Optiunile lui Iohannis dupa victoria zdrobitoare a PSD. Optiunile noastre

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Luni, 12 decembrie 2016, 9:14 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Klaus Iohannis deconteaza acum campania electorala complet ratata a liberalilor sai, dar si propriul comportament autist din ultima jumatate de an. Cu tavalugul PSD la poarta Cotroceniului, Iohannis are putine sanse sa-l stopeze pe Liviu Dragnea, care vrea functia de premier. Rezultatele votului de ieri vor aduce, proabil, schimbari majore atit pe scena politica, dar si in dinamica societatii.

O observatie legata de vot: vad si aud in jurul meu multi dezamagiti care dau vina pe generatia 18-30 de ani pentru esecul partidelor care s-au declarat reformiste. Statistic vorbind, aceasta generatie a iesit in numar mic la vot. Statistic vorbind, asa o face la fiecare rind de alegeri. Poate ca ar trebui sa ne intrebam si noi, si partidele perdante, daca le-am explicat corect, daca am facut tot ce tinea de noi ca acesti tineri sa inteleaga miza dreptului de a vota. Facebook-ul nu e suficient.

Inapoi la jocurile politice. Spuneam ca Iohannis nu are prea multe optiuni. Dragnea a anuntat deja aseara ca Vasile Dincu nu e o optiune de premier. Dragnea a inteles perfect pericolul de a da postul de prim - ministru altcuiva; asta ar insemna sa-si creeze un adversar puternic in partid. Iar avertismentul pentru Dincu a fost mai intii straveziu, apoi direct. "Nu vreau sa dau postul unor terte persoane sau institutii" - aluzie stravezie la legaturile lui Dincu cu SRI, la a carei universitate e profesor. Apoi a spus-o de-a dreptul: Dincu nu va fi premier PSD. Apoi, Dragnea a spus ca nu a renuntat la pista propunerii sale.

Iohannis a anuntat in campanie ca nu-l va numi premier pe Dragnea din cauza condamnarii. O lege din 2001 interzice oricarui condamnat penal sa fie membru al Guvernului, deci si premier, dar Iohannis nu a invocat niciodata legea, ci doar principiul moral. Dragnea are acum votul popular covirsitor de partea sa si dorinta sa de a fi premier e perfect legitima. Iohannis are doua optiuni: sa refuze nominalizarea lui Dragnea sau sa o accepte. Daca accepta nominalizarea lui Dragnea, trebuie sa gaseasca o solutie pentru ocolirea sau modificarea legii din 2001, dar va pierde o parte serioasa din capitalul sau politic (oricum in scufundare rapida).

Refuzul nominalizarii lui Dragnea poate veni in urma a doua evolutii:

1. O intelegere cu Dragnea pentru un premier slab, perfect controlabil de Dragnea (un om din esalonul 2-3 al PSD, asupra caruia Dragnea are un ascendent major, gen Mihai Fifor, cu riscul unei guvernari ineficiente)
2. Un scandal politic in care fiecare jucator ramine pe pozitiile sale. Un astfel de scandal se poate transforma rapid intr-o criza politica ce se poate solda cu o tentativa de suspendare in Parlament sau cu anticipate.

In orice caz, vom avea citeva zile de negocieri si discutii intense intre Cotroceni si Kiselleff. Iohannis isi joaca acum viitorul politic si presupun ca va cumpani indelung inainte sa ia o decizie. Posibil sa ceara garantii de la Dragnea pentru citeva domenii - cheie daca va decide sa-l nominalizeze ca premier.

De remarcat ca Liviu Dragnea si-a pregatit inca de aseara terenul, spunind pentru urechile ambasadelor ca nu vrea sa scoata Romania din parteneriatele strategice.

De decizia lui Iohannis si Dragnea va depinde viitorul PSD. Despre acest subiect vom mai vorbi. Ce se intimpla insa cu ceilalti jucatori?

PNL. Liberalii trec printr-o criza evidenta de leadership. A fost evident inca dinainte de locale, cind echipa Alinei Gorghiu a ratat complet momentul electoral pentru Bucuresti. E evidenta nevoia unei alte echipe in fruntea partidului, dar resursa umana din partid e destul de subtire. Cred ca una dintre solutii e Ilie Bolojan, singurul liberal care a ridicat anul acesta o sala in picioare prin discursul sau. Pe liberalul oradean il recomanda performantele ca primar, experienta de fost secretar general al Guvernului, dar mai ales agenda reformista - rara avis in partid.

Tot la PNL, sa nu uitam ca Alina Gorghiu a fost facuta presedinte prin interventia directa a lui Iohannis. Nu a fost un lider innascut, ci un lider facut, si asta s-a vazut. Sa-i dam insa Cezarului ce-i al Cezarului: cum-necum, Alina Gorghiu a reusit sa se prezinte la alegeri cu o lista de candidati onorabili, fara penali (cu doua exceptii minore), si cu un discurs corect in mare parte. Nu a fost suficient insa, si PNL a decontat alegeri profund gresite pe teme extrem de sensibile pentru publicul sau. Alina Gorghiu a decontat si neintelegerile dintre cele doua factiuni ale partidului, dar si ambiguitatea ideologica in care Crin Antonescu a lasat partidul.

USR. Intrarea in Parlament ca a treia forta politica la doar jumatate de an de la infiintare e o performanta. Scorul nu e insa atit de bun (8,9%) pe cit se asteptau liderii, iar de miine va incepe lupta intre factiunile si personalitatile extrem de puternice din eterogenul partid. Nu exclud ca pe termen scurt sau mediu sa vedem schisme in partid. Si aici vom avea probabil o schimbare de leadership; nu cred ca Nicusor Dan are capacitatea politica de a-si duce partidul mai sus de-atit. Nu exclud o apropiere a lui Dacian Ciolos de partid, dar si asta depinde de dorinta premierului de a intra definitiv in politica.

ALDE. Partidul lui Tariceanu pare sa fi beneficiat de ajutorul PSD ca sa intre in Parlament, la limita totusi. Tariceanu se pregateste acum de negocieri cu Dragnea, care tocmai si-a marit marja de manevra prin enuntarea unei aliante cu UDMR. La scorul obtinut, probabil ca ALDE va trebui sa se multumeasca cu destul de putin in viitorul guvern. Partidul aduce insa in Parlament o galerie sinistra de penali, iar Tariceanu insusi se pregateste de o sentinta in dosarul sau. La acel moment vom sti daca ALDE va mai exista sau nu.

UDMR a performat mult peste asteptari gratie unei mobilizari exceptionale dupa orele pranzului, mai cu seama in Harghita. Scorul inseamna confirmarea actualei conduceri, dar si confirmarea unei politici de apropiere rapida de FIDESZ-ul lui Viktor Orban. Ramine de vazut daca UDMR va continua politica de agasare a majoritatii romane sau a fost vorba doar de un instrument de campanie. Trebuie spus ca prezenta UDMR in Parlament e un lucru bun, comunitatea maghiara trebuie reprezentata.

PMP. Traian Basescu reintra in rolul care-i place cel mai mult: de opozant. Stie cum se face, ramine sa vedem daca mai are energia si tragerea de inima sa intre intr-un razboi de uzura.

PRU si ARN.
Printre putinele vesti bune ale alegerilor: romanii i-au lasat in afara Parlamentului pe sinistrii vectori politici anti-occidentali, cu toate televiziunile si banii negri aflati in spatele unor Sebastian Ghita si Marian Munteanu.

Ce urmeaza pentru romani? Un guvern si un Parlament ale caror actiuni vor trebui monitorizate indeaproape, pentru ca PSD pleaca la drum cu pasivul puciului din 2012, al martei negre si al altor incercari similare. Din punct de vedere economic ma astept la o posibila incercare de negociere cu Comisia Europeana a deficitului bugetar, astfel incit PSD sa aiba spatiu pentru aplicarea unora dintre promisiunile de campanie.

Vom avea in schimb o Opozitie puternica, chiar daca extrem de divizata. PNL va trece prin framintari interne, dupa care trebuie sa se stabilizeze si sa inceapa chestionarea adversarului politic. Altfel, USR si PMP se vor impune rapid ca principalele filtre democratice in calea tavaluglui PSD-ist.

Cit despre votantii dezamagiti, ca de fiecare data, alegerea va fi intre salvarea individuala (emigrarea, refuzul participarii civice) si solutia colectiva (participarea la viata cetatii, implicarea in proiecte). E optiunea fiecaruia. Nu pot insa sa nu remarc o adiere de aer proaspat adusa de aceste alegeri: am vazut zeci de tineri voluntari pentru partide sau observatori electorali, oameni care si-au pus pentru scurt timp carierele intre paranteze ca sa participe la exercitiul democratic. Pe multi i-am auzit/citit dupa alegeri si am vazut ca nu se dau batuti, vor sa continue. Cred ca pe termen lung asta e solutia corecta.























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

72288 vizualizari

  • +109 (113 voturi)    
    Glumiti, nu? (Luni, 12 decembrie 2016, 9:29)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    "daca le-am explicat corect, daca am facut tot ce tinea de noi ca acesti tineri sa inteleaga miza dreptului de a vota"
    La varsta asta de care vorbiti, generatia mea a iesit in strada si le-a suierat glontul pe la ureche. Asta in cel mai bun caz. Si nu ne-a explicat nimeni de ce ar trebui sa iesim.
    Nu, domnule Pantazi. Daca la varsta de 18-30 de ani mai trebuie cineva sa-ti explice un rahat de genul "de ce sa iesi la vot", esti o generatie mai pierduta decat generatiile care au trait in Cuba sau Coreea de Nord.
    • -6 (44 voturi)    
      Generatia tanara este viitorul ! (Luni, 12 decembrie 2016, 9:49)

      Cremenarul [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      Stimate domnule AdiSto,
      Am 6 (sase) nepoti (19-23 ani) - toti au ras de mine ca am mai votat cu liberalii !? Ei au votat - in masa - cu PSD-ul.
      M-am cam convins ca ei sunt viitorul !
      Eu am fost pacalit si de aceasta data (si) de dl Klaus IOHANNIS & Co.
      • +7 (29 voturi)    
        Cureaua (Luni, 12 decembrie 2016, 11:12)

        benicio [utilizator] i-a raspuns lui Cremenarul

        6 nepoti si nici o curea agatata in cui? Si aplicata virtos pe spinarea lor?
        • -8 (22 voturi)    
          Cocosel (Luni, 12 decembrie 2016, 11:34)

          ciocolata [utilizator] i-a raspuns lui benicio

          Voi astia "buni" asa vreti sa castigati alegerile, cu cureaua?
      • +30 (32 voturi)    
        Generatia tanara este viitorul ! (Luni, 12 decembrie 2016, 11:47)

        Diletant [utilizator] i-a raspuns lui Cremenarul

        Inseamna ca sistemul de educatie al doamnei Andronescu (asa zisa Abramburica) si-a atins scopul!
        As fi curios sa stiu cu ce se ocupa nepotii dumneavoastra!
        • +13 (13 voturi)    
          mai bine nu (Luni, 12 decembrie 2016, 16:30)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Diletant

          votul pt PSD spune destul
      • +17 (21 voturi)    
        :( (Luni, 12 decembrie 2016, 12:03)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Cremenarul

        Curios ce spuneti, eu am stat destul de mult ieri afara, am fost si in parc cu copiii etc. Nu am vazut decat persoane in varsta la vot. Eu am 30+ si cred ca eram printre cei mai tineri votanti. E impresionant totusi, am vazut batrani singuri in carje, care faceau cateva secunde la fiecare pas. Am vazut o batrana cu mana in gips care mergea sustinuta de un domn si o doamna, si ei varstnici. Si tinerii...am mai vazut o familie cu 2 copii mici, ei tot in jur de 30 de ani.
        Eu si generatia mea ne parea rau ca nu putem vota (cand eram in liceu) sa-l scoatem pe Iliescu in decor in mai repede. Prea mult facebook, prea mult VR. Dar uitati-va ce se intampla si la americani cu mascariciul lor.
        • -5 (11 voturi)    
          mascariciul? (Luni, 12 decembrie 2016, 16:30)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

          n-ai inteles nimic
          • -3 (3 voturi)    
            da (Luni, 12 decembrie 2016, 23:44)

            baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

            bietul de el, desi stie ca fb, ca vr, ca etc, tot nu vede ca mascariciul e nicusor. Chiorul e pe jumatate orb.
      • +9 (11 voturi)    
        aveti dreptate (Luni, 12 decembrie 2016, 12:53)

        Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Cremenarul

        Si eu cunosc muuulte persoane de 25-30 care voteaza PSD.
        Incredibil sau nu toti au facultate, si sloganul lor e ca "dupa 20 de ani de dreapta vor si stanga".
        Asta este, dam degeaba vina pe batrani. Aia sunt putini sa stiti. Majoritatea celor care voteaza PSD azi sunt tinerii ! Cu cat realizam asta mai repede cu atat mai repede putem sa rezolvam ceva.
        • -2 (2 voturi)    
          nu e (Luni, 12 decembrie 2016, 23:46)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

          deloc incredibil ca au facultate, si in vest grosul libtarzilor tot din astia e format. Pe asta mizeaza si usr-ul lui nicusor si gotiu.
      • +14 (16 voturi)    
        Știți de ce? (Luni, 12 decembrie 2016, 14:31)

        SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui Cremenarul

        TSD. E cea mai mare organizație de tineret din țară. Fac petreceri destul de reușite, acțiuni de voluntariat bine țintite și cu expunere decentă (plantează copaci,ajută bătrâni, copii orfani, etc), exact așa cum ar trebui să facă o organizație de tineret social-democrat.

        Am sărit de 35 de ani, dar îmi păstrez ochii deschiși și există o explicație rațională pentru orice și adevărul e că PSD știe face politică și știe să spele pe creier generație după generație.

        Să nu fim ipocriți și să ne aducem aminte cum eram noi la 20 de ani și să acceptăm că nu ne gândeam la ce vom face la 35-40 de ani. Restul partidelor să ia exemplu de marketing de la TSD, fiindcă găleata cu ulei și făină se transformă în rave-party-ul gratis și ne mai omoară PSD 5 generații până ieșim din groapă.
      • -11 (15 voturi)    
        Batrane, nepotii is mai destepti ca matale ! (Luni, 12 decembrie 2016, 15:15)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Cremenarul

        Batrane, nepotii is mai destepti ca matale !

        I men no offence !

        Nepotii s-au simtit insultati cand "Sefa Cinstitilor" din Romania fura "doar 4%". Matale esti OK cu asta, ca asa ti-a spus Binomul.
        • -10 (12 voturi)    
          Adevarul ADEVARAT (Luni, 12 decembrie 2016, 17:12)

          Cremenarul [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          este ca aveti perfecta dreptate. Nepotii mei sunt foarte inteligenti/inteligente (doua sunt fete).

          Unul din motivele pentru care s-au decis sa voteze cu PSD-ul l-a constituit (si) zidul pe care l-au ridicat PNL-ul si dl presedinte Klaus IOHANNIS in jurul dnei dr. Laura KOVESI pentru a o feri de oprobiul public/de demisie in legatura cu furtul intelectual (PLAGIATUL) savarsit de aceasta.

          Nu este posibil sa aperi o persoana de-a ta care a comis o ilegalitate (dna dr. Laura KOVESI) si sa-i acuzi pe unii adversari politici ca fiind penali !?

          Sunt tare mandru de copii mei (doi baieti si doua fete) si de nepotii mei - toti admiratori ai PSD-ului !

          Eu cred ca - totusi - se va gasi un liberal adevarat care sa redea credibilitate si demnitate PNL-lui !
          • +5 (7 voturi)    
            pai (Luni, 12 decembrie 2016, 18:37)

            Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Cremenarul

            daca eu nu trec strada [e ;la trecerea de pietoni si tu omori un om, da amandoi am incalcat legea dar tu chiar pui egalitate intre cele 2 ?
            Mai tataie, nu vorbim de penali, in sensul ca si-au copiat tezele de doctorat ci de penali care au furat milioane ! De la tine mai nene !
      • +1 (3 voturi)    
        gresiti insa nu stiu ce! (Marţi, 13 decembrie 2016, 3:59)

        mucenic [utilizator] i-a raspuns lui Cremenarul

        Cunosc 6 tineri de aceasta varsta, parintii plecati din tara certati cu comunismul. Au primit educatie aleasa in universitati americane. Toti au votat democrat. Toti il detesta pe Trump, nu precum parintii. Cred cauza este educatia primita la scoala si lipsa problemelor economice; n-au mancat pe cartela, n-au mancat paine neagra decat daca a fost prescrisa medical, n-au mancat numai un fel de branza, n-au fost dati afara din facultate ca parintii erau medici, etc,etc. Cred ca in Romania este aceeasi problema. Daca au telefoane mobile inseamna ca nu fac foame si altfel ii doare in fund pe multi de politica: tata ma va descurca spun multi dintre ei. Trump a reusit in SUA fiindce situatia este mai tragica decat in Romania: Romania nu este invadata de ilegali, musulmani, puturosi care prefera welfare unei munci cinstite, ateisti, poponari, si alte curente de genul acesta. Cand asta va fi in Romania, atunci, probabil, se va trezi generatia 18 - 30.
    • +26 (28 voturi)    
      Confirm (Luni, 12 decembrie 2016, 10:06)

      Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      Ca membru al acestei generații, confirm că ar trebui să fiu cam ignorant (să nu spun prost) să fie nevoie să-mi explice cei mai în vîrstă de ce să votez.

      La 20 de ani, cei care au acum 50 de ani se băteau cu minerii. Acum celor de 20 ar trebui să le explici de ce să iasă din casă într-o duminică de decembrie însorită cu 10-15 grade? Din postura asta nu prea merge să critici numeroasele prostii ale generației anterioare.
    • +39 (43 voturi)    
      27 de ani (Luni, 12 decembrie 2016, 10:13)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      Si unde credeti ca au dus cei 27 de ani de "reforme" in invatamant? Exact aici. Tineri care nu inteleg lucruri esentiale, de bun simt, spiritul civic.
      • +6 (6 voturi)    
        las' ca inteleg sa cumpere subiecte la BAC (Luni, 12 decembrie 2016, 16:32)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Kevi

        si sa mearga in toale tari la scoala... in rest FB si fite
    • +13 (17 voturi)    
      bun! (Luni, 12 decembrie 2016, 10:33)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      bun comentariu ! din pacate,la nivelul educational de azi, nu cred ca vom mai vedea o actiune care macar sa se apropie de ce au facut oamenii in '89.
    • +20 (22 voturi)    
      generatia tanara (Luni, 12 decembrie 2016, 11:01)

      coloneze [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      a plecat la mall sau la munte, ca NA , ei sunt superiori unor treburi politice. in franta tineri de liceu participau activ la manifestari anti legea pensionarii spunand ca daca se mareste varsta de pensionare ei nu vor avea locuri de munca, ARATATI MI SI MIE IN ROMANIA O ASTFEL DE GANDIRE LA TINERI SI REUNUNT LA TOT. AU IESIT LA MITINGURILE COLECTIV SI ROSIA MONTANA PENTRU CA ,, DADEA BINE SA FII IN STRADA,, CI NU PENTRU CA CREDEAU IN CE SPUNEAU- ALTFEL NU SE EXPLICA DE CE NU AU IESIT SI ACUM. IN 2004 ERAM STUDENT SI AM STAT IN FRIG LA COADA DE LA GARA DE NORD 8 ORE CA SA NU IASA NASTASE, AVEAM PANTOFII RUPTII SI INGHETASEM, IERI A FOST O ASA FRUMOASA ZI DE VOTARE. generatia tanara daca e un concert merg cu miile, daca sunt votari stau acasa. ce sa le mai explice si partidele.
    • +4 (18 voturi)    
      Bai HN sunteti autisti???!!!! (Luni, 12 decembrie 2016, 11:28)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      Ba NU AU PUTUT VOTA si sunt foarte suparati pe asta!!!! Ce e asa de greu de inteles? Sunt plecati la munca in alte orase - stau in chirie si 99.9% nu au viza de flotant - 80% nu s-au putut duce efectiv la vot!!!
      Ma lasati-ma dracu cu nu se duc tinerii la vot - nu se duc ca NU POT!!!! Li se ingreuneaza pe cat posibil votul ba!!! De aia nu se duc!!
      • 0 (4 voturi)    
        voturi (Luni, 12 decembrie 2016, 12:35)

        nimrod [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

        Sunt si eu de aceeasi parere. La urma urmelor, dincolo de candidati se voteaza un partid sau altul.
        Nu conteaza, deci, unde votezi. Eu cred ca e de la comoditatea nespusa a legiuitorului si autoritatii electorale... Ii doare drept undeva...
      • +5 (5 voturi)    
        cei cu Rosia (Luni, 12 decembrie 2016, 14:01)

        RaduHH [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

        cei care au iesit pt Rosia Montana si Colectiv te asigur ca au fost la vot in proportie de 99%. Si 99% din miile de observatori fac parte dintre ei. Dar oameni buni, vorbim de cateva zeci de mii. Sunt cateva milioane sub 30 ani. Aia nu au dat 2 bani nici pe Rosia nici pe Colectiv. Nu infierati pe cine nu e cazul.
      • +2 (2 voturi)    
        Legi care nu favorizeaza votul (Luni, 12 decembrie 2016, 16:24)

        Ochiana [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

        ce e asta, cu votarea in localitatea de domiciliu ?!
        Au blocat accesul la vot a unei mari parti din populatie.
        Ce sa mai spun de aia din strainatate cand in 2.5 -3 milioane voteaza max. 150.000.
        Ce pretentii sa mai ai ?!
        Pana cand nu vor face niste legi care sa permita votul electronic, sa faciliteze accesul la vot ale celor din strainatate , vom avea o mimare a democratiei, o democratie gen PSD- cu alegeri locale intr-un sin gur tur- nu o democratie adevarata, asta e clar !
        • 0 (0 voturi)    
          exact (Luni, 12 decembrie 2016, 21:43)

          revo [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

          N-am inteles deloc de ce au procedat asa din moment ce verificarea unicitatii CNP-ului se putea facea instantaneu, in intreaga retea.
          Au trimis 2 mil. de voturi in strainatate, cand stiau bine ca multi nu au rezidenta acolo, nici acte, nici nimic!
          Acum stau si ma intreb: cine le-o fi sugerat acest sistem? Pentru cine a lucrat Ciolos, responsabilul cu organizarea alegerilor?
      • +6 (6 voturi)    
        Bla (Luni, 12 decembrie 2016, 19:00)

        Altcineva1 [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

        Da și nu...
        Eu unul (25 ani) m-am prezentat la vot in Brașov (acolo unde eram oficial repartizat) deși sâmbătă seara eram la Iași în turneu iar luni dimineața mi-am finalizat contractul de angajare în Cluj...ce vreau să spun este că se poate dacă există întradevăr voință.
    • +10 (10 voturi)    
      Tu glumesti, nu? (Luni, 12 decembrie 2016, 12:42)

      Atlas999 [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      Si tinerii de azi de la cine crezi ca au invatat? Cine i-a educat? Nu generatiile trecute? Nu cumva or fi acele generatii de vina pt. ca n-au fost in stare sa comunice cu ei, sa creeze legaturi puternice? N-au fost in stare sa-i faca sa gandeasca obiectiv, in loc sa cada prada gandirii conspirationiste de gen "vine soros", "toti e hoti", "n-are rost sa votezi". Dar de babacii care isi spala copiii pe creier tot timpul cu vechea zicala "n-ai cu cine vota" dar ei habar nu au nici cine candideaza si nici pentru ce? De ei ce zici?
      • +2 (2 voturi)    
        I-a educat presa progresista (Luni, 12 decembrie 2016, 13:13)

        Mihaitza_P [utilizator] i-a raspuns lui Atlas999

        cand le-a zis sa nu iasa la vot in 2012.
    • +4 (6 voturi)    
      asumati-va propriile esecuri (Luni, 12 decembrie 2016, 12:44)

      Mihaitza_P [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      Cred ca e greu sa infrunti realitatea traind numai in lumea virtuala. Cu cat mai tarziu cu atat mai dureros.

      Inca mai credeti in "idealurile" voastre, chipurile necomunicate corect multimii. Ii credeti pe toti prosti, voi asa zisele elite aflate in slujba "binelui". Acum tinerii sunt vinovati ca ati pierdut, tineri pe care i-ati alungat cu milioanele din tara.

      Voi l-ati facut pe Dragnea premier, impunand aceasta tema de campanie: aveti de ales intre Ciolos, om cinstit, si Dragnea om corupt care va mananca senvisurile. Si uite ca lumea a ales, Dragnea va fi prim ministru, nu se va impiedica de o lege de acum nu stiu cati ani, diniante de Constitutie.
      Dupa un asemenea vot popular record dupa 89, tot va mai ganditi ce combinatii si chichite legislative sa mai gasiti, voi marii luptatori pentru democratie, democratie pe care nu dati 2 bani cand nu va convine.

      Ma mir ca n-a aparut inca in online informatia ca rusii au manevrat softurile la alegeri, doar au facut-o in America, nu?
    • +4 (6 voturi)    
      Cu tot respectul, va contrazic! (Luni, 12 decembrie 2016, 12:48)

      Darianne [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      Fetele mele de 18 si 21 de ani au votat cu USR, una in UK, unde este studenta, cealalta in tara, unde studiaza in liceu. Sunt mandra de ele, dar dezamagita de unii colegi de liceu ai fetei mai mici, care au votat PSD-ul... eu ii vedeam pe tineri o forta care poate schimba vechiul val, se pare ca hidra comunismului are multe capete care se tot reinnoiesc pe masura ce incerci sa le decapitezi :(
    • -2 (4 voturi)    
      Suspiciune (Luni, 12 decembrie 2016, 14:15)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      Nu e singura prostie pe care o lanseaza dl Pantazi aici. Nu cred ca e o coincidenata, pare mai curand un ordin ca aceeasi prostie o spune si colegul lui DT in articolul alaturat, la fel de enorma, la fel de neargumentata, la fel de neadevarata si cam la fel formulata.
      Nu ma mai obosesc sa o numesc, dar atitudinea mi se pare DUBIOASA si ma face sa-i privesc pe ei cu oarecare suspiciune si cu mai multa retinere articolele lor.
  • -26 (40 voturi)    
    care pe care il frige la foc incet (Luni, 12 decembrie 2016, 9:29)

    U_swamp [utilizator]

    Optiunea pesedeului de mai "joaca" inca. Optiunea Cioloche s-a incheiat, har domnului!
    • +31 (39 voturi)    
      Ciolos & tehnocratii,intr-un an de guvernare !!!! (Luni, 12 decembrie 2016, 9:40)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui U_swamp

      Lista scurta revoblog.ro :
      Mai întâi a înfiinţat “comisia de tăiat hârtii”;
      Apoi a eliminat complet copiile legalizate;
      Desfiinţează taxa de timbru;
      Intabularea gratuită a terenurilor agricole !!!!!!!;
      193 de milioane de euro pentru programul “Şcoala pentru toţi”!!!!!;
      Toată lumea îşi poate plăti taxele online prin ghişeul.ro !!!!;
      De anul acesta se poate plăti cu cardul la ANAF;
      Scrisoare care l-a trimis pe Sebastian Ghiţă la DNA (Cristian Ghinea candidează acum pentru USR);
      Scutiri de impozite pentru cercetători, reduceri TVA în agricultură, preţul gazelor nu a mai crescut;
      Autorizaţii de construcţie pentru autostrăzi !!!;
      Reparaţii pentru firmele care nu îşi mai puteau recupera TVA-ul;
      Procedura de adopţie simplificată;
      Toate modelele de cereri şi formulare au fost reunite pe un singur site;
      Toate minunăţiile pe care GovITHub le-a făcut GRATIS (platformă digitală de petiţii, cazier auto);
      Bani pentru şomerii care-şi găsesc de muncă în alte localităţi decât cea în care locuiesc;
      Legea salarizării, creşteri pentru salariile mici;
      Rezultatele economice: 150.000 locuri noi de muncă, salaruiu mediu mai mare, creştere economică;
      Posibilitatea de a sesiza prin SMS cazuri de corupţie din sistemul sanitar;
      Pagină nouă pentru pentru Ministerul Sănătăţii;
      Au eliminat coada de la permise şi înmatriculări din Pipera. Coada pe care Tăriceanu o ocolea;
      Camere de video pentru a filma numărarea corectă a voturilor;
      Radar pentru a monitoriza în timp real prezenţa la vot (actualizat la fiecare 5 minute!);.........si.mai sunt
      .
      .
      .
      • -8 (12 voturi)    
        gata, s-a terminat campania (Luni, 12 decembrie 2016, 12:45)

        Mihaitza_P [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

        Postarile ulterioare nu se mai platesc.
        • +9 (9 voturi)    
          Sunt un voluntar trist,intr-o RO psdista (Luni, 12 decembrie 2016, 16:15)

          Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

          Proiecte surpate la propriu si demagogie desantata ( buni romani,mari ortodocsi,parinti de copii frumosi,doctorate fara numar, penali cu ghiotura samd )
      • +2 (4 voturi)    
        pai daca au fost legati la gura (Luni, 12 decembrie 2016, 12:46)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

        dar au menajat posturile canale TV si le-au permis sa-si verse laturile?
        Crezi ca toate astea se vad la Halene si Romania TV, fruntase la audienta?

        Pai cand a iesit Iohannis si a dat cu ANAF-ul de pamant, iar Ciolos l-a calcat in picioare in Parlament, lumea ce era sa inteleaga? ANAF-ul e rau, Halena e buna! SI USL TRAIESTE!!

        Dar, in fine, nu cred ca adevaratii vinovati pentru nenorocirea, care va veni urgent, se simt prea rau: Iohannis isi va castiga acum definitiv casa in instanta (trebuie recompensat pentru faptul ca i-a scos pe PSD-isti de la guvernare exact la momentul potrivit), Ciolos e liber sa acceada la alte functii in UE, PNL e in Parlament, Basescu e in Parlament, iar de Udrea si Ghita se va avea grija, ca doar ei pentru cine au lucrat cu spor? Nu pentru PNL si PSD? La cine s-au dus miliardele?
      • -3 (5 voturi)    
        inca nu te-ai prins de demagogie? (Luni, 12 decembrie 2016, 13:24)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

        193 milioane euro la "scoala pt toti"? bai nene, uite de aia ati pierdut, ca ati crezut toate minciunile lui Ghinea. E un ghid lalait cateva luni (intarziat toata vara, 3 luni), facut praf, deja la al doilea Corrigendum si cu o prelungire de apel si te doare capul doar cand citesti ghidul, scrierea unui proiect e o aventura si pericol medical pt sanatatea mintala a celor care scriu. Pana sa ajunga banii aceia la "scoala" treb sa treaca (PSD-istii!) proiectele si sa demareze...mai trec minim 6 luni. Asta e doar una din minciunile lui Ghinea & Ciolos, decontate din greu de la vot. Coada de la permise a stat bine-mersi un an tehnocrat, a fost eliminata de abia in Dec, dupa mult scandal in presa, ca ei, tehnocratii, nu s-au "simtit". Deci, care e meritul lor, ca sub presiune publica au inteles sa faca ceva?1 Asa faceau si vor face si la PSD. E asta vreun merit major?! Cresterea economica rezida din cresterea consumului, datorita relaxarii fiscale pe masurile luate de....Ponta (pana si Ciolos a recunoscut asta). Daca si celelalte or fi cam la fel...nici nu ma mir ca nu i-a votat lumea. Bine ca e o masa critica de manipulabili si pt USR. Continuati, continuati, va rog, sa ignorati adevarurile, in scurt timp veti ajunge ca M10-Irelevanti.
        • +4 (4 voturi)    
          Ponta si guvernarea,kazahul si 600 mil.$ (Luni, 12 decembrie 2016, 16:12)

          Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

          La ce triste experiente am avut cu FSN&PDSR&PSD,scapa cine poate din tzara asistatilor sociali si a absolventilor Abramburicii !!
    • -8 (16 voturi)    
      Un fiasco neplanificat ! (Luni, 12 decembrie 2016, 10:02)

      Cremenarul [utilizator] i-a raspuns lui U_swamp

      Stimate domnule Gazuldebasescu,
      Aveti perfecta dreptate. A disparut inca o optiune in care am crezut: OPTIUNEA IOHANNIS !
      Una din cauzele caderii dlui Klaus IOHANNIS si a PNL-ului o constituie sprjinul iresponsabil acordat JUSTITIEI POLITICE SELECTIVE promovate samavolnic de dna dr. Laura KOVESI !?
      Sper ca noua administratie va reusi sa impuna o JUSTITIE NORMALA - IMPARTIALA si - mai ales - ECHIDISTANTA d,p.d.v. POLITIC !
      • +4 (8 voturi)    
        echidistanta d.p.d.v. politic (Luni, 12 decembrie 2016, 12:37)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui Cremenarul

        insemnanad urmatoarele:

        prin Lege Organica, avizata cf. legii de Presedentie, se interzice primirea de denunturi, anchetarea, judecarea si condamnarea vreunui membru de partid, indiferent de la ce partid este, inclusiv a celor infiintate cu 3 membri, a rudelor de la gradul 1 la 5 si pedesirea exemplara a celor vinovati de inoportunarea politicienilor, adica: capul, securea, tipsia!
        Cam asta va fi justitia echidistanta politic.
  • +17 (23 voturi)    
    o generatie de puturosi care isi merita soarta (Luni, 12 decembrie 2016, 9:39)

    garminman300 [anonim]

    Am votat din diaspora pt reforma iar generatia de tineri puturosi si iresponsabili din Romania ce a facut? Va meritati soarta!
  • +13 (17 voturi)    
    Unde-i lege e tocmeală? (Luni, 12 decembrie 2016, 9:41)

    c.radu [utilizator]

    La ce bun să mai avem legi, dacă le putem schimba după cum ne convine? Chiar dacă ar vrea să-l numească premier pe Dragnea, Iohannis nu poate, și nu doar din considerente morale personale, ci pentru că este statuat prin lege. Nici n-ar trebui să intre în discuție. Chiar și votanții PSD nu l-au votat pe Dragnea ca premier. Au votat partidul, care are acum datoria să găsească un premier conform cu legile.
    E greșit să considerăm că Dragnea trebuie să fie premier în pofida condamnării penale pentru că așa vrea țara, deși legea interzice.
    • +9 (9 voturi)    
      Iohannis garant al legii (Luni, 12 decembrie 2016, 11:07)

      c.radu [utilizator] i-a raspuns lui c.radu

      De altfel, datoria lui Iohannis, mai ales acum, este garantarea respectării legilor.

      P.S. Nu-mi pot explica de ce Hotnews a găzduit publicitate electorală pentru PSD. Există vreo obligație legală în sensul de a nu avea dreptul să refuzi pe nimeni?
  • +7 (17 voturi)    
    Cea mai buna optiune (Luni, 12 decembrie 2016, 9:45)

    Martinezu [utilizator]

    este emigrarea.
    Tara asta e un balamuc iar populatia isi merita soarta.
    Pe de o parte se plange ca e rau dar voteaza aceiasi nemenici sa ne conduca. Ba mai mult, cu cat e mai hot cu atat este mai indragit.
    Sper , ca si dupa alegerile din '90, pentru toti votantii PSD care acum exulta ca le-au iesit favoritii, sa simta pana in maduva oaselor ce inseamna victoria lor.
    Sa moara prin spitale, pe sosele rupte, sa traiasca dintr-o galeata de malai, sa se inece la inundatii si sa moara de frig iarna.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu iti pot da plus (Luni, 12 decembrie 2016, 15:05)

      Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      din considerente morale, nu doresc moartea sau raul nimanui, dar inteleg perfect frustrarea ta si lehamitea. Deja am emigrat. Tot din cauza PSD.
  • 0 (16 voturi)    
    pmp filtru democratic???:))) (Luni, 12 decembrie 2016, 9:54)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Pai astia sunt toti penali in frunte cu tartorele basescu, credeti ca au interes sa apere statul de drept, democratia, justitia???
  • -7 (19 voturi)    
    de vina sunt generatia a doua si a treia,nu tineri (Luni, 12 decembrie 2016, 9:58)

    Ghita2016 [utilizator]

    Vina o poarta generatiile de la 50 de ani in sus,dinozauri fara cap si fara minte care au grija sa-si pedepseasca generatiile tinere pentru ca nu sunt ascultatori.Generatia de dinozauri sau de saurieni sunt comunistii inraiti,excrocii,hotii,perversii care in comunsm au trait ca belferii chiar daca nu au fost milionari si care vor sa tina tara asta in aceasi marasm si mizerie morala.Aceasta generatie iese permanent la urne si voteaza ca niste cretinoizi PSD-FSN .Poporul isi merita soarta si meritam s ane inecam in mocirla pesedista si sper ca Europa s ase trezeasca si sa ne arunce ,inapoi,in mocirla ruseasca de unde am iesit cu greu .Nu meritam nici o clipa libertatea si civilizatia vestica! Suntem un popor de neispraviti,lenesi si betivi care atata poate emite-PSD.
  • +12 (18 voturi)    
    Nu sunt de acord. (Luni, 12 decembrie 2016, 10:03)

    Tze [utilizator]

    Din discutiile purtate cu colegi de genul, nici daca ar fi venit un candidat sa-i explice jumatate de zi ce si cum, tot nu ar fi mers la vot, pentru ca sunt niste miserupisti care au impresia ca daca nu voteaza, nu sunt deloc implicati (cu timpul impartit intre lucru, party-uri si gaming, nu mai au timp sa se gandeasca si la lucruri de astea). Si eu cred ca generatia asta e pierduta, si din nou ajungem la problema educatiei. Daca nu esti invatat de mic ca e important sa votezi, cresti mare, ajungi hipster si nu votezi sa nu fi mainstream...
    • +10 (10 voturi)    
      .... (Luni, 12 decembrie 2016, 12:09)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Tze

      Mainstream e sa nu votezi dupa cum arata cifrele :). Chiar ma gandeam aseara ca daca vom continua asa cu absentele UDMR-ul are sanse sa ajunga la 40% la un moment dat.
      • 0 (0 voturi)    
        Asta (Luni, 12 decembrie 2016, 20:43)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        chiar în situația în care maghiarii s-ar prezenta la vot în proporție de numai 40 %.
        Mai observ acum că principalii „ vinovați” nu mai sunt teleormănenii, pensionarii și moldovenii, ci tinerii.
        Oameni buni, treziți-vă. Este un fapt de viață care trebuie luat ca atare.Această așa zisă dezbatere nu are alt rost continuarea dezbinării.
        • 0 (0 voturi)    
          . (Luni, 12 decembrie 2016, 22:32)

          ionv [utilizator] i-a raspuns lui ionv

          „ alt rost decât...”
  • +4 (12 voturi)    
    hm (Luni, 12 decembrie 2016, 10:04)

    matrix reloaded [utilizator]

    1. cine sunt cei care nu au iesit la vot? - pe procente,varsta,urban/rural- iar analistii (adevarati) sa spuna de ce nu au iesit la vot, ca sa intelegem cu totii cine sunt cei care (de fapt) au pus umarul la actuala stare de fapt.

    2.cine sunt cei care au votat PSD ? - pe procente,varsta,urban/rural- iar analistii sa spuna de ce voteaza oamenii astia PSD de 28 de ani in mod robotic si fara nici un fel de perturbare .

    e ceva straniu.trebuie sa fie o explicatie.

    probabil aici trebuie muncit de catre cei care spun ca fac politica .daca rezolva chestiunea asta pot fi numiti politicieni, altfel ramin niste tiriplici sau clovni care joaca intr-o eterna tragicomedie.

    si o intrebare:
    Cand incep sa realizeze nataraii care fac politica in tara asta ca este necesara o lege ca toti cei apti de vot sa fie obligati sa iasa la vot?( inteleg ca PSD a castigat cu 20% din electorat( adica jumatate din cei 40% care au iesit la vot)).
    • -1 (1 vot)    
      nu permit nimanui sa ma oblige sa votez (Luni, 12 decembrie 2016, 17:32)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui matrix reloaded

      ala e un drept, atat! scoate-ti prostia asta din cap!
      • +3 (3 voturi)    
        bine (Luni, 12 decembrie 2016, 18:47)

        matrix reloaded [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        hai ca trebuie vorbit cu penalul sef al PSD sa va faca voua o lege astora pentru care trebuie permisiunea votantului ca sa iasa lumea la vot...:))))

        iei si pastile sau tragi cateva fumuri si totul e gata?

        naivule, nu vezi ca de ~30 ani astia in jurul tau incearca democratia participativa si romanul e in continua lehamite despre viitor?
        wake-up , plaiesule.

        "winter is coming,I've told you."
  • -10 (12 voturi)    
    ma doare exact in cot de optiunile Ciolhanisului (Luni, 12 decembrie 2016, 10:06)

    revo [utilizator]

    Stai linistit, optiunea lui a fost facuta cu mult imp in urma - e cu sortuletul la nemti si cu carnetul rosu la Varan, e aparat pe toate flancurile.
    Asa ca acum chiar poate sa faca "un alt fel de politica", "pas cu pas", asa cum ne-a anuntat de la bun inceput. Pas cu pas va urma calea trasata de seful lui direct, Varanul, care va fi si el eliberat mintenas.

    Problema este ce optiuni mai avem noi, restul, in afara de cel cu funia si sapunul.
  • +10 (14 voturi)    
    Iohannis trebuie sa impuna un premier curat (Luni, 12 decembrie 2016, 10:12)

    banel [utilizator]

    Adica nu Dragnea, nu Tariceanu, Ponta sau alt penal dovedit sau cu dosar pe rol.

    Orice alta optiune inseamna dezastru pentru credibilitatea dreptei.
    • +3 (3 voturi)    
      Orice optiune ilegala e dezastru pt credibilitatea (Luni, 12 decembrie 2016, 11:08)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Romaniei in primul rand! Ca sa nu mai spun de relatiile informale in UE
      • -1 (3 voturi)    
        cui ii pasa? (Luni, 12 decembrie 2016, 12:13)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        Cand, rand pe rand, cad toate democratiile sub asaltul impostorilor, cui ii mai pasa ce se intampla aici? Ba e foarte bine, suntem in trend!! Vira Est!!!!!
  • -15 (29 voturi)    
    eșec (Luni, 12 decembrie 2016, 10:21)

    Mazeta [utilizator]

    Rezultatul dezastruos obținut în alegeri ar trebui să o determine pe Laura Codruta Kovesi să-și prezinte demisia.
    • +8 (10 voturi)    
      De ce? (Luni, 12 decembrie 2016, 11:36)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Inca mai inghim gogosile astea cu politia politica? Chiar nu e evident cat s-a furat din '90 incoace?
      Uita-te la nivelul de trai din judetele din sudul tarii aflate de 26 de ani sub PSD. Nu-ti spune nimic saracia si lipsa de educatie de acolo?
    • +4 (4 voturi)    
      CE ARE ...CU PREFECTURA ? (Luni, 12 decembrie 2016, 16:25)

      arheopterix [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Mazeto esti dus cu pluta ! S mai visezi si urat !
  • +8 (10 voturi)    
    Eu am o ..... (Luni, 12 decembrie 2016, 10:25)

    polonyca [utilizator]

    ........... recomandare pt d-nul pPantazi... priviti cu atentie harta postata pe siteul vostru !!! Sunt sigur ca aveti vederea ok si nu va banuiesc de daltonism !!! Ce alte comentarii sa mai facem ??? Despre ce sa mai vorbim ???
  • +12 (16 voturi)    
    Hă? (Luni, 12 decembrie 2016, 10:28)

    CosminMaricari [utilizator]

    Cum adică opţiunea Dragnea premier este "perfect legitimă" din moment ce ar însemna încălcarea legii? România este stat de drept sau ochlocraţie? Nu vă jucaţi cu vorbele, dle Pantazi...
  • +1 (17 voturi)    
    Corectie: Base va fi opozant din celula (Luni, 12 decembrie 2016, 10:34)

    jackalphonse [utilizator]

    Serios ca a sosit timpul.
    Cat despre vot, am mai auzit si alta data de apocalipse, dar n am vazut niciuna mai mare decat cea in care ne tot desfasuram dupa 1989 incoace.
  • +10 (26 voturi)    
    Ginduri (Luni, 12 decembrie 2016, 10:35)

    AFP [utilizator]

    Aseara tirziu ma gindeam inainte sa adorm cum se face ca fruntase la vot sint judetele din sudul tarii, tocmai cele cu procentul cel mai mare de analfabeti declarati (vezi unul din articolele HotNews de zilele trecute), care nu au habar ce anume se voteaza si abia pronunta numele institutiilor precum Parlament - Senat/Camera deputatilor, dar sint prinsi de febra simtului civic de fiecare data, ies din catunele lor si prin noroaiele de sezon gasesc sectia de votare.
    Si voteaza cu mare spor de 27 de ani, numai cu secaturi impostoare care isi trag semintia din fosta ciuma rosie.
    Si dupa fiecare anunt al rezultatelor electorale un nou val de oameni tineri care isi vad viata irosita intr-o tara ruinata si condusa de mafioti se mobilizeaza sa plece din tara ( a fost si cazul meu acum vreo 15 ani)

    Ma gindesc ce-o fi in sufletul celor care mai sint inca in viata dar care si-au vazut familiile decimate in inchisorile comuniste, care si-au vazut agoniseala de-o viata a familiei lor furata de comunisti, care au trait in umilinte fara margini timp de decenii uitindu-se (inca) la mafiotii care ii conduc si la secaturile care beneficiau de privilegiile regimului de seva sovietica. Ce-o fi in sufletul lor uitindu-se la rezultatele acestor alegeri?
    Trec cu vederea amarul cu care observ eu ce s-a intimplat si ce se intimpla in Romania de ceva decenii. M-am salvat la timp, as zice. Dar ma gindesc la parintii mei care mai sint inca in tara.

    Fetita mea de 5 ani s-a intors de la scoala acum citeva zile si mi-a declarat ce aflase ea in ziua cu pricina: 'sa stii ca nu exista oameni prosti! Asa ne-a spus doamna. Toti oamenii (copiii) sint inteligenti si trebuie sa ne comportam cu toti din jur cu respect..'
    Teoria asta trebuie sa mearga aici in coltul asta de lume unde e scoala ei.
    Cit pentru Romania eu am oaresice indoieli...
    • +4 (6 voturi)    
      Eu ma gandesc (Luni, 12 decembrie 2016, 12:16)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui AFP

      cine ti-o fi fi dat minus? Aaaa? Sa fie ala care-a votat PSD? Da, un inteligent.
    • +9 (9 voturi)    
      Cam asa (Luni, 12 decembrie 2016, 14:36)

      oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui AFP

      Cam asa gindeam si eu aseara, lovita de o criza de colecist dupa ce am vazut exit pollurile.
      In 20 mai 1990, implinisem 18 ani de nici o saptamina, si abia asteptam sa merg sa votez contra "emanatilor" revolutiei.
      Apoi am plecat din tara, la fel ca atitia altii satui de bunastarea din Romania.
      Am votat si ieri, la ambasada, insa acum ma intreb daca mai are sens sa o fac in viitor. Poate ca nu mai este treaba mea sa incerc de aici sa ii salvez pe romani de ei insisi.
      Parintii mei (de 80 de ani tata, 75 de ani mama), au binevoit sa mearga sa voteze (anti rosii, cum au facut-o intotdeauna), dar sora mea nu a gasit de cuviinta sa o faca, Ea e 'dezamagita' de toti candidatii. Eu insa sint dezamagita de ea, si de toti care se ascund dupa principiul "n-am de ce sa votez, nici un candidat nu ma reprezinta". Nici eu nu ma simt bine si corect reprezentata de cei pe care i-am votat, dar stiu sigur impotriva cui votez din '90 incoace.
      • +1 (1 vot)    
        are sens sa continui sa votezi (Luni, 12 decembrie 2016, 17:34)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui oopsie_daisy

        pentru constiinta ta si ca sa nu iti para rau mai tarziu
  • +17 (19 voturi)    
    Stati putin! (Luni, 12 decembrie 2016, 10:38)

    Veetor [utilizator]

    Stati putin! De ce luam in considerare nominalizarea lui Dragnea cand legea spune clar ca nu are ce cauta acolo?

    Iohannis ar trebui sa faca exact ce spune legea: sa-l trimita pe Dragnea la plimbare. Daca ar face altceva ar fi o incalcare flagranta a legii.
    • +8 (8 voturi)    
      Dragnea sau altul, (Luni, 12 decembrie 2016, 12:15)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Veetor

      ce mai conteaza? Un PSD-ist necondamnat este un PSD-ist neprins!
    • +1 (3 voturi)    
      care lege? (Luni, 12 decembrie 2016, 12:19)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Veetor

      Aia facuta de penali, in Parlamentul Penalilor? Crezi ca indrazneste Iohannis sa ia atitudine cand i-or tranti aia nominalizarea pe masa? Daca n-a facut-o Basescu, care jurase ca nu-l pune pe Ponta, ti-ai gasit malai marele sa faca pe viteazul. Pai, pana la 1 ianuarie, putem sa organizam si alegeri de presedentie, stii?
  • -1 (11 voturi)    
    dle Pantazi, (Luni, 12 decembrie 2016, 10:47)

    victor L [utilizator]

    nu mai faceti pe analistul onest din moment ce la HN folositi cenzura.
  • -6 (10 voturi)    
    campania de instigare rasista din presa continua (Luni, 12 decembrie 2016, 10:56)

    eucomentez [utilizator]

    "UDMR va continua politica de agasare a majoritatii romane."

    Care politica de agasare? Va referiti la campania de instigare la ura impotriva ungurilor din presa romaneasca?
    • +3 (3 voturi)    
      nuuuu. (Luni, 12 decembrie 2016, 13:04)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Vorbim de atentatele pregatite de unguri
  • +3 (5 voturi)    
    Nu a fost o competitie fair play (Luni, 12 decembrie 2016, 11:05)

    Piru [utilizator]

    PSD a castigat pentru ca a mizat pe un discurs nationalist plin de neadevaruri, antieuropean; ceea ce PNL nu si-a permis (PNL este un partid national nu nationalist). Nu a fost o lupta fair play. In aceste conditii nu cred ca se poate reprosa scorul obtinut de PNL
    • +8 (8 voturi)    
      Se poate reprosa prezenta lui Gorghiu (Luni, 12 decembrie 2016, 12:01)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Piru

      o i n c a p a b i l a. Cand au pierdut Bucurestiul cu nominalizarea incredibila a lui Munteanu, au pierdut alegerile!
      • -2 (4 voturi)    
        da (Luni, 12 decembrie 2016, 12:25)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        Munteanu la Bucuresti (macar daca ar fi fost unul onest, dar era securist), si Ciolos prim-ministru. Tot PNL-ul n-a fost in stare sa gaseasca niste indivizi carora sa nu le atarne tinichelele de coada.
        Dar alegeriler le-au pierdut din 2012, de cand au intrat in silentio stampa si nu l-au taxat pe Ponta, desi ar fi avut ocazii zilnice.
        Eu chiar ma mir ca mai exista aceasta "familie", numita PNL. Vor disparea discret, ca si jumatatea lor, PDL. Se vor contopi, rand pe rand, cu partidul lor mama, PSD, ca de renuntat la cascaval nu vor renunta. USL TRAIESTE!!
    • 0 (0 voturi)    
      A fost cât se poate de fair. (Luni, 12 decembrie 2016, 22:41)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui Piru

      Atacurile murdare au fost din toate părțile.
      Nimeni nu a avut un discurs antieuropean, ba dimpotrivă ( mă refer la partidele care au trecut pragul electoral).
      Promisiuni fără acoperire au făcut toți.
      Din păcate ori din fericire și acum s-a votat mai mult împotrivă decât pentru.
  • +7 (11 voturi)    
    Alegeri (Luni, 12 decembrie 2016, 11:11)

    ady77 [utilizator]

    Buna ziua.
    Din pacate, dl.presedinte a ales calea mutului, nu sa implicat in campanie deloc, iar peste 2 ani va fi decontarea din pacate.
    Ca sa mai dreaga ceva, ar fi respingerea propunerii de premier a lui nea Liviu, cu riscurile de rigoare.
    Dl. Ciolos cand a lansat mesajele de sustinere ptr. liberali, sau USR, cartile erau cam facute deja. Bratianu se cam rasuceste in mormant, cand vede PNL-ul din ziua de azi, cand nici ei nu stiu ce vor si cu cine vor.
    Aici nu e vorba de generatia 18-30, aici e vorba de fiecare in parte, si ce asteptari ai de la tine ca om in primul rand. Daca iti place sa iti vezi parintii cum intind mana, ptr. o sticla de ulei, si un kg de zahar la 4 ani, atunci cu alea ramai. Sa speram ca nu ne apropiem mai mult de R. Moldova d.p.d.v. politic, ca la culoare politica din pacate sa cam facut
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Luni, 12 decembrie 2016, 12:17)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Cand il pui pe Atanasiu pe primul loc la Buzau(judet rosu) nu stiu ce speri, sincer. Chiar nu gaseau nicio figura locala cunoscuta? Sau au zis ca la Buzau sunt apreciati astfel de oameni? Abia am reusit rudele sa voteze pentru ca li se paruse bataie de joc nominalizarea acestui penal de catre PNL. A, da si PMP in acelasi judet aveau pe primul loc pe fiul fostului presedinte CJ(Mocanu care s-a certat cu PSD). Au impresia ca oamenii sunt prosti? Deja au avut scoruri prea mari.
    • -2 (4 voturi)    
      nu, Iohannis (Luni, 12 decembrie 2016, 12:31)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      e garantat Varanul. Il vor pune si peste 4 ani, ca e un individ prea bun pentru ei: absent, molau, fara verb, preocupat doar de lux si de averea personala, acceptat de Germania (asta ajuta mult, nu vor fi critici din partea alora), tolerat de americani, ca de acum le este perfect indiferenta zona Marii Negre si a Europei, in general; purtator de sortulet este - si nu se atinge nimeni de ei; evreilor le-a dat tot ce au cerut si-o sa le mai dea, in concluzie: e bine pentru el.
  • +6 (6 voturi)    
    Liberalii... (Luni, 12 decembrie 2016, 11:42)

    MichiuStefan1 [anonim]

    Liberalii au fost sanctionati -pe buna dreptate-de electorat.Ce este de neinteles cum de un partid in cea mai mare parte responsabil de starea actuala a Tarii nu este sanctionat, ci din contra, premiat! Cum de locuitorii unui judet pe care "Steaua' de azi a acestui partid l-a condus 10 ani,cunoscand starea mizerabila in care se afla, au votat in masa acelasi domn Dragnea?Ce au asteptat liberalii- de ce nu au propus ei, partid de dreapta, o lista cu reducerea de taxe inclusiv cea de stalp si pe benzina?De ce au marsat cu PSD la legi electorale care-i dezavantajeaza?Liberalii si-au meritat-o -dar noi ce vina avem de suntem pusi in situatia de a suporta probabilele abuzuri ale celei mai toxice formatii politice?PNL-prin prostie, dezinteres,lipsa de combativitate sunt principalii vinovati ai dezastrului politic de azi, cu probabile grave repercusiuni pentru amarata asta de Tara!
  • +7 (11 voturi)    
    O optiune (Luni, 12 decembrie 2016, 12:18)

    FairPlay [utilizator]

    Ieri mi-am dus fiul de 9 ani la vot. I-am explicat ca asa cum el are de facut teme la scoala, si eu am o tema de facut duminica si trebuie sa votez.

    Va rog sa nu mai dati vina pe invatamant, educatia se face in primul rand acasa!
  • +5 (7 voturi)    
    bun simt (Luni, 12 decembrie 2016, 12:37)

    cetatean neturmentat [utilizator]

    Domule Pantazi, autismul nu este un adjectiv.
    un tata de copil autist
    • 0 (0 voturi)    
      l-am auzit si pe Johannis (Luni, 12 decembrie 2016, 19:39)

      nu-conteaza [utilizator] i-a raspuns lui cetatean neturmentat

      folosindu-l ca adjectiv. Sunt pur si simplu nesimtiti si nu au abc-ul comunicarii. Dar sunt mari moralisti.
  • +9 (9 voturi)    
    Suntem o tara de ipocriti (Luni, 12 decembrie 2016, 12:52)

    Atlas999 [utilizator]

    Toti spuneti ca vinovati sunt tinerii pentru ca nu au iesit la vot, dar cine i-a educat? Nu voi astia care va plangeti de ei? Cine i-a spalat pe creier ani la randul cu "n-are rost sa votezi", "nu stiu cine candideaza dar oricum n-ai cu cine", "toti sunt hoti", "imi anulez votul ca eu sunt mai inteligent decat toti" s.a.m.d? Cine nu e in stare sa le ofere ganduri rationale? Sau sa le ofere un stil de viata sanatos, cu mancare sanatoasa, exercitii s.a.m.d? Sunteti toti parinti si bunici model? N-aveti nimic sa va reprosati?

    Sunteti niste ipocriti. Aruncati toata vina pe tineri (si e si vina lor, intr-adevar) doar ca sa va spalati voi mainile. Asta e rusinos.
    • 0 (0 voturi)    
      O diversiune. (Luni, 12 decembrie 2016, 22:46)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui Atlas999

      Vor să schimbe placa învechită cu pensionarii, moldovenii, oltenii.
  • +7 (7 voturi)    
    bataie de joc (Luni, 12 decembrie 2016, 12:54)

    paulst [utilizator]

    Este o bataie de joc din partea tinerilor care nu au iesit la vot. Un popor de lasi si puturosi care sunt curajosi doar din spatele calculatorului sau in discutii interminabile legate de starea natiunii!
    Am votat din dispora si desi nu traiesc in tara ma intereseaza ce se intampla la noi.
    Este incredibil cum acest tineret care se plange de toate si asteapta solutii salvatoare de la altii nu se mobilizeaza pentru a face o schimbare! Ce sa mai, daca nu esti dispus o data la 4 ani sa iti sacrifici 1-2 ore pentru un vot nici nu vreau sa ma gandesc ce se poate intampla in cazul unui razboi. Nu exista spirit civic, trebuie sa fie un tatuc ceva care sa ne arate calea si sa ne duca de mana la vot, eventual sa voteze in locul nostru si noi suntem fericiti ca nici macar sa mai gandim nu trebuie - ce sa ne mai plangem ca murim prin spitale, ca nu avem bani sa traim, ca nimic nu merge bine?
  • +2 (4 voturi)    
    optiune (Luni, 12 decembrie 2016, 13:10)

    vodatepes [utilizator]

    Optiunea e una simpla : BILET TAROM CLASA ECONOMIC DUS. calatorie spancenata.
  • +9 (9 voturi)    
    Medicamente (Luni, 12 decembrie 2016, 13:20)

    UnObservator [utilizator]

    Oameni buni,

    dupa 27 de primaveri nu contenesc a vedea acelasi sindrom de a da vina pe presedinte. Voi nu sunteti intregi la minte? Cand citesc ce se scrie pe aici ma iau durerile de cap mai ceva decat atunci cand ma uit la harta rosie..

    Stimati cetateni, daca pana acum nu ati inteles ca nu este rolul presedintelui sa se implice in sau sa faca campania unui partid, e groasa rau. Asta in frunte cu autorul articolului. Mai mult, daca pentru anumite situatii precare din diverse domenii la nivelul tarii, tineti mortis sa-l trageti la raspundere pe presedinte, e din ce in ce mai grav. Nu in ultimul rand, ma ia cu lesin cand va aberatii de soiul: avem un presedinte mut sau autist sau mai stiu eu ce apelative mai gasiti de cuviinta sa-i alocati.

    Fara discutie, omul are gafele lui, reusitele lui, dar, ma vad nevoit sa repet, nu e treaba lui sa faca scandal. Ca romanului ii place scandalul, e alta poveste. Pentru asta avem opozitie. Sunt totusi curios in 2-3 ani ce iepuri vor mai scoate baietii de serviciu din joben, ca sa laude o parte sau alta din aceasta clasa politica infecta care a ramas mai departe la butoane.

    Ori sunteti ignoranti, ori nu aveti habar ce vorbiti. In loc sa-i trageti de maneca pe cei care dorm prin parlament sau prin administratie, voi ii votati innoit. Drept dovada, cele 3 partide care probabil ca vor colabora in urmatorii trei ani intrunesc ~75% din candidatii cu probleme in justitie. Felicitarile mele! Tipic!

    In incheiere, as dori sa clarific faptul ca PNL a pierdut pe mana lor, nu datorita presedintelui. Insa cei care au fost dezamagiti de ei si au ales PSD ca alternativa au reusit doar atat: in minunata lor incercare de a ii opri pe acesti indivizi de la saparea gropii Romaniei, au schimbat doar lopata.

    Ps. Cat despre incalificabila absenta de la vot, cuvintele sunt de prisos. Totusi, cand ignori vadit acest aspect al educatiei generatiei tinere, nu poti astepta rezultate marete. Sau asta a fost scopul de la bun inceput?
    • +2 (2 voturi)    
      Totusi, ... (Luni, 12 decembrie 2016, 19:13)

      n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui UnObservator

      Avem o Constitutie absurda in ceea ce priveste puterea executiva. Este revoltator de stupid sa insistam sa o respectam in litera ei. Daca o norma e stupida, trebuie sa o recunoastem deschis si sa o schimbam, si nu sa ne contorsionam judecata dupa stupizenia acelei norme.

      Iohannis are 6,3 mil din 11,7 mil de voturi. Are o legitimitate, data de voturi, foarte aproape de a intregului viitor parlament (40%*18 mil=7,2 mil). In Constitutie, este sef al statului, deci parte a Executivului. Am investit un capital de incredere in o persoana pt. o anumita directie a politicii. Nu pentru a ne uita cu incintare la un amfitrion de ceremoniale. Evaziunea (nefiscala) lui Iohannis nu face decit sa confirme inutilitatea votarii, nu crezi?
      Mai e ceva: presedintele are agenda lui. Executivul rezultat din alegeri parlamentare are agenda lui diferita de a presedintelui. Cum impaci situatia asta?
      Iohannis, desi are voturi doar pt. el cit tot parlamentul, in scrutin separat, desi are prin Constitutie rol crucial in puterea executiva, trebuie sa fie incurajat sa stea si sa observe sau sa rosteasca discursuri motivationale la seminarii? Daca e asa, atunci data viitoare sa ni se spuna inainte ca mergem sa votam un domn (doamna) al carui simplu rol va fi sa ne felicite de Anul Nou.
      • +1 (1 vot)    
        Da si nu (Luni, 12 decembrie 2016, 20:06)

        UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui n.dumiritu

        In mod cert constitutia trebuie actualizata. Presedintele trebuie sa fie echidistant. Asta nu inseamna ca trebuie sa fie inert, adica ce insinuati mai sus, ci ca trebuie sa sanctioneze derapaje si sa medieze conficte. In niciun caz sa faca campanie electorala pentru unii si altii. V-as ruga sa nu ridiculizati ceea ce face presedintele strict din considerentul ca nu se implica in batalia politica. Judecand dupa cum sunt structurate legile in momentul de fata, e mult mai normal asa. In cazul in care presedintele si guvernul apartin unor formatiuni diferite, se cheama coabitare si se datoreaza mandatelor de lungime diferita.

        Totodata, daca ma intrebati pe mine, presedintele ar trebui, fie sa aiba un rol simbolic (vezi Germania sau Austria) fie sa aiba un rol central in executiv (vezi SUA). Orice cale de mijloc nu are urmari sanatoase din punctul meu de vedere. Aici ar trebui sa intervenim cu modificarea constitutiei.

        In fine, in opinia mea si acest vot pe liste e o tampenie. Votul trebuie sa fie uninominal, sa votezi persoana care, aparent, sa-ti reprezinte interesele in parlament. Deputatii sa fie alesi la 2 ani, senatorii la 4. Mi se pare o masura buna pentru a da un cuvant populatiei, in special atunci cand un candidat/partid nu-si respecta angajamentele. In final, redus numarul de parlamentari. 380-400 mi se par arhisuficienti raportat la populatia Romaniei.

        In orice caz, ce insir eu aici sunt vise umede, fara vreun orizont de aplicabilitate intr-o tara ca a noastra..
      • +1 (1 vot)    
        Doamna (Luni, 12 decembrie 2016, 22:51)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui n.dumiritu

        Clinton avea vreo 2 milioane de voturi în plus, parcă. N-au schimbat constituția.
        Și nu este deloc stupid să respecți Constituția în spiritul și litera ei.
  • +5 (5 voturi)    
    sa fim corecti! (Luni, 12 decembrie 2016, 13:41)

    ..13 [utilizator]

    OAMENII NU PREA AU IESIT LA VOT!

    1. Acolo unde a castigat sau procentele oponentilor P$Dului au fost apropiate de cele ale partidului in toate - prezenta la vot a fost extrem de slaba!!!!

    PNL si USR au mobilizat slab electoratul lor!
    Sa fie clar!

    2. In judetele traditional rosii unde presiunea penalilor de la P$D a fost maxima s-a ajuns la scoruri de prezenta dfe 60% - aici au pierdut partidele cu ifose...

    Presedintele aici chiar NU ARE VREO VINA!
    Vina apartine cetatenilor si partidelor!

    Singura acuza este ca mesajul Presedintelui de a merge la vot nu a fost sau daca a fost, io nu l-am auzit, nu a razbatut pana in inima cetateanului.

    Lipsa de preocupare costa ENORM!
    Lucru manual se chema ceea ce se intampla acum!
    Adica ce isi face omul cu mana sa...
    • 0 (0 voturi)    
      nu se realizeaza ca nu exista dreapta? (Marţi, 13 decembrie 2016, 1:18)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      toti lucreaza f strins cu psd sau sint mortaciuni derivate din aceleasi scursuri ruso-comuniste. nu exista o strategie de dreapta nu exista leadership consistent de dreapta de fapt dreapta sau alternativa la psd nu exista. de aceea lumea nu mai voteaza de ani de zile. au fost momente cu UE sau NATO dat au trecut ce a ramas de atunci? sa unim romanii in jurul unor proiecte vorba chiorului, pe scurt zis sa ne imbogatim noi si 10 generatii iar poporul...lasa ca pleaca mama copilu la munca la capsuni si ne trimite bani, ii mai vizitam pe acolo...si ne mai intilnim la groapa. unde sint bai partidele care l-au facut pe emilica si base presedinti? cum aveti nerusinarea sa va adresati acestui electorat? ei si-au facut treaba atunci, move on si munciti. ciolos draga nu ai demonstrat nimic. la munca si mai vorbim. btw mai functioneaza site-ul aluia care l-a vindut/inchiriat pe bani europeni cu 800K? joha e un papalapte, are curajul sa demita parlamanetul si sa avem parlament de 300 indivizi? pe bune ca ies mai multi la vot.
  • +4 (6 voturi)    
    Solutie exista: (Luni, 12 decembrie 2016, 13:44)

    talos [utilizator]

    Parlament nou->Prim Ministru PSD marioneta->anulare/casare articol de lege problema->demisie motiv de boala sau altceva Prim Ministru-> Dracnea Prim Ministru. Cateva luni nu moare Dragnea daca nu-i scrie in cartea de munca PM pentru ca oricum el va trage sforile.
    Optiunile lui Iohanis sunt...una singura: sa observe in continuare cu ingrijorare. Grija lui cea mai mare nu cred ca mai este al doilea mandat, pe care oricum sunt slabe sanse sa-l mai vada, ci ca-i iau pesedeii casele dupa terminarea primului mandat (cu sprijinul A3 desigur).
    Cat despre juni ce sa mai zici ca s-au tot zis multe si putine s-au facut. Cine lasa ogorul educatiunii de izbeliste nu recolteaza decat scaieti si ciulini. Pe vremea lui Pingelica exista o versiune cu surdina a unui cantec pentru tinerii utecisti: "Utecistii de azi / RFG-istii de maine". Ce sa schimbat de atunci: tinerii nu mai trebuie sa treaca inot Dunarea sau sa traverseze granita prin boscheti ci pleaca legal, cu pasaport, cu burse. De intors, ca si pe vremuri, nu au la ce...Multi se plang ca scade natalitatea dar de bruma aia de tineri proaspeti, castigatori ai ruletei cu institutiile medicale, se ocupa cineva sa nu se mai scurga peste hotare? Oare nu ar trebui sa ne ingrijoreze de moarte ca poate tinerii sunt apatici si indiferenti pentru ca nu-si mai vad viitorul alaturi de natia asta cu care nu se mai identifica? Cand in sfarsit ai scapat de "cicaleala" parinteasca si vrei sa-ti iei viata in piept soarta sa-ti fie hotarata de cei 45-50% care nu inteleg ce citesc, de cei 10-20% care nu inteleg ce si de ce voteaza, de cei 25-30% care inca considera ca era mai bine pe vremea Impuscatului, de cei care nu au cont pe Facebook, Instagram si YouTube? Hmm, ceva e putred si nu in Danemarca ci in Romania.!
  • +1 (1 vot)    
    De ce "zdrobitoare"? Cati au votat PSD raportat (Luni, 12 decembrie 2016, 15:12)

    Maniu [utilizator]

    la populatia Romaniei? PNL a facut gafe urate, au numit la Maramures, cap de lista, pe mama primarului penal de Baia Mare si cate si mai cate, instrainandu-si oamenii care s-au luptat pentru partidul asta.Victoria nu e zdrobitoare, va veni si ziua lor.
  • +2 (2 voturi)    
    Dar daca Dragnea l-ar nominaliza tot pe Ciolos ?! (Luni, 12 decembrie 2016, 15:32)

    Ochiana [utilizator]

    sa nu uitam ca de fapt guvernul Ciolos a guvernat in acest an cu o majoritate PSD. A avut critici si frane destule dar d-l Dragnea a mai pus surdina la opozitia crescanda din partid asa incat incet-incet a ajuns pana in decembrie fara sa faca alegeri anticipate.
    Ar fi in avantajul PSD ului sa numeasca un premier serios,cu experienta care sa faca treaba buna. Insa probabil ar pune niste conditii nu tocmai ok. Dar nici PSD ul nu prea are oameni valabili pentru acest post si Ciolos a demonstrat.
    Daca ruptura dintre Ciolos si Dragnea e ireparabila si Dragnea tine cu tot dinadinsul sa fie numit premier atunci intr-adevar nu avem nici o sansa.
  • -1 (1 vot)    
    Spiritul Marii Uniri (Luni, 12 decembrie 2016, 20:24)

    n.dumiritu [utilizator]

    PSD-ul poate face usor o majoritate. Dragnea si-a implinit ambitia de a arata ca e foarte bun organizator (dupa rateul Geoana; la Ponta presedinte nu cred ca e rateu, ci calcul abil). Dragnea evita sa-si joace apasat cartea, din 2 motive: 1) nu are cum acoperi promisiunile, nici macar pe jumatate; 2) are pete in cazier. Si atunci? "Marii barbati politici" ai prezentului (Iohannis, Dragnea, urmasul nedemn al Alinei Gorghiu), gasiti accidental la cirma politicii neaose, la un veac de la marea fapta a inaintasilor, vor gasi ca este de datoria lor sa insufletesca natia intr-un spirit al conlucrarii, al concordiei, al infratirii. O, nefericita natie, fii gata sa vezi toate piticaniile politice uitind vrajba si preamarind impacarea.
    O asemenea operatiune de emotionare in masa trebuie atent pregatita, dar e fezabila.
    Evident, promisiunile din campanie vor fi, in mare parte, aruncate peste bord, pt. ca, nu-i asa?, acest nou comandament impune alte obiective care cer toate eforturile conjugate etc.
    Pregatiti-va un stoc masiv de lamii.
  • -1 (1 vot)    
    După umila mea părere (Luni, 12 decembrie 2016, 21:24)

    dan63 [utilizator]

    pentru prim-ministru: trei opțiuni - victor dragnea, liviu ponta și liviu victor dragnea ponta tertium non datur. Așa ne câștigăm respectul tuturor popoarelo, poate mai puțin ale guvernelor lor, dar... ce are a face, popoarele e suverane! GIO din toate țările, înfrățiți-vă!
  • 0 (0 voturi)    
    Dragnea premier, yeaaah (Marţi, 13 decembrie 2016, 8:05)

    EXEs [utilizator]

    De-abia aștept sa ajungă mafiotul asta premier ca sa știu cine nu va fi următorul președinte. Johannis e terminat dacă nu pune un premier acceptabil, poate deja sa-și facă planuri de pensionare anticipata.
    Cred ca in curând o sa avem numai lideri penali, ceea ce e cum nu se poate mai minunat. Bravos!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version