Cum s-au descurcat Firea, Predoiu si Nicusor Dan in cele trei dezbateri televizate

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 25 mai 2016, 12:45 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
In cele trei dezbateri televizate organizate de DIGI 24, Antena 3 si B1 TV, principalii candidati au performat foarte diferit de la o emisiune la alta, dar si-au definit destul de bine profilul. Care sunt, asadar, punctele forte si slabiciunile lor, unde au ratat si de ce se teme fiecare? Jocul nu s-a inchis, chiar daca primul clasat in sondaje alearga in cursa electorala la o distanta confortabila de urmatorul, iar sansele unei coalizari pe dreapta impotriva candidatului stangii par in acest moment reduse. Interesant de urmarit in aceste dezbateri sunt, pe langa abordarea problemelor Capitalei, strategiile si coalizarile ad-hoc, tacticile politice aruncate in lupta si, de ce nu, psihologia fiecarui candidat. 

In prima dezbatere electorala moderata la Digi 24 de Cosmin Prelipceanu, candidatul PSD, Gabriela Firea a reusit sa ocupe repede centrul terenului intr-o disputa bazata pe trucuri mai degraba jurnalistice cu Robert Turcescu, candidatul PMP. In aceasta prima dezbatere, Nicusor Dan a facut figura de spectator, asistand de pe tusa la meciul celor doi. Catalin Predoiu a lipsit neinspirat, lasand impresia ca fuge de confruntare. Candidatul PSD s-a impus atunci destul de lejer ca personaj principal. Ceilalti doi s-au raportat la raspunsurile ei, potentandu-i astfel importanta. Firea a stiut sa imblanzeasca un adeversar agresiv ca Turcescu si sa-l minimalizeze pe celalalt, sugerand mai departe ca si l-ar dori viceprimar fara ca Nicusor Dan sa aiba vreo reactie. O emisiune altfel echilibrata, cu reguli stricte, dar putin cam rigida.

Dezbaterea de la Antena 3 moderata de Mihai Gadea a sporit dinamismul campaniei, prin format si intrebari. De aceasta data in studio s-au aflat patru candidati - Catalin Predoiu (PNL), Gabriela Firea (PSD), Nicusor Dan (USB) si Daniel Barbu (ALDE), iar Robert Turcescu (PMP) n-a fost invitat din cauza conflictelor dure cu Antena 3, atat ale lui personal cat si ale lui Traian Basescu. De aceasta data Gabriela Firea a fost pusa in dificultate in repetate randuri de un Nicusor Dan foarte bun si surprinzator de coroziv, cam in dezacord cu prestatiile lui anterioare. Catalin Predoiu a avut momentul lui de glorie cu propunerea lansata lui Daniel Barbu si Nicusor Dan de a unifica dreapta in urma unui sondaj realizat in ultima saptamana de campanie, aratandu-se dispus sa se retraga. L-au refuzat amandoi, dar a fost o gaselnita interesanta pentru a se remarca in peisaj ca politicianul altruist, gata de sacrificiu intr-un moment dificil. A fost insa si un mesaj riscant, care avea sa fie din plin exploatat de Firea in urmatoarea emisiune.

De aceasta data, Predoiu a ajuns in centrul terenului, dar a pierdut pozitia de dirijor in a doua jumatate a emisiunii, cand a devenit la randul sau spectator la schimbul de replici dintre Nicusor Dan si Gabriela Firea. Atacata pe tema numarului mare de taximetre din orasul Voluntari condus de sotul ei, care fac concurenta neloiala companiilor din Bucuresti, Firea si-a pierdut siguranta din prima emisiune chiar daca la Antena 3 juca pe terenul ei si parea usor avantajata de moderator.

In a doua parte, Gabriela Firea s-a comportat aproape vulgar, impresie accentuata de comportamentul echipei de sustinatori si de prestatia deplorabila a celor doua actrite, Rodica Popescu Bitanescu si Anca Sigartau, aduse in studio sa sustina candidatul PSD. In treacat fie spus, cam neinspirat gestul lui Catalin Predoiu de a-i saruta mana Rodicai Popescu Bitanescu dupa ce actrita fusese ridiculizata de Nicusor Dan pe motiv ca discursul ei omagial aminteste de "epoca de aur". Candidatul USB a avut o singura tema cu care si-a biciuit principalii adversari: coruptia marilor partide. A avut in sfarsit inspiratia sa refuze categoric oferta de fi viceprimarul Gabrielei Firea, delimitare in absenta careia se inmulteau speculatiile pe tema unei intelegeri oculte cu candidatul PSD care oricum aparusera deja. Nicusor Dan a mai avut avantajul unei echipe de sustinatori cu figuri proaspete si credibile.

Candidatul ALDE, Daniel Barbu, a vorbit aproape monosilabic despre libertate, statul represiv, abuzurile institutiilor de forta are actioneaza ca in anii 50 etc, facand din cunoscutul discurs anti-justitie tema centrala a programului sau.

In dezbaterea de la B1 TV, moderata de Silviu Manastire si cu Ion Cristoiu pe post de invitat, raportul de forte dintre Gabriela Firea si Catalin Predoiu s-a mai echilibrat, iar marele perdant pare sa fi fost Nicusor Dan. Firea a speculat disponibilitatea lui Predoiu de a se retrage de dragul unitatii dreptei,  dar in cele din urma cei doi s-au coalizat ad-hoc impotriva lui Nicusor Dan, prins in cateva randuri pe picior gresit, insuficient documentat si cu temele cam nefacute. De aceasta data cel usor avantajat de intrebari pare sa fie fost Catalin Predoiu. Invitatii au fost deseori pusi sa raspunda la intrebari pe teme unde candidatul liberal se simtea in largul sau (cum veti face bani pentru oras, problema medicilor de familie etc). Din studio a lipsit iarasi Robert Turcescu, dar si Daniel Barbu. Candidatului ALDE i-ar fi fost dificil sa vorbeasca in mod convingator despre liberate si anchete abuzive chiar in ziua in care Calin Popescu Tariceanu, seful sau de partid, a fost acuzat de procurori de marturie mincinoasa si favorizarea infractorului.

Ca o concluzie generala, candidatul PSD, Gabriela Firea, doreste sa proiecteze imaginea unui candidat mereu cu temele facute, documentat, axat pe solutii si cu replica la ea, dar devine excesiv de agresiva si cam aroganta cand este ataca in cele mai vulnerabile puncte: coruptia din PSD sau afacerile sotului ei, primar in Voluntari. Se simte evident complexata de Nicusor Dan plus ca se teme probabil in mod real ca, in cazul retragerii lui Predoiu, primaria Capitalei i-ar putea scapa printre degete. Este un bun vorbitor dar cel mai mare adversar al ei ramane propriul partid si reflexele invatate acolo. In trecat fie spus, vehementa cu care respinge o cariera politica la varful PSD in cazul castigarii Primariei pare strict de uz intern, o declaratie menita sa calmeze alti lideri din partid care s-ar putea simti deja amenintati.

Candidatul PNL, Catalin Predoiu, si-a gasit cu greu ritmul dupa ce liberali au retras trei candidati. Se vede ca n-a intrat entuziast in aceasta cursa si ca incearca sa compenseze lipsa de carisma cu o abordare cat mai pragmatica. Aici il ajuta experienta de administrator, de fost ministru in cateva guverne. A bifat cateva reforme importante si foloseste din plin acest atu, jucand rolul politicianului intelept. Putin probabil ca Predoiu ar fi dispus in mod real sa se retraga in favoarea lui Nicusor Dan. Daca se retrage, nu mai are cine sa traga in sus lista de consilieri iar PNL risca un scor dezastruos in cel mai mare oras din Romania. Astfel, candidatul USB este si adversarul sau, nu doar al Gabrielei Firea. Predoiu lupta pentru locul doi, deoarece un loc trei sau patru i-ar complica teribil viitorul politic. Din aceste motive am si asistat la coalizarea ad-hoc in ultima emisiune a candidatilor PNL si PSD.

Nicusor Dan joaca totul pe cartea anti-sistem, se foloseste de zeci de exemple si situatii pentru a denunta coruptia marilor partide si pentru a chema electoratul sa le evacueze votandu-l pe el. In mod paradoxal, alianta conjuncturala dintre Predoiu si Firea il ajuta daca se va pricepe sa o exploateze in viitor in favoarea lui. Nicusor Dan se dovedeste putin mai superficial in pregatirea raspunsurilor referitoare la marile teme ale Capitalei (RADET, trafic, buget etc), dar il salveaza imaginea de activist in societatea civila care chiar a facut ceva bun si concret pentru oras in timp ce toti ceilalti se limiteaza la vorbe si promisiuni.

Pe candidatul ALDE, Daniel Barbu, l-a scos din cursa seful sau de partid. Investitia totala in discursul anti-justitie se intoarce impotriva lui in plina campanie. Orice ar spune azi despre libertate si abuzurile justitiei, publicul l-ar suspecta ca isi apara de fapt seful de partid, nu ca vorbeste in numele unor principii democratice mai inalte.

Izolarea lui Robert Turcescu de catre cele doua mari televiziuni de stiri s-ar putea sa-l avantajeze putin, ca pe orice candidat ajuns in postura de victima a unor intelegeri oculte, dar in realitate a disparut de pe radar. Samizdatul internetului intr-o tara inca dependenta de show-ul televizat in campaniile electorale nu cred ca va compensa intru totul absenta sa de la dezbaterile electorale.

In final, merita remarcat efortul candidatilor de a se apleca in detaliu asupra marilor probleme, chiar daca in privinta solutiilor propuse nu vom gasi diferente de substanta. Cu totii evita sa vorbeasca de noi taxe si impozite chiar daca uneori s-ar impune, cu totii doresc nespus sa rezolve problema traficului, sa atraga investitii, sa protejeze spatii verzi sau sa modernizeze spitale. Aici n-ar fi multe de spus. Desi nu s-au inscris in competitia pentru Bucuresti lideri de mare anvergura, de apreciat totusi efortul lor de a pastra un ton si un discurs civilizat, cu toate derapajele inevitabile intr-o campanie. In comparatie cu alti ani, asistam la mult mai putin circ ieftin, tipete stridente si solutii populiste. Dezbaterea a castigat in calitate, dar a pierdut la impresia artistica, spre disperarea televiziunilor. Doar ele regreta in gura mare vremurile cand macelul din studiouri crestea instant ratingul.

Vezi mai jos rezumantul celor trei dezbateri televizate



Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

37114 vizualizari

  • +49 (55 voturi)    
    Predoiu are o sansa mare (Miercuri, 25 mai 2016, 12:55)

    codo [utilizator]

    cu retragerea. daca ramane in cursa e exclus sa ajunga mai sus de locul 3. daca iese din cursa nu numai ca salveaza bucurestiul de firea, dar si personal castiga multa simpatie. ar face bine sa se gandeasca.
    • +14 (28 voturi)    
      penele este pe toboganul PNTCD (Miercuri, 25 mai 2016, 13:03)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui codo

      de la Kkrau incoace NUMAI gafe si prostii au facut/debitat, dupa 05.06.2016 nu cred ca prind Parlamentul...
    • +35 (37 voturi)    
      de acord (Miercuri, 25 mai 2016, 13:07)

      Mos Andrei [utilizator] i-a raspuns lui codo

      Important este cum o face. Daca arata ca o face pentru a da o sansa Bucurestenilor sa scape de coruptia din PSD, are chiar mai mult de castigat decat daca ramane in cursa.
    • +28 (34 voturi)    
      Avem alegeri in turul "doi" (Miercuri, 25 mai 2016, 13:22)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui codo

      Bucurestenii sunt constienti ca alegerile vor fi intr-un tur, ultimul tur. Prin urmare o sa voteze covarsitor doar doi candidanti, primii doi. Firea si Nicusor.
      Cum o sa dea la public procentul mic pe care pnl o sa-l obtina in Bucuresti? Alegerile astea nu o sa mai fie relevante pentru parlamentarele din toamna, cum era inainte.
      Mai bine n-ar mai candida Predoiu, si si-ar face capital politic pentru toamna bazat pe invingerea psd-ului in Bucuresti.
      • +26 (26 voturi)    
        pai asta trebuie sa faca (Miercuri, 25 mai 2016, 13:28)

        codo [utilizator] i-a raspuns lui muvis

        sa se uite singur in sondaje nemincinoase in ultima saptamana de campanie si sa spuna STOP. doar el a venit cu ideea asta. Dan ar fi acceptat pactul asta daca nu avea in spate legenda antisistem, dar daca renunta Predoiu singur e alta procedura cu acelasi rezultat. plus ca predoiu si-ar mentine blazonul pentru legislative, nu vine din postura de pierdant rusinos. sa vedem daca e inteligent.
    • -7 (17 voturi)    
      Totusi, nu-l vad pe N.Prihanitu (Miercuri, 25 mai 2016, 15:14)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui codo

      Totusi, nu-l vad pe N.Prihanitu, candidatul lui Monicutza - un alt fel de a face politica. De dreapta-mprejur.
    • +2 (2 voturi)    
      esti optimist... (Joi, 26 mai 2016, 9:44)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui codo

      cu ce il ajuta pe el? PNL nu-l va ierta pentru asta. in primul rand pentru ca pierd locurile in consiliul local... care este adevarata sursa a banilor, apoi trebuie sa te gandesti si ce alte alegeri ar putea castiga "la schimb"? cei care il voteaza pe Nicusor Dan ar vota cumva PNL - Vasile Blaga - USL - la parlamentare? stim cu totii ca ala e USL. Predoiu este doar o figura ceva mai spalata din USL...
  • -8 (18 voturi)    
    din pacate aceasta garnitura (Miercuri, 25 mai 2016, 12:56)

    un domn [utilizator]

    este Sistemul Insasi, nu ANTI Sistem (include pe usb care casca ochii la sirena Firea)
    Un Nume Necunoscut, Nou si nepatat de emanatiile FESENE : P$D,penele,pemepe,pece,prostanacul,severino-ha$hdoioo are nevoie Bucurestiu,
    M as fi bucurat daca Hotnews mentinea in actualitate si restul de candidate la PMB, parca in total sunt 12, chiar nu gasim Unul Rezonabil acolo ?
    • +14 (16 voturi)    
      eeee (Miercuri, 25 mai 2016, 13:05)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Las' ca hotnews a ajutat cu Marian Munteanu. Ne-a trecut glontul pe la ureche :D
      • +12 (18 voturi)    
        fi serios, nu il vota cineva pe barbosu (Miercuri, 25 mai 2016, 13:11)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        ala...avea ochi injectati de ruble...come on...
  • -20 (40 voturi)    
    Hipsterismul, arma bolsevicilor PSD (Miercuri, 25 mai 2016, 13:00)

    UnOarecareRoman [utilizator]

    With all due respect, D-le Tapalaga, dar sunteti subiectiv din calea afara! Cica a venit cu temele nefacute :) D-le, Nicusor Dan este DILETANT de tot! ZERO experienta in administratie. Cica Predoiu a condus ceva ministere :) D-le, omul asta are in spate o cariera extrem de solida in avocatura, adica MUNCA, MUNCA si iar MUNCA! Plus o activitate extrem de consistenta la Ministerul Justitiei, unde a lasat niste rezultate uriase in urma! D-le Tapalaga, Predoiu este deja pe locul 2 la mare distanta de Nicusor ! Nu va amagiti cu sondajele mincinoase ale noului POLITICIAN Nicusor Dan! Va respectam enorm pentru tot ce faceti, dar menirea si spiritul editorialului de astazi sunt scandaloase !!!
    • 0 (16 voturi)    
      )))) auzi..umor de autobaza )))) (Miercuri, 25 mai 2016, 13:06)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecareRoman

      poate avocet , din "setare" le merge gura la avocati..insa in Administratia Romaniei....e un Perfect banal )))) nu uita...un Perfect Banal ))))
    • +18 (24 voturi)    
      penibil... (Miercuri, 25 mai 2016, 13:42)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecareRoman

      Pe bune? ND face de zece ani treaba unora din primarie. Stie deja cu ce se mananca, nu o sa cheme expertii ca sa-l lamureasca in prima zi despre ce-i vorba.
      Predoiu daca e bun in condus ministere, sa conduca ministere sau guvernul. Ei, ce zici, ar vrea?
      Sa ne lase cu candidatura la primarie, ca s-a hotarat abia acum 1 luna. Si a tras de el pnl-ul, ca nu vroia. Zicea Predoiu aseara ca o sa conduca primaria cu ajutorul expertilor, ca nu le stie el pe toate. Mai usor cu condusul, lasand treaba in seama expertilor. Orice manager trebuie sa stie ce fac expertii aia, sa stie ce sa le ceara si sa ia decizii, ca n-o s-o faca expertii in locul lui.
  • -25 (43 voturi)    
    ND corosiv? poate golanas... (Miercuri, 25 mai 2016, 13:00)

    U_swamp [utilizator]

    Diferenta de pareri: mie N. Dan mi s-a parut la antena3 foarte impertinent, si desigur gratuit de impertinent. Faptul ca si-a adus sustinator un taximetrist cu niste grimase si gesturi de golan nu-i ridica vreo perina sub cur. N-a fost cu nimic mai elegant decit Firea. Predoiu si Barbu au fost niste "boieri" pe linga cele doua catze, care erau cit pe-aici sa derapeze catre doua toape.
    De altfel N. Dan m-a dezamagit enorm de cind si-a anuntat intentia de a candida la primarie - se vede ca lupta pentru putere il deformeaza urit. Nu e un tip puternic. Ce s-ar face daca ar cistiga puterea cu adevarat?
    • -26 (36 voturi)    
      eu sunt dezamagit de Liviu Mihaiu (Miercuri, 25 mai 2016, 13:04)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui U_swamp

      care si a alturat Numele alaturi de Nicu Shior Dan
      • +20 (20 voturi)    
        bravo (Miercuri, 25 mai 2016, 13:31)

        codo [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        bine ca nu si l-a alaturat nealaturi
        • +7 (7 voturi)    
          Chestia cu Shior imi scapa (Miercuri, 25 mai 2016, 14:42)

          Cuca [utilizator] i-a raspuns lui codo

          Sau sunt eu mai opac ?
          • +2 (2 voturi)    
            nu stie sa-i scrie numele (Miercuri, 25 mai 2016, 18:39)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

            nicu shordan
  • +23 (35 voturi)    
    Dane, nu sunt Bucurestean... (Miercuri, 25 mai 2016, 13:02)

    Geo6101 [utilizator]

    ...dar sunt de acord cu optiunea ta electorala evidenta: Nicusor Dan!
  • -8 (32 voturi)    
    dezamagire de la Nicusor Dan (Miercuri, 25 mai 2016, 13:20)

    tropotaru [utilizator]

    "Nicusor Dan a mai avut avantajul unei echipe de sustinatori cu figuri proaspete si credibile".

    D-le Tapalaga, Liviu Mihaiu e omul lui SOV, cum sa fie proaspat si credibil?

    Pacat, era candidatul caruia vroiam sa-i acord votul meu. Dar de cand l-am vazut pe Liviu Mihaiu, am cazut pe ganduri...
    • +19 (29 voturi)    
      mai uita-te putin la firea (Miercuri, 25 mai 2016, 13:32)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      si o sa-ti revii in fire.
  • -12 (32 voturi)    
    Turcescu are sanse (Miercuri, 25 mai 2016, 13:33)

    cormiz [utilizator]

    Se vede de la distanta ca cel mai pregatit mai tenace si mai dornic de victorie este chiar daca unora nu le convine, Robert Turcescu.Daca prezenta la vot va fi medie, are mari sanse.
    • +8 (18 voturi)    
      Pe bune? (Miercuri, 25 mai 2016, 13:47)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui cormiz

      De cat timp se pregateste pentru a fi primar?
      • 0 (12 voturi)    
        care din timpi? (Miercuri, 25 mai 2016, 15:30)

        anonimicus [utilizator] i-a raspuns lui muvis

        timpul acoperit sau descoperit?
    • -5 (15 voturi)    
      Turcescu are sanse mai mici si decat Barbu (Miercuri, 25 mai 2016, 15:47)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui cormiz

      in plan politic e nimeni, in plan social e nimeni, in plan profesional e nimeni, la carisma e zero, il bat toti.
      • -2 (8 voturi)    
        amandoi sunt ZERO DUBLU BARAT (Miercuri, 25 mai 2016, 15:56)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

        ca sa fin echilibrati in exprimare
      • +3 (5 voturi)    
        Turcescu, nimeni ? (Miercuri, 25 mai 2016, 21:27)

        FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

        Pai daca e atit de nimeni de ce il mai combati ? In plan profesional e nimeni ? Pai cum, ca a avut o cariera lunga si vizibila in jurnalism, Europa FM, Realitatea TV, B1 - si nu cu emisiuni de esoterica sau bucatarie ? Nici macar pentru publicul antenist nu e un nimeni. E un inamic, publicul antenist fiind programat sa injure pe cine indica stapinul, dar un nimeni, asa cum spui tu, nu e.
        • -6 (8 voturi)    
          Ba e chiar un nimeni.... (Miercuri, 25 mai 2016, 23:42)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui FlorinG

          Ba e chiar un nimeni....Ca orice rahat in mijlocul ulitei, deranjeaza prin prezenta sa acolo, prin putoare, prin imaginea de necivilizatie. Dar este si ramane un nimeni, chiar daca vreo doi cetateni si-au manifestat indignarea.
          Rahatul asta e mai vizibil, atata tot.
        • -1 (5 voturi)    
          Da' unde vezi tu ca-l combat eu pe (Joi, 26 mai 2016, 1:29)

          dbdb [utilizator] i-a raspuns lui FlorinG

          Turcescu? sau stii tu ca semneaza sub pseudonimul cormiz pe HN? Dupa mine n-are decat sa fie si inamicul 007 pentru A3, nu-mi pasa cine-l iubeste si cine-l uraste. Dar ca individ consumator de presa, am si eu un cuvant de spus si uite, il spun -, Turcescu e zero profesional. Nu ca ar fi singurul zerou din presa si nu ca nu e, de fapt, cu adevarat, ziarist. Si, cum spuneam mai sus, tot zero e si-n celelalte domenii enumerate.
          • -1 (3 voturi)    
            hait (Joi, 26 mai 2016, 9:04)

            Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

            va roade invidia... ca pe toti "jurnalistii" tv care au devenit realizatori....
            • +1 (1 vot)    
              N-am nicio invidie, de unde pana (Joi, 26 mai 2016, 12:09)

              dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

              unde?! nu lucrez in presa. Scriu si mai sus, consum, NU PRODUC.
    • +1 (3 voturi)    
      esti din alta lume ... (Miercuri, 25 mai 2016, 16:25)

      dagenia [utilizator] i-a raspuns lui cormiz

      ... din PMP ?!
      • +1 (1 vot)    
        raspuns la dagenia (Joi, 26 mai 2016, 17:31)

        cormiz [utilizator] i-a raspuns lui dagenia

        |Nici vorba, si nu l-am votat niciodata pe Basescu, .Turcescu este cel mai activ dintre toti are va^na si verb,este tenace si se pregateste. Nu puteti lasa Bucurestiul pe ma^na lui Voiculescu. Predoiu nu isi doreste, iar Nicusor Dan pentru mine a fost o surpriza neplacuta.Nu sunt din Bucuresti, votati cu cine doriti, in definitiv mi-am spus si eu o parere
  • -12 (24 voturi)    
    Nea Tapalaga,unde fusei mataluta o (Miercuri, 25 mai 2016, 13:38)

    xrogo [utilizator]

    saptamana de nu spusei nimic de celebra ordonanta a lui madam Pruna,ordonanta care restrange cu maiestrie o seama de drepturi cetatenesti,dand puteri sporite procurorilor sa actioneze fara mandat judecatoresc?
  • -12 (28 voturi)    
    Nicusor cara-te usor (Miercuri, 25 mai 2016, 14:19)

    Koczka [utilizator]

    Acest Nicusor nu are nici carisma si nici nu este un bun politician, mai degraba antipatic si fixist ( toti fura numai el este Don Quihote de Bucarest cavalerul neprihanit al cinstei si al onoarei ). Pare 'promovat ' de coalitia rosie pentru a o avantaja pe d-na Firea/Pandele.
    Presupunand ca s-ar retrage Predoiu si ca ar castiga fotoliul de Primar nu stiu ce capacitate de negociere ar avea cu Consiliul general presupunand ca nici un partid nu ar avea majoritatea.
    • -5 (15 voturi)    
      CORECT (Miercuri, 25 mai 2016, 14:47)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      si Complet spus !
    • +6 (12 voturi)    
      Ti s-au aburit ochelarii, (Miercuri, 25 mai 2016, 15:48)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      sterge-i. Nu vezi bine deloc.
      • -7 (11 voturi)    
        si un orb ar spune la fel (Miercuri, 25 mai 2016, 15:55)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

        dar ce sa faci...multi VAD, putini PRICEP !
      • +2 (4 voturi)    
        nu chiar (Miercuri, 25 mai 2016, 18:53)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

        ;)
    • -1 (13 voturi)    
      Asta cu carisma o spune si bunica (Miercuri, 25 mai 2016, 16:40)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Koczka

      Ok, omul n-are carisma, nu stie sa vorbeasca, nu are calitati de politician, nu e flexibil, nu face compromisuri, etc , etc, nu e bun domne' de politician in Romania. Dar are doua mari calitati :

      1. n-a furat de la nimeni nimic.
      2. si-a creat o cariera singur, fara proptele.

      Niciunul din ceilalti candidati nu se pot lauda cu aceste ambele calitati.
      • +1 (3 voturi)    
        o spune bine bunica (Miercuri, 25 mai 2016, 20:35)

        Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        Pentru că, pentru a avea succes în politica, iar succes înseamnă și să câștigi alegeri dar și să faci ceva bun odată ajuns într-o funcție, ai nevoie de carismă. Altfel nu se poate. Pentru că orice politician are nevoie să convingă oameni din cei mai diverși să îl voteze și, apoi, să îi susțină proiectele.
        • +4 (6 voturi)    
          Da, intr-o societate asezata (Miercuri, 25 mai 2016, 21:42)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui Andrei57

          in care nivelul de educatie al oamenilor este relativ ridicat si unde sursele de informare nu sunt manipulate si unde calitatea candidatilor este relativ ridicata si diferentele dintre ei sunt minore. Atunci da, sunt de acord ca diferenta o face carisma si priza la public.
          Dar ce te faci intr-o tara ca Romania unde Oprescu ar fi castigat fara probleme al 3-lea mandat deoarece, nu-i asa, avea carisma desi Bucurestiul arata precum Kalkuta sau Bangalore. Si in conditiile astea, ce putem face : o votam pe d-na FIrea pentru ca are prezenta scenica desi probabil nu va conduce cu adevarat decat masina spre sediul primariei , deoarece Nicusor Dan nu stie sa fie un fel de Basescu sa planga pe la TV cu lacrimi de crocodil si sa ecscrocheze o tara intreaga ? Ca sa nu mai vorbesc ca nimeni nu se poate ridica la nivelul tov. Ion Iliescu din punct de vedere al carismei dar care a reusit sa ingroape o tara intreaga timp de vreo 15 ani. Deci, putem noi ca natiune sa trecem de acesta treapta de evolutie si sa votam un candidat care nu e nici frumos, nici carismatic, nici galant, nici spontan dar care totusi s-a sacrificat pentru oras mai mult decat a facut-o orice alt locuitor ?
          • 0 (0 voturi)    
            oriunde (Joi, 26 mai 2016, 16:49)

            Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui MasP

            Asta e realitatea, chiar dacă ne place sau nu. Mai mult, indiferent de cum încercăm să îl raționalizăm, votul nu este un act rațional ci unul emoțional. Iar asta e valabil oriunde.
      • +1 (3 voturi)    
        Chm,chm, cuumm? nu face compromisuri? (Joi, 26 mai 2016, 1:34)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        Pai, nu vorbea chiar el mai an de compromisurile facute? si cuuuum fara proptele, proptelele au fost si sunt si-n continuare evidente!
        Cat despre furturi, eu nu stiu, da' tu esti sigur?
        Pai, exact ca Nicusor Dan nu are nicio problema si e evident ca "n-a furat de la nimeni, nimic si si-a creat o cariera el singur, fara proptele".
  • -4 (6 voturi)    
    ! (Miercuri, 25 mai 2016, 17:10)

    cocoxp [utilizator]

    Totul si totul numai din vina populatiei .....cum dracu o persoana ca Firea sa ajunga primar.Mai bine pun primar un penal decat una care citea dupa promter. Cel putin penalul stie sa fure sa vorbeasca sa pacaleasca ...stie de toate .....dar una ca Firea ce naiba stie sa faca .
  • +5 (7 voturi)    
    comentariu (Miercuri, 25 mai 2016, 18:55)

    LiviuDrula1 [anonim]

    Stimati bucuresteni
    Cred ca va dati seama cand urmariti electoralele de la Tv ca Firea devine dincein ce mai mahalagioaica apare sub adevarata fata -o impostoare fara cultura la care minciuna e la mare pret dornica de imbogatire nemerkitata si sluga fidela PSD -aceasta vrea sa fie noul primar general dupa ce bucurestenii au mai avut o trista experienta cu tov fiu de securist Oprescu.In timp ce gropile din Bucuresti se mareau vilele lui din Snagov si Elvetia se inmulteau.
    Bucuresteni trezitiva iesiti la vot si votati pe cel pe care il considerati ca va reprezinta si este capabil sa o faca
  • +1 (7 voturi)    
    Fiind reticent fata de obiectivitatea lui DT, (Miercuri, 25 mai 2016, 20:06)

    Susufler0 [utilizator]

    observ doar ca cele trei confruntari electorale nu au insemnat nimic, iar urmatoarele, ca or fi tot 3, ca or fi 100, nici ele nu vor aduce avantaje unuia sau altuia, cu exceptia cazului in care Turcescu nu vine cu vreun filmusor de la Click ori de la Can Can in care sa se vada cum Gabi Firea intra in noaptea de vineri de dinaintea alegerilor pe poarta vilei lui SOV, iar Robert o ia la intrebari, ca pe vremuri Basescu pe Geoana.

    PS. Sper ca la o astfel de confruntare printre sustinatorii lui RT sa se numere si Traian Basescu.

    PPS. Daca s-ar intampla asa ceva am avea spectacol nu alta si provocari la duel.
    Alegerile ? Cine are treaba cu ele cand ai o astfel de telenovela !
  • +1 (1 vot)    
    deci (Joi, 26 mai 2016, 9:00)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    ...nu va revolta ca un candidat ca fost eliminat din dezbatere in favoarea unuia care nu are nimic de spus!

    Interesanta pozitie pentru un aparator al democratiei !
  • +1 (1 vot)    
    asa (Joi, 26 mai 2016, 9:07)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Le este frica de Turcescu...

    Desi dl Tapalaga a vazut ca Firea le-ar fi redus la tacere la o dezbatere...

    Singura dezbatere in care l-a redus la tacere este cea de la B1 unde a cerut sa nu fie invitat....

    Ce bine ca exista un Barbu ca sa para "echilibrata" dezbaterea...
  • -2 (2 voturi)    
    URA !!! democratie (Joi, 26 mai 2016, 9:21)

    nedumeritul [utilizator]

    Indiferent pe cine alegem Bucurestiul va fi administrat de catre puterea oculta. Primarii sunt marionete. Putem linistiti sa-l alegem pe oricare sau sa-i punem sa lucreze in trei schimburi pe toti trei .E acelasi lucru.
    ....URA !!! democratie....
  • -1 (1 vot)    
    DEZBATERI DE CAMPANIE (Joi, 26 mai 2016, 9:39)

    ILMA [utilizator]

    1)” Nicusor Dan - prins cu temele nefacute.” Adica:- nu face parte din increngaturi mafiote,- nu e pus pe capatuiala, -si-a respectat electoratul publicând sursele de finantare a campaniei sale (surse onorabile),- nu e demagog,- nu promite ce nu poate face. ”Gabriela Firea - temele facute.” Adica:- discurs pragmatic, axat pe teme de interes si pe solutii pe care nu le va aplica niciodata pentru ca va descoperi ca are alte treburi, mult mai importante, de rezolvat (daca ajunge primar general). N-o vad nici macar primar de sector, mai degraba de gasca.
    2) Despre sustinatoarele sale - numai de bine. Galerie! Cine se aseamana se aduna.
    3) Un sondaj acum (doar pentru Predoiu, Dan, Barbu si Turcescu) l-ar da castigator pe Dan. Nu inteleg de ce n-a acceptat propunerea. Oricum nu cred ca se aplica, dar el s-ar fi aratat preocupat de gasirea unei solutii mai sigure pentru a opri dezastrul accederii PSD la primarie. Poate se teme de sondaje masluite care sa-l forteze sa se retraga? Adevarul e ca, dintre toti, e cel care s-a pregatit cel mai mult pentru post nefiind impins de la spate nici de partid, nici de presedintele de partid, nici de situatia dezastruoasa a partidului sau, nici de vanitate.
    4) Chiar nu te poti astepta de la un om civilizat, serios si cu ceva in cap (in plus, cu profil psihologic de matematician) sa se ia la intrecere cu guraliva dna. Firea, cu abilul Turcescu sau cu autosuficientul Barbu si sa si prevaleze. Poate cu dl. Predoiu, dar mai depinde si de moderator.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...


Ultimele articole din Actualitate | Opinii

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică