Medicii romani isi cauta dusmanii. Cine sunt acestia si ce se poate face impotriva lor?

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Joi, 13 august 2015, 13:07 Actualitate | Opinii

Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
Luna următoare este un moment cheie în care vom vedea dacă medicii români au evoluat de la starea de turmă la statutul de breaslă. Există în prezent o pronunţată nervozitate în rândul lor. Nu mă refer la şefii de clinici sau la marii profesori; ei sunt bine, au conturile pline, cariera solidă şi viitorul sigur. Ci la numeroşii rezidenţi, tineri specialişti sau medici din spitalele mici de provincie care câştigă şi de 50 de ori mai puţin decât colegii lor aflaţi în vârful piramidei ierarhice.

Ei sunt grosul medicinei din România, iar decizia celei mai importante instanţe judecătoreşti din ţară i-a şocat. Acum îşi caută duşmani, uneori unde ei nu există, se agită şi discută despre o grevă.


Ar fi prima oară în ultimul deceniu când medicii români ar avea tot dreptul moral şi legal să declanşeze o grevă. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a hotărât că a primi o recompensă/un plic de la un pacient este caz penal. Imediat, preluând discursul de tristă amintire a fostului preşedinte al Colegiului Medicilor România, unele voci medicale i-au identificat pe judecători drept inamicii publici ai halatelor albe. Nimic mai fals. Înalta Curte a luat singura decizie corectă posibilă.

Are pacientul dreptul să-şi exprime material recunoştinţa faţă de medicul care l-a tratat?, s-au întrebat judecătorii. Mai ales atunci când există un aliniat dintr-o lege (46/2003) care spune clar că se poate aşa ceva dar „cu respectarea legii”.

Cu respectarea cărei legi?, s-au întrebat din nou judecătorii. Cea care guvernează activitatea profesională a medicilor din România şi care este legea funcţionarului public. Judecătorii afirmă, în decizia lor, că „dreptul pacientului la recunoştinţă” ar putea intra în discuţie şi în alte profesii: atunci când poliţistul sau pompierul salvează o potenţială victimă sau când elevul unui profesor, datorită educaţiei primite, câştigă concursuri internaţionale care-i deschid o carieră strălucită. Cu toate acestea, pentru aceste categorii profesionale nu este niciunde prevăzută posibilitatea primirii de recompense. Prin urmare, a concluzionat Înalta Instanţă, nu se poate institui o excepţie de la legea funcţionarului public special pentru medici, o atare excepţie fiind de natură să încalce principiul egalităţii în faţa legii şi să-i discrimineze pe ceilalţi funcţionari publici.

Mai exact: dacă statul român tot îşi bate joc de mulţi dintre angajaţii săi, trebuie măcar să-şi bată joc de ei în mod egal.

Înalta Curte a fost nevoită să stopeze o ambiguitate legislativă veche de 12 ani care era exploatată imoral de o minoritate medicală, acceptată tacit şi de nevoie de majoritate şi folosită de politicieni pentru a-şi perpetua uriaşa minciună servită electoral alegătorilor: că statul român îşi asigură cetăţenii pentru majoritatea nevoilor lor medicale. Ca politician este extrem de nepopular să explici oamenilor că deşi doresc spitale ca în vest, plătesc asigurări de sănătate de zeci de ori mai mici decât în vest. Prin urmare, politicieni din toate partidele şi guvernele au perpetuat această situaţie în care diferenţa dintre propaganda lor găunoasă şi realitatea dură a fost acoperită de plicurile pacienţilor.  

Dar această legislaţie gri a creat condiţiile pentru un grav abuz asupra pacienţilor: condiţionarea actului medical. Situaţia este descrisă foarte limpede în motivaţia judecătorilor de la Înalta Curte: dacă „personalul medical sau nemedical din unităţile sanitare a supus pacientul oricărei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta să îl recompenseze, inclusiv prin menţinerea în cadrul unităţii sanitare la nivel de zvon public, prin lipsa oricăror acţiuni de combatere, a faptului că pentru acordarea serviciilor medicale este necesară efectuarea de plăţi de către pacient”. Să fim clari (şi majoritatea medicilor vor fi de acord cu mine): să condiţionezi vindecarea unui om de o sumă de bani, stabilită la bunul plac al unui individ, este nu doar imoral, dar şi împotriva principiilor de bază ale vocaţiei medicale.

E greu de explicat de ce unii medici se reped să-i identifice pe judecători drept duşmani. Înalta Curte nu putea face altceva decât să declare penală o situaţie care favorizează apariţia unui abuz atât de grav. Dar nu judecătorii sunt duşmanii reali ai medicilor. Şi, oricât de paradoxal ar suna, nici procurorii. Dimpotrivă, procurorii sunt instrumentul de curăţire a unei profesii care, din cauza organizării sale piramidale, a avut întotdeauna dificultăţi să-şi facă curăţenie în propria curte. Toate cazurile incredibile de corupţie anchetate în ultimul an nu fac parte dintr-o prigoană „stalinistă a halatelor albe”. Ci pedepsirea medicilor hoţi şi fără scrupule care au împrăştiat ruşine peste o profesie nobilă şi colegii lor cinstiţi. Ei sunt duşmanii adevăraţi ai medicilor.

Duşmanii reali ai breslei medicale din România sunt acei reprezentanţi ai companiilor farmaceutice care ispitesc, în cunoştiinţă de cauză, un medic obosit, frustrat şi cu dorinţe omeneşti, cerând la schimb reţete preferenţiale. Duşmanii reali sunt toţi acei profesori care nu-i învaţă meserie pe rezidenţii lor şi îşi umilesc pacienţii. Pentru astfel de cazuri nu există nicio scuză: nici bugetul mic al ţării, nici ţinta impusă de vânzări, nici stresul specific meseriei.

Dar cei mai mari şi nocivi duşmani ai medicilor români sunt parlamentarii şi politicienii care găsesc bani să-şi mărească salariile, care îngroapă miliarde în şosele furate, dar nu găsesc o sută de milioane anual pentru a-i stimula pe medicii tineri să rămână în ţară sau pe medicii de familie să profeseze în rural.

Aici colcăie un puroi în care sunt amestecaţi, de-a valma, politicienii populişti şi mogulii medicali care doresc perpetuarea acestui sistem gri în care medicul e slujbaş la stat şi pacientul un fraier plătitor de bir la stat şi de plic la privat. L-aţi auzit pe preşedintele Colegiului Medicilor România să pună, în public, degetul pe acest puroi? A ieşit în faţă vreun mare rector care, cu cinste şi cuminţenie, să spună adevărul? Aţi auzit de la vreun ministru sau politician implicat în sistemul medical şi altceva decât clasicele braşoave?
 
Guvernul şi Parlamentul României au, în acest moment, două opţiuni.
  • Prima: scoate medicii de sub legea funcţionarilor publici şi oficializează, fără să se ascundă, privatizarea deja de facto a sistemului medical românesc; dar nu în interesul unor moguli medicali, ci protejând pacienţii şi asigurând medicilor libertatea de a-şi practica individual profesia.
  • Sau a doua: menţine un sistem etatist, pe model britanic, dar în care salariile tuturor medicilor sunt urgent dublate, în caz contrar urmând să intrăm într-o gravă criză de resurse umane.
Şi nu, nu-i credeţi pe alarmiştii care spun că vom rămâne fără medici în România. Nu asta e problema: producem cei mai mulţi absolvenţi de medicină la o mie de locuitori din Europa şi oricând se vor găsi moldoveni sau sirieni care să practice medicina în România. Problema e că statul român investeşte şase ani în pregătirea unei generaţii de medici din care cei mai motivaţi şi cei mai talentaţi pleacă să profeseze în altă ţară. Sau, dacă rămân cumva aici, nu vor lucra în niciun caz într-un spital al statului. Nu este asta subminarea programată a siguranţei naţionale, domnule preşedinte Klaus Iohannis?

Tare mă tem însă că şi Guvernul, şi Parlamentul vor evita să adopte clar una dintre cele două opţiuni posibile. Vor încerca să perpetueze actuala situaţie din care este câştigată doar o minoritate caracterizată nu neapărat de competenţă, ci de şmecherie şi tupeu. Şi atunci, da: medicii români trebuie şi vor intra în grevă. Dar doar dacă au evoluat de la starea de turmă la statutul de breaslă.


Citeste mai multe despre   











Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
23709 vizualizari
  • +6 (18 voturi)    
    sunt cateva probleme (Joi, 13 august 2015, 13:20)

    liviu_ [utilizator]

    1 - d c e ilegal bacsisu toti mai putin ospatarii si taximetristii?! (e oarecum pe lagna sibiect intrebarea da eu tot ma intreb d c in cazurile astea nu e mita)
    2 - dusmanii medicilor nu sunt judecatorii , ci guvernul care intarzie sa le dea niste salarii decente. ca na unii se pot trata in turcia...

    salariile medicilor trebuie neaaparat sa creasca, si asta daca vrem sa nu ramanem numai cu incompetenti prin spitale. da spaga trebuie sa dispara, dar daca spaga dispare si salariile nu cresc o sa avem medici numai arabi si din africa... daca or veni si aia...
    • +10 (16 voturi)    
      pffff (Joi, 13 august 2015, 14:10)

      Duncan_Idaho [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      m ee rau da m dore kpu knd iti citesc postu.
      n.t.: Imi par-e rau dar ma doare capul cand iti citesc postul.

      E chiar asa greu sa scrieti corect romaneste? Vreti sa faceti ceva, incepeti cu voi.

      E foarte usor sa zici: salariul medicilor trebuie sa creasca. Pai cine face asta? Cine ajuta ca asta sa se intample? De ce se gandesc sa faca o greva?

      Bacsisul nu e ilegal, e optional. Se "da" daca serviciul prestat a meritat si daca e multumit clientul si vrea sa rasplateasca un serviciu de calitate. A plati bacsis undeva doar ca "trebuie" nu e doar prostie, ci o incurajare la prestare de servicii mediocre (sau mai rau). Asta ca sa nu mai zic ca incurajeaza mita, ca e doar un pas.

      "Dusmanii" de care vorbesti sunt nu doar dusmanii medicilor ci al intregului popor. Un popor caruia i s-a distrus viitorul acum 20 de ani, prin degradarea invatamantului si a sanatatii. Stiau romanii ce ziceau: mens sana in corpore sano. Guvernele rosii nu au facut decat sa faca ce au facut chiaburii timp de ani buni: au furat de la toti si au dat frimituri inapoi - momente ca sa para marinimosi. Nu mai avem un Mos Ion Roata care sa vorbeasca pentru popor, ci avem o multime de pensionari care voteaza cum li se zice la tv. Care si astea-s contra poporului, dar cine sa vada. Tot romanii au zis: paine si circ,

      Daca vreti sa faceti ceva, incepeti cu voi, Apoi vorbiti cu oamenii care au probleme sa le intelegeti situatiile. In casul asta, medicii. Apoi veniti sa spuneti ceva.
      • +5 (11 voturi)    
        Asa e (Joi, 13 august 2015, 15:11)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Duncan_Idaho

        Tara a fost furata de securisti si de slugile lor. Adevarul despre BANCOREX nu se va sti niciodata. MAfia rosie a jefuit tot, iat poporul, prostit de saracie si fara viitor, a votat ca tembelul doat hoti si mafioti. O tara care nu isi merita locul in Europa. RUSINEA ei.
        • -2 (4 voturi)    
          Postare cu orice preţ...Prietene, la ... (Vineri, 14 august 2015, 6:12)

          EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          ...articolul despre meciul Astra - Steaua, ţi-a scăpat, n-ai postat nimic!... În fine...

          Vroiam doar să scriu că: A treia opţiune ar fi să:
          - se închidă cîteva spitale, pentru eficientizarea sistemului;
          - să se reducă salariile personalului medical (inclusiv celor cu salariul minim) cu 25%;
          - să se anuleze/ scoată cardul de sănătate;
          - să nu se mai plătească serviciile furnizorilor de medicamente şi aparatură medicală şi să se revină la vechile arierate;
          - T.V.A la medicamente să fie stabilită la 24%..
          E de notorietate că, unele măsuri de mai sus, au scos ţara din criză...
      • +9 (9 voturi)    
        cu "noi" cine?! (Joi, 13 august 2015, 15:12)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Duncan_Idaho

        nu sunt medic cum presupui tu.

        problema e simpla: ori masim salariile medicilor ori nu o sa avem medici. pentru parlamentari si pentru juristi vad ca se poate. de ce nu si pentru medici?!

        in legatura cu votul... da este problema noastra a tuturor ca votam cu fundu si ca ii suportam pe al de ponta...
        • +7 (13 voturi)    
          Si medicii tot cu fundu' voteaza (Joi, 13 august 2015, 17:06)

          Lara L [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          Si medicii tot cu fundu' voteaza si le plac penalii: stii cine a fost ani de zile ales si reales, presedintele Colegiului Medicilor? Vasile Astarastoae- sapte salarii , tot atatea procese dec oruptie si zero reusita universitara. Cand dadea declaratii in presa te intrebai daca e sclerozat sau prost de-a binelea (domnul Mixich iti poate confirma ca a comentat multe din declaratiile "patriotice" ale individului). Atunci, cine sunt dusmanii medicilor, daca nu ei insisi?
          • -11 (11 voturi)    
            nici aici nu taci? (Joi, 13 august 2015, 18:31)

            cn [anonim] i-a raspuns lui Lara L

            auzi,lara l,tu esti un mare dusman al bunului simt si inteligentei .Asa ca taci ,naibii ,din gura
            • +7 (7 voturi)    
              ?? (Joi, 13 august 2015, 19:00)

              T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui cn

              Cn, vrei sa spui ca Astarasroae e un exemplu de bun simt si de inteligenta?
            • +9 (9 voturi)    
              sa-ti fie rusine anonimule cn! (Joi, 13 august 2015, 19:12)

              Tim [anonim] i-a raspuns lui cn

              Frumoasa reactie fata de cineva care denunta practicile unuia ca Astarastoae! Deci ne inchinam hotilor si ii batjocorim pe cei care ii arata cu degetul? Intrebarea Lanei este pertinenta: cum pot oameni corecti, sa-si aleaga ca sef un mare penal, dubios si fara nici o valoare intelectuala? Cum poti sa ai consideratie pentru oameni care se lasa condusi de acest individ stricat pana in maduva oaselor?
            • +8 (8 voturi)    
              unui frustrat numit @cn (Joi, 13 august 2015, 19:33)

              Lara L [anonim] i-a raspuns lui cn

              @CN Nu e vina mea ca nu te duce capul mai departe de nivelul intelectual si moral al lui Astarastoae si nici ca medicii s-au repezit sa-l voteze in ciuda faptelor penale de care e acuzat. Daca asta e vot inteligent, daca alegerea medicilor e una inteligenat atunci ar trebui sa schimbam total definitia cuvantului inteligenta.
              Pentru mine alegerea asta nu inseamna decat lipsa de coloana vertebrala, lipsa de raspundere, de curaj si nu in ultimul rand lipsa de bun simt: un penal redus intelectual e un penal redus intelectual, oricum ai da-o.


              PS Inteleg ca frustrarile iti sunt mari, cat salariile lui Astarastoae.
        • +5 (5 voturi)    
          n-ai inteles (Joi, 13 august 2015, 19:38)

          Duncan_Idaho [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Mai citeste o data postul meu, te rog. Nu am presupus ca esti medic, am spus ca nu stii sa te exprimi corect. Si asta creaza confuzie.

          Cat despre marit salariile,uite alta intrebare: daca e asa simplu, de ce nu marim salariile la toata lumea? Mi-ar lua prea mult timp sa iti explic despre buget si taxe si alocatii. De unde bani sa faci asta si sa iti mentii economia si promisiunile financiare externe.

          Explicatia e simpla: se fura, si noi acceptam. Si suntem furati de cei pe care i-am votat. Si acceptam asta, pentru ca incet incet am fost tembelizati, ca popor.

          Se maresc pensiile dar taxele devin mai mari. Iar pensionarii sunt multumiti, pt ca primesc mai multi bani, insa nu vad ca saracesc, de fapt.

          Macar ai dreptate cu ultima parte. Ca popor, votam cu fundul si il suportam pe Ponta pentru ca a fost ales de "majoritate". Vrei sa faci ceva? Convinge-ti bunica, vecina, bunica vecinei/vecinului ca iti strica viitorul daca voteaza comunisti. Fa si tu ceva sa schimbi in bine.

          Cand vad tineri care zic "era mai bine pe vremea lui Ceasca" e clar ca asta aud acasa. E usor sa vorbesti, e greu sa faci.

          Poporul asta nu face nimic. Tace, indura si sufera. Isi merita soarta cat timp nimeni nu face nimic.
        • +1 (1 vot)    
          in plus... (Joi, 13 august 2015, 19:47)

          Duncan_Idaho [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          ...sa inteleg ca profesorii, educatorii, invatatorii nu merita o crestere? Ca sa nu mai zic de alte meserii.

          Daca ai jucat vreodata whack-a-mole iti dai seama ca nu castigi, la final (viteza creste). Toate domeniile trebuiesc rezolvate, iar asta nu se doreste de cei care sunt acum la guvernare. Nu domeniu cu domeniu, pentru ca se creaza efecte cascada. Si nu se vrea toate deodata pentru ca trebuie luate masuri dure, economic. Trebuie taiate job-uri. Si asta te face nepopular.

          Cu medicii, problema e mai acuta decat o spui tu. Multi medici ne-au plecat si ne vor pleca, inca. Multi nu vor sa plece afara pentru ca au familii aici. Insa vor pleca atunci cand vor intelege ca in alta parte au viata mai buna. Si e greu sa nu iei ceva cand nu ai bani sa iti platesti necesitatile primare...
      • 0 (0 voturi)    
        bacsisul este legal (Vineri, 14 august 2015, 22:34)

        corne [anonim] i-a raspuns lui Duncan_Idaho

        Nu stiu cine esti , poate nu traiesti in Romania , dar aici ICCJ a adoptat o lege prin care si daca iti da un pacient o punga de cafea (asta in cazul in care este multumit de serviile tale) , intri sub incidenta legii penale.Vezi ca ai scris rau la n.t.:"Imi par-e rau" ...., stii , uneori nu-i bine sa fi mai "catolic" decat Papa.Cu drag de la HD.
    • -1 (1 vot)    
      gata, paranoia (Joi, 13 august 2015, 21:29)

      gicacontragica [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      toti impotriva noastra. suntem nimiciti. uf uf. vai cati dusmani avem. dar noi o sa o tinem pe-a noastra. nu o sa tratam niciodata pe cei saraci, pe cei care nu vin cu bani. uf uf. intelectual nu facem mai mult decat un matematician si nu avem pe mana mai multe vieti decat un inginer dar vrem bani pentru ca numai asa aratam cat de mari suntem. uf uf. comentariul asta nu va fi publicat, pariez.
    • 0 (4 voturi)    
      concluzii gresite (Joi, 13 august 2015, 22:50)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Nu am inteles cum ai ajuns la concluzia ca trebuiesc majorate salariile medicilor. Ai cumva vreo statistica cu privire la nivelul salarial din domeniu? Cand spui medici la cine te referi mai exact, pentru ca sunt diferite clase de medici, poti plati oare cu acelasi salariu un medic de la tara, care ia tensiunea la 3 babe intr-o zi, sau un profesor universitar care face operatii pe cord si lucreaza cu aparatura de ultima generatie?
      Nu cred ca ar fi o problema sa avem medici din Africa, in cele din urma si medicii nostri sunt tot un fel de africani prin tarile vestice: nu cunosc nici limba si nici tehnicile medicinei moderne.
      Fara indoiala sunt impotriva spagilor date in sistemul medical. Nu inseamna recunostinta, pentru ca recunostinta trebuie sa vina din partea medicului atunci cand imi platesc taxele si i-am asigurat un loc de munca. Nu este pus acolo sa doarma in post si nici sa harjoneasca asistente prin camera de garda. Fara mine, in postura de cetatean onest, ar fi trebuit sa-si plateasca facultatea la costuri imense, ar fi trebuit sa mearga la un spital privat unde sa-si justifice activitatea si profitul adus acestuia. Nu ar mai fi avut astfel timp sa-si stranga plicurile prin saloane.
      Problema nu o reprezinta medicii ci pacientii care adopta asemenea practici.
  • +1 (9 voturi)    
    doar salari vrem (Joi, 13 august 2015, 14:01)

    catalin [anonim]

    O sa explic o patanie la Regina Maria si daca in privat se intampla asa ceva unde platesc - la stat e si mai si.
    Concret ma duc la consultatie (mentionez am urmat un tratament ca sa fie informat medicul - ras nu e nici o problema mergeti sa faceti analiza)- ma trimite la analiza- ma duc la analiza specific iar am urmat un tratament - raspuns va facem analiza dar nu o sa iasa nimc din cauza tratamentului- medicul nu trebuia sa va trimita.
    Inteleg dorinta de avea mai multi bani- dar medicii ar trebui sa inteleaga responsabilitatea, profesionalismul, cuantumul de cunostinte acumulate si apoi se pot revolta ca nu au bani! Ori la noi e la moda sa faci facultatea de medicina nu pentru ca iti place medicina exclusiv ci pentru ca dupa pleci in afara la munca, si castigi bani calumea ! Ok sa se dubleze salariile medicilor dar si sa fie responsabilitate nu Colegiul Medicilor sa ii scoata basma curata.
    • +3 (3 voturi)    
      fals... (Joi, 13 august 2015, 15:55)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui catalin

      lucrurile astea vin cam impreuna...
      nu poti sa le spui "tu munceste ca sclavu si candva o sa-ti maresc si eu salariu".

      in legatura cu responsabilitatea... total de acord... numai ca aici nu e vina medicilor si a companiilor care asigura culpa medicala. medicii platesc asigurarea pentru culpa medicala, dar cei care ii asigura in loc sa plateasca atunci cand e cazul, ei fac tot posibilul sa scoata mortul vinovat.
  • +19 (21 voturi)    
    despre medici, cu dragoste (Joi, 13 august 2015, 14:45)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Ma tratez in mediul privat si cand se poate in cel de stat.Am fost salvat de la moarte acum 2 ani, de doi medicii cu varsta sub 40 de ani, exceptionali profesionisti, ambii cu ani de studii in UE.Ma consult la ei in mediul privat, fiindca in felul asta evit sa ii jignesc, sa le dau spaga.Cand ne vedem pe langa problemele de sanatate, discutam si despre carti, filme, calatorii. Cum as putea sa le strecor 100 RON in buzunar?
    Ne pleaca din tara,dle Mixich nu numai cei mai promitatori medici,dar si cei mai buni ingineri,profesori, fizicieni, chimisti, pictori, muzicieni...Vom deveni o lume a treia ,daca nu vom arunca peste bord aceasta clasa politica.
  • +1 (7 voturi)    
    atentie (Joi, 13 august 2015, 15:03)

    puiu [anonim]

    Cu amendamentul ca doctorita anestezista, retinuta la Brasov 24 ore de dna, in urma unui flagrant organizat pentru alt medic despre care tot dna afirma ca era urmarit pentru conditionare, primind 200 ron NU FACEA DECAT SA SUPRAVIETUIASCA cat de cat decent ca si venituri. Domnule Mixich, scriu pt ca va apreciez mult ca ziarist si va citesc de cate ori scrieti ceva, a baga in aceiasi oala pe cel care conditioneaza cu cel care primeste fara sa comenteze, estte poate ilegalitate dar si o imensa IPOCRIZIE si EXCES DE ZEL din partea celor care o fac ( inclusiv institutii).
  • +9 (11 voturi)    
    Domnilor medici, (Joi, 13 august 2015, 15:09)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Scuipati in urma si plecati. Oriunde,. Uitati ca v-ati nascut intr-o tara de hoti, care voteaza hoti, e condusa de hoti, are un parlament de hoti si complici la jaf. Tara asta va disparea oricum de pe harta cind nu va mai fi nimic de furat.
    • +5 (5 voturi)    
      precizare (Joi, 13 august 2015, 19:16)

      Tim [anonim] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Intr-un comentariu mai sus cineva amintea cum medicii si-au ales ca sef al Colegiului Medicilor un hot: Astarastoae, fostul rector de la UMF Iasi. Cu ce sunt mai buni decat restul populatiei despre care spuneti ca voteaza hoti?
  • +4 (8 voturi)    
    părere (Joi, 13 august 2015, 15:09)

    eu [anonim]

    Nu înţeleg ce atâta fâs cu legea asta. De acord că formularea ei poate nu e cea mai fericită, însă este totuşi un pas spre ce (consider eu) este normal: să poţi să fii tratat în spital fără să simţi că personalul se aşteaptă să le dai ceva, să fii tratat pe baza asigurării de sănătate la care plătim o grămadă de bani, să existe trasnparenţă în cazul costurilor serviciilor neincluse în asigurare.
    Sunt revoltat pe chestia asta, pentru că până şi naşterile au ajuns să fie o povară pentru familii - am auzit destule cazuri în care viitoarea mamă află de la asistente cam cât trebuie să dea pentru medic, etc. Ori, aşa ceva mi se pare de neacceptat, de neiertat, şi da, ăia care primesc bani aşa ar trebui să înfunde puşcăria.
    • +3 (9 voturi)    
      Da, dar in "normalitatea" asta, cine te va trata? (Joi, 13 august 2015, 16:34)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Iar plata pentru asigurari nu e mare, vezi cat se plateste in vest. Problema e ca si din acesti bani, putini cum sunt, multi se duc in alte parti si nu in sanatate. Si da, si in vest, nu stiu daca chiar infunda puscaria, dar sigur sunt dati afara si lasati fara drept de profesare, dar tot in timpul asta au salarii corespunzatoare: un asistent are si $70000, medicii nu mai vorbesc. La asa un salar nu prea iti convine sa fii dat afara fara drept de profesare, de asta nu a trebuit sa dau nici macar 1 cent de cate ori am fost in spital (si nu pentru probleme simple). Nu mai vorbesc de conditiile din spitale, ca deja ar suna a fantezie.
  • +9 (15 voturi)    
    Salarii (Joi, 13 august 2015, 15:18)

    Trojan.H [utilizator]

    Salariul minim trebuie sa fie 1000 euro. Apoi, in functie de specializare, vechime, etc. sa urce la 2000 respectiv 3000 de euro. Bani sunt berechet, iar cine spune ca nu este asa, minte ca un mafiot. Tot asa si in Educatie. Abia apoi, cind salariile vor respecta aceste meserii si functia lor extraordinara pe care o au in societate, se va face filtrarea celor care nu corespund pe criterii de coruptie, competenta, etc.
    Repet, cine spune ca nu sunt bani MINTE.
    • -6 (12 voturi)    
      serios? (Joi, 13 august 2015, 17:01)

      ete na [anonim] i-a raspuns lui Trojan.H

      Sunt curios, tu in cat timp faci o 1000 de euro? Cat timp muncesti?
      • +6 (10 voturi)    
        Ce vrei sa spui? (Joi, 13 august 2015, 18:22)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui ete na

        Ce importanta are ce face el, poate sa-i faca in 5 minute sau in cinci ani, ce te intereseaza pe tine? Aici era vorba de medici!
  • +9 (9 voturi)    
    comentariu (Joi, 13 august 2015, 16:00)

    victor spinu [anonim]

    chiar credeti ca ne vom umple de medici moldoveni si sirieni pe 300 de euro. de ce credeti ca ei nu ar nimeri drumul spre vest. se pot lua dupa soare!
    • +1 (5 voturi)    
      ... (Joi, 13 august 2015, 16:57)

      xtragfx [utilizator] i-a raspuns lui victor spinu

      Cat o fi de mare balta, tot are o limita.
      La ritmul in care se școlarizează, in 10 ani o sa dea pe dinafara de medici, deja da.
  • -2 (8 voturi)    
    pai sa ia toti sau niciunul (Joi, 13 august 2015, 16:58)

    NU SPAGILOR! [anonim]

    Pai daca doctorii ar avea voie sa primeasca, judecatorii, procurorii, fata de la ghiseu, administratorul de parc etc. de ce nu ar avea voie?Da medicul din spitalele private ar trebuii sau nu sa ia plicul???
    Ce o fi greu de inteles ca fiecare si-a ales drumul si stiau ce ii asteapta...a stiau ca vor lua spagi???imi pare rau da se mai schimba treaba.Intamplator stiu nitel ce inseamna viata de medic, cam din orice specializare.Inteleg ca nu e cel mai usor sa li se gaseasca bani pentru a finanta salariile medicilor, pentru ca 80% dintre ei chiar o merita, dar nici varianta plicului nu este solutia. Ex. bunica mea daca ar avea de facut o interventie nu ar fi bagata in seama pentru ca nu are de unde sa dea miile de lei SPAGA, ea ar veni probabil cu 22 de oua (numarate) si poate cu o gaina sau o rata...voi va dati seama cum ar rade 99% dintre idiotii de doctori care ar vedea asata? Apropo, bunica mea are pensie de vro 350 lei/ luna...si iata ca inca rasufla...chiar, ei de ce nu ii dam bani in plic? pai ea de ce nu ar merita? aaa, nu are facultate...scuzati :)
    Altfel vazut: ierarhia medicilor din toate specializarile este exact ca si populatia tarii, unii nu mai au ce face cu banii iar altii le ghiortzaie matele de foame...patura de mijloc aproape ca nu exista.Pai acelasi lucru si in Germania...dar la ei au toate paturile sociale,cu bani, fara bani, cu destui bani si (ce chestie) medicii sunt la fel ierarhic (financiar vorbind), cu multi bani, cu mai putini, sau cat de cat.
    Ba, fimi-ar scarba, pai de ce sa dau bani in plic la doctori? Pai mie care din 97 lucrez in privat (nu stiu ce e aia munca la stat) crede-ti ca mi-a dat cineva spaga, sau prime pentru ca m-au vazut simpatic???Nu vere, mi-au dat prime pentru ca am meritat, iar daca nu mi-au dat dar eu stiam ca merit am schimbat barca pana mi-am facut afacerea mea...privata.Ei de ce nu isi fac cabinete private? Ei de ce suporta salariile "mizere" ? O sa se treazeasca unul sa zica.."pai daia plec din tara" aha, bravo!
    • +5 (5 voturi)    
      corect (Joi, 13 august 2015, 17:11)

      Lara L [anonim] i-a raspuns lui NU SPAGILOR!

      De acord cu dvs: daca spaga pentru medici ar fi legalizata, atunci oriunde te duci, la profesorii copiilor, la coafor, la impozite, la cadastru sau oriunde ai ceva de rezolvat, TREBUIE sa dai spaga. Daca nu dai, atunci oamenii resoectivi se pot considera discriminati: de ce sa dai aluia si nu mie , ca doar si salariul meu e mic si eu am familie, copii si vreau sa plec in concediu? In definitiv, se va ajunge la o forma de taxare ( suplimentara si ilegala) a cetateanului.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu e nevoie sa legalizezi spaga (Vineri, 14 august 2015, 13:28)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Lara L

        Este suficient ca toate salariile din domeniul medical sa NU fie impozitate. Notiunea de spaga dispare automat.

        Sanatatea ar trebui sa fie ca religia. Fara taxe si impozite. La fel si invatamantul. Daca nu apare invatamantul performant particular, daca asteptam reforme de la sistemul de stat, ... o sa asteptam prea mult.
    • +2 (2 voturi)    
      "99% dintre idiotii de doctori" (Joi, 13 august 2015, 18:15)

      verdeata [anonim] i-a raspuns lui NU SPAGILOR!

      v-am citat; felul in care cineva se exprima il / o caracterizeaza. De aceea, celelalte afirmatii nici nu merita comentarii.
    • +4 (8 voturi)    
      Tu ai gandit macar putin? (Joi, 13 august 2015, 18:32)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui NU SPAGILOR!

      Da, in principiu ai dreptate si sunt de acord, spaga NU TREBUIE sa existe. Dar e usor sa spui unui doctor sa plece sau sa-si faca clinica privata. Intrebare esentiala e daca si poate asta! Da, sa plece poate, dar atunci cine va trata bolnavii? Sa ramana inseamna insa sa suporte salariul de mizerie. Caci de clinica particulara NICI NU POATE FI VORBA!! Da. pentru raceli sau zgarieturi. Dar cum poti sa-ti faci un spital particular care sa trateze bolnavi de inima, cancer sau mai stiu eu ce? De unde bani pentru aparatura de sute de milioane de euro, spatiu corespunzator? Te-ai gandit la asta? Daca statul nu se implica, degeaba. De ce in vest se poate fara spaga si la noi nu, te-ai intrebat?
  • +10 (10 voturi)    
    Prea multi tarani.... (Joi, 13 august 2015, 17:40)

    Popescu [anonim]

    Cata vreme nu ne revolta faptul ca magistratii, militarii si alte categorii sunt extrem de bine platiti- de la buget-, ca se construiesc biserici si stadioane , ca se inchid spitale...ne meritam soarta. Un popor de oi. Fara spitale si scoli viitorul ne este asigurat. De ce magistratii si alte categorii beneficiaza de case separatae de asigurari ? Asta nu este discriminare?
  • -1 (9 voturi)    
    Vă reamintesc... (Joi, 13 august 2015, 18:44)

    casandra [anonim]

    1. Guvernul acesta a încercat să legifereze eliminarea medicilor din categoria funcționarilor publici, tocmai pentru a le permite și alte surse de venit. Judecătorii Curții Constituționale nu au fost de acord. Așa au rămas medicii niște funcționari publici.
    2. ICCJ, adică alți judecători le interzic acum primirea oricăror forme materiale de recunoștință din partea pacienților sau a fmiliilor acestora tocmai pentru că au rămas funcționari publici.

    Concluzii:
    1. Medicii au dreptate, judecătorii sunt inamicii lor. Niște inamici din prostie și limitare intelectuală sau decădere morală.
    2. Guvernul a încercat să identifice o soluție pentru acestă breaslă, dar idio.oții nu au permis. Inclusiv cei din mass-media de două parale.
    • +3 (5 voturi)    
      Daca tu consideri asta o solutie... (Joi, 13 august 2015, 19:43)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui casandra

      Ma refer la ceea ce a facut guvernul, imi pare rau dar te incadrezi in categoria celor care zici ca nu au permis, ca inteligenta.
    • +3 (5 voturi)    
      tu (Joi, 13 august 2015, 21:37)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui casandra

      esti o postaca varanica notorie, sau troala, ca asta e femininul de la trol, asa ca ce zici tu nu se ia in considerare. Adica guvernul penalului ponta, cu vrei paispe penali la activ, a permis, a dres, a facut. Tipic varanic.
  • +2 (6 voturi)    
    greva medicilor,..... (Joi, 13 august 2015, 18:55)

    vasile [anonim]

    ....de ce sa faca medicii greva?,d-le Vlad Mixich, nu a avut succes silviu..., si reincalziti ciorba dvs.!
    Poporul Roman, a fost maltratat, din 1945 de la guv. Groza,disparind valorile morale, si aparind scursurile epocii care s-au dat cu comunistii pina -n 1990, cind s-au instalat la bucate infractorii patentati de ilustrul iliescu, care vroia "socialism cu fata umana",
    -problema ridicata de cei de la Ev.ro, are o singura rezolvare:
    -invatamint obligatoriu pina la 8 clase,restul privatizat integral, sa va plateasca studiile de ziarist familia, si daca nu ai valoare, mori cu Di
    ploma de git,
    -sanatatea trebuie privatizata ieri!, sa nu se mai fure ca-n codru!, cine a in vatat si este bun va avea pacienti si va trai bine, cine nu.........
    -voi cei care fabulati cu marirea salariilor la stat, sunteti normali la cap!, ca sa dai trebuie sa ai!
    Ne lamentam ca prostii pe blog si dam apa la moara incompetetilor si hotilor, cind a optat pentru o meserie fiti siguri ca stieau avantajile si dezavantajele meseriei respective,
    Daca lucreaza 3.5 mil. si traiesc cca 21 de mil, de unde bani? si daca mai alegi si hoti in toate functiile publice cum sa ajunga banii la toti.
    • +1 (3 voturi)    
      In principiu sunt de acord. (Joi, 13 august 2015, 19:46)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Car ce tot atata ii trageti cu privatizarea? Pricepeti o data ca NU SE POATE in Romania actuala. Vezi ce am spus si mai sus. Cine va finanta, da credite unui spital particular pentru echipamente, si chiar daca va da aceste credite, din ce bani le va plati spitalul particular?
      • +2 (2 voturi)    
        privatizarea........, (Joi, 13 august 2015, 23:26)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui LiviuX

        Multumesc pentru atentia pe care mi-o acorzi, dar privatizarea este cheia de bolta a economiei de piata, statul(hotii si incompetentii aciuati in sistem) distruge tot din interior.
        Cel de la Iasi cu sapte functii si valoare zero, cum l-au suportat toti medicii de buna credinta ca si seful colegiului medicilor, ce face acest colegiu?
        Cel de la Galati, mare scula psd-ista, Oprescu, fiu de general, director la n spitale, cei prinsi cu furaciuni ca Bradisteanu, medicul puscariasilor rosii.
        Ma opresc aici, dar as putea scrie pina la sfirsitul lunii, fara nici-un folos, totul tine de educatia individuala care o ai sau nu.
        Ziaristii vocali, trebuie sa discute in presa de Bacorex, Petrom, Lukoil,Gazele ieftine pentru nicolae, distrugerea unitatilor care puteau sa produca ceva, cum a luatr Geoana alt fiu de general, Uzina Mecanica de la Sinaia, luati legatura cu celebru de la DDD, cu maltratarea industriei Romanesti, Roman, Nastase, abuzurile lui ponta care sfideaza pur si simplu populatia Romaniei, aveti despre ce sa scriti daca aveti coloana vertebrala si nu sunteti in solda infractorilor din politica.
        • 0 (0 voturi)    
          Se pare ca confunzi lucrurile (Vineri, 14 august 2015, 14:34)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui vasile

          Sistemul sanitar nu produce, deci nu prea face parte din economia de piata. Doar partial. Poti privatiza, si s-a si facut deja, cabinete stomatologice, cabinete de medicina generala, si altele. Dar cum spuneam, in Romania actuala, NU SE POT PRIVATIZA mari spitale. Citeste ce am spus mai sus. Asa ca nu mai amesteca aici Bancorex, Petrom si celelalte, nu e locul lor aici.
  • 0 (0 voturi)    
    Adevaruri si erori (Joi, 13 august 2015, 19:10)

    Marian [anonim]

    Nu ma opresc la adevaruri dar iti semnalez o eroare: medicii nu fac parte din corpul functionarilor publici si nu li se aplica prevederile din statulul acestora. Medicii sunt asimilati functionarilor publici din p[erspectiva aplicarii legii penale deoarece activitatea lor este una publica, impusa prin lege si finantata prin sistemul de asig sociale de sanatate. Ai enumerat cel putin doi vectori opozanti ai unui altfel de sistem. Cine crezi ca poate anhila aceste forte - Iohannis? Fii serios! Pe ce indiciu te bazezi ca sa faci o astfel de supozitie?!
  • +2 (6 voturi)    
    despre dusmani (Joi, 13 august 2015, 21:00)

    Marigold [utilizator]

    Dusmanul cel mai mare al medicilor (si nu numai al lor) este statul. Pentru ca statul este cel mai prost administrator si organizator al sistemului de sanatate. Parca nu ar fi destule exemple de risipa, de cheltuieli absurde si paguboase, de greseli datorate incompetentei sau nepasarii...! O casa de asigurari privata ar sti cum sa chibzuiasca putinii bani in asa fel incat sa ofere asiguratilor servicii medicale decente. Bineinteles, si costurile ar fi revazute, dar cel putin nu s-ar arunca banii pe tot felul de cheltuieli inutile.
  • -3 (5 voturi)    
    astia vor sa ne omoare (Joi, 13 august 2015, 21:14)

    fane [anonim]

    dau legi si hotarari tampite, numai pt ei. S-au pus sa ne jupoaie, cu ANAF-ul, cu umilirea medicilor... Sa nu uite ca vor ajunge si ei la doctor, si, mai apoi (uneori inainte), pe lumea cealalta, la judecata. Nimeni nu scapa.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa, nu fa nimic acum (Vineri, 14 august 2015, 14:50)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui fane

      Lasa-te in nadejdea judecatii de apoi si totul se va rezolva. Mai ramane sa faci un pelerinaj ca alea pentru ploaie ca sa se rezolve absolut totul. Fara asta cine stie, daca ii scapa ceva...
  • +2 (4 voturi)    
    Discriminare (Joi, 13 august 2015, 21:32)

    Pop dorin [anonim]

    1.Daca medicii sunt functionari publici, de ce trebuie sa isi faca asigurare de malpraxis individuala? Judecatorii? Politistii? Ministrii? Parlamentii? Functionarii de la primarie isi fac?
    2. Taximetristii si chelnerii si frizerii pot primii bacsis fara sa devina penali?

    Tara de vis
  • +5 (5 voturi)    
    PROPRIETATI (Joi, 13 august 2015, 22:32)

    ioan [anonim]

    inainte de revolutie toti doreau sa fie doctori. La nivel de comunitate , vara ,in timpul examenelor de admitere era o adevarata bursa a intrarilor si picarilor .Dar , intr-o majoritate covarsitoare toti doreau sa se faca doctori pentru ca : aveai statut social , recompensa venea si munca nu era prea multa .Si nu in ultimul rind tata si mama rezolvau o frustrare : ce nu au reusit ei , reusea copilul. Vremurile nu s-au schimbat prea mult dar este o mare exceptie : TORTUL este capturat de cei care sunt . SISTEMUL e inchis cu mici exceptii. Iar cei multi , an de an , absolventi tineri si optimisti cind dau de SISTEM pleaca pentru ca SISTEMUL SANITAR din ROMANIA pentru ei este inchis. Cei sin SISTEM in majoritatea lor , in acest sistem piramidal au motive temeinice sa stea cuminti. Pentru majoritatea covirsitoare PLICUL este piinea cea de toate zilele iar dincolo de acesta este neantul. Pentru cei din virf " cei care pot misca lucrurile "niciodata GREVA nu va fi o prioritate . EI sunt STAPINII si PROPRIETARII SISTEMULUI.
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Joi, 13 august 2015, 22:38)

    DrX [anonim]

    eu consider ca e o masura cat se poate de binevenita -"atentiile" trebuie sa dispara. Dar mi-e mila de pacienti, caci tranzitia la un sistem civilizat va fi dura si cu victime. Tot ce putem spera e sa fie cat mai scurta
    • -1 (1 vot)    
      Caragiale (Vineri, 14 august 2015, 14:52)

      BDlamunte [utilizator] i-a raspuns lui DrX

      De revizuit, primesc... dar sa nu se schimbe nimic!
      • +1 (1 vot)    
        Ba sa se schimbe tot (Vineri, 14 august 2015, 18:47)

        Dr X [anonim] i-a raspuns lui BDlamunte

        Dar tot cred ca cei care vor avea de suferit vor fi pacientii. Dar nu cred ca e alta cale, si mi-ar placea sa apuc vremurile alea bune cu sistem de sanatate ca nhs.
        Sunt si unele lucruri bune pentru pacient si rele ptr medic care deriva din povestea asta cu plicul, care vor disparea, si dureaza putin pana se regleaza situatia. De exemplu obiceiul nemaivazut in vest ca medicul sa dea numarul de telefon personal pacientului. Jur ca imi vine sa il arunc de perete cand il aud sunand( si suna de multe ori pe zi, si in momente care mai de care mai aiurea), si abia astept sa se termine povestea asta. Dar in contextul cu plicul nu pot sa nu le dau numarul de telefon, chiar si daca nu am nicio intentie sau dorinta sa primesc plic, ptr ca pacientul ala se va duce la alt medic, care ii da numarul si ii ia plicul, iau eu incet incet imi pierd abilitatile chirurgicale si din medic bun devin medic prost.
        Pe de alta parte va fi dureros si vor fi victime pana cand se vor crea mecanismele de inlocuire a acestui telefon-un sistem prin care omul sa se poata programa la operatie sau la o consultatie la spital, si nu sunandu-l direct pe medic etc.
  • +1 (1 vot)    
    Bun articol (Vineri, 14 august 2015, 12:20)

    BDlamunte [utilizator]

    Bun articol domnule Mixich!
    In sanatatea romaneasca este un buboi mare care nu s-a spart de la revolutie incoace. Absolut toata clasa politica doreste ascunderea sub pres a realitatii crude, pe care o stie toata lumea la suprafata. Cauzele profunde ale crizei sistemului sunt insa bine ascunse de propaganda TUTUROR guvernelor postdecembriste. Ministerul sanatatii + CNAS + comisia de sanatate a parlamentului + presedintele tarii sunt cu totii constienti de acest buboi insa nimeni nu-l sparge pentru ca e sub tensiune si va STROPI cu o pata urata care nu se va sterge. Nici un guvern in Romania nu va sparge acest buboi... Medicii sunt obositi si tracasati, grabiti, cateodata superficiali si nepoliticosi, le plac banii peste masura, domnesc peste spitale ca pe mosia lor si atrag usor mania proletara. PROTV si ANTENELE si TOATE POSTURILE TV intretin aceasta ura fata de speta medicala pentru ca NU INTELEG radacina problemelor. (sau se fac ca nu inteleg, pentru ca toate televiziunile sunt inrolate politic). Nici presa scrisa nu e mai breaza, cu dumneavoastra domnule Mixich fiind o exceptie in domeniu. Acestea fiind spuse, va felicit pentru articol si va urez ca ceea ce ganditi sa se intalmple in realitate.
    • 0 (0 voturi)    
      mania proletara (Vineri, 14 august 2015, 16:23)

      L Lara [anonim] i-a raspuns lui BDlamunte

      "Medicii sunt obositi si tracasati, grabiti, cateodata superficiali si nepoliticosi, le plac banii peste masura, domnesc peste spitale ca pe mosia lor si atrag usor mania proletara."

      Mania proletara? Nu proletarii au fost dezgustati de alegerea lui Astarastoae ca sef absolut al medicilor, nu proletarii stiu cat valoareaza gogoasa asta infuriata de fost presedinte CMR dpdv intelectual si stiintific.
      Dar inteleg, obositi si tracasati cum erau, medicii si universitarii medicinisti au confundat ani la randul moralitatea lui Astarastoae cu cea a maicai Tereza si CV-ul lui cu al vreunei somitati mondiale in medicina. De unde alegerea si realegerea individului in diverse functii de raspundere, ca reprezentant de frunte al medicilor. Sper ca s-au simtit reprezentati pe masura idealurilor si capacitatilor lor intelectuale!
  • +2 (2 voturi)    
    juramintul lui Hipocrat (Vineri, 14 august 2015, 13:16)

    Dana Scumpu [anonim]

    Juramintul lui Hipocrat – in varianta sa moderna – are un paragraf, care suna cam asa:
    “Nu voi ingadui sa se interpuna intre datoria mea si pacient consideratii de nationalitate, rasa, religie, partid sau stare sociala”
    In acest context, intreaga constructie a medicinei private devine – subliniez: in toata lumea civilizata in care doctorii, inca de cind incep sa studieze medicina fac acest juramint! – situatie de sperjur. In consecinta, statul (patria, comunitatea … poporul!) trebuie sa-si asume intretinerea corpului medical (adica salarii, diferite oportunitati la indemina celor care lucreaza in sistemul medical, investitii etc.), tocmai pentru a-i oferi capacitatea de a asigura cele mai bune conditii de desfasurare a unei activitati medicale conforme cu cunostintele pe care le-a dobindit prin scoala si perfectionare permanenta (experienta) la standardele si cerintele existente la momentul dat.
    Ce face statul roman?! Ce face poporul?! Ce face corpul medical?!
    Atacam efectele si nu facem nimic pentru rezolvarea problemei.
    Iar pentru alte domenii, in care situatia e similara, facem exact la fel – invatamint, justitie etc.
    • 0 (0 voturi)    
      Sperjur?? (Vineri, 14 august 2015, 17:25)

      Drx [anonim] i-a raspuns lui Dana Scumpu

      Dana, scuza-ma, dar eu am facut 6 ani de facultate si am practicat 10 ani de medicina si inca nu am depus niciun juramant, nici al lui hipocrat nici altul. Am doar niste diplome si un contract de munca.

      Cu juramantul era asa( pe vremea mea) - exista o festivitate de "juramant" care se intampla dupa ex de licenta si inainte de rezidentiat, la care puteai participa si consta cam 200 de lei ( inchiriere sala, robe, prajiturele ptr profii invitati etc). Cine nu avea chef sau bani, nu se ducea-ceea ce am facut si eu. Si in treacat zis, a fost varianta veche a juramantului, cea cu jurat pe Apollo :-)). Oare ce valoare are un juramant jurat pe Apollo?
      • 0 (0 voturi)    
        sperjur (Luni, 13 iunie 2016, 23:53)

        Dana Scumpi [anonim] i-a raspuns lui Drx

        pe vremea mea, juramintul se depunea in anul I de facultate ...
  • +2 (2 voturi)    
    Activism (Vineri, 14 august 2015, 17:07)

    satanae [anonim]

    Domnul Mixich, ca, de altfel, multi dintre redactorii acestui site, se remarca de foarte multi ani prin atitudinea sa progresista si capacitatea de a identifica fara gres dusmanul poporului. Pentru el, intotdeauna lucrurile sint clari, limpezi, albe sau negre.
    Acum, in ceea ce priveste decizia Inaltei Curti, lucrurile par foarte clare - pe medici ii plateste statul, asa ca sint functionari publici. Ce s-ar mai putea adauga aici este doar: hai, nu zau!? Cind este vorba de raspundere pentru activitatea medicala, doctorii nu sint functionari publici, institutia in care lucreaza nu poate fi actionata in judecata odata cu medicul pentru despagubiri datorate erorilor medicale, pentru ca se considera ca medicul este un profesionist independent, care raspunde exclusiv pentru ca nu-si face bine meseria. Nu spitalul ii tine bisturiul in mina, nu el il pregateste, asa ca nu poate sa raspunda statul pentru prostiile pe care le-ar face el, cu anumite exceptii. In schimb insa, daca este vorba de completarea veniturilor de catre medic prin intermediul spagii de la pacienti atunci este functionar public. Asa ca da, lucrurile sint foarte clare si decizia Inaltei Curti este logica. Si nu, nu exista o prigoana a halatelor albe din partea organelor, doar ni se pare noua ca militienii nostri se duc pe capul medicilor de 25 de ani incoace pentru ca stiu ca aici iese sigur ceva, tot trebuie sa prinda un fraier care a luat un plic si sa-l dea exemplu de cum lupta ei impotriva coruptiei. In felul asta isi mai ostoiesc si ei sentimentul de frustrare fata de medici pe care-l nutreau de pe vremea lui Ceasca si mai adauga usor o cifra la statistica cu rezultate.
    Platim putin pentru serviciile medicale? Nu stiu care este nivelul CASS pe angajat in Occident, dar ma indoiesc ca e mult mai mare ca aici. DIferenta o face faptul ca acolo procentul din PIB alocat sanatatii si educatiei este mult mai mare - noi dam banii pentru MAI, SRI samd.
    Solutia: medici, care puteti, fugiti din RSR!
  • 0 (0 voturi)    
    Codul Penal si Legrea functionarului public (Vineri, 14 august 2015, 18:16)

    Alina [anonim]

    Habar n-am despre drept si legi. Doar acum m-am uitat si eu peste Legea functionarului public si peste art 175 si 289 din Noul Cod Penal.
    Ai dreptate , nu prea e loc de comentat. Suntem functionari publici, conf Codului penal

    Funcţionar public
    (1)Funcţionar public, în sensul legii penale, este persoana care, cu titlu permanent sau temporar, cu sau fără o remuneraţie:
    a) exercită atribuţii şi responsabilităţi, stabilite în temeiul legii, în scopul realizării prerogativelor puterii legislative, executive sau judecătoreşti;
    b) exercită o funcţie de demnitate publică sau o funcţie publică de orice natură;
    c) exercită, singură sau împreună cu alte persoane, în cadrul unei regii autonome, al altui operator economic sau al unei persoane juridice cu capital integral sau majoritar de stat, atribuţii legate de realizarea obiectului de activitate al acesteia.
    (2) De asemenea, este considerată funcţionar public, în sensul legii penale, persoana care exercită un serviciu de interes public pentru care a fost învestită de autorităţile publice sau care este supusă controlului ori supravegherii acestora cu privire la îndeplinirea respectivului serviciu public.

    Art 289 din NCP nu interzice "recunostinta".

    DAR Legea functionarului public o interzice.

    Prin urmare aplicam definitia functionarului public din Codul penal si ne supunem obligatiilor din Legea functionarului public, cu toate ca nu ne regasim din definitia functionarului public din respectiva Lege ?!
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Vineri, 14 august 2015, 19:21)

    DrX [anonim]

    Anyway, mi se pare nepotrivit si de prost gust ca medicii sa faca greva ptr ca nu mai pot primi bani ca expresie a recunostintei de la pacienti, de vreme ce nici nu ii solicitau si nu conditionau actul medical de la bun inceput.
  • +1 (1 vot)    
    voi (Vineri, 14 august 2015, 22:51)

    miculescu-rucar [utilizator]

    care postati aici si infierati cu manie proletara medici icare primesc recompense,stiti cata carte fac oamenii astia? cine sa-i sustina cand legiuitorii sunt absolventi de IDD la privat sau au la baza doar liceul sau scoala vietii?
    solutii exista ca acesti oameni sa nu mai fie umiliti.daca tot se da spaga-toata lumea recunoaste-sa fie intr-un cadru transparent,controlabil si impozabil.adica,ptr operatia x tariful de spaga este ....,pacientul merge la casierie,plateste in contul doctorului marin,primeste chitanta/factura cu tva si impozit. ce mare inginerie!
    toata lumea art de castigat:
    -pacientul stie tariful
    -medicul primeste bani albi
    -statul incaseaza impozit
  • -1 (1 vot)    
    Există soluții pentru mărirea salariilor (Duminică, 16 august 2015, 12:28)

    Jan [anonim]

    Se pot mări salariile, de exemplu e suficient să se taie din bugetul pentru autostrăzi. Se cheltuie prea mult și nu se face mai nimic, iar ce se face cu chiu cu vai, e de slabă calitate. Sunt prea multe găuri prin care se sifonează banii noștri și va trebui să le astupăm dacă vrem să avem resurse suficiente pentru noi.
    • 0 (0 voturi)    
      BOR (Duminică, 16 august 2015, 16:39)

      epishebe [utilizator] i-a raspuns lui Jan

      Dar ce-ar fi sa nu se mai finanteze construirea de noi biserici? Sau planuieste BOR o rugaciune si pentru autostrazi, ca cea pentru ploaie a fost un mare succes?
  • 0 (0 voturi)    
    Intre timp, pacientii mor (Luni, 17 august 2015, 11:31)

    Dr. House [anonim]

    Intre timp, de 25 de ani, noi pacientii, atunci cand nu murim prin spitale, suntem aruncati ca o minge intre industria de medicamente, medici si stat, de obicei, cu capul de pereti! Si pana una, alta, cei mai mari dusmani pentru stat si medici, suntem noi, pacientii, altfel medicii, statul si industria farma si-ar fi rezolvat problemele specifice; dar de ce sa se deranjeze, cand pot umili sclavii, luindu-le si banii la plic, conditionand actul medical in cele mai perverse feluri (cati dintr voi n-ati avut rude in spital care au fost trimise acasa dupa diagnosticare, daca n-au avut suma ceruta necesara unei operatii sau interventii? Esti pur si simplu ignorat si poti crapa linistit, n-ai ce face pe mosia sefului de clinica!)
    Si inca ceva! Nenrocitul asta de stat discrimineaza: exista cetateni parlamentari, primari si de consilu judetean, cetateni ministeriabili si de agentii de stat, cetateni pulitisti, militari si din servicii, cetateni pulitici, cetateni hortodoxi cu metzane si sclavi. Cam asa arata
    Romania azi (dupa ultimul sondaj IRES, ceilalti 77% trebuie sa creada fara a cerceta).
    In ce priveste relatia industrie farma prin reprezentantii medicali si medici, aici sunt doua parti, dle Mixich: cea care ofera, si cea care accepta, desi ar putea sa refuze; tentatia unui ban - necinstit - in plus, exista oriunde in lume; ca il accepti sau nu, tine de persoana, nu de sistem; medicii care accepta sunt la fel cu politicenii care accepta).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă