Doi danezi si peripetiile lor printre romani. Cum s-a dovedit handbalul mai deschis la nou decit Opera din Bucuresti

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 10 mai 2016, 11:54 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Cit de ironica e viata-n Romania. Ridicolul nu ucide, dar macar pune lucrurile in lumina corecta. Cum se simt oare protestatarii xenofobi de la Opera, cei cu "Afara strainii din tara" si "limba romana e limba oficiala intr-o institutie de stat", pusi in fata cosmopolitei echipe bucurestene care a cistigat Liga Campionilor la handbal? Din pacate, nu cred ca simt nici o rusine, pentru simplul fapt ca lumile din care provin sint diferite. La handbal vorbim de o lume profund competitiva si deschisa spre nou. La Opera vedem o factiune autarhica ce refuza competia si se inchide in ea insasi.

Ironic e ca in centrul celor doua evenimente opuse ca perceptie (dezastrul de imagine de la Opera si succesul fantastic de la CSM Bucuresti) stau doi danezi care nu vorbesc limba romana. La echipa de handbal, succesul a venit pe mina lui Kim Rasmussen, un antrenor care a adus la echipa (cu asentimentul conducerii 100% romanesti) vedete din toata lumea: romance precum Oana Manea, Cristina Varzaru si Aurelia Bradeanu, suedeza Isabelle Gullden, braziliancele Mayssa Pessoa si Ana Rodrigues, croata Jelena Grubisic, rusoaica Ekaterina Vetkova, daneza Maria Fisker. La Opera, dansatorul si coregraful Joahn Kobborg a inceput sa aduca un nou suflu cu un repertoriu nou si balerini noi (fie ei romani sau straini).

Rezultatele au fost similare pina la un punct. Succesul a venit si pe mina ideilor noi ale celor doi straini.
La handbal, echipa a cistigat tot ce putea cistiga si a umplut salile de spectatori. Si ne-a facut mindri pe multi dintre noi, mindri ca Romania a dat dupa zeci de ani o noua campioana europeana. La Opera, Kobborg a reusit si el sa umple sala Operei si sa readuca institutia pe prima pagina a celor mai prestigioase publicatii culturale din lume. Mai mult, spectacolele si balerinii de la Opera Bucuresti au reinceput sa iasa in lume, sa participe la miscarea culturala globala.

Pe scurt, si echipa de handbal, si echipa de la Opera au inceput sa fie competitive, sa conteze pe piata globala odata cu infuzia de inovatie si nou. Intimplator, motoarele competitivitatii au fost doi danezi. Doi danezi in doua institutii operate si finantate de statul roman (CSM prin Consiliul Local Bucuresti, Opera Bucuresti - prin Ministerul Culturii).

Aici se termina insa similitudinile si incepe marele paradox.
Paradox doar la prima vedere, pentru ca de fapt totul are o explicatie simpla.

La handbal nu exista nici o revolta impotriva strainilor, impotriva diferentelor salariale (inerente cind in echipa apar vedete internationale). Atita vreme cit echipa si clubul merg bine si beneficiaza de pe urma competitiei interne, pur si simplu nu conteaza aceste detalii.

La Opera insa, o factiune a autohtonistilor a reusit sa distruga in citeva saptamini tot ce se cladise in ultimii ani. O lupta interna pentru putere a dus la aparitia unui instrument pe care cu totii il voiam uitat: apelul la nationalism. Asa am vazut stupefiati cum asa-zisi oameni de inalta tinuta culturala, artisti cu pretentii, au inceput sa acuze ca strainul Kobborg face legea, ca isi permite sa aduca balerini straini, ca scoate romanii din spectacole, ca vorbeste in limba engleza la repetitii si spectacole. Totul, asezonat cu scrisori deschise agramate si patetice in care se facea apel la prevederi Constitutionale legate de obligativitatea folosirii limbii romane intr-o institutie de stat. O sfidare la adresa ideii de deschidere in cultura, n-are rost sa insist.

Care e explicatia celor doua atitudini diametral opuse? E simplu. In sport (chiar si cel romanesc, asa amarit cum e) ideea de competitie e primordiala. Sportivii romani pleaca la drum constienti ca zi de zi sint in competitie cu colegii lor si nu conteaza nationalitatea ori limba vorbita. Ei insisi viseaza sa se transfere la cele mai bune echipe straine, pentru faima si pentru bani. Competitia e in ADN-ul lor, chiar daca echipa la care joaca e finantata din bani publici sau privati.

La Opera insa, la fel ca si in alte institutii culturale finantate de stat, competitia nu e norma. Competitia e o sperietoare. Artistii (mai ales cei care s-au lansat in comunism sau au fost formati mental de acestia) traiesc intr-o continua admiratie de sine, intr-o lume care refuza innoirea si competitia. Blocati mental intr-o iluzorie virsta de aur a artei (artistii erau "oameni intre oameni" pe vremea comunismului, li se deschideau toate usile daca se dovedeau prietenosi cu regimul), acesti artisti au tentatia de a lupta pentru prezervarea unui sistem inchis. Chiar daca asta inseamna act artistic mai putin valoros, lipsa recunoasterii internationale, ba chiar bani mai putin pe total, pentru ei e mai sigur din punct de vedere psihologic. Orice zguduire a acestui status-quo (si Kobborg a reusit sa-l zguduie) e o provocare prea mare pentru ei. Asa se ajunge la rezistenta in fata reformei, la respingerea inovatiei.

Asa se face ca o mina de handbaliste (stiti miturile false despre capacitatile intelectuale ale sportivilor) au facut ca ca protestul cu accente xenofobe al "intelectualilor" de la Opera sa arate si mai ridicol decit a parut in prima faza.

Nu pot decit sa sper ca liderii revoltei de la Opera sa se uite relaxati la interviurile date in engleza de antrenorul Rasmussen, la confesiunea decenta privind propria sexualitate a portaritei braziliene (o, Doamne, va imaginati ce ar fi fost daca si Kobborg ar fi fost gay, ce strigate am fi avut din partea dacopatilor de la Opera?). Poate asa isi vor da seama cit de gresita e atitudinea lor si raul pe care il fac artei.

PS:
E o discutie separata finantarea CSM Bucuresti. E corect ca o parte din bugetul Primariei sa mearga la sportul de performanta? E corect ca acesti bani proveniti din taxele platite de bucuresteni sa finanteze salariile jucatoarelor de top, sau ar fi mai bine sa fie investiti in echipe de juniori ori in educatie? Dar asta e cu totul alta discutie, si sint convins ca ar trebui sa avem o dezbatere si cu candidatii la Primaria Bucuresti pe aceasta tema.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
23629 vizualizari
  • -43 (77 voturi)    
    concret (Marţi, 10 mai 2016, 12:00)

    Mazeta [utilizator]

    Handbalistele daneze erau plătite de 200 de ori mai bine decât coechipierele lor românce?
    • +45 (61 voturi)    
      ... (Marţi, 10 mai 2016, 12:42)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      În sport, ca şi-n artă, se plăteşte în funcţie de talent, nu de naţionalitate. Oare spaniolii de la Barcelona se vaită pe la colţuri că Messi e plătit de nush câte ori mai mult decât ei?
      • -16 (44 voturi)    
        Parca (Marţi, 10 mai 2016, 14:42)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        Barcelona e club privat. Opera nu e
        • +22 (38 voturi)    
          Irelevant (Marţi, 10 mai 2016, 15:31)

          CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

          Talentul costă, ce-ai vrea, reducere pentru stat?

          Sau publicul Operei Naţionale nu are dreptul decât la artişti de mâna a doua, nu care cumva să aducă atingere bugetului. Păi ce facem, dăm toţi banii pe balerini şi alţi pierde-vară în loc să plătim salariile parlamentarilor şi senatorilor, în loc să donăm la Catedrala Manipulării Neamului, în loc să cumpărăm dezinfectanţi diluaţi, limuzine pentru Oprea, care a încercat atâta timp să suplinească lipsa coloanei vertebrale apelând la coloana oficială, fregate de la fier vechi la preţ de portavioane etc. etc. etc. ??? Asta ar fi de neiertat...
          • -1 (17 voturi)    
            Cheltuieli (Marţi, 10 mai 2016, 15:54)

            Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

            Nu e recomandabil sa amintesti de achizitia unor lansatoare de € 130 mil
            • 0 (18 voturi)    
              Ia zi, Snitzel, cum e la Bolsoi? (Marţi, 10 mai 2016, 16:42)

              Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

              cinta numai tractoristii? "baleteaza" numai colhoznice de juma' de tona?
              • -5 (15 voturi)    
                Gogule (Marţi, 10 mai 2016, 17:34)

                Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

                Daca ai o problema cu rusii, mergi la Moscova si expuneti doleantele. Lavrov cred ca te-ar primi , aduce mult cu Orientul Mijlociu
          • +2 (8 voturi)    
            Hehe (Marţi, 10 mai 2016, 18:15)

            jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

            Care talent? Inca nu stim cat de talentat este ca si coregraf :))) Daca venea balerin, alta treaba!
        • -5 (21 voturi)    
          Nu tocmai (Marţi, 10 mai 2016, 15:55)

          ausfahrt [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

          Barcelona apartine municipalitatii. Articol varza, comentarii pe masura..
          • +13 (15 voturi)    
            Ba tocmai (Marţi, 10 mai 2016, 16:08)

            Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui ausfahrt

            Clubul apartine celor 180 000 de membri ce cotizeaza anual nu stiu ce vorbesti http://www.theguardian.com/football/2011/nov/07/barcelona-not-for-sale
          • +12 (12 voturi)    
            Nici (Marţi, 10 mai 2016, 16:10)

            Chappie [anonim] i-a raspuns lui ausfahrt

            macar. Barcelona si alte cateva cluburi importante din Spania sunt "detinute" de catre suporteri. Tot ei aleg presedintele clubului...
      • -7 (13 voturi)    
        Haha (Marţi, 10 mai 2016, 18:14)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        Messi nu este platit din bani publici. Danezul Kobborg, coregraf debutant, da!
    • +25 (35 voturi)    
      fals (Marţi, 10 mai 2016, 12:48)

      ValiPiros [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Kobborg avea contract de 3000 de Euro.
      Cine era platit cu 15 euro?
      • -11 (37 voturi)    
        koborg (Marţi, 10 mai 2016, 13:46)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui ValiPiros

        isi aducea drepturile de autor pt spectacolele pe care le aducea, aruncand in derizoriu piesele vechi puse in scena de ONB, plus un ziarist de la Adevarul care e platit sa dea cu rahat in piesele vechi ale ONB. pe langa salariul de 7300E impartea banii din drepturile de autor cu directorii ONB. daca aveti pe careva in interior, va vor confirma chestiile astea. adica, tu aduci piese noi, licentiate tie personal, si tu ceri extra bani de la statul roman, pt ca ai de unde mulge, si daca aia platesc, isi iau si ei o parte. nu asa functioneaza peste tot in tara asta ?
        • +1 (11 voturi)    
          in..."toxx"icaţi (Marţi, 10 mai 2016, 18:29)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui toxx

          @toxx & Co
          Continuaţi să perpretaţi aceleaşi informaţii false : salariu de 7300€ (când, se ştie, este vorba doar de salariul brut), şi fraude (nedovedite până la momentul actual). Până ce echipele de control se vor dumiri despre matrabazlâcurile pe care le evoci mata, afirmaţiile fără acoperire fac parte din categoria calomniilor. În tările democratice calomnia este penalizată (juridic vorbind).
          O singură precizarea aş face pentru cei care, ca şi ..toxx[icul] comentator, cred în tot ce este vehiculat de "gruparea" Soare sau amicii săi. Dacă nu aţi înţeles până acum modelele (normale, aş zice eu) capitaliste (cele adevărate şi nu cel de cumetrie) ale funcţionării lumii spectacolului occidental, lăsaţi comentariile celor ce le cunosc.
          Dar, hai să vă fac o favoare cu un exemplu ce-l poate înţelege chiar şi...toxx (dacă ar vrea). Distributorii de filme, cei ce le cumpără din străinătate prin contractele semnate de obicei pe la festivaluri, credeţi că le oferă gratuit proprietarilor sălilor de cinema ? Toată lumea plăteşte şi/sau îşi ia procentajul cuvenit. Numai la Opera Română s-ar vrea probabil aceste producţii ca un cadou. Alt exemplu mai...neaoş : între preţul pe care-l primeşte ţăranul pentru produsele sale şi preţul pe care-l plătiţi dumneavoastră în supermarketuri este o mare diferenţă. De ce ? Pentru că există intermediari.
          Ceea ce este trist este că păreţi să faceţi parte din echipa ONB sau măcar din "chibiţii" ei.
          Lăsaţi justiţia să-şi facă treaba şi aerisiţi, prin retragerea dvs., spaţiul public al informaţiei şi aşa contaminat de minciuna politizată sau de emoţionalul spectatorului needucat.
          • +1 (1 vot)    
            "distribuitorii de filme"... (Miercuri, 11 mai 2016, 12:43)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui hot news

            NU lucreaza in cinematograful respectiv, ca sa decida ca cinematograful va cumpara numai filmele pe care au EI "drepturile de autor"!!

            Chiar nu vedeti DELOC conflictul de interese (pe care la altii il sesizati una - doua)? sau va prefaceti?
  • -11 (43 voturi)    
    Aici nu e vorba de naționalitate, (Marţi, 10 mai 2016, 12:04)

    Un cititor [utilizator]

    ci de nesimțire. Poți fi nesimțit și dacă ești danez și dacă ești român, după cum poți fi om normal indiferent de naționalitate. Nu e niciun paradox.
    E ca și cum ai spune că toți jurnaliștii de la HN sunt semidocți doar pentru că unii dintre ei nu citesc dar scriu.
  • +16 (54 voturi)    
    excelent articolul (Marţi, 10 mai 2016, 12:07)

    moka [utilizator]

    precum si intrebarile de bun simt de la sfarsitul lui.
    bravo.
  • -22 (60 voturi)    
    mere cu pere (Marţi, 10 mai 2016, 12:08)

    xanti [utilizator]

    Handbal cu Opera,ce treaba are una cu alta.
    CSM echipa PRIVATA poate plati ce salariu doreste antrenorului.
    Opera de STAT nu poate sa plateasca salarii de 7000euro din banii nostrii in timp ce profesorii lucreaza pe 300-500 euro.
    Adica un medic rezident are 1500lei si din bugetul de stat putem plati cu 7000 de euro un fost balerin impreuna cu mimoza lui.
    • +14 (24 voturi)    
      au treaba una cu alta (Marţi, 10 mai 2016, 13:05)

      Harold [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      merele si perele sunt fructe care se recunosc dupa rod.
    • +24 (26 voturi)    
      pai tocmai asta e problema (Marţi, 10 mai 2016, 13:31)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      CSM nu e echipa privata, ci platita de primarie...
    • -7 (21 voturi)    
      Auzi daca CSM e echipa privata.. (Marţi, 10 mai 2016, 13:37)

      Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      atunci de ce ati mai luat 12 milioane dolari din banii mei sa-i platiti pe ei/
      e usor...in Romania totu apartine serviciilor secrete si armatei
      prin urmare totu e privatizat
    • 0 (8 voturi)    
      haribaldi baiete (Marţi, 10 mai 2016, 21:20)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      dar de ce nu compari tu veniturile lui Koborg cu ale lui Bradisteanu de exemplu. In orice meserie exista debutanti, eterne sperante si varfuri. Si in invatamant, si in sanatate si in armata exista debutanti si seniori. Diferneta este ca in profesiile artistice trebuie sa fii cu adevarat valoros sa ajungi la anumite valori pe cand in celelalte sisteme mai poti dribla. Vrei sa iii solicitam lui Tolontan o ancheta cu cat profesori universitari si cati medici au venituri peste 7000 euro pe luna?
  • -7 (45 voturi)    
    de corectat (Marţi, 10 mai 2016, 12:14)

    Mazeta [utilizator]

    Apare o greșeală de mai multe ori în articol: nu se numește Opera din București, ci Opera Națională din București.
    • -20 (36 voturi)    
      exact (Marţi, 10 mai 2016, 13:01)

      andrei1245 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      e ca si cum la echipa nationala am angaja straini si le am vorbi in limba lor nu in romaneste>

      ar trebui dupa acest baiat pantazi

      sa invatam la scoala shakespeare nu eminescu si sa vorbim limba si literatura olandeza

      ca e mai competitiv>
      • -3 (3 voturi)    
        Poti vorbi o literatura? (Marţi, 10 mai 2016, 22:06)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

        retorica.
      • -1 (1 vot)    
        deja vu - aceste idei ne doare (Miercuri, 11 mai 2016, 8:36)

        baimarean [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

        De pe vremea marelui aparator al "valorilor" nationale, patri-hotul Iliescu si acolitii sai (mai mult sau mai putin secretizati).
        Remember "Nu ne vindem tara"? etc etc...
        E o paine de mancat acolo (agenturili) unde se fac astfel de valuri. nu?
  • -5 (33 voturi)    
    Opera (Marţi, 10 mai 2016, 12:18)

    Arh. [utilizator]

    Corect, dar deschiderea la nou trebuie facuta respectand legislatia. Aici e cheia.
    • -1 (19 voturi)    
      Da, pentru lege (Marţi, 10 mai 2016, 14:25)

      Arh. [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

      Ma intreb cine a dat minusuri unui comentariu care indemna la respectarea legii.
    • 0 (8 voturi)    
      esti pe bune? (Marţi, 10 mai 2016, 18:37)

      nihilism [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

      Ce legatura are prietene deschiderea spre nou cu legislatia? Mai iesiti un pic din tara inainte sa scrieti comentarii. In orice tara exista o lege care spune ca in institutiile staului limba oficiala este limba locala. EX: contractul meu cu facultatea olandeza a fost in olandeza, dar acolo vorbeam si scriam rapoarte in engleza. intelegi diferenta?

      Aveti nevoie de legistatie si ca sa ganditi?
      • +1 (1 vot)    
        Raspuns (Miercuri, 11 mai 2016, 10:24)

        Arh. [utilizator] i-a raspuns lui nihilism

        Ai inteles gresit, prietene. In situatia de la Opera nu s-a respectat legea, se pare de catre Kobborg. Deci nu e o problema cu deschiderea la nou a artistilor romani, ci de nerespectarea legii - inclusiv a respectarii limbii oficiale, asa cum spui tu - de catre cei care au venit sa arate "noul".
  • +15 (27 voturi)    
    O mică observație... (Marţi, 10 mai 2016, 12:30)

    Wan Ted [utilizator]

    Maria Fisker este daneză. În rest un articol excelent.
  • +17 (23 voturi)    
    Nu prea e adevarat nici in handbal (Marţi, 10 mai 2016, 12:32)

    TheLionKing [anonim]

    Au existat antrenori straini pe la Olthcim si au fost o gramada de voci : " ca uite vin strainii sa ne dea noua lectii?" Noi care am fost campioni mondiali in 60 toamna.


    Trebuie sa avem rabdare un pic si o sa vedem cum ii aruncam pe Dambovita si pe acestia .
  • +18 (18 voturi)    
    nationalitate maria fisker (Marţi, 10 mai 2016, 12:32)

    mbasa [utilizator]

    Handbalista Maria Fisker nu e suedeza ci daneza!
    Suedeza ar mai fi Linnea Torstenson. De asemenea, daneza mai e Line Jorgensen. In echipa CSM-ului mai e si o jucatoare spaniola Carmen Martin Berenguer, destul de importanta zic eu.
  • +19 (23 voturi)    
    Sunt și diferențe (?) (Marţi, 10 mai 2016, 12:36)

    DanMatei3 [anonim]

    Mda... Mă tem însă că există – totuși – o mare diferență. Cred că toate jucătoarele la CSM (ca și toți sportivii profesioniști, de altfel) își negociază salariile. Pe când la Operă – fiind o instituție (semi)bugetară – salariile angajaților locali cred că sunt conforme grilelor bugetare (adică de mizerie).

    Dă Doamne să mă înșel...
    • +12 (22 voturi)    
      Si inca una (Marţi, 10 mai 2016, 13:03)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui DanMatei3

      CSM trebuie sa faca performanta, ONB - e bugetara - si ca atare mediocra, provinciala, neprofesionista si fara nici un rezultat international.
    • +13 (23 voturi)    
      E cineva tinut cu forta in Opera? (Marţi, 10 mai 2016, 13:46)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui DanMatei3

      Daca nu-i convine salariul de stat, poa' sa plece la privati.
      Aaaa, privatii nu angajeaza trintori, asta e problema....
      • +3 (5 voturi)    
        Deh... ușor de zis... (Marţi, 10 mai 2016, 21:46)

        DanMatei3 [anonim] i-a raspuns lui IancuJianu

        Cunoașteții multe trupe de balet private ? Și poate nu toți balerinii sunt dispuși să danseze prin baruri. Și nu-i cam simpluț să sugerați că slujbașii de stat sunt trântori ?
    • +7 (7 voturi)    
      Te inseli... (Marţi, 10 mai 2016, 14:51)

      HalikiBuliki1 [anonim] i-a raspuns lui DanMatei3

      CSM = Clubul Sportiv Municipal si nu este privat.
  • +22 (42 voturi)    
    Gogorita xenofobiei de la Opera (Marţi, 10 mai 2016, 12:36)

    Radu10 [utilizator]

    La Opera Nationala Bucuresti au cantat de decenii zeci de invitati straini si tot de decenii au dansat zeci de balerini, fara absolut nicio problema.

    Strainii au fost primiti cu bratele deschise in ONB cu mult inaintea strainilor in sportul romanesc

    Ignorati faptul ca printre protestatarii de la Opera impotriva lui Kobborg sunt si balerine japoneze (vezi semnatarii protestului)

    Refuzati sa vedeti evidenta - motivul protestului a fost complicitatea lui Kobborg cu Razvan Ioan Dinca, vezi recentele contracte ultrageneroase de telefonie mobila, de care a beneficiat din plin dansatorul

    Sub pretextul "teatrului de proiect" Kobborg nu a creat, ci a adus francize, ONB devenit exclusiv o piata de desfacere pentru vechiturile altora (vezi excelentele articole ale Iuliei Popovici)

    La fel si dl Dinca, atunci cand a cumparat un spectacol esuat de la Volksoper (Tosca), salvandu-i pe bani frumosi rusinea lui Holender care avea de dat ceva explicatii societarilor austrieci. De aici si complicitatea lui IH, care vorbeste de azil referitor la artistii operei, ignorandu-si venerabila varsta proprie.

    Puteti macar astepta rezultatul Corpului de Control al Primului Ministru pentru a continua pe acest subiect

    Am apreciat articolul despre adevarul demiterii ministrului Alexandrescu, pacat ca redeveniti tribal
    • 0 (18 voturi)    
      De ce (Marţi, 10 mai 2016, 13:05)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Radu10

      Nu prea stiu ce ar arata Corpul de Control. Poate spune ca ONB e o opera de o MARE mediocritate, u n fel de camin cultural mai evoluat? Ca acolo sunt doar veleitari care in afara ca sa se revolte altceva nu stiu?: Bugetarul stie doar sa siga bani de la buget si sa dea mai nimic la schimb
    • -4 (10 voturi)    
      Scuze, ti-am dat plus din superficialitate (Marţi, 10 mai 2016, 16:45)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Radu10

      mea culpa
    • -2 (6 voturi)    
      Tribal (Marţi, 10 mai 2016, 19:32)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Radu10

      @Radu10
      Dle Radu10, păreţi să faceţi parte dintr-o categorie căreia î-i este accesibilă reflecţia. Aşa că vă propun acesta subiecte de gândire.
      Discursul explicând prezenţa străinilor ce, dintotdeauna, au participat la spectacolul românesc încearcă să contracareze acuzaţia de xenofobie printr-o retorică improvizată şi neconvingătoare.
      Dar, pentru unul ca mine, într-o ţară în care nereuşita datorată incompetenţei corupte a manageriatului naţional este majoritar explicată prin influenţa intervenţiei "ţiganului" sau a "ji...evreului" sau a "boz...ungurului, s.a.m.d., ca să nu mai evocăm conspiraţia Occidentului, cum as putea, altfel interpreta incriminarea "accentului" unei somităti artistice române plecată de zeci de ani de acasă, şi asta chiar în prezenţa unui Dincu. Trebuie să fii, în cel mai bun caz, un ignorant într-ale vieţuirii în străinătate. Aş vrea să numesc acest derapaj "emoţional" dar, din păcate, el reprezintă reacţia primitivismului gregar incult (prin lipsa experienţei schimbului cultural cu STRAINUL ). Mândria românului, confundată de plebe cu aroganţa pseudo-culturii, împiedică adevărata comunicare.
      Aşa că, aşa cum spuneţi, să aşteptăm "rezultatul Corpului de Control al Primului Ministru pentru a continua pe acest subiect" şi încercaţi să evitaţi acuzaţia gratuită asociată, în lipsa dovezilor, calomniei. Intenţiile de fraudă a lui Kobborg mi se par cel puţin exagerate atât timp cât, pâna la ora actuală, nu au fost date publicaţiei documente elocvente.
      Cât despre Iulia Popovici în discursul acesteia (în articolele scrise sau la televiziune) fibra patriotică nu poate să nu fie întrevăzută. Proximitatea lumii artistice în care evoluează nu poate să n-o influenţeze, chiar dacă, dipomatic, evită să incrimineze "străinul" cum o fac alţii, dar îl evocă.
      Paradoxal, acuzaţia de "tribal" pentru a explica neaderarea dumneavoastră la o opinie diferită, vă plasează exact în acceaşi categorie : a gândirii unice ce ne reconfortează.
      • +7 (7 voturi)    
        pendulare jurnalistica (Marţi, 10 mai 2016, 22:10)

        Radu10 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        'tribal" se referea la articolul "tribul de la opera" care era foarte excentrat, din fericire contracarat de articolul echilibrat referitor la ministrul Alexandrescu dupa care urmeaza, din nefericire, acest articol. Balansul de atitudine nu i-a folosit nici ministrului Alexandrescu.

        Tocmai pentru a evita orice calomnie mi se pare de bun simt sa asteptam raportul Corpului de Control pentru a continua subiectul.

        Balerinele japoneze din ONB care danseaza de ani de zile pe un salariu bugetar se simt foarte bine in compania colegilor "xenofobi" in anul 2016. Dar nu au decat puterea exemplului....

        Aceste articole cu "opera-i de vina" compromit insasi ideea care se doreste transmisa si anume o atitudine manifesta impotriva xenofobiei
        • +5 (5 voturi)    
          Toata stima pt comentarii (Marţi, 10 mai 2016, 23:24)

          The Special One [utilizator] i-a raspuns lui Radu10

          D-ul Pantazi cred ca e la al 4 articol pe acest subiect si ca de obicei, ne insira niste opinii personale pe post de adevar absolut.

          "Rezultatele au fost similare pina la un punct. Succesul a venit si pe mina ideilor noi ale celor doi straini." -- La handball rezultatul e cuantificabil. La opera cum masori succesul? Nr de spectatori poate fi un criteriu. Inca astept poate in al 5 articol de la marele ziarist o statistica a nr de spectatori la spectacolele de balet din ultimii 10 ani ( daca a crescut nr, cu cat a crescut, corelat cu celelalte opere din tara, pe ani).

          Iar legat de finantare, iarasi e ff important aspectul. Nici aici domnul jurnalist nu face o informare pe documente, opera e pe profit? care e pierderea? Care era pierderea inainte de danez? Mai mica, mai mare?? Ipocrizie maxima si aici, deci acum 2 sapt era ok sa nu mai finantam eurovision si campionatul european ca ne-am saturat de cheltuit banii publici. Sa inteleg ca la opera e ok sa acoperim din bani publici calitatea (de care beneficiaza poate 3000 bucuresteni pe luna), iar campionatul european de care beneficiaza poate 3 mil nu? Cat ne costa din taxe, calitatea pe care un spectator de opera o primeste, cat ne costa calitate pe care un microbist o primeste?
        • -1 (1 vot)    
          Xenofobie tribala (Miercuri, 11 mai 2016, 11:56)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui Radu10

          Analiza este complexă. Personal mă bazez pe faptele prezentate şi trecute prin prisma conştiinţei mele. Nu colportez discursul tipat (şi ţipat) după discursurile "oficiale" ale şefilor razmeriţei aşa cum î-l remarc frecvent.
          Trăind câţiva ani în compania japoneză recunosc câteva din reacţiile, uneori, aparent inexplicabile ale acestora. Deci, pentru mine, exemplul "japonezelor" bugetare nu este concludent.
          Aţi remarcat că nu am comentat articolul ci argumentarul dvs. şi situaţia aşa cum a apărut în mass-media. Am citit şi vizionat intervenţiile Iuliei Popovici, cele ale lui Soare, ale sopranei Gheorghiu, declaraţiile sindicatului Operei (Bucureşti şi Cluj), interviurile Alinei Cojocaru si ale lui Kobborg. "Triburile" afiliate sau nu adevărului, sunt clar definite. Singurele care au reuşit să mă convingă (cu doza de prudenţă necesară şi personală) au fost Iulia Popovici şi Alina Cojocaru. Angela Ghiorghiu este un chibiţ fidel si recunoscător fostelor colaborări profesionale, artist în amurgul carierei, Soare un pervers (asum diagnosticul psihologic) carierist şi manipulator.
          De acord, nu "opera-i de vină". Dacă aţi studiat puţin psihologia de mase aţi distinge imediat "motoarele" si cei ce urmează orbeşte de pe post de unealtă docilă şi revoltată. De vină sunt şefii aleşi, declaraţi sau auto-declaraţi. Incompeteţi prin lipsa lor de simţ managerial şi a oricărei ştiinţe de negociere. Că vin "de la Guvern" sau pe căile dorinţei de mărire (Soare) mediocritatea managerială este identică. Lipsa oricărei culturi politice a maselor face restul.
          Dacă tot nu sunteţi convins, cititi ce am scris, priviţi în jurul dumneavoastră ca şi cum aţi vedea prima oară societate română (şi nu numai Opera), cititi comentariile "omenilor obişnuiţi" şi spuneţi-mi, cu mâna pe inimă dacă nu am dreptate. Vorbesc, bine-nţeles de noţiunea de xenofobie, care pare să fie subiectul principal al intervenţiei dvs, despre motivele apariţiei ei si cum este ea manipulată de şefi cu aceleaşi convingeri
  • -10 (38 voturi)    
    Mda (Marţi, 10 mai 2016, 12:37)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Sunt oameni si oameni. Pe Kobborg il putem trimite direct la el acasa pentru ca este un mare nesimtit care traieste pe picior mare cu prietenii lui din banii romanilor fiind un coregraf debutant. Daca venea ca balerin, toata stima! Asa, Kobborg afara!
    • +8 (16 voturi)    
      Un coregraf mediocru.. (Marţi, 10 mai 2016, 14:49)

      IoanaHotea [anonim] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      De mediocru ce e, la Balshoi sunt programate luna aceasta 3 reprezentatii La Sylphide in coregrafia lui.. Dar ce balet mare e Balshoi asta?! Probabil la fel de mediocru ca mediocrul Kobborg..
      • +2 (6 voturi)    
        Orice ai zice (Marţi, 10 mai 2016, 18:33)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui IoanaHotea

        E la scena mica, scena pe care s-a jucat in timpul restaurarii. Adica acolo unde ii este momentan locul, in nici un caz la scena mare ca si coregraf deocamdata!
        • -4 (4 voturi)    
          Te-am ghicit jeanvaljean.ru (Marţi, 10 mai 2016, 22:07)

          Maniu [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          ce bine stii tu treburile rusesti, la amanunt!
  • -7 (35 voturi)    
    Afara cu romanii din Romania! (Marţi, 10 mai 2016, 12:50)

    SkyDan [utilizator]

    Sunt destui straini ultra-performanti care ne pot delecta cu spectacole de clasa mondiala.

    Echipa de gimanstica trebuie urgent inter-nationalizata cu straini ultraperformanti.

    90% din industrie, 95% din sistemul financiar-bancar, 90% din distributia de alimente, 50% din funciar, 80% din petrol si gaze, 95% din imobiliarele de busienss - etc. etc. sunt in manile strainilor ultraperformanti. Presa? Cea de calitate ca HN sau Digi24 in mainile strainilor,

    3 milioane de romani mai putini performanti au luat calea bejeniei. Restul ce face? Traista'n bat si valea!

    Asteptam straini ultra-performanti la Parlament, in Administratie - ca tot se implinesc 150 de ani de cand Carol I a fost numit Domnitor in Tarile Romane.
    Desigur nici un cuvant despre refuzul lui de a intra in razboi impotriva Austro-Ungariei sau macelul de la 1907. Ca era cel mai mare mosier din Romania. A venit sarac lipit si a devenit cel mai bogat roman.

    Culmea, d-l Pantazi intuieste ca nu-i OK ca din banii romanilor sa fie platiti strainii fie ei la opera sau in sport. Daca era o firma privata atat in balet cat si in sport nici o problema. Dar NATIONAL inseamna ca trebuie sa incurajazei natia asta nenorocita sa avanseze cat de cat nu sa ramanem niste trogloditi ( locuitori in bordeie).
    • -6 (24 voturi)    
      total de acord (Marţi, 10 mai 2016, 13:05)

      andrei1245 [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

      sunt surprins de cat de irational este acest pantazi> hotnews de regula angajeaza ziaristi buni>

      nu intelege sau se face ca nu intelege care este natura disputei de la opera si o da inainte cu performanta si cat de buni sunt strainii la opera nationala> de parca noi citim hotnews ca e la fel de bun ca Wahington Post> si pe pantazi ca e hemingway
      • +6 (22 voturi)    
        Ba intelege (Marţi, 10 mai 2016, 13:46)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

        La opera, grupul majoritar de nulitati si veleitari s-a revoltat ca nu sunt platit ca mari vedete desi sunt niste nulitati. ONP e o institutie in afara dialogului european, opera de trei parale de pe Dambowitza si doar atit. Orice artist valoros trebuie alungat ca sa nu se vada ca cei ramasi sunt niste ratati (in frunte cu T. Soare, evident)
        • -3 (21 voturi)    
          pai (Marţi, 10 mai 2016, 14:32)

          andrei1245 [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          hai sa il scoatem si pe caragiale din manual ca nu se compara cu mark twain si pe preda ca nu e hemingway/

          daca asta este nivelul nostru cultural nu trebuie acum sa angajam straini ci sa incercam sa ne promovam valorile nationale asa cum sunt ele mai modeste.

          e ca si cum spunem ca grigorescu trebuie scos din muzeu ca nu se compara cu renoir.
  • -8 (28 voturi)    
    ''autohtonistilor'' (Marţi, 10 mai 2016, 12:52)

    Point [utilizator]

    greu cu denumirile astea.eu cel putin nu prea le inghit.sunt facute cu o ura si cu o insistenta mai mare decat a rasistilor cu sange albastru.
    iar autorul se face purtatorul de drapel si goarna neobosita a acestor ,la fel de fanatici,PC.

    ce e gresit in faptul ca limba romana este limba oficiala ,intr-o institutie de stat?
    • +3 (21 voturi)    
      Nimic gresit (Marţi, 10 mai 2016, 13:09)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Point

      Gresit e doar cins cei din institutia (buhetara si neperformanta) nu inteleg nici macar engleza - semn ca sunt in afara Europei si ca spirit, si ca relizari. Pina si OPera din Kazhastan face turnee in strainatate, numia ONB, nu. O opera prafuita, plina de veleitari marginiti.
      • -2 (10 voturi)    
        total corect (Marţi, 10 mai 2016, 14:03)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        insa aste tine de (in)cultura lor si nu de faptul ca ar muri cu limba romana in gat,ca sunt ei rasisti sau cum i-i mai blagosloveste,cu larghete, autorul
        stampilele astea aplicate cu atata usurinta,pot duce pe termen mediu,la stigmatizarea unui popor.
        ganditi-va numai la stampila tigan=roman,folosita de toti occidentalii.repet TOTI.acei 5 % care stiu si fac diferenta,nu atarna in balanta
        • +2 (4 voturi)    
          De ce i-i? (Marţi, 10 mai 2016, 16:46)

          Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Point

          cum poti fi patriot si sa nu stii romaneste?
    • 0 (10 voturi)    
      @Point (Marţi, 10 mai 2016, 15:44)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Point

      E institutie de CULTURA!!! Cultura universala (din pacate) are ca limba de inteles pentru toti ENGLEZA si nu romana. Tu ca esti geniu, banuiesc ca ai invata limba daneza in primele saptamini dupa ce te-ai mutat in Esbjerg...
      • +1 (1 vot)    
        ei, naaa...? (Miercuri, 11 mai 2016, 13:01)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        Da' de CAND a ajuns Anglia (sau SUA?) reprezentantul "culturii universale"?
        Eu stiam ca oamenii, cand se gandesc la "cultura universala", se gandesc in primul rand la Franta! Sau cel mult Germania ori Rusia (NU URSS ci Rusia!) ori eventual la zona hispanica / italiana!
  • +6 (16 voturi)    
    reforma (Marţi, 10 mai 2016, 13:10)

    VladBerliba1 [anonim]

    Cred ca incurcati borcanele. Una e reforma si alta e ceea ce s-a intamplat la Opera. La Opera pur si simplu s-a iscat un scandal prin aceea ca Tiberiu Soare, venit chipurile sa faca reforme, i-a retras functia de Director Balet Artistic lui Kobborg pe motivul ca nu era in organigrama. Actiunea s-a petrecut fulger, adica numirea a fost pe 4 aprilie si Kobborg si-a dat demisia pe 5 aprilie la 10.55. Actiunea nu a fost o reforma ci o dovada de lipsa de bun simt avand in vedere ca Kobborg are ordinul de Cavaler al Coroanei Daneze si meritele rezultatelor de la Opera erau in mod absolut evident ale lui.

    Aroganta si lipsa bunului simt, precum si articolele din presa care sustin aberatii de genul, Tiberiu Soare face lumina in cazul de la Opera sunt exact in aceeasi linie. Actiunea de la Opera nu a fost o actiune reformatoare, nu s-a facut nicio reforma la Opera, ci a iscat un scandal de proportii.
    • 0 (6 voturi)    
      institutional (Marţi, 10 mai 2016, 14:07)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui VladBerliba1

      Reforma trebuie facuta institutional. Daca pozitia nu exista, atunci ceea ce trebuia sa faca orice director era sa o retraga. Ulterior se discuta ca tot INSTITUTIONAL si LEGAL sa se rezolve nemultumirile.

      Daca in Romania lucrurile s-ar face INSTITUTIONAL ci nu heirupistic si emotional, cu scandal public toate ar merge muuult mai bine!
  • -1 (17 voturi)    
    Opera (Marţi, 10 mai 2016, 13:31)

    maringoldman [utilizator]

    O comparatie f buna.Acesti danezi au adus un mare plus echipei.Avand in vedere ca ati facut aceasta coparatie va rog transmiteti-ne si noua care sunt acele prestigioase publicatii si ce s-a scris.Sunt sigur ca v-ati informat corect cand ati scris acest articol.Spuneti-ne va rog ce spectacole au fost puse in scena de Dnul Koborg ( pt care primea sume frumoase) si cand au fost puse in scena ultima data in vest. Ati verificat incasarile de la spectacole inainte si dupa venirea lui? Mergand la opera sunt sigur ca ati vazut ca sunt si dirijori straini, solisti straini care nu au fost alungati cu furci. Ma asteptam ca dupa atat timp cel putin sa fi facut si o investigatie cu se intampla cu adevarat in opera.Tot nu ati inteles ca este vorba de coruptia din opera cu care a fost asociat din nefericire si dnul Koborg. Aproape tot din Opera sa externalizat pe sume frumoase in timp ce pt angajati nu exista fonduri.Daca artisti sunt atat de neprofesionisti, spuneti-ne si nou de ce mai megeti la opera( in cazul in care mergeti) si de ce salile sunt
    mai tot timpul pline?
  • +7 (7 voturi)    
    halal model (Marţi, 10 mai 2016, 14:07)

    Andrei57 [utilizator]

    CSM-ul e un model prost pentru că nu e altceva decât o echipă foarte bogată ca urmare a finanțărilor de la bugetul local. Ca să fie de admirat ar trebui să fie capabilă echipa să se auto-susțină. Ceea ce nu prea e cazul.
  • -3 (13 voturi)    
    . (Marţi, 10 mai 2016, 14:10)

    Megies [anonim]

    Vad ca cititorii d-voastra, dle Pantazi, sunt tot impartiti in doua pe aceasta tema. Mai aveti de luptat ceva vreme cu nationalismul si cu mandria identitatii romanesti.

    E greu sa accepti ca altii, care nu sunt romani, pot fi mai buni sau chiar mult mai buni ca unii d'ai nostri.

    Parca nu are sens sa vezi lucrurile altfel, cand oamenii cei mai normali la cap par a fi cei care vorbesc in limba noastra parinteasca. Ceilalti, cu toate ca sunt tot oameni si au si ei o limba parinteasca, parca nu sunt oameni ca noi.

    Dar asta e, mergem inainte, asa cum suntem.
    • -5 (19 voturi)    
      nu e vb ca suntem (Marţi, 10 mai 2016, 14:36)

      andrei1245 [utilizator] i-a raspuns lui Megies

      mai buni sau mai prosti dar cred ca e dreptul acestui popor sa aiba o identitate culturala.

      de ce trebuie sa avem la opera nationala straini angajati cand avem conservator si nu suntem chiar de lepadat/ trebuie promovati romanii la o opera nationala/

      sa se duca la privati strainii daca sunt asa buni nu sa urce pe scena construita de poporul roman pentru cultura nationala si sa fie platiti disproportionat de mult fata de cei romani
      • 0 (6 voturi)    
        Crezi ca esti in stare sa intelegi "identitatea" (Marţi, 10 mai 2016, 16:48)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

        romaneasca? Du-te ma, ca citesti maximum burtierele, nu te mai da doct!
    • +4 (6 voturi)    
      vecinas (Marţi, 10 mai 2016, 15:16)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Megies

      cum hotaresti mata lupta asta?si cu cine?
      si de ce trebuie sa fie lupta si nu discutii normale?
      si in general stii cati artisti/jucatori straini au performat fara probleme pana acum?daca da,va rog puneti-va intrebarea in oglinda.

      problema nu exista in ochii privitorului,numai in cei ai celuia care arata directia gresita.
  • +2 (22 voturi)    
    Romania este stat national (Marţi, 10 mai 2016, 14:58)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Folosirea termenului de "dacopati " denota o lipsa de respect fata de romani. Este la moda sa jignesti bastinasii dar sa spui de minoritati ceva esti inadmisibil.
    Ce sa mai spunem ca toate cetatile dacice existente si cele descoperite recent ce ar trebui sa primeasca toata atentia din partea Ministerului Culturii sunt subfinantate si ignorate
    • +4 (10 voturi)    
      Romania, nu Dacia, e stat si vine de la Roma (Marţi, 10 mai 2016, 17:01)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      asta va oftica pe voi panslavistii, ca aveti o insula de latinitate intr-o mare slava, care va sta ca ghimpele-n coaste. Noi apartinem de Europa civilizata prin limba si cultura chiar daca maghiarii ne zic "slavi". Suntem prin toate cele, cu bune si cu rele, LATINI.
      • -5 (9 voturi)    
        Go home Maniu! (Marţi, 10 mai 2016, 18:08)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        In inimile romanilor Romania este Dacia. O limba nu moare asa usor cand ai traditii milenare , iar limba romana (daca) este izvorul latinitatii.
        • +3 (9 voturi)    
          ... (Marţi, 10 mai 2016, 19:07)

          John.Doe [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

          Nu mai citi articole de pe facebook. Uite ce se intampla, te faci de ras.
  • 0 (6 voturi)    
    Eu va inteleg, d-le Pantazi ! (Marţi, 10 mai 2016, 16:41)

    Susufler0 [utilizator]

    Lucrul cel mai important de spus, l-ati spus la sfarsit. Daca ati fi inceput cu el, cum era normal, n-ati mai fi avut articol.

    PS. Va propun un joc al imaginatiei : Inchipuiti-va ca ONB nu ar fi in administrarea Ministerului Culturii, ci ar fi a Primariei. Adica Primaria ar suporta toate cheltuielile acestei institutii de cultura, la fel cum procedeaza acum cu clubul de handbal. L-am avea azi pe Kobborg salariat al Operei, cu salariul neschimbat ?

    PPS. Sa ne intelegem, sunt de partea dvs, dar nu acestea sunt argumentele valide cu care sa-i convingeti pe nationalisti, pe "dacopati".
    • 0 (4 voturi)    
      Ce zici Susufler de judecatori straini, incorup- (Marţi, 10 mai 2016, 17:03)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      tibili cu gaini, calatabosi, promisiuni de cariera ametitoare (de la simplu politai de Ploiesti jude la ICCJ)? Cu astia ai fi de acord? Sa stii ca nu cistiga niciun mafiot? Oricit ar da?
      • +1 (5 voturi)    
        De acord ! (Marţi, 10 mai 2016, 18:24)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        Dar sa vorbeasca lb. romana !!!
  • +4 (8 voturi)    
    xenofobia (Marţi, 10 mai 2016, 17:58)

    alin.ivan [utilizator]

    Stimate domnule Pantazi, conflictul de la Operă este de cu totul altă natură, este vorba despre experimente de tot felul pe bani publici. Sunt sigur că dacă ați investiga cu ceva deschidere ați găsi resurse de informare pentru multe articole .
  • -2 (10 voturi)    
    Comentarii.. (Marţi, 10 mai 2016, 19:03)

    VasilescuA [utilizator]

    Citind comentariile la acest articol, nu pot sa nu remarc cat de activi au devenit trantorii nationalisti ai Operei, aprigi contestatari ai strainilor mancatori de salam fara soia.
  • -3 (3 voturi)    
    articol bun (Marţi, 10 mai 2016, 19:26)

    georghe [utilizator]

    Un articol bun, păcat de PS. Victoria CSM - ului este pentru suflet, Opera la fel, BOR-ul idem, care și ea-i plătită din bani publici.
  • +1 (5 voturi)    
    Handbalul mai deschis decat Opera? (Marţi, 10 mai 2016, 19:40)

    Arminius [utilizator]

    Cine e d-nul Handbal si cine d-na Opera? Autorul articolului scrie "cu manuta lui" ca de fapt romanii nu au nimic cu strainii si ca in niciun caz nu se poate vorbi de xenofobie, "cazul" CSM fiind dovada care nu ii sustine ci ii contrazice pozitiile prezente si trecute.
    "In sport ideea de competitie este primordiala". Cum jumatate din conducatorii din fotbal sunt la, sau in drum spre puscarie, argumentul nu se sustine, n-are nicio valoare.
    Etc.
  • +4 (6 voturi)    
    ! (Marţi, 10 mai 2016, 20:37)

    Kpriciu [utilizator]

    Vreau primar danez!
    • +2 (4 voturi)    
      Si EU!! (Marţi, 10 mai 2016, 22:12)

      Harold [utilizator] i-a raspuns lui Kpriciu

      Si vreau si un presedinte al Academiei care sa fie danez!
      • -2 (4 voturi)    
        si rectori in universitati vreau! (Marţi, 10 mai 2016, 22:45)

        diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Harold

        ma rog, daca nu se poate sa fie toti danezi, m-as multumi si cu nemti, austrieci, olandezi, britanici francezi si italieni.
    • +5 (5 voturi)    
      :) (Marţi, 10 mai 2016, 22:20)

      VladBerliba1 [anonim] i-a raspuns lui Kpriciu

      In Danemarca e plin de primari danezi :)
  • -1 (1 vot)    
    eu tot nu inteleg (Miercuri, 11 mai 2016, 0:19)

    Xorciser [utilizator]

    Care e treaba cu Kobborg asta si cu cat era el platit.

    Suma cu care e (sau era) platit nu era numai salariu. Omul avea drepturi de autor pe coreografii la diferite spectacole- care acum nici nu se mai joaca la ONB pentru ca plecand Kobborg au pierdut drepturile de autor.

    De ex La Sylphide- la Londra, la Moscova, la Bucuresti samd.
    • +2 (2 voturi)    
      coregrafii (Miercuri, 11 mai 2016, 10:12)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Kobborg nu are coregrafii.... are o coregrafie si este partener la o alta. Toate celelalte spectacole au coregrafii si regii ale altor artisti. In acest caz el este achizitor si eventual maestru de balet. Dreptul de a prezenta aceste spectacole trebuie sa apartina institutiei nu unei persoane.
  • +5 (5 voturi)    
    ADEVARUL DESPRE DL KOBBORG (Miercuri, 11 mai 2016, 1:24)

    Sena-GeorgianaVlădoiu [anonim]

    http://www.activenews.ro/cultura/Opera-Romana-Artistii-romani-si-straini-se-solidarizeaza-si-anunta-ca-revenirea-lui-Johan-Kobborg-este-indezirabila-132907
    http://www.101reporteri.ro/exclusiv-onb-a-platit-abonamente-de-telefonie-pentru-rudele-sefilor-si-firme-private-balerinul-koborg-trebuie-sa-restituie-peste-3000-euro/
  • +2 (2 voturi)    
    PS-ul din articol (Miercuri, 11 mai 2016, 9:00)

    Gigi42 [utilizator]

    A ceasta dezbatere trebuie inceputa grabnic,impreuna cu legea sponsorizarii.Daca nu se face ceva in privinta finantarii sportului pentru copii si juniori ,la viitoarele olimpiade si campionate mondiale o sa fim reprezentati,in majoritate,de straini.(Vezi lotul de lupte pentru RIO)
  • +2 (2 voturi)    
    De mirare... (Miercuri, 11 mai 2016, 9:58)

    stos [utilizator]

    Mă mir că dumneavoastră, domnule Pantazi, faceți comparații nepotrivite între două entități total diferite. Din acest motiv, USA nu are cultură. Sindicat, înseamnă o organizație ce are două fațete, una de tip reprezentativ și alta de tip spiritual, mai ales cînd este vorba de o instituție culturală.
  • -2 (2 voturi)    
    Ocomparatie buna (Miercuri, 11 mai 2016, 11:29)

    Piru [utilizator]

    Comparatia este bine venita si ne face sa intelegem mai bine ce inseamna performanta, cat este de frumoasa si cat de benefica este pentru imaginea institutiei precum si a noastra a tuturor. Cei de la opera trebuie sa faca o deosebire: daca e vorba de coruptie sa faca o plangere penala impotriva celor vinovati, iar daca nu, sa-si vada de treaba (sa respecte valoarea) si sa nu mai faca de ras o institutie de prim rang a culturii romane


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă