Moment crucial pentru cariera lui Iohannis: respingerea Codului Fiscal. Test de maturitate si pentru electorat

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 17 iulie 2015, 19:07 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Decizia presedintelui Klaus Iohannis de a respinge Codul Fiscal - in absenta unei comunicari exemplare - risca sa devina piatra de moara a PNL in campania din 2016 si un moment de cotitura in cariera sa politica. Victor Ponta si PSD au intampinat gestul cu istericale gen Tsipras. Incurajat de modelul grecesc, premierul a intins un deget acuzator catre dusmanul din exterior: "Este o decizie luată în afara României şi împotriva intereselor României pe care dl. Iohannis trebuie să o aplice cu orice risc (ceea ce nici măcar Traian Băsescu nu ar fi făcut vreodată)".

Norocul lui Iohannis ar putea fi insa tocmai tragedia Greciei, o tara aruncata in aer de iresponsabilii de la Syriza, criza urmarita si inteleasa perfect de orice roman cu minim discernament. Ponta propune, in esenta, sa traim ca grecii: taiem taxe, marim salarii, taiem de la investitii fara sa stim daca nu cumva tot acest dezmat ne va costa scump.

Marele risc este ca deficitul sa explodeze, sa sara de cele 3% asumate prin pactul de guvernanta fiscala. Pentru a consuma mai mult decat producem  vom intinde mana dupa noi imprumuturi. Filmul asta l-am vazut si se termina  prost. Apoi, dupa festinul grecesc incheiat cu o indigestie europeana nimeni nu mai are chef sa incurajeze traiul pe vatrai pe banii altora.

Bairamul propus de Ponta&PSD prin Codul Fiscal risca se genereze distorstiuni majore de sistem fara o minima prudenta in relaxarea taxelor. Altfel, tara intra in spirala populismului (care da mai mult ca tot vine campania) iar nota de plata o achita in final tot poporul, dar cu dobanzile si costurile suplimentare aferente. Politicienii nu dau din buzunar lor cand desfac larg baierile bugetului inainte de anul electoral. De vazut daca alegatorii, cetatenii romani au inteles costurile iresponsabilitatii, vazand cum s-a prabusit o tara ca Grecia. E usor sa-i dai poporului iluzia prosperitatii pentru cateva luni sau cativa ani, dar e mai greu s-o poti sustine pe termen lung. Cu cat minciuna se prelungeste mai mult, cu atat trezirea la realitate e mai dureroasa. Cel putin atat am invatat de la greci.

De notat ca pachetul de masuri in ansamblu din Codul Fiscal - anumite masuri pot fi adoptate punctual fara mari dezechilibre si sunt asteptate de mediul de afaceri - nu este sustinut nici de Comisie, nici de FMI, nici de BNR. Efectele  unor masuri abrupte cum ar fi reducerea TVA la alimente la 9%, adica mai mult de jumate, sau reducerea TVA de la 24% la 19% trebuie masurate in timp inainte de adopta alte masuri de relaxare fiscala cu impact bugetar major sau macar etapizate.

Klaus Iohannis se mira in gura mare, in urma cu doua zile, la BNR, ca nu intelege "cum s-a strecurat aprecierea ca ar revolutiona finantele prin simpla reducere a unor impozite". E simplu, printr-o comunicare intensa din partea PSD. In contrapartida, PNL nu doar ca n-a avertizat asupra riscurilor, dar a si votat in Parlament la zece maini alaturi de PSD Codul Fiscal. Azi, liderii liberali sunt nevoiti sa spuna ce n-au fost in stare la momentul potrivit, in Parlament. Dimpotriva, cativa liberali cedeaza tentatiei populismului si tipa ca taxele trebuie sa scada, in loc sa repare ce se mai poate.

Asta i se poate reprosa presedintelui Iohannis: ca nu si-a justificat mai bine decizia de a intoarce Codul Fiscal printr-o ampla campanie de comunicare cel putin la fel de sustinuta. Dar si asta e dificil de realizat cand ai partener un partid cel putin la fel de populist ca PSD cand e vorba de adoptarea unor masuri economice.

De apreciat, in schimb, pozitia PMP, partidul fostului presedinte Traian Basescu. Acestia se puneau incolona lejer in corul populismului, dar n-au facut-o. Basescu stie ce inseamna sa iei decizii nepopulare, ce inseamna sa inoti impotriva curentului. Din minima solidaritate, PMP-ul lui Basescu a adoptat pozitia corecta, acuzand Guvernul Ponta ca impinge tara intr-o aventura de tip grecesc.

Respingerea Codului Fiscal nu va avea nici pe departe impactul taierii salariilor 25%. Nimeni nu simte la buzunar ceva, cum s-a intamplat in urma cu cinci ani. Dar in mod cert tema va fi exploatata politic de PSD cel putin cat Victor Ponta va fi prim-ministru. Acest om este dispus sa sacrifice tara pentru a se salva, arunca in lupta orice tema, compromite orice masuri (cum a facut si cu majorarea salariilor demnitarilor) pentru a castiga puncte si recupera terenul pierdut din cauza anchetei penale.

Cu sau fara Ponta, PSD va exploata la maxim aceasta tema in mod previzibil mai ales in campania electorala de anul viitor. Va fi probabil principala linie de atac impotriva lui Klaus Iohannis si PNL. Daca nu explica in mod convingator publicului de dimineata pana seara de ce a trebuit respins acest Cod Fiscal, si nu anumite masuri punctuale, opozitia isi va consolida reputatia de fanatici ai austeritatii, iar Klaus Iohannis se va trezi portretizat chiar mai rau decat Traian Basescu pe motiv ca mai e si neamt de-al Angelei Merkel.


Citeste mai multe despre   









24856 vizualizari
  • +6 (36 voturi)    
    daca ii venea ideea mai devreme (Vineri, 17 iulie 2015, 19:35)

    fiscalizat [anonim]

    Daca dlui Presedinte ii venea ideea sa critice politica fiscala a Guvernului putintel mai inainte, cam acum o saptamana cand a aprobat cu caldura marirea propriului salariu, aproape ca l-as fi crezut. Asa insa ...
    • -8 (30 voturi)    
      mai bine mai târziu decât niciodată (Vineri, 17 iulie 2015, 22:02)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui fiscalizat

      Iohannis încearcă să aplice genau politica de austeritate a PPE. A scurtat și rochiile neveste-sii, ca să dea un exemplu românilor.
    • -4 (20 voturi)    
      Somnul naste monstri (Vineri, 17 iulie 2015, 22:04)

      Gina Potorocea [anonim] i-a raspuns lui fiscalizat

      Mai tineti minte zicala "Somnul natiunii naste monstri"?
      Suntem in aceeasi situatie: faptul ca Romania a inghitit in 2012 schimbul de putere "amiabil" comform intelegerii achiesate de liderii facturilor rupte din FSN (adica schimb la putere, pt. a da impresia de democratie), a facut ca PSD-ul cu fonduri probabil din estul tarii sa faca un parandarat de sute de miliarde de euro si falsificand ca deobicei alegerile sa iasa cu o majoritate comfortabila. Totusi din 70%, cam 3/4 erau ai PSD, si astia din 40% cat s-au prezentat la vot, adica o 20% din masa de votanti cu tot cu furturi. Personal estimez real cam 5%. Cu aceasta legitimitate, iata ca somnul natiunii va face posibil in lunga traditie "Hotul striga: Hotii....!", ca Ponta sa-l acuze pe Johais de inalta tradare, stiind foarte bine ca asta a facut el in ultimii ani si asta face cu fiecare minut care e lasat la putere (toate parandaraturile cu Munai Gaz, cu turcii pt. moschee, cu rusii de la Lukoil, etc) care adunate fac deci de miliarde de euro, iar daca socotim doar cativa euro pe minut pierdere a imaginii Romaniei strict datorita lui, ajungem poate la sute de miliarde de euro, plus ca increderea se castiga extrem de greu si se pierde intr-o clipa, nu mai socotim cate generatii ne vor trebui ca sa refacem imaginea tarii. Stiind ca a fost (poate mai este inca) agent SIE (adica agentura KGB din Romania) si ca nu se poate estima cat pierde Romania pe minut, e clar ca miza creste, si cu fiecare minut/zi care trece Romania pierde din ce in ce mai mult, fiind in cadere libera.
      Iata ca fiindca societatea, jurnalistii independenti -cati mai exista, opozitia, etc, fiindca dorm in post sau lovesc mult prea slab, fac posibil ca Johannis votat oficial (cu tot cu furturile PSD la aproape 60%, minimizand si prezenta la vot prin blocarea votului diasporei, in realitate Johannis avand pe real probabil o legitimitate de 80% risca sa fie demis de niste impostori cu legitimitate pe real de 5%.
      • +5 (5 voturi)    
        somnul tau.. (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 15:18)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gina Potorocea

        ai tinut tu minte ceva, dar nu ai inteles nimic. "somnul ratiunii.." naste comentarii nastrusnice.
    • +1 (9 voturi)    
      Eu zic ca ai dreptate (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 10:28)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui fiscalizat

      Plus ca decizia maririi TVA s-a luat sper eu temporar pe situatie de criza puternica. Insa sa-mi spui ca Romania trebuie sa aibe una dintre cele mai mari cote de TVA din Europa pe perioada nedeterminata e o prostie. Troica a cerut in ceasul al 13-lea Greciei o cota TVA de 23% - mai mica decat cea a Romaniei. 24% e prea mult pentru romanul de rand pe perioada lunga. Nu suntem in situatia Greciei: avem excedent bugetar de 6 miliarde si deflatie (preturile scad pt ca oamenii nu isi mai permit sa cumpere). Johanis a gresit cu o decizie politica si va plati pentru asta.
      • +4 (8 voturi)    
        Am impresia ca n-ai priceput ... (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 10:47)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

        ... care e de fat problema. Ideea nu e sa nu se taie din taxe si impozite, ci sa se taie gradat, ca sa se poata urmari efectele. Dac-o faci dintr-o data, si fara sa fi facut calcule in prealabil - ceea ce Ponta a demonstrat si-n tecut ca nu e in stare nici sa priceapa, daramite sa le faca el sau ministrii lui - risti sa dai in balbaiala - de ex. sa n-ai bani de pensii si salarii de la o luna la alta, fara sa te imprumuti de la banci. Care banci stiindu-te la ananghie, evident ca-ti vor pune o dobanda cat China - dobanda pe care tot noi, cei care muncim si producem ceva o s-o platim.
        • -2 (4 voturi)    
          aham (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 15:08)

          radu [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

          cand e de taiat TVA trebuie prudenta, masurat efecte, facut studii de fezabilitate de cativa ani. Cand e de crescut se face de pe o zi pe alta, cum am vazut acum cativa ani
          • +3 (3 voturi)    
            Cand e de crescut ... (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 16:42)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui radu

            ... o faci de foame, dupa ce ai epuizat toate celelalte masuri de echilibrare a bugetului. Cand e de scazut, o faci pentru ca s-a redresat economia, si nu mai e foamea atat de mare. Tie chiar ti se pare ca economia romaneasca s-a redresat?
        • 0 (0 voturi)    
          Ba eu am impresia ca tu n-ai priceput (Sâmbătă, 1 august 2015, 22:41)

          JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          Nu discutam de 13% TVA. Se reduce la 19% cat era inainte de criza. Cresterea a fost o masura buna, insa o masura temporara, de urgenta. Urgenta a trecut. Se revine la starea dinainte. 19% e calea de mijloc - 24% si 13% cat era in Grecia sunt extreme. Extremele nu sunt bune.
    • 0 (0 voturi)    
      dar scaderea TVA e acoperita (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 21:40)

      mark [anonim] i-a raspuns lui fiscalizat

      de cresterile de taxe pe proprietate, nu-i asa? De inasprirea controalelor ANAF, si altele.
  • -9 (33 voturi)    
    vivat (Vineri, 17 iulie 2015, 19:40)

    Mazeta [utilizator]

    Nu înțeleg de ce toată lumea se ia de președintele Iohannis. A luat niște decizii socialiste foarte bune.
    • -3 (23 voturi)    
      abureli (Vineri, 17 iulie 2015, 22:59)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      mai intai a fost reducerea CAS cu 5% care nu a fost sustenabila, apoi reducerea TVA la alimente cu 15% care nu e sustenabila, apoi a avut dublarea alocatiilor care e sustenabila ca e propusa de pdl, acum avem reducerea tva cu 5% care nu e sustenabila ca a cerut-o ponta, cand o cerea pdl era sustenabila. parca il vad pe orban cum zicea la tv ca ponta trebuie sa scada tva, ca asa a promis
      le e teama sa nu castige psd din asta si atunci resping masura, despre asta e vorba
      • +5 (9 voturi)    
        Aiurea (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 10:52)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        Unele masuri, cel putin, daca se aplica izolat, sau macar decalat in timp ar fi OK. Ponta le propune insa pe toate aplicate deodata. Aia face ce propune Ponta de neacceptat.
        • -1 (1 vot)    
          studii ... (Luni, 20 iulie 2015, 11:50)

          dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

          ... studii - exista o "materie", pentru retardatii care vor sa bage/scoata taxe, care se numeste ECONOMETRIE

          din pacate, nici ne-onor-guv, nici statistica, nici macar BNR-ul nu produc studii econometrice inainte de-a face ceva (cred ca nici "dupa" ce introduc vreo minunatie de masura nu analizeaza efectele - desi asta ar fi mai usor)
  • +14 (24 voturi)    
    O PARERE DE CETATEAN ROMAN (Vineri, 17 iulie 2015, 19:43)

    PostolacheNicolae [anonim]

    Presedintele Iohannis nu este patronul unei firme cu raspundere limitata, "ROMANIA-SRL", care pentru a-si maximiza venuiturile personale "ingheata" sau diminuiaza salariile angajatilor! Presedintele(oricare presedinte) Romaniei are zilnic, prin natura functiei, acces la informatii si analize despre evolutia situatiei economice interne si internationale! Are discutii cu specialistii in analiza si prognoza economica de la institutele de specialitate din tara, cu guvernatorul BNR si economistii din mediu academic! Daca va imaginati ca "politicianul" Iohannis nu ar vrea sa fie "simpatic" si pe placul poporului, dand acestuia tot ce acesta cere si ceva pe deasupra, va inselati! Dupa cum poate v-ati dat seama, Iohannis este un altfel de om si de politician! Dincolo de faptul ca este "neamt" si ca stramosii sai sunt la Sibiu si in Transilvania de vreo 800 de ani, Iohannis este un roman ca toti romanii, care s-a nascut, a trait, a facut scoala si si-a facut profesia si cariera in Romania! Vorbeste putin si "abrupt", fara sa utilizeze "artificiile" specifice retoricii politicienilor, care spun lucruri frumoase, placute urechilor poporului, dar care nu sunt 100% adevarate si posibile! La urma-urmei, presedintele Iohannis, ca "institutie" a puterii executive, care are, constitutional, un drept de veto limitat, nu-i poate impedica pe deputatii&senatorii majoritatii politice(PSD+UNPR+ALDE) din Parlament sa treaca, prin vot, peste parerea sa! Si apoi, nu trebuie sa fim de acord cu Iohannis, dar este absolut necesar sa ne informam, sa citim&ascultam parerile avizate ale specialistilor si analistilor economici, chiar daca ceea ce ne spun ei nu ne incanta deloc, dimpotriva! Daca o sa fiti sinceri cu Dvs. si o sa analizati fara patima si partinire situatia geo-politica si economica a Romaniei, a tarilor vecine, a UE si a lumii, in general, o sa aveti destule motive reale de ingrijorare! Puteti alege si varianta sa-l injurati pe Iohannis, pentru ca se opune fericirii poporului!
    • +2 (6 voturi)    
      ...nu sunt... (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 9:02)

      ALTAN [utilizator] i-a raspuns lui PostolacheNicolae

      ...specialist in finante-banci si nici in economie...asa ca in ce priveste necesitatea aprobarii codului fiscal,''merg pe mina'' lui Moise Guran ,pe care il apreciez...iar un alt aspect ce ma face sa pun la indoiala buna credinta a lui Johanis,este graba si insufletirea cu care si-a aprobat marirea de salariul si de asemenea maririle de pensii suplimentare pt parlamentarii,si alte personaje ''speciale''...toate aste sunt sustenabile in buget???...risipa pe care o face renovindu-si locuinta cu sume enorme de bani cu care s-ar construi o casa noua,nu-i mai da insomnii,cind risipeste banii bugetului fitiindu-se cu nevasta-sa prin lume ,mimind interesul national ,este sustenabil la buget???dar cind isi ia concedii peste concedii prin locatii exotice ,are bugetul bani ???...concluzie -Johanis este un maaare ipocrit si habarnist si total dezinteresat de bunastarea romanilor-indiferent ca sunt in tara sau in diaspora...are un singur tel-parvenirea cu orice pret !!! p.s. a nu se intelege cumva,ca Ponta are vreoun dram de credibilitate si onestitate...amindoi sunt '' o apa si-un pamint''...
      • 0 (4 voturi)    
        Ce anume va face (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 11:37)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui ALTAN

        sa considerati ca opiniile lui Moise Guran sunt infailibile? Si eu il urmaresc chiar si pe facebook si am constatat ca el insusi recunoaste ca a gresit sau s-a pripit uneori.
  • +17 (33 voturi)    
    An electoral +PSD= pomeni electorale (Vineri, 17 iulie 2015, 19:51)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    Si daca n-or mai fi bani ,in buget pt. pensii si salarii ,ca i-a furat Ponta &Sarbu , ne imprumutam la FMI sau Banca Europeana ?!
    Psd are nevoie de bani sa cumpere votaci la alegeri din 2016 !
    An electoral si micsorare de tva ,nu merge in Romania !!!
    • -1 (17 voturi)    
      N-ai nici o logica (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 0:21)

      JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

      "Psd are nevoie de bani sa cumpere votaci la alegeri din 2016" , deci indirect admiti ca masurile lui Ponta or sa aduca mai multi bani la buget. (asta cred si eu) Pai pritenii tocmai de asta spun ca masurile nu sunt bune, ca or sa fie mai putini bani la buget. Uite-te te rog ce TVA au celelalte tari , sa nu mai zic de TVA la alimente, asa de curiozitate, apoi mai vorbim daca masurile sunt pomeni electorale sau e revenire la normalitate.
      • +8 (14 voturi)    
        Esti membru PSD ?! (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 2:17)

        DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

        1. Scaderea tva fara acoperire reala in economie = masura populista si pomana electorala !
        2. Cumpararea votacilor ,la alegeri,cu tigai si ulei = bani negrii din contracte cu statul !
        Punctul 1+2= imprumuturi de la FMI si /sau banci...!
        Concluzia PSD un partid de corupti filoruși sau islamizati ,dupa caz ,votat prin mijloace frauduloase (de ex. prin vanzarea propriului vot ) , sau votat din prostie !
      • +4 (8 voturi)    
        "normalitate" (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 7:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

        deficit bugetar inseamna normalitate? n-ai invatat nimic din ce se intampla in Grecia? da, unele tari europene au TVA mai mic, dar altele il au mai mare decat Romania. care este argumentul pentru scaderea TVA? Romania are nevoie de investitii, nu de consum. guvernele lui ponta au taiat toate investitiile in ultimii 3 ani si acum vor sa faca praf echilibrul bugetar ca sa nu mai poata nici un guvern care vine dupa ei sa rezolve problema fara sa introduca noi taxe. doar niste idioti care nu inteleg princiipile de baza ale economiei ii mai pot sustine. Consiliul Fiscal si BNR au spus clar ca riscurile sunt prea mari. UE si FMI sunt deja cu acordurile de finantare in pom dupa vizita din primavara... daca o luam pe aratura ne vom imprumuta cu dobanzi mai mari ca Grecia. Cine va finanta aceasta scadere de TVA? Guvernul Ponta se imprumuta cel putin o data pe saptamana prin emisiuni de obligatiuni... si nici macar nu a scazut taxele inca.
        • +2 (4 voturi)    
          Concluzii. (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 12:47)

          Marx [anonim] i-a raspuns lui pehash

          Daca esti bugetar, evident ca sustii un buget cu cat mai multe taxe , ca doar de acolo iti vin salariile . Daca esti producator de bani , cum sunt cei din privat , doresti taxe cat mai mici si bugetari cat mai putini . Asta este fondul problemei . Chestia cu taiatul investitiilor este relativa intrucat nu s-au mai fact proiecte de frica DNA ( pentru ca nu se mai poate fura cu usurinta ) . Numai din taierea spagilor se asigura bani pentru TVA chiar si de 14 % .
          • +2 (2 voturi)    
            cred ca pui gresit problema (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 15:24)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Marx

            societatea actuala nu poate functiona fara "bugetari" si "privati". avem nevoie si de unii si de altii. antagonizarea acestor categorii este o arma politica perversa. mai important este rolul decat persoana. de exemplu, un stat nu poate functiona fara administratie publica.. nici administratorul nu-si mai gaseste sensul daca nu are ce administra. la fel, cand vorbim de taxe, nu cred ca bugetarul sau privatul ar avea rezerve sa le plateasca atunci cand ar sti exact ce primeste de pe urma lor. de exemplu, pensia din pilonul 2 stii exact unde se duce. similar, daca taxele locale ar fi unica sursa de venit a primariei si cetatenii ar pune presiune mai mare pe administratia locala ca sa utilizeze aceste taxe eficient in loc sa incerce sa fuga de ele.
  • +5 (25 voturi)    
    Ei bine, (Vineri, 17 iulie 2015, 19:55)

    victor L [utilizator]

    Plagiologu va duce tara acolo unde a lasat-o Ginerica.
    Iar liberalii, daca ajung la guvernare, o sa-l injure pe Basescu, caci da, "Basescu stie ce inseamna sa iei decizii nepopulare".
    Pentru care Romania nu a ajuns acum 5 ani in situatia de azi a Greciei.
    Explicatii motivate din partea lui Klaus?
    Intre doo vizite e greu ;)
    Cum poate explica ce au facut liberalii?
    Ar trebui sa explice cum si-a tranzactionat salariul si ca stia de plecarea Plagiologului la Baku; il cam tine in sah fostul partener de nebunii din vara lui 2012.
  • +6 (14 voturi)    
    Daca (Vineri, 17 iulie 2015, 19:55)

    Jar [utilizator]

    explici tarii ca traim din imprumuturi si din rostogoliri de datorii,poate ca romanii vor intelege mai lesne decat grecii.
    Daca explici tarii ca numai din taxe letale pe "buticari" nu -ti ajung banii pentru funtionarea statului,poate ca romanii vor intelege mai lesne ca grecii...
  • +2 (20 voturi)    
    Comment this ! (Vineri, 17 iulie 2015, 19:59)

    JohnnyBoy [utilizator]

    http://www.iohannispresedinte.ro/files/userfiles/Program-prezidential.pdf

    Pagina 58

    "În planul politicilor de relaxare fiscală și în perspectiva apropiată a guvernării dreptei românești, pentru mine, reprezintă o prioritate absolută revenirea TVA la 19%, întrucât relaxarea fiscală va duce nu doar la îmbunătățirea colectării veniturilor și a sustenabilității finanțelor publice, ci mai cu seamă la creșterea economiei și a nivelului de trai al românilor
    "
    Nu se vede, dar e si cu bold. Va las pe voi sa comentati.
    • +8 (14 voturi)    
      esti rautacios :) (Vineri, 17 iulie 2015, 21:55)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

      si comunist, bineinteles :)))
    • +8 (12 voturi)    
      Nu ai inteles (Vineri, 17 iulie 2015, 23:17)

      Marcel G [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

      Iohannis n-ar fi avut nicio problema cu reducerea TVA daca deficitul bugetar aferent ar fi fost acoperit prin alte masuri care lipsesc din acest proiect de lege.
      • -2 (8 voturi)    
        Ba am inteles foarte bine riscurile (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 0:49)

        JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui Marcel G

        Numai ca eu nu consider un deficit bugetar de 2% nesustenabil in conditiile actuale. Mai mult decat atat nu consider reducerea TVA o pomana electorala ci o consider o revenire la normal daca e sa comparam nivelul TVA-ului din Ro cu cel al celorlalte state europene. Faptul ca nu promulga masurile din campanie cu care a castigat alegerile spune foarte multe despre ce fel de caracter are. (sau n-are mai bine zis). Nu este nimeni care sa poate garanteze care vor fie exact rezultatele unor masuri pentru ca nimeni nu poare sa estimeze care este "deadweight cost"-ul lor.
        Defitia la "deadweight cost"
        The extent to which the direct impact of an increase or reduction in tax (or subsidies) is lessened by its indirect effect. For instance, a corporate tax hike will boost government revenue but may also cause companies to go broke, which would have a negative impact on government finances.
        Si viceversa.
        • +3 (5 voturi)    
          ce inseamna deficit 2%? (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 7:43)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

          pune tu mana si scrie aici mare, clar, cat inseamna 2% din PIB-ul Romaniei, cat e datoria publica a Romaniei, cine crezi ca-ti va imprumuta anul viitor 2% din PIB si cu ce dobanzi. apoi citeste ce spun BNR si Consiliul Fiscal.. ca nu va fi 2%, ci 4-5%.. si intram in procedura de deficit excesiv cu UE.
          suntem o tara cu crestere economica si datorii. de ce ne mai imprumutam?.. TVAul este o taxa pe consum. prostimea care voteaza PSD nici macar nu plateste asemenea taxe. pacat ca nu putem sa-i lasam sa se guverneze intre ei, din munca si taxele lor.
          • -2 (2 voturi)    
            de unde ai scos 4 - 5% ? (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 12:03)

            JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Nici chiar presedintele nu e asa pesimist

            "Astfel, dacă tragem linie, ajungem la un deficit bugetar final de circa 2,5% din PIB, fapt ce arată o abatere semnificativă de la angajamentele bugetare asumate, care se cifrează la 1,2% pentru 2016."

            BNR, FMI si Consiliul fiscal au fost pe langa si la redurerea de CAS, deci da-mi voie sa nu-i cred.
            • +2 (2 voturi)    
              jumatatile de adevar.. (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 17:20)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

              se numesc "minciuni".
              Stii cat este deficitul sistemului de pensii? In ultimul an cheltuielile cu pensiile au crescut, veniturile au scazut. De unde se acopera? Cine mai stie? Ce stim sigur este ca in continuare investitiile sunt la pamant. Guvernul Ponta a dat cu o mana si a dat cu doua. Executia bugetara la 10.07.2015 spune simplu: bugetul asigurarilor sociale a primit subventii de 10 miliarde si tot e pe minus cu 2.3 miliarde. 30 miliarde cheltuieli. 41% deficit. scaderea CAS a acoperita din alte taxe. la fel se va intampla si cu scaderea TVA.
              http://www.stiripesurse.ro/panoul-lui-ponta-care-ii-scoate-din-minti-pe-alegatori_936753.html

              citatul tau din declaratia consilierului prezidential omite cea mai importanta parte - efectul brut ar fi 2.9% deficit. 2.5% deficit net in varianta optimista. dar anul trecut deficitul a fost aproape 2% si anul asta bugetul a fost facut pt 1.5%.. cum am putea ajunge sa avem excedent in 2016, an electoral, fara aceasta reducere de TVA???..
              Aceste deficite inseamna bani imprumutati de Romania, bani pe care generatiile tinere vor trebui sa-i plateasca. Cum sa ne bucuram de reduceri de taxe cand investitiile sunt la pamant si noi platim tot mai mult ca sa primim in schimb tot mai putin? Nu.
        • +2 (4 voturi)    
          Aiurea (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 10:57)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

          Daca te uiti la ce masuri propune Ponta sa se aplice cumulat, dinr-o data, fara nici un fel de asigurare de riscuri, si esti de buna credinta, n-are cum sa-ti dea deficit bugetar de doar 2%, fara taiere de investitii.

          Aia e ce zice toata lumea, nu doar presedintele, ca da, e nevoie de relaxare fiscala, da' nu din topor si nu fara calcule.
  • -2 (20 voturi)    
    aiurea (Vineri, 17 iulie 2015, 20:02)

    robotel corporatel [utilizator]

    daca maine pica ponta si vine predoiu codul e bun si se adopta fara modificari.
    oricine intelege ca iohanus a respins codul doar pt ca e propus de ponta
  • +2 (16 voturi)    
    Si inca una (Vineri, 17 iulie 2015, 20:02)

    JohnnyBoy [utilizator]

    http://www.iohannispresedinte.ro/files/userfiles/Program-prezidential.pdf

    Pag 56.

    "competitivitate fiscală: impozitarea redusă și simplificată trebuie să redevină atuul fiscal al României, pentru a atrage din nou atenția investitorilor străini, pentru a susține capitalul românesc și crearea de noi
    locuri de muncă.
    "
    Sunt total deacord, de asta l-am votat in plm !
    • -2 (12 voturi)    
      da' pe Tariceanu ? (Vineri, 17 iulie 2015, 21:54)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

      Dar pe Tariceanu nu-l votezi ? Ca el in 2008 prin pomenile prin care le-a dat ( din pozitia lui Ponta de acuma ) a adus Romania de la un deficit bugetar de 13% pana unul de 43%.
      • +1 (3 voturi)    
        NU-l votez (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 0:39)

        JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        Ca m-am saturat de liberali doar cu numele !
    • 0 (10 voturi)    
      daca l-ai votat...... (Vineri, 17 iulie 2015, 21:56)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

      spala-te cu el pe cap, cum zice romanul :))))
  • +11 (17 voturi)    
    Încă o remarcă: (Vineri, 17 iulie 2015, 20:04)

    Don Ciccio [utilizator]

    - "Grecia a ajuns unde a ajuns din cauza cheltuielilor gen pensii speciale, salarii nesimţite în sectorul public, investiţii tip Olimpiada din 2004, corupţie - nu pentru că avea un cod fiscal prea liberal şi nu ştia cum să mai stimuleze mediul de afaceri. Hai să nu batem câmpii..." (Mircea Marian)


    https://www.facebook.com/Mircea.V.Marian/posts/810616769053084?ref=notif&notif_t=close_friend_activity
    • +5 (7 voturi)    
      cod fiscal prea liberal promovat de socialisti? (Vineri, 17 iulie 2015, 22:04)

      Mamamia [anonim] i-a raspuns lui Don Ciccio

      Ceva nu se leaga :))))
  • +2 (10 voturi)    
    OK (Vineri, 17 iulie 2015, 20:41)

    travelman [utilizator]

    Domnul Dan avem nevoie de un TVA mai mic asta e adevarul ca ne sufoca ăștia de tot nu m-a interesează cine al Votează dar sa al voteze odată.
  • -3 (13 voturi)    
    //// (Vineri, 17 iulie 2015, 20:56)

    florin [anonim]

    ////Daca l-am votat pe Iohannis cu tot avantul, ba am mai convins si prieteni sa-l voteze, acum e clar ca e departe de asteptarile mele.
    Codul fiscal nu e populist. A fi populist, demagog, inseamna a spune ce vrea poporul sa auda si dup-aia sa uiti ce ai spus. E o responsabilitate in plus pentru guvernul din 2016, da, si ce-i cu asta? Sa reduca cheltuielile bugetare, ca are de unde, recunoasteti si dvs. Noi nu suntem in situatia altor economii unde e nevoie de reglaje fine. Credeti ca acum 50 de ani in economiile statelor occidentale nivelul taxelor era mai mare decat le avem noi acum? Va spun eu ca nu.
    Credeam ca v-a iesit din cap ca solutia aleasa de guvernul Boc-Basescu in 2010 a fost buna. Se pare ca m-am inselat si in privinta dvs.
    Ca Ponta e strans cu usa din toate partile si vine cu teme avantajoase pentru cetatean sau firme, sa profitam de chestia asta. Si nu trebuie deloc sa-i fim recunoscatori. Din pacate, Iohannis a facut o mare greseala, si electoral si economic.
    Oricum cu comunicarea sta prost, dar in cazul asta nici comunicarea nu i-ar spala imaginea...
    • +1 (7 voturi)    
      asa iti trebuie (Vineri, 17 iulie 2015, 21:57)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui florin

      daca te-ai indoit la vrajeala lor cu altfel de politica :))))
    • 0 (0 voturi)    
      cititi mai jos... (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 13:15)

      lili [anonim] i-a raspuns lui florin

      http://www.gandul.info/puterea-gandului/cum-sa-nu-guvernezi-o-tara-10-teme-despre-viitorul-romaniei-pe-intelesul-lui-victor-ponta-14606210

      Ce spuneti?!
  • +6 (14 voturi)    
    asta cu comunicarea.... (Vineri, 17 iulie 2015, 20:59)

    lili [anonim]

    Nici o sansa!
    I-a luat-o inainte Ponta si PSDul cate-l ataca la toate Televiziunile de casa!
    Johannis nu are oricum mari sanse sa comunice convingator aceasta masura si nici nu-l are aliat, din pacate, pe Dl Mugur Isarescu, care desi a avut permanent o atitudine similara cu a lui Johannis fata de noul Cod Fiscal, a evitat de fiecare data sa pronunte macar cele 2 cuvinte: Cod Fiscal!
    Asta i-a permis populistului Ponta sa afirme miercuri seara in studio la B1 Tv ca nimeni in tara nu a fost impotriva noului Cod Fiscal, chiar dl Isarescu a "avut o atitudine moderata" !!!
    Asa a interpretat Ponta in gura mare la B1 TV pozitia lui M Isarescu fata de relaxarea discala prevazuta de noul Cod fiscal, desi Mugur Isarescu a avut o exprimare relevanta si foarte vocala, aia cu Burkina Fasso!!
    Azi Dl Adrian Vasilescu a lamurit: Dl Guvernator nu se baga in cearta dintre palate, opiniile Consiliului Fiscal sunt de luat in seama, a spus Dumnealui!
    Consiliul fiscal si-a spus opinia similara cu a lui johannis si a lui Isarescu, dar Ponta l-a atacat imediat pe dl Ionut Dumitru, spunand ca la fel facea si cu T Basescu!
    Cred ca de mare ajutor i-ar fi fost lui Johannis ca Dl Isarescu sa-si expuna clar si direct opinia pe tema noului Cod Fiscal, asta l-ar fi impiedicat pe Ponta sa atace continuu masura Presedintelui, mai ales ca Ponta e oricum terminat dpdv politic, el oricum nu mai are ce pierde, "dupa el potopul" !!
    Noul Cod Fiscal este o incercare a lui Ponta de a se mai salva dpdv politic, mizeaza mult pe asta si nu se stie ce va iesi in final...
    • +3 (9 voturi)    
      isărescu e un zerooo (Vineri, 17 iulie 2015, 22:24)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Isărescu ne garanta în 2008 că noi nu avem probleme și ați văzut rezultatul. Isărescu e o păpușă care e lipită de scaun la BNR care ronțăie semințe de dovleac bogate în lecitină .
    • 0 (0 voturi)    
      Mi nu raspunde de... (Luni, 20 iulie 2015, 15:38)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui lili

      politica fiscala...Gogu, numit si Primul Mincinos, are in sarcina elaborarea politicilor fiscale care insa trebuie armonizate cu politica monetara si aliniata in vederea atingerea obiectului national - ghici care este acela?

      Si inca ceva, pentru ca sMI -a retras din lumea asta nebuna nici ca o sa dea o opinie despre politicile fiscale decat despre politica monetara si macro-stabilitate de care raspunde prin lege.

      Punct.
  • +15 (21 voturi)    
    comentariu (Vineri, 17 iulie 2015, 21:05)

    Casadjicov Crisan [anonim]

    Probabil ca aveti dreptate in multe chestiuni, dar eu vad:
    - o tara cu datorii de sute de mld. de euro, care mai primeste vreo 85 in viitorii 3 ani;
    - o Europa oripilata ca am putea avea deficit 3-4 mld euro in 2016;
    - politicieni preocupati doar de interesele lor, indiferent de partid;
    - categorii sociale care au primit si primesc pensii si salarii total nemeritate;
    - o justitie tot mai politizata;
    - un presedinte care nu comunica cu cetatenii tarii;
    - lipsa oricarei opinii politice la UE din 2007 incoace ( suntem o voce muta si aprobam orice)
    - toate institutiile statului pline de incompetenti si rau voitori;
    - etc., etc.
    - presa vai de mama ei!
    Am o concluzie trista: cand mergeti in oricare tara UE ( includ si Bulgaria) si reveniti in Romania, va vine sa plangeti! Si credeti-ma ca stiu ce vorbesc.

    Toate cele bune,
  • -1 (17 voturi)    
    Ce treaba are Grecia? (Vineri, 17 iulie 2015, 21:35)

    Gigi Kent [utilizator]

    Ce treaba are Grecia cu noi nu stiu. Aia au 175% datoria in PIB, noi avem 40%, avem voie maxim 60% dar smecherii din UE (Franta, Italia, Irlanda etc) au cu mult peste 60% si nu le mai zice nimeni nimic. Grecii au autostrazi, turism foarte dezvoltat, pensii si salarii decente. Noi nu. Deci absolut nici o legatura.

    Eu propun introducerea cotei diferentiate (cadou pentru Tapalaga), ca sa ajungem la un excedent bugetar de 4-5%. Noi si Germania.

    Din pacate ne conduce o droaie de prosti (mai ales la Cotroceni) care calculeaza asa: total vanzari alimente X (24% TVA anterior - 9% TVA nou) = pierdere la bugetul de stat x milioane / miliarde Ron / Euro. Si totusi veniturile din TVA-ul pe alimente au fost pana acum cu 400 milioane euro mai mari. La fel a fost si cu cota unica, si cu CAS-ul. Practic orice masura de reducere a taxelor fie a adus direct venituri mai mari (mai putina evaziune, transformarea economiei gri in alba) fie a adus crestere economica.

    Nu ne mai aflam in bula imobiliara, nu mai avem crestere pe credit si capitaluri speculative din afara, nu mai avem credit cu buletinul. Insusi Iohannis zice ca bazele sunt solide. Si totusi? Economia trebuie tinuta sugrumata. Cu deficite mici.

    Tot plangem de dorul investitiilor private, desi am vazut pe vremea PDL-ului cat de ineficiente daca nu chiar jefuite au fost aceste investitii. Cineva cu viziune de dreapta ar trebui sa incurajeze o mai mare pondere a investitiilor private in economie mai degraba decat una a statului. Si totusi?

    Ministru Teodorovici a zis ca in bugetul pe 2016 nu vor exista cheltuieli pentru obiectivele care se pot realiza cu fonduri europene. E cea mai buna masura anticoruptie din ultimii 25 de ani. Cea mai buna masura impotriva jefuirii banului public, cea mai buna masura pentru reducerea evaziunii fiscale. Si totusi?
    • +3 (15 voturi)    
      te pomenesti ca esti specialist ? (Vineri, 17 iulie 2015, 22:02)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Specialistii lui Ponta au uitat sa va spuna ca noul Cod Fiscal nu a avut aprobarea Cosiliului Fiscal.
      Nu mai vorbim aicea ca nici Isarescu nu l-a aprobat.
      Ponta cat este el de tupeist tot n-are curaj sa se ia de Isarescu pentru ca stie ca toti specialistii lui jnui fac nici cat umbra lui Isarescu.
      Ca lui Ponta nu-i pasa de nimic si-ii calca pe urme lui Tsipras unoare ne este evident: daca nu o sa mai fie la guvernare nu-l; mai angajeaza cu nimic promisiunile de acuma, daca o sa fie va face face plebiscit ca sa ne intrebe daca vrem sa ne platesca UE datoriile.
      • -1 (13 voturi)    
        Iti place sa cotcodacesti? (Vineri, 17 iulie 2015, 22:42)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        Cotcodac, cotcodac, cotcodac! Tocmai ti-am zis tie si altor bizoni basisti mai sus de ce nu are nici o legatura Romania cu Grecia. Apropo noi nu suntem in Eurozona. Si tu ii tot dai cu Tsipras cu prostiile tale basiste...
        • 0 (0 voturi)    
          Bizon (Luni, 20 iulie 2015, 11:23)

          CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          Bizoni sunt aia care au uitat sau se fac ca au uitat cum a a dus Tariceanu Romania in 2008 prin masuri similare de la un deficit bugetar de 13% la unul de 43%.
      • -1 (5 voturi)    
        De cand a venit Ponta la putere (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 9:47)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        Consiliul Fiscal nu a fost de-acord cu masurile luate,si uite ca au dat rezultate,trageti concluzia!!!
    • +4 (8 voturi)    
      octombrie 2011 - Cele trei masuri pe care (Vineri, 17 iulie 2015, 22:37)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      le-ar lua Ponta daca ar ajunge maine la guvernare
      "Dacă ar fi vorba de trei măsuri economice, atunci acestea ar fi aplicarea cotei unice de impozitare în trei trepte: 16, 12 și 8 la sută. A două masură ar viza reducerea taxelor și a impozitelor iar a treia măsură ar viza reducerea la jumătate a cheltuielilor cu bunuri și servicii ale instituțiilor publice locale”, a spus Ponta.
      • +1 (1 vot)    
        mda... (Luni, 20 iulie 2015, 15:41)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Primul MIncinos facea cariera inca din 2011 - oct.

        Uite ca i-au trebuit ceva ani sa aduca un nou cod fiscal si acela sa nu fie aprobat - ce oroare omule, ce lumea rea si invidioasa....
  • 0 (10 voturi)    
    moment crucial ptr toti, d-le T: aveti curaj in (Vineri, 17 iulie 2015, 22:04)

    padrepadrone [utilizator]

    ultimul ceas si recunoasteti evidenta toxica din spatele politicii demo socialiste a ultimului sfert de veac, la gramada.
    Pana la episodul Ponta era doar nociva, poate extrem de nociva, dar nu toxica; acum este momentul sa recunoastem urmatoarele:
    1. pe politicieni i-a durut la basca de evolutia economiei, care o mai fi fiind, nationale; i-a durut
    2. numai interesu personal si de gasca asimilat politicii de spoliere, tot la gramada, dupa model pesede-usele-se descurca fraierii, sau pier, ca asa-i in democratie
    3. greseala lui Basescu, de a se increde in paturica politica in curs de maturizare, o repetam in cor si la infinit: mortu de la groapa si baronu proaspat cinstit, NEVER
    4, in RO demo s-au creat toate conditiile aparitiei unei aristocratii rosii, demente si iresponsabile. ca si exercitiul codului fiscal de poveste cu sfarsit socialist. Dupa cum bine ati sesizat, NOI(gramada populara) nu ne putem maturiza natural decat cu exemple, indemnuri si oaresce sacrificii.
    5. Sacrificiile noastre nu au fost impartasite de nici un exponent al politicii cele mai cinstite, de nici un reprezentant al ziaristicii puiului nascut, de nici un element de legatura dintre societate si oligarhia proaspat eclozata. Ramanem ca si pana acum: fiecare se descurca sau piere, nu doare la basca pe nimeni...c-asa-i in RO democratica dupe Ilici si minerii atat de suprafata cat si de subteran.
    6. Ma mir teribil ca Basescu nu mai este capul de afis responsabil de toate "cuciuririli oligarhiei rosii cinstite"...da sa nu ne imbatam cu apa calda si reveniti cu articole pertinente la situatia economica reala generata de politica iresponsabila a unor venetici congruenti cu viata, sic demo, daca nimeni nu spune altceva!
  • +1 (7 voturi)    
    PERVERSIUNI (Vineri, 17 iulie 2015, 22:18)

    timp tamp [utilizator]

    După 2010 toți î-l înjurau pe Băsescu că a mărit tva în plină criză, acum în plină creștere economică(marca plăgiuță e drept) înjură pe cei cate o reduc. Păi unde sunt economiștii lu' pește să spună cum va crește de trei ori mai reped pibul dacă scădem taxele?
  • -1 (7 voturi)    
    Găndirea găștii (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 11:47)

    Omics [utilizator]

    Singura bază reală a dezvoltării țărilor înapoiate o constituie investițiile străine și creditul extern. Așa s-au ridicat Coreea de Sud sau China. Austeritatea și efortul propriu denotă cretinismul românilor, ilustrat de două personaje sinistre: Nicolae Ceaușescu și Traian Băsescu. De fapt indivizii nu aveau o învățătură economică a austerității, voiau doar să-și pună la adăpost gașca furăcioasă de ingerințele externe. Furăm limitat, punem gloata să sufere pentru ce am furat noi și nu are nimeni treabă cu noi. În asta, constă efortul propriu și austeritatea.

    Romănia e cea mai disprețuită țară din Europa. Inclusiv pentru pretențiile idioate de echilibru în sărăcie. Dacă te zbați să ieși din sărăcie mai poți și greși. Dar este condamnabil ca singura ta grijă să fie conservarea în echilibru a unor privilegii din interior și din exterior. „Un popor vegetal... "
  • -1 (3 voturi)    
    la economie nu va pricepeti d-le jurnalist (Sâmbătă, 18 iulie 2015, 16:51)

    George [anonim]

    Am citit articolul si n-are nici o legatura cu realitatea. Asocierea situatiei din Romania cu ale altor tari care au esuat este ridicola, atata vreme cat nu faceti diferenta intre 6% si 24%. Mutati-o mai pe alta zona, unde puteti intelege lucruri elementare ca si la fotbal, ca pe economie o ratati rau de tot.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică