Guvernul Pacala si povestea impozitului pe bacsis. Plus alte snoave de guvern si de partid

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Luni, 18 mai 2015, 12:23 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Ai avut incredere in mine si ti-ai facut casa de marcat speciala pentru bacsis, registru de bani personali pentru ospatari? Te-am pacalit, acum m-am razgindit si desfiintez taxa. Ai platit taxele corect si ti-ai angajat farmacistii cu carte de munca, nu pe PFA? Te-am pacalit si pe tine, ca m-am decis sa dau amnistie fiscala pentru cei care au fost mai smecheri si au strigat mai tare. Te-a incurcat supra-acciza pe carburant si te-ai bucurat cind am zis ca "nu a fost un proiect bun? Te-am pacalit si pe tine, pentru ca ea ramine si de la anul. Ai crezut in sloganul "Dreptate pana la capat"? Te-am pacalit si pe tine, avem aproape zece proiecte de modificare a Codului Penal, toate in interesul marilor penalilor si IMPOTRIVA interesului public. Cam asa arata un dialog imaginar intre premierul Victor Ponta si omul de afaceri roman supus capriciilor unui guvern care si-a dat saptamina trecuta masura maxima a incompetentei.

  • Impozitarea bacsisului a aratat de la inceput ca o masura luata pe genunchi: fara consultarea mediului de afaceri, fara studiu de impact, fara minima inteligenta politica necesara pentru a intelege ca impozitul ii lovea EXACT pe votantii cu venituri mici - ospatari, frizeri, taximetristi, vinzatori. Duo-ul Ponta - Teodorovici (nu stie nimeni ce il recomanda pe acesta din urma pentru functia de ministru al Finantelor) a reusit sa bulverseze in scurt timp un intreg sector economic pentru o miza derizorie (cateva zeci de milioane de lei anual adunate in plus la bugetul de stat).

Avocatul Cornel Popa a sintetizat perfect stupizenia nu atit a impozitului pe bacsis in sine (e dreptul oricarui stat sa stabileasca politica fiscala), cit a modului in care a fost gindit. Nu e nevoie sa revenim asupra demonstratiei. Dar toata epopeea impozitului pe bacsis, care nu s-a terminat inca, arata ca Guvernul Ponta are un comportament de tip Pacala, complet neserios pentru orice partener legitim, ca e vorba de mediul de afaceri sau de consumator.

La fel stau lucrurile si cu alte initiative stralucite ale Executivului.

  • Supra-acciza pe carburant, de exemplu. Anuntata si ea de pe o zi pe alta, comunicata intr-un mod la fel de arogant catre cetateni si firme, supra-acciza a avut un impact invers celui scontat de Ponta. In loc sa ajute bugetul de stat, a dus la scaderea consumului si nemultumirea tuturor consumatorilor. Ponta a recunoscut in cele din urma ca "nu a fost un proiect bun", dar majoritatea parlamentara in frunte cu PSD nu vrea eliminarea ei din viitorul Cod Fiscal.

Acelasi tip de comportament de tip Pacala si in cazul putin discutatei amnistii fiscale pentru puternicele lanturi de farmacii care, in loc sa-si angajaeze farmacistii cu carte de munca, au preferat o solutie mai ieftina - colaborare cu Persoane Fizice Independente. La presiunea publica (denuntata chiar de Ponta) a acestor lanturi de farmacii si a consultantilor fiscali care le-au cintat in struna in ultimii ani, guvernul s-a executat si a propus amnistia fiscala. Ce intelege din asta un antreprenor calcat de Fisc si sanctionat pentru o abatere de cateva sute/mii de lei? Ce ascendent mai au organele de control ale statului asupra celorlalti contribuabili, cind acelasi stat ii iarta de sanctiuni pe cei puternici, in semn de sfidare la adresa celor mici?

Rezum ce vedem in aceste zile la guvernul Ponta: un comportament arbitrar fata de firme si cetateni, sfidarea normelor de baza ale libertatii economice, nesocotirea regulilor economice care cer calcule de impact si studii pentru orice masura fiscala.

Coroborat cu scaderea TVA la alimente si proiectul generos al noului Cod Fiscal (care prevede scaderi de taxe si impozite considerate greu sustenabile pentru buget), comportamentul guvernului Ponta arata o teama reala pentru viitor: acela ca scaderile principale de taxe si impozite din acest an si de la anul sa nu produca un catastrofal deficit bugetar. Avertismentul public a fost deja lansat de mai multi parteneri credibili: Comisia Europeana, Fondul Monetar, Consiliul Fiscal.

Nici mediul de afaceri nu pare foarte convins de sustenabilitatea viitoarelor taieri de taxe si impozite, pentru ca Executivul Ponta nu mai are credibilitate. De aici si reticenta oamenilor de afaceri in a demara investitii si planuri de business bazate pe viitoarele taxe scazute. Odata ce si-a consolidat imaginea de Pacala al economiei, guvernul Ponta isi poate recistiga cu greu credibilitatea. Iar povesti precum taxarea bacsisului si eliminarea ei dupa doar o saptamina nu-l ajuta deloc.

PS: Acelasi comportament strigator la cer la la Ponta si PSD in cazul Dragnea. Desi singuri au anuntat la Consiliul Nationall din 20 martie ca au votat o rezolutie potrivit careia orice condamnatpentru fapte de coruptie - fie si in prima instanta - isi pierde functiile din partid, in cazul Dragnea regula nu functioneaza decocamdata. Ponta a iesit public astazi dupa sedinta PSD spunind ca tot partidul il apara pe seful baronilor si ca e nevoie de un for superior al partidului pentru a-i decide soarta. Adica egalitate pentru catei, nu si pentru dulai.










21523 vizualizari
  • +38 (44 voturi)    
    Mai sunt: prima masina, loteria bonurilor... (Luni, 18 mai 2015, 12:31)

    LiviuIordache [utilizator]

    Guvern de falsuri, de imitatii proaste, facute cu bidineaua: au imitat, de pilda, "Prima casa" si au scos si ei, originali ca blugii Pyramide, "Prima masina", rezultatul fiind... 5 masini vindute in 100 de zile, probabil de unii care nu au inteles ca era mai ieftin in leasing.
    Dupa aia au venit cu Loteria bonurilor, un fiasco de zile mari, imitind americanii, care string la bonuri, pentru ca si le deduc. Mai nou, alde discotecarul vorbeste de "ar putea face la sfirsitul anului deduceri", dovedind ca in capul donsoarei (madamei?) Petrescu, initiatoarea, SUA era, decit ca, dupa cum ar zice Dragnea, noi nu avem deduceri.
    De fapt, Ponta si gasca lui sunt doar jocuri de umbre pe cearsafurile televiziunilor, ca tot are seful fata de asiatic si moare dupa chinezi, aia care nu au cumparat (apropo de rateuri) nici un corn de vaca sau bou din cele 2 milioane de vite "contractate"! Penibilul in stare pura!
    • +21 (21 voturi)    
      Mai nou, nici cu demisia nu se descurca! (Luni, 18 mai 2015, 15:14)

      LiviuIordache [utilizator] i-a raspuns lui LiviuIordache

      Iata, risul lumii, Dragnea anunta ca si-a dat demisia (adica, gata, am renuntat la functia de presedinte executiv PSD), dupa care, despletita si cernita, Olguta isi rupe carnea dupe ia, si-l intoarce! "Mi-am depus mandatul", aminind pina la viitorul for, si mai si.
      Pe pariu ca acolo acesti falsificatori de democratie vor descoperi ca numai Congresul, care i-a dat mandatul, il poate ridica de la depunere?
      Ei sunt smecheri, fac cu ochiul intre ei! Treaba lor, dar de ce ne cred pe noi idioti? Aaa, daca ii tot votam...
  • +30 (34 voturi)    
    Stat mafiot (Luni, 18 mai 2015, 12:38)

    Martinezu [utilizator]

    Trebuie sa admitem ca suntem condusi de mafioti si nu prea sunt multe de facut pentru a schimba situatia.
    Din pacate pentru noi, singurii care se pot organiza sunt ecologistii, si aparatorii drepturilor cainilor. ( daca nu cumva sunt aceiasi).
    Ceilalti, asa cum sta bine romanilor , se resemneaza si injura clasa politica. Unii mai ii injura si pe americani, pentru ca ei ne-au adus in starea asta. Apoi isi amintes cu durere in suflet de binefacerile comunismului.
    Eu in continuare vad o singura solutie, dar cred ca sint destul de izolat: o manifestatie de mare amploare, gen Piata Universitatii din '90, care sa aibe ca scop final indepartarea totala a mebrilor clasei politice de azi, instituirea unui punct asemanator punctului 8 din declaratia de la Timisoara.
    Limitarea mandatelor de orice fel in functii publice , la maximum 2, ca la presidentie. Trimiterea grabnica dupa gratii a actualei grupari mafiote din Parlament/guvern. Confiscarea averilor lor, pina la ultima centima asfel ca la eliberare, ciocoii sa fie nevoiti sa se angajeze sa supravietuiasca.
    • +20 (20 voturi)    
      ADDENDA: GUVERN&PARTID MAFIOT ! (Luni, 18 mai 2015, 14:25)

      PostolacheNicolae [anonim] i-a raspuns lui Martinezu

      GUVERNUL SOCIALIST PONTA nu guverneaza ci doar improvizeaza de pe o zi pe alta, iar seful lui se incurca in minciuni din ce in ce mai tare, ca pitigoiul in bucii de canepa!
  • +14 (16 voturi)    
    Bacsis (Luni, 18 mai 2015, 12:40)

    valer [anonim]

    Daca trebuie sa dam bacsis pentru orice prestatie, cred ca si patronii(angajatorii) ar trebui pentru munca prestata sa ne intregeasca de fiecare data salariul cu un bacsis !
    Daca nu vreau sa dau bacsis soferului de taxi, va iesi cu scandal, ma va agresa (bate), sau nu ma va lasa sa cobor din masina ?! Care este varianta reala ?
    • +21 (21 voturi)    
      PĂI TOCMAI ĂSTA E SCOPUL ASCUNS (Luni, 18 mai 2015, 13:13)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui valer

      al întregii povești: să nu se mai facă distincție între bacșiș și ȘPAGĂ.

      Ori diferența e mare: bacșiș dai dacă ești mulțumit de serviciu, ȘPAGA o verși că nu ai încotro. A pune semnul egal între un chelner, frizer sau taximetrist și marele ”baron” (de mahala), vizează exact diluarea responsabilității. Fiindcă nu-i totuna să dai că n-ai scăpare (pe masa de operație) și să dai că așa vrei tu.

      Dar ce fac ”filosofii neamului” ? În loc să lovească la țintă, iarăși ne explică cum ascuțea morcovii Heidegger (Noica, Cioran - whatever) ?
      • +3 (3 voturi)    
        Geniala explicatia (Luni, 18 mai 2015, 17:03)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

        mi-am dat-o si eu. Este difuzarea sentimentului de "vinovatie" dar nici noi nu suntem neam de prosti. Imnul nostru zice "desteapta-te romane!".
      • +1 (1 vot)    
        Bacsis (Marţi, 19 mai 2015, 7:44)

        valer [anonim] i-a raspuns lui pointless man

        Tot nu am primit raspuns. Repet.Patronului, la care lucrez si-l servesc, la sfarsitul lunii pe langa salariu pot sa-i cer un bacsis sau ma va da afara ? Daca are cineva o parere...
        • 0 (2 voturi)    
          Nu poti (Marţi, 19 mai 2015, 9:13)

          Bozo [anonim] i-a raspuns lui valer

          In tarile unde se fiscalizeaza bacsisul acesta e permis numai in anumite domenii de servicii de consum precum restaurante, taximetrie. Numai in aceste domenii ai rubrica separata pe factura/bon.
          Nu poti sa ceri bacsis in alte domenii.

          Tocmai nreglementarea bacsisului si salarizarea proasta permite raspandirea endemica a acestuia in domenii unde nu are ce cauta precum in spitale.
          E ciudat sa vezi cetateni revoltati ca se doreste taxarea corecta a veniturilor dar pe de alta parte sunt nemultumiti ca li se cer plati suplimentare pentru servicii normale.
          Intreba un profesor odata: de ce sa dau bacsis pentru un serviciu pe care il platesc la nivelul cerut? Mie cine imi da bacsis pentru amabilitate la ore? Avea dreptate, da salarii normale si ianuleaza bacsisul asa cum s-a intamplat in tarile europene civilizate. In Belgia, Germania etc nu-ti scuipa nimeni in ciorba si nici taximetristii nu sar sa le bata cu levierul daca nu lasi bacsis.
          Nu e normal sa accepti castiguri nefiscalizate numai pentru unii.
  • +14 (16 voturi)    
    "Iresponsabilul vesel"... (Luni, 18 mai 2015, 12:40)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    ... ia niste decizii care produc nedumerire si ne intristeaza pe toti, mai devreme sau mai tarziu.
  • -21 (29 voturi)    
    Ehhh...De-ar fi scris Pantazi si despre... (Luni, 18 mai 2015, 12:40)

    EU-74-RON [utilizator]

    ...,,varful crizei a trecut'', ,,nu vor fi taiate pensiile si salariile'', ,,Romania nu are nevoie de un imprumut de la FMI'', parca l-as fi crezut a fi afectat de subiectul articolului...In rest: are dreptate: nu te apuci sa introduci azi ceva cu un normativ, ca maine sa-l scoti!...

    Parere personala: impozitarea bacsisului: Necesara! Ganditi-va cum arata o donatie in Declaratia de avere a unui functionar public/ ales..dar un bacsis ce este?

    Si...aaa?!..Ponta a luat o masura care nemultumeste o masa mare de votanti (tare de tot preocuparea lui Pantazi pentru votantii lui Ponta-PSD!). Parca era un populist, mai deunazi...
  • +23 (23 voturi)    
    guvernarea razgandacilor..... (Luni, 18 mai 2015, 12:43)

    novator [utilizator]

    .....demonstreaza amatorismul protagonistilor si dispretul fata de cetateanul platitor de taxe si impozite iar faptul ca asemenea habarnisti raman, fara nicio jena, la guvernare, demonstreaza cu prisosinta esenta de cumetrie a acestui sistem politic, unde "alesii" nu raspund in niciun fel pentru incompetenta lor.

    Acesta este inca un aspect al marii minciuni, numita pompos "democratie parlamentara".
  • -29 (31 voturi)    
    ati fost in USA? (Luni, 18 mai 2015, 12:56)

    xanti [utilizator]

    Acolo bacsisul e la ordinea zilei,chiar e obligatoriu in unele locuri si e FISCALIZAT.
    Si asta in statul cel mai capitalist ,ce nu ne mai convine ca e fiscalizat?
    De fapt toate masurile lui Ponta sunt de bun simt dar poporul basist e cam lenes si vrea sa fure ca pe vremea lui Basescu.
    • +18 (18 voturi)    
      Cea mai tare poanta pe anul asta... (Luni, 18 mai 2015, 14:28)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      "...toate masurile lui Ponta sunt de bun simt...."
      Sint deja sub masa....
    • +15 (15 voturi)    
      Ne e chiar asa in SUA! (Luni, 18 mai 2015, 14:30)

      Calator [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Prietene, in SUA bacsisul e fiscalizat doar daca e trecut de client pe bonul fiscal la rubrica Tips. Daca lasi numerar atunci nu e.
    • +13 (13 voturi)    
      hihihi (Luni, 18 mai 2015, 15:02)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      "De fapt toate masurile lui Ponta sunt de bun simt".
      Se pare ca pentru unii definitia bunului simt e mai speciala. Da' o curiozitate am si eu: cind a fost asta cu bacsisul de bun simt, cind a introdus-o sau cind a scos-o? Sau in ambele cazuri?
    • +11 (11 voturi)    
      Ai fost in USA? (Luni, 18 mai 2015, 15:06)

      sile [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Ai primit bon separat pentru bacsis?
      • +1 (5 voturi)    
        Dar tu Sile, ai fost in USA? (Luni, 18 mai 2015, 21:01)

        transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Sigur, Cemeleonul e un papagal. Dar Sile tata, DA, in America, cel putin atunci cand platesti cu cardul, rubrica tips este pe bon, pam-pam!
        • +1 (1 vot)    
          Ce a intrebat el si ce raspunzi tu? (Marţi, 19 mai 2015, 14:29)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

          NU E BON SEPARAT! Clar??? E trecut pe bon daca se plateste cu cardul, atat. Daca e numerar nu primesti nimic. CLAR??? Numai la unele restaurante de lux este inclus in nota de plata. Dar si acolo, daca nu-l vrei, poti cere sa nu-l platesti.
          • +1 (1 vot)    
            Am uitat sa adaug (Marţi, 19 mai 2015, 22:25)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            In rest de acord cu parerea despre "cameleon"... Nu e nici pe departe cum spune. Si da, am fost in state, ca sa evit o intrebare...
    • +10 (10 voturi)    
      care bun simt ? ca duhneste a hoit (Luni, 18 mai 2015, 16:01)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ce drag iti e mincinosu'
    • +8 (8 voturi)    
      Oh da! (Luni, 18 mai 2015, 17:00)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Voi, fostii USL-ama sunteti din ce in ce mai suparati pe poporul care nu va vrea....inainte era invers...va erijati in 'vocea poporului' oprimat de dictatura Basescu.

      Bai, te faci ca nu stii sau nu intelegi!
      Aici este vorba de o lege facuta prost la care s-a renuntat dupa o saptamana...ce proba de incompetenta ti-ar mai trebui?
    • +8 (8 voturi)    
      Da, am fost (Luni, 18 mai 2015, 18:27)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Am trait si am muncit acolo.
      Da, se poate da bacsis chelnerilor si hamalilor.
      Daca vrei tu, daca esti multumit de serviciul prestat.
      Poti sa dai la restaurant - este o rubrica speciala "Tips", dar poti da direct, cash. Aceasta e metoda preferata de americani, pentru ca - spun ei - sunt siguri ca tip-ul ajunge si la chelneri, nu la patroni.
      In rest, scuze, de unde le-ai scos pe astea cu "poprul basist", "sa fure ca pe vremea lui Basescu", "masuri de bun simt" ?
      Poti sa dai si niste exemple ? Sau niste comparatii ?
  • +9 (11 voturi)    
    Cat de bine zici Pantazi ! (Luni, 18 mai 2015, 13:07)

    deval [utilizator]

    Eu invocasem replica sefului securitatii din 1989 care a spus in fata judecatorilor :"Onorata instanta , am fost un dobitoc !" ca fiind similara renegarii unei masuri sustinute pe care au slobozit-o doar cu 10 zile inainte, pe motiv ca nu se poate aplica.....Sa-i spuna cineva si sefului ANAF-ca va fi abrogata- ca ala e un prosthovan agresiv si gradat abundent pe deasupra..........
    • +9 (9 voturi)    
      șeful anaf e sluga... (Luni, 18 mai 2015, 15:04)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui deval

      șeful anaf e sluga...capul mafiei este Victoraș plăgiuță, el ordonă golirea buzunarelor românilor și se laudă la latrina lui felix că e invers
  • +4 (8 voturi)    
    Adaugare comentariu (Luni, 18 mai 2015, 13:11)

    valer [anonim]

    As ruga foarte mult redactia sa renunte la tabelul in care trebuie sa completezi : nume, adresa e-mail, subscriere, etc ... Nu s-ar putea fara asa ceva. Adica mai simplu, sa existe o "adaugare de comunicare" directa(nemijlocita de un tabel de identificare), asa simplu, ca de la om la om. Asa cum procedati dvs. este ceva asemanator cu faptul cand cineva vrea sa m-i se adresezae pe strada, eu ar trebui sa-i cer buletinul !!!
    Ridicol, nu ?!
    • +7 (7 voturi)    
      oricum inregistreaza IP-ul (Luni, 18 mai 2015, 14:29)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui valer

      ...
  • +21 (21 voturi)    
    Guvern iresponsabil, incompetent si penal (Luni, 18 mai 2015, 13:35)

    George [anonim]

    Daca guvernul Boc ar fi luat astfel de masuri abracadabrante va dati seama ce era in tara asta? Rascoala. Cum la putere se afla borfasii PSD, in tara e liniste asurzitoare. Cetatenii hiberneaza linisiti, se "descurca" ei. Nu le e bine doar cand alticineva in afara de PSD se afla la putere. Chiar nu e chiar nimeni mirat de ce mereu e liniste in tara ori de cate ori PSD se afla la putere? Cum naiba sunt tolerate abuzurile unui guvern profund corupt si incompetent si nimeni nu iese in strada? Ce oculta conduce tara asta astfel incat pesedistii nu sunt deranjati de nimeni in praduirea tarii? Intreb si eu, de ce Ponta este mereu scos basma curata din toate dosarele in care este implicat? Se mai aude ceva de dosarul Sova-Turceni-Rovinari? Dar de urmarirea penala a lui Sarbu, tata-socru? De ce Justitia nu se atinge de marii borfasii si se multumeste sa-i inhate pe cei mici? De ce Dragnea primeste doar un an cu suspendare atata vreme cat infractiunile comise sunt foarte grave? De ce pe Adrian Nastase nu-l mai deranjeaza nimeni cu nici un dosar, tinand cont cate hotii a patronat guvernul pe care l-a condus? Ce se intampla cu adevarat in tara asta? Avem un premier de toata rusinea si nerusinarea si un presedinte catastrofal care scrie carti anoste si da interviuri penibile exclusiv presei straine... Un parlament penal si o justitie cu grave problem de credibilitate. Pare ca nimic nu functioneaza normal in aceasta tara. Si asa si este. Impresia nu e una eronata. Avem o tara nefunctionala. Din toate punctele de vedere. Foarte trist.

    P.S. Firmele care au achizitionat case de marcat special si pentru bacsis ar trebui sa se revolte si sa dea guvernul in judecata. Ce fac aceste firme? Nimic. Se multumesc sa zica mersi ca au scapat de aceasta aberatie economica pe care niste natafleti au gandit-o pentru a mai smulge cateva piei de pe oamenii cu venituri mici. Ma intreb, oare cand se vor trezi romanii de-adevaratelea? Tare mi-e teama ca niciodata...
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate: (Marţi, 19 mai 2015, 3:43)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui George

      NICIODATA.
      Istoria o dovedește - și nu mă refer la istoria contemporana ci la aia de pe la 1900 incoace.
  • +8 (8 voturi)    
    KITSCH (Luni, 18 mai 2015, 13:50)

    elly [anonim]

    Asa cred eu ca se poate defini acest guvern , ca si altele de altfel. Oameni adusi in fruntea țării sa ne conduca si care nu au nici cea mai vaga idee de specificul ministerului respectiv , desi sunt platiti pentru asta- din pacate din banii nostri . Dupa n rateuri date in privinta legislatiei, chiar nu pricep o data ca o țară se conduce de oameni competenti? N-au auzit de studii de impact si simulari? Tot ce le da prin tartacuta aia seaca trebuie sa verse a doua zi pe masa ?
    • +14 (14 voturi)    
      n-au auzit, (Luni, 18 mai 2015, 14:13)

      scepticu [utilizator] i-a raspuns lui elly

      pentru ca pe ponta nu-l intereseaza decat un singur lucru : sa dea bine pe sticla , ca sa-l voteze poporul.
      Si daca o minciunica nu merge , trece la urmatoarea - cativa fraieri tot pica.
      Numa' ponta nu vrea sa pice !.
  • +8 (10 voturi)    
    asta cu bacisul (Luni, 18 mai 2015, 14:19)

    gogu [anonim]

    e de o idiotenie ce frizeaza absurdul. Sa buzunaresti oamenii de bani, sa faci registru... bataie de joc la adresa omului de rand. Mai ceva ca pe vremuri
    • +7 (7 voturi)    
      Pai asta e "scoala" de partid... (Luni, 18 mai 2015, 15:00)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      ...de la Ghiță-Dej incoace: naționalizare, colectivizare, capitalizarea mafiotilor...
  • +9 (9 voturi)    
    Sunteti foarte optimist (Luni, 18 mai 2015, 14:50)

    Cucuveaua [anonim]

    .. cand scrieti despre acest "guvern care si-a dat saptamina trecuta masura maxima a incompetentei".
    In aceasta privinta guvernul poate cu mult decat atat, ceea ce vom si vedea daca nu-l dau prietenii politici jos.
  • +8 (8 voturi)    
    nu vă e clar... (Luni, 18 mai 2015, 15:00)

    timp tamp [utilizator]

    Prim ministru plagiator vrea scăderea taxelor și eliminarea lor dar prim mincinosul deputat zice ba, chiar mai pune vreo 40, copilotul zice cea dar căruța face hăis,
  • +7 (7 voturi)    
    tembelismul politic si urmarile lui !!! (Luni, 18 mai 2015, 15:17)

    andreesanu [anonim]

    Cand ai nesansa sa traiesti intr-o tara ce colcae de lichele,maidanezi si idioti ajunsi in politica totul de vine posibil !.
    Iresponsabilitatea ,infantilismul cu care pretind ca guverneaza tara s-a dovedit de la primul guvern si pina la cel prezent.Gafele vin una dupa alta ,rebuturi ale politicii PSD ste.
    Nici PNLtii nu-s mai breji ,de 6 luni nu-s in stare sa trimita la hasnaua istoriei cel mai prost guvern al Romaniei din ultima suta de ani.
  • +8 (8 voturi)    
    Esecuri (Luni, 18 mai 2015, 15:22)

    Marius Capatina [anonim]

    Impozitarea bacsisului - ESEC! Vineri s-a renuntat la impozitare. Experimente inutile si costisitoare pe pielea oamenilor.
    Loteria bonurilor - ESEC! Castiguri infime si extragerea din aprilie anulata. Sperante desarte create potentialilor castigatori si munca inutila, pierdere de timp, pentru angajatii statului care trebuie sa centralizeze si sa verifice bonurile "castigatoare".
    Prima Masina -ESEC! Doar 5 persoane au accesat programul din cauza conditiilor dezavantajoase si a birocratiei excesive.
    Fonduri europene - la jumatatea lunii mai 2015 doar doua linii de finantare lansate. Linii lansate de pe 25 martie si un singur proiect depus din cauza birocratiei de la primarii si APIA - lipsa registrelor agricole, respectiv intarzieri majore la inscrierile fermierilor in sistemul APIA.
    Fonduri guvernamentale - abia pe 12 mai s-au publicat procedurile de implementare, ca pe 13 mai deja sa se modifice cateva dintre ele. Nu se stie cand se lanseaza cu exactitate programele.
    Invatamant - in iunie se pregateste o noua lege a educatiei. A cata???
    Mai merge ceva cum trebuie in tara asta?
    • +3 (3 voturi)    
      Fantastice date (Luni, 18 mai 2015, 17:08)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Marius Capatina

      jos puie!
    • +5 (5 voturi)    
      sarmanul om incearca! (Luni, 18 mai 2015, 17:57)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Marius Capatina

      pemierul este un om bun, care tot incearca sa ia masuri pentru binele tarii, pentru prosperitatea tuturor romanilor.
      Dar este sabotat de marinar, de aceea nu ne marge bine.
      Evident ca numai si numai Basescu este de vina, si pentru impozitarea bacsisului, si pentru prima masina, si pentru absortia fondurilor europene!
  • +3 (3 voturi)    
    Corectie (Luni, 18 mai 2015, 17:11)

    Andrei [anonim]

    Imi pare rau dar sunteti intr-o mica eroare. Farmacistii sunt persoane fizice independente. legea le da dreptul si asta inseamna ca ei pot colabora cu contract cu orice farmacie doresc. Niciun lant si niciun farmacist nu a inselat statul. Ei au respectat legea in vigoare si au platit la stat contributiile aferente.
    Plus ca aici nu vorbim de presiuni din partea unui lant de farmacii. Vorbim de "presiuni' din partea tuturor profesiilor liberale, care riscau sa devina depandenta daca Guvernul isi continua demersul.
  • +4 (4 voturi)    
    Ion creanga si povestea p..... (Luni, 18 mai 2015, 17:12)

    LiviuBurlacu [anonim]

    Nu e guvernul lui Pacala, ci, a lui Tontala ! Si de aici trageti concluziile ,cine ne guverneaza ,in disprat si nesimtire ,intrucat nu a fost ales presedinte ! Prim-sinistrul se razbuna in fiece zi ,pe popor ,aplicandu-i,taxe si accize cu nemiluita !!!!!! Acest plagiator si guvernul sau trebuie eutanasiat,ghilotinat,impuscat si electrocutat !!!
  • +4 (4 voturi)    
    comentam, comentam.... (Luni, 18 mai 2015, 17:44)

    lili [anonim]

    Intre timp penalii lui Ponta au majoritate si fac cum vor ei!
    Ba, se si infoaie in pene Ponta cel viteaz, ca are majoritate si vor trece legile pe care le vor ei, ca-n branza!
    Si tare ma tem ca nu vom scapa de Ponta si PSD=coalitia lui penala nici dupa 2016, la saracia din Romania electoratul PSD este asigurat, cele aproape 5 milioane de romani saraci care voteaza mereu PSD si care vor merge la vot si ne vor aduce iar pe cap o majoritate cu Ponta in frunte...
    Ma tem ca inca multi ani vom mai scrie despre Ponta si matrapazlacurile guvernarii lui....
    NU vad nici o sansa ca ametitii din noul PNL sa convinga, o adunatura de "fosti", ba fosti USListi(fostii PNListi) ba de fosti PDListi!
    Nu-i vad deloc la guvernare din 2016... cine stie cati ani inca vom pierde... Johannis nu cred ca va reusi sa-si puna in aplicare maretele sperante, de a face o altfel de politica, cu cine?!
    Cu alde Teodor Atanasiu, Alina Gorghiu, Ludovic Orban, Vasile Blaga, Gheorghe Flutur, Falca, Ioan Oltean, Roberta Anastase, Andreea VassPaul...?!
    Nici o sansa...i-am vazut de ce (nu)sunt in stare...
  • +6 (6 voturi)    
    comentariu articol (Luni, 18 mai 2015, 20:54)

    emilio [anonim]

    Articolul ar fi bun, daca nu ar veni cu o intarziere de vreo 4 anisori. Si asta daca tinem cont de varsta scriitorasului, trezit ca locuieste de ieri in romanica. Altfel, nubilul premier este cunoscut de mai bine de 10 ani ca habarnist si gargaragiu...
  • +1 (1 vot)    
    Guvernul Bully (Marţi, 19 mai 2015, 7:34)

    Fisherman [utilizator]

    Iată că România a mai pierdut câțiva ani prețioși pentru procesul de restructurare spre un stat modern.
    După 25 de ani nu suntem conectați nici măcar prin autostrăzi la Occident.
    Actuala Clasă Politică emanată din tenebrele partidului unic nu este capabilă să guverneze decât în interes personal iar acesta nu are nicio legătură cu interesul național.
    Nu se poate demonstra că actualii politicieni sunt conștienți sau nu că pericolele de care este înconjurată România nu mai sunt probabile ci devin din ce în ce mai posibile.
  • +2 (2 voturi)    
    Acum ce sa zicem... (Marţi, 19 mai 2015, 9:01)

    coco04 [utilizator]

    Iti trebuie ceva tupeu si egocentrism sa iei o masura
    nemaiintalnita in lumea civilizata.
  • 0 (2 voturi)    
    hai sa criticam (Marţi, 19 mai 2015, 11:33)

    bozo [anonim]

    masurile de fiscalizare a bacsisului si de reducere TVA la produse alimentare sunt foarte bune si practicate in tari mai breze.

    dar desigur ca intr-o tara de ipocriti toti se plang de bacsisuri si de faptul ca 'duc in spate' neplatitorii de taxe si impozite dar spumega atunci cand guvernul vrea sa fiscalizeze 'atentiile'.
    A mai vrut si Boc prin 2010 sa adopte o masura similara (cu adresa catre manelisti dar si catre medici si alte servicii) dar tot asa a sarit tara in sus:
    'Cum adica sa nu mai dai bacsis sau sa lipesti sute pe fruntea lautarilor, e o lovitura in esenta poporului roman.'

    Referitor la reducerea TVA, asta e o masura liberala si se impunea reducerea TVAului astronomic din Romania care iti ia aproape un sfert din venitul net pe orice cumperi. In plus colectarea de taxe si in special de TVA in Romania sunt la cote jenant de joase, cele mai scazute din Europa de departe (respectiv un decalaj de 13 puncte procentuale fata de media europeana la total colectare taxe si de vreo 20 puncte procentuale numai la TVA). E scandalos si asta trebuie sa se termine, dar si TVAul trebuie sa revina la nivel decent macar la produse alimentare.

    De aceea nu va exista niciun deficit bugetar ci e posibil sa fie char surplus de venituri la buget daca vor continua cu controalele si amenzile. Asta trebuiau sa faca si gurnele neoliberale anterioare in loc sa ridice povara fiscala si sa ajusteze salarii. Toate guvernele au avut interes sa mentina evaziunea fiscala pentru a-si plati astfel clientela politica. Guvernul asta pare sa incerce ceva si asa tolomac cu este va merita tot respectul daca pune ordine in colectarea de taxe si reduce povara fiscala la produsele de baza.

    Criticati guvernul atunci cand e cazul si nu cu orice pret pentru ca e impotriva intereselor Dvs ca cetateni.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică