De vreo sase luni, de cind am plecat de la Standard, sint freelancer. OK. Pin-aici, toate bune. Fac diverse layouturi, tai PSD-uri, scriu texte, functie de ce imi cere clientul. Ei bine, unii clienti ai unora dintre clientii mei sint de-a dreptul cretini. Cind vine vorba de layout-uri, designer-ul propune, clientul isi da cu parerea. Aici apare problema.

Problema ruptului gurii tirgului, mai exact, pentru ca toti vor ca, atunci cind iese produsul finit, sa te dea pe spate. Totusi, se uita cel mai important principiu, KISS: “Keep it simple, stupid!“. Ma uit si ma minunez ca, oricit de mult le-ai explica (si am cazuri de clienti care mi-au facut-o si mie), ei vor intr-un anume fel, sa arate neaparat fix ca in PSD. Le explici: “Nene, fontul ala il are designerul si, in cel mai fericit caz, si matale. Lumea nu-l vede, mergi pe fonturile de web, alea obisnuite”. El zice nu, ca trebuie sa arate intr-un anume fel.

Stupiditatea de care dau dovada unii se ridica pina la un asemenea nivel incit heading-urile si butoanele simple, de meniu, trebuie sa fie imagini. OK, am inteles, dar nu pricepi ca daca e text te indexeaza mai bine motoarele de cautare? Pe client il doare-n fund, el vrea imagine. Sau, cazurile cele mai des intilnite, flash. Dupa care se mira ca nu-l cauta nimeni, ca n-are trafic, ca nu intra nimeni din Google si te intreaba pe tine, de parca tu ai fi responsabil, de ce nu-i vin lui vizitatori.

O alta chestie care mi se pare de-a dreptul stupida - si care ma face sa ma intreb daca nu cumva agentiile de online s-au resemnat si tocmai de aia renunta a le mai explica de ce nu-i bine, pentru ca oricum n-au cu cine discuta - este ticsirea unui site cu background-uri de nu stiu care, cu headere cit mai colorate, cu tone de scripturi. Bineinteles, pagina va avea un timp de incarcare mult mai mare. Dar pe client nu-l intereseaza, ca el vrea sa sparga gura tirgului.

Gura tirgului nu se sparge dintr-un motv simplu: daca astepti mai mult de 30 de secunde si site-ul nu e complet incarcat, il inchizi si nu mai revii. O sa fie un spike de trafic la lansare, dupa care numarul vizitatorilor o sa se imputineze vizibil. Cine e responsabil? Ala care a cerut.

Ce nu reusesc romanii sa priceapa, indiferent ca e vorba de site-uri web, de politica, de orice, este ca peste tot functioneaza principiul de mai sus: cu cit faci lucrurile sa fie mai simple, cu atit ai mai putin de suferit si mai mult de cistigat. Dar nu, noi trebuie sa ne complicam!

Comenteaza pe Subiectiv.