Debutul unui fenomen: frica de puterea justitiei

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 17 februarie 2015, 16:31 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
S-a instalat in spatiul public, pe nesimtite, temerea ca justitia a luat-o razna, ca se merge prea departe, ca Romania se scufunda "intr-o atmosfera sulfuros iacobina", ca sa citez un amic. Cam multe arestari, spectacolul catuselor arata tot mai obscen si, in general, suna dubios sa-l inhati pe unul dupa patru-cinci ani. Ce-au pazit pana acum procurorii? Cine a mai pomenit atatea cereri de arestare impotriva unui singur om? Cum? Cinci ani cu executare pentru o amarata de scena, pentru atata paguba trimiti la inchisoare o femeie cu doi copii mici? Cu Videanu au intins coarda rau, totul incepe sa puta.

Daca doriti si alte motive de neliniste, adaugati la toate acestea suvoiul de acuzatii lansat de Elena Udrea, girata istet de fostul presedinte Traian Basescu in interviul acordat TVR. Un cor de politicieni acompaniat de ceva presa tipa ca Romania a ajuns "republica procurorilor". Cine mai ramane in picioare dupa apocalipsa judiciara?

Se mai aude un refren: tara nu poate fi condusa doar de procurori. Nimeni nu se mai ocupa de economie, administratie, nu se mai semneaza contracte. Romania s-a blocat de frica anchetelor. Frica de justitie a paralizat administratia si bussines-ul autohtone.

Aceste lozinci nu le mai gasiti doar la Antena 3, ci se plimba mai nou prin mintea unor insi cat se poate de onorabili.

Inainte de toate, notati va rog usurinta cu care picam dintr-o extrema in alta, de la scepticism total la ingrijorare precoce. Abia au trecut cativa ani de cand nimeni in tara asta nu credea ca vreun mare politician sau mogul va infunda vreodata puscaria. Azi ne temem ca exageram cu anchetele. Uitam fondul problemei: coruptia s-a cronicizat in aproape doua decenii de justitie nefunctionala. Actuala clasa politica a ajuns un putregai de sus pana jos.

De aici trebuie pornita discutia. Valul de arestari, anchete si dosare care pare sa inghita toti politicienii mari si mici, de la putere sau din opozitie, de la rudele presedintelui la cele ale premierului, de la amicii fostului presedinte Basescu la protejatii actualului premier Ponta, reflecta exact ceea ce denuntam cu totii: caracterul infernal al unei clase politice expirate.

Sau este, daca doriti, iesirea cu zgomot din lunga tranzitie post-comunista, dupa cum sugereaza Dan Turturica pe blogul sau: "(...) o buna parte din arestarile si condamnarile rasunatoare la care asistam azi reprezinta exact asta. Încercarea de a reda România românilor. De a obliga casta securisto-politica instalata la putere dupa caderea lui Ceausescu sa nu mai distribuie avutia comuna exclusiv în interesul propriu, de a renunta sa ne mai trateze ca pe cetateni de rangul doi, de a nu mai modela viitorul tarii dupa chipul si instinctele lor".

Altfel spus, raul nu putea fi extirpat cu manusi, cu jumatati de masura si in liniste deplina. La usa procurorilor au ajuns toti, dar absolut toti reprezentantii cercului de initiati. O mana de oameni, grupul eternilor, au impartit puterea intre ei dupa 89 incoace. Ei, eternii Romaniei, asista azi ingroziti la caderea lumii lor. Prabusirea se produce in grup, tragandu-se la fund unii pe altii. Haita se sparge intr-o harmalaie de nedescris.

Ceea ce ar putea ansambla la loc vechiul sistem este dorinta tot mai puternica de a opri justitia. S-a strans o masa critica in toate partidele, in lumea mogulilor de carton si printre capitalistii de stat ai Romaniei. Cu totii vor actiona la un moment dat impotriva celor care azi le ameninta ecosistemul. Acest lucru pare inevitabil. Procesul restauratiei a inceput deja prin inocularea fricii de puterea prea mare a justitiei/ serviciilor secrete, printr-un ingenios amestec de minciuni cu adevaruri partiale.

Sentimentul fricii ca vom intra iarasi intr-un univers orwellian, perfect controlat, dominat de institutii de forta, se trezeste usor intr-o tara iesita relativ recent de statul totalitar, unde puterea se exercita in mod arbitrar. Insusi presedintele Iohannis a spus la inceput de mandat ca justitia nu trebuie sa ajunga o super-putere. In fine, publicul s-a prins deja in hora intrebarilor subversive, multe nascute din lipsa de realism, dintr-o precara intelegere a mecanismelor justitiei, altele din partizanat politic sau rea-credinta.

De ce n-au chemat-o pe Udrea in ultimii patru ani deloc? Ce-i cu avalansa de cereri de arestare? E un mod naiv de a evita o realitate seaca. Daca cineva s-ar fi atins de protejata presedintelui cand era in culmea gloriei sale, zbura din functie a doua zi. Am vazut cu totii cum a dat Traian Basescu de pamant cu sefii serviciilor la simpla banuiala ca ar fi efectuat filajul de la Paris.

Inseamna ca justitia n-a fost egala pentru toti, ca nu ramane mare lucru din mandatele fostului presedinte, ca mitul impartialitatii anchetelor pica? Partial adevarat. Dar realist vorbind, nu se putea altfel. Nu poti lupta pe toate fronturile, impotriva tuturor. Exista un gen de compromis rezonabil pe care orice institutie trebuie sa-l faca pentru a-si atinge obiectivele mari. Poate sa nu-l faca, insa actele de eroism stupid dureaza putin.

Sa fim onesti pana la capat: Elena Udrea este anchetata azi, la patru ani de la Gala Bute, pentru ca abia acum se poate. Ce probe sau marturii se strangeau cand Udrea era la putere? Cine ar fi depus martuire impotriva ei, marea protejata a presedintelui atotputernic?

Cu cat se apropie de varful puterii, anchetele sunt mai dificil de condus pana la capat. Dar vine vremea cand puterea ajunge in opozitie, si atunci curg denunturile, marturiile si ies probele din sertare. Asa s-a intamplat in cazul Basescu, asa va fi si cu Ponta.

Fie din cauza ca oamenii vor sa-si scape pielea, fie din cauza ca nu vor sa plateasca factura altora, legea omertei nu mai functioneaza odata pierduta puterea. Cazul Ridzi este un bun exemplu pentru lipsa de scrupule a celor dispusi sa faca orice pentru a scapa. Ridzi, de pilda, a aruncat iintreaga vina pe subalterni pana in ultimul moment. Cei mai apropiati colaboratori ai Elenei Udrea au turnat-o fara mari ezitari.

In cazurile Udrea, dar mai ales Ridzi a inceput, dupa condamnarea ultimei la cinci ani cu executare, o dezbaterea siropoasa despre umanitatea justitiei.

Aici as putea intoarce dezbaterea cu argumente la fel de populiste intreband asa: dar cand a facut doi copii in plin proces penal nu stia la ce-i expune? Ce gasiti uman in retelele de coruptie de sub Udrea care, in plina criza, jumuleau statul cu zeci de milioane de euro?

Toti cei care simt in aceste zile un fior de compasiune fata de cei arestati sau condamnati pentru fapte de coruptie sa arunce un ochi in spitale. Aici, voi, parintii sau copiii vostri intra cu o boala si ies cu trei. De aici s-au scurs milioane de euro sub forma de spagi si n-a mai ramas decat mizeria de azi. Compasiune simt intai de toate fata de halul in care am ajuns cu infrastructura civila, cu scolile, spitalele si drumurile. Din pacate, nu mai ramane nimic pentru cei care ne-au jefuit ani la rand si ne-au facut sa aratam ca o tara din lumea a treia, nu din UE.

Asadar, nu ma tem de faptul ca justitia ar fi ajuns excesiv de puternica, eventual abuziva. Nu avem date factuale pe care sa ne sustinem astfel de angoase. Din fericire, cenzura judecatorilor functioneaza cand procurorii isi iau avant cam mare cu dosare subtiri sub brat. Cel mai bun exemplu este cazul Videanu, arestat preventiv de o instanta si eliberat ulterior. Procurorii isi sustineau acuzatia de complicitate la abuz in serviciu cu argumentul ca fostul ministru a cerut in mod repetat ridicarea sechestrului. Pentru a proba o complicitate la abuz e nevoie de infinit mai mult.

In fine, am vazut si achitari, vezi dosarul Oprisan. Asta inseamna, din fericire, ca nu tot ce trimit procurorii in instanta se transforma automat in sentinta, desi procentul de condamnari ramane nefiresc de mare pentru o tara democratica. Avem inca putine achitari, putem chestiona inclusiv usurinta cu care se dispun arestari preventive. Prin urmare, rolul judecatorilor va fi extrem de important de acum incolo. A pronunta o achitare sau o eliberare din arest trebuie sa sune la fel de firesc ca o  trimitere dupa gratii. Numai asa sistemul de justitie va fi castigat increderea si respectul publicului.

Evident, nevoia de a reforma mecanismele de control si verificare a activitatii serviciilor secrete ramane valabila, dar ar fi de-a dreptul stupid sa credem ca acestea dicteaza arestarile sau condamnarile pronuntate de judecatori. Ca influenteaza mult activitateea DNA, asta da. Dar nu pot controla toate sentintele, tot ce misca in instante. Aceasta este teoria conspiratiei, nimic mai mult. Sistemul de justitie s-a curatat bine in ultimii ani si a dezvoltat destule filtre  si mecanisme de protectie. Paranoia infiltrarii societatii cu ofiteri sub acoperire s-a nascut tot in capul unor politicieni disperati sa compromita pe oricine le chestioneaza existenta, sursa averii, afacerile.

Apoi, avem totusi la indemana un raport institutional independent, celebrul Mecanism de Cooperare si Verificare. Nu stiu sa fi retinut vreun raport dat publicitatii in ultimii ani abuzuri cumplite comise de justitie. Daca ar fi existat cu adevarat, erau greu daca nu imposibil de ascuns sub pres in tot acest timp. N-am vazut apoi condamnari la CEDO pe motiv de proces incorect, politic sau cu incalcarea dreptului la aparare. Romania incaseaza in general zeci de condamnari din cauza conditiilor din inchisori, dar subfinantarea lor trebuie trecuta tot in contul politicienilor aflati azi dupa gratii. Vorba lui SOV, daca investeau mai mult in puscarii ar fi investit de fapt in viitorul lor.

In concluzie, nu de puterea justitiei trebuie sa ne speriem acum, ci de momentul cand vom asista la un nou asalt impotriva ei. Nu prea vad nici pericolele despre care vorbeste Sebastian Lazaroiu sau, in tot cazul, desi merita in mod cert abordate, nu ele imi par prioritare. Singurul scut eficient in calea politicienilor este azi publicul. Anii de frustrari si de sfidare din partea unor politicieni lacomi se razbuna azi printr-o sustinere masiva acordata ofensivei anti-coruptie.

Din cate aud, ar fi prima data cand Mugur Isarescu cade in sondaje pe locul doi la capitolul incredere, dupa Laura Codruta Kovesi. Cu toate acestea, justitia nu a devenit un fel de ghilotina a gloatei, esafodul plin cu sange din care zboara de-a valma capete de vinovati si victime colaterale. Este o institutie cu care abia incepem sa ne obisnuim cu totii.

Urmatorii zece ani ar trebui sa arate la fel, ca sa nu zicem mai tarziu ca ne-am agitat de pomana. Va mai trece insa ceva timp pana cand arestarile, achitarile sau condamnarile de politicieni mari sau mici nu vor mai ingrijora pe nimeni, depinde in mare masura si de corectitudinea judecatorilor. Romania pare azi tara procurorilor, insa ultimul cuvant nu e la ei.

P.S. Udrea a primit, la contestatie, arest la domiciliu. Daca seful interimar al SRI, Florian Coldea, "omul cu secretele tuturor" putea influenta justitia asa cum a tot acuzat Doamna, acum ramanea la beciul politiei, la tubulatura, nu pleca acasa la jacuzzi


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV​

VIDEO Suparat ca educatoarea i-a batut copilul, un barbat din Galati si-a facut singur dreptate. Ce i-a facut femeii, la gradinita

Incident grav intr-o gradinita din Galati. Suparat ca a aflat ca educatoarea i-a agresat copilul, un tata a vrut sa ii dea o lectie femeii.
44717 vizualizari
  • -26 (54 voturi)    
    si asta inseamna ca justita e libera??? (Marţi, 17 februarie 2015, 16:53)

    mnicku [anonim]

    relax d-le Tapalaga e doar o iluzie . Ce se intimpla in RO e o bascalie cap coada.
    Adica trebuie sa ateptam sa pice cineva in opozitie pt a fi trimis in judecata ?
    Incep procesele dupa 4 sau cinci ani de la comiterea infractiunilor ? dar nimeni nu a vazut si nu a auzit nimic
    Probe strinse de SRI de 5 ani nu au fost suficiente?
    Dar daca un terorist pune o bomba , ce face SRI-ul, doarme ? trebuie iar sa asteptam 4 ani pina-l prinde pe vinovat ?
    Decizii date de judecatori definitive si irevocabile dar dupa 5 ani ele tot nu sit puse in practica .

    Ce avem noi nu se numeste sistem de justitie e doar praf in ochii amarastenilor .
    Chiar iti trebuie 5 ani ca sa vezi avutiile strinse prin sudoarea furtului dar vizibile de la o posta , case cu duiumul , terenuri fara numar, actiuni la diverse firme , contracte date doar unora, ...etc .
    Chiar iti trebuie 5 ani ca sa poti dovedi ca acea persoana nu a avut venituri care sa justifice asemenea avere?

    O justitie adevarata nu sta si doarme, si din cind in cind mai scoate/judeca cite in dosar prafuit din sertar .

    Sistemul RO de justitie de sorginte comunista nu are nimic de a face cu cea ce insemna JUSTITIE.
    • -28 (52 voturi)    
      pe stadion (Marţi, 17 februarie 2015, 17:47)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Un meci de fotbal. După 85 de minute de cotonogeală, în care arbitrul a tăcut complice, acesta elimină deodată 7 jucători. Publicul fluieră. Dl. Tapalagă aplaudă singur: „iată, avem justiție!”.
      • +22 (26 voturi)    
        Nu termină bine Tăpălagă (Marţi, 17 februarie 2015, 18:06)

        Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        de aplaudat că, deodată, se aprinde nocturna stadionului.
        Spectatorilor le rămâne fluieratul în gât !Cotonogarii jucau în sistemul 1-3-4-50000
        1 = Prim Ministrul; 3 = PreșSen + PreșDep + AvPop; 4 = (ăștia au intrat deja la ... vestiar pe motiv de Cartonaș Roșu); 50000 = căutați în arhivele C.N.S.A.S.

        Alooo, Federația....
      • +23 (47 voturi)    
        O intrebare domnule Tapalaga! (Marţi, 17 februarie 2015, 18:21)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Spuneti in articol "De ce n-au chemat-o pe Udrea in ultimii patru ani deloc? Ce-i cu avalansa de cereri de arestare? E un mod naiv de a evita o realitate seaca. Daca cineva s-ar fi atins de protejata presedintelui cand era in culmea gloriei sale, zbura din functie a doua zi. Am vazut cu totii cum a dat Traian Basescu de pamant cu sefii serviciilor la simpla banuiala ca ar fi efectuat filajul de la Paris."

        In primul rand ca in cazul filajului de la Paris si postarea unor fotografii cu un candidat chiar inaintea primului tur denota clar intruziunea serviciilor secrete in viata politica, ceea ce este interzis conform Constitutiei.
        Si acum intrebarea: A dat Traian Basescu pe cineva afara din DNA dupa ce i-au arestat fratele? Raspunsul e simplu: Nu! Deci, bateti campii! Ca si Lazaroiu, pe care ni-l dati exemplul, el fiind un sustinator ipocrit si partinic al MM, ca si domnia voastra...
        • +22 (28 voturi)    
          Pertinenta ultima intrebare. (Marţi, 17 februarie 2015, 19:37)

          ofCAER [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Iar eu as mai adauga una: in ce "epoca" a fost deferita justitiei Ridzi?
          Nu tot ce spune Tapalaga e de aplaudat.
          • +21 (23 voturi)    
            Dl Tapalaga nu e corupt (Marţi, 17 februarie 2015, 20:42)

            Skeptical [utilizator] i-a raspuns lui ofCAER

            ... pina la proba contrarie.


            Pe de alta parte s-a imbolnavit de cetepita, adica de obsesia de a interpreta realitatea intr-o maniera care sa-i dea lui dreptate "no matter what". A avea el dreptate il intereseaza mult mai mult decit adevarul, chiar daca citeodata cele doua notiuni se intersecteaza (si un ceasornic stricat arata ora exacta de doua ori pe zi).
          • -1 (3 voturi)    
            Pe Băsescu îl doare undeva (Miercuri, 18 februarie 2015, 12:18)

            Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui ofCAER

            de fra-su, Udrea e problema lui.
        • +6 (8 voturi)    
          Corect! (Miercuri, 18 februarie 2015, 3:07)

          Hohey [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Corecta demonstratia in cazul fratelui presedintelui.

          Ce lumea intelege mai greu este ca peste tot exista oameni cu interese, servicii, justitie, presedentie etc. Vedem acum mai bine ca niciodata ca acesti oameni sunt interconectati si la un moment dat se impart in gasti pro si contra. Aceste gasti sunt dinamice si isi schimba afilierea si tintele in functie de propriile interese.

          Spre deosebire de altii, coana Udrea a decis sa rupa echilibrul si sa traga dupa ea si ceva baieti din aceste gasti, unii aparent intangibili. Iar acum se regleaza conturi si se fac repozitionari.

          O sa vedem cine o sa cistige. Oricum cistigurile sunt pe termene relativ scurte, cel putin cit suntem "supervizati" de afara. Ghita a fost chemat la raport, tocmai pentru detensionarea partiala a situatiei. Cind o sa termine cu Udrea se prea poate sa-l ia pe Coldea, poate chiar si tanti Kovesi o sa dea putin cu subsemnatul.
        • +2 (2 voturi)    
          şi un răspuns... (Miercuri, 18 februarie 2015, 8:37)

          barbu007 [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          ... fie el şi parţial:
          vă invit să faceţi legătura între deconspirarea ofiţerului de laSRI Prahova care, încălcând legea, este consilier al ministrului justiţiei R. Cazanciuc, şi relaţia de rudenie apropiată dintre R.C. şi Victor Ponta.

          între perimetrul jud. Prahova (baroni locali: clanul Cosma) şi afacerile premierului Ponta, prin famiglia sa.

          între dl. Sebastian Ghiţă (membru în comisia de control asupra SRI), ofiţerul SRI Prahova şoptitor la urechea lui Cazanciuc şi afacerile pe care le investighează, acum, DNA.

          nu ştiu dacă demisia pripită a lui George Maior are vreo legătură cu această folosire a unui ofiţer SRI în afacerile ministerului justiţiei şi dezvăluirea ei.

          dar trebuie să constat că afaceriştii din famiglia Ponta-Ghiţă-Cozma n-au fost înştiinţaţi de ceea ce le va pica pe cap. să fie, aici, meritul, sau vinovăţia lui Florian Coldea?
    • 0 (2 voturi)    
      est modus in rebus (Marţi, 17 februarie 2015, 21:04)

      Gabi Trasca [anonim] i-a raspuns lui mnicku

      Este o masura in fiecare lucru. Care masura si cu ce sa masori, ca Metrologia a fost bagata in buzunarul propriu si personal de catre directorul general dr. h.c. dr. ing. (s.a.m.d.) F.Iacobexu ? Si asta incepand de pe vremea lui Berceanu (o tempora, o mores !) , adica incepand cu anul 2000. E totusi o chestie sa-ti "tragi" o institutie , si prostimea sa nu bage de seama.
    • +4 (4 voturi)    
      Vorba cantecului.... (Miercuri, 18 februarie 2015, 0:49)

      Tase Rotta [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Ghita
      Te-astept diseara la Portita !!!

      (sau cum se numeste ea: Poarta Alba, Jilava, Gherla sau Mandresti)
    • +3 (3 voturi)    
      Ce aveti mai oameni buni?! (Miercuri, 18 februarie 2015, 9:21)

      Iocan [anonim] i-a raspuns lui mnicku

      Cand se scria si se arata pe televiziuni ca Mafia politica transpartinica a acaparat toata puterea in Romania ne simteam frustrati si ne doream plecarea cat mai rapida din tara. Acum va e frica sa nu bata la usa voastra DIICOT-ul sau DNA-ul (pentru postacii platiti) sau puneti intrebari inepte ca de ce nu s-a miscat justitia inca de acum 10 ani cand cazurile ce apar acum pe firmament au origini si cauze de multi ani in urma. Nu ati remarcat ca Udrea se intalnea cu Ponta sau Ghita sau Maior la cafea, pe sest, cand inca era in PDL?! Nu ati remarcat inca relatia lui Cocos cu toti spalatorii de cadavre din debaralele celorlate partide...se poate aborda acum problema dosarelor vechi fiindca Romanii au votat cum trebuie 1n 16 NOIEMBRIE 2014 si oamenii cinstiti din justitie si servicii, cu ceva sprijin de afara, au simtit ca au in sfarsit spatele asigurat!!! Altfel si la noi ar fi murit Procurori si Judecatori ca in Italia sau America de Sud!!! Si Base si LCK si Morar si Macovei stiau asta foarte bine inca de cand au inceput curatenia si reformarea Justitiei si pana la urma trebuie sa recunoastem chiar daca nu e chiar perfect dar au Reusit sa curete pestele imputit de la cap!!!
  • +42 (48 voturi)    
    o parere (Marţi, 17 februarie 2015, 16:55)

    un domn [utilizator]

    pentru a afla despre frauda banilor securitatii de la CRESCENt, pentru a afla despre Revolutia din 89 si Mineiade..trebuie indepartate ca la ceapa...foitza dupa foitza..pana ajungem la nea nelu...si mai departe !
    • -15 (23 voturi)    
      Intoarce ceasul, bre (Marţi, 17 februarie 2015, 18:09)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Intoarce ceasul, bre! Ti-a stat.
    • +14 (16 voturi)    
      Da de BANCOREX ce zici ? (Marţi, 17 februarie 2015, 19:34)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Pe unde or mai fi banii aia ?
      Cum se mai simt cei care au plecat cu săculeții burdușiți cu parai, pe furiș, dar sub ochii îngăduitori ai ”bunicuței”, săraca de ea...
  • +25 (29 voturi)    
    Justitia..... (Marţi, 17 februarie 2015, 16:56)

    novator [utilizator]

    .......este razbunarea victimelor asupra agresorilor (de orice fel) iar teama de justitie trebuie sa fie reala si descurajanta pentru eventualii agresori.

    De aceea, pedepsele trebuiesc sa fie aspre si ispasite in totalitate pentru a-si putea atinge scopul de razbunare pentru victime, corectie asupra comportamentului agresprilor si mai ales, de preventie impotriva unor noi agresiuni.

    Asa ar trebui sa fie justitia intr-un sistem politic corect, indreptat spre binele si nu impotriva cetatenilor onesti.
    • +14 (16 voturi)    
      Aproape de acord, dar... (Marţi, 17 februarie 2015, 18:49)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui novator

      Justitia NU e razbunare!
      • +2 (4 voturi)    
        In DEX...... (Marţi, 17 februarie 2015, 23:12)

        novator [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        ......printre altele, razbunare = a da satisfactie cuiva care nu este in masura sa-si faca singur dreptate, pedepsind in numele lui pe cel de la care a suferit un rau.

        Asa s-a nascut Justitia, din dorinta de razbunare a victimelor pentru nedreptatile la care erau supusi si care, pentru ca nu isi puteau face singuri dreptate, isi angajau justitiari.
        Mai apoi au aparut legile scrise si formele de organizare sociala printre care si judecatorul care are datoria sa stabileasca vina impricinatilor ca mai apoi, vinovatii sa fie pedepsiti conform legii si astfel razbunarea victimelor sa fie infaptuita.

        Asa ca, in esenta, justitia este razunarea victimelor.
  • +16 (50 voturi)    
    Acoperit ori nu? (Marţi, 17 februarie 2015, 17:02)

    marin [anonim]

    ESTE DAN TAPALAGA SUB ACOPERIRE?
    Am urmarit asta seara o dicutie inregistrata pe B1 aia lui fostul om al lui Ghita- si trimis ca influenta la B1 acum, unde ca invitati i-a avut pe : Bisericosul - Pe doamna Pora, Ciocazau, si pe Tapalaga.
    Subiectul discutiei a fost , desigur Elena Udrea dupa ce Traian Basescu, a avut acel interviu la TVR. Si ce puteau sa discute decat sa loveasca, toti in Elena Udrea! Dar asta nu a fost nicio surpriza, ci surprinderea mare, sau poate ca nu trebuia sa fie, a mea? a fost ca Dan Tapalaga a incercat sa loveasca mult mai mult in fostul presedinte ca niciodata sau ca oricare dintre invitati! Chiar si Striblea parea mai moderat in al ataca pe fostul presedinte, desii inainte cand era la Ghita TV o facea in fiecare seara.
    Dan Tapalaga- acest jurnlist in care eu si cu foarte multi altii, am crezut..in ultimul an sau cel putin jumatate de an loveste in Traian Basescu de nu-ti vine sa crezi. Il critica pe presedinte- Basescu, ca i-ar fi luat apararea lui Elena Udrea si ca si el la randul lui ar fi lovit in Coldea, cand a spus ca -e posibil ca niste oameni sa greseasca nu si institutii. In opinia lui Tapalaga si ale lui Andreea Pora, presedintele nu putea sa spuna direct ca,Coldea ar fi facut nu stiu ce manarii, pentru ca altfel Traian Basescu si-ar fi taiat singur craca, el fiind, cel care a creat sau intarit aceste institutii , in speta serviciile si justitia.Ddomnule Tapalaga? am o intrebare pentru dumneavoastra?. Daca credeti ca Traian Basescu crede ca si Elena Udrea cum ca, Coldea ar fi omul ce mana aceste dosare, Pai daca nu o credeti pe Elena Udrea, atunci faptul ca, fostul presedinte, omul care pana la urma a avut cele mai multe informatii cum se comporta serviciile, intarite chiar de domnia sa, nici acest om, cel mai tare presedinte ce a avut Romania, nu are dreptate? Oare nu e asta un semn ca Elena Udrea a spus adevarul si Traian Basescu a confirmat? Sau stiti acest fapt si vreti sa acoperiti tot ce stie Elena Udrea pentru ca sunteti
    • -1 (19 voturi)    
      Politicienii (Marţi, 17 februarie 2015, 17:46)

      MadameDuRecamier [utilizator] i-a raspuns lui marin

      presupusi corupti cad in mrejele DNA, Tapalaga, un gurnalist, pica in extaz, cind vede picioarele sotiei prezidentiale si merge la Bruxel linga ele. O gioarsa!
    • +14 (30 voturi)    
      Acoperit- continuare (Marţi, 17 februarie 2015, 17:54)

      Marin [anonim] i-a raspuns lui marin

      Sau stiti acest fapt si vreti sa acoperiti tot ce stie Elena Udrea pentru ca sunteti unul din oamenii depsre care insusi Directorul SRI Maior a spus ca intradevar sun in presa oameni din servicii?
      Daca nu sunteti sub acoperire atunci nu aveti niciun drept sa vorbiti fara sa verficati, sa va cautati toate resursele jurnalistice, prin care puteti afla daca aceasta femeiei spune sau nu adevarul.Un adevarat jurnalist asta ar face domnule Tapalaga. Sunteti?
    • +14 (20 voturi)    
      io (Marţi, 17 februarie 2015, 18:55)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui marin

      am zis'o mai de multicel, cum ca b1 s'a dat cu ..boboru'.
      si io am incercat sa urmaresc, dar mi'a facut greata, si'am mutat la un film.
      in afara celor din platou, unde era si o doamna, de data asta una bine aleasa, au mai intervenit alti binevoitori, ca tolontan varanel, nea ion carstoiu, journalist din vremurile iepocii de aur....
      poate si altii, ca va spusei ca n'am putut urmari
      o discutie care curge numai intr'un sens, anume cel dirijat de scarbea, acoperitu(pe fatza) al lui ghitza la b1.

      ghita si'a plantat doua cuie ale lui pepelea, doi acoperiti, care schimba complet fatza acelei tembeliziuni.
      considerand ca sefu' este un fost intactician, schimbarile, nu prea bruste, ale canalului, au fost continuu spre latrinizare.

      si inca o chestie, pt dl tapalaga..
      si io sunt pt. o justitie puternica, dar nu de imagine, unde forta sa fie aplicata corect, rational si sa nu apara ca excesiva.
      dar, mai ales, imi doresc o justitie oarba, acoperita la ochi, nu una selective, selectorul fiind unul occult.

      au mai ramas numai doi jurnalisti nealiniati in b1, orcan si prisacariu.
      la orcan, un fost sri'ist a facut doua dezvaluiri: ca seful sri la jud. dambovita este fostul sef de la prahova, prins cu ocaua mica si mutat disciplinar, tot ca sef, la judetul vecin. cealalta a fost despre un ofiter sri, platit de sri, in functia oficiala de consilier la ministrului justitiei.

      si, ca tot s'a vorbit de prahova, familia lui dottore are legaturi puternice in prahova, cazacioc de la justitie, e din prahova si se pare ca si coldea, tot prahovean. acel consilier, ofiter descoperit sri, este tot din prahova, de la sri prahova.

      am trait in sua mai bine de 30 de ani. n'am vazut niciodata atata mediatizare, chiar cand erau arestati capi ai mafiei. nici mascati cu arme mari, la vedere.
      cand a fost arestat dsk, incidentul cu femeia la hotelul din manhattan, atunci s'a facut mult tam tam mediatic, procuratura fiind chiar blamata pt. expunerea arestatului.
      • 0 (0 voturi)    
        frica de justitie (Miercuri, 18 februarie 2015, 11:32)

        corina [anonim] i-a raspuns lui nash pandelica

        tot circul care se face cu retinerea borfasilor este pentru partenerii externi.Pentru noi aici totul se rezlva mai frumos.Pina se judeca stau in arest la domicilie ,in niste vile enorme iar condamnarile sunt o bagatela.doi tei ani cu suspendare sau dupa gratii .Apoi se scade timpul stat in arest preventiv se mai scrie cite o carte (pina si Becali s-a apucat de scris)si dupa citeva luni ies din inchisoare si se lafae in averea agonisita prin furt.Pina acum poporul nu a vazut cum se si confisca aceste averi,probabil asta nu mai este interesant pentru partenerii externi
  • -3 (21 voturi)    
    sunteti convins (Marţi, 17 februarie 2015, 17:05)

    pontiac [anonim]

    Ca puterea indiferent care ar fi ea nu foloseste justitia,DNA,DIICOT,pe post de arma politica,altfel nu-mi explic cum brusc dupa epoca Basescu cand PSD intra la apa unul dupa altul prin voia unora ce sprijineau puterea acum e randul PDL ,dar vai ce surpriza lumea a uitat de Kati Andronescu,Vosganian scapa mine mersi,Mazare,Sarbu,si alti PSDisti si PNListi de frunte.
    Mai stie cineva de Bradisteanu,Nicolaiciuc,Mitrea(tocmai a scapat)???
    Nu spun ca nu e bine ce se intampla dar cred ca se face selectiv,asa cum doresc unii cu ochi albastri.
  • -12 (18 voturi)    
    suspiciune (Marţi, 17 februarie 2015, 17:08)

    Cris [anonim]

    Ce e ciudat nu e faptul ca ajung politicienii la DNA ci de ce abia acum. Iohannis pupa mana europenilor si a americanilor si posibil ca sa dea imaginea bine atunci altii tre sa isi ia palme.
    Totul e propaganda si fortare a americanilor si vest europenilor. Sunt curios unde se vrea sa se ajunga, astept propuneri "bine-voitoare" care ma astept sa vina via Iohannis (care indeplineste bine rolul de sluga).
  • +20 (24 voturi)    
    Teama (Marţi, 17 februarie 2015, 17:09)

    cir [anonim]

    Teama le este celor care au de pierdut o avere din frauda. Cei care si-au dobandit-o prin munca cinstita si impozitata pot face oricand dovada.
  • +23 (25 voturi)    
    frica ? (Marţi, 17 februarie 2015, 17:12)

    traiang [utilizator]

    Eu personal am o singura frica cu justitia Sa nu-i puna iar botnita prin manevre obscure din parlament si sa nu o lase sa se consolideze Cum 25 de ani am fost furati grosier si fara jena sper sa numai treaca iar alti 25 de ani de curatenie !!!
  • +45 (53 voturi)    
    sa-i spun: (Marţi, 17 februarie 2015, 17:13)

    victor L [utilizator]

    o mare minciuna? sau este doar puterea dvoastra de intelegere:
    "Daca cineva s-ar fi atins de protejata presedintelui cand era in culmea gloriei sale, zbura din functie a doua zi."
    dle Tapalaga,
    esti penibil: a fost arestat fratele presedintelui si nu a "zburat nimeni afara". Gaseste ceva plauzibil, caci sigur ca are si Basescu greseli, dar nu ne minti de la obraz.
    • +12 (12 voturi)    
      dl Tapalaga (Miercuri, 18 februarie 2015, 1:07)

      V. Val [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      da impresia ca are ca misiune "Jos Basescu !" Asta de mai bine de un an, cand Hotnews par ca si-a schimbat directia. Interesanta este de exemplu selectia stirilor : unele sunt complet ocultate, desi de interes, altele amplificate si la nevoie "traduse", adica reinterpretat prezentate. Spunea Agatha Christi ca cea mai puternica, mai de necombatut minciuna este adevarul trunchiat.

      Si dl Tapalaga si Hotnews par ca si-au pierdut in mare masura seninatatea abordarii si e mare pacat.
      Este o intamplare sau nu, dar asta s-a facut simtit incepand cu perioada in care Hotnews publica acele strident insistnte publicitati Gold Corporation.
  • +32 (40 voturi)    
    Si care ar fi problema ? (Marţi, 17 februarie 2015, 17:13)

    HP [utilizator]

    De ce nu am avea o tara a procurorilor ? Nu ne-a ajuns tara hotilor ?

    Cine nu e vinovat, n-are de ce sa se teama. Sa-si vada de treaba, daca sunt cinstiti.
    • -16 (30 voturi)    
      Prietene, (Marţi, 17 februarie 2015, 17:44)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Prietene,

      Fii atent cu dorintele ca s-ar putea sa ti se implineasca.
      Germania lui Hitler a fost cel mai "stat de drept" posibil. A fost si "tara procurorilor". Sa explic mai departe?
      • +6 (8 voturi)    
        motociclene lasa makanitu (Marţi, 17 februarie 2015, 17:56)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Procurorii Face Bine..Care este ))))
      • +12 (14 voturi)    
        cu astfel de idei..... (Marţi, 17 februarie 2015, 17:57)

        novator [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        .....nu ai ce sa ne explici !
        Daca esti onest, citeste istoria isr daca esti perfid, nu ne pacalesti !
      • -13 (15 voturi)    
        Prieteni, (Marţi, 17 februarie 2015, 18:30)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Prieteni, cei ce dati cu minusuri, sustineti Republica lui Hitler? Nu cumva sunteti islamo-fascisti? Ia cititi aici, vedeti si poza !

        http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19405612-analiza-explozie-antisemitism-europa-ororile-nazismului-redesteptate-odata-aparitia-islamo-fascismului.htm
  • +12 (20 voturi)    
    Gând la gând... (Marţi, 17 februarie 2015, 17:18)

    Popa Madalin [anonim]

    Foarte tare, domnule Tapalagă. Numai că, aşa cum l-aţi citat pe Sebastian Lăzăroiu în argumentarea afirmaţiilor dvs, ar fi fost fair-play să o menţionaţi şi pe Maria Andrieş, de la Gazeta Sporturilor, chit că nu-mi păreţi mare microbist şi nici cititor al GSP. Ia priviţi ce coincidenţă între modul dvs de a gândi şi al Mariei Andrieş:
    "Să zică mersi, oricum scapă ieftin. De pildă, nu vor fi aduşi în boxă pentru fiecare oră de viaţă pierdută pe drumurile proaste, pentru fiecare pacient mort cu zile din spitale, pentru fiecare tânăr plecat din ţară, pentru fiecare “creier” şi fiecare braţ pe care-l exportăm, pentru copiii care-şi aşteaptă părinţii acasă de Sărbători, pentru pensiile de mizerie, pentru şcolile de mizerie, pentru sălile de sport scumpe, dar inutilizabile...Pentru ceea ce n-au făcut, dar ar fi trebuit să facă, nu vor da socoteală niciodată.” (http://blogsport.gsp.ro/andries/2015/02/16/nu-plingeti-dragi-ministri/ )
  • +25 (27 voturi)    
    Sper ca toti coruptii sa intre la parnaie (Marţi, 17 februarie 2015, 17:21)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    si nu conteaza din ce partid sunt sau in care partid au fost, sunt 99% hoti si spun 99% ca sa las o marja de eroare stiintifica.

    Care-i alternativa? Sa lasam coruptii sa continue sa conduca tara numai pentru ei?

    Imi aduce aminte de sentimentul fabricat de FSB conform caruia nu se poate imagina Rusia fara Putin. Ca fara Putin ar fi NATO la Kaliningrad, chinezii la Khabarovsk, gasti de skinheads la St. Petersburg etc.

    Bineinteles ca se poate imagina Rusia fara Putin si Romania fara corupti, teama este singurul obstacol.

    Lumea s-a obisnuit cu coruptii, fara ei s-ar schimba paradigma nationala si asta-i sperie pe oameni.
  • +28 (30 voturi)    
    puscarie (Marţi, 17 februarie 2015, 17:22)

    uapxela [anonim]

    nu stiu la cine va referiti cand spuneti ca "ne-am speriat" de prea multe arestari.in jurul meu toata lumea se bucura ca au inceput sa cada mai multi corupti.nu ma intereseaza dramele lor personale ( cum sunt convins ca nici lor nu le-a pasat de ale mele cand furau).e foarte simplu: hoti dovediti---> puscarie.
  • +24 (26 voturi)    
    Dictatura Legii (Marţi, 17 februarie 2015, 17:24)

    Controlor RATB [anonim]

    Aceasta frica in fata Legii si a Puterii justitiei ne poate salva ca natiune.
    Poate vor fi si erori, dar in fond, viitorul suna bine: o tara curata de coruptie. Abia astept ziua in care sa ne putem compara cu Suedia, Norvegia, Japonia, Germania, macar la Justitie si procent redus al infractorilor.

    Vreau sa traiesc ziua in care sa vad inchisori romanesti goale. Deocamdata trebuie sa mai construim altele noi...
  • -20 (30 voturi)    
    Deci locul lui Basescu e la puscarie (Marţi, 17 februarie 2015, 17:31)

    newlook [utilizator]

    Deci "marea" (si singura) realizare a lui Basescu : "justitia independenta" n-a existat niciodata iar locul acestui infractor care si-a folosit puterea functiei publice ca sa-si rezolve famiglia si amanta personala e la puscarie.

    Welcome to real world, Mr Tapalaga.
  • +22 (24 voturi)    
    Recuperarea prejudiciului (Marţi, 17 februarie 2015, 17:33)

    mhc [anonim]

    Este foarte important ca statul sa recupereze prejudiciul adus de acestia prin confiscarea averilor. Daca dupa cei x ani de puscarie ii asteapta 5 mil de E acasa, degeaba au iesit de pe scena.
  • +19 (29 voturi)    
    diverse (Marţi, 17 februarie 2015, 17:36)

    manolo [anonim]

    aveti ceva in neregula dl. tapalaga.
    il uriti cu venin pe cel care a facut posibil tot ceea ce se intimpla acum.
    Nu sunteti corect iar daca skipperul a gresit sa plateasca dar numai daca se dovedeste ca a gresit.
    Cit priveste persoana dvs. vedeti cine va plateste si e suficient...
    santana
  • +21 (23 voturi)    
    Romania pare republica procurorilor.... (Marţi, 17 februarie 2015, 17:38)

    marcus61 [utilizator]

    dar de fapt este tara hotilor. De asta trebuie sa scapam noi. Asa ca: TOTI HOTII LA PUSCARIE!
    Bineinteles ca trebuie dovediti cu probe pentru a nu mai auzi justificari cum ca este un dosar politic sau cutare este de vina. Bineinteles ca fiecare avem afinitati politice, dar asta nu inseamna ca trebuie sa punem palma pentru oricine ( ca doar nu este frate cu tata).
    Trebuie sa invatam sa ne dezbracam de increderea orbeste in politicieni si sa nu mai zicem: "Lasa ca si aia fura". Numai asa prin curatarea tarii de hoti, vom descuraja venirea escrocilor in politica cumparandu-si locul eligibil pe lista de partid. Noi trebuie sa continuam sa le dam cu votul in cap. Ati vazut ce efect devastator a avut ultima votare? Haideti sa profitam mai mult de votul uninominal.
  • +12 (16 voturi)    
    lol (Marţi, 17 februarie 2015, 17:40)

    C [anonim]

    Singurii care au asemenea temeri sunt coruptii carora le-ai cantat in struna atatia ani.

    Plus cantatorii de teapa ta, platiti ani la rand din acei bani negri, pentru care eroii vostri infunda puscariile acum.
  • +11 (15 voturi)    
    lipseste ceva (Marţi, 17 februarie 2015, 17:42)

    zicsio [anonim]

    in general de acord ca nu trebuie slabita lupta impotriva coruptiei dar fara ca in paralel tinerele generatii sa fie ajutate sa devina adulti integri, va fi degeaba: in locul capetelor taiate vor creste altele la fel de stricate.

    vorbesc de sistemul de educatie ineficient si anacronic pt ca e subjugat unor interese de grup si de mass-media, tv-ul in special, care tampeste tineretul, in loc sa-l civilizeze.

    unde e dna-ul acestora?
  • +14 (16 voturi)    
    Parcă îi zicea (Marţi, 17 februarie 2015, 18:05)

    mr_mojo [utilizator]

    Sindromul Stockholm?
    Sau cum să îți placă să fii abuzat.
    Sau cum să îți placă să îți distrugi viața, familia, viitorul, pentru că unii vor să fure și apoi sa te convingă că e in regulă pentru că tu nu ești ocupat decât cu supraviețuirea și nu ai timp să vezi ce ți se întâmplă.
    Sau prostia la români; la alții se pare că nu se întâmplă...
  • -4 (12 voturi)    
    Rapoartele MCV (Marţi, 17 februarie 2015, 18:19)

    Alex Boroda [anonim]

    Rapoartele MCV nu sunt vreo Sfanta Scriptura, ca sa ne inchinam la tot ce scrie in ele. Acum avem imaginea clara ca DNA nu a intreprins anchetele cu impartialitate politica. Au fost eficienti, dar nu impartiali politic, asa cum le cerea benchmark-ul 3 din MCV.

    A suflat vreun raport MCV vreo vorba cum ca ar fi probleme cu impartialitatea politica a anchetelor DNA? Nu, nici vorba. Poate ar fi interesant sa vedem de ce. Nu cumva pentru ca sursele de informare ale raportorilor MCV au fost mereu aceleasi figuri din cercul de fani neconditionati ai DNA? Poate e timpul ca raportorii MCV sa inceapa sa mai discute si cu alta lume, inclusiv cu oameni din sistemul de justitie care stiu un lucru sau doua despre cum se manipuleaza calendarul anchetelor penale in functie de interese politice.
  • +13 (15 voturi)    
    e buna frica (Marţi, 17 februarie 2015, 18:22)

    Natasa [utilizator]

    Ba eu nu ma tem deloc de justitie, pun capul pe perna si dorm neintoarsa. Ce-i drept, nici vile, nici masini scumpe si nici conturi cu milioane de euro nu am, nu-s om de succes dupa definitia ghiolbanului roman. Eu cred ca oriunde in lumea asta frica pazeste pepenii. Nu constiinta, nu frica de Dumnezeu. Prin urmare, sper ca frica asta de justitie sa fie abia la inceput. Cine se plange, are un motiv!
  • +5 (17 voturi)    
    corect!! (Marţi, 17 februarie 2015, 18:29)

    lili [anonim]

    Am sarit in sus de bucurie, multi au murit in Decembrie 89 ca am scapat de Ceausescu.
    Numai ca i-am inlocuit pe-ai lui Ceausescu cu ai lui Iliescu, ai lui Constantinescu si ai lui Basescu.
    "Ai lor" au fost mereu in acesti 25 de ani "norocosii" Romaniei: cu averi uriase, cu tot felul de privilegii, ei si familiile lor, cu joburi banoase unde NU dadeau niciodata socoteala(uitati-va cum la Rapoartele Curtii de Conturi a Romaniei care arata CLAR dezastrul utilizarii banilor publici!!), cu protectie in fata Justitiei desi au DEVALIZAT Romania si au dus la saracie lucie majoritatea romanilor sau i-au determinat sa plece in lumea larga...
    Asta in timp ce oamenii cinstiti muncesc din greu pe salarii de multe ori umilitoare(60& dintre bugetari au salariu minin si 40% dintre romani au salariu minim pe economie!!) astia fura cat pot!
    La puscarie cu ei, sa PLATEASCA pentru toate matrapazlacurile ILEGALE asa cum decid INSTANTELE!
    • +11 (13 voturi)    
      Apropo de Curtea de Conturi (Marţi, 17 februarie 2015, 19:10)

      M.aura [anonim] i-a raspuns lui lili

      Intreb de citiva ani, de cind au aparut in presa informatii despre rapoartele CC, de ce DNA nu le-a luat in considerare. Aveau de-a gata documente, dovezi, calcule despre devalizarile anuale de miliarde!!! de euro facute de administratia centrala si locala.
      Ce i-a oprit pe procurori sa intre pe fir, sa depisteze vinovatii si sa-i trimita in judecata pentru a putea recupera pagubele atit cit se poate? Mai ales ca aveau munca pe jumatate facuta de inspectorii CC.
  • +8 (10 voturi)    
    Fiat justitia, Maybach hotia! (Marţi, 17 februarie 2015, 18:32)

    Ricochet [utilizator]

    Nu libertatea justitiei ma sperie, ci vesnicia celor pe care ii vaneaza.

    Nu stiu ce e mai mare: teama politicienilor care intra la puscarie pe banda rulanta, sau angoasele celor care se viseaza deja in locul lor?

    Pentru ca daca Romania ar ajunge o tara in care trebuie musai sa stii sa faci ceva util, daca vrei sa ajungi la putere, atunci vom fi pierduti.
  • +14 (22 voturi)    
    Chiar daca sentintele ar fi dictate? (Marţi, 17 februarie 2015, 18:52)

    M.aura [anonim]

    Atentie la cazul Tender. Va dati seama ce ar insemna daca e adevarat ca SRI influeteaza mersul anchetelor, ba chiar si sentintele?

    "Astfel Bica a arătat în faţa instanţei că Florian Coldea i-ar fi cerut să "reanalizeze" situaţia lui Tender, în dosarul Rafo-Carom, instrumentat de ea.

    "Am fost chemată de domnul Coldea Florian, prim adjunctul Serviciului Român de Informaţii, care mi-a adus la cunoştinţă o informare în care mi se preciza că, din raţiuni de securitate naţională, având în vedere poziţia domnului Tender în Africa şi faptul că prin S.C. PROSPECŢIUNI S.A. urmează să se deruleze anumite contracte, ar fi oportun să mă gândesc dacă este posibil să reanalizez situaţia acestui inculpat. I-am explicat domnului Coldea că lucrurile în dosar sunt foarte bine făcute şi că o soluţie de achitare este exclusă, iar dumnealui m-a întrebat ce părere am cu privire la modalitatea de executare a pedepsei»”, se mai arată în documentul citat. (Mediafax)

    Pista indicata de Alina Bica e credibila, periculoasa si necercetata de nimeni. CSM tace la o asemenea acuzatie grava. Presa a luat aceasta declaratie ca pe un fapt divers.
    Apar tot mai multe semnale ca avem o justitie selectiva, influentabila, care inca mai raspunde la centre de putere oculte. Sa fie justitie, dar nu oricum. Actul de justitie trebuie sa respecte regulile, altfel oricind poate sa treaca linia si sa devina un abuz de putere care sa nu aiba nici o legatura cu dreptatea.
    • +5 (7 voturi)    
      zzxxzzxx (Marţi, 17 februarie 2015, 20:49)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      Asta e problema de care fug ca dracu de tamaie toti comentatorii,analistii ,opinentii etc etc !! A trimite in judecata si a ancheta , nu e tot una cu a judeca.Responsabilitatea celor care vor judeca cele mai grele dosare va fi teribil de mult pusa la incercare. Majoritatea presarilor procedeaza imprudent si cu mari costuri sociale exact invers de cum ar trebui:se ante pronunta facand astfel un... lobi zgomotos pentru ceva anume( nu mi-e clar pentru ce!)Cred oare toti cei care se ante-pronunta ca neaga cineva cu capul pe umeri, zeita dreptatii legata la ochi?Acuzele procurorilor TREBUIE REDATE CATEGORIC asa cum sunt ele formulate .Dar ele NU SUNT HOTARARI JUDECATAORESTI !! Mai ales ca "dosarele grele" par a avea cam prea multe fisuri pe care se fundamenteaza apriori "condamnari".
      In fine, oricum ar evolua lucrurile ,"dosarele grele" se vor constitui in TEST DE MATURITATE pentru TOATA LUMEA .
  • +2 (14 voturi)    
    Manipularea cu sentimentul fricii (Marţi, 17 februarie 2015, 19:12)

    Iacob Gabriel [anonim]

    Felicitari! Un comentariu lucid, pertinent, care demasca incercarea grosolana de manipulare gen Sebastian Lazaroiu!
  • +7 (9 voturi)    
    Ceea ce se intampla (Marţi, 17 februarie 2015, 19:33)

    Task Damager [utilizator]

    Ceea ce se intampla, e ca intr-adevar, sunt atat de multi corupti! Ne dorim o tara puternica, in care sa ne placa sa traim? Eu am crezut dintotdeauna ca o tara sanatoasa, functionala, are la baza o justitie puternica, neiertatoare si oarba, sa nu vada si sa nu-i pese pe cine il ia la puricat. Nimeni nu e maipresus de lege, iar parlamentarii nostri incearca sa fie mai presus de ea! Asta e problema! Imi doresc ca ceea ce a inceput timid, sa nu se opreasca si sa starpeasca toata coruptia, desi stiu ca nici o tara nu a reusit s-o starpeasca in totalitate. Daca ne uitam la cele mai dezvoltate tari din lume, observam ca acolo justitia e atotputernica... Imi doresc sa se ajunga si la noi acolo.
    Vin vremuri grele! Rusia vrea iar sa se intinda, ISIS taie si spanzura... Numai cu un stat necorupt si eficient vom putea rezista!
  • +9 (15 voturi)    
    Degeaba ai fost d-le Tapalaga...acum nu mai esti.. (Marţi, 17 februarie 2015, 20:06)

    Excelsior [utilizator]

    ..nici impartial, nici inedit....tot mai slabe articolele d-vs, parca sunteti caricaturistii celebrii din vremea lui Ceasca, dupa 89 daca nu mai aveau subiectul bacsisului nu au mai produs nici o gluma buna...de ce oare?
    Schimbati tinta, poate ajuta... aliniati-va la ce ne doare pe noi, astia multii.
  • +3 (11 voturi)    
    Domnule Tapalaga! (Marţi, 17 februarie 2015, 20:16)

    Primula [utilizator]

    Sa nu exageram totusi! Spuneti: “Actuala clasa politica a ajuns un putregai de sus pana jos”. Oare? Pai, ce soi de putregai cand reprezentantii ei sfideaza bunul simt cu milioane de euro „supte” cu nesat din bugetul statului? Voiati sa spuneti poate un „putregai moral”, da! O republica a procurorilor? Pai, ce ar fi putut fi cand toata presa e vanduta politicienilor corupti, cand isi schimba o data la patru, cinci ani stapanul si fac sluj in fata celor care platesc mai bine? Cand politistii, in marea lor majoritate, sunt complici cu hotii! Si asa procurorii reusesc sa intocmeasca dosare cu probe insuficiente, care oricum nu acopera decat o mica parte din ce s-a furat, probele sunt subtirele pentru ca monstrii s-au acoperit bine unii pe altii, fara sa se mai tina cont de partide si doctrine. De ce s-ar teme cei care au furat cand pot face doi, trei ani puscarie, poate chiar bucurandu-se de o executare „la domiciliul” , in propria vila cu piscina, spa si cu de toate? Doi ani trec repede si ei sunt „curatati” de „pacatele lacomiei”! Si asa prejudiciile dovedite in urma judecatii cauzelor nu sunt recuperate, sau sunt doar partial recuperate. E greu de destructurat o fratie atat de solida.
    Din dorinta de a nu-l supara pe noul stapan, am senzatia ca pendulati intre a spune ca e de bine, dar asta doar pentru ca Traian Basescu a fost inlocuit cu Iohannis, sau a spune ca e de rau, pentru ca traim cu frica incatusarii. Uitati ca mie nu mi-e frica de catuse, dumneavoastra va este frica? Daca va e frica, de ce oare?
    • +11 (13 voturi)    
      Paiul din ochiul altuia... (Marţi, 17 februarie 2015, 20:44)

      Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui Primula

      Daca, in acceptia lui Tapalaga: “Actuala clasa politica a ajuns un putregai de sus pana jos”, de ce nu am putea extrapola problema, in sensul mai larg si mai realist cu putinta - dorit cu ardoare chiar de catre Tapalaga & Co: “Actuala clasa jurnalistica a ajuns un putregai - de sus pana jos”.
      • +8 (8 voturi)    
        ? (Miercuri, 18 februarie 2015, 1:26)

        V. Val [utilizator] i-a raspuns lui Don Ciccio

        “Actuala clasa politica a ajuns un putregai de sus pana jos" - dar presa ? cum e presa, dle Tapalaga ?

        Presa si politicienii sunt din pacate asemeni vaselor comunicante. In loc sa fie a patra putere in stat si garant al democratia presa nu-i decat umilul carese pleaca sa manance din mana stapanului. Din fericire mai exista in presa si cateva rarae aves care mentin onoarea si demnitatea meseriei, dar ei, jurnalistii onesti sunt mult prea putini.
  • +7 (11 voturi)    
    De acord cu fondul, mai putin cu... (Marţi, 17 februarie 2015, 20:28)

    redmc [utilizator]

    Ideea ca Udrea este anchetata acum pt ca abia acum se poate ca nu mai e Basescu presedinte - o speculatie aiurea. Hrebenciucii de ce n-au intrat in vizor decat recent, i-a protejat Basescu?

    Basescu a facut si face o mare prostie sprijinind-o pe Udrea dar a fost impartial cu justitia, n-a intervenit sub nici o forma la DNA. Mai degraba faptul ca Ponta n-a iesit presedinte a dat elan procurorilor.
    • +10 (12 voturi)    
      Sa fim mai nuantati! (Marţi, 17 februarie 2015, 23:26)

      Primula [utilizator] i-a raspuns lui redmc

      Traian Basescu nu o sprijina pe Elena Udrea, cum nu l-a sprijinit nici pe fratele sau! El spune doar ca are incredere in ea, ca pana acum nu i-a dat nici un motiv sa se indoiasca de corectitudinea ei. Altfel spus, ii acorda, asa cum face si justitia pana la pronuntarea verdictului, prezumtia de nevinovatie. Am putea spune ca, pana la proba contrarie, orice om banuit ca a incalcat legea e nevinovat. Daca se va stabili vinovatia de catre justitie, Basescu va respecta sentinta si nu va comenta.
      Deci, unde vad comentatorii un sprijin pentru Elena Udrea din partea presedintelui nu prea inteleg!
      Daca DNA ar fi inceput urmarirea inaintea alegerilor s-ar fi considerat ingerinta in politica, implicare in campania electorala prin decredibilizarea candidatilor. E posibil ca nici adunarea probelor sa nu fi fost gata mai devreme. Nu are Iohannis nici un merit ca abia acum au explodat marile dosare. O asemenea descatusare a justitiei e un proces complex, indelungat, nu va imaginati ca Iohannis a reusit sa faca el asta in doar doua luni.
  • +9 (13 voturi)    
    Referendum (Marţi, 17 februarie 2015, 20:48)

    Adrian [anonim]

    Cred ca domnul Iohanis ar trebui sa organizeze (conform constitutiei are dreptul) un referendum in care sa ne intrebe daca dorim: 1.Confiscarea extinsa a averilor; 2.Dublare sau triplarea pedepselor pentru coruptie; 3.Neaplicarea in cazul infractiunilor grave de coruptie a legii celei mai favorabile sau a vreunei prescriptii.... Furtul din banul public a peste un milion de euro ar trebui incadrata la genocid - intradevar copii, femei sau chiar oameni perfect sanatosi au murit cu zile in spitale sau pe drumurile tarisoarei noastre din cauza acestor TALHARI!!! Sunt 100% convins ca odata cu rezultatele unui astfel de referendum toate trompetele care astazi suna de frica asazisei puteri prea mari a justitiei vor amuti. Impreuna cu toate beizadelele, cumatrii si politicienii care le sustin.....
    • +5 (7 voturi)    
      Absolut de acord! (Marţi, 17 februarie 2015, 23:31)

      Primula [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Numai inasprirea pedepselor, confiscarea extinsa, cu aplicare retroactiva a legii pentru toti cei care si-au facut averile ilegal si inlaturarea imunitatilor ar putea stopa furtul si toate celelalte infractiuni (trafic de influenta, abuz in serviciu, trucarea licitatiilor, cumpararea presei, de exemplu).
  • -2 (4 voturi)    
    Frica de puterea justitiei (Marţi, 17 februarie 2015, 20:50)

    Dan [anonim]

    Va multumesc pentru articol domnule Tapalaga.
    Ar merita sa fie trimis si domnului senator Tariceanu ca raspuns la afirmatiile facute referitoare la cazul Vosganian.
  • +1 (9 voturi)    
    Bila alba (Marţi, 17 februarie 2015, 21:39)

    muguradrian [utilizator]

    Bun comentariul . Il asteptam dupa emisiunea de aseara de la B1 .
    Intr-adevar , teama de " noua justitie " pe care ne-o prezinta baietii cu musca pe caciula , mascata sub diferite forme - vezi " tara e blocata , nu mai semneaza nimeni de frica " , etc. - o vedem astazi prin toata media ( un subiect preferat al A3 pana acum ) . Acum se vede cu adevarat cum coruptia transpartinica uneste in gânduri si simtiri televiziuni , oameni de presa care pana mai ieri aveau pareri radical opuse , 180 grade . Foarte interesant . Cum foarte interesant este zambetul , bucuria , pe care le vad pe fetele oamenilor de rand ( am o meserie in care vin in contact cu o mare diversitate de oameni ) . Lor nu le este frica de procurori . Ei spera ca asta sa nu fie decat începutul .
    So , go on , DNA !
  • +3 (7 voturi)    
    m-am hotarat.... (Marţi, 17 februarie 2015, 21:47)

    nova [anonim]

    sa scriu si eu un mesaj, asa la coada tuturor pentru ca de fapt imi si doresc sa fie ultimul pe acest site . Pentru stiri, in ultimii ani era primul site pe care il deschideam. Acum imi este atat de lehamite incat sper ca o lunga perioada de acum incolo sa nu o mai fac. Din cauza dv. d-le Tapalaga ! ( mai précis a caracterului dv.)
    Sa trecem la subiect. Va doresc d-le Tapalaga sa traiti urmatoarea Aventura : un bun prieten a fost arestat preventiv 3 saptamani pentru ca a fost mituit cu o ciorba de burta. S-a judecat, l-au achitat. Va doresc atunci si dv. 3 saptamani de arest preventiv pentru ca daca analizez din punct de vedere intelectual prietenul meu va este net superior si o aventura printr-un beci v-ar schimba putin optica.
    Ce o sa se obtina cu parada, excesul si arogantele din rechizitoriile procurorilor ? (nu spun decat partial al judecatorilor) Clasa politica care va aparea va fi gen "deputat auto". Ce nebun isi strica meseia, viata sa intre in tocatoarea voastra de presa jalnica si sa-l pandeasca procurorii daca sponsorizeaza " pentru sanatatea dv. consumati zilnic fructe si legume" care fac probabil cat 10 gale Bute ?!?!
    Voi daca va asezati intr-un scaun de redactie si incepeti sa tocati cu neta superioritate pe oricine, vi se para ceva firesc. Tonul insa strica ceea ce spuneti.
    O sa vedeti in guvern in special tot felul de neispraviti, coordonati din umbra de cei care nu vor mai iesii in fata. Oricum pe termen mediu in aceasta tara nu se va mai face nimic important. Rus deabia asteapta sa pice guvernul sa nu semneze contractual pentru autostrada, si sa plece acasa.
    Acum 2 intrebari :
    1. Apropo, de Udrea ! Nu-I asa ca este mai frumoasa decat nevasta dv? (singura explicatie pe care o gasesc pentru atata etalare de misoginism)
    2. Cand ati realizat ca Basescu ca valoare nu va ajunge nici la genunchi? Eu sincer daca va compar mi se pare ca dv.nu-I ajungeti nici la degetul mic
    • -2 (2 voturi)    
      pai sa nu semneze! (Miercuri, 18 februarie 2015, 11:17)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui nova

      "Contractul pentru autostrada" - daca e vorba despre Comarnic, FOARTE bine! Multi bani, pentru cativa cocalari! Nu e prioritara! Cine vrea sa ajunga pe Valea Prahovei / Brasov, poate f. bine sa o faca cu trenul! In fond, pana la Sinaia s-ar putea ajunge usor intr-o ora si jumatate iar soseaua ar fi mult mai putin aglomerata.

      Cat despre "Udrea -> frumoasa" - asta se voia gluma saptamanii?
      • +2 (2 voturi)    
        Ha, ha, ha! (Miercuri, 18 februarie 2015, 12:16)

        Primula [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Intr-adevar, invidia "uratelor" e adevarata masura a acestei superbe femei!
  • +4 (8 voturi)    
    foarte bine! (Marţi, 17 februarie 2015, 21:52)

    Codruta N [utilizator]

    La tzara plina de hotzi - republica de procurori, nu e logic? ;)
    Eu, de altfel, nu vad NICI O "teama" la cei din jurul meu (in general, amici si "lumea de pe strada") - ba dimpotriva! vad o mare bucurie si licare din ce in ce mai mari de speranta in privirile lor. Singura eventuala "teama" e ca lucrurile nu vor merge mai departe in acelasi ritm sau ca aceia implicati vor scapa!

    Cat despre "umanitate"... in orasul lui Ridzi o GRAMADA de oameni traiesc in saracie maxima si isi hranesc copiii din gunoaie! ASTA era "umanitatea" pe care o cerseste? Las', sa stea la inchisoare, ca sta bine! Macar pe copiii ei are cine sa-i hraneasca!
  • +9 (13 voturi)    
    incomplet articolul (Marţi, 17 februarie 2015, 21:59)

    Mircea [anonim]

    Romanii au avut intotdeauna frica de justitie. Sa fim seriosi politaii puneau capcane si prindeau cu radarul cate un amarat de pensionar si il amendau pe loc. Smechierii sunau un prieten si rezolvau amical problema. Acum se parea ca fostii securisti incep sa raspunda si ei in sfarsit pentru faptele lor. Chiar copii si nepotii lor au mostenit de la parintii fosti securisti aceasta imunitate. Buba si putregaiul il reprezinta nucleul: Vantu, Voiculescu, Ghita (copil de mingi), Ponta ( ginerica), din pacate si Mircea Diaconu :(. Escrocii care au nimicit Romania abia acum incep sa isi piarda imunitatea. Basescu cel mai important conducator roman dupa al doilea rasboi mondial.
    • -3 (5 voturi)    
      "incomplet" si comentariul (Miercuri, 18 februarie 2015, 11:22)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      "Buna si putregaiul" sunt reprezentate SI de gashka lui Basescu - si o GRAMADA de oameni SI de prin fostul PD! Adauga-i la lista ta (cu care, de altfel, sunt de acord - doar ca e incompleta)! >:

      Cat despre Basescu... un tip de o IMENSA rautate - din fericire, rautatea se pare ca acum se intoarce impotriva lui! Sper sa inghita cat mai multe fiere - din aceea cu care a incercat sa-i serveasca pe romani 10 ani cat a fost presedinte! >:
  • -3 (7 voturi)    
    minunea care a durat 3 zile (Miercuri, 18 februarie 2015, 0:00)

    Dodel540 [utilizator]

    Deci minunea a durat doar 3 zile. Udrea este libera sa NU isi mai renoveze celula. Nu a suportat wc-ul turcesc. ghinion.
    "elax d-le Tapalaga e doar o iluzie . Ce se intimpla in RO e o bascalie cap coada."
  • +5 (5 voturi)    
    Frica (Miercuri, 18 februarie 2015, 5:40)

    Dan [anonim]

    Frica de justitie a unora se xplica prin faptul ca fura si ei. Probabil se gandesc ca le vine randul.
  • +1 (5 voturi)    
    Udrea (Miercuri, 18 februarie 2015, 7:34)

    Miriam [anonim]

    E vorba de denunturi nu de marturii , dle Tapalaga!
    Dvs le numiti marturii.
    Nu vi se pare totusi ca sunt avalanse de denunturi?
  • +2 (6 voturi)    
    dle tapalaga (Miercuri, 18 februarie 2015, 7:41)

    usernou [utilizator]

    mai multa decenta in analiza; manipulati inteligent dar rusinos;
  • +3 (5 voturi)    
    Cum ramane cu Ponta, dle Tapalaga? (Miercuri, 18 februarie 2015, 8:09)

    barba-neagra [utilizator]

    Vad ca ati cazut si dvs in plasa mass mediei dirijate de cei calcati pe coada de Basescu. Basescu in sus, Basescu in jos, Udrea, Udrea, Udrea... Sigur, e normal sa discutam despre cazul Udrea. Dar nu inteleg, nici acum, obsesia. Ma bucur ca va lepadati de Basescu si dupa ce a plecat de la Cotroceni. Dar odata cu el va dispare si MM, pentru ca MM, ca si, EU, a fost sprijinita de Basescu.
    Cum ramane insa cu Ponta? Sau cazul familiei sale de mafioti nu merita atentia cuvenita, asa cum a meritat-o Basescu? Pai da, Basescu se dadea anti-corupt, in timp ce Ponta doar injura justitia...
    Oare Ponta nu merita si el un vot de blam dat de Parlament? Nu merita, ca premier, sa-si dea demisia de "onoare", pentru ca o ruda apropiata e bagata la puscarie ca a furat bani europeni?
    Care vina o fi mai mare: ca ai luat bani de la un rrom ca sa faci lobby pe langa judecatori (ceea ce nu s-a dovenit inca), sau ca ai furat bani publici, platiti de europeni, ca sa traiesti tu bine?
    Oare MM coopereaza bine cu Ponta?
  • +2 (2 voturi)    
    frica de justitie (Miercuri, 18 februarie 2015, 8:10)

    giotto [utilizator]

    Cand justitia ajunge prea sus se induce de catre coruptii-sefi frica de justitie... este foarte simplu, este la indemana. Numai ca justitia trebuie sa mearga mai departe pentru ca de-abia si-a intrat in mana, as zice eu.
  • 0 (4 voturi)    
    câteva precizări (Miercuri, 18 februarie 2015, 8:29)

    barbu007 [anonim]

    foarte bună analiză, domnule Tapalgă.

    cam om de presă şi ca jurist ştiţi prea bine că nici presa, nici avocaţii nu câştigă aproape nimic de pe urma oamenilor cinstiţi. aaa.... cu infractorii e altceva: ei asigură bani mulţi, pentru apărarea în faţa legii şi a opiniei publice, pentru perpetuarea fărădelegilor

    .aseară, furibundul domn Ciuvică, perora indignat că dosarele Elenei Udrea ar fi "politice"!? şi nu este singurul presar, brusc resetat în această campanie mediatică neruşinată.
  • +3 (7 voturi)    
    JUSTITIEA ESTE BUNA ASA CUM ESTE ACUM (Miercuri, 18 februarie 2015, 8:46)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    D-le Tapalaga,

    Nu exista un caz Basescu pe care sa-l comparati cu un caz Ponta.

    Nu aveti nici argumentele, nici statura sa negati 10 ani de modernizare a statului care i se datoreaza integral presedintelui Basescu.

    Daca o clipa v-ati gandit ca Basescu va datoreaza ceva, va inselati.
    A LUPTAT SINGUR CU SPATELE LA PERETE, CAND DOAR CATEVA VOCI DIN PRESA MAI VORBEAU.
  • +2 (4 voturi)    
    fara (Miercuri, 18 februarie 2015, 9:01)

    Victor Spinu [anonim]

    Mi s-ar parea firesc sa nu existe decit comentarii pe nume propriu real. In ce priveste ,,republica procurorilor " o prefer ,,republicii borfasilor"
    • +1 (1 vot)    
      si cum vrei sa le verifice? (Miercuri, 18 februarie 2015, 11:25)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Victor Spinu

      Sa mearga toti comentatorii la redactie, sa arate buletinul? :P
  • +2 (2 voturi)    
    Dupa un sfert de secol de jaf national ! (Miercuri, 18 februarie 2015, 9:05)

    andreesanu [utilizator]

    Continuare a jocului ! 25 de ani de jaf si prapad ,e normal sa fie si o pauza sa se astearna linistea sa se vada de unde si ce se mai poate fura ???.
    Orcum justitia e oarba si vor scapa destui ,chiar prea multi .
    Asa ca nu sperati ca veti scapa de hoti,de mafioti ,astia se imultesc ca mustele,ca iepurii,ca broastele.
    Lac sa fie ca broaste se aduna !!!
  • +1 (1 vot)    
    Justitie si dreptate (Miercuri, 18 februarie 2015, 9:46)

    Un cititor [utilizator]

    Faceti diferenta, dle Tapalaga?
  • +2 (4 voturi)    
    perfect de acord cu articolul (Miercuri, 18 februarie 2015, 9:59)

    scepticu [utilizator]

    As mai avea de adaugat faptul ca odata cu plecarea fostului presedinte, justitia a scapat de ultimul control, iar rezultatele sunt spectaculoase.
    In al doilea rand , prieteni comentatori, comentati si atacati ideile autorului, nu persoana lui.
    La cat mai multi doamna Codruta!!!!!
  • +1 (5 voturi)    
    F. bun articol (Miercuri, 18 februarie 2015, 10:00)

    Alo? [utilizator]

    Descrie intru-totul realitatea romaneasca.
  • +2 (6 voturi)    
    Justitia (Miercuri, 18 februarie 2015, 10:11)

    Barbu [anonim]

    1- "Ps" -ul dv este extrem de ilogic,de ce sa vrea si sa poata dl Coldea sa o vrea pe Udrea inchisa ?
    2.- Ce cauta ziaristii "in usa " DNA-ului,sau la locul unde se aduc detinutii ? Spectacol ?.De ce transpira stenograme ? Una este un iinterviu in sala de judecata,alta este sa intrebi pe unul cu catuse,in usa DNA,spre inchisoare .
    3.- Cererile multiple de arestare ale DNA pt Udrea sint ilogice,una-doua ( bine documentate ) sint suficiente,asta ne arata ca probele sint subtiri si procurorii doresc prelungirea starii de arest,poate mai scrie cineva,ceva,dintre cei arestati.
    4.- Spunind : "Cine ar fi depus martuire impotriva ei, marea protejata a presedintelui atotputernic? "- induceti ideea ca procurorii au fost condusi sau intimidati de Basescu. Vorba aia " Pe ce te bazezi"?
    5. Oricine,orice ar spune a aresta pe baza unui denunt ,al unui arestat,care ca sa scape mai usor spune ce vreau procurorii,nu este logic,nici moral.Una,pe nume Nastasia denunta tot,ministrul sandu la fel. Dar nu probeaza.
    6.-Nu teama de justitie este o problema,ci abuzul unor procurori,care actioneaza la ordin. De 2 ani despre afacerea Oltchim,despre Dan Diaconescu,despre Gruia Sp[oica s-a asternut tacerea. De ce ? Sint corecti procurorii ??. De ce,dupa atatea luni de arestare preventiva nu a inceput procesul fratelui lui Basescu ?.Cu atata coruptie in justitie,nu este dificil sa te gandesti ca si unii procurori pot fi partizani,teleghidati, super interesati de glorie rapida. De asta apare teama.
  • +1 (5 voturi)    
    A doua zi. "La rece". D-le Tapalaga, (Miercuri, 18 februarie 2015, 10:17)

    ofCAER [utilizator]

    imi puteti explica mie va rog, ca sunt cam prost de fel da' vreu ca sa ma destept si eu, cum "Am vazut cu totii cum a dat Traian Basescu de pamant cu sefii serviciilor..." ca eu - si aici se vede treaba ca pe linga ca-s prost mai sunt si orb! - n-am vazut?!... Asta una la mina.
    Doi. Mai scriserati domnia voastra: "...Elena Udrea, girata istet de fostul presedinte Traian Basescu...". Pai Base a zis si de Ridzi ca a luat plasa si de Bica a zis la fel si si asupra altor apropiati a zis ca s-a inselat, iar despre E.U. a afirmat raspicat (!): "Am incredere in acest om" insa "Cand un judecator va spune ca e vinovata, voi respecta decizia" (sursa: HotNews). Deci: care este "girul istet"?
  • +1 (5 voturi)    
    Legalitatea acțiunilor (Miercuri, 18 februarie 2015, 10:25)

    Furnicuta [utilizator]

    Eu sunt de acord cu măsurile luate dacă sunt legale și în spiritul legii. Adică (un exemplu), dai aviz de arestare preventivă dacă este cazul, procurorii să prezinte probe reale, nu bilețele de doi bani șamd.
    În al doilea rând, nu sunt de acord cu circul mediatic. De ce trebuie să dea DNA comunicat că a fost citat x sau y într-un dosar?
    Un ultim aspect: nu sunt de acord cu acțiunea jurnaliștilor de a bloca pur și simplu ieșirea din arestul preventiv pe considerentul că iese persoana x din arest. Ca să nu mai spun de întrebările penibile puse de niște pseudojurnaliști care au dat examenul idioțeniei lor.
  • 0 (4 voturi)    
    penalii lui TB versus penalii lui Ponta! (Miercuri, 18 februarie 2015, 10:49)

    lili [anonim]

    DNA era ridicat in slavi cand il salta pe Hrebengiuc dar e abuz cand o salta pe EU!
    S Lazaroiu ieri pe HN:
    "Ceea ce am observat, recunosc, cu tristețe, la o bună parte din susținătorii lui Traian Băsescu, a fost o ”răsucire” a discursului față de vremurile când Năstase, Voiculescu, Patriciu, Fenechiu și alții dădeau piept cu justiția. Pe atunci acordau tot creditul instituțiilor, SRI sau DNA, acum încep să se îndoiască. Pe atunci Kovesi sau Coldea (e drept, un personaj mai puțin mediatizat de suspecți) erau buni, acum, când Elena Udrea trebuie să dea socoteală, sunt abuzivi. Pe vremea aceea însă erau ”ceilalți”, susținătorii PSD, PNL sau telespectatorii Antena3, pentru care DNA și SRI erau instrumentele lui Traian Băsescu folosite împotriva adversarilor politici, iar Năstase și Voiculescu erau victimele unui sistem ”dictatorial”.
    La fel zice D Tapalaga:
    "Udrea a primit, la contestatie, arest la domiciliu. Daca seful interimar al SRI, Florian Coldea, "omul cu secretele tuturor" putea influenta justitia asa cum a tot acuzat Doamna, acum ramanea la beciul politiei, la tubulatura, nu pleca acasa la jacuzzi."
    SL: "Pe termen lung, o asemenea semi-legitimitate partizană a justiției va șubrezi serios instituțiile implicate și va submina, de ce nu, chiar întregul demers judiciar. E foarte adevărat că o asemenea situație este mai bună decât aceea în care fanii politicienilor, și de o parte și de alta, ar fi nemulțumiți că sunt ”luați” ai lor, pentru că atunci am avea o coaliție politică legitimă împotriva justiției."
    Adica, NOI impotriva NOASTRA, in timp ce astia au furat statul roman de 25 de ani, uitati-va la sutele de milioane de Euro FURATE din bani publici de care vorbesc procurorii aceluiasi DNA= MERIT al lui TB(DNA, pe care-l ridicati CORECT in slavi pana la EU, Dle Marian Eugen!), oameni buni, asta chiar le convine penalilor astora.
    INTELEGETI ca dincolo de preferintele politice(exprimate la VOT) ACUM vorbim de FAPTE PENALE, care sunt de COMPETENTA DNA si a INSTANTEI
  • +1 (1 vot)    
    procurorii ca intr-o scrisoare pierduta (Miercuri, 18 februarie 2015, 11:11)

    jackalphonse [utilizator]

    justitia este la noi ca un fel de scrib. noteaza tot, sta de 6 sa fure seful si pastreaza ce a a scris. la nevoie, "pac la razboiu", cum zicea Agamemnon Dandanache. Caragiale a fost un fel de viitorolog.
  • 0 (2 voturi)    
    Justitia puternica (Miercuri, 18 februarie 2015, 12:20)

    kappy [anonim]

    Bun , foarte frumos ,avem o justitie puternica dar al cui este meritul pentru care exista astazi aceasta justitie puternica ??
  • 0 (0 voturi)    
    frica de justitie a coruptilor, (Miercuri, 18 februarie 2015, 12:57)

    silviana [anonim]

    la inceput-de independenta ei,acum-de puterea ei,urmeaza-de profesionalizarea,apoi-de integritatea ei,sint variatiuni de manipulare pe aceeasi tema-ura ne/disimulata a neo/comunistilor fata de domnia legii statului de drept-e acelasi strigat de frica al comunistului ilicescukgb,'haitele de procurori',preluat pe/de mai multe voci si talente de corul interlopolitic/os de afaceri privat'ilegaliste orchestrate de partid/e de la dreapta la stinga si in/de stat,de la stinga la dreapta;speranta lor,dupa marea manelizare/libertinizare ilici'stita,dughinizarea/culturnalizarea dogaropontista-de la/cu circ la/cu morga si/napoi..tot inainte in originala spirala a cameleonismului-fa'te ca esti..bine-intentionat in politica,fa'te ca faci..bine-implementat in guvern.
  • 0 (2 voturi)    
    Jos palaria, domnule Tapalaga! (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:59)

    CetateanLogat [utilizator]

    Noroc ca mai avem si (putini) jurnalisti profesionisti - onesti, impartiali, curajosi si care sesizeaza prioritatile si esenta lucrurilor. Jos palaria, domnule Tapalaga!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri