Declarati constructia de autostrazi prioritate nationala!

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 16 august 2017, 15:34 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Parti intregi din Romania se blocheaza zilnic din cauza ca infrastructura actuala este complet depasita si nu mai poate absorbi numarul tot mai mare de masini aflate in trafic. Acolo unde nu sunt autostrazi, circulatia se transforma repede intr-un cosmar, iar orasele fara centura ocolitoare se sufoca la propriu. Fiecare sens giratoriu sau trecere la nivel peste calea ferata aduna in spate kilometri de autovehicule cu soferi isterizati de orele pierdute aiurea la volan. Constructia de autostrazi ar trebuie declarata prioritate nationala. Altfel, in doi-trei ani ne omoram in trafic.

Aproape ca nu mai conteaza daca e sfasit de saptamana sau zi obisnuita. Aglomeratia arata la fel si va creste constant. Am facut doar in ultimele doua saptamani mai bine de 2000 de km prin tara cu masina, cu treburi sau intr-o mica vacanta.  Din Bucuresti ai doua variante sa ajungi in Ardeal: pe Brasov sau pe Valea Oltului. Ruta pe Brasov o taiem din start de pe lista din cauza Vaii Prahovei, cu  mult prea multe puncte de strangulare, arhicunoscute: Comarnic, Sinaia, Bucegi, Azuga, Predeal, unde se pierde mult. Nici drumul de la Brasov la Sibiu nu mai face fata, si acolo se formeaza cozi kilometrice in sate sau la cele cateva treceri la nivel.  

Pe cealalta ruta se circula in coloana de la Pitesti incolo, dupa iesirea pe A1. Orice accident in trafic genereaza noi blocaje si cozi nesfarsite, in lipsa alternativelor. Pe aceste rute, pana la intrarea pe autostrada, am scos de fiecare data o medie orara calculata pe bord intre 42 si  48 de km/pe ora. Putin mai mult decat o sareta cu doi cai buni. De cand merg catre Sibiu, n-am vazut in viata mea o coada mai mare la sensul giratoriu de dupa Talmaciu, unde drumul spre Sibiu se bifurca spre Brasov. In spatele sensulului, intr-una din zilele trecute, in plina minivacanta, sirul de masini se intindea peste 20 de km, pana incolo pe Valea Oltului.

Pe astfel de drumuri, accidentele grave, cu mai multi morti si raniti, au devenit rutina. Scosi din minti,  soferii lasa prudenta la o parte, se aventureaza in depasiri riscante, conduc agresiv.  Super-aglomerarea soselelor naste noi surse de stres in trafic. Adaugati la asta poluarea cu noxe si fonica a oraselor si satelor imbacsite de masini care abia se tarasc.

Un turist strain venit in Romania in vacanta nu se va mai aventura aici a doua oara. Eram la Sibiu acum o saptamana, la intalnirea sasilor. Cu totii se plangeau de traficul infernal din tara. Un organist celebru, asteptat sa tina un concert in Biserica Evanghelica, n-a mai ajuns din cauza unui accident produs in apropiere de Sighisoara, care era sa-l coste viata.

Situatia nu poate continua asa. Nu vreau sa ma gandesc ce inseamna aceste drumuri infernale pentru transportatori, pentru comercianti si in general pentru oricine are de mutat marfuri sau prestat servicii de colo-colo prin tara. Economia pierde bani si potentiale investitii amanate din cauza infrastructurii deficitare, afacerile pierd enorm de mult timp care se masoara tot in bani. In treacat fie spus, autostrazile ofera o sansa zonelor izolate. In cazul Harghita-Covasna, de pilda, sunt tot mai convins ca o autostrada care sa treaca pe acolo va diminua considerabil bolboroseala nationalista care se tot amplifica in zona si nu duce la nimic bun.

Dincolo de toate, am ajuns rusinea Europei la capitolul autostrazi. Pana si bulgarii ne-au intrecut, mai au putin si turistii romani vor traversa Bulgaria pana in Grecia pe autostrada. Cunosc deja multi care prefera sa-si petreaca vacantele la vecinii din sud profitand de infrastructura lor rutiera mai buna decat a noastra. Dupa aproape trei decenii de la iesirea din comunism, Romania tot nu are o autostrada care sa lege portul Constanta de vestul tarii si care sa lege Bucurestiul de orasele mari din Ardeal, tot mai dezvoltate economic. Cand Transilvania se va lega de vestul Europei prin terminarea tronsoanelor de autostrada, decuplarea economica de sud se va accelera si mai mult.

Din toate aceste motive si din altele care probabil mi-au scapat din vedere, constructia de autostrazi ar trebui sa devina proritate nationala. Nu sunt cuvinte mari, am ajuns pur si simplu intr-o situatie disperata si ea reclama masuri exceptionale. Cine nu intelege asta, condamna Romania la subdezvoltare si isi bate joc zilnic de cetatenii ei, obligati sa faca un drum de doua-trei ore in jumatate de zi.

Orice guvern care intelege acest lucru si va concentra resursele financiare pe finalizarea acestui proiect vital va castiga mult in increderea si simpatia publicului. Putem fara stadion in Alexandria, putem fara o tona de investitii una mai inutila decat alta si care profita doar unor grupuri mici de cetateni, dar nu mai putem fara modernizarea infrastructurii rutiere. Putina prioritizare a investitiilor, si asa reduse la jumatate, n-ar strica, dar cine taie bani de la autostrazi comite in zilele noastre o crima.

Ne deplasam tot mai greu dintr-un punct in altul, ne miscam cu viteze comparabile cu epocile de dinaintea automobilului. Traim deja intr-o tara infundata, o tara tinuta in locde coruptia, prostia sau indolenta conducatorilor ei. E nevoie doar de putina bunavointa si empatie fata de propriul tau popor sa intelegi ca nu mai poate avansa, la propriu. Romania s-a infundat. Macar la capitolul asta putem recupera ceva cu putin efort, daca pariul cu educatia si sanatatea l-am pierdut pe termen lung.

Cred ca toti cei aflati acum in vacanta pe meleagurile patriei pot adauga ceva din propria experienta la cele descrise mai sus.

PS: Mai multi cititori se declara suparati ca am lasat Moldova in planul doi. Nu este asa, am spus despre constructia de autostrazi ca trebuie sa devina prioritate nationala, nu una anume, si ca e inadmisibil sa nu avem portul Constanta legat de vestul tarii. Asta e o realitate dureroasa. N-am spus ca in Moldova n-ar trebui modernizata infrastructura, dimpotriva, am pledat pentru autostrazi in general ca solutie pentru a scoate zonele mai defavorizate din izolare.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

13909 vizualizari

  • +39 (45 voturi)    
    Vise (Miercuri, 16 august 2017, 15:43)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Cu tot respectul domnul Tapalaga. Vorbim de 30 de ani de "experienta". Orice firma (abonata sau nu), mai ales ca majoritatea sunt reciclari prin interpusi ale acelorasi oameni, ar fi dobandit experienta pana acum. Orice lucrare de calitate inferioara ar fi fost analizata ca urmatoarea lucrare sa iasa mai bine. Statul ar fi impus noi criterii din ce in ce mai stricte sa nu repete greseli din trecut. Asta intr-o societate ideala.

    La noi, "lasa ca merge" si cu jumatati de masura. In plus, daca e calitatea proasta, pot reveni la anul sa "rezolve" iar cu petice.

    Statul nu a reusit sa ofere toalete in zonele rurale la oameni. Suntem in secolul 21, stat european, modern, civilizatie cu tehnologie ultimul racnet la dispozitie, dar inca exista case si scoli fara toalete interioare.

    Daca nu au fost in stare un lucru atat de simplu (comparat cu infrastructura la nivel national), chiar credeti ca se poate termina o autostrada sau un pasaj?

    De cat timp ne aburesc cu drumuri si pasaje? Cate inaugurari se fac pe petice de cativa km inutilizabile?
    Cate proiecte incep pana isi dau seama ca ajung intr-o rapa sau mai stiu eu ce pentru ca studiul de fezabilitate a fost fie prost facut, fie inexistent?
    Cate sunt lasate in paragina de primarie?

    Imi pare rau, dar sunt vise... vom avea o infrastructura pusa la punct doar dupa ce curatam Parlamentul, Senatul si Guvernul de coruptie.

    Anti-coruptia este prioritate nationala, nu autostrazile. Dupa ce scapam de ei, restul vine de la sine.
    • +24 (30 voturi)    
      poti sa cureti cat vrei (Miercuri, 16 august 2017, 16:16)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      vin altii din urma si prostii ii voteaza
      • +3 (5 voturi)    
        corect (Joi, 17 august 2017, 9:32)

        grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        Din pacate asa e.Romania pare o tara fara de speranta in care oamenii asteapta sa le pice "para malaiata" de la stat sau de la vreun "despot luminat".In alta ordine de idei tot prioritate nationala ar trebui sa fie si aducerea in secolul 21 a cailor ferate,aflate la momentul actual in stadiul de "wild est".
  • +30 (32 voturi)    
    doar nu-i credeti atit de prosti, de unde mai fura (Miercuri, 16 august 2017, 15:44)

    mnicku [utilizator]

    de unde sa vina banii de spaga daca nu din studii de fez.

    in locul min transp as fi scos toti angajatii la autostrazi , cu-i nu-i convine ... te-am pupat si pa .

    Radem , glumim dar suntem bataia de joc a tuturor politicienilor, toti sunt purtatori de propozitii.

    Se fac ca lucreaza si toaca banii . Apoi striga ca n-au bani
  • +32 (34 voturi)    
    ! (Miercuri, 16 august 2017, 15:45)

    Marsak [utilizator]

    Ideea este ca noi intelegem ce inseamna infrastructura.... dar ce ne facem cu guvernantii astia care abia isi silabisesc numele ? Credeti cumva ca ii macina noaptea ganduri legate de Romania ?
    • -25 (27 voturi)    
      ;;; (Miercuri, 16 august 2017, 16:32)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Marsak

      tu esti drula?
  • +30 (34 voturi)    
    Si cina sa auda? (Miercuri, 16 august 2017, 15:51)

    edvro [utilizator]

    ....Guvernantii?

    Nici o sansa. Atat timp cat pentru ei este o prioritate imbogatirea rapida si scaparea de puscarie si nu dezvoltarea tarii.... nu vom avea sorti de izbanda.
  • -21 (53 voturi)    
    Ochelari de cal (Miercuri, 16 august 2017, 15:59)

    Le Meow [utilizator]

    1. Vai, saracutii soferi isi ies din minti si incalca regulile de circulatie... Sunt cam 2000 (doua mii) de morti in fiecare an pe soselele patriei si in vasta lor majoritate accidentele mortale au 3 cauze - dupa statisticile politiei: soferi sub influenta alcoolului; neacordarea de prioritate; si, evident, viteza excesiva. Nici una din astea 3 nu e cauzata de lipasa de autostrazi; toate tin de IRESPONSABILITATEA unor soferi. Vreti o prioritate nationala? Ce ziceti de asta: disciplina in trafic, astfel incat sa nu mai platim, in fiecare an, tribut in vieti omenesti (cam 2000 - DOUA MII -, cu tot cu copii omorati pe trecerea de pietoni) Mariei-Sale Soferului Iresponsabil.

    2. Vai, suntem plini de noxe poluante, deci sa incurajam cat mai mult circulatia cu masina! (WTF??) Sunt alte sute de oameni (mai ales copii) care mor anual din cauza poluarii aerului. Vreti o prioritate nationala? Ce ziceti de asta: constructia de cai ferate, gari decente, iar in orase investitii masive in transport public nepoluant (cum ar fi tramvaiul) si piste de biciclete, unde e posibil.

    "Infrastuctura" nu e sinonim cu "autostrazi"! Sunt si autostrazile importante, bineinteles, dar faceti bine si uitati-va si in afara Romaniei, mai la vest - in Germania, sau Olanda, sau Franta, de exemplu - si intrebati-va ce inteleg aia prin investitii in infrastructura? Doar autostrazi, ca mioriticii nostri? Parca erati jurnalist, daca tin bine minte! Sau poate munca de documentare nu mai e la moda in presa?

    PS: Multi dintre desteptii care blocheaza Valea Prahovei si depasesc in curbe fara vizibilitate ca niste cretini n-au copii sau cine stie ce bagaje cu ei. Poate le spune cineva si lor ca exista si tren intre Bucuresti si Brasov. Zic si eu, poate ma aude vreun jurnalist.
    • +7 (17 voturi)    
      Germania, Olanda si Franta (Miercuri, 16 august 2017, 19:53)

      accidutzu13 [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      au impreuna 28405 km de autostrada. Asta asa,ca fapt divers si spre cultura ta generala.
      Ungurii au peste 1500 km. Bulgarii, 786 km. Noi avem 746 km dati in exploatare.
      Ti se pare ca excelam la acest capitol?
      • +4 (14 voturi)    
        Nu. Dar nu asta era ideea (Miercuri, 16 august 2017, 23:31)

        Le Meow [utilizator] i-a raspuns lui accidutzu13

        Mersi de informatie. Eu inteleg altceva prin cultura generala, dar, in fine, fiecare cu standardele lui.

        E clar ca nu excelam la capitolul "autostrazi", la fel cum nu excelam nici la multe altele. Asta nu inseamna ca e evident de ce ar trebui sa facem o prioritate nationala din autostrazi si nu din alte domenii ale infrastructurii - de exemplu, cai ferate. Doar pentru ca s-a enervat Tapalaga (sau altii ca el, majoritatea bucuresteni) ca a stat prea mult in trafic?

        Indemnul meu nu era sa va uitati la cate autostrazi au cei din vest (mai cititi o data daca nu v-ati prins). Indemnul meu era sa ne trezim dracului din prosteala asta in care infrastructura = doar autostrazi. Era un indemn sa va uitati la ce investesc vesticii cand vine vorba de infrastructura. O sa vedeti ca nu e vorba in principal de autostrazi. Viitorul arata un pic altfel, iar ei se pregatesc de asta. (Dar asta e o alta discutie.)

        In rest, raman la parerea mea: cata vreme soferii iresponsabili omoara (la propriu) peste 1000 de persoane nevinovate PE AN (inclusiv alti soferi care circula regulamentar, cu tot cu familiile lor) si baga in spital alte cateva mii - din motive care nu tin de infrastructura, ca doar nu lipsa autostrazilor te face sa te urci beat la volan! - ar trebui sa incepem prin a impune disciplina in trafic si a investi in cai ferate. Eventual, si in cateva spitale noi, ca sa faca fata atator raniti in accidente rutiere. Poate si vreo cateva puscarii? O moarte de om e o moarte de om, totusi.

        La Colectiv au murit cateva zeci de persoane si a cazut un Guvern. Pe sosele mor mii in fiecare an si nu se gandeste nimeni la ei. Doar la saracutii de soferi. Cam asta era ideea comentariului meu.
    • +6 (8 voturi)    
      @Le Meoe (Joi, 17 august 2017, 9:42)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      Posibil sa ai dreptate dar, ia incearca sa cari tu 25 tone de marfa cu bicicleta..

      Trebuiesc drumuri.. Constanta trebuie legata obligatoriu in urmatorii 5-10 ani de Ardeal cu o autostrada cu mai mult de 2 benzi... in pasarica masii..si autostrada catre Sofia are intre trei si patru benzi in functie de zona...

      La fel..retardismul ultimilor 60 de ani a dus la construirea de DN-uri prin toate catunele romanesti... unde trebuie sa ocolesti carute nesemnalizate, biciclisti, pietoni (ca nu sunt trotuare), turme de vaci / oi / cai si clasicii betivi.

      Legat de faimosul tren Bucuresti-Brasov, cind ai fost ultima data cu el ?
      • +1 (3 voturi)    
        Da si nu (Joi, 17 august 2017, 15:08)

        Le Meow [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        Normal ca trebuie si drumuri / autostrazi. N-a zis nimeni sa caram 25 de tone cu bicicleta (nu mi-e clar ce ati inteles din ce-am scris eu). Dar de aici pana a face din autostrazi prioritate nationala in dezvoltarea infrastructurii FARA alternative si FARA sa aducem intai disciplina in trafic mi se pare neinspirat. Marfurile se mai transporta si cu trenul, nu doar cu tirul sau cu bicicleta. Iar fara disciplina in trafic, o sa avem multe tiruri si masini pe multe autostrazi omorand, in medie, mai multi oameni decat acum. Si nu doar pe autostrazi, ca masinile alea nu stau doar acolo! Tirurile stau pe margine, dar masinile sunt parcate in orase, si aceiasi Schumacheri omoara oameni pe trecerile de pietoni - Brasovul a devenit un exemplu extrem in ultimii ani.

        Personal nu vad de ce nu s-ar construi drumuri care sa deserveasca si comunitatile mai mici. Oamenii aia nu au dreptul la dezvoltare? Sau deplasarile se fac doar pe distante de sute de km, ca sa fie musai autostrazi?

        Cu acel tren merg de cateva ori pe an. Si tot de cateva ori pe an merg si pe DN1. Iar de cand am devenit tata si ma deplasez cu copilul, MA INGROZESC cand vad cum se conduce pe DN1 (majoritatea bucuresteni, dar si din provincie destui). Comportamentul pe DN1 (si in Brasov) devine, de la an la an, din ce in ce mai iresponsabil si agresiv, si efectiv mi-e frica pentru copilul meu (pentru mine, mai putin). Asa ca in ultima vreme, sincer sa fiu, evit cat mai mult sa merg cu masina pe-acolo si iau trenul de cate ori pot. Daca s-ar construi dracului o cale ferate intre Otopeni si Gara de Nord, n-as mai merge cu masina nici picat cu ceara. Prefer sa car bagaje si sa fiu in viata, eu si familia mea. Sa-mi risc viata pentru comfortul unor iresponsabili la volan?? Nu, multumesc. Am alte prioritati. Daca se face curatenie in trafic, poate.
    • 0 (4 voturi)    
      Ce sa zic... (Joi, 17 august 2017, 9:53)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      Tu ai doar probleme false in cap.
      Nu vreau sa iti zic ca esti prost - ca nu esti- doar ca nu gandesti!
      • +1 (3 voturi)    
        Daca zici tu... (Joi, 17 august 2017, 14:54)

        Le Meow [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        Daca moartea EVITABILA a aproape 2000 de oameni (inclusiv copii) ANUAL e o problema falsa, in timp ce constructia de autostrazi e o problema reala, inseamna ca ne ghidam in viata, noi doi, dupa valori foarte diferite. Aia e.
    • 0 (4 voturi)    
      Oare (Joi, 17 august 2017, 10:45)

      Steamy [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      Dintre victimele de care spui, cate ar fi in fost acum in viata daca ar fi fost autostrăzi? Daca șoferii care au comis accidentele nu ar mai fi trecut, cu viteza, prin localitățile unde au avut loc accidentele si ar fi mers pe autostrada, cu siguranța numărul victimelor s-ar reduce cu mult!
      • +1 (3 voturi)    
        Destul de putine (in termeni relativi) (Joi, 17 august 2017, 14:52)

        Le Meow [utilizator] i-a raspuns lui Steamy

        Cine se urca baut la volan, sau se crede mai presus de acordarea prioritatii, sau se crede Schumacher in F1, n-o sa-si schimbe comportamentul indiferent de numarul de autostrazi. Pentru ca astea nu tin de infrastructura, tin de responsabilitate. Iar exact astea 3 sunt - dupa statisticile politiei - principalele cauze ale accidentelor mortale, atat in oras cat si in afara lor.

        Deci pana nu sunt rezolvate probleme astea, numarul de morti nu va scadea prea mult, indiferent cate autostrazi s-ar face.
    • 0 (4 voturi)    
      @le meow (Joi, 17 august 2017, 15:05)

      Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      dupa cum vezi bizonii nu vor sa-si dea fundul jos din masina, orice ar fi.
      Desi ideile tale sunt de bun simt, si Europa de vest civilizata deja a implementat lucrurile astea, la noi nu e o alternativa.

      Cand aude bizonul de tren, de autobuze, sau alte mijloace de transport in comun, face clabuci la gura.

      Solutia mea: 1000 RON impozit pt fiecare 100cm3 in plus peste 1.4 litri sa zicem, si banii astia investiti in transportul pe calea ferata. Sunt sigur ca cei cu autobuze personale nici n-ar simti aceste sume la buzunare.

      Sigur, articolul pare sincronizat cu spumele lui Rares Bogdan pe aceeasi tema, ceea ce ma face sa cred ca e o comanda mai de sus, doar nu avem aglomeratie de ieri.
    • 0 (2 voturi)    
      ooo (Vineri, 18 august 2017, 9:13)

      csan [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      tu ai fost cu trenul macar de la Bucuresti la Ploiesti ? Trenul mergea mai repede pe vremea comunistilor. Sa mergi de la Bucuresti la Brasov iti ia o zi.
      Tu ce ai facut cand a vazut "mioritici"ca nu respecta regulile de circulatie? Ai sunat la politie, i-ai filmat sau fotografiat si a facut cunoscuta, cumva , incalcarea legilor? Sau si tu faci parte dintre "mioriticii" care spun ca nu-i treaba mea. Macar autostrazile sa fie o prioritatea nationala ca restul "infrastructurii " NU EXISTA.
      • +1 (1 vot)    
        Ei, pe dracu (Vineri, 18 august 2017, 16:04)

        Le Meow [utilizator] i-a raspuns lui csan

        Hai sa nu exageram doar de dragul de a avea ultimul cuvant. Trenul nu mergea mai repede pe vremea comunistilor, iar intre Bucuresti si Brasov nu stai o zi in tren nici pe vreme de canicula sau ger sau sinucidere (zic din experienta).

        Iresponsabilii de pe DN1 (ca ala e un drum pe care il fac mai des si il stiu mai bine) sunt pur si simplu prea multi. N-ai timp sa tremini un apel telefonic despre unul pana dai de urmatorul. Dar daca tot m-ai intrebat, uite, iti zic ce fac: iau pozitie, cand si unde pot, impotriva unor initiative CARE I-AR INCURAJA si care ar adanci o problema si asa foarte grava. Adica gandesc si ma exprim in consecinta. Aia e, atata pot sa fac, ca doar nu sunt Superman sa rezolv eu de unul singur o problema sistemica soldata cu mii de morti si raniti anual. Poate esti tu mai tare. Daca da, bravo tie - poti sa-mi spui ce faci tu in directia asta? Ca de aplaudaci pentru autostrazi de dragul autostrazilor, sincer, tara chiar nu duce lipsa.
  • +21 (23 voturi)    
    Asa e, dar... (Miercuri, 16 august 2017, 16:01)

    omezu [utilizator]

    Daca si pentru romani ar fi o prioritate sa voteze politicieni cinstiti care sa aiba printre prioritati constructia de autostrazi, ar fi minunat!
  • +19 (25 voturi)    
    Guvernul asta nu pricepe. Trebuie obligat ! (Miercuri, 16 august 2017, 16:05)

    Habermas [utilizator]

    Astia de la guvern is cei mai prosti. Nu inteleg ce inseamna prioritate nationala. In plus, au o placere speciala sa-si bata joc de cetateni.

    Noi cetatenii trebuie sa declaram asta Prioritate Nationala, si sa OBLIGAM guvernul. Sa punem noi toti presiune pe ei pana ori crapa ori fac!
    • -4 (10 voturi)    
      He,he.... (Miercuri, 16 august 2017, 19:43)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      P-acilea,pe acest site,era propavaduit constantinescu invinsu",bashinica tinichigiu',etc.
      15 ani de hoti care nu au suflat nimic despre autostrazi..
      In schimb au furat tot la fel ca si aia rosii....
    • +4 (6 voturi)    
      pai s-a pus (Miercuri, 16 august 2017, 21:48)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Presiune s-a "pus" prin vot.
      PSD a luat aproape 50% pe un program care nu spunea nimic de autostrazi.
      Ti se pare ca majoritatea vor autostrazi?
  • +21 (25 voturi)    
    autostrazi??? (Miercuri, 16 august 2017, 16:05)

    legolas1979 [utilizator]

    O sa dau un citat din Moise Guran: "Este discutabil în ce măsură alegătorului socialist îi pasă de scumpirea carburanților. Aș fi înclinat să cred că el se simte afectat direct în mică măsură, păcălit de faptul că, fie nu are mașină, fie (mai des) are mașină, dar o folosește rar. E la fel ca la autostrăzi – sunt mai puțini decât credeți cărora le pasă de ele."
    Eu unul va inteleg perfect disperarea...la fel sunt si eu...efectiv ajuns la capatul rabdarii...insa mi-am dat seama apoi ca defapt, doar pentru unii din noi e valabila aceasta disperare, pentru ca sunt foarte multi si cand spun f multi...ma gandesc la fffffff multi...cred ca 80% cel putin din populatia Romaniei care nu au nevoie de autostrazi...sau cel putin asa cred ei.
  • +21 (25 voturi)    
    nu (Miercuri, 16 august 2017, 16:07)

    Adri4n [utilizator]

    poporul a votat PSD, a votat pomeni sociale, acum n-are decat sa moara pe strazi. Si-o merita cu varf si indesat.
    • +7 (7 voturi)    
      Daca ar muri doar aia (Miercuri, 16 august 2017, 21:16)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

      Din pacate, nea Florio de la Vilcea cu lant de doua chile de haur la git calca olimpici si mame cu copii pe zebra.
  • +18 (24 voturi)    
    dar Moldova? (Miercuri, 16 august 2017, 16:13)

    andimi [utilizator]

    domnule Tapalaga, total de acord, dar iar uitam Moldova? Numai Transilvania si Transilvania, Moldova e la maruntis!?
    • +1 (9 voturi)    
      Da, e la maruntis... (Miercuri, 16 august 2017, 17:22)

      plictisitu [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      ...pentru ca ei au votat in majoritate pentru pomeni si salarii science-fiction, nu pentru investitii. Si e ok asa, fiecare sa doarma asa cum si-a asternut. Din pacate, noi astialalti dormim cum ne-au asternut ei....
      • +17 (17 voturi)    
        Nu-i chiar asa (Miercuri, 16 august 2017, 18:12)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui plictisitu

        Ai vazut harta rezultatelor la alegerile parlamentare din 2016? In afara de judetele Cluj, Alba si Sibiu, PSD a castigat in toate celelalte judete (exceptand judetele in care a castigat UDMR - varianta maghiarofona a PSD).

        Per ansamblu, diferentele de procente intre Transilvania si Moldova nu sunt asa mari. Daca ar fi unite functional (incepand cu autostrazi, cai ferate si telecomunicatii), Transilvania plus Moldova ar fi un motor economic si technologic formidabil. Iar asta ar ameninta dominatia PSD.

        Problema aici nu este Moldova deloc, ci faptul PSD nu are interesul ca Transilvania si Moldova sa fie motoare de crestere economica (ceea ce ar putea fi foarte bine ambele, si inca cum! ). Moldova poate schimba balanta. De aceea PSD vrea sa tina Moldova izolata.
    • +4 (12 voturi)    
      :-( (Miercuri, 16 august 2017, 17:25)

      Marsak [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      din pacate Moldova va ramane in urma... pana cand nu se va trezi din adormirea indusa de PSD, nimic bun nu se va intampla acolo.....
  • +21 (23 voturi)    
    cu cine? (Miercuri, 16 august 2017, 16:14)

    igorashu [utilizator]

    Prioritate nationala, de acord. Dar cu cine?

    Cu toti cei numiti pe criterii politice in CNAIR?
    Aia care nu sunt in stare sa faca exproprierile corecte, sa planifice descarcarile arheologice din timp?
    Aia care nu sunt in stare sa faca o licitatie pentru un viaduct in mai putin de 2 ani?
    Aia care nu stiu cu ce se mananca un tunel de autostrada si prefera sa decoperteze dealuri miscatoare?

    Cu politicienii care vor sa modifice Master Plan-ul dupa ce a fost agreat cu CE? Aceiasi care au ocolit orice idee de autostrada in Moldova?
  • -9 (29 voturi)    
    Bun, si celelalte? (Miercuri, 16 august 2017, 16:16)

    holinessdani [utilizator]

    Adica spitale, scoli, cercetare etc. nu sunt o prioritate?
    Adica lasam sanatatea, invatamantul si celelalte la urma?
    Cel mai important e sa putem pleca in vacanta si concedii si ajunge cat mai rapid pe o plaja sau intr-o poiana la munte la gratar?
    Cine isi cumpara azi o masina stie foarte bine conditiile existente si la ce sa se astepte. Dar la noi oamenii au pretentia ca dupa ce si-au cumparat o masina toti ceilalti sa se repeada sa la asigure conditii ideale: parcare, daca se poate in fata casei, amenajata si iluminata, drumuri, multe si spre oriunde.
    In TOATA europa in perioada concediilor sunt cozi si traseul ales va dura mai mult decat in restul anului.
    In toata europa occidentala contructia de autostrazi a inceput in anii 40-50 si inca se construieste si azi. La noi cand a inceput?
    Cand au inceput ei exproprierile se faceau automat si la preturi simbolice. In anii 50-60 credeti ca s-a oprit constructia la vreo autostrada din cauza a 4-5 lilieci?
    Ma opresc aici pentru ca ideiile romanilor despre drumuri si in special despre autostrazi sunt atat de gresite dar atat de inradacinate incat e inutil.
    PS. Daca ar fi de ales intr-un stadion (sau scoala, sau spital, sau camin de batrani, sau apa si canalizare la sate, sau etc, etc) la Alexandria, sau Radauti, sau oriunde si 3-4 km de autostrada eu personal n-as ezita in alegere.
    • +12 (20 voturi)    
      Ierarhizare (Miercuri, 16 august 2017, 17:09)

      Precup [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      De aceea se numesc prioritati, pentru ca implica o ierarhizare. Ce spui tu sunt prioritati de nivel local sau regional.

      Transporturile rutiere au devenit prioritati de nivel national, daca nu vrem sa innebunim cu totii sau sa se blocheze tara.
    • +4 (10 voturi)    
      WOW (Miercuri, 16 august 2017, 17:56)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Autostrazile nu se folosesc doar pentru a merge in vacanta.
      Cand faci cu masina 8 ore de la Bucuresti la Iasi si 12 ore de la Bucuresti la Oradea (nu in toate cazurile poti merge cu avionul, nu cand ai de transportat diverse echipamente) atunci autostrazile sunt vitale.
    • +5 (7 voturi)    
      Problema pusa gresit (Miercuri, 16 august 2017, 19:12)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Care este prioritatea: sa construim autostrazi, scoli sau spitale?

      Asta este ca si cum ai intreba ce este mai important pentru organism, oxigenul sau apa?
      Raspunsul il stie si un copil de gradinita: ambele sunt necesare!

      Nu inteleg de ce pui in opozitie autostrazile cu caminele de batrani, alimentarea cu apa la sate, scolile sau spitalele. Cand, de fapt, comparatia ar trebui sa fie oricare din elementele de mai sus contra borduri si panselute, statui pe care se platesc miliarde, retrocedari frauduloase, achizitii publice supraevaluate!
    • +4 (6 voturi)    
      Da (Miercuri, 16 august 2017, 21:17)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      E bine sa ai spital si scoala. Daca ai cum sa ajungi la ele.
  • +14 (18 voturi)    
    N-ai cu cine domn'le (Miercuri, 16 august 2017, 16:24)

    Hans Metter [utilizator]

    niste tarani
  • +30 (30 voturi)    
    Transport cale ferată 2017 (Miercuri, 16 august 2017, 16:29)

    florinx [utilizator]

    Sa ne legam si de transportul călătorilor pe cale ferată.

    Un drum de Baia Mare si retur te costa 1000 RON la vagon de dormit care nu are aer condiționat.Distanta in 12 ore si nu exista vagon restaurant,cabina de dus civilizata etc.Vagonul este din 1962 si sunt porțiuni unde se circula cu 40 km/h.

    Cu siguranța nu am sa mai încerc aceasta varianta (din păcate).Autostrazi nu,trenuri de călători nu,avioane dragilor.

    Sunt multe de spus dar constat ca putine se fac.
    • +7 (7 voturi)    
      Avioane in cap (Miercuri, 16 august 2017, 21:34)

      ddanny [utilizator] i-a raspuns lui florinx

      Cu un aeroport aflat in reabilitare, care cica e gata, dar neutilizabil, e greu si cu avionul din Baia Mare.
  • +9 (9 voturi)    
    Cea mai vaduvita e Moldova (Miercuri, 16 august 2017, 17:05)

    mircea_cjn [utilizator]

    Pitesti -Sibiu va completa veriga lipsa din culoarul Constanta -Nadlac (asta cu conditia executarii centurii N/S a Capitalei - boicotata vad de bucuresteni, care in afara de Comarnic - Brasov sa mearga la mumte , ii cam doare undeva)
    Aceasta autostrada ce face in fond? Traverseaza Carpatii, facand legatura Sud-Ardeal si de aici spre vest.

    Traseul ales in Transilvania, adica Sibiu-Deva-Arad nu este cel mai inspirat ! Este doar culoar de trecere spre vest, restul Transilvaniei fiind decuplata (ca sa nu fie prea groasa cupleaza acum Clujul prin Sebes la aceasta autostrada, meritul lui Ioan Rus)

    Mult mai logic era o autostrada Pitesti-Sibiu-Sebes-Alba-Campia Turzii -Suplacul de Barcau-Bors !
    La asta se putea cupla Moldova prin Iasi-Tg-Mures-Campia Turzii ! Si rezolvam structura de baza, leagand cele trei provincii de vest.

    Asa, Moldova va ramane complet izolata.
    • +4 (6 voturi)    
      E foarte ok așa cum e făcută A1 (Miercuri, 16 august 2017, 18:47)

      UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Nu e nevoie să fim modești, e nevoie de mai multe autostrăzi, una care să străbată România nu e suficientă.

      Și anume (minim):

      A0 - inel centură București
      A1 - București - PT - SB - Deva - TM - AR - Nădlac
      A2 - București - Constanța
      A3 - București - PH - BV - TGM - Câmpia Turzii - Borș
      A4 - Constanța - Vamă BG
      A6 - București - Craiova - Lugoj
      A7 - Ploiești - Bacău - Siret
      A8 - TGM - Iași - Ungheni
      A10 - Sebeș - Turda

      Astfel ai avea conectate toate regiunile la granița de vest și ai avea o rețea suficientă de tranzit. Aș mai adăuga la acestea (cu mențiunea că pot fi și drum expres):

      A5 - București - Giurgiu
      A11 - Arad - Oradea
      A12 - Craiova - Pitești
      A13 - Sibiu - Brașov - Bacău
      A14 - Câmpia Turzii - Baia Mare - Vamă Ucraina
      A15 - Drajna - Focșani - Albița

      Dar deja ne amăgim.
    • +4 (4 voturi)    
      Mai multe trasee (Miercuri, 16 august 2017, 19:28)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Ai dreptate in legatura cu situatia Moldovei.

      Nu cred insa ca ar trebui sa punem in opozitie construirea autostrazilor pe un traseu fata de altul. Practica de pana acum ne-a demonstrat ca un asemenea proiect dureaza enorm de mult. Aproape mereu a intervenit cate un element-surpriza care a intarziat lucrarile: pesteri cu lilieci, ursi plimbareti, alunecari de teren, schimbarea guvernelor etc.

      Solutia ar putea fi demararea procedurilor de constructie pe mai multe trasee simultan (dintre care macar unul sa strabata Carpatii catre Moldova). In acest fel, chiar daca lucrarile ar progresa lent pe fiecare santier in parte, tot s-ar aduna la nivel de tara un numar semnificativ de kilometri inaugurati intr-un an.
  • +19 (21 voturi)    
    Daca s-ar face autostrazi de la un (Miercuri, 16 august 2017, 17:28)

    yellowdog [utilizator]

    capat la altul al tarii, populatia ar prospera.
    Daca populatia prospera atunci nu ma voteaza partida infractorilor psd.
    Ce este asa de greu de inteles?
  • +5 (9 voturi)    
    ha! autostrazi !? la romania!?)))) (Miercuri, 16 august 2017, 17:32)

    suckthepen!!!!! [utilizator]

    helicoptere, gyrocptere,motodeltaplane, baloane cu aer cald, zeppeline ...))))
  • +7 (9 voturi)    
    Economia RO blocata in lipsa infrastructura (Miercuri, 16 august 2017, 17:57)

    migus [utilizator]

    Concret, desi costa de 4x mai mult in bani si 2x in timp, mi-am luat zbor direct la Sibiu (din Munchen). Initial vroiam sa zbor Basel-CJ, si apoi cu masina la SB, dar nu mai vreau traficul si riscul ...

    Pana nu avem o retea puternica Est-Vest, si apoi N-S, vom ramane ca-n ultimii 27 ani... dornici!

    Net: Noi construim autostrazi/an cat China in cateva zile. Iar cele cateva incepute, ne stau neterminate, sau necesita reparatii dupa nici 5 ani de la deschidere.

    "The total length of road in China increased from 3.7 million kilometers in 2008 to 4.7 million kilometers in 2016. Meanwhile, the total length of highway in China rose from 60,300 kilometers to about 131,000 kilometers." https://www.ibisworld.com/industry-trends/international/china-market-research-reports/construction/road-highway-construction.html

    https://www.google.ch/search?q=china+highways+per+week&newwindow=1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiejfSf_9vVAhWLOBQKHYOHCd0QsAQIRg&biw=1200&bih=1920
  • +5 (7 voturi)    
    Dreams, dreams, dreams... (Miercuri, 16 august 2017, 18:12)

    ddanny [utilizator]

    "Orice guvern care intelege acest lucru si va concentra resursele financiare pe finalizarea acestui proiect vital va castiga mult in increderea si simpatia publicului."

    Simpatia carui public? Sigur nu al celui care sta cu sufletul la gura sa afle cat ii mai da guvernul. Pentru acel tip de public, dupa cum spunea un mare filosof acu' vreo 2-3 saptamani, "autostrazile poa' sa mai astepte, pensiile si salariile sunt prioritatea".

    De asemenea, azi vedeam o statistica conform careia investitiile in infrastructura au scazut in primul semestru cu vreo 26%.

    Hai sa continuam sa visam.
  • +2 (4 voturi)    
    Fara implicare nu se poate (Miercuri, 16 august 2017, 18:35)

    UncleBob [utilizator]

    Nimic nu se face de la sine. Daca oamenii nu lupta pentru drepturile si dorintele lor nimic nu se va intampla, indiferent cine este la putere.
    Daca oamenii stau la TV in loc sa se duca la vot, la vre-un protest sau sa se implice intr-o organizatie care lupta pentru promovarea prioritatilor, vor primi inapoi de la stat pe masura implicarii lor, adica zero.
    Plata impozitelor la stat nu inseamna implicare.
  • +7 (7 voturi)    
    un picut de discriminare ? (Miercuri, 16 august 2017, 20:08)

    ionache [utilizator]

    Ar fi nevoie de un pact politic intre toate partidele pe tema infrastructurii de transport, pe modelul celui cu 2% pentru aparare. Pactul ar trebui sa vizeze doua paliere principale: 1. rutier. 2 feroviar (pentru ca, da, sunt foarte multi cei carora nu le pasa deloc de autostrazi, pentru ca nu le-ar folosi nici daca ar exista, insa le pasa de faptul ca fac 7 ore in loc de 3 pe tren, in mizerie, fara toalete si aer conditionat). Pe aerian zic ca stam destul de bine iar fluvialul e mai mult pentru marfuri (foarte important, e adevarat).
    In ceea ce priveste interconexiunile rutiere (autostrazi si drumuri expres adevarate), in pofida post-scriptum-ului dvs "subtire", realitatea este ca ati ignorat complet in articol Moldova si nevoia ca aceasta sa fie legata fizic de vest, macar printr-o autostrada care sa traverseze muntii. N-ati spus ca in Moldova n-ar trebui modernizata infrastructura, este foarte adevarat. Insa la fel de adevarat este ca nici n-ati spus ca AR TREBUI MODERNIZATA. Atentia disproportionata pe care formatori de opinie importanti, ca dvs si altii, o acorda legarii Ardealului de Sud, in detrimentul Estului, si pe care am observat-o de multe ori, este alarmanta. Daca factorii politici/de decizie din zona Moldovei nu sunt in masura sa isi uneasca fortele pentru atingerea unui singur obiectiv major pentru regiunea lor, macar la nivelul formatorilor de opinie inteligenti si influenti ar trebui mentinuta presiunea si explicate mai apasat beneficiile modernizarii infrastructurii de transport din Moldova pentru toata Romania. Pacat !
    • +1 (1 vot)    
      Prioritati? (Joi, 17 august 2017, 7:20)

      migus [utilizator] i-a raspuns lui ionache

      Inteleg si sunt de acord emotional/personal cu ambele argumente: Feroviar si Moldova!

      Dar practic si rational avem toti constrangeri: Bani, resurse, timp. Chiar si guvernul PSD-ist nu poate da mai mult decat ia... iar infrastructura deja a fost penalizata ptr. concesii electorale :-(

      Prioritatile noastre?
      1) Transportul rutier normal domina in tarile puternice, si va creste in defavoarea trenului (cat de rapid, marfa merge cu TIRul din vapor). Desi eu iubesc trenul si bicicleta, economia depinde de autostrazi, TIR si masina. Tendinta crestere globala.

      2) Moldova e importanta. Pana acuma a fost si ramane defavorizata, incontestabil.
      Dar geografia si topologia terenului creeaza istoria si economia; nord-est ca pozitie, cu Carpatii intre....

      Romania in EU e defavorizata geografic, ca nu e protejata in centru ca Elvetia. Similar Moldova in RO....

      Dezvoltarea si progresul Romaniei se propaga West -> Est, nu invers. Apa curge la vale. Focul creste in sus. Geografia si topologia nu pot fi schimbate cu wishful thinking si likes.

      Alternativa: Putinele resurse (prapadite oricum de PSD) sa le alocam pe axa Nord-Sud, Iasi-Buc. Fain.

      Si apoi...? Intre timp Banatul si Transilvania se leaga de West; Belgrad, Timisoara, Arad, Budapesta, Oradea, Cluj, Sibiu, Brasov, Tg.Mures se interconecteaza in centuri de autostrazi. Firme, oameni, marfuri accelereaza schimbul in centrul est-EU... iar restul Romaniei ramane si mai in spate (cu exceptia Bucuresti, ce profita de capitala si aeroport).

      Asta ar fi consecinta unei cresteri anorganice, incepand autostrada Iasi-Buc., fara a conecta mai intai axa Est-Vest. Inima EU ramane la West de Bucuresti.
  • +9 (9 voturi)    
    Dupa revolutia din '89 (Miercuri, 16 august 2017, 20:16)

    Robin_W [utilizator]

    asta a fost visul meu, ca cei din conducere vor porni cu crearea unei infrastructure sanatoase si cel putin 2 autostrazi in cruce care sa permita sa mergi de la Constanta la Satu Mare si de la Drobeta Turnu Severin la Iasi - asta pentru un bun inceput....
    Cu timpul mi-am dat seama ca pe toti ii doare in fund si nu au nici in interes; Eu unul m-as fi imprumutat sa execut asa ceva. Apoi am realizat ca viata mea se scurge si eu astept ca prostul... asa ca am facut pasul spre o tara cu autostrazi.
    sorry ROmania!
  • +7 (13 voturi)    
    Declarați lupta împotriva corupției... (Miercuri, 16 august 2017, 21:03)

    ww [utilizator]

    prioritate națională!...că vin ele și autostrăzile.
    În rest demn de remarcat că într-o perioadă în care tocmai lupta anti-corupție primește lovitura după lovitură și sunt eliberați din penitenciare mari infractori, iar alții scapă ca prin minune prin alte țări, dl Tapalagă ne vorbește iarăși despre avioane, pardon, autostrăzi. Păcat că nu a fost și Dragnea la pescuit oceanic, că era și mai mult de scris.
  • +6 (6 voturi)    
    Am vrezut ca e, de pe vremea Pontalaului (Miercuri, 16 august 2017, 21:39)

    Wanheda [utilizator]

    Prioritate, ca desenase o adevarata panza de paianjen peste harta Romaniei si a si bagat taxa golaneasca 7 centi pt Mari Proiecte.
  • -1 (11 voturi)    
    Domnule Tapalaga , (Miercuri, 16 august 2017, 23:04)

    A310 [utilizator]

    Ronaniei nu ii lipsesc numai autostrazile , chiar daca acum s-ar lua decizia de a se construi autostrazi , va garantez ca firmele nu gasesc forta de munca necesara . Daca pe domnul Johannis l-ar fi ineresat cat de cat de Romania , primul lucru care trebuia sa il faca era acela de a coagula toate partidele , elitele intelectuale si tehnice pentru a genera un proiect de tara , care sa fie indeplinit indiferent de ce coalitie de partide s-ar alfla la guvernare timp de cel putin 15-20 de ani , restul este vrajeala si gargara .
    • +3 (3 voturi)    
      Maestre (Joi, 17 august 2017, 9:01)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Păi nu vezi că p$d-ul răstoarnă acum ce a dictat ponta (deci tot al lor) acum 3 ani? Ce te face să crezi că ar respecta un pact politic (noțiunea asta nu e menționată în nici o lege deci nu ar putea fi trași la răspundere) intermediat de Președinte? Mai ales ținând cont de faptul că pe ei îi interesează un electorat cât mai dependent de ajutorul de la stat?
      • -1 (1 vot)    
        Nu contest ca ceea ce dvs.afirmati nu este (Joi, 17 august 2017, 15:09)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

        CORECT , dar daca Johannis initia un program de tara la modul serios , s-ar vedea cine il sustine si cine pune bete in roate . Sa ne aducem aminte ca in perioada 1996-2000 , cand Basescu a fost ministrul transporturilor si seful delegatiei pentru negocieri cu BERD , a afirmat ca Romania nu are nevoie de autostrazi deoarece nu are trafic . El bineinteles ca in perioada cat a fost marinar si reprezentant la Anvers , a facut trafic , pentru ca el a recunoscut ca evenimentele din 1989 l-au gasit cu 1 000 000 de USD , bineinteles ca aceasta suma a fost agonisita numai din veniturile legale care le-a avut . Daca noi ca "popor "am fost in stare sa alegem o asemenea creatura de doua ori in functia de presedinte , din punctul meu de vedere nu mai am nimic de zis . Ce natie suntem daca am ales un bisnitar si fidel colaborator al securitatii in functia suprema in stat .
  • 0 (0 voturi)    
    o propunere rezonabila (Joi, 17 august 2017, 7:48)

    Ciprian2020 [utilizator]

    Ascultati imnul tarii.
  • +1 (3 voturi)    
    Hai de la A! (Joi, 17 august 2017, 8:28)

    Cetateanu [utilizator]

    Dle Tapalaga: cine a zis ca Ro n-are nevoie de autostrazi? si l-ai sustinut cu toata forta?! Ailalti politicieni (PNL, PSD, PNT..) au fost ori sulfe securiste ori idioti.
    Deci spionul multitasking a distrus Ro si tot ce putea sa aiba: flota, transport CFR, autostrazi ( a facut niste drumeaguri pe o parte din banii ciorditi de la noi).
    Restul sunt povesti: de la stanga la dreapta si invers, (trecand peste nationalitati inclusiv maghiari) sunt pusi pe ciordit mai mult sau mai putin. Poate cu cateva exceptii personale, da si aia sunt obedienti cand vine vorba de locul prin comitete si comitii.
    • -1 (3 voturi)    
      poti sa mai zici odata ... (Joi, 17 august 2017, 10:39)

      MenInBlack [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

      Exact asta am scris si eu, dar de...adevarul supara ...asa ca n-au postat ce-am zis despre cei trei B care au fost de fapt unul: Basescu, Berceanu, Boagiu, si care au distrus transporturile, sustinuti in toate de trompetele pe HN, pe atunci obediente basismului... Care trompete ? Tot alea...
      "Romania nu are nevoie de autostrazi" - by Basescul si anume Traian - expert in transporturi, fost secretar de stat si ministru al transporturilor, fost dictator, guvernator si PM de facto in doua mandate, etc...8 ani de furat organizat, sprijinit de Dl Coldea & Co.
      Sustinut la greu de Hotnews...
      Romania merita tot ce i se intampla...
    • -1 (3 voturi)    
      pe de alta parte... (Joi, 17 august 2017, 11:27)

      MenInBlack [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

      ...cineva trebuie sa strige la penalii din guvern si parlament : Hotilor, furati mai putin si faceti autostrazi ! Imbogatiti-va prin munca, nu prin distrugerea tarii in care si voi traiti ! PSD - partidul lipitorilor...
      In alta ordine de idei al PRIORITATILOR :
      PSD...vine cutremurul cel mare...pe unde vor trece convoaiele cu ajutoare ? V-ati pregatit un minim de corturi, ambulatorii, alimente si apa in stoc ? Dupa ce o sa cada tot Bucurestiul, principalul necaz vor fi apa, hrana, medicamentele, spatiile de cazare si locurile la morga...
      Si tu, Guvernul paralel al cashcavalului : BOR !
      Dupa ce va curatati de inalt lichelism, poate investiti in spitale de campanie si locuri de cazare pt sinistrati...hrana, apa, medicamente...
      Va avertizez atat pe BOR cat si pe PSD : daca nu veti administra omeneste pregatirile pentru urmarile sinistrului ce vine, probabil veti fi linshazti - la propriu !!! Nimeni din cei carora vor fi pierdut totul nu va va mai rabda in viata... Se aude Dragnea ? Se aude IPSI ? Nimeni nu va garanteaza viata DUPA cutremur....
  • 0 (6 voturi)    
    Dar numărul autoturismelor... (Joi, 17 august 2017, 9:38)

    c.radu [utilizator]

    ... nu vi se pare prea mare? Sunt de acord că avem nevoie de autostrăzi, însă dacă numărul înmatriculărilor va crește exponențial, ele tot nu vor face față. Deja sunt peste 7.000.000 de autoturisme înmatriculate în țară, dintre care 1.800.000 doar în București. Dacă între localități problema se poate rezolva cu autostrăzi, în orașe n-ai cum să înmulțești străzile. Deja jumătate din carosabil e ocupat de mașini parcate. Apetența pentru autoturisme e prea mare în condițiile de trafic sufocante, la care contribuie toți proprietarii de mașini. Ar fi mult mai bine dacă s-ar dezvolta, ori și-ar reveni, transportul de mărfuri pe calea ferată, respectiv un transport public de calitate.
    • -2 (2 voturi)    
      Bati Campii ! (Joi, 17 august 2017, 13:38)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui c.radu

      Taxele de parcare pot creste.
      Tu ai masina, si ti-e usor sa pretizi ca altul sa nu-si ia masina, ca sa-ti lase tie locul liber. !
      Reglarea numarului masinilor de pe drumuri se face prin taxe. Punct !
      Iar Saraca Romanie se alimenteaza la buget tocmai permitand sa fie multe masini pe drumuri.
      De fapt drumurile sunt putine si inguste, si nu masinile multe. Du-te in Occident sa vezi cate de multe drumuri asfaltate sunt (la zone cu aceiasi densitate de populatie ca in Romania)
      • +1 (1 vot)    
        N-am mașină (Joi, 17 august 2017, 16:17)

        c.radu [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Și îmi doresc tot mai puțin pe măsură ce aglomerația crește. N-am negat nevoia de autostrăzi, însă orașele au ajuns la saturație în privința numărului de mașini. Pur și simplu nu e loc pentru mai multe. De-aia spun că transportul public trebuie dezvoltat, că tot ai zis de Occident.
  • +5 (5 voturi)    
    Impresii de calatorie (Joi, 17 august 2017, 9:56)

    Steamy [utilizator]

    Ma aflu in vacanța cu familia de peste 10 zile, perioada in care am circulat cu masina prin Bulgaria, Grecia, Macedonia, Serbia si apoi iar in Romania. Am rămas surprins de ritmul in care se construiesc autostrăzi in țările menționate. In Bulgaria, peste 80% din drum l-am parcurs pe autostrada. Multe din autostrăzi in zone muntoase, unde sunt mai greu de construit. Dar la ei se poate.

    In Grecia, de la frontiera cu Bulgaria pana la Salonic, am mers doar pe autostrăzi. In Salonic am vazut cerșetori si căutători prin gunoaie mai multi decât la noi, ceea ce arata ca situația lor economică nu e prea grozava. Dar au autostrăzi si am vazut santiere de autostrăzi.

    Macedonia, o tara in care rata șomajului este de 24%, are o suprafața cat 3-4 județe de la noi, iar PIB-ul este printre ultimele din Europa, se circula pe autostrăzi si sunt santiere de autostrăzi.

    In Serbia, am circulat cea mai mare parte din drum pe autostrăzi. De asemenea, am vazut santiere de autostrăzi.

    Am intrat in Romania, tara cu cea mai mare creștere economică din UE, pe la Tr. Severin-->Abrud-->Alba Iulia-->Fagaras-->Bran. Am mers si pe autostrada, mai putin decât in Macedonia. Santiere? Nu am vazut. Probabil nu sunt gata studiile de fezabilitate (care se tot refac de la an la an).

    Sunt de acord cu dl. Tăpălagă. Construcția de autostrăzi trebuie sa devină prioritate naționala.
  • -1 (3 voturi)    
    Panica... (Joi, 17 august 2017, 10:04)

    Gigi Kent [utilizator]

    Eh lasati domnul Tapalaga, ca uite vine in vizita si presedintele Macron al Frantei, sigur o sa ne propuna sa ne construiasca niste autostrazi ieftine si bune. :)
  • +5 (5 voturi)    
    ati uitat de birocratie (Joi, 17 august 2017, 11:04)

    zicsio [utilizator]

    sa fie prioritate, sa se faca, bla bla bla.

    cu toata coruptia, incompetenta si ce mai vreti motivul principal al neputintei e birocratia monstruoasa in domeniul constructiilor de orice fel, se sta dupa hartii cu anii, sunt sute de exemple de situatii aberante, firme private care asteapta de un an avize ca sa faca spitale sau fabrici.

    e dictatura avizelor in Romania, mii de taietori de hartii au nevoie oficial de 15-30 de zile si practic de dublu sau triplu ca sa printeze tipizate. cand s-ar putea rezolva foarte simplu: pui conditiile pe sait (si penalizarile) iar daca le incalci fiecare stie ce sa faca si la ce sa astepte; in particular, dezvoltarea infrastructurii e terminata din start de avizele de mediu, exproprieri si contestatii.

    e nevoie de un pm cu vana care sa initieze simplificarea/imbunatatirea legislatiei in domeniu si sa aiba pe agenda zilnica proiectele de infrastructura: cateva autostrazi care sa traverseze tara, centuri in jurul oraselor medii/mari, piste pt biciclisti in orasele sufocate de masini si modernizarea cailor ferate, ca sa nu circuli cu viteza diligentei. (pana si dc, pe care il apreciez ca om, si-a pus mare parte din energie in cumintenia pamanului iar cand il abordau ziaristii in legatura cu autostrazile ii trimitea la ministru transportului, ca doar nu era treaba lui).
  • +4 (4 voturi)    
    siguranta rutiera - prioritate nationala (Joi, 17 august 2017, 11:52)

    uman [utilizator]

    Autostrazile sunt un subiect de siguranta nationala, dar reprezinta doar un capitol din siguranta rutiera. Siguranta rutiera este o problema imensa in Romania, din mai multe cauze (ordine aleatorie): permise pe spagi (soferi analfabeti, inculti, beti; pedepse inexistente pentru accidente cu victime; sosele improprii circulatiei in conditii de siguranta, pline de gropi, nemarcate, lipsa parapeti; lipsa marcaje rutiere inclusiv in orase (se circula dupa stele); treceri la nivel cu calea ferata improprii si nesigure; amenajari rutiere periculoase (borduri nesemnalizate, invizibile noaptea, ingustari nemarcate etc). Asadar, siguranta rutiera in Romania este subiect de siguranta nationala, din pacate in continua agravare. Pe aceasta infrastructura distrusa si deficitara, in continua degradare circulam cu totii, ne expunem in fiecare zi noi, familiile, toti. Ar trebuie urmarit si presat acest subiect pana la deblocarea unor minime masuri de imbunatatire a conditiilor. Evident ca si situatia pe transporturi CFR este alt subiect delicat, insa aici discutia s-a conturat pe infrastructura rutiera.
  • 0 (0 voturi)    
    anticoruptia (Joi, 17 august 2017, 12:20)

    sareta [utilizator]

    Domnule Tapalaga anticoruptia ar fi rezolvat toate aceste aspecte DACA ar fi fost adevarata ! Este doar frectie de cca.10 ani ,se lauda DNA cu dosarele gainarilor si nicio rezolvare cu marile jafuri : dosarul Bechtel ,dosarul Petromidia ,dosarul LUKOIL ,dosarele retrocedarilor( gasca Bucuresti,gasca Constanta )etc .Miliarde de euro praduite si se fac ca ploua ba -i mai "lasa" si sa fuga .De recuprat ce sa mai vorbim ,a milioana parte pana acum .Abureala cu catusele mai ceva ca Festivitatile carelor alegorice ale lui Mazare intangibilul( baiat destept,a stiut ce sa dea si cui sa dea )Este clar, marea coruptie -i la nivelul asa zisei Justitii .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri