Cum se vede viitorul cu Dragnea in fruntea PSD

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 12 octombrie 2015, 13:04 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Pe o vreme cainoasa, 435.172 de pesedisti, reprezentand 81, 23% din membrii partidului, au fost scosi, duminica, sa-l inscauneze pe Liviu Drangea lider plin. De alegeri interne nu putem vorbi deoarece candidatul a alergat singur in aceasta competitie. Fara indoiala, ideea de a implica baza partidului in alegerea liderului este generoasa, exprima chiar apogeul democratic in viata unui partid, dar PSD a reusit sa o denatureze golind-o de sens. Alegerile cu un singur candidat amintesc de alte epoci. Totusi, merita lamurit de ce a ales Dragnea sa organizeze butaforia de duminica separat de Congres, programat o saptamana mai tarziu? Abia duminica viitoare partidul va alege garnitura de lideri din esalonul doi (vicepresedinti).

Separarea celor doua evenimente arata bizar, dar exista mai multe posibile explicatii. Daca Liviu Dragnea candida la Congres, unde urma sa fie ales in mod clasic, cu votul baronilor locali, atunci trebuia sa negocieze in prealabil cu ei. Or, Dragnea, provenit el insusi din randul baronilor, promite ruperea partidului de vechile metehne si forme de organizare feudala. Potrivit unor surse HotNews.ro, unii baroni cu probleme in justitie - Cosma de la Prahova, Nichita de la Iasi sau Nicusor Constantinescu de la Constanta - au incercat sa intre in gratiile noului lider, dar ar fi fost respinsi.

Apoi, daca Liviu Dragnea vrea sa se tina departe de baroni, nu are incotro si se vede silit sa-i extraga legitimitatea din alta parte. Deocamdata, nu-si poate lua autoritate interna decat apeland la baza partidului. Aceasta ar fi, deci, o prima explicatie - dorinta de a ajunge presedinte PSD fara a fi nevoit in prealabil sa negocieze sustinerea baronilor. Aici trebuie subliniata o mica noutate in viata acestui partid: este prima data cand baronii asista din tribune la un meci trucat, dar fara ei pe post de aranjori.

Liviu Dragnea avea de evitat apoi factorul Victor Ponta. Premierul a anuntat public ca va prezenta la Congres un fel de raport de activitate, ce a facut bun, ce are in plan pana in 2016. In mod evident, Ponta se va impauna cu cifre si realizari. Chiar daca o va face din pozitia de simplu membru, mesajul catre pesedisti este: vedeti ce bun sunt, de ce n-as fi eu mai departe lider maxim? Altfel spus, alegerea lui Dragnea in functia de presedinte ar fi fost umbrita saptamana viitoare, la Congres, de pretentia lui Ponta de a poza mai departe intr-un star aflat in plina ascensiune. Ruperea de Ponta ar fi, asadar, a doua explicatie a bizareriei organizate duminica, separat de Congresul programat peste o saptamana. 

In fine, Liviu Dragnea stie ca exista riscul ca, procesul in care a incasat deja o condamnare cu suspendare in prima instanta, sa se incheie prost, adica prin mentinerea sentintei sau, mai rau, transformarea ei intr-o condamnare cu executare. Dragnea spera, evident, sa fie achitat. Daca acest lucru nu se va intampla, atunci dupa pronuntarea sentintei finale de condamnare - cu suspendare sau executare - se va vedea obligat sa predea stafeta.

Daca va fi condamnat, Dragnea va plati din cauza ca a furat voturi pentru partid. N-ar fi exclus ca alegerea sa in fruntea PSD prin votul covarsitor al membrilor de partid sa echivaleze, culmea, cu o plecare in aplauzele stadionului. Poate n-a gandit-o chiar asa, dar pe undeva pare firesc ca Dragnea sa-si doreasca o ultima recunoastere inainte de a iesi din scena. Asta cu atat mai mult cu cat, in 2012,  s-a numarat printre liderii PSD care s-au opus actiunii de suspendare a fostului presedinte Basescu. Dupa ce PSD a decis suspendarea, Dragnea a organizat-o apoi cum s-a priceput mai bine, apeland inclusiv la metodele traditionale ale PSD, adica furtul organizat de voturi. Frustrarea si nevoia de recunoastere a sacrificiului politic de dragul partidului ar putea fi, deci, a treia explicatie.

In fine, a patra si cea mai importanta este criza interna de lideri. Este evident ca PSD nu dispune azi de optiuni credibile. Cu un Daniel Savu (fost ofiter) sau Serban Nicolae (avocatul lui Catalin Voicu) intrati in competitie, PSD s-ar fi facut de ras. Nici asa nu a aratat deloc bine, dar cel putin a limitat pierderile evitand un circ de prost gust.

Odata ales presedinte, Dragnea trebuie sa pregateasca deja predarea stafetei daca gandeste pragmatic. Sigur, varianta achitarii exista, dar in locul lui n-as conta prea tare pe ea. Cine vine din urma? Singurul pesedist vazut ca posibil inlocuitor la varf in caz de avarie ramane Valeriu Zgonea, dar acesta se confrunta cu o problema de acceptare. Potrivit unor surse din partid, Dragnea incearca sa-l impuna, dar ar fi existat mici revolte in unele filiale din tara impotriva presedintelui Camerei Deputatilor, o figura fara prea multa autoritate intr-un partid de pradatori politici ca PSD. In tot cazul, altul mai bun inca n-a aparut.

Din acest punct de vedere, va fi interesant de vazut daca-i va da greutate lui Zgonea oferindu-i functia de presedinte executiv sau o va desfiinta, tinand cont ca la vremea respectiva fusese infiintata pentru Adrian Nastase. De urmarit cu atentie si cum va arata noua echipa de vicepresedinti. Deja au inceput sa circule liste, pe care se gasesc mai putini baroni si ceva mai multi tineri din partid, din pacate nume prea putin profilate in plan politic.

Greu de crezut ca liderii vechi se vor impaca usor cu ideea pierderii partidului, ca vor accepta sa predea fara lupta functiile cheie din partid unor no-name. Pe de alta parte, oricat s-ar framanta partidul in interior, riscul unor rupturi interne pare scazut in acest moment din cauza ca majoritatea pesedistilor din garda veche au acum ca prioritate sa scape liberi din achetele DNA iar ceilalti sunt paralizati de frica de a nu urma la rand.

In orice caz, marele pariu al lui Dragnea este reforma interna. Daca o rateaza, angajamentele luate in fata unor parteneri externi vor trece la capitolul bune intentii si vorba multa. Amenintarea cu distrugerea justitiei prin proiecte de legi votate in Parlament sau prin ordonante de urgenta a disparut temporar, dar ideea pluteste in continuare in capetele tuturor politicienilor. Daca Dragnea crede ca poate reface USL pe nesimtite si nevazute, impreuna cu Petrache si Atanasiu de la PNL, comite o eroare majora.

Prioritatea in cazul lui Dragnea este, desigur, functia de premier. Pe de-o parte, nu poate pune presiune pe Victor Ponta dupa ce tocmai a fost ales presedinte PSD. A le spune pesedistilor ca vrei sa renunti la guvernare a doua zi dupa ce te-au pus presedinte suna ca o pacaleala de 1 aprilie. A-l mentine la guvernare pe Victor Ponta lansat in spirala unor populisme desantate (loveste cu bani in toata lumea) reprezinta un pericol major pentru viitorul guvern, oricare ar fi el, deci si pentru PSD.

Din acest motiv, raspunsul lui Liviu Dragnea la intrebarea daca va negocia cu Klaus Iohannis schimbarea premierului a sunat pe cat de vag, pe atat de amenintator. Dragnea a spus ca va vorbi despre subiect doar dacă apar "solicitări" sau "invitaţii" pe această temă, ceea ce nu s-a întâmplat. Dar daca se va intampla, ce va face?


Citeste mai multe despre   









24789 vizualizari
  • +38 (40 voturi)    
    marele pariu, e reforma interna. E 1 aprilie? (Luni, 12 octombrie 2015, 13:13)

    mnicku [anonim]

    ce reforma poate face un condamnat penal ? ce moralitate are un astfel de om ?

    Daca si restul turmei il urmeaza motivind " si ce daca-i condamnat, ca nu a omorit pe nimeni " inseamna ca reforma-i "sanatoasa" beeeton . Asa oameni asa partid.
    • +7 (7 voturi)    
      ROSU (Luni, 12 octombrie 2015, 23:22)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Asa se vede

      ROSU INFININT
      • 0 (2 voturi)    
        rosu infinit sa fie (Marţi, 13 octombrie 2015, 8:37)

        ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

        Dar numai dupa ce aripa Dragnea nu o sa mai fie singurul pol de putere in PSD. Acest partid nu a avut niciodata un singur pol de putere, precum aveau toate celelalte. Dupa fiecare alegeri pierdute, in PSD se trecea puterea de la un pol la celalalt. Era un partid in care exista democratie, nu un singur Boc sau Antonescu pe care il reconfirma lumea o data la cativa ani. E o prostie ce-au facut atunci cand au dat afara oamenii influenti din polul celalalt de putere (Geoana, Vanghelie etc.). PSD nu mai e un partid democratic, este unul totalitar, precum PDL. Speranta este ca sustinatorii oamenilor care au fost dat afara o sa isi gaseasca un leader si vom avea din nou singurul partid bipolar din Romania, in care alegerile interne chiar sa aiba sens.
    • +1 (1 vot)    
      reforma interna, (Marţi, 13 octombrie 2015, 12:11)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui mnicku

      ...se va face de condamnatul penal, in vederea perfectionarii "furtului de voturi", pentru alegerile din 2016,
      - sa speram ca justitia, ne va pune la adapost de acest infractor, condamnindu-l, la multi ani cu executare,
  • +15 (17 voturi)    
    panal (Luni, 12 octombrie 2015, 13:24)

    AnderT [utilizator]

    sau de dupa gratii...
  • -9 (29 voturi)    
    Baba cu pieptanul... (Luni, 12 octombrie 2015, 13:26)

    Rasmus [utilizator]

    ma uit in jurul nostru si vad nori grei, nori de razboi. In fiecare zi se intampla ceva mai mult sau mai putin grav, se emit amenintari iar noi, romanii, stam si buchisim politica interna de parca ar fi politica planetara.
    Niste neica nimeni intr-o tara uitata de istorie fac politica, politica pe un ciolan amenintat de crize si razboaie.
    Dl. DT orienteaza catre problemele majore ale momentului si lasa-i dracului pe acesti pitici care se cred Guliver.
    • +18 (20 voturi)    
      ... (Luni, 12 octombrie 2015, 14:14)

      Veetor [utilizator] i-a raspuns lui Rasmus

      In principiu ai dreptate. Dar uiti faptul ca discutam aici despre viitorii lideri ai tarii. Si e foarte important cine sunt acestia, deoarece ei sunt cei care vor hotari viitorul tarii noastre.

      Pozitionarea (si pregatirea) tarii noastre in fata norilor negri se poate stabiliza abia dupa ce se termina circul intern. Ceea ce sper sa se realizeze cat mai repede.
      • +6 (8 voturi)    
        sa fim seriosi! (Luni, 12 octombrie 2015, 20:22)

        Rasmus [utilizator] i-a raspuns lui Veetor

        niciodata noi nu am fost pregatiti de vreun razboi si tot din cauza claselor politice.
        Imaginati-va un razboi cu Ponta, Zgonea, Dragnea la butoane. Daca te uiti la stiri, lumea se invarte in jurul alegerilor din PSD, altceva nu mai exista...
  • +24 (28 voturi)    
    E un circ total (Luni, 12 octombrie 2015, 13:29)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Unde sunt valorile? Au plecat peste hotare, a ramas pleava, alege dintre mai multe maldare de neghina, fiindca grau nu avem.
    • +16 (18 voturi)    
      E un circ total (Luni, 12 octombrie 2015, 13:49)

      VP [anonim] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      Valorile din PSD ?
      Hai sa fim seriosi! Repeti niste fraze goale.
      Trezeste-te !
      • -3 (7 voturi)    
        Orice om este o valoare! (Luni, 12 octombrie 2015, 18:06)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui VP

        Pierzi din propria valoare dacă desconsideri oamenii.
        • +1 (1 vot)    
          Asia nu sunt oameni, ci hoti si corupti. (Marţi, 13 octombrie 2015, 10:30)

          Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          Un om onest nu ar putea fi membru mafiei pesedisto-feseniste cu nici un chip.
    • +17 (19 voturi)    
      corect (Luni, 12 octombrie 2015, 13:57)

      tenere [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      de ce crezi ca intarzie votul prin corespondenta? nici p$d si nici pnl nu mai pupa acces in parlament daca ponderea votului se transfera la cei plecati.

      nu cred ca e vreunul din ei plecat de buna voie si nimeni nu uita motivele astea, asa ca asta e de fapt cheia procesului si asta se fac toti ca uita sau amana ca pe un lucru minor
      • -1 (1 vot)    
        depinde... (Marţi, 13 octombrie 2015, 8:44)

        ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui tenere

        Pentru ca diaspora e usor de manipulat. Sunt multi oameni destepti, dar si mai multi oameni cu cateva clase, rupti de realitatea tarii, insa pe care ii poti face foarte usor sa urasca. Iar din experienta, cei care au campania electorala bazata pe "uraste- mi adversarul si da-mi ciolanul" sunt cei din PDL (pardon, noul PNL).
    • +13 (17 voturi)    
      Valori in psd? (Luni, 12 octombrie 2015, 14:39)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      Calitatea de membru/simpatizant/votant psd duce la decaderea ex oficio din orice zona de "valoare" imaginabila.
      PSD -PDSR-FSN-PCR e un cancer malign ce a distrus si imbolnavit Romania, atit inainte cit si dupa 1989.
      Creatia malefica a lui Iliescu + servicii secrete+ mafioti continua sa emane efuvii de otrava si este un pericol pt noi toti.
      Singura forma de "reforma" a acestui asa -zis partid e desfiintarea lui, condamnarea la 5 ani a tuturor membrilor psd ce au avut vreodata functie de conducere, confiscarea tuturor averilor ale acestora, si interzicerea celor 500 000 membrii de rind sa mai voteze urmatorii 25 de ani si judecarea si condamnarea lui Iliescu
      • +1 (3 voturi)    
        si confiscarea averilor urmasilor (Marţi, 13 octombrie 2015, 8:47)

        ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Si urmasii pana la a 4a generatie sa nu aiba voie sa voteze sau sa se implice in politica. Rudele de gradul 1 ale membrilor sa fie spanzurate. Femeile, daca vor sa se converteasca la adevarul absolut si sa-si reintre in drepturi, trebuie sa-si aleaga un sot din PDL. Traiasca legea voastra de reformatori anonimi.
  • +21 (23 voturi)    
    io zic asa: (Luni, 12 octombrie 2015, 13:36)

    Sorrows [utilizator]

    dragnea a tras tare sa-si legitimeze functia pe votul universal pentru ca, in cazul mentinerii sentintei cu suspendare, sa poata spune asa:
    - e adevarat ca am fost condamnat, insa e pentru o infractiune minora (pesedeii se pricep la a minimaliza propriile vinovatii), si e si e cu suspendare; pe de alta parte, dragi colegi, iata ce mare legitimitate am eu la conducerea partidului.

    Simplu si tipic pentru un borfas.
  • +6 (10 voturi)    
    P$D este Red Horizon 2.o (Luni, 12 octombrie 2015, 13:42)

    un domn [utilizator]

    episodul 2015..si cat ii vor mai tolera alegatorii...sau..mai epic..un Octombrie Roshu Romanesc, remember Octombrie 1917...toamna in Mujicia
  • +6 (10 voturi)    
    comentariu (Luni, 12 octombrie 2015, 13:50)

    Kiril [anonim]

    Pare corecta analiza. Spun pare, pentru ca are o hiba esentiala: neglijeaza premizele. Vorbeste despre Liviu Dragnea ca despre un personaj real. El nu exista ca om politic si nici n-are cu ce. A devenit util in momentul in care se punea problema imploziei PSD si a fost numit Secretar General. Tocmai pentru a distruge structura de partid existenta, construita cu migala, PSD beneficiind de sprijinul logistic al SPD-lui german. A fost presedinte executiv pentru ca Victor Ponta n-avea nici expereinta ca lider de partid(ei a lucrat in structuri nu in organizatii obstesti} si nici vocatie. Liviu Dragnea s-a nascut in PD-ul luji Traian Basescu, n-are nici o legatura cu PSD!
    Daca va ingropa PSD, si este aproape sigur ca o va face, s-ar putea ca Romania sa-i fie recunoscatoare dar public nu se va spune nciodata acest lucru. Deci va urma un spectacol de zile mari cu refacerea USL, evident fara Dragnea, dar cu Tariceanu si Ponta la comanda.
    • +8 (10 voturi)    
      PARTIAL CORECT ! (Luni, 12 octombrie 2015, 17:03)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Kiril

      Cred insa ca te inseli in privinta lui Tariceanu si a lui Ponta.Tariceanu a pierdut contactul cu PNL si chiar daca el se mai imagineaza reintors in PNL, calare pe un cal alb, lucrul acesta nu se va mai produce niciodata. Iar Ponta, daca ia chiar si o amarata de amenda penala in dosarul Turceni -Rovinari,capata calitatea de condamnat (cu cazier penal) si este aut din politica "inalta". In plus de asta pe Ponta pot sa-l ajunga din urma dosare si mai grele, care sa- l scoata chiar si din politica de cafenea.
  • +11 (13 voturi)    
    PNL sustíne un INFRACTOR la primaria Rm. Valcea? (Luni, 12 octombrie 2015, 14:07)

    mihai [anonim]

    Dar de PNL care îl susţine la primăria Rm. Valcea pe fostul primar gutău, de două ori condamnat definitiv pentru fapte de corupţie, ce ziceţi???? E posibil asa ceva?? Adică avem o campanie anticorupţie, susţinută cel putin declarativ de toţi politicienii, dar, în practică, ce fac aceşti politicieni, susţin corupţi dovediţi la ocuparea funcţiilor publice?? Ce zice dl. Preşedinte de acest lucru??? De ce nu se modifică legea astfel încât condamnaţii pentru corupţie să nu mai poată în veci candida la funcţii publice??? E o ruşine ce se întâmplă, o sfidare la adresa tuturor românilor!!!!
  • -4 (8 voturi)    
    He he... (Luni, 12 octombrie 2015, 15:04)

    Gigi Kent [utilizator]

    Sa o luam pe rand.

    1. Dragnea nu a fost condamnat cu suspendare pentru ca ar fi furat (organizat sau dezorganizat) voturi ci pentru ca a facut campanie in ziua votului (tombola, trims activul de partid la oameni acasa etc). E o mare diferenta de nuanta. Ma mir ca dl Tapalaga nu face referire la cretinismul cu "mortii lui Dragnea".

    2. Madam Livia Stanciu a amanat judecata pe dosarul lui Dragnea (convenabil, la fel ca in cazul dosarului lui Iohannis) dupa alegeri. Daca PSD-ul isi alegea un alt lider Dragnea ramanea cu suspendarea pedepsei. Asa sigur va lua cu executare. Acum sa fim seriosi, si eu daca as fi ajuns pe functina de judecator sef ICCJ pe baza prieteniei cu Mircea Toader (fost PDL, actual PNL) si a numirilor facute de T Basescu si eu as fi condamnat tot ce as fi prins de la PSD. Cu sau fara dovezi.

    3. "Angajamentele in fata partenerilor externi" mi se pare un giumbusluc al domnului Tapalaga. Care parteneri externi? Sefii socialistilor europeni? Ca ar cam fi singurii indreptatiti sa se bage in oala unui partid politic. Nu cred ca exista nici un "angajament" iar ideea in sine e cel putin ciudata.

    4. Nu a existat si nici nu va exista (de la Dragnea sau altcineva) vreun "atac" asupra Justitiei. Exista insa niste decizii ale CCR legate de neconstitutionalitatea unor articole din legislatia pe justitie iar mai ales ar fi bine daca am alinia legislatia in domeniu cu cea externa.

    5. Mi se pare jenanta luarea in deradere a celorlalti potentiali candidati. De cand a devenit functia de ofiter sau faptul ca ai fost avocatul lui X ceva rau? Ca de obicei in absenta unor argumente legate de activitatea politica a celor doi ne legam de altceva (atac la persoana, activitatea profesionala anterioara samd). Faptul ca majoritatea populatiei nu doreste demisia lui Ponta ar trebui sa fie un hint si pentru domnul Tapalaga ca asemenea tehnici nu prea functioneaza.
    • 0 (4 voturi)    
      te ai resemnat la pct, al II lea (Luni, 12 octombrie 2015, 16:51)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      si bine ar fi sa se intample , cum Bine ai Cobit !....Proclamatia de la Timisoaa TREBUI inserata in Constitutie..si P$D ajunge miscare ilegala...mi ai placut jiji
      • 0 (6 voturi)    
        Nu e vorba de resemnare (Luni, 12 octombrie 2015, 18:20)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        E vorba despre folosirea propriului creieras din dotare pentru a intelege ce si de ce se intampla. Multi, inclusiv dvs nu faceti asta. Proclamatia de la Timisoara. De acord. Chiar nu am nimic impotriva. Nici Basescu nu avea ce cauta Presedinte daca se intampla asta. In rest chiar nu stiu pe cine mai loveste proclamatia de la Timisoara dupa 25 de ani. Ponta era minor la revolutie. Dragnea nu a fost membru de partid. Banicioiu, Teodorovici nici atat. Robert Negoita, Rovana Plumb. Cazanciuc. Gaby Szabo, Gabi Firea. Catalin Ivan, Corina Cretu. Amburica Andronescu sa fi fost membru PCR. Poate. Nu stiu.

        Repet sunteti pe o pista falsa (in acest moment). Cauzata mai ales de ramanarea ancorat in trecut.

        Nu am cobit deloc. E o constatare. Dl Basescu a facut "reforma" punandu-si oameni loiali lui. Cei care l-au scapat din diverse dosare. Cei cunoscuti lui. Cu vederi PDL-iste (desi magistratii ar trebui sa fie apolitici). Doamna Macovei i-a facilitat subordonarea justitiei. Vanduta ca "independenta justitiei". Eu nu am "cumparat" insa.
        • +6 (6 voturi)    
          nici macar nu cunoasteti Punctul 8 (Luni, 12 octombrie 2015, 21:42)

          ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          8. Ca o consecinta a punctului anterior, propunem ca legea electorala sa interzica pentru primele trei legislaturi consecutive dreptul la candidatura, pe orice lista, al fostilor activisti comunisti si al fostilor ofiteri de Securitate. Prezenta lor in viata politica a tarii este principala sursa a tensiunilor si suspiciunilor care framanta astazi societatea romaneasca. Pana la stabilizarea situatiei si reconcilierea nationala, absenta lor din viata publica este absolut necesara. Cerem, de asemenea, ca in legea electorala sa se treaca un paragraf special care sa interzica fostilor activisti comunisti candidatura la functia de presedinte al tarii. Presedintele Romaniei trebuie sa fie unul dintre simbolurile despartirii noastre de comunism. A fi fost membru de partid nu este o vina. Stim cu totii in ce masura era conditionata viata individului, de la realizarea profesionala pana la primirea unei locuinte, de carnetul rosu si ce consecinte grave atragea predarea lui. Activistii au fost insa acei oameni care si-au abandonat profesiile pentru a sluji partidul comunist si a beneficia de privilegiile materiale deosebite oferite de acesta. Un om care a facut o asemenea alegere nu prezinta garantiile morale pe care trebuie sa le ofere un Presedinte.

          Ca dumneavoastra credeti ca nushcine l-a facut scapat pe Traian Basescu de nushce dosare, e PAREREA dumneavoastra, n-o prezentati drept adevar decat daca prezentati si dovezi.

          Asa si eu cred ca dumneavoastra nu va folositi creierasul din dotare. Din fericire pentru dumneavoastra, e doar parerea mea, iar dumneavoastra imi puteti usor dovedi ca e nefondata :)
        • +5 (7 voturi)    
          cand vom vedea (Luni, 12 octombrie 2015, 22:32)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          1 condamnati Autorii crimelor de la Mineriada din iunie 90
          2 recuperarea banilor praduiti de la bechtel din averea lui El Insusi
          3 recuperarea banilor CRESCENT
          4 Frauda de la privatizarea din 1990 - ytd
          5 atunci voi fi de acord cu condamnarea lui Base si camarilei
          6 P$D scos in afara legii si Natzionalizarea Avrilor TUTUROS baronilor P$D, apoi il punem si pe Base in FURCI..daca va fi cazul
          7 de acord ?
          • -1 (1 vot)    
            He he... (Marţi, 13 octombrie 2015, 10:39)

            Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            Cum se ajunge la cel care a fost reprezentantul Romaniei la Anvers (in Vest) fara a fi fost nici securist, nici nomenclaturist sau Doamne fereste activitst cum intrati in defensiva. Cred ca de fapt el era un pro occidental si un dizidend pana in '89.

            Voiam doar sa subliniez ca din clasa politica actuala probabil cel mai aproape de definitiile politicianului "asa nu" pe care tot dvs. o dati este el. Dar nu conteaza. Greu cu logica.

            Hai sa nu o mai dam dupa gard. Basescu Traian a fost reprezentantul sistemului securist de care declarativ va temeti. Securisti de pana in '89, unii cu functii si in serviciile secrete de dupa '89 au impus Romaniei un Presedinte (cred ca singurul din cei 4). Nu exista nici o explicatie logica pentru care absolut totul a mers in favoarea acestui personaj.

            Scapat de dosarul Flota, cu dosarul de securitate disparut, cu procurori care stateau cu contractul dintre el si Casuneanu in mana si ziceau ca nu exista tranzactia pana si declaratia pe propria raspundere in fals de la dosarul Mihaileanu a disparut din dosar. Un intreg sistem securist i-a sters urmele si a ajutat oamenii slabi cu care a intrat in interactiune (procurori, judecatori, politisti) sa renunte la demersurile lor. Un sistem care l-a ajutat sa iasa Presedinte de 2 ori si sa scape de suspendare tot de 2 ori (a doua oara chiar prin interventie directa).

            Acelasi sistem care manipuleaza si pe internet. Care creaza zvonuri pe care unii le preiau din mers si le transforma in adevaruri absolute (apropo de Crescent nu s-au gasit marile fonduri ale lui Voiculescu din strainatate).
            • 0 (0 voturi)    
              pai se pare ca s au cheltuit (Marţi, 13 octombrie 2015, 11:30)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

              tot fondul...de a ramas "intact" ..nedescoperit
    • +4 (6 voturi)    
      Nesimtirea la tine si la "colonel".. (Marţi, 13 octombrie 2015, 1:52)

      Alius [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

      ..ca si minciuna, nu are limite.

      "Nu a existat si nici nu va exista (de la Dragnea sau altcineva) vreun "atac" asupra Justitiei."

      Amintesc pentru nesimtiti, doar partea intamplata in asa-zisa Marte Neagra:

      "1. Legea amnistiei si gratierii (amanata): Cum pot scapa de inchisoare mii de infractori de drept comun, dar si politicieni condamnati pentru fapte de coruptie

      2. Cele doua modificari ale Codului Penal (aprobate prin vot): USL a schimbat definitia "conflictului de interese", a scos parlamentarii si presedintele din randul Functionarilor publici si a micsorat termenul de prescriptie speciala

      3. Legea minelor (a picat la vot): Stabilea cadrul legal prin care Rosia Montana Gold Corporation putea incepe exploatarea zacamintelor aurifere de la Rosia Montana

      4. Legea lobby-ului (a fost intoarsa la comisia juridica): Ar fi dus la distorsionarea completa a pietei
      • 0 (0 voturi)    
        Cum sa batem la usile gresite... (Marţi, 13 octombrie 2015, 10:48)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        Legea minelor si legea lobby-ului nu cred ca au vreo legatura cu Justitia. Sincer.

        Pacat ca atunci cand au modificat "conflictul de interese" nu au modificat si aberatia cu arestarea preventiva pe baza de "suspiciune rezonabila". Si ca de fapt nu au circumscris arestarea preventiva unor articole concrete de cod penal. Acelea care au legatura cu pericolul public.

        http://www.dcnews.ro/lovitura-la-ccr-conflictul-de-interese-din-codul-penal-este-neconstitu-ional_486077.html

        Mai ramane legea amnistiei si gratierii care de fapt a fost o intiativa normala, menita sa mai reduca din condamnarile Romaniei la CEDO pentru conditii inumane in puscarie si care a fost dusa in balarii de marirea pragului maxim al pedepsei. Nu a fost niciodata vorba despre cei care au savarsit fapte de coruptie. E un fel de daca si cu parca ... putea sa cada drobul de sare si sa fie o zi nu stiu cum. E de la basism cred. Dauneaza grav.
        • 0 (0 voturi)    
          Minciuna, cum am mai spus.. (Marţi, 13 octombrie 2015, 14:58)

          Alius [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

          1 - "Pacat ca atunci cand au modificat "conflictul de interese" nu au modificat si aberatia cu arestarea preventiva pe baza de "suspiciune rezonabila"" - ce spui tu aici, este minciuna prin omitere. N-are legatura cu realitatea. Ce-au vrut sa faca prin aceasta lege este una, iar ce spui tu acolo e alta. Poate ca era mai relevant daca spuneAI: "Pacat ca nu au modificat expresia <iarna nu-i ca vara>".

          2- Legea minelor, nu are legatura cu justitia, doar sa mai fure si ei ceva.

          3 - " Nu a fost niciodata vorba despre cei care au savarsit fapte de coruptie. " - Daca citeai cu atentie propunerea legislativa, ai fi vazut ca este o lege cu dedicatie pentru toti politicienii corupti.

          Sunt exceptate de la aplicarea amnistiei urmatoarele infractiuni:

          ....

          - darea de mita, prevazuta de art 255
          - primirea de foloase necuvenite, prevazuta de art. 256

          ....

          Deci, doar despre cel care da mita, nimic despre cei care primesc mita (du-te si citeste articolul 255), nimic despre cei care fac trafic de influenta, abuz in serviciu si nimic despre:

          a) ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile;

          b) omisiunea, în tot sau în parte, a evidenţierii, în actele contabile ori în alte documente legale, a operaţiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate;

          Toti cei de mai sus, exceptand pe cei care dau mita, ar fi beneficiat de amnistie, adica toti politicienii condamnati.

          Asta ca sa-ti arat cu cata nerusinare minti. Da, e de la PSD-ism, de la hotie ti se trage. Da' ce pretentii sa ai de la unu' care-si ia informatia de la DCNEWS.
  • +7 (9 voturi)    
    Reformarea PSD? (Luni, 12 octombrie 2015, 15:26)

    MichiuStefan1 [anonim]

    Este o rusine a Romaniei acest simulacru de alegere- ca alegeri n-au fost-alegere inseamna sa fi fost cel putin doi!Un hot de voturi-ce poate fi mai odios? un mafiot cu o avere inestimabila si incredibila pentru un bugetar, a ajuns- Doamne apara si pazeste-personajul cu rol primordial in jocul politic al Romaniei!Biata tara, in ce hal de mizerie morala te-am adus!Reforma in PSD? Ca si apartheid-ul,Comunismul, PSD nu se poate reforma!Doar elimina!
    • -4 (10 voturi)    
      Ce-mi plac mie baietii astia.... (Luni, 12 octombrie 2015, 16:36)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui MichiuStefan1

      Ce-mi plac mie baietii astia incrancenati ce doresc "eliminarea", "moartea", "disparitia" altora (institutii SI persoane!!!!) pentru ca nu "se reformeaza" cum vor ei...Hehehehe, astia lupta pentru democratie: cu tunul, cu pistolul, cu cutitul, cu ce pot si ei !
      • +6 (8 voturi)    
        sa ii mangaiem pe cei care promoveaza (Luni, 12 octombrie 2015, 17:10)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Comunismul, niuluk...stie..de ce
        • -3 (9 voturi)    
          Cine promoveaza comunismul? (Luni, 12 octombrie 2015, 18:25)

          Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Vreau sa stiu si eu. Sa ma uit la el ca la o curiozitate a naturii.
          • +4 (6 voturi)    
            Noroc cu DNA ca i a "rarit" (Luni, 12 octombrie 2015, 22:34)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

            hrebe father & son..l insusi & sons...ce mai vrei ? caprioara de vn....madagascar de ct...sunt numai si numai nomenklatura !!!! 25 de ani tot pa loc din cauza p$d !! de ce na nelu nu e la brutarie ?....mai vrei ?
      • +5 (9 voturi)    
        Pai s-a borfashit totul (Luni, 12 octombrie 2015, 17:18)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Tu de exemplu ar trebui sa te duci/fii trimis in Siberia...acolo te potrivesti.
  • +6 (8 voturi)    
    GLUMESTI, CA DOAR NU NE IEI DE PROSTI (Luni, 12 octombrie 2015, 16:40)

    Susufler0 [utilizator]

    "In orice caz, marele pariu al lui Dragnea este reforma interna." Domnule Dan Tapalaga, in cei 25 de ani de cand a aparut pe firmamentul vietii politice romanesti, cand si-a propus partidul social democratilor romani, la putere fiind, sa se reformeze ? Niciodata ! In opozitie, declarativ, da , pt. ca liderul ce lua loc "nevolnicului" decapitat de partid pt pierderea alegerilor tocmai de asta ajungea Noul Mare Sef, pt. ca promitea "reforma interna". Sciziunea din 1992 a lui Petre Roman e clar ca nu a fost o reforma interna. Mircea Geoana, sef al PSD in opozitie-cred -ca a vrut sincer, timp de o secunda si pe distanta de 1 cm, sa faca reforma interna in partid, fara sa stie cum , cat si de ce, pana a primit o scatoalca de la baroni. Apoi e clar ca in epoca ILIESCU, fie la putere, fie in opozitie, PSD nu avea de ce sa se reformeze, pt ca aceiasi neocomunisti aveau fraiele partidului. Ar fi insemnat sa se scoata ei insisi, pe tusa . E clar ca era exclus un asemenea lucru. Ponta, in oligofrenismul lui politic a crezut sincer ca simpla lui venire (accidentala) la putere, continuata cu aducerea in sfera puterii politice, administrative si financiare a unor Prieteni, Cunostiinte, Rude, precum si infiintarea USL e cea mai grozava Reforma Politica Interna a PSD. Evident ca nu este asa ! Un Baron intre Baroni, ca Dragnea ce foarte posibil, va fi condamnat definitiv la inchisoare ,cel putin cu suspendare si pe care il pot ajunge apoi din urma dosare "grele",nu va reforma niciodata partidul. Reforma inseamna in primul rand oameni noi, adica opusi lui Dragnea, care intr-un inceput de reforma trebuie sa-iduca in istorie pe Baroni. Vor accepta acestia ? Nu, evident
  • +8 (10 voturi)    
    "Speranta" Dragnea! (Luni, 12 octombrie 2015, 18:48)

    mcv [utilizator]

    Sa-l creditezi pe Dragnea "cu intentia de a scapa de baroni corupti si de a nu dinamita justitia", este cea mai sinistra perspectiva pentru oricine.
    Adica, nu conteaza ca Dragnea este el insususi un baron. Unu' care a savarsit cea mai grava actiune intr-un stat democratic: aceea de a FURA VOTURI. Conteaza doar ca el s-a " autoextras" dintre baroni si acum negociaza cu "exteriorul" pentru a-si ingropa vechii acoliti.
    Iar noi, trebe sa speram, sa ne bucuram si sa uitam CINE este Dragnea!
    Asta am inteles eu ca este speranta d-lui Tapalaga!
    A mea nu!
  • 0 (0 voturi)    
    Un condamnat (Marţi, 13 octombrie 2015, 10:29)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cu un hot electoral in frunte, P$D e un partid de mafioti, rusinea României si a socialismului european. Numarul mare de voturi arata ca INTREG partidul e un partid de hoti, corupti si complici la furt. Daca cineva era cinstiti, nu se prezenta la vot, isi dadea dimisia dintr-o asemenea CLOACA PENALA sau vonta NU. ASa insa.... Nici o sansa ca P$D sa isi spele imaginea. Ramine acelasi paritid mostenit de la criminalul Iliescu si puscariasul Nastase, cu Mazare, Oprisan, Ponta COPY-PASTE, Nichita si tot neamul lor de politruci.
  • 0 (0 voturi)    
    ca si a oricarui politician roman (Marţi, 13 octombrie 2015, 10:50)

    serban [anonim]

    Dna Udrea a spus cum se vede viitorul tuturor politicienilor romani " Cine are cheile puscariei conduce Romania " Problema este ; Cine le are de fapt ? Cred ca sunt la o ambasada si dublura la UE
  • 0 (0 voturi)    
    Istoria se repeta? (Marţi, 13 octombrie 2015, 10:51)

    benicio [utilizator]

    Senzatie de deja-vu. Dragnea (Ceausescu) simte nevoia sa se rupa atat de Ponta (Gheorghiu-Dej) cat si de baronii locali (comunistii vechi, ilegalistii, sustinuti de sovietici). Unde mai pui ca vrea si sa puna botnita presei si (mai important) mediului online, prin legea impotriva "defaimarii sociale". Oare chiar vrem sa ne intoarcem acolo?
  • 0 (0 voturi)    
    Cu sau fara Dragnea ? (Marţi, 13 octombrie 2015, 13:04)

    serban [anonim]

    Cum se vede viitorul ? Ne-a spus dl Presedinte GHINION
  • 0 (0 voturi)    
    Poporul vegetal (Marţi, 13 octombrie 2015, 14:30)

    quietguy58 [utilizator]

    Numai intr-o "democratie originala" un candidat poate fi ales cu maximul de voturi.

    A fost Ceausescu, Ion Iliescu, Ponta. Acum este rindul lui Dragnea.

    Acest popor nu are nimic de-a face cu democratie, libertatea de exprimare, este un popor vegetal.

    Cei mai multi vor fi mai mult decit fericiti daca primesc o galeata, niste mititei si o bere. "Gratuit", bine inteles contra unui vot in dreptul "celui mai iubit candidat", "cel mai iubit fiu al poporului", etc., samd....
  • +1 (1 vot)    
    Viitorul suna bine ! (Marţi, 13 octombrie 2015, 14:34)

    deval [utilizator]

    Cand nu il inlocuiesti pe Dracu cu Neghinita ci ii pui alaturi , cum va putea fi ??!!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică