Premierul ca si care pe care

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 11 mai 2017, 13:35 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Am obosit de la atata "ca si", "care" si "pe care" folosite anapoda. Am #rezistat greu pana la capatul interviului. Mi s-a facut mila din nou, miercuri seara, de limba romana chinuita, schilodita si siluita din toate pozitiile de premierul Grindeanu. Somatizeaza intr-un fel unic si chiar spectaculos efortul de a comunica ceva inteligibil. I se citesc pe figura supliciul, tortura, disperarea de a lega subiectul de predicat si de a gasi acordurile potrivite.

Acest travaliu interminabil se exprima prin ezitari, balbaieli, grimase si rictusuri necontrolate prezente la fiecare sunet. Pare ca ridica haltere in timp ce vorbeste cu gura inclestata, ca se opinteste sa impinga muntii din loc, nu ca misca aerul cu limba. N-ai zice ca se screme atat pentru simpla operatiune de a articula niste cuvinte cu cap si coada.

Sufera parca de constipatie cronica, atat de congestionat arata cand glasuieste. Nu-l poti asculta decat incordat, cu ochii mijiti, cu speranta ca va termina la un moment dat frazele arborescente, pline de paranteze, acolade si subordonate. Te aduce in pragul exasperarii repetand in mod gresit "ca si premier" sau "ca si guvern". Sincer, am ajuns sa urasc din rarunchi acest ca si strict din cauza premierului Grindeanu.

Ezita de atatea ori intre "care" si "pe care", nefiind sigur pe varianta corecta, incat uiti ce-a vrut de fapt sa zica. Fascinant ramane, totusi, razboiul lui extenuant cu asezarea cuvintelor in propozitii si, operatiune mai dureroasa, a propozitiilor in fraze.

I-am sesizat chiar si un tic verbal: e normal sa fie asa. Precizarea vine implacabil la fiecare cinci minute si nu e deloc normal sa fie asa. Redau mai jos cuvant cu cuvant unul dintre cele mai relevante pasaje din emisiunea de aseara, "ca si" exemplu de comunicare publica dezastruoasa:
  • "Pe de-o parte exista o presiune pe...pe coalitia care sustine acest guvern. Ceea ce ati spus dvs este extrem de adevarat. Toate lucrurile pe care le amintiti, le-ati amintit si nu numai, toata aceasta ingrijorare de care vorbeam, care e foarte bine-venita, care ne tine atenti, aaa dar care trece de o anumita limita, toate aceste manipulari si reasezari ale unor adevaruri pe care le vedem, dar privite din unghiuri cel putin ciudate, coroborate cu... aaaa presiunea pe care sau care e exercitata cel putin pe...si vorbesc ca membru PSD in acest moment, sunt membru de 21 de ani in PSD, exercitata pe partid si pe conducerea partidului, lucrurile sunt... nu pot fi rupte, acest guvern pe care-l conduc e sustinut asa cum am spus de aceasta coalitie, in momentul in care pui presiune pe de-o parte pe guvern sadind aceasta neincredere non stop in masurile, care s-au dovedit in aceste luni ca sunt analizate si au fost analizate foarte bine si ca sunt... au sustenabilitate, pe de alta parte ofensiva incredibila asupra conducerii Partidului Social Democrat ne face sa fim foarte atenti."
Aici in sfarsit a pus punct la capatul unei fraze dezlanate, fara predicate clare, imposibil de urmarit logic. O incontinenta verbala greu de descifrat. Lupta cu gramatica si stilistica a continuat:
  • "Sa stiti ca partidul pe care...din care fac parte ...stiti cand reactioneaza cel mai bine? In perioade de acest tip, in care se simte vanat. Si aici includ si membrii guvernului, ma includ si eu, pentru ca calitatea noastra inainte de a fi prim-ministru sau ministru este de membru in Partidul Social Democrat.  (Va simtiti vanat?) Nu eu. Si n-am vorbit de mine. Am vorbit de noi toti. Am vorbit de partid, de conducerea partidului si de noi ca si guvern. Si nu poti sa nu observi aceste lucruri, care s-au intamplat in aceste luni de cand am venit la guvernare".
Sigur ca se simt vanati, din moment ce, iata, le subliniem cu pixul pana si greselile de exprimare. Dar nu se mai poate asa. Este inadmisibil ca un premier sa se exprime in spatiul public atat de neingrijit si indiferent la reguli gramaticale de baza. Denota lipsa de respect fata de limba tarii lui si fata de public. Apoi, face usor inutil tot efortul de comunicare daca publicul larg nu-l poate urmari fara comprese cu gheata pe frunte. N-ar strica inca o interventie chirurgicala pentru extirparea lui "ca si" pentru totdeauna din vocabular. Greu de invatat la varsta lui sa-l mai foloseasca in mod corect, dar ii recomand excelentul studiu asupra Cazului Ca si publicat de Rodica Zafiu in Dilema Veche anul trecut.
  • "Chiar daca nu este un semn de incultura absoluta, ci mai curind un fapt de conformism social (in opinia lui Szilagyi N. Sandor), ca si poate fi considerat (asa cum il descrie Lucian Boia) un simptom al precaritatii culturale, in masura in care contagiunea provine din nesiguranta si conformism, iar acestea sunt condamnate de o acceptie mai inalta a culturii."
Este ca si cum ne-am stradui sa-l convingem pe Dragnea sa nu mai spuna "am prins decat un peste", dar merita incercat.

Am retinut totusi din avalansa de balbaieli ca legea salariazarii a fost facuta de partid, nu de Guvern, ca ministrul muncii, Olguta Vasilescu a lucrat la lege in calitate de deputat, nu de ministru si ca nici ideea plafonarii indemnizatiilor pentru mame nu e o idee buna.

Stilul ezitant, prolix, vine poate dintr-o fire emotiva sau nesigura. In tot cazul, nu prea sugereaza abilitati de lider, anvergura de premier. Uneori se exprima cu ochii inchisi sau evitand sa-si infrunte in fata interlocutorul, alunecand cu privirea in jos sau lateral. Inca un semn de slabiciune sau, dupa caz, de nesinceritate.

Inainte sa le reproseze colegilor din guvern inabilitati de comunicare, i-as sugera sa se urmareasca in reluare. Daca nu schimba urgent ceva in prestatia publica si nu lucreaza putin la concizia si claritatea exprimarii, va fi cam dificil sa preia partidul dupa ce pleaca Dragnea. Ma tem ca daca revendica functia de lider, n-o sa inteleaga nimeni din prima ce vrea sa zica.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

28729 vizualizari

  • +65 (73 voturi)    
    La Grindeanu, constati imediat ca... (Joi, 11 mai 2017, 13:51)

    Andradda [utilizator]

    ... reuseste performanta de a suferi (simultan) de diaree si constipatie.
    Diaree verbala si constipatie de idei.
    • +27 (33 voturi)    
      Ce pretentii sa avem de la guvernul OUG 13 (Joi, 11 mai 2017, 17:27)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      Ce pretentii aveti de la un guvern format din persoane agramate si necultivate. Acestea sunt probleme de lux comparativ cu ordonantele pe care vor sa le treaca.
      • -2 (2 voturi)    
        Limba romana (Vineri, 12 mai 2017, 13:13)

        nutzy spaima revolutiei [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

        Degeaba vorbesti corect romaneste daca nu ai caracter precum multi intelectuali,ziaristi,analisti,experti pupatori ai dreaptei politice,care mint cu o dezinvoltura demna de o cauza mai buna.
    • +9 (11 voturi)    
      Ei "ca si" guvern... (Joi, 11 mai 2017, 18:51)

      Venier [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      Sfertodoctia este la putere...
      Daca nu ar fi si folosirea abuziva a prepozitiei "pe" sau substantivul "puscarie".
      Vulgul îi alege, oare ce este de facut ?
  • +47 (55 voturi)    
    ! (Joi, 11 mai 2017, 13:57)

    melcul_naravas [utilizator]

    Daca la admiterea la facultate as fi avut de analizat acest text, ca fraza nu-i pot spune,n-as mai fi intrat in veci la Filologie.Asemenea adunatura de cuvinte, fara cap si coada, fara inteles, se numeste anacolut.Si, domnul Grindeanu,nu-i singurul siluitor al limbii romane, l-ati auzit pe ministrul Daea?
    • +7 (33 voturi)    
      aveti dreptate (Joi, 11 mai 2017, 15:05)

      Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui melcul_naravas

      Articolul este de asemenea simpatic si corect, dar sa stiti ei sunt oglinda societatii. Asemenea oameni cu greu ar putea ajunge ministrii daca majoritatea populatiei ar vorbi corect limba romana. Hotii cu greu ar ajunge la putere daca societatea, in ansamblul ei ar fi corecta. Aici e vorba de reprezentativitate. Ei au fost votati, deci ei sunt majoritari. I-am votat pentru ca sunt "de-ai nostri".

      E bine ca ii criticam si pe politicieni, dar in acelasi timp ar trebui sa ne uitam la propriile persoane, la propriii nostri copii, in ce fel ii educam, pentru ca, cine stie, intr-o zi pot ajunge chiar in fruntea guvernului, si ne vom face noi insine de ras.

      Ii urez domnului Grindeanu sa faca treaba buna ca prim ministru, chiar daca are probleme de exprimare. Nici inginerii nu stiu sa se exprime, si ati vazut ce lucruri minunate fac :)
      • +1 (15 voturi)    
        Corect, Andrei! (Joi, 11 mai 2017, 15:36)

        Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

        E adevarat, se schimonoseste in toate felurile cand vorbeste, dar il prefer asa cum e, fata de smekerul Dragnea. Pana acum nu au iesit la iveala fapte care sa ni-l arate ca ar fi hot, cum sunt aproape toti pesedistii.
        • +1 (5 voturi)    
          Adica preferi sa iasa-n fata si sa (Vineri, 12 mai 2017, 8:42)

          bdbd [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

          toarne verzi si uscate Grindeanu, fara sa spuna nimic cu adevarat niciodata stiind sigur ca in spate sau guverneaza si actioneaza Dragnea, din acelasi conformism si mimare a respectarii regulilor care caracterizeaza actualul guvern. Perfect! Ei se prefac ca au un premier curat si tu ii iei de buni.
        • +4 (4 voturi)    
          Dar daca schimonoselile alea cum le zici tu (Vineri, 12 mai 2017, 11:10)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

          ascund cu adevarat ceva patologic ?
      • +2 (4 voturi)    
        Nu-i chiar asa... (Vineri, 12 mai 2017, 8:05)

        mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

        Hai sa nu punem pe toti in aceeasi oala.
        Sunt multi care isi bat joc de limba romana, au trecut prin scoala ca gasca prin apa, dar sunt si multi care au invatat carte si respecta limba romana, inclusiv gramatica.

        Problema e ca pesedistii cara au ajuns la guvernare acum sunt reprezentantii celor din prima categorie. A analfabetilor. Dragnea, Daea, Iordache, Grindeanu, Olguta...
    • +2 (4 voturi)    
      Da, sunt organizati... (Vineri, 12 mai 2017, 8:29)

      Ochiul lui Horus [utilizator] i-a raspuns lui melcul_naravas

      Unul schinguieste limba, altul filosofia, alta limbile si toti impreuna neamul.
      Les marches du PSD...
  • +16 (20 voturi)    
    Funny rau:)))) (Joi, 11 mai 2017, 14:12)

    vio7 [utilizator]

    Recomand pentru premierul grimasa o melodie de pus ringtone,poate invata:Taxi-Ca si
  • +24 (26 voturi)    
    Interfata (Joi, 11 mai 2017, 14:12)

    Alfabetix [utilizator]

    De asta avem nevoie de o interfata care sa ne explice si sa ne descifreze aceste tipuri de limbaj ale oamenilor politici actuali!
    Nu cred ca sunt singurul plebeu care schimba canalul cand le apar mutrele pe ecran, asa ca... multumesc Dan Tapalaga!
  • +22 (26 voturi)    
    " ca calitatea noastra " (Joi, 11 mai 2017, 14:13)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    a facut România saputa mai rau "ca si o hazna turceasca " FMMIG de sperietoare impaiata !!!

    Ai dreptate Dane , chiar daca nu esti din fire un "grammar nazzi " , pe asta l-ai executa de fiecare data , din mila pentru el si, mai ales !!! ... pentru cei carora le zgarie retina si timpanele mai rau decat o unghie de pitzipoanca pe tabla ...

    Taaare greu , dar ... #rezist!
  • +28 (30 voturi)    
    asta-i nivelul cand tata e dir de scoala (Joi, 11 mai 2017, 14:14)

    eu2012 [utilizator]

    S Grindeanu a facut gimnaziul intr-o scoala in care tatal lui ii era profesor la clasa si poate si director (Grindeanu senior a avut mereu o pozitie de conducere, fie ca director, inspector scolar, fie sef la PSD Caransebes sau la judetul Caras Severin). Asa ca notele la romana si restul disciplinelor s-au dat ca pentru baiatul tatei. Cultura generala ioc si de specialitate (informatica), asisderea. Din anul II de facultate Sorin s-a inscris in TSD si de atunci a afirmat ca va ajunge presedintele partidului. Deocamdata a ajuns "decat" PM. Dupa ce ii taie craca lui Dragnea isi va fi realizat visul vietii.
    • +14 (16 voturi)    
      dA (Joi, 11 mai 2017, 16:33)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui eu2012

      Limbajul e expresia gandirii, fiind legat de procesele cognitive: Am intalnit o astfel de situatie pe cand lucram sub Ceasca la o uzina in Ro: sef la un departament de inginerie (200 persoane) era un personaj asemenator, fiu de fost director general al aceleiasi uzine. In mod evident "impins in fata" fara sa aiba competente si capacitatile necesare (skills). Avea probleme de exprimare si mai mari, era la fel de ezitant, trebuia sa ai mare rabdare sa il asculti pana la capat si trebuia sa faci mare efort sa intelegi ce zice. Avea si o grimasa in a misca capul lateral pana ii "iesea" propozitia. In mod clar exista in asemenea cazuri o mare disonanta interioara care genereaza totul. In cazul meu, dupa '90, cu un nou director general, personajul respectiv a fost efectiv scos afara din sala de la o intalnire cu parteneri externi dupa ce nu a fost capabil sa dea un raspuns la o probleme tehnica, balbaind minute in sir. Penibil. Nu mai stiu daca a fost schimbat sau nu deoarece intre timp am emigrat.
      • -3 (11 voturi)    
        Imi pare rau (Joi, 11 mai 2017, 23:44)

        CipriCiprian1 [anonim] i-a raspuns lui Babilou

        Imi pare rau, dar aici gresesti. Majoritatea celor care vorbesc frumos, spun doar vorbe goale fara continut. Imi amintesc de un coleg de la universitatea din viena care se plangea ca profesorul face greseli gramaticale (in script), chiar daca acel profesor lucrase inainte la CERN, si este chiar prostesc sa incepi sa te legi de ortografie.
        Cititi de exemplu despre matematicianul si geniul "Norbert Wiener".
        Eu stiu din proprie experienta, ca atunci cand gandesc profund, ceea ce apare pe hartie e plin de greseli gramaticale, ortografice. Fiindca is concentrat pe continut, nu stilistica, nu bla bla.
        Mie mi se pare deplasat ca cineva care in viata lui n-a creat nimic concret inafara de cuvinte si propozitii sa vina sa se lege de greseli gramaticale.
        Sapere Aude!
        • +2 (4 voturi)    
          Nu te supara dar (Vineri, 12 mai 2017, 7:57)

          siska [utilizator] i-a raspuns lui CipriCiprian1

          ce spui tu e un pic deplasat. Ca sa faci o comparatie intre Grindeanu si acel profesor de la Viena, e putin fortat ... Cu atat mai mult ca e vorba despre limbaj si nu despre "scris". Cat despre "vorbitul frumos", nu stiu de unde ai tras concluzia ca "majoritatea celor care vorbesc frumos, spun doar vorbe goale fara continut". Doar daca te referi la cei care ies la agatat ... Citind citatele din articol, nu numai ca dragul p.m. vorbeste agramat dar chiar nu stie sa inceapa si sa duca la capat o idee in mod cursiv ! Reciteste primul citat din cuvantarea p.m. si zi-mi si mie, cu mana pe inima, daca tu ai inteles ceva ! Si aici vorbim de primul ministru al unei tari, personalitate de la care te astepti sa intelegi ceea ce vrea sa spuna, sa-i intelegi indicatiile, sugestiile, directivele, etc. !
        • +6 (6 voturi)    
          Aici nu ai dreptate, domnul in cauza (Vineri, 12 mai 2017, 8:15)

          xrogo [utilizator] i-a raspuns lui CipriCiprian1

          inafara de cuvinte si propozitii a mai produs si altceva, o gramada de matreata!
  • -22 (32 voturi)    
    hotarati-va (Joi, 11 mai 2017, 14:14)

    xanti [utilizator]

    Grindeanu e agramat dar Dragnea nu e bun de PM chiar daca vorbeste corect.
    • +23 (25 voturi)    
      dragnea (Joi, 11 mai 2017, 15:49)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      vorbeste corect decât puţin, aşa, în părţile esenţiale
    • +16 (18 voturi)    
      Decat ca e parnaul cu suspendare care este (Joi, 11 mai 2017, 16:14)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Nope, nu vorbeste corect si debiteaza numai gugumanii. Tu cate clase ai, ca nu pari prea bright either.
    • +20 (22 voturi)    
      Daca Dragnea vorbeste corect... (Joi, 11 mai 2017, 17:32)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ...atunci eu sint Napoleon in carne si oase.
      Mai umbla pe la biblioteca, mestere...
      Iar cu Grindeanu care vorbeste mult si alambicat dar nu spune nimic, in cel mai pur limbaj de lemn comunist, ce as mai putea adauga, oare?
      • -2 (2 voturi)    
        pai, (Vineri, 12 mai 2017, 9:35)

        danzigk [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        era sarcasm pur, draga Napoleon!
  • +27 (29 voturi)    
    prima scremere i-a fost (Joi, 11 mai 2017, 14:16)

    fkoff!!!!! [utilizator]

    mai dificila, in rest, l-au potopit neurocrampele cerebrale si parturile verbale)))
  • +28 (30 voturi)    
    Inca ceva (Joi, 11 mai 2017, 14:23)

    un-buburuz [utilizator]

    La politruci toate lucrurile sunt "EXTREM DE" extreme.
  • +30 (32 voturi)    
    Nu-i asa ca dupa ce il ascultati vorbind (Joi, 11 mai 2017, 14:36)

    Susufler0 [utilizator]

    pe Grindeanu sau ii cititi zicerile transcrise simtiti o nevoie acuta, imperioasa, absoluta, totalitara de a-l auzi graind pe Almanahe ?

    PS. E ca si cum te-ai drege cu o bere la pet dupa ce te-ai intoxicat cu un whiskey contrafacut ! ;))
    • +6 (10 voturi)    
      Cel puțin Olandezul Șparlitor (Joi, 11 mai 2017, 19:34)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Van Ghelie era fluent și sincer....
  • +21 (25 voturi)    
    Nu e singurul (Joi, 11 mai 2017, 14:36)

    Opus Dei [anonim]

    Are si un frate, mai agramat, si care apare toata ziua la TV. Hagi se numeste, dar el are o scuza: a fost fotbalist si nu avea timp sa mearga la scoala. Dar CNA ar trebui sa sanctioneze intr-un fel televiziunile care permit exprimarile acestea. Sa nu-i mai dea in direct. Poate in reluare, intr-un rezumat corectat. Altfel, toata populimea simpla care se uita la TV va crede ca asa este corect.
    • +12 (14 voturi)    
      Comparatie total gresita! (Joi, 11 mai 2017, 17:35)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Opus Dei

      O fi Hagi agramat, dar pe teren nu se cerea limba romana la perfectie, iar de jucat a facut-o chiar bine.
      Pe cind la un PM tine de o cultura vaaaaasta si foarte necesara, ca sa faca lucrurile bine, nu prost.
  • -27 (39 voturi)    
    LASA-L ASA (Joi, 11 mai 2017, 14:39)

    EmilNae [anonim]

    cum este el ca cel putin pina in prezent este un PM bun isi face treaba.
    Nu are logoree, nu stie sa transmita mesaje nu-i nimic invata daca va vrea sa ajunga om politic.Pina acum a fost doar un administrator.Si cu logorea te si nasti greu ajungi sa ai verbul lui basescu, antonescu, ponta, tariceanu ca sint singurii.Scoate-i pe astia din peisaj si vezi cine mai ramine busoi, turcan,alinuta, predoiu,cine.Hai sa fim seriosi el este MATEMATICIAN ca si nicusor dan.Apropo nicusor asta este mai bun ca grindeanu? Hai sa fim foarte seriosi sint FOARTE DESTEPTI ca nu oricine poate ajunge matematician chiar de-i toba de verb.
    Sfatul meu nu mai muri de grija lui, lasa-l sa-si faca treaba fara a vorbi ca de FAPTE avem nevoie NU DE LOGOREE de vrajeala, de smecherii si abureli
    • +26 (28 voturi)    
      Corect! Foarte bun! (Joi, 11 mai 2017, 14:55)

      si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      In lanul de grau e impecabil , pentru ca el , "ca si sperietoare de ciori impaiata a dracului viu , el poate sa si " vorbeasca " cu ele !!!!

      Din doua fraze " sinucide " trei stoluri " EXTREM DE imense" !!!


      :::::)))))))))))))))))))))))))
    • -10 (16 voturi)    
      corect (Joi, 11 mai 2017, 15:10)

      Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      sunt perfect de acord.
      M-am saturat si de cei care ne mint in cuvinte frumoase. Dar ma tem ca dl Grindeanu nici macar de atat nu e in stare.. sper sa ma insel eu, si sa faca treaba buna pentru tara.
    • +18 (20 voturi)    
      incomparabili (Joi, 11 mai 2017, 17:17)

      ber [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      A compara pe Grindeanu cu Dan Nicusor inseamna o lipsa totala sau de informatie sau de discernamant, eventual de amandoua. Este suficient sa faci apel la
      o cautare pe internet ca sa vezi ce performante profesionale a avut fiecare din cei doi. De fapt, inafara de faptul ca a terminat o facultate de matematica si informatica, nimic nu-l recomanda pe Grindeanu ca ar fi matematician. Si daca il lasi sa-si faca treaba asa imbarligat cum vorbeste, sa nu ne miram de rezultate. Cat despre gramatica, nu am gasit nici-o greseala de exprimare la Dan Nicusor.
      • +11 (13 voturi)    
        Foarte adevarat (Joi, 11 mai 2017, 21:27)

        MasP [anonim] i-a raspuns lui ber

        A-l compara pe Grindeanu cu Nicusor in domeniul matematicii este ca si cum ai compara o Dacie 1310 cu un BMW. Grindeanu e un produs perfect al sistemului comunist si post-comunist caracterizat prin pile, relatii familiale, conexiuni in partid. N-a creat nimic ci doar a profitat de un sistem stramb pe care l-a fentat cu ajutorul familiei. Nicusor , indiferent cat de greu se exprima, nu are greseli gramaticale, l-am urmarit in mai multe randuri si chiar am fost placut surprins de modul coerent de exprimare in limbar romana.Iar in domeniul matematicii , rezultatele vorbesc de la sine.
    • +16 (18 voturi)    
      Un PM bun, care isi face treaba??? (Joi, 11 mai 2017, 18:20)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      Treaba lui fiind care?

      Ca eu am vazut asa, din ce a produs guvernul mai vizibil:

      - OUG 13 - fara comentarii

      - Legile promise de ministerul justitiei, inca se lucreaza la ele, nu e clar ce contin si cand o sa fie gata, ministrul de justitie e cel mai bun somnifer cand incepe sa vorbeasca despe asta.

      - Legea salarizarii unitare, trimisa in parlament, retrasa in parlament, toti se laudau cu ea, cu majorarile fantasmagorice, cu Olguta si Dragnea in frunte, acum nimeni nu si-o asuma, a ramas ca in tren. Cel mai probabil calculele de la Ministerul de Finante au aratat ca aberatiile OLgutei cu dublarea, triplarea, cavdruplarea salariilor sunt doar niste aberatii.

      - Alte initiative, de genul plafonarii ajutorului dat pentru cresterea copilului sub doi ani: doi pasi inainte, patru inapoi. Olguta declara una (e tare aia cu "e o inselatorie a statului roman", ea vrand sa zica "e o inselare a statului roman"), Dragnea zice alta si tot asa.

      Deci, cum e guvernul asta in guvern care isi face treaba? E un guvern de-a dreptul confuz, un guvern marioneta in care greii PSD, in special Dragnea, si-au pus pe acolo secretarele, soferii, oamenii de incredere, sa ii reprezinte.

      Guvernul asta nu are habar ce sa faca, sta in continuu si astepata ordine de la Dragnea si compania chiar si pentru mai simple lucruri.

      Nici nu cred ca am avut vreodata un guvern atat de slab, atat de legat de partidulul cu majoritate in parlament. Pana acum orice guvern incepea pas cu pas sa isi stabileasca singur prioritatile, folosind sedintele de guvern si Cancelaria PM. Acum Cancelaria a fost desfiintata, iar sedintele de guvern sunt de forma, in fapt se stabilesc planurile de guvernare doar in sedintele de partid.
      • +10 (12 voturi)    
        Corect, dar incomplet. (Joi, 11 mai 2017, 20:07)

        ber [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        Este adevarat ca guvernul este confuz. Nu se vede o directie clara de evolutie. Printre lipsuri, imi permit sa
        mentionez ca ati omis reculurile din invatamnat, din cercetare, din transport si numirile dubioase in functii de conducere ale agentiilor guvernamentale si companiilor de stat. Toate acestea se vor deconta mai tarziu prin lipsa de performante in economie.
      • +8 (10 voturi)    
        Ati uitat cea mai mare aberatie: (Vineri, 12 mai 2017, 0:03)

        kokos [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        impozitul pe gospodarie.Unde s-a mai auzit o asa tampenie:sa cheltuiesti 1 mld. euro/an ca sa colectezi mai putini bani decat colectezi acum fara nicio cheltuiala!?Sunt tot mai convins ca scopul psd+alde este sa puna tara pe butuci , sa o scoata din NATO si UE si sa o integreze in uniunea eurasiatica.
    • +11 (13 voturi)    
      detaliati, va rugam (Joi, 11 mai 2017, 22:50)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      "...pina in prezent este un PM bun isi face treaba." Ati putea detalia? Ce anume a facut si pentru cine? In afara de haos, ce a generat acest PM?
      Nu sufera de logoree, sufera de lipsa de inteligenta, de cultura de orice fel, de cunoastere, de viziune, de stima de sine, de ambitie, de idei - un ratat, un idiot util, pus de PSD in frunte ca sa-i scoata castanele din foc.
      Matematicienii au minti ordonate; incoerenta lui este din nastere, diploma a obtinut-o pentru ca era pe lista odraslelor nascute in "familia rosie".
    • +2 (6 voturi)    
      Eh, sunt "matematicieni" si "matematicieni", (Vineri, 12 mai 2017, 8:51)

      bdbd [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      Grindeanu, oricum il iei, nu-i printre ei. Nicusor Dan e 10 clase peste el. Isi face treaba Grindeanu? ti se pare tie! joaca prost rolul de premier, un biet cabotin, il scoate Dragnea in fata doar cand nu joaca el, ca el e titularul, de fapt. Ca te vad ca "pretuiesti " faptele... care-s alea, ca pana acum nu a facut nimic-nimic-nimic. Nici nu prea pricepe mare lucru, sarmanul, daca n-as stii ca-i la furat, mi-ar fi si mila de el, ca-l depaseste postul rau de tot. S-a reusit performanta sa avem un premier mai slab decat Boc si asta era chiar greu de facut. Grindeanu-i praf!
  • +6 (14 voturi)    
    grindeanu e matematician (Joi, 11 mai 2017, 14:51)

    om simplu din multime [utilizator]

    dar, ascultand azi discursul unui fizician, mi'am dat seama cat de grea este limba romana...
    sa nu mai vorbim de gangavelile multor ...ancore de tembeliziune...
    "ca si" este general, indiferent de diploma obtinuta.:-))
  • -5 (19 voturi)    
    In calitate de "filolog", (Joi, 11 mai 2017, 15:09)

    Cuca [utilizator]

    deci de iubitor de vorbire, dvs. ati pus o virgula intre conjunctia "si" si "domnul Grindeanu".

    De asemenea ati pus virgula intre "domnul Grindeanu", subiectul propozitiei, si "nu-i", predicatul ei.

    Pai e frumos asa ?
    • +12 (18 voturi)    
      Sa fim seriosi! (Joi, 11 mai 2017, 16:08)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      O virgula nu-i agasanta ca diareea gramatica a domnului Grindeanu.
      Omul chiar se chinuie cand vorbeste! Cineva sa-i curme suferinta!
    • +5 (11 voturi)    
      Te-ai gandit ca e o intonatie in text? (Joi, 11 mai 2017, 16:15)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Sau o pauza?
    • 0 (16 voturi)    
      am putea adauga, (Joi, 11 mai 2017, 16:59)

      Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      citand tot din articol, "Denota lipsa de respect fata de limba tarii lui si fata de public", si faptul ca Hotnews, in general, nu foloseste diacritice.
    • +2 (10 voturi)    
      Eh.... (Joi, 11 mai 2017, 18:35)

      Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Când scrii după dictare, e posibil să nu nimerești virgulele cum trebuie ;)
  • +6 (18 voturi)    
    Deontologie vs. Demagogie (Joi, 11 mai 2017, 18:06)

    contributor.bis [utilizator]

    Nu mai cred în ameliorarea unui astfel de personaj. Pentru mine el reprezintă, de o manieră definitivă, exact ceea ce vedem şi ceea ce auzim.
    Discursul său dezlânat, reprezintă dovada lipsei de logică şi rigoare a unui individ needucat şi, accesoriu, certat cu limba română.
    Este un truism dramatic, dar inconsistenţa lui Grindeanu nu este decât arhetipul unei clase politice actuale, incultă şi sfidătoare.
    Am observat că paranoia existenţei unui "observator sever" care "ne critică toate acţiunile şi afirmaţiile (pozitive, se-nţelege!)" nu este doar apanaşul PSDului (aceasta ar putea fi doar o strategie plicticoasă, neinspirată şi greu de acceptat de un public avertizat, adică educat), dar reprezintă şi o caracteristică a stressului existenţial (în cel mai bun caz) şi a fuduliei atotştiutoare şi intolerante ( în cazurile cele mai frecvente) ale comentatorilor lipsiţi de orice simţ critic constructiv.

    Apreciez jurnalistul Tapalagă, ca unul din puţinii care mai veghează pe baricadele democraţiei ciunţite ale României actuale. Ceea ce nu mă împiedică să-mi exersez spiritul critic (conform propriei mele experienţe şi viziuni de viaţă şi sperând să fie făcut de o manieră cât mai obiectivă) atunci când se mai produc si derapaje deontologice.
    Grindeanu este pierdut şi pentru limba română şi pentru echilibrul unei conduceri echilibrate, plină de serenitate şi, mai ales, profesionalism, al unei Românii greu încercate.
    DAR să critici ignoranţa jenantă a unui personaj central al comunităţii politice dâmboviţene, când propria-ţi platformă jurnalistică online nu are respectul de a utiliza DIACRITICILE, atât de caracteristice limbii române, mi se pare demagogic şi reprezentativ al unei suficienţe arogante şi intolerabile.
    • +4 (6 voturi)    
      @Contributors.bis esti un pic cam pretios (Joi, 11 mai 2017, 23:36)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

      in limbaj iar in plus si gramatica mai scartaie. Vezi dezacordurile gramaticale din ultimul paragraf al comentariului !

      In rest, da e o problema cu diacriticile dar cred ca asta se datoreaza faptului ca viata e mult prea scurta.

      PS O seara buna !
  • +5 (9 voturi)    
    Dan Tapalaga, (Joi, 11 mai 2017, 19:50)

    Stapanu [utilizator]

    sunteti prea bland cu el: insul pare complet nul; e mai degraba o gluma proasta a lui bombache cand i-a fost respinsa sevil, ce si-o fi zis gratianul, il pun pe asta, macar sa ne radem (sic)/ si-a avut mana buna, din ianuarie o tinem tot intr-o caterinca si alta intrebare.
    • +3 (5 voturi)    
      da (Vineri, 12 mai 2017, 9:05)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Stapanu

      cel mai bun comentariu din luga lista.
      asa este: Dan, esti prea bland cu el.
  • +7 (9 voturi)    
    Test obligatoriu (Joi, 11 mai 2017, 21:47)

    Stef_and [utilizator]

    De cunoastere a gramaticii limbii romane la parlamentari- ceva asemanator cu permisul auto. Daca ai facut punctele okay, daca nu atunci treci la invatat.
  • +3 (7 voturi)    
    Acum (Vineri, 12 mai 2017, 6:37)

    Cetateanu [utilizator]

    Acum inteleg aroganta lui Nastase. Cand faci parte dintr-o astfel de clasa "politica", nu poate sa nu ti se suie la cap. Din pacate n-a stiut unde sa se opreasca si a castigat vagabontul , mardeiasul din port, iar tara are parte de spirala caderii continue.
  • -4 (4 voturi)    
    ????? (Vineri, 12 mai 2017, 8:10)

    stos [utilizator]

    Ce mai face jurista care vă plătește salariul?
  • +4 (6 voturi)    
    Rugaminte (Vineri, 12 mai 2017, 9:11)

    nano2k [utilizator]

    Dlor jurnalisti, de ce nu ii sanctionati in timpul interviurilor sa ii vada toata lumea? Atunci, nu pe urma.

    De exemplu, daca adresati o intrebare iar raspunsul nu va satisface sau nu este suficient de clar, de ce nu insistati in cel moment? Dupa interviu cei care au asistat la acele aberatii isi vad de treburile lor crezand ca "a smecheri" e ceva care te face mare si te realizeaza, ca "de-aia au ajuns ei unde au ajuns, dom'le!"

    Faceti-i sa se simta asa cum sunt:
    - agramati (asta nu e asa grav)
    - incoerenti - deci pt astfel de specimene e imposibil sa conduca o tara!
    - slab pregatiti - de-aia au nevoie de tertipuri si de torente de cuvinte neinteligibile si fara cap si coada
    - si in final, hoti sau protectori ai hotilor - in momentul in care nu au cum sa scape, isi vor da arama pe fata.
    • +2 (2 voturi)    
      Cine? (Vineri, 12 mai 2017, 13:48)

      ber [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Cine sa faca asta, Gadea? Ca el nu se duce la alti jurnalisti. Nu uitati ca Iliescu a refuzat ani multi sa raspunda invitatiilor jurnalistilor care nu erau din curtea FSNului.
      • +2 (2 voturi)    
        Eh (Vineri, 12 mai 2017, 13:56)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui ber

        Bineinteles, nu ma refeream la Gadea, ci in primul rand la jurnalistii gen D. Tapalaga.

        Frate, opriti-le turuiala incoerenta de adormit masele care se uita la ei dupa cina.
        Puneti-i in situatiile penibile pe care singuri si le creaza. Fiti cu adevarat incomozi atunci, nu pe urma cand practic nu mai conteaza.
  • -2 (10 voturi)    
    stimate (Vineri, 12 mai 2017, 9:13)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    ...sa ne spuneti cine va place ca sa ne dam seama cand vorbiti serios...

    Mie de exemplu imi place Basescu, de la politica la poante pana la gramatica inclusiv....
    • +2 (6 voturi)    
      Normal, scufundaseu (Vineri, 12 mai 2017, 10:28)

      bdbd [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      gusturile nu se discuta. Are poante bune Basescu, aia cu marele licurici il caracterizeaza perfect.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică