Viziunea lui Dragnea despre o justitie libera

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 6 decembrie 2016, 15:07 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Liderul PSD, Liviu Dragnea, si-a expus, luni seara, la B1 TV si marti dimineata, la Adevarul Live, in cateva cuvinte viziunea sa despre justitie. Intrebat de realizatorul Silviu Manastire daca va propune un tehnocrat, Liviu Dragnea a repetat: “Nu neaparat”. In continuare, cand i s-a explicat ca in ultima vreme au fost pusi oamenii din afara politicii sa conduca Ministerul Justitiei, Liviu Dragnea nu si-a mai putut ascunde dispretul.

“Si care e explicatia? Care a fost rezultatul pana la urma? Oamenii politici au vreo boala? Ni s-a tot spus despre tehnocrati, e in regula. Am vazut anul asta, Romania a inceput sa intre in regres economic. Problema nu e daca esti om politic sau nu. Problema e daca esti de buna credinta si stii. Ai autoritate si stii domeniul respectiv. Stii sa relationezi, stii sa generezi o dezbatere publica. Si intelegi nevoile sistemului. In rest, esti om politic nu poti sa intri la justitie. De ce?”, a rabufnit liderul PSD. (Vezi spre finalul interviului, 1:19)

Este prima data in ultimii ani cand PSD isi anunta practic intentia de a pune un om de partid la unul din cele mai importante ministere. La justitie am avut in ultima decada, cu una sau doua exceptii, oameni adusi din afara partidelor tocmai pentru a feri sistemul pe cat posibil de influenta politica. Sigur, un tehnocrat nu garanteaza in mod necesar o buna administrare, dar cel putin prezinta riscuri mai mici de a actiona la ordin politic.

Pe cand un om politic isi datoreaza cariera exclusiv partidului din care provine si prezinta, in consecinta, o probabilitate ridicata de face pe plac sefilor si colegilor. Lor le este dator pentru functia primita, lor trebuie sa le dea prin urmare satisfactie. “Boala oamenilor politici” pusi la justitie se manifesta exact prin ceea Dragnea crede ca este o calitate: stiu sa relationeze mai bine decat stiu sa administreze sisteme atat de complexe.

Or, acest lucru se preface Liviu Dragnea ca nu-l intelege, desi cred ca a stiut exact ce semnal transmite partidului criticand vehement ideea unui tehnocrat la justitie: baieti, daca ajungem la putere ne vom pune omul nostru unde ne doare pe toti mai tare. Gata cu ministri parasutati din afara gastii, care nu inteleg nevoile partidului.

A doua zi, in interviul pentru Adevarul, Dragnea si-a exprimat convingerea ca “justitia nu mai poate fi controlata de politic niciodata”, desi cu o seara inainte pledase pentru un ministru politic. Or,  tocmai de aici incep controlul si politizarea. Ministrul face propuneri de sefi in parchete, poate modifica legi cu dedicatie si are in subordine institutii importante, cum ar fi penitenciarele etc.

Tot in interviul pentru Adevarul, Dragnea le-a propus magistratilor eternul troc cu care PSD a stiut sa-si cumpere tacerea in sistem: investitii in infrastructura din justitie. A promis ca va debloca programul de investitii in informatizare si sali de judecata, vorbind foarte probabil si din proprie experienta.

“Am vazut  problema conditiilor in care lucreaza judecatorii si procurorii in instante. Acolo se inghesuie avocati cu judecatori, in sali mici, neluminate, neaerisite. Noi cerem judecatorilor sa nu fie nervosi, sa nu fie influentati. Plus ca au o incarcatura de dosare uriasa. E vorba de sprijin financiar pentru dotari, de informatizarea totala a documentelor din justitie. Faptul ca cineva vorbeste atat de mult de justitie inseamna ca-i crede pe romani prosti. Cine mai poate crede ca in Romania cineva mai poate prelua controlul pe justitie”, a mai spus Dragnea la Adevarul Live.

Liderul PSD a mai vorbit despre nevoia de clarificarea a legislatiei, mult prea stufoasa, explicand ca e nevoie de “codificare”, adica eliminate toate redundantele. A evitat sa spuna clar daca este nevoie de o lege privind raspunderea magistratilor, precizand ca asta trebuie a fie rodul unei “dezbateri ample, cinstite.”

“Nu neaparat oamenii politici trebuie sa o dezvolte. Trebuie sa incurajeze sa aiba loc aceasta dezbatere. In primul rand oamenii care lucreaza in sistem trebuie sa faca asta”, a mai spus liderul PSD.  Dragnea a evitat sa se pronunte si asupra proiectelor de modificare a Codurilor Penal si de Procedura Penala. “Nu stiu, e treaba specialistilor”, a afirmat liderul PSD, adaugand insa ca articolele declarate neconstitutionale de Curte trebuie modificate. “Asta trebuie sa se intample, in rest cu codurile penale habar n-am, nu ma pricep la asta”, a mai spus Dragnea. El a declarat ca
“orice se face in domeniul asta, orice intentie de modificare trebuie dezbatuta larg, nu peste noapte”.

In concluzie, liderul PSD – condamnat penal intr-o dosar de frauda electorala si trimis in judecata in altul pentru instigare la abuz in serviciu si instigare la fals – pare sa fi invatat bine lectiile trecutului. Controlul asupra justitiei nu se poate lua peste noapte si in nici un caz cu mana cuiva din afara partidului. Risca sa nu raspunda la comenzi. E nevoie de un om de incredere, din partid, care sa cunoasca sistemul si, mai ales, sa se priceapa la aburit publicul intern si extern. Sau, cum ar zice Dragnea, sa stie sa relationeze, sa genereze o dezbatere publica.

Desi declaratia lui Dragnea nu e scandaloasa in sine, liderul PSD a enuntat un principiu distructiv care ameninta un sistem independent construit cu eforturi uriase in ultimii ani.























20624 vizualizari

  • +32 (46 voturi)    
    Se poate Traduce si Asa : (Marţi, 6 decembrie 2016, 15:33)

    un domn [utilizator]

    mergeti la VOT, VOTATI Masiv USR altfel Gabi Firea ajunge Prim Ministru !; Draqnea poate sta in spatele scaunelor de la palatal Victoria, se pricepe sa Guverneze Romania, asa cum guverneaza Bucurestul acum !

    P.S SA IASA IN URMA VOTULUI USR 55 % IN PARLAMENT !!!! ALTFEL SOVIETICII NE MANANCA !!!
    • -16 (28 voturi)    
      nu sunt neaparat de acord (Marţi, 6 decembrie 2016, 16:45)

      Stefan-cel-Mare [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Sunt de acord ca trebuie sa mergem la vot in numar mare, sunt de acord sa sustinem USR ca alternativa, dar 55% ar fi un procent periculos pentru un partid nou.
      • +14 (22 voturi)    
        ce alternativa Valabila am avea ? (Marţi, 6 decembrie 2016, 16:52)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

        penele si P$D ? e deja LEMA - Aceeasi Mizerie..pemepe ? aldie ? idem LEMA...pana cand emanatiile FSN nu se Dizolva, nu avem Speranta !
        • -8 (12 voturi)    
          domnu un domn (Marţi, 6 decembrie 2016, 20:31)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          nu e prima oara cand te... iesprimi cum ai invatzat, pe vremea cand erai pionier. vrei un partid puternic, care sa'i faca praf pe ailalti si sa ne duca pe noi culmi de prosperitate si progres.

          spre stiinta, nu tre' sa iei partidele pe persoana fizica.
          partidele politice sunt facute din poporeni romani, deci, tot ce e romanesc e si in partide.
          poate ca, numai soroseii lui neicusor dan ar fi supermani, cinstiti si incoruptibili ...

          o sa va dati voi arama pe fata, din primul an de guvernare.
          asta numai daca....
          • +5 (9 voturi)    
            ce te costa un an ? (Marţi, 6 decembrie 2016, 21:50)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

            dupa "aia" iesiti in Strada si va faceti auziti...daca nu suntei deja la Brutarie (penal tu esti brutarii cutreierai)
            • -4 (8 voturi)    
              wow (Marţi, 6 decembrie 2016, 21:55)

              om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              mai repede ca penalty-ul stelei.
              chestie de secunde.
              asiguri permanenta, cred. :-)
              votati basescu la senat !!
  • -7 (31 voturi)    
    Ce se preface a nu intelege dl. Tapalaga (Marţi, 6 decembrie 2016, 15:35)

    adi_69 [utilizator]

    este ca poti fi "om de partid" fara a fi membru de partid in momentul numirii. Exista exemple celebre atat pentru dreapta cat si pentru stanga, Catalin Prtedoiu si Robert Cazanciuc. Ambii erau cica independenti, dar s-au inscris in partidele respective imediat dupa expirarea mandatului.
    • 0 (0 voturi)    
      Poate se poate ... (Miercuri, 7 decembrie 2016, 11:41)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      ... ce zici matale, da' nu in PSD. Adu-ti aminte ce-a patit Zgonea, din postura de ditamai sefu' senatului, cand a indraznit sa-l critice pe Dragnea.
  • +36 (42 voturi)    
    Acum intelegeti de ce PSD isi doreste guvernarea? (Marţi, 6 decembrie 2016, 15:45)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Ca sa scape Dragnea, Ponta, Ghita, Sova si restul haitei de hoti de puscarie! Despre asta e vorba!
    • +6 (8 voturi)    
      Incomplet (Marţi, 6 decembrie 2016, 22:03)

      FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Ai uitat sa spui: si ca sa fure in continuare nestingheriri ! Ca daca ar scapa de puscarie (nu doresc asa ceva, dimpotriva, e prea putin cit capata) dar s-ar stopa hotia uriasa, ar mai fi cum ar mai fi. Ei vor imunitate totala si pentru trecut si pentru viitor.
  • +8 (10 voturi)    
    .. picioare scurte (Marţi, 6 decembrie 2016, 15:53)

    EXEs [utilizator]

    Compromisul asta permanent nu a prea functionat pozitiv pentru sistem decat la inceput cand neocomunistii inca mai aveau oameni de buna calitate mosteniti din vechiul sistem. Cu timpul coruptia si permanenta capuseala au falimentat sistemul de stat si au indepartat oamenii de calitate, care ori au trecut in privat ori s-au dus spre partide mai reformiste, ori s-au pensionat. Nu trebuie decat sa te uiti la liderii psd ca sa vezi caderea lor continua: comunist, corupt, plagiator, mafiot sadea derbedeu de cartier.
    Nu stiu daca de data asta se va mai produce o noua reintoarcere a neocomunistilor, dar alegerile din restul tarilor din jurul nostru ar indica asta. Oamenii s-au saturat de psd, dar in acelasi timp Ciolos nu a reusit mare lucru, iar alegerea lui Johannis a fost decisa de o masa de alegatori care de obicei nu voteaza. Masa decisiva pentru Johannis nu mai este la fel de motivata si acum pentru Ciolos pentru ca alegerea nu mai e la fel de binara black/white pentru ca trebuie sa voteze niste partide amorfe si nu uninominal oameni. Asta e motivul pentru care sistemul politic cu partide e pe moarte, nu poti sa votezi la infinit o masa amorfa dominata de corupti, dictatori si nebuni, in care poate mai dai din an in paste peste 1-2 care sa-ti placa.
  • +14 (16 voturi)    
    D-le Tapalaga, (Marţi, 6 decembrie 2016, 16:01)

    valy_74 [utilizator]

    ...cand spui 'Viziune', te gandesti la vizionari, oameni cu idei marete...Aici e vorba de o parere, opinie, 'scarpineala', oameni marunti, orice dar nu o viziune.
    • +5 (5 voturi)    
      . Vai de pielea noastra! (Marţi, 6 decembrie 2016, 18:50)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui valy_74

      Atunci cand apartin presedintelui unui mare partid, „scarpinelile” se numesc viziuni. De 26 de ani suntem condusi prin viziuni scarpinate
  • -6 (18 voturi)    
    justitie (Marţi, 6 decembrie 2016, 16:04)

    26er [utilizator]

    Facand abstractie de personajul din articol, dupa logica aceasta n-ar trebui sa mai fie numit niciun ministru "politic" la justitie sau orice alt domeniu, ci doar tehnocrati. In orice tara din vest (Franta de exemplu), ministrul justitiei este membru de partid si a lucrat in domeniu.
    Si sincer cred ca institutiile din Romania sunt suficient de mature incat sa nu mai permita interventia politicului. Chiar daca ministrul Cazanciuc nu era membru de partid (acum e), el nu s-a apucat sa urle in 2014 cand multi politicieni au inceput sa fie anchetati de DNA sau sa intervina in vreun fel in actul justitiei.
    • +5 (7 voturi)    
      Franta (Miercuri, 7 decembrie 2016, 9:49)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui 26er

      Doar ca Romania nu e Franta. Acolo n-ar fi ajuns ministri persoane obiediente ca "madam" Stanoiu si Cazanciuc...
      • -1 (1 vot)    
        ba (Miercuri, 7 decembrie 2016, 14:47)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

        au ajuns si acolo, si in USA...
  • +22 (26 voturi)    
    Iesiti masiv la vot (Marţi, 6 decembrie 2016, 16:10)

    Zimbru [utilizator]

    Singura solutie ca PSD-ul lui Dragnea si viziunea lui asupra justitiei sa nu se infaptuiasca este sa iesim masiv la vot si ma maturam partidele corpute PSD, ALDE, PMP, UDMR care detin impreuna cel mai mare numar de corupti, peste 90%.
  • +17 (21 voturi)    
    ca sa vezi! (Marţi, 6 decembrie 2016, 16:20)

    bogdan1477 [utilizator]

    Si ce, asta e o noutate?!? E clar ca Dragnea, daca face guvernul, va incerca din toate puterile sa rastoarne justitia. Nu pentru asta lupta si el, si Ponta, si Ghita, si toata coalitia cu psd, alde, pru, etc, etc. Nu in scopul asta arunca laturi seara de seara antena 3 si RTV? Nu asta e scopul final al penalilor, care s-au vazut atit de aproape de atingerea scopului si in 2009, si in 2014? Tura asta daca se aleg, sunt convins ca nu vor mai tine cont de nimic si de nimeni in incercarea de darimare a justitiei.
  • +13 (13 voturi)    
    He-he... Dragnea e deocamdata cum il stim ! (Marţi, 6 decembrie 2016, 16:23)

    Susufler0 [utilizator]

    Suficient de echivoc, de prudent, cu exprimari care sa nu irite, sa nu trezeasca reactii, dezbateri, controverse, sau, cel mult daca le creaza acestea sa fie, linistite, adormitoare.

    Sa-l vedem insa dupa alegeri : face pasul de la "nu neaparat" la "neaparat" ?
  • +6 (14 voturi)    
    no problem (Marţi, 6 decembrie 2016, 16:37)

    CRMS [utilizator]

    Asta vor romanii atunci asta vor avea. Nu stiu care este prblema ca romanii sa-si faca o tara cum le place: condusa de infractori semidocti care fura cat pot si-ii lasa si pe ei sa fure cate putin. Cu un Invatamnt distrus "by purpose" pentru a avea o turma si nu oameni care gandesc si care le-ar putea crea probleme
    Cui nu-i convine sa plece (daca n-a facut-o deja) sau cel putin sa-si pregateasca copii sa plece.
    Cu o clasa politica lipsita de bune intentii tara nu se poate ridica.Cine nu crede asta sa sa uite le Rusia sau la Cuba
  • +13 (15 voturi)    
    O justitie libera (Marţi, 6 decembrie 2016, 16:57)

    KostasP [utilizator]

    ...de justitie. Asta vrea dracnea & co.
  • +14 (20 voturi)    
    Lol (Marţi, 6 decembrie 2016, 18:03)

    HP [utilizator]

    La fel ca restul parlamentului aluia plin de tractoristi, fotbalisti, maistri si barmani cu diplome de doctorat - tehnocratii lui Ciolos veneau cu cariere aplicate in privat, cariere puternice, in firme puternice.

    De fapt, guvernul Ciolos a fost mai degraba birocrat, nu tehnocrat.

    Insa USR e plin ochi de tehnocrati pe bune - ITisti, avocati, medici.

    In fond, e o lupta intre doua Romanii - Romania celor care nu stiu sa faca mai nimic, agramati si vai de capul lor, care au fost la putere pana acum si ciordit totul - si Romania celor care au fost fortati sa emigreze, care exceleaza in domeniile lor.

    Cum sa sustina Dragnea un tehnocrat ? Un tehnocrat langa Dragnea e ca un diamant langa un rahat - si Dragnea stie asta.

    Stie si uraste asta, pentru ca toti agaricii astia au niste complexe si niste frustrari imense - pentru ca nicio diploma scoasa prin jmen nu poate lustrui lipsa lor de competente, de valoare, de experienta.

    Sunt niste ciobani cocliti. Si vor lupta pana la moarte ca sa nu ajunga unde li-e locul - la coada vacii, scuipati si dispretuiti de toti oamenii cinstiti si valorosi.
  • +12 (14 voturi)    
    Dragnea nu are viziuni. (Marţi, 6 decembrie 2016, 19:33)

    asavreau [utilizator]

    Are halucinații și ură.Nu sunt PSD urmașii celor care cereau moarte intelectualilor?Sunt și au distrus și batjocorit intelectualitatea prin salarii de mizerie?Și ca batjocura să fie deplină,au umplut România cu "intelectuali"cu diplome obținute dubios, false, copiate, cumpărate,cu doctorate plagiate.Au numit "academii" niște biete instituții de învățământ superior,pentru a-i batjocori pe academicieni.Așa că domnilor ,votați PSD,ALDE,PRU ,cu ei dezastrul României este asigurat.Fără intelectuali adevărați ce viitor mai are România?
    • +3 (5 voturi)    
      Majoritatea intelectualilor sunt marginalizati (Marţi, 6 decembrie 2016, 21:31)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      si nu au acces la parghiile puterii. Mentionez ca nu vorbesc de alde Rrrhaazvan Theodorescu cel care si-a lansat cariera cantandu-i in struna lui Ilici, in ianuarie 1990, cu inubliabila fraza ”uneori mi-e rusine cu intelectualii mei”.
  • +7 (7 voturi)    
    Apelul lui Dragnea (Marţi, 6 decembrie 2016, 21:09)

    motanul_gri [utilizator]

    Declaratiile lui Dragnea referitoare la Justitie nu sunt date deloc intamplator in saptamana dinaintea alegerilor. Ele sunt destinate direct urechilor sefilor PSD din teritoriu, cei care se ocupa de "mobilizarea" trupelor de partid inaintea si in timpul scrutinului.

    Mesajul catre baronii carora le sufla vantul puscariei in ceafa este clar: daca aveti grija de partid, atunci si partidul va avea grija de voi ! O mana spala pe alta. Faceti in asa fel incat PSD-ul sa ajunga la guvernare, si nu veti mai avea motive sa va temeti !
  • -5 (7 voturi)    
    DA (Marţi, 6 decembrie 2016, 23:12)

    EmilNae [anonim]

    Bine face ca isi pune om la justitie. Si stii de ce? ca sa curme toate abuzurile. Cred ca ai auzit de rararinca, gutau,remes.Azi a mai fost achitat unul la CEDO.Nu retin numele dat a fost abuzat de cine crezi? de livia stanciu.Si cu un om politic la justitie are posibilitatea sa curme abuzurile si interesul sa introduca OBLIGATORIU legea RASPUNDERII MAGISTRATILOR. Cine abuzeza si face dosare la sto la comanda sa PLATEASCA cu profesia(un dosar respins de judecator sa aiba consecinta darea afara din magistratura a celui care l-a facut si tot asa o sentint intoarsa de CEDo sa fie dat afara judecatorul Si pe linga asta si judecatorul si procurorul in culpa sa raspunda si cu averea si libertatea lor. Numai atunci vom avea o justitie deadevaratelea, Nimeni nu isi mai permite dosare la misto si la comanda si sentinte la sto. Asta ca sa nu mai existe un rarinca, gutau, remes, asa ca exemplu ,telepatii sa nu mai treaca anul pina sa apara motivarea unei sentinte vezi dragnea( nu te mai obosi sa-l faci infractor ca nu a furat si nici fraudat nimic. De aceia nici nu a aparut motivarea sa nu o poata ataca la cedo unde va cistiga precis . Atunci sa vedem ce o sa mai spui.Ce te supara? cum raspunzi dumneata eu si altii pentru ce facem sa raspunda si magistratii ca tot oameni ca noi sint si ei.Si apoi de ce eu sa raspund si un magistrat nu.La salariul care il ia ar trebui sa raspunda mai abitir ca mine si sa plateasca inzecit ca prin decizii la misto pot distuge viata unui om. Iar iti dau exemplu paul pacurariu care a ajuns la nebuni fara a fi vinovat de ceva.
    • +1 (3 voturi)    
      prostie (Miercuri, 7 decembrie 2016, 9:56)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      Mai baiete, esti prost cu ciucuri daca chiar crezi ce spui.Adu-ti aminte de "impartiala" madam' Stanoiu, numita politic desigur, cum impartea impreuna cu Nastase dreptatea la sedintele PSD.
      • -1 (1 vot)    
        STIMATE (Miercuri, 7 decembrie 2016, 12:19)

        EmilNae [anonim] i-a raspuns lui Ilidia

        DOMN multumesc de apreciere dar sa stii cicuri nu am. Oi fi eu prost dar spun lucruri pe bune nu o dau in labareala cu stanoiu.Si asa sa fie nu pe timpul lui stanoiu au fost cazuri gen rarinca, gutau remes. Nu atunci s-au dat sentite telepatice si asa ca exemplu. NU toate astea s-au intimplat pe timpul liviei stanciu care adevarat nu statea la masa cu nastase statea la masa cu basescu si decideau ce si cum.Sau aranjamentele cu basescu erau bune cele cu nastase erau nasoale.De ce erau bune? ca erau cu noi nu-i asa.
        Stimabile nu pe timpul lui stanoiu care nu o fi fost usa de biserica dar nu se dadea o motivare a condamnarii la citeva luni dupa ce inculpatul si-a executat pedeapsa si nu a trecut mai mult de un an de la sentinta lui dragnea si nu i-a aparut motivarea si de aceia dragnea nu o poate ataca mai departetotul fiind un abuz facut cu intentie,pentru a-l manipula.dar ati luat teapa nu a tinut..Cine-i de vina de toate asta" justitia independenta" fara implicare politica nu-i asa. Asta asa la vedere ca in spate stanoiu-nastase sint mici copii. Pe bune.
  • +7 (7 voturi)    
    Vizunea lui Dracnea e medievala (Miercuri, 7 decembrie 2016, 0:01)

    Wanheda [utilizator]

    de rit mafiot mai bine zis.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri