Ce l-a scapat pe Victor Ponta pe termen scurt

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 17 septembrie 2015, 19:57 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Presedintele Klaus Iohannis nu a pronuntat nici o secunda cuvantul demisie in scurta sa interventie de joi pe tema trimiterii in judecata a premierului Victor Ponta, chestiune abordata la capatul unor consideratii pe un subiect mult mai grav: criza refugiatilor. In mod normal, acum, la trimiterea in judecata, ar fi fost cu atat mai justificat sa-i ceara imperativ demisa, cu cat o facuse deja in iunie, intr-o faza cand dosarul era abia in faza de cercetare. Acum, presedintele s-a limitat sa spuna ca parerea sa nu s-a schimbat si a spus, atentie mare la formulare "cea mai simplă soluţie ar fi, cu siguranţă, cea pe care am propus-o şi în iunie".
  • Klaus Iohannis: "(...) În fine, în timpul CSAT-ului pe media a apărut o ştire pe care vreau să o comentez doar foarte pe scurt. Mă refer la trimiterea în judecată a Primului-ministru în dosarul în care este acuzat de anumite fapte penale. Situaţia, după părerea mea, este din ce în ce mai problematică pentru primul ministru, este din ce în ce mai problematică pentru guvern şi din ce în ce mai problematică pentru PSD. Dar, trebuie să recunoaştem că imaginea României are foarte mult de suferit de pe urma acestei chestiuni. Sper să se analizeze situaţia cu toată răspunderea şi cei care pot veni cu soluţii, să vină cu soluţii. Părerea mea nu s-a schimbat, soluţia ar fi cu siguranţă, cea mai simplă soluţie ar fi, cu siguranţă, cea pe care am propus-o şi în iunie."
Pe langa faptul ca Iohannis a evitat sa pronunte cuvantul demisie, desi era indreptatit cum spuneam sa o ceara chiar mai apasat decat in iunie, de notat ca presedintele s-a referit la "cea  mai simpla solutie". Asta inseamna ca exista deja si variante mai complicate de extragere a premierului insurubat pe scaunul din Palatul Victoria. Le vom analiza catre sfarsitul textului.

Deocamdata ne ocupam de prudenta presedintelui. Ce a determinat-o? In mod evident, in mare masura contextul extern. Presedintele va pleca miercuri, 23 septembrie, in Statele Unite pentru cel putin sapte zile. Va participa la sesiunea adunarii generale ONU. Aici este de asteptat sa aiba diverse intalniri, inclusiv la varful administratiei americane. Ar fi cel putin stupid ca Iohannis sa se intalneasca cu investitori, inalti oficiali, sefi de stat si de guverne in calitate de presedinte al unei tari scufundate intr-o criza politica generata de un premier trimis in judecata imposibil de miscat din functie. Nu ca acest lucru n-ar fi cunoscut afara, dar o tensionare acum a situatiei interne n-ar folosi la nimic. O eventuala reconfigurare guvernamentala nu va putea avea loc decat dupa revenirea presedintelui in tara, adica dupa 30 septembrie.

Apoi, evident ca si criza refugiatilor l-a salvat pe Victor Ponta, cum bine observa unii comentatori. Raluca Boboc noteaza pe Facebook faptul ca Romania nu-si permite acum, in buza unui Consiliu European cu miza mare, un premier interimar. "Liderii PNL sunt irelevanți când îi cer demisia lui Ponta, iar Johannis joacă rolul liderului responsabil care nu pronunță cuvântul DEMISIE într-un context politic extern atât de delicat. Aproape o situație win-win pentru Johannis și Ponta. Astfel, criza refugiaților îl salvează pe Ponta. Cel putin pentru moment", noteaza Raluca Boboc.

Ar merita adugat la toate aceste observatii ca numeleel mai vehiculat la sefia Guvernului pe post de interimar ramane Gabriel Oprea. A inlocui un premier penal, care s-a dovedit complet iresponsabil prin declaratiile facute in plina criza a refugiatilor impotriva Ungariei, cu un premier fie si interimar dovedit plagiator si coordonator a numeroase alte plagiate ar insemna o tara complet lipsita de seriozitate in momente grave pentru Europa.

Apoi, acuzatiile de plagiat la adresa lui Gabriel Oprea au temperat putin graba de a-l instala repede premier. Victor Ponta a profitat, culmea, de acest nou scandal de plagiat. Pana si lui Oprea i-a inhibat intr-o prima faza dorinta de putere. Acum doua zile declara ferm ca nu este bun de premier, insa miercuri seara a schimbat radical perspectiva intr-un interviu la Antena 3 afirmand: "Poate as fi o solutie de premier". De notat ca Oprea a lasat sa se inteleaga ca ar putea ocupa functia de prim-ministru intr-un delicat context de securitate cu o zi inainte ca Victor Ponta sa fie trimis in judecata. Ce a determinat, totusi, razgandirea lui Oprea?

In fine, pe Victor Ponta il salveaza frica, o groaza crescanda de noi dosare care a pus stapanire pe el. Din acest motiv refuza sa demisioneze si se agata de functie cu o energie iesita din comun. A vazut cum, in toate cazurile de marimi politice cazute din turnul puterii, denuntatorii au inceput sa curga, in mod firesc, dupa parasirea functiei. Oricine se teme de un premier sau ministru aflat in functie, dar prinde curaj dupa, de cele mai multe ori sa-si scape lui pielea, desigur. Or, Ponta stie ca sunt mari sanse sa se intample la fel si in cazul lui, in cazul in care a comis si alte infractiuni (in sulfuroasa afacere Kazmunaigaz, de pilda).

In mod evident, pe Victor Ponta il salveaza Constitutia. Nu prea exista parghii prin care sa fie scos repede din guvern chiar si in situatia aparent fara iesire in care se afla acum. Totusi, presedintele nu poate suspenda un ministru sau premier decat la trimiterea in judecata pentru fapte comise in exercitarea functiei, or Ponta este inculpat pentru fapte comise in calitate de avocat, inainte de a deveni premier. Iohannis nu poate forta o suspendare fara sa riste un conflict de natura institutionala cu premierul si sa piarda un eventual litigiu la Curtea Constitutionala, ceea ce l-ar victimiza pe Victor Ponta, care si asa se prezinta tinta unui procuror avid de publicitate.

Cum poate Romania scapa de rusinea de a avea singurul premier din UE care, cu exceptia lui Berlusconi, a rezistat in scaun dupa trimiterea in judecata pentru fapte de coruptie absolut jenante (falsificari de acte, complicitate la evaziune fiscala si spalare de bani, pe scurt comportament de mic borfas).

Am scris intr-un text publicat pe 9 septembrie, ca "daca Ponta nu demisioneaza, planul B ar avea in vedere retragerea unor ministri din guvern. Inca nu stim exact daca vor fi de la UNPR sau si de la PSD. Cu retragerea ministrilor, adversarii lui Ponta spera sa-l aduca in situatia de a merge din nou in Parlament pentru un nou vot de investitura. Aici ar putea aparea insa mici probleme de interpretare a legii.

UNPR se afla intr-o alianta inscrisa la tribunal cu PSD, care n-a fost desfiintata oficial. Prin urmare, este discutabil daca retragerea ministrilor UNPR din guvern inseamna automat schimbarea componentei politice a guvernului. Doar in aceasta situatie Ponta se vede obligat sa ceara un nou vot de investitura. Altfel, simpla demisie unor ministri poate trece drept o simpla remaniere. In cazul unei remanieri, premierul nu are nevoie de votul Parlamentului
."

Nu stiu sa se fi schimbat ceva intre timp.

In fine, mai exista desigur varianta ca presedintele interimar, Liviu Dragnea, sa anunte retragerea sprijinului politic pentru premierul Victor Ponta. Aceasta varianta este putin probabila, deoarece insusi Dragnea a beneficiat din plin de sprijin politic chiar si dupa o prima sentinta de condamnare in propriul proces, care are un nou termen pe sfarsit de septembrie.

Una peste alta, cheia rezolvarii problemei Ponta pare sa fie tot la liderul UNPR, tot mai influent, ultima achizitie fiind primaria Capitalei. Odata rezolvat cazul Ponta se va naste, aproape inevitabil, alta problema cel putin la fel de mare: Gabriel Oprea.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
22853 vizualizari
  • -4 (16 voturi)    
    în concluzie (Joi, 17 septembrie 2015, 20:25)

    Mazeta [utilizator]

    Pe Ponta l-a scăpat Constituția României. Nasol!
    • +6 (6 voturi)    
      Varianta ce mai buna (Joi, 17 septembrie 2015, 23:49)

      MPop [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cea mai buna varianta ar fi sa avem o opozitie curata care sa nu provina din FSN...PNL e tot un lup paznic la oi.

      Sper ca cei tineri sa aduca un suflu nou in spectrul votantilor si sa schimbe soarta unei tari conduse de garda a II a a securitatii....care cine si-ar fi inchipuit ca e mai rea ca dictatura in sine.

      Cazul Vadim tocmai asta arata, respectul securistilor pentru securisti plus altii cativa spalati pe creier.
      • +3 (3 voturi)    
        Pai ai de ex M10-ul monicai macovei (Vineri, 18 septembrie 2015, 12:21)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui MPop

        Daca astepti infiintarea partidului tinerilor de 25 de ani, vei ramane cu asteptarea. Varianta exista, doar ca nu e sustinuta de public.
    • +3 (3 voturi)    
      Constitutia + (Vineri, 18 septembrie 2015, 12:20)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      + obrazul gros, gros. Si al lui personal si al PSD. E caz unic si probabil irepetabil in alta tara europeana de premier in functie trimis in judecata pentru fapte de coruptie. Da' ce sa-i faci, la asha popor, asha conducatori. In orice alta tara un premier trimis in judecata si nedemis instant ar fi determinat scaderea partidului care-l sustinea la sub 10%. Da' la noi, desi mitoman, desi plagiator dovedit, desi trimis in judecata pentru coruptie, e tot acolo sus in sondaje. Asta arata ca printre valorile poporului asta cinstea si onoarea sunt undeva la capitolul mofturi.
  • +17 (17 voturi)    
    Ba mai este o varianta ... (Joi, 17 septembrie 2015, 20:28)

    CezarN [utilizator]

    Anume sa iasa oamenii in strada.
    Dar n-ai sa vezi poporul vegetal miscandu-si fundul cu demnitate in strada. Nici macar in sondajele de opinie PSD nu se prabuseste datorita nesimtirii lui Pona, caci atunci l-ar debarca imediat PSD.
    La asa spirit civic, asa premier. Ponta si Oprea cu adevarat REPREZINTA Romania.
    • +1 (1 vot)    
      Nu cred (Vineri, 18 septembrie 2015, 19:37)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      Iesirea in strada este mult mai dificila atunci cand se sustine democratia, statul de drept, onoarea tarii, etc. Marea majoritate a participantilor sunt cei care lucreaza in tara asta si sutin economia zi de zi. Fie ca salariati, fie ca patroni, etc.
      Spre deosebire de un mars in jurul Cotroceniului unde se aduna oameni "foarte ocupati". Ma refer la pensionari si cei pe buzele carora auzi vorbe de genul "Ponta ne-a dat..", "sa ne de-a statul, sa ne ajute.."...

      Este o realitate trista, insa totusi nu trebuie sa ne descurajam!
  • +1 (9 voturi)    
    ce fel de manusi (Joi, 17 septembrie 2015, 20:31)

    victor L [anonim]

    purtati, dle Tapalaga?
    Lui Klaus ii gasiti niste scuze ridicole.
    Situatia, care e cunoscuta in UE, de catre americani, dece ar trebui trenata pentru ca pleaca presedintele din tara?
    Cind vine se vor gasi alte motive de trenare.
    Presedintele trebuie sa-l bata la cap din ora in ora: demisia, Ponta, caci faci tara de ris cu un premier plagiator si urmarit penal.
    Striga tare, Klaus: Ponta, demisia!
    • +1 (1 vot)    
      Tu ai ramas calat pe modelul Baseascu (Vineri, 18 septembrie 2015, 12:23)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Nu spun ca e neaparat rau sa faci iures de 3 ori pe zi ca si presedinte, dar n-ai sa vezi asta la Johannis. A zis ca-i asteapta demisia. Dar n-o va face in fiecare zi timp de 3 ani. A facut ceva similar Basescu cu plagiatul lui Ponta, si rezultatul a fost tot zero.
  • +12 (12 voturi)    
    ... (Joi, 17 septembrie 2015, 20:37)

    Veetor [utilizator]

    Totusi, nu remarca nimeni cum UNPR acapareaza putere fara sa fi primit voturi din partea populatiei? Cu alte cuvinte, voturile noastre sunt total irelevante.
    • +1 (1 vot)    
      Voturile se dau ca notele la purtare (Vineri, 18 septembrie 2015, 13:36)

      Caligula [anonim] i-a raspuns lui Veetor

      UNPR acapareaza putere pentru ca PSD nu are putinta si interesul de a pune in fata o conducere curata. Ponta va ramane in functie chiar si condamnat - la fel ca Dragnea - pentru ca PSD e relevant doar la putere. Odata cu pierderea puterii, toti hotii vor migra la "curatul" UNPR - cu voturi cu tot. Asa se duce de nas electoratul.
  • +13 (13 voturi)    
    Incarcerarea teroristului Ponta (Joi, 17 septembrie 2015, 20:59)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    e doar o batalie.

    Razboiul continua sa treneze de 25 de ani.

    Il arestezi pe un corupt, apare instantaneu altul. La ce coruptie e in RO, m-as angaja si eu la DNA, as avea postul asigurat pe 50+ ani.
  • -6 (12 voturi)    
    subtireanu (Joi, 17 septembrie 2015, 20:59)

    milenium [anonim]

    Slabut dosarul,DNA stie si Ponta asta si nu se agita.
    I se canta prohodul de cand a castigat Johannis alegerile si degeaba.
    Pun pariu ca daca nu demisioneaza castiga detasat alegerile din 2016.
    Daca il baga neamtu la puscarie poate da mesaje catre populatie sa voteze PSD de frica lui Blaga si Alinutza care taie pensii asa ca tot in castig este.
    E mai tanar decat Nastase se poate reinventa.
    • -1 (7 voturi)    
      milenium (Vineri, 18 septembrie 2015, 7:12)

      Seele [utilizator] i-a raspuns lui milenium

      Aici aveti dreptate. Dosar slabut, foarte slabut, din ce am vazut de-a lungul timpului publicat din el. Daca facturile au fost emise la timp si platite impozitele aferente, se poate spala pe cap DNA cu celelalte documente. Este bine ca s-a ajuns la trimiterea in judecata, sa terminam odata cu tot circul din jurul dosarului si sa speram ca DNA va gasi fapte mai serioase pentru care sa fie anchetat Ponta. S-a sperat, probabil, ca isi va da demisia in momentul in care va incepe cercetarea penala. Ghinion. N-a facut-o, daca nu a pus demisia pe masa cand a fost dovedit plagiatul, cine si-ar fi imaginat ca o va face acum?Cu mult tupeu si minciuni aruncate senin in fata oamenilor s-a demonstrat ca poti obtine destule voturi, de ce nu ar face-o? Opozitia este ca si inexistenta, presedintele nu are parghii pentru a actiona, Ponta va tine cu dintii de scaun pana in ultima clipa, strigand in gura mare ca e un proces cu tenta politica. Din pacate, mi-e teama ca va reusi.
    • +5 (5 voturi)    
      slabut dosar,.... (Vineri, 18 septembrie 2015, 8:28)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui milenium

      ..dar real, evaziune, spalare de bani, trafic de influienta, conflict de interese,........
      -dosar identic cu dosarul lui fenechiu, numai in cauza facturilor intocmite in nr. de 17-ponta, 47 fenechiu, ministru cfr-ist a primit 5 ani si ceva, un calcul simplu arata ca 47: 17=2.7647, de unde rezulta ca 5 ani fenechiuu: 2.7647=1.8067 ani,dar ponta mai are capete de acuzare precum cele enumerate mai sus de unde rezulta ca dosarul "subtireanu"a lui ponta este unul BETON,
      -am folosit zecimalele, deoarece i-i sunt foarte dragi, le-a folosit la majorarea accizei la importuri si la suprataxarea bezinei, ca sa aiba bani de buzuna in fuga lui bezmetica de justitie, si asta nu-i singurul dosar penal! mai urmeaza,
    • +2 (2 voturi)    
      destul de tare dosarul (Vineri, 18 septembrie 2015, 13:08)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui milenium

      Facturi fictive, contract semnat cu o firma subventionata de stat de catre persoane care fac parte din comisie de control a contractelor frauduloase incheiate de acea firma, contract semnat cu firma de avocatura desi clientul are deja un intreg departament juridic platit pentru acelasi tip de job, contract supraevaluat.
      Sa vedem: trafic de influenta, conflict de interese, frauda. Putem vorbi si de evaziune fiscala daca mr. Ponta a folosit in interes propriu autoturismul firmei de avocatura fara a declara acest lucru ca o forma de venit si a plati taxe si impozite. Probabil ca a dat si cateva declaratii mincinoase sub semnatura.
      Ar mai fi folosirea functiei de PM pentru a influenta cursul anchetei penale - si aici ma mira CSM ca nu intervine pentru a-i cere infractorului mincinos sa se abtina de la atacuri la persoana contra procurorilor de caz si judecatorilor.
  • +2 (8 voturi)    
    Cum ce ? Poate, cine ? (Joi, 17 septembrie 2015, 21:33)

    '' Vrei sa fii milionar ? " [anonim]

    Ce-ntrebare !...
    Basescu !
    El l-a scapat pe Ponta, logic.
    Nu e Basescu sursa tuturor relelor ? :-)
  • +4 (6 voturi)    
    Eu zic ca Ponta poate fi suspendat (Joi, 17 septembrie 2015, 21:40)

    mircea_cjn [utilizator]

    " Totusi, presedintele nu poate suspenda un ministru sau premier decat la trimiterea in judecata pentru fapte comise in exercitarea functiei, or Ponta este inculpat pentru fapte comise in calitate de avocat, inainte de a deveni premier."

    Nu sunt de acord.

    Sa vedem ce zice Art.109 , aliniat 2) din Constitutie :

    (2) Numai Camera Deputaţilor, Senatul şi Preşedintele României au dreptul să ceară urmărirea penală a membrilor Guvernului pentru faptele săvârşite în exerciţiul funcţiei lor. Dacă s-a cerut urmărirea penală, Preşedintele României poate dispune suspendarea acestora din funcţie. Trimiterea în judecată a unui membru al Guvernului atrage suspendarea lui din funcţie. Competenţa de judecată aparţine Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

    Cheia este formularea "Trimiterea în judecată a unui membru al Guvernului atrage suspendarea lui din funcţie."
    Nu se spune ca trimiterea trebuie sa fie DOAR pentru fapte din exercitiul functiunii !! Ponta este trimis in judecata - trebuie automat suspendat din functie.
    Foarte clar.
    • +4 (4 voturi)    
      suspendare Ponta (Joi, 17 septembrie 2015, 23:21)

      tibicarom [anonim] i-a raspuns lui mircea_cjn

      dl Mircea are dreptate doar 1/2. Articolul citat din Constitutie este incomplect si ambiguu, ca multe altele din acest monument legislativ postcomunist. Prima teza/fraza a alin.2. limiteaza urmarirea penala la faptele comise in functia de ministru. A doua teza/fraza a acestui articol spune insa ca suspendarea poate fi ceruta numai in cazul urmaririi penale - fara a preciza pentru ce anume fapte. De aci apare intrebarea: Se aplica prima fraza, sau nu? Adica suspendarea poate fi aplicata ministrului doar cand fapta penala a fost comisa fiind in functia de ministru, sau si in orice alta perioada?
      • +1 (1 vot)    
        Suspendare Ponta (Vineri, 18 septembrie 2015, 0:27)

        mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui tibicarom

        De acord cu tine, dl Tibi, articolul este ambiguu, scris parca de niste agramati. Si as putea completa cu urmarirea penala.

        In prima fraza se spune ca " Numai Camera Deputaţilor, Senatul şi Preşedintele României au dreptul să ceară urmărirea penală a membrilor Guvernului pentru faptele săvârşite în exerciţiul funcţiei lor."

        Ok. Dar pentru fapte savarsite anterior, poate incepe urmarirea penala? Evident ca da, uite ca a si inceput, de catre DNA, fara nicio aprobare. Deci Ponta este de ceva bun timp sub urmarire panala. OK?
        Atunci cum interpretam fraza 2 din articol? "Dacă s-a cerut urmărirea penală, Preşedintele României poate dispune suspendarea....din funcţie" ! Poate atunci presedintele sa-l suspende? Eu zic ca da ! Urmarirea penala este urmarire penala, punct ! Nu se face referire in aceasta fraza momentul faptei pentru care s-a inceput urmarirea penala!

        Deci , daca niste agramati au scris Constitutia (cu scuza ca , vezi Doamne, trebuie sa interpretam spiritul , nu litera !) pai sa interpretam exact ce scrie, nu ce a fost in capul agramatilor cu liceu la seral si facultate muncitoreasca.

        PS. L-am auzit (partial) pe avocatul Sergiu Andon care este cam de acord cu ceea ce sustin eu aici !
  • +7 (7 voturi)    
    Degeaba... (Joi, 17 septembrie 2015, 21:53)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    DNA a deschis un dosar in rem in legatura cu Memorandumul privind stergerea unei datorii de jumatate de miliard de euro a societatii KazMunaiGas catre Romania. Ponta l-a semnat fara nicio remuscare.E vorba de datoria Rompetrol, cumparata de KazMunaiGas.
    Mai pe sleau, Ponta, pana sa scape de primul dosar, da in al doilea! Si tot asa, pana la victoria finala, care are loc la Jilava...:)
  • -4 (6 voturi)    
    Demisia... (Joi, 17 septembrie 2015, 21:54)

    Alexos [utilizator]

    ....ar fi fost o solutie. In locul sau, multi dintre noi si-ar fi dat demisia la inceperea urmaririi penale, dar si mai multi ar fi ramas infipti acolo. In cazul sau, avand in vedere precedentul creat de catre fostul presedinte, era posibil ca actuala coalitie de guvernare sa fie inlocuita. Ceea ce i-a facut decizia mult mai usoara.
    Nimeni nu ar castiga nimic schimbandu-l pe dl. Ponta cu dl. Oprea. Nu as putea spune ca-l simpatizez pe dl. Ponta, dimpotriva, este din multe puncte de vedere departe de imaginea mea pentru un prim-ministru ideal, nu l-as alege niciodata ca prieten, dar trebuie sa recunosc ca sunt multumit de felul in care se dezvolta din punct de vedere economic Romania. N-as vrea sa pierdem asta.
  • -2 (2 voturi)    
    inevitabil? (Joi, 17 septembrie 2015, 22:00)

    Caracal [anonim]

    Articol de calitate, numai ca te lasa fara aer in privinta posibilitatilor, de unde si intrebarea: este atit de inevitabil Oprea, incit il si vedeti ca problema? In locul dvs., n-as pune umarul la facerea acestei facaturi.
    • +6 (6 voturi)    
      Orice solutie e convenabila (Joi, 17 septembrie 2015, 22:52)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Caracal

      daca scapam de hahalera.
  • -5 (7 voturi)    
    faceti o grava eroare (Joi, 17 septembrie 2015, 22:24)

    georgica [anonim]

    cine a dat sentinta ca oprea a plagiat? analiza hotnews?
    • +1 (7 voturi)    
      Ridicol (Joi, 17 septembrie 2015, 23:10)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui georgica

      un elev numit "Georgica" se pricepe la ce e plagiat si ce nu e, inainte sa termine scoala generala, liceul, sa faca si el acolo o post-liceala, o facultate ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      Cine a dat sentinta? (Vineri, 18 septembrie 2015, 12:31)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui georgica

      Şeful Comisiei de Etică Universitatea Bucureşti, de exemplu, a zis clar ca Oprea a plagiat. Sau nici ala nu are valoare.

      Dar hai sa ne uitam cine s-a scapat basma curata: consiliul national de etica, aflat in subordinea ministerului educatiei. Adica subalternu lu' subalternu' lu' Oprea. Oare o fi corect ca comisia din subordinea ministerului sa verifice daca ministrii au plagiat? Nu-ti miroase deloc a conflict de interese? Probabil ca nu, ca la voi singurele valori adevarate sint celebrele Pile, Cunostinte si Relatii. Restul sunt mofturi capitaliste.
  • +3 (3 voturi)    
    Update - a scris pe Facebook cuvantul (Joi, 17 septembrie 2015, 23:11)

    Maniu [utilizator]

    nerostit.
  • -2 (2 voturi)    
    o lunga analiza pentru nimic (Joi, 17 septembrie 2015, 23:22)

    evoque [utilizator]

    herr ghinion nu avea de ca sa solicite demisia, pentru ca a mai facut acest lucru, raspunsul lui ponta fiind clar si ulterior dovedit ca nu demisioneaza si isi duce mandatul la bun sfarsit, coroborat cu prevederile constitutiei se termina analiza.
    Plecatul in america, imigrantii, plagiatul generalului sunt de umplutura.
    Interesant este cum a aparut aceasta trimitere in judecata exact cand ponta se batea cu caramida in piept ca a platit datoriile catre fmi. Colac peste pupaza toata proganda antipontista se face de ras si urla din obisnuinta "ponta minte", numai ca pacatosul are noroc si vine fmi-ul care spune ca guvernul a platit tot si romania nu ma are datorii catre fmi. O palma ca asta pentru propagandisti este naucitoare.
    Odata spune ponta adevarul si atunci nu il crede nimeni, mai rau este sa te faci si de ras.
  • 0 (6 voturi)    
    Ponta trebuie sa demisioneze.Punct (Joi, 17 septembrie 2015, 23:29)

    mary [anonim]

    d-le Tapalaga pe ce teren jucati ?

    Johannis nu a pronuntat cuvantul demisie penru ca era inutil deja sa se mai repete nu pentru ca s-ar fi ferit.
    Toate argumentele d-voastra de genul ...e plecat presedintele din tara, ca suntem in plina criza a refugiatilor sunt PENIBILE...nu au nici o treaba cu subiectul.
    Se va gasi un politician in tara asta care sa nu fie (inca) penal si sa duca tara asta inca un an pana la alegeri dar PONTA TREBUIE SA DEMISIONEZE.
    Simplu si clar !
  • +2 (2 voturi)    
    Si o situatie ipotetica.... (Vineri, 18 septembrie 2015, 0:33)

    mircea_cjn [utilizator]

    Avem un prim ministru in functie care este urmarit penal si apoi trimis in judecata pentru o presupusa fapta foarte grava, sa spunem un viol sau o crima, comise anterior exercitiului functiunii. Repet, o situatie ipotetica.

    Si pun intrebarea: in acest caz, poate primul ministru sa fie suspendat din functie?
  • +2 (2 voturi)    
    alegeri anticipate (Vineri, 18 septembrie 2015, 5:23)

    ghilotinadiplomata [anonim]

    situatia este complicata..actuala clasa politica ..pur si simplu nu poate naste solutii viabile pe termen lung ...pin faptul ca nu are ...numai oameni de proasta calitate care ii poate inlocui ..pe actualii incompetenti ...

    si oprea si ponta si dragnea sunt de rea credinta .....mincinosi, hoti, dovediti si saraci cu duhul de la natura ...
    poate alegeriile anticipate ...dar votul sa mearga catre nume noi..partide noi ...pot naste o schimbare ....si accentul pe economie ..productie ..investiitii...concomitent cu reducerea ..cheltuielilor statului ...reducerea numarului de parlamentari ...reducerea consiliilor judetene si locale ...atat ca numar cat si componenta ....nu subventii la industria miniera ...etc.

    restul scenariiilor cu cine cum conduce dintre cei de astazi ....nu rezolva nimic ...iar numirea fortata de imprejurari a unui om defect la cap ..precm oprea ..iarasi este foarte periculoasa ...atentie ...ca este atat de usor ..sa creeezi toto timpul situatii limita ..in care sa fii fortat ...sa pui sau sa mentii un nebun la conducere ...
    pe vremuri din acestea oamenii inteligenti stau la cutie
  • +2 (2 voturi)    
    Dl. Iohannis (Vineri, 18 septembrie 2015, 8:46)

    Primul [utilizator]

    a scris pe FB:

    "Situaţia este din ce în ce mai problematică pentru Prim-ministru, pentru Guvern şi pentru PSD. Trebuie să recunoaștem că imaginea României are foarte mult de suferit de pe urma acestei chestiuni. Sper să se analizeze situaţia cu toată răspunderea şi cei care pot, să vină cu soluţii. Părerea mea nu s-a schimbat, cea mai simplă soluţie ar fi cea pe care am propus-o în iunie: demisia."

    Deci DEMISIA, da?
    • 0 (0 voturi)    
      DA... pe feisbuc ... (Vineri, 18 septembrie 2015, 10:38)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Primul

      .... vezi c ai-a raspuns si mont, ca si-o da ... PE FEISBUC ! (in traducere libera "nu in realitate")

      asta si-a pierdut orice picatura de sange ar fi avut (vreodata) in instalatie !
  • -3 (3 voturi)    
    Nu aveti sentimentul inutilitatii? (Vineri, 18 septembrie 2015, 10:10)

    Gogu Dema Vicevercea [utilizator]

    Domnule Tapalaga, va citesc regulat si va admir articolele. Totusi, de o perioada, destul de lunga, incoace, nu incetati sa prorociti debarcarea, intr-un fel sau in altul, a lui Ponta din functie. Problema este ca el nu va asculta, al naibii, si ramane prim-ministru de fiecare data. Mi-e sa nu ajungeti ca tovarasii de la Antena 3, care era sa se sinucida in direct atunci cand nu le-a iesit manevra cu referendumul.
    Cred ca o analiza mai profunda si o documentare mai temeinica n-ar strica. Altfel totul devine "wishful thinking".
    Apropo: Daca citeati postarea de pe Facebook a Presedintelui, vedeati ca a aparut cuvantul magic: "demisia".
    • 0 (2 voturi)    
      magiiicccc ... (Vineri, 18 septembrie 2015, 10:36)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Gogu Dema Vicevercea

      .... stie sa scrie!

      desigur, tara se conduce prin feisbuc, lumina vine de la zuckenberg prin proorocul mutulica...
  • +2 (2 voturi)    
    OH . (Vineri, 18 septembrie 2015, 10:36)

    Nea Costica [anonim]

    Bai popor , am auzit multe prostii din gura politicienilor , ziaristi , analisti , etc . Fiti atenti ! Bichir ( fost sau actual omul lui Dumnezeu ) : ce , scrie undeva ca Ponta trebuie sa-si dea demisia ? Dancu ( mare sociolog !? ) : in politica nu trebuie sa existe morala , caracter . Concluzie : 1. la noi , la romani ne trebuie o constitutie mai groasa ca Biblia in care sa se scrie cum trebuie sa procedeze un demnitar chiar si cand face amor cu consoarta acasa ( ex : se face sex numai in pat , nicodata in frigider ) . 2. l-as ruga pe dl. Dancu sa-mi spuna daca asa le zice copiilor lui ( daca-i are ) , ca sunt lipsiti de orice morala daca se fac politicieni si vor avea un viitor luminos in viata . Cam gros soriciul , fratilor . Cu stima , NC .
  • +1 (1 vot)    
    pragmatism (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:17)

    EXEs [utilizator]

    De fapt Johannis este extrem de pragmatic. Nu este intradevar momentul pentru o criza guvernamentala si de fapt suntem intr-o situatie similara cu a Greciei, suntem in rahat si asteptam alegerile pentru ca zarurile sa ne directioneze intr-o alta directie. Lui Dragnea ii este frica de fapt de Johannis pentru ca stie ca acesta nu va inghiti furaciunile lui obisnuite si din cauza asta nu vrea sa-i faca vant lui Ponta pentru ca ar pierde ministerele care faciliteaza si protejeaza furarea alegerilor. Probabil ca lucrurile se vor precipita cand imigrantii vor navali dinspre sarbi pentru ca au fost deja blocati pe ambele granite, ungara si croata. Mai mult ca sigur politia nu va face fata si afluxul de imigranti va lovi imediat si direct in incompetenta lui Ponta.
    Este relativ similar cazului lui Viktor Orban, tot ce trebuie facut cu Ponta este sa-l lasi sa-si arate singur incompetenta (sau la Orban xenofobia) si cand situatia se inpute o sa cada singuri in groapa.
    Altfel nu exista de fapt nici un individ inteligent care sa vrea sa-si riste cariera devenind prim-ministru, mai ales interimar, intr-o perioada atat de proasta pentru Romania. Oprea e suficient de tampit incat sa se riste si probabil ca il vor baga la inaintare daca Ponta nu rezista pana la alegeri.
    Johannis joaca perfect pana acum chiar daca in stilul lui lent si molcom, extrem de nespectaculos comparativ cu Basescu.
  • -1 (1 vot)    
    demisie ? (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:51)

    dorin valeriu [anonim]

    S-au mai vazut comunisti predand de bunavoie puterea / Ponta va pleca doar la presiunea maselor, cu helicopterul !
    Dar cine sa-i mobilizeze ca SECU nu mai e !?
  • -1 (1 vot)    
    VI SA-A URIT CU BINELE (Vineri, 18 septembrie 2015, 12:51)

    ggogu [anonim]

    Concluzia mea este ca vi s-a urit de atitia bine si vreti sa va intoarceti la perioada boc cind tara se prabusea dar grupul infractional portocaliu prospera si inca ce bine.Totul era pe minus numai prospritatea gasti era pe plus.
    Normal ca acum nu va convine pentru ca totul este pe PLUS exceptie facind doar prosperitatea gasti din grupul infractional portocaliu care este saracii de ei pe MINUS.Ati mai vazut vreo rochita cu stele si vreo cefa groasa portocalie etalindu-se.Nici vorba stau in vizuina si asteapta un nou moment cu nerabdarea lor.De un singur lucru le este frica nu de justitie cum va inchipuiati , nu, de faptul ca sa nu cumva psd sa termine de furat din toate retrocedarile si ei portocalii sa nu mai aiba ce fura, de frica ca sa nu termine psd toate microsofturile si ei sa nu mai aiba tot ce fura etc etc etc.
    De justitie nu au nici o teama ca justitia este cu ei adica cu grupul infractional portocaliu din care este o parte pornind de cel cu nasul in suflet si terminind cu un personaj important care a vrut cu tot dinadinsul sa manince cu fulgi cu tot o amarasteanca nu de alta dar casa vada lumea ca are muschi porocalii desigur.
    Atea sint signgurele motive de il vreti plecat pe CEL MAI BUN PRIM MINISTRU POSTDECEMBRIST.Nu sint fanul dar CIFRILI demoleaza pe toti detractorii.
    Stiti vorba aia romaneasca: Unde-i bine nu-i de mine, unde-i rau hop si eu. Adica sa-l dam pe asta jos ca sintem pe plus si sa aducem altul care sa ne duca inapoi pe minus.De ce sa ne fie bine cind poate sa ne fie rau.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă