Unde merg banii luati in numele lui Dumnezeu

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 14 octombrie 2015, 17:45 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Stiti de ce au incercat acum vreo cateva zile niste preoti romani sa fure mana sfantului Haralambie de la o manastire din Grecia? Suna ca un banc prost, dar stirea este cat se poate de reala. Pentru bani, desigur. Bisericile cu moaste in dotare sunt infinit mai profitabile decat cele fara. Cu cat sfantul e mai tare, cu atat afacerea merge mai bine. N-ai moaste, n-ai parte. In cozile lungi la moastele sf Parascheva, publicul vede expresia credintei sau prostiei, dupa caz, politicienii vad o buna ocazie de a se baga in seama (tot parlamentul si-a luat liber pentru asta in aceste zile), ziaristii bifeaza subiectul iar preotii, ah, preotii ies cei mai castigati.

Ei vad doar bani, gramezi de bani produsi de sutele de lumanari, acatiste, iconite vandute si donatii facute cu ocazia acestui binecuvantat prilej. Vi se pare ca gandesc cam mercantil rostul Bisericii?  Ei, tocmai preotii, cu purtarea lor, m-au incurajat sa-l privesc asa.

Subiectul a inceput sa ma preocupe intens dupa ce am trait o mica, dar extrem de trista intamplare. Am postat-o pe Facebook zilele trecute si o redau ca atare mai jos:
  • Trebuie sa va povestesc asta, nu mai pot altfel. Se intampla in Araci, un sat la vreo 20 de km de Brasov, in judetul Covasna. M-am nimerit, cumva, saptamana trecuta, la o actiune caritabila organizata de un ONG si o banca, la o gradinita pentru copii foarte saraci. Banca si ONG-ul platesc unor familii nevoiase un mic ajutor financiar cu conditia esentiala sa-si trimita copiii la gradinita. Mai era nevoie de spatii pentru noile grupe de copii, altfel destul de numeroase. Cei din Araci au identificat spatiile necesare in niste cladiri nefolosite aflate in proprietatea Bisericii. Mi-au povestit cum preotul local s-a oferit bucuros, atentie mare, sa le inchirieze cladirea. Ce atata mila si caritate! Banii jos, altfel ura si la gara! 15 milioane de lei pe luna si cu observatia facuta mai tarziu ca ar trebui marita chiria daca tot sunt buni platnici. Preotul s-ar fi plans ulterior ca asa i s-a cerut de sus si ca este presat, la randul lui, sa scoata bani din piatra seaca. Nu stiu daca asa o fi cum zice preotul, dar am constatat cu ochii mei cum Biserica s-a indepartat complet in unele locuri de misiunea ei, cum s-a dezumanizat si transformat intr-o mizerabila afacere. Cum poate un preot sa pretinda chirie pentru gazduirea unor loviti de soarta? Ce face el pentru sufletele alea nenorocite din parohia lui in afara de faptul ca le jumuleste la nunti/ botezuri/ inmormantari si pe oriunde le prinde? Cum se mai poate uita in ochii satenilor dupa proba asta de indiferenta la suferintele altora, ce exemplu de "ajutata-ti aproapele" reprezinta el in fata comunitatii locale? Stiu ca vi se pare poate nesemnificativ, nimic nou sub soare, inca un exemplu de alineare sociala si cam atat. Dupa ce veti fi privit in ochii acelor copii veti intelege poate ce nu pot sa spun aici, in niste biete cuvinte, oricat m-as stradui sa le aleg.
S-a intamplat apoi sa vorbesc cu un preot ortodox onest si putin revoltat de modul cum functioneaza BOR ca o mare corporatie sub conducerea Patriarului Daniel pe post de CEO. Da, preotul in cauza a admis ca li se cere tot mai multi bani si ca asta  nu scuza cu nimic alienarea unora. Tot ce voi relata in randurilor de mai jos este verisunea unor oameni din interiorul Bisericii. In Bucuresti, de pilda, preotii trebuie sa plateasca lunar intre 1000 de RON si 3000 de RON, in functie de marimea parohiei, pentru trustul de presa (Trinitas TV, agentia Basilica etc). Astfel, biserici bogate din Capitala ca Icoanei, Zlatari sau Kretulescu contribuie cu mii de lei, bani care ajung mai sus, la Patriarhie.

Apoi, preotii sunt obligati sa cumpere intre 30 si 100 de abonamente la ziarul Lumina. Abonamentul este de 20 de lei pe luna. Daca nu-l pot vara pe gatul enoriasilor, preotul ramane cu abonamentele si le plateste din buzunar. Fiecare preot din Bucuresti trebuie sa contribuie apoi lunar cu sume cuprinse intre 50 si 100 de lei pentru Catedrala Mantuirii Neamului. Si acest bani ajung la Patriarhie, fie primiti. Mai sunt apoi colectele obligatorii (pentru Duminica Ortodoxiei, Pastorul cel Bun), alte cateva sute de lei pe an, Domnul fie laudat.

Avem apoi o stire recenta, publicata de Adevarul, despre 60 de preoti din Bacau mutati disciplinar pentru ca au vandut prea putine lumanari!

Viata preotului paroh se transforma incet intr-un mic iad, in care ochiul dracului ii face semne tot mai insistent. Daca vrea sa picteze o icoana in Biserica, exista o mica masonerie a pictorilor agreati de Patriarhie cu preturi fixe. Nu se apuca orice zugrav de colorat sfinti pe pereti. Nimic din ce discutam acum nu intra in circuitul fiscal. Cutia milei dintr-o Biserica dotata cu moaste vandabile se sigilieaza si se deschide la Patriarhie. Bisericile dispun apoi de proprietati pe care (asa cum am vazut ca se intampla in amarata comuna Araci) le inchiriaza pe mii si zeci de mii de euro. In capitala, Biserica dispune de proprietati in Centrul Vechi sau alte zone centrale.

Dar nici preotul paroh, oricat de jumulit ar fi de superiori, nu o duce prea rau daca are norocul unei parohii mari. Nuntile si botezurile sunt nimic pe langa marea afacere cu moartea: cimitirul. Un loc de veci betonat frumos ajunge la 12.000 de lei pentru urmatorii sapte ani petrecuti in neant. Daca vrei mai mult, platesti in plus. Am vazut apoi recent intr-un reportaj TV preoti de tara lansati puternic in afaceri cu servicii funerare complete. O parohie bogata din Bucuresti (Militari, blocuri multe, popor mult), ajunge sa produca in jur de 7 miliarde de lei vechi pe an (peste 150 de mii de euro).

Uitati-va putin la cifrele de mai sus ganditi-va ca in tara sunt peste 13.000 de parohii si peste 18.000 de preoti. Ganditi-va apoi cam cati bani ajung in visteria Patriarhiei, pe mana Patriarhului Daniel, al carui salariu platit din bani publici tocmai a crescut la aproape 15.000 de lei net. In treacat fie spus, Patriarhul mai este si titular de curs la Facultatea de Teologie a Universitatii Bucuresti, de unde mai incaseaza cateva mii de lei.

Problema cu banii produsi in numele lui Dumnezeu este una mare si lata: impozitarea. Mai nimic pe chitanta, nimic fiscalizat. Patriarhia tine, probabil, registrele ei stricte insa fiscul nu-si poate baga nasul.

BOR nu da socoteala nimanui. Functioneaza ca stat in stat, intr-o ierarhie si disciplina de tip militar. Cine nu "da ascultare" sau nu primeste "binecuvantare" zboara. Intr-un astfel de sistem inchis, in care obsesia banului a devenit maladiva, prolifereaza coruptia. Nu vreau sa-mi imaginez - in acest mediu stricat de bani castigati usor - cum se repartizeaza parohiile, pe ce criterii, cum se inainteaza in ierarhia bisericeasca, in invatamantul teologic etc.

A existat o ancheta anul trecut cu Arhiepiscopul Tomisului, acuzat ca luat mita 850 de lei pentru a ajuta pe cineva sa se inscrie la Teologie, insa dosarul a fost clasat, IPS Teodosie fiind scos de sub urmarire penala.

Aici se cuvin cateva precizari: nu toate parohoiile se scalda in bani, nu toti preotii s-au stricat si nu toti se comporta ca niste verosi oameni de afaceri. Avem destul exemple de marinimie, implicare sociala, har si dedicatie. Nu cred ca sunt nici putini, nici de acord cu ce vad in jurul lor. Dar nu despre ei vorbim aici.

Se vor gasi habotnici sa acuze campanii impotriva BOR. Nu are nimeni nimic cu Biserica, credinta sau Dumnezeul nimanui. Punem in discutie  un sistem feudal de functionare a unei institutii intr-o tara membra UE.  Atat si nimic mai mult. Aceasta mare corporatie va trebui sa functioneze, ca organizatie, dupa legi si reguli, sa plateasca taxe si impozite, sa se supuna controlului fiscal, sa-si prezinte transparent veniturile si cheltuielile.

Este, apoi, profund incorect fata de atatea alte firme somate de ANAF la cea mai mica datorie sa-si plateasca darile. Este incorect ca lupta impotriva evaziunii fiscale sa ocoleasca o gaura neagrea in care dispar milioane de lei cu sutele.

Apoi, preotii pretind bani de la stat.  Cu atat mai mult trebuie sa stim ce bani incaseaza, unde se duc, cine si cum dispune de ei. Corect ar fi apoi, fata de restul societatii, sa plateasca impozit pentru profitul obtinut din moaste, nunti, botezuri, inmormanatari sau alte lucruri sfinte.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
38591 vizualizari
  • +69 (79 voturi)    
    mda... (Miercuri, 14 octombrie 2015, 17:52)

    liviu_ [utilizator]

    biserica trebuie impozitata si nu trebuie sa primeasca bani de la stat. punct.
    nu poti pretinde ca esti democratie cand unii primesc bani gratis si sunt scutiti de impozite.
    pe langa asta pupatu moastelor imi cam suna a profanare de cadavre...

    oricum daca biserica ar plati impozite , nu ar primi bani de la stat, nu ar avea nici un cuvand de spus in parlament (Acum aparent are ca doar traim in 1100) si nu s-ar preda in scoli (ca in masa de treaba scoala e pentru a invata nu pentru a "crede". cum ar fi sa zic si eu "2 + 2 = 5 , "trebuie doar sa crezi"). nu as avea nimic cu biserica. pana la urma e treaba oamenilor pe ce dau bani si daca ei aleg sa dea bani la popi e treaba lor.
    • +24 (30 voturi)    
      da (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:02)

      I [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      daca te uiti in Parlament, in spatele presedintelui este o cruce maaaaaare :))

      http://www.exclusivnews.ro/wp-content/uploads/2012/08/parlament.jpg
    • +19 (23 voturi)    
      da (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:04)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      foarte bine spus
    • +27 (35 voturi)    
      :)) (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:13)

      maryus999 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ba la preoti 2+ 2 = 7 diferenta o pune dzeu ...
    • +22 (26 voturi)    
      ma intreb daca au bani de RCA (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:13)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      VIGNETA + Impozit pentru Masina Domnilor, reprezentanti ai Domnului.....priviti le cu atentie Fizionomia...sunt cunoscatori de tehnologie ..germana.. The Best Or Nothing !!!http://dan-blog.ro/adevarata-fata-a-preotilor-bisericii-ortodoxe-romane.html
    • -15 (33 voturi)    
      piei satana (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:45)

      credincios [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      de la Dumnezeu vin facuti in numele lui, la El se intorc.
      intotdeauna arunc cu banii in sus sa prinda si El ceva, intotdeauna mi-i lasa mie pe toti.
      ce sa fac?e clar ca asa vrea El, sa mi-i lase ca sa pot face lucrarea lui,aici, nu?
      Doamne-ajuta!

      pacatos sunt , am venit pe lume fara nimic, si tot asa voi pleca , fara sa iau nimic dupa mine.

      cine crede altceva se insala amarnic.
      • +4 (8 voturi)    
        intrebare... (Joi, 15 octombrie 2015, 9:39)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui credincios

        au fost sute de religii daca nu mii pe parcursul istoriei...
        probabilistic vorbins sansa sa nu te inseli e infima.
        cu ce e diferit dumnezeu de odin, zeus, s.a.m.d. asta ca sa nu zic allah, ca intram in altele.

        tot ce faci pe lumea asta este meritul (sau prostia) ta.
        daca ar fi sa cred in dumnezeu iti dau niste lucruri care le face el si nu dau prea bine la CV: cancer, dezastre naturale s.a.m.d.
        • +1 (5 voturi)    
          nu cred ca intelegi (Joi, 15 octombrie 2015, 14:24)

          credincios [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          “Doamne, iartă-i vorbele şi mie faptele!”

          Aici era vorba de Dumnezeu, probabilistic vorbind sansa sa existe mai multi Dumnezei este nula.

          Daca exista si alte reprezentari false ale Lui , care apartin unor sectanti si de ce difera intre ele reprezentarile astea e greu de spus.

          Intrebarea era unde merg banii luati in numele Domnului.
          Faptul ca o parte din slujitorii domnului au mintea razna din cauza banilor , sau ca incearca sa faca afaceri cu sfinte moaste,este regretabil.

          O biserica adevarata nu are nevoie de reprezentari ci de credinta si sa faca bine imprejur .
          Primul care este chemat sa dea exemplu este cel care slujeste , asta nu inteleg cei care umbla dupa bani si afaceri.

          Bunatatea , compasiunea si credinta ar trebui sa fie prezente, nu afacerile necurate. Nu conteaza cat de poleita e biserica , ci cat de mult bine face comunitatii in care se afla.

          Cei care fac prostiile indicate in articol ar trebui dati afara din cler, caterisiti pe loc fara alte judecati.
          Ai gresit , plateste pretul lacomiei ( ca sa nu zic altfel) , caieste-te si lupta sa te schimbi pe tine si lumea din jurul tau sa fie mai buna.

          Nu tot ce faci pe lumea asta este meritul( sau prostia ) ta.
          Meritul ca eu sa fi scris post-ul asta este al redactorului care a deschis subiectul asta si a facut posibil ca eu sa iti raspund .

          "Lucrurile care nu dau bine la CV" fac parte toate din lumea asta, nu exista viata fara suferinta, asa cum nu exista zi fara noapte, asa cum nu exista bucurie fara oftat, asa cum nu exista vara fara iarna, dragoste fara suparare , bine fara rau, s.a.m.d.

          Uita raul , rabda multe si iarta totul !
          • 0 (0 voturi)    
            Cea mai mare inselaciune a tuturor timpurilor (Vineri, 16 octombrie 2015, 13:53)

            Ba da, intelegem foarte bine [anonim] i-a raspuns lui credincios

            Vi cu vorbe sa combati o mafie ascunsa sub haine duhovnicesti.
            Unde este cel mai sigur sa furi ? Acolo unde lumii ii frica si jena sa se uite!!!
            Cum e cel mai sigur sa furi? indobitocind pe cat mai multa lume cu zicala "Crede si nu cerceta"!
            Nimeni nu-ti contesta dreptul la credinta, DAR nu-ti bate joc de aproapele tau, in special daca esti popa.

            La cate pomeni primeste poate exista de la sine putere, ca orice alt ONG sau IMM.
            Ia bani pe lumanari? Ia
            Ia bani pentru orice serviciu care-l presteaza? Ia
            Atunci de ce sa nu plateasca impozit?

            Cea mai mare inselaciune a tuturor timpurilor este infiintarea bisericilor ca organizatii reprezentative a unor entitati sfinte. cica superioare, organizatii care au elaborat dogme in asa fel incat sa poate smulge si trage cat mai multi bani de pe toata lumea.

            Biserica, oricare ar fi ea la ora actuala, nu are nici in clin, nici in maneca cu "credinta", cu evolutia personala, individuala de a fi si de a ajunge mai bun.

            NU MAI ARUNCA PRAF IN OCHI si nu mai scuza reala HOTIE, INSELACIUNE si NESIMTIRE a majoritatii prelatilor BOR, in mod special a conducerii acesteia, cu citate din Biblie, sau alte carti de acest fel, care nu-si au contextul aici si acum.

            Ca va place sau nu, BOR-ul a ajuns o ORGANIZATIE DE TIP MAFIOT care si-a pierdut de demult menirea si care nu trebuie finantata din banii statului, care face profituri imense si care, ca si orice organizatie cu profit si venituri, TREBUIE sa plateasca impozite si taxe.
    • +13 (13 voturi)    
      BOR stie bine (Miercuri, 14 octombrie 2015, 19:56)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Citez Matei 6:24

      " Nimeni* nu poate sluji la doi stăpâni. Căci sau va urî pe unul şi va iubi pe celălalt; sau va ţine la unul şi va nesocoti pe celălalt: Nu** puteţi sluji lui Dumnezeu şi lui Mamona. "

      Mamona = conform Dicționarului Biblic, reprezintă o “Denumire biblică a diavolului, care personifică bogăția și lăcomia de bani

      BOR stie bine.
    • +11 (11 voturi)    
      Suntem in U.E. (Miercuri, 14 octombrie 2015, 21:40)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Stim foarte bine ce inseamna BOR in Romania sec. 21.
      Mi se face sila sa mai comentez.

      Totusi, cu privire la pasajul despre copiii care trebuie sa mearga la gradinita in satul acela parlit, ce face primaria de acolo? Adica adminstratia locala?

      Au accesat, printr-un proiect, fonduri europene de dezvoltare locala? Sau astepta sa le dea partidul?
    • +5 (5 voturi)    
      nu bani de la stat.. bine zici (Joi, 15 octombrie 2015, 9:11)

      george [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Matale zici ca banii trebuie sa vina numai de la prostii de noi , mari rugatori in genunchi la bonca si parachioara si alti zei si dumnezei, ca excelentele enumerate mai sus.

      La cit de prosti suntem platim cu bucurie din orice parte , numa' acatistele noastre sa se implineasca.

      Si sunt lucruri adevarate, caz concret :
      merge omu la moaste , se roaga, isi rupe blugii in genunchi dar ... minune mareee:
      moare socru'sau in citeva saptamini si el aproape aduce lautari de bucurie ca ramane singurul platitior la biserica in acea curte .
      Mai mult de atita minune ce mai vrem
  • +29 (35 voturi)    
    Dl. Tapalaga, atentie la afurisenie... (Miercuri, 14 octombrie 2015, 17:55)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Cu asemenea articole menite sa mai "trezeasca" enoriasii, va pune prea-fericitu' pe lista neagra...
  • -54 (72 voturi)    
    este adevărat (Miercuri, 14 octombrie 2015, 17:55)

    Mazeta [utilizator]

    BOR a ajuns să semene cu o mare corporație, dar, spre deosebire de toate celelalte corporații (pe care HN le laudă de dimineața până seara), a) este românească, b) nu își externalizează profiturile și c) nu va pleca la prima bătaie de vânt, unde găsește forță de muncă mai ieftină. Răi, buni, sunt ai noștri.
    • +32 (40 voturi)    
      Asa justifici si ce face Putin? (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:21)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Sigur, Putin fura, aresteaza si omoara pe cine vrea, incepe razboaie, omoara sute de civili in alte tari, santajeaza tari, tine ostatici, stoarce intregi companii, dar bun, rau, e al tau.
      • +21 (29 voturi)    
        Phutin A fost Deja Canonizat (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:26)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

        Moaca lui de Mujic este in , scuze pe naosul multor biserici, am inteles ca in Calendarul Ortodox Mujicesc in 2016 va fi Zi Nelucratoare - Sf Phutin - Doborator de Avioane si Invadator de Tzari Suverane (Ucraina si Siria)
    • +31 (41 voturi)    
      Pe bune, chiar crezi ce spui ? (Miercuri, 14 octombrie 2015, 19:20)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Deci tu pui semn de egalitate intre o mafie care nu plateste impozite si toaca bani publici fara sa produca nimic si o multinationala care da de lucru la mii de oameni care acesti oameni platesc servicii acesti mafii numite BOR ? Eu iti sugerez sa te gandesti in primul rand ca banii pe care statul ii varsa in aceasta gaura neagra ar putea fi ultilizati la construirea de spitale, la salvarea unor copii care nu pot fi salvati din lipsa de fonduri, la cresterea nivelului de educatie al multor cetateni. Deci sa intelegi foarte clar : BOR nu e o multinationala , e o mafie care toaca banii privati si publici, e un stat in stat care nu respecta nicio regula. Care este rezultatul ? Rezultatul este ca acesti bani se duc la cei 50000 de popi dintre care isi permit case si masini luxoase, ai caror copii toaca banii pe te miri ce, in constructii inutile ( gen biserici si catedrale) , etc. Nu ajuta cu nimic societatea pentru ca acesti bani in final se duc tot afara prin luxul cumparat de acesti popi.
      • +5 (5 voturi)    
        Mazeta... (Joi, 15 octombrie 2015, 9:42)

        grigule [anonim] i-a raspuns lui Marius

        ...e si el angajat, cu carte de munca, tot la o multinationala. Mazeta, ce va da tovarasu' de mancare la pranz?
      • 0 (0 voturi)    
        nu vedem padurea din cauza copacilor... (Joi, 15 octombrie 2015, 10:26)

        Catalin. [anonim] i-a raspuns lui Marius

        wake up, Marius.
        statul NU VREA construirea de spitale, salvarea unor copii care nu pot fi salvati din lipsa de fonduri, cresterea nivelului de educatie al multor cetateni etc.
        daca voia, o facea demult!!! nu murea statul de la banii virati in biserica! ii ramane la orice ora destui sa cumpere niste amarate de scaune pt un hol de spital, la naiba! lasati/o mai moale cu aialalti, ca au devenit oaia neagra pt nesimtirea celor pe care i/am ales.
        o fi ei nesimtiti, dar ne dau ce le cerem> paine si circ! sa nu fim ipocriti!
    • +3 (3 voturi)    
      Interesanta conceptie ! (Joi, 15 octombrie 2015, 9:30)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Deci daca esti hot, dar ai cetatenie romana , nu mai raspunzi in fata Legii. Ca esti de-a lui mazeta.
    • +4 (4 voturi)    
      toate bune cu veniturile corporatiei (Joi, 15 octombrie 2015, 10:45)

      Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ca doar nu le ia cu de-a sila din buzunarul nimanui, dar vrem
      a) sa stim si noi care sunt profiturile
      b) sa plateasca taxe si impozite pt ele
      c) sa stim si noi ce face BOR cu ele
  • +44 (48 voturi)    
    articol de Dan Tapalaga (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:03)

    hot news [utilizator]

    Trist dar adevarat. Este foarte bine ca ati scris acest articol. Din pacate nu va avea niciun efect.
    • +11 (15 voturi)    
      pai... (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:51)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      daca ati primit plusuri inseamna ca
      1. unii au cetit articolul de mai sus
      2. v-au cetit si pe Dvs.

      si inseamna ca jumatate din treaba a fost facuta.
      Mai urmeaza jumatatea cea mai grea - actiunea.
      Aici se blocheaza rotita...
    • +6 (6 voturi)    
      asa fac toti, raspuns fara urmari (Joi, 15 octombrie 2015, 8:24)

      Thetis [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      Da, aceasta acceptanta, la ORICE! De cate ori ma mir, comentez, protestez, mi se raspunde cu "asa fac toti", cu o ridicare din umeri, cu "sa vezi cate case are X" ... "toti primesc mita", ... Eu ametesc intelegand ca nu se poate face nimic cand milioane de oameni ridica din umeri si se uita la tine ca venind de pe alta planeta. Am citit undeva, despre "pasivitate invatata" (trad. aprox), ca termen folosit de multe ori in contextul analizei societatilor post comuniste. Oricum, la inceput m-am agatat de peste mari si tari de speranta in tineri, alte generatii, etc. Acum mi-au ramas doar cativa jurnalisti si altii care mai publica muncind sisific impotriva curentului ridicatului din umeri. Printre ei, domnul Tapalaga! Multumesc, pentru tot. Va trimit o crizantema virtuala, trebuie sa fie timpul lor in tara.
  • -35 (51 voturi)    
    adica, (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:06)

    tanti nela [anonim]

    ONG-urile vroiau sa faca acte de caritate indoielnice pe barba altora, si dvs vi se pare ciudat ca aia n-au acceptat sa le dea infrastructura gratis. Dar intretinerea, reparatiile, cine le plateste? Banca respectiva n-a gasit un sediu de-al ei nefolosit sa faca gradinita, daca tot s-a apucat de binefaceri, ca avem la fiecare colt de strada sedii de banca, ci s-a orientat, dibaci, catre bunurile altora.

    Amestecati lucruri adevarate cu minciuni, pentru ca, nu-i asa, orice tehnica de manipulare reprezinta o reteta de minciuna presarata cu un oarecare procent de lucruri adevarate, care sa-i dea credibilitate.

    Toata presa vorbeste la infinit de anumite lucruri in neregula in structurile superioare BOR (inclusiv dvs in mai multe articole), dar cand vine vorba despre lucrurile bune, treceti repede peste, caci "nu despre ei vorbim aici". Cam ciudata trecerea asta cu vederea.

    Daca sunt dovezi de acte de coruptie in structurile BOR, si cred ca sunt, de ce nu le demascati la DNA? In schimb preferati sa loviti in intreaga Biserica, focusandu-va pe anumite elemente din interiorul acesteia, generalizand.
    • -5 (23 voturi)    
      exact! (Miercuri, 14 octombrie 2015, 19:04)

      popescu_dtru [utilizator] i-a raspuns lui tanti nela

      "ONG-urile vroiau sa faca acte de caritate indoielnice pe barba altora".

      Asta e esenta afacerii, prezentata atat de patetic in articol.
    • +3 (3 voturi)    
      tanti nela.... (Joi, 15 octombrie 2015, 11:48)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tanti nela

      Unde sa gaseasca banca sediu nefolosit?!? in Araci, un sat la vreo 20 de km de Brasov?!?!?!? Ai desdiu de banca la fiecare colt de strada in Bucuresti, nu la tara. Da' probabil tu crezi ca toata tara e precum la tine-n cartier....

      Plus ca banca deja sponsiriza binefacerea, iar banca e societate comerciala, axata pe profit.
      Pe cind biserica se lauda ca e organizatie sociala, ca-i ajuta pe cei saraci. Si de aia n-ar trebui sa plateasca impozite. Si daca tot avea sediul ala nefolosit, crestineste ar fi fost sa nu ceara bani pe el.

      Si apropo, care-s lucrurile bune ale BOR? Cite acte de caritate face anual?Enuera-mi tu 10 chestii pozitive facute de BOR anul trecut.
  • -32 (46 voturi)    
    nu stiu de ce (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:14)

    xanti [utilizator]

    Dar astia de dreapta au o ura nemarginita pentru biserica.
    Asa sa va ajute Dumnezeu.
    • +13 (21 voturi)    
      Credinta NU este egala cu Poptii (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:23)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      NU amesteca Lucrurile....ei au o menire care NU este "auditata" de Cineva, nici macar de Divinitate !
    • +7 (7 voturi)    
      Pe cand astia de stanga sunt extrem de credinciosi (Miercuri, 14 octombrie 2015, 20:33)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      de cand se stiu.
    • +10 (10 voturi)    
      Mulțumim (Miercuri, 14 octombrie 2015, 22:44)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Cât ajuta Dumnezeu țarilor ortodoxe se vede. Plâng si refugiații din Siria când ajung in ele!
    • +4 (4 voturi)    
      Iar astia de stanga (Joi, 15 octombrie 2015, 9:37)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      se lasa jumuliti de Excesiv de Fericitul Daniel.
      Ciudat ! Parca Lenin ( de stanga, nu-i asa )
      zicea ca " religia este opium pentru popor".
      Si comunistii demolau biserici .
      Cum se explica acest paradox ?
    • +2 (2 voturi)    
      ai prins esenta (Joi, 15 octombrie 2015, 11:50)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Asha sunteti voi astia de stinga, tot timpul asteptati sa va ajute careva, fara ca voi sa faceti vrun efort.
  • +25 (29 voturi)    
    Jos PF Daniel! (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:23)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Mafiotul asta e de vina ca BOR a ajuns BOR SRL.
  • -30 (44 voturi)    
    Doua chestiuni, dle. (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:25)

    alex [anonim]

    1. Te-ai exprimat in miliarde de lei vechi.. Serios?! Doar ca sa para cifra mai mare? Cam ieftin...
    2. Daca vrem separatie intre Stat si Biserica atunci las-o sa isi vada de banii ei, si Statul de banii sai. De ce le amesteci?!

    Daca nu ai fi asa revoltat, ai putea scrie un articol bun, ca pe vremuri, dar... :/
    • +33 (39 voturi)    
      E tare asta cu "sa isi vada de banii ei" (Miercuri, 14 octombrie 2015, 19:37)

      v_sile [anonim] i-a raspuns lui alex

      "Daca vrem separatie intre Stat si Biserica atunci las-o sa isi vada de banii ei"

      Auzi, eu am o firma mica. Si as vrea sa imi vad si eu de banii mei. Sa nu mai platesc TVA, CAS, CASS, impozit pe venit, impozit pe dividende si nici taxe locale. Sa fiu lasat sa imi vad de banii mei.

      Pe ce drumuri am mai circula daca toti ne-am vedea de banii nostril? La ce scoli ar mai merge copiii? La ce spitale ar mai merge oamenii bolnavi? La ce politisti ar apela maria-sa Daniel daca ii fura cineva Mercedesul?

      Biserica ar trebui sa plateasca taxe ca toata lumea, daca are venituri din activitati economice. Si, nu, asta nu are legatura cu credinta fiecaruia, e doar o normalitate economica si atat.
    • +15 (15 voturi)    
      Mey, popule (Miercuri, 14 octombrie 2015, 20:27)

      burja-al arab [anonim] i-a raspuns lui alex

      Pai cam asta vrem si noiȘ biserica sa-si vada de banii ei, iar statul de banii nostri. Pana la a pretinde barbosilor sa-si plateasca impozitele si taxele, ca orice alta intreprindere comerciala, ne-am multumi doar sa nu mai ceara bani de salarii (si alte cheltuieli, de exemplu pt. constructia de biserici si catedrale faraonice) de la stat. E de-a dreptul grotesc (nu crezi?) ca toti acesti popi sa fie platiti de stat, lucrand doar la afacerea lor privata, pentru care nici macar nu platesc taxe si impozite.
  • +3 (11 voturi)    
    mda...bunul simt s-a pierdut... (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:47)

    anonim [anonim]

    Ca in comunism - daca vrei sa fii in parohia x trebuie sa aduni de la enoriasii tai bani suficienti pentru una, alta...

    Nu esti in stare sa aduni colecta - ramai fara parohie..
    Se poate spune ca Cineva a Dat si tot El a luat? NU!

    De ce oare a cerut acei bani preotul acela?
    Ce facea cu ei? Aducea merinde pentru saracii sau copiii din parohie sau din zona sa?

    Ne-am scapat de bunul simt in ultima vreme si am uitat cu totul de masura lui.
  • -15 (29 voturi)    
    Domnule Tapalaga (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:57)

    realn [utilizator]

    Sunt de acord cu Dumneavoastra, toate veniturile trebuie impozitate.

    Pe de alta parte: "Avem destul exemple de marinimie, implicare sociala, har si dedicatie. Nu cred ca sunt nici putini, nici de acord cu ce vad in jurul lor. Dar nu despre ei vorbim aici"

    Problema Dumneavoastra este ca doar despre "corporatia BOR" - dupa cum le place unora sa o numeasca - vorbiti.
    Nu imi aduc aminte de nici un articol de-al Dumneavoastra in care sa prezentati acele exemple de marinimie, implicare sociala, etc. pe care le mentionati. De ce nu scrieti si despre acestea ?

    Pana cand nu prezentati in mod obiectiv si profesional cele doua perspective, fara ghilimelele si sintagmele peiorative din care reiese clar ca aveti deja o opinie formata, fara sa ii lasati pe cititori sa isi formeze propriile opinii, dati-mi voie sa va consider mai mult un individ frustrat pe marginea acestui subiect, si mai putin spre deloc un jurnalist profesionist.

    Cu stima!
    PS Se spune "a face ascultare", si nu "a da ascultare"
    • +4 (4 voturi)    
      cand Popa (Miercuri, 14 octombrie 2015, 20:04)

      tz3p3s [utilizator] i-a raspuns lui realn

      ne lauda pt ce facem bine atunci si jurnalistii vor scrie numai despre stiri pozitive.

      umanitatea e axata pe negativ bre. ce nu pricepusi mataluta ?
    • +8 (8 voturi)    
      Precizare (Miercuri, 14 octombrie 2015, 21:33)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui realn

      Dumneavoastra doriti, in mod aparent corect, ca toate aspectele bisericii sa fie prezentate, evidentiate si mediatizate. Doar ca nu este asa. Cei la care se refera dl Taplaga cand spune "Avem destul exemple de marinimie, implicare sociala, har si dedicatie" nu vor sa fie mediatizati, nu trebuie evidentiati, pentru ca reprezinta NORMALITATEA!!! A bisericii si a noastra a tuturor. Asa ar trebui sa fie TOTI preotii si TOTI mirenii, iar noi sa luam asta ca atare. Ce trebuie insa scos in evidenta si blamat cat mai mult si mai insistent este raul, partea negativa, intrucat doar asa se poate ajunge la o asanare a acestui sistem din ce in ce mai putred.
      • 0 (2 voturi)    
        Pedagogie distructiva. (Joi, 15 octombrie 2015, 10:00)

        Catalin. [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        "Ce trebuie insa scos in evidenta si blamat cat mai mult si mai insistent este raul, partea negativa..."
        una dintre cele mai distructive metode pedagogice inventate vreodata.
        Oameni buni, reveniti-va, altfel ajungem sa corectam si cu ciomagul raul!
        • +1 (1 vot)    
          si popa face la fel :)) (Joi, 15 octombrie 2015, 15:30)

          tz3p3s [utilizator] i-a raspuns lui Catalin.

          deci mai relaxat un pic...
  • +18 (22 voturi)    
    masina Prea fericitului de RO... (Miercuri, 14 octombrie 2015, 19:02)

    ..13 [utilizator]

    Prea fericitul din RO traieste pe picior mare, alaturi de prea inaltii sai prelati care merg numai cu masini de masini ..

    L-am vazut pe Papa in vizita in USA - a mers cu un mic, dar putin mai mare, Fiat. Era asa de ciudat de mic aflat intr-o vizita asa de mare pentru ca era incadrat de marile masini de paza si protectie din USA - dubla tractiune, masini de teren - ca de abia se mai vedea Fiatelul...

    Papa pare a fi modest, poate chiar putin comunist - ca sa se bucure Mazeta - dar isi construieste din vorbe, imagini si mai ales din propriul comportament alura de modestie.. Nu prea se vede laceasta atitudine de modestie, de moderatie, pana la urma de intelepciune, la fetele noatre bisericesti...

    Ce sa spun?
    Sa ii ierte Dzeu?
    Sau sa ii judece EL cu dreapta si inteleapta masura?
    Nu stiu care sunt cuvintele potrivite.
    • -6 (10 voturi)    
      imi (Joi, 15 octombrie 2015, 0:54)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      pare rau, dar de fapt papa comunistoid face bisericii un rau mult mai mare decit corporatistul lacom de bani si putere daniel. Ti-ai ales prost exemplul, fietelul ii este impus prin faptul ca isi are sediul in italia.
      Daca era dupa el mergea cu ditai mertanul, ca atita poate, exact ca orice parvenit care se crede buricul pamintului.
      • 0 (4 voturi)    
        Sa mori tu?? (Joi, 15 octombrie 2015, 9:00)

        Papa de la Caracal [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Ti-a zis tie comunistoidul padre ca i-ar place niscaiva Bentley sau macar un mertzan? Si il vezi tu parvenit prin prisma....... ? Esti un hater si un habotnic, stai jos si asteapta-ti in liniste judecata de mai joi!
        • -1 (3 voturi)    
          da (Joi, 15 octombrie 2015, 11:36)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Papa de la Caracal

          sint hater, urasc papii iubitori de lbgt si ''proletari'', care pervertesc catolicismul in socialism, ca si pe idiotii utili care nu vad adevarul.
          • -2 (2 voturi)    
            bravo tie, (Joi, 15 octombrie 2015, 13:37)

            Papa de la Caracal [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            detinatorule de adevar absolut! Vad ca tu le stii pe toate, sau o fi doar schizofrenie heitaristica? Asa cam ca si la marele geniu din Carpati care se pricepea la toate.
            Problema mea nu e ca il urasti din strafundul adeneului tau, ci ca faci niste declaratii care nu fac cinste unui om cu niscaiva neuroni functionali. Heitare!
      • +3 (3 voturi)    
        nu este asa... (Joi, 15 octombrie 2015, 9:34)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Putea sa isi aleaga un Fiatel mai mare si mai frumos, dar Papa a ales unul cam mititel - dupa parerea mea - dar se pare ca este numai bun pentru actualul Papa.

        Cred ca si tu ai ales subtire argumentul pentru a ma contrazice, dar liberi suntem sa avem pareri..

        Avand in vedere ca a plecat de la saracia maxima nu cred ca ar merge bucuros cu ditamai mertanul si nici nu cred ca si-ar alege un VW, dar poate sa fie incercat si atunci se va putea cunoastea mai bine omul din spatele prelatului..

        Numai de bine!
  • +25 (31 voturi)    
    BOR ESTE FIX BISERICA CATOLICA A ANILOR 1500 (Miercuri, 14 octombrie 2015, 19:05)

    arheopterix [utilizator]

    BOR are fix aceleasi defecte, in plus prostul gust . Poporul meu (o spun cu durere )care a ramas in urma cu 500 de ani ,fata de occident , sunt sigur ca-si va reveni din aceasta misticeala penibila si-i va aseza la locul lor (au si ei un rost pe lumea asta ) .Nu trebue sa inventam nimic , au facut-o altii inaintea noastra , e si asta un avantaj in a fi in coada natiunilor europene . Cit despre jalnica mazeta care se baga singura in vorba ...., vorba cintecului din copilarie : La popa -n poarta e o mazeta coapta ...cine-o ride si vorbi (ca el ) s-o maniince coapta !
  • +13 (23 voturi)    
    si inca ceva (Miercuri, 14 octombrie 2015, 19:08)

    realn [utilizator]

    ..."va trebui sa functioneze, ca organizatie, dupa legi si reguli, sa plateasca taxe si impozite, sa se supuna controlului fiscal, sa-si prezinte transparent veniturile si cheltuielile. "

    Pana atunci as vrea si eu sa vad lista completa cu veniturile si cheltuielile Primariei Municipiului Bucuresti, spre exemplu.
    As vrea sa stiu cat costa un pix cumparat de primarie, un sul de hartie igienica si un bec.
    Ne puteti ajuta cu un articol si pe aceasta tema, va rog ?

    Multumesc!
    • -8 (10 voturi)    
      Sa gandim inainte sa scriem orice. (Miercuri, 14 octombrie 2015, 19:59)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui realn

      autorul amestecă probleme mari din sânul instituției bisericii cu pelerinajul care se face de la începuturile lumii. La Iași produsele religioase sunt vândute în mare parte de comercianți, ceea ce aduce beneficii mediului privat. Eu zic să lăsăm oamenii să îndure pentru ceea ce vor ei. Este inutil să chestionăm pe ceilalți, să numim ”proști” pentru ceea ce aleg să facă ei.
  • +18 (18 voturi)    
    sa ma duc, sa nu ma duc? (Miercuri, 14 octombrie 2015, 19:51)

    zarzarea [utilizator]

    Ma tot framant de vreo 3 ani daca sa-l indrept pe fi-miu spre biserica. Tot imi apar in cale diverse imdimente. Parca ma apasa ceva greu din cand in cand, stiind ca eu de mica am fost dusa la biserica, am fost lasata sa judec singura, oferindu-mi-se posibilitatile, oferindu-mi-se informatiile.
    Si totusi, nu prea-mi vine...
    Am avut o incercare la pastele trecut, cand pasind intr-o biserica, aparent cu un preot decent am dat de niste enoriasi care faceau politie printre neredinciosii de rand, in lipsa politiei politice de pe vremea nu nea uitatu, cand pandeau vecinii din postura de administratori de bloc.
    Si cum s-a ivit ocazia acu cateva luni de-o excursie pe la Sambata de Jos, am zis ca e momentul prielnic sa-l dau pe al mic pe mana lu Dumnezeu. Toate bune si frumoase pana-am ajuns acolo (cu greu), si dupa un tur placut al domeniului, am descoperit pe-o latura relativ discreta, un mare hotel in fata caruia tronau cateva zeci de jeep-uri ultimul racnet. Prima data m-am gandit ca omu cu frica lu Dumnezeu, cine si-or fi batut joc de sarmanii calugari si le-au facut hotel langa manastire. Cand colo, aflu ca hotelu e-al manastirii si locatarii sunt rasfatati cu toate cele randuite de calugari: pesti dintr-un superb lac, paine din graul de pe tarlaua proprie, etc.
    Am hotarat sa mai las vreo doi-trei ani sa-mi treaca de ameteala, si cand s-o face pruncu mai mare, sa-l pun sa-si citeasca singur bibliile si sa hotarasca daca da ori ba.
    Nu va mai spun ce parere am de raliul de la Dealul Mitropoliei, unde troneaza cele mai tari modele de automobile, mai ceva ca la cele mai ale dracului expozitii.
    Iaca zisei si de dracu...
    • +3 (3 voturi)    
      de trei ori sa - nu stiu exact ce - ... (Joi, 15 octombrie 2015, 9:40)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui zarzarea

      ...ca sa scapati de cele ce nu trebuie...

      Mare intrebare- sa ma duc, sa nu ma duc?
      A mea copila a alergat catre biserica - ce sa ii fac?
      • +1 (1 vot)    
        nimic (Joi, 15 octombrie 2015, 13:05)

        zarzarea [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        N-ai ce-i face...
        Doar sa-i dai acces la informatii cat mai multe si mai diversificate.
    • 0 (0 voturi)    
      Comentariul (Joi, 15 octombrie 2015, 21:43)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui zarzarea

      tau este plin de decenta si bun simt.
      Daca imi dai voie, iti dau totusi un sfat. Copilul va citi singur Biblia , dar nu va intelege. Nu poate un copil sa inteleaga singur. Multi adulti citesc Biblia , dar nu o inteleg !
      Deci, va trebui sa studieze Biblia. Iar studiul nu il poate face singur. Trebuie sa gesesti o solutie. Sa nu-l lasi singur cu Biblia .
  • +8 (8 voturi)    
    cam asa... (Miercuri, 14 octombrie 2015, 20:12)

    Alina [anonim]

    cu moartea intr-adevar se scot niste bani buni. iti cere preotul o suma de cateva sute de RON, si iti da o chitanta pentru cativa lei, asta daca iti da. mie mi-a dat, stiu alti oameni care nu au primit. si cat esti acolo la inmormantare, mai vine de cateva ori sa mai ceara cate ceva, plus pretentia sa vina pe urma la masa, de unde pleaca si cu chestii la pachet. mai platesti si 50 de lei pe an pentru privilegiul sa ti se descompuna familia in cimitirul lor.
  • +7 (7 voturi)    
    Cum să fiscalize Statul Biserica (Miercuri, 14 octombrie 2015, 21:09)

    Con_stan_tin [utilizator]

    când BOR-ul îi dă clasă la colectarea banului? Elevul învață de la profesor nu îl corectează.
    • +2 (2 voturi)    
      :)))) (Joi, 15 octombrie 2015, 9:31)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Corect. anaf-ul e mic copil in materie de aplicare conformare dijmuire
  • -4 (8 voturi)    
    Sa moara si capra vecinului. (Miercuri, 14 octombrie 2015, 21:11)

    K.T. [anonim]

    Sigur ca da!

    De ce sa ne revoltam impotriva STATULUI, care, pretextind ca ne ofera servicii (in realitate scopul principal fiind imbogatirea pina la cer a unor gasti de banditi si mafioti numiti politicieni), ne jefuieste prin impozite si taxe de 80% din banii pe care ii cistigam muncind?

    Mai bine ne revoltam ca exista unii care scapa jafului. Asa se pune problema. Sa le ia si astora banii si sa-i dea la bugetul statului. Ca se ocupa Ponta, Dragnea, Iohannis, Tariceanu, MRU, Hellvig, Iliescu, Basescu, Udrea, Ghita, senatoarea VrinceanuFireaPandele etc. etc. de evaporarea lor rapida.

    Oriunde in lume exista un guvern, exista si coruptie. Guvernul este forta organizata si scopul lui principal e sa ne jefuiasca de bunuri.

    Orice om sanatos la minte va lupta pentru limitarea puterii statului, adica a politrucilor. Iar asta inseamna lupta prin orice mijloace impotriva taxelor, inclusiv evaziune fiscala.

    Crede cineva ca daca BOR va incepe de miine sa plateasca taxe, in Romania se va construi macar o gradinita sau un kilometru de autostrada din banii aia? Vor fi furati exact la fel cum sint furati si ceilalti bani care ajung la bugetul de stat.
  • +10 (10 voturi)    
    Raspuns: (Miercuri, 14 octombrie 2015, 21:13)

    Florin [anonim]

    Raspuns la intrebarea: "Unde merg banii luati in numele lui Dumnezeu"
    La dracu
  • +8 (8 voturi)    
    Buhaha... (Miercuri, 14 octombrie 2015, 21:14)

    Lea [anonim]

    185 de lei mita? Era sa cad de pe scaun cand am citit. Dragilor, BOR are standarde inalte....dar nu asta admir eu la ei. Nu, admiratia mea profunda se indreapta catre modul perfect in care se aplica legea tacerii in interiorul castei bisericesti din Romania. BOR este stat in stat si va ramane asa.....pana cand cineva va gasi o solutie sa sparga omerta care, la ei, functioneaza mai bine decat intr-o organizatie mafiota. Asta e cu BOR: toata lumea stie, nimeni nu vorbeste.
  • -8 (8 voturi)    
    Te plingi de preturile mari practicate de BOR? (Miercuri, 14 octombrie 2015, 21:21)

    St. P. [anonim]

    Pune-le taxe si-o sa le vezi de a doua zi in preturi. A spus-o Reagan: companiile nu platesc taxe, doar le colecteaza.

    Dar poate ca chiar asta e scopul urmarit: cresterea tarifelor serviciilor BOR. Cu toate consecintele care decurg de aici...
    • +1 (1 vot)    
      ai auzit de legea pietei? (Joi, 15 octombrie 2015, 10:17)

      21unas [utilizator] i-a raspuns lui St. P.

      cand un jucator devine prea scump se creeaza oportunitati pentru jucatorii cu preturi mai mici.
      la fel si cu religia: e prea scump BORul? nici o problema!
      exista biserica catolica, protestanta, adventisti, alte culte etc
      e plina balta de religii, sa tot ai de unde alege!
  • +9 (9 voturi)    
    e numai vina noastra ca acceptam asa ceva (Miercuri, 14 octombrie 2015, 22:23)

    ananda [anonim]

    eu nu inteleg de ce iau preotii salarii de la stat din moment ce pentru botez, inmormantari sau orice altceva trebuie sa mai achiti o taxa, plus costul serviciului. E nebunie curata. Ar trebui sa renuntam cu totul la serviciile lor.
  • +14 (14 voturi)    
    strigator la cer (Miercuri, 14 octombrie 2015, 22:33)

    Stela [anonim]

    multa vreme nu am inteles de ce batranii din satul meu natal nu merg la biserica,desi sunt persoane credincioase,vorbesc de un sat din Caras Severin,ca apoi sa aflu ca preotul le-a zis sa nu mai puna monede cand se aduna banii duminica in timpul slujbei ! Cam de 2 ori trebuie sa pui bani,odata se colecteaza de catre cineva din biserica,apoi la sfarsit cand primesti anafura!
    Ori cei cu pensii mici care isi calculeaza fiecare banut,gandesc acesti bani pentru paine !
    Si sincer ma revolta ideea de preot suparat ca nu dai bani la biserica,si da intra-adevar preotul s-a plans ca trebuie sa puna bani la sfarsitul lunii de la el !
    Nu mai vorbesc de faptul ca nu am auzit niciodata ca biserica sa fi ajutat vreun nevoias din sat atunci cand chiar erau cazuri disperate !
    Sa va fie rusine celor infometati si corupti care patati biserica,pe care ar trebui sa o slujiti cu sfintenie !!
  • -10 (12 voturi)    
    lasa ca e mai simplu cu sharia (Miercuri, 14 octombrie 2015, 23:03)

    Hoaria [anonim]

    n-o sa mai avem atatea chestiuni de discutat, pentru ca, nu-i asa, islamul nu se discuta, se executa. O sa va doriti atunci sa mai puteti improsca cu noroi in oricine si orice, dar cu pretul capului.
  • -7 (9 voturi)    
    mda... (Joi, 15 octombrie 2015, 0:02)

    BenHur [anonim]

    Azi mulți s-au oprit din muncă dar nu s-au oprit din bârfă, înjurături, minciună, curvie, s.a.m.d. Doamne ai milă de poporul român și fă-i pe toți să înțeleagă că degeaba sărbătoresc un sfânt trăind în păcat.

    Tit 2:11 "Căci harul lui Dumnezeu, care aduce mântuire pentru toţi oamenii, a fost arătat "
    Tit 2:12 "şi ne învaţă s-o rupem cu păgânătatea şi cu poftele lumeşti şi să trăim în veacul de acum cu cumpătare, dreptate şi evlavie, "
    • +4 (6 voturi)    
      despre har (Joi, 15 octombrie 2015, 8:52)

      zarzarea [utilizator] i-a raspuns lui BenHur

      Si cum se impaca Dumnezeul tau cu comentariile si barfele postate pe internet? Iti permite Dumnezeul tau sa postezi comentarii?

      Cum se transmite harul prin online?

      Cum se transmite harul prin slujbele redate prin radio, ori prin spovedaniile prin telefon ori internet?

      Cum se transmite harul prin bratarile cu chipul Domnului vandute de calugari si calugarite la orice manastire?

      Cum se transmite harul prin colivile si cozonacii adunate la sarbatori de catre preoti de la enoriasi si cedate cu generozitate la porci, in loc de a fi duse spre un orfelinat, spre exemplu, sau spre niste copii din familii sarmane?

      Cum se transmite harul prin spagile luate de profesorii ce formeaza viitorii preoti?

      Cum se transmite harul prin mai marii bisericii care iau spagi pentru acordarea de posturi caldute si aducatoare de averi, tinerilor discipoli?

      Cum se transmite harul prin iconitele impartite la zi mare de alegeri?
  • +8 (8 voturi)    
    si Dumnezeu are taxe de platit... (Joi, 15 octombrie 2015, 0:08)

    b33 [utilizator]

    "nu faceţi din casa Tatălui Meu o casă de negustorie.” (Ioan 2:16)v
  • +4 (6 voturi)    
    Si la penticostali... (Joi, 15 octombrie 2015, 1:34)

    Mihai [anonim]

    Asa este si la penticostali. Se alearga dupa bani (mai ales pastorii care sunt bagati in toate afacerile) si totul este business.
  • +7 (7 voturi)    
    Ziarul Lumina.... (Joi, 15 octombrie 2015, 4:52)

    Nadia Ramasawmy [anonim]

    Cand am citit ca preotii trebuie sa faca abonamente la gazeta si sa-i aboneze si pe enoriasi mi-am adus aminte cum primeam indemnuri pe la scoala sa ne abonam la Scanteia.
  • +6 (6 voturi)    
    secolul nu ne ajunge inca (Joi, 15 octombrie 2015, 6:57)

    Francisc 1 [utilizator]

    la noi,in evul mediu ,biserica vrea tot si in schimb ne da nemurirea sufletului , puterea sta in mana legiuitorului sa ne aduca si pe noi in secolul asta dar s-au obisnuit sa se gudure pe la biserica crezand ca aduce voturi, GRESIT vezi recentul caz Iohanis.
  • +5 (5 voturi)    
    Pe masura (Joi, 15 octombrie 2015, 8:12)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Romania e tara de hoti, De ce ar fi BOR altfel? DE ce nu ar jefui bugetul? De ce nu ar face biserici, catedrale, manastiri, desi nu avem scoli si canalizare? O gasca de imbuibati, numita popoime, mjulti securisti, multi agenti electorali, niste NESIMTITI care isi zic preoti. Si un turnator securist intistatator. O RUSINE
  • +6 (6 voturi)    
    raspuns (Joi, 15 octombrie 2015, 8:23)

    flipper [anonim]

    Foarte bun articol d.le Tapalaga.Ma bucur ca ati adus in discutie acest subiect sensibil.Credinta in Dumnezeu nu are nicio legatura cu felul in care inteleg niste slujitori ai bisericii sa-l slujeasca pe Dumnezeu.Eu merg la biserica Icoanei (mentionata de dvs) si nu stiam de birurile puse de Patriarhie.Banuiam, dar stiu ca biserica mentionata, cu implicarea directa a unuia dintre preoti asigura o masa calda in fiecare zi ptr. 40 de saraci.Nu au cerut bani de la enoriasi dar au sugerat ca daca vrem sa facem un parastas am putea sa il facem dand de mancare acestor napastuiti decat sa dam celor care au ce manca.Pe de alta parte ei sustin niste copii saraci cu o bursa ca sa poata merge la scoala si ne-au rugat ca in masura posibilitatilor sa-i sprijinim cu cati bani putem.Nimic impus!Cand se termina slujba(unde nu te obliga nimeni sa dai ceva) enoriasii sunt invitati la un ceai cald si ceva de rontait) prilej cu care oamenii socializeaza.Cersetorii (de profesie) nu au voie in curtea bisericii ca sa agaseze oamenii.Deci, se poate si asa!Sunt convinsa ca sunt parohi si nu putini, care fac o afacere din credinta.Daca oamenii sunt creduli nu putem impiedica asta.Cine sa fiscalizeze prostia si hotia?!Acesti oameni politici care sunt si inculti si mafioti?Numai bine!
  • +3 (3 voturi)    
    pe mine ma amuza preotii cu BMW (Joi, 15 octombrie 2015, 9:19)

    yellowdog [utilizator]

    ce isi parcheaza masina exact in fata bisericii cu numar de inmatriculare BMW, am vazut de vreo 3 ori chestia asta.
  • -6 (6 voturi)    
    Despre articol (Joi, 15 octombrie 2015, 9:25)

    Laura [anonim]

    Domnule jurnalist, eu cred ca mai intai ar trebui sa ne documentam si apoi sa aruncam cu noroi in cineva, indiferent ca e preot, profesor sau un simplu muncitor. Despre acesti preoti incriminati ca ar fi incercat sa fure asa cum eronat s-a spus in presa avida de senzational ,numerosi credinciosi pot sa dea marturie ca nu sunt vinovati. Si in plus chiar sunt niste preoti-model care din contra, ei dadeau bani celor aflati in nevoie. Ca sa nu mai vorbesc cata lume au ajutat cu un sfat sau chiar material. Cu siguranta e doa o incercare prin care au trecut si va recomand sa cititi mai mult despre 'Vietile sfintilor", despre Sfintii Inchisorilor comuniste sau cuvintele Sfintilor Parinti. Incercati sa va apropiati de un duhovnic si sa stati de vorba cu el, poate veti percepe altfel intreg fenomenul religios despre care scrieti in acest material. Am fost si eu la Iasi, daca nu ar fi ceva cu adevarat sfant n-ai avea dorul si dragostea de a merge an de an si de a fi dispus sa rabzi frigul, ploaia sau oboseala. Sfintii sunt sfinti, indiferent de parerea unora, iar pentru a intelege acest lucru va indemn sa mergeti anul viitor in 14 oct. la Iasi, sa stati printre acei pelerini plini de ravna si credinta.
    • +4 (4 voturi)    
      Ati citit Biblia? (Joi, 15 octombrie 2015, 11:00)

      petrol_head [utilizator] i-a raspuns lui Laura

      Atat pentru dvs. cat si pentru ceilalti "crestini" habotnici va adresez o intrebare simpla. Ati citit Biblia? Sau mai simplu: ati citit Noul Testament? Va rog sa imi spuneti unde scrie macar un pasaj, macar un verset ca credinta se demonstreaza prin puparea de moaste??? In toate evangheliile scrie foarte clar: "Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine (Isus)", nu prin Arsenie Boca, nu prin Sfanta Paraschiva, nu prin icoana facatoare de minuni, nu prin pupat mana preotilor! Nu neg ca multi slujitori ai lui Dumnezeu au facut lucruri minunate atunci cand au fost in viata, si pentru asta trebuie respectati, insa pana la ajunge sa fie venerati si pusi mai sus decat Dumnezeu e cale lunga si total gresita. Va rog sa cititi Ieremia 10:1-16 pentru mai mult detalii :)
  • -2 (2 voturi)    
    Repetitia este mama invatarii. (Joi, 15 octombrie 2015, 9:50)

    Catalin. [anonim]

    Ca sa sustii ca "Aceasta mare corporatie va trebui sa functioneze, ca organizatie, dupa legi si reguli, sa plateasca taxe si impozite, sa se supuna controlului fiscal, sa-si prezinte transparent veniturile si cheltuielile."
    ce naiba ne miram ca
    "Biserica s-a indepartat complet in unele locuri de misiunea ei, cum s-a dezumanizat si transformat intr-o mizerabila afacere. Cum poate un preot sa pretinda chirie pentru gazduirea unor loviti de soarta?"
    ???
    dle Tapalaga, aveti un discurs contradictoriu, neprofesionist.
    "(...) nu toate parohiile se scalda in bani, nu toti preotii s-au stricat si nu toti se comporta ca niste verosi oameni de afaceri. Avem destul exemple de marinimie, implicare sociala, har si dedicatie. Nu cred ca sunt nici putini, nici de acord cu ce vad in jurul lor. Dar nu despre ei vorbim aici."
    Dle Tapalaga, parca dati cu bata in balta si intrebati apoi "dar ce-am facut?". Cu restul analizei ati eclipsat total paragraful asta. Daca nu vorbim de ei aici, mai bine nu vorbim, ca nu rezolvam nimic, doar reincalzim o ciorba statuta si ne alimentam frustrarile. Exista subiecte mai constructive pentru calibrul dvoastra.
  • 0 (2 voturi)    
    Metoda pedadogica distructiva. (Joi, 15 octombrie 2015, 10:16)

    Catalin. [anonim]

    citez dintr-un comentariu care sustine tehnica Dlui Tapalaga:
    "Ce trebuie insa scos in evidenta si blamat cat mai mult si mai insistent este raul, partea negativa..."
    suntem oameni, ce naiba? niciunul dintre noi nu se schimba cand e luat in suturi in mod sistematic, pedagogia lui peste! de/a dracului nu faci o schimbare in bine! gandim cu graunte in cap!

    De gandit!!!
    Se spune ca in Insulele lui Solomon, in sudul Pacificului, bastinasii practica o forma unica de-a dobori copacii. Daca un pom este prea mare ca sa poata fi taiat cu toporul, bastinasii il doboara urlind la el. Pur si simplu se adunã în jurul copacilor si strigã injurii la adresa copacilor, îi blestemã.
    Ei iau pomul prin surprindere la rasaritul soarelui si, dintr-odata se pornesc cu totii sa tipe la sarmanul pom, zbierind cit ii tin plamanii. Continua asa 30 de zile. Pomul se usuca, moare si cade. Moare de la sine! Teoria lor este ca zbieretele omoara spiritul copacului. Si din spusele satenilor… procedura e eficienta intotdeauna.

    Dle Tapalaga, un articol slab. Slab prin faptul ca reluati o tema expirata si ne/o serviti la felul principal ca proaspata, desi e o ciorba reincalzita.
    Dle Tapalaga, o atitudine neprofesionista. Prin faptul ca iesiti in evidenta cu frustrari personale si ne molipsiti si pe noi, care deja suntem satui de problemele din tara asta.
    Dle Tapalaga, Bulversarea valorilor morale ... Unde/i moralitatea din articol? Sa nu spuneti ca pedagogia lovirii in rau va aduce bine! Da, valorile morale ne sunt bulversate la toti, iar schimbarea incepe de la noi insine, nu de la infierarea raului din celalalt!
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Vineri, 16 octombrie 2015, 10:18)

      Rodica [anonim] i-a raspuns lui Catalin.

      In acelasi concept s-a distrus si invatamantul si sanatatea,aruncand cu noroi (tot de catre presa )in profesori si medici.Acum urmeaza Biserica ca e tot ce ne-a mai ramas,
  • 0 (0 voturi)    
    Baietii in fustite (Joi, 15 octombrie 2015, 10:53)

    Dragos [anonim]

    Asta este comentariul meu

    http://eqynews.ro/baietii-in-fustite/
  • -1 (1 vot)    
    Dane... (Joi, 15 octombrie 2015, 11:18)

    Luchian [utilizator]

    Pe tine cine te-a facut, Dane? Mama ta si tatal tau? Cand erai mic si cadeai, cine iti repara juliturile? Mama ta si tatal tau? Daca iti rupeai o mana, cine ti-o lipea la loc? Mama ta si tatal tau? Sau doctorul? Sau se lipea singura? Cand vei mai imbatrani si poate se va intampla sa iti albeasca sau sa-ti cada parul, vei merge la mama ta si la tatal tau sa-ti faca altele?

    Dane, din '89 aproape toti s-au departat de ce a insemnat pentru tara noastra, comunismul. Si totusi, fara sa-si dea seama, unii au ramas in starea aia cu ce are omul mai important, cu sufletul.
    Chiar au fost suficienti 42 de ani de ateism ca sa stearga cu buretele 1950 de ani de credinta stramoseasca? Sau trebuie cumva sa le multumim comunistilor ca ne-au desteptat?
    Ai grija de ce e mai important in tine, de suflet, altfel bietul de el poate sa se salbaticesca si se poate intoarce chiar impotriva Celui care l-a facut si a slujitorilor lui.
    Numai bine.
  • -2 (2 voturi)    
    Preot de tara (Joi, 15 octombrie 2015, 12:14)

    Viorel [anonim]

    Aratati, dle Tapalaga, ca sunt parohii in Bucuresti care produc pana la 7 miliarde de lei vechi pe an, apoi sugerati ca in linii mari cam asta ar fi situatia generala. Nu afirmati, dar insinuati ca dintre cele 13000 de parohii, majoritatea cam atata produc. In treacata mai ziceti cate ceva si despre unii preoti care sunt departe de asemenea standarde. Interesant ca, pt a inflama subiectul, dati cifra de 7 miliarde in lei vechi, chiar daca de la denominare au trecut, iata 10 ani. Apoi, despre preotul din Araci spuneti ca a inchiriat pt 15 milioane pe luna, dar nu mai precizati daca sunt lei vechi sau noi. Ceva mai jos vorbiti de preoti care inchiriaza prorpietati pt mii si zeci de mii de euro. Ati avea vreo explicatie cat de cat plauzibila pt acest mod de a prezenta lucrurile? Credeti ca nu ar fi interesant sa tratati mai in extenso nu doar despre cat de opulente sunt parohiile din Bucuresti, ci sa amintiti si despre acestea, dar in treacat, intr-un material bazat pe marturiile acelor preoti care nu se descurca chiar asa de bine, ba chiar dimpotriva? Aveti idee ca a trage concluzii doar generalizand situatia din Bucuresti este de fapt totuna cu a falsifica o realitate altfel mult mai dureroasa decat sunteti dispus sa va imaginati? Multumesc pentru minusuri si injuraturi.
    • +1 (1 vot)    
      Degeaba (Joi, 15 octombrie 2015, 12:55)

      lex [anonim] i-a raspuns lui Viorel

      In esenta, articolul are dreptate.
      C-o fi sau nu o fi precum in Bucuresti ca in provincie..e irelevant.
      Cert este:
      - statul plateste popii ca sa fie popi (adica sa nu faca nimic).
      - statul educa sute si mii de cetateni sa fie popi (finantind facultati inutile de teologie).
      - statul sustine financiar o entitate ce nu produce nimic - BOR
      -statul acorda scutire de impozite aceleasi entitati - BOR
      - statul cedeaza in zone imporntante precum educatia decizia asupra a ce e bine sa invete copii - ore de religie.
      - statul doneaza bani si bunuri mobile si imobile aceleasi entitati - BOR (terenul de sub Catedrala mintuirii neamului- doar un ex).
      Statul face toate acestea fiindca e capusat si impanat si deturnat de politicieni ce se folosesc de influenta BOR pentru a se mentine la putere si legitima.
      Statul face toate astea din fonduri publice!
      BOR (si restul cultelor) ar trebui sa inteleaga ca:
      - autofinantarea este singura cale de a fi o entitate cu adevarat corecta, transparenta si credibila
      - autofinantarea se poate face doar pe cale benevola de catre credinciosi
      - plata de impozite pe venituri, bunuri mobile si imobile este obligatorie pentru oricine
      - religia nu are ce sa faca parte din curicula universitara finantata de un stat laic
      - religia ca materie in clasele preuniversitare nu are ce cauta in scolile publice de stat.
      - calitatea de preot este o chemare, nu o munca pt care sa fie cineva salarizat.
      - preotia nu este incompatibila cu alta forma de munca.
      Faptul ca 80 % se delcara ortodocsi si credinciosi...e cea mai buna incurajare ca BOR sa se autofinanteze ..are de unde.
      Saaaaaaaau..se teme preabarbosul ca daca nu mai primeste de la buget si cere direct de la oameni...va avea o surpriza?
    • +1 (1 vot)    
      oare (Joi, 15 octombrie 2015, 12:58)

      zarzarea [utilizator] i-a raspuns lui Viorel

      Oare nu sunteti celebrul purtator de cuvant ce apare ca o boare pe la toate televiziunile (dracului?)?
  • 0 (0 voturi)    
    Vai, domnule Tapalaga, (Joi, 15 octombrie 2015, 12:42)

    Gladiatorul [utilizator]

    Articolul e bun, popii bine incondeiati. Dar exista si lipsuri. Spre exemplu: "Avem destule exemple de marinimie, implicare sociala, har si dedicatie" -am incheiat citatul. Din pacate, modelul dumneavoastra reprezinta exceptia care confirma regula. Sunt multi, prea multi preoti smecherasi si fara "mingi" care accepta situatia defaimatoare in care ii asaza exagerat de Preafericitul Daniel. Cat despre institutii ce sa mai vorbim. Functioneaza normal vreo institutie din tara asta? Popor fara "mingi"...
  • -2 (2 voturi)    
    Sfantul Paisie a spus (Joi, 15 octombrie 2015, 13:56)

    octopus [anonim]

    "Unii oameni îmi spun că sunt indignați de faptul că există multe lucruri greșite în biserică. Atunci eu le spun să întrebe o muscă: „Sunt flori în apropiere?” iar ea le va răspunde: „Nu ştiu dacă sunt flori, dar acolo în mormanul acela de gunoi poţi găsi toată mizeria pe care o vrei”. Şi va începe să îţi înşiruiască toate locurile murdare pe unde a fost. Dar dacă întrebi o albină: „Ai văzut vreun coș de gunoi prin zonă?” ea îţi va răspunde: „Coş de gunoi? Nu, n-am văzut niciunul, pe aici e plin de flori parfumate”. Şi va începe să îţi înșiruiască toate florile din grădină sau de pe pajişte. Vedeţi voi, musca nu ştie decât unde este mizeria în timp ce albina ştie unde se găsesc irişii sau zambilele."
    • -1 (1 vot)    
      ... (Joi, 15 octombrie 2015, 14:44)

      Catalin. [anonim] i-a raspuns lui octopus

      Ne asteptam la mai mult de la autorul "Bulversarii valorilor morale". Nobletea ar una dintre aceste valori, dar autorul are prea putina vointa in acest sens, preferand mizeria.
      Pacat ca persoane cu influenta mediatica fac uzura de pomana calitatii de ziarist, in loc sa isi valorizeze moral articolele pentru ca acestea sa serveasca model constructiv.
  • +1 (1 vot)    
    Capi di tutto capi (Joi, 15 octombrie 2015, 15:20)

    Manon [anonim]

    I-am vazut la evenimentul Brancoveanu, la palatul Brancovenesc. Au la gat niste lanturi de aur care palesc in fata celo tiganesti, ale cocalarilor. Iar crucle agatate de ele, de aur si si cu montura de pietre de rubin si alte pietre pretioase ai imresia ca le va rupe capul de pe umeri de amsive ce sunt. Bastoanele pe care "se sprijina" au tot felul de ornamente aurii iar capul bastonului face concurenta crucii de la gat cu montura de pietre pretioase. Sotiile lor m-au lasat si alea praf! Pantofi stiletto cu tocuri de 10 cm, fuste conice, sacou, palariuta cu voaleta, ce sa zic, Ziceai ca au iesit din catalogul Cooo Chanel. IN vreme ce poporul de rand, privitor la specatcolul dedicat Anului Brancoveanu, nu se ridica nici la degetul mic al acestor popi si neveste de popi...Era intuneric deja cand au ajus domniile lor, era interesant de vazut masinile din care au coborat.
  • -1 (1 vot)    
    manipularea presei (Joi, 15 octombrie 2015, 19:04)

    Laur [anonim]

    http://www.napocanews.ro/2015/10/adevarul-in-cazul-furtului-moastelor-sfantului-haralambie-nu-preotii-ortodocsi-ci-un-membru-al-grupului-de-pelerini-a-sustras-mostele-din-grecia.html

    Iar o luati la bot...
  • 0 (0 voturi)    
    din punctul meu de vedere (Vineri, 16 octombrie 2015, 0:53)

    dragos [anonim]

    pentru a intelege esenta relatiilor din BOR trebuie citit sic recitit protocolul dintre Biserica Catolica si Biserica Ortodoxa din Ardeal la unirea de acum doua secole si ceva care a dus la aparitia Bisericii Grcocatolice.
    Si nu, nu articolele legate de credinta doctrina si practica religioasa din acest protocol sunt importante ci cele despre practicile, reelatiile si realitatile dintre ierarhia bisericeasca ortodoxa dela acea vreme si credinciosi pe care catolicii nu le-au acceptat sincare sunt mentinate in vreo noua- zece articole pe la coada.
    Mentalitatea aceea are in esenta continuitate, din pacate, pana astazi in BOR.
    Exista o carte care cuprinde jurnalul asistentului negociatorului catolic al unirii(amandoi calugari) si care contine si textul protocolului, actului de unire convenit.
  • 0 (0 voturi)    
    banca beneficiaza de o actiune de promovare excele (Vineri, 16 octombrie 2015, 14:49)

    Local [anonim]

    "Din toata povestea, chiar daca tinta proiectului era ajutorarea
    copiilor saraci, in realitate banca iese cel mai bine, iar parohia
    iese cel mai prost. Din toate punctele de vedere.

    Decriptat in felul acesta, mesajul subtil al articolului poate fi
    urmatorul: fratilor, faceti bine si aveti incredere in banci, pt ca
    chiar daca ele va iau banii prin toata ingineria aia a lor finaciara,
    uite ca totusi fac fapte bune, deci ele folosesc banii vostri in
    scopuri nobile, asa ca e ok sa aveti incredere in banci + fratilor, sa
    nu aveti incredere in popi si in Biserica, pt ca astia sunt niste
    ipocriti lacomi, care iau painea de la gura saracilor si daca le dati
    bani nu faceti decat sa alimentati un sistem mafiot. Simplu spus:
    "aveti incredere in banci SI nu aveti incredere in Biserica"."
  • 0 (0 voturi)    
    Detalii ancheta (Luni, 19 octombrie 2015, 18:26)

    octopus [anonim]

    Inca o data invatam ca nu e bine sa comentam pe stiri neconfirmate.

    http://jurnalulbucurestiului.ro/satmareanul-exclusiv-care-este-adevarul-in-cazul-furtului-moastelor-sfantului-haralambie/
  • 0 (0 voturi)    
    canonizare (Luni, 26 octombrie 2015, 14:49)

    mihaelmarius [anonim]

    http://www.petitieonline.net/petitie/40293146/semnaturi (aveti acolo si datele noastre de contact) "Petitie online impotriva canonizarii ratacitului parinte Arsenie Boca" Semnati : Cei 39% care nu va spovediti - asa marturisiti ca aveti credinta - ceilalti, asa o dovediti. Cei 84% care credeti in adevaratii Sfinti - paziti-i (da, voi pe ei). Cei 60% care stiti ca exista Rai - CASTIGATI, poate, un loc acolo. Cei 57% care stiti ca exista Iad - temeti-va ca veti fi intrebati de asta - restul, la fel. Cei 54% care stiti ca exista viata de apoi: faceti aceasta in viata de aici ; ceilalti: aflati ca, daca gresiti, acum puteti decide. Cei care nu mai au incredere in preoti - luati seama unde ne-au adus; restul (tot atat de numerosi...) - la fel. Cei 43% care credeti in minuni - asa faceti una ... ; ceilalti 53% intrebati-va de unde-a iesit imensa cifra de 55% vor un "sfant" pentru ca face ... miracole". Cei 31% care credeti in deochi - scoateti-ne de sub unul; ceilalti - nu-i lasati singuri. Cei 25% care credeti in blesteme - nu e tarziu sa scapam de unul; restul : dovediti ca nu suntem blestemati. Cei 15% care cred in vrajitorie - lepadati-l pe acest vrajitor; restul - dovediti-ne ca puterea nu-i acolo. Cei 96.5% care credeti in Dumnezeu - aratati ca vreti sa ne ajute; restul - nu stiti pana la sfarsit cum veti fi. Cei 100% - ati primit o tara pentru care au murit toti inaintasii vostri - aparati-o


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă