Ce a obtinut Klaus Iohannis de la intalnirea cu Angela Merkel

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 27 februarie 2015, 16:31 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Klaus Iohannis si sotia au facut joi seara, la Ambasada Romaniei din Berlin, o baie de multime prelungita, semn de relaxare dupa o zi plina. Totusi, cancelarul Germaniei, Angela Merkel, nu a oferit in conferinta de presa mari motive de optimism. N-a facut promisiuni pe tema sustinerii aderarii Romaniei la Schengen, nu a angajat termene.  Dar asta oficial. Neoficial, cam toata delegatia romaneasca a afisat relaxarea presedintelui si s-a declarat incantata de discutiile de la Berlin. Cel putin doua ar fi, in viziunea lor, castigurile acestei vizitie: inca un pas important, dupa Paris, spre aderare si o repozitionare notabila in politica externa.   

Surse diplomatice au declarat pentru HotNews.ro ca Angela Merkel ar fi manifestat disponibilitate pentru a sustine integrarea Romaniei in Schengen, intr-o prima faza, cu spatiul aerian. Germania si Franta ar fi vorbit deja cu Comisia Europeana pe tema Schengen. Trebuie gasita insa o solutie si pentru Bulgaria, i-ar fi spus Merkel presedintelui Iohannis, cu explicatia ca o eventuala decuplare ar arunca si mai mult vecini din sud in bratele Rusiei lui Putin. Ideea unei eventuale decuplari de Bulgaria a aparut inca de la precedenta vizita la Paris.

Aici trebuie amintit ca bulgarii insista sa ramana in tandemul consacrat. Presedintele si ministrul de externe ai Bulgariei au venit saptamana trecuta la Bucuresti cu acest mesaj clar. Pentru Romania, decuplarea ar insemna recunoasterea progreselor certe in domeniul justitiei. Pe de alta parte, ruperea de vecinul din sud costa bani. Daca Romania va intra mai repede si singura in Schengen atat aerian cat si, mai tarziu, terestru, va trebui sa securizeze singura inca cateva sute de km de granita. Dar o astfel de perspectiva este, inca, incerta.

Daca Romania a obtinut intr-adevar sprijinul Parisului si Berlinului, presedintele Klaus Iohannis poate spera ca Romania sa intre in 2015 in Schengen cu granitele aeriene, cum singur s-a angajat inca din primele zile de mandat. Pe langa ultimul raport MCV pozitiv, care remarca progresele in lupta anti-coruptie, Romania mai beneficiaza de un atu: a ramas, alaturi de Polonia, un pilon de stabilitate in Estul Europei. Din eterna tara-problema, Romania a ajuns o ancora euroatlantica in contextul razboiului din Ucraina.

Klaus Iohannis si Angela Merkel
Foto: Presidency.ro
In acest context, Klaus Iohannis ar fi avut grija sa menajeze sensibilitatile regionale. I-ar fi spus Angelei Merkel ca nu priveste Moldova ca pe o colonie romaneasca, un mesaj bine primit de cancelarul german. Moldova pare azi o tara care si-a pierdut din elanul pro-european, cu un premier privit cu rezerve la Berlin. Nici declaratiile publice nu suna foarte incurajator. Intrebata daca exista riscul ca Putin sa faca in Moldova ce a facut in Ucraina, Merkel a raspuns sec: Speram sa nu.

Al doilea potential castig al vizitei oficiale la Berlin: Romania spera sa faca din Berlin un partener pe termen lung in politica externa. Ar insemna, intr-adevar, o deviere a axei Washington-Londra-Bucuresti pe la Berlin. “Ar fi o resetare a relatiilor cu Germania”, a explicat pentru HotNews.ro un diplomat roman. Altfel spus, Romania n-ar mai fi doar tara pe care americanii pot conta, ci pe care si nemtii s-ar putea, la o adica, bizui. Sau cel putin asta isi propune Romania sa sa fie. In treacat fie spus, nominalizarea unui politician pro-german la sefia SRI consolideaza aceste perceptii.

Delegatia Romaniei s-a aratat extrem de incantata de potentialul castig politic, considerat fara precedent dupa 90 incoace. Entuziasmul vine dupa o ora  de discutii oficiale plus zece minute de tete-a-tete Iohannis-Merkel. Sa notam, totusi, ca este prima vizita la Berlin si ca poate fi considerata mai degraba o tatonare reciproca.

Cam acestea ar fi concluziile unei vizite considerate a fi cea mai importanta deplasare externa a presedintelui Romaniei la inceput de mandat. Ar mai fi o concluzie secundara: sotia presedintelui a mai comis o suita de gesturi si declaratii menite sa confirme implicarea sa tot mai pronuntata in spatiul public, alaturi de presedinte.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

41941 vizualizari

  • -3 (43 voturi)    
    de acord (Vineri, 27 februarie 2015, 16:40)

    bl [utilizator]

    De acord cu axa Bucuresti-Berlin-Washington, nemtii sunt cei mai tari in Europa, mult mai tari decat englezii.
    Si daca ne uitam la investitii, au mult mai multe, de exemplu Bosch, Siemens, Deutsche Bank (recent) samd.
    • +24 (28 voturi)    
      nu sunt primii la investitii (Vineri, 27 februarie 2015, 16:56)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui bl

      Olanda, Austria sunt pe primele 2 locuri, si Franta si Germania isi disputa, la concurenta locul 3.
      Oricum, nemtii sunt pe 3.
      • +4 (40 voturi)    
        A obtinut o intalnire tete a tete de doar 10 min. (Vineri, 27 februarie 2015, 22:44)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Am mai obtinut o figura plata, cu un zambet ingaduitor, o interventie ca sa nu gafeze ametitul neamului si cam atat. Cat despre doamna Carmen stim. Picioare lungi, bai de multime, implicare in viata publica, ce mai, am lovit-o cu astia.
        Base, din cauza ta am votat cu ciumpalacul asta caci vroiam sa stau acasa ca in 2000 si nu mi-a parut rau niciodata!...
        • +2 (22 voturi)    
          O vizita plina de bla,bla (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 8:39)

          Alex One [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          In Ungaria s-a dus muntele la Mahomed desi Orban e un presedinte, zice-se oficial, problema.Elevul ascultator Klaus a fost primit pentru ca si copii cuminti trebuie sa primeasca ceva, eventual o incurajare,o mangaiere pe frunte, in niciun caz bani de bomboane si Cinema. Intotdeauna e mai bine sa fi sturlubaticul clasei decat premiantul ei.Cert este ca Ungaria a primit intr-o luna vizita a doi colosi,Merkel si Putin, pe cand noi......A, am uitat, zece minute de tete-a-tete !
          • +3 (13 voturi)    
            toate la timpul lor (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 14:12)

            tepes [utilizator] i-a raspuns lui Alex One

            In doua luni de zile ce ai vrea,sa cutreiere tot globul?Eu cred ca atitudinea Germaniei in acest moment fata de Romania este una corecta.Cistigul ar fi ca Iohannis are credibilitate si bunavointa de-la Berlin. Acum depinde numai de noi sa punem in aplicare reformele pt. ca investitiile vor venii.
            • +3 (5 voturi)    
              ha-ha-ha..credibilitate!!! (Duminică, 1 martie 2015, 2:56)

              exilatul [utilizator] i-a raspuns lui tepes

              e adevarat ,un pic mai mult ca plagiatorul, desi au fost in aceeasi barca cind au vrut sa l inlature pe marinar..adevarul este ca in rom e greu sa ai cu cine vota...toate partidele sunt alcatuite din escroci care nu urmaresc decit interesul lor...
          • +4 (4 voturi)    
            Orban nu este presedinte... (Duminică, 1 martie 2015, 10:47)

            MyGame [utilizator] i-a raspuns lui Alex One

            Orban nu este presedinte, dar tu iti dai cu parerea, ca deh te peicepi la toti si toate
          • 0 (0 voturi)    
            Greseala (Sâmbătă, 21 martie 2015, 1:15)

            Popescu Anita [anonim] i-a raspuns lui Alex One

            Orban Victor este primul ministru al Ungariei ,nu presedinte.
        • +8 (20 voturi)    
          Mda... (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 10:48)

          Obelix [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Ce bine ne era daca iesea Pontache prezident.... nu aveam "figura plata" si discursuri scurte si la obiect.... Aveam desene animate cu Mikey Mouse zilnic cu transmisiuni de la primiri oficiale la Disney Land a presedintelui nostru, ca in alta parte il mai primea echipa de la curatenie....
          • +1 (1 vot)    
            vizita presedintelui (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 20:59)

            aurelia.marcu55 [anonim] i-a raspuns lui Obelix

            Obelix,ai dreptate,aveam festivitati cu aniversari la stadion....fara figuri plate,nu-i asa?!
    • +48 (52 voturi)    
      .... da, dar ..... (Vineri, 27 februarie 2015, 16:58)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui bl

      Marea Britanie este al doilea stat ca importanta in NATO. Si in aceste vremuri tulburi este bine sa ai parteneri puternici si pe plan economic (Germania) si pe plan militar (Marea Britanie in Europa si SUA mondial). Personal ma simt confortabil cu o flexibilizare a acestor "axe" cu conditia sa nu excluzi parteneri importanti si cu care ai facut deja eforturi de apropiere.
    • +29 (35 voturi)    
      axa (Vineri, 27 februarie 2015, 17:13)

      barob2000 [anonim] i-a raspuns lui bl

      axa se refera la securitate dpdv militar,deci axa washington-Londra este mai puternica
      • 0 (0 voturi)    
        trebuia doar sa adauge Berlinul pe axa (Duminică, 1 martie 2015, 9:55)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui barob2000

        Ce, suna rau Washington-Londra-Berlin-Bucuresti? Trebuia se fie musai doar 3 puncte pe axa? Cine a zis mai sus ca Londra e mai tare ca Berlinul dpdv militar a fost corect. Si a fost corect si sa spui ca Germania e mai Tare ca UK dpdv economic. Deci trebuia doar sa adauge Berlinul pe axa, nu sa scoata Londra.
        • 0 (0 voturi)    
          Axa Londra - Berlin sună fals, nu sună rău :) (Duminică, 1 martie 2015, 20:53)

          Harald [anonim] i-a raspuns lui Cristi

          Încercarea de a aduce Londra și Berlinul pe aceeași axă seamănă cu încercarea de a lansa în spațiu o căruță, ar fi spus Asimov :)

          O axă cu un capăt la București n-a existat niciodată, e bună doar ca propagandă pentru electoratul intern. Dacă are cineva ”balls” pe flancul estic, aceea e Polonia, nu România.
        • 0 (0 voturi)    
          Axa reală e Berlin - Moskva ... (Duminică, 1 martie 2015, 20:56)

          Harald [anonim] i-a raspuns lui Cristi

          ... iar Bucureștiul ar face bine să nu ajungă pe o asemenea axă. Însă Iohannis reprezintă USL-ul cu față umană, iar fața aia umană nu e tocmai atlantică.
    • -6 (26 voturi)    
      Si in plus (Vineri, 27 februarie 2015, 17:45)

      Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui bl

      in ultima vreme, cam de vreun an incoace, britanicii tot tipa isteric ca se duc romanii peste ei, cat de naspa sunt imigrantii care merg la munca acolo, cat de multi romani din UK se ocupa cu chestii ilegale, etc, etc. Tabloide, ziare, televiziuni, politicieni, tot tacamul.
      Cand te c*ci asa in capul unei natiuni nu-I de mirare ca isi poate chimba axa...
      • +17 (31 voturi)    
        aici nu e vorba de sentimente si orgolii (Vineri, 27 februarie 2015, 18:23)

        marinel [anonim] i-a raspuns lui Geo.B

        vorbim de o alianta cu cei care ne satisfac si noua nevoile de protectie in actualul context. Si astia sunt americanii si englezii, prin faptul ca sunt cei mai categorici fata de mujici. Nemtii nu dau doua ruble pe noi, ne vand le rusi in 2 secunde cum ne-au vandut si-n trecut, numai sa le mearga lor afacerile. S-a vazut si la Minsk. Ce-a negociat Merkel acolo? Putin a obtinut tot ce si-a dorit si chiar mai mult. Plus ca n-a respectat niciun acord.
        Pozitia Germaniei este clar pro mujici, are cineva vreun dubiu ? E, si in cazul asta, o alianta cu germania ne duce automat spre est.
        • -1 (7 voturi)    
          De fapt pozitia (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 12:16)

          Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui marinel

          presedintelui este un semnal clar dat britanicilor, este un mesaj.

          Tu chiar crezi ca un popor (si ma refer la britanici) care ne umileste ca natie de care ori are ocazia, ne considera tara de lumea a treia, se simt invadati de romani, ar face orice sa isi inchida granitele si sa ii trimita pe toti acasa in Romania, mai pe scurt ne privesc ca pe ultimii rahati (asta e atitudinea generala la care s-a ajuns) - tu chiar crezi ca o sa vina sa ne satisfaca noua nevoile de securitate? Ca o sa trimita soldati sa moara in si pentru Romania?!!

          Nu fi naiv, nu-ti face iluzii. Nici britanicii nu dau doua ruble pe noi, si spre deosebire de nemti, o spun in gura mare de ceva vreme.
          Mai bine am intari aliantele militare cu polonezii, cu turcii eventual, si in mod absolut necesar cu americanii.
          • 0 (0 voturi)    
            doua ruble (Duminică, 1 martie 2015, 16:02)

            ghiula [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

            in general, britanicii nu dau doua ruble nici pe nemti. Iar superioritatea economica a germanilor vizavi de britanici nu e chiar ata de evidenta. Pana una alta lira sterlina ramane cea mai puternica moneda din spatiul european.
        • +3 (3 voturi)    
          nu chiar (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 16:19)

          virgil [anonim] i-a raspuns lui marinel

          Ce anume a facut UK pentru Ukrainieni, mai concret? Si sa nu uitam, UK a semnat pe hartia de la Budapesta, Germania nu a semnat nimic.
    • +31 (49 voturi)    
      foarte dubioasa coteala (Vineri, 27 februarie 2015, 17:50)

      vasile3 [anonim] i-a raspuns lui bl

      nemtii sunt mana-n mana cu rusii, si ma tem ca schimbarea directiei in politica externa va afecta increderea partenerilor americani/englezi, mult mai intransigenti in relatia cu Rusia decat Germania.

      Cu cat se inmultesc cei care-i canta-n struna lui Putin in Europa, cu atat e mai grav in primul rand pentru Romania, care e in imediata vecinatate.

      Nemtilor le convine niste carne de tun obedienta in estul europei, care sa-i tina pe ei la adapost, decat un stat proamerican puternic care sa gazduiasca baze americane, si care pot periclita 'pacea' europeana iluzorie pe care o predica Merkel. Nemtii vor sa faca afaceri cu rusii, si de aceea, vor pace cu orice pret, atata timp cat nu sunt ei cei ocupati de trupele sovietice.

      Cum zicea si Basescu, increderea se castiga greu si se pierde usor. Mie nu-mi convine sa o dea Iohanis cotita, l-am votat pt ca s-a dat proamerican, daca nu e in stare sa-si respecte promisiunile electorale, sa plece acasa sa lase pe altul.
      • +7 (13 voturi)    
        Bazele militare americane (Vineri, 27 februarie 2015, 18:41)

        sebas90 [utilizator] i-a raspuns lui vasile3

        nu ii deranjeaza pe nemtii, sunt peste 60000 de soldati americani in germania
        • +10 (14 voturi)    
          pai da (Vineri, 27 februarie 2015, 21:50)

          sebi_rogoz [anonim] i-a raspuns lui sebas90

          sunt la ei, dar se vor opune sa fie si la noi. In spiritul 'pacii'.
      • +11 (15 voturi)    
        A mai fost o axa cu Berlinul... (Vineri, 27 februarie 2015, 22:23)

        LiviuIordache [utilizator] i-a raspuns lui vasile3

        A mai fost o axa cu Berlinul, aia Roma-Berlin-Tokio. Si sa vezi a dracului coincidenta, intilnirea cu Merkel a avut loc la Palatul Bellevue. Iar fix Bellevue se numea si palatul unde s-a tratatul numit in istorie Diktatul de la Viena!
        E bine, nu? Aici vorbim de o axa politico-militara, nu de una economica, vad ca se fac confuzii mari. Ei, tocmai de aia s-a numit Bucuresti-Londra-Washington. S-a gindit cineva ca nemtii au inca datorii pentru reunificare, pentru alipirea, peste noapte, a RDG-ului sovietic?
      • +2 (6 voturi)    
        A mai fost o axa cu Berlinul... (Vineri, 27 februarie 2015, 22:23)

        LiviuIordache [utilizator] i-a raspuns lui vasile3

        A mai fost o axa cu Berlinul, aia Roma-Berlin-Tokio. Si sa vezi a dracului coincidenta, intilnirea cu Merkel a avut loc la Palatul Bellevue. Iar fix Bellevue se numea si palatul unde s-a tratatul numit in istorie Diktatul de la Viena!
        E bine, nu? Aici vorbim de o axa politico-militara, nu de una economica, vad ca se fac confuzii mari. Ei, tocmai de aia s-a numit Bucuresti-Londra-Washington. S-a gindit cineva ca nemtii au inca datorii pentru reunificare, pentru alipirea, peste noapte, a RDG-ului sovietic?
    • +22 (28 voturi)    
      da (Vineri, 27 februarie 2015, 18:18)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui bl

      dar militar sint un pitic, ca sa nu mai vorbim de traditionalele lor legaturi cu rusia. Mai e mult pina cind germania va insemna ceva ca sursa de putere militara. Asa ca londra are deocamdata o valoare militara si de vointa mult mai mare ca germania.
      • -5 (9 voturi)    
        Dar, (Vineri, 27 februarie 2015, 21:43)

        RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Marea Britanie nu are influenta in cadrul Uniunii Europene. Integrarea consistenta in structurile Uniunii Europene precum Euro, Schengen si Uniunea Bancara este chiar mai importanta pentru siguranta nationala si pentru stabilitate decat sunt aliantele militare. Germania ne poate ajuta mult mai mult in aceasta directie, decat Marea Britanie. Oricum discutia e derizorie. Nu vorbeste nimeni de incetarea colaborarilor de vreun fel cu Marea Britanie.
        • +6 (14 voturi)    
          ba vorbeste (Vineri, 27 februarie 2015, 22:09)

          fabrice [anonim] i-a raspuns lui RaduMiron

          nu poti juca la doua capete, nu poti sluji la 2 stapani. Alegi, ori unul ori altul. Ori cu americanii ori cu rusii. Oamenii de legatura sunt Marea Britanie si Germania.
          • 0 (2 voturi)    
            Revino-ți! (Duminică, 1 martie 2015, 11:25)

            Lomecuza [utilizator] i-a raspuns lui fabrice

            Oamenii de legătură cu americanii sînt britanicii.

            Nemții sînt oamenii de legături cu RUȘII, voi noci acuma nu pricepeți?!?
          • 0 (0 voturi)    
            V-ati senilizat cu totii? (Marţi, 3 martie 2015, 17:36)

            RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui fabrice

            In primul rand si Marea Britanie si Germania sunt state membre UE. A colabora consistent cu ele nu inseamna sa slujesti la stapani. Scopul UE este sa dezvolte cooperarea si INTERDEPENDENTA de orice natura intre statele membre. A spune ca trebuie sa alegi intre UK si Germania e o prostie crasa.

            Sunt de acord ca Marea Britanie e principalul "pion" american in cadrul UE, dar de cand e Germania acelasi lucru in raport cu Rusia? Germania e un stat mult mai puternic decat Rusia. Momentan joaca rolul de lider in cadrul UE. Rusia e mult mai dependenta de Germania economic decat invers. E adevarat ca ar prefera sa nu-si reduca profitabilitatea companiilor prin scumpiri de gaze, dar in vreo doua decenii Germania va fi un stat aproape complet "verde". Ecologizarea proceselor energetice si industriale este marele lor proiect de tara in momentul de fata. Pentru nemti, pe termen lung, e mai importanta Ucraina ca piata de desfacere si de outsourcing, decat sunt gazele Rusilor.
        • +8 (14 voturi)    
          faci confuzie (Vineri, 27 februarie 2015, 23:25)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui RaduMiron

          Faci confuzie intre relatii economice si relatii militare. Bineinteles ca noi trebuie sa colaboram economic cu Germania si ne bucuram ca avem posibilitatea prin Iohannis, dar legaturile militare cele mai stranse trebuie sa le mentimem cu americanii. Germania face ochi dulci Rusiei, iar noi, alaturandu-ne Germaniei, ne indreptam spre Rusia. Axa Bucuresti-Londra-Washington nu este una economica, ci una militara, care nu trebuia schimbata. S-ar putea ca americanii sa se fi saturat de Europa si sa-si ia mana de pe ea pt. ca au mai multe interese in alta parte. Americanilor nu le place ca Europa si mai ales Germania este condescendenta cu Rusia. Ce s-ar intampla daca Putin declanseaza un razboi si daca americanii abandoneaza Europa ?
          • 0 (0 voturi)    
            bine zis! (Duminică, 1 martie 2015, 17:30)

            BDlamunte [utilizator] i-a raspuns lui anonim

            Da, SUA arata ingrijorare fata de situatia din Ucraina insa ei au ca principiu ca nu vor face mai mult pentru Ucraina decat sunt dispusi sa faca chiar vecinii acestei tari, adica Romania, Polonia, Germania si Franta care state democratice din zona si trebuie sa conduca -macar la nivel declarativ- reactia europeana la agresiunea rusa. Germania trebuie sa declare Rusia ca stat agresor, Franta la fel.
            Dar e clar ca Europa nu poate risca un razboi pe seama Ucrainei. Da, e nasol, da e regretabil dar.... nu vorbim de UE sau Nato. E Ucraina nene, tot un fel de rusi cu alt accent dar aceeasi natie de oameni.
            Germania intr-adevar joaca la cacealma. Ia masurile pe care Rusia le poate suporta (greu, dar le poate suporta) pana se redeseneaza granitele iar Rusia ramane cu o bucata suculenta din Ucraina. Cacealmaua sau pariul Germaniei, e ca Rusia se va opri aici si cand Crimeea va fi lipita pe uscat de mama Russie, lucrurile se vor calma. Pentru noi romanii va fi mai nasol, ca noi ii stim mai bine pe rusi, si ei vor vrea si Transnistria, si Moldova... si gurile Dunarii ca "de ce nu". Si nu imediat... peste 2-3 ani ca rusii au timp.
    • -1 (7 voturi)    
      Mare treaba cu axa!!! (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 8:52)

      Dorin Anastasiu [anonim] i-a raspuns lui bl

      Adica ce e axa asta atit de pretioasa? In afara de vorbe si promisiuni goale pina acum si de mizeria din Romania, la ce dracu foloseste ea? Iti da de mincare? Stopeaza coruptia virala? Pune frina scurgerilor de bani in afara pentru mituire si consens? Si daca axa ar fi Bucuresti - Cairo - Mai stiu eu ce? Te-ai urzica? Ti-ar scadea nivelul de trai, care oricum nu mai are unde sa scada? Ai fi mai stupid politic?
      Vorbiti vorbe ca si patronii vostri si nu vedeti ca imparatul e gol. Sau poate vedeti dar tineti pt voi?
  • -3 (25 voturi)    
    Cum adica... (Vineri, 27 februarie 2015, 16:53)

    HansBrinker [utilizator]

    "repozitionare notabila in politica externa"? Pai eu stiam ca Domnul Presedinte Traian Basescu ne-a pozitionat cel mai bine cu putinta in politica externa. Este posibila vreo imbunatatire?
    • +3 (15 voturi)    
      Degeaba ai cap, daca e gol... (Vineri, 27 februarie 2015, 17:25)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui HansBrinker

      Nimeni si niciodata nu poate pozitiona o tara cel mai bine in politica in general, cu atat mai mult in cea externa. Lumea nu sta pe loc, e in continua schimbare, si e normal ca in functie de aceste schimbari sa aiba loc repozitionari. Daca poti (daca nu roaga pe altii sa-ti explice, eventual cu desene) gandeste-te cum era lumea inainte de 1989, inainte de 2001, si mai sunt multe date ca astea. Deci e normal ca politica sa se schimbe.
  • +7 (21 voturi)    
    Merkel nu putea sa SPUNA mai multe (Vineri, 27 februarie 2015, 17:00)

    transalpinarum [utilizator]

    Sunt de acord ca a fost de departe cea mai importanta vizita a presedintelui, poate la acelasi nivel ar fi o intrevedere cu Obama...

    Se vedea clar ca doamna Merkel era vizibil incantata de Iohannis, raspunsurile lui Iohannis au dat clasa la conferinta de presa, si nah ca nu a mai citit, sic!

    Cat despre Schengen, sper ca intram anul asta cu granitele aeriene, nu inteleg de ce nu am putea fi decuplati de Bulgaria la granitele aeriene, nu ar fi nimicde resecurizat. M-am uitat din curiozitate ieri pe frankfurter allgemeine, un articol subtire despre vizita lui Iohannis si care culmea, meniona mai mult "ajutorul" pe care Romania il vrea ptr Schengen. Comentariile cititorilor erau pe masura, adica in defavoarea noastra.Deci Merkel poate vrea sa faca multe, dar trebuie mari grija la sensibilitatile germanilor fata de Romania. Cred ca aeporturile in Schengen e maximum ce putem primi pe termen foarte lung.
    • +2 (12 voturi)    
      adica... (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 9:07)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      eu am vazut o Merket zambitoare uitandu-se la Iohannis citind cu sarg...

      Poate v-ati uitat la alte emisiune...

      Cat despre optiuni, cu sau fara Bulgaria, numai cu aeroporturile... aceasta eset optiunea Basescu...

      Nu ati observat confuzia intre obiectivele pentru UE si cele ale NATO.

      si cred ca asta s-a urmarit...confuzia...
    • -4 (8 voturi)    
      de unde (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 11:18)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      apareti fratilor?ai mai sus o ampla discutie,pro sau contra,cu argumente foarte bune si dumneata dai cu zambetul multumit al merkeloaicei.ce dracu mai conteaza schengenul daca te calca ivan?

      vai mama voastra!
  • +9 (13 voturi)    
    ... (Vineri, 27 februarie 2015, 17:01)

    Veetor [utilizator]

    Eu tot nu inteleg: de ce trebuie sa fie "axa" cu doar 3 membri? De ce nu 4? De ce nu 7? Sau axa Bucuresti-UE-USA?
    • +12 (24 voturi)    
      pentru ca... (Vineri, 27 februarie 2015, 17:53)

      horatiu [anonim] i-a raspuns lui Veetor

      Ori te pozitionezi clar impotriva Rusiei, ori te dai cu rusii. Ori esti cu americanii/britanicii, care, din punctul meu de vedere au o pozitie corecta fata de rusi, mult mai dura, ori te pozitionezi in gasca europeana a lui Putin din care face parte si Germania, nu din dragoste fata de rusi, poate, ci mai mult din interese mercantile.
    • +7 (15 voturi)    
      buna intrebarea, tacit adresata catre HN: (Vineri, 27 februarie 2015, 20:37)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Veetor

      "Teoria fara praxa e ca roata fara axa ! "
      Conform Axiomei lui Euclid, modificata si actualizata: axa este un arbore cotit pt un motor engine V12 .

      Astfel se poate demostra ca noi ne aflam de ceva vreme pe axa: Leningrad(undeva linga Moscova), Stalingrad(Brashow), Balta Alba(binecunoscutul fief a lu Mircea Badea), Alexandropol(undeva in Teleorman), Limasolgrad(off shore's).... si retur !!!

      Totul depinde de cine: Mai invirte Doamne roata...
    • -1 (3 voturi)    
      da (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 9:10)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui Veetor

      pentru ca UE nu s-a pozitionat ca "stat" ci doar ca uniune (ONG) de state , in care fiecare vorbeste pe vocea lui in politica externa si de securitate...

      De aceea...

      Poate nici Iohannis nu a observat. Sau a observat dar crede ca noi nu stim cum sta treaba cu statutul UE.
      • 0 (2 voturi)    
        Coeziunea UE (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 20:49)

        RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

        Lucrul de dorit in fata unei tari problema precum Rusia este un raspuns unitar al tarilor membre UE.
  • -1 (29 voturi)    
    O infuzie de speranță (Vineri, 27 februarie 2015, 17:18)

    marki [utilizator]

    Bunăvoința Germaniei e un câștig, oricât ar cârcoti gurile rele. Să sperăm că „pas cu pas”, cu tactul și cu ambiția de a reuși care-l caracterizează, „Santa Klaus” al nostru ne va (re)așeza în rândul lumii civilizate și demne de respect, acolo unde ne e locul...
    • +14 (18 voturi)    
      UNDE NE E LOCUL? (Vineri, 27 februarie 2015, 17:31)

      oaspetele [utilizator] i-a raspuns lui marki

      Ar trebui sa ne asezam noi, nu sa asteptam sa o faca cineva. Evident, 'suportul' presedintelui e esential, insa nu si suficient.
  • +13 (31 voturi)    
    mie mi se par rezultate nule (Vineri, 27 februarie 2015, 17:33)

    Crup [utilizator]

    Intrarea Romaniei in Schenger? Sa vedem. Acelasi "sa vedem" ca acum un an sau doi. A, ba e ceva nou: acum suntem conditionati de Bulgaria in care crima organizata e cam la fel de "rezolvata" cam cum e la noi prostitutia.
    Legat de Moldova. In conditiile in care nici macar un idiot nu mai pune la indoiala ca Rusia e in prezent infractorul Euro-asiei, raspunul lui Merkel legat de Moldova, acel "sa speram ca nu" [va ataca Rusia Moldova asa cum a facut cu Ucraina], e clar! In traducere din limbajul diplomatic inseamna "ne doare fix in varful pu... ce va face Putin cu Moldova, chiar nu ne intereseaza subiectul!"
    Economic oricum Germania este un investitor foarte important in Romania. Relatia economica merge de la sine, cu sau fara Iohannis.
    Cat despre noua axa Washington - Berlin - Bucuresti, punand Berlin in locul Londrei treaba e clara. Daca ati fost atenti in ultima vreme Londra este mult mai ferma in legatura cu apararea Europei de rusi, pe cand Berlin joaca la blat. (refuzul Germaniei de a furniza tancuri unui membru NATO de teama ca cine stie, sa nu cumva sa se superea domnu' Putin, e ultima dovada a blatului)
    Asa ca eu chiar nu inteleg de unde pana unde "delegatia Romaniei s-a aratat extrem de incantata de potentialul castig politic". Poate ca le-au servit mancare foarte buna, caviar si alte delicatese, condimentat cu un vin de mare soi, si atunci, da, inteleg entuziasmul delegatiei romane, sau poate le-au pus la dispozitie curve de lux, dar in rest, chiar nu reusesc sa vad vreun motiv de "entuziasm".
  • +21 (39 voturi)    
    slaba analiza (Vineri, 27 februarie 2015, 17:41)

    pragmatism [utilizator]

    Desi va admiram capacitatea de analiza si sinteza, dle Tapalaga, m-ati dezamagit de aceasta data pt ca ati scris de fapt o analiza fara continut. Nu am inteles care sunt cele doua potentiale castiguri ... oricat de multe ori v-am citit articolul. Am senzatia, mai degraba ca articolul este o mostra de periere a noului stapan.
    • +8 (24 voturi)    
      pai una ar fi: (Vineri, 27 februarie 2015, 18:17)

      gabi303 [anonim] i-a raspuns lui pragmatism

      ca avem o viitoare noua elena ceausescu, nu?
    • +11 (29 voturi)    
      exact (Vineri, 27 februarie 2015, 18:24)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui pragmatism

      asa cred si eu, basecu care spunea lucrurile nu era bun, e bun johanis care de fapt nu are, e la mina diversilor mialachi declarat antiamericani si implicit prorusi. DNA este in mod evident sustinut de americani, care stiu foarte bine ca o tara corupta e vulnerabila la influenta ruseasca. Johanis nu stie asta si nici nu-l intereseaza, pe el il deranjeaza ''zornaitul de catuse''.
  • +24 (42 voturi)    
    Concluziile vizitei in Germania (Vineri, 27 februarie 2015, 18:04)

    Mihai Escu [anonim]

    O plimbare inutila, pentru imagine, care a consolidat esecul vizitei din Franta, alaturi de plictisirea chinuitoare a oficialitatilor germane. Si sa nu uit rezultatul notabil al acestei vizite: continuarea insistenta a implementarii falsei si penibilei notiuni de Prima Doamna. Nu pot sa cred ca jurnalistul rational, obiectiv, onest, spiritual, inteligent Dan Tapalaga este dispus sa-si calce in picioare demnitatea pentru implementarea fortata a unei persoane intr-o pozitie unde nu are ce cauta nici la propriu, nici la figurat. P.S. Precizez ca am votat Klaus Iohannis, ba chiar am mobilizat si pe altii, dar nu pentru vreo calitate a candidatului, ci doar pentru a scapa de Ponta. Dar de la Juramant incoace aparitia anexei maritale, ca aspect si comportament, total lipsite de bun-simt elementar, cred ca impun decenta si tacere din partea presei.
    • +5 (11 voturi)    
      nu (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 13:36)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Escu

      nu e tapalaga singurul ///,in ridicarea la cer a primei ''doamne'' purtatoare de rochii scurte,la evenimente oficiale.sunt multi si se bat in omagii.cabinetul doi nu a fost uitat,multi s-au ''realizat'' facand din o analfabeta,doctor docent

      da,tapalaga a cotit-o rau
  • +7 (21 voturi)    
    Germania vs UK (Vineri, 27 februarie 2015, 19:07)

    MirceaIo [utilizator]

    Germania ne-a prostit intotdeauna. Niciodata nu vom avea de castigat din relatia cu ei. Nemtii sunt reci si zgarciti. Daca romanul vede un produs "made in Germany" intra in transa. Nemtalaii nu ne vor aliati ca sa ne ajute. Ei ne vor slugile lor. Iohanis ar trebuii sa ne lase cu axa lui de securitate.Eduard Hellvig ete pe axa Rusia prieten bun cu Dan Voiculescu. Acesta se si vede in libertate odata cu numrea lui Hellvig. Eduard Hellvig a fost ministru unde a fost si Udrea. Siguur a pus si el mana. ESTE CORUPT. Coldea "denuntatul" nu mai spune nimic. Structurile securisto-comuniste TREBUIESC NIMICITE!!!
    • +10 (18 voturi)    
      conducerea Romaniei e mai nou prorusa? (Vineri, 27 februarie 2015, 21:59)

      gpsh [anonim] i-a raspuns lui MirceaIo

      Semnalele sunt cat se poate de clare. Presedintele, desi ne-a prostit in campanie ca va continua politica externa in aceeasi linie, pare ca si-a adunat in jurul lui o gasca de pro-rusi, care vor sa schimbe macazul, asa cum se vorbeste in presa din ce in ce mai intens. Sigur, majoritatea nu in mod direct, ci prin intermediul Germaniei.
      Nu putem sti daca e de bine sau de rau, vom vedea la final, cand vom trage linie. Poate sunt lucruri pe care opinia publica nu le stie.. Daca americanii ne-au lasat de izbeliste si Iohanis a primit semnale in aceasta directie? Sa nu uitam ca prima calatorie dupa castigarea alegerilor a fost prin SUA.

      Istoria ne invata totusi ca sub rusi nu ne-a fost niciodata bine, si cu toate astea se pare ca spre ei ne indreptam.
  • +8 (10 voturi)    
    Viziune (Vineri, 27 februarie 2015, 19:48)

    gen [anonim]

    O alinanta pe criterii economice cu Germania , cred ca nu ar deranja deloc tot ce s-a facut pana in prezent prin actualele aliante de securitare .E bine sa fim deschisi , si la pretioasele parteneriate strategice realizate pana acum ,pe care sa le respectam in continuare sa adaugam si ceva industrie ,economie,finante.Nu cred ca ar deranja pe nimeni.
    Nu poate nega nimeni ca regimul Basescu ne-a adus la cel mai mare nivel de securitate nationala din istorie.Atat ca organizare interna cat si ca parteneriat in afara tarii.Totusi Romania are nevoie de multe locuri de munca si de o solutie ca mare parte din banii care la ora actuala se duc spre occident , sa mai ramana si prin Romania .In acelasi timp se simte nevoia urgenta de atragere de capital care sa ramana aici.
    Pentru toate acestea , nu pare sa fie chiar momentul potrivit ,in contextul general actual din Europa.Insa niciodata nu va fi .Asa ca trebuie incercat oricum.
    Stima .
  • -8 (20 voturi)    
    ca si cum (Vineri, 27 februarie 2015, 20:07)

    Ion Tuşnea [anonim]

    Băi, fraţilor, e chiar aşa de greu de înţeles că o axă Bucureşti-Berlin-Londra-Washington e mai bună pentru România decât cea Bucureşti-Londra-Washington pe care mizam până acum. Hai să fim copţi la minte, Berlinul nu-i capitală, în înţelesul semnificativ al cuvântului, de ici de colo, e vâna Europei, totuşi. După ce că acum trei luni jumate, nici nu visam la aşa ceva, acum o facem pe botoşii, în loc să ne bucurăm şi, eventual, să contribuim şi noi cu ceva, nu numai cu: Iohannis să facă, Iohannis să dreagă... noi să stăăăăăăăăm să taca-taca în stilul nostru tradiţional.
    • +11 (17 voturi)    
      cine a definit aceasta axa? (Vineri, 27 februarie 2015, 22:04)

      habsanu [anonim] i-a raspuns lui Ion Tuşnea

      nu i-am auzit pe nemti sa faca publica noua axa. Despre ea vorbesc doar cativa fanatici filogermani de pe la noi, care nu se bazeaza de fapt pe nimic.
      Atitudinea lui Merkel fata de europa de est, judecand dupa comportamentul din ultimele luni, dupa 'negocierile' de la Minsk, sunt de totala indiferenta. Cred ca pe undeva s-a semnat deja noul pact ribentrop-molotov. Vom afla peste cativa ani poate. Cine va mai trai.
  • +14 (20 voturi)    
    zero la SRI (Vineri, 27 februarie 2015, 20:08)

    anaana [utilizator]

    Cea mai buna gluma din articol : "nominalizarea unui politician pro-german la sefia SRI ". Mahalache l-a sfatuit pe Iohannis sa puna la SRI un tip cu nume nemtesc poate pacaleste pe cineva prin Europa ! Mahalache si Iohannis au impresia ca serviciile gemane nu stiu in amanunt biografia dubiosului Hellvig.
    • +1 (3 voturi)    
      Deci? (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 21:44)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui anaana

      Deci, deci? Vivat MAHALACHE !! Ca bine-l botezasi,prietene !! I_-auziti dv boieri mari ce fain suna : MA HALACHE!! Pai, nu?
  • +4 (12 voturi)    
    Mutulica (Vineri, 27 februarie 2015, 21:12)

    CititorulComentator [utilizator]

    Pe acolo nu pare asa mutulica, poate ca in limba germana se descurca mai bine :)
  • +13 (19 voturi)    
    Intrebare? (Vineri, 27 februarie 2015, 21:12)

    casian [anonim]

    Domnule Tapalaga

    Aproape toti comentatorii punerti Romania pe pozitie de cersetoare in fata lui Merkel, punand intrbari de felul:
    Ce a obtinut Romania?...Vai,vai..ce intrebare stupida, ca sa fiu totusi elegant!
    Eu pun intrebarea: Ce a oferit Romania?
    Noi trebuie doar sa primim? Ce?...galeti de plastic...cam la ce va asteptati dupa 25 de ani de coruptie, neseriozitate, populism, prostie, basisme...
    Cred ca iintai trebuie sa oferim seriozitate, sobrietate, demnitate, sa castigam credibilitate..si aprecieri, care se vor transpune in final in alte castiguri..pas cu pas...
  • +14 (24 voturi)    
    anz vai polizei.... (Vineri, 27 februarie 2015, 21:18)

    atamanu66 [utilizator]

    ...Kalaus a obtinut din partea Angelicai, cam ce au obtinut si cei din diaspora dupa scandalul votului obstructionat. Parole, parole, parole....( ca in celebra melodie ) Prima madama in schimb, a mai facut o sumedenie de victime cu " superbele " ei picioare si decolteul adanc, pe care, in tocmai ca o prima-dona, nu a vrut sa le irosesca pentru " soldovenii " de pe scena provinciala din Chisinau... Hai Tapa" ca poti ! Zi-le Loredana ! ...Si-avea un corp...ce corp avea...
  • +16 (24 voturi)    
    Mult periaj tapalagesc (Vineri, 27 februarie 2015, 21:43)

    n italy [utilizator]

    Articolul cauta sa scoata din rahat-bici.Cu toate chinuiala autorului incredibila acum vreo doi ani nu s-a vazut nici un entuziasm decat la bae..[de multime-150 de persoane,unele din ambasada]Kanzelarin Merkel nici pe departe n-avea gura pana la urechi ca mai an!Din discurs keine promisiuni ferme Ne incurajam de frica pt ca cel putin 5 ani-asta e.Mutatul axei o greseala de incepator sau o posibila fundatura si se contureaza din ce in ce un mandat cu speranta de a fi rau si nu foarte rau !
    • +1 (3 voturi)    
      erata :Kanzlerin (Vineri, 27 februarie 2015, 22:07)

      n italy [utilizator] i-a raspuns lui n italy

      Scuze
      • +3 (3 voturi)    
        ha (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 13:42)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui n italy

        tot raul spre bine.ia incearca KLANZERIN!!
    • +8 (16 voturi)    
      exact (Vineri, 27 februarie 2015, 23:52)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui n italy

      si n-am vazut ca frau merkel sa-l tina pe dupa umeri zimbind cum l-a tinut pe base.
  • +13 (19 voturi)    
    Tapalaga (Vineri, 27 februarie 2015, 23:39)

    obs. [utilizator]

    Iata noutatea ,, baie de multime PRELUNGITA,,. Ridicol!
  • +3 (11 voturi)    
    un articol "impartial" (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 9:12)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Poate va intrebati de ce Merkel a fost evaziva!

    Trebuie sa fi fost neplacut impresionata ca i se cere ceea ce credea ca era deja rezolvat prin axa Buc- Londra - Washington. Neplacuta situatie!

    Vreti sa spuneti "impartial" ca Iohannis s-a dus sa ofere Germaniei o Romanie pregatita de Traian Basescu pentru lupta anti-Rusia?

    Pai Germania si-a dovedit si neputinta de negociere cu Rusia si incapacitatea de a formula o solutie de securitate macar pe termen mediu pentru tarile tampon.
    In plus UE nu are nici politica externa si de securitate comuna.
    Romania lui Basescu are o politica externa si de securitate mult mai avantajoasa si mai sigura pentru romani.

    Ce vreti sa spuneti?
    Nimic?
  • 0 (8 voturi)    
    Aliati (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 10:05)

    Paesano [utilizator]

    Romania, exista ca tara si din cauza ajutorului oferit de Franta la momentul oportun. Relatiile speciale cu Franta au trecut testul timpului. Este foarte bine ca se incearca o apropiere de Germania dar sa se faca in defavoarea Frantei ar fi o enorma greseala. Londra nu a fost niciodata aliatul nostru, locul asta in partea noastra de Europa este luat de Polonia.
    • +1 (1 vot)    
      "axa"era un context militar, de aparare (Duminică, 1 martie 2015, 9:57)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui Paesano

      -pentru Romania-in care Franta si cu atat mai putin Germania nu au absolut nici o relevanta . O mai insemnata prezenta a investitorilor germani e de dorit dar imposibila in contextul detonarilor zilnice privind coruptia si jegul politic autohton dar mai ales a lipsei oricaror masuri (inasprirea legilor anti-coruptie) pentru descurajarea ei ! Nu mai vorbim, nefericitule Tapalaga de cum si cat inca cateva sute de ani dupa 1944 Germania se poate "bizui"pe Romania...
  • 0 (8 voturi)    
    Germania (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 13:01)

    gmt [anonim]

    Salut,
    1. Germania nu poate uita cel putin un secol actul de la "23 august 1944" si decoratia "ordinul Victoria" primit de regele Mihai de la Stalin;
    2. Interesele Germaniei sunt mai la est de Romania asa ca vorbim discutii, adica fara efect concret;
    3. Lasitatea si lipsa de cavalerism nu se pot ierta;
    - cei 300.000 de soldati germani au cazut in prizonierat la Stalingrad fiindca armata romana a tradat si a cedat frontul;
    - ijunghierea pe la spate a trupei germane din Romania începând cu 23.08.1944 a fost un act sfidator fiind in fapt o tiganie;
    - deportarea etnicilor germani din Romania, in Baragan, dar si in Siberia, doar pe motivul ca erau nemti , un abuz neasumat, nu se poate ierta
    • 0 (2 voturi)    
      Informeaza-te (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 22:23)

      kinn [anonim] i-a raspuns lui gmt

      Lasitate? Armata romana a tradat si a cedat frontul la Stalingrad? Esti prost informat, iar conceptia ta despre tactica militara si razboi este de Mickey Mouse.

      Probabil ca armata romana n-a strigat suficient de tare "this is Sparta!!!!" in fata tancurilor rusesti, asa iti inchipui.
    • 0 (2 voturi)    
      Resentimente (Duminică, 1 martie 2015, 10:10)

      n italy [utilizator] i-a raspuns lui gmt

      Germania are a ne reprosa mai multe :suceala din august `44 si vinderea la bucata a sasilor de catre ceasca,binenteles ca si altele dar oarecum scuzabile in opinia lor RO fiind o tara putin civilizate de la care nu poti sa ai mari pretentii insa cu parti bune,simpatice si surprinzatoare pe alocuri..Am stat ~4 ani [cunosteam limba] si respect D - mai putin politicienii si politica lor..Pentru permisiunea de unire sunt inca sub niste clauze cu rusii din pacate..Admiratia pentru Base a lui AM n-o s-o aiba KJ cu toata etnia lui !
    • +4 (4 voturi)    
      las'ca si germania a contribuit miseleste (Duminică, 1 martie 2015, 13:57)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui gmt

      la raptul teritorial prin diktatul de la viena......sa nu-i mai vaicarim ca nu sunt niste sfintisori.
  • +4 (10 voturi)    
    Eu zic asa, d-le.Tapalaga (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 16:17)

    mcv [utilizator]

    Daca tot si- tras Ponta o "lege" pentru el insusi, unicul, de ce sa nu-i tragem si d-nei Iohannis o lege pt. ea insasi, unica, cu atat mai mult cu cat se bucura de entuziasmul d-voastra recent. Care ar fi diferenta? Niciuna. Dar exista o singura asemanare, care de altfel e si unicul argument si scop: pentru ca EL/EA VREA! Si vreti si d-voastra. Eu zic ca este mai mult decat suficient.
    Intr-un editorial anterior, ati facut abil trimitere la statutul primei-doamne a SUA, stiind ca nu poate exista nicio asemanare intre regimul lor prezidential si al nostru semi-parlamentar, mizand pe faptul ca cititorii nu-si bat capul cu astfel de "delicatese".
    Si totusi, eu n-as fi impotriva, dar din motive diferite decat ale d-voastra. Daca tot are un barbat, care la orice intrebarea raspunde cu " NU-I TREABA PRESEDINTELUI", poate o sa avem o nevasta care o zica invers " E TREABA PRIMEI -DOAMNE", si o sa si treaca la treaba...
  • +3 (5 voturi)    
    Discutia se va rezolva in 2016. (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 22:05)

    mucenic [utilizator]

    Cred ca incertitudinile prin care trece politica romaneasca se datoresc ocupantului din Casa Alba. Cand va fi inlocuit cu un republican, lucrurile se vor schimba radical, in sensul ca totul va intra pe fagasul normal asa cum fiecare isi doreste.
  • +2 (4 voturi)    
    Echilibrul, pacea, civilizatia din democratie! (Duminică, 1 martie 2015, 5:56)

    hotnewsfil [utilizator]

    Klaus : ....'I-ar fi spus Angelei Merkel ca nu priveste Moldova ca pe o colonie romaneasca'.
    O opinie personala, relativa :
    Basarabia - Republica Moldova cum i-au spus rusii ca sa o deosebeasca de Romania - este o parte din 'Romania mare', o sora naturala a Romaniei de dincoace de Prut, a facut parte si face parte din Romania mare in sufletul tuturor romanilor., indiferent unde s-or afla.
    Cum i-ar veni oricarui membru al unei familii sa i se spuna de catre ceilalti membrii ai familiei, ca acestia nu il considera 'o colonie a lor'.
    Cum le-ar veni ardelenilor sa li se spuna ca Romania 'nu-i considera o colonie a ei'. Dar muntenilor, banatenilor, 'moldovenilor de dincoace de Prut'?
    Parca suna cam 'administrativ', cam fara simtire nationala, afirmatia lui Klaus.
    Este drept, corect, sa nu pretindem tuturor cetatenilor romani, indiferent de etnia lor, sa simta la fel de 'romaneste'.
    Este in spiritul democratiei sa i se admita deschis, transparent, pe fata, oricareia dintre etniile conlocuitoare, dreptul sa aiba sentimente care sa o lege emotiv de 'etnia mama', desi ii este draga si tara devenita 'caminul ei de suflet'. Numai intr-un regim dictatorial nu se admite acest drept.
    In democratie, acest drept este recunoscut cu convingere, nu 'de fatada'.
    Pe de alta parte, este cinstit ca toti etnicii care locuesc intr-o tara sa se considere 'naturalizati' in acea tara, sa nu pretinda favoruri speciale pentru ea, pe care nu le au niciuna dintre celelalte etnii conlocuitoare, nici chiar 'etnia de bastina', sa nu aiba emotii "administrative" legate de tara in care exista administrativ etnia lor 'mama'.
  • +4 (6 voturi)    
    pro Marea Britanie (Duminică, 1 martie 2015, 13:57)

    MirceaIo [utilizator]

    Cand a fost bine Romaniei sa fie aliata cu Germania?
    Niciodata!

    1. Alianta cu Imperiul Habsburgic
    2. Alianta cu Hitler

    De ce vrem sa persistam in greseala. Alaturi de englezi Romania a prosperat cel mai mult. Iohannis a devenit presedinte pentru ca a concurat cu Ponta.

    "Ponta plagiatorul, mincinosul, fricosul"

    Pentru tot acest joc este vinovata o singura persoana: tradatorul Florian Coldea sau "denuntatul neurmarit".

    Jos sitemul securisto-comunist din Romania!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version