Mesajul ascuns pentru Romania din discursul sefului Comisiei Europene

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 13 septembrie 2017, 21:21 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Cu cinci mentiuni, Romania a fost tara cel mai des pomenita in discursul programatic despre viitorul UE al lui Jean Claude Juncker, seful Comisiei Europene. Juncker a intins adevarate poduri diplomatice spre Romania, dar a si avertizat ca statul de drept si libertatea de exprimare sint principii non-negociabile ale UE. Mesajul real pentru Romania, ascuns cu grija in mesajul batranului politician, e urmatorul: ne bazam pe Romania ca ultim bastion de rationalitate politica in estul Europei, dar nu vom tolera derapaje ca in Polonia si Ungaria.

Din punctul de vedere al Romaniei, contextul european trebuie vazut in doua dimensiuni. In ambele, Romania poate juca un rol important. In primul rind, in UE e o competitie intre cei care vor o Europa cu mai multe viteze/ritmuri (Franta, Germania) si cei care resping public aceasta abordare (Romania, printre altii). In al doilea rind, nucleul dur al UE vede cum Polonia si Ungaria (total), Slovacia si Cehia (partial) se rup tot mai tare de valorile fundamentale.

Romania e cheie in ambele dimensiuni, datorita dimensiunii sale si voturilor pe care le are in Consiliul UE si in Parlamentul European.

Europa cu mai multe viteze. Klaus Iohannis, la fel ca Traian Basescu inaintea sa, a respins intotdeauna diferentele de tratament intre Romania si alte state membre. Iohannis a spus raspicat la Bruxelles si in toate capitalele ca nu e de acord cu conceptul nefericit al Europei cu mai multe viteze/ritmuri. Pe buna dreptate: acest concept, prost formulat si catastrofal comunicat, aminteste dureros de o noua cortina intre Est si Vest. Sigur ca, de facto, UE are deja mai multe viteze (zona Euro si cei din afara, zona Schengen si cei din afara etc). Dar e clar ca, cel putin pentru Romania, e umilitor sa o plasezi automat intr-o categorie inferioara. Mai ales ca Romania a insistat in permanenta sa faca parte din toate initiativele nucleului dur european, spre deosebire de unele tari din regiune. Si Juncker a inteles asta, iar din discursul sau de miercuri lipseste orice referire la Europa cu mai multe viteze. Dimpotriva. Dar vom reveni.

Problemele din Estul Europei. Nucleul dur al UE vede cum Uniunea crapa sub presiunea fortelor populiste si anti-europene. Aceste forte au ajuns la putere in Ungaria si Polonia, unde asaltul asupra justitiei, institutiilor si presei e in toi. Cehia si Slovacia cocheteaza si ele cu aceste tendinte, dar in ultimele luni s-au trezit la realitate. Alte forte anti-europene sint pregatite sa acceada la putere in vechi state membre, incurajate de pasivitatea Uniunii fata de derapajele anti-democratice ale lui Viktor Orban sau Jarosław Kaczynski. Bulgaria e si ea sub presiunea economica reala a Rusiei. Iar un Est prabusit, in care toate tarile au capitulat de la valorile europene, e deja pe tava Moscovei.

Asa ca Bruxelles-ului i-a mai ramas un singur aliat potential in Est.

Romania e acest aliat natural. UE are nevoie de un cap de pod in est, la granita dificila cu Rusia, Ucraina si Marea Neagra. UE, dar si Franta si Germania au nevoie de o Romanie ramasa pe cursul pro-european, o poveste de succes in estul naclait de nationalismul revansard al lui Vicktor Orban, de oportunismul Bulgariei ori de anti-europenismul manifest al guvernului polonez.

Cu Iohannis presedinte, Romania parea pina acum citeva luni pilonul ideal de stabilitate in est. Juncker are o relatie personala cu Iohannis, cimentata de limba si de legaturi simbolice vechi. Presedintele Comisiei Europene il are si pe Mihnea Motoc consilier de securitate, iar la Comisie Corina Cretu incepe si ea sa trimita mesajele corecte pentru guvernul de la Bucuresti.

In acest mod trebuie descifrate mesajele prietenoase ale lui Juncker la adresa Romaniei din discursul sau de azi: Romania trebuie sa intre in Schengen, UE va face summit la Sibiu in 2019, UE fara Romania nu ar fi intreaga. Mai mult, Juncker a anuntat ajutor financiar si tehnic pentru tarile care vor sa intre in zona Euro - adica si pentru Romania.

Juncker a inteles dupa Brexit ca UE are nevoie de unitate. El stie ca majoritatea politicienilor romani urasc regulile UE, urasc transparenta, urasc justitia libera, detesta libertatea de exprimare. Sint atit de corupti, ca ar face orice pentru ca Romania sa scape odata de chingile strinse ale regulilor europene ca sa poata fura ei in voie. Aliata UE in tari precum Romania e populatia. Si e esential ca o tara precum Romania sa primeasca atentie sporita, ajutor si sa fie inclusa in nucleul dur al UE. De aici vine atitudinea curtenitoare a sefului Executivului european fata de Romania.

Dar Juncker, politician cum nu sint multi in UE, stie la fel de bine ca Romania e la limita derapajului. Bruxelles-ul vede cum Liviu Dragnea, Tariceanu, Tudorel Toader - sustinuti de o armata uriasa, dau lovitura dupa lovitura Justitiei, cum si-au subordonat CCR, CSM, Inspectia Judiciara. Juncker stie ca Romania e pe drumul gresit in economie, desfriul bugetar din acest an urmind sa aiba efecte catastrofale daca nu e rapid corijat anul viitor (si, din pacate, nu sint semne ca va fi).

Juncker si Timmermans stiu ca Tudorel Toader a eludat adevarul cind a spus ca s-a consultat cu Comisia Europeana pentru proiectul extrem de periculos de rescriere a legilor Justitiei si si-au pierdut orice incredere in el. Bruxelles-ul, dar si marii parteneri europeni ai Romaniei vad cum ne indreptam, incet-incet, spre Grupul de la Visegrad: nesocotirea statului de drept, nesocotirea regulilor privind prudenta bugetara, cautarea conflictului cu UE.

Asa trebuie citit avertismentul lui Juncker, care a spus ca "statul de drept nu e facultativ in UE". Mesajul nu e doar pentru Ungaria si Polonia, ci si pentru Romania. O Romanie care se pregateste in aceasta toamna de asaltul final asupra Justitiei. L-a anuntat Liviu Dragnea marti seara, cand a spus ca "nu ne pot închide pe toţi. Mai e foarte puţin". Dragnea e dopat de succesul major de la Inalta Curte, care i-a reluat de la zero procesul, si pregateste ultimele lovituri pentru lupta anti-coruptie.

O lupta anti-coruptie care oricum merge cu motoarele gripate de un an. O lupta anti-coruptie anihilata partial de ruperea legaturilor cu SRI, supusa unor presiuni mediatice si institutionale fara precedent, aflata sub tirul unor extraordinar de puternice actiuni de lobby extern. O lupta anti-coruptie pe care excese abominabile precum cel al lui Mircea Negulescu de la Prahova risca sa o mineze iremediabil.

Inapoi la Juncker. El vrea Romania alaturi de nucleul dur al UE, dar e constient ca Bucurestiul atirna de un fir de par. UE are instrumente de disciplinare, dar ele functioneaza greoi si, oricum, alta pare a fi agenda europeana. E timpul ca si noi sa ne mai ajutam singuri. DNA trebuie sa-si faca rapid curatenie in ograda si sa denunte derapajele unor procurori, daca are stiinta despre ele. Iar Iohannis trebuie sa se trezeasca la realitate. Statul e capturat bucata cu bucata, institutie cu institutie. Pe cit de credibil e Iohannis in exterior, pe atit de decredibilizat a ajuns sa fie in plan intern. Apatia lui din ultimele luni si lipsa de initiativa il fac sa para inteles cu PSD sau, in cel mai bun caz, perfect dezinteresat.

Poate ca lui Iohannis i se pare o mare victorie ca Juncker a nominalizat Sibiul lui natal pentru a gazdui un mare summit european in 2019. Dar e sigur ca in primavara lui 2019 va fi acelasi presedinte de acum, sau un presedinte pur decorativ, caruia PSD ii va fi luat deja cam toate prerogativele?























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

49325 vizualizari

  • -61 (79 voturi)    
    mesajul e clar (Miercuri, 13 septembrie 2017, 21:30)

    Kosmos [utilizator]

    Romania nu este un stat , deci facem de vrem cu ea..sa vina vapoarele
    • +26 (34 voturi)    
      E clar ca esti postac antiroman (Miercuri, 13 septembrie 2017, 21:56)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Numai o minte de postac ar intelege asta din articol.
    • +14 (22 voturi)    
      kosmos cu K (Miercuri, 13 septembrie 2017, 22:37)

      iodixit [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      vine de la moscova?
      • +13 (15 voturi)    
        Nu chiar.... (Joi, 14 septembrie 2017, 9:31)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

        .... vine de la Moskva
  • -39 (57 voturi)    
    Juncker a vorbit...vorbe (Miercuri, 13 septembrie 2017, 21:36)

    demaGOGU [utilizator]

    ...ptr a adormi vigilenta naivilor din Est!

    pe 26 Sept a.c., la 2 zile dupa alegerile din Germania!, Macron&Merkel vor anunta adevarata foaie cu ruta privind viitorul Europei cu 2 viteze: un nucleu dur integrat (aproape) federal inconjurat de un fringe de state satelit (mai mult sau mai putin) conectate prin piata (mai mult sau mai putin) comuna carora intr-un viitor nu f indepartat sa li se poata alatura UK, Turcia, Ukraina la limita, etc.

    trezirea la realitate va fi dura.
    • +15 (27 voturi)    
      Conspirationistii (Joi, 14 septembrie 2017, 0:31)

      Numele [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Cei care vedeti conspiratii peste tot mai bine ati merge sa traiti liberi in Coreea de Nord, unde veti avea o familie traditionala si un trai bogat si linistit. Succes!
      • -5 (21 voturi)    
        i-auzi braul (Joi, 14 septembrie 2017, 9:39)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Numele

        cum tovarase progresist?cum putusi sa nu te abtii si sa-ti manifesti plenar oripilarea fata de familie?
        conspiratii?pai cum bre stangaciule,mata zici ca junker taie si spanzura in yuropa?ca de fapt mekeloglu e o femeie de paie,fara putere(adica asuprita,intelegi mata)?adanc gandesti,la radacina

        pantazi uita,din nou,sa precizeze cauzele ''problemelor'' din estul,si nu numai,europei.si ca ''problemele'' tind sa se extinda si in vestul civilizat si preamulticultilarizat cu japca
        si sa vezi in junker,salvatorul Romaniei,cel care da mesaje ascunse,e cel putin ridicol
        pt domnia sa,conceptul de ''doua viteze'' este prost formulat,''nefericit'',si pune sacul greu pe umerii ''comunicarii''.de parca ideea in sine este magnifica...
        mda,tot inainte,viitorul luminos ne asteapta in yuropa lui pantazi si junker
        • -2 (6 voturi)    
          Cara-te in Rusia (Joi, 14 septembrie 2017, 13:37)

          supremul [utilizator] i-a raspuns lui Point

          postacule !
          • 0 (2 voturi)    
            chiar (Joi, 14 septembrie 2017, 15:57)

            Point [utilizator] i-a raspuns lui supremul

            doare sa gandesti cu caputul tau?
            sau e mai usor sa inghiti ce-ti mesteca altii?
    • +14 (16 voturi)    
      chiar daca ai avea dreptate (desi nu cred) (Joi, 14 septembrie 2017, 8:49)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      mai bine satelit al UE decat al Rusiei...
      • -6 (10 voturi)    
        Poporul a decis altceva! (Joi, 14 septembrie 2017, 11:07)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Ai dreptate cu "mai bine satelit al UE decat al Rusiei", este infinit preferabil.
        Doar ca poporul a decis contrariul: oe 11 Decembrie anul trecut l-a vota pe Dracnea, adica a decis ca trebuie sa iesim din UE si NATO, si sa ne integram in schimb in Uniunea Asiatica a lui Putin!
  • +15 (27 voturi)    
    degeaba... (Miercuri, 13 septembrie 2017, 22:04)

    liviu_ [utilizator]

    fara masuri... si masuri dure. eventual amenintari la adresa romaniei.... triada impotriva justitiei tariceanu, dracnea, tudorel... NU se va opri!
    • -3 (7 voturi)    
      Finantarea europeana! (Joi, 14 septembrie 2017, 11:06)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Mi se pare foarte tare ca UE nu numai ca nu a luat pana acum masuri impotriva acestor regimuri autoritare din Ungaria, Polonia si mai nou Romania, ba mai rau continua chiar finantarea acestora.
      Ce credeti ca s-ar intampla daca maine s-ar taia fondurile europene pentru aceste tari inclusiv subventiile agricole si fondurile de dezvoltare regionala?
      Va spun ca aceste regimuri ar disparea imediat daca UE si-ar intrerupe finantarea. Ar fi revolutie! Poate se trezeste si UE!
      • -1 (11 voturi)    
        La fiecare 1 euro (Joi, 14 septembrie 2017, 12:16)

        Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        Intrat in Ungaria la la Eu ies 12 Euro. A aratat Orban acum vreo 5 ani. Deci cine are de pierdut ? ambele partii, una mai mult ca alta. Deci nimeni nu are interes.


        Toate tarile din est au forta de munca super ieftina si calificata si profiturile sunt foarte frumoase pt multinationale si banci. Nu pleaca cainele de la macelarie. Si daca pleaca golul de acopera teoretic imediat, unde e cu putinta.
  • +4 (14 voturi)    
    captura statului (Miercuri, 13 septembrie 2017, 23:03)

    Dedalus [utilizator]

    Econimia Romaniei este mult mai putin dezvoltata decat ale celorlalte tari member.

    Piatea noastra este nefunctionala, administratia e la pamant.

    Suntem din fericire tratati periodic cu antibiotice anti0dictatura, anti-comunniste. Si ci Carmol la piciorul de lemn al agriculturii.

    Ce mesaj ascuns sa fie?!

    ===

    Romania mai are de parcurs etapa trecerii de la socialism la capitalism. Mai are de luptat nu cu coruptia, ci cu captura statului. Mult mai greu de combatut.

    Personajele la putere din acest moment din Romania nici macar nu apartin PSD, Ele doar au capturat partidul la fel cum pradatorii economici au capturat mecanismele de putere ale statului,
    • +3 (7 voturi)    
      ai perfecta dreptate (Joi, 14 septembrie 2017, 9:05)

      404.8 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      in privinta situatiei de la noi.si nu se intrevede nici un progres.
      indiferent de partid sau grupare politica.

      cred ca mesajul ascuns ( al lui Juncker) este ca imediat dupa ce ies britanicii din uniune n-ar trebui sa mai iasa si altii care canta pe la mese(acum) tot felul de cantece deocheate.
      probabil dl Juncker bate saua sa priceapa magarii de linga noi, si vine aici pentru ca are nevoie de aliati.

      atunci cand ai nevoie de un aliat intre magari, il mai lauzi un pic, il mangai pe crestet, il bagi si in schengen un pic( care nu va mai fi niciodata ce a fost), cu gandul ca il atragi si il pastrezi aliat.

      revenind la noi, nu poti lupta cu coruptia si captura statului atunci cand esti un colos cu picioare de lut.trebuie reformate din temelii toate (dar absolut toate) mecanismele statului(si administratia statului in primul rand).
      au fost construite si intretinute in mod voit in asa fel incat sa intretina coruptia si captura statului.

      o parte din probleme sunt identificate sporadic (atunci cand sunt afectate interese de grupuri/grupari influente) ,dar cad repede in uitare, pentru ca trecerea timpului si uitarea sunt adapostul perfect.

      la noi vaicareala si apatia sunt sport national, multumita celor care voteaza beneficii imediate (noi astazi vrem si maine ce-o vrea al de sus, sa plateasca altii) , celor care nu voteaza ( aia cu greata si infatuare maxima) si in general celor care nu inteleg ( si nu au inteles in 30 de ani) ca democratia trebuie aparata participativ.
  • +7 (9 voturi)    
    Curios - Tudose a inteles altceva.... (Miercuri, 13 septembrie 2017, 23:24)

    AlexJ [utilizator]

    si anume ca el si guvernul lui sunt laudati "pentru prima data".


    Asa ca liber la furaciuni.
  • +10 (20 voturi)    
    Mesaj incurajator (Miercuri, 13 septembrie 2017, 23:24)

    motanul_gri [utilizator]

    Tonul discursului lui Juncker este unul neobisnuit de pozitiv, optimist. Il interpretez ca pe un semnal ca Uniunea a depasit faza de introspectie cauzata de criza economica, de declansarea Brexit-ului si de derapajele partidelor anti-UE din tari ca Franta sau Olanda.

    Juncker vorbeste despre o conjunctura economica si politica internationala favorabila, despre o fereastra de oportunitate pe care liderii UE sunt decisi sa o utilizeze pentru adancirea integrarii si lansarea unor proiecte noi.
    Nu cred ca este intamplatoare omisiunea referirii la Europa cu doua viteze: aceasta idee era una de avarie, defensiva, nascuta din dezamagirea si exasperarea de dupa Brexit si de dinaintea alegerilor din Franta. Acum problema nu se mai pune asa. Proiectul european pare sa fi prins din nou aripi si a trecut la ofensiva: se vorbeste despre extinderea Schengen si a spatiului monedei comune.

    Dl Pantazi are dreptate cand scrie "Aliata UE in tari precum Romania e populatia."
    Conform tuturor sondajelor de opinie, romanii sunt cea mai pro-europeana natiune din Est. Aceasta este principala piedica pe care politicienii corupti o au de inlaturat in drumul lor catre confiscarea institutiilor statului de drept.
    Juncker a tras o linie rosie peste care nu se poate trece: a avertizat ca a te atinge de independenta Justitiei, de statul de drept inseamna conflict deschis cu Bruxelles-ul. Politicienii stiu ca asta va atrage dupa sine reactia profund negativa a populatiei, care in marea sa majoritate este pro-europeana.
    Iar din acel moment, zilele lor la putere vor fi numarate.
  • +18 (22 voturi)    
    PSD (Joi, 14 septembrie 2017, 0:43)

    Numele [utilizator]

    Penalii sunt neobositi. Nu au cum sa fie altfel, fiindca alternativa la lupta impotriva justitiei e inchisoarea. Ei nu lupta pentru principii, ci pentru libertate. Cred ca usor, usor, vor face progrese importante pentru ei, iar noi nu vom putea face mare lucru, decat sa stam si sa ne uitam la ei, fiindca ei au in spate poporul dobitoc, votant de PSD si poporul dobitoc nevotant - dezamagitii. Asadar, vom merge cu 15-20 de ani inapoi, ca tara, fiindca unii din concetatenii nostri sunt niste inapoiati care pun botul la promisiuni PSD-iste, niste oameni cu mentalitate de sclavi, care au nevoie nu de conducatori, ci de stapani, asa cum se cred PSD-istii. Cei dezamagiti sunt niste iresponsabili care merita sa traiasca in Coreea de Nord pentru ca refuza sa voteze spunand ca indiferent pe cine vor vota, va fi la fel. Cu PSD intotdeauna va fi mai rau.
    • +4 (6 voturi)    
      motivatia PSD = viata in libertate! (Joi, 14 septembrie 2017, 7:06)

      migus [utilizator] i-a raspuns lui Numele

      In timp ce opozitia pare absenta, iar presedintele KJ --in care avem ultima speranta-- e redus spre neputinta, cancerul PSD ne invadeaza organele ce partial inca mai functioneaza in RO.

      Motivatia acestui cancer PSD-ist e mult mai puternica decat clasica lacomie a clasei politice... ei lupta ptr. supravietuire in libertate si evitarea capturarii. Instinctul acesta pare covarsitor acum.

      Cine fuge mai repede: Criminalul incercand sa scape, sau politistul ce-si face datoria de a-l captura...?

      Motivatia PSD e suprema (viata in libertate!), iar mijloacele le sunt limitate doar de impedimente marginale:
      UE (cu alternativa Visegrad),
      NATO (cu varianta Putin, Erdogan, Xi), si,
      Opinia publica (anesteziata de viata cotidiana in RO si otravita de Antena3 etc.).

      2 citate la care subscriu 100% :

      "Ei/PSD nu lupta pentru principii, ci pentru libertate. "

      "...asaltul final asupra Justitiei. L-a anuntat Liviu Dragnea marti seara, cand a spus ca "nu ne pot închide pe toţi. Mai e foarte puţin". ..."

      Sansele sunt acest cancer/PSD va prima, iar RO nu va mai fi a 2-a tara de emigratie (dupa Siria), ci va deveni leader mondial. Si vom cultiva banane.
  • +2 (8 voturi)    
    De la populatie (Joi, 14 septembrie 2017, 8:27)

    Dodel540 [utilizator]

    Iar de la populatie vine urmatorul mesaj: O tara in care poti sa mori pe sosele pentru ca nu sunt autostrazi, in care poti sa mori infectat in spitalele de stat sau de cancer pentru ca nu primesti tratament, o tara in care esti aproape 100% sigur ca vei lua mumu la pensie desi ai contribuit zeci de ani, o astfel de tara este de facto in afara UE. Restul e cancan.
  • -6 (20 voturi)    
    Slăbuț (Joi, 14 septembrie 2017, 9:16)

    Omics [utilizator]

    Autorul uită de relațiile speciale dintre Polonia cea rea și SUA.

    România neavând nicio opinie, toți cred că se pot folosi de ea.
  • -9 (19 voturi)    
    o intrebare si o dilema (Joi, 14 septembrie 2017, 11:31)

    freestyle [utilizator]

    care este derapajul din Polonia?
    In Polonia are loc o reforma a sistemului juridic. UE critica. in Romania unii vor sa stopeze cursul reformei din justitie. UE critica. deci?
    „Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale”
    unde esti nene Iancule, pupatia-si talpile.
    • -10 (16 voturi)    
      Poi e dupa interese, mereu (Joi, 14 septembrie 2017, 12:19)

      Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

      Nu uitati niciodata.
    • +4 (8 voturi)    
      In Polonia are loc o "reforma" a sistemului (Joi, 14 septembrie 2017, 13:41)

      supremul [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

      juridic cam cum are loc in Romania o "reforma" a sistemului juridic. Incalecarea justitiei nu e reforma.
    • 0 (2 voturi)    
      Despre ce reforma .... (Vineri, 15 septembrie 2017, 0:01)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

      din justitie vorbim ?! aia in care Min. Justitiei are si Inspectia Judiciara , si CSM , si tot ce vrea muschii ei , adica guvernul are justitia la degetul mic ? asta vi se pare reforma ?! e clar ca nu aveti simtul realitatii , manipularile au mers perfect la dv.....
  • -11 (21 voturi)    
    Un articol slab, speculatii si lipsa de realism (Joi, 14 septembrie 2017, 11:57)

    andipetre [utilizator]

    Domnule Patazi, articolul acesta arata ca sunteti complet rupt de realitate si ca va imaginati scenarii utopice greu de inteles. UE nu are nicio treaba cu maruntele frecusuri din politica damboviteana, nu are nicio aplecare spre detaliile insignifiante din cearta Tudoreilor si Dragneilor locali.

    Cum nu vrea de fapt deloc sa stabileasca vreo egalitate intre Est si Vest. O dovada a venit deja azi dimineata: http://m.digi24.ro/stiri/actualitate/primul-dus-rece-austria-respinge-extinderea-schengen-si-a-zonei-euro-793379

    Sincer, "derapajul" Poloniei de care amintiti e reactia normala a unui stat cu demnitate, care nu isi construieste strategiile pe promisiuni, vise si lumi inexistente. Romania ar trebui sa isi apere si ea interesele, nu sa astepte, mioritic, ajutor benevolent de la un Centru ipotetic care nu exista.
    • +8 (14 voturi)    
      populismul nu-i solutie (Joi, 14 septembrie 2017, 13:32)

      migus [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      "stat cu demnitate": Pretext re-folosit de Trump, KKK, Brexit, LePen, AfD, Putin (adesea la originea listei de aici!), Erdogan, Orban, Kim etc...

      Oare ce au acestia in comun cu aventura NaZi din Germania anului '38...?

      De acord cu "Romania ar trebui sa isi apere si ea interesele, nu sa astepte, mioritic, ajutor benevolent". Desigur aveti dreptate, teoretic.

      Dar fara populism stanga sau dreapta, fara bigotism si nuante voalate de "stat cu demnitate"...

      Coruptia, scindarea UE, ralierea la grupari tip Visegrad, aliantele cu tari anti-NATO etc. NU SUNT SOLUTIA ptr. RO.
      • -1 (5 voturi)    
        America s-a caldit pe "populism" (Joi, 14 septembrie 2017, 14:37)

        Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui migus

        Ce denumesc astazi cei de stanga ca si populism a fost aplicat in America in prima jumatate a anilor 1800. Acea perioada a facut America mareata.

        https://en.wikipedia.org/wiki/American_System_(economic_plan)
      • -2 (4 voturi)    
        Germania era la pamant (Joi, 14 septembrie 2017, 15:04)

        Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui migus

        Facem abstractie de cauze desi nu e corect, nu justific nebuniile nazistilor:
        Am vazut video pe youtube, nu stiu cat de corect este nu m-a interesat subiectul, cum in urma tratatului de la Versailles de dupa ww1 Germania a fost afectata enorm economic. La un moment dat i s-a taiat raportarea monedei la aurul pe care il avea prin Londra/New York prin anii 30 parca, si moneda lor a ajuns de te stergeai undeva cu ea. . Era situatia urata rau, astia cu banii i-au lovit puternic. Li s-a confiscat proprietati ce aveau in afara tari, multe masuri drastice.

        Ce a urmat ca reactie e una dintre cele mai mari explozii economice, 10.000 de km de autostrazi in 3 ani dar si a celei mai mari tragedii probabil. Totusi nu lafel de mari ca zecile de milioane de victime ale bolsevicilor.
  • -11 (13 voturi)    
    Vor suport? (Joi, 14 septembrie 2017, 12:13)

    dandantheman [utilizator]

    Sa trimita mai multe fonduri structurale! Ce primim noi, versus Ungaria, Polonia, Cehia, pe cap de locuitor, e INFIM comparative cu acestea (ma refer de la momentul zero al aderarii fiecaruia pana in prezent).

    Nu mai zic ca din 2004 tarile astea din primul va au avut acces complet liber, la locuri de munca bune in vestul Europei, pe cand noi a trebuit sa ne multumim cu ciurucurile care de obicei, si sa fim vazuti ca paria timp de X ani.

    Asa ca domnule politician bosorog si neinteresant. Lasa-ne in pacea noastra, si nu ne impune nou conditii in timp ce "copii obraznici" ai EU au liber la a face ce vor! Sau daca vrei suport neconditionat, PLATESTE pentru ca Romania sa recupereze decalajul de minim 10-15 ani fata de Polonia/Cehia spre exemplu.
    • +10 (10 voturi)    
      santaj fara acoperire = NUL (Joi, 14 septembrie 2017, 13:41)

      migus [utilizator] i-a raspuns lui dandantheman

      "daca vrei suport neconditionat, PLATESTE pentru ca Romania sa recupereze decalajul de minim 10-15 ani fata de Polonia/Cehia": Suna precum 'oferta' de protectie a Mafiei... doar ca asta e refuzabila.

      UE nu datoreaza nimic unei tari ce intern inca nu-si face curat in casa. In fiecare an RO lasa miliarde de Euro pe masa.

      Caci noi nu ne obosim sa facem proiecte, sa scriem propuneri, sa desenam si documentam proiectele noastre de infrastructura, economie, stiinta, arta etc.

      E vina noastra exclusiv ca stam pasiv la TV, discutii sterile si comentarii fara executie in teren. Altii in UE scriu, deseneaza, viseaza, propun si EXECUTA!
  • +2 (2 voturi)    
    xzxzxzx (Joi, 14 septembrie 2017, 12:16)

    solar [utilizator]

    Tabloul general descris de dl PANTAZI si-a conturat expresia cam de multisor. NU DE DOI -TREI ani e vorba , ci cam de 5-7 ani. Dar s-a intamplat ca in povestea cu ...STRUTUL ! Schita era vizibila inca de la ofensiva fara precedent ANTI-BASESCU si potențialul sau de ...clar-obscur (”basismul si antibasismul ”)l Care NU S-A ÎNCHEIAT ! IAR OFENSIVA dreapta -stanga continua prin ”extremele”sale. Oricum , OFENSIVĂ prost acceptată societal ! Și cu ochii mijiti ai ...superintelectualitatii noastre . Chestia este ca intregul tablou ” 2014-2017 ” începe să se asemene izbitor cu ”tabloul 1937 si finalul ei tragic... .1947” din istoria Romaniei.
    Mai e de spus insă ceva. ”DODOLOAȚA” ROMÂNIE !!Care inseamna exact ceea s-a simtit a fi atunci cand s-a formulat prima dată. Ne place sau nu ne place,BASARABIA este nodul gordian care planeaza de- asupra cerului nostru încă senin. Iar ”NODUL are... tangentele , cotangentele , sinusurile si cosinusurile sale. UE nu o poate rezolva singura( o va face in detrimentul nostru), NOI nu o putem rezolva singuri ( o vom face in detrimentul EUROPEI) SARBATORIM 1918 . E CÂT SE POATE DE OK ! Dar oare nu NE...” FESTIVISMÂM ” istoria?
  • +1 (3 voturi)    
    Mesajul este: Romani, nu stati ca va sta norocul (Joi, 14 septembrie 2017, 17:36)

    Habermas [utilizator]

    Europa are nevoie ca Romanii sa se implice. Direct si puternic.
  • -1 (1 vot)    
    AMINTIRI !!!!!!? (Vineri, 15 septembrie 2017, 20:35)

    HOPA [utilizator]

    Oare noi acuma romania este ce ce doreste C.E? EU ZIC CA NU dar exita alta ecuatie unde america vrea din tot sufletu sa creieze un al coglomerat sub un alt auspiciu si o fota economica ajutore ,ivestiti in fabrici de armamet si in alte pucte nevralgice care sa propulseze romani si sa se desprinda din miinile lui MEKAR SA FUGA DE EMIGRATI EI SA AVEM O EUROPA DE EST FARA EMIGRANTI !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...


Ultimele articole din Actualitate | Opinii

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version