Ce probleme majore ridica nominalizarea lui Eduard Hellvig de catre Klaus Iohannis la sefia SRI

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 20 februarie 2015, 20:52 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Toate informatiile culese de HotNews.ro indica fara mari dubii ca presedintele Klaus Iohannis nu s-a consultat cu partenerii americani inainte de a face una dintre cele mai importante miscari: nominalizarea unui nou sef SRI. Americanii ar fi fost anuntati sec, cu putin timp inainte, ca va fi Hellvig. Surse interne si externe supra-confirma acest fapt. Si de ce s-ar fi consultat? Nu este Romania o tara independenta si suverana? De ce ar trebui sa-si dea americanii sau alti parteneri un acord prealabil? Atentie! Aici nu este vorba de un veto extern, ci de un gest elementar de curtoazie fata de partenerii strategici.

Nu spune nimeni ca presedintele Iohannis trebuie sa ceara voie cuiva pentru a nominaliza un nou sef la SRI sau la orice alta institutie-cheie, dar nici nu se face sa puna aliatul de baza al Romaniei in fata faptului implinit intr-o chestiune atat de delicata. N-as prea crede ca americanii au aflat din presa, dar nici departe nu par sa fi fost. De ce era nevoie totusi de consultari, de acte de diligenta suplimentare?

Intre Romania si Statele Unite exista o intensa colaborare pe linie de intelligence, vezi numeroasele vizite pe care sefii CIA le-au facut la Bucuresti, declaratiile publice de apreciere fata de colaborarea cu serviciile romanesti, plus interesele americane in regiune: economice, militare, geostrategice.

In Ucraina, de pilda, Romania a primit la ultimul summit NATO statut de leading state pe cyber-intelligence, dar interesele americane mai vizeaza cybercrime, lupta anti-terorism, scutul de la Deveselu, bazele militare americane, plus un centru de comanda al NATO etc, etc. Apoi, Romania a devenit o insula de rezistenta intr-o regiune in care Rusia se lupta sa-si recastige influenta si castiga teren in Estul Europei, utilizand forta in Ucraina sau pe alte cai in Moldova, Ungaria, Bulgaria, Cipru, Grecia, plus tarile din Balcani, luate pe sus.

Pe langa rolul esential in arhitectura de securitate, SRI mai are un rol major de care SUA sunt extrem de interesate: sustinerea luptei anticoruptie. SUA au sustinut public tot timpul lupta anticoruptie, ultima vizita la Bucuresti a Victoriei Nuland fiind edificatoare in acest sens. Care e agenda lui Hellvig in aceasta directie? Ce semnal transmite Romania instaland la dispeceratul anti-coruptie un personaj care nu ofera garantii de continuitate? Nu prea gasim track-record-ul sau de politician mari fapte care sa-l recomande drept un mare reformator.

Acest tablou sumar este totusi suficient pentru a intelege de ce numele sefului SRI nu poate fi comunicat sec partenerilor americani putin inainte de a-l anunta public fara a starni nedumerire la Washington. Vrea sa transmita Iohannis ceva cu asta sau a marcat inca una din stangaciile tipice inceputului de mandat?

Statele Unite crediteaza maxima incredere colaborarea cu serviciile romanesti. Ce sa inteleaga americanii din faptul ca Iohannis lasa SRI pe mana unui politician extrem de activ in timpul puciului parlamentar din vara lui 2012? Ca tot veni vorba, cum se raporteaza azi Eduard Hellvig la evenimentele atunci? Ce crede el, viitorul sef SRI, ca s-a intamplat atunci: o actiune politica in limitele democratiei sau o lovitura data statului de drept?

Cine au avut, pana la urma, dreptate: Barroso si Merkel sau Antonescu, al carui mana dreapta era? Atentie, Hellvig nu este un politician low profile ca Maior, interesat in cariera de functii tehnice (secretar de stat la MApN pe vremea guvernarii Nastase), ci a ocupat pozitii pur politice: secretar general PNL, ministrul Dezvoltarii in guvernul Ponta, europarlamentar PC, coordonator de campanie prezidentiala in 2009.

Bine implicat  in lumea politica, nu-i de mirare ca-i gasim numele pomenit in clasicele cumetrii transpartinice. Presa tabloida mentinona, in 2012, ca Eduard Hellvig urma sa fie nasul lui Adrian Tarau, fiul controversatului fost prefect PSD de Bihor arestat de procurorul Cristian Panait intr-o celebra ancheta din guvernarea Nastase, procuror care ulterior s-a sinucis. O intamplare de ultima ora l-a determinat, se pare, sa renunte. Cum a ajuns, totusi, in acest anturaj?

Victor Ponta spune un mare adevar, desi doreste sa fie doar ironic, cand afirma urmatoarele: "Ca sa citez din propaganda, Eduard Hellvig a fost coautorul, alaturi cu mine, de Crin Antonescu, de Liviu Dragnea, la lovitura de stat din 2012".

Apoi, faptul ca Victor Ponta, Adrian Nastase afirma public ca Helvig este o propunere buna ridica semne suplimentare de intrebare. De ce acesti oameni care nu au nici un interes ca activitatea anti-coruptie sa continue la turatie maxima aplauda nominalizarea lui Iohannis? De ce Iohannis afirma ca nu mai vrea zornait de catuse in ziua cand anunta noul sef SRI? Este un mesaj sau o noua inabilitate?

Deja sunt prea multe semne de intrebare.

Chiar daca nu-l exprima, americanii ar mai avea un motiv suplimentar de ingrijorare: a intrat noul presedinte Iohannis atat de mult in sfera de influenta a Germaniei din moment ce nominalizeaza la sefia SRI un politician convins ca axa Washington - Londra - Bucuresti trebuie deviata prin Washington - Berlin -Bucuresti? In treacat fie spus, Helvig este pe jumatate etnic german (sasi brasoveni), fapt care explica si mai bine admiratia sa pentru modelul german. Apoi, ce inseamna de fapt "europenizarea" SRI dorita de presedinte?

In fine, din CV-ul sau nu rezulta o pregatire solida pe probleme de securitate, ci participarea la scoli de vara sau cursuri cu caracter neacademic.

Dificil de explicat apoi cum de presedintele Iohannis nu a reusit sa coaguleze o majoritate in Parlament la numirea unui judecator la Curtea Constitutionala, dar reuseste sa incropeasca una in cazul viitorului sef SRI. Exista un troc politic pe aceasta functie, este un nume unanim acceptat de clasa politica? Un viitor sef SRI pus cu votul UNPR-ului lui Gabi Oprea si PC-ului mostenit de la Voiculescu nu este altceva decat o noua "solutie imorala", avand pretul ei ascuns.

Iohannis s-a aratat dispus sa comita inca un compromis pentru a-si rasplati cu functii importante oamenii loiali din campanie. Mihalache, azi seful cancelariei, Gorghiu, impusa la sefia PNL, Hellvig, anuntat la SRI, sunt oameni care au ramas langa el cand nici macar propriul partid, PNL, nu mai credea in candidatura sa. Procedand astfel, noul presedinte confirma temerile din campanie:  nu intelege cum functioneaza mecanismele unui stat ca Romania aflat intr-un moment istoric dramatic.

Exista compromisuri si compromisuri. Unele necesare, altele compromitatoare, dar inevitabile, iar cateva pur si simplu inacceptabile. Iohannis a ales din nou un politician dupa chipul si asemanarea sa: prea mic pentru o palarie atat de mare. Si a facut-o, din nou, pe tacute.

Cum zicea si Iohannis in ultimul interviu: "Este o artă si a vorbi. Fără să vorbim, gresim".


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

75703 vizualizari

  • -41 (61 voturi)    
    si uite asa (Vineri, 20 februarie 2015, 20:51)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Devenim o plantatie productiva..istoria se va repeta..cred ca-l voi regreta pe ilici
    • +41 (51 voturi)    
      regrete (Vineri, 20 februarie 2015, 21:05)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      ce sa regreti la ilici ? cei 10 poate chiar 15 ani de ramanere in urma a tarii care i se pot imputa fara teama de a gresi ? mineriadele ? tg mures 90' ? "democratia originala" made in urss ? protejarea mafiei fsn,fdsn pdsr si psd,din care -culmea !-nu a facut parte ?sarac si cinstit ,dar protector al marilor corupti ?
      • +6 (14 voturi)    
        daca face parte....... (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 9:43)

        novator [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        .....din mafia pe care ai descris-o, este normal sa il regrete pe dusmanul numarul unu al romaniei.

        Sa nu uitam ca suntem in plin razboi propagandistic in care, noii si vechii tradatori sunt implicati masiv in planul de demoralizare si destabilizare a tarii.

        Postacii mafiei rusesti sunt doar jalnicele firimituri ale mecanismului. Caimacul este in lumea politica si economica si de aceea trebuie sa avem un SRI, un Parchet si o justitie puternice.
    • -4 (50 voturi)    
      Trebuia pus sef SRI cineva cu rude in Israel (Vineri, 20 februarie 2015, 21:22)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      Trebuia pus sef al SRI-ului un evreu, sionist de preferat, cu rude in Israel. Asta era solutia ideala pentru Hotnews.
      • 0 (0 voturi)    
        dar cu romanul ce faceai? (Marţi, 24 februarie 2015, 10:02)

        mugur [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Dar cu un roman hot si mafiot ce faceai la conducerea SRI? Hellvig este chiar potrivit pentru acest post, este un ROMAN
    • +13 (31 voturi)    
      esti doar un snitzel (Vineri, 20 februarie 2015, 21:24)

      freejack [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      vienez nu ai cum
      poate doar erai pe acolo cand s-au mancat lebedele.
    • +8 (54 voturi)    
      Hellvig e aidoma lui Iohannis! (Vineri, 20 februarie 2015, 21:58)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      Se uita tamp, vorbeste cand trebuie sa taca si invers. Oamenii astia sunt din sistemul mafiot perfectionat ajuns la stadiul de USL.
      • -12 (48 voturi)    
        exista ceva... (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 0:44)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        ...mai perfectionat decat sistemul mafiot Udrea-Basescu? Imposibil! Basescu a fost THE BEST. Nu poti sa ma contrazici.
        • +27 (47 voturi)    
          Exista! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 10:56)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui freejack

          E sistemul care a privatizat pe spagi de sute milioane de dolari (800 de milioane) Petrom, dand resursele Romaniei pe mana strainilor pentru 100 de ani. Cel care a facut un contract cu Bechtel pe miliarde de dolari fara niciun km de autostrada. E cel care a dat pe nimic Rompetrol, e cel care a spart 3,5 miliarde de euro in doar o luna de campanie electorala ca nu cumva una dintre cele doua parti ale sistemului sa nu intre in Parlament. E cel care a lasat tara fara un sfant dar cu miliarde datorii dupa o guvernare liberala. Cel care in ultima saptamana de guvernare a instrainat ceea ce obtinuse Romania de la Ucraina pe platoul Marii Negre, unuia dintre ei. E cel care a inceput si a continuat o buna parte contractele "Microsoft" si "EADS". E cel care a sters datoria de 500 de milioane de dolari pe care Munai Gaz le datora Romaniei printr-o hotarare de guvern. E cel care a facut trafic de influenta pe vremea lui Tariceanu cerandu-i lui Traian Basescu sa intervina in justitie si cel care a facut acelasi lucru cu Duicu in biroul si de fata cu Ponta. E cel care a introdus cota de 10% la toate contractele. E cel care a prabusit Romania in doua zile dand o lovitura de stat si apoi intr-o singura zi a vrut elibereze toti borfasii. Este sistemul care a fost mana in mana cu oameni gen Voiculescu, Vantu, Sebastian Ghita,pentru a manipula milioane de romani prosti sau naivi. E sistemul care a blocat votul Diasporei la alegerile prezidentiale. E cel care isi apara penalii in Parlament. Mai vrei? Trage linie, vorbim aici de zeci de miliarde de euro, PIB-ul Romaniei pe ani buni, nu maruntisul de 9 milioane de euro pe care tu il pui in carca Elenei Udrea dar pe care ICCJ l-a desfiintat ca nefondat si fara probe.Sistemul s-a mafionalizat odata cu FNI-ul lui Iliescu, a fost perfectionat de PSD-ul lui Nastase si PNL-ul lui Tariceanu, a continuat cu cel al lui Ponta ajungand la unirea celor doua parti (PSD si PNL) in USL. Te-am facut praf, securist bolsevic ce esti, nu-i asa??
          • +6 (20 voturi)    
            Total de acord (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 11:58)

            mopsu [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            dar si oamenii lui Basescu au ciugulit, cu stirea absoluta si incredibila a sri...
            • +2 (18 voturi)    
              Au ciuguliiiit? au ciuguliiiit?! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:56)

              dbdb [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

              s-au ospatat regeste si au pus la cale un sistem si mai ticalosit decat cel de dinainte! Bravo Basescu, esti cel mai tare!
              • -1 (11 voturi)    
                Or fi ciugulit, mai ales cei din PDL! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 13:37)

                Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

                De-aia acum sunt in bratele aceluiasi sistem. In PMP nu mai e nimeni de acest soi. Odata cu plecarea lui Udrea si venirea lui Onaca, tot ce a tinut de trecut a fost dat la o parte. Sistemul e PSD-PNL.
                • +1 (9 voturi)    
                  Unde e Freejack??? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 16:15)

                  Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

                  L-am facut praf sau praf??? :)))
                  • -2 (12 voturi)    
                    tu esti praf (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 18:07)

                    freejack [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

                    s-au taiat cu 25% salariile pentru ai face buget de 4 miliarde de euro ministerului condus de "duduia". ce s-a facut cu banii aia? telegondole catre nicairi si terenuri de fotbal pe dealuri. Cel mai ticalos si corupt guvern, guvernul Boc, patronat de Basescu.
                    Si pana la urma ar trebui sa fi bucuros, am recunoscut ca Basescu a fost cel mai bun. La furat!
                    • +2 (6 voturi)    
                      Ametitule! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 22:02)

                      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui freejack

                      S-au taiat ca a acopere gaura de 11 miliarde de euro lasata de Tariceanu si Geoana dupa 2008. Alea 4 miliarde de care zici sunt in proiecte, s-a gasit ceva furat din ele si nu stim noi? Curtea de Conturi a spus ca nimic nu s-a gasit privind mandatul lui Udrea la dezvoltare iar gala Bute este ca si Microsoft, o incercare a sistemului de a-l discredita pe Traian Basescul, Cum au aparut inregistrari ca madam Topoliceanu ii indemna pe unii sa dea declaratii impotriva Elenei Udrea, cade si asta, ca si Microsoft. Va lasa cu mana in gura si cu intrebarea unde sunt miliardele de care vorbeam mai sus ametitule. Cine le-a luat? Udrea si Basescu sau Nastase, Tariceanu, Iliescu, Ponta, Cacarau, Iohannis, Ghita, Fenechiu, Hrebenciuc, Voiculescu, Vantu, USL??? Ai ghicit, ultimii au devalizat Romania, ///! Iar te-am facut praf! :)))
                      • 0 (2 voturi)    
                        Cum le afli tu, bibicule (Luni, 23 februarie 2015, 15:03)

                        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

                        imediat pe-alea in sustinerea lui Udrea si-ti bagi degetele in urechi la alea in contra lui Udrea, mai rar cineva!
          • -2 (18 voturi)    
            sa nu faci apoplexie, tataie! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 13:15)

            Marian, eu gem! [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            ca ramane nu mai are cine sa il pupe in fund pe Base si pe Nuti!
            • +4 (12 voturi)    
              Gemi de prostie! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 13:38)

              Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Marian, eu gem!

              Nu stiai??? :)))
              • 0 (4 voturi)    
                Bravo!!! (Duminică, 22 februarie 2015, 10:36)

                Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

                Ce-mi plac argumentele tale, intr-o discutie purtata civilizat.
                M-ai convins pe mine si pe toti cititorii...
                Cand veti intelege, toti postacii ca doar cu jigniri nu va sustineti nimic?
    • -7 (45 voturi)    
      Stim ca Hellvig nu este agreat de Elena Udrea (Vineri, 20 februarie 2015, 22:02)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      Conform ultimelor declaratii ale prietenei fostului presedinte, stim ca Hellvig nu este pe placul Elenei Udrea care il considera o marioneta in mina lui Coldea de la SRI, un adversar de-al ei din cauza caruia a facut o scurta vizita la arest.

      Cum dusmanii lui Udrea sunt si ai fostului sef de stat, acesta, folosind portavocea Hotnews, a inceput sa ameninte cu "neconsultarea americanilor", in realitate incercind sa-si numeasca la SRI un om de incredere sub pretextul necesitatii obtinerii unui acord clar din partea SUA.

      Citat:
      "Toate informatiile culese de HotNews.ro indica fara mari dubii ca presedintele Klaus Iohannis nu s-a consultat cu partenerii americani inainte de a face una dintre cele mai importante miscari: nominalizarea unui nou sef SRI. Americanii ar fi fost anuntati sec, cu putin timp inainte, ca va fi Hellvig. Surse interne si externe supra-confirma acest fapt. ... Atentie! Aici nu este vorba de un veto extern, ci de un gest elementar de curtoazie fata de partenerii strategici."
      • +1 (7 voturi)    
        „Un gest elementar de curtoazie”? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 9:03)

        marki [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Cum s-ar spune, de... temenele, nu? De data asta mi se pare că exagerați, domnule Tăpălagă! Din câte știu, calitatea, performanțele activității SRI-ului sunt asigurate de specialiștii instituției, și nu de șeful care, dintotdeauna (din păcate...) a fost numit politic. Aici, da, trebuie schimbate multe, și sper din suflet să se întâmple asta, cât mai curând!
        • +1 (1 vot)    
          partial de acord (Luni, 23 februarie 2015, 9:55)

          andrei [anonim] i-a raspuns lui marki

          De fapt, udrea si base nu prea il suporta pe hellvig pentru simplu fapt ca acest om nu este unul care poate fi manipulat. Insa, supararea cea mai mare a lui base este ca si-ar fi dorit sa ramana cu o parte din putere, pe care sa si-o manifeste prin marioneta udrea, si ar fi vrut ca la conducerea SRI sa ajunga un "tovaras" de al lui. Bineinteles ca acum trioul udrea - base -ghita si-au mobilizat armata de postaci sa dea de pamant cu hellvig si cu iohannis, se si subintelege de ce, so.... Eu nu tin nici cu unii nici cu altii, insa, am incredere in iohannis ca a facut o alegere foarte buna cu noul sef al sri si sunt convins ca hellvig va reusi sa schimbe in bine acest serviciu in care deja sau inflirtrat tot felul de microbi...
      • +3 (9 voturi)    
        Ce inseamna asta? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:58)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        sa fi fost consultati americanii? in ce sens? adica sa spuna ei pe cine prefera sau cum?
      • 0 (0 voturi)    
        Autorul e nebun! (Marţi, 24 februarie 2015, 10:08)

        clara [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Atentie! Autorul are ceva la cap! Asa sunt jurnalistii in ziua de azi,.. De ce trebuia Iohannis sa se consulte cu americanii inainte sa il puna sef la SRI pe Hellvig? Romania este o tara independenta!!! Presedintele poate face alegeri pe care sa si le asume, nu are nevoie de americani sa ii spuna ce trebuie sa faca! Daca acesta declara ca ar fi vorbit cu americanii pentru hellvig, atunci tapaluga facea si din asta o problema... Deci oricum ar fi fost, tapaluga scria oricum acest articol negativ,. Si in plus, Hellvig chiar e o alegere buna, rationala. In primul rand e o alegere foarte buna pentru ca i-a enervat pe base si pe udrea! :)
    • +12 (24 voturi)    
      daca hellvig (Vineri, 20 februarie 2015, 23:09)

      thatchme [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      urmeaza atent politicile ue si zice saru-mana,doamna merkel, n-ar fi o mare problema. problema ar fi daca ponta o sa se vrea orban 2 si o sa-l primeasca pe putin la bucuresti.aaa, sa nu uit, in mongolia n-a fost inca.hahahahaha
    • -3 (11 voturi)    
      nu pe ilici,dar,,....pe TRAIAN BASESCU, DA (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 9:39)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      .....speram totusi ca traian, sa se intoarca in politica, avem mare, mare, nevoie, de el, ...tineretul care s-a ridicat e destul de penibil de f. multe ori.
    • -1 (9 voturi)    
      aahhh (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 10:24)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      prietene,ia uitata-te mai jos si analizeaza cine sare in ajutorul helvigului...o gramada de ''scriitori'' pe bani.urmareste-le postarile de-alungul timpului si vei avea o imagine foarte clara, a directiei care le-a fost trasata.tot ei i-l ajuta si pe mutulica la greu.

      nu nu usl nu a murit
  • +41 (47 voturi)    
    Blat (Vineri, 20 februarie 2015, 21:01)

    Grigorie [anonim]

    Cu cine spuneati ca a facut Ponta blat? cu Basescu sau cu ... sistemul ticalosit ...
    • +12 (38 voturi)    
      Incremenit in opinii. (Vineri, 20 februarie 2015, 22:04)

      Cetatean-roman [utilizator] i-a raspuns lui Grigorie

      De ceva timp Domnul Tapalaga este prizonierul unor idei fixe. Pacat...
      • -2 (8 voturi)    
        din pacate... (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 9:56)

        barbu brailoiu [anonim] i-a raspuns lui Cetatean-roman

        ... aici, sunt si niste afirmatii faptice interesante.
        pe langa paraponul evident, foarte asortat cu cei de la B1TV, intrati in zodia Ghita/Niro.
    • +9 (25 voturi)    
      :-) (Vineri, 20 februarie 2015, 22:42)

      GRadu007 [utilizator] i-a raspuns lui Grigorie

      Daca ma vezi intr-un bar, sa-mi faci un semn! Dau de baut. :-)

      p.s. americanii numesc genul asta de jurnalism "advocacy media". Tot un fel de blat...
      • +2 (20 voturi)    
        Adica: semnul cu degetul la nas ! (Vineri, 20 februarie 2015, 23:12)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui GRadu007

        Ionica clauss a afirmat ca pune un sef care va aveea un traseu ieuropian la srl.
        HN imediat a dosit acest articol, oferind la schimb alte abureli !

        un off pentru redactie: ce traseu avuse "locotenentul" Giorghiee ? !
  • +6 (36 voturi)    
    merkelizarea României (Vineri, 20 februarie 2015, 21:13)

    Mazeta [utilizator]

    La început a fost mazilirea lui Crin Antonescu. Imediat, PNL a fost înghițit de PPE, iar Iohannis a devenit candidatul dreptei în România.

    Iohannis, Mihalache, MRU și Hellvig sunt toți patru vorbitori de limbă germană - întâmplător?

    Iohannis a criticat Rusia, dar a declarat că nu trebuie trimise arme în Ucraina - exact poziția Germaniei.

    Hmmm.. se pare că ni se schimbă stăpânii. Ceea ce nu e neapărat rău.

    P.S. Când SUA o să aibă ambasador în România, poate Iohannis o să-l anunțe și pe el.
    • +9 (25 voturi)    
      părere (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 5:31)

      Arl [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu e rău? ce-au făcut merkel si Hollande la Minsk? Au transpirat incercand sa-l oprească pe Putin? Nu, să-l convingă pe Poroshenko să accepte condițiile lui Putin. Că , deh, afacerile suferă... Așa că nu te bucura,
    • -1 (1 vot)    
      sandu@yahoo.com (Duminică, 22 februarie 2015, 15:49)

      sandu [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Dragule ai vazut ce bine a fost camuflata intelegerea SRI si a Biserici Ortodoxe privind alegerea lui Johanis ca presedinte. A fost adus repede in PNL a fost ales cu derogare la vechime presedintele PNL. imediat propus candidat pt. prezidentiale. Ca scumpul de Ponta sa piarde alegerile a fost numit seful demisionar al SIE ca ministru de externe care comitea gafe dupa gafe privind organizarea sectilor de vot in strainatate.Cand SRI-UL a vazut ca cu actuala clasa politica Romania este in continuare discreditata au actionat pt. scimbarea axei Buc.- Londra -Washinton cu Buc.- Brlin -Washington.
    • -1 (1 vot)    
      Tineti cont! (Luni, 23 februarie 2015, 10:02)

      antonia [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Sa nu uitam un lucru! Eduard Hellvig a absolvit specializarea Stiinte Politice din cadrul Facultatii de stiinte politice si administratie publica, universitatea "Babes - Bolyai" din cluj - napoca. Nu multi stiu ca acea sectia a fost finantata in perioada respectiva de americani si ca absolventii au fost selectati...cu grija. Asadar, sper ca suntem cu totii convinsi ca alegerea Hellvig este una imbratisata de americani, fiind un lucru benefic pentru romania. De asemenea, in parlamentul european, mister hellvig face parte din delegatia pentru relatia cu Canada. Asa ca, de ce spuneti voi ca nu este o alegere buna?
  • -11 (23 voturi)    
    nasol (Vineri, 20 februarie 2015, 21:22)

    pontiac [anonim]

    Cand mergi cu presedintele in avion ti se pare erou,acum cand a pus omul lui Voiculescu la SRI ridica semne de intrebare.
    Stim ,Basecu Udrea au fost o ciuma acum suporta-i pe astia noi ,oamenii lui Voiculescu.
    • -1 (9 voturi)    
      Hellvig omul lui Voiculescu si "solutia imorala"!! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 17:58)

      lili [anonim] i-a raspuns lui pontiac

      A lui Traian Basescu, va amintiti??!!!
      Uite ce zice Emil Hurezanu despre Traian Basescu si atacul la numirea lui Hellvig la sefia SRI:
      "Ce să facem? Așa arată România, domnule președinte Băsescu! Unii au fost la Voiculescu, alții au fost la Partidul Comunist, nu știu, toți am fost undeva la un moment dat, proababil. Acest domn tânăr (Eduard Hellvig - n.r.) n-a fost nicăieri. O fi fost la Voiculescu. Bun! Dar a fost la Voiculescu în perioada în care președintele Băsescu făcea guvern cu Voiculescu. Când câștigase toate alegerile posibile și l-a desemnat pe Copos viceprim-ministru al Guvernului. Copos era vicepreședinte al Partidului Umanist, viitor Conservator. (...) Soluția imorală a fost asumată de președintele Băsescu. A devenit imorală după ce n-a mai fost morală”, a declarat Emil Hurezeanu, la Digi 24.ro.

      Asta, a-propos, ce IMORALITATEA legendara deja a lui T Basescu!!!
      • -2 (6 voturi)    
        Tanti, iar bati campii! (Duminică, 22 februarie 2015, 0:51)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui lili

        Hurezeanu era consilierul lui Nastase. Si e ofiter acoperit din fosta Securitate. Basescu s-a folosit de Voiculescu ca sa scape tara de Nastase. Apoi a scapat tara si de Voiculescu. Si ne va scapa si de Iohannis.
  • -11 (37 voturi)    
    mi se falfaie de americani (Vineri, 20 februarie 2015, 21:23)

    alex4321 [utilizator]

    credeam ca trebuie sa ne referim la problemele noastre
    ca tara...

    mi se falfaie de americani
    dar se pare ca slugarnicia lui Tapalaga fata de americani tinde la infinit
    • +23 (29 voturi)    
      adevarul (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 0:14)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Pai, multe probleme alte tarii, nu le rezolvam pana nu ne bat obrazul cei de peste ocean sau de la bruxeles. In general romanii sunt asupriti de jigodiile locale.
    • +1 (23 voturi)    
      altceva (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 0:26)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      in afara de filfiala creierul tau national comunist nu prea pare sa produca. Bine ca poti sa tastezi. Si sa fii sluga la mujicii asiatici la infinit.
      • -2 (16 voturi)    
        alt dobicreti basist! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:13)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        pentru voi, neam de slugi, nu exista varianta stapan in casa ta! ori sluga la Sam, ori la Ivan, asa-i? nici nu concepeti independenta si suveranitatea, ca e national-comunista, da, da, stiu.
        • +1 (7 voturi)    
          Pai nu vezi? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:36)

          Gustav666 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          "bec" sugereaza ceva neted, fără circumvoluțiuni.
        • +3 (9 voturi)    
          tu (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:43)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          esti trol sovietic si varanic, asa ca las-o cu slugile, cinta la alta masa.
          • 0 (2 voturi)    
            becule stii cine sunt pro-americanii de azi? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 21:34)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            becule stii cine sunt pro-americanii de azi?

            exact pro-sovieticii de ieri

            astia-s totdeauan slugile stapanului momentului
      • 0 (4 voturi)    
        Deci daca nu pupi fundul a american (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 21:31)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Deci daca nu pupi fundul american cu ode ceausiste
        esti national-comunist

        Eu cred ca national-comunisti sunt lingai care au cantat ode si atunci si acum si au limba exersata
  • +3 (17 voturi)    
    jumate-sas si jumate ? (Vineri, 20 februarie 2015, 21:23)

    TeodorGligor [anonim]

    Hellving e jumate neamt-sas, zice Tapalaga, si cealalta jumatate ?..stie cineva ?
    • +1 (11 voturi)    
      cealalta jumatate.... (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 9:52)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui TeodorGligor

      o fi de etnie MRU....dupa cum se strecoara,prin diverse partide,........... alunecos , alunecos...... si pana la alte alegeri ,mai e destul de mult....
  • +7 (33 voturi)    
    Daca (Vineri, 20 februarie 2015, 21:27)

    SRA [anonim]

    Daca Domnul IOHANNIS crede ca face ce vrea in ROMANIA se inseala amarnic.

    Vrea artticolul 5 si sa nu respecte consemnul NATO ce inseamna aceasta, este foarte grav.

    Incearca sa ruleze NATIUNEA in faina ca propusul la SRI doreste sa schimbe axa aceasta nu inseamna ca SUA i se poate sufla punctul de vedere.

    Asa a crezut si PONTA ca poate vira spre RUSIA via CHINA ! Dorea sa faca acelasi joc precum ORBAN sa puna in concurenta UE. Si-a rupt degetele !

    Domnule Presedinte nu este bine Schlecht, Scheiße !
    • +5 (13 voturi)    
      de unde iti este tie asa de clar .. (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 10:02)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      .. ca americanii ne sunt asa de ..loiali si prieteni si au ca tinta a existentei lor doar sa ne apere pe veci si desigur... dezinteresat ( vezi bechtel, Rosia Montana, gaze deshist...) de rusi si de altii cu apucaturi lacome? Bietii mei bunici au asteptat pana s-au stins sa -i salveze americanii.. in 45. Sau si asta este inclusa la capitolul istorie ..photoshop?
      Eu zic ca mai bine sa fim europeni, aici este locul nostru, si asta este cultura noastra, europeana.
      Chiar noi avem ambasador SUA in Romania acum?
  • +9 (31 voturi)    
    Vechiul Tapalaga (Vineri, 20 februarie 2015, 21:34)

    n italy [utilizator]

    Nu ma asteptam ca un articol asa de bun chiar daca soft din partea lui DT..Bun in sensul de corect ,inteligent ca pe vremuri..Cu atat imi pare mai rau de el si de anul negru care l-a trecut ..Nu sper la alte asemenea revelatii dar cine stie..
    • +6 (18 voturi)    
      Corect 101% (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 0:48)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui n italy

      :))
  • -2 (22 voturi)    
    agenti sub acoperire, cica (Vineri, 20 februarie 2015, 21:35)

    Dacu [utilizator]

    Pana una alta, dupa cum zicea Ghita, in Romania activeaza servicii de spionaj ale tuturor partilor. Ziaristi, politicieni, etc - toti sunt ... agenti sub acoperire.

    No, acum e clar, e pe fata, noi stiam de mult ca toti scriu - intr-o directie sau alta. Dar de cand cu Ucraina la usa, lucrurile nu mai sunt cu manusi.

    Intrebare: d-voastra de-ai cui sunteti ?

    Ok, americanii par mai buni, ca ne scapa de rusi.
    Dar sa fereasca Dumnezeu sa primeasca americanii (dupa cum se aude ca pun conditii) exploatarea de la Rosia Montana si ... cica gaze de sist sa alimentam Europa. Ca atunci nu mai par asa buni.

    Bechtel a fost pretul intrarii in NATO ? Acum ce pret o fi ?
    Sa nu uitam ca ne-am trezit cu fiul lui Biden in consiliul de administratie a companiei nationale ucrainiene de gaze/petrol cand SUA a inceput sa sprijine Ucraina.
    De la noi ce vor, si de ce nu ne spun in fata ?
  • +9 (31 voturi)    
    . (Vineri, 20 februarie 2015, 21:39)

    VirgilGeorgescu [anonim]

    [..] "una din stangaciile tipice inceputului de mandat? "
    Inca nu va vine sa credeti ce stiti deja de mult timp: e doar un tip incapatanat care confunda institutia prezidentiala cu atributiile si obligatiile ei (unele nescrise) cu cea a primarului.
    In rest, bate obrazul presei ca intarzie cinci minute..
    "Guvernul meu". Daca afirma Basescu chestia asta, inclusiv autorul articolului comentat il manca de viu. Crud si fara fineturi..Dar inca il mai scuzati, domnule Tapalaga. Nu va vine sa credeti. Inca un pic si poate picati in plasa ca "serviciile" au ceva cu bietul om.
    E o dezamagire pe cale sa se infatoseze in toata splendoarea unei fuste scurte peste genunchi a doamnei presedinte.
  • +14 (34 voturi)    
    Helvig e papusa lui Coldea... (Vineri, 20 februarie 2015, 21:41)

    Tase Rotta [utilizator]

    ...iar Iohanis e papusa lui Mahalache.
    Inca n-ati inteles ca serviciile conduc in Romania si nu politicienii?

    PS: Ponta e papusa lui Ghita !!!
  • -10 (30 voturi)    
    Tapalaga... esti praf (Vineri, 20 februarie 2015, 21:45)

    gigi contra [anonim]

    Sa-I consulte pe americani zici, nu? ca vezi doamne Helvig a participat la puciul parlamentar. Hahaha
    Daca tot vorbesti numai prostii, mentioneaza te rog, din aceasi gama, si lovitura de stat data prin referendum popular.
    Apoi cauta nea Tapalaga o planeta nelocuita si muta-te. Acolo vei fi cel mai mare jurnalist/anal.ist
  • +7 (21 voturi)    
    Sa nu amestecam borcanele (Vineri, 20 februarie 2015, 21:47)

    redmc [utilizator]

    Nominalizarea lui Hellvig e o mare greseala, argumentele in acest sens sunt excelent creionate.

    Nu exista insa nici o obligatie, nici formala nici de curtoazie de a-i informa pe "americani" sau pe altii in prealabil. Nu din orgoliu patriotic ci pur si simplu ca nu existau asteptari in acest sens. E o decizie interna.
    • +2 (12 voturi)    
      Ba exista (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 10:38)

      CristiC. [utilizator] i-a raspuns lui redmc

      Pentru ca suntem in NATO si pentru ca SRI are un rol foarte important in alianta.

      La fel cum atunci cand se numeste un nou director de departament intr-o firma, sunt consultati toti care vor lucra cu el, tot asa se face si cand pui seful pentru un serviciu de informatii intr-o alianta militara.

      Intalnirile externe se fac cu seful serviciului, deci oamenii vor trebui sa lucreze cu el. Daca il stiu corupt sau coruptibil nu ii vor da informatii si vor incerca sa evite intalnirile. La fel cum Bica nu primea nici o informatie de la SRI pentru ca se stia ce face.
  • +8 (30 voturi)    
    De acord cu ce spui. (Vineri, 20 februarie 2015, 21:50)

    dezamagitul [anonim]

    Dupa cum a actionat pana acum, Iohannis merge ca elefantul (sa nu zic ca boul) inainte ,nu asculta pe nimeni asa a facut si cu mihalche desi o mare parte a intelectualilor si societatii civile i-a spus ce panarama este . Raman la parerea ca vorbeste putin si gandeste la fel cum a spus antonescu (acest tatarascu III ) dupa campenu (tatarascu II ) si mai recent tariceanu (tatarascu IV) care au pus la dispozitia neo comunistilor pe acesti pseudo liberali , pe care culmea ironiei i-a strans impreuna contabilul securitatii stolojan de au zis alegatorii ca aleg altceva decat psd.
    Multi se inseala amarnic nu peste mult timp o sa-l planga pe basescu cum fac o mare parte dupa anlfabetul ceausescu. USL-ul exista mai pe fata mai pe ascuns , si actioneaza .Sa vedeti voi justitie nu peste mult timp.
  • +12 (32 voturi)    
    Ma tem ca am investit ... (Vineri, 20 februarie 2015, 22:01)

    Je2 [utilizator]

    ... omul nepotrivit cu un prea mare capital de incredere, un capital foarte volatil de altfel. O dezamagire ca asta va avea grave efecte asupra mobilizarii viitoare a electoratului reformator. Pacat, dar incep sa am impresia ca vom rata inca o mare ocazie.
    • -2 (10 voturi)    
      relax (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:16)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Je2

      tu ai votat mafia basinista, prin Nutzy, spaima Constitutii, nu pe Johannis.
      • +2 (4 voturi)    
        suntem destui cei care l-am votat pe Johannis (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 20:03)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        ca sa scapam de Ponta - nu uita cate voturi a luat in primul tur;

        in 2016 puteti sa va asteptati de pe-acum la o mica surpriza, asa cum a inceput, am mari dubii ca termina cei 5 ani de mandat.
        • -1 (3 voturi)    
          evident ! (Duminică, 22 februarie 2015, 8:12)

          lili [anonim] i-a raspuns lui derblauereiter

          Johannis nu-si va termina mandatul si o vor alege romanii pe E Udrea ca presedinte!
          Asta vreti sa ne spuneti?!
          • +2 (4 voturi)    
            Nu. Din punctul meu de vedere (Duminică, 22 februarie 2015, 11:15)

            derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui lili

            intre Udrea si Ponta nu e nicio diferenta, e posibil chiar ca Udrea sa fi reusit sa fure ceva mai mult;

            dar alegerea finala a fost intre Ponta si Johannis, asta a fost motivul pt. care - fara niciun fel de iluzii - l-am votat pe Johannis.

            cred si astazi ca am facut o alegere corecta optand pt. raul cel mai mic.
            • -1 (3 voturi)    
              si eu l-am votat pe Johannis (Duminică, 22 februarie 2015, 17:30)

              lili [anonim] i-a raspuns lui derblauereiter

              Absolut din acelasi motiv: ca sa NU iasa Ponta-plagiatorul si coruptul din PSD!
              Il vad totusi pe Johannis mai putin dat la marsaviile la care s-a dat TB, dar PNLul din jurul lui mi se pare o alta Marie cu aceeasi palarie!
              Este o simpla chestiune de timp pana ce Blaga, Ioan Oltean Roberta Anastase si alti membri de "noul" PNL, adica fosti din vechiul PDL vor incepe sa faca carare la DNA... nici la PNL nu vad figuri in stare sa faca ceva.. Dl Atanasiu Teodor este fostul sef la AVASul care a distrus industria romaneasca, la fel Ludovic Orban fost sef la MT unde de 25 de ani NU s-a facut nimic!
              Daniel Barbu este o gluma politica reusita!
              Dl Rares Manescu(sotul Ramonei Manescu abonata la Brussells si fost ministru la Transporturi cand cu accidentul tragic din Apuseni!)) primar la nu stiu ce sector de capitala azi citeam de nu stiu cate milioane de Euro gaura constatata de C de C a Romaniei!
              Ce mi-e PSD, ce mi-e noul PNL, ce mi-e UNPR, toti o apa si un pamant, adica fura TOTI!
  • +3 (25 voturi)    
    Straveziu (Vineri, 20 februarie 2015, 22:02)

    V.Florean [anonim]

    Comentarul lui Tapalaga este straveziu in privinta promovarii pe fond a zicerii lui T.Basescu la aflarea stirii desemnarii lui Helvig.Ar trebui si el, adica Tapalaga sa se recalibreze la realitatile zilei.
    Uneori, in momente de rascruce este necesar sa se promoveze oameni noi, nepatati, dar cu bune intentii si motivari, pentru a despotmoli organisme intepenite in rutina, si care nu mai pot continua asa.
  • -2 (20 voturi)    
    Cui ii pasa de SRI? (Vineri, 20 februarie 2015, 22:03)

    cristihan [utilizator]

    Nu are nici o importanta. Important e ca Basescu a facut blat cu ponta.
    As zice "mai vorbim noi peste cativa ani", dar chiar nu mai are rost, lucrurile sunt clare de pe acum. Astept noi dovezi de "independenta".
  • +6 (20 voturi)    
    3 intrebari (Vineri, 20 februarie 2015, 22:04)

    tzatziki [anonim]

    1. daca a fost blat intre Ponta si Basescu, de ce ne mai ingrijoram ca unul din autorii puciului din 2012 este numit la SRI ?
    2. si-au exprimat SUA nemultumirea fata de numirea lui Helvig ?
    3. ce e rau in axa prin Berlin ? la urma urmei Londra este ancorata bine la Washington.
  • +5 (21 voturi)    
    Presa tabloida (Vineri, 20 februarie 2015, 22:06)

    tanar_pensionar [utilizator]

    mentiona ca Hellvig urma sa fie nashul lui Adrian Tarau... si asta este un argument de ziarist ??? Pai Basescu a fost nash chiar pentru copilul cuplului "princiar" actualmente cu probleme penale... Cum o fi ajuns in acel anturaj?
    Cum ar arata CV-ul cuiva cu pregatire solida pe probleme de securitate, puteti da un exemplu? Nu e o intrebare ironica, doar ca n-am idee ce pregatire in Romania ar putea avea persoana.
    Domnul Costin Georgescu a fost inginer constructor...
  • +21 (31 voturi)    
    Blat? (Vineri, 20 februarie 2015, 22:16)

    HardCorePolitics [anonim]

    Intrebare pentru autorul articolului: Basescu a facut blat cu Ponta(imi vine sa si rad rad cand scriu asta)? sau Iohanis a facut blat cu Ponta?:)
  • +7 (23 voturi)    
    Axe şi strâmbe (Vineri, 20 februarie 2015, 22:17)

    Kentt [utilizator]

    Axa Washington-Londra-Bucureşti avea o noimă. De fapt axa avea 2 capete, aşa cum trebuie să aibă o axă, pentru a fi axă: Londra era în direcţia LOGICĂ, strategică, a Washingtonului.
    Noua axă nu mai este o axă, deoarece are trei puncte. Berlinul nu este pe aceeaşi axă cu Washingtonul (cum este Londra).
    Dacă adăugăm şi termenul-cheie de "europenizare" cam ştim încotro bate tăcutul nostru preşedinte: uşoara distanţare de SUA şi plasarea în orbita neclară a Germaniei şi şi mai impredictibilă a Europei .
  • +10 (22 voturi)    
    sigur, cred ca sint destule dovezi (Vineri, 20 februarie 2015, 22:20)

    victor L [utilizator]

    ca e mina lui Basescu; doar el e cu blaturile.
    Dar fara gluma, aici ati atins putin pamintul cu picioarele, caci prea erati aerian cind vorbeati de blatul Basescu- Ponta :P
    Sa nu fie prea tirziu cind veti simti taria pamintului aterizind.
  • +8 (20 voturi)    
    Un alt...HOPA!! (Vineri, 20 februarie 2015, 22:20)

    solar [utilizator]

    Asa se intampla cand nu ai cat mai multe informatii de calitate la indemana :te dedai la pripeli si "concluzii" otova ...Ieri, de pilda, luam de buna, ( in orice caz pozitiv) "chestia " geopolitica " insailata de Helldvig si o vedeam ca o interesanta baza de discutie. La ora asta insa , cand am mai multe informatii la indemana( sincer:tot Basescu m-a "socat"!)lucrurile nu mai stau la fel.In orice caz, UN TABLOU (altul decat cel cu care ne-a obisnuit tocmai si HOTNEWS!) incepe sa prinda contur. E inca vag, e inca confuz, dar ...In fine, devine tot mai clar ca "VIZIUNEA" Iohannis este (are toate sansela ) sa fie chiar antipodul" Viziunii" Basescu. Da, da...un presedinte jucator nu e tot una cu un presedinte "mediator" intre si ...intre !!
    Asadar, las ca timpul sa treaca la vale si sa ne scoata la iveala prin curgerea sa cat mai multe "pietroaie". Asa ca bine zicea Basescu :"e prea devreme sa..."
    Lasand insa timpului ce e al ...timpului, fac , totusi, o mica-mare aducere aminte : tata si bunicu mi-au impuait urechile copilariei cu ..."VIN AMERICANII "!Ei, bine, nu au venit atunci, dar au venit ACUM!! ACUM SUNT AICI. Eu unul , nu mai vreau sa plece!! AMIN !!!!
  • +3 (19 voturi)    
    motive de ingrijorare (Vineri, 20 februarie 2015, 22:23)

    getavisan [anonim]

    Acest domn nu stie sa scrie corect (vezi:al carui mana dreapta, nici un interes, anti-coruptie), dar are (cel putin asa crede, fiindca americanii nu le-au exprimat) aceleasi "motive de ingrijorare" ca americanii in legatura cu numirea lui Hellvig.
    Daca este vorba despre un "gest elementar de curtoazie", sa vedem daca americanii s-au consultat cu partenerii atunci cand au numit sefii propriilor servicii secrete.
    Ce "track-record" in directia luptei anticoruptie avea Maior cand l-a numit Basescu?
  • +20 (32 voturi)    
    raul cel mic (Vineri, 20 februarie 2015, 22:34)

    drop [utilizator]

    De cate ori tratati subiectul Iohannis sa aveti in vedere ca nu reprezinta decat raul cel mic si nicidecum o speranta.
  • +8 (26 voturi)    
    Huooo, Ponta (Vineri, 20 februarie 2015, 22:48)

    Gustav666 [utilizator]

    Io zic ca Iohannis trebuia sa nominalizeze pe oricare altul numai sa nu-i fie pe plac lui Ponta.
    Cea mai potrivită soluție ar fi fost Monica Macovei.
    • +2 (4 voturi)    
      Ați pus botul... (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:07)

      Gustav666 [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      Mulțumesc pentru plusuri postacilor băsiști infierbantati. Nu mai pricep nici măcar o ironie.
  • +1 (17 voturi)    
    dap (Vineri, 20 februarie 2015, 22:52)

    ggvgv [anonim]

    bun articol
  • -8 (28 voturi)    
    Felicitări dlui Iohannis! (Vineri, 20 februarie 2015, 23:02)

    GRadu007 [utilizator]

    Mă bucur să văd o reorientare a României spre Europa (=Germania). Numai fraierii mai pariază pe mârțoaga vicioasă americană plină de scabie și suspectă de rabie, aflată deja cu un picior în groapă.

    Imperiul American a luat-o la vale și ziua în care rahatul pe care l-au produs în ultima sută de ani va nimeri în ventilatorul lor neomarxisto-neocon și high tech nu poate fi prea îndepărtată.

    Prăbușirea imperiului sovietic a fost o măruntă alunecare de teren față de cutremurul care va însoți falimentul USA. Vom asista la un spectacol de proporții biblice.

    Ducă-se!
  • +3 (13 voturi)    
    Situatia regionala (Vineri, 20 februarie 2015, 23:14)

    Titus [anonim]

    Ce parere aveti, e inconjurata Romania?

    http://trb.ro/satelitii-rusi-cuprind-romania/
  • +2 (20 voturi)    
    ionannis,artistul in vorbe, (Vineri, 20 februarie 2015, 23:20)

    silviana [anonim]

    vorbeste cu ale lui,ale colaboratorilor,spuse in timp,ce se vede e arta de a declara personal ca e complice cu coruptii,ca intervine sa schimbe legi pt. ei,ca se intoarce la 180* dupa ce a cistigat alegerile ca ianukovici,dar in locul lui,anunta hellvig,calul balan anti/putin,gindind despre schimbarea axei de politica si securitate geostrategica a romaniei,ce inseamna europenizarea axei,a spus'o,tipind,mihalache-axa antiamericana,schimbata nu asa brusc,ca e..o arta..si sa taci,vorbind din priviri,de sus,compatimitor,minimizator,zimbind larg,regal,din mimica facial'artistica,superinteresat,grav,m/organic,atasat,ci pas cu pas,prin intermediari,prieteni,colaboratori;apro',georgia a acuzat rusia de anexare pt.interese..supreme in integrari de securitate,a fostei osetii independente,iar iohannis et.comp.,joaca alba/neagra,barbut,table,ruleta ruseasca cu justitia,securitatea,politica romaniei,se crede mare artist in comunicari interlopolitice;in ce l'a bagat cind a iesit basescu pt. a'si apara..mandatele,s'a vazut,a intrat lacom ca un guvide,abia astepta sa declanseze schimbari de legi antidna,sa faca zid in fata procurorilor/justitiei pt. udrea,pt. toti..oropsitii corupti.
  • -2 (22 voturi)    
    Si acum... la modul serios (Vineri, 20 februarie 2015, 23:26)

    Gustav666 [utilizator]

    Domnule Tăpălagă, va citesc articolul si încerc sa înțeleg. Deci președintele a făcut o imensa greșeala in cazul in care nu a avut aprobarea americanilor.
    Domnule Tăpălagă, România nu este o suburbie a Washingtonului, cred ca si aia beneficiază de mai multă autonomie in raport cu stăpânul. România este in primul rând o țara din UE, membra NATO si nu supus american. România are tot dreptul sa-si numească șefii de servicii secrete după cum crede de cuviință indeplinindu-si cu onoare obligațiile asumate in cadrul alianțelor la care este parte.
    Dumneavoastră, si nu numai, folosiți pretextul amenințării ruse care, vezi doamne, paste România, pentru interesele unei tari care din păcate nu ocupa un loc onorabil in topul investițiilor străine in țara noastră. Ei sunt obișnuiți sa obțină totul gratis.
    Cei mai mulți, din prostie crasa, departe de mine gândul de a va învinovăți de așa ceva. Ce va rămâne? Lipsa de patriotism sau slugărnicie generată de alte interese? Poate SUA nici nu acorda atâta importantă persoanei nominalizate, SRI-ul funcționează prin ofițerii care il compun si nu prin persoana unui politruc pus intr-o funcție vremelnică.
    Apreciez sintagma "Axa Washington-Berlin-București" lansată de catre Hellvig, si mai ales aștept cu nerăbdare primul discurs pe politica externa al președintelui in care "Parteneriatul strategic cu Statele Unite" va ocupa binemeritatul loc trei după "Apartenența la UE si la NATO".
    Nu va salut, din lipsa de considerație.
  • +9 (23 voturi)    
    ... (Vineri, 20 februarie 2015, 23:40)

    uncetateansimplu [utilizator]

    Dl. Dan, nu credeti ca "analizam" cu o tenta ipocrita tot ce s-a intamplat?
    Pai pe Klaus il analizam daca face pipi cu mana stanga sau cu mana dreapta, daca se urca in masina direct sau pune nu stiu ce picior jos...
    Traim intr-o tara bolnava/stricata, iar Klaus nu a ajuns acolo singur sau doar pe puterile lui (clar are niste polite de platit si le plateste in felul sau...) dar sa nu vb de solutii imorale si compromisuri, pana la urma nu are din ce sa faca bici acum si sa trosneasca...
    A venit pe un mare vot impotriva lui Ponta, deci nu este Mesia (a fost omul potrivit la locul potrivit) sa speram ca, asa numitele compromisuri ale lui nu sunt mai mari ca ale lui Base, iar de vb si consultat, sa nu ne pripim si vom vedea ce se intampla...(asa suntem noi romanii, vesnic carcotasi)

    Usor cu teoria consiparatiei ca o luam toti pe campie!
  • -4 (18 voturi)    
    comentariu (Vineri, 20 februarie 2015, 23:53)

    Badea Gheorghe [anonim]

    Nu santem sclavii nimanui.De abia scaparam de rusi,acum sa ne inchinam americanilor?De ce?Nu sant mai superiori ca noi.Poate la coruptie si la mafie (dezvoltata de Unchiul SAM in ultimi100 de ani)!!
    • -3 (11 voturi)    
      "mai superiori"? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 10:42)

      -dorian- [utilizator] i-a raspuns lui Badea Gheorghe

      Fuduli suntem, dar pe la scoala nu prea am dat...
      Sau esti Badea Mircea?
      • -1 (7 voturi)    
        Cine e Badea Mircea ala de care spui? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 13:22)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui -dorian-

        Un fel de badea Gheorghe, badea Vasile de la tara, cu scoala in satul vecin? ca daca vorbesti de Mircea Badea, esti in eroare, omul ala a si dat pe la scoala a si invatat p-acolo.
        • +2 (4 voturi)    
          Bag seama (Duminică, 22 februarie 2015, 13:30)

          -dorian- [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

          ca s-au mutat latrinele pe aici!
          Pentru analfabetii care mi-au dat voturi negative:
          1. NU exista "mai superior" in limba romana, cautati pe net daca n-ati invatat cand trebuia.
          2. Nu sunt in eroare, Badea Mircea e un badaran semidoct.
          • +1 (1 vot)    
            Ai balmojit-o bine, (Luni, 23 februarie 2015, 15:12)

            dbdb [utilizator] i-a raspuns lui -dorian-

            ce sa-ti spun...
            Eee, amicus Plato sed magis amica veritas - il apar pe Mircea Badea, cu care nu sunt de acord, pentru ceea ce stiu ca este, adica un cetatean care are scoala destul de multa. Aaa, ca e de multe ori, badaran?! nu asta era ceea ce ai spus initial despre el si nu la asta am comentat eu.
  • +14 (24 voturi)    
    Este o functie... (Vineri, 20 februarie 2015, 23:54)

    MyGame [utilizator]

    1. Pacat ca liberalii sunt atat de slabi ca nu pot da un om mai bun ca Helving, dar este corect sa-ti numesti oamenii loiali in pozitie cheie. Cum ar fi sa-l numeasca pe unul "care-l face" pe la spate? Ca presedinte pui un om care poate sa-ti implementeze proiectele.
    2. Este o functie politica nu de executie. De aici intelegeti ce vreti... sunt pagini de scris...
  • +7 (15 voturi)    
    Probleme? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 0:01)

    Adrian Ion [anonim]

    Dl. Tapalaga iar scrie la comanda :))
  • +3 (25 voturi)    
    Doamne, cata liniste va fi... (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 1:12)

    mcv [utilizator]

    Iohannis nu face nimic la intamplare. E un tip rece si ascuns, care pe mine MA SPERIE. Este un om orgolios si cere preamarire. Vrea sa FIE si se asigura ca va FI.
    Absoluta toata evolutia lui politica/publica, arata exact ce spun eu acum.
    Iohannis LUCREZA PENTRU EL, cum n-a facut-o niciun presedinte pana acum. Toate actiunile lui Iohannis au ca scop intarirea puterii lui, dar nu pentru a putea face "lucruri bine facute" pentru tara, ci pentru EL!
    A luat aceasta distanta fata de lume, tocmai pentru a nu i se adresa intrebari. Culmea penibilului, sa ai un presedinte care arunca discursuri si tu, cetatean al tarii acelui presedinte, sa stai sa te intrebi ce inseamna cuvantul "europenizarea SRI". Ce-a vrut sa zica? Ce inseamna "mai putin zornait de catuse". Ce sa semnifice asta?
    A iesit cu primul lui discurs de presedinte, la CSM, unde:
    1. A anuntat gazda, caci " justitia nu e o supraputere" ( daca cineva a avut vreo indoiala, ca nu asta a vrut sa zica, acum cred ca s-a lamurit : "e o arta si a vorbi"!)
    2. E timpul sa-i dam UE cu MCV-ul peste cap.
    3. NU a rostit cuvantul CORUPTIE.
    Cand a vazut ce reactii starneste cu spusele lui, a dat un interviu in care a avut nesimtirea sa nege ce afirmase cu o zi inainte.
    Acestea fiind spuse, ar fi mult mai intelept sa nu cautati scamele pe Basescu, cand pe asta nu-l vedeti de CALTI!
    • 0 (8 voturi)    
      Intr-adevar (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 7:18)

      oaspetele [utilizator] i-a raspuns lui mcv

      Asta a facut si la Sibiu. Culmea, ca i-a mai scapat si ceva pe langa de a transformat radical urbea respectiva. Nu m-ar deranja sa faca asta si cu Romania.
  • -4 (18 voturi)    
    Def 2 Amerika (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 2:13)

    Sisi Floricescu [anonim]

    Dacia era o tara germanica (Ardealul avea orase si castele in posesia Teutonilor care au creat Prusia si ulterior, Germania Imperiala si Germania actuala), iar faptul ca germanofoni sunt la fruntea tarii este un semn bun. Adevaratii daci au germanizat europa, dar americanii vostri n-o sa va scrie voi ca la prosti, asta, in cartuliile voastre de istorie pt. analfabeti si inculti.

    Cititi de Allarex (Alaric), generalul get care a cucerit Atena si Roma, si a germanizat Europa si Occident si Nordul europei, la caderea Imperiului Roman...faptul ca exista tari ca "Germania" in Europa, se datoreaza in exclusivitate Geto-Dacilor, si nu invers, mai cacat-in-craniu ce sunteti germanofobi retarzi sugatori de sule washingtoniene si putiniste, ce sunteti, si monicilor lewinske de pe la gauri publice ;)

    In Sfarsit a avut loc si in Romania, Revolutia Anti-Comunista...ce a fost in '89 a fost doar o Lovitura de Stat, a Moscovei impotriva Bucurestiului, ptc Ceasca se dadea cu Occidentul, si intorsese popoul Rusiei Arogante :)

    Normal ca americanii sunteti ofticati nevoie-mare ca Presedintele Revolutionar anti-comunist al Romaniei, este aliat cu Europa, si nu cu America, de asta ati si comandat articolul asta de la putori tradatoare anglofile, n'est-ce pas?

    Semnul acesta arata ca NATO la fel ca si Rusia sunt pe terminate...nu au fost niciodata "supra-puteri", doar niste rahaturi in ploaie care-si dadeau prea multa importanta nemeritata, in "Era Mediatica" unde mass-media sec. XX controla majoritatea prostimii publice...

    acum prostimea e pe expiratelea, asa ca nu mai credem toti ca America sau Rusia e "Dumniezo pi pamantulu' ", s-a'nteles bai generatiile retardo-romane care va dati "super-cetateni super-patriozi" pe aici pi'sha?

    bineinteles, nu meritati respectul meu deloc, asha k nici nu voi pierde vara sa scriu "gramaticaliceste corect", doar casa aveti si voi un singur punct in favoarea voastra, care credeti in continuare, ca opinia publica (vezi: americana), conteaza, sau va ..
  • -2 (24 voturi)    
    Excelent articol, domnule Tapalaga. (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 3:41)

    Ion B [utilizator]

    Singurul regret: mi'e teamă că multe din cele spuse, sunt adevărate.
    Iar și iar suntem cu fundul în doua luntrii.
    Bate vântul dinspre Berlin, schimbam iar axa.
    Gata cu prietenii americanilor... suntem acum cu nemtii.
    Iar treaba cu stângăciile la început de mandat, nu tine. Nimeni nu se așteaptă de la un președinte sa le știe pe toate; ne așteptăm însă cu toții ca președintele sa aibă consilieri valorosi care sa fie devotați tarii nu intereselor personale.
    Cum spuneam, tare mi'e teamă că Dan are iar dreptate.
    • -2 (8 voturi)    
      Vechiul Tapalaga, de desupra mediocritatii (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 7:55)

      padrepadrone [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

      Intr-o tara sufocata de mediocritate, servilism, oportunism, alterata de fenomenul descurcarelii pana la nivel de stat(prezumat de drept-uri) a incerca sa faci lumina rivalizeaza cu nebunia. Dar "nebunia" acestui Tapalaga ne-a mentinut speranta la limita supravietuirii decente.
      Multi vedem, putini pricepem: defectul originar al acestei natiuni consta in egoismul ereditar de subzistenta, ca specie supravietuitoare impotriva tuturor, dar mai ales impotriva conationalilor "fripturisti" albiti ideologic din lasitate, comoditate, ingnoranta; ca si Hellvig asta, sefu de la sri care solicita ajutor de somaj...
      Avem nevoie disperata de oameni decenti care sa nu-si puna "fundul personal" peste fondul national: traditia mioritica rupta de Bratieni, in urma cu mult timp, si poate, speranta nu moare niciodata, continuata de nemtalaii crescuti in RO.
  • +3 (11 voturi)    
    ce sa zic (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 5:49)

    Francisc 1 [utilizator]

    daca nu-l vrea basescu si nuti probabil e rau
  • +1 (11 voturi)    
    Un articol insinuant! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 6:10)

    albescu [anonim]

    Dintre toate atacurile la aceasta numire, incepand cu grobianul atac al dlui Basescu si sfarsind cu cu cel al dlui Bulai, acesta este cel mai rafinat si perfid. Se bazeaza pe o ipoteza care nu poate fi niciodata confirmaqta sau infirmata si pe un principiu eronat. Colaborarea serviciilor secrete cu NATO si implicit cu SUA se face la nivel tehnic. Logic, dl Johannis ar trebui sa se consulte cu partenerii nor atlantici daca doreste sa-l schimbe pe Coldea. Pe de alta parte in logica fortata a dlui Tapalaga presedintele ar fi trebuit sa se consulte si la numirea consilierului sau pe probleme de securitate, moment in care dl Tapalaga nu a facut nici o vorbire.
  • -4 (8 voturi)    
    Conteaza si opinia Anreei Pora! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 7:33)

    hotnewsfil [utilizator]

    Daca nu ar fi existat Elena Udrea in preajma presedintelui Traian Basescu, doamna Andreea Pora nu ar mai fi ingrosat in asemenea masura (pana la estomparea realizarilor) greselile facute de acesta!
    Ca sa nu fie banuita de subiectivism feminin, Andreea Pora ar trebui, in contrapondere cu pozitia sa fata de Elena Udrea, sa evidentieze apasat si frecvent meritele demonstrate de Monica Macovei, ajutorul pe care aceasta i l-a dat Lui Iohannis (l-a sustinut clar in zilele premergatoare alegerilor), sa ii sustina M10. Intr-un fel, Macovei si Pora se aseamana moral, au aceeasi viziune politica.
    In rest, trebue sa ii recunoastem doamnei Pora pozitia pe care si-a construit-o temeinic, in timp, printre cei mai valorosi ziaristi de dupa '89.
  • -5 (9 voturi)    
    realitatea cruda (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 8:47)

    radu [anonim]

    Nu fac nici un fel de comentarii. Spun doar că pentru România corupţia înseamnă tot mai mult pierderea identităţii colaterale.
    Ce înţelege unul care vine în ţară şi aude că pe preşedinte îl cheamă Iohannis, iar pe şeful serviciului de informaţii Hellvig? Pe şeful instituţiei anticorupţie Kovesi. Şi pe şeful de la situaţii de urgenţă Raed Arafat.
  • -2 (6 voturi)    
    Citeva reflectii... (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 9:14)

    Hohey [utilizator]

    Citeva ginduri domnule Tapalaga.

    La mai bine de trei luni de la cistigarea Presedentiei Romanie de catre d-nul Klaus Iohannis, nu avem o opinie a intelecualitatii romanesti. Tace in papusoi, desi ar fi trebuit sa spuna ceva, mai ales dupa o astfel de victorie, inedita si greu de anticipat. Semanlul maselor a fost dat, semnalul elitelor este inexistent.

    Daca intelectualii acestei tari si cei ce se pretind corecti nu pot sa ajunga la o concluzie, legat de schimbarea din 16 noembrie, atunci de ce ne miram ca schimbarea stagneaza?

    Mi-ar fi placut sa vad o optiune ferma si clara legata de schimbarea din 16 noiembrie. Dar vad doar tacere. Fie intelighentia aceste tari crede ca nimic nu s-a schimbat, fie am cam pierdut intelighentia in acesti 25 de ani a de perpetua schimbare si instabilitate.

    Cineva ar trebui sa ia atitudine, sa explice prostimii si mai ales sa se implice in aceasta schimbare, sau sa ofere argumente incontestabile contra.

    Probabil ar fi exista alternative mult mai bune pentru propunerile (actiunile) actualul Presedinte, daca am fi fost mai pragmatici si mai decisi in actiunile noastre...
  • +3 (7 voturi)    
    oare cata influenta mai au șarpele si implicit urs (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 9:39)

    cristi dumitrescu [anonim]

    oare cata influenta mai au șarpele si implicit ursul?
    • -1 (1 vot)    
      probabil ca in vremurile bune (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 20:19)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui cristi dumitrescu

      dinainte de 2004 - postarea din ianuarie de pe blogul lui Hellvig cred ca a scris-o sarpele cu mana lui :))
  • 0 (14 voturi)    
    Deja vu ? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 10:02)

    roman polanschi [anonim]

    Seamana asa de mult cu intrarea lui DORIN MARIAN ,

    in echipa lui Emil Constantinescu ,incit nu am nici un

    dubiu ,ca va fi tot un CAL TROIAN ![ desi are o figura de

    vulpe,prinsa cu rata in bot . ]
  • -1 (15 voturi)    
    Nu-i de bine! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 10:28)

    Alexandru Jecu [anonim]

    Romania este OBLIGATA sa balanseze in tre SUA si Germania! Problema este ce curs ar putea lua Germania fara garantia americana asupra Europei. Germania n-a dovedit niciodata viziune politica. Si acum in cardasie cu rusii!
  • -1 (11 voturi)    
    Tot un fiu sau ginere.... (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 10:28)

    florin [anonim]

    ..... de MILITIAN a fost promovat ? Un fiu de doctor ,taran, muncitor, profesor, inginer nu se gasea? Tot acestia ne conduc ? Unde, incotro ?
    • 0 (0 voturi)    
      Stalin, Stalin, nu pleca (Luni, 23 februarie 2015, 17:58)

      Padre Corrado [utilizator] i-a raspuns lui florin

      Un fiu de taran??!! Sau de muncitor??!!
      Mai rasfirati, baieti, mai rasfirati!!!
  • +1 (11 voturi)    
    BALANTA S-A REDRESAT USOR . (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 10:53)

    arheopterix [utilizator]

    In comparatie cu ala cu ,,blatu ,,eu ca vechi admirator , transformat in cititor al dlui Tapalaga remarc o adecvare datatoare de speranta , iar dupa cum stim noi toti , Dinsa moare ultima .Poate vom reveni ce -am fost si chiar mai mult decit atita .
  • +5 (13 voturi)    
    Nici asa nici altminteri (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 11:00)

    Moromete [anonim]

    Orice nu face ori face Klaus,... e foarte criticat. Nu sunt eu vreun mare aparator de-al lui, insa asteptarile generale imi par complet nerealiste.

    Klaus este presedinte intr-o tara in care presedintele, ca ne place sau nu, nu poate sa faca prea multe. Dupa alegerea lui, toata lumea dorea sange. Cat mai mult, si cat mai repede. Eventual, in direct la televizor.

    Acum, dupa o demisie neasteptata, a trebuit sa nominalizeze pe cineva. Asteptari enorme, si el il nominalizeaza pe Helvig. Care, stim ca nu e bun.

    Unde vreau sa ajung e ca-i al naibii de usor sa critici. Sa uiti ca presedintele nu poate face orice. Sa uiti ca nu a avut in alegeri un partid major in spate (in consecinta, nici sa fi vrut, nu avea o echipa pregatita de propus in ziua 1). Sa uiti ca daca nu-l nominaliza pe Helvig, tot trebuia sa nominalizeze pe cineva. Rapid. Cine ar fi fost potrivit si disponibil imediat!?

    Pana una alta, va rog sa va uitati cati detinatori de fotbal, moguli media, si politicieni majori, sunt acum cercetati sau la puscarie!!! Mai ziceti-mi o tara cu performante similare (flash news: detinatorii de conturi la HSBC pompau la greu bani in partidele din UK si plateau 0 la buget in UK, nici macar unul nu e la puscarie; in America, urmatoarele alegeri, Clinton vs Bush! - asta da democratie!, oricine poate ajunge presedinte, dar doar familiile astea doua le plac,...). Rezumand, pe tacute, insa ce se intampla in .ro e un progres enorm!, intr-un context regional al naibii de delicat.

    Politica externa. Klaus a vizitat tari europene importante. S-a prezentat si ne-a reprezentat OK. Omul lasa o impresie ca e serios si predictibil. Insa predictibil NU inseamna ca e nevoie sa ceara acordul SUA in prealabil, pentru a numi pe cineva intr-o functie. Predictibil inseamna ca pe oricine numeste, ceea ce conteaza, politicile agreeate, nu se schimba!

    Klaus nu-i perfect, nici pe departe! Insa raportat la ce poate face,... pentru mine, inceputul nu-i rau!
  • -1 (19 voturi)    
    excelent articol (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 11:01)

    un cetatean dezamagit [anonim]

    Felicitari, Domnule Tapalaga pt. acuratetea celor scrise. Ceea ce spuneti d-voastra este infinit mai important decat toate sfortarile analistilor politici, incepand cu Hurezeanu, trecand prin CT Popescu si ajungand la lingaii de la Realitatea, de a-l ridica pe Iohannis in Olimp. Americanii, chiar daca sunt dezamagiti, nu cred ca sunt in dezacord cu Iohannis. Mult mai regretabil este faptul ca Iohannis n-a inteles de ce l-au votat romanii cu atata entuziasm. Romanii au votat pt. schimbare, ori ce vedem acum nu este decat o revenire pe vechile fagasuri, prin Mihalache, consilierul lui Nastase, Hellvig, apropiat al lui Voiculescu si alti indivizi din fostul USL.A propos de Hellvig, care a trecut si prin Bihor, se pare ( dar asta trebuie verificat ) ca sotia lui a fost sau mai este cadru universitar (preparator, cred) la faimoasa Universitate de vanzare de diplôme din Oradea, unde nimeni nu ajungea cadru didactic fara sa-si plateasca postul. Unde este schimbarea pe care o asteapta romanii ? Doar in discretia Domnului Iohannis, care tace si reface o politica arhicunoscuta.
  • -1 (13 voturi)    
    NICI O SANSA DOMNULE TAPALAGA! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 11:04)

    GRANDFATHER [anonim]

    Oricate eforturi ati depune sa atrageti atentia partenerilor nostri strategici asupra "expertizei" Dvs. jurnalistice, nu aveti nici o sansa, domnule Dan Tapalaga, sa fiti nominalizat de Columbia University of New York City pentru acordarea celebrului "Premiul Pulitzer" pentru jurnalism! Premiatului i se acordă și suma de 10.000 $ americani. În lumea jurnaliștilor este un premiu echivalat cu premiul Nobel acordat cercetătorilor sau cu premiul Oscar din cinematografie.
  • -3 (17 voturi)    
    slugarinicia salveaza Romania (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 11:40)

    amycus [utilizator]

    dupa 10 ani cu un zapciu fanariot cu vocatie de sluga par excellence in fruntea statului, s-a format o intreaga cohorta de slugi cointeresate.

    iar asta face mai mult rau tarii decat o invazie barbara.

    asta e "omul nou" dorit de comunisti.
  • -1 (11 voturi)    
    linisteee.... (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 11:45)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Johannis va juca cartea anticoruptiei"impartiale" pe pielea PDListior din PNL. Nu vom mai auzi de Vosganian sau Verestoy... etc

    Cartea politicii externe se mai joaca inca...Americanii nu pot zice nimic fara sa para amestec in treburile tarii.
    Germania ne-a mai fost odata partener. Stim cum s-a terminat...

    Toate acestea in linisteee.... fara opozitie, cu aplatuzele tuturor politicienilor....

    Te si miri ca Basescu si Udrea -sau auzit !
  • +3 (7 voturi)    
    de unde putea scoate Johannis unul bun pentru SRI? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 11:52)

    lili [anonim]

    Din jobenul de maestru de circ, altfel in Romania NU avea de unde, pe cine sa fi pus fara sa-i gasim una-alta?!
    Ia uite de ce matrapazlacuri era in stare fostul sef al SRI, Domnul(chiar parea un DOMN scolit, distins pe care nu l-as fi vazut ca intra in complicatii cu Udrea si Cocosul ei!!) George Maior!
    Articolul lui Radu Moraru a aparut in 2 Februarie in Cotidianul si nimeni nici unul dintre cai pomeniti NU a scos o vorbulita, NU a negat!
    Nu stiu cat adevar e-n spusele lui Radu Moraru, dar nici unul dintre astia nu a zis PAS!!
    Si din articol vedem de cata cardasie este in stare Dl George Maior, nu ma mai mir..
    Unul nu-i altfel, toti bagati in tot felul de aranjamente mai mult sau mai putin intunecate...

    http://www.cotidianul.ro/george-maior-a-innebunit-pur-si-simplu-256907/
  • +1 (15 voturi)    
    uluitor! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:10)

    srpc [utilizator]

    inca n-ati renuntat la aberatia despre "puciul" din vara lui 2012? indata se fac 3 ani si tot n-ati reusit sa aduceti alt argument in afara vitezei cu care au fost schimbati unii din oamenii basexului, perfect legala si constitutionala! bai frate, un pic de decenta, wtf!
    • -1 (13 voturi)    
      piciul din 2012 (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 13:19)

      cm [anonim] i-a raspuns lui srpc

      Acest asazis puci din 2012 ne-a stricat toate planurile atat noua cat si tinerilor nostri care vor fi aratati cudegetul in toate tarile lumii. minciuna , coruptia si tot ce vreti si pentru ce? pentru a va denigra presedintele tarii , cel care trebuia sustinut nu denigrat, cel caruia i-ti taiat elanul pentru ca un tinerel plin de boli sa-i ia putrerea ca asa vrea el, nu putea sa mai astepte pentru ca tocmai acest presedinte il alesese sa ocupe un post destul de bun ce nu-l merita.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu e nicio aberatie! (Duminică, 22 februarie 2015, 11:35)

      Observator roman [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Asta a fost in 2012: un puci!
      In cele din urma esuat dar cu costuri politice si economice pe care abia incepm sa le aflam.

      Eu unul nu uit ce am primit in cutia postala din partea USL inaintea referendumului de destituire a lui Basescu in vara lui 2012 - o insiruire de 10 asa zise motive GRAVE care ar atrage chipurile demitrerea presedintelui, motive care erau bune de... Arici Pogonici, revista celor mici! (Una din acuze era... "a râs"!!!)

      Vasazica fata de TOTI cei care au pus botul la monstruozitatea aceea trebuie sa fim circumspecti si sa-i intrebam si in 2015 cum se raporteaza la acele evenimente.

      Chiar asa, domnule Hellvig: dvs??...
  • +2 (12 voturi)    
    functiile publice trebuie negociate cu americanii? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:15)

    jackalphonse [utilizator]

    unde mai este "statul de drept"?
  • 0 (8 voturi)    
    Ma tem ... (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:37)

    Iuda [anonim]

    Ma tem ca nu stim noi ce fac si pentru cine fac acesti baieti, odata ajunsi acolo! Din pacate, nu avem cum sa-i controlam si aici este drama! Nu ar trebui, macar sa fie fete mari cand merg spre astfel de destine?
  • -1 (5 voturi)    
    Dubii (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:44)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Toti avem dubii. Sorin Ducaru la SIE ne-ar mai risipi din ele, poate.
    • 0 (2 voturi)    
      nu mai bine il punem direct pe Adrian Nastase? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 20:25)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      asa poate risipim dubiile de tot.
  • +1 (11 voturi)    
    Slava domnului,ati inceput sa va treziti (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:53)

    mihailstanciu [anonim]

    nu e vorba de udrea.Nu e vorba de Basescu.E vorba de:mentinem sau nu alianta strategica cu America,mentinem sau nu lupta anticoruptie fara bemoli precum "circ mediatic","justitia supraputere" "republica procurorilor""demnitatea acuzatului",etc etc?Pana la urma am ales un lup in blana de oaie,intr-o colosala cacialma si confuzie ideologica?Pare ca zisele lui Basescu,"omul lui Grivco a ales omul lui Voiculescu" nu este asa de departe de adevar
  • +3 (11 voturi)    
    inainte erau papagali prosovietici (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 13:13)

    petrovici dragan [anonim]

    cu scuzelele de rigoare ca va fac d-nule dan tapalaga o trompeta proamericana si antiromaneasca asa procedau inainte si trompetele prosovietice cand vom avea si noi o presa neaservita?
    • 0 (10 voturi)    
      Gresiti, Domnule Petrovici (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 13:50)

      un cetatean [anonim] i-a raspuns lui petrovici dragan

      Intrebarea pusa de Domnul Tapalaga este cat se poate de pertinenta. Romania este tara NATO,avem pe teritoriul tarii baze americane, NATO. Este normal ca presedintele sa se consulte pe teme de securitate cu cei care ne vor apara tara, in caz de nevoie.
      • -4 (4 voturi)    
        referitor la cetateanul far de nume (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 20:09)

        petrovici dragan [anonim] i-a raspuns lui un cetatean

        asta cu faptul ca vom fi aparati dak am fi atacati de rusi e chiar o gluma, chiar credeti ca america si europa ar risca un conflict nuclear ? ai apoi mai sunt si declaratiile subsecretarului de stat american
        tarile membre trebuie sa fie capabile sa se apere singure ... deci sa lasam servilismul asta
  • -2 (10 voturi)    
    Asa este! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 14:10)

    Primula [utilizator]

    O analiza foarte buna, D-le Dan Tapalaga! Stau si ma intreb cine ar mai putea repara greselile lui Iohannis, devin din ce in ce mai periculoase!
  • -1 (11 voturi)    
    Are dreptate.. (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 14:19)

    Tati [anonim]

    Are dreptate Dl. Tapalaga : actualul Presedinte trebuia sa-si ia colaboratorii de pe strada, sau dintre cei spusi de "intelectuali ", nu din oamenii care au fost langa el, din partidul lui si care l-au ajutat sa iasa chiar si Presedinte !
    Cel dinaintea lui si-a ales colaboratorii printro loterie nationala si a stat la sfat cu toti dintre noi in aceasta privinta !
    In plus, actualul trebuie sa-si ia aprobare de la SUA pentru orice face si ce decizie ia, pentru ca americanii ne iubesc foarte mult si de aceea se tot chinuiesc de cativa ani sa ne trmita si noua un ambasador...
  • -3 (11 voturi)    
    Finalul articolului este perfect (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 14:42)

    Cerasela [anonim]

    Imi place finalul mai mult la articolul asta domnule Tapalaga. "Cum zicea si Iohannis in ultimul interviu: "Este o artă si a vorbi. Fără să vorbim, gresim"." Esti prea finut domnule Tapalaga.....Pai are domnul Iohannis arta de a vorbi??? Bineinteles ca nu. Ba mai si citeste din hartie fraza care o spune.....Doamne cu ce presedinte ne-am ales.....Sa nu fii in stare sa spui o fraza!.....nu doua.....!.....decat de pe o hartie......Si dumneata ai pretentii de politician dibace la domnul Iohannis??? La o privire atenta asupra articolului tau esti chiar foarte ingaduitor. Succes in continuare domnule Tapalaga. Asta nu inseamna ca era mai bine cu ponta. Cel mai bine era cu Monica Macovei presedinte.....
  • 0 (10 voturi)    
    santaj (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 15:25)

    julien [anonim]

    cred ca presedintele este santajabil,ceea ce explica multe din nominalizarile sale
  • +2 (6 voturi)    
    Eduard Helvig a fost numit... (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 15:33)

    Cheie primara [utilizator]

    dintr-un motiv foarte simplu: este neamt.
    Atentie la pronuntia numelui Helvig. Numai pe Iohannis l-am auzit pronuntand corect.
    • 0 (0 voturi)    
      wow!!! (Marţi, 24 februarie 2015, 10:14)

      carina [anonim] i-a raspuns lui Cheie primara

      Woww, cate aberatiii aici! Vorbiti fara sa cunoasteti, din burta, scoateti bazaconii pe banda rulanta! E normal ca presedintele sa nominalizeze la sefia SRI un om in care sa aiba incredere. De fapt hellvig este un om in care sa avem toti incredere! A trecut prin nenumarate functii politice si nu s-a agatat de absolut nimeni, a ramas independent, iar astfel de oameni sunt foarte rari in politica romaneasca. Sunt convins ca presedintele a facut o alegere buna care nu va dezamagi!
  • -2 (10 voturi)    
    Jurnalism ca pe vremea lui Iosif Visarionovici (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 16:12)

    Propagandistul de serviciu [anonim]

    Dupa ce am vazut titlul, am citit, cu inima cit un purice, articolul ca sa aflu "ce probleme majore ridica nominalizarea lui Eduard Hellvig de catre Klaus Iohannis la sefia SRI".
    Si am descoperit ca in titlu e vopsit gardu', iar inauntru-i leopardu'.
  • +1 (11 voturi)    
    D-le Tapalaga&co (zvoneri si raspandaci) (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 16:13)

    Vali [anonim]

    Cand veti fi ales presedinte o sa nominalizati pe cine va convine, Dumneavoastra sau papusarilor Dv., pana atunci ciocul mic!
  • +2 (14 voturi)    
    Lovitura de stat (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 18:12)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Nu am uitat LOVITURA DE STAT din 2012, nimeni care a participat la ea nu ar trebui sa ocupe functii publice, in special sef la SRI!!!
    • -3 (5 voturi)    
      Toti cei 7 milioane de votanti (Duminică, 22 februarie 2015, 0:30)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Fanfan la tulipe

      Toti cei 7 milioane de votanti - ca asa suna in mintea basistului "lovitura de stat" - cand se voteaza cu milioanele - sa-si dea demisiile din orice functie publica, ca sa aiba loc basistii sa le ocupe !
      Dumnezeule, Noaptea Mintii !
    • 0 (2 voturi)    
      Dar uiti un lucru important! (Luni, 23 februarie 2015, 10:37)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui Fanfan la tulipe

      Daca tie ti se pare ca omul asta a participat la lovitura de stat din 2012, esti nebun! Daca citesti un pic ai sa vezi ca hellvig, intradevar, a ocupat in 2012 functia de ministru al Dezvoltarii, din nou intradevar, in guvernul USL. Insa nu pentru mult timp. De ce? Pentru ca acest om a facut un lucru de apreciat pe care 99,9% dintre politicieni nu l-ar fi facut! In 2012 ANI il acuza pe Hellvig de incompatibilitate, moment in care acesta isi da demisia din functia de ministru al Dezvoltarii, chiar daca se stia 100% nevinovat! A si declarat atunci, imi aduc aminte, ca daca il vor gasi vinovat, el nu va mai ocupa in viata lui un post de ministru. Si, pana la urma, Inalta curte de casatie si justitie i-a dat dreptate acestuia!!! Asa ca nu iti mai da cu parerea fara sa cunosti!
  • -1 (7 voturi)    
    Bravo Tapalaga! (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 20:40)

    derblauereiter [utilizator]

    dupa articolul cu "Aparitia primei doamne" pt. prima data incepusem sa am unele dubii - din fericire e limpede ca m-am inselat, pana acum aceasta este prima pozitie articulata in presa impotriva mizeriei cu numirea lui Hellvig;

    cu Johannis: pt. o buna parte dintre cei care l-am votat, Johannis insusi a fost solutia imorala;

    am scapat de Ponta dar orice imoralitate are un pret; pretul e Mihalache la cancelarie, Hellvig la SRI etc.
  • 0 (2 voturi)    
    Nominalizarea / Urekia-Timpanu (Duminică, 22 februarie 2015, 0:18)

    Iuliu VASILESCU [anonim]

    STIRE DE SENZATIE 100%

    Dr. Ciomu var dulce cu Dr.Ciuvica / KLINIKA
  • -3 (3 voturi)    
    CLIENTELA POLITICA DE CACIALMA, .... (Duminică, 22 februarie 2015, 0:52)

    IOAN ION [anonim]

    Ce sa caute un evreu - HELLVIG care a fost presedintele la Fudatia SOROS, in fruntea unei institutii atat de importante ca S.R.I, in Romania.... Ce calitati are asta, care a carat doar sacose in campanie electorala, ce stie asta strategie de securitate nationala si internationala, de aparare ca sa conduca o asa importanta institutie.... ????? """ Romania are nevoie de profesionisti la ora actuala, de oameni care au lucrat zeci de ani in asa functii operative nu cioflengari, mafioti internationali care au lucrat ca agenti - spioni la SOROS, ... Razboiul bate la usa şi noi punem in functi cheie de aparare si securitate, ciocoflenderi, spioni evrei ai mafiei internationale masonice....? oameni care au carat sacosele in campanie.... Sa-l puna presedinte la pnl la ei dar nu in fruntea tarii intr-o structura de securitate si aparare...
    Cred că trebuie propus ca director al S.R.I, un foarte bun profesionist, adică un om din servicii, care a lucrat sau lucrează şi nu un politician, ales pe o listă electorală, la ordin politic, al unei găşti de partid corupte aşa cum s-a văzut până acum. România în situaţia actuală existentă în lume, la tensiunile care există acum pe Glob şi mai ales în Europa dar şi în statele de origine islamică, are nevoie de şef de acest serviciu, cel puţin de valoarea Domnului COLDEA.

    Nu puteţi face faţă cu incompetenţi în aşa funcţie importantă a Statului Român.
    Dacă nu vă treziţi, dragi politicieni corupţi şi inculţi, mâine, poimâine, România se va găsi datorită vouă într-o situaţie foarte dificilă, ca să nu spun de colaps, adică descoperită şi terfelită de toţi mafioţii şi spionii interni şi externi, iar apoi împărţită la mezat sau bucată cu bucată, ...

    Mai e ceva, nu uitaţi că bate războiul la uşă şi ţara asta trebuie apărată cu vigilenţă maximă.

    Preşedintele României să fie foarte atent ce face şi pe cine propune pentru aceste două funcţii importante de apărare în Statul Român, ...Aici cred că trebuiau consultati întâi principalii oameni care
  • -1 (5 voturi)    
    Ponta are shtaif (Duminică, 22 februarie 2015, 9:56)

    barba-neagra [utilizator]

    Ati uitat, ca de la mana la gura, ca tot romanul de altfel, remarca splendida a premierului VV Ponta: "...In fond Crin Antonescu, eu si Helvih am pus la cale si am faptuit lovitura de stat". Dincolo de izul mistocaresc (Ponta nu a acceptat niciodata termenul de 'lovitura de stat'), premierul muta zanganitul de lanturi pe teren international, acolo unde contrar propagandei PSD-PNL-Felix-Ghita izolarea nu l-a mancat pe Basescu ci pe executantii sai. Antenele se schinuie inca sa ne explice cat de luat in tarbaca era Basescu la reuniuni internationale, lasat sa-si roada unghiile intr-un colt. Ponta insa, asemeni lui Crin, au fost pur si simplu maturati la gunoi. Cate vizite "oficiale" pe bune a facut Ponta (mai ales ultima in SUA, hahahah)? Cate covoare rosii si focuri de arme a primit? :))) Cam aici bate premierul: Helvih e, asemeni lui. UN PARIA INTERNATIONAL, marca USL, trimis la SRI sa-l apere pe Coldea, indirect pe sine insusi. Restul nu mai conteaza, pe bune.
    Basescu avea, la un moment dat, niscaiva bun simt. Iohannis deja se vede Zeus: "guvernul meu", "SRI-ul meu", "sistemul educational al meu"...
  • 0 (4 voturi)    
    OK ! (Duminică, 22 februarie 2015, 12:02)

    OK ! [anonim]

    Vai, ce imprudenta ! Sa nu se consulte el cu partenerii americani, care ne cer tot timpul consimtamantul pentru fiecare miscare pe care o fac. Suntem la fel de "parteneri" cu americanii cum eram si cu rusii: intr-o relatie stapan - vasal. Cel putin, engleza suna mai bine.
  • +1 (5 voturi)    
    Noul sef SRI (Duminică, 22 februarie 2015, 12:26)

    savin iulian [anonim]

    Deci "daca nu-i cu noi, e musai impotriva noastra" si in plus se pare ca schimba canalul de comunicatii (coordonare) cu un altul nou si s-ar parea mai neagreat de "fostii". Poate totusi e numai o fumigena.
  • +1 (5 voturi)    
    Dle Tapalaga ,cerem voie si la WC ??? (Duminică, 22 februarie 2015, 13:42)

    andreesanu [utilizator]

    Dle Tapalaga ,chiar daca parteneriatul asta e strategic asta nu inseamna ca trebuie sa-i cerem voie si pentru problemele fiziologice !!!.
    Eu stiu ca romanii ramam tot romani iar parteneriatul se face cu tara si cu poporul asta bun -rau cum este !
    Hellvig este un tip instruit si serios ,care-i problema ???,in ultimii 300 de anii romanii nu mai trimit ostatici la
    Taregrad(Istambul),iar ultimii domnitori n-au venit cu firman domnesc si cu vro pasa sa- inscauneze .
  • -1 (5 voturi)    
    Ipoteza si demonstratie (Duminică, 22 februarie 2015, 14:49)

    Protonic [anonim]

    Tu crezi ca americanii nu stiu cine este Basescu
    Tu crezi ca americanii tin cu Basescu si coruptii din jurul lui?
    Tot articolul este construit pe aceasta ipoteza.
    Probabil ca americanii care au totusi si alte informatii
    l-au trecut pe linie moarta pe Basescu si pe oamenii lui si au inteles in sfarsit ca liberalii (nu cei pdlisti} rerezinta in Romania fortele cele mai democratice, urmati culmea de psdisti,
    Pdlistii au fost cei mai comunisti si cei mai mafioti dintre toate partidele..
    • +1 (1 vot)    
      Pai, americanii stiau exact cine e (Luni, 23 februarie 2015, 15:20)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Protonic

      Basescu, s-a vazut in stenogramele wiki leaks comentariile referitoare la Elenuta Udrea.
  • +1 (3 voturi)    
    Nu e omul nimanui (Luni, 23 februarie 2015, 8:44)

    Horia [anonim]

    Hellvig nu e omul nimanui. Eu inca am incredere ca Iohannis gaseste cele mai bune solutii. Sigur, pentru cei ca mine care cred ca e o solutie buna sa nominalizezi pe cineva care nu e in gasca mafiota gen Udrea, Cocos, Ghita sau afacerile lui Vantu, Sarbu, Voiculescu..
  • +1 (3 voturi)    
    Decizia corecta (Luni, 23 februarie 2015, 8:48)

    Laur [anonim]

    Din ce am urmarit, Hellvig a fost activ in politica si chiar a avut succes intr-un domeniu unde nu e usor sa il obtii. Decat sa facem speculatii, mai bine asteptam si vedem. Am incredere in decizia lui Iohannis
  • +1 (3 voturi)    
    SE VEDE DE LA O POSTA! (Luni, 23 februarie 2015, 8:59)

    irinel [anonim]

    Se vede de la o posta ca articolele de pe hotnews care au legatura cu hellvig sau iohannis sunt asaltate de postacii elenei udrea si lui basescu. Se pare ca lui base ii este un pic frica ca va ajunge dupa gratii, daca s-a schimbat seful SRI. Probabil supararea lui cea mai mare, care si-o manifesta prin Udrea, este ca nu a reusit sa puna la carma serviciului roman de informatii un om de-al lor, care sa asculte ca un caine de ei.... Base, cat vrei sa mai conduci? Sau traiesti intr-un vis? Sa iti reamintesc ca nu mai esti presedintele tarii...
  • 0 (0 voturi)    
    Ce probleme majore ridica nominalizarea lui Eduard (Marţi, 24 februarie 2015, 11:43)

    daniel [anonim]

    articolul are atatea naivitati incat nici nu merita comentate... care axa Washington - Londra - Bucuresti?, mi-e teama ca-mi scapa sensul ei...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică