Ce-l asteapta pe Ciolos. Cateva riscuri

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 30 septembrie 2016, 17:16 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Presedintele Klaus Iohannis i-a cerut, joi, lui Dacian Ciolos ceva imprecis, din care multi au inteles ca ar fi o somatie sa intre in politica. La o simpla lectura rezulta ca Iohannis i-a lasat o marja de manevra suficient de mare, incat sa nu-l forteze sa-si incalce promisiunea ca nu va intra in vreun partid pana la alegeri. Tocmai neinregimentarea este principalul motiv pentru care premierul Ciolos se bucura de o mare incredere publica: nu poate fi suspectat ca lucreaza pentru vreo gasca. De acum, scenariul prezentat de Cristian Pantazi miercuri, cand HotNews.ro a anuntat in premiera ca PNL se intreapta spre solutia Ciolos, incepe sa devina realitate. Ce risca, totusi, premierul Ciolos?

In primul rand, ramane de vazut in ce formula va accepta colaborarea cu PNL si cand o va anunta. Listele cu candidati trebuie depuse pana la sfarsitul lunii octombrie (27), deci mai mult de jumatatea lunii nu poate amana o decizie. De intrat in partid, nu cred ca o va face. Si-ar pierde peste noapte tot capitalul politic. Faptul ca a spus vineri ca nu candideaza e mai departe in acord cu ce a promis, dar asta nu inseamna ca nu se va implica in campanie.

Cum s-ar putea apropia de PNL fara a fi acuzat ca si-a pierdut neutralitatea politica si statutul de tehnocrat? Ar putea anunta, de exemplu, ca accepta sustinerea oricarui partid reformist, care nu ameninta lupta anti-coruptie, orientarea pro-occidentala a Romaniei si respecta anumite standarde de integritate. Mai poate pune conditia ca pe listele lui sa nu se regaseasca penali, figuri compromise, iar programul de guvernare sa contina masuri realiste.

Acest partid nu prea are cum sa fie PSD, ALDE sau PMP, asa ca raman putine variante. Dar aceasta pozitie poate parea putin aroganta. Partidelor nu le place sa fie privite de sus sau conduse din exterior. Pe langa asta, mai trebuie sa tina cont de electoratul PNL si USR. Daca isi anunta simpatia doar pentru unul din ele, va frustra publicul celuilalt si viceversa. Din toate motivele expuse pana acum, Dacian Ciolos se vede nevoit sa execute un dificil mers pe sarma.

Ar putea constata cinic ca liberalii se afla intr-o situatie dificila dupa demisia lui Blaga, ca n-au solutii si ca la disperare vor trebui sa joace dupa cum le canta. Dar in politica nu merge asa, solutiile impuse in forta esueaza. Partidele sunt compuse din oameni, nu din roboti. Apoi, a impune standarde radicale unui partid ca PNL inseamna sa-l destructurezi in prag de alegeri.

Apoi, Ciolos trebuie sa cantareasca bine cat de mult va lua in brate unul sau doua partide pe care de fapt nu le controleaza. Un eventual esec al acestora se va deconta, vrand-nevrand, si in contul lui. Ar fi cam stupid sa plateasca in final Ciolos oalele sparte de liberali sau incapacitatea USR de a se organiza in tara. Altfel spus, premierului  nu-i prea raman multe variante. Cea mai sanatoasa pare a fi pastrarea unei distante rezonabile de politica.

Atentie! Partidele vor trebui sa vina catre el, daca doresc, nu el trebuie sa faca pasul catre ele, asa cum i-a solicitat joi presedintele Iohannis. PNL si USR au nevoie de el, nu invers.

Ar mai fi apoi un risc: orice ar face acum, sa ramana fara efecte in plan politica. A mai ramas foarte putin timp. E foarte posibil sa nu se transfere mare lucru din credibilitatea sa asupra partidelor dispuse sa il sustina.

Ar mai fi un detaliu deloc de neglijat. Daca Ciolos manifesta dorinta de a se implica mai mult in politica, se transforma intr-un potential rival pentru Cotroceni in perspectiva alegerilor din 2019. Or, nici un presedinte in functie care isi doreste al doilea mandat nu vede cu ochi buni aparitia unui star politic. Ciolos nu reprezinta acum un pericol in ochii lui Iohannis cata vreme se comporta ca un functionar docil, dar orice pas mai indraznet trezeste imediat suspiciuni. Pe scurt, intre cei doi pare sa existe in prezent o buna colaborare. Prost gestionata, se poate transforma rapid in rivalitate.

Evident, cel mai mare risc ar fi ca Dacian Ciolos sa nu poata forma o majoritate in decembrie. Dar acest risc poate fi diminuat cu putin efort. Isi poate construi din vreme o baza de sustinere cat mai larga. Ar trebui sa profite de dezorientarea din PMP si de framantarile din ALDE pentru a negocia inca de pe acum un eventual sprijin punctual din partea unor figuri onorabile.  

Nu toti isi imagineaza  viitorul politic langa Basescu sau Tariceanu. Interesele candidatilor din cele doua mici partide nu coincid intotdeauna cu cele ale liderilor. Basescu si Tariceanu vor sa scape de justitie, dar nu toti candidatii lor au aceasta problema. Daca intra in parlament, cele doua partide devin implacabil aliatii PSD si au toate sansele, alaturi de UDMR, sa formeze majoritatea. Este "worst case scenario".

Din acest moment PSD va dezlantui jihadul. Devine tot mai limpede ca Iohannis si Ciolos vor face totul sa forteze o majoritate fara pesedisti, daca pot. De azi incolo ii asteapta sindicalisti scosi in strada, proteste, campanii mediatice, vor aparea noi "dovezi" ca lucreaza pentru straini, facand parte, cum a zis deja Tariceanu, "dintr-un plan ocult impotriva Romaniei".

Vor urma doua luni de foc, cu marea coalitie a penalilor pregatind asaltul final. Guvernul va trebui sa lucreze in conditii de razboi total, cu efective reduse deoarece mai multi ministri vor pleca pentru a candida si cu destule focare de conflict social nestinse. Dintre acestia, magistratii reprezinta cel mai serios pericol deoarece ameninta cu blocarea procesului electoral.

In mod realist, Romania nu are prea multe optiuni politice. Ciolos reprezinta in acest moment singura figura credibila in jurul careia se pot coagula energiile pozitive din partide. Alternativa o reprezinta  armata de politicieni cu mari probleme in justitie, in frunte cu liderii lor.  Ne aflam din nou intr-un moment de rascruce, ca de fiecare data in ultimii ani. Putem cadea in trecut sau avem o sansa de a face un mic salt inainte.


Citeste mai multe despre   









10876 vizualizari
  • -15 (35 voturi)    
    iohanis i'a cerut (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:36)

    korkodell [utilizator]

    sa fie cu noi, ca cine nu e cu noi, e, car' va sa zica, contra. adica impotriva. si nu e bine.
    cum se spunea pe vremea de dinainte de ilici, sa fie activul fara partid.
    inregimentat, cu carnet sau fara, da musai, cu noi !
    e vorba de chestia aia la care i'a zis, guvernu' meu...
    • +2 (6 voturi)    
      ... (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:02)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui korkodell

      Tie, cine-te cere, aia e.
      Corect?
      Musai, NU?
      • -3 (7 voturi)    
        musai (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:54)

        korkodell [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        ar fi sa spui cum comentariile matale, de dupa ora zece a noptii, apar, iar io am comentarii trimise de pe la sapte care, probabil, nu vor mai aparea deloc.
        ghinion, cum ar spune cineva, nu spun cine, persoana sus pusa.
  • +4 (34 voturi)    
    Ciolos Va Guverna Mai Departe ! (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:48)

    un domn [utilizator]

    U$Lamul NU se va Atinge de EL pentru ca Strada Va Reactiona !; In acest parlament Sunt Chemati Oameni Obisnuit ! Clasa Politica Actuala este EXPIRATA la Propriu si Figurat ! nici Un partid NU isi va permite sa Concureze Oamenii Obisnuiti !

    GAME OVER PCR aka FSN aka P$D aka penele aka pemepe aka severinihashdoioo..aka prostonaci !
    • +7 (7 voturi)    
      ... (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:03)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Bine bre.
      Asa-i cum spui tu. :)
      Da' limba romana cu ce ti-a gresit?
    • -6 (12 voturi)    
      "Strada, strada, strada" (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:18)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      "Strada, strada, strada"

      Mai baiete, matale, ca tampit monumental nu-ti dai seama ce propagi pe aici. Cand "Strada" e deasupra alegerilor si institutiilor statului, e anarhie si - desi crezi ca astfel faci frumos sluj in fata unora - e cam neagreata de Occident.
      Vezi ca americanii, la Charlotte, SC au demonstrat ca stiu cum sa contracareze adunarile feisbucilor. S-ar putea sa vezi mai devreme decat crezi ca "Strada, strada, strada" e pe partea gresita a istoriei, inclusiv in colonia experimentala, Romania.
      • +4 (10 voturi)    
        asa ati spus si la Kiev (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:42)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        de asa ceva va e teama, de asa ceva veti pieri !
      • +3 (13 voturi)    
        Strada (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:44)

        pardalian [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        a oprit proiectul Rosia Montana. Strada l-a dat jos pe Puie Monta. Tot strada l-a alea pe KI ca presedinte. Strada este democratie retardatule. Du-te si bea o vodca de pufoaica cu amici tai rusi.
      • +3 (5 voturi)    
        Strada o sa dea de pamant si cu voi, trollii (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 3:23)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Cand alegerile se fac in regim stalinist si cu moroi teleolteni, e nevoie de Strada. Ia-ti bilet de tren catre MosCow, 0 dark 30 vine peste voi.
    • -3 (9 voturi)    
      Se vede că te pricepi (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:42)

      Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      la făcut strada.
      • +3 (9 voturi)    
        cromozomul tau fecundat (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 0:03)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

        de unde o fi ?
        • +2 (4 voturi)    
          Cromizomul sau e nocosomial (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 3:25)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Infectie cronica.
  • +9 (19 voturi)    
    Mda (Vineri, 30 septembrie 2016, 17:55)

    HP [utilizator]

    Toate aceste prezumtii se bazeaza pe faptul ca o coalitie diferita de PSD+ALDE+/-UDMR ar castiga alegerile si va forma guvernul.

    Iar aceasta varianta nu are prea multe sanse de castig.

    USR deocamdata sunt in pericol real sa nu stranga numarul necesar de semnaturi.

    Daca vor reusi, si vor lua un 10%, plus inca vreo 30% la PNL, ar fi bine, si chiar si atunci, vor avea la un loc mai putin decat PSD.

    UDMR va fi din nou partidul balama. USR+PNL+UDMR = 45%.

    E "tricky".

    Insa daca vor castiga PSD si ALDE, adica 4 ani de ciordeales, vor pleca multi din tara.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:04)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui HP

      "Daca vor reusi, si vor lua un 10%, plus inca vreo 30% la PNL, ar fi bine, si chiar si atunci, vor avea la un loc mai putin decat PSD."
      :)
      Daca si cu parca...
  • +3 (13 voturi)    
    De unde? (Vineri, 30 septembrie 2016, 18:25)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    De unde a apărut obsesia asta că Iohannis își dorește neapărat un al doilea mandat? Nu mi se pare că a lăsat să se înțeleagă asta vreodată, dar presa repetă într-una „teama lui Iohannis”.

    Nici pe primul nu și l-a dorit cu prea multă ardoare, de altfel, iar atitudinea-i pare a unui om care ar prefera să se întoarcă la Sibiul lui liniștit.
    • +1 (7 voturi)    
      ... (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:06)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu_nr1

      Asa-i.
      Nici io n-am inteles de ce a vrut sa fie presedinte.
      Poate o fi vrut EA sa fie PRIMA doamna. :)

      "iar atitudinea-i pare a unui om care ar prefera"
      ?!?

      "atitudinea-i"
      WTF???
      • -3 (7 voturi)    
        celovec flambat (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:44)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        asta voi servi..The boogie man...coming to get y a !
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Duminică, 2 octombrie 2016, 20:53)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          :)
          Esti in eroare.
          Mai usurel cu apa de foc...
  • +3 (5 voturi)    
    Imi poate explica cineva desfasurarea alegerilor? (Vineri, 30 septembrie 2016, 19:06)

    AG [utilizator]

    1. Inteleg ca s-a renuntat la votul uninominal si s-a revenit la liste. Avand in vedere blatul generalizat la repartizarea colegiilor, cred ca votul pe liste reprezinta un avantaj. Gresesc?

    2. Mai inteleg ca diaspora va fi reprezentata de 6 parlamentari, adica 1.35% din totalul celor 442. De ce o pondere atat de mica? In Europa traiesc minim 3 mil de romani, adica cel putin 15% din numarul celor care traiesc in tara (<20 mil). Un numar fix de 6 parlamentari presupune liste separate pentru diaspora?

    Merci.
    • +4 (6 voturi)    
      Nu gresesti ,AG ! (Vineri, 30 septembrie 2016, 20:17)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui AG

      6 parlamentari la 15 % din populatia RO e mult, mult prea putin. E o discriminare evidenta si nu cred ca diaspora nu va reactiona vehement. In viziunea mea DIASPOREI trebuie sa i se dea mult mai multa atentie pentru ca de acolo NE VIN MULTE LUCRURI BUNE acum si in viitor.(bani, viziune democratica bine consolidata, experienta manageriala, dorinta de crestere , competenta inalta etc)Domnului Tapalaga i-a scapat din vedere tocmai acest aspect, care poate fi pentru CIOLOS un fundament solid din toate punctele de vedere.PSD +ALDE +UDMR se feresc ca dracu de tamaie de DIASPORA !Nu-mi vine sa cred ca Dacian Ciolos nu ia in calacul aceasta pista nou aparuta in politica romaneasca odata cu alegerea lui Johannis.
    • -1 (5 voturi)    
      Alt neinteles... (Vineri, 30 septembrie 2016, 20:41)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui AG

      Care e faza cu diaspora? Eu chiar nu reusesc sa inteleg. 99.99% din activitatea parlamentului si a guvernului are legatura cu cei care traiesc in tara. Adica inteleg ... consulate. Dar altceva? De ce ar trebui sa fie mai mult reprezentanti pentru diaspora? Viata diasporei e in majoritate influentata de guvernarea locala si centrala si legislativul locului unde se afla. Mi se pare chiar in pic egoist. Vreau eu de la mii de km departare sa votez sa ii chinui pe cei din tara cu optiunile mele bazare in majoritatea timpului pe o informare precara.
    • +2 (2 voturi)    
      Vor fi 466 parlamentari (Vineri, 30 septembrie 2016, 21:44)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui AG

      308 deputati + 18 de la minoritati + 4 diaspora
      134 senatori + 2 diaspora
      Sper ca justitia si ANI sa-si continue treaba. Nici din cei 588 nu au mai ramas chiar toti. Poate incet, incet (vorba unuia: pas cu pas) sa ajungem la 300.
    • +2 (6 voturi)    
      ... (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:10)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui AG

      1. Votul ala "uninominal" n-a fost uninominal.
      Deci nu gresesti.

      2. Hmmm.
      Depinde de la ce partid esti.
      Diaspora multa avem si-n US.
      Cu aia ce faci?
      Da' cu aia din Canada?

      Ma rog, o diaspora de 4 milioane de romani avem si-n RM + Nordul Bucovinei + Bugeac.
      Si aia chiar n-au nici o vina...

      P.S. Deci, de la ce partid esti? :)
      • -1 (5 voturi)    
        pravy sektor (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:45)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        tu DEJA ai aspect de umbra !
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Duminică, 2 octombrie 2016, 20:56)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          :)
          Doare?
  • 0 (6 voturi)    
    Domnule Talapaga (Vineri, 30 septembrie 2016, 21:25)

    pardalian [utilizator]

    Credeti ca Iohannis isi doreste un al 2-lea mandat? Mie mi se pare scarbit de jobul asta si parca abia asteapta sa-i expire mandatul. Alta chestie pe care nu o inteleg este: de ce trebuie sa avem un premier numit politic? Doar pt suportul membrilor de partid? Cei care fac parte din Parlament adica.
    Multumesc.
    N
    • +1 (1 vot)    
      Nu prea poate guverna fara suport politic (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 7:26)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui pardalian

      Uita-te ce se intampla acum. PSD isi voteaza legi prin care dau salarii, pensii si alte beneficii doar categoriilor sociale care sunt votantii lor. Dezechilibreaza bugetul doar pentru a-si securiza voturile. In plus, schimba legi precum cea a fumatului pentru ca probabil sunt interese mari in spate. Atata timp cat nu ai controlul politic asupra unei majoritati, nu poti guverna.
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:01)

    pathfinder [utilizator]

    "Ce risca, totusi, premierul Ciolos?"
    Absolut nimic.
    Ramane acelasi om.
    Pana si aia idiotizati de A3 sau Ghita TV nu cred ca pun la indoiala bunele sale intentii.
    Pe de alta parte, cum dracu' sa-l propuna aia de la PSD?!?
    hi hi hi hi hi
    • +1 (1 vot)    
      ce te costa sa vezi (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:45)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      in after Life !
  • +1 (3 voturi)    
    Pozitionari inaintea campaniei (Vineri, 30 septembrie 2016, 22:02)

    motanul_gri [utilizator]

    PNL si USR nu au in acest moment in interior niciun lider cu suficienta priza la public pe care sa il poata prezenta ca simbol al partidului si potential prim-ministru. Iar pana in decembrie a ramas prea putin timp pentru a putea "inventa" unul.
    Asa ca solutia Ciolos a ramas unica viabila pentru ei. Daca nu vor recurge la aceasta varianta, atunci categoric PSD va castiga detasat alegerile si va conduce tara in 2017. Cu toate consecintele pe care banuim.

    Odata ce au anuntat ca il vor sustine pe Ciolos (ramas neinscris in vreun partid) ca viitor prim-ministru, PNL si USR vor trebui sa puna accent in campanie pe leit-motivul reinnoirii clasei politice, sustinand acest demers prin propunerea pentru Parlament doar a unor candidati neimplicati in scandaluri de coruptie si care au dovedit profesionalism in domeniile in care au activat anterior.

    PSD nu va putea face fata unei campanii directionate de PNL/USR pe tema luptei anti-coruptie, deoarece este un partid dominat de baroni si afaceristi venali, care nu vor dori in niciun caz sa renunte la candidatura pentru fotoliile de parlamentar prielnice traficului de influenta si aducatoare de imunitate.

    Napoleon spunea despre soldatii sai ca fiecare din ei isi cara in ranita bastonul de maresal.
    Si PNL-ul are in "ranita" sanse reale de a castiga alegerile, depinde numai si numai de el daca le va fructifica, daca va sti sa joace corect cartile jocului politic.
    • +3 (3 voturi)    
      doar o mica (Vineri, 30 septembrie 2016, 23:43)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

      observatie, la nivel national, usr e total nesemnificativ.
      • 0 (2 voturi)    
        Rolul USR (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 0:16)

        motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Observatia dumneavoastra este in acelasi timp si un semnal de alarma: daca USR nu reuseste sa treaca pragul electoral, atunci voturile alegatorilor sai vor fi practic irosite.
        Iar PNL, chiar daca ar obtine un scor foarte bun, practic va ramane cu prea putine optiuni pentru a strange cei 50% necesari pentru majoritatea parlamentara.

        Vor conta foarte mult sondajele de opinie facute inaintea alegerilor. Daca va rezulta ca USR sta rau, atunci ar fi in interesul intregii drepte politice ca acesta sa intre intr-o alianta electorala cu un partid mai mare (PNL).
        • +2 (2 voturi)    
          Daca USR intra in alianta cu PNL (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 7:28)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui motanul_gri

          atunci nu va mai exista ca partid , nimeni nu va vota asa ceva si nici vorba ca alianta sa obtina un scor mai mare pentru ca o mare parte din votantii USR nu se vor duce la vot.
  • +4 (8 voturi)    
    puterea (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 0:54)

    bobyrou [utilizator]

    imi amintesc de articolele lui tapalaga pe timpul cand basescu era presedinte... la fel scria... dadea sfaturi de bun simt la ce ar trebui sa se faca. Acum tapalaga il pupa-n dos pe iohannis si penelul lui. Ce sa faci, vremuri noi, sefi noi.
    • +2 (4 voturi)    
      Corect (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 7:42)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui bobyrou

      Dar totusi nu poti compara nici pe Iohannis cu Basescu si nici pe Ciolos cu Boc. Si in plus, e mai bine sa vina din nou Ponta si cu gasca de sugative din bani publici ? Doar cand imi aduc aminte de ecscrocul ala de ministru de finante care umbla cu banii ascunsi prin cimitir, imi dau seama ce reptile adusese si ala in guvern. Uita-te la Ghita , abia asteapta sa puna mana pe borcanul cu miere. Abia le-au mai blocat accesul. Realitatea e ca aceasta tara a evoluat totusi, eu zic ca Iohannis macar ca nu face prea mult bine, nu face nici rau. Nu poti sa-l acuzi de nimic rau in mandatul lui pe cand Basescu numai uitandu-te la distrusii pe care i-a promovat , realizezi in ce hal adusese aceasta tara. Oricum, nu vom sti niciodata daca ar fi fost mai bine cu Nastase sau cu Geoana. Dar tind sa cred ca cu aia Romania ar fi ajuns gen Ucraina cu Ianukovici, adica o gasca de baieti securisto-comunisti ar fi supt toata economia si ar fi adus tara in stadiul unei revolutii. De ce spun asta ? Uita-te la Hidroelectrica, ca sa vezi ce a insemnat guvernarea Nastase. Niste nenorociti cu ajutorul unor ministri gen DIP au reusit sa aduca compania in faliment sterpelind cel putin 1 mld Euro. Acesti oameni erau protejati de un sistem mafiot, comunist si erau de neatins. Basescu si gasca lui au furat si ei la greu dar macar nu i-a lasat decat pe ai lui sa fure , pe ceilalti i-a tot vanat si i-a bagat prin puscarii A fost si asta un pas, de unde toti se inteleageau perfect la furat pe vremea lui Nastase, dupa el, s-a rupt aceasta lege a tacerii cand e vorba de jefuit bugetul public.
  • -2 (2 voturi)    
    Principiul ”Cioloș” (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 10:55)

    Fisherman [utilizator]

    Desigur că astăzi, când miza nu este Președintele ci Parlamentul (adică esența Sistemului Democratic) nu putem vorbi despre ”principiul Cioloș” fără ca figura luminoasă a domnului Dacian Cioloș să fie asociată cu un Partid care să fie opusul partidelor existente care și-au dovedit cu vârf și îndesat inadecvarea față de cerințele statului de drept.
    Acest partid încă nu s-a născut.

    Partidul lui Dacian trebuie înființat cât mai repede. O mare parte dintre membrii săi trăiesc în Diaspora. Miniștrii săi muncesc deja în posturi importante din economia occidentală.

    OK, știu că deja există postaci care vor exclama: îi doare-n cot pe diasporeni de partidul lui Dacian ! Ei nici măcar nu au dovedit că vor să voteze din moment ce nu s-au înscris în Registrul Electoral.
    Trist, dar adevărat...
  • +1 (3 voturi)    
    experiment esuat (Sâmbătă, 1 octombrie 2016, 11:00)

    puiu54 [utilizator]

    In tara noastra experimentul cu partide a esuat. Toate partidele s-au dovedit a fi grupari mafiote, in care s-au inscris doar incompetenti , obraznici, lacomi, hoti si prea putini oameni de calitate. Au ruinat tara si ne sfideaza zilnic. Terorismul e la moda, mai nou se deseneaza piste de biciclete pe trotuar, iar noi, cei mici , care cutezam sa mergem pe jos,copiii, cainii,pisicile, suntem in permanenta in pericol. Asa ca alegeri fara partide. Sa incercam doar cu independenti. Si daca nici asa nu merge, s-a terminat. Poate si anarhia ar da rezultate mai bune.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică