Suntem o tara de lumea a treia? Parlamentari, votati legea care-i protejeaza pe nefumatori

de prof. dr. Florin Mihaltan     HotNews.ro
Luni, 7 decembrie 2015, 12:08 Actualitate | Opinii

prof. dr. Florin Mihaltan, presedintele Societatii Romane de Pneumologie
Foto: Hotnews
Veştile bune năvălesc peste noi de la o zi la alta. Din păcate nu şi la noi. În Franţa s-a votat legea care protejează nefumătorii şi s-au început demersurile pentru pachetul generic. Este a 3-a ţară care marşează pe acest tronson de protecţie a fumătorului pasiv dar și al celui activ. Un ministru al Sănătăţii exemplar, m-me Marisol Touraine s-a remarcat şi de această dată. A motorizat promovarea noii legislaţii iar Adunarea Generală, şi acolo este un partid majoritar, a votat începerea acestor demersuri.

Este de fapt primul pas spre modernizarea sistemului sanitar  conform unui program riguros calendaristic. „Programul Naţional Francez  de Reducere  a Tabagismului” cuprinde şi pachetul/ambalajul neutru, un element important. Culmea este că, aşa cum a remarcat comunicatul de presă dat cu această ocazie, deputaţii majorităţii au rezistat în faţa manevrelor senatorilor şi „lobby-ului”; creat cu ardoare de companiile multinaţionale şi au contribuit prin votul lor decisiv la salvarea a mii de vieţi pentru viitor. Ei au deschis drumul spre prima generaţie fără fumat.

Oare să fi fost întâmplător faptul că pe continentul american, tot în aceste zile, parlamentul provinciei Quebec a votat cu 108 la 0 două amendamente la legislaţia antifumat legate de suprafaţa avertismentelor pe pachetele de ţigări care trebuie să ajungă să acopere 75% din suprafaţă şi de interzicere a plăților promoționale către comercianții cu amănuntul, cum ar fi  bonusurile pentru îndeplinirea obiectivelor de vânzări. Quebecul a avut o interdicție de afișare cu amănuntul din 2008. Proiectul de lege Quebec are multe alte prevederi, inclusiv terase fără fum de tutun, mașini cu copii în care să nu se fumeze, interdicţia fumatului pe terenurile de sport/zonele și terenurile de joacă pentru copii (măsuri pe care şi alte provincii le-au realizat). Toate acestea cu menţiunea că începând cu anul 2006, Quebec a avut 100% fără fumat toate locurile de muncă închise și locurile publice, inclusiv barurile și restaurantele.

Din păcate, în România, clivajul politicienilor, trecerea alternativă dintr-o tabără în alta, jocurile şi schimbările de rol, automatismele pavloviene au făcut ca legea românească să iasă şi să dispară brusc de câteva ori de pe ordinea de zi unde era inserată pentru a obţine votul final. Există lucruri pe care nu le înţeleg şi refuz să cred că parlamentarii nu conştientizează două elemente vitale: ei sunt acolo pentru a proteja sănătatea românilor, nu penru liniştea lor de fumători. Au fost votaţi pentru a proteja pe cei care conştientizează în acelaşi spirit democratic perorat cu nonşalanţă de fumători pericolele fumatului şi pentru acest lucru, printre altele, ar trebui să lupte din răsputeri. Dacă în fiecare zi mor peste 70 de români din cauza tutunului ucigaş înseamnă că depăşim cu mult, în fiecare din aceste săptămâni fără această lege, ceea ce s-a întâmplat în drama de la Colectiv în ultima lună.

Orice zi de amânare costă vieţi omeneşti. Încercările de a abate atenţia spre alte subiecte de la drepturile omului, la taxe, de la ideea de poluare generală a umanităţii la ţigara electronică şi alte elemente care de mult au fost încercate în alte ţări este o pierdere de timp, este un mod de a amâna care ne costă pe toţi. Sunt tertipuri de oameni specializaţi în a amâna. Se ştie că industria tutunului este tot timpul cu mâna în buzunarul celui care fumează. Pierderile directe dar şi cele colaterale atât în cazul fumătorilor activi dar şi a celor pasivi prin decese premature,pensionări precoce, zile de absenteism prin îmbolnăvire şi internări în spitale şi sunt trecute în contul tuturor contribuabililor şi mai ales în contul statului care se amăgeşte cu ce câştigă din taxarea acestor coloşi transnaţionali.

Poate că aceste reacţii de lumea a III-a dovedesc că nu ne pasă decât unora iar că unii dintre aleşii noştri nu se gândesc la cei 73% dintre fumători (doar 14 milioane de locuitori) care inhalează fumul ucigaş, nemaivorbind de cei 42.000 de români care mor anual din cauza asta. Cred că nici pasivitatea preşedintelui ţării este de bun augur. Polonia a avut cândva un preşedinte „jucător” pe această arenă de protecţie a fumătorilor pasivi nevinovaţi şi legea antifumat a făcut rapid progrese mari. La noi preşedintele declară la dezbaterea recentă ”Educaţie pentru sănătate că susține prevenția ca “prioritate zero a politicilor de sănătate”. Mă întreb cum să faci prevenție și educație dacă nu începi cu un lucru elementar de protecție: o lege antifumat, corectă și modernă. 

Ultima dată legea anti-fumat a fost scoasă în ultimul moment de pe ordinea de zi a Parlamentului României. Sper să nu fim din nou martorii unor astfel de tertipuri și parlamentarii români să voteze în această săptămână legea antifumat. Sper să nu se poarte ca parlamentarii unei țări din lumea a treia. 

*Prof. dr. Florin Mihaltan este presedintele Societatii Romane de Pneumologie.










8012 vizualizari
  • +6 (18 voturi)    
    fumat (Luni, 7 decembrie 2015, 12:30)

    costica [anonim]

    Ar fi bine ca nefumatorii sa nu mai aiba de suferit de pe urma nepasarii celorlalti, un exemple este centrul POLUS din Cluj Napoca unde toate holurile sunt pline de fum de la barurile de fumatori care satu cu usile larg deschise iar cei care trec pe acolo si vanzatoarele de la alte magazine sunt nevoite sa fumeze pasiv, sigur mai sunt si alte exemple de astfel de locatii dar la acesta se pare ca cei responsabili nu pot schimba nimic.
  • -8 (24 voturi)    
    haha (Luni, 7 decembrie 2015, 12:40)

    mihai [anonim]

    Nu e rau..si multe puncte corecte..dar..daca o lege a fumatului defineste o tara, ca tara de ''lumea a treia'' sau intaia... Domnu' respectiv are probleme de prioritati.. adica toate ca toate da exagerarile astea is de ****
    • 0 (10 voturi)    
      zise fumatorul (Luni, 7 decembrie 2015, 15:49)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui mihai

      inrait :)
  • -5 (25 voturi)    
    corecta si moderna? (Luni, 7 decembrie 2015, 12:45)

    Nevermind [utilizator]

    Dar este ceva corect in discriminarea pozitiva? Nu mi-as aprinde niciodata tigara in KFC, de exemplu, pentru ca este un local de nefumatori declarat. De unde pana unde un local DECLARAT de fumatori trebuie sa fie supus abuzului de drept si prin drept?

    Dragi nefumatori, nu fumeaza nimeni in localuri pentru voi, dar voi vreti sa nu se fumeze nici in ale "noastre". Bere e aceeasi ca-n localurile feng shui si eco. Daca fun-ul este altul, o fi din datorita nesimtitilor de fumatori.
    • +2 (24 voturi)    
      confunzi (Luni, 7 decembrie 2015, 13:32)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      confunzi discriminarea cu bunul-simt. Discriminarea este un tratament aplicat diferentiat vizavi de o caracteristica individuala sau colectiva unde cel vizat nu are nici o putere si care nu poate fi sustinut de o nevoie obiectiva - gen "in acest restaurant nu au voie cei cu ochi albastri". Nu te-ai nascut cu tigara in gura. Ai ales constient sa faci asta, ai un obicei prost si nesanatos si acum pretinzi ca esti discriminat si ca restul lumii, incluzand salariatii unui local care sunt obligati sa te serveasca, sa suporte consecintele alegerilor tale de viata gresite.
      Nu esti discriminat, dragul meu, esti doar nesimtit.
      • +5 (17 voturi)    
        serios? (Luni, 7 decembrie 2015, 14:46)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui hollow

        Oare cine este cel nesimtit, cel ce NU fumeaza intr-un local pentru NEfumatori sau cel ce are pretentia sa nu se fumeze intr-un local PENTRU fumatori?

        Salariatii care sunt "obligati" sa ma serveasca nu s-au angajat intr-un local de NEfumatori. Si nu cred ca ascunde vreun patron asta la angajare.
        Nu vrei sa dai si o lege sa interzicem toata industria chimica? Ca si aia mi se pare ca este o alegere si se poate trai fara mare parte din ea. Sau te complaci in situatia de a accepta ca unii sa lucreze in mediu toxic ca tu sa ai stuff misto?

        Pot sa te intreb ce NEVOIE ai tu sa intri intr-un local PENTRU fumatori? Simtitule...
        • -1 (13 voturi)    
          @ simtitul nevermind (Luni, 7 decembrie 2015, 15:55)

          dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

          nu am auzit in carta drepturilor omului de "dreptul de a fuma" ; dar am auzit de dreptul la sanatate ... pe care mi-l subminezi tu, simtitul-fumator-sinucigas-care-trage-altii-dupa-el
          • +2 (10 voturi)    
            Ah... simtito... (Luni, 7 decembrie 2015, 17:57)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui dana eugenia

            Nu vrei tu sa faci o petitie sa nu mai fie mud in mud wrestling? Sinucigasa esti mai degraba tu, ca vrei neaparat intr-un local PENTRU fumatori.

            Cu ce anume iti subminez eu pretioasa-ti sanatate daca fumez intr-un local pentru fumatori? Apropo... stii ca in bordel se face sex si nu se recita psalmi decat ca variatiune, nu? Dar stii de ce? Pentru ca e BORDEL.
            • -2 (4 voturi)    
              eee... asa da ! (Marţi, 8 decembrie 2015, 9:52)

              dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

              1 - multumim ca ne-ai aratat NIVELUL fumatorilor (educatie, intellect, obiceiuri)

              2 - nu toata lumea viziteaza locuri asa importate istoric precum cele vizitate de tine - ai fost pe cont propriu sau iti vizitai rudele? :)
        • +2 (8 voturi)    
          solutii exista (Luni, 7 decembrie 2015, 20:06)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          ideea de "local pentru fumatori" e gresita. nu poti discrimina ingradind accesul consumatorilor intr-un local pentru ca nu sunt fumatori..

          o solutie posibila - club privat. iti faci un "club" in adevaratul sens al cuvantului, caz in care poti restrictiona accesul la membrii clubului, spatiul nu mai este unul public in sensul legii si poti sa fumezi cat vrei, indiferent de marimea localului.
          • -1 (7 voturi)    
            cum asa? (Marţi, 8 decembrie 2015, 3:36)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            In cazul acesta este gresita si ideea de local exclusiv pentru fumatori. Eu nu consider ca-mi este ingradit accesul si sunt constient ca nu voi putea fuma inauntru. Nu miorlai ca sunt discriminat. Nici accesul celorlalti nu este ingradit la fumatori, atat timp cat isi asuma ca unde se fumeaza este fum. Doh.

            Vezi ce a scris Caragiale mai jos. Asa ar trebui sa functioneze lucrurile. Se canta manele, nu intri daca nu-ti plac. Cu fumatul la fel. Si tot asa.

            La dracu'... ar trebui interzise si magazinele koser, nu? Fix aceeasi logica. Ca vor unii sa cumpere neaparat de acolo ce nu au.
            • +1 (3 voturi)    
              "asa ar trebui sa functioneze..." (Marţi, 8 decembrie 2015, 10:29)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              asa vrei tu sa functioneze. realitatea este ca nu s-au interzis manelele, doar fumatul. motivatia legii este protectia sanatatii (chiar si atunci cand nu vrem sa fim protejati).
              daca treci peste socul initial (da, este democratie, dar se interzic niste drepturi individuale), vei intelege ca solutia cu clubul privat este una simpla si eficienta.
              si eu am fost fumator si mai aprind cate o pipa din cand in cand.. inteleg cat de cat disperarea..
      • +6 (10 voturi)    
        scufunzi (Luni, 7 decembrie 2015, 16:15)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui hollow

        ce treaba ai mata cu alegerile mele??
        daca esti vegan si bei ceai de menta stai bre la zen
        sau la restaurante fara fum,ca e plin de colocvialisti ca mata
        salariatii nu sunt ''obligati'' domnule draga,sa nu exageram.

        acum serios...unde dracu e trabucul ala vechi???
      • -1 (3 voturi)    
        apropos de "drept" (Marţi, 8 decembrie 2015, 15:11)

        dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui hollow

        @ hollow - fumatorii au mintea odihnita ... d ela pauzele dese ... ce credeati ?

        @ nevermind, always brainless: uite-aici unu' cu sapte clase peste tine care iti demonteaza dreptul de fumator ... stiu ca esti abia plecat de langa picturile rupestre, dar e scris in limbaj accesibil, garantez ca poti pricepe chiar si tu :)))))))

        http://www.contributors.ro/editorial/nu-exista-dreptul-legal-la-fumat-o-explica%c8%9bie-juridica/
    • -3 (11 voturi)    
      ihi ... (Luni, 7 decembrie 2015, 15:53)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

      ... io zic sa-ti tii copilul in masina, pe ruta bucuresti-CT, si sa fumezi un pachet de tigari - sau chiar doua - cu el in masina; de fiecare data cand mergeti la mare; sau cand esti cu el in masina; 18 ani la rand;
      crezi ca va pati ceva ?!
      • +1 (9 voturi)    
        da da da (Luni, 7 decembrie 2015, 17:53)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui dana eugenia

        Ca daca ala care o face in masina si va fi sanctionat, pentru ca "in public", nu o face si acasa. Tot 18 ani la rand. Misto ipocrizia corecta politic
    • 0 (2 voturi)    
      Uite (Marţi, 8 decembrie 2015, 8:23)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      iti raspund eu. Patronii stiu ca sunt mai multi fumatori in restaurante, poate acei fumatori au necazuri, mai iau si o "votca", deci sunt clienti buni. Au deci spatii rezervate mai generoase.
      Are mama o vorba: "nu poti face bine omului fara voia lui".
      Mama nu are un picior: i-a fost amputat datorita arteritei, boala pe care a facut-o fiind fumator pasiv. Tata a murit de plamani, dupa ce a fumat patruzeci si ceva de ani.
      Mai doresti exemple?
      • 0 (0 voturi)    
        imi (Marţi, 8 decembrie 2015, 20:33)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui aniod

        dau seama ca arterita se face din cauza fumatului pasiv, si multe altele se intimpla din cauza prostiei agresive de tip pensionar ceausist pe care o degajezi prin tastatura. Asa o prostie n-am mai auzit.
  • -1 (21 voturi)    
    Votati o data! (Luni, 7 decembrie 2015, 12:50)

    unu [anonim]

    Votati o data legea asta!
    Mai trebuie mult sa ne riscam sanatatea?

    Parlamentarii trebuie sa asculte de cetateni nu de firmele de lobby!
    • +4 (12 voturi)    
      dadadaaaa (Luni, 7 decembrie 2015, 16:26)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui unu

      zise unu,si mai trase cu nesat din aerul curat,apa pura si mancarea sanatoasa.
  • +3 (19 voturi)    
    Diferente intre Romania si Quebec/lumea civilizata (Luni, 7 decembrie 2015, 12:52)

    TC [anonim]

    in lumea civilizata, autoritatile creaza legi pe care le pot si aplica. si pe urma le comunica cetatenilor, mizand si pe cooperarea acestora. creaza solutii functionale pentru majoritatea cetatenilor. asta e esenta democratiei.

    in Canada nu se fumeaza niciunde la locul de munca, neexistand nici obligatia angajatorului de a crea locuri de fumat. asta include si locuri unde e foarte dificil - de exemplu pe vasele de razboi, unde respectivii nu se pot eschiva nicicum. nu se fumeaza nici in parcuri, nici in statii de mijloace de transport in comun, si in unele imobile proprietate personala nici pe balcon. contractele de inchiriere pot legal prevede ca fumatul este interzis atat pentru chiriasi cat si pentru musafirii acestora. fumatorii nu au niciun suport legal.

    mi-e greu sa cred ca in Romania legea va fi aplicata dupa ce va fi promulgata. o buna parte vor trisa. sefi, proprietari de carciumi, parinti fata de copii, etc. etc. etc.

    asta este diferenta dintre primitivism si civilizatie
  • +3 (17 voturi)    
    anti fumat (Luni, 7 decembrie 2015, 13:02)

    nefumatoru [anonim]

    Am fost saptamina trecuta in Ucraina , care , teoretic , s-ar afla in urma Romaniei.
    Nu se fuma in nici-un spatiu public (restaurante , etc). Toaletele erau curate. Din vara politia a inceput sa functioneze.
    Se pare ca in curind ne alaturam Rusiei in coada civilizatiei europene.
  • +5 (21 voturi)    
    Romania ESTE tara de lumea a treia (Luni, 7 decembrie 2015, 13:09)

    Un fumator [anonim]

    Nu imi fac iluzii, in Romania nu se va vota aceasta lege probabil niciodata sau nu prea curand.
    Am revenit in tara dupa 10 ani de absenta, acum cateva luni. Regret. Nu cred ca vom fi vreodata o tara civilizata.
    Asta e. Sa fiti sanatosi, fumati in locurile publice, conduceti fara sa respectati legile, mintiti, furati... asa va place, asa sa traiti, dar nu mai cereti o tara ca afara, ca daca nu v-o faceti singuri, nu v-o face nimeni. Si n-o veti face caci nu o doriti! (Ma adresez numai persoanelor care in mod constient nu isi doresc schimbare si nu inteleg de ce ar fi ea necesara - precum cei ce se opun legii anti-fumat). Mai o spaga mica, mai una mare... Romania, deh. Ar trebui sa iesim din UE, suntem si asa ultimii la toate capitolele, mai mare jena, nu avem ce cauta acolo.
    Cu tristete, un fumator care este PRO legea anti-fumat
  • +1 (17 voturi)    
    . (Luni, 7 decembrie 2015, 13:16)

    AdiSun [utilizator]

    Aerul din Bucuresti (si nu numai) este poluat - aer pe care trebuie sa il respiram toti. Este amuzant ca nimanui nu pare sa ii pese prea mult de asta, in schimb nefumatorii isi pun poalele in cap ca trebuie sa inhaleze fum de tigara in locuri unde nimenu nu ii sileste sa fie.
    • -6 (10 voturi)    
      really ? (Luni, 7 decembrie 2015, 16:08)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui AdiSun

      ia citeaza-mi tu unde scrie de "drepturile fumatorilor" ?
      dreptul la sanatate e garantat de art. 34 constitutia romaniei si carta drepturilor omului - varianta europeana - integritate fizica si psihica !

      voua, simtitii fumatori, nu va ataca nimeni integritatea, chiar daca psihic sunteti irecuperabili (vezi cauzele fumatului) - asa ca puetti face si voi un effort sa ne aigurati integritatea fizica; in traducere libera, sa nu ne afectati plamanii :)

      abia astept sa va vad in fata cladirilor, iarna asta :)
      sau asa, ca mai jos:
      http://www.willisms.com/archives/2006/10/why_they_call_t.html
      • +6 (10 voturi)    
        . (Luni, 7 decembrie 2015, 16:45)

        AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui dana eugenia

        Esti amuzant, nu cred ca te baga cineva cu de-a sila in locuri unde se fumeaza, iar daca iti pasa atat de mult de sanatatea ta poate ar trebui sa nu te duci TU in localuri unde se fumeaza decat sa incerci sa ii dai pe aia afara de acolo.
        • +1 (7 voturi)    
          asa doamna (Luni, 7 decembrie 2015, 17:23)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui AdiSun

          ce mai tura vura..unde scrie,ha?
          *mainile in solduri*:baaai drogatilor la munca baaaa.las'ca vine iarna aia ruseasca.ahahaha.
          ia,fumatorii sa plateasca impozit.pai plamanii nostrii unde se duce domne??
          • -3 (3 voturi)    
            ce idee nemaipomenita (Marţi, 8 decembrie 2015, 9:56)

            dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Point

            da-da-da: ia sa platiti voi impozit suplimentar, contributie la asigurarile de sanatate - ca atunci cand da canceru-n voi fuga la spitalul de stat si tratamentele gratuite ...
            • +3 (3 voturi)    
              . (Marţi, 8 decembrie 2015, 15:05)

              AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui dana eugenia

              O sa razi, dar accizele pe tutun reprezinta grosul din pretul unui pachet de tigari. Fumatorii isi platesc viciul cu varf si indesat, ai ratat si argumentul asta. Toodaloo
      • +2 (2 voturi)    
        Sunteti "haioasa" (Marţi, 8 decembrie 2015, 12:56)

        Shaddow [utilizator] i-a raspuns lui dana eugenia

        Aberatia asta cu dreptul garantat la sanatate , e indicat sa o pastrati doar pentru dumneavoastra.
        Invocand acelasi paragraf din Constitutie as putea si eu solicita sa nu mai circule absolut nici o masina. Conform gandirii dumneavoastra "europene", cineva "ne ataca plamanii si integritatea ".
        Invocati mai degraba "disconfortul creat" ...asa sunt de acord .
        Pentru cultura dumneavoastra generala , desi sunt fumator de 22-23 de ani , nu fumez niciodata in masina ( nici cand sunt singur) , nu fumez decat pe balcon ,cu geamul larg deschis , nu fumez in spatii inchise sau localuri ...prefer sa ies afara 5 minute, e mai ok si pentru mine.
        Daca faptul ca sunt fumator ma transforma automat in "nesimtit" ,atunci doamna draga , iertati-ma , dar "integritatea dumneavoastra psihica" are deja probleme grave.
  • -5 (13 voturi)    
    La spartul targului (Luni, 7 decembrie 2015, 13:29)

    fumator [anonim]

    Tin sa va anunt ca in prima tara care a venit cu aceste masuri inepte de limitare a libertatilor individuale -etalon al lumii bune, potrivit dumneavoastra, tocmai a castigat alegerile extrema dreapta .
    • -4 (10 voturi)    
      Vezi cum e cu libertatea asta (Luni, 7 decembrie 2015, 14:11)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui fumator

      Poate ca mie mi-ar place sa trag niște gloanțe in aer, dar tu dacă tragi gloanțele in piept, eu nu-s de vina cu nimic.
      Nu stiu cum rezist sa nu ii iau la bătaie pe nesimtitii de fumători care fumează in spații închise in prezenta nefumatorilor, mai ales a copiilor!
    • -4 (10 voturi)    
      ihi (Luni, 7 decembrie 2015, 16:09)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui fumator

      ia zi tu, unde, in carta drepturilor omului, e scris despre dreptul la fumat ... OMG ... toti fumatorii sunt asa redusi ... ?!?!?!
      • +4 (8 voturi)    
        in aceeasi carte (Luni, 7 decembrie 2015, 18:00)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui dana eugenia

        in care scrie ca nu sunt obligat sa-ti suport parfumul, cu care totusi tu te dai in exces.
        Eu aleg sa nu stau langa tine daca nu ti-l suport, nu sa te iau in brate. Tu nu suporti fumul, dar vrei in localuri pentru fumatori. Dar e bine ca nu esti redusa...
  • -3 (17 voturi)    
    fumat (Luni, 7 decembrie 2015, 13:37)

    marcel apostolescu [anonim]

    sînt fumător. fumez de vreo 45 de ani. știu, nu-i un motiv să mă laud, dar nici nu cred c-ar trebui să-mi fie rușine. eu am ales să fumez, nu-mi fac din asta un titlu de glorie, dar nu văd nici de ce ar trebui să-mi pun cenușă-n cap. așa că, îi rog pe toți corecții și bine intenționații care au ales să nu fumeze să mă lase dracului în pace, respectîndu-mi alegerea, așa cum și eu le-o respect, fără glumă!, pe a lor. nu recunosc nimănui dreptul de a legifera în această speță, dispunînd discreționar cînd și unde am sau n-am voie să-mi aprind o țigară. le recunosc nefumătorilor dreptul de a-și face baruri, restaurante, hoteluri, săli de spectacole, stadioane, piscine, latrine, bordeluri ș.a.m.d. în care să nu se fumeze, dar nu văd de ce ei ar avea și dreptul de a-mi interzice dreptul de a fuma în, ca să zic așa, restul lumii. eu fumez și, probabil, într-o bună zi, voi muri bolnav. ei nu fumează, bravo lor!, și nu-mi rămîne decît să le doresc să moară sănătoși
    • +4 (16 voturi)    
      foarte fals modul de a pune problema (Luni, 7 decembrie 2015, 13:59)

      calinetz [anonim] i-a raspuns lui marcel apostolescu

      Ceea ce spuneti dvs. e total aberant: ati incercat sa identificati (in afara mall-urilor) nr. de localuri care au salon de nefumatori? Va spun eu: extrem de mic. Realitatea cruda e ca barurile si restaurantele pierd business cu spatiile dedicate nefumatorilor, astfel incat majoritatea decid sa ne ignore. Deci, real, noi suntem cei discriminati.

      Am incercat in week-end sa gasesc un restaurant cu astfel de salon intr-o zona buna din Bucuresti ca sa ma duc cu fiica mea. Am luat la rand restaurant cu restaurant, foarte greu am gasit unul cu zona pentru nefumatori. Era pe jumatate gol, in conditiile in care erau alti "parinti" cu copii la mese in zona fumatorilor... deh, doar nu erau sa se duca cu copiii la nefumatori si ei sa iasa afara!

      Deci, eu vad problema din cealalta perspectiva, cea normala: de ce eu care aleg sa nu fumez sunt obligat sa suport fumul de la voi? De ce nu se poate sa iesiti 10 min afara, fumati, va intoarceti? E obligatoriu sa stati la masa cand faceti asta? E oare normal sa nu am unde sa ma duc cu fetita pentru ca nu vreau sa inhaleze asa ceva la 5 ani?!

      Deci, nu va doresc decat multa sanatate (nu sa muriti, asa cum se pare ca ne doriti noua), si sa bucurati cat mai mult timp de placerea dvs... dar fara a ne polua si pe noi si nici pe copiii nostri!
      • +3 (9 voturi)    
        la fel de fals si al tau (Luni, 7 decembrie 2015, 15:04)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui calinetz

        In oglinda: KFC/McDonalds si altele unde NU se fumeaza si nu a facut vreun fumator scandal ca nu "i se aseaza mancarea". Fumatorii aia nesimtiti, cum spunea un nefumator simtit mai sus, oare cum pot sa respecte fara sa comenteze?


        Mergand pe logica asta, mi se pare inuman ca unele localuri sa aiba preturi mari unde sa intre si sa consume doar cei cu bani multi. Oare cati parinti ar vrea sa-si duca copilasii acolo si nu pot intra din cauza acestei bariere? Si tot asa...

        As intelege daca ati cere ca sa fie localuri dedicate, fara struto-camila cu zone ca acum. Pentru fumatori sau pentru nefumatori. Si ambele "tabere" sa respecte orientarea localului. Unde ar fi problema? E obligatoriu sa manaci intr-un local pentru fumatori?
        • -2 (10 voturi)    
          Imi da eroare la compilare pe logica asta (Luni, 7 decembrie 2015, 15:40)

          calinetz [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          In primul rand, fumatorul poate iesi afara sa fumeze in fata oricarui local... are o alegere la dispozitie. Eu, ca nefumator, nu am... daca e local in care se poate fuma, eu nu am real de ales. Ce sa fac, sa ies cu farfuria pe trotuar in fata?! As vrea sa inteleg logica conform careia un fumator nu poate manca daca nu e fum de tigara in aer, dar esuez.

          Relativ la argumentul financiar, daca asta vi se pare argument valabil inseamna ca nu intelegeti nimic din logica pietei: in general produsele si serviciile sunt ofertate pe diferite paliere de calitate (si, oarecum implicit, de pret). Face parte din pozitionarea firmei pe piata pe care activeaza. Dar, asa cum am aratat mai sus, aceleasi reguli ale economiei de piata ii indruma pe proprietari sa-i discrimineze pe nefumatori. V-ati face un restaurant dedicat nefumatorilor daca ar avea un rulaj mai mic decat daca ar fi dedicat fumatorilor?!

          Tot acest context face obligatorie o astfel de lege, pentru a-i proteja pe cei care au ales sa nu se intoxice. Nu de alta, dar economia de piata duce in alta directie, astfel incat am ajuns sa fim discriminati tot noi. De ce, daca vreau sa ies intr-o seara la un club, e obligatoriu sa ma intorc acasa putind a fum de tigara? Sau poate imi dati un singur exemplu al unui club care nu permite fumatul in interior. Asa cum zice cineva mai jos, cu tot respectul datorat fumatorilor, asta e argument de nespalat.
          • +1 (7 voturi)    
            cum asa? (Luni, 7 decembrie 2015, 18:18)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui calinetz

            Daca este local PENTRU fumatori, care este problema? NU intri in el.
            Interzicem si sexshopurile pe logica asta, nu? Ca sunt oripilati drept credinciosii. Si tot asa... ca vor unii sa se afle acolo unde NU este sanatos/biblic/moral/etc.

            Argumentul financiar a fost folosit ca si contra argument. Continuandu-l, ati spus ca localurile high end sunt pentru nefumatori, deci ar trebui sa va aplicati logica, dar pe invers, inlocuind fumator cu nefumator.

            Am si eu o intrebare, de ce doriti cu nespalatii, in cocina? Acolo unde scrie MARE si cu luminite: COCINA?

            I-am mai dat cuiva un exemplu, nu stiu daca o sa-mi aprobe comentariul. In bordel se face sex. Cine va pune sa intrati? Bordel=club. Partea funny e ca nu e nici foarte departe de adevar la noi, in unele cazuri :)))))

            Cand va fi cerere, cel putin la nivelul comentariilor, pentru un club de nefumatori, acesta va fi facut. O idee de afacere de nisa, piata virgina si cvasi-monopol. Va fi plin si vor urma si altele, sunt convins. Doar sunteti multi ultragiati, unii chiar cu posibilitati financiare de a face unul.

            Mai aveti de lucru la definitia discriminarii, care ar implica interzicerea accesului, nu intrarea in deplina cunostinta de cauza.
        • -3 (9 voturi)    
          neverstop ... (Luni, 7 decembrie 2015, 16:12)

          dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

          ... being brainless

          http://www.willisms.com/archives/2006/10/why_they_call_t.html
          • +3 (5 voturi)    
            multumesc (Luni, 7 decembrie 2015, 18:00)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui dana eugenia

            De la o adevarata doamna, nu poate fi decat un compliment
            • -2 (2 voturi)    
              u r welcome ... (Marţi, 8 decembrie 2015, 10:02)

              dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

              ... recunoasterea e primul pas spre vindecare :)

              a fost socul, ti-am vazut reactiile virulente; a fost negarea, te-ai mai potolit; acum e recunoasterea ... mai ai un pas pentru a ajunge la starea normala: ACCEPTAREA :)))))
      • +2 (4 voturi)    
        Fumat !! (Luni, 7 decembrie 2015, 21:44)

        Cata [anonim] i-a raspuns lui calinetz

        Eu nu ma duc cu copilul meu la restaurante , sunt locuri mai frumoase pentru un copil...
        • -1 (1 vot)    
          La masa (Marţi, 8 decembrie 2015, 8:26)

          aniod [utilizator] i-a raspuns lui Cata

          ati putea merge si la restaurant, uneori.
    • +2 (16 voturi)    
      argumentul asta l-ar putea aduce si un nespalat (Luni, 7 decembrie 2015, 14:36)

      TC [anonim] i-a raspuns lui marcel apostolescu

      hai sa facem abstractie de criterul de sanatate, care sa zicem ca e disputat

      dar noua, nefumatorilor, fumul vostru NE PUTE. ne si IMPUTE: hainele, parul, perdelele, zugraveala

      daca deci n-ar exista niciun criteriu de ordin medical, pentru noi nefumatorii voi fumatorii sunteti o sursa de neplacere ca o persoana nespalata care miroase a transpiratie intr-un context in care n-ar trebui: intr-un mijloc de transport in comun, la birou, in sala de sedinta, intr-o educatie de invatamant

      analog si nespalatul ar trebui sa zica: mi se rupe ca voua spalatilor va vine sa vomitati cand sunt in jurul vostru, daca nu va convine luati-va o masca de gaze ca eu nu ma supar, pur si simplu urasc sapunul si apa si prefer sa fiu vesnic lipicios si slinos

      dar nu e vorba doar de scarba fata de fum - nefumatorii traiesc un sentiment de stress si disconfort cand mananca (de cate ori nu s-a intamplat sa mi se aduca mancarea comandata la restaurant fix in momentul cand la masa de alaturi, la 1.5m distanta, cineva isi aprindea fix atunci o tigara) - si deci poate ca isi fac si singuri rau

      ah, si inca ceva. de ce nu apar mai multe localuri pentru nefumatori? fiindca atunci cand are de ales, un proprietar de local stie ca fumatorii sunt categoria mai slaba de oameni, care nu se pot abtine de la 'instant gratification' - in restaurantele mai high-end oricum fumatul este interzis, sau separarea intre fumatori/nefumatori mai eficienta
      • +2 (8 voturi)    
        clar (Luni, 7 decembrie 2015, 16:04)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui TC

        Trebuie interzis si alcoolul. Aceeasi logica. Ala se mai lasa si cu voma.

        Te opreste careva de la restaurant high-end? Vezi vreun fumator ca se da cu capul de pereti ca nu poate fuma acolo? Nu vrei sa se dea o lege sa nu mai fie apa uda, precum este fum in local PENTRU fumatori?

        Daca te referi la partea cu separarea la misto si fara ventilatie, acolo ar trebui sanctionati proprietarii localurilor si nefumatorii mi se pare normal sa protesteze in cazul acesta. Ar fi ok si o lege care sa-ti dea dreptul sa alegi una dintre cele doua variante pentru local si atat. Dar am eu o banuiala ca nici asta nu va convine, ca de...
        • -1 (9 voturi)    
          cand te imbeti tu ... (Luni, 7 decembrie 2015, 16:31)

          dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

          ... pe mine nu ma afecteaza cu nimic ... deci poti continua cu aceasta activitate :)
          • -3 (5 voturi)    
            pai (Marţi, 8 decembrie 2015, 1:02)

            baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui dana eugenia

            si eu beau si nevermind bea, si poate ne si imbatam, dar noua ne trece, tu ramii la fel de frumoasa ca in prima zi, draga...
            • -2 (2 voturi)    
              yeap ... (Marţi, 8 decembrie 2015, 10:03)

              dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

              ... spiritualitate de fumatori .... multumesc, mi-ati aratat nivelul vostru intellectual - bancuri de birt

              :)))))
        • -3 (7 voturi)    
          in tarile civilizate si alcoolul in public e... (Luni, 7 decembrie 2015, 17:42)

          TC [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

          ...INTERZIS :)

          esti socat?

          sa nu poti sa fumezi si sa bei acolo unde vrei tu?

          iadul pe pamant

          stai in RO si bucura-te cat mai poti. fiindca oricum si aici tot la fel de "constrans" vei fi, in timp :)
          • +2 (4 voturi)    
            defineste pulic ;) (Marţi, 8 decembrie 2015, 3:17)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui TC

            Vorbeam de localuri. Poti sa-mi dai exemple de tari civilizate unde nu se bea in localuri?
            • -1 (1 vot)    
              local = spatiu privat, nu public (Marţi, 8 decembrie 2015, 12:00)

              TC [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

              local = privat

              public = parc, scoala, institutie publica, spital

              P.S. Sunt si niste tari unde nu se bea nici in localuri, tine de religie :)
    • -4 (10 voturi)    
      nu ai niciun drept (Luni, 7 decembrie 2015, 16:11)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui marcel apostolescu

      sa fumezi in nasul meu !
      da-mi articolul de lege, sau de carta, care stipuleaza "dreptul de a fuma" ...
      cauti degeaba, nu exista ! in schimb exista in carta drepturilor omului (si onu, si cea europeana) - dreptul la viata si integritate fizica ... dixit !

      best wishes for your nails :)
      http://www.willisms.com/archives/2006/10/why_they_call_t.html
      • +7 (11 voturi)    
        . (Luni, 7 decembrie 2015, 16:55)

        AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui dana eugenia

        Ati auzit ma? De fiecare data cand fumati tavaliti in noroi insasi carta drepturilor omului si o oprimati in ultimul hal pe doamna Eugenia, aici de fata.
        Fumatorilor, sunteti mai rai decat Stalin!!!11
        • -2 (2 voturi)    
          yeap si tie ... (Marţi, 8 decembrie 2015, 10:06)

          dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui AdiSun

          .... asta e pe principiul: mi-am dobandit dreptul de a fuma, si oricine e impotriva dreptului meu e un comunist

          aaaa ... ma scuzati, m-ati batut cu mintea aceasta foarte odihnita - sunt speechless ...
          • +2 (2 voturi)    
            . (Marţi, 8 decembrie 2015, 15:09)

            AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui dana eugenia

            Nu, nu e pe principul ala ... vad ca ai idei putine si fixe :)

            Ce vreau sa zic e: duduie, tuturor ne place sa exageram si sa mai dramatizam din cand in cand, dar cand o trantesti pe asta cu "carta drepturilor omului" ... you're going full retard.
  • +3 (13 voturi)    
    In Romania nu se doreste schimbare, evolutie (Luni, 7 decembrie 2015, 14:23)

    Un fumator [anonim]

    Asta este adevarul: in Romania nu se doreste schimbarea in bine, orice s-ar spune.
    Nu inteleg agresivitatea unor fumatori nici lipsa de empatie si discernamant. Si eu am un copil si nu, nu am unde sa ies cu el in Romania, nu doresc sa il expun. Da, e o tara poluata, da, respiram oricum aer viciat, dar nu ar trebui sa incepem de undeva sa reparam lumea asta? Localurile publice din strainatate unde nu se mai fumeaza, baruri, pub-uri, restaurante au devenit foarte agreabile si pentru mine, fumator. E o chestie de bun simt pana la urma.
    • +2 (8 voturi)    
      . (Luni, 7 decembrie 2015, 16:48)

      AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui Un fumator

      Poate nu ar trebui sa te duci cu copilul prin cluburi si bodegi? Zic si eu ...
  • -5 (11 voturi)    
    bateti fumatorii (Luni, 7 decembrie 2015, 14:37)

    jackalphonse [utilizator]

    ...in paralel, legalizati iarba. Cine sa va mai inteleaga?
  • +8 (12 voturi)    
    fumuri (Luni, 7 decembrie 2015, 17:01)

    Caragiale [anonim]

    Nu fumez si da, ma deranjeaza localurile pline de fum.

    Mai degraba din cauza supra aglomerarii si proastei ventilatii decat a fumatorilor, dovada ca in localurile cu spatiu decent intre mese si bani investiti in aerisire nu am probleme.

    Mai mult decat fumul ma deranjeaza interzicerea diverselor lucruri din cauza unui grup minoritar, agresiv si vocal. Nu dau doi bani pe tigari, dar maine va fi interzis un lucru la care tin, dupa acelasi tipar.

    Eu, par exemple, fac sport de mic. Am plamanii buni, dar au fost zeci de probleme articulare din cauza alergarii, un timpan spart la inot, cazaturi cu bicicleta etc. Ar trebui sa fiu protejat de mine insumi printr-o lege?

    Hai sa lasam gargara cu tara de lumea a treia si sa gandim cu capul nostru. Nu tot ceea ce zboara pe afara se mananca neconditionat. Sunt nefumator si nu voi sta intr-un bar plin de fum, cum nu voi sta nici intr-unul de manele sau care imi atinge vreo alta idiosincrasie. Dar nici lobby nu fac pentru a interzice placerile oamenilor doar pentru ca difera de ale mele.

    Imi ajunge ca nu se fumeaza la birou, in metrou, in tren etc. Statul nu este un pater familias, live and let live mother fu^^ers.
    • +4 (6 voturi)    
      :) (Luni, 7 decembrie 2015, 18:25)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Caragiale

      Sunt fumator, dar sunt perfect de acord cu tine.

      Poate exemplul cu manelele sa le mai deschida ochii, ca si ala e un domeniu in care turmei ii place sa dea bine, pana danseaza pe mese pe guta si salam, pe la 4-5 dimineata. Oh... si cati puritani d'astia cunosc... :D
    • -2 (2 voturi)    
      statul roman ESTE ... (Marţi, 8 decembrie 2015, 10:11)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Caragiale

      ... si pater si mater familias .... vezi bugetul (in special partea de distributie/cheltuieli) si vezi organizarea;
      Romania ESTE stat etatist (nu, nu e pleonasm) - de la origini pana in prezent ...

      so, in urma noilor dezvaluiri, ca sa ne dai gata cu argumentatia, pliz rephrase si vezi alta concluzie :)
  • -4 (8 voturi)    
    Pt Fumatori (Luni, 7 decembrie 2015, 20:40)

    yurian [anonim]

    Multi dintre voi cometati in nestire de cauza,Nevermide" Prababil locuesti in Buc sau alt oras resedinta de judet, de ne trimiti pe noi nefumatorii la restaurante!!! pt nrfumatori. Daca ai avea cat de cat bun simt sau ai locui in provincie ai stii ca asa ceva gasesti precum ciori albe. Ex locuim intrun orasel de 10K+ locuitori 4 restaurante, toate 100% de fumatori. La 15 km alt orasel 20K locuitori 6 restaurante , una are "spatiu" pt ne fumatori , da la batjocura un colt fara nici o delimitare. Deci raspundemi tu mie, unde sa ma duc sa maninc si eu o "meniul zilei "cu nevasta in 8 luni si juniorul de 4 ani????Ea si acum munceste 12H pe zii, mincare facem mai rar,, suntem obligati de sit sa mincam la restaurant. Unde???? In jegul vostru!!!! sau calatoresc 45km pina la primul Mc D-KFC sa avem local de Nefumatori.. RUSINE romani, suntem ultimii din Europa!!!! tara din LUMEA a 5!!! O intrebare de baraj: Tu cum te-ai simtii daca linga masa la care manici mas b...si continu? La urama urmei este tot emanatie de gaze voluntara ca si fumatul??
    • 0 (6 voturi)    
      good one (Marţi, 8 decembrie 2015, 3:28)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui yurian

      Spital ai? Ca vad ca te doare de restaurant. Dupa ce raspunzi la intrebarea asta, urmeaza metrou, tramvai, blocuri cu lift si alte minunatii specifice dezvoltarii pe verticala.

      Hm... de fapt trebuia sa te intreb daca ai scoala pe acolo. Fara vreun motiv anume, dar, cumva, cred ca altceva in afara de fumul de tigara iti va afecta dezvoltarea copiilor. Bine, chiar mi-as dori sa depaseasca conditia parintilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Pt. Nefumatori :) (Marţi, 8 decembrie 2015, 13:34)

      Shaddow [utilizator] i-a raspuns lui yurian

      Domnule , ceea ce atacati dumneavoastra atat de vehement , nu este fumatul in sine , ci lipsa de bun simt .
      Pe acelasi considerent as putea si eu sa va articulez cu termenul de nesimtit ,pentru ca atunci cand va deplasati cei 15 km cu automobilul , emanati mai multe gaze nocive decat un fumator in toata viata lui.
      Nu sunt impotriva legii desi sunt fumator si da , la randul meu si eu sunt deranjat de fumul altora... dar repet , lipsa de bun simt este cauza principala si nu fumatul in sine .
      La fel de deranjat sunt de "doamna"ce stramba din nas in tramvai cand urca cineva care tocmai a fumat ,in timp ce dansa musca cu nesat dintr-o gogoasa infuriata ce a imputit tot tramvaiul...dar nah...asta e ok ,doar ii era foame . Ipocrizia asta .
  • 0 (0 voturi)    
    iritare (Marţi, 8 decembrie 2015, 8:37)

    Mihai [anonim]

    Cum adica ? In locurile de joaca pentru copii sa nu se fumeze ? Dar de ce sa nu se fumeze ? De ce sa nu se fumeze in parcuri ? Pentru ce sint parcurili, nu sa ne simtim bine ? Noi !
  • +1 (1 vot)    
    fumat (Marţi, 8 decembrie 2015, 8:49)

    cal [utilizator]

    Agentul de poliţie: Alo, dumneata nu vezi ce scrie acolo sus?
    Fumătorul: Ba da, "Fumatul interzis"!
    Agentul: Şi de ce fumezi aici?
    Fumătorul: Eu fumez aici, nu acolo!!
  • 0 (0 voturi)    
    Vin alegerile.Să-i sancționăm. (Marţi, 8 decembrie 2015, 9:37)

    mircea [anonim]

    Parlamentarii sunt total lipsiți de respect față de alegători.Conoscând pericolele fumatului,parlamentarii participă în mod activ la prăbușirea sistemului de sănătate și la sărăcirea populației.Fumătorii sunt o povară pentru sistemul de sănătate și ar trebui ca localurile care permit fumatul să plătească o taxă suplimentară la sănătate,procentual cu cheltuielile anuale făcute pentru tratarea fumătorilor activi și pasivi.Parlamentarii,pentru că pot îndrepta și nu o fac,să plătească dublu.Din îndemnizație.
  • +2 (2 voturi)    
    Dezbina (Marţi, 8 decembrie 2015, 12:34)

    Caragiale [anonim]

    ... si stapaneste, despre asta e vorba. I se da nas fiecarui grupulet care apeleaza la Stat, vazut sub forma unui frate mai mare chemat sa-i urecheze pe cei din grupul cu interese adverse.

    Astfel, autoritatea sa creste, proportional cu libertatile ingradite. Azi e afectat vecinul si nu-ti pasa, dar da-ti timp si iti va veni randul.

    Nu sunt un hippiot anarhist care are probleme cu autoritatea. Sunt un proletar caruia statul ii ia trei sferturi din munca prin diverse impozite, TVA-uri, rovignete etc, proletar care isi doreste pe banii lui un slujbas, nu un Big Brother imputernicit sa urecheze si sa impuna discretionar.

    De remarcat ca cei care au scris mai sus nu lupta pentru un drept-zona de nefumatori riguros respectata, sistem de ventilatie etc.- nu, cetatenii au o problema cu locul sub soare al altora.

    Zic, cel putin, sa nu fim ipocriti: vrem sa interzicem dreptul unor oameni pentru ca ne irita, asta e argumentul in fapt. Daca se vroia aer in restaurant, se cerea respectarea zonei de nefumatori, daca ne durea ca suntem tara de lumea a treia, ceream educatie, spitale, infrastructura, justitie si multe, multe altele.
    • -2 (2 voturi)    
      ce drept a asta ? (Marţi, 8 decembrie 2015, 15:00)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Caragiale

      m-ati innebunit cu "dreptul vostru" de fumatori ... e definit dreptul asta al vostru undeva ? exista altceva in afara de impresia voastra ca aveti acest drept - undeva, scris, in vreun act ?!
      • +2 (2 voturi)    
        . (Marţi, 8 decembrie 2015, 16:02)

        AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui dana eugenia

        E tot in actul ala in care scrie ca ai voie sa mananci stuguri, sa bei TEC si sa porti fuste mini si pantofi cu toc.
  • 0 (0 voturi)    
    Pro fumat in locurile publice (Miercuri, 9 decembrie 2015, 19:00)

    ROMULUS [anonim]

    Aceasta lege ca multe altele despre interdictii de tot felul(spre exemplu purtarea obligatorie a centurii de siguranta in localitate,alta aberatie cu iz de incorsetare a omului) nu face decat sa limiteze trupul si apoi spiritul in a se bucura de bruma de libertate de care mai dispunem pe lumea asta.Nimeni nu te trimite bolnav sau cu copilul la carciuma,iar daca vrei sa nu te imbolnavesti de la bull shitt-ul cu fumatul pasiv poti sa mergi in parc sau la cofetarie si sa stai singur ca un prost.In loc sa faca legi pentru limitarea poluarii din marile orase,unde i-ti scuipi plamanii de la mirosurile de fecale din canalizari,de la fumul de esapament al rablelor din strada,de la noxele mai stiu eu caror fabrici?,etc,pe ei ii roade(.....)grija unui amarat de fum de tigara.Fac precizarea ca nu mai sunt fumator si ma mandresc cu asta de mai bine de 20 de ani si nu m-a deranjat niciodata sa stau de vorba cu un fumator,in timp ce el isi bate cuie la cosciug,e problema lui.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version