Reforma PNL cu Gorghiu, Blaga, Petrache si Atanasiu. Cateva posibile evolutii

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 19 noiembrie 2015, 16:11 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Presedintele Klaus Iohannis a reluat miercuri, in timpul unei intalniri in Slovacia cu comunitatea de tineri profesionisti romani, un apel la reformarea si improspatarea partidelor cu oameni noi, mesaj lansat si luni, cu ocazia votului de investitura a guverului Ciolos. Desi pare ca se adreseaza tuturor, cei vizati de seful statului par sa fie in special liberalii. Intr-un tarziu, cativa par sa fi inteles ca nu se mai poate asa. O stire a trecut neobservata in febra validarii noului guvern. Luni, Alina Gorghiu anunta ca va propune partidului sa realizeze un audit intern al partidului. Ce vremuri se anunta pentru PNL?
  • "O sa le propun colegilor mei astazi sa votam rapid sa fie imputernicita comisia de unificare sa selecteze o firma care sa faca un audit intern al partidului, care sa arate starea de fapt a lucrurilor, nivelul de competenta a resurselor umane, directiile pe care PNL va trebui sa le abordeze, astfel incat PNL sa ramana cel mai credibil partid de dreapta din Romania care sa-si fixeze ca obiectiv castigarea alegerilor parlamentare" ( Alina Gorghiu, luni, inainte de sedinta Biroului Politic National al PNL) 
Daca auditul de care vorbeste Gorghiu se face pe bune, cam toata garnitura de lideri de acum va trebui sa plece sau sa faca un pas in spate. Conducerea PNL e praf, nu trebuie studii academice ca sa vezi asta. Inainte sa le spuna auditul ce cale sa urmeze, realitatea din jurul lor arata cam asa.

Presedintele Iohannis si premierul desemnat Dacian Ciolos au intors ostentativ spatele PNL la formarea noului guvern, contand in schimb mai mult pe sustinerea PSD.

Relatiile lui Klaus Iohannis cu liberalii s-au racit treptat, culminand cu o adevarata ruptura in momentul cand PNL a votat in parlament alaturi de PSD, intr-un act de  sfidare, a doua zi dupa anuntarea lui Dacian Ciolos, majorarea salariilor tuturor bugetarilor cu 10%.

Nici inainte de asta, liberalii nu mai aveau mare trecere la seful statului. Potrivit unor surse, liderii PNL mai aveau acces cel mult la Mihalache, care nu se simte nici el prea bine. In treacat fie spus, daca presedintele Iohannis tot pretinde altora sa se reformeze, n-ar fi rau sa-si faca si el putina curatenie incepand cu seful administratiei prezidentiale.

Frustrarile liberalilor s-au manifestat inclusiv prin criticile lansate de Catalin Predoiu impotriva guvernului Ciolos chiar in ziua audierii noilor ministri in Parlament. Toate acestea indica degradarea relatiilor intre presedintele Iohannis si fostul sau partid.

Cum s-a ajuns aici? Sub Alina Gorghiu si Vasile Blaga partidul a incaput pe mana lui Alexandru Atanasiu si Marian Petrache, doi politicieni toxici, captivi ai unor retele de coruptie cercetate de DNA. Pentru cine nu-si aminteste, Petrache este autorul teoriei "curentul si motorul" sau cum ajungi la putere controland informatia si apoi DNA-ul.

Petrache Marian: Cel mai important...Adica sa pui mana pe putere si pe informatie
Sampetru Marcel: Exact
Petrache Marian: Pai asta inseamna, nu? Pai ai de fapt curentul, care inseamna informatia si puterea care inseamna DNA-ul si parchetul, care inseamna motorul, da?
Sampetru Marcel: Corect.
Petrache Marian: Trebuie sa pui mana pe curent si pe urma pe motor, nu? (Sursa: Mediafax, iulie 2012)

Cam asta e personajul care se lauda azi peste tot cu influenta lui asupra curentului incercand sa faca jocurile in partid. El, impreuna cu Atanasiu, ar fi cochetat. dupa alegerile din noiembrie, inclusiv cu ideea refacerii USL pentru a salva un intreg sistem corupt de putere si pentru a consfinti fratia transpartinica. O mare haita unita este singura capabila sa opreasca lupta anticoruuptie. Numai asa poate fi scurtcircuitat motorul care a distrus linistea retelelor corupta de putere din Romania.

Refacerea intelegerii intre PNL si PSD poate fi, intr-adevar, ultima lor sansa de supravietuire, dar raul pe care o astfel de constructie il poate face este imens. Aceasta tentatie de coalizare creste in conditiile aparitiei guvernului Ciolos format de tehnocrati din afara partidelor. Guvernul de tehnocrati - atatia cati sunt - ameninta sa decupleze partidele treptat de resursele guvernarii si sa le inlature oamenii din sistem. (Vezi primele declaratii ale premierului Ciolos despre reforma administratiei).

PNL a ramas un partid inchis, cu sanse mici sa se deschida invitand in randurile sale oameni noi, competenti si integri. Partidul s-a osificat, a incremenit. Piramida puterii arata de la varf pana la baza cangrenata de coruptie. Sa nu uitam ca pana la revolutia Colectiv, PNL il sustinea la primaria din Valcea pe Mircea Gutau, infractor dovedit, trecut prin inchisoare. Au renuntat la Gutaul doar de frica strazii. Asta spune totul despre mentalitatea corupta insurubata la varful partidului.

Liderii de azi ai PNLi se tem ca Dacian Ciolos si echipa lui de tehnocrati vor prelua partidul ceva mai incolo. N-ar fi exclus sa se intample asta, dar este la fel de posibil ca groparii PNL sa reziste eroic in reduta lor pana cand se vor prabusi de tot. Din acest motiv, vor sabota din greu guvernul Ciolos, alaturi de factiunile frustrate din PSD. In aceasta situatie, da, este nevoie de vehicule politice noi.

Fuziunea PNL-PDL s-a blocat in teritoriu, unde nimeni nu doreste sa renunte la pozitiile de influenta. Acest lucru rezulta din a doua parte a declaratiei  Alinei Gorghiu, daca o veti citi cu atentie printre randuri.
  • "Voi propune ca foarte repede, undeva la inceputul lunii decembrie, sa avem un Consiliu National care sa valideze urmatoarea propunere: toti candidatii validati pentru primarii sa fie presedinti unici in organizatiile unde vor candida, asta ar insemna aproape 2.000 de candidati desemnati ai PNL sa fie presedinti unici, va fi un pas important care la mijlocul lunii decembrie se va concretiza" (Alina Gorghiu, sursa Agerpres)
Cativa analisti au realizat o serie de analize foarte complexe si elaborate despre cum poate fi reformat PNL. In esenta, este nevoie de oameni noi si competenti. Dar cine sa-i aduca? Tot astia vechi, corupti si incompetenti? De ce ar face asta?

Am vazut de-a lungul timpului ca partidele - ca a fost vorba de PDL, PNL sau PSD - nu se pot reforma nici cand au ocazia sa o faca, adica in opozitie, cu atat mai putin la putere, cand toata lumea e fericita.

Curatenia in partide a facut-o DNA, dar procurorii n-au avut niciodata ca scop modernizarea partidelor ci eliminarea surselor de coruptie. In formula lor de acum, partidele reprezinta  un rezervor nesecat de coruptie si un furnizor sigur de incompetenta.

Partidele s-au cosmetizat de ochii lumii doar in momente de criza (proteste, esec in alegeri, caderi in sondaje etc), dar niciodata n-au operat schimbari de fond. Si-au pastrat intact principiul de functionare.

PNL si PSD se bazeaza pe vanzarea functiilor, pe scoaterea la licitatie a candidaturilor si pe finantarea ilegala a presei detinute de moguli (parte a sistemului) pentru a manipula publicul. Altfel nu stiu sa functioneze.

Atata timp cat acest cerc vicios nu se sparge, partidele vor genera la nesfarsit coruptie in cantitati industriale.

Refeforma la PNL nu se poate produce decat de sus in jos. Reformele de jos in sus n-au nici o sansa in sisteme piramidale infectate. Oricati oameni buni si competenti intra in partid, nu pot face nimic daca in varful piramidei se afla tot faraonii politicii romanesti. Realist vorbind, cata vreme liderii sunt slabi,  incompetenti sau corupti, acestia vor recruta si promova politicieni dupa chipul si asemanarea lor, la toate saloanele si nivelurile din partid sau din administratie.  

In PNL vor trebui sa cada rapid cateva capete de la varf - vreo patru - pentru a incepe ceva. Daca asta nu se intampla cel tarziu intr-o luna, timpul reformei a expirat. Incepe campania pentru locale. Ar fi ideal ca noua serie de candidati sa nu iasa din mana celor care viseaza cum sa puna mana pe curent si motor.

Acesta este primul pas, obligatoriu si necesar. In lipsa lui nu poate incepe nici o reforma interna in PNL.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
15244 vizualizari
  • +19 (21 voturi)    
    tardiv (Joi, 19 noiembrie 2015, 16:41)

    MrOpinie [utilizator]

    Din pacate pentru PNL este cam tardiv! Reformarea cu oameni noi trebuia facuta imediat dupa castigarea alegerilor prezidentiale. Din pacate pentru ei s-au culcat pe laurii victoriei care defapt a fost mai mult o infrangere a lui Ponta.

    Predoiu nu convinge
    Blaga e piatra de moara pentru partid
    Gorghiu pare din alt film

    Le prevestesc in continuare cativa ani de opozitie.
    • -13 (15 voturi)    
      Totusi, PNL ne-a scapat de Ponta! (Joi, 19 noiembrie 2015, 22:03)

      taran [anonim] i-a raspuns lui MrOpinie

      Articolul ne nedrept cu actualul PNL si cu PDL sub Blaga. PDL sub Blaga nu s-a opus justitiei. Uitati-va la comentariile dinainte de alegerile prezidentiale si va veti convinge de forta PDL si a lui Blaga in Ardeal.(va amintiti cat de blamat era Blaga?) Blaga l-a salvat pe Basescu la suspendare si tot Blaga ne-a scapat apoi de cuplul Basescu - Udrea si de Ponta. Acum, la alegeri, PNL ar castiga. PNL de acum, poate da chix cu unii oameni, dar Blaga nu face niciodata grup infractional organizat.
      • -3 (5 voturi)    
        la tine la taranoaia ce cablu tv ai ? (Vineri, 20 noiembrie 2015, 8:30)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui taran

        latrina 3 ? raitaru teve ? labeunu ? tot un om din popor aka de la tara ia facut felul lui Dottore...este...este Lord Of Teleorman...alinagospodina..e o penibila cu buldogul ei in lesa
        • +2 (2 voturi)    
          Lord of Teleorman... (Vineri, 20 noiembrie 2015, 10:12)

          Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          ...mai cunoscut si ca "Lord of the Dead".
        • -1 (1 vot)    
          ?? (Vineri, 20 noiembrie 2015, 15:09)

          ekwhtp [anonim] i-a raspuns lui un domn

          nu inteleg totusi de ce trebuie sa fii atat de grobian?
    • -1 (1 vot)    
      Dosar de politician din 19.11 (Vineri, 20 noiembrie 2015, 11:52)

      Silviu [anonim] i-a raspuns lui MrOpinie

      Pentru a intelege cit de tehnocrat este actualul guvern, trebuie studiat cu atentie "Dosarul de politician" de joi, 19.11
    • -4 (4 voturi)    
      PNL, in sondaje, e primul! (Vineri, 20 noiembrie 2015, 12:18)

      taran [anonim] i-a raspuns lui MrOpinie

      Sunt pe-aici comentatori care nu iubesc adevarul.
      Cateva lucruri sunt evidente:
      - in sondaje PNL sta bine,
      - Blaga a facut bine ca a salvat PDL de sub Udrea - Basescu (cuplu foarte toxic, vezi afirmatia lui MRU),
      - PDL nu s-a opus justitiei niciodata,
      - actualul PNL e proeuropean, proatlantic, pro valori traditional-crestine (cei cu vederi pro LGTB au iesit din PNL si sunt pe la ALDE),
      - analistii care nu tin cont de aceste lucruri isi vor da palmi dupa viitoarele alegeri,
      -Iohannis a facut rau ca nu a fosit parghiile avute pt reducerea nr de parlamentari si organizarea de anticipate,
      - daca guvernul Ciolos da chix, si are toate sansele (in guvern sunt membrii MISA si betivani), atunci Iohanis pierde enorm, ca si Basescu cand l-a numit pe Ponta, fara sa consulte PDL.
  • -7 (11 voturi)    
    Acum (Joi, 19 noiembrie 2015, 16:48)

    zarzarea [utilizator]

    sa nu-i blamam chiar atat pe ai nostri, sa nu uitam ca si la ei e la fel: presedintele German si-a dat demisia acuzat de plagiat, guvernatori americani au fost inchisi de-a lungul timpului, canadienii stau pe oalele sparte ale sistemelor perfecte de sanatate si asigurari, iar Japonia a intrat in recesiune.

    Da, trebuie schimbare si reforma in partide, insa, cred ca ar trebui sa incepem sa fim un pic mai moderati si mai blanzi cu noi, pentru ca altfel, ceilalti ne vor trata ca un tot al corputie, facandu-ne praf cu propriile noastre arme. Nu zic ca nu suntem corupti, nu zic ca nu avem nevoie de schimbari, zic doar ca, acesta este cursul spre o democratie si ar trebui sa ne preocupe mai degraba modul cum ne schimbam noi insine si apoi sa-i aratam cu degetul pe altii.

    Vrem sa ne simtim mici? Eu ma simt deja, nu este nevoie sa vina un francez sa-mi spuna ca prin Romania au intrat teoristii, cand sute de mii de emigranti au dat navala invitati de alte mese.
  • +10 (16 voturi)    
    corect (Joi, 19 noiembrie 2015, 17:13)

    Mazeta [utilizator]

    Partidele nu se pot reforma singure și trebuie decapitate de cineva din exterior (DNA?). Ne-am săturat de politicieni. Trebuie puși niște tehnocrați în fruntea partidelor.
    • +1 (11 voturi)    
      te ai Maturizat..INCA un + (Joi, 19 noiembrie 2015, 19:01)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ti am dat..chiar..ai devenit basist peste noapte ?
    • +4 (4 voturi)    
      Hmm... (Vineri, 20 noiembrie 2015, 10:13)

      Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cine esti si ce-ai facut cu Mazeta?!! Tu sigur nu esti el! :-)))
  • +2 (18 voturi)    
    Nu pricep si pace (Joi, 19 noiembrie 2015, 17:16)

    M.aura [anonim]

    De ce il plasati pe presedintele Iohannis deasupra tuturor politicienilor, indreptatit sa faca morala partidelor. Ce anume din activitatea sa de dinainte sau de dupa 16.11.2014 ne poate da incredere ca e un politician integru care e dedicat luptei anticoruptie?

    Ultima decizie definitiva a justitiei si reactia lui Iohannis il indeparteaza clar de aceasta ipostaza.

    https://www.riseproject.ro/iohannis-a-pierdut-casa-fabrica-de-bani-luata-de-la-stat/
    • +2 (10 voturi)    
      Ai dreptate! (Vineri, 20 noiembrie 2015, 0:23)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      Un Președinte care a „pierdut” o casă luată cu japca de la stat, și care se pregătește să atace în justiție o decizie „definitivă și irevocabilă” a magistraților și-a pierdut orice urmă de credibilitate în ochii românilor.
      Până acum, singurul „lucru bine făcut” de care aflăm e averea domnului Președinte. Pas cu pas, fals cu fals...
      „Politrucul” ajuns președinte e în aceeași oală cu toți ceilalți. Ce rușine!
      • +1 (1 vot)    
        Multe semne de intrebare (Vineri, 20 noiembrie 2015, 18:21)

        M.aura [anonim] i-a raspuns lui marki

        In privinta actualului presedinte. Detest lectiile ipocrite de morala de la persoanele publice care au atitea probleme la CV si dubla masura. De ce acceptam la unii politicieni ce blamam la altii? Doar pentru ca presa tace nu inseamna ca faptele nu exista.
  • +18 (22 voturi)    
    "PNL sa ramana cel mai credibil partid de dreapta" (Joi, 19 noiembrie 2015, 17:26)

    lili [anonim]

    Sa RAMANA?!
    Cum "sa raman", cand NU este!!
    PNLul de azi(care include si fauna PDLista de trista amintite in frunte cu Blaga, Videanu, Roberta, Ioan Oltean, Sulfina Barbu...mai lipseste madam Udrea !!) este o adunatura de politruci avizi de putere, majoritatea cu probleme penale, care NU au aratat nimic pana acum desi au fost la guvernare atat PDListii de trista amintire cat si fostii PNListi, in USLul populist al lui Ponta si Antonescu!
    Ce sa ramaneti, tu Alinuta, cand alaltaieri ati votat cot la cot cu PSDistii, marirea salariilor tuturor bugetarilor, la gramada, indiferent ca meritau sau nu, indiferent de competenta, desi MF a spus clar ca NU sunt bani alocati in Bugetul pe 2016 pentru aceasta masura!!!
    Ce ne-ai zis atunci, senina nevoie mare: ca maretul PNL a votat cot la cot cu PSD, dar ca PNL "asteapta un studiu de impact(!!!) DUPA ce voi ati votat!
    DUPA!!!
    Tu nu esti in stare sa intelegi macar ce inseamna DUPA si vrei sa "ramana" PNLul "cel mai mare partid de dreapta" ?!
    Ce "partid de drepata" e PNLul cand a votat cot la cot cu populistii din PSDul lui Dragnea desi MInisterul Finantelor a spus clar: BNU sunt bani alocati in Buget!
    Asa arata un partid de dreapta, voteaza cresteri de salarii si cere studiu de impact DUPA vot?!
    Chiar asa ne prostiti in continuare, NU ati invatat nimic, meritati sa dispareti imediat din istoria nefericita acestui popor!
    Imediat!
    Sila!

    Un audit pe bune ar duce la desfiintarea PNLului.
    • 0 (2 voturi)    
      Adevarul (Vineri, 20 noiembrie 2015, 12:30)

      Adevarul [anonim] i-a raspuns lui lili

      Si in PDL sunt corupti, dar sunt de citeva sute de ori mai putini si care au furat de citeva mii de ori mai putin decit cei din usl.
      Majoritatea coruptilor din PDL sunt traseisti proveniti din psd si din vechiul pnl, in speranta ca vor scapa nepedepsiti.
      PDL-ul nu s-a constituit in grup infractional organizat, nu a dat lovituri de stat, nu a fraudat alegerile, nu a blocat reformele si legile anticoruptie, nu i-a aparat pe coruptii din propriul partid, dimpotriva, a declansat si a sustinut lupta impotriva coruptiei.
      Cei care au furat de au rupt, cei care au devalizat tara se afla in usl. Mafia este reprezentata de usl : Nas6case, Felix, regretatul Patrician, Monta, Dragnea, Mitrea, DIP, Oprisan, Duicu, Cosma, C. Nicolescu, Bunea Stancu, Mazare, Nicusor Constantinescu, Voicu, Mischie, Micky Spaga, Bradisteanu, Ioan Dumitru - Romsilva, Caty Andronescu, Adam, Hrebe, Ilie Sarbu, Ciuperca, Pendiuc, Sova, Valcov, Vanghelie, Nica, Oparescu, Moliceanu, David, Fenechiu, Uioreanu, Chitoiu, Chiuariu, Stavarache, Cancescu, Vosganian, Misu Vlasov, Dan Radu Rusanu, Th. Niculescu, Chiliman, Motreanu, Moisescu, Bekali, Copos, Seres, Pantis etc etc etc
  • +15 (17 voturi)    
    PNL are credibilitate zero, (Joi, 19 noiembrie 2015, 17:30)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    mai ales dupa atatea blaturi cu P$D, deci cum se zice -"the only way is up".
    • +12 (14 voturi)    
      Ce rusine mai mare (Joi, 19 noiembrie 2015, 19:35)

      mcv [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      poate fi pentru un partid aflat in opozitie, avand "sansa" de-a avea ca adversar pe unu' ca Ponta, si cu toate astea, sa ajungi sa te fluiere lumea ca pe un borfas?! Nu s-a mai pomenit asa ceva niciodata.
      Niciun partid n-a putut incasa o astfel de rusine!
  • +7 (11 voturi)    
    USLamul - We Trust par a spune (Joi, 19 noiembrie 2015, 17:42)

    un domn [utilizator]

    P$Dishti penali cat si penelei penali; jocul democratic Nu este corect, motiv pentru care Ajutorul Divin al DNA va aduce la alegerile din 2016 pe toata lumea la un (RE)Start Corect ; intre alina si dottore nu exista diferente vizibile nici doctrinar nici in comportament, ambii joaca cartile cu electoratul ...la cacealma
  • +12 (14 voturi)    
    sa fim seriosi (Joi, 19 noiembrie 2015, 18:15)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cu astia PNl va disparea
  • +7 (13 voturi)    
    O analiza de exceptie! (Joi, 19 noiembrie 2015, 18:42)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    De exceptie!
  • +6 (14 voturi)    
    Cum il extrageti pe Iohannis! (Joi, 19 noiembrie 2015, 19:28)

    mcv [utilizator]

    Pai cu el trebuie inceput. CUM ar putea Iohannis deschide gura, CU EFECT, cand el are legat de gatul lui, al nevestei si al soacrei, un pietroi atat de RUSINOS, numit dosarul casei pierdute?! CUM?
    Asta, in civil, ca sa zic asa(desi nu e chiar asa, avand in vedere ca aceste manevre au fost facute cu el ca primar!), dar sa nu mai vorbim de ruginitul, enervantul, smecherasul, penibilul domn Mihalache, pe care Iohannis il vede decent, cand i se cere parerea despre pozitia lui de somn, scarboasa, din acea vizita. Dar ce sa spui despre mai noua achizitie, Comanescu. Doamne Dumnezeule. Ce figuri proaspete! Cata dorinta de nou si neprafuit zace in acest presedinte!
    Stiti ce? Nu ne confundati cu aia care stau in fotoliu si-nghit ce le zice Ciuvica Gadea, Bogdan si toata gasca.
  • +13 (13 voturi)    
    Adevarat, dar trist de irealizabil (Joi, 19 noiembrie 2015, 19:49)

    Ted [anonim]

    Dle Tapalaga, Ati facut auditul. Aveti perfecta dreptate. Trist este ca PN(D)L nu mai poate fi reformat. Daca ar fi eliminati toti coruptii, incompetentii si impostorii din partid ma tem ca nu ar ramane mai multe de 100 de oameni. Trist, pentru ca "baietii" au reusit, dupa PNTCD, sa ingroape si cel de-al 2-lea mare partid istoric al Romaniei. S-a ales praful de mostenirea lui Maniu si a Bratienilor.
    • -1 (3 voturi)    
      auditare diabolicum (Vineri, 20 noiembrie 2015, 12:46)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Ted

      Intrucat Alexandru Atanasiu a mai trecut odata prin anchete penale DNA si a fost declarat NEVINOVAT , readucerea lui in discutie, fara nici un argument, descalifica acest articol. Reamintesc ca prima ancheta a fost instrumentata la cererea lui Traian Basescu, protectorul spagarei Udrea.
      • 0 (0 voturi)    
        Vezi dosarul DNA referitor la INL (Vineri, 20 noiembrie 2015, 17:30)

        Ted [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

        Desi nu e nevoie sa il apar eu, raman la concluzia ca dl Tapalaga are dreptate. A uitat sa numeasca dosarul instrumentat de DNA, referitor la "privatizarea" Institutului National al Lemnului. Dl. Atanasiu era presedintele AVAS la acea vreme, cel care, impreuna cu dna avocat Gorghiu, au aparat ata de bine avutia Statului Roman, incat a iesit un mare tun dat Romaniei.
        Udrea si Basescu sunt la fel de toxici, precum cei numiti in articol, doar ca sunt toxici in si pentru alt partid.
    • +1 (1 vot)    
      cum de va imaginati ca era nevoie sa-i "lucreze" (Vineri, 20 noiembrie 2015, 15:08)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui Ted

      cineva ? Ce credeti ca sunt pnl-istii altceva decat niste psd-isti ratati ?! Ratati profesional, si politic ! S-au inghesuit in pnl doar pentru ca nu au gasit loc destul de "in fata"pentru valoarea lor in psd . Avem ca ilustrare pe Tariceanu (inginer in constructii si fotomodel la acea data) si inca o cizma , dna Nicolai ...Membrii de rand or fi crezut ei ce or fi crezut dar stabimea partidului....Conducerea pnl nu a mers niciodata la domeniul de la Florica al Bratienilor , de ex. nici cu televiziuni nici fara ...
  • +8 (12 voturi)    
    CANTEC POPULAR : DNA,DNA,VINO SI-N GRADINA MEA ! (Joi, 19 noiembrie 2015, 20:19)

    Susufler0 [utilizator]

    O adevarata marota preluarea partidului de catre Dacian Ciolos si Tehnocratii lui. Ce treaba sa aiba Ciolos cu politica romaneasca ? Te straduiesti de pomana, ideea n-o sa prinda. Iohannis nu se poate baza la nesfarsit pe DNA ca sa-i curete partidul. Chiar daca sunt puscariabile, cele 4 capete de care vorbesti ca ar trebui sa cada, trebuie taiate institutional, in cadrul partidului, pt ca ele s-ar putea sa nu se gaseasca pe lista de prioritati a Codrutei Kovesi.
  • +4 (8 voturi)    
    Mult zgomot... (Joi, 19 noiembrie 2015, 22:02)

    Rafaila [utilizator]

    ... pentru nimic. Nu este evident ca partidele 'emanate' dupa 1990 trebuie sa dispara? Nu este si mai evident ca asa numitii oameni politici 'emanati' din bratele muribundului pcr trebuie sa plece? A cere unui PNL, unui PSD sau amindurora sub sigla stinga-dreapta (USL) sa se reformeze inseamna a-i cere partidului comunist roman sa se reformeze post mortem. Este, cred, vremea organizatiilor non-guvernamentale, apolitice. Omul de rind trebuie sa sfideze nu numai politrucii dar si partidele lasate mostenire de comunisti. Si-au dat mina din trecut in viitor peste revolutie, peste capul celor care au crezut - culmea! - ca venise vremea sa scape de... politruci.
  • +3 (9 voturi)    
    numai strada (Joi, 19 noiembrie 2015, 22:52)

    CRMS [utilizator]

    Din pacata coalitia transpartinica de penali va modifica in curand legislatia (vezi cele peste 20 de legi de modificare a Codului Penal si al Codului de Procedura Penala care astepta sa fie votate in Parlament) in asa fel incat DNA-ul sa nu le mai poata face (mai) nimic.
    Asa ca nu ramane decat Starda care sa-i mature pe acesti penali de la putere.
  • +4 (6 voturi)    
    De ce a renuntat Ciolos la (Vineri, 20 noiembrie 2015, 0:24)

    taranistu [utilizator]

    modificarile la Legea electorala? Suna foarte bine ”alegerea primarilor din două tururi, renuntarea la praguri pentru Consiliile locale”, bine ar fi si la Consilii Judetene. De ce presa nu intreaba nimic? Doar societatea civila mai aminteste, pe ici, pe colo.
  • +2 (4 voturi)    
    Sau mai bine (Vineri, 20 noiembrie 2015, 8:19)

    mary [anonim]

    se renunta la fuziunea PNL-PDL si fostii grei din PDL fac un pas in spate si lasa altor oameni fraiele.
    Pana si Boc ar fi luat decizii mai inspirate pentru partid decat Blaga
  • 0 (4 voturi)    
    analizele nimicului (Vineri, 20 noiembrie 2015, 9:59)

    Dedalus [anonim]

    Orice partid din Romania are de ales intre corupti si incompetenti. Unii sau altii. Cateodata si unii si altii.

    Incoruptibilitatea (parte a caracterului si moralei) si competenta se formeaza de la 7-8 ani, nu de la 40. Se formeaza cu profesori si familie, nu cu procurori si jandarmi.

    Nici o politica a pamantului nu va face dintr-o masa de cetateni cu morala si competenta la pamant niste cetateni responsabili si dorinici de cunostere. Asta trebuie sa faca educatia si ia fooooarte mult tim (ani -zeci de ani).

    Pot sa aresteze si sa "reformeze" pana krapa, din alegerea dintre corupti si incompetent nu vor iesi nici unii. De unde nu-I nici Dumenezeu nu cere.

    Cetatenii care ar corespunde sunt demult pe alte meleaguri, nu vin inapoi, ca si-au facut rosturile lor pe acolo (copii la scoala, respectful comunitatilor etc.). Si chiar daca vin, vin cu idei care se potrivesc de fapt doar "acolo" nu si "aici".

    De multi ani semanam cu un bolnav de cancer, care in loc sa ia medicatia necesara, ba merge la babe, ba bea suc de morcovi, ba face incantatii....
    • 0 (0 voturi)    
      Am inteles (Sâmbătă, 21 noiembrie 2015, 4:43)

      zarzarea [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      ca esti de 'acolo'.

      Si atunci, ce mama naibii mai cauti pe 'aici'?

      Chiar asa sa fie, sa ai exact tot ce-ti trebuie acolo si sa-ti para rau pentru aici?

      Mai degraba discursul tau este al unui om ce nu-si gaseste locul, nici acolo, si nici aici.

      Cetatenii care corespund, corespund oriunde, insa, din pacte, multi frustrati isi dau cu parerea, pentru ca, altfel si-ar lua campii, daca si-ar analiza la rece propria viata, si a ar constata ca a trecut degeaba, chiar si acolo.
  • +4 (4 voturi)    
    Cel mai credibil (Vineri, 20 noiembrie 2015, 12:25)

    ionisus [utilizator]

    partid de dreapta?! Alina Gorghiu e dusa cu pluta bine de tot!
    Care partide?! Care credibilitate?!
    Nu exista niciun ''partid'' credibil de stanga sau de dreapta, de centru s-d sau cum o fi, toate sunt niste cloace mizerabile, grupari infractionale, recunoscute ca atare.
    O asa afirmatie dovedeste clar ca ''politicienii'' romani traiesc in universuri paralele si habar nu au, repet, HABAR NU AU care sunt realitatile Romaniei.
    Sa fie, oare, si dovada ''durerii in cot", manifestata de asa-zisii politicieni fata de agenda reala a Romaniei si a romanilor?!
    Tot ce se poate.....
  • 0 (0 voturi)    
    4 capete ? Poate primeii 50 isi dau demisia, (Vineri, 20 noiembrie 2015, 15:23)

    deval [utilizator]

    din orice functie, alegeri de jos in sus sau/si mai simplu dizolvarea inainte sa dispara ca urmare a alegerilor ! Mentinerea unui presedinte neonorabil cu titlu de presendinte onorific -dupa modelul psd-este si asta o eticheta cu atat mai puturoasa cu cat e mai pretins aristocratica si respectabila !
    Dle Tapalaga comentariul dvs este o compunere ratata a unui liceean vesnic ne-bacalaureat ....Stiam ca va desfasurati in reluare, ca mai ratati tinte dar atat de si rupt de realitate nu va credeam !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri