Cind votezi clovni, sa nu te miri ca te vei trezi intr-un circ. Citeva constatari despre criza din Grecia

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Joi, 2 iulie 2015, 8:48 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Referendumul de duminica din Grecia va fi decisiv. Votul NU va provoca probabil iesirea din Euro, votul DA va provoca probabil caderea guvernului Tsipras. Un guvern care, timp de 6 luni, nu a miscat un deget pentru a-si insanatosi tara, nu a facut nici un sfert de reforma; dimpotriva, a intors si putinele reforme facute, si-a sfidat cetatenii si partenerii. Mai mult: premierul Tsipras si ministrul de finante Varoufakis au facut totul pentru a rupe UE in doua fractiuni. Nu le-a iesit. UE a devenit si mai unita in jurul valorilor si principiilor fundamentale, iar cuplul Tsipras - Varoufakis s-a transformat intr-un detestabil exemplu de clovni politici pe cale sa dea foc la tara.

- Tsipras a incercat sa provoace o falie in interiorul UE. A reusit la inceputul mandatului sa obtina un oarece sprijin din partea Italiei si a altor forte de stinga din mainstreamul european, dar curind a pierdut si bruma de bunavointa externa. Mantra discursului antiausteritate s-a risipit rapid cind a devenit clar ca vedetele mediatice Tsipras si Varoufakis au o agenda care intra in conflict cu valorile europene de baza

- reactia premierului italian Matteo Renzi de la inceputul saptaminii a demonstrat ca scopul lui Tsipras e imposibil de atins:
premierul italian (si el de stinga) a explicat ca eventuale concesii facute Greciei ar insemna ca reformele reale facute de tari precum Italia, Spania, Portugalia sa fie puse sub semnul intrebarii. De ce sa plateasca pensionarii italieni pentru ca bogatii armatori greci nu vor sa-si plateasca impozitele, s-a intrebat retoric Renzi.

- Tsipras a esuat: Europa nu doar ca nu a fost divizata, ci a strins rindurile, a vorbit pe o singura voce.

- Tacticile dure de negociere folosite de Tsipras pentru a rupe consensul european si pentru a speria Eurogrupul au devenit de-a dreptul ridicole in ultima saptamina, iar Tsipras si "geamanul" sau Varoufakis s-au transformat in doi bufoni politici. Practic, nimeni nu ii mai considera parteneri de dialog

- Cine ar fi profitat de aceasta fractura in interiorul UE?
Rusia, fara indoiala, ar fi fost un mare beneficiar. Rusia cistiga insa si prin eventuala iesire a Greciei din euro, pentru ca va fi demonstrata reversibilitatea aderarii la UE si Zona euro. Pe de alta parte, poate ca e mai bine ca UE sa demonstreze ca are taria de a-si apara principiile, suportind un Grexit, ca sa dea semnalul clar ca pe viitor oricine incearca sa incalce aceste principii va avea soarta Greciei

- Dincolo de discutiile interminabile despre cauzele si vinovatii situatiei in care e Grecia, un lucru e evident: Grecia e intr-o criza a propriilor institutii. De altfel, daca va uitati pe cerintele creditorilor internationali, o sa vedeti citeva legate exact de functionarea unor institutii-cheie intr-o tara democratica: Institutul National de Statistica, Fiscul, Curtea de Conturi. E o lectie prin care a trecut si Romania si, din fericire, am invatat-o: nu poti avea stat de drept, democratie consolidata fara institutii puternice

- Un cuvint si despre marea victima tacuta a crizei din Grecia: clasa de mijloc. O parte din masurile fiscale luate in ultimii ani au slabit aceasta clasa, iar inchiderea bancilor si controlul capitalurilor impuse de guvernul Tsipras a facut un iad viata grecilor care aduc valoare adaugata in economie. O economie care are oricum uriase probleme de competitivitate, autarhica, in care citeva grupuri de interese tin captive resurse enorme si dezechilibreaza intregul ansamblu (armatorii de ex.)

- O ultima constatare: cine voteaza clovni sa nu se mire ca se va trezi, mai devreme sau mai tirziu, intr-un circ. Syriza dadea toate semnele ca e o colectie de personaje aiuritoare, excentrice, iresponsabile. Grecii, satui de politicienii mainstream care i-au condus prost in ultimii ani, au mizat pe Syriza, in frunte cu cuplul de iresponsabili fara cravata Tsipras - Varoufakis. Cred ca au inteles ca experimentul Syriza e unul complet esuat, nu inainte de a fi adus tara pe marginea haului. Poate ca experimentul ratat Syriza ii va face pe francezi, spanioli, italieni sau olandezi sa se gindeasca de doua ori inainte de a vota partidele inrudite cu Syriza.










31001 vizualizari
  • +42 (46 voturi)    
    "functionarea unor institutii-cheie"... (Joi, 2 iulie 2015, 9:04)

    lili [anonim]

    ".....Institutul National de Statistica, Fiscul, Curtea de Conturi. E o lectie prin care a trecut si Romania si, din fericire, am invatat-o: nu poti avea stat de drept, democratie consolidata fara institutii puternice."
    "O lectie pe care Romania a invatat-o"?!
    Pai, ce institutie e INSul nostru?!
    Minte, dupa cum cere partidul aflat la guvernare, MINTE refacand peste 2-3 ani ce-a zis inainte ca sa dea bine partidul care i-a numit in functii!
    La fel, cine ia in considerare Rapoartele de Audit ale Curtii de Conturi a Romaniei?!
    NIMENI, niciodata!
    Desi sesiseaza an de an tot felul de ILEGALITATI, niciodata nimeni NU a dat socoteala, aceste Rapoarte sunt contestate si rascontestate si apoi ...uitate....
    Fiscul nostru este iar un exemplu de complicitate a politicienilor si institutiilor cheie ale statului, Fiscul nostru actioneaza fara scrupule la comanda politica, situatia catastrofala in materie de Evaziune fiscala se datoreaza Fiscului, este LIPSA de vointa politica in tot ce inseamna activitatea Fiscului, EVAZIUNEA in Romania fiind evaluata de Banca Mondiala la vreo 30% din PIB/an, in conditiille in care guvernantii se plang de deficitul la pensii in jur de vreo 3 miliarde Euro/an, ca sa plateasca pensiile de supravietuire ale romanilor!
    Astea-s institutii cheie care arata ca Romania "a invatat lectia" ?!
    Eu nu vad asa lucrurile.
    Roamnia nu este departe de Grecia din avest pdv, toate guvernarile au dat dovada unui amatorism periculos, adica INCOMPETENTA evidenta dublata de populisme electorale.
    Romania NU are nici o strategie de dezvoltare, totul este HAOTIC si la Guvern si la Parlament, o adunatura de incompetnta si coruptie periculoasa.
    • +28 (28 voturi)    
      POLITICIENII CORUPTI DISTRUG NATIUNI, INCLUSIV RO (Joi, 2 iulie 2015, 10:00)

      Florins [anonim] i-a raspuns lui lili

      Subscriu, Romania nu e departe de Grecia in ceea ce priveste "macinarea institutiilor" de catre borfasii ajunsi politicieni. Actuala incercare de modificare a codului penal de catre parlamentari certati cu legea este graitoare. Nu mai vorbesc de piesa de teatru al absurdului cu genuchiul premierului ....
    • +24 (24 voturi)    
      Strategie de subdezoltare... (Joi, 2 iulie 2015, 10:09)

      v_sile [anonim] i-a raspuns lui lili

      "Romania NU are nici o strategie de dezvoltare, totul este HAOTIC "

      Poate ca da, dar la greci e ceva mai rau: ei AU o strategie de subdezvoltare: resursele tarii sunt acaparate de clanuri politice,datoria publica a fost facuta in mare parte pentru consum sau proiecte faraonice cvasi-inutile (Olimpiada din 2004) evaziunea fiscala e tolerata, companiile private care incearca sa produca sunt strivite intre clasa politica, concurenta care face evaziune fiscala si populatia hranita cu promisiuni populiste. Exemplu cel mai clar: forta de munca nu simtea nicio presiune sa munceasca in plus sau sa renunte la slujba de la stat, pentru ca era platita mult, mult mai bine decat in sistemul privat pentru munca mai putina.

      De bine, de rau, la noi componenta privata a economiei fost lasata in pace, iar investitiile private in industrie nu au fost blocate. Ponderea componentei private in PIB a trecut de 70%, ponderea industriei in PIB e de aproape 25%, ponderea exportului e de cam 30% din PIB.

      Clasa politica din Grecia a fost chiar mai rea decat ce am avut/avem noi. Bine, si la noi au fost unii absolut iresponsabili, a la grec: Vacaroiu si Tariceanu. Din fericire ei au guvernat doar 4, respectiv 2 ani (ma refer la guvenul Tariceanu II). Extrapolati politicile astea la 20 de ani, ca sa va dati seama cum a ajuns Grecia unde a ajuns.
  • +46 (46 voturi)    
    somnoroase pasarele (Joi, 2 iulie 2015, 9:15)

    Dedalus [utilizator]

    Eroarea fatala a Greciei a fost lipsa masurilor de sustinere a IMM.

    Logic, este imposibil sa te dezvolti daca te rezumi la a taia din cheltuieli.

    Problema nu a fost politica fiscal prea relaxata ci climatul imposibil pentru IMM-uri.

    Turismul e prea volatile pentru a te baza pe el si, oricum economic vorbind nu exista (e doar un agregat de sectoare, nu un sector in sine...).

    Noi avem aceeasi viziune eronata ca si ei, degeaba ne dam destepti.

    Ne bazam doar pe cresterea colectarii si pe cresterea cheltuielilor din sectorul de stat.

    Facem aceeasi prostie ca si Grecii si nu m-as mira sa ajungem tot acolo.

    =======
    De ce facem aceeasi greseala ca si ei?
    Pentru ca politicienii si functionarii superiori nu inteleg nimic despre cum functioneaza economia si afacerile.
    Si ei si noi tot punem ministry de finante oameni care nu au condus in viata lor o firma si care nici nu stiu ce e un bilant. Cum sa faca astfel de oameni politici fiscal, cand nici nu stiu cand se plateste TVA si cum se deduce?!
    Pentru greci, cel mai bun lucru ar fi falimentul. I-ar trezi.
    Pe noi nu stiu cine si cand ne va trezi,,,,
    • +12 (16 voturi)    
      ... partial incorect sau corect (Joi, 2 iulie 2015, 9:57)

      Matusalem [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Este imposibil sa dezvolti o economie si sa nu colectezi taxe. Adica eu sa platesc taxe ...si alti nu ? Ti se pare corect ?.. pai cu o colectare de 30% asta inseamna ca 1 din 3 plateste ... iar toti traiesc pe spinarea celui care o face. Nu se poate asa ceva si in nici un caz nu te poti dezvolta. De la colectare porneste totul ! ...pai daca toti avem venituri ..toti trebuie sa platim taxe ...si apoi vor fi si pensii si spitale si medicamente si justitie . Fara bani nu se poate face nimic din pacate ! ...iar rolul unui guvern este sa adune banii si sa-i intoarca in economie pentru ca tuturor sa ne mearga mai bine ! Asta e o economie functionala de piata !
      • +11 (11 voturi)    
        minus (Joi, 2 iulie 2015, 13:29)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Matusalem

        Am dat minus pentru desi taxele sunt necesare statului ar trebui ca evaziune fiscala sa fie corectata. Evaziunea fiscala exista peste tot, dar proportiile uneori sunt diferite si asta face diferenta intre un mediu de afaceri si altul, intre o mentalitate si alta...

        Poti sa o corectezi evaziunea fiscala cu batul sau cu morcovul, dar daca NU FACI NIMIC atunci esti vinovat pentru sustinerea evaziunii fiscale.

        La un grad de necolectare de 70% este clar ca exista un comportament neadecuat in mediul de afaceri - adicalea prea multa coruptii si pestii mari arata ca pot sa faca ce vor muschii lor si, incet si sigur, inght toti pestisorii...

        Odata ce incurajezi IMM-uri si ele incep sa lucreze/produca (adicalea dupa oarece timp) numai dupe poti sa reduci taxele si impozitele. A incepe o afacere ai nevoie in afara de capital si resurse umane, de o ANUME STARE DE SPIRIT care nu o gasesti peste tot si care ar trebui pastrata si incurajata sa se extinda...

        Studiile de impact nu sunt cerute degeaba - ele ar trebui sa arate in ce masura o anumita masura/propunere produce turbulente dorite/nedorite in economie.

        Mai mult studiile astea de imapct sunt asumate si deci cineva va raspunde daca caruta se izbeste de gard si ajunge in sant...

        Nu as pune caruta inaintea calului!
        Daca o pui poti ajungi ca gretzii...
        • +2 (2 voturi)    
          mda (Joi, 2 iulie 2015, 14:36)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Problema majora este ca nu taxele si nici macar gradul de colectare (intr-o anumita masura...) determina dezvoltarea. A spus=o si Isarescu, in modul sau specific.

          Laissez-faire, ca politica de dezvoltare, si-a trait traiul si si-a mancat malaiul....:-)
        • +4 (4 voturi)    
          Ia-ți minusul înapoi (Joi, 2 iulie 2015, 19:15)

          Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Matusalem chiar asta demonstrează: obligația Guvernului de a organiza colectarea impozitelor minimizând evaziunea.
      • +5 (5 voturi)    
        numai (Joi, 2 iulie 2015, 14:33)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Matusalem

        Am spus ca doar prin colectare de taxe nu ajungi nicaieri.

        Doar prin colectre nu ajungi nicaieri.

        Colectarea taxelor nu este suficienta, ai nevoie de politici clare de dezvotlare economica.

        Iar dezvoltarea economica nu o poti face doar cu corporatii si semnianalfabeti.

        Poti sa colectezi si 110%, tot aia e....nu obtii nimic.
    • +12 (12 voturi)    
      " Cum sa faca astfel de oameni politici fiscale... (Joi, 2 iulie 2015, 10:52)

      novator [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      .....cand nici nu stiu cand se plateste TVA si cum se deduce?!"

      Ce te face sa crezi ca "astfel de oameni" s-au cocotat la putere pentru a face "politici fiscale" ?
      Realitatea ne arata ca "astfel de oameni" s-au zbatut sa preia puterea, doar pentru imbogatirea personala prin frauda, evident.

      Asa ca, de la cine avem pretentii ?!
      Oricum, nu ei sunt vinovatii principali ci populimea majoritara care, desi au vazut cu cine au de a face, s-au lasat prostiti cu o bere si un mic "gratis" si i-au votat in continuare.

      Cand pui un hot sa iti pazeasca portofelul, este normal sa iti dispara banii.
      • +3 (5 voturi)    
        nu asta este problema... (Joi, 2 iulie 2015, 13:35)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui novator

        Daca nu stie sa calculeze isi ia un contabil bun...

        Daca insa intelege si face tot ce ii sta in putinta sa evita plata acesteia - este altceva.

        Pana la urma politicienii sunt alesi de cetateni si ii reprezinta - daca ca si indivizi ne place sau nu ne place, asta este o alta poveste.

        Daca altii hotaresc acum - asa cum nu va place -. sigur exista niste explicatii care lipsesc din comentariul Dvs.

        Zicea cineva ca este bine sa incepem analiza cu noi si mai apoi sa ne uitam la vecinu'.
        • +6 (6 voturi)    
          nu e vorba despre contabilitate (Joi, 2 iulie 2015, 14:31)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Nu e vorba de contabilitate aici. E vorba de faptul ca fara sa stii cum merge o firma pur si simplu nu poti sa faci politici economice.

          E ma re iluzie sa crezi ca stii macro-ecojnomice fara sa stii micro-economie macar la nivel de baza.

          Mai mult, nu poti invata doar din manual, trebuie sa ai si experienta in domeniul in care esti ministru.
        • +1 (1 vot)    
          Cred ca acest raspuns...... (Joi, 2 iulie 2015, 16:07)

          novator [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          .....nu este pentru mine.
      • 0 (0 voturi)    
        ionut_cosma@yahoo.com (Vineri, 3 iulie 2015, 8:45)

        coco04 [utilizator] i-a raspuns lui novator

        Ai perfecta dreptate! Oamenii politici nu sunt cei mai priceputi oameni.Dimpotriva.Pentru uniipolitica e o nisa de subzistenta,pentru altii,una de imbogatire.Trebuie acceptat ca cineva cu adevarat priceput nu accepta riscul politicii caci e un domeniu in care azi poti sa fii ales iar maine sa nu mai fii.Unii oameni pur si simplu nu accepta bunul plac al celorlalti si vor ca reusita lor sa depinda exclusiv de fortele proprii.
        Nu neg ca exista si oameni destepti care intra in politica dar ei nu sunt intr-un mediu in care sa fie obligati sa progreseze.Dimpotriva.
        Cred cu tarie ca functia politicianului e una de administrare si nu una de conceptie.
    • +8 (8 voturi)    
      somnoroase si ciorditoare pasarele (Joi, 2 iulie 2015, 12:23)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      daca firmele nu-si platesc taxele la stat , daca biserica lor- care are enorm de multe proprietati- nu-si plateste taxele pe cladiri, venituri ...etc, daca evaziunea e la tot pasul, functionari corupti , atunci de unde sa-si plateasca staul armata de functionari ??

      economic ei nu au o industrie puternica ca sa sustina o dezvoltare a tarii, turismul e volatil, azi ai clienti si maine nu , hotelurile in mare majoritate arata jalnic deci ioc investitii in turism,
    • +5 (5 voturi)    
      De acord cu IMM-urile... (Joi, 2 iulie 2015, 15:32)

      MyGame [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      La noi FNGCIMM-ul facut sa sprijine IMM-urile si despre care nu scrie nimeni, condus inainte f bine de Saramet, este acum condus de fosta amanta a lui Voiculescu si se bucura ca traiesc din programul prima masina. Este in cadere dreapta.... Bancile deja nu mai apeleza la el. Sa faci un FN, care sa traiasca din Prima Masina. Mai mare rusinea. IMM-urile nu mai au sprijin. HN iata subiect de prima pagina, nu ascultati de madame Ciornei, vorbiti cu bancile
      • +3 (3 voturi)    
        mai trebuie ceva (Joi, 2 iulie 2015, 16:27)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui MyGame

        IMM-urile au nevoie de mai mult decat garantii bancare.

        Regimul juridic si fiscal al unui start-up nu se deosebeste in Romania de cel al unui SRL (IMM defapt).

        Rpblema IMM in Romania este optica politicienilor si functioanrilor, nu ivelul impozitelor sau al garantiilor.

        Daca optica politicienilor si a functionarilor este ca micro-intreprinderile, srtart-up-yurile IMM-urile samd sunt niste "evazionisti din nastere" si niste "exploatatori ai fortei de munca bine pregatite si prost platite" - asta are impact asupra oricaror masuri.

        Pentru ca nu poti sa te gandesti la IMM-uri ca la niste dusmani si sa te preface ca iei masuri de sprijin pentru ele...

        Nu poti sa gandesti una si sa faci alta.

        Principala problema a start-up-urilor in Romania este legata de aceasta optica.

        Birocrratia micro-intreprinderilor in Ro ar trebui radical simplificata. Radical redusa, scazuta.

        Nu e nevoie de ministere ale IMM de nu stiu ce fonduri de garantare samd. E nevoie de un program istet, simplu si clar pentru incurajarea lor.

        Dar, cei care fac un asemenea program ar trebui la randul lor sa stie despre ce e vorba. Ori, ma cam indoiesc ca sunt macar 5-6 oameni care sa si stie, sa fie si aici si sa aiba si timp sa-l dea pentru asa ceva -un program pentru micro-intreprinderi.

        La fel- pentru invatamant. Pentru ca fara invatamant bun, degeaba de chinui in rest.
  • +40 (40 voturi)    
    Si noi avem clovnul nostru! (Joi, 2 iulie 2015, 9:19)

    coina [anonim]

    Si mai are si functia de Prim Ministru, nu ma bucur ca, Grecii de rand sufera din cauza clovnilor votati si a politicienilor alesi democratic, dar merita sa vada si ei fundul sacului gol.
    Asta este consecinta cand votezi sa te razbuni si aduci la putere "nebuni" carora nu le pasa de omul de rand. Consecintele incapacitatii de plata se vor vedea in cateva saptamani, cand probabil isi vor lega "clovnii" de Acropole.
    La noi oamenii nu sunt interesati de ce voteza, asa cum s-a intamplat cu usl-ul clovnilor romani. Cat a supravietuit minciuna usl-ista?
    • +12 (12 voturi)    
      "Mama, astia mi-au oferit ceva!" (Joi, 2 iulie 2015, 10:53)

      LiviuIordache [utilizator] i-a raspuns lui coina

      Nu as spune ca e clovn Ponta, ci mai degraba o marioneta, ca si ceilalti, care si-a acceptat conditia, ba a si valorificat-o la maximum. Un om politic care si-a inceput cariera cu urmatoarea explicatie: "Mama, m-am dus la PSD ca astia mi-au oferit ceva!" nu mai are nevoie de caracterizari, a-moralitatea si-a etalat-o singur! Ce responsabilitate, ce doctrina, astea sunt bascalie pentru fraieri!
    • 0 (0 voturi)    
      Clovnii au early-booking deja (Joi, 2 iulie 2015, 19:21)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui coina

      cu destinația Moscova. Nu-s ei atât de proști încât să se lase linșați de greci după ce aceștia își vor fi dat seama că s-au înșelat.
      Aviz clovnului nostru...
  • -49 (67 voturi)    
    și totuși (Joi, 2 iulie 2015, 9:32)

    Mazeta [utilizator]

    Mai bine cu clovnii din Grecia decât cu marionetele din România.
    • +7 (7 voturi)    
      Depinde de ce preferi (Joi, 2 iulie 2015, 10:05)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Hotie sau haos. Evident ambele variante sunt proaste. Dar situatia este in primul rand datorata populatiei pe cine alege sa o reprezinte. PS marionetele sunt evident manipulate de coruptii locali si ideologiile de la rasarit. ponta si socialistii lui ne apropie de Grecia zi de zi cu aceleasi metode si acelasi discurs.
    • +14 (14 voturi)    
      Pai ce mai astepti,latraule? (Joi, 2 iulie 2015, 10:17)

      Persuasive [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Muta-te,fa-ti bagajele si roiu'.Gusta si tu putin din sleiala greceasca.
      • +7 (7 voturi)    
        i-as da si un mic avans... (Joi, 2 iulie 2015, 13:39)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Persuasive

        Numai sa il stiu ca pleaca acum si incearca pe piela sa noua drama greceasca...

        Sigur gretzii zic acum ca pot sa rada si sa joace, dar golul din jurul lor o sa ii faca in 6-12 luni sa cam fluiere a paguba...

        Nu pot decat sa rad cand imi imaginez Mazeta in Gretzia acum...
    • +10 (10 voturi)    
      Ce ne-am face fara tine? (Joi, 2 iulie 2015, 12:10)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      In ce sens "mai bine"? Ca inca nu s-au inchis bancile in Romania nici macar pentru o ora.
    • +8 (8 voturi)    
      Japonezii, (Joi, 2 iulie 2015, 14:57)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      marionete fiind,au ajuns unde au ajuns;nemtii,marionete fiind,au ajuns unde au ajuns;Europa Occidentala e unde e pentru ca au fost o adunatura de marionete americane.Noi,asteptam de 80 de ani sa ajungem marionete americane.
      Poate a sosit si la noi vremea sa fim marionete.Adica,oameni seriosi.
      • +1 (1 vot)    
        marionete sunt pretutindeni ! (Joi, 2 iulie 2015, 17:47)

        luiz [anonim] i-a raspuns lui Jar

        ....diferenta o fac cei care le manuiesc si piesa in care sunt folosite !
  • +9 (9 voturi)    
    Ho ! (Joi, 2 iulie 2015, 9:59)

    Gamma [anonim]

    Ca nu-i asa . Cand n-ai bani de chirie si accepti ajutor de la parinti e cam tare sa aloci 10% din ei pentru tigari . Cam asa e treaba cu grecii , poporul si ajutorul . Ajutorul de care vorbesti era pt plata datoriei facute cu cheltuielile de dinainte cand aveau 13-14 salarii si juma din popor lucra la stat .
  • +19 (19 voturi)    
    Aveti un link, ceva? (Joi, 2 iulie 2015, 10:16)

    v_sile [anonim]

    Ca vad ca se vehiculeaza asta cu 10% la oameni. Un link care sa detalieze cam cum anume s-au cheltuit aceste sute de miliarde luate de Grecia ca imprumut.

    Dar ma intreb si eu:

    De unde s-a ajuns la pensionare la 50 de ani, la a 14-a pensie sau la al 14-lea salariu in mediul bugetar? Cum s-a ajuns ca evaziunea fiscala sa fie practic universala in Grecia? Cum se poate asta? Nu cumva prin faptul ca statul a ascuns ani si ani la rand deficitul prin imprumuturi externe?

    In loc sa mearga la taverna lui nea Gyorgyos si sa dea cu el de pamant ca nu scoate bon fiscal si ca nu declara veniturile din turism, guvernul a preferat sa mai bage un imprumut. Si inca unul. Si inca unul. Si tot asa.

    Iar oamenii care vedeau ca guvernul imprumuta si iar imprumta trebuiau sa dea cu guvernul jos si sa ii voteze pe aia care spuneau ca nu mai maresc datoria publica, ca or sa reduca deficitul public si ca or plateasca datoriile.

    Dar nici oamenii nu au vrut asta, ca le curgea si lor pe de laturi din acele imprumuturi.

    Uite acum: au votat niste circari care le-au promis in fapt ca nu mai platesc nicio datorie. Circari care nici macar nu au curajul sa ia o decizie importanta de capul lor.

    Nene, nu exista popor de ingeri condusi de niste politicieni-draci.

    Si asta e valabil si in Romania.
    • +5 (5 voturi)    
      Grecia sigur intra in istorie... (Joi, 2 iulie 2015, 13:43)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

      Cu patania asta - si o sa vedem daca o sa le fie mai bine sau mai rau dupe.

      Personal cred ca o sa le fie cu mult mai rau!

      nu o sa mai aiba de unde fura, pe cine minti si s-ar putea sa ajunga sa se fure numai ei intre ei si mai apoi sa isi dea tot ei, singuri, in cap de cat de fraieri au fost.

      Gretzia - tupeu si aroganta de imbecil!
      Cu o minte saraca nu poti sa ajungi decat sarac!
      • +2 (2 voturi)    
        sau multi vor alege migratia... (Joi, 2 iulie 2015, 17:53)

        luiz [anonim] i-a raspuns lui ..13

        cum au mai facut-o de-a lungul istoriei....carand cu ei ""mandria si harnicia" elena !
  • +12 (12 voturi)    
    nici chiar așa... (Joi, 2 iulie 2015, 10:28)

    Procrastinator [utilizator]

    90% din ajutor s-au dus pe plata unor datorii pe care tot grecii le-au făcut, nu au apărut din neant...

    Dacă grecii ar fi strâns cureaua, și-ar fi putut plăti mai ușor datoriile și nu ar mai fi fost nevoie să ceară ajutoare.

    România a mărit TVA și a scăzut salariile bugetarilor. A fost greu pentru toată lumea, dar datoria noastă publică este de 40% din PIB, nu de 170% din PIB cum este cea a Greciei...
    • +6 (6 voturi)    
      da, dar pentru asta... (Joi, 2 iulie 2015, 17:57)

      luiz [anonim] i-a raspuns lui Procrastinator

      ....Boc, Basescu si MRU mai ca nu au fost trasi pe roata de" revolutionarii" lui Dogaru si Ponta si platesc si acum cu ura si oprobiul unui mare numar de electori !
  • +16 (16 voturi)    
    munca (Joi, 2 iulie 2015, 10:37)

    gogu [anonim]

    Am auzit ca in Grecia se va reintroduce pedeapsa capitala, MUNCA in folosul comunitatii !!!
  • +19 (19 voturi)    
    Comunistii tot cu slogane.... (Joi, 2 iulie 2015, 10:38)

    Extrema de mijloc [anonim]

    Hai sa simplificam sa inteleaga si "proletariatul mumcitor":
    Te duci si faci un credit la banca X. Iti faci casa, iti iei masina, iti tragi sosea, bei, mananci, esti vesel, spargi farfurii, iar o parte din bani ti-i suteste nevasta.
    Vine scadenta si incepi sa dai din colt in colt.
    Te duci la banca Y, mai mare si ceri imprumut ca sa ti-l platesti pe primul. Dupa ce te jelestti de ceasul mortii, banca Y iti da imprumutul, mai aranjeaza si cu banca X sa-ti mai taie din datorie.
    Iei creditul, platesti pe primul, dupa care incepi sa urli ca din credit nu te-ai ales cu nimic ca l-ai dat 90%la prima banca. Restul de 10% nu sti pe ce s-au dus, dar urli ca din gura de sarpe ca e dreptul tau sa ti-i se mai reesaloneze datoriile si de ce nu, inca o taiere, ca deh, oriccum n-aveti ce-mi face. Curat extrema dreapta.
    • +4 (4 voturi)    
      Cea mai tare (Joi, 2 iulie 2015, 15:53)

      RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui Extrema de mijloc

      Asta e cea mai tare explicatie posibila. Simpla si la obiect. Bravo!
    • -2 (2 voturi)    
      Alta analogie (Joi, 2 iulie 2015, 17:05)

      GCA [anonim] i-a raspuns lui Extrema de mijloc

      Eu am un vecin somer si betiv. In ultimii doi ani i-am imprumuntat periodic bani (cu dobanda) pe care el i-a baut. Stiam ca nu o sa aiba bani sa mi-i dea inapoi dar este proprietar al casei unde locuieste. Acum ma duc la tribunal, il dau in judecata si cer sa-i fie vanduta casa ca sa-mi recuperez datoria. Asa-i ca el este singurul vinovat si ca eu nu am nici o vina ca i-am dat bani imprumut pentru bautura?
  • -2 (4 voturi)    
    se aude, dar eu cred ca tu nu ai priceput nimic (Joi, 2 iulie 2015, 10:58)

    andrei [anonim]

    esti pe langa. s-au dus in banci, pt ca bancile erau pe duca. cand bancile erau pe duca, inseamna ca si ecomiile populatiei erau pe cale de disparitie.
    toti aia cu salariile pe card erau si ei in aer, ca de unde bani, daca acolo stau, in banca?

    pacat ca nu s-au dus 100% in banci.
    faptul ca unii au datorii nu inseamna ca prin imprumutul asta, chit ca se revitalizeaza banca, dispar imprumuturile.

    asa ca mai cerceteaza.
  • +7 (11 voturi)    
    Inca nu cred ca grecii au invatat ceva! (Joi, 2 iulie 2015, 11:21)

    Geo6101 [utilizator]

    Din sondaje, daca le dam crezare, 47% vor sa voteze NU la referendum, fata de 37% care ar vota DA!
    Este de inteles, avand in vedere ca dupa atata huzur pe banii altora, e drept, pentru "semizeii Olimpieni", ar trebui sa urmeze o perioada lunga de austeritate, cu taxe noi, taieri de venitori, taieri de pensii, marire a varstei de pensionare s.a... Noi, romanii, avem experienta in asta... si n-am uitat nici acum masurile luate de Basescu-Boc!
  • +8 (8 voturi)    
    Cind ai o democratie in loc de un stat de drept... (Joi, 2 iulie 2015, 11:48)

    squizzy [anonim]

    ... sa nu te miri ca totul se termina asa cum s-a intimplat totdeauna in istorie cu democratiile:

    "Democracy never lasts long. It soon wastes, exhausts and murders itself. There was never a democracy that did not commit suicide."
    (Samuel Adams)

    Intr-un stat de drept (vezi Elvetia) clovnii nu au cum sa ajunga in capul mesei.

    p.s.
    Citi romani cunosc diferenta intre democratie si stat de drept? Foarte putini, fiindca in scoala de stat copiii rumanilor fac analize literare savante si nu mai au timp de fleacuri.
    • +10 (10 voturi)    
      Periculos de ambiguu (Joi, 2 iulie 2015, 12:13)

      sile [anonim] i-a raspuns lui squizzy

      Pe de o parte, da, democratia trebuie dublata de un stat de drept. Dar pe de alta parte, daca vorbesti de stat de drept in antiteza cu democratia vei avea surpriza sa constati ca orice dictatura isi respecta propriile legi, deci este un stat de drept.
      • +4 (4 voturi)    
        omul nu a fost ambiguu din intamplare... (Joi, 2 iulie 2015, 13:52)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Democratia cere si responsabiltiate, in afara de implicare, ceea ce imi pare ca PM si MF nu prea au.

        Daca aveau nu se ajungea aici.

        Daca insa ei cred ca planul B - posibil sa fie clocit de mult - este mai bun decat cel intitial - varianta propusa de Eurogroup - vom verifica prin proba timpului.

        poetul Walt Whitman :

        "... government can do little positive good to the people, [but] it may do an immense deal of harm. And here is where the beauty of the Democratic principle comes in.

        Democracy would prevent all this harm. It would have no man's benefit achieved at the expense of his neighbors ... this one single rule, rationally construed and applied, is enough to form the starting point of all that is necessary in government; to make no more laws than those useful for preventing a man or body of men from infringing on the rights of other men."
    • +4 (6 voturi)    
      "de drept" (Joi, 2 iulie 2015, 14:17)

      un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui squizzy

      nu stiu cati cunosc diferenta intre democratie si stat de drept dar este evident ca si mai putini cunosc diferenta intre democratie directa (Elvetia) si cea reprezentativa...
      cat despre marota obsesiv fluturata cotidian a statului asa-zis "de drept": acesta esta atat de drept pe cat de drepte sunt "legile" care il intemeiaza si / sau pe cat de "drepte" sunt institutiile menite sa aplice numitele legi...
      hint*: atat cei care legifereaza cat si cei care controleaza / aplica/ judeca sunt persoane fizice inainte de a fi institutii... indivizi cu propriile agende, preferinte, moduri de gandire, interese...
      atata timp cat "reprezentantii" nu vor fi legati (contractual cumva) de cei reprezentati "dreptul" nu va fi la fel de drept pentru toti...
    • 0 (0 voturi)    
      Aduni mere cu pere (Joi, 2 iulie 2015, 19:38)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui squizzy

      Conf. DEX:
      Democrație
      ”Formă de organizare și de conducere politică a societății, care proclamă suveranitatea poporului.”

      STAT
      ”Instituție suprastructurală, instrument principal de organizare politică și administrativă prin intermediul căruia se exercită funcționalitatea sistemului social și sunt reglementate relațiile dintre oameni.”

      Din punct de vedere Juridic un stat poate fi ”de drept” sau ”autocrat” (dictatorial).
      • 0 (0 voturi)    
        DEX-ul nu e de nici un folos aici (Joi, 2 iulie 2015, 21:27)

        squizzy [anonim] i-a raspuns lui Fisherman

        Se vede ca esti si tu un produs al centrelor guvernamentale de indoctrinare si spalare de creiere cunoscute si sub numele de scoli de stat. Asta ti s-a spus, asta stii.

        Dar nu-ti face griji, daca intrebi americanii pe strada ce fel de stat e USA, cei mai multi vor sari sa spuna (asa cum au fost invatati in scoli) ca e o democratie.

        Cu toate astea, USA e o REPUBLICA (stat de drept) - din pacate mai mult pe hirtie decit in realitate in ultimele decenii -, iar cuvintul DEMOCRATIE nici macar nu e mentionat in Declaratia de Independenta si nici in Constitutua USA.

        Nimic nu urau mai mult parintii fondatori ai USA decit democratia si au facut tot ce le-a stat in puteri ca sa protejeze natiunea americana de asa o nenorocire pentru ca democratiile au viata scurta si sfirsesc toate exact asa cum zice Samuel Adams: in haos si ruine fumeginde.
  • +9 (9 voturi)    
    Articol minunat (Joi, 2 iulie 2015, 11:55)

    Bob Dylan [anonim]

    Corect si frumos spus.
    • +3 (3 voturi)    
      Da, (Joi, 2 iulie 2015, 13:27)

      Dacu [utilizator] i-a raspuns lui Bob Dylan

      si comentariile sunt minunate.
  • +9 (9 voturi)    
    Tot europenii or fi de vina si pentru asta (Joi, 2 iulie 2015, 12:09)

    sile [anonim]

    Nu e guvernul grec (care o fi la momentul respectiv) responsabil ca ia bani cu imprumut doar ca sa plateasca alte imprumuturi? Ca doar nu i-a oprit nimeni sa bage imprumuturile in ceva productiv. Ei singuri au ales sa-i sparga pe pensii, salarii si bonusuri.
    • +1 (1 vot)    
      acelea..... (Joi, 2 iulie 2015, 18:06)

      luiz [anonim] i-a raspuns lui sile

      erau aducatoare de voturi!
    • 0 (0 voturi)    
      asa face (Vineri, 3 iulie 2015, 7:28)

      vasile m [anonim] i-a raspuns lui sile

      si WTonta....
      Pensii marite, pensii speciale, micsorare TVA....dar bani de unde pentru toate ?!
      Probabil din alte taxe si imprumuturi.
      Pentru dezvoltare nu sunt bani, dar pentru votanti, da !
      Si uite asa spre viitor (ca al Greciei) in zbor.
  • 0 (12 voturi)    
    Nu e bine domnilor (Joi, 2 iulie 2015, 13:43)

    buncrestin [utilizator]

    Povestea Greciei este povestea a sute de mii, milioane de europeni, americani, occidentali care au intrat in faliment din cauza crizei. Degeaba luam la puricat ce merge prost la ei, ne punem sa le analizam finantele publice si sa ii tragem la raspundere.

    E tarziu. In urma cu 10 ani era un univers al lor care de bine de rau functiona, aveau regulile lor si asa functionau. Fiecare tara are bubele ei, cum si Romania si Germania au.

    In cazul Greciei este pusa in discutie ideea fundamentala ca o datorie - voita, nevoita, cu rea-credinta sau din naivitate - trebuie recuperata cu orice cost. Pana unde suntem dispusi, ca oameni, sa mergem pentru a recupera o datorie? Cat risc isi asuma cel care da banii cu imprumut? Pana unde are dreptul sa intervina in viata celui imprumutat? Este compatibil cu democratia, cu drepturile individuale? Aici se pune problema.

    Pentru ca cele 300 de miliarde datorie ale Greciei nu sunt nici putine, dar nici multe - se pierd la bursa intr-o singura zi, printr-o declaratie mai belicoasa a uneia sau alteia dintre parti.

    Ce vrea de fapt Europa sa faca, sa ii transforme pe greci in nemti, sa ii puna sa isi vanda tot ce au ca sa le dea bani inapoi? Ce inseamna datoria Greciei pentru Europa? Este Europa dispusa sa dea foc la casa pentru "dreptul" inalienabil al creditorului? 300 de miliarde este o suma nesemnificativa pentru Europa. Chiar merita sa distrugem proiectul european pentru a le arata grecilor ca au gresit? Stim ca au gresit, dar si europenii au gresit. A fost totul bine pana s-a spart buba.

    Aici este chestiunea, pentru ca cele doua razboaie mondiale trebuiau sa ne invete ca daca ataci economic un popor, violenta economica va duce inevitabil la violenta fizica (exemplul Germaniei falite), care se raspandeste peste tot. E tarziu sa mai condamnam Grecia. degeaba isi dau ochii peste cap liderii europeni, ei sunt complici, iar acum nu vedem decat rezultatele Europei strambe pe care au construit-o.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu zau ? Vorbiti de criza economica de ca (Joi, 2 iulie 2015, 16:02)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      si cum ar fi un virus ! Politicienii dar si cetatenii care l-au tolerat coruptia si deciziile in contra logicii simple, economice zeci de ani nu au nici o legatura ?! De ce noi sau tari din lumea a treia unde se moare efectiv de foame sa-si plateasca datoriile si ei nu ?! Proiectul european se distruge daca europenii cedeaza in fata santajului bufonilor de la carma Greciei ! Au dat cumva o parte din bani ? Au alt plan de redresare prin care sa se ajunga (pe alte cai) la aceleasi sume de reducere a cheltuielilor statului ? De ce sunt complici , ca le-au dat bani ? Da, am vazut si noi ca asa cum e normal morala se subantelege, nu e prinsa in legi (vezi cazul adrian severin)! S-au lasat inselati de cifrele lor masluite ! Se vor imbunatati mecanismele si poate nu v-om mai trimite nici noi in Parlamentul UE parlamentari "auto" ca corina cretu, diaconu si restul ambuscatilor sa faca politici europene .....
  • +8 (8 voturi)    
    Grecia prabuseste o utopie - este bine! (Joi, 2 iulie 2015, 14:04)

    ..13 [utilizator]

    Se prabusesc toate minciunile spuse de cei care vor sa ajunga populari.

    Grecia se va sustine cu greu si va plati pentru ceea ce face in aceste zile. O sa vedem in 2-3 ani cine va rade mai bine - Grecia sau UE?

    Europa va invata si va depasi criza - cred ca destul de multe s-au schimbat in mentalitatea insitutiilor publice europene incepand cu 2005, de cand Rusia a inceput sa incerce sa exercite o puternica influenta.

    Ulciorul nu merge de multe ori la apa!
  • -3 (7 voturi)    
    Atentie la cuvinte (Joi, 2 iulie 2015, 14:26)

    Florin [anonim]

    "Europa nu doar ca nu a fost divizata, ci a strins rindurile" . O formulare mai corecta, mai aproape de realitate si avand cu totul alta semnificatie ar fi fost: "Birocratii de la Bruxelles nu doar ca nu au fost divizati, ci au strans randurile"
    Adevarul este ca nimeni nu vrea sa riste iesirea Greciei din UE pentru ca prafu se alege de ea daca, peste 2 ani, Grecia se va afla in pozitia Islandei. Desigur, Grecia nu pare a fi Islanda, dar nici nu ne permitem sa riscam sa aflam asta.
    • +1 (1 vot)    
      dixit !!! (Joi, 2 iulie 2015, 16:25)

      un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      extrem de potrivita, binevenita si necesara precizarea "Birocratii... au strans randurile"
      desi probabil ca nu va fi pe gustul celor care preamaresc rolul acelor adevarati paraziti sociali care se ascund sub (sau flutura cu mandrie inconstienta) eticheta de "functionar / birocrat"... tagma ticalosilor sub patronajul si / sau cu complicitatea carora se comite JAFUL banului public... iar cand spun "public" ma refer la orice tip de "buget", local, de stat sau da, chiar si european... oroare, nu-i asa? banii gestionati de prea-stimatii, prea-bineintentionatii si prea-cinstitii "europeni" sa fie inclusi in aceeasi categorie a fondurilor la dispozitia "oligarhiei"? suna incredibil? si totusi asta a fost, este si va fi trista si imputita realitate... indiferent de cate eforturi fac impricinatii (si acolitii lor) sa o ascunda...
  • -3 (5 voturi)    
    UE (Joi, 2 iulie 2015, 15:25)

    Omics [utilizator]

    Dacă UE vrea să supraviețuiască, atunci când o regiune are probleme, UE trebuie să o ajute să-și revină.

    Chiar dacă nu e Germania de Est acea regiune,.
    • +3 (3 voturi)    
      Isaila frate ! (Joi, 2 iulie 2015, 16:17)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      Regiunea NU vrea sa fie ajutata ea vrea pomana !
    • +2 (2 voturi)    
      Asa va spune sa spuneti? (Joi, 2 iulie 2015, 16:59)

      Jeny Bill [anonim] i-a raspuns lui Omics

      Ce mai tura-vura, unde isi baga nasul bolsevismul, se alege prafu'
      P.S.
      Nici n-am nevoie sa-mi raspunzi!
    • 0 (0 voturi)    
      Depinde de problemă (Joi, 2 iulie 2015, 19:54)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      După ce bețivul și-a băut pensia și acum îi chiorăie mațele de foame tu îl ajuți - oameni suntem nu-i așa ? - cu niște bani să-și cumpere o pâine.
      Dar după ce vezi cum se ridică din șanț doar ca să intre tot în cârciumă ți se cam termină rezervele de omenie.
      Desigur că ai putea să mai faci o încercare închizând cârciuma...
  • -3 (5 voturi)    
    grecii s-au trezit, noi când o facem? (Joi, 2 iulie 2015, 16:42)

    mario [anonim]

    Românii zic că-i bine că n-au ajuns ca grecii, dar vai de steaua lor. muncesc pe salarii de nimic, n-au spitale, școli, drumuri, alcoolismul e în floare, în timpul liber belesc ochii la tv unde jurnaliști și politicieni se perindă cu subiecte de nimic. Nu auzi o critică la adresa FMI, nu o vorbă despre cum sunt împărțiți banii în țara asta unde corporațiile fac profituri uriașe iar românii de rând sunt plătiți cu salarii de mizerie.
    Grecii s-au trezit, noi când o facem?
  • +3 (3 voturi)    
    Cind votezi clovni, sa nu te miri ca te vei trezi (Joi, 2 iulie 2015, 16:43)

    Dan Petrescu [anonim]

    ...''cind votezi niste clovni sa nu te mai mire circul in care te trezesti''...... despre Elada si nu numai .......................................traiesc printre ei de prea multa vreme sa mai reusesc sa ma mai mir de incoerenta reactiilor pe care le au in momente cruciale pentru ei ...lucru blamabil intreg balcanilor . Popor insa mai manipulat si manipulabil ca cel elen nu am gasit nici in tonele de carti citite si nici pe coclaurile pe care am umblat ....Asistam la prabusirea populismului demagog ridicat la nivel de politica de stat,Alexis cu a lui Siriza a venit la putere promitind cele mai fatastice lucruri pe care masa de votanti imatura civic chiar le credea si le lua de bune orbita la parada aceasta de fariseism populist de doi bani ..Grecul ordinar ,cel cu darile platite la zi si cu palmele crapate,grecul ce priveste minios fiecare stire din media, nu este atit de unit cu cei ce au fost in strada ( 20.000)...aceia sunt masa de manevra si santaj a lui Alexis ......mereu am sa cred ca acest biped pervers cu demagogia ridicata la rang de arta este omul lui Putin in UE .......tot ce a facut de cind a aparut in politica elena nu face decit sa confirme ce spun eu ( si spun poate prea multe )...Am intilnit oameni cu o anumita cultura si experienta de viata ce au cazut subit prada venerarii acestui cameleon politic ,Alexis si nu reuseam sa inteleg si de ce ....azi ,paradoxal am reusit sa intrezaresc motivul sustinerii anomaliei de Alexis ..este simplu si la indemina ...acest popor a fost constient secunda cu secunda de imensa teapa pe care urma sa o dea intregii lumi ,nu a fost doar un simplu complice cazut in capcana politicianului veros ,nu ..a fost parte la intreaga masinatiune de devalizare .Imensul munte de bani disparut in aceasta zona crepusculara numita Grecia se poate regasi faramitat la populatie ,procentul nu depaseste 10 -15% acordat prin scutiri de taxe si impozite si de inventarea a tot felul de bonusuri care de care mai fantastice in decurs de zeci de
  • -2 (2 voturi)    
    As fi vrut... (Joi, 2 iulie 2015, 21:01)

    Gigi Kent [utilizator]

    As fi vrut si eu un clovn ca asta care sa faca referendum in 2010 si sa nu taie salarii si pensii sau sa mareasca TVA-ul ca asa voia el. Un referendum cu doua optiuni

    a. Taiere de pensii, salarii, marire TVA, inchis de spitale samd
    b. Taiat furtul lui Bica, Cocos de la ANRP, cheltuielile inutile ale lui Udrea cu mita inclusa si bani pentru firmele de partid, furturile de la Hidroelectrica samd

    Cred ca nu exista dubiu ce ar fi votat oamenii.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai ai avut.... (Vineri, 3 iulie 2015, 0:37)

      Alius [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

      ..colvnii tai care au ti-au tot dat referendumuri de demitere a presedintelui. Ai avut partea ta de circ, asa ca nu inteleg de ce te plangi.
    • 0 (0 voturi)    
      gica (Vineri, 3 iulie 2015, 2:54)

      vezi [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      iar ai venit cu placa aia stricata cu taiatul pensiilor.
      S-a scris de atatea ori pe aici cum a fost, dar tu scrii ce ti se da..."Pensiile nu au fost taiate ! S-a incercat acest lucru si s-a spus ca este neconstitutional !"
      Asa ca las-o jos ! Si acum "se taie din pensii" pentru ca platesti impozit pe venit si CASS.
      De furat, au furat mai toti, dar mai ales PSD-ii care au fost mai tot timpul la ciolan. Intreaba-l pe Bombo ce contracte a facut (Bechtel, Petrom), intreaba-l pe DIP (Dan Ioan Popescu) cu a facut retehnologizarea hidrocentalelor pe Valea Oltului si la Portile de Fier,
      vezi datoria stearsa de WTonta la cazaci...
      Cu "va mai dau o suta de lei" nu se dezvolta tara, cresc numai numarul de asistati (cu mana intinsa "sa ni se dea " )
  • 0 (0 voturi)    
    O supoziţie (Joi, 2 iulie 2015, 21:13)

    Paulian [anonim]

    Grecia a ajuns, oficial, în incapacitate de plată. Nu mai are bani de salarii, de pensii, de plata datoriilor. Această situaţie era cunoscută de acum câteva luni, când grecii, prin vot, au adus la guvernare un partid comunist. Faptul a trecut bizar pentru unii, fără a fi luat în seamă de cei mai mulţi.
    O supoziţie.
    S-ar putea să fie vorba nu numai de criza Greciei, ci a capitalismului, în ansamblu. Partidele comuniste au apărut întotdeauna pe fondul crizei capitalismului. N-ar fi prima oară când Grecia dă tonul.
  • 0 (0 voturi)    
    - (Marţi, 7 iulie 2015, 13:52)

    Doroftei Ilie-Tirgu Mures [anonim]

    Ce stii tu despre COMUNISM ! Pare-mi-se ca, atunci Romania era o tara care aspira la comunism, tu nici pe teava nu erai !! Cred ca-ti inchipui la ce fel de ... teava marefe, nu ?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version