Capcana intinsa de Dragnea lui Ciolos: o mare eroare politica daca premierul amana scaderile de taxe si impozite

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 13 decembrie 2016, 16:11 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Dacian Ciolos ia in calcul sa amane scaderea TVA, a accizei pe carburanti si a taxei pe constructiile speciale, dar si plafonarea CASS. Toate, la cererea lui Liviu Dragnea. Cred ca ar fi o mare eroare politica a (inca) premierului Ciolos daca accepta sa scoata castanele din foc in locul PSD, daca accepta sa ascunda fata urita a unui partid care a castigat alegerile cu minciuni frumos impachetate.

  • Dacian Ciolos a insistat marti seara, intr-o postare pe Facebook, ca in cadrul discutiei cu Liviu Dragnea nu a spus ca este de acord cu propunerea de prorogare pentru un an a unor prevederi din Codul Fiscal si ca "orice decizie de aceasta amploare poate sa fie luata, daca se va considera necesar, doar de catre viitorul guvern". El a adaugat ca face aceste precizari considerand ca discutia sa cu Liviu Dragnea a produs "ceva tulburare".

Comunicatorii guvernului au spus public ca Ciolos analizeaza cererile lui Liviu Dragnea si ca le lua el insusi in calcul inca dinaintea discutiei de azi cu presedintele PSD. Motivul aminarii? Premierul vrea "responsabilitate şi predictibilitate pana in ultima zi a mandatului".

Cred ca e profund gresit din trei motive.

In primul rind, prin aceasta aminare Ciolos cautioneaza un partid care si-a construit campania electorala pe minciuni si fumigene economice: taieri de taxe si impozite, scaderi ale contributiilor sociale, cresteri de salarii si pensii. Dragnea & co au cistigat vinzind un produs fals: un rai fiscal, un paradis pentru firme si angajati, o Mecca a bunastarii economice, un anti-Teleorman. Acum, Dragnea incepe sa deconteze. A cistigat categoric, dar asta inseamna o presiune uriasa pe el sa livreze.

Si a inceput sa dea din colt in colt, constient ca bugetul pe 2017 va face implozie sub presiunea masurilor fiscale promise de PSD, dar si sub presiunea masurilor prevazute in Codul Fiscal pentru 1 ianuarie 2017. Cod Fiscal trecut cu votul PSD! Asa ca i-a cerut lui Ciolos sa amine scaderile de taxe si impozite prevazute de Codul Fiscal, astfel incit viitorului guvern PSD sa-i ramina spatiu fiscal pentru propriile promisiuni.

Daca Ciolos va amina si pentru o luna scaderile de taxe si impozite nu va face decit sa dea apa la moara PSD. La Palatul Victoria exista tentatia de a juca o asa-zisa carte a responsabilitatii prin aminarea cu o luna o scaderii de taxe si impozite. Politic ar fi insa o complicitate cu minciuna PSD. Ar insemna sa ascunda, la cererea PSD, faptul ca programul de guvernare al PSD a fost construit pe promisiuni nesustenabile. Daca viitorului guvern PSD nu-i ies calculele pentru bugetul 2017, nu are decit sa dea ordonanta de urgenta sau proiect de lege prin care sa creasca la loc TVA, accizele si taxa pe stilp. Dar sa-si asume asta politic. Si sa deconteze.

Doi. Dragnea si-a construit campania pe un discurs nationalist: i-a facut praf pe Ciolos, PNL si USR pentru ca vor taxe mari, ca sa tina Romania subdezvoltata, in beneficiul strainilor ale caror slugi sint. Acum, Ciolos are ocazia sa taxeze politic demagogia si minciunile care au fost pe punctul de a ridicda (daca nu l-au si ridicat) un val anti-occidental.

Are ocazia de denunte public comportamentul iresponsabil al PSD pe teme cu care nu te joci: nationalismul economic si xenofobia.

Si, in loc de asta, Ciolos sa accepte cererea PSD de a amana scaderea unor taxe, scadere votata chiar de PSD? Astfel incit peste trei luni acelasi PSD sa spuna public: "Dragi concetateni, ne pare rau, dar guvernul Ciolos nu a vrut sa va taie taxele"? Mi se pare suprarealist, kafkian de-a dreptul.

Adica tu - PSD, tu - Dragnea, ma acuzi ca nu vreau sa scad taxele pentru ca sint ticalos si vindut, si doua zile mai tirziu imi ceri sa nu le scad? Si eu sa accept? A se scuti cu responsabilitatea fata de sanatatea finantelor, a se scuti cu comportamentul hiper-corect cind nu e cazul si cu lasitatea cind e momentul curajului politic.

Al treilea motiv pentru care cred ca ar fi o mare eroare politica: Guvernul Ciolos nu poate purta responsabilitatea politica a unei masuri atit de importante pentru milioane de cetateni si mii de companii, asa cum nu are responsabilitatea bugetului pentru 2017. Altcineva a cistigat alegerile in mod legitim, asa ca altcineva trebuie sa isi construiasca legitim bugetul si politica fiscala. Ca sa nu mai spunem ca unele dintre aceste taxe sint introduse chiar de fostul guvern PSD.

Pe scurt, convingerea mea: Daca va amina, fie si pentru o luna, scaderea taxelor si impozitelor, Dacian Ciolos isi va incheia in genunchi mandatul de premier. Cu o masura care pare luata cu ochii spre propriul viitor, nicidecum spre binele tarii. Cu o decizie care ascunde gaunosenia unui partid construit pe minciuna.























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

35192 vizualizari

  • -36 (76 voturi)    
    ... (Marţi, 13 decembrie 2016, 16:23)

    CosminMaricari [utilizator]

    Citez: "bugetul pe 2017 va face implozie sub presiunea masurilor fiscale promise de PSD, dar si sub presiunea masurilor prevazute in Codul Fiscal pentru 1 ianuarie 2017"

    Deci ce spuneți este că Cioloș ar trebui să-l lase pe Dragnea să se expună, chiar dacă prețul ar fi suportat de toți românii? Pentru că lupta politică e mai importantă decât orice altceva.... Ca-n banc: cu cine țineți, cu românii sau cu ursul?
    • +68 (78 voturi)    
      da (Marţi, 13 decembrie 2016, 16:46)

      Invisible [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Chiar daca pretul ar fi suportat de toti romanii. Pana la urma mi se pare un pret corect pe care orice om 'informat' si cu 'drept de vot' trebuie sa il plateasca.

      Nu inteleg, nu asta au votat? Nu asta a fost motivul pentru care s-a inrosit toata harta?
      • -31 (49 voturi)    
        Și noi? (Marţi, 13 decembrie 2016, 16:59)

        CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Invisible

        Restul, care nu am votat cu Dragnea și ai lui?

        Asta-i deja mai mult decât să moară capra vecinului, deja văd că unii-s dispuși să-și omoarele și caprele proprii ca să le dea o lecție vecinilor...
        • +25 (33 voturi)    
          Tovarasii care-au stat acasa nu stiau (Marţi, 13 decembrie 2016, 18:23)

          Maniu [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

          ca or sa plateasca intr-un fel sau altul? Iar celor din strainatate, care nu au fost lasati sa voteze, nu vad cum le-ar pasa.
        • +43 (45 voturi)    
          care voi?.. (Marţi, 13 decembrie 2016, 19:22)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

          Miza alegerilor a fost clara - Ciolos sau Dragnea. Cine a stat acasa a ales Dragnea. Cine a votat cu Ciolos si a pierdut, a pierdut 4 ani, nu doar cateva taxe in plus sau in minus pe 2017. Ce capre?.. sa la tinem ca sa aiba pesedistii de unde sa ia 4 ani si sa dea la pomanagii? Nu exista nevinovati in democratie. Toti raspundem, toti platim.

          Ciolos ar trebui sa profite de acest sfarsit de an, exact cum Tariceanu/PSD a facut-o in decembrie 2008. Doar ca in loc sa cheltuie intr-o luna cat altii intr-un an (banii de pe BCR - 2.2 mld eur - nici azi nu am aflat cum i-a cheltuit Tariceanu), ar putea sa ne ajute sa facem niste economii, respectiv sa aplice toate masurile de relaxare fiscala posibile. Daca dracnea & co vor sa dea pomeni electorale, sa scrie ei cu mana lor legea care creste taxele. Noua ne-ar prinde bine un an 2017 cu fiscalitate redusa ca sa acoperim costurile emigrarii..
        • +7 (9 voturi)    
          Eu personal o sa fiu ca si pana acum (Marţi, 13 decembrie 2016, 22:06)

          UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

          Doar nu-s bugetar!
    • +30 (40 voturi)    
      Principial (Marţi, 13 decembrie 2016, 16:56)

      Ana.Mihai [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Acest propagandist are dreptate. Taierile populiste de taxe si impozite sunt bune doar cand le fac ai nostri ca sa crape ai vostri.
      Daca le fac aialalti, ele pun in pericol stabilitatea economica a tarii si ne arunca pe panta iliberalismului.
      Cam cat de ipocrit sa fii? Si cam cat de prosti ne crezi?
    • -3 (25 voturi)    
      pertinenta (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:04)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Pertinent comentariul, chiar daca ati fi PSDist. Felicitari.
      România are nevoie de oameni drepti, empatici si cu adevarata dragoste de tara.
      Suntem la ani lumina de ideal.
      • -4 (28 voturi)    
        ... (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:35)

        CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

        Nu vă ce anume din comentariul meu le-a dat celorlalți impresia cum că aș fi pesedist, dar stați liniștiți: nu-s. Dar nu văd de ce mi-aș dori ca eu sau oamenii din jurul meu, indiferent cu cine au votat, să trăiască mai prost. Mai ales că experiența ne învață că electoratul captiv al PSD votează contra propriului interes de 25 de ani încoace, cu cât o duce mai prost, cu atât votează PSD mai cu spor...
        • +10 (18 voturi)    
          bati campii (Marţi, 13 decembrie 2016, 18:09)

          /./ [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

          Cum poti trai mai prost daca taxele se reduc ???A...ca PSD-ul nu mai are asa multi bani de furat apoi asta e alta discutie.....
        • +31 (35 voturi)    
          Nu cred ca ati inteles (Marţi, 13 decembrie 2016, 18:36)

          v_sile [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

          guvernul dragnea o sa faca el ajustarile necesare, caci nici chiar ei nu pot iesi din deficitul bugetar.

          dar trebuie sa le faca ei si sa deconteze electoral asta.

          eu m-am saturat sa faca praf bugetul niste iresponsabili, gen vacaroiu, tariceanu sau dragnea si sa plateasca altii. iar ei sa stea si acum prin functii publice, votati si plin de bani: vacaroiu e sef la curtea de conturi, tariceanu o sa fie presedinte de senat si dragnea fie prim-ministru, fie sef la camera.

          ne facem singur rau daca nu ii lasam sa plateasca electoral. o sa perpetuam modelul asta si peste 20 de ani.
        • +1 (5 voturi)    
          CosminMaricari (Marţi, 13 decembrie 2016, 21:06)

          contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

          Nu este un comentariu partinic, fiti fara grija.
          Personal, am zic ca si psdist fiind, tot ati fi avut dreptate.
          Lipsa logicii rezonabile lipseste multora. Inclusiv autorului articolului care mi-a...si "moderat" deja critica la adresa conceptiei sale de jurnalist "neutru".
          Nimic nu ma mai uimeste când vorbim de integritate, de modestie si mentalitate sanatoasa.
          Seara buna!
          • -2 (2 voturi)    
            uitati un singur lucru (Miercuri, 14 decembrie 2016, 12:49)

            cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

            Guvernul Ciolos a fost votat si de PSD. PSD care are acum 45%.
            oare nu era mai normal sa avem o cursivitate si o tranzitie de la un guvern la altul?
            oare nu putea Ciolos sa iasa si sa spuna - oameni buni, mandatul meu s-a incheiat in momentul alegerilor. este evident ca PSD va forma guvernul. asta este cererea PSD, o pun in practica doar pentru continuitate si doar daca PSD si-o asuma, eu nu mi-o asum.
            in felul asta stam fara guvern o luna de zile. de ce? ca sa plateasca Ciolos polite din campania in care nu s-a implicat?
    • -29 (35 voturi)    
      fiat justitia, pereat mundus (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:07)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Ce conteaza ca lumea nu mai exista, daca exista justitie!
      Din pacate asta afirma unii care se plang ca au pierdut alegerile. Si ma bucur ca au pierdut, pentru ca pe ei nu-i intereseaza "lumea", ci doar ei. Si, eventual, sa dea o lectie "lumii"!
      • +5 (7 voturi)    
        alegerile le-au pierdut absentii (Marţi, 13 decembrie 2016, 19:49)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        pe ei oricum nu-i intereseaza nimic, deci nici sa dea o lectie lumii de care habar nu au.
    • +41 (41 voturi)    
      Pretul! (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:09)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Pretul este deja suportat de romanii care nu au votat cu magaria PSD.
      PSD a votat legi in parlament pentru scadere de taxe si impozite, a prostit lumea si cand s-a vazut cu sacii in caruta nu mai vrea legile respective. Are majoritate si trebuie sa desfaca lucrurile democratic tot prin parlament. Sa vada si votantii lor ce au votat. Asta daca il intereseaza Romania pe Dragnea!
      Cred ca e gresit ca Cilos sa fie papusa PSD-ului la telefoane private. Nici macar nu au iesit public sa ceara. Peste 1-2 ani aflam ca e vina lui Ciolos ca a amant.
      • -2 (4 voturi)    
        păi cei ce i-au votat îi pot da şi jos... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 10:49)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        la o adică, dacă nu îşi respectă promisiunile, nu?
        aici e frumuseţea în a vota idei, programe, chiar promisiuni, iar nu nume sau mutre, aşa cum fac mulţi ce se cramponează de vreo "icoană", fie ea cioloş sau băsescu sau năstase sau iliescu...
      • +2 (2 voturi)    
        sigur asa vor spune (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:06)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        ca ei au scazut taxele, dar Ciolos nu le-a aplicat si chiar vor veni cu dovezi .
    • +34 (36 voturi)    
      au votat psd pt promisiunile facute (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:14)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      cei care au stat acasa sunt complici la ascensiunea comunistilor, aceste promisiuni trebuie tinute pt binele populatiei indobitocite care merge la taiere cu veselie...

      nu v-a placut de Ciolos ca este un om onest, responsabil, cinstit

      va plac hotii, manipulatorii, demagogii, v-ati bagat in pat cu ei traiti cu ei...
    • +25 (29 voturi)    
      E foarte corect ceeace spune dl Pantazi. (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:14)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Imi vine greu sa cred ca Ciolos se grabeste, in scurtul timp care i-a ramas, sa se compromita in asemenea hal.
      Daca Ciolos vrea sa fie corect cu natiunea, trebuie sa arate natiunii drumul spre adevar, este evidenta ratacirea ei. Pretul minciunii e mult mai greu decat cele cateva eventuale avantaje economice pe care le-ar avea prin acele masuri
      Natiunea trebuie sa invete sa nu se mai lase mintita. Sa-i sanctioneze pe mincimosi.
    • +27 (29 voturi)    
      Ca-n banc: cu cine țineți, cu românii sau cu ursul (Marţi, 13 decembrie 2016, 18:32)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Si cine e de vina aici? Ciolos? Dragnea? Romanii? Ursul?

      Hai sa incerc eu sa va clarific. De vina sunt romanii.

      Hai, nene, sa ne asumam votul, ca noi am votat, ca bizonii, PSD-ul si Dragnea.

      Sa acceptam codul fiscal propus si votat de PSD. Ei stiu mai bine, noi I-am votat.

      Sau tot timpul se gasesc niste fraieri care sa ne scoata din ra..tul in care ne bagam singuri?

      Ia hai sa mai si platim si noi consumatia.

      Mi se pare nedrept sa plateasca tot Ciolos, dupa ce luni de zile I-am turnat galeti de zoaie in cap, ca nu e roman, ca e vandut la CIolos, ca nu vrea sa scada taxele.

      Sa faca bine Ciolos sa le lase asa cum sunt si sa le creasca inapoi guvernul Dragnea prin ordonanta de urgenta, pe 3 ianuarie, ca sa ne stea mai bine sarmaua in gat.

      Asa e drept.
      • -2 (2 voturi)    
        păi conform datelor statistice prezentate (Miercuri, 14 decembrie 2016, 10:53)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        cu psd au votat ceva în jur de 3 mil dintr-un total de ~18 mil.
        nu înţeleg de ce vă războiiţi doar cu 1/6 dintre români, acuzând toţi românii...
    • +19 (21 voturi)    
      Prostia (Marţi, 13 decembrie 2016, 19:10)

      Dicu [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Se plateste. Nu e vina lui Ciolos ca lumea a ascultat minciunile PSD. L-au vrut pe Dragnea sa-si asume consecintele.
    • +6 (8 voturi)    
      Dar de ce nu te-ai oprit si la solutia lui CP ? (Marţi, 13 decembrie 2016, 20:09)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Guvernul PSD va putea da ordonante "corectoare" !

      Ba chiar majoritatea zdrobitoare PSD din viitorul Parlament ar putea vota "in oglinda" o lege de reintroducere a celor 102 taxe pe care le-a taiat cu viteza sunetului actuala majoritate PSD-ALDE.

      PS. Super majoritatea viitoare, avand in vedere urgenta, ar putea vota reintroducerea taxelor, cu viteza luminii de data asta.

      PPS. Si cred ca vom dovedi intelegere fata de parlamentari cand, la primavara, vom constata ca datorita repeziciunii, din gresala, vor fi votat reintroducerea a 202 taxe !

      PPPS Sa fie primit !
    • +6 (8 voturi)    
      dragnea (Marţi, 13 decembrie 2016, 20:26)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      e cel care a produs situatia asta, nu Ciolos.
      dragnea a venit cu minciuna ca sunt bani dar nu vrea Ciolos sa-i faca leafa (exact aceeasi minciuna a folosit si tonta in 2012, cu aceleasi rezultate care l-au facut sa mareasca nr. de taxe si sa taie investitiile ca sa poata sa se tina de promisiune).
    • +1 (3 voturi)    
      stai asa (Miercuri, 14 decembrie 2016, 9:42)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Cine a votat acel reduceri de taxe si TVA? Parlamentul lui Dragnea cumva? In momentul votului nu s-au gandit la buget?
      Si nu inteleg ceva, cum suporta toti romanii o micsorare de taxe? beau mai multa bere? dau mai putin pe benzina?
      Aa, faptul ca PSD-ul va taia iar banii de la investitii e de la sine inteles si se stia dinainte dar ce treaba au romanii cu asta? romanii au votat, pSD-ul e castigator si trebuie sa isi asume programul de guvernare.
      • -1 (3 voturi)    
        pe ce lume trăieşti ? (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:01)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        dacă te aştepţi ca milioane de oameni care supravieţuiesc de la o lună la alta mai mult pe datorie decât din propriile venituri să le pese de investiţiile de care tot pomeniţi?
        şi de ce ar trebui statul să investească după ce preţ de 2 decenii s-a căznit să lichideze pe mai nimic tot ce avea? nu a făcut asta pt. a lăsa teren liber pt. investiţii private? să investească privaţii atunci.
        vreţi autostrăzile după care tot plângeţi? să fie concesionate unor firme private care să îşi recupereze investiţia din taxele de autostradă; nu să fie făcute de stat din impozitele amărâţilor care poate nici nu au maşină sau au o rablă de pe vremuri...
  • -3 (25 voturi)    
    Politic, da (Marţi, 13 decembrie 2016, 16:25)

    ccc745 [utilizator]

    Dar poate Ciolos chiar se gindeste la binele tarii... suna ciudat, dupa 25 de ani de comunisti in frunte, dar hai sa incercam sa credem asta...
    • +9 (23 voturi)    
      nu (Marţi, 13 decembrie 2016, 16:48)

      Invisible [utilizator] i-a raspuns lui ccc745

      Ciolos se gandeste la binele tarii doar daca implementeaza programul PSD ... imediat.

      Peste 4 ani, lumea il poate vota pe el amintindu-si ca e 'ala care a scazut taxele' ... :)
  • -3 (25 voturi)    
    lasa-ne nene cu calculele politice (Marţi, 13 decembrie 2016, 16:43)

    un.om [utilizator]

    Ciolos nu trebuie sa faca nici favoruri nici sa bage bete-n roate viitorului guvern. Trebuie doar sa analizeze situatia in acest moment si sa ia decizia ECONOMICA cea mai buna (in opinia lui) pentru Romania.

    Si am incredere ca asa va face!
    • +9 (11 voturi)    
      uita-te pe site HN (Marţi, 13 decembrie 2016, 20:03)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui un.om

      Este un articol in care se spune ca Banca Mondiala a apreciat ca cele trei masuri pe care Dragnea nu le vrea implementate de la 1 ian., ar fi fost benefice pentru cresterea economica pe anul 2017.
      Daca nici Banca Mondiala nu stie...
      PSD e in cacat, a pus la plezneala o gogoasa superumflata in program, in Parlament a fortat adoptarea de legi aberante, destabilizatoare economic, si acum, dupa cum zicea un PSD-ist in Parlament, "viitorul Guvern" trebuie sa asigure finantarea. Pe atunci nu-si inchipuiau ca or sa castige asa de categoric si, dupa bunele practici stramosesti, ardeau si pustiau tot in urma lor.

      As rade, dar de fapt noi platim, nu ei.

      Ei s-au asigurat deja: vezi Noul Fond Suveran de Investitii - 45 de miliarde lei, adica numai vreo 10 miliarde de euro, pentru "investitii" care nu vor aparea in deficitul bugetar. Iti dai seama? Poti sa cuprinzi cu mintea? Bai nene, totul dintr-un singur foc, dintr-un condei!
      Si pe astia sa nu-i troznesti la fiecare silaba, la fiecare pas? Ha! Fierti in ulei, de vii, asta le trebuie!!
      • -1 (3 voturi)    
        "destabilizatoare economic" ? (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:19)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui revo

        păi, parcă moş iliescu era cu "destabilizarea"...
        i-ai "împrumutat" limbajul? doar aşa, de 4% precum codrutza, ca să nu fi acuzat de plagiat?
  • -7 (21 voturi)    
    Nu este nici o capcana (Marţi, 13 decembrie 2016, 16:45)

    FairPlay [utilizator]

    Daca patriotismul inseamna in primul rand bun simt si responsabilitate, atunci Ciolos va intelege ca masurile [nepopulare] trebuie luate, indiferent de costurile ulterioare pe plan politic.
    • +22 (28 voturi)    
      Patriotismul! (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:19)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui FairPlay

      Asa e unii sa fie patrioti ca Ciolos care s-a opus acestor taieri de taxe si a fost taxat de electorat, iar acum tot el trebuie sa desfaca magariile lui Dragnea si altii sa fie iresponsabili sa scada taxe, sa promita, sa-i demonizeze pe altii ca sunt rai, ca stau pe excedent bugetar si nu vor sa scada taxele si sa fie recompensati de votanti. Macar daca Dragnea iesea si declara public... dar nu. Il suna pe sest pe Cilos!
      Ca asa e la romani: patriotul e pedepsit iar iresponsabilul si hotul este recompensat! Buna logica!
      Sa-si asume ca au majoritate si in actualul si in viitorul parlament.
    • +23 (23 voturi)    
      Sa ia DraCnea masurile nepopulare (Marţi, 13 decembrie 2016, 18:26)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui FairPlay

      ca el si kitschul popular sunt frati.
    • -1 (3 voturi)    
      costurile ulterioare ale celor ce iau măsuri (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:22)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui FairPlay

      "nepopulare", adică altfel spus, mutarea poverii generate de propria incompetenţă în cârca contribuabilului... ar trebui taxate nu politic, ci prin spânzurătoare în piaţa publică. iar primii doi pe listă sunt băsescu & boc, pt. 2010 !!!
  • -10 (28 voturi)    
    rafuieli (Marţi, 13 decembrie 2016, 16:46)

    buteflix [utilizator]

    deci cam despre asta e vorba tot timpul, despre rafuieli, despre ba pe-a mamii dumneavoastra intre partide si politruci. cui sa-i mai pese despre masele de manevra, gen populatie, fiinte umane.
    • +21 (25 voturi)    
      Nu, e vorba despre responsabilitate (Marţi, 13 decembrie 2016, 18:40)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui buteflix

      Dragnea si PSD trebuie sa invete sa fie responsabili cu bugetul tarii. Nu credeti ca e momentul sa faca si asta?

      Va spune ceva momentul 1996 - Vacaroiu? Sau guvernarea mixta Tariceanu-PSD in 2008? Dar masurile aberante votate de majoritatea PSD in 2016?

      Cum scapam de aceasta inconstienta? Platesc mereu altii?

      PSD-ul se comporta mereu ca barbatul ala betiv care ameninta ca arunca copilul pe geam, ca sa ii alocatia de la mama.

      Si, culmea, ca ii merge de fiecare data. Nu pateste nimic, e bine mersi.
      • -1 (3 voturi)    
        ce "varză" faci punând totul în aceeiaşi oală... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:35)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        1. responsabilitatea faţă de buget se manifestă prin reţinerea în a creşte exagerat venituri de bugetari de lux (magistraţi iresponsabili - căci nu avem o lege a responsabilităţii magistraţilor - parlamentari, miniştri, preş, etc.) iar nu prin taxe exagerate aplicate unei populaţii majoritar SĂRACE !
        2. văcăroiu s-a "remarcat" în primul rând prin hiperinflaţia din '93, apoi prin introducerea blestematului tva în '92, şi abia la urmă prin timbrul la ţigări de la 1 mai '96 (nu uităm & nu iertăm !) motive pt. care a fost cel mai "rău" guvern până în 2010 când a fost lejer detronat de boc cu ale sale atrocităţi economice & fiscale.
        3. guvernarea tăriceanu din 2007-2008 a fost cea mai prosperă perioadă din ultimii 70 ani.
  • -12 (20 voturi)    
    Poate sa asta e Ciolos! (Marţi, 13 decembrie 2016, 16:50)

    abisala [utilizator]

    Poate ultima luna a fost ceva artificial, poate adevaratul Ciolos e cel de la inceputul mandatului. Cel care se ducea la A3 si facea temenele, si cel care in parlament incerca sa zambeasca PSD-ului cat putea de mult ca sa ramana in functie! Poate Basescu a avut dreptate in ceea ce-l priveste...
  • +16 (22 voturi)    
    Capcana? (Marţi, 13 decembrie 2016, 16:53)

    Kevi [utilizator]

    Nu e nicio capcana. E pe fata.
    E ca si cum i-ar da un pistol incarcat lui Ciolos si i-ar spune: Pune-ti-l la cap si trage!
  • -12 (22 voturi)    
    Concluzii pripite (Marţi, 13 decembrie 2016, 16:59)

    Vlad Dracul [utilizator]

    Numai despre rivalitatea dintre Ciolos si Dragnea este vorba in articol in timp ce Ciolos ia in calcul prorogarile deoarece "acest guvern isi doreste stabilitate si predictibilitate fiscala". Pana la urma ce vrem: binele tarii sau o noua criza politica? Nu cred ca principalul obiectiv al lui Ciolos este sa se razboiasca cu PSD. Nici sa plateasca polite. Hai sa mai credem si in idealuri!
    • +9 (9 voturi)    
      Ma facusi sa rad, cum se zice la oltenii de ne (Marţi, 13 decembrie 2016, 18:27)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Dracul

      adusera mai multe randuri de ciume rosii - de la Ceausescu incoace - la conducere.
      • -3 (5 voturi)    
        Vericule. Ca de la oltean la oltean. (Marţi, 13 decembrie 2016, 21:51)

        Vlad Dracul [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        Ma amuza faptul ca unii prefera sa trăiască mai rău, numai sa vadă PSD-ul distrus, decât sa se gandeasca la binele lor și al tarii. Sa fie clar: nu am votat PSD, sunt clar susținător al lui Cioloș, însă mi s-ar părea deplasat ca acesta sa mentina reducerea taxelor doar de dragul de a face rău PSD și a-și vedea interesul personal. Dacă e însă vorba de "interesul național" (ajungem sa îl citam pe Oprea) atunci masura e îndreptățită. Și un mesaj pt dl Pantazi: un pic mai echidistant și chibzuit n-ar strica. Articol scris la repezeala.
        • +6 (6 voturi)    
          La binele poporului (Miercuri, 14 decembrie 2016, 0:14)

          somesanu [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Dracul

          si al tarii s-au gandit cei care au facut si votat Codul Fiscal. Ciolos trebuie sa se gandeasca la respectarea legii.
        • +2 (2 voturi)    
          Dar masurile fac bine tarii! (Miercuri, 14 decembrie 2016, 9:13)

          v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Dracul

          " însă mi s-ar părea deplasat ca acesta sa mentina reducerea taxelor doar de dragul de a face rău PSD "

          Nu face un rau PSD-ului, face bine tarii. Creste economia, scad preturile la produse, scad taxele aplicate companiilor care dezvolta infrastructura, scade pretul la combustibil.

          Masurile sunt benefice pentru cresterea economica.

          Atunci de ce vrea Dragnea asta?

          Pai e imposibil sa scazi aceste taxe, sa elimini 102 taxe nefiscale, sa cresti masiv salariile bugetarilor si pensile si sa te mai si incadrezi in deficitul public de 3%

          Premiul Nobel in economie sa il ai si tot nu poti face toate astea.

          Dragnea vrea acesti bani pentru ce a promis in campanie: pomeni, pomeni si iar pomeni.

          E bine ca se gandeste chiar si acum la asta. Dar sa isi ASUME asta noul guvern PSD. Are timp. In 2012, alegerile au fost pe 9 decembrie, guvernul a fost instalat pe 21 decembrie.

          Sa isi puna PSD-ul guvernul sa dea o ordonanata pe 26 decembrie. E simplu, votantii sunt oricum cu gandul la tuica fiarta si sarmale, nu stiu ei ce ordonante da guvernul.
          • -1 (3 voturi)    
            aveţi toţi un fix cu deficitul ăsta... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:45)

            vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

            de ce, doar ca să faceţi pe plac fmi, bm, ue, chiar dacă asta înseamnă menţinerea în mizerie economică a unui segment substanţial dintre români?
            cum bine spunea cineva în trecuta campanie, finanţele ro au nevoie de o abordare cu viziunea unui economist, nu a unui contabil care ştie doar să echilibreze + cu -.
            viziunea strict contabilă de până acum, dublată de furtişagurile masive ne-au adus în jalnica stare economică în care ne aflăm astăzi.
        • 0 (0 voturi)    
          SI CITIT LA REPEZEALA (Miercuri, 14 decembrie 2016, 13:47)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Dracul

          cum sa traiasca mai rau unii, daca Ciolos LE REDUCE TAXELE?
          mai citeste de vreo 3 ori, poate intelegi ceva.
          • -1 (1 vot)    
            cioloş nu a redus nicio singură taxă... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:24)

            vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui nick24

            dragnea i-a cerut să renunţe la reducerile făcute de ponta... tu înţelegi ceva din ce citeşti sau doar te bagi în vorbă?
    • +12 (14 voturi)    
      Principalul obiectiv al lui Ciolos? (Marţi, 13 decembrie 2016, 19:37)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Dracul

      Nu e vorba de niciun razboi aici. PSD-istii au votat ei sa anuleze legea tot prin vot in parlament!
      Dar daca Cilos nu puncteaza politic nici acum cand are mingea la fileu chiar ca nu trebuia sa ajunga prim ministru. Maine poimaine nu o sa mai fie prim ministru si daca nici opozitie nu stie sa faca, mai bine lipsa.
      Oricum in stiripesurse apare ca oarecum parte din aceste idei sunt ale lui Ciolos. Uite ce zice Dragnea: "Da, astăzi de dimineaţă am avut o discuţie foarte bună cu Primul Ministru asupra unor reglementări legislative care urmează să fie prorogate, aşa cum s-a întâmplat în fiecare an precum şi despre nivelul salariului minim pentru anul viitor. Am fost de acord cu ceea ce MI-A PROPUS şi susţin acest demers pe care-l consider responsabil."
      • -3 (7 voturi)    
        Care opozitie a lui Cioloș? (Marţi, 13 decembrie 2016, 22:01)

        Vlad Dracul [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        Cioloș nu e om politic. Nu va intra în nicio opoziție. El e un funcționar, Ok înalt demnitar, care își vede de treaba lui. Și de asemenea oameni e nevoie. A intra acum în război cu PSD-ul, doar pt a-și vedea interesul personal ar fi o mare eroare. Dl Pantazi vede lucrurile altfel, iar aici eu nu sunt de acord. Fiecare e liber sa își exprime opinia, nu?
    • -1 (3 voturi)    
      binele ţării este invers proporţional cu nivelul (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:37)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Dracul

      fiscalităţii de care "beneficiază" doar cei aflaţi la butoane, restul doar plătesc...
  • -9 (17 voturi)    
    Morala - plastilina a României 2016 (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:01)

    contributor.bis [utilizator]

    Nu ştiu care vor fi deciziile Dlui. Ciolos şi nici care ar fi măsura justă.
    Dlui. Pantazi, însă, îi scapă un amanunt : un român locuind mult timp în străinatate se poate vindeca de disfuncţionalitatea mentala si morala a românului de rând, fie el şi redactor şef, crescut într-un mediu pernicios. Interpretarea dâmboviţeană a rectitudinii devine un impediment al înţelegerii unui adevăr simplu, dar nu prea vizibil : România are nevoie de oameni adevărati şi nu de răzbunări stupide ce vor afecta poporul (mai mult sau mai puţin inocent), chiar daca pentru aceasta trebuie să-ţi araţi superioritatea, ce va fi interpretată ca slăbiciune. Dovadă şi acest ruşinos articol şi "sfaturile" sale date printre rânduri.
    Aşa că, dacă PM va adopta o atitudine corectă, câştigător va fi adevărul, nesesizat de nimeni, a omului cinstit şi responsabil, dar, vai, şi PSDul, care, în mentalitaea sa sinistră, nu se împiedică de astfel de sentimente.
    Dar dacă va adopta calea respectării promisiunilor PSD, pentru care acesta a făcut atâtea presiuni demagogice, dar cu care a şi câştigat alegerile (mândrindu-se cu ele si cu mardeiaşii parlamentari, aparători ai doctrinei morale a PSDului, adică muscă şi fugi) atunci o parte a electoratului (dar nu cel PSDist) va sesiza, ceea ce a sesizat deja de 26 de ani, şi anume : detestabila minciună ce a otrăvit România de şi mai mulţi ani.
    Morala ? Nimic nu se va schimba. Din nici un punct de vedere.
    Bunicii nostrii ziceau : Răzbunarea e arma prostului. Poate utila politicii bucurestene şi mass-mediei, dar tot prostie se cheamă că este.
  • +14 (20 voturi)    
    .... (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:01)

    /./ [utilizator]

    Ciolos trebuie sa ia masurile indiferent de costuri.Asta au votat majoritatea romanilor care au fost la vot asta o sa aibe.Poate data viitoare o sa iasa mai multi la vot.
    • -1 (3 voturi)    
      dacă ar fi iesit 100% la vot... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:53)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui /./

      ordinea ar fi fost aceeiaşi.
      singurele efecte pozitive ar fi fost că udmr şi pmp nu mai intrau în parlament.
  • +12 (18 voturi)    
    Risc ?! (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:14)

    Sani [utilizator]

    La cat este de incapabil un guvern PSD (oricare ar fi el) exista riscul ca pana la sfarsitul anului 2017 sa cada (v. Ponta)...atunci va trebui sa-l implementeze Ciolos...HiHaHiHa.

    Pe bune Domnule Ciolos, am toata admiratia pentru d-voastra, ca pentru un adevarat profesionist.
    Pacat ca romanii nu apreciaza lucrurile cu adevarat corecte si bune!
    • -1 (3 voturi)    
      corecţie necesară (Miercuri, 14 decembrie 2016, 11:56)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      guvernul ponta nu a căzut ci a demisionat ca un fraier, lăsând locul lamentabililor tehnocraţi...
      şi oricât de "incapabili" ar fi fost, făra acest guvern am fi plătit şi astăzi tva de 24%, inclusiv la alimente.
  • +17 (23 voturi)    
    Cerere otravita (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:32)

    jacques [utilizator]

    Felicitari pentru articol!
    Sper ca Dacian Ciolos sa nu satisfaca cererea otravita, a condamnatului Dragnea!
    In acest personaj toxic nu trebuie sa ai incredere, ca de altfel in PSD,in general. Asti vor produce numai nenorociri.
  • +22 (26 voturi)    
    ce treaba are ciolos (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:40)

    Francisc 1 [utilizator]

    cu planurile lui dragnea? dragnea in prima zi de guvernare sa dea oug de modificare a codului fiscal ! este perfect legal si trebuie sa-si asume responsabilitatea!
  • +15 (21 voturi)    
    perfect de acord (Marţi, 13 decembrie 2016, 17:56)

    rocitizen [utilizator]

    Terminati cu prostiile! PSD trebuie sa-si asume ce-a promis iar romanii sa aiba ce-au votat (inclusiv cei 60% care au stat acasa). Nu-i vorba de razbunare, platit polite sau responsabilitatea lui Ciolos. Romanii au vorbit si au decis prin vot democratic ca Dragnea si PSD stiu mai bine ce-i bine pentru tara, nu Ciolos. Asadar despre ce vorbim?
  • +7 (13 voturi)    
    nu v-ati prins inca (Marţi, 13 decembrie 2016, 18:09)

    CRMS [utilizator]

    Ciolos nu este un om politic. Pe el nu-l intereseaza manaverele politice. El este un tehnocrat si atata timp cat din punct de vedere profesional prevederile sunt lipsite de sens sau periculoase nu le va aplica.
  • -3 (9 voturi)    
    rock (Marţi, 13 decembrie 2016, 18:34)

    TLiviu [utilizator]

    uneori e nevoie de curaj si sange-n instalatie in actul de guvernare -Ciolos NU le are, il simpatizez dar e slab ...nu e nevoie doar de calcule -pentru ca daca calculele lui ar fi fost bune NU se ajungea aici
  • -3 (9 voturi)    
    "Eroare POLITICA" ?? (Marţi, 13 decembrie 2016, 18:48)

    fdaniel [utilizator]

    Ciolos e declarat apolitic / tehnocrat. Deci nu poate fi vorba de erori politice.

    In al doilea rand ... cu ce ar ajuta confruntarea asta cu PSD? Votatorii PSD vor fi si mai convinsi ca sorosistii au sabotat bunul partid care le poarta de grija iar sustinatorii Ciolos au ales sa stea acasa. Sa le fie de bine si sa suporte consecintele.
    • -1 (3 voturi)    
      şi ce te face să crezi că cei ce nu au votat (Miercuri, 14 decembrie 2016, 12:00)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      erau susţinători cioloş ?
      ai ceva argumente pt. teoria asta care nu prea stă în picioare sau eşti pe logica băsistă de la referendum, ca veşnicii comozi ce nu votează niciodată să fie numărati in tabăra lor cu nu ?
  • +17 (17 voturi)    
    Anexele secrete ale programului PSD (Marţi, 13 decembrie 2016, 19:34)

    motanul_gri [utilizator]

    Scaderea cotei de TVA la 19% incepand cu 1 ian 2017 este prevazuta cat se poate de clar in Legea nr. 227 / 2015 (Codul Fiscal). PSD-ul stia despre ea de la bun inceput, si este total responsabil daca nu a luat-o in calcul.

    Stanga a castigat alegerile laudandu-se cu program de guvernare mai solid decat muntii Carpati, pe care urma sa il puna in aplicare la timp si intocmai.

    Ce vrea sa spuna acum dl Dragnea? Ca acest program-minune are in realitate si niste clauze ascunse, sau anexe secrete, care sunt simultan si fisuri in logica si rationamentul sau economic ? Si ca il invita pe dl Ciolos sa repare greselile PSD-ului?
    Ce denota un asemenea comportament, altceva decat superficialitate si fatarnicie?

    Ii dau dreptate dlui Pantazi: cererea PSD este o capcana. Si adaug spunand ca ea pune in evidenta si o uriasa lipsa de responsabilitate.
    • +5 (5 voturi)    
      istoria ne invata (Marţi, 13 decembrie 2016, 20:18)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

      PSD o sa spuna ca Cilos a cheltuit toti banii prin care ei doreau sa faca reformele fiscale.
      Veti auzi cat de curad sintagma "Greaua mostenire".
      • -1 (5 voturi)    
        păi să şti că "politica" de pârjolire în calea (Miercuri, 14 decembrie 2016, 12:04)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        duşmanului a fost mereu aplicată la alternanţele la guvernare.
        golirea visteriei este principala bombă cu ceas pe care o lasă fostele guverne adversarilor ce le succed.
  • -1 (3 voturi)    
    dar Ciolos nu e om politic (Marţi, 13 decembrie 2016, 19:44)

    revo [utilizator]

    El e un nene gigel, care tine la stabilitatea tarii si la pacea anuntata de nenea Iliescu.
  • +6 (6 voturi)    
    Oare o murit porku ?! (Marţi, 13 decembrie 2016, 20:39)

    Miky113 [utilizator]

    Intrucat Ciolos nu a folosit tehnica asoumarii, ci trasul cu luneta, pentru siguranta haitasilor ar mai trebui trase cateva gloante acuma pe final.

    In profesionist adevarat, nu ar clipi nici o clipa, si ar termina treaba pan la capat : reducere tva, ....desfiintarea a 113 taxe, toba, afumarea caldabosilor, disznotoru

    Sa aiba mitomanii ce cara 4 ani: pomenirea la porku decedat intrucat nu a inviat !
  • +7 (7 voturi)    
    Sub nici o forma (Marţi, 13 decembrie 2016, 23:15)

    gaesseki [utilizator]

    Ciolos nu trebuie sa faca nimic. Teoretic, el doar trebuie, de acum sa isi stranga dosarele de la Victoria, sa impacheteze si sa asigure ca femeia de serviciu face curat pana vine urmatorul premier. Din 11 decembrie, ora 21.00, el nu mai are autoritatea - nici morala, si nici altfel - de a emite ordonante cu efect pentru anul viitor. Din cate imi aduc aminte, in 2008, cand a fost ales prima oara Basescu presendinte, au facut o sedinta extraordinara a parlamentului (impreuna cu Tariceanu, ce timpuri!) si au votat taxa unica, astfel incat sa fie aplicata din anul urmator. Vorbim de 28-29 decembrie. Intrucat azi este ziua de 13 decembrie, nea Dragnea sa faca bine sa n-o mai frasuiasca, sa numeasca un premier (care o fi ala) si sa scada - sau nu - taxele care au fost decise a fi scazute/anulate de Ponta. Atata tot. Dragnea e ca tartanul ala cu BMW alb la mana a 14 care scuipa seminte pe jos si rade de ala care face curat dupa el si alti nesimtititi de teapa lui... Dragnea face acum ca gaina aia, care daca se lasa e curva, daca nu se lasa e proasta, mai bine se impiedica.
  • +4 (6 voturi)    
    La ora data Dragnea este liderul PSD si atat (Miercuri, 14 decembrie 2016, 2:58)

    DoruMarin [anonim]

    Ciolos discutand cu Dragnea nu face decat sa il valideze pe Dragnea ca si viitor Prim Ministru. E o capcana de imagine si un punct de care se vor lega in viitor asta inseamna sa fi politician versat, cum era Bombonel vorbea o juma` de ora si nu spunea nimic iar lumea il aplauda la sfarsit. Ciolos nici nu ar trebui sa ia in considerare un sfat ci ar trebui sa continue treaba lui daca este profesionist. Daca vor sa schimbe ceva sa o faca ei. Doar au putere absoluta. Ca si o analogie un antrenor de echipa cand este schimbat oare asculta de sfaturile unor presupusi viitori antrenori?
  • +3 (9 voturi)    
    PSD este o EROARE (Miercuri, 14 decembrie 2016, 3:21)

    Wanheda [utilizator]

    Majoritatea nu realizeaza asta, s-a vazut la vot si prin prisma prezentei la vot. Eroarea o elimini, nu o imbratisezi, nici nu o ameliorezi.
    • -2 (4 voturi)    
      da, dar cam toate celelalte alternative (Miercuri, 14 decembrie 2016, 12:08)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      tot erori sunt...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...


Ultimele articole din Actualitate | Opinii

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică