Astia nu ne lasa se ne dezvoltam. Conspiratia strainilor loveste din nou 

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 20 iulie 2015, 19:52 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Respingerea Codului Fiscal dezgroapa retorica insidioasa de tip conspirationist si anti-european, ultimul lucru de care Romania are astazi nevoie. Premierul Ponta si ministrii sai acuza Bruxelles-ul sau "marile puteri" ca nu lasa Romania sa se dezvolte in cel mai fast moment al sau de dupa 89, impunandu-i conditii economice mai severe decat s-ar justifica. Aceasta teorie, predicata public sau in discutii particulare, mascheaza in realitate incapacitatea Guvernului de a convinge ca poate adopta toate masurile de relaxare fiscala in paralel cu noua lege a salarizarii, care prevede o majorare in medie cu 71% a lefurilor, avand surse din care sa umple un gol bugetar de cateva miliarde bune.
De pilda, intrebat fiind de unde iau bani pentru a acoperi golul de 14 miliarde, cat costa doar majorarea salariilor, un alt oficial al Guvernului a raspuns: "Acum facem calculele". Or, daca asta le-au spus si oficialilor europeni, nu e de mirare ca au primit doar indemnuri la prudenta. Guvernul Ponta se bazeaza pe un singur fapt cat de cat masurabil: o mai buna colectare a taxelor, dar asta nu acopera gaura uriasa la buget data de Codul Fiscal la pachet cu noua lege a salarizarii.

In rest, Guvernul vinde blana ursului din padure: crestere economica de 4%  anul viitor, taierea risipei din cheltuirea banilor publici prin infiintarea unui asa numit "Spendig Review" care sa centralizeze achizitiile la nivel central. Nu lipsesc din inventarul banilor virtuali care se vor pravali peste noi eternele investitii straine plus o noua promisiune seducatoare: Romania va deveni in curand un paradis fiscal cum n-a vazut Europa pentru oricine va face investitii noi si va crea locuri de munca.

Guvernul Ponta conteaza puternic insa pe depasirea asumata a tinelor de deficit, adica pe marirea gradului de indatorare. Pentru acuratete, Guvernul Ponta pretinde ca nu are nevoie de imprumuturi deoarece se bazeaza pe cateva miliarde puse deoparte, un buffer la care va apela daca e cazul, fara costuri suplimentare.

Aceasta este o alta idee periculoasa, deja foarte prezenta in discursul oficialilor romani: acum se pot incalca reguli, se pot depasi deficitele convenite prin pactul de guvernanta fiscala deoarece Comisia Europeana este "prinsa cu chilotii in vine" dupa criza greceasca. Altfel spus, acum a venit momentul sa intindem coarda si se pot fenta reguli. Comisia nu va risca noi scandaluri, iar principiile austeritatii au devenit oricum nepopulare.

Acesta se cheama oportunism economic, mentalitate de aventurieri, de jucatori la ruleta care ne amaneteaza azi viitorul, nu de responsabili care decid soarta tarii. Comportandu-se astfel, Romania isi pierde bruma de credibilitate si respect castigate in momente grele, cand si-a asumat respectarea unor deficite mici tocmai pentru a se proteja de riscul unor derapaje in ani electorali. Cunoscandu-ne politicienii, stiam ca totii ca va veni ziua cand vor incerca din nou sa mituiasca alegatorii cu bani de la buget, scazand taxe mult peste limita prudentei sau majorand salarii mult peste cat poate suporta bugetul. Pactul de guvernanta fiscala semnat in 2010 si votat in Parlament s-a vrut o lesa pusa populismului.

Guvernul Ponta isi asuma deschis ca va face toate acestea incalcand legi votate in Parlamentul Romaniei sau angajamente luate la Bruxelles. O face cu cinism maxim, in numele unui pragmatism si cu o batosenie nationalista cam gaunoasa. Guvernul Ponta le rade in nas finantistilor UE, FMI, BNR sau altora care incearca sa  tina in frau dezmatul pe bani publici, stiind ca nu prea au cum sa-i opreasca, ca nu exista parghii si sanctiuni eficiente. Sedusi de fanfaronadele lui Tsipras, nu s-au uitat probabil la deznodamantul crizei grecesti.

Un oficial roman a raspuns senin, cand i s-a atras atentia ca Romania risca declansarea de infringement (actionarea in justitie a statului roman la Curtea de Justitie a Uniunii Europene), plasand urmatoarea replica: Asa, si? Chiar asa, cum poate fi cumintit un guvern care brusc o ia razna si dezvolta o retorica anti-europeana, gen "astia nu ne lasa sa ne dezvoltam"?

Cea mai sinistra perspectiva este nu atat caracterul populist al masurilor popuse, cat demonizarea Europei, a Occidentului, acuzat ca-i rapeste unei tari amarate ca Romania dreptul la dezvoltare in timp ce tarilor mari li se aplica alte standarde. Or, Romania isi omoara singura sansa la dezolvatare aruncand putinii bani stransi la buget in mariri de salarii si taieri de taxe mult peste cat poate suporta bugetul, fara minime calcule prealabile, fara argumente convingatoare ca factura distractiei poate fi platita fara a sacrifica viitorul tarii.

Retorica nationalismului economic prost inteles (exista un tip de nationalism economic acceptabil, tradus in special prin politici fiscale coerente si stimulative pentru capitalul autohton) se suprapune de aceasta data in mod nefericit pe convingerea lui Victor Ponta ca "l-au facut americanii". Premierul incearca sa-si convinga colegii de partid, la fel ca Dragnea dupa pierderea alegerilor, ca totul i se trage de la americani. Adica, tot strainii i-au curmat si lui avantul de stea in plina ascensiune politica.

Potrivit unor surse diplomatice, Victor Ponta ar fi intrerupt in cvasi-totalitate comunicarea cu partenerii americani pe durata fugii sale in Turcia. Apoi, in discutiile de la partid se prezinta pe cat posibil victima  unei conspiratii externe impotriva sa. Ceea ce nu-l opreste sa plece din nou in vacanta peste Ocean sau poate cu atat mai mult cauta acum sa refaca relatia cu Washington-ul printr-un lobby la ei acasa.

In tot cazul, unele capete din Guvern si PSD recurg iarasi la "teoria strainului", tapul ispasitor ideal pentru esecurile interne. Vinovati de anchetarea lui Ponta sunt americanii, nu denuntatorii din dosarul Sova care l-au turnat fara ezitare pentru a se salva pe ei. De vina pentru respingerea Codului Fiscal nu sunt ministrii cabinetului Ponta, incapabili sa convinga cu argumente solide ca pot sustine reduceri masive de taxe si cresteri salariale spectaculoase, ci europenii care ne rapesc dreptul la dezvoltare.

Acest discurs a tinut pentru o vreme in Grecia. Insa romanii se uita azi la greci si nu cred ca vor sa calce pe urmele lor.


Citeste mai multe despre   









23014 vizualizari
  • -26 (54 voturi)    
    Ce economie (Luni, 20 iulie 2015, 20:03)

    Niagara Falls [anonim]

    Ce economie sa fie in tara aia cand majoritatea populatiei este fara ocupatie sau muncesc prin fabrici fara prea multi bani ca nu au fost in stare sa invete si sa-si faca un viitor.

    Mie nici pana in ziua de azi nu imi vine sa cred cum a ajuns Iohannis presedinte in tara. Voi astia din tara il meritati pe Ponta.
    • +17 (27 voturi)    
      Ce ne doresti tu noua (Luni, 20 iulie 2015, 20:44)

      damboviteanu [anonim] i-a raspuns lui Niagara Falls

      ar trebui sa ti se intample tie
      • -18 (26 voturi)    
        "Conspiratia strainilor loveste din nou"!?! (Marţi, 21 iulie 2015, 5:29)

        Argon [utilizator] i-a raspuns lui damboviteanu

        Chiar articolul: "Astia nu ne lasa se ne dezvoltam. Conspiratia strainilor loveste din nou" reprezinta opera unui jurnalist care nu este etnic roman ceea ce întărește și mai mult sentimentul oamenilor ca exista într-adevăr o conspirație a străinilor împotriva României.
        • +17 (19 voturi)    
          ne e nicio conspiratie (Marţi, 21 iulie 2015, 9:33)

          t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui Argon

          E doar incercarea disperata a unui partid penal de a se pozitiona cat mai bine in perspectiva viitoarelor alegeri.
          Unele masuri sunt probabil intentionat luate stiind ca alegerile urmatoare sunt pierdute pentru ei. Vor sa pluseze mult peste posibilitati, pentru a forta viitorul guvern sa faca ajustari nepopulare, cum a patit Boc. Si cu nemultumirea populatiei, apare si motiunea de cenzura, traseiistii si un nou guvern. Am mai vazut scenariul.
      • +8 (8 voturi)    
        nu va doreste (Marţi, 21 iulie 2015, 7:50)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui damboviteanu

        va spune adevarul, caci asa este. cine i'a creat majoritatea lui dottore, il merita. iar ceilalti, care nu au votat usl'amul, sau n'au votat deloc, il merita si ei, din solidaritate ...sociala. :)

        cat despre economie, conceptul guvernelor dr. tonta a foet, este si va fi: noi nu ne vindem tzara, o dam pe spaga si comisioane. doctrina bonbon, duce de cornu.
        iar, in integrare in econmia ue, conceptul este: voi dati banu' ca stim noi ce facem cu el. restu' nu e treaba nimanui, noi suntem mandrii ca si (!) rrromani !

        cu urari tovarasesti...
    • +19 (29 voturi)    
      Hmm (Luni, 20 iulie 2015, 21:59)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Niagara Falls

      Nu stiu la cine te referi cind zici "voi astia din tara"

      Poti fi sigur ca 99% din cei care iti citesc rahatul de comentariu nu au votat cu Ponta si au un job decent, asa ca nu stiu cu cine vorbesti

      Vorbesti singur, s-a stricat "clima bizonica din a sez" ?
      • +3 (3 voturi)    
        basescu e de vina ! :) (Marţi, 21 iulie 2015, 7:58)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

        el l'a numit prim ministru ! :))

        kaizer klauz e cu noi, da'n dottore cu ..noroi !
        si cam atata, adica, stop si de la capat. maine.

        despre politica din tzarisoara, fiecare cu parerea lui.... si cu dreptul la vot !
    • +22 (24 voturi)    
      Nu-l merita nimeni pe Ponta (Luni, 20 iulie 2015, 22:13)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui Niagara Falls

      Nu ma pot decide ce e mai rau:

      1) Sa traiesti intr-o tiranie, fara niciun fel de asteptari - gen Rusia, China, Coreea de Nord etc.

      2) Sa traiesti intr-o tara bine pozitionata strategic, cu un potential imens, administrata prost in mod intentionat, de o mana de hoti.
      • +4 (8 voturi)    
        bine pus problema (Marţi, 21 iulie 2015, 3:00)

        dc [anonim] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

        pozitionarea strategica e un avantaj daca esti tare.
        daca esti moale inseamna ca esti la intersectie si te buzunaresc, violeaza si te cocoseaza toti.

        f bine pusa problema.

        deci ori ne intarim si fiecare baba ajunge sa mulga vaca cu casca militara pe cap... ori vom sta capra.

        deocamdata stim cum e... se vede cu ochisorii liberi.
      • 0 (0 voturi)    
        3 (Miercuri, 22 iulie 2015, 10:34)

        Qu [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

        In alta parte.
    • -7 (23 voturi)    
      renegat (Luni, 20 iulie 2015, 23:02)

      verdeata [anonim] i-a raspuns lui Niagara Falls

      nu inteleg de ce renegatii de tara tin sa scuipe atunci cand se uita la locul de unde au plecat. Astfel se vede caracterul lor in toata profunzimea lui hidoasa.
      Da, suntem in situatia asta de plans si din cauza ca cei cu ceva scoala (facuta in tara noastra amarata pe cheltuiala poporului asta amarat) au plecat si in loc sa faca ceva pentru tara lor, asa cum ar face oamenii normali, scuipa si jignesc. Mizerie morala!
      Da, si pentru ca oamenii cu carte au plecat, era cat pe-aci sa fie ales Ponta.
      • +6 (6 voturi)    
        hmm, (Marţi, 21 iulie 2015, 6:04)

        io [anonim] i-a raspuns lui verdeata

        1. exista o doza de adevar in ce spui, dar e mica
        2. ca sa asiguri securitatea Romaniei nu ai nevoie de intelectuali ci de ofiteri !
        3. si nu ai nevoie de 100 000 de soldati... ci doar de vreo 30,000 excelent antrenati si cu scule potrivite... de gen avioane, elicoptere, tancuri si alte sisteme de suport si aparare

        nota: noua ne lipseste identitatea, o fi adevarat. e ca la italieni... au creat si ei Italia cam deodata cu noi, dar ca si noi au uitat sa il creeze pe italian.

        si de nu am avea atatia tradatori (aci ai multa dreptate) si scursuri morale ... da, ar fi mai usor de realizat ORICE.
        • 0 (2 voturi)    
          si tu ai dreptate, (Marţi, 21 iulie 2015, 8:25)

          un rezervist [anonim] i-a raspuns lui io

          dar mai putina ca cea a antecesorului tau:
          1. oriunde in lume ti se va spune ca oameni putin, cu tehnica avansata, pot produce perturbari, dar nu cuceriri, si nici aparari eficace. Un fel de fum urat mirositor, dar temporar, si fara efecte semnificative;
          2. linia frontului nu este unde bombardeaza artileria sau aviatia, ci unde calca cu bocancu', infanteria. In rest se numesc lupte de guerilla .
          3. identitatea nationala, este o caracteristica ce se pierde, si, pe cale de consecinta, care se si pierde. Ex.:romanii, grecii (antici, nu postbizantini), englezii elisabetani, prusacii lui Frederick (ce a mai ramas in urma Razb de 7 ani), olandezii Provinciilor Unite, ... etc.
          Evreii, in schimb au o constanta de cca. 5000 ani, fara sa ocupe locul I vreodata .Daca stau bine si ma gandesc, nici stat nu au avut pana in anii 50', iar tara, au avut cu intreruperi . Si totusi .. .
          • +1 (1 vot)    
            probabil... dar: (Marţi, 21 iulie 2015, 15:45)

            io [anonim] i-a raspuns lui un rezervist

            http://www.globalfirepower.com/aircraft-helicopters-attack.asp

            http://www.globalfirepower.com/aircraft-total-fighters.asp

            http://www.globalfirepower.com/navy-submarines.asp

            mai multe aci:
            http://www.globalfirepower.com/manpower-fit-for-military-service.asp
    • 0 (0 voturi)    
      da da (Marţi, 21 iulie 2015, 12:00)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Niagara Falls

      Tu te-ai realizat in Canada ca administrator de bloc, nu ca noi “astia din tara”. Ia spune, in afara de Niagara falls, pe care mi-au aratat-o prietenii mei emigranti in poze de m-am saturat de ea, ti-ai mai permis sa mergi undeva in concediu? :)
      • 0 (0 voturi)    
        trezirea ! (Marţi, 21 iulie 2015, 15:58)

        mda [anonim] i-a raspuns lui mihai

        omul va zice ca ceva e gresit in metodele noastre/voastre de gandire si abordare economica si politica si sociala.

        nu o face pe desteptul degeaba. un administrator de bloc nu gandeste la nivelul asta...

        nici nu va raspunde.

        ce nu va e clar ?
  • -14 (24 voturi)    
    ok (Luni, 20 iulie 2015, 20:09)

    Xorciser [utilizator]

    Si atunci intrebarea e: de ce a promulgat legea salarizarii si nu Codul Fiscal?
    • +15 (25 voturi)    
      legea salarizarii (Luni, 20 iulie 2015, 20:25)

      chiuariu [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      inca nu exista. psd-ul o programeaza pentru la toamna.
      • -13 (23 voturi)    
        ... (Luni, 20 iulie 2015, 21:47)

        Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui chiuariu

        Exact in asta consta propaganda tapalagista. Execrabil. Respingem Codul fiscal pentru ca s-ar putea sa se puna pe tapet si cresterea salariilor. Dar daca nu se pune, sau nu sunt bani pentru ea, atunci de ce se respinge Codul? Pai..., din aceleasi motive pentru care s-a respins si Codul silvic. Pentru papagal primeaza interesul strain.
    • +16 (20 voturi)    
      Cit de limitat intelectual poti fi!!! (Luni, 20 iulie 2015, 22:28)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Aia cu legea salarizarii a fost mde fapt ordonanta de urgenta a guvernului. Johannis, chiar sa vrea, tot n-ar fi putut face nimic inci intr-un sens nici in altul.
      Da se pare ca publicul uslamist inghite toate laturle pe care i le arunca antenele. Mare noroc ai ca prostia nu doare!!!
      • -12 (16 voturi)    
        hehe (Marţi, 21 iulie 2015, 0:15)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Niște oameni răi de la guvern i-au mărit salariul lui Iohannis. Apoi alți oameni răi (câtă perfidie!) au venit și i-au renovat vila pe milioane de euro. Deși președintele s-a opus din răsputeri, n-a mai avut ce face. Era prea târziu.
        • -2 (2 voturi)    
          bre Mazeto (Marţi, 21 iulie 2015, 11:22)

          Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          vila Lac3 a fost renovata de Ponta din cauza lu' Basescu, bre.
          pentru ca acolo a locuit si Basu, bre, si drept urmare, revopsirea ei inseamna inlaturarea, bre, a ultimei ramasite de urma sau miros basist.
          uite asa invinse Ponta regimul basist. bre.
        • 0 (0 voturi)    
          Mai postacescu (Sâmbătă, 25 iulie 2015, 15:26)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          marirea aia de salarii era pt 48 de deminitari, inclusiv stapinii tai de la guvern. Iar ordonanta de urgentaa dat-o guvernul, nu presedintele. Asha ca mai degraba l-as suspecta pe Ponta de conflict de interese aici, decit pe Johannis. Da' propaganda bolsevica ii da tot inainte cu salariul lui Johannis.
          Da' n--avem ce face... Atit timp cit avem concetateni atit de limitati intelectual incit sa creada timpeniile astea, ne meritam soarta.
      • 0 (0 voturi)    
        hm (Marţi, 21 iulie 2015, 12:19)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Oricat as incerca nu vad logica prin care Codul Fiscal e refuzat la promulgare pentru ca exista pe teava o lege a salarizarii (lege, nu ordonanta) care nu are fundamentate sursele de venit pentru a fi bugetata. [scuze, am crezut ca e deja promulgata legea].

        Vad ca aceeasi logica sucita apare si in articol:

        "Aceasta teorie, predicata public sau in discutii particulare, mascheaza in realitate incapacitatea Guvernului de a convinge ca poate adopta toate masurile de relaxare fiscala in paralel cu noua lege a salarizarii, care prevede o majorare in medie cu 71% a lefurilor, avand surse din care sa umple un gol bugetar de cateva miliarde bune."

        Daca Ponta vine cu o lege a salarizarii nesustenabila, atunci trebuie trantit guvernul. Abia atunci merita trantit.

        PS: chiar l-am votat pe Johannis, am stat la coada ore in sir. Dar sincer nu inteleg logica a ceea ce face acum, probabil mascheaza fie dorinta de a-l da jos pe Ponta cu orice pret - fie mai rau este o corelatie decizionala intre el si Ponta- si contra noastra- si toata mascarada asta e un circ bine regizat. Oricum teoria asta conspirativa e mai probabila decat conspiratiile externe.
        • 0 (0 voturi)    
          Incurci notiunile (Sâmbătă, 25 iulie 2015, 15:32)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

          Johaniis n-a blocat nimic de la promulgare. Tot ce a facut a fost sa retrimita legea in parlament pentru revizuire, pentru ca nu pare sa fie funcdamentat cum se finanteaza deficitul astfel obtinut.
          Daca pparlamentul vrea s-o revoteze, se aduna miine in sesiune extraordinara si poimiine a din nou la promulgare, iar Johannis n-are ce face decit s-o promulge (a doua oara n-are dreptul s-o retrimita in parlament).

          Da' Ponta nu vrea sa aplice codul fiscal, Ponta vrea doar sa se plinga pe la antene de cum nu-l lasa Johannis sa scada tva-ul.

          Cit despre logica din spatele nepromulgarii, e simpla, Ce a propus acu Ponta e similar cu cresterea salariilor profesorilor cu 50%. Base atunci a gresit si a promulgat-o, Johannis a discutat cu BNR, a inteles ca e dezmats dicolo de limitele acceptabile pentru macrostabilitate, si a retrimis-o in parlament. Un mod foarte decent de a reactiona.
  • -27 (47 voturi)    
    apăi (Luni, 20 iulie 2015, 20:20)

    Mazeta [utilizator]

    Eu sper din toată inima că dl. Iohannis a fost cedat unor presiuni externe (PPE & co). Altfel, ar însemna că în fruntea țării avem un președinte cu grave probleme de orientare politică, morală și psihică:

    „În planul politicilor de relaxare fiscală și în perspectiva apropiată a guvernării dreptei românești, pentru mine, reprezintă o prioritate absolută revenirea TVA la 19%”.
    • +23 (25 voturi)    
      Hahahahahahahahaha (Luni, 20 iulie 2015, 22:18)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      "un președinte cu grave probleme de orientare politică, morală și psihică"

      Tu spui asta avandu-l presedinte pe Putin.

      Poate nu intelegi ce-i aia ironie.
    • +10 (10 voturi)    
      Sofisme, Mazeto! (Luni, 20 iulie 2015, 23:40)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      „...o prioritate absolută revenirea TVA la 19%”. Da, chiar așa zicea domnul Iohannis, dar asta nu înseamnă că e musai să promulge orice document, în orice formă îi cade sub ochi. Și de când nu are voie președintele să trimită un document la reexaminare? Dacă n-ai citi (și cita) numai ce-ți convine, ai observa că cererea de reexaminare e cât se poate de clar motivată: „Considerăm că noul Cod fiscal poate fi pus în aplicare numai după o riguroasă şi temeinică analiză a implicaţiilor întregului set de măsuri fiscale şi bugetare asupra construcţiei bugetului general consolidat, atât pentru anul 2016, cât şi pentru anii următori şi numai cu respectarea obligaţiilor asumate de România şi a legislaţiei interne referitoare la disciplina financiar-bugetară”.
      O invitație la analiză, la prudență, așadar. Care nu e incompatibilă cu dezideratul relaxării fiscale.
    • +13 (15 voturi)    
      apăi (Luni, 20 iulie 2015, 23:54)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      că domnu' Iohannis n-o zâs că să nu să reduce teveaul cela, o-ntrăbată doară ce să taie în compensație. Iară Pontanocchio minteni o zâs că tră să calculeze iară, că o tăt încercată șî-i dete cu vârgulă. No, bine-i?
      • +1 (1 vot)    
        fain (Marţi, 21 iulie 2015, 13:33)

        ovid_d [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

        scuze, ti-am dat din greseala un minus. dar super tare comentariul :)
    • +3 (3 voturi)    
      Tu esti, ponta? (Marţi, 21 iulie 2015, 4:32)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Inca n-a trecut efectul anesteziei sau ti-au dat turcaletii ceva "bun" in caz ca te doare peciorul?
  • -10 (30 voturi)    
    Alegerea este clară pentru români. (Luni, 20 iulie 2015, 20:32)

    Con_stan_tin [utilizator]

    Vor alege să trăiască pe banii altora atâta timp există această posibilitate.
    • +8 (10 voturi)    
      Pai uite cum au ajuns grecii (Luni, 20 iulie 2015, 22:29)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Uite cum au ajuns grecii dupa 20 de ani de trait pe datorie: stau la coada 8 ore ca sa socata 60 de euro de la bancomat.
  • -21 (31 voturi)    
    De ce nu ai voie sa speri? (Luni, 20 iulie 2015, 21:18)

    echidistantul_ [utilizator]

    De cand nu ai voie sa speri ca in Romania poate fi bine?
    De cand nu ai voie sa traiesti intr-o tara cu TVA de 19%?
    Relaxarea poverii fiscale duce la crestere. Asta pricepe chiar si Ponta. Dar se poate sa nu fie voie sa creasca Romania.
    • +11 (17 voturi)    
      de ce sa nu speri la mai mult? (Luni, 20 iulie 2015, 21:50)

      dan [anonim] i-a raspuns lui echidistantul_

      Domnu' echidistant, de ce sa punem TVA 19%? Nu mai bine il facem 2%, sau il scoatem cu totul?
      De ce sa nu traim noi super bine, marind salariile peste tot (stat si privat deopotriva) la minim 7.000 de EUR? Sa moara aia din Luxemburg si Elvetia de ciuda.
      De ce sa nu fie bine si pentru pensionari? Hai sa facem pensia egala la toata lumea, de 2.500 sau 3.000 de EUR. Facem referendum, si cat zice poporul, atat sa fie pensia.
      Domnu' echidistant, nu stiu daca ai credit la banca si daca il rambursezi cum trebuie, dar nu mi-as lasa banii pe mana dumitale spre administrare.
      Cu sperante si sustinut din toata inima merge la Jiji behehecali si stelemeaua lui. Cand e vorba de bani, iti trebuie doar calcul matematic si inteligenta.
      Seara buna!
      • 0 (2 voturi)    
        Totul e o chestiune de incredere (Marţi, 21 iulie 2015, 6:18)

        Lucian Ilea Apollo [anonim] i-a raspuns lui dan

        Toate tarile dezvoltate s-au dezvoltat pe baza de credit,colonizari,cuceriri,razboaie,crize economice si politice
        si pe baza ideii ca trebuie sa iei viata in propriile maini si sa nu irosesti nici o clipa din ea
        deci si prin urmare
        luam imprumuturi garla ,facem ce ne trebe si ne dezvoltam
        daca suntem prea prosti sa reducem consumul de materii prime de 10 ori disparem
        o zi buna
    • +15 (17 voturi)    
      ne-distinsi postaci sovietici (Luni, 20 iulie 2015, 22:12)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      @echidistantul, Con_stan_tin si mazeta
      Nu, reducerea TVA nu este un lucru rau in sine ci faptul ca este facut concomitent cu cheltuieli de salarii si pensii, concomitent cu micsorari de CAS fara macar sa existe nici-un studiu de impact asupra reducerii TVA-ulu la alimente. A scazut evaziunea? s-a incasat mai mult TVA? mai putin? a crescut industria alimentara? a angajat mai multi oameni? mai putini? Ponta, Valcov sau Teodorovici habar nu au si nici nu-i intereseaza fiindca scopul lor e pur electoral: Daca le iese si pacalesc romanii sa-i voteze in 2016 vor scoate camasa cu minciunile tipice, daca nu reusesc si vine PNL-ul la putere acesta va avea un mare r_hat fiscal de rezolvat si PSD-ul din opozitie ii va da la gioale din orice pozitie urland la tembeliziuni ca PNL-ul e de vina ca nu poate conduce tara.
      Metoda a fost deja brevetata de senilul Tariceanu, in 2006-2007 a cheltuit cu ambele maini cu sustinerea Psd-ului si cand a venit PDL-ul la putere s-au pus cu tunurile pe ei.
      • -4 (12 voturi)    
        realitatea (Marţi, 21 iulie 2015, 0:25)

        JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Realitatea este ca de cand a venit Ponta la guvernare nu a venit apocalipsa economica pe care multi ca tine o tot prevestesc. Faci o mare greseala cand presupui ca prostimea sustine promulgarea codului fiscal si elita este impotriva. Mult mai politica a fost respingerea codului fiscal de catre Iohannis si o sa fie dur taxat pentru asta de catre electorat, iti spun din discutiile pe care le am cu amicii mei, care nu sunt nici pe departe oameni care stau cu mana intinsa la stat. Sa nu mai zic de raul pe care l-a facut prin faptul ca a lipsit total de la dezbateri si in ultima zi l-a trimis inapoi in parlament. Sa schime ce mai concret ? Daca venea de la liberali, crede-ma ca il promulga cu doua maini, hai sa nu fim ipocriti.
        • +3 (5 voturi)    
          cand spui apocalipsa economica (Marţi, 21 iulie 2015, 8:59)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

          te referi la Institutul de Statistica si grajdanii grecizati? sau la faptul ca economia reala, la firul ierbii scade de la un an la altul? te referi la faptul ca "aproape" toate investitiile au fost stopate si ca banii au fost intr-un consum care nu a crescut?
          Sunt de acord, actul lui Johannis este politic dar asa este si Codul Fiscal, nici-o legatura cu realitatea, doar o maciuca politica de lovit in electorat si opozitie.
        • +2 (4 voturi)    
          Realitatea este că... (Marţi, 21 iulie 2015, 9:07)

          marki [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

          Apocalipsa economică s-a „amânat” din (cel puțin) două motive:
          1.DNA-ul care a băgat frica în oasele hoților (deci s-a furat mai puțin spre deloc).
          2.„Investițiile” guvernului Ponta, care ating colosala cifră de... 0%!
          În condițiile astea, era normal să existe excedentul bugetar pe care, iată, guvernul se pregătește să-l „arunce” în aer prin zecile de micșorări de taxe, măriri de salarii și pensii, pomeni electorale... Muniție de rezervă, desigur, pentru ca, în cazul în care românii nu se vor lăsa duși cu preșul, să poată trage din toate pozițiile împotriva noului guvern, incapabil să conducă țara...
          Nu vă lăsați păcăliți, Ponta e Machiavelli reîncarnat! :) :)
          • +1 (3 voturi)    
            nu stiu cum sa ma fac inteles (Marţi, 21 iulie 2015, 11:05)

            JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui marki

            Nu sunt fanul lui Ponta, insa eu cred ca masurile din codul fiscal vor avea un efect pozitiv. Despre marii de salarii si pensii, sau alte pomeni, am aceeasi parere ca si tine. Nu asta contine noul cod fiscal si nici tu nu ar trebui sa le pui in aceeasi propozitie. Nu poti sa vii cu argumente de genul ca nu sunt deacord cu scaderea taxelor pentru ca salarii si pensii. Asta este de fapt marea batalie, cine imparte felia de tort in cazul in care masurile vor avea un efect pozitiv. SI exista o mare sansa sa aiba. Majoritatea au oricum o problema cu Ponta, nu cu masurile in sine, nici nu stiu daca are vre-un rost sa iti mai prezint argumentele.
    • +9 (13 voturi)    
      N-a zis nimeni ca n-ai voie. (Luni, 20 iulie 2015, 22:32)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      Doar ca daca scazi taxele si implicit incasarile, vei ajunge iar la momentul 2010 cind va trebui sa tai cheltuielile brutal. Si in 2007-2008 romanul verde si inconstient la fel zicea, ca ce, el n-are voie sa traiasca bine pe creditul cu buletinul si sa i se dubleze salariul la stat? Si ai vazut ce a urmat. Daca vreti sa va mai dati o tura prin taieri gen 2010, votati cu inconstientii astia...
      • +1 (1 vot)    
        Nu este adevarat (Marţi, 21 iulie 2015, 14:28)

        echidistantul_ [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        O scadere a TVA-ului ar fi o gura de oxigen pentru firme. Si nu ma refer la cei care importa mere din Austria si le vand in Romania.
        Maririle de salariu la bugetari nu au un impact major in balanta economica.
        Restul cheltuielilor daca sunt tinute sub control,si anume sifonarea de bani de la Ministerul Sanatatii, de la Transporturi etc. atunci Romania are sanse sa devina intr-adevar o tara in care cresterea economica sa o simta cetatenii, nu doar hartia.
        • 0 (0 voturi)    
          total gresit (Sâmbătă, 25 iulie 2015, 15:41)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

          O scadere de TVA ar fi o gur de ooxigen pt firme daca peste 1 an n-ar fi dublata de marirea TVA la loc plus scaderea salariilor cu 25%> Adica daca masura ar fi sustenabila.

          Cit despre marirea salariilor la bugetaru cu 70%
          ea are un impact major asupra cheltuielilor bugetare. Azi se cheltuiesc ~7.5% PIB pe salariil, adica un sfert din tot bugetul....daca ccresti cu 70%, bagi in deficit de 4% din PIB. Si daca la asta adaugi si scaderea TVA, in 2 ani aplicam iar masuri de austeritate ca-n 2012. Ca sa nu mai spun ca va creste foarte mult si costul datoriei. Azi platim dobanda de 3% la cei 40% din PIB datorie, adica 1.2--1.5% PIB. daca vede ppiata ca o luam pe aratura, dobanzile vor creste imediat spre 7-8%, adiicind un cost suplimentar de 2% din PIB.

          Deci, chiar daca suna frumos sa scada taxele si sa creasca salariile, atit timp cit masurile astea nu-s viabile economic, peste 2 ani vor fi dublate de noi masuri de reduceri bugetare.

          Da' nu-i bai, daca poporul vrea sa se mai dea o tura prin perioada 2008-2010, asta e. Poate dupa a doua austeritate va incepe sa priceapa cum e cu cresterile de salarii nesustenabile. Sau poate incepe sa-i placa alternanta asta dezmats- austeritate.
  • +11 (15 voturi)    
    Colonia (Luni, 20 iulie 2015, 21:32)

    Trojan.H [utilizator]

    Propaganda facuta de televiziunile rusesti A3 si RTV impreuna cu zecile de site-uri atasate incepe sa se faca simtita. La fel, in rindurile credinciosilor ortodocsi, mesajul antiamerican si antioccidental promovat cu multa perfidie de biserica ortodoxa romana incepe sa aiba din ce in ce mai multi adepti. Romania mai are nevoie de 20 de ani ca sa atinga masa critica. Suntem contra cronometru.
  • -4 (12 voturi)    
    Si ce face Iohannis? (Luni, 20 iulie 2015, 21:38)

    mcv [utilizator]

    Se bronzeaza. Pe ascuns.
    Orice meritam noi, romanii! ORICE!
    • +3 (3 voturi)    
      gresit (Marţi, 21 iulie 2015, 7:59)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui mcv

      s-a dus sa-l verifice pe tonta, daca s-a prezentat sau nu la controlul post-operator, in Turcia.
      dupa aia, verifica daca tonta se duce in concediu in cele americi.
      s.a.m.d.
      sunteti unii care nu mai puteti de grija lui johanis, in loc sa va f*ta grija ca imbecilul ajuns prim ministru, adica ala care efectiv trebuie sa faca ceva pentru ca economic tara asta sa mearga bine, o zguduie in continuu din minciuna in minciuna, doar-doar om ajunge dupa rezervele Romaniei din 1917, la moscova putiniana.
  • -7 (13 voturi)    
    patetic (Luni, 20 iulie 2015, 21:48)

    gigi1 [utilizator]

    E atat de patetic, s-a ajuns la acuzatii de conspiratie doar sa nu se scada niste taxe deja sufocante pentru economie, doar ungaria are tva mai mare in ue, se pare ca propaganda fmi/ue functioneaza bine.
  • +9 (11 voturi)    
    BOR-ul " sustine "C.F&ortodoxul bun roman? (Luni, 20 iulie 2015, 21:52)

    Plagarus [utilizator]

    Proprietățile Bisericii Orodoxe Elene se ridică la o valoare între 2.500 şi 5.000 miliarde de dolari, ceea ce însemnă de 12 ori mai mult decât datoria statului grec.
    Biserica greaca mai deține și 1,5 din Banca Greciei, apoximatv 7-15 miliarde de dolari.
    Imperfecțiunile CF, sunt fără număr și, în general, sunt… moștenire istorică.
    Sustenabilitatea statului se realizează pe buzunarul privaților.
    Autoritatea politică nu are competență să intervină în viața individului atunci când acesta este în măsură să acționeze mai bine, singur sau în colectiv, pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă.
    Decizia de a reduce impozitele produce înfometarea statului !!!!!!!!!!!!!
  • +6 (10 voturi)    
    Ponta acum nu mai are ce pierde! (Luni, 20 iulie 2015, 21:58)

    lili [anonim]

    El este pricum terminat dpdv politic, ceea ce face acum este o ultima zvacnire, poate se va mai reabilita in ochii romanilor usor manipulabili si de pacalit cu vorbe goale, Ponta este acum periculos ca si Tsipras al Greciei!
    Daca reuseste reuseste, daca nu, nu!
    Daca ar fi avut cifre, sunt convinsa ca Ponta nu ar fi ratat ocazia sa se umfle in pene cu ele, dar NU au prezentat nici o cifra, pentru ca NU au cifre care sa fundamenteze deciziile de scaderi uriase de taxe!!!
    Ponta este oricum terminat, efectiv pare ca nu-i mai pasa, pare ca este constient ca va pleca de la Palatul Victoria curand!
    Modul in care vorbeste despre Presedintele Romaniei acuzandu-l aproape de tradare nationala, modul in care vorbeste despre "agenturili straine" care se impotrivesc dezvoltarii Romaniei arata clar ca este pe picior de plecare de la Palatul Victoria, cum sa se mai intalneasca de exemplu Ponta cu liderii americani dupa vorbele lui, cum sa se mai intalneasca cu cei de la FMI sau de la CE, cum?!
    Este constient ca s-a terminat.
    Dupa el potopul, daca va reusi!
    Daca nu, NU!
    Va pleca maine poimaine, sper sa nu reuseasca si sa lase in urma lui prapad.
  • -6 (14 voturi)    
    n-avem dreptul sa platim mai putin? (Luni, 20 iulie 2015, 22:39)

    vlad [anonim]

    Ca simplu cumparator de bunuri, de ce n-as avea dreptul sa platesc 5% mai putin TVA, dupa ce timp de 5 ani am platit mai mult? Sunt condamnat pe viata? In 2010 am fost criticati ca nu am demonstrat in strada impotriva taierii salariilor si cresterii TVA, acum suntem indemnati sa cerem continuarea birului suplimentar.
    • +1 (5 voturi)    
      Ca simplu cumparator (Marţi, 21 iulie 2015, 0:07)

      tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui vlad

      de bunuri ai dreptul sa doresti din inima sa nu platesti TVA. De ce sa platesti 19% ? Nu ar fi mai bine 5% sau 2% cum scria cineva mai devreme?
  • 0 (8 voturi)    
    Îmi pare rău... (Luni, 20 iulie 2015, 23:39)

    Paganelis [utilizator]

    ... dar ca (aproape) ardelean, vă întreb, domnule Tăpălagă, ați fost vreodată să explicați aceste idei oamenilor simpli din „Ardealul profund”, așa, pe la Seliștat, Viscri sau prin alt sat „uitat de lume” de prin „buricu' Ardealului”? Că, dacă nu, îi bai mare. Eu recunosc că nu am fost, că. de vreo 25 de ani m-am mutat în altă zonă a României, cu alte treburi, dar dumneavoastră, „formator” (nu „deformator” sau „dezinformator”) de opinie, făcut-ați aiastă treabă? Și repet: dacă nu, îi bai mare și vorghiți dijaba, pardon de expresie! Omul ăla simplu tre' să priceapă mesajul. Dacă nu i-l duce nimeni, vorbiți la păreți!
    Mulțam' fain pentru (ne)publicare!
  • +1 (9 voturi)    
    cod fiscal (Luni, 20 iulie 2015, 23:53)

    fluturel [anonim]

    un cod fiscal modificat este cel care aduce numai reducere de taxe pe toate categoriile de contribuabili.
    nu este corect sa reduci la unii si sa maresti la altii, pentru cei care traim in aceasta tara ne lovim de toate reglementarile acestui cod fiscal.
    un cod fiscal acceptat de un penal corupt ca valcov si altii nu se poate numi un cod fiscal corect.
    daca nu se va mai fura si se vor reduce multe din taxe va fi bine.
    codul fiscal propus ii avantajeaza pe unii si ii distruge pe altii.
    acest lucru nu este corect.el este modificat pe interese.sper ca presedintele sa nu-l promulge,
  • -6 (12 voturi)    
    te doare mintea (Marţi, 21 iulie 2015, 0:11)

    gigi1 [utilizator]

    Te doare mintea, a ajuns altcineva decat statul, presa si postacii platiti de cine stie cine sa spuna ca taxele exagerat de mari sunt bune, or fi pentru stat si cine o plati propaganda, nu pentru cei care le duc in spinare.
  • -5 (9 voturi)    
    "excelenta palavrageala" (Marţi, 21 iulie 2015, 2:38)

    giginio [anonim]

    Dupa logica ziaristului si a altor cativa "destepti"cica e bine sa avem taxe,impozite, accize, biruri in general mari, ca vezi doamne nu e bine dpdvd macro. Domnu', mai bine ti-ai folosi energia pe alte teme, cum ar fi micsorarea aparatului de stat, acolo ar fi multe de scris. De exemplu, de ce SRI-ul are nevoie de atata amar de bani, la ce-i foloseste, cati propagandisti sunt pe statele de plata a lor? Poate reusiti sa va concentrati si pe alte subiecte, nu numai pe Ponta.
  • +5 (5 voturi)    
    Nu conteaza (Marţi, 21 iulie 2015, 4:22)

    KostasP [utilizator]

    Daca au putut grecii, putem si noi.
  • +8 (10 voturi)    
    Cheia interpretarii pozitiilor "diferite"! (Marţi, 21 iulie 2015, 5:36)

    hotnewsfil [utilizator]

    Iresponsabilul Viorel, grabit sa bage goluri in poarta opozitiei, sustine ca duiumul de pomeni electorale pe care le-a prevazut in noul Cod fiscal sunt sustinute de cifrele de raportare pe trim. doi 2015, care demonstreaza ca economia este in progres, ca va produce fondurile necesare pentru plata pomenilor electorale si in anii urmatori lui 2016, deci : 'pomenile sunt sustenabile peste ani'.
    Asa a facut PSD si in 2008, cand l-a impins de la spate pe Moliceanu (prim ministru liberal!) sa creasca salariile si pensiile brusc, cu 25%, justificand cu situatia economica favorabia din acel moment. Li s-a atras atentia "generosilor" ca masura aceasta nu va fi sustenabila in anii urmatori, ca nu vor fi bani acoperirea acestor majorari.
    Obsedat de castigarea alegerilor din 2009 si stiind ca masura este luata cu mana liberalilor aflati legal la putere (in fapt, la putere era PSD!), PSD-ul a impus luarea masurii de crestere nesustenabila.
    Imediat ulterior a aparut criza generala, guvernul Boc a trebuit sa taie provizoriu salariile cu 25%. Populatia a fost scandalizata de aceasta masura, prin care guvernul Boc a retras cresterea data de PSD, cu mana lui Moliceanu
    Acum, marele PNL a votat in favoarea pomenilor electorale ca sa nu piarda lupta cu PSD, in vederea alegerilor din 2016. A votat pentru introducerea pomenilor in noul Cod Fiscal, desi stia ca masurile nu vor fi sustenabie in viitor, ca nu sunt precizate masurile de crestere a economiei, care sa produca suplimentul de fonduri necesare pentru acoperirea golului produs de pomenile electorale.
    Iohannis stie bine aceasta situatie, consilierii lui l-au informat ca PSD repeta trucul din 2008, cand a impus acordarea de pomeni electorale nesustenabile.
    Iohannis a folosit cuvantul 'prudenta' in stabilirea momentului si programului (ritmului) in care se vor aplica masurile de reducere a taxelor, de crestere a veniturilor populatiei.
    In aceasta 'cheie', trebue sa fie interpretata "diferenta" dintre pozitia PNL si cea a lui Iohannis.
    • -3 (5 voturi)    
      uiti un singur amanunt omiti (Marţi, 21 iulie 2015, 9:59)

      JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Cu pomenile din codu fiscal cum le zici tu a castigat Iohannis alegerile ! Sunt o gramada de oameni care au votat programul, eu sunt unul dintre ei ! O mare parte din cresterea economica de pe vremea lui Tariceanu a fost cauzata de introducerea cotei unice de 16%, deci exista un precedent in care niste reduceri de taxe pot crea baza pentru o crestere indelungata. Principala problema nu cred ca este "nesustenabilitatea" masurilor ci faptul ca in modul lor caracteristic, la primul semn de crestere, politicienii nostri au tendinta sa cheltuie de doua ori mai mult ! Tariceanu a cheltuit banii ca si cum credea ca o sa avem crestere pana la cer,fara sa aiba opozitie, insa a fost primul care si-a dat seama ca s-a terminat macaroana, si s-a opus public cresterii de 50% a salariilor. Era prea tarziu, raul fusese deja facut. In concluzie, nu reducerea de taxe ne-a bagat in criza, ci felul cum s-au cheltuit banii.
      • 0 (0 voturi)    
        Truisme... (Marţi, 21 iulie 2015, 11:45)

        marki [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

        „nu reducerea de taxe ne-a bagat in criza, ci felul cum s-au cheltuit banii.”
        Păi, tocmai aici e miezul problemei! Cine ne garantează că nu se va întâmpla la fel?
        Urmează un an electoral, relaxarea fiscală (dorită de toți românii de bună credință) va fi însoțită (este deja!) de un populism grețos, Ponta și ciracii lui, vor arunca cu „daruri” în stânga și-n dreapta (salarii, pensii mărite, CAS micșorat, pomeni cu carul). După ei, potopul...
        (Metodă deja „brevetată” de penibilul Tăriceanu).
      • 0 (0 voturi)    
        Gresesti (Marţi, 21 iulie 2015, 14:25)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui JohnnyBoy

        Principalele cause pentru cresterea economica din anii 2005-2006 nu au fost legate de reducerea cotei unice, ci de altele:

        1. Perspectiva aderarii la UE
        2. Deschiderea pietelor UE pentru Romania
        3. Investitiile massive ale companiilor vestice in Romania, tocmai in perspectiva aderarii la UE (vezi punctual 1.)
        4. Sumele uriase trimise de "capsunari" in tara, din 2005 pana in 2012 sumele ridicandu-se la 36 MLD EUR.

        Toate acestea au alimentat masiv cresterea economica de atunci.

        De altfel, cu toata cota unica, in 2009 cand a inceput criza, tot in fundul gol am fost.

        Asta a aratat cat de stabile a fost cresterea. NOT.
  • +4 (6 voturi)    
    Pomanagii si fricosii (speriatii!)! (Marţi, 21 iulie 2015, 5:39)

    hotnewsfil [utilizator]

    Este incetatenita expresia 'bazin electoral'.
    Fiecare partid are bazinul sau electoral.
    Cel mai mare astfel de bazin este "in posesia" PSD; membrii ii sunt fideli, 'impatimiti'.
    Ei sunt scoliti sistematic, pe bani multi, de Antena3 si de Romania TV. Postul national RTV are, si el, aportul (obolul) la scolarizare, ca si numeroase posturi TV si ziare din tara.
    'Impatimitii' au un comportament de oameni cu creierele spalate politic si apoi incarcate cu propaganda specifica statelor totalitare-  cele cu partid unic - partidul- stat. Este firesc, nicio surpriza, fiindca PSD, alias FSN, PDSR, este zamislit din pateria prima PCR.
    O armata de activisti (politruci) instruiti permanent de departamentul 'propaganda' al PSD, tine bazinul electoral in frau, il plateste cu 'paine si circ'.
    Bazinistii PSD sunt, in majoritate, fie 'pomanagii', fie 'tematori (fricosi)', lipsiti de demnitate (cvasi-infirmi moral).
    Sarantocii (saracimea) predomina numeric. Multi traiesc la limita subzistentei dar nu sunt toti pomanagii, unii au inca 'respect de sine', ei traind din munca cinstita insa fiind aflati sub dominatia Anenei3 - a ex-pastorului Gadea.
    DEX : POMANAGÍU, pomanagii, s. m. Persoană care umblă după pomană, care trăiește din pomana altora, care așteaptă să i se ofere cât mai multe avantaje materiale (nemeritate).
    In cea de a doua parte a 'bazinului' sunt 'tematorii (fricosii)', educati astfel in comunism : sa tina ciocul mic, sa nu aiba incredere in nimeni, sa stie ca partidul ii va pedepsi cu
    pierderea serviciului sau a unei functii profesionale, daca nu-si tin gura, daca se afla ca nu ar fi votat partidul-stat.
    Pomenile electorale puse pe piata politica, de catre partidul-stat, din toti banii care erau destinati investitiilpr creatoare de noi locuri de munca, tulbura ii incita pe pomanagii, le improspateaza fidelitatea.
    Tematorii care si-au pierdut orice speranta ca lucrurile s-ar mai putea schimba, tac si profita, si ei, de pomenile electorale; demnitatea le trece prin stomac.
    • 0 (2 voturi)    
      Parca citezi din Coran precum extremistii islamis (Marţi, 21 iulie 2015, 14:55)

      nutzy spaima revolutiei [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Tot ce spui tu este de la instructajul facut de penelacii pedeleba cu fostii postaci platiti de nutzy cu 30/50 bani / comentariu din spaga primita de cocos,pinalty si alti corifei basisti. S-au activat celule de postaci din Modrogan pt turistul tamplar increzut ce sta vremelnic la Cotroceni pe banii romanilor.A mai adus-o si pe madama cu dintii de cal, fica de sef al inspectoratului de securitate de la jud Sibiu. Ce a facut iohan cu codul fiscal este o marlanie saseasca de doi bani, o lipsa de politete fata de poporul roman. Interesant cum alinuta spaima ..... si-a schimbat discursul dupa ce s- a batut in piept cu realizarile si contributia liberala la codul fiscal votat si de ea cu 16 mani.La cati barbati a trecut prin pat nu este de mirare
      • 0 (0 voturi)    
        fiica - asa este corect - (Marţi, 21 iulie 2015, 18:36)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui nutzy spaima revolutiei

        daca mi se permite...

        daca esti o nutzi ce te doare asa de tare de alinutza?

        Fata are si foloseste - deci muncesti sau lucreaza - caci nu stiu cum este corect si mai potrivit in acest caz...
  • +7 (7 voturi)    
    Ăştia nu ne lasî... (Marţi, 21 iulie 2015, 6:51)

    Sorin Constantin [anonim]

    Parcă am fi prin 2007 2008,vă mai amintiţi,anii aceea în care tacit s-au tot mărit salariile angajaţilor de la stat...Şi acel moment înainte de alegerile din 2008 cînd PNL-ul s-au PSD-ul a venit cu propunerea de majorare a salariilor în învăţămînt cu 50%,fără să spună şi cu ce bani,şi toţi parlamentarii prezenţi au votat cu entuziasm DA,şi după aceea toţi ceilalţi bugetari voiau majorarea salariilor cu 50% pentru că s-a creat un dezechilibru între diferitele categorii de bugetari...Ce vremuri,s-a uitat ce a urmat.
    Însă am o întrebare,pentru autor,de unde a scos o pe asta cu salariile bugetarlor vor fi majorate în medie cu 71%?
  • -3 (3 voturi)    
    lectia de macro (Marţi, 21 iulie 2015, 7:56)

    radu [anonim]

    Am o intrebare pentru autor.
    Domnule Tapalaga ati auzit de efectul multiplicatorului fiscal si importanta sa in cresterea economica?
    daca nu, va vor explica prof. Mircea Cosea, Daniel Daianu si altii.Golul de 14 miliarde se acopera lejer din cresterea suplimentara a PIB cu 2% ce rezulta din reducerea taxarii.In plus, pe long term, atragerea de capital genereaza investitii suplimentare care inseamna locuri de munca si bani la buget.SUPLIMENTARI fata de situatia in care nu faci nimic.De data aceasta, ati picat in plasa neamtului.Care pare a se impusca singur in piciorul drept.
    • +4 (4 voturi)    
      Alt naiv! (Marţi, 21 iulie 2015, 10:37)

      D_Poroineanu [utilizator] i-a raspuns lui radu

      Reducerea de TVA de 5% se va duce 3% in buzunarul comerciantilor. Vor investi in vile noi pe Cote d'Azur.
      Investitorii sa abtin sa vina in Romania nu pentru ca TVA-ul e mare ci pentru ca bulibaseala e generalizata in legi si regulamente.
      Aia cu taxa pe dividente e o lovitura groaznica pentru stat. In tari normale la cap aceasta taxa e de 20% dupa o taxa pe profit de 35%. La noi 16% +5% si gata.
      Oricum la vraistea care e in Romania ce mai conteaza? Ce conteaza cine conduce aceasta tara ?
      • +3 (3 voturi)    
        Cum bine s-a zis (Marţi, 21 iulie 2015, 11:35)

        fefe [anonim] i-a raspuns lui D_Poroineanu

        economia nu o sa cerasca din aia 5%. Mai importanta este reducerea birocratiei, gasirea de functionari care sa aplice consecvent regulile. E bine ca se reduc 5 puncte procentuale la TVA dar diferenta ar face-o un sitem administrativ functional nu aia 5%.
        Si iti zic eu, e tristete in economia reala. Dupa ce 2012 revenisera lucrurile un pic dupa masurile luate de PDL ca sa puna lucrurile pe picioare dupa criza, 2013 si 2014 au fost tristi pentru afaceri. Si stii care e problema? Nimeni nu se baga in nimic, nu investeste nimic, isi vede de bucatica lui si eventual taie costuri, cam asta e starea de spirit in economia reala. Parca 2015 a fost un pic mai vioi in prima parte, dar sa vedem.
        Cresterile de salarii la bugetari nu se justifica. Functionarul de la ghiseu de la banca are 12-14 milioane pe luna. Daca are vechime multa poate are 18 milioane. Functionarul de la ghiseu din administratia publica are tot atat sau mai mult. Cel de la banca stie cam o suta de proceduri bancare (fiecare produs si operatiune cu procedura ei), este de regula zambitor si gata sa te ajute. Cel de la administratia de stat invartie 2 hartii si vorbeste cu tine de parca l-ai injurat. De ce ar trebui sa le dam mai multi ban la functionarii publici????????? De ce ar trebui sa platim mai mult pe prfesorul de romana care nu stie sa scrie romaneste (sunt o groaza in sistem) ???????????. De ce ar trebui sa platim mai mult pe doctorul care te ignora pe tine si suferinta ta, te face nesimtit ca i-ai atras atentia ca a stat o ora si jumatate intr-o conversatie privata in timp ce un bolnav cu probleme grave ii sta la usa, programat la ora respectiva.??????????????
  • +3 (3 voturi)    
    Foarte bun articol (Marţi, 21 iulie 2015, 9:05)

    Mircea Lutic [anonim]

    Multumesc
  • -1 (5 voturi)    
    lol (Marţi, 21 iulie 2015, 9:57)

    Qu [utilizator]

    Romania o sa ajunga destul de ...buna de muls.
    Apoi vor veni imprumuturile obligatorii ale mafiei financiare internationale, ni se consfisca si leul...si gata.
    • +2 (2 voturi)    
      ce se confisca? (Marţi, 21 iulie 2015, 10:52)

      freestyle [utilizator] i-a raspuns lui Qu

      leul? esti mai bun decat Doru Octavian Dumitru. te-a muscat rasul.
  • +1 (1 vot)    
    dar "ăştilalţi?" (Marţi, 21 iulie 2015, 10:55)

    victor L [utilizator]

    adica Parlamentul si Presedintele, care au nesocotit un referendum si o decizie a Curtii Constitutionale?
    Plagiologule, mare dreptate ai avut: USL traieste!
  • +1 (3 voturi)    
    FINANTELE SI FISCALITATEA (Marţi, 21 iulie 2015, 11:32)

    Banul Roman [anonim]

    Domnilor, ma hranesc cu stiinta finantelor de la varsta de 14 ani,adica de peste 70 de ani. Sant profesor,am predat finante la trei universitati din strainatate,am fost profesor,sef de catedra14 ani) si decan(8 ani) la Facultatea de finante si credeti-ma cand vad cate aberatii puteti spune in materie de finante si fiscalitate,ma apuca groaza.Nu incerc sa va combat ca vporbim limbi diferite,dar vreau sa va explic ,in continuare,cateva notiuni pentru a sti barem sa vorbiti. Intai tineti minte:

    ” Cand crezi ca ai gasit toate raspunsurile vine
    viata si schimba toate intrebarile (C.M.)

    Politica fiscala si sistemul fiscal sunt doua componente de baza ale politicii economice,cu influente asupra starii de echilibru macro si microeconomice.Evolutia fiscalitatii este strans legata de evolutia statului si a functiilor sale,intrucat pe masura amplificarii rolului acestuia,nevoia de resurse financiare la dispozitia sa,a crescut continuu.

    In mod periodic , economiile de piata au fost supuse unor tensiuni in cadrul sistemului economic,tensiuni generate fie de subutilizarea de forta de munca si capital , fie de penuria de resurse sau de dezechilibrul balantei de plati,fie de somajul sau stagnarea economica.Gestionarea dezechilibrelor pe care mecanismele pietei le induc in economie nu poate fi rezolvata in mod natural prin jocul cererii si ofertei si de cele mai multe ori este nevoie de interventia statala. Aceasta interventie se realizeaza prin intermediul politicii economice in cadrul careia un rol esential revine politicii fiscale.
    Actualul Cod fiscal,dezbatut,aprobat de toate partidele politice si ajuns in faza de "respins la promulgare" este singurul si primul care raspunde celor mai multe din stinta si regulile finantelor,din particularitatile si capacitatea economiei romanesti. Si v-ati pus toti cu bata pe el desi,din tot ce am citit aici,imi dau seama nu ca suntei rau intentionati,ci ANALFABETI, mai slab pregatiti in domeniu decat cainele meu ! Cm.
  • +1 (3 voturi)    
    Pe cine sa cred? (Marţi, 21 iulie 2015, 13:17)

    M.aura [anonim]

    1. Pe un presedinte care risipeste incontinuu banii publici pentru confortul(exagerat) personal si preseaza ptr triplarea salariului inaintea bugetarilor de rind

    2. Pe un jurnalist politic cu opinii obscur-partizane

    ...sau

    3. Pe niste indivizi care stiu cu ce se maninca economia reala?

    "Suntem un grup de cadre didactice, economişti, antreprenori şi manageri preocupaţi de politicile publice care afectează climatul de afaceri şi bunăstarea populaţiei. Urmărind anumite luări de poziţie din ultima perioadă cu privire la Codul fiscal, dorim să atragem atenţia asupra faptului că, în opinia noastră, oportunitatea politică a scăderii poverii fiscale generată odată cu elaborarea legii referitoare la Codul fiscal se constituie într-o şansă ce nu trebuie ratată."

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-20311019-41-profesori-economie-antreprenori-manageri-economisti-scris-presedintelui-iohannis-scrisoare-deschisa-solicitand-promulgarea-codului-fiscal.htm
  • -1 (1 vot)    
    Plus (Marţi, 21 iulie 2015, 13:32)

    M.aura [anonim]

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-20311079-sprijin-pentru-premierul-ponta-consiliul-investitorilor-straini-sustine-codul-fiscal-respins-presedintele-iohannis.htm
  • 0 (0 voturi)    
    discutiile de aici sunt numai politice... (Marţi, 21 iulie 2015, 18:47)

    ..13 [utilizator]

    ...sau eventual jurnalistice.

    Orice modificare legislativa este insotita de un memoriu in care este prezentat impactul acelui act asupra economiei.

    Daca Primul Mincinos prezinta public un document prin care a facut aceasta analiza si isi asuma raspunderea asupra lui - sa o faca. Daca NU - sa TACA!

    Daca Primul Mincinos isi imagineaza ca o economie merge ca o masina de cursa - trebuie sa ii spun ca se inseala amarnic.

    Orice act semnat de Primul Mincinos care produce efecte negative asupra economiei - in total dezacord cu viziunile sale marete - poate sa il duca automat la SUBMINAREA ECONOMIEI.

    Este clar ca asta il paste pe Primul Mincinos si pe magarii din jurul sau.

    P.S. Auzi domnule la ei - Ministru de Finante cu peste 100 de tablouri adunate toate in scurta sa viata de cca. 45 de anisori??? Pe asta l-a propus Primul Mincinos in cel mai curat Gubern....
  • +1 (1 vot)    
    Tapalaga... (Marţi, 21 iulie 2015, 21:46)

    dragos_k [utilizator]

    ...ia comenteaza tu ceva despre promulgarea legilor privind pensiile speciale. Asta ti-a scapat, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    PRESIMTIRI GUVERNAMENTALE (Miercuri, 22 iulie 2015, 9:06)

    PNPPBS5 [utilizator]

    La sfarsitul lui februarie Ponta afirma ca rezultatele pe primul trimestru sunt foarte bune, cand se stie ca rapoartele pentru martie se depun pe 25 aprilie si ajung sa se centralizeze la nivel national cel devreme la sfarsitul lui mai. Deci presimtea el ca e bine in primul trimestru. Acum, pana termina calculele, presimte ca are bani, daca nu-l incurca cineva de afara. Halal gandire economica!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version