Reactie rapida despre schimbarea Codului Fiscal: Ponta foloseste "bomba nucleara" a scaderii TVA si cotei unice pentru a se salva de la disparitia politica

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 18 februarie 2015, 14:36 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Victor Ponta a incercat miercuri sa schimbe agenda publica, aruncind pe piata "bomba nucleara" a unor schimbari majore in Codul fiscal: propuneri pentru scaderea TVA la 20% si la 9% pentru carne, legume si fructe, scaderea cotei unice la 14%, scaderi de accize, eliminari de impozite etc. Ponta transforma insa o asteptare reala a populatiei si firmelor intr-o miscare politica extrem de cinica si periculoasa pentru economie. Fara sa explice sursele de finantare a deficitelor ce vor fi create prin aceste scaderi uriase de taxe si impozite, Ponta readuce arbitrariul si populismul in discutia despre economie. Scopurile sale sint doua: sa frineze scaderea accelerata a fortei PSD/guvernului si sa dea un sah decisiv Opozitiei.

In primul rind, citeva observatii rapide despre propunerile Guvernului:

- scaderile de taxe si impozite sint asteptate de consumatori si de piata, dar propunerile Guvernului sint de natura sa produca un impact de o magnitudine uriasa asupra bugetului in anii urmatori.
- nu stim cit de sustenabile sint aceste propuneri, pentru ca nu avem studii de impact
- nu avem informatii despre o schimbare dramatica a economiei romane care sa permita un astfel de soc sistemic
- care este capacitatea sistemului fiscal (birocratia) de a gestiona impozitarea diferentiata a microintreprinderilor? Realitatea a demonstrat ca orice complicare a politicii fiscale duce la blocaje ale sistemului
- propunerea Guvernului vine cu putin timp inainte ca PNL sa faca public proiectul sau de guvernare (finalul lunii februarie)
- cum va priza mediul de afaceri aceste propuneri? Vor avea companiile incredere in sustenabilitatea masurilor si isi vor face planurile de afaceri in concordanta cu ele, sau nu?
- ne asteptam la taieri de cheltuieli (de la investitii, sau salarii, sau altele) care sa faca sustenabile scaderile de taxe si impozite?
- de remarcat ca, la capitolul taxe si impozite locale, primariile primesc o mai mare autonomie in gestionarea finantelor locale. E un principiu corect, la fel cum e corecta ca terenurile si caldirile lasate in paragina sa poata fi supra-impozitate daca primariile decid acest lucru

Mizele politice ale lui Victor Ponta

1. Oprirea hemoragiei de putere dinspre PSD spre PNL

Ponta e intr-o situatie critica din punct de vedere politic in acest moment: a pierdut alegerile prezidentiale, apropiatii sai fie au plecat din functii (George Maior de la SRI) fie incep sa aiba probleme cu DNA (Sebastian Ghita, Ilie Sirbu, cumnatul sau, alti PSD-isti din cercul sau apropiat), iar in Parlament se declanseaza hemoragia catre PNL (in doua zile coalitia de guvernare a pierdut doi parlamentari de la PLR si de la UNPR, iar votul pentru noul membru al CCR se anunta problematic).

In aceste conditii, Ponta are nevoie disperata sa arate ca mai conteaza si ca are controlul politic asupra majoritatii guvernamentale. Altfel, daca el pierde postul de premier, pierde si partidul si devine nimic.

Prin aruncarea pe piata a acestor propuneri de schimbare radicala a Codului Fiscal, Ponta incearca sa dea semnalul colegilor de coalitie ca mai are atuu-uri in mina, ca are un viitor politic, ca poate recapacita sprijinul popular. Ramine de vazut daca e convingator.

2.  Schimbarea agendei publice

Ponta e in corzi odata cu retinerea de catre DNA a cumnatului sau si punerea sub control judiciar a lui Sebastian Ghita. El are nevoie sa abata atentia publicului de la aceste evenimente, mai ales ca intr-o situatie similara ii ceruse demisia lui Traian Basescu. Acum a lansat o tema majora de discutie pe piata.

Interesant e si modul in care a facut-o: a organizat  declaratie de presa alaturi de membrii din Guvern, declaratie de presa in care ziaristii nu au putut pune intrebari. Nici despre codul fiscal, dar nici despre alte teme, precum problemele cu DNA ale apropiatilor sai. Ramine de vazut daca Ponta va putea fugi si de aceasta dezbatere, asa cum a fugit de toate marile dezbateri de cind e premier (uneori fuga la propriu, in Italia sau SUA alteori fuga la adapostul prietenilor deloc curiosi de la Antena 3 sau RTV).

3. Lasa o bomba politica pentru PNL in 2016 si isi fabrica o tema excelenta de campanie

Daca acest Cod Fiscal trece, iar PNL va veni la guvernare la un moment dat in 2015 sau 2016, va avea de gestionat o situatie - limita: va trebuie sa gaseasca sursele de finantare pentru deficitul bugetar urias cauzat de scaderile de taxe si impozite.

Daca insa Codul Fiscal nu va trece de Parlament (nu mai conteaza motivul, vina va fi aruncata pe PNL), atunci Ponta va avea munitie politica excelenta, urmind sa acuze PNL ca nu a sustinut masurile de relansare economica.

Mai mult: Ponta ridica miza si pentru viitorul program de guvernare, pe care PNL l-a anuntat pentru finalul lunii februariei 2015. Daca programul de guvernare al PNL nu va fi macar la fel de populist ca propunerile de azi ale Guvernului, Ponta va spune public ca PNL nu sustine mediul de business.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

16202 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    mda (Miercuri, 18 februarie 2015, 14:39)

    liviu_ [utilizator]

    masurile in esenta par ok... acum de unde fac ei rost de bani... wel.... om vedea...
    e ciudat ca asta pare mai degraba un program de guvernare decat un cod fiscal ...
    sa vedem probabil o sa fie un fiasco total
    • +19 (25 voturi)    
      de unde face rost de bani? (Miercuri, 18 februarie 2015, 15:32)

      radu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      rezolvam toate, domnu' presedinte.

      Si eu cred in punctul 3. Arunca petarde pe piata si ii lasa pe altii sa adune cioburile.

      Exista cateva variante:
      1. din taxe noi, mici dar diverse si perverse, sau cresterea preturilor - inflatie
      2. din noi imprumuturi. Daca nu vrea troika sa ne dea, ne indreptam spre preferatii lui cu ochi oblici, care abia asteapta sa ne incalece. Pe modelul tzeparis
      • +8 (10 voturi)    
        din pacate ... (Miercuri, 18 februarie 2015, 15:43)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui radu

        probabil asa se va intampla...
        ei oricum nu pot face un program c omplet...
        arunca niste idei practic (nu neaaparat rele dar numai niste idei) fara nici un plan concred, studiu de impact etc... doar doar mai castiga cateva voturi...
      • +5 (5 voturi)    
        de unde face rost de bani? (Miercuri, 18 februarie 2015, 16:37)

        nostradamus [anonim] i-a raspuns lui radu

        3. renunta la furat.
        • +4 (4 voturi)    
          de unde mai face rost de bani ? (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:36)

          Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui nostradamus

          4. renunță la ce au furat.
          (amnistie fiscală)
    • +2 (6 voturi)    
      'par ok' (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:57)

      Azoth [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      masurile populiste intotdeauna 'par ok'. Si comunismul parea ok la prima vedere. Insa oamenii au nevoie de realism nu de populism. De unde vin banii?
  • +11 (17 voturi)    
    ei, nici chiar asa, (Miercuri, 18 februarie 2015, 14:46)

    victor L [utilizator]

    "Fara sa explice sursele de finantare a deficitelor ce vor fi create prin aceste scaderi uriase de taxe si impozite".
    Cind piratul insista pina la enervare cu "sursele de finantare", numai bine pentru majoritatea presarilor sa rida.
    Chiar nu cunoasteti formula?
    "Ne descurcam noi, dle presedinte - mai popol"
    • -1 (5 voturi)    
      Care finantare? (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:20)

      Sami [anonim] i-a raspuns lui victor L

      Care surse de finantare? E logic ca orice relaxare fiscala atrage largirea bazei de impozitare si cu o cota mai mica poti obtine venituri la buget mai mari. Plus ca economia subterana migreaza catre legal. Mai ales ca au fost luate masuri de combatere a evaziunii fiscale. E greu sa intelegi un fenomen, dar e usor sa dai din falci aiurea. Crezi ca face de capul lui toate astea? Programul e fixat de altii, el pune in aplicare.
      • -2 (4 voturi)    
        Felicitari ! (Miercuri, 18 februarie 2015, 18:52)

        DanDare [utilizator] i-a raspuns lui Sami

        In sfarsit o gandire logica.
        De mentionat ca si Moise Guran salut aceste masuri si nu prea ii pasa ( subscriu in totalitate) de sursele de finantare .
      • +5 (5 voturi)    
        Daaaaaaaaaa..... (Miercuri, 18 februarie 2015, 22:04)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui Sami

        Ce frumoasa e viata! Economia subterana "migreaza catre legal", "au fost luate masuri de combatere a evaziunii fiscale", gradul de colectare a taxelor a atins cote nemaintalnite, de 300%, recuperarea prejudiciilor la fel etc.

        Auzi, da de ce doar 20%, daca totul e asa frumos si roz? Spune-i tu sa faca TVA-ul de 5% ca atunci economia o sa fie super, nimeni nu o sa mai lucreze la negru, economia subterana o sa fie nu 0%, ci minus!
    • 0 (0 voturi)    
      surse (Joi, 19 februarie 2015, 14:32)

      coly [anonim] i-a raspuns lui victor L

      din concursul cu bonuri fiscale...
  • +16 (16 voturi)    
    Cine-i prostul? (Miercuri, 18 februarie 2015, 14:47)

    vali47 [utilizator]

    Ponta spune ce vor face alții,dacă vine cu măsuri cu termen 2016 și mai târziu.În cazul acesta trebuie să plece rapid de la guvernare că a ajuns să se creadă mama Omida.Și el și gașca lui mai proastă ca el,justificat și numai că-i acceptă tâmpeniile.
  • +12 (12 voturi)    
    Relatia cu FMI, UE, BM (Miercuri, 18 februarie 2015, 15:23)

    Grasul [utilizator]

    Daca a anuntat un astfel de program e clar ca PSD-ul nu mai doreste o colaborare cu creditorii internationali!
    S-o fi molipsit si Ponta de la Victor Orban si de la Tsipras?
    • +1 (1 vot)    
      Che Guevara 2 (Miercuri, 18 februarie 2015, 18:00)

      Azoth [utilizator] i-a raspuns lui Grasul

      adevarul e ca Ponta tre sa moara de oftica pentru popularitatea lui Tsipras si Iglesias... el care se vedea Che Guevara 2 in tinerete.

      Pe de alta parte cei doi au o carisma care el pur si simplu nu o are. Cat despre reformele lui Tsipras, vom vedea cat timp va fi popular. Ii merge bine atata timp cat da toata vina pentru dezastrul Greciei pe germani...
  • +8 (12 voturi)    
    pute a Usturoi, de undeva din spate (Miercuri, 18 februarie 2015, 15:46)

    Madam Usturoi [anonim]

    asemenea timpenii numai din madame Usturoi puteau sa iasa; ati crezut ca ati scapat de madame Usturoi si ca a plecat in america?
  • -12 (14 voturi)    
    Sunt de acord cu codul fiscal (Miercuri, 18 februarie 2015, 16:02)

    AnduAndrei [utilizator]

    Daca schimbi politica codului fiscal, mai ales la IMM-uri, ai sanse mari sa bagi oamenii in situatia de a isi dorii sa contribuie cu taxe la stat. De acolo toti banii. Eu am votat o viata intreaga cu dreapta, dar daca PNL se prosteste acum cu faze de genul, dar de unde banii, votez PSD la urmatoarele alegeri.
    • +4 (4 voturi)    
      Cum sa nu! (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:00)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui AnduAndrei

      Da, faze "de unde vin banii". Ne-au mai lamurit Tonta asta al tau si cu ai lui ministrii de unde vin banii si slujbele alea create in urma reducerii CAS-ului. S-a materializat ceva? Ia explica-ne tu.
  • -16 (18 voturi)    
    Orice, dar absolut orice (Miercuri, 18 februarie 2015, 16:23)

    newlook [utilizator]

    Orice, dar absolut orice ar face Ponta, pentru basisti e rau.

    Creste economia? Rau, ca minte INS. Nu minte INS? Rau, ca creste pe banii capsunarilor.
    Scade taxa la paine? Rau. Se proiecteaza alte scaderi de taxe? Rau. Se dau bani pentru vreo autostrada? Rau. Nu se dau bani pentru autostrada? Rau ! Cresc pensiile? Rau! Cresc salariile? Rau !

    samd

    Greseala lui Ponta a fost ca a incercat sa-i multumeasca si sa se explice acestor trepadusi. Daca nici acum, in al 12-lea ceas nu intelege aceasta greseala, isi va merita soarta viitoare.
    • +8 (8 voturi)    
      Tipic, nu? (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:23)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Ca si in cazul lui Basescu: "Daca vorbeste, de ce vorbeste? Daca tace, de ce tace?" etc.

      Oricum, asta al tau, tonta, nu are habar de nimic. A demonstrat-o de atatea ori. Oare de ce face conferinta de presa fara a da posibilitatea jurnalistilor de a pune intrebari? Iti spun eu: pentru ca nu are habar de nmic. E prost bata.
    • +7 (7 voturi)    
      Gresit, Phonta nu face nimic (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:23)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Decat minte....
    • +6 (6 voturi)    
      Ce sa spun, s-a omorat cu explicatul! (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:34)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui newlook

      De aia a si picat vestea din senin. Mai anul trecut Monta si acolitii lui retrageau, pe furis, proiectul codului fiscal de pe siteul MF, cand au vazut efectul preconizatelor mariri de taxe in randul opiniei publice.
      Si, iata, dintr-o data, ce baiat bun s-a facut michimaus, s-a razgandit. I-a intrat posteriorul la apa.
      Oricum, scaderea TVA-ului vine cu o intarziere de 4 ani. Nu se lauda Monta in 2012 ca a venit sa repare toate abuzurile lui Boc? Le repara, dar numai dupa ce el si neamurile lui hoate au profitat bine de ele. Chiar mai mult decat "regimul Boc".
    • +8 (8 voturi)    
      ma tot intreb cum se face (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:48)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      ca cei care au pareri partizane -PSD sunt si pro-Rusia
      Trecand peste absurdul comentariilor care sfideaza orice logica economica si de bun simt in cazul pro-PSD-ului sau orice logica in general in cazul pro-Rusia.
      Concret vad in PSD coloana a 5 rusa pe teritoriul Romaniei si motive sunt destule: fuga de regulile UE sau US, atractia marturisita pentru modele "alternative" gen China sau Rusia, demagogia de tip Syriza si ultima pe lista aceasta convergenta a postacilor platiti in ceea ce priveste subiectele de mai sus.
      Tin sa le atrag atentia ca Romania nu e Ucraina, Bulgaria sau Grecia. Dispareti bolsevicilor!
  • -7 (11 voturi)    
    spume, ha ? (Miercuri, 18 februarie 2015, 16:35)

    Valahu [anonim]

    Sigur ca va sta in continuare ! Dar dle. Pantazi ....daca masura asta o lua Basescu ar fi fost buna ?
    • +3 (3 voturi)    
      N-avea cum s-o ia.. (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:12)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Valahu

      .si nici altii nu au cum s-o ia in situatia economica de astazi.

      Sau, de ce n-a luat-o cand au venit la guvernare in 2012?????
    • +4 (4 voturi)    
      dar nu a luat-o nu? (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:50)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Valahu

      adica nici macar nu a fost asa de tampit ca Ponta sa vina cu eculubratii de nivelul asta.
    • 0 (0 voturi)    
      depaseste nivelul intrebarilor infantile (Joi, 19 februarie 2015, 9:22)

      cloudmaker [utilizator] i-a raspuns lui Valahu

      din categoria: daca "x" facea ceea ce a facut hitler, macar atunci acceptai ca este un personaj negativ?
      parafrazandu-l pe ioan chirila. ti-as raspunde ca basescu nici macar nu putea s-o faca! de ce? simplu, pentruca nu a facut-o!
      dar stefan ce la mare daca lua masura asta, il mai declara bor sfant national? sau mihai viteazu, mai murea decapitat? tudor vladimirescu ar mai fi fost executat de eteristi?
      istoria contrafactuala este apanajul profesionistilor. chibitii ridica probleme fara noima, la fel cum in lumea fotbalului chibitii fac intotdeauna echipe ideale in stare sa bata orice selectionata universala, la orice ora si pe orice teren.
  • +12 (14 voturi)    
    Ponta e disperat! (Miercuri, 18 februarie 2015, 16:40)

    OmulNou [utilizator]

    Nu mai are nicio sansa, daca pierde puterea pielea lui nu mai face doi bani.

    Asta e praf in ochi, masurile sunt inaplicabile.
  • +4 (6 voturi)    
    Fumigene! (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:02)

    Florinache01 [utilizator]

    Masurile ar putea fi minunate, daca ar avea si legatura cu realitatea...Grecia e pe craca rau, Eurozone scartaie, nici economia Germaniei nu se simte prea bine, China scade tare, doar Japonia parca incepe sa mai miste ceva...fara sa vorbim de razboiul din Ucraina care tinde sa devina si o mare problema economica. Pe ce crestere se bazeaza Onor Guvernul, numai ei stiu si nu spun la nimeni:) Cat despre taxarea economiei subterane mai ramane de vazut, dar oricat de multa presiune s-ar pune, tot nu poti optimiza colectarea cu mai mult de 3-5%. Asa ca "doar Ponta"!
  • 0 (4 voturi)    
    Opozitia de ce doarme? (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:17)

    M.aura [anonim]

    Acum PNL poate sa arate ce poate. Gorghiu&Blaga&comp sa dea replica si ei cu o strategie fiscala a dreptei. In loc sa le plingeti de mila, prezentati-le planurile fiscale, daca le au. N-o sa-i votez doar pentru ca Iohannis a fost in PNL.
    Sorry, dar il prefer de 10 ori pe Valcov lui Ialomiteanu.
  • 0 (4 voturi)    
    CAMPANIA ELECTORALA 2016... (Miercuri, 18 februarie 2015, 18:28)

    schroedinger [utilizator]

    A inceput!
    Hai sariti cu minusurile!
  • +4 (4 voturi)    
    si acum..... (Miercuri, 18 februarie 2015, 18:52)

    nadia [anonim]

    incepeti sa feceti socoteala cati bani in plus va "sar" din buzunare din 2016.
    - indiferent daca, sunteti, angajat, persoana fizica sau firma. Faceti cu creionul pe hartie si o sa va luati cu mainile de cap.Acolo se compenseaza reducerile de accize, TVA etc....
  • +2 (4 voturi)    
    d (Miercuri, 18 februarie 2015, 18:54)

    mata [anonim]

    ce journalist de 2 bani
  • 0 (6 voturi)    
    He he... (Miercuri, 18 februarie 2015, 19:34)

    Gigi Kent [utilizator]

    Asa va dadeati cu fundul de pamant si cu reducerea de CAS. Basescu se smiorcaia, chema guvernul la Cotroceni, se dadea mai rotund decat Harvard-ul, plangea de grija MTO-ului. Era jale mare. Prapad in tarisoara. Apoi a venit FMI-ul si cu tot cu "pomenile electorale" guvernul a scos un buget.

    Cineva mai sus vorbeste despre o strategie fiscala a dreptei. Pana acum nu am vazut decat sa moara "taxa pe stalp" si "sa moara acciza de 0,07 pe benzina". Cam subtire.

    In rest articolul e cam jenant.

    "hemoragia catre PNL (in doua zile coalitia de guvernare a pierdut doi parlamentari de la PLR si de la UNPR". Pai sa vorbeasca dom'le cineva cu cei doi sa nu place asa, sa plece 0,25 azi, 0,15 maine... ca sa nu fie o "hemoragie". Pleaca asa brusc 2 deodata? :)

    "apropiatii sai ... incep sa aiba probleme cu DNA (Sebastian Ghita, Ilie Sirbu, cumnatul sau, alti PSD-isti din cercul sau apropiat)". Pe sistemul cei patru evanghelisti erau trei, Luca si Matei tot asa si "apropiatii lui Ponta" care au mari problem sunt fix doi, Ilie Sarbu. (Ghita nu mai e in PSD).
  • -1 (3 voturi)    
    de la 30% la 16% (Miercuri, 18 februarie 2015, 20:05)

    Mihai [anonim]

    Cand au scazut taxele de la 30% la 16% a intrat Romania in incapacitate de plata? Din cate stiu eu au crescut bugetul!

    De ce scaderea de impozite realizata de D.A. a fost buna si asta nu este buna?

    PS 1: Cresterea TVA-ul de la 19% la 24% a adus mai putini bani la buget.

    PS 2: PNL-ul nu are decat de vina cu o contraoferta mai buna!
  • 0 (2 voturi)    
    ce conteaza sunt rezultatele (Miercuri, 18 februarie 2015, 20:46)

    cetatean [anonim]

    Mai lasati-ne cu abureli gen PSD-Rusia-China. Pe mine ca platitor de TVA ma intereseaza sa platesc mai putin la painea si laptele pe care le cumpar. Cumva PDL erau UE si SUA cand au facut TVAul de 24%? V-a placut atunci? Sau v-a crescut atunci si plata/postare?
  • +3 (3 voturi)    
    Asa ceva numai la romani poti sa vezi :-) (Joi, 19 februarie 2015, 3:06)

    GRadu007 [utilizator]

    Guvernul vrea sa reduca taxele, iar contribuabilii sar de 10 metri in sus cu "Aiasta nu se poate, Majestate!" Te doare capul. Nu degeaba sintem lanterna rosie a Europei.

    TVA-ul si taxarea muncii sint tilharii si ar trebui pur si simplu eradicate (smulse din radcini). Romania are nevoie de 6-7 ministere (restul desfiintate) si maximum 200-300 de parlamentari si sa vezi cum poti sa reduci taxele abuzive pina la disparitia lor totala!

    Ia uitati-va la poza asta:
    https://tinyurl.com/pst9c69

    E guvernul de 7 ministri al Elvetiei. A opta din poza e Federal Chancellor of Switzerland. Comparati ceea ce vedeti in poza cu banditii care au jefuit si jefuiesc Romania de 25 de ani din fotoliile lor de ministri.

    Puteti sa vi-i imaginati pe Ponta, Udrea, Adrian Nastase s.c.l. stind pe scaunele alea ieftine, cu apa de la robinet pe masa aia simpla, fara coloane de marmura prin preajma, fara computere si cite 3 smartphones de caciula, fara fotolii imperiale si fara covoare persane groase de 10 cm?

    Mi-e peste putinta sa inteleg cum de romanii accepta sa plateasca 24% TVA in vremuri de pace (dupa ce munca le-a fost taxata o data - si inca masiv - la primirea salariului) fara sa se rascoale.

    Amarasteanul plateste 24% TVA ca sa aiba Elena Udrea un Mercedes ultimul racnet la fiecare 2-3 ani!

    Ce popor!

    P.S.
    Eu as recomanda ca in noul cod fiscal sa se precizeze explicit ca nivelul noilor taxe e MINIMAL, marilor patrioti lasindu-li-se astfel posibilitatea sa plateasca oricit doresc ei peste aceste minime in cazul in care sint ingrijorati de soarta bugetului.
  • 0 (0 voturi)    
    !!!!! (Joi, 19 februarie 2015, 3:34)

    Paul_ [utilizator]

    Singura problema cu taxele astea este ca inca sunt mari!
  • +1 (1 vot)    
    E penibil... (Joi, 19 februarie 2015, 9:22)

    urbaniesiconstructie [utilizator]

    E penibil sa-i promiti nevestei o excursie-n Tahiti pentru la anul, cand tu esti pe patul de moarte...
  • +1 (1 vot)    
    frumoasa data si-au ales (Joi, 19 februarie 2015, 9:41)

    titusm [anonim]

    Ce ar trebui sa faca oamenii acum e sa iasa in strada si sa il oblige pe poanta sa aplice reglementarile astea incepand cu luna viitoare ca sa ia actualul guvern responsabilitatea asta pe umeri.

    Exista o sansa ca romanii sa nu mai fie asa de prosti si indiferenti si sa nu se lase pacaliti desi procentele prostiei sunt prea mari.
  • +1 (1 vot)    
    . (Joi, 19 februarie 2015, 11:05)

    gabi [anonim]

    de cate ori deschide gura Ponta, nu provoaca decat greata.
  • -1 (1 vot)    
    ponta-clovnul ucigas al (Joi, 19 februarie 2015, 14:05)

    silviana [anonim]

    dinozaurilor socialismului..stiintific;in materie de economie,guvernare,da copy/paste la masurile cintate de voiculescu;in materie de politica,legislatie,il copypasteaza pe iliescu pt.care revolutia nu a fost anticomunista,doar anticeausista,deci-socialista,aplicindu'i ideologia cu aceeasi perversitate a bunelor intentii prin care legea recunostintei fata de revolutionari,este modificata prin stergerea cuvintului definitoriu al revolutiei din '89-anticomunista,foarte suspect-fara vre'o reactie din partea cuiva,ori aceasta rescriere,falsificare a istoriei recente a romaniei,se petrece sub ochii prezentului tranzitiei spre-nu intereseaza pe nimeni,dar este infinit mai nociva,intregind imaginea a tot ce a facut ponta impotriva romaniei pina acum;linia rosie a comunist'socialismului reformat in originalul 'capitalism de stat' al coruptiei mafiopolitice totale uni-asa'zis-pluripartidice,de 2in1 jurasik park'ul sec.21,rusia-china,este urmarita,aplicata cu tenacitate de acelasi 3in1,ponta,inamic al romaniei ,in adevaratul sens al cuvintului.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri