Un stimulent bine-venit pentru sectorul IT

Scutirea de la impozitare a programatorilor a fost extinsa pentru toti angajatii din domeniu, indiferent de specializarea absolvita

de Andreea Mitirita, Irina Nistor     Pwc Romania
Luni, 3 august 2015, 14:57 Actualitate | Opinii

Andreea Mitirita si Irina Nistor
Foto: Hotnews
Scutirea de la plata impozitului pe salarii pentru angajatii care desfasoara activitati prin care sunt create programe pentru calculator reprezinta un stimulent pentru industria IT de mai bine de 10 ani.  In vederea aplicarii scutirii atat angajatorul cat si angajatii trebuie sa indeplineasca anumite conditii. Legislatia prin care sunt reglementate aceste conditii a suferit pe parcursul acestei perioade doua mari modificari:  una in septembrie 2013 (cand Ordinul 539/2013 a abrogat Ordinul 250/2004 - modificare mult disputata de catre mediul de afaceri si autoritatile implicate) si o alta de curand, pe 30 iulie 2015, prin abrogarea Ordinului 539/2013 si intrarea in vigoare a Ordinului  1348/2015 .

Inca de la prima introducere in legislatie in anul 2004, Ordinul 250 prevedea ca  una dintre conditiile principale pentru aplicarea acestei scutiri sa fie aceea ca angajatii eligibili  sa fi absolvit una dintre specializarile cu profil IT prevazute de Ordin dintr-o lista destul de limitata. Mai mult decat atat, pe parcursul anilor, ca urmare a reformelor sistemului de invatamant, Universitatile si-au schimbat denumirile specializarilor astfel incat multe dintre ele nu au mai coincis, desi curricula a ramas aceeasi.

Multe companii din domeniu au avut o abordare conservatoare si au aplicat scutirea doar angajatilor care absolvisera una dintre specializarile din lista. Acest fapt a generat frustrari in randul celorlalti angajati care ocupau  posturi similare si care desfasurau aceleasi activitati ca si cei scutiti. Angajatorii au incercat sa compenseze aceasta discriminare  prin acordarea unor drepturi salariale suplimentare pentru a nu pierde forta de munca atat de necesara intr-o industrie in continua expansiune, cum este sectorul IT.
La dorinta companiilor din industrie, in anul 2013 autoritatile au decis introducerea unui nou Ordin, care a extins si a actualizat lista specializarilor. Acest ordin mult-asteptat a fost bine primit atat de catre angajatori cat si de catre angajati, insa nu a rezolvat in totalitate problema discriminarii intre angajati, legiuitorul netinand cont de calificarile profesionale si experienta angajatilor care nu puteau beneficia de scutire din cauza specializarii absolvite. 

Intrarea in vigoare a Ordinului 1348 ofera solutia acestei probleme prin eliminarea in totalitate a oricaror prevederi referitoare la specializare, angajatorului si angajatilor ramandu-le sa indeplineasca restul criteriilor. De asemenea, prin Ordinul 1348 se recunoaste dreptul cetatenilor statelor Membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatiei Elvetiene de a beneficia de scutire, fapt incert pana la acest moment.
In concluzie, noul Ordin poate fi vazut ca o masura prin care aceasta industrie in continua dezvoltare sa fie mai atractiva pentru forta de munca, avand un impact pozitiv asupra intregii economii.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
55615 vizualizari
  • -10 (12 voturi)    
    asa e (Luni, 3 august 2015, 15:07)

    ion [anonim]

    in general la noi multinationalele fac software pe care il poate face un absolvent de liceu cu putin training, vad ca asta a devenit principalul bazin de angajati. Si atunci e normal sa ceara scutiri pt toti. Sa nu uitam ca principalii beneficiari ai masurii sunt companiile, nu angajatii.
    • +1 (5 voturi)    
      @ion (Luni, 3 august 2015, 15:35)

      John [anonim] i-a raspuns lui ion

      Scutirea se aplica la Salariul Brut, deci beneficiarul principal este angajatul.
      • +4 (4 voturi)    
        Beneficiarul (Luni, 3 august 2015, 17:29)

        close [anonim] i-a raspuns lui John

        Omul beneficiaza ca efect secundar. Companiile tocmai au sarit peste cateva randuri de mariri salariale vanzand omului acest beneficiu ca pe un bonus oferit de companie.

        Practic companiile isi vor usura efortul financiar prin acest beneficiu. Foarte putini oameni vor castiga efectiv ceva ce nu trebuia sa i se ofere oricum. Omenii aia care ucreaza in companii stil "plantatie".
        • +1 (1 vot)    
          Explicatie (Luni, 3 august 2015, 18:20)

          Un angajat care nu are scutire de impozi [anonim] i-a raspuns lui close

          Poate sa-mi spuna cineva daca aceasta masura inseamna cumva o crestere de salariu net pentru cei care deocamdata nu au scutire de impozit?
          La ce se aplica aceasta scutire si cum se calculeaza in cazul angajatului ?
          Daca pleaca de la Salariul brut angajatorul e obligat sa "mareasca " automat salariul net al angajatului ?
          • 0 (0 voturi)    
            raspuns (Marţi, 4 august 2015, 11:47)

            alexa [anonim] i-a raspuns lui Un angajat care nu are scutire de impozi

            in mod normal, tu in contractul de munca ai trecut salariul brut. daca in urma acestei legi te califici pentru deducerea de impozit, asta inseamna ca se modifica felul in care iti sunt platite contributiile catre stat. Prin urmare ar trebui ca cei 16% sa-i priesti tu. Singura modalitate prin care angajatorul poate sa nu-ti dea tie banii astia, e sa-ti modifice salariul brut, ceea ce nu poate face fara acordul tau, decat daca te trece pe alta pozitie decat cea pe care o ocupi acum
      • +2 (4 voturi)    
        care brut? (Luni, 3 august 2015, 19:02)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui John

        daca mergi maine sa te angajezi nu ai brut prestabilit la care se aplica sau nu impozit, tu-ti negociezi netul. Asta face companiile sa-si ajusteze oferta in functie de aceste beneficii oferite de statul roman. Deci, practic, in timp, beneficiul de 16% cred ca se imparte in final intre angajator si angajat.

        Chiar daca sunt beneficiar al acestor masuri, nu le consider corecte fata de celelalte categorii sociale. S-a creat un boom in domeniu, care, cand se va sparge probabil va arunca zeci de mii de oameni in somaj.
        • -2 (4 voturi)    
          hah (Luni, 3 august 2015, 20:09)

          Florin [anonim] i-a raspuns lui gogu

          Inca nu am vazut loc de munca unde se negociaza netul. Lucrez la o astfel de "plantatie" si negocierea salariului s-a facut la brut.
          • 0 (0 voturi)    
            plantatie (Marţi, 4 august 2015, 8:29)

            toxx [utilizator] i-a raspuns lui Florin

            eu am lucrat la o astfel plantatie in telecom, cam una din top 3 in RO, si am negociat fix salariul NET. aici nu esti in tari straine sa ceri 100000 de ron pe an brut. Romanul inca vorbeste cu milioane in loc de ron, iar cu sistemul cretin de taxare, nu stii niciodata ce anume sa aplici la brut ca sa ai net, trebuie sa fii cel putin absolvent de finante-banci sa poti aplica formula aia idioata.
            • 0 (0 voturi)    
              Nu ai nevoie de finante banci (Vineri, 7 august 2015, 12:49)

              manu [anonim] i-a raspuns lui toxx

              Sau sa ai descarcata o aplicatie de calculator salariu. Sau daca nu ai un smartphone cat de cat ok sa intri pe un site sa iti calculezi brutul
        • +2 (4 voturi)    
          Nu e chiar asa (Luni, 3 august 2015, 22:00)

          citizen_of_the_world [utilizator] i-a raspuns lui gogu

          Modificarea salariului nu se poate face unilateral, prin decizia angajatorului. In contractul de munca figureaza salariul brut, nu cel net. Atata timp, cat salariul brut nu se modifica, diferenta se va inregistra integral in salariul net. Oricum, orice angajator care se incadreaza in conditiile impuse de lege, ar trebui sa fie bucuros ca va avea un angajat mai motivat fara niciun cost suplimentar.
    • +2 (2 voturi)    
      nu e chiar asa (Luni, 3 august 2015, 16:39)

      smeuletz [anonim] i-a raspuns lui ion

      Multinationalele reusesc in mod rezonabil de eficient sa imparta sisteme complexe in bucati asa de simple incat pe unele sa poata lucra chiar si absolventi de liceu semi-docti. Angajeaza mii de juniori, si o fac pe salarii bune (chiar prea bune) comparativ cu nivelul de pregatire al liceenilor sau chiar al absolventilor.
      Acest domeniu e o bula de aer (poate singura) pe care o au abolventii nostri. Altfel, nu e asa roz (vezi medicina, constructii, conta, etc).
      Daca nu crezi, hai in orase precum Cluj si vezi cu ce masini ies "liceenii" de la multinationale, si cum umplu cele mai de fitze terase, si cursele Wizz catre toate destinatiile :)
    • +4 (4 voturi)    
      complexitate (Luni, 3 august 2015, 17:36)

      aaragn [utilizator] i-a raspuns lui ion

      De unde stii ca multinationalele fac software de nivel absolvent-de-liceu?
      Eu pot sa iti spun de proiecte extrem de complexe, de mii de zile-om, unde ai nevoie de cunostine de business solide, arhitectura, project management...
      E pacat sa ai idei proconcepute.
  • 0 (4 voturi)    
    O masura buna, (Luni, 3 august 2015, 15:13)

    xrogo [utilizator]

    fara comentarii!!!
  • -2 (6 voturi)    
    E logic si constitutional. Ar trebui si CAS! (Luni, 3 august 2015, 15:44)

    dinica [utilizator]

    Din 2004 si pana acum, fiecare programator a primit cadou echivalentul unei vile.

    Celelalte firme primim plicul negru de la ANAF la cea mai mica intarziere. Ce bine-ar fi fost sa fim si noi scutiti de impozit 11 ani la rand. Era Romania fruntasa in EU pe codul nostru de activitate.

    In concluzie, gunoierul cheltuie 80 de bani pe o paine,iar programatorul 67 de bani.

    Perfect logic si constitutional pentru oamenii de la PWC.
    • 0 (2 voturi)    
      uita-te si la partea cealalta (Marţi, 4 august 2015, 8:07)

      Catelu [anonim] i-a raspuns lui dinica

      Daca programatorul aduce in economie alti bani, prin CAS, CASS, TVA... poate statului ii convine.
      Pretul la paine este acelasi pentru ambii, daca ai dubii incearca sa mergi cu diploma de licenta la magazin si vezi daca face vreo diferenta!
      • 0 (2 voturi)    
        Poate-i convine! (Marţi, 4 august 2015, 15:05)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Catelu

        Dar de ce sa-i convina statului doar de la salariul programatorului! Macelarul este untermensch, banii lui nu sunt buni? CAS, CASS, TVA de la macelar e cah? Dar de la vanzatoare? Sunt cah?
  • +1 (3 voturi)    
    Cum se aplica... (Luni, 3 august 2015, 16:08)

    dana_s [anonim]

    ...aceasta masura in cazul IT-istilor bugetari, care realizeaza propriile aplicatii software necesare institutiilor in care lucreaza, scutindu-le, astfel, de a cheltui banii cu achizitii de pe piata privata ?
    • 0 (4 voturi)    
      Nu se aplica (Luni, 3 august 2015, 21:06)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui dana_s

      IT-stii bugetari sau din orice companie care NU vinde software nu beneficiaza de scutire. Curat constuitutional! Poate se sesizeaza Avocatul Poporului?
    • +4 (4 voturi)    
      Pai (Luni, 3 august 2015, 22:17)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

      E in pericol statul sa inchida sucursala voastra si sa deschida alta in Bulgaria ca e mai ieftin? Daca da, ar trebui sa se aplice.
      Nu prea vad cum sa fi dat vreun director pe la stat cu piciorul sa faca un contract pe banii statului cu niste privati si sa-si ia si el partea.
      Mai degraba nu te mai lauda ca ai salvat banii statului ca poate te aude vreunu si te da afara.
      • 0 (2 voturi)    
        Noi ce vina avem? (Marţi, 4 august 2015, 11:30)

        dinica [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Dar pe noi cand dam faliment, ne scuteste cineva de impozit?
    • +2 (2 voturi)    
      nu se aplica (Luni, 3 august 2015, 22:38)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

      Scutirea de achizitii de software de pe piata privata este de nedorit pentru ca astfel se pierd banii din spagi pe care sefii tai altfel i-ar incasa.
      Acuma serios, ia-ti inima in dinti si pleaca nene din sectorul de stat daca esti programator. Iti spune asta unul care a facut acest lucru acum 20 de ani si de atunci nu s-a mai uitat inapoi. Curaj!
  • +2 (2 voturi)    
    Mai binele e dusmanu binelui... (Luni, 3 august 2015, 17:32)

    68000 [anonim]

    Anu asta s-au facut 15 ani de cand se aplica scutirea.

    A functionat bine si posibilitatile de evaziune erau practic 0. Era putin probabil ca un absolvent din lista agreata sa nu fie chiar programator sau pe unul din joburile din lista.

    Acum insa, daca se indeplinesc celelate conditii, care tin de firma, oricine va putea sa fie mutat pe una din pozitii si gata scutirea. :)

    De ex, o firma a facturat software de 1 mil USD pe 2015.
    La anu va putea sa aplice scutirea pentru 100 de angajati! Cool!

    Cei mai fericiti o sa fie cei din web development. N-o sa mai fie in firma decat programatori, analisti, etc. Care-i problema? :)

    Sau la un call center. Ce mare smekerie sa faca/umfle niste facturi de software cu firma mama si sa inceapa sa aplica en gros scutirea? Macar la sefi si sefuleti.

    Asa s-a ajuns la aberatii si cu PFAul. A pornit asa, timid ca o chestie gasita de baieti destepti mai freelanceri, Si s-a ajuns la aberatii institutionalizate gen firme care au sute de angajati cu PFA si firme specializate care se ocupa de ele.

    In fine, m-as bucura sa mearga, da parca vad ca peste un 1 an o sa avem cel putin dublu numaru de beneficiari.

    Vine ANAFU la 3-4 firme, iese prejudiciu de milioane cu evaziune, scandal, ghitza etc.
  • -3 (9 voturi)    
    Nu este cinstit!! (Luni, 3 august 2015, 19:01)

    Stef_and [utilizator]

    Orice ajutor de stat trebuie taiat. Eu ca platitor de impozite nu sunt de acord cu acest ajutor!
    Cei care au lefurile cele mai mari - mai primesc si ajutor!
    Medicii pleaca din tara caci au salarii mici- si noi dam ajutor de stat angajatilor din firmele particulare!
    Unde este aici echitatea? Si echilibrul in decizii!
    Sa analizeze bine legiutorul care este nivelul mediu de salarizare din domeniul IT si din alte domenii!
  • +2 (4 voturi)    
    toti? cum toti? (Marţi, 4 august 2015, 2:05)

    doejohn [utilizator]

    Dar cadrele didactice care predau la facultatile de profil? Un sef de lucrari la automatizari si calculatoare ia 1800 de lei cu 10 ani vechi si doctorat iar studentul lui 4500 si inca nici nu a terminat facultatea. Evident seful de lucrari trebuia sa mai faca ceva pe langa ca sa traiasca, dar nu ar trebui incurajat (sau fortat) sa faca asta.
  • +1 (1 vot)    
    Parere...? (Marţi, 4 august 2015, 8:47)

    Popescu [anonim]

    Angajatii cu studii economice (fara studii in IT) care lucreaza pe partea de analiza economica a softurilor contabile pot fi inclusi in acest program?
  • 0 (2 voturi)    
    Un fel de boieri-cersetori. (Marţi, 4 august 2015, 8:49)

    dinica [anonim]

    Inteleg ca programatorii sunt un fel de boieri care stau in pridvor si asteapta sa manance pomana daruita de sarmanii care ies de la slujba din biserica.

    Foarte onorant!
    Cam 50.000 de euro s-au acordat pana acum din bugetul de stat, deci de la amarati, pentru fiecare programator.

    Zic unii ca ar fi 60000 de softisti. Cum naiba cand in 2015, Automatica a avut pe de-antregul 500 de absolventi? Hai, in total 2000 pe tara. Inseamna ca de treizeci de ani n-a mai murit niciunul, sau iesit la pensie? Tare mi-e ca multi sunt impostori sau niste amatori in profesie.

    Dar nu asta are importanta, ci ca sunt niste profitori, care se mai dau si rotunzi. Ei, in veriga unui produs sunt ultimii, si nu fac decat sa automatizeze instructiunile celorlati. De exemplu la un robot chirurgical originea este medicul, apoi inginerul tehnolog de materiale, al doilea inginerul mecanic, al treilea inginerul automatist, al patrulea inginerul electronist si al cincilea inginerul software.
    Sa fiu inteles, fara el nu se poate, dar nu e miezul de la covrig.

    Daca banul conteaza asa mult, incat trebuie sa discriminam populatia dupa profesie, poate ar fi bine sa dam o lege care sa legalizeze drogurile.
    A, a fost cu etnobotanicele? In ce tara traim! In ce tara din EU mai sunt scutiti softistii de impozit?
    • 0 (2 voturi)    
      Programatorul da, doar ca mai putin (Marţi, 4 august 2015, 15:39)

      NAZ01101011 [anonim] i-a raspuns lui dinica

      Frate Dinica, nu da statul nimic pentru niciun programator, doar ca programatorul da mai putin la stat.
      Pe de alta parte, vad ca ai o impresie foarte proasta despre munca pe care o face un programator. Ce-i drept, tipic romanesc... te "joci" putin la calculator si pac programul!
      E fain sa vezi ce se invrajbeste lumea cand unii o duc putin mai bine. De parca ar lua din paine voastra.
      Pensia si sanatatea platita de programator din salariul lui peste medie (ca nu toti fac mii de euro pe luna) nu e buna? Nu se pune?
      Din pacate cam asta e parerea majoritatii romanilor de peste 40 de ani care sunt foarte indignati ca un "copil" de 28 de ani castiga mai bine decat el dupa 30 de ani de munca. Nu conteaza ca "copilul" ala isi munceste creierul mai mult decat alte categorii de angajati. Important e ca e "copil", ca "se joaca la calculator" si ca e platit mai bine decat tine...
      • 0 (2 voturi)    
        Sa va fie de bine. (Marţi, 4 august 2015, 16:53)

        dinica [utilizator] i-a raspuns lui NAZ01101011

        Pai de ce nu renuntati la amaratii aia de 16%, ca sa ne dati o lectie civica? Nu s-a luat nimeni de faptul ca aveti salarii mari si ca nu le meritati.
        Sunt oameni care cxastiga la fel de mult ca un programator dar isi platesc impozitele.
        Ma intreb cum se simte un tanar puternic si destept cand stie ca e favorizat fata de un mos cu conceptii invechite? Mai ales cand stie ca si mosul aduce la fel ca si el la buget?
        Sa fim intelesi, nimeni nu numara banii pentru sanatate si pensie. Este o chestiune asumata sine qua non si o obligatie sociala de care nu discutam.
        Faptul ca dai mai mult CAS inseamna ca esti mai norocos. Nu are de-a face cu impozitul. Pensiile se duc la bugetul de asigurari sociale, iar CAS la bugetul sanatatii. Din 16% se fac drumuri, invatamant gratuit, armata, se platesc functionarii.
        Daca voi va simtiti bine cu niste bani nemeritati in buzunar, sa va fie de bine.
  • -1 (1 vot)    
    Ce scutire e asta? (Marţi, 4 august 2015, 9:43)

    RedGuard [utilizator]

    Nu am înțeles niciodată care e faza cu scutirea asta.

    Am terminat informatica și încă din timpul facultății am lucrat. Foarte puțin am interacționat cu firma din România căci am lucrat direct cu omul care avea nevoie de dezvoltare software.

    De atunci am făcut „freelancing”, adică lucrez cu aceeași oameni din străinătate de vreo 10 ani și sunt plătit direct de ei.

    Anul trecut am vrut să văd ce oferă piața locală și am fost la mai multe interviuri. Pe lângă faptul că majoritatea firmelor implicau hale imense de „programatori” și pierdut cel puțin 10 - 12 ore pe zi să ajungi/lucrezi/mânânci și apoi să mai dai și pe acasă, nivelul salarial este scăzut.

    Și acum mai sunt contactat pe LinkedIn să discutăm „despre următoarea poziție din cariera mea”. Și când le spun cât câștig acum și ce înseamnă „următoarea poziție”, cred că își fac cruce răspunzându-mi că e într-adevăr imposibil pentru ei. Sau nu mai îmi răspund deloc.
  • -1 (1 vot)    
    Contribuabili indignat!!! (Marţi, 4 august 2015, 12:10)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Deci eu platesc taxe de-mi sar capacele si ma calca 4 controale abuzive pe zi facute ca pe timpul lui Ceausescu, de ce? Ca sa primeasca scutiri de impozite multinationalele si cei care deja au venit mult mai mare decat media! De ce este corect? Ca asa "se vrea" pe HN!
    Inca o confirmare a unei tari incorecte fata de cetateni si mai ales fata de cei care o sustin! Toti suntem egali, cu exceptia .... Aveti dreptul la libera initiativa cu exceptia ... Veti primi pensii dupa cum contribuiti cu exceptia militienilor, cu exceptia parlamentarilor, cu exceptia ... care nu trebuie sa plateasca.
    Dar in rest, suntem egali! Doar ca militienii, parlamentarii si programatorii sunt mai egali decat noi!
    • 0 (2 voturi)    
      La fel de indignat (Marţi, 4 august 2015, 15:46)

      NAZ01101011 [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      La fel de indignat sunt si eu de atitudinea ta. Masura asta ajuta angajatul, nu angajatorul, deci nu multinationala. Asta inseamna ca un frate roman, de-al tau, o duce mai bine. Inseamna ca intoarce putin mai multi bani in economie, ceea ce, pe termen lung, ajuta pe toata lumea.
      Sau putem merge pe principiul foarte romanesc "sa moara capra vecinului".
      De ce? Pai hai sa vedem... firmele de software (straine sau romanesti) contribuie masiv la economia tarii. In domeniul asta exista loc de crestere si exista si posibilitatea. Atunci de ce sa nu creasca?
      Nu-i ca si cum scutirea asta este in detrimentul altor categorii!
      Oricum, am inteles mesajul, programatorii nu sunt cetateni. Ce tare ar fii (sau nu) sa plece toti din tara, sa nu mai lucreze nimeni in IT, sa nu mai cotizele la pensiile si sanatate si atunci o sa ii vreti inapoi!
      • -1 (1 vot)    
        Nu prea ai de ce! (Marţi, 4 august 2015, 20:42)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui NAZ01101011

        1. Nu plateste nici angajatorul impozitul.
        2. Asa ar contribui orice tip de firma pentru care Romania ar deveni paradis fiscal!
        3. Scutirea ESTE in detrimentul altor categorii! Si IT-istul merge pe strazi, si lui i se face curat in fata blocului si el beneficiaza de taxele platite de noi! Sa plateasca si el! Este incorect ca unii sa fie mai egal decat altii!
        4. Despre "o sa-i vrei inapoi" puneti-le aceleasi taxe ca si tuturor, cui nu-i convine sa plece! Din cate stiu si medicii pleaca dar n-am auzit pe HN cineva care propune sa-i scuteasca de taxe. La fel sa fie si cu IT-istii!
        5 Sa-i scuteasca ca e "loc de crestere"? Prietene, Romania e la pamant, este loc de crestere peste tot, in toate domeniile! Hai sa nu mai platim nimic!
        • +1 (1 vot)    
          ? (Marţi, 4 august 2015, 22:35)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          Ai macar idee de conditiile de acordare a scutirii de impozit? In primul rand compania trebuie sa aiba declarat un profit de X ron pentru fiecare angajat, profit care astfel fiind declarat in romania este impozitat in romania.

          Domeniul IT este unul care nu are nevoie de multa infrastructura, daca ai internet si oameni e aproape suficient sa dezvolti un business destul de mare.

          Scutirea din domeniu IT a fost una din putinele idei foarte bune ale statului. Datorita acestei scutirii domeniu sa dezvoltat foarte mult si au pastrat oameni din domeniu in tara. IT a adus crestere economica in tara. Practic daca nu se facea scutirea de impozit eu cred ca venituriile ar fi fost mai mici. Si nu stiju cate domeni puteau aduce o crestere similara prin proceduri similare: comertul nu se pune problema, industria ar prefera autostrazi decat scutizi la salarii .. Energia verde a beneficiat de altfel de avantaje o perioda si de asemenea s-a dezvoltat foarte puternic in acea perioada

          Bine ar fi sa se gaseasca si alte domeni cu rata de profitabilitate mare care realistic au si conditiile sa se dezvolte si sa se aplice masuri similare.

          Comparatia medic it mi se pare de prost gust si doar o incercare de asmutire a unei parti a societatii spre alta. Daca 4educere din it defapt dezvolta economia si aduce mai multi bani in cazul medicilor ealta discutie.

          In medicina majoritatea salarilor sunt platite de stat, avantajul unor reduceri de impozite mi se pare nesemnificativ, fiind de fapt echivalente cu cresterea salarilor, eu sunt de acord cu asta dar se poate face asta fara cresteri de taxe, ar fi toata lumea de acord? (Bine s ar putea si daca s ar fura mai putin ... Dar e alta poveste)
  • 0 (0 voturi)    
    Nu toti angajatii beneficiaza (Marţi, 4 august 2015, 15:27)

    NAZ01101011 [anonim]

    Scutirea nu se aplica decat tot absolventilor de calculatoare, doar ca au adaugat 8 noi incardrari. O gramada de alti angajati tot nu beneficiaza. De exemplu Software Tester sau Technical Writer nu beneficiaza de scutirea de impozit, desi lucreaza in acelasi domeniu, si pot fii chiar si absolventi de calculatoare. Eu sugerez sa editati stirea pentru a reflecta mai bine realitatea, pentru ca induce in eroare modul in care este formulata momentan...
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Marţi, 11 august 2015, 18:45)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui NAZ01101011

      Nu sunt de acord ca Tester-ii nu sunt scutiti. Incadrarea de programator ii cuprinde si pe acestia - citeste anexa http://itva.ro/documents/OMFP835per2015.pdf
      scrie inclusiv testarea.

      Eu cred ca sunt si firme care nu vor sa declare atata venit si baga minciuni la angajati ca sa nu ii scuteasca. Cunosc multi testeri care beneficiaza de scutire.
  • 0 (0 voturi)    
    Scutire impozit 16 % (Miercuri, 5 august 2015, 9:03)

    VA [anonim]

    Stiti cumva de cand se aplica aceasta lege? Adica cand o sa beneficiem de ea.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi