De ce au iesit oamenii in strada. Dragnea, PSD si restul nu vor intelege niciodata asta

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 23 septembrie 2016, 11:15 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Mica lume romaneasca s-a schimbat si ea radical in ultimii ani. Au revigorat-o retelele sociale, internetul. Traim intr-o noua paradigma politica, informatia s-a democratizat. Vremea marilor dirijori a apus. Oricine poate declansa azi o revolutie mai mica sau mai mare, poate misca mase sau influenta constiinte in bine sau in rau. Protestul de joi s-a organizat pe Facebook de aceiasi oameni care s-au implicat civic in ultimii ani in miscarile Rosia Montana, Colectiv, Uniti Salvam etc. Este o noua generatie, indiferenta la manipularile  televiziunilor, crescuta in spiritul libertatii si puternic conectata la valorile si lumea occidentala.

Vechii politicieni si gazetari nu inteleg cum functioneaza noua generatie. Nu pricep nimic din forta internetului. Si pentru ca nu inteleg, judeca lumea tot dupa standardele lor invechite. Luati de exemplu cazurile Basescu si Cristoiu. Ei sunt mai departe sincer convinsi ca in spatele protestelor se afla un maestru papusar, un regizor de platou, asa cum se obisnuia in epoca lor. Sunt convins ca si Dragnea vede mana americanilor sau a serviciilor.  

Ei, impreuna cu armate intregi de pesedisti si liberali expirati, nu concep ca exista in lumea asta oameni vii, cu revoltele, emotiile si frustrarile lor.  Acesti oameni s-au eliberat demult de captivitatea televiziunilor care, in cardasie cu politicienii, falsificau zilnic realitatea. Astazi o pot accesa nemijlocit, nu mai au nevoie de interpreti. Fac schimb de informatii intre ei cu o viteza peste puterea de intelegere a dinozaurilor. Se pot organiza singuri. Daca vor sa iasa in strada, nu mai depind de mitingul de partid, de sindicate, de asociatii profesionale, de alte forme de protest institutional.



In cazul votului din Senat, motivele iesirii in strada sunt simple, de bun simt si ar scoate din minti pe oricine mai crede in valori umane ca demnitate, respect, onoare si in egalitatea in fata legii ca fundament al democratiei. Cel mai bine au fost explicate chiar de organizatorii protestului pe Facebook:
  • Ca sa fie foarte clar: pentru Gabriel Oprea nu s-a cerut retinerea, arestarea sau alta masura preventiva. S-a cerut accesul liber al Justitiei pentru a se putea stabili conform normelor statului de drept si ale democratiei daca este sau nu vinovat. Dar PSD si acolitii din ALDE si PRU au pus statul de drept intre paranteze din nou, l-au ridicat pe Oprea deasupra legii. Poti sa furi, poti sa ucizi, poti sa faci orice daca esti parlamentar. Asta a decis Senatul, camera superioara a Parlamentului, institutia fundamentala a democratiei.
De notat ca nu mai are mare importanta ce minciuni debiteaza Antena 3, Realitatea TV sau ca Romania TV si B1 igora in mod scandalos protestele. Amintiti-va cat l-au spalat pe Oprea, cat s-au chinuit sa explice tarii intregi ca groapa e de vina, cat s-au muncit sa curete petele de sange de pe uniforma generalului. Zero efect.  Desigur, exista un public al lor, static, captiv.  Acest public traieste in trecut, intr-o lume perfect paralela cu a noastra. Nu el va duce Romania inainte. Ponderea lui in alegerile importante e micsorata de mobilizarea publicului reformist.

Apoi, chiar cred in maturizarea democratica a publicului romanesc. Sunt totusi 25 de ani de la caderea lui Ceausescu. O generatie intreaga crescuta in libertate revendica azi standarde mai inalte in societate.

Observati ca din 2012 incoace n-a fost an fara miscari masive de strada, generate de fiecare data de aroganta politicienilor fata de public. De cate ori l-au sfidat, batjocorit si insultat, de cate ori au terfelit simboluri sau au calcat in picioare reguli elementare, s-au trezit cu oameni nervosi pe strazi. De la Colectiv incoace, oamenii s-au cam saturat sa moara din cauza coruptiei si abuzurilor politicienilor.

Desi se sperie dupa fiecare protest si promit ca vor schimba modul de a face politica, in realitate nu inteleg mare lucru. Nu vor si nici nu pot sa faca altfel. Cred mai departe ca merge sa defilezi cu borfasi, sa furi, sa minti si sa acoperi toate astea mintind publicul la televizor. N-au invatat nimic din lectiile primite in ultimii ani. PSD a pierdut de fiecare data pe mana lui, nu din cauza adversarului.   

De cate ori  se simte pe cai mari, la un pas de castigarea puterii, Marele Partid revine la comportamentul arogant si abuziv care-l caracterizeaza in exercitarea puterii. Oameni gen Dragnea, Ponta, Oprea, Tariceanu pur si simplu nu se pot abtine, isi dau arama pe fata atunci cand cred ca sunt pe cai mari.

Exista, evident, si reversul medaliei. Forta internetului si a retelelor sociale nu e nici buna, nici rea in sine. La fel cum revolutiile mari si mici se pot organiza azi mai usor, si adversarii progresului se pot folosi de acest teribil instrument de comunicare. Cel mai bun exemplu este propaganda islamica, trolii Rusiei sau alte toxine raspandite instant. Retelele sociale au subsolurile si cotloanele lor intunecate. In Romania, propaganda anti-vaccin, de pilda, se bucura de mare succes tot pe internet. Pe cat de util se dovedeste in coagularea unor energii pozitive, pe atat de nociv in raspandirea unor teorii si idei care pot, din pacate, ucide.

Asa arata lumea  pe care Dragnea, PSD si restul nu or vor intelege niciodata in profuzime.


Citeste mai multe despre   









17583 vizualizari
  • -19 (51 voturi)    
    Strada e ZERO. Urna conteaza (Vineri, 23 septembrie 2016, 11:53)

    TanarFrumosSiLiber [utilizator]

    Cititi Constitutia. Macar odata.
    • +2 (10 voturi)    
      Gramatica, bat-o vine... (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:15)

      IoanM [anonim] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      "...cam saturat s-a moara din cauza coruptiei..." nu sunt sigur dar nu "s-a" nu se scrie cu cratima in contextul scris de tine.
      • +2 (6 voturi)    
        dA (Vineri, 23 septembrie 2016, 18:04)

        Babilou [utilizator] i-a raspuns lui IoanM

        "Maca o data" - asa e corect, "o data" pt. ca e numeral cardinal (o data, de doua ori etc.), iar "odata" e adverb de timp (cand ? odata era un imparat....etc.)
        "Sa" e particola conjunctivului (e o conjunctie - numita aici morfem), se scrie deci impreuna. (echivalentul lui "que" din franceza)
        (scuze, n-am diacritice)
    • +11 (27 voturi)    
      ZERO este valoarea Neuronului Tau (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:19)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      NIMENI a mentionat ceva de Urna; La Algeri Sunt Convins ca P$D si penele + emanatiile FESENE (include iudemere aici0 vor avea surprize !
    • -14 (28 voturi)    
      oho... crede-ma, toata lumea intelege (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:19)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      de ce iese mereu lumea in strada in apropiere de alegeri ca sa faca un bine mereu aceleasi parti. Intelege lumea ce se intampla, inclusiv Dragnea si PSD. E un mecanism bine pus la punct care scoate oamenii in strada in momente cheie.
      • +4 (4 voturi)    
        Un citat din maestrul Tapalaga (Sâmbătă, 24 septembrie 2016, 9:01)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        "Observati ca din 2012 incoace n-a fost an fara miscari masive de strada, generate de fiecare data de aroganta politicienilor fata de public.",adica 4000 de oameni intr-o zi si 150 in cea urmatoare este o miscare masiva?
        Restul e propaganda si asta se va vedea la alegeri !
    • +25 (31 voturi)    
      Constitutia zice (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:21)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      ca in democratie poporul e suveran. Din 4 in 4 ani la vot si intre timp proteste daca e nevoie.
      Nu zice in constitutie sa votezi si dupaia sa iti ti gura 4 ani indiferent ce se intampla.
      • +15 (19 voturi)    
        constitutia e slabuta (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:43)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        ca permite jigodiilor sa fure statul si implicit poporul. De ce au plecat peste 20% din populatie de la revolutie si pana acum, varful de lance al Romaniei, daca era o constitutie buna si dreptatea era calea statului roman ?
    • +17 (25 voturi)    
      Niciodată strada nu e zero (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:54)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      Nu a fost la revoluție, nu a fost anul trecut, nu e nicăieri în lume. Nu e ideal să ieși în stradă ca să rezolvi orice și da, ar trebui să ieșim toți la vot, dar mitingurile ajută la normalizarea rapidă a unei situații, mai ales că cei de la conducere sunt decuplați de alegătorii lor.
      Niciodată mii de oameni pe stradă nu sunt zero; dacă vrei să simți forța lor îți sugerez să vii cândva la un miting. De fiecare dată mi se pare impresionant.
    • +2 (4 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 24 septembrie 2016, 7:52)

      Flaviius [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      Exact zero e strada . De asta primul lucru facut de fiecare regim autoritar a fost instaurarea unui aparat de securitate care sa o opreasca . Pana si aici la noi ai example , de la revolutie la protestul pentru votul in diaspora . Efect zero a avut strada in ambele , asa-i ? Unde nu e, nici...

      E bine ce se intampla . Ciolos a oferit o chestie fabuloasa pe care inca nici nu o realizam . A aratat un alt fel de politica . Si faptul ca nu va candida intareste "mostenirea" lasata. Stiti vesnicul ala motiv cu "nu votez ca nu am cu cine , sunt toti hoti" care tine jumatate din populatie departe de urne si indirect PSD/PNL la putere de 26 de ani? Ce ar fi daca s-ar fisura un pic genul asta de a vedea lucrurile dupa experimentul Ciolos ? Uite , asta n-a fost hot .

      Lucrurile se schimba dramatic , dar prea prinsi in cotidian nu reusim mereu sa le vedem . As putea sa pariez ca in vreo 2 cicluri electorale (incluzand si asta ce urmeaza) actuala clasa si stil de a face politica va fi disparuta .

      Nu ii vedeti pe acesti borfasi mai mari decat sunt.
    • +2 (2 voturi)    
      S-a vazut ca-i zero. Cum s-a strans lumea-n (Sâmbătă, 24 septembrie 2016, 16:32)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      strada, cum Oprea a anuntat ca-si da demisia, in rasuflarea usurata a lui Dragnea, Tariceanu si altii, care-au votat sa nu fie cercetat.
  • -43 (57 voturi)    
    Iar te faci că nu înțelegi (Vineri, 23 septembrie 2016, 11:58)

    stos [utilizator]

    Stimate domn, oamenii au ieșit pentru că facebook-ul a
    fost folosit ilegal.
    Să fim bine înțeleși. Folosirea unui serviciu social pentru a chema la miting, alegerea unui anumit președinte de țară și alte lucruri asemănătoare ca distribuirea de manifeste, de exemplu, constituie o abatere de la lege. Nu aceasta este menirea facebook-ului. Pot face excepții cazurile pre-
    cum o calamitate naturală, un genocid, un război civil dar
    nu poftele idioate ale unui partid sau ale unor răspîndaci.
    • +28 (32 voturi)    
      Serios? (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:13)

      IoanM [anonim] i-a raspuns lui stos

      Ce lege s-a incalcat?? Poti sa ne lasi paragraful si textul de lege?
      • -26 (30 voturi)    
        Citește cu atenție (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:55)

        stos [utilizator] i-a raspuns lui IoanM

        Trăiești într-o confuzie. Ai chef de urlete pe stradă te duci în fața autorității, nu în fața universității. Ai chef să votezi PNL-ul la următoarele alegeri, te prezinți lșa urne și îți exerciți dreptul de vot.
        Ca să te întreb. Ai o chestie personală cu Oprea sau
        opinia ta izvorăște din opiniile altora?
        • +12 (16 voturi)    
          si totusi, un raspuns la intrebare? (Vineri, 23 septembrie 2016, 13:50)

          natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui stos

          .
        • +13 (17 voturi)    
          Care e legea de care ziceai?? (Vineri, 23 septembrie 2016, 14:17)

          IoanM [anonim] i-a raspuns lui stos

          Ca nu o gasesc nicaieri pe net. Si nici nu cred ca exista.
    • +34 (42 voturi)    
      Bah, esti prost??? (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:15)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui stos

      De cand un mediu de comunicare e folosit ilegal daca se comunica prin el intre indivizi vis a vis de un miting, de exemplu? Dar daca dai telefon, e ilegal sa vorbesti la telefon de miting? Dar daca te vezi fata in fata cu un grup de prieteni sa vorbesti de miting, atunci iti folosesti ilegal gura? Poti fi mai clar, cum poti sa nu fii in ilegalitate cand discuti de un miting? Poti da legea care a fost incalcata? Chiar in asemenea hal va spala pe creier antenele, raspopitu, badea, curvica, ciuhabu si restul?
      • -18 (24 voturi)    
        La telefon vorbești (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:56)

        stos [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

        La telefon vorbești cu o persoană.
        • +6 (10 voturi)    
          si pe retelele de socializare? (Vineri, 23 septembrie 2016, 17:29)

          rares.d [utilizator] i-a raspuns lui stos

          Stai ca nu te inteleg! vorbesti cu animale? sau extraterestri?
        • +5 (7 voturi)    
          tu esti Nepot de Varan ? (Vineri, 23 septembrie 2016, 18:35)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui stos

          asa se pare...
    • +18 (28 voturi)    
      Parlamentul Actual este calamitate (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:20)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui stos

      ai dreptate ! din acest Motiv Probabil/Posibil la cateva zile se vor accentua protestele pentru a cere DEMITEREA celor 600 Ucenici ALI BABA!
    • +15 (21 voturi)    
      Legea si articolul din lege (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:22)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui stos

      hai rapid.
      • -18 (20 voturi)    
        Hai, rapid. (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:59)

        stos [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        Virgulă nu ai și nici nu știi ce vrei. Nu poți formula cuvinte cheie pentru a găsi o informație pe internet?
        • +16 (20 voturi)    
          am cautat (Vineri, 23 septembrie 2016, 13:22)

          Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui stos

          legea care interzice folosirea retelelor sociale pentru organizarea de manifestatii publice si n-am gasit.
          Dar pentru ca tu ai zis cu o asa siguranta ca e ilegal inseamna ca stii si legea care interzice asa ca zi-mi tu daca eu n-am fost in stare sa gasesc.
          Deci da stiu exact ce vreau, legea care face folosirea facebookului in acest mod ilegala, exact cum ai zis tu.
          Nu exista dar nu am cum sa demonstrez ca nu exista. dar tu care ai zis ca exista poti demonstra foarte usor: nr/an.
          PS. daca tot faci pe grammar nazzi: cu exceptia cuvintelor compuse (si doar in anumite pozitii) in interiorul cuvintelor se foloseste "â" si nu "î".
          • -2 (2 voturi)    
            Rămîi, așa cum ești (Luni, 26 septembrie 2016, 13:27)

            stos [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

            Ai căutat și explicația de ce Academia Română a hotărît ci se folosește â și nu î ?
            • +2 (2 voturi)    
              lasa vrajeala, nu mai divaga atata (Luni, 26 septembrie 2016, 14:28)

              Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui stos

              si nu mai trimite pe altii sa caute pe internet.
              spune odata care e legea aia care face utilizarea retelelor sociale pentru organizarea protestelor ilegala si n-o mai da atata pe dupa visin.
              Si da link si la explicatia aia a academiei daca tot o aduci in discutie.
              pana atunci: Rămâi, hotărât, de ce (nu ci).
              dar persista in prostie daca vrei in loc sa recunosti ca nu exista o astfel de lege si ai vrut sa te dai rotund pe aici.
    • +11 (17 voturi)    
      poti sa dovedesti? (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:33)

      ati [utilizator] i-a raspuns lui stos

      Nu sunt malitios, dar chiar vreau o dovada ca este ilegal. Mie imi suna ca o parere personala, si inca una gresita. Este ilegala organizarea unui protest fara autorizatie. Acum fie vorba intre noi faptul ca un protest impotriva statului necesita o autorizatie de la acelasi stat este o chestie abuziva si nu are nimic de a face cu democratia si exprimarea libera. Dar lasand la o parte temeiul subred, faptul de a indemna la protest folosind facebook sau altceva nu este in sine ilegal, ci eventuala stare de ilegalitate tine de organizarea acelui protest, adica de autorizatie. Restrictionarea folosirii unui canal de comunicare pentru a indemna la protest, indiferent daca are sau nu autorizatie, imi suna mult a cenzura stupida, aroganta si abuziva. Sincer eu m-am cam saturat de alde ceasca si progeniturile sale spirituale.
    • +4 (8 voturi)    
      pai este GENOCID (Vineri, 23 septembrie 2016, 13:36)

      Joan [utilizator] i-a raspuns lui stos

      asta au facut si PSD si PNL cu poporul roman
  • -18 (36 voturi)    
    Pentru ca sunt manipulati (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:01)

    marian_ulise [utilizator]

    E si Oprea de vina, insa este mai la coada. Principalii vinovati nici nu sunt anchetati, insa asta nu mai este o problema pentru cei din strada. Tatal lui Gigina, politist de rutiere nu stie cine e de vina pentru moartea fiului lui?
    • +7 (19 voturi)    
      Ulisse - James Joyce (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:21)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui marian_ulise

      e mult mai usor de citit vs postarea Ta !
    • +15 (19 voturi)    
      Ba stie (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:23)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui marian_ulise

      dar in sinea lui nu oficial. pentru asta avem procuror si judecator, daca e lasat sa-si faca treaba.
    • +19 (21 voturi)    
      votul din Parlament (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:36)

      Optimal [utilizator] i-a raspuns lui marian_ulise

      Ceea ce i-a nemultumit pe cei care au iesit in strada a fost votul din Parlament pentru a-l scapa pe Oprea de proces.
      Daca lucrul acesta nu se intampla, totul era ok, simteam cu totii ca traim intr-o societate normal in care justitia urma sa-si faca datoria.
      A nu se confunda votul din Parlament cu o sentinta judecatoreasca. Asta va fi treaba justitiei si vom vedea: va fi condamnat sau achitat sau declarat nevinovat. Dar sunt in asentimentul celor care au protestat ieri fata de comportamentul sfidator al unei adunaturi de indivizi care dezonoreaza in cel mai grav mod o importanta institutie a statului.
    • +2 (2 voturi)    
      De unde ai tu convingerea aia cum ca (Sâmbătă, 24 septembrie 2016, 16:34)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui marian_ulise

      restul de vinovati nu sunt cercetati? cine ti-a spus tie asta? Basescu, Dragnea sau Tariceanu? sunt cercetati si ceilalti, stai pe pace!
  • -8 (20 voturi)    
    Votantii romani in general (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:42)

    xanti [utilizator]

    Au inteles sa stea in casa.
    Despre ce vorbim despre 4000 de oameni ,este egal cu zero daca comparam cu 5 milioane de indivizi ce voteaza PSD cu ochii beliti la antena 3.
    • +9 (13 voturi)    
      Numaratul (Vineri, 23 septembrie 2016, 13:05)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Povestea asta c-au iesit putini oameni, etc...este o falsa problema.

      Eu am auzit foarte multe discutii pe aceasta tema (toate impotriva lui Oprea) de la colegi care n-au fost la meeting...eu am fost doar intr-o plimbare...m-am intalnit cu un alt coleg cu fetita care tot pentru meeting si-a facut plimbarea in zona....pe scurt, in spatele celor 4000 sunt mult mai multi, semnalul a fost puternic!

      De ce crezi ca PSD-istii au intrat in panica...Oprea s-a cerut la WC, in ALDE proteste?

      Chiar si ei au inceput sa inteleaga cu numarul in sine nu inseamna nimic.
      Mesajul a fost puternic!
      • -4 (10 voturi)    
        Aha, deci numărul votanților nu contează. (Vineri, 23 septembrie 2016, 20:41)

        LianBerthold1 [anonim] i-a raspuns lui Sani

        Contează doar detașamentele de șoc formate din tineri frumoși și liberi conduși de cutre bătrîne și versate, cu ochii extrem de albaștri, nu-i așa?
        • +3 (3 voturi)    
          Numarul conteaza la vot, (Sâmbătă, 24 septembrie 2016, 16:38)

          dbdb [utilizator] i-a raspuns lui LianBerthold1

          dar ca sa dai un semnal ca vrei ca legea sa fie respectata si nu incalcata, n-ai nevoie sa iasa toata lumea in strada, e suficient sa iasa cativa. Asa cum sunt cercetati si altii cu responsabilitati in speta asta, asa sa fie cercetat si Oprea, ca si el are responsabilitati in speta asta, nu sa se ascunda dupa imunitatea parlamentara. Tu chiar n-ai inteles de ce a iesit lumea in strada? pentru ca legea sa fie aplicata pentru toti, nu doar pentru unii, prietene, d-aia!
    • +9 (13 voturi)    
      o corectie, va rog... (Vineri, 23 septembrie 2016, 13:41)

      chirvasamar [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      conform datelor BEC de la prezidentialele din 2014, ,Ponta a primit 3.8 mil voturi, iar Tariceanu 0.5 mil. voturi. Deci in total, 4.3 mil. voturi.
      Tot conform BEC, la parlamentarele din 2012, USL a primit 4.3 mil voturi(ciudata concidenta, nu-i asa?)
      Numarul total de voturi exprimate la prezidentialele din 2014 a fost de 9.7 mil., din total electorat cu drept de vot de 18.3 mil. Deci nu au votat 8.6 mil. de romani.
      Scenariu de gandit: daca din cei 8.6 mil. nevotanti, jumatate au facut-o pentru ca le e scarba de politicieni, si daca o jumatate din acestia se hotarasc sa vina la vot anul acesta, inseamna aprox. 2.1 mil. de voturi anti-PSD/ALDE in plus.
      Eu sunt de parere ca acest lucru ar insemna o schimbare puternica a balantei puterii in Parlament.
      Minimalizarea protestelor nu este benefica procesului democratic. Acei 8.6 milioane de ne-votanti trebuie mobilizati sa vina la vot, altfel nu vom scapa de plaga arogantei, nesimtirii, rea-vointei si incompetentei majoritatii parlamentarilor actuali.
      IESITI LA VOT!!!
      • -4 (8 voturi)    
        pff (Vineri, 23 septembrie 2016, 17:18)

        corbul109 [utilizator] i-a raspuns lui chirvasamar

        pentru ca nu-i asa, toti carora le e scarba de politicieni le e scarba doar de PSD/ALDE si vor cota toti intr-o veselie PNL.
        Hai ca esti simpatic. Mie mi-e scarba de PSD si ma duc la vot sa votez impotriva lor. Daca imi era scarba de toti stateam acasa sau anulam votul. In nici un caz nu votam PNL
        • +3 (3 voturi)    
          imi pare rau... (Vineri, 23 septembrie 2016, 20:31)

          chirvasamar [utilizator] i-a raspuns lui corbul109

          ca ma suspectati de propaganda pro-PNL.
          Pe scurt, PSD=PNL pentru mine, sunt toti o apa si un pamant.
          Am facut calculul de mai sus, doar pentru ca electoratul PSD este mai compact, mai conservator. E nevoie de mobilizare la vot pentru a contracara blocul electoral PSD.
          Electoratul PNL pe de alta parte, este foarte volatil. Si daca PNL va abera mai mult in campanie, cu atat vor obtine mai putine voturi.
          Cel mai probabil, PNL va avea o surpriza extrem de neplacuta la alegeri.
    • +3 (5 voturi)    
      E vorba de potential (Vineri, 23 septembrie 2016, 13:52)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Si o ghinda e mica, dar din ea poate creste un stejar urias, daca pica pe pamant bun.
  • +2 (8 voturi)    
    eh.. (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:45)

    Mihaitza_P [utilizator]

    cand a castigat Iohannis, euforie, internetul a schimbat lumea. Dupa ce a castigat PSD la locale, liniste. Acum au iesit iar in strada, iar internetul.
    Sa vedem la toamna.
  • -9 (13 voturi)    
    Merita o cauza mai buna (Vineri, 23 septembrie 2016, 12:58)

    baciul-vrancean [utilizator]

    Oprea trebuia sa nu ajunga niciodata la nivelul la care a ajuns in politica. Cine l-a fabricat?
    Pe de alta parte, Oprea avea functia ministru de interne de vicepremier pe probleme de Securitate Nationala!!!! Cum a ajuns acolo si prin ce complicitati .... conteaza mai putin. Insa, in orice stat, la nivelul acestei functii, esti pazit mai rau ca un cazan sub presiune. Daca ar fi fost dupa mine, omul trebuia sa aiba paza si la closet. Inca o data, nu fac referire la persoana, ci la functie. Vrajeala asta tine numai la prosti. Eu i-as fi dat paza 24/24 si lui si familiei. Asa e peste tot in lume. Vi-l inchipuiti pe seful NSA sau orice inalt functionar pe probleme de Securitate Nationala mergand acasa cu metroul sau bicicleta? E o vulnerabilitate care trebuie acoperita. Un asa functionar are acces la documente ultrasecrete ale Romaniei si ale aliatilor, atat cat ne permit acestia.
    Deci lasand omul la o parte, functia necestita protectie 24/24.
    Cine il umfla pe Oprea si il scotea in fata? Ba PSD , ba PDL, ba Base, ba K. J. Cat le-a jucat in struna a fost omu cu Interesu'. Cand a miscat in front i-au luat partidul/adunatura, mare parte stransura din DDD, alt bagat la puscarie in vederea confiscarii extinse...a partidului.
    Acuma, cine a iesit in strada? Pai sa vedem cine i-a chemat? Cumva tot aceia care faceau bani la bursa ,crescand sau scazand valoarea actiunilor RMGC, ba cu demostratii antiproiect, ba cu declaratii de sustinere a proiectului in Parlament. Uniti, Salvam... Unul din idiotii utili care au iesit atunci eram eu. Dar m-am lamurit rapid, din fericire. Sa va intre bine in cap: orice iesire din-asta ingroasa buzunarele unor ONG-uri si ale unor fonduri de hedging , care se joaca cu stabilitatea valutelor unor tarisoare mai usor de jucat, asa ca noi. Si fac bani la greu pe scaderea sau cresterea monedelor lor.
    Nu mai pun la calcul ca asa o iesire in strada mai joaca si rol de fumigena. Cu un fum suficient de gros sa mascheze niste anchete cu Lenute si Ioane
    • +1 (1 vot)    
      Legea este lege si se poate schimba (Luni, 26 septembrie 2016, 10:36)

      Ovidiu P [utilizator] i-a raspuns lui baciul-vrancean

      De acord cu protectia, iar pentru asta exista SPP. Dar plimbat cu coloana oficiala nu-i in lege. Daca este necesara si coloana oficiala, parlamentul poate oricand vota o lege.
  • 0 (14 voturi)    
    Dane, Dane, tot te racaie Basescu asta ! (Vineri, 23 septembrie 2016, 13:00)

    Susufler0 [utilizator]

    Si din cauza asta,imi pare rau pt tine, dar "slefuiesti" adevarul. Asta ca sa ma exprim cat mai eufemistic cu putinta !

    Cristoiu, da ! Asta traieste vazand doar conspiratii peste tot. Habar nu are ce inseamna realitatea in care ne miscam, cea senzoriala. El se misca, respira in virtual, in fictiv. Il dam deoparte

    Dar Basescu, este mai conectat la realitate decat iti poti inchipui. Doar ca este un politician, viclean care si-l poate face aliat de o seara la o emisiune TV, pe dinozaurul de Cristoiu, pt a-l folosi. Si atat !

    Stii mai bine decat mine, cred, ca Basescu a fost primul politician roman care a intrevazut uriasul potential al internetului in lupta politica si l-a folosit primul si a si castigat datorita lui cel putin un mandat prezidential !

    Atunci de ce, sa escamotezi adevarul, doar pt a-l mai incondeia odata si a incerca sa-l minimalizezi pt a creste sansele celorlalti ? Oricum acestia sunt exponentii viitorului, fie ca vrem, fie ca nu vrem !

    Apoi, excluderea PNL din grupul celor care au votat pt a-l apara pe Oprea iar este o "licenta gazetareasca" (alt eufemism !) cata vreme s-a demonstrat matematic ca voturi pt Oprea au venit si din partea liberalilor. Putine, dar au venit !

    PS. Aaaa... am uitat ! Tu scrii articole "de opinie" si "scaparile" de adevar, nu conteaza.

    PPS Scuza-ma, Dane !
    • -3 (7 voturi)    
      iti dau minus (Vineri, 23 septembrie 2016, 13:25)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Pentru ca, desi ai reusit sa publici un comentariu critic la adresa lui Tapalaga (trecand de cenzura), nu ai stiut sa profiti de ocazie.
      • +1 (7 voturi)    
        Nu-i bai, Andi, :P (Vineri, 23 septembrie 2016, 15:01)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        pt ca eu nu scriu ca sa colectez semne matematice ! :)

        Personal, (e adevarat ca mai intai trebuie sa ma crezi iar mai apoi, daca m-ai crezut, trebuie sa-mi scuzi lipsa de modestie), sunt foarte multumit cand constat uneori ca Dan Tapalaga mi-a preluat vreo idee si a facut din ea subiect de articol, ori pur si simplu a folosit-o ca argument pt ideile sale. ;)

        Si nu in ultimul rand, intreaba-te cat am slefuit la comentariul asta ca sa treaca pana la urma ! ;)
        • 0 (0 voturi)    
          Curiozitate... (Vineri, 23 septembrie 2016, 18:54)

          Arcasu [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          De unde ti-a preluat Tapalaga ideea?
    • -1 (3 voturi)    
      Lasa-ne cu infractorul... (Vineri, 23 septembrie 2016, 18:28)

      mihai1986 [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      ...tradator de tara. E un mafiot ca ceilalti politicieni...Nu-l mai umfla si spala ca singur si-a dat arama pe fata. Ce-si face omul cu mana lui, pt. nuti udrea se cheama...?
  • -12 (16 voturi)    
    USB (Vineri, 23 septembrie 2016, 13:10)

    Viceversa [utilizator]

    Pentru că unii, incapabili să convingă un număr suficient de mare de alegători potențiali prin propriile idei și proiecte, recurg la acest mizerabil mod de a face campanie. O tragedie devine pentru aceste hiene hămesite de putere cel mai bun vector de imagine. Nu justiție vreți. Vreți să propulsați acest grup cinic de indivizi, gata să accepte deschiderea la DNA a unui dosar privind un accident rutier.
  • -11 (15 voturi)    
    De ce au iesit? (Vineri, 23 septembrie 2016, 13:50)

    M188 [utilizator]

    Pai unii au iesit "de garagata", ca e fun, ca "asa mai cunosti lume", ca in acel banc dinecunoscut. Altii pentru ca e "politically correct", ca asa e moda. Altii pentru ca s-au obisnuit sa preia pe nemestecate orice duda debitata de "megafoanele de serviciu". Cred ca daca s-ar fi facut un sondaj, 99% n-ar fi putut scoate din ei decat lozincile de pe burtierele televizoarelor.
  • +9 (11 voturi)    
    PREMIZE FALSE - CONCLUZII GREȘITE - ACȚIUNI INEFIC (Vineri, 23 septembrie 2016, 14:14)

    ILMA [utilizator]

    Articolul pornește de la câteva premize false:
    1) Politicienii și presarii expirați nu înțeleg ..... Ba da, înțeleg și se folosesc de aceleași mijloace ca să tulbure apele și mințile cât mai multor electori. Reușesc.
    2) Publicul lor e în descreștere. Ba nu, publicul lor e mai mare decât celălalt public și, culmea, atrage mulți tineri.
    3) Generații întregi crescute în libertate au revendicări mai mari. Ba nu, doar vârfurile generațiilor crescute în libertate știu să înalțe ștacheta mai sus. Tocmai de aceea expirații adună lângă ei destui tineri.
    4) Au fost mai multe mișcări de stradă împotriva sfidării, aroganței... Ba nu, au fost mișcări de stradă numai împotriva acelor acțiuni și persoane care au provocat moarte unor oameni. Nu au fost demonstrații, pichetări când toți parlamentarii au votat un singur tur la alegerile locale, nu au fost atunci când nu s-a făcut nimic clar și concret pentru votul diasporei, nu au fost când toți si-au votat sporuri, pensii, salarii, nu au fost când s-au jucat de-a uite plagiatul, nu e plagiatul, nu au fost când s-a menținut abuziv și discreționar imunitatea atâtor expirați.....Au fost doar în cazuri extreme, deci standardele nu sunt chiar asa de înalte dacă ieșim în stradă doar când mor oameni.
    5) Expirații Dragnea, Ponta, Oprea, Tăriceanu, Andronescu, cu părere de rău acum aș spune și Băsescu, Hunor și alții nu pot înțelege.... Pot. Nu vor însă să ia la cunoștință că timpul trece și că ei au îmbătrânit în rele practici. Cei de sub ei n-au curajul să le-o spună.
    6) Cei ce organizează proteste ar fi bine să gasească și alte metode de acțiune democratică pentru a-i ajuta pe expirați + presarii care îi mai creditează să afle în clar de la electorat (oameni simpli) că se află suspendați într-o bulă pe care mulți vor s-o spargă. E nevoie de curaj și de un interes autentic pentru schimbare. Cei din stradă le au dar ar trebui să inventeze și ceva mai eficient care să mobilizeze mai mulți oameni între alegeri.
  • +7 (11 voturi)    
    Se simte... (Vineri, 23 septembrie 2016, 15:24)

    Gladiatorul [utilizator]

    ...in aer miros de sange proaspat. Tinerii nascuti dupa 1990 au vana. Un sincer -Bravo! - pentru generatia Facebook. Asa mai simt si eu, un batran cu copil si nepotei, dar cu sufletul tanar, in elementul meu. Facand un tur pe imbecilizatoare, la Ghita TV ce credeti ca am vazut? Era "ditamai" eroul Bogdan Diaconu-Tepes care ameninta cu iesirea PRU in strada pentru a-i combate pe "oamenii lui Soros". Oamenii astia sunt nesimtiti si mitocani si n-au manera.
  • +5 (11 voturi)    
    la votul din toamna (Vineri, 23 septembrie 2016, 17:14)

    victor L [utilizator]

    se va vedea cit adevar exista aici:
    "De notat ca nu mai are mare importanta ce minciuni debiteaza Antena 3, Realitatea TV sau ca Romania TV si B1 igora in mod scandalos protestele. Amintiti-va cat l-au spalat pe Oprea, cat s-au chinuit sa explice tarii intregi ca groapa e de vina, cat s-au muncit sa curete petele de sange de pe uniforma generalului. Zero efect. "

    Cei 4.000 de protestatari de ieri nu au putut impiedeca alegerea, in Capitala, a unui primar pesede; nu vor mai fi alesi nici parlamentari pesede?
    Ma indoiesc, desi m-as bucura.
    • +1 (3 voturi)    
      Peste 10 ani (Vineri, 23 septembrie 2016, 20:39)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      PSD nu va mai intra în parlament dacă nu va scăpa de sintagma Ciuma Roșie.
  • +6 (8 voturi)    
    Lol (Vineri, 23 septembrie 2016, 20:46)

    HP [utilizator]

    Nu Tapalaga, ei inteleg perfect, dar pur si simplu li se rupe si li se va rupe in continuare, atata vreme cat miscarile alea "masive" de 15.000 de oameni nu se transpun in marirea la fel de masiva a numarului de votanti.

    Ce spun ei la TV e pentru urechile trepanatilor captivi din administratie, pensionari etc.

    Repet, se intelege foarte bine, dar nu se accepta, pentru ca acceptarea duce dupa sine la retragere si posibil puscarie.

    Sau vrei sa se duca la puscarie de buna voie ? Tu te-ai duce ?
    • +4 (4 voturi)    
      Ai dreptate... acum se face damage control (Sâmbătă, 24 septembrie 2016, 16:43)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui HP

      ca dupa alegeri, in caz ca le iese manevra, sa darame tot. Au invatat ceva, daca isterizeaza lumea inainte de un scrutin, nu prea iese frumos. Ei bine, d-aia au dat inapoi, sperand sa nu genereze pagube in alegeri. D-aia au rasuflat Dragnea, Tariceanu, usurati, ca Oprea si-a dat, pana la urma, demisia. Las'ca-l oplosesc ei dupa alegeri, daca le iese pasenta!
  • +1 (3 voturi)    
    ca sa fie clar (Sâmbătă, 24 septembrie 2016, 11:50)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    ...manipularea si-a schimbat doar forma de manifestare...
    scopul este acelasi: PUTEREA


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică