​Exportul paralel de medicamente: locul unde se opreste dragostea de tara a PSDragnea?

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Miercuri, 1 martie 2017, 23:01 Actualitate | Opinii

Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
E legal, dar e imoral. Categoric este unul din motivele pentru care multe medicamente importante sunt tot mai greu de găsit în farmaciile din România. Este una din acele situații în care apărarea interesului României este o datorie. Pe de altă parte este o temă foarte complicată și puțin transparentă, motiv pentru care este foarte expusă manipulărilor și demagogilor politici. În plus, în joc sunt sute de milioane de euro.

În România, ca în majoritatea celorlalte țări europene, prețurile la medicamentele care se prescriu pe rețetă nu sunt libere, sunt reglementate de stat. Spre deosebire de multe alte țări europene, România are prevăzut, prin lege, cele mai mici prețuri la medicamente dintr-un lot de alte 12 țări europene (Bulgaria, Lituania sau Slovacia printre ele). Asta duce la diferențe uneori considerabile între prețul unui medicament vândut în România și prețul aceluiași medicament vândut în Germania. Ceea ce e firesc. Există însă o regulă sfântă a Uniunii Europene: libera circulație a mărfurilor pe tot teritoriul UE. Doar că în acest caz, această regulă e pentru unii mumă și pentru noi ciumă.

Exemplu simplificat: o companie de distribuție de medicamente cu activitate în România cumpără o cutie dintr-un medicament cu 10 lei. Producătorul acelei cutii nu are voie să i-o vândă mai scump, asta spune legea. Distribuitorul respectiv ar trebui să transporte cutia respectivă la farmacia de la colț și, după ce și-a adăugat 1 leu adaosul maxim permis tot prin lege, să o lase farmacistului care vinde cutia pacientului român. Doar că distribuitorul mai are altă opțiune: să transporte cutia respectivă într-o farmacie din Germania, unde prețul maxim permis nu este 10 lei, ci 100 de euro. La o diferență de preț atât de mare, distribuitorul poate lăsa din preț suficient de mult încât să spulbere competiția de acolo și să facă în continuare profit gras. Cumpără în România cu 3 euro și vinde în Germania cu 60 de euro. O afacere de vis.

Sigur că în farmacii nu mai ajung cantități suficiente de medicamente pentru pacientul român. Pentru că medicamentele nu sunt ca pufuleții, fabricile își fac planuri de producție pentru fiecare țară în funcție de numărul estimat de bolnavi din acea țară. Și atunci când știu că o parte din medicamentele trimise în România nu ajung în farmaciile românești, ci în cele germane, producătorii încep să limiteze cantitatea de medicamente trimisă la noi.

Acesta este exportul paralel de medicamente (descrierea este cât se poate de simplificată, fenomenul fiind complex). Zeci și zeci de mii de cutii destinate pacientului român ies în fiecare lună din România: printre ele se numără unele din cele mai utilizate medicamente de către cardiaci, unele din cele mai utilizate medicamente în psihiatrie, în astm sau în diabet. Zeci și zeci de mii de astfel de cutii ies lunar din România: legal, dar profund imoral.  

Cine câștigă din asta? Printre cei mai mari exportatori paraleli din România se numără distribuitori mari de medicamente (Farmexpert este un exemplu despre care a scris Cătălin Tolontan), dar și distribuitori mai puțin cunoscuți, deținuți de persoane complet absente din spațiul public. Pe de altă parte, situația este cunoscută la nivelul instituțiilor statului și e greu de crezut că actualului premier, a cărui soție a deținut farmacii, nu i-a fost explicat în detaliu mecanismul.

Se poate face ceva pentru stăvilirea acestui export paralel? Dacă se vrea, cu siguranță. Autoritățile pot bloca exportul paralel dintr-un anumit medicament dacă pot demonstra că acesta lipsește din farmacii. În prezența acestei justificări, Comisia Europeană nu poate amenda statul respectiv pe motiv că nu permite libera circulație a mărfurilor.

În legea românească a fost plantat mugurele acestei soluții cu mulți ani în urmă, când s-a precizat în lege că producătorii și distribuitorii de medicamente sunt obligați să asigure populației necesarul de medicamente. Doar că, până anul trecut – 2016, niciun guvern nu a binevoit să definească acest necesar, să spună exact cât înseamnă asta, blocând practic orice inițiativă de stăvilire a exportului paralel. Ca peticire, apăruse la un moment dat o listă provizorie cu medicamente suspendate la export, dar pe care medicamentele intrau sau ieșeau fără niciun fel de criteriu, la bunul plac al politicienilor.

În toamna anului trecut, definițiile și mecanismele de monitorizare necesare pentru stăvilirea exporturilor paralele au fost incluse în două ordine ale Ministerului Sănătății. Unul a și fost publicat în Monitorul Oficial, intrând astfel în vigoare, celălalt a fost publicat pe site-ul Ministerului Sănătății urmând a fi semnat de următorul ministru, deoarece mandatul guvernului Cioloș expirase. Au trecut 2 luni de atunci și niciun semn dinspre actualul guvern până ieri, când ministrul Florian Bodog a declarat că acest document, pe care domnia sa îl găsise deja publicat la secțiunea dezbateri, “se află în momentul de față în lucru“. Să sperăm că domnul Bodog are intenții oneste și ține respectivul ordin la sertar din dorința de a-l îmbunătăți, nu de a-l amâna. Vom vedea.

Intrarea în vigoare a acestor ordine de ministru este esențială în contextul dorinței guvernului PSDragnea de a reduce brusc cu 35% prețul unei anumite categorii de medicamente: medicamentele originale ieșite de sub patent. Dorința guvernanților de a scădea prețurile la  medicamente este firească (și guvernul Cioloș a făcut-o, dar nu brusc ci în trepte). Dar în lipsa celor două ordine care să stăvilească exportul paralel, reducerea bruscă a prețurilor medicamentelor originale ieșite de sub patent va fi o bomboană foarte dulce pentru distribuitorii care fac export paralel. Brusc, profitul lor, deja gras, se va îngrășa și mai mult: cam cu 35%.

Acum vedem în toată splendoarea sa naționalismul deșănțat practicat de Liviu Dragnea. De luni de zile clamează că luptă pentru țară, pentru români și împotriva intereselor străine. Doar că această luptă se oprește sau devine lentă când apar profituri foarte grase în joc. Deși exportul paralel este un fenomen larg răspândit, prin care medicamentele românilor ajung în alte țări (și) spre câștigul unor companii obscure, Liviu Dragnea nu s-a pronunțat niciodată răspicat împotriva exporturilor paralele. Nu a făcut presiuni pe miniștrii săi și nici nu s-a grăbit să aprobe legile (deja scrise) care ar stăvili acest fenomen.

Acum vedem diferența clară dintre patriotism și naționalism. E diferența între a-ți pune aptitudinile în slujba țării sau a te sluji de țară pentru folosul tău.

PS. Cum am făcut-o și cu alte ocazii, subliniez că nici eu, niciun alt membru al familiei mele, nu a primit vreodată vreun ban de la industria farmaceutică.
























[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

16034 vizualizari

  • +18 (22 voturi)    
    ROMEXIT (Miercuri, 1 martie 2017, 23:45)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Inca o bifa pe lista Romaniei...

    Este incredibil cat rau a reusit sa faca intr-un timp atat de scurt. O spun sincer: puscaria e prea buna pentru el. Ar trebui sa ajunga intr-un spital unde sa aiba nevoie de medicamentele care sunt exprotate ca in descrierea din articol, in spitalele care apar in stiri des, nu intr-un palat medical din strainatate cu tehnologie din anul 2050 si cate 10 doctori de garda o data, pe banii nostri - scuze, ai partidului, ca si la cina lui Trump.

    Ma tem ca in ritmul asta ori ne scoate Dragnea din UE, ori li se face lor scarba de ce face acest "erou" care ne salveaza de democratie si ne dau cu piciorul.

    Inca un articol reusit, dl. Mixich, dar, din pacate, unul trist si deprimant. Dar pana la urma realitatea doare. Sper sa putem vindeca aceasta ciuma. Fara efecte adverse (dar aici sunt eu optimist - ca sa nu zic idealist)
  • +8 (12 voturi)    
    Este greșit să subvenționezi pâinea, (Joi, 2 martie 2017, 0:24)

    Harald [utilizator]

    trebuie subvenționat doar clientul care nu și-o poate permite la prețul real.

    Același lucru este valabil și pentru medicamente. Chiar dacă exporturile oficiale pot fi blocate, medicamentele vor continua să fie exportate informal, atât timp cât se câștigă bani din asta.
  • +10 (14 voturi)    
    Cum puteți face astfel de afirmații? (Joi, 2 martie 2017, 7:05)

    Spiky [utilizator]

    Dl. Dragnea este o Fortaleza a naționalismului! CIne vrea detalii, poate citi investigația RISE....
  • +2 (6 voturi)    
    . (Joi, 2 martie 2017, 8:29)

    IoanPaul [utilizator]

    Welcome back
  • -11 (15 voturi)    
    pana la urma e legal (Joi, 2 martie 2017, 8:42)

    xanti [utilizator]

    Au voie sa faca export ,normal ca da ,este economie de piata.
    Moralitatea nu are ce cauta in afaceri.
    Singura solutie fabrica nationala de medicamente care sa vanda doar in Romania si doar la farmacii.
    • +11 (13 voturi)    
      IP (Joi, 2 martie 2017, 10:50)

      Moi1 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Si cine iti da retetele de medicamente? Stii cati ani si cati bani se investesc in cercetare?
      Am tangente cu industria si, vazut cu ochii mei, un medicament impotriva unor boli rare si mortale a durat aproximativ 10 ani de la primul experiment pana la cutia pe raft in farmacie. Si a costat cam 800 mil de dolari.
      Si nesimtitii de la multi nationale au si pretentia sa-si recupereze astia 10 ani si 800 mil dolari in loc sa-l dea gratuit la romani! Culmea tupeului!
    • +4 (4 voturi)    
      nu mai fa (Joi, 2 martie 2017, 13:31)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      pe prostul
      nu a zis nimeni ca ar fi ceva ilegal ci, ceva imoral.
      cat despre patrihotul tau de dragnea, nu ar fi prima data cand se vede ca imparatul e gol. cel mult poate ca e invelit intr-o ipocrizie si nimicnicie incomensurabile.
    • +3 (3 voturi)    
      sau mai bine (Joi, 2 martie 2017, 14:34)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Sa nnationalizam toate fabricile straine care produc ceea cce noi nu producem. Doar o minte tabacita in vremurile lui nea' nicu poate gindi in halul asta.
      Fabrica nationala de medicamente din tartacuta ta cite medicamente reglementate produce?!? Ce te faci cu cele pe care nu le produci la nivel national, adica mare parte din ele?
      • -2 (2 voturi)    
        E vorba de santaj (Joi, 2 martie 2017, 20:22)

        CristianG [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Firmele producatoare nu te santajeaza cu medicamentele de noua generatie, ci cu cele de baza. Daca ai productie proprie, nu o mai pot face.
        In ceea ce priveste exportul paralel, este o consecinta directa a interventiei statelor si a firmelor mari de asigurari medicale ( care, in unele state detin monopolul) in reglementarea, si mai ales subventia, medicamentelor.
        In tarile unde nu exista subventii pentru tot poporul, preturile sunt chiar si mai mici decat la noi, chiar si la medicamentele de noua generatie (de exemplu, in Egipt)
        • +1 (1 vot)    
          mai degraba e invers (Vineri, 3 martie 2017, 10:15)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui CristianG

          Tu ai citit articolul? Noi impunem preturi extrem de mici, nu producatorii de medicamente ne vind scump... De aia si pleaca medicamentele din tara, pentru ca la noi se cumpara ccu 5 euro si in Germanai costa 60. Daca ar fi scumpe la noi ar vinde germanii pe sub mina in Romania.

          Da-mi un exemplu de tara din UE unde preturile sunt mai mici ca la noi. In articol se zice ca "Spre deosebire de multe alte țări europene, România are prevăzut, prin lege, cele mai mici prețuri la medicamente dintr-un lot de alte 12 țări europene (Bulgaria, Lituania sau Slovacia printre ele)". Da-mi un argument sa te cred pe tine versus Mixich
  • -7 (13 voturi)    
    Dedicație (Joi, 2 martie 2017, 8:51)

    stos [utilizator]

    Hai sictir!
  • +11 (15 voturi)    
    nu va fi oprit (Joi, 2 martie 2017, 9:34)

    PhaneX [utilizator]

    Pai prin ieftinirea medicamentelor cu 35%, plus continuarea exportului paralel, Dragnea realizeaza 3 obiective:
    - material de propaganda(noi am ieftinit medicamentele, nu ca tehnocratii, care n-au vrut, dom'le!)
    - cresc veniturile exportatorilor paraleli - care vor cotiza unde trebuie pentru asta
    - material de propaganda anti-multinationale (care nu aduc destule medicamente pentru romani)

    Trei dintr-o lovitura!
  • -15 (23 voturi)    
    Hopa (Joi, 2 martie 2017, 9:40)

    Un cititor [utilizator]

    Dl. VM, expert ad hoc, s-a trezit scriind.
    • +4 (6 voturi)    
      serios? (Joi, 2 martie 2017, 12:58)

      rrat [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      VM este medic de formatie, fost vicepresedinte al agentiei medicamentului. Acum este ziarist specializat in acest domeniu. Acum asti aterizat pe hotnews.ro? uuu
    • -6 (8 voturi)    
      nu numai (Joi, 2 martie 2017, 12:59)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Ai spune ca reprezinta interesele companiilor straine in Romania
      • +2 (4 voturi)    
        ce (Joi, 2 martie 2017, 13:53)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

        porecla ai?!
        neaos romaneasca.
        tu si cu ala de deasupra, alt dac verde liber crestin si ortodox, cand mancati cu polonicul, nu va deranjeaza. poate sa nici nu fie romanesc, rahat sa fie.
        • 0 (4 voturi)    
          Cand va expira viza (Joi, 2 martie 2017, 14:08)

          Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          primiti ''reject'' la ce sentimente aveti pt Romania
  • +3 (9 voturi)    
    cateva observatii (Joi, 2 martie 2017, 9:45)

    moka [utilizator]

    1. diferenta de pret nu este atat de mare, dar totusi este sufiecienta pentru a aface atractiv exportul paralel.
    2. Orice solutie nenaturala - fixarea pretului si a adaosului - duce la distorsiuni majore. Daca pui un stavilar pe cursul unui rau, apa o va lua pe langa pana la urma.

    Nu vi se pare ceva in neregula ca sa obligi pe cineva sa-ti asigure necesarul pe piata si sa incaseze cel mai mic pret. Nu e normal ca intai va asigura necesarul acolo unde incaseaza mai mult?
  • +6 (8 voturi)    
    Am doua intrebari, poate ma lumineaza careva (Joi, 2 martie 2017, 10:29)

    IonutSC [utilizator]

    1. De ce este permis exportul de medicamente si nu este permis exportul de tigari ? (ca doar ambele sunt marfuri, nu se pot aplica aceleasi reguli ? intrebarea este din ZF )

    2. De ce nu pot producatorii disptribui medicamentele direct in farmacii ?
    • -1 (5 voturi)    
      simplu (Joi, 2 martie 2017, 10:34)

      xanti [utilizator] i-a raspuns lui IonutSC

      Producatorii vor sa castige cat mai mult.
    • +2 (4 voturi)    
      @IonutSC (Joi, 2 martie 2017, 10:54)

      AndreiBrb [utilizator] i-a raspuns lui IonutSC

      1. Deoarece diferentele de pret la tigari sunt datorate taxelor, iar la nivele de UE exista in calendar de convergenta a preturilor la tigari. La un moment dat in viitor in toate tarile din UE pretul tigarilor va fi acelasi. Cresterea preturilro se face cu viteze diferite in fiecare stat membru astfel incat sa se ajunga la acelasi pret la in moment dat.
      Diferentele de pret la medicamente sunt date de goana dupa profit a multinationaleleor farma. si singura modalitate palida de stavilire a lacomiei este acest comert parallel.
      2. DIntr-un simplu motiv:
      a. e ilegal- exista obligatia de serviciu publica adresata si importatorilor nu numai producatorilor. Daca producatorii distribuie in farmacii, atunci distribuitorii sunt in offside.
      Desi e ilegal, cand fac asta pentru a-si maximiza profiturile realizeaza ca nu au infrastructura necesara- masini, depozite, de regula sunt doar niste sedii de birou, creaza discontinuitati grave in piata.
      • -1 (3 voturi)    
        "Goana după profit” e marotă comunistă (Joi, 2 martie 2017, 12:58)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui AndreiBrb

        Tu investești în ceva cu intenția de a pierde bani? Dacă pierzi bani dintr-o activitate, cât timp crezi că o poți susține?

        Oricât ai reglementa piața oficială, piața gri va continua să existe și va satisface nevoi reale, în măsura în care acestea există.

        Reglementarea pieței e utilă doar în sensul creșterii cincurenței, pentru a împiedica formarea de monopoluri. Când reglementezi piața în sensul reducerii concurenței, subvențiile sunt bani aruncați. Să-ți povestesc despre asiistente medicale care trimit în străinătate medicamente decontate de spital? Exporturile ”gri” sunt absolut oneste pe lângă asta.
    • 0 (0 voturi)    
      de unde ai scos-o (Joi, 2 martie 2017, 11:59)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui IonutSC

      ca nu e permis exportul de tigari? Vorbim de UE, da? Adica te referi la livrari intracomunitare.
      • +1 (1 vot)    
        export (Joi, 2 martie 2017, 12:49)

        AndreiBrb [utilizator] i-a raspuns lui moka

        exportul de tigari se numeste contraband. E ilegal
        • 0 (0 voturi)    
          pai si (Joi, 2 martie 2017, 13:54)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui AndreiBrb

          fabricile de tigarete Philip Morris si JTI din Romania cum produc pentru export?
          Sau te referi doar la exportul paralel de tigarete?
          • +1 (1 vot)    
            export (Joi, 2 martie 2017, 15:44)

            AndreiBrb [utilizator] i-a raspuns lui moka

            doar la export parallel intracomunitar, despre asta e vorba in articol. Evident ca fabricile exporta.
            • 0 (0 voturi)    
              am inteles acuma (Joi, 2 martie 2017, 16:26)

              moka [utilizator] i-a raspuns lui AndreiBrb

              dar nici n-ai cum sa faci. Nu se justifica din punt de vedere economic fiind vorba de un produs accizabil.
              Odata aplicata acciza nu ti-o mai returneaza cineva ca sa poti face export paralel. Si atunci, platind-o de 2 ori, nu ai cum sa si castigi ceva.
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Joi, 2 martie 2017, 10:31)

    a.nonim [utilizator]

    Nu inteleg de ce producatorii accepta aceasta situatie. Ei sunt obligati sa aiba preturi speciale pentru piata romaneasca, nu pentru cei care fac export. E concurenta neloiala care le afecteaza direct interesele. Logic ar fi fost ca ei sa fie primii care reclama.
    • -2 (2 voturi)    
      export (Joi, 2 martie 2017, 12:51)

      AndreiBrb [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Le convine situatia, ba chiar le face placer. Costurile de productie sunt infima in raport cu preturile de vanzare, chiar asa mici cum sunt ele in Romania. DEcat sa piarda o piata de desfacere, prefer sa faca in profit ceva mai mic decat deloc.
      Nu e concurenta neloiala, se numeste arbitraj imperfect, ion acest fel UE s-a gandit ca poate lacomia se mai domoleste in tarile destinatie si mai scad preturile.
      • 0 (0 voturi)    
        nu le convine dar n-au ce face (Joi, 2 martie 2017, 14:28)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui AndreiBrb

        Tot ceea ce pot face este sa limiteze cantitatile ce intra pe piata de la noi.
        Intai vor vinde pe pietele unde incaseaza un pret mai mare si apoi, daca mai ramane, trimit si la noi.
  • -1 (7 voturi)    
    Si mai multe observatii (Joi, 2 martie 2017, 10:45)

    AndreiBrb [utilizator]

    Cand pornesti de la ipoteze false ajungi la concluzii
    false.
    Prima:
    De unde a aparut idea ca exportul// mportul parallel e imoral? Se plimba prin gura tuturor " avizatilor" aceasta idee. Uber e la fel de imoral? Linux cum e?
    Profiturile scabroase ale multinationalelor farma cum sunt? MOrale? Diferentel;e de pret de la simplu la cvadruplu practicate de aceleasi multinationale- cum sunt? Morale?
    E vorba doar de comert si atat.
    A doua:
    - care produse nu se gasesc in farmacii?
    ieri la ZFlive bulibasa Farmexpert nu a fost in stare sa numeasca nici unul. A inceput doar sa scuipe in ecran pe dinauntru.
    In realitate, produsele care nu se gasesc, lipsesc din cu totul alte motive- productie, etc.
    A treia:
    - prin raportarile trimise la ANMDM lunar, piata este cat se poate de transparenta. Este cea mai transparenta piata din lume.
    A patra:
    - capacitatile de productie pentru larga majoritate a medicamentelor (poate cu exceptia vaccinurilor) exceed cu foarte mult consumul global. Este complet fals ca productia este limitata si cotele alocate romaniei scad din motive de productie. Sunt aduse cantitati limitate tocmai pentru a se proteja pietele destinatie si a maximiza profiturile multinationalelor farma.
    Inca o data, e vorba doar de comert si de maximizare, morala(sic!) a profiturilor multinationalelor.

    Deci premisele conform carora:
    - comertul paralel e imoral,
    - nu se gasesc medicamente din cauza exportului
    - piata e netransparenta
    -capacitatile de productie sunt limitate
    sunt false,
    atunci si concluziile:
    Prima
    -stavilirea exportului - este falsa.
    Exportul de medicamente trebuie incurajat fiind singura forma de presiune pe pret.
    Aceasta trebuie sa se intample dupa respectarea obligatiei de serviciu public adresata exclusive productorilor si importatorilor acestora.

    In absenta acestui comert paralel, preturile la medicamente ar fi la nivelul celor dinSUA, din varii argumente " morale" ale multinationalelor farma.

    A doua:
    - definitiile pentru stavilirea exportului in toamn
    • +2 (2 voturi)    
      numai logici strambe (Joi, 2 martie 2017, 12:56)

      rrat [utilizator] i-a raspuns lui AndreiBrb

      Care se rup cand o sa aflii urmatoarea:

      tot ce e legat de sanatatea si viata oamenilor nu poate fi comparat cu linux si alte produse...deci cand medicamentele romanesti, inscriptionate in limba romana se vand in farmaciile din germania, atunci cineva a exploatat IMORAL regulile. Care reguli trebuiesc adaptate imediat.
      • -1 (1 vot)    
        in sfarsit un raspuns inteligent (Joi, 2 martie 2017, 15:52)

        AndreiBrb [utilizator] i-a raspuns lui rrat

        Absolut, comparatia cu Uber e fortata, evident medicamentele salveaza vieti, insa catalogarea ca imorala a unei activitati legale este aberanta.
        Exista o singura posibilitate legala de oprire TEMPORARA a exportului. Daca apar discontinuitati in aprovizionare datorate exportului. Insa acestea trebuiesc foarte bine documentate si corectate prin alte mecanisme, fara a aduce atingere liberei circulatii a marfurilor.
        Trebuie documentat fiecare produs cu foarte mare atentie- in ceea ce priveste importul// consumul pacientilor// stocurile existente. Existenta sau nu a genericelor, etc.
        Altfel- infringement pe miscarea marfurilor.

        Dupa cum spuneam mai sus, nu exista medicamente care sa lipseasca din cauza exportului, este doar o perdea de fum pentru a fi introduse restrictii cu singurul scop de a maximiza profiturile multinationalelor farma.
    • +2 (4 voturi)    
      Comenteaza lele prin porumbi (Joi, 2 martie 2017, 14:38)

      AlexaNico [utilizator] i-a raspuns lui AndreiBrb

      SUnt niste chestii de bun-simt pe care ti le poate zice orice student la farmacie:
      1. medicamentele nu sunt produse care pot fi comparate cu uber-ul, ca fara uber putem trai, dar unii mor fara medicamente
      2. O gramada de medicamente nu se gasesc in farmacii. Mai deschide ochii prin jur, curg stirile cu pacienti care raman fara medicamente
      3. Transparenta aia nu e transparenta deloc ca toate cifrele alea raman inchise in birourile statului
      4. Capacitatile de productie sunt nelimitate? Ha ha... pai nici brutariile nu produc nelimitat. Oricum omu asta zicea ca producatorii limiteaza ce aduc tocmai ca sa-si protejeze piata. Adik exact ce zici tu cu aerul de a-l contrazice.
      Hai sa comentam asa ca lelea prin porumbi. Aoleo...
      • -1 (1 vot)    
        Dar un student la ASE ce-ar zice? :) (Joi, 2 martie 2017, 15:20)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui AlexaNico

        Poate un student la Farmacie nu înțelege cum funcționează economia în practică. Întreabă și tu pe unul de la ASE :)
      • -1 (1 vot)    
        prin grau mai degraba (Joi, 2 martie 2017, 15:56)

        AndreiBrb [utilizator] i-a raspuns lui AlexaNico

        1. dar nici comertul cu medicamente nu poate fi catalogat ca immoral
        2.numeste te rog primele 18 medicamente care nu se gasesc in farmacii din gramada de medicamente care nu se gasesc in farmacii din cauza exportului.
        3. functionarasi fara viziune. informatiile sunt totusi transmise din toata piata lunar de ani de zile
        4. da, capacitatile de productie sunt nelimitate in comparative cu nevoile,
        limitarea aprovizionarii unei piete este ilegala, si categoric imorala pentru ca are scopul de a maximiza profitul si omite pacientii.
  • +4 (8 voturi)    
    ANM (Joi, 2 martie 2017, 10:47)

    Visu [utilizator]

    Aveti perfecta dreptate domnule Mixich. Sunt total de acord cu dumneavoastra dar am o mica intrebare. Nu cumva ati ocupat functia de Vicepresedinte la Agentia Nationala a Medicamentului anul trecut? Chiar v-a fost imposibil din acea pozitie, sustinut fiind de un guvern coerent, sa faceti aceste modificari?
    • -1 (3 voturi)    
      Ha ha (Joi, 2 martie 2017, 14:31)

      AlexaNico [utilizator] i-a raspuns lui Visu

      Pai citeste omule mai sus ca chiar asta spune Mixch: sunt doua legi aprobate de Ciolos care trebuie puse acum in aplicare si astia le amana. Greu e cu cititul, probabil matale nici n-ai trecut de al doilea aliniat.
  • +3 (3 voturi)    
    o solutie alternativa (Joi, 2 martie 2017, 10:58)

    Moi1 [utilizator]

    In unele tari medicamentele se distribuie direct de catre medici. Te duci la doctor, te consulta, deschide dulapu si iti da cutiile cu medicamente.
    La farmacie te duci pentru chestii "over the counter", naturiste, pentru urgente sau boli cronice (cu reteta).
    Farmaciile s-au reorientat si vand cosmetice, fac analize (simple, glicemii, etc), inchiriaza echipament medical.
    Si in general farmaciile nu prea tin stocuri de medicamente. Ai nevoie de ceva mai special decat un panadol, se aduce pe comanda.
    N-ar fi asta o solutie?
    • 0 (0 voturi)    
      Exemplu autentic din lumea civilizată (Joi, 2 martie 2017, 15:32)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Moi1

      Intri pe site, completezi un chestionar care conține în mare exact întrebările pe care ți le-ar pune și medicul în cabinet plus confirmările că ai înțeles posibilele efecte adverse, plătești cu cardul câteva zeci de lire consultația din care o parte sunt evidențiați separat ”pentru farmacie” (deci e clar că acela e prețul propriu-zis al medicamentelor) după care primești acasă antibioticele și factura.

      Crezi că modelul românesc poate concura cu asta? Dimpotrivă, inclusiv pentru români e mai simplu să cumpere așa, iar probabil unii chiar o fac. Așa că banii lor merg în altă parte, nu în sistemul medical inept din România. Globalizarea asta e un lucru minunat în folosul comsumatorului sau pacientului, oricât ar încerca sistemul românesc să se opună.
  • -1 (3 voturi)    
    Si mai multe comentarii part 2 (Joi, 2 martie 2017, 12:28)

    AndreiBrb [utilizator]

    A doua:- ceea ce se tenteaza acum fraudulos., este limitarea exportului printr-un mecanism ce presupune notificarea productorului pentru a putea efectua exportul.
    De aici si tot scandalul media care incearca sa dea justificare acestei masuri profund ilegale.
    Daca onor autorul at fi catadicsit sa intrebe si organizatiile de profil, at fi aflat ca s-a mai incercat acelasi mod in Lituania in 2013, blocat de UE, de anul trecut aceleasi abuzuri se intampla in Slovacia, sunt contestate la UE, s-a deschis deja procedura de infringement, cu siguranta va fi blocat mecanismul.
  • +1 (1 vot)    
    paralelă cu transmisiunile sportive (Joi, 2 martie 2017, 12:45)

    rz_ [utilizator]

    Transmisiunile sportive sau filmele online au exclusivitate pe o anumită ţară. Deci prin contract se poate bloca revânzarea în altă ţară precum şi obligarea tuturor intermediarilor să accepte condiţia să nu vândă în afara ţării un anumit medicament. Prin contract nu prin lege. Dar producătorii ar trebui să fie cooperanţi din moment ce li se strică piaţa din cauza acestor exporturi paralele. Dacă spuneţi că legea poate obliga existenţa anumitor stocuri de medicamente atunci doar trebuie aplicată iar producătorii sigur nu vor dori să vândă în România la preţ mic mai mult şi puţin în Germania la preţ mare.
  • -1 (1 vot)    
    susținătorii... (Joi, 2 martie 2017, 14:21)

    barbu007 [utilizator]

    România fostă curată, prin „consilierul” ei pe probleme medicale urlă de ani de zile că marii distribuitori nu trebuie derajați din afacerile lor pe spinarea pacientului român
  • +2 (4 voturi)    
    problema e la pret (Joi, 2 martie 2017, 14:37)

    bogdan1477 [utilizator]

    Atit timp cit medicamentul ala costa 3 euro in romania si 60 de euro in Germania, va exista tot timpul tentatia ca intr-un mod sau altul el sa dispara din Romania. Solutia e sa lasi piata sa dicteze pretul, si sa subventionezi medicamentul doar pentru cei saraci. Si eventual sa subventionezi doar varrianta generica a lui, nu si toate variantele sub licenta, care au pret dublu la aceeeasi substanta activa. Si ai rezolvat problema.
  • +1 (1 vot)    
    Se moare natural (Joi, 2 martie 2017, 14:51)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Romania e tara coruptiei, a mafiotilor si a gruparilor de hoti numite partide. Parlamentul Rom\niei e alcatuit din hoti si complici la jaf care dau legi pentru hoti. Cine are interesul sa existe medicamente? Aici pot sa ramână doar cei care si-au luat loc de veci in cimitire. Rrstul TREBUIE sa emigreze daca vor sa traiasca decent. Ramân hotii Dracnea, Ponta, Tariceanu, Sova, Mazare, etc si complicii lor,
  • -1 (1 vot)    
    O mare minciuna (Vineri, 3 martie 2017, 8:02)

    CraciunCristian [anonim]

    Ce medicament e 3E aici si 100E in Germania, articolul "superprofesionist" spune doar o poveste si nu vine cu absolut nimic concret. Asta e prima intrebare. Presupunand ca totul e 100% adevarat si nu cred asta (am un diabetic, cardiac in familie, nu exista probleme cu gasirea medicamentelor in farmacie, cel putin nu in Bucuresti ). A doua, daca medicamentul ar costa 60E in loc de 3E in Romania cine si-ar permite sa-l ia, in nici un caz cei aproape 5.3 milioane de Romani pensionari (care trebuie sa si manance, sa plateasca intretinere si care au multiple boli) ei nu si-ar permite sa dea 270ron pe ceva care acum e 10 lei. Daca in cazul care il gasesti greu, totusi il gasesti, in cazul in care e disponibil foarte usor (te roaga la usa cu el) dar nu ai cum sa-l cumperi, ramai 100% fara el (nu doar ocazional). Trei anul trecut nu s-a luat nici o masura de oprire a exporturilor paralele (desi se putea lua) s-a luat in schimb una de scumpire cu 20% a unor medicamente compensate de casa, folosind aceasi poveste, pleaca cainele de la macelarie, articolul vaitator a marilor companii farmaceutice e un mare bullshit ele vor sta ferm la macelarie, toate aceste companii sunt pe profit in Romania si au venituri semnificative (ca profitul stim toti ca oricum e externalizat) http://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/toate-cele-cinci-companii-farmaceutice-listate-au-iesit-pe-profit-in-2015-insa-de-la-inceputul-anului-actiunile-lor-sunt-in-scadere-15304691 Cand vom invata oare ca articole si povesti ca cele de mai sus sunt platite. Ca in spatele lor stau niste oameni care fac miliarde dar vor sa faca si mai mult folosind o tehnica clasica "mana intinsa in buzunarul nostru care nu spune o poveste nu primeste profit mare".


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică