Catusele nu mai sunt suficiente. Incepe restauratia

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Miercuri, 3 iunie 2015, 12:08 Actualitate | Opinii

Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
Salvarea cu repetiţie a lui Dan Şova de către colegii săi senatori are, dincolo de discuţiile politice, o semnificaţie importantă: pentru a doua oară într-un scurt timp, Senatul se opune sistemului judiciar transformându-l pe unul dintre senatori în supra-cetăţean. Dan Şova este deasupra noastră, a populimii, el are în prezent drepturi la care noi ceilalţi nici nu visăm. În plus, toate declaraţiile publice ale premierului Victor Ponta transmit acelaşi mesaj: gata cu revoluţia justiţiei, începe restauraţia.

Nu ştiu câţi dintre noi am realizat dar, în ultimul an, românii au trăit o revoluţie. O revoluţie care are acum nevoie de o reinventare. Cătuşele nu mai sunt suficiente.


Manipularea PSD şi a premierului Victor Ponta este atât de primitivă încât e suficientă o singură propoziţie pentru a o demonta. Dacă Senatul ar fi încuviinţat cererea de arestare a lui Dan Şova, senatorul PSD ar fi ajuns în faţa judecătorului care l-ar fi putut trimite în arest preventiv sau nu. Rostul votului din Senat nu este acela de a substitui decizia judecătorului, ci de a bloca ajungerea în tribunal a unui senator în cazul unei declaraţii politice. Dan Şova nu este acuzat pentru o declaraţie politică, ci de furt din bani publici. Lucrurile sunt mai mult decât clare.

Frontul solid al senatorilor PSD care au ales să-şi transforme colegul într-un supra-cetăţean este de înţeles. Să ne reamintim un dialog purtat în urmă cu doi ani, la Digi 24, în care moderatorul îl întreba pe Dan Şova, trimis în Parlament de oltenii din zona Corabia, ce poate face pentru alegătorii lui în afară de a da din gură toată ziua pe la televizor:
  • Şova răspunde: “Oamenii de acolo au multe probleme. În afară de pământ, nu au alte locuri de muncă. Sunt probleme cu agricultura, au probleme cu dantura. N-au stomatolog, n-au salvare, au probleme cu ochii, mor oamenii cu zile.”
  • Moderatorul întreabă:  “Şi puteţi schimba ceva ca parlamentar?”
  • Dan Şova răspunde: “Ca parlamentar n-am putut să schimb, dar ca guvern pot.”
  • Moderatorul insistă: “Şi vă vedeţi în alt portofoliu şi într-un viitor guvern?”
  • Dan Şova răspunde: “Eu sunt un soldat credincios al partidului. Partidul decide.”
Cu această replică supra-cetăţeanul Şova a sintetizat întreaga situaţie. Condiţia pentru a ajunge într-o poziţie privilegiată în România nu este nici inteligenţa, nici competenţa, nici munca sau onestitatea. Trebuie să fi „un soldat credincios al partidului”. E suficient.

Să nu vă imaginaţi că senatorii care l-au salvat pe supra-cetăţeanul Şova îşi pun vreun moment problema nevinovăţiei lui. Nici vorbă. În spatele uşilor, critica soldaţilor de partid la adresa justiţiei nu este că arestează oameni nevinovaţi. De altfel, 90% din dosarele deschise de DNA s-au încheiat cu condamnări.

Problema soldaţilor de partid este că, pentru a-şi dovedi credinţa faţă de partid, au trebuit fie să fure, fie să încalce legea cel puţin o dată în ultimii ani. Majoritatea acestor „soldaţi credincioşi” au în dulap schelete care-i pot transforma oricând în subiectul unei cereri de arestare. Discuţiile dintre ei nu se învârt aşadar în jurul nevinovăţiei, ci a ordinii în care vin punerile sub acuzare. „De ce mai întâi eu, când şi ăla a furat la fel ca mine?”, cârcotesc aceşti soldaţi credincioşi de partid. Este motivul pentru care se vorbeşte tot mai mult, transpartinic, de un moment zero: de astăzi, 1 iunie 2015, cine fură şi e prins merge la puşcărie. Dar furturile înfăptuite până pe 1 iunie 2015 sunt uitate. Acesta este visul prezent al supra-cetăţenilor din Parlamentul României.

Există trei tipuri de parlamentari: şefii-păpuşari ai partidelor; oamenii cu un anume prestigiu local şi ego proporţional de a căror imagine partidul s-a folosit pentru a mai câştiga un loc în parlament (medici, profesori, foşti sportivi, etc.) şi trupeţii de partid. Dan Şova şi-a început cariera politică făcând parte din ultima categorie. Antecedentele lui sunt catastrofale: a minţit în documente oficiale în privinţa studiilor sale, a negat existenţa holocaustului, a calomniat fără dovezi jurnalişti români şi străini şi s-a opus incriminării infracţiunilor de corupţie şi luare de mită. Singura sa calitate este că şi-a servit cu credinţă partidul, combinând alunecos voturi prin Parlament, în timp ce alegătorii lui olteni „au probleme cu ochii”.

Cum se întâmplă întotdeauna în istorie, după o revoluţie urmează o restauraţie. La 25 de ani de la revoluţia din 1989, România a traversat un nou cutremur politic: zeci de foşti miniştri, zeci de primari şi mari baroni locali au fost condamnaţi pentru că au furat din banii noştri. Cine şi-ar fi imaginat, cu doar 5 ani în urmă, că Mazăre, Udrea, Năstase, Becali, Voiculescu şi mulţi alţii vor ajunge să facă puşcărie. E o perioadă care va rămâne gros însemnată în istoria României. Dar nu e suficient.

Toamna trecută, după mai multe discuţii cu responsabili americani de lupta împotriva corupţiei din sistemul medical, am aflat că principiul lor de bază nu este să-l bage pe hoţ la puşcărie, ci să recupereze banii furaţi împreună cu o amendă de zece ori mai mare decât suma furată. Spre acest tip de mentalitate trebuie să evolueze şi justiţia română. Cătuşele nu (mai) sunt suficiente. Urmează o perioadă de restauraţie în care găştile politice vor face totul să oprească această revoluţie a justiţiei. Şi vor reuşi. Ca orice revoluţie, nici aceasta nu a fost perfectă: a avut excesele ei, eroii ei şi mizerabilii ei. Dar pentru a se transforma din revoluţie în evoluţie e necesară o reinventare.

Am sperat că această curăţenie generală în clasa politică va împinge în faţă un alt tip de români implicaţi politic. M-am înşelat. Soluţia nu vine din interiorul clasei politice, care nu poate fi reformată nici cu biciul justiţiei. Soluţia vine din afara ei. Sunt martor, în ultimul an, la o creştere febrilă a numărului iniţiativelor civice: e vorba de oameni sub 40 de ani, din clasa mijlocie, care nu mai aşteaptă nimic de la politicieni. Au început să construiască secţii noi prin spitale, să supravegheze activitatea ministerelor, să organizeze tabere pentru copii, să monitorizeze construcţia autostrăzilor, să se revolte împotriva abuzurilor din educaţie. Deocamdată nu sunt destui, dar numărul este în creştere. Ei evoluează în spaţiul liber creat de revoluţia Justiţiei.

Vor rezista perioadei de restauraţie care urmează? Sau vor imita modelul fraţilor lor mai mari care, după votul din mai 1990, au ales să plece? De felul în care ei vor răspunde la această întrebare depinde viitorul României.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
18163 vizualizari
  • -18 (36 voturi)    
    urmarirea penala poate merge si fara arestare (Miercuri, 3 iunie 2015, 12:51)

    TanarFrumosSiLiber [utilizator]

    Nu fiti de rea credintza. Se poate judeca, si eventual condamna faptuitorul/inculatul Sova si fara arestare preventiva.
    • +27 (35 voturi)    
      n-a spus nimeni ca nu se poate (Miercuri, 3 iunie 2015, 15:11)

      nescu [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      judeca si fara arestare preventiva, insa rolul parlamentului nu e sa faca zid.

      Asa cum a zis si Mixich, "senatorul PSD ar fi ajuns în faţa judecătorului care l-ar fi putut trimite în arest preventiv sau nu". Probabil l-ar fi trimis in arest, insa nu e treaba parlamentului sa intrerupa acest curs. Asta e legea si ar trebui sa fie la fel pentru toti.
      Altfel sa se schimbe legea si sa scrie negru pe alb ca nu exista arest preventiv decat pt pulime.
      • -21 (31 voturi)    
        . (Miercuri, 3 iunie 2015, 15:45)

        Marius Muntean [utilizator] i-a raspuns lui nescu

        Ba da, Parlamentul are OBLIGATIA sa faca zid impotriva orcarui abuz asupra puterii legislative.
        Separatia puterilor in stat (cel mai puternic garant al unei democratii functionale) nu poate exista daca puterile nu sunt echilibrate.
        A induce lumea in eroare ca judecarea pentru coruptie nu se poate face fara arestare este o alta manevra murdara de a submina puterea legislativului prin incercarea de a elimina imunitatea parlamentara.
        Trebuie eradicata coruptia din Parlament dar nu cu pretul inlocuirii ei cu procurorii ofiteri acoperiti sau magistratii din Justitie santajati de SRI.
        Balanta puterii s-a inclinat periculos de mult in favoarea puterii Judecatoresti, si ca orice putere, poate naste abuzuri si coruptie.
      • +12 (12 voturi)    
        Intrebare? (Miercuri, 3 iunie 2015, 16:02)

        scosmin [utilizator] i-a raspuns lui nescu

        STII CARE E LEGEA??

        Notiunea de IMUNITATE parlamentara nu este o notiune omogena. Majoritatea sTATELOR EUROPENE recunosc doua tipuri de imunitati pentru parlamentarii lor: pe de o parte, iresponsabilitatea parlamentarului, care il sustrage pe acesta de la orice urmarire judiciara in urma opiniilor si voturilor exprimate in exercitarea functiunilor sale; pe de alta parte, inviolabilitatea parlamentara, care il scuteste pe parlamentar de orice arestare, detentie sau procedura judiciara, cu exceptia celor autorizate de camera de care apartine, pentru actele savarsite pe parcursul exercitarii functiunilor sale (conform raportului Comisiei de la Venetia, referitor la regimul imunitatilor parlamentare, 1996).

        IN ROMANIA:
        Deputatii si senatorii pot fi urmariti si trimisi in judecata penala pentru fapte care nu au legatura cu voturile sau cu opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului, dar nu pot fi perchezitionati, retinuti sau arestati fara incuviintarea Camerei din care fac parte, dupa ascultarea lor. In caz de infractiune flagranta, deputatii sau senatorii pot fi retinuti si supusi perchezitiei.

        Nu strica va infromati un pic inainte sa va dati cu parerea?
    • +11 (17 voturi)    
      minti sau habar n-ai? (Miercuri, 3 iunie 2015, 15:15)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      http://www.9am.ro/stiri/Social/276635/dna-cere-incuviintarea-parlamentului-pentru-arestarea-lui-dan-sova.html
      Urmarirea penala nu poate merge fara arestare in cazul in care inculpatul continua activitatea infractionala sau distruge probe. Arestarea nu se face de catre procuror: procurorul transmite o cerere de incuviintare catre un judecator si acesta este responsabil cu aprobarea arestarii, daca exista indicii temeinice ca este necesara.

      Acest lucru este la fel pentru orice cetatean. In cazul lui Sova este nevoie de un vot al parlamentului prin care se da posibilitatea ca acesta sa verifice ca faptele sunt de natura penala, iar nu de tipul declaratiilor politice. http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?den=act2_1&par1=3#t3c1s2sba72
      Bineinteles, articolul din Constitutie este ambiguu aici, lasand o portita la indemana parlamentarilor ciorditori sa interpreteze ca au dreptul sa impiedice executarea pasilor necesari in procesul penal. Iar procesul penal este o structura complexa, cu strategii si contrastrategii. Daca strategiile procurorului sunt dezamorsate de parlament, atunci inculpatul primeste un ajutor care inclina balanta in favoarea lui.
      • -1 (3 voturi)    
        Ba tu minti, (Joi, 4 iunie 2015, 9:32)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

        procurorii te pot aresta 24 ore FARA mandat,si abia apoi cer mandat pentru arestare preventiva,dar in acest caz nu au putut face asta si este foarte bine,faptele sunt vechi si daca aveau ceva probe trimiteau dosarul in judecata,nu o lalaiau 2 luni incercand arestarea!!!
        • 0 (0 voturi)    
          lalaiau? (Joi, 4 iunie 2015, 13:18)

          Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

          Esti sigur ca intelegi ce inseamna un proces penal? Si esti sigur ca intelegi ca arestarea preventiva este un pas din cadrul procesului penal, prin care un inculpat poate fi impiedicat sa-si exercite influenta in societate?

          Stii care-i alternativa la lucrul asta? Iti spun eu: o societate in care oamenii se organizeaza si isi fac dreptate in afara umbrelei statului. Cu alte cuvinte se duc peste indivizi precum Sova si ii linseaza! Esti sigur ca asta vrei? Daca Sova este totusi nevinovat? Sau daca altcineva il omoara pt. a-l impiedica sa vorbeasca?
          Cred ca iti place sa te auzi vorbind. Ai fi foarte bun de analist politic la Antena 3, cu aceeasi capacitate de analiza superficiala si inclinatie catre trivialitati.
    • +2 (2 voturi)    
      urmarirea penala in mai putin de 10% cazuri (Miercuri, 3 iunie 2015, 19:10)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      in general, urmarirea penala nu implica si arestare. pentru ca urmaritul nu poate impiedica desfasurarea normala a procesului.

      in cazul lui sova si a altora au decis mai multi judecatori ca aceasta este justificata si la recurs vor mai participa alti judecatori care vor confirma decizia, sunt aproape sigur de asta.

      nu au de ce sa se puna de-a curmezisului zdrentele penale din parlament la asa ceva. nu este de nasul lor.
  • +8 (18 voturi)    
    Care este parerea alegatorilor lui Sova ? (Miercuri, 3 iunie 2015, 12:58)

    nicolea militaru [anonim]

    Cred că ati atins indirect o problema esentiala: CE PARERE ARE ELECTORATUL DIN CIRCUMSCRIPTIA ELECTORALA IN CARE A FOST ALES SOVA SENATOR ?
    Cine stie, poate cetatenii din acea circumscriptie chiar il vor pe Sova ca SUPERCETATEAN și noi nu stim.

    Domnule Mixih, poate gasiti modalitatea de a finanta un sondaj de opinie profesionist si rapid in aceasta circumscriptie privind raspunsul la intrebarea : Credeti ca senatorul Dan Sova ales in circumscriptia dumneavoastra electorala trebuie sa renunte la imunitatea parlamentara si sa se puna la dispozitia justitiei?
    Domnul Mixih, cred ca este timpul ca pentru fiecare situatie similara a vreunui parlamentar sa se instituie rapid acest sistem de consultare a votantilor, a cetatenilor. Vocea cetatenilor romani (DACA exista aceasta voce,daca nu, ea trebuie provocata direct si rapid), trebuie sa se auda.
    Discutia trebuie mutata de la Hotnews in circumscriptiile acesor parlamentari cu probleme. Va multumesc
  • -12 (22 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 3 iunie 2015, 13:03)

    IONUT [anonim]

    Ce insemna, in opinia dv. , infaptuirea justitiei ? Nu trimiterea acuzatului in fata unui tribunal, judecarea sa pe fond, de toate instantele si obtinerea unei solutii dfinitive? Ce anume l-a protejat pe ,,supra-omul Sova,, sa se afle in aceasta situatie? Pe un dosar vechi de cativa ani ? Spuneti oamenilor adevarul, ca in cele doua luni si ceva de la prima cerere a DNA nici macar nu l-au chemat sa dea declaratii, nu au facut nimic sa finalizeze rechizitoriul si sa-l trimita in INSTANTA!! Nu au facut nimic pentru a permite INFAPTUIRE JUSTITIEI !! DNA, in acest caz se opune infaptuirii justitiei! In conditiile in care pe Dna. Rarinca au trimis-o in judecata in vreo 20 de ZILE !!! de la plangere ! Si un alt aspect, ce vroiau sa previna acum 2 luni ? Au vre-o dovada ca in aceste 2 luni de LIBERTATE, Sova a comis ceva? Sa ne spuna DNA-ul! Ce sa inteleg, ca DNA avea inca de acum doua luni probe care sustineau necesitatea arestarii dar nu au avut timp sa intocmeasca rechizitoriul ? In doua luni ?? Putem avea ,,suspiciunea rezonabila,, ca DNA aresteaza oameni (da, stiu, nu ea, ,,partenerii de nadejde,, judecatorii) dupa care se mai ocupa de caz cand au timp, fara sa le pese ca un om este inchis ? Este credibil faptul ca, daca Sova era arestat acum doua luni, statea inchis, in timp ce procurorii se ocupau de alte cazuri?Sau atunci, de grija OMULUI INCHIS, lasau tot si se ocupau numai de acest caz, pentru a-l trimite in instanta? JUSTITIE ESTE ATUNCI CAND UN OM ESTE JUDECAT SI PRIMESTE O DECIZIE DEFINITIVA SI IREVOCABILA. In materia luptei anticoruptie, pana acum (in acest an) nu s-a facut INCA JUSTITE !!
    • -10 (20 voturi)    
      eh (Miercuri, 3 iunie 2015, 14:59)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui IONUT

      Nu te enerva. Câştigă şi omul un ban.
    • +18 (24 voturi)    
      te faci ca nu stii... (Miercuri, 3 iunie 2015, 15:09)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui IONUT

      sova a distrus probe
      • -3 (3 voturi)    
        Da, (Joi, 4 iunie 2015, 9:34)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

        si tot distruge probe de 2 luni,oare cate probe are dosarul asta de ii ia 2 luni sa le distruga pe toate?
  • +8 (16 voturi)    
    ”Catusele” ! (Miercuri, 3 iunie 2015, 13:18)

    solar [utilizator]

    DA, asta e marea problema :”Catusele nu mai sunt suficiente”. NICI NU AU FOST VREODATA.
    Nu pot sa pricep de ce presa, mintile declarat ,( mai mult sau mai putin explicit), rationale ale societatii noastre, formatorii de opinie in genere, nu si-au dat seama dintru inceput de acest ADEVAR!?S-a cazut prada cu foarte multa usurinta unei superficialitati de abordare a... ” managementului” libertatii , creandu-se falsa ipoteza ca DNA e salvarea unica si ireversibila a salvarilor noastre !! Tocmai acest fapt a facut posibil sa ne aflam azi in fata acestei monstruoase perspective a RESTURATIEI.Vom plati scump si cu ani lungi de batere a pasului pe loc,situatia creata de noi insine si imaturitatea noastra in judecarea prezentului , dar mai ales a viitorului din propria batatura.
    • +9 (11 voturi)    
      pana cand "mamaliga".. (Miercuri, 3 iunie 2015, 16:19)

      luiz [anonim] i-a raspuns lui solar

      ...doarme si se raceste vazand cu ochii, salvarea vine doar de la reprezentantii justitiei
      • +2 (2 voturi)    
        Nu este adevarat (Miercuri, 3 iunie 2015, 21:28)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui luiz

        NU ESTE ADEVARAT CE SUSTII. Justitia nu se poate substitui actiunii politice, iar daca o face nu mai poate pretinde ca face” gestionarea” dreptatii. Exista e sumedenie de argumente care pot fi evocate in speta.La noi se manifesta insa atatea confuzii ideatice si faptice incat labirinul a devenit norma de conduita.Ce facem? Ajungem la interzicerea actiunii politice? Stii ce inseamna asta?TOTALITARISM.Utopia comunista nu se invinge in acest mod, Dimpotriva, i se da posibilitatea perpetuarii relelor pe care le-a adus si inca le mai aduce .
        Dar ce ma strofoc eu sa te fac sa crezi altfel?! Vei asista singur la ceea se va ajunge.Si poate vei trage concluzii.
  • +19 (27 voturi)    
    Intoarcerea la epoca Nastase !!! (Miercuri, 3 iunie 2015, 13:29)

    andreesanu [utilizator]

    Justitiarii au fost trimisi sa-i numere ouale lui Ponta si Sova !!!.
    Nu va place ???,voi i-ati ales ,acum se sterg la cur cu cei care au votat USL .
    Din cozi de caine sita de matase nu faci ,nici din lichele bulevardisti si repetenti parlamentari sau demnitari.
  • -4 (22 voturi)    
    Cine.... (Miercuri, 3 iunie 2015, 13:45)

    scosmin [utilizator]

    a impiedicat DNA-ul sa trimita dosarul domnului Sova in instanta?
    De doua luni se tot ca.. pe ei cu arestarea asta preventiva.
    De ce nu-l trimit in judecata sa-l inchida pe bune?
  • +14 (22 voturi)    
    "populimea" trebuie sa reactioneze (Miercuri, 3 iunie 2015, 13:54)

    jackalphonse [utilizator]

    reactia civica este singura solutie. in plus, la cat de gros este obrazul politicienilor, "populimea" trebuie sa o faca de nenumarate ori. ce te fai daca esti data afara de la servici din cauza ca participi la proteste? va trebui sa facem sacrificiul asta.
    PS. imki place ideea cu populimea, exact asta suntem|:))
  • +18 (22 voturi)    
    Mai e o categorie (Miercuri, 3 iunie 2015, 14:02)

    ac [utilizator]

    Penal-preasfintitii: Varujan the Holy, Sova the Miruitor, Bommbonnelator Self-Shooter etc.
  • +23 (23 voturi)    
    O importanta corectie domnule jurnalist partial (Miercuri, 3 iunie 2015, 14:33)

    kax [utilizator]

    In recentul interval de timp au fost trei actiuni, nu doua:
    - doua pentru domnul Sova si una pentru domnul Varujan Vosganian.
    Sa nu il uitam pe acest distins om politic care, la votul din februarie 2015, a fost emotionat pana la lacrimi de unitatea parlamentarilor.
  • -9 (17 voturi)    
    ... (Miercuri, 3 iunie 2015, 15:30)

    vitan.sandu [utilizator]

    Dupa mintea autorului, pentru ca sova sa fie om (si nu supra-om) este musai sa stea inchis inaintea unei sentinte judecatoresti definitive, precum Mariana Rarinca. Si nu numai sova, toti cei asupra carora planeaza o "suspiciune rezonabila". Ce opreste procurorii sa trimita dosarul in instanta? Daca sunt probe, si nu numai suspiciuni rezonabile, pot trimite dosarul in instanta si lucrurile se transeaza, iar cei ca autorul nu mai au de ce urla ca moare democratia. Miron Mitrea este la mititica desi nu a stat nici o zi in arest preventiv. A fost cercetat, judecat si condamnat definitiv. De abia apoi la mititica. Este simplu, dar pentru unii este greu de inteles.
    • +9 (13 voturi)    
      Simplu pentru cine judeca (Miercuri, 3 iunie 2015, 16:18)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      NU POTI aduna probe daca suspectul e liber sa le distruga si sa-ti puna bete in roate. Ati uitat de matusa tamara, ce repede au disparut bunurile? Si atatea altele...
      Dar, de fapt, cel mai important aici e de ce pentru parlamentari exista alt statut si nu se aplica aceleasi reguli ca pentru toata lumea? La urma urmei, daca e nevinovat, oricum va fi pus in libertate si nu va fi considerat in cazier. Sunt de acord cu imunitatea, DAR NUMAI pentru declaratii politice.
  • -10 (12 voturi)    
    1989 adevarata restauratie (Miercuri, 3 iunie 2015, 16:52)

    tontu [anonim]

    Restauratia s-a produs in '89 cand am revenit la capitalism. Democratia e doar o masca pe obrazul capitalismului; nu putem vorbi de o democratie reala intr-o societate in care coexista oameni saraci alaturi de cei foarte bogati. Justitia nu este si nu trebuie sa fie independenta, la fel ca si celelalte puteri trebuie sa ajute la buna functionare a statului spre binele cetatenilor. Parlamentarii nu sunt simpli cetateni. Ei au in spate voturile alegatorilor care le confera o serie de obligatii, dar si drepturi in plus tocmai pentru a-si putea exercita cat mai bine atributiile.
    • +7 (7 voturi)    
      Daca asta nu e o gluma (Miercuri, 3 iunie 2015, 17:43)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      inseamna ca ti-ai ales bine nick-name-ul. Reinventezi definitia democratiei, care apropo, nu a aparut in capitalism, ci mult mai devreme, cand diferentele erau si mai mari. Dar se pare ca nu ai auzit inca de sclavagism... si ai dreptate si cu drepturile suplimentare (de a fura, face trafic de influenta, a-si angaja rudele, etc.), ca doar fac toate astea ca sa ne fie noua mai bine. Poate tie ti-or da ceva, dar la majoritatea nu dau nimic...
    • +5 (5 voturi)    
      Amice (Miercuri, 3 iunie 2015, 19:20)

      Adrian1 [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      Amice, esti ****? Daca un parlamentar iti fura portofelul din buzunar e normal sa nu fie considerat un simplu cetatean? probabil nu constientizezi, dar a furat bani SI de la tine dar tu il aperi. Ai dunga rosie in buletin?
  • +4 (4 voturi)    
    Restaurația (Miercuri, 3 iunie 2015, 17:42)

    ime [utilizator]

    Am o singură corecție: restaurația a început de mult. Acum continuă. Este mai lentă decât și-ar dori ei. Dar continuă!
  • +6 (6 voturi)    
    Doar in strada ! (Miercuri, 3 iunie 2015, 18:35)

    scartarul [anonim]

    Doar strada, pe strada, in strada pot rezolva romanii aceasta problema. Daca stau in casa atunci restauratia v-a fi definitiva si irevocabila. Daca vor iesi in strada si vor pune presiune pe guvern si parlament exista o sansa sa se resolve aceste probleme .
    • +1 (3 voturi)    
      keep calm (Miercuri, 3 iunie 2015, 19:19)

      hopshio [utilizator] i-a raspuns lui scartarul

      Din pacate populimea e ocupata cu rezervarea vacantei, cu iesitul la iarba verde cu cheltuitul pentru ca, nu-i asa, doar au crescut veniturile prin scaderea TVA la mancare (LOL).
      Somnul natiunii naste monstrii, Unu ne conduce.
  • -1 (5 voturi)    
    catuse dan sova (Joi, 4 iunie 2015, 1:42)

    doru [anonim]

    Nimeni nu opreste DNA-ul sa-l trimita in judecata daca sunt asa de profesionisti si au probe beton.De fapt ei vor doar circ.Apropo pedofili,tilhariile cu violenta ,violurile sunt de cele mai multe ori judecate cu persoanele banuite in libertate nu in arest .Asa ca las-o mai moale cu arestare ,,pulimi '' si ne arestarea lui Sova.
  • -1 (3 voturi)    
    nam (Joi, 4 iunie 2015, 8:18)

    idealogul [anonim]

    Toata lumea vorbeste de imunitatea parlamentara desi sunt destul de multe cazuri de parlamentari care sunt deja la puscarie.
    Nimeni nu vorbeste super mega giga extra imunitate prezidentiala. In istoria omenirii nu cunosc un caz clar de tiranie parlamentara dar tirania unui singur om sunt cazuri nenumarate si Basescu ne-a aratat ca se poate. El nu a reusit sa devina cu adevarat dictator desi s-a straduit mult si a fost pe aproape de a-si atinge visul.
    Pericolul real pentru Romania este ca dupa Johanis sa vina un alt Basescu care are deja calea batatorita spre dictatura mai trebuie sa faca doar ultimii pasi.
  • +4 (4 voturi)    
    Trolii = Aparatorii Parlamentului? (Joi, 4 iunie 2015, 8:33)

    Sani [utilizator]

    Bre, Ionut, Mazeta si alti troli ratati, cu cat va plateste Ponta & Co. pentru mizeriile debitate?

    Ce viata de rahat trebuie sa duceti voi, trolii, in fiecare zi sa scrieti ce vi se comanda....
    Apropo, ati auzit ca se poate muri de prea multe mizerii si minciuni adunate zi dupa zi?

    La subiect:
    Iaca bre cum au devenit parlamentarii aparatorii statului de drept! ohohoho..
    +
    O tara super corupta (Romania) a ajuns la cheremul justitiei?
    PAI E DE BINE!

    Apropo, banii pe care ii primiti pentru prostiile debitate sunt albi sau negri?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi