De ce s-a simtit Hollande in Romania mai bine ca acasa. O vizita cu impact politic major

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 13 septembrie 2016, 17:22 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Plecat sa cucereasca Europa cu o zestre de doar 13% popularitate acasa, Francois Hollande a facut la Bucuresti figura unui lider hiper-activ, cu solutii pe multe dosare importante si dispus la negociere pe teme contondente. Aflat la finalul unui mandat complicat, cu popularitatea scazuta acasa si atacat in estul Europei pentru pro-europenismul sau, Hollande a venit intr-o tara aliata extrem de deschisa la colaborarea economica si dialogul politic cu Franta, o tara francofona in care liderii politici si cei de opinie l-au primit aproape unanim cu simpatie.

El a facut un cadou politic neasteptat pentru Klaus Iohannis: deschiderea usii Schengen, pe care Sarkozy ne-o trintise in nas. Dar semnificatia majora a vizitei e alta. Apropierea Romaniei de nucleul dur al UE.

Romania are citeva obiective strategice legate de UE.
  • Primul obiectiv: pastrarea Uniunii si prevenirea unui episod dramatic similar cu Brexitul.
  • Al doilea obiectiv: alipirea la nucleur dur al UE (statele fondatoare) si evadarea din periferia politica reprezentat acum de tari precum membrele grupului Visegrad (Ungaria, Cehia, Slovacia, chiar si Polonia) ori Bulgaria. Sint tari despre care liderii europeni cred ca nu mai aduc plus-valoare Europei, tari care refuza sa participe la rezolvarea problemelor comunitare; mai mult, creeaza probleme suplimentare intr-o UE si asa slabita.

Cum poate insa o tara ca Romania, macinata de coruptie, instabilitate politica, birocratie sufocanta si lipsa de competitivitate economica, sa se apropie de nucleul dur european? Prin furnizarea de solutii, prin asumarea unor pozitii constructive (scuzati limba de lemn, n-am gasit alta rima :) pe teme complicate.

Un exemplu e lupta impotriva terorismului. O tema esentiala pentru Franta, zguduita de atentate care erodeaza increderea cetatenilor in elita politica si hraneste ascensiunea partidului ultra-nationalist si anti-european al lui Marine Le Pen. Romania a fost un early adopter al unor initiative comunitare, precum Programul PNR pentru controlul circulatiei persoanelor care tranziteaza prin aeroporturi. Mai mult: Romania a fost pro-activa in schimbul de informatii cu celelalte state membre UE, a investit enorm in securizarea frontierelor. Politic, a jucat in cele din urma corect in dosarul cotelor obligatorii de imigranti: si-a precizat ferm opozitia fata de solutia sustinuta de Germania, Franta si Comisia Europeana, dar s-a supus deciziei majoritatii. (E drept ca Romania nu are problema altor tari, confruntate cu numere mari de migranti).

Cu aceste atuu-uri in mina, Romania a continuat sa caute o solutie pentru intrarea in Schengen. De ce e atit de important Schengen, pina la urma? Politic e esential: nu poti pretinde ca faci parte din nucleul dur al UE daca nu esti parte din Schengen si, cit mai rapid posibil, din zona Euro.

Iar Hollande a livrat la Bucuresti o promisiune politica mare, care il va costa acasa. Pentru ca e aproape sinucigas pentru un lider francez confruntat cu ascensiunea unor puternice forte anti-europene sa vorbeasca despre largirea spatiului Schengen. Vom vedea in curind reactiile politice din Paris la anuntul (e drept ca pe o voce joasa) facut de Francois Hollande la Bucuresti.

Promisiunea facuta de Hollande vine si in ajutorul lui Iohannis. Dincolo de atu-ul in confruntarea politica, Iohannis va fi vazut de jucatorii interni ca un tip care poate sa rezolve probleme. Pe de alta parte, aceasta vizita va fi exploatata inevitabil in plina campanie de toti adeptii teoriilor conspirationiste si nationaliste in frunte cu PSD, care incearca sa-i descrie pe tehnocrati drept unelte ale strainilor. Vizita lui Hollande le va servi drept dovada ca Ciolos e omul francezilor, Iohannis al nemtilor si ca Romania a incaput pe mana "capitalului strain". O prostie evident, dar distractia a inceput deja si e de asteptat sa se inteteasca pe masura ce ne apropiem de alegeri.

Asadar, Romania incearca acum sa intoarca in favoarea ei o conjunctura complet nefavorabila pe plan european. A mai facut-o o data in istoria recenta: asa si-a asigurat intrarea in NATO, pe fondul nevoii de aliati ai SUA in lupta antiterorista.

Hollande a mai livrat in Romania si in plan economic.
Intr-o tara flaminda de investitii, a participat la inaugurarea fabricii Airbus de la Ghimbav. Semnificatia economica e mare: practic, Airbus repeta ce a a facut deja Renault la Mioveni. Daca experimentul va reusi, atunci in zona va aparea un intreg ecosistem economic din sectorul aeronautic, o industrie in care Romania a avut cindva o traditie reala.

Dar investitia Airbus de la Ghimbav are si o semnificatie strategica:
reprezinta intrarea Romaniei in industria europeana de aparare, pe care Franta si-o doreste atit de mult. Un club dominat de citeva companii extrem de puternice, care vor concura cu cele americane pentru bugetele europene de aparare. Ei, si aici ajungem la mica problema politica pe care Romania trebuie sa o rezolve. Mergem cu Europa sau mergem cu America in politica de securitate?

O aparare comuna europeana poate fi un concept periculos pentru o tara ca Romania. Franta si Germania isi doresc, intr-un anumit grad, decuplarea de SUA. Stim sigur ca Rusia isi doreste enorm ruperea legaturilor trans-atlantice. La fel de sigur stim ca venirea (posibila) a lui Trump ca presedinte al SUA din iarna va aduce o distantare a Americii de Europa. Ce vrea sa faca Romania, a carei securitate e asigurata acum in cea mai mare parte de Parteneriatul Strategic cu SUA? Klaus Iohannis a dat raspunsul corect in conferitna de presa comuna cu Hollande: "Nu dorim sa dezvoltam o initiativa care inlocuieste formatul NATO, ci dorim o initiativa care vine in completarea si lucreaza impreuna cu formatul NATO". Dar despre acest subiect vom mai vorbi.

Inapoi la Hollande si dosarele fierbinti. Sa remarcam ca presedintele francez a deschis din proprie initiativa subiectul extrem de spinos al liberei circulatii a lucratorilor detasati. Aici, Romania si Franta au abordari complet diferite, intr-o problema care poate crea tensiuni enorme. Companiile franceze depling dumpingul facut de companiile romanesti, companiile romanesti au nevoie de un avataj competitiv in batalia inegala cu capitalul occidental. Dar Hollande a semnalat deschiderea catre negocieri si compromisuri.

Pentru Romania si Franta, vizita de stat a lui Hollande a fost si un turnesol pentru a intelege unde se afla acum UE si care sint marile falii din interiorul unei constructii politice aflate in criza. Peste trei zile, Hollande si Iohannis se vor intilni la Bratislava, la Consiliul European informal care va discuta strategia de reformare a UE post-Brexit. Vom vedea cum se pozitioneaza fiecare tara, cum se traseaza liniile de demarcatie intre marile grupuri de tari si ce atuuri avem. Daca avem.










27505 vizualizari
  • -45 (79 voturi)    
    nucleul asa-zis dur vs. Viszegrad... (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:37)

    demaGOGU [utilizator]

    ....alegand pozitia umila de yesman la toate propunerile nucleului dur, KWJ si-a devoalat mana inainte summitului decisiv de la Bratislava.

    a fost mandatat presh-ul de catre Parlament ptr o asemenea pozitionare radicala?

    care sunt beneficiile concrete ale Ro in urma spargerii blocului estic - HU, PL, CZ, SK - extrem de critic si vocal la adresa hegemoniei bicefale FR-DE?
    • +22 (54 voturi)    
      pleaca ma d'aci (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:47)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Politica externa este prerogativa Presedintelui Romaniei. Adica face cum are chef. Clar?
      • -5 (27 voturi)    
        Clar, sa traiti! (Marţi, 13 septembrie 2016, 22:07)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

        Pe vremea lui Ceausescu era asa, ca face el ce vrea. In democratie politicienii raspund in fata cetatenilor. Cred ca ai facut prea multa armata.
        • +9 (9 voturi)    
          Cetatenii (Miercuri, 14 septembrie 2016, 8:57)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          Corect, tot nu vad legatura cu parlamentul in care 20% din membri sunt penali cu acte in regula, iar legitimitatea este de 35%.
          • +4 (6 voturi)    
            Presedintele a obținut (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:19)

            andreitr [utilizator] i-a raspuns lui HP

            investiții în înaltă tehnologie, sprijin pentru aderarea la spațiul Schengen plus recunoastere pentru România la nivel internațional. Este prima dată când se obține așa mult. Bravo Klaus Iohannis care a mai adus niște lucruri importante României!
    • +37 (45 voturi)    
      Romania nu-si permite o izolare in UE (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:57)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Poate ca Polonia poate face scandal cand vrea, Germania are prea multe interese economice acolo pentru a "pedepsi" Polonia.

      Ungaria, in afara de spirala nationalist-iredentista in care iarasi se lasa prinsa ca si in primele decenii ale sec.20, poate oricand sa se refugieze intr-o relatie "speciala" cu Rusia, Orban si Putin se pupau nu demult pe gura in fata unui reactor.

      Aceste state, zise ale grupului de la Visegrad, au o situatie economica relativ buna si o populatie insumata cat a Frantei, adaugarea Romaniei la ansamblu nu le-ar aduce o modificare radicala in capacitatea de a avea "greutate" la masa UE, se pot dispensa de noi.

      Asa ca fata de aceste state, Romania nu ar avea o parghie de negociere suficient de puternica.

      In schimb, cuplul franco-german are cu adevarat foarte mare nevoie de orice aliat viabil in UE, altfel nu ajunge la o majoritate calificata in Consiliul european, e suficienta opozitia Visegrad, balticilor si unei Italii sau Spanii si totul se blocheaza.

      Romania se afla acum intr-o pozitie foarte favorabila, face parte din grupul mic al statelor care pot inclina acul balantei la anumite voturi si decizii.
      Sa nu credeti ca absolut intamplator Merkel a stat de vorba separat cu noi, belgienii si luxemburghezii.

      Cum interesul nostru strategic pe termen lung e o Europa mai solida si integrata, nu una slaba si divizata in cluburi pro sau anti (USA, Rusia), nu putem avea un proiect comun cu Visegrad, ci cu tarile fondatoare din UE.

      Predictibili la aliante, constanti in sustinerea UE, legati privilegiat de USA in domeniul militar, ajutorul nostru la constructia unei UE mai adaptate la realitati poate fi vizibil si apreciat mai mult decat o pozitionare de scandal, revendicari si pumni in masa.

      Observati temele lui Hollande, sunt tot atatea maini intinse, iar pentru unele va fi injurat la el acasa.
      De ex, azi la conferinta de presa, a vorbit clar despre "populatia roma", distingand-o de "romani" si nu e simplu pt un francez formatat "republican".
      • +9 (13 voturi)    
        perspective (Marţi, 13 septembrie 2016, 22:01)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        eu vad problema (cea reala) dintr-o perspectiva diferita. cooperarea Romania cu aliatii NATO cu economiile cele mai puternice (SUA, Germania, Franta, M. Britanie, Canada, Italia) tine de interese geo-politice. iar cea cu grupul de la visegrad tine de interese economice (plus ceva inter-conectare suplimentara de vestul europei) si este doar in stadiul de tentativa, oricum. in timp ce investitiile din partea aliatilor sunt ceva pe care le putem solicita, care sunt usor de negociat (Romania a si contribuit si o mutare catre est al altor parteneri este si in interesul lor direct, acum). Asa cum Germania a fost convinsa sa mute in tarile baltice, Polonia si Turcia (de care este mai legata) asa si Franta poate fi convinsa sa mute in Romania (de care este mai legata si cu care are schimburi economice si investitii civile importante). Am convins SUA sa mute obiective strategice pe termen lung aici, este timpul sa lucram si cu restul. si sa nu uitam ca si M. Britanie va avea diverse interese politice datorita brexitului. acum ca aceasta mutare vine impinsa de la washington sau este din meritul diplomatiei romanesti sau ca este o mutare disperata a francezilor, nu prea imi pasa. vreau sa vad aliatii investiti politic si strategic aici. iar investitiile in industria de aparare romaneasca, in cresterea competentelor specialistilor romani si a personalului calificat ce ar putea activa intr-o astfel de industrie mai activa este una din principalele noastre probleme care trebuiesc rezolvate. dar oricum, mai important este investirea politica a tuturor aliatilor in zonele noastre de interese strategice. cat despre balanta de putere in UE, este alta problema si Romania va avea nevoie sa colaboreze cu restul tarilor din est pentru a nu fi izolati. sa nu uitam ca noi suntem mai orientati catre SUA-M.Britanie, decat spre GER-FRA si nici nu suntem la fel de susceptibili catre est precum Ungaria/Cehia/Slovacia, iar o UE fara M. Britanie, ne creeaza probleme.
      • -9 (9 voturi)    
        din (Miercuri, 14 septembrie 2016, 0:20)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        nefericire, domnule animatron, aveti minus de la mine pemtru acest comentariu. Este primul. Sper ca si ultimul.
      • +2 (6 voturi)    
        excelenta analiza! (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:12)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Da, ar fi fost bine sa fim si noi in "grupul de la Visegrad", isa din pacate acum " fata de aceste state, Romania nu ar avea o parghie de negociere suficient de puternica."

        "Cum interesul nostru strategic pe termen lung e o Europa mai solida si integrata"

        poftim? cine este NOSTRU?
        Iinteresul pedesereului este o Europa slaba, divizata, sau alipirea la Marele vecin din Rasarit, ca sa isi poata desfasura in voie coruptia!
        Ei urasc din rasputeri domnia Legii si a normalitatii, care s-ar instaura intr-o Europa solida!
      • 0 (0 voturi)    
        Foarte corecta... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:29)

        tenismenul [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        analiza! Foarte documentata! Sunteti un fin observator al politicii europene si nu numai! Felicitari!
        • -1 (1 vot)    
          ce documentare crezi ca a facut? (Miercuri, 14 septembrie 2016, 16:35)

          timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui tenismenul

          ...în octombrie 2012 România intra cu aeroporturile în spațiul Schengen dacă nu avea loc lovitura de stat susținută de actualul președinte!
          ... la cele două proiecte(Măgurele și Ghimbav) cei doi papagali nu au nicio contribuție!
          ... ambii își fac reclamă ieftină speriați de scăderea masivă de popularitate
    • +25 (29 voturi)    
      Deschiderea tarii si investitii (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:49)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Care dau jobs la romani. Prin comparatie cu ce te-ai ales de la rusi? Cu oameni trimisi in gulag si devalizarea tarii. Hai bye
    • +1 (1 vot)    
      care sunt beneficiile? (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:19)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Beneficiile sunt alea ale ne-urinatului impotriva vintului. Probabil ceva fabrici (gen airbus ghimbav).
  • -12 (30 voturi)    
    dle Pantazi, (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:44)

    victor L [utilizator]

    daca nu l-ati citit, cititi articolul dlui Naumescu de pe Contributors.
    Poate rveniti asupra unor formulari.
    Cit despre afirmatia ca Holande s-a simtit mai bine in Romania decit in Franta, mi se pare doar o gaselnita de presa :P
    • -6 (38 voturi)    
      Faptul ca e pe ultimele luni de mandat (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:02)

      Procuratorul [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Suna ca vizita lui Blair, au adus un mort sa il ascultam. Nu ajuta la nimic.
      • +16 (36 voturi)    
        un mort ? morti suntem noi...... (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:46)

        TRABI [utilizator] i-a raspuns lui Procuratorul

        Franta nu-i ca Romania , ca dupa un guvern care a indreptat cate ceva , sa vina la iarna un mort , zis parlament psd - pnl - pmp - psro - udmr , adica FSN
        Fa si tu companii ca Airbus , Renault , Peugeot , Citroen ,Louis Vuitton , Ubisoft , dezvolta-le in multe tari si apoi sa mai vorbesti de mort . A venit sa inaugureze fabrica de elicoptere Airbus -> ar trebui sa-i pupam mana lui Ciolos , pentru ca din luna 01.2016 a fost in Franta pentru a aduce investitii , nu sa ne roage ei sa facem sosele ca pe vrea lu' ponta si psd-pnl-base .
        • -7 (21 voturi)    
          Crezi ca de Hollande tin deciziile investitorilor? (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:30)

          Procuratorul [utilizator] i-a raspuns lui TRABI

          Crezi ca e Putin, sa puna mana pe telefon si sa trimita 3 miliardari sa faca capuse financiare in Romania?
          Du-te tu si vorbeste romana prin Franta, mai ales pe la restaurante, sa-i vezi pe toti cum se intuneca la fata. Si nu uita sa il suni pe Hollande sa vina sa te scoata din rahat.
          Investitorii aia nu au venit pentru ca muncitorii nostri (Renault, Airbus) sau programatorii (Ubisoft) sunt mai buni (pentru ca nu sunt), ci pentru ca sunt ieftini si obedienti. Noi suntem cu sapa, altii sunt cu mapa.
        • -2 (6 voturi)    
          Haha (Miercuri, 14 septembrie 2016, 7:24)

          jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui TRABI

          Cum e sa fii spalat pe creier din copilarie cu Vestul :)) Ce ti se da cu o mana, ti se ia cu trei inapoi :)))
  • -2 (36 voturi)    
    a, da? (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:59)

    Conservator [utilizator]

    Ce inseamna "pro-europenismul" lui Hollande? Acceptarea fara discernamint a refugiatilor? A propos de chestia asta, ati citit, desigur, ca Oficiul fortelor de munca din Germania (Arbeitsamt) a descoperit ca unii din refugiati si-au facut concediile in tarile de provenienta. Daca n-ati citit, nu e nici o problema, stirea a fost fulguranta.
    Deschiderea usii Schengen? Pai? Detaseaza vamesi din Franta sa stea pe frontiera in Romania? Ca si nostri, pentru pretul corect, inchid ochii temeinic, nu conteaza ca Abdul are tigari de contrabanda sau gloante de AK-47.
    • +4 (6 voturi)    
      Am sa lasa asta aici (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:27)

      OvidiuLazar1 [anonim] i-a raspuns lui Conservator

      https://www.welt.de/politik/deutschland/article158049400/Fluechtlinge-machen-Urlaub-wo-sie-angeblich-verfolgt-werden.html
    • +6 (10 voturi)    
      Hollande nu e Merkel (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:36)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Conservator

      Imi aduc aminte ca anul trecut, cand Merkel a deschis robinetul imigratiei ilegale, Hollande a declarat ca populatia Frantei nu este dispusa sa imite exemplul Germaniei si sa accepte un numar nelimitat de "refugiati".
  • -9 (35 voturi)    
    Astia vin doar cand au nevoie de ceva (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:23)

    andipetre [utilizator]

    Pana acum eram niste nimeni pe care nici nu se gandeau sa ne includa in Schengen.

    Acum, cand isi cauta disperati aliati in lupta cu grupul de la Visegrad, vine pe la noi si ne fac cadou o promisiune (si aia partiala) la care aveam dreptul de mult si niste elicoptere pe care le platim noi.

    Daca Iohannis cedeaza santajului si nu ne alatura grupului de la Visegrad in problema refugiatilor si a viitorului UE, nu mai votez cu niciunul din cei pe care ii sustine.

    Eu unul m-am saturat de atitudinea asta umilitoare de catel dand din coada in fata stapanului intelept, oricare ar fi el: rus, american, francez etc.
    • +9 (37 voturi)    
      naionalism ieftin (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:45)

      Pink Z [anonim] i-a raspuns lui andipetre

      "Pana acum eram niste nimeni .."
      "Eu unul m-am saturat de atitudinea asta umilitoare de catel dand din coada in fata stapanului intelept..."

      nu ai priceput mare lucru din cum functioneaza lumea asta. o sa ramai, probabil, un maidanez infometat care latra la masinile care trec cu treaba pe langa tine.

      dar mandru si stapan pe.. ahh, ce ?
    • +3 (9 voturi)    
      Lume in schimbare (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:42)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Merkel nu este totuna cu Germania, iar Hollande nu e identic cu Franta. E posibil ca dupa alegeri, altcineva sa devina cancelar/presedinte. Si atunci raporturile de forte se pot schimba radical, iar ideile sustinute acum de grupul Visegrad pot gasi adepti inclusiv in Vest.
  • +9 (19 voturi)    
    vai,vai, vai... (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:41)

    ..13 [utilizator]

    Pentru cei care nu cunsc este o mare realizare deshiderea fabricii de la Ghimbav.

    Pentru cei care cunosc stiu ca deja o fabrica exista, ca producea sub licenta elicoptere de marca - asa ca zau nu inteleg de ce tot acest tam-tam. Poate este doar pentru stanga socialista din Franta...

    Cei de la Ghimbav stiu ce au avut si ceea ce au acolo.

    Pentru noi romanii este o imagine castigata - ba aici, ba in Franta sau n Germania, ba in USA.

    DA, RO vrea sa joaca o carte importanta si este obligata la aceste miscari - sigur pot sa avem mai multe avantaje...

    In ceea ce priveste zona Schengen trebuie spus ca avem o zona extrem de importanta si de mare de aparat ca granita la UE - daca o sa inteleaga si oficialii de la Bruxelles si o sa avem unda verde atunci ne vom bucura si mai tare. Pana atunci

    mult zgomot nu pentru ceva foarte mult!
    Se poate mai bine!
    • -5 (15 voturi)    
      Foarte importanta (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:03)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Noi suntem si probabil singurii clienti. Noi le facem, noi le cumparam, francezu ia banu ca vine cu brandu.
      Si hai ca ne baga si-n Schengen ca tot e plin de africani, chinezi si arabi. Asa poate mai pot sa vada si francezii un chip de european odata la 2 zile.
    • +7 (7 voturi)    
      este un pas mult mai semnificativ (Marţi, 13 septembrie 2016, 22:07)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      ce se schimba este productia unui model mult mai nou acolo, in locul vechilor Puma (si alte variante de prin anii 60-70). asta inseamna capacitati de productie actualizate, personal pregatit samd.

      dar asa cum dacia a inceput prin a vinde modele in Ro, orice investitii au potential imens, chiar si incepand cu clienti locali (daca treaba merge bine).

      oricum ar fi, este in interesul nostru pentru ca armata noastra are nevoie de elicoptere utilitare noi.
  • +2 (30 voturi)    
    Sa fim seriosi (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:44)

    agentia_cagebista [utilizator]

    Hollande e mort din punct de vedere politic...
    iar ca sa vrei sa adopti euro acum dupa ce a devenit cat se poate de clar ca moneda unica impreuna cu pactul de stabilitate de la Maastricht sunt un dezastru pentru toti mai putin pentru nemti, mi se pare sinucidere economica.

    Dar vizitele francezilor si a nemtilor mie imi spun altceva: se formeaza aliante ca inainte de 1914.

    Daca vrea sa aibe vreo sansa, Romania trebuie sa ramana ferm cu SUA ... altfel la prima strigare nemtii si francezii ne vor vinde rusilor.
  • -9 (15 voturi)    
    Nu mai stie (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:00)

    MadameDuRecamier [utilizator]

    cuplul toxic Merkollande pe unde sa-si plaseze noii cetateni si fac concesii Schengen. Laudati Schengenul fara sa spuneti si ca el mai inseamna ca valurile de migratori pot trece liber, iar Romania nu numai ca va fi obligata sa-i pastreze, hraneasca, educe, cazeze, dar pierde si dreptul de a-i trimite in Tara in care au intrat prima oara. Optimismul asta, tras de palarie, al Dvs. e atat de fortat, ca face mila. Hollande e un catel, cel mai prost pechinez pe care l-a avut drept, "aliat" de la pace pina azi Germania. Merkel e scuipata la ea acasa, Hollande la el, dar jurnalistii romani inteleg din vizita unui nefericit, ca Romania a cistigat vreun drept sa fie intre "durii" Europei. Cit va mai mintiti cititorii? Chiar nu stiti ca romanii citesc si alta presa, inclusiv straina, si stiu cam in ce ape se scalda "greii" Europei? Grivcannis s-a apucat sa spuna ca Romania abia acum face politica externa, vezi Doamne, pina la el Tara era in mizerie. Noroc cu vacantele lui si vizita pechinezului francez, ca mai scoate Tara capul in lume. Numai un mare neam prost putea sa faca din nevoia binomului toxic franco-german de a-si plasa musulmanii in Tari terze, o mare cucerire si reusita datorata mandatului actual. Si daca era Lenin la putere in Romania, pechinezul ala tot il lauda, ca avea nevoie de "periferii", unde sa-si cazeze azilantii economici.
  • -2 (8 voturi)    
    de ce s-a simtit Hollande ca acasa (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:32)

    mihaitzateo [utilizator]

    Motivul e foarte simplu:
    Galii, care au dat majoritatea populatiei Frantei se trag din daci.
    Iar limba latina din care se trage limba franceza se trage din limba daca.
    Cum domnule autor sa nu stiti dvs. asa ceva?
    Tz , tz ,tz.
    Hollande trebuia sa declare precum a declarat Traian,dupa ce a cucerit o parte din Dacia:
    ma intorc in patria stramosilor mei.
    Pai cine i-a invatat pe gali sa faca vin?
    Ei stiau deja sa faca vin,de cand au migrat din Dacia spre Franta.

    Cum sa ziceti dvs. ca Renault e capital strain?
    Pai e a statului francez, care e comunist si latin.
    Deci firma e alor nostri,ca sa zic asa.
    Atata lipsa de cunoastere a istoriei,sa aveti dvs., dnule autor....
    • -1 (7 voturi)    
      comentariu de mai sus e ironic (Marţi, 13 septembrie 2016, 21:30)

      mihaitzateo [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

      Comentariu de mai sus e o ironie.
      Lasand la o parte ironia, Dacia a fost copiata dupa Renault, cu acordul celor din Franta.
      Ca foarte probabil au fost trimisi ingineri din Romania care au fost invatati la uzinele Renault din Franta,ce si cum.
      Ce am gasit la o cautare sumara pe net, dupa vizita istorica a lui Charles de Gaulle, in Romania, in 1966 s-a decis ca Dacia sa fie produsa sub licenta Renault.

      Traiasca mareata colaborare a tarilor noastre socialiste care ne va duce pe noi culmi de civilizatie si progres!
      O scurta mentiune, nu e corect sa se numeasca elicopterele Airbus. Ca sa respecte traditia, ce se face la uzina aeronautica de langa Brasov trebuie sa se numeasca Tracia sau ceva in genu.
  • -3 (13 voturi)    
    francezii? (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:52)

    IancuJianu [utilizator]

    in toata istoria lor au fost doar ///. si nu vorbesc de femei.
  • +1 (9 voturi)    
    vai vai vai... (Marţi, 13 septembrie 2016, 21:45)

    Xorciser [utilizator]

    Polonia are presedintia Consiliului Europei, o economie de 3-4 ori mai mare ca Romania, probabil ca de 10 ori mai multi functionari europeni, o politica coerenta pentru Estul Europei (Ucraina etc).

    Polonia e insa periferia UE, dar Romania aspira la nucleul dur...

    E bine totusi sa ai cateodata simtul realitatii.
  • -3 (7 voturi)    
    Chiar asa ? (Marţi, 13 septembrie 2016, 23:06)

    MihaiDumitrescu1 [anonim]

    Eu cred ca Romania trebuie sa aiba EXACT aceeasi pozitie cu Grupul Visegrad si Bulgaria si sa nu-si mai atraga dispretul tutror de "tradatoare". Interesele tarilor din jur sunt si interesele noastre. Cat despre "sacrificiul sinucigas" al lui Hollande invitand Romania in Schengen, stai si ma intreb: media din Franta are macar idee ca presedintele lor este in Romania ?...
  • +1 (1 vot)    
    Apropo de postarea anterioara (Marţi, 13 septembrie 2016, 23:09)

    MihaiDumitrescu1 [anonim]

    Vede cineva ceva despre vizita lui Hojjande in principalele ziare franceze (dreapta si stanga, fara discriminare):

    http://www.lefigaro.fr/international/

    http://www.lemonde.fr/international/
  • 0 (6 voturi)    
    Un mic succes intr-un ocean de maron (Miercuri, 14 septembrie 2016, 1:45)

    Vlad-I [utilizator]

    Analiza pare frumoasa numai ca in anumite puncte nu se leaga, Hollande este un cadavru politic la el acasa, doctrina stangista ii tine captivi, nu pot face nimic care sa se contrazica cu sfintele legi socialiste.Pur si simplu prefera sa sacrifice poporul frances de dragul unor teorii politice. De fapt, occidentul ori voteaza cu identitarii ori dispar de pe harta, asa de simplu.
  • 0 (6 voturi)    
    Hollande, Roumanie (Miercuri, 14 septembrie 2016, 7:16)

    yoko ono [utilizator]

    nu vad sa existe in le figaro
    nici in le monde

    sunteti siguri ca asta de a venit e Hollande ?
    Se pare ca presa franceza nici nu stie ca ar fi plecat din Franta

    TZEAPA
  • +3 (3 voturi)    
    poftim?! (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:08)

    Crioan [utilizator]

    Apreciez optimismul, dar nici chiar asa!

    "Un exemplu e lupta impotriva terorismului" - foarte frumos spus, in teorie.
    In practica, la alegerile din 11 decembrie probabil ca va iesi din nou partidul lui Ilic, deci coruptia si incompetenta vro domina.
    Degeaba Romania se lauda cu lupta impotriva terosismului, daca terosistul da o shpagutza modica la pedesere, acesta va inchide ochii la activitatile sale!

    "Mergem cu Europa sau mergem cu America in politica de securitate?"

    sa fim seriosi, cu Tonta revenit la guvernare, o sa mergem cu Turcia fundamentalista sau cu federatia Mujica, nu cu UE sau cu SUA!
  • -2 (4 voturi)    
    ca in colonie... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:38)

    timp tamp [utilizator]

    hohllande s-a simțit ca într-o colonie cucerită fără luptă,predată la cheie de un șef de stat incapabil să apere interesul național. Nu întâmplător ambasadorii umilesc tot mai des pe români. Francezii nu dau 2(doi) bani pe gargaragiul care este incapabil să-i apere de teroriști. A venit să-și ia tainul pentru niște proiecte care nu aparțin nici lui nici lui klaus!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version