforme in economie decat nea motocicleta fara buletin, de exemplu. La fel va fi in orice domeniu care va fi dezbatut, incepand cu Justitia (abia astept sa-l aud pe Nastase acompaniat de Chiuariu vorbindu-ne de vizionare reforme) si terminand cu Agricultura (mi-l inchipui pe Remes dand gospodinelor sofisticate retede de carnati si catlabosi). Marea problema a PeNaLilor si a acolitilor pedeserei va fi ca nu vor avea oameni pe care sa-i opuna candidatilor PDL.
  • +3 (5 voturi)    
    si totusi.. (Duminică, 1 iunie 2008, 23:27)

    Alexa [anonim]

    ..de morti numai de bine :) m`au cam dezamagit bucurestenii mei kre au picat in plasa lui oprescu.. mascarada ieftina kre prinde la babe si tampiti.. in turu` doi am de ales intre nijte cretini.. cum naiba sa nu fie omu` descurajat cu privire la vot..
    totusi o sa merg, sa`mi exercit dreptul de cetatean..si sa`mi anulez votul
  • +5 (9 voturi)    
    Bravo! (Duminică, 1 iunie 2008, 23:28)

    Dan [anonim]

    Felicitari, domnule Tapalaga. Orice astfel de comentariu (cum este al dumneavoastra) seamana cu o ploaie de vara, binevenita dupa caldurile sufocante si fetide din mass-media. Incrancenarea Antenei3, post care reuseste sa redefineasca conceptul de prostitutie in numele banului si sa rastoarne orice fel de valoare umana prin manipularea ordinara pe care o insceneaza in orice emisiune, este incrancenarea unei televiziuni care nu face jurnalism, ci politica. Oprescu a declarat la putin timp dupa comunicarea rezultatelor ca programele lui Diaconescu si Orban erau mai bune decat ale lui Blaga, semnalizand clar ca se asteapta la sustinerea acestora. Iliescu spune ca e nevoie de sustinere pentru Oprescu, adica pentru un om care s-a rupt de partid, pentru asa-zisul "renegat". Este o minciuna iesita din comun aceasta cu independentul Oprescu. Perpetuata de prostituatii antenei3, in frunte cu Stan, Cristoiu (care il caineste pe saracu Oprescu lipsit de ajutor) si, nu in ultimul rand, de numita Titiriga, suflul nou al antenelor prostituate dupa plecarea unui (totusi) jurnalist cu bun simt, Vlad Petreanu.
    Imi permit sa doresc succes lui Vasile Blaga.
  • 0 (0 voturi)    
    despre alegeri (Duminică, 1 iunie 2008, 23:38)

    DAVID PETRU STEFAN [anonim]

    Salut !

    Inteleg pe multi din Bucuresti de ce nu se mai duc la vot. Acest lucru e posibil din cauza faptului ca tot fete invechite ies in fata care spun an de an ca fac, ca rezolva si suntem inca in urma. Noroc la sectorul 3 care parca arata mai altfel...de ce acolo se poate si in alta parte nu ? Sincer sa fiu multe proiecte sunt frumoase cele povestite in campanie, dar oare se fac? Din cauza asta nu se duc oamenii la vot...se spun multe si se face putin sau deloc.
  • +1 (3 voturi)    
    comentariu excelent (Duminică, 1 iunie 2008, 23:44)

    florentina [anonim]

    Articol f.bun si obiectiv.felicitari
  • +1 (3 voturi)    
    bine zis (Duminică, 1 iunie 2008, 23:51)

    cicu [anonim]

    excelent articol felicitari ai surprins in mare tot circul asta! bravo
  • 0 (0 voturi)    
    sunt bulversat (Luni, 2 iunie 2008, 0:43)

    directia 5 [anonim]

    de rezultatul dezastros obtinut de pd-l in Constanta.Rezultatele sub asteptari realizate de pd-l au mai multe explicatii, in primul rand lipsa de suport mediatic: nu a reusit sa' controleze' nici o televiziune iar presa scrisa si cea electronica a manifestat destul de putin interes fata de initiativele pd-l,este drept ca pd-l a beneficiat mai mult de politica activa a lui Base deca de proprile initiative a preferat expectativa iar in ultimul timp a abandonat si discursul anticoruptie.Menegementul electoral a fost sub ori ce critica [ce s a intamplat au renuntat la serviciile lui Tataru?] chiar acum la realitatea tv este prezent Boureanu,nu stiu ce cretin a avut proasta idee sa trimita un perdant si cu dosar la DNA in gura lupului
  • -3 (5 voturi)    
    ? (Luni, 2 iunie 2008, 0:50)

    Jon [anonim]

    Pe scurt, i-ai injurat pe toti in afara de PDL-isti.

    Esti insasi definitia tonomatului. Mi-e sila.
    • -2 (4 voturi)    
      corect (Luni, 2 iunie 2008, 1:25)

      sictirit [anonim] i-a raspuns lui Jon

      subscriu
    • +1 (3 voturi)    
      Nu zau? (Luni, 2 iunie 2008, 2:02)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Jon

      Ti-e sila si de cristoiu care injura tot, mai putin PSD-ul?
      • 0 (0 voturi)    
        Categoric (Luni, 2 iunie 2008, 12:03)

        jon [anonim] i-a raspuns lui sile

        Categoric, mi-e sila si de ala. Chiar mai mult decat de juniorul Tapalaga.
        Insa nenea tonomatul de mai sus pare promitator. Are asa, un aer de intelectual. :P
  • -1 (3 voturi)    
    Ne uitam la aceleasi cifre? (Luni, 2 iunie 2008, 2:06)

    adrian [anonim]

    Cam devreme prohodul.
    Oprescu n-a pierdut nimic, all things considered. Ba chiar sta prea bine. Si el, si Iliescu & Co care l-a sponsorizat.
    Iar aproape 50% participare la vot e chiar ok, serios acuma. Eu nu stiu ce termen de comparatie ai tu, din ce tara si de la care alegeri, dar 40-50% e ok. Nu e euforie generala, dar sa ne fie scuzata (noua Bucurestenilor) o mica ezitare dupa 18 ani de primari semi-retardati. Un semnal negativ ar fi pe la 20%.
  • +2 (2 voturi)    
    uninominalul (Luni, 2 iunie 2008, 3:51)

    ion din timisoara [anonim]

    "Altfel spus, uninominalul la alegerea presedintilor de Consilii Judetene pare sa fie puternic influentat de optiuinile politice ale alegatorilor. De pilda, candidatii puternici la primaria marilor orase au tras dupa ei candidatii la CJ. Se pare ca Romania s-a ales cu o noua forma fara fond, dar suna bine sa ne pacalim ca ne alegem sefii de judet in mod direct. O complicatie electorala perfect inutila. "
    Bravos! Bine ca acum v-ati dat seama de acest aspect care nu era deloooooc de prevazut.
  • -1 (3 voturi)    
    ideologii (Luni, 2 iunie 2008, 4:54)

    dan [anonim]

    Basescu e de dreapta? .. De ce, pentru ca nu mai era loc in internationala stingii?
  • -3 (5 voturi)    
    iarasi.... (Luni, 2 iunie 2008, 6:51)

    stefan v [anonim]

    Se prevede o opozitie acerba a PSD si PNL impotriva Basescu &PD-L. Iarasi certuri interminabile si o tara aproape neguvernabila. D-l Basescu a reusit sa antagonizeze in asa hal PNL, incat acestia il vor sustine pe Oprescu in turul 2. Iar daca Blaga pierde capitala s-ar putea ca PD-L sa aiba o problema. Am avut o alianta DA, cu doctrine economice si sociale apropiate, pe care d-l Basescu a dinamitat-o pt. ca Tariceanu nu l-a ascultat orbeste. Acum culege roadele.
    • +1 (1 vot)    
      alianta DA a fost ingropata (Luni, 2 iunie 2008, 11:12)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui stefan v

      in 2005 atunci cand Tariceanu sa razgandit la 24 de ore dupa ce a fost luata hotararea de a avea loc alegeri anticipate.Atunci ,alianta era cotata cu peste 50% in sondaje,solutia 'imorala' pc nu ar fi intrat in parlament la fel si prm iar udmr ramanea in opozitie cu psd,iar 2 bizoni,Andon si Bolcas nu ar mai fi blocat dosarele marilor corupti si nici desfiinta CNSAS. Astazi vedem ca pc si prm nu depasesc pragul de 5% pentru a accede in parlament si in concluzie am mai pierdut 3 ani in lupte sterile.Alianta a ramas 'mimata' pana la aderarea in UE ,dupa care planul Patriciu - Iliescu a intrat in actiune,sunteti destul de inteligent sa intelegeti ca eliminarea d. Macovei si scoaterea pd-l de la guvernare nu au fost evenimente intamplatoare
    • +1 (1 vot)    
      Partid (Luni, 2 iunie 2008, 11:35)

      Sinoda [utilizator] i-a raspuns lui stefan v

      Din partea unui partid de 15 % e binevenita orice opinie, domnule Vlaston. Apropos, vedeti ca s-ar putea sa va pierdeti postul de director al liceului Petru Poni, obtinut binenteles pe criterii politice.
      Dar s-ar putea sa va convina procentul asta patetic, conform doctrinei Patriciu.
  • 0 (2 voturi)    
    Bucuresteanul. . . . . (Luni, 2 iunie 2008, 7:49)

    Vali Cel Batran [anonim]

    . . . . tot bucurestean. El este tipul omului care traieste numai pentru el si familia lui cea mai apropiata. Este un tip comod pentru care iesirea la un picnic reprezinta maximumul de divertisment si pentru care nu s-ar da inapoi nici daca ar trebui sa mearga la o inmormantare. Cum sa sacrifice el o ora din timpul lui cel pretios (duminical) si sa mearga la vot? Doamne fereste, la vot trebuie sa mearga doar prostii ca de aia sunt prosti. Noi cei destepti mergem la picnic. In schimb nu-l intrece nimeni in a protesta si in a se plange de viata mizerabila pe care o duce si de orasul lui cel supraaglomerat. In idiotia lor ( a celor care absenteaza la vot) nici macar nu vad ca prin absenta lor fac loc la Primaria capitalei unui clovn si nici macar original ,ci unul din ala tras pe sfori de papusarul cel istet, Iliescu. In fond si la urma urmei aia vor, aia vor avea. Un circar tare la geometrie care va face pentru ei o autostrada suspendata paralela cu un cerc. Si cum asa ceva nu se poate nici primaria Bucurestiului nu va putea fi bine condusa de vizionarul teoremei de mai sus. Bafta bucuresteni comozi, ca posmagii vor veni la voi gata muiati.
  • 0 (2 voturi)    
    Eu nu sunt bucuresteanca (Luni, 2 iunie 2008, 8:21)

    katy [anonim]

    dar mi-ar fi asa de hazna sa se alega cei care nu catadisesc sa voteze cu oprescu si gasca lui iliescu in fruntea bucurestiului.Sa le stea 4 ani pe cap, sa-i fure cat pot, sa le mai aduca minerii din cand in cand, poate asa or sa priceapa ce inseamna sa votezi.
  • +1 (3 voturi)    
    I de la Iliescu,nu de la independent (Luni, 2 iunie 2008, 8:23)

    martin [anonim]

    In cadrul maratonului televiziunilor de ieri, tanarul Boureanu a avut o vorba de spirit, care mai este si adevarata.Semnul I care l-a desemnat in pictograme pe Oprescu, vine de fapt de la Iliescu.
    Nu degeaba s-a napustit Iliescu dupa exit poll-uri sa urle cu manie proletara ca trebuie barat drumul lui Basescu si al PD-L, in timp se prostanacul Geoana era paralizat de frica. Cand PDSR-ul era atotputernic si majoritar ,imbatranitul urat Iliescu era multumit si probabil ca nu cerea o harta electorala mai echilibrata.
    Acum il va sprijini cu ghiarele si cu dintii , pe creatia lui proprie,papusa Oprescu, cu speranta ca oamenii de buna credinta, care sigur ca exista printre votantii acestuia, se vor lasa prostiti in continuare de asa zisa independenta a Oprescului si ca nu vor vedea totala goliciune interioara si exterioara a personajului !
  • +2 (2 voturi)    
    totul pt saraci (Luni, 2 iunie 2008, 8:25)

    david.a. [anonim]

    Mi se pare exagerat sa spui ca "stanga pierde teren". Totusi, absolut toate partidele noastre lupta pentru electoratul de stanga. Nu exista o batalie de idei ci doar o mare mlastina in care fiecare incearca sa spuna ca alalalt e mai corupt decat el. Totul pentru saraci, care sunt usor de multumit si pacalit.
  • +3 (3 voturi)    
    "la vremuri noi, tot noi" (Luni, 2 iunie 2008, 8:35)

    Silviu [anonim]

    Din pacate se dovedeste inca o data ca democartia nu s-a instalat pe deplin in Romania. Romanii inca nu constientizeaza puterea de care beneficiaza prin instrumentul stampilei si buletinului de vot. Toti s-au saturat de baronii locali si totusi indivizi precum Mazare, Vanghelie, Oprisan si altii castiga alegeri din primul tur. Este si vina, pe de alta parte, a partidelor contracandidate care arunca in lupta personaje la fel de controversate si incapabile. Asta este, reforma clasei politice mai trebuie sa astepte. La fel si cea a tarii.
  • -1 (1 vot)    
    De ce antisocial? (Luni, 2 iunie 2008, 11:00)

    Antisocial [anonim]

    De ce antisocial?...

    Pentru ca m-am saturat ca timp de douazeci de ani aproape sa privesc neputincios. Pentru ca m-am saturat sa ma hranesc cu promisiuni si vise, cu sperante si minciuni.

    M-am saturat sa vad de fiecare data cum o mana spala pe cealalta. M-am saturat sa aud peste tot “Lasa, sanatosi sa fim...”, sa mai vad cum ni se arunca praf in ochi, cum suntem cumparati cu mici si bere si indemnati sa mai asteptam, sa mai speram, sa mai visam si... sa asteptam.

    Asteptam de douazeci de ani si vedem cum singurul adevar e ca pleaca ai nostri si vin tot ai nostri. Aceeasi Marie, cu alta palarie. Aceeasi politica, doar gasca cu ciolanul se mai roteste. Dar aceleasi vise ni le vand cu totii. Iar noi cumparam. Cumparam in nestire si in disperare parca.

    Au stiut sa ne adoarma si sa ne cultive vise. Au stiut sa ne multumeasca totusi cu un salariu mai mare si cu un nivel de trai mai scazut. Si sa ne inchida – putin cate putin – ochii.

    Eu unul m-am saturat sa imi fie “bine” si atat. M-am saturat sa mai fiu un alt “multumit” de pe lista care voteaza si contribuie astfel la imbogatirea diferitelor gasti.

    VOI NU V-ATI SATURAT?...
  • 0 (0 voturi)    
    Trist (Luni, 2 iunie 2008, 11:39)

    S [anonim]

    Disparitia treptata a simtului civic este mai mult decat ingrijoratoare. Absenta la urne nu se numeste "contestare" ci "lene". De aici toate paradoxurile mioritice ... ne plangem de nivelul de trai dar in Bucuresti si marile orase mai totul e mai scump decat la Paris. Ne plangem de coruptia politicienilor dar defilam de 15 ani cu aceiasi. Sarim din fund cand strainii arata cu degetul democratia noastra puerila, dar intr-o adevarata democratie rar vezi prezenta la vot de mai putin de 60%.
  • 0 (0 voturi)    
    Unde este "noua" clasa politica? (Luni, 2 iunie 2008, 12:13)

    MacPuchi [anonim]

    De la celalalt capat geografic (si nu mumai) al Europei se vede cam asa:
    1) Actuala "clasa" politica este urmasa Securitatii si a PCR-ului si are drept lideri pe Ili-Baba si cei 40 de hoti mai importanti.
    2) O noua "clasa" politica este numai un deziderat, ea nu exista inca decit in imaginatia optimistilor. Actualii politicieni mai degraba si-ar minca proprii copii politici decit sa permita coagularea vreunei noi "clase" politice.
    3) Singurele grupuscule care mai latra inca, dar sint ignorate de alegatori pentru ca sint percepute drept elitiste sint urmasele GDS-ului si ale Pietei Universitatii.
    4) Presa libera face treaba buna dar nu mai este mult pina i se va pune botnitza.
    5) Justitia Roamana nu exista decit "de jure", si nu "de facto".
    Eu nu ma mai intorc, pot suporta acest spectacol grotesc numai de la cel putin 3000Km si de la 20 de ani distanta.
  • -1 (1 vot)    
    Dar cu noii uninominali cum ramane? (Luni, 2 iunie 2008, 13:32)

    Arthur [anonim]

    S-a dovedit inca o data cat mult este gargara in obsesia lui Basescu si a camarilei in privinta inoirii clasei politice prin uninominal! Chestia asta in mod evident nu se potiveste decat unei parti infime a electoratului roman. Ca dovada noii oameni politici de genul Falca,Oprisan,Mazare,Solomon,Ontanu,Vanghelie,Constaninescu etc.au fost votati intr-o veselie de electorul roman ,ca la primari! Mai mult si la primari s-a votat tot politic pentru ca in Bucuresti necunoscutii PD-L au fost votati mai mult decat cei ai PNL ,chiar daca acestia pareu maqi calificati. De altfel asa a luat plasa si Orban care a luat in serios sondajele ca romanii s-au plictisit de politica si scandaluri si a fost foarte aplicat in proiecte ca sa vada cum castiga exact scandalagiul Opresu!
  • -1 (1 vot)    
    RIP (Luni, 2 iunie 2008, 16:50)

    Iancu Jianu [anonim]

    Rest In Peace, adica pe romaneste odihneasca-se in pace, mama lor.
    Ne este lehamite sa-i mai votam pentru ca ne-am saturat de minciuna.
    Intelectualu' pleaca pe alte meleaguri, mai curate iar cel care ramane, s-a cam saturat de mizeria din Bucuresti. De circulatie de asementea cand vedem cat de prost este getionata circulatia in Bucureszti.
    Ce facem, pe cine mai alegem pentru ca actul votarii sa devina cu adevarat interesant???
    Aici este intrebarea...
    Desteapta-te romane, chiar si dupa ce ti-au luat petrolul...si Petrom-ul...
  • 0 (0 voturi)    
    articol (Luni, 2 iunie 2008, 19:54)

    razvan [anonim]

    Ma intreb daca voi pedeleii veti realiza ca si Basescu + supusii se scalda in aceleasi ape urat mirositoare ca si ceilalti maimutoi? Ce naiba veti face atunci?
    Cum va justifica fata de propria constiinta domnul Tapalaga si alte proptele ale marinarului rahaturile aruncate in fata alora care chiar au senzatia ca presedintele e croit din alt aluat? Intotdeauna lichele ca Iliescu sau Basescu au gasit oameni care sa i sustina onest sau din interes...Pe aia cu interesul macar ii pot intelege. Buzunarul greu valoreaza pentru unii mai mult decat constiinta curata. Pe ailalti insa ii suspectez de a dreptul de prostie...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version