Cateva observatii despre urmasa lui Iohannis

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 18 decembrie 2014, 19:19 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Alegerea Alinei Gorghiu (36) in functia de presedinte al vechiului PNL pare cea mai buna optiune la indemana lui Klaus Iohannis dupa votul din 16 noiembrie, dar indica si o criza de lideri in noua generatie de politicieni. Realist vorbind, Iohannis nu putea alege intre Ludovic Orban si Teodor Atanasiu. Arata prea tociti, ponositi, in dezacord cu asteptarilor publicului, chiar daca unul ca Orban stie politica, iar Atanasiu dispune de experienta, nu si de credibilitate. Liberalii aveau nevoie de un facelift, de ceva cu aer mai proaspat. Or, dintre cei tineri, n-a crescut vreun mare lider printre liberali. Daca ati fi fost in locul lui Iohannis, pe cine ati fi ales mostenitor?

Ati fi ajuns, foarte probabil, tot la cele cateva nume vehiculate: Eduard Hellvig, Alina Gorghiu, Dan Motreanu. Din nou, realitatea din teren nu i-a oferit lui Iohannis prea multe optiuni. S-a oprit, in consecinta, asupra unui om care i-a stat alaturi pe toata durata campaniei, castigandu-i increderea. Pana la un punct, firesc sa fie asa. Totusi, cateva lucruri i se pot reprosa celui care se bucura azi de cote ametitoare de popularitate. Iohannis a ridicat un orizont urias de asteptare in public. Admirabila stradania sa de a nu dezamagi, dar parca n-a iesit in final chiar ca in Romania lucrului bine facut. Iata de ce:

1. Modul in care a impus-o a eliminat orice competitie reala in interiorul PNL. Pana in ultimul moment, liberalii au stiut ca se vor infrunta Ludovic Orban si Teodor Atanasiu. Abia miercuri seara Klaus Iohannis a convocat conducerea partidului pentru a-si prezenta alegerea. A adoptat aceeasi strategie blitzkrieg adoptata si la detronarea lui Antonescu. A demonstrat iarasi ceva dibacie politica si premeditare rece, dar si multa nesiguranta. Daca Iohannis avea atata incredere in calitatile Alinei Gorghiu de a convinge, de ce nu a lasat-o in competitie deschisa? De ce a fost nevoie de acest joc la limita pentru a-si impune favorita? Sa zicem ca n-a avut chef de arajamente de culise cu liderii de filiale, ca n-a dorit sa se expuna etc. Insa manevra in forta prin care a impus viitorul presedinte PNL nu-i confera automat legitimitate. Liberalii au acceptat-o, dar acest lucru nu inseamna automat ca va fi un lider respectat. In timp, risca sa acumuleze frustrarile liderului de paie si sa incaseze tipul de reprosuri aduse lui Emil Boc in PDL.

2. Legitimitea noului presedinte este mica in raport cu numarul de voturi obtinute. De notat ca Alina Gorghiu n-a fost aleasa in cadrul unui Congres cu voturile a sute sau mii de membri de partid. A ajuns presedinte cu voturile celor din Biroul Permanent, in total putin peste 70. Astfel, 47 au votat cu ea, 27 cu Ludovic Orban. Orice am spune, acest vot nu spune nimic despre cata sustinere reala beneficiaza Alina Gorghiu la baza partidului. Apoi, de subliniat ca nu a participat intr-o competitie fair. Aici Orban are dreptate. Ea s-a bucurat de sustinerea castigatorului zilei, mizand pe supriza, Orban a defilat cu un outsider zile in sir. In treacat fie spus, Antonescu a pierdut inca o data in fata lui Iohannis, dar se profileaza deja ca un oponent de cursa lunga al noului presedinte, un fel de reeditare a povestii Blaga - Basescu. De altfel, pedelistii au senzatia de deja-vu urmarind alegerile liberalilor. Unii au observat chiar cu ceva malitie in glas ca Traian Basescu poate fi invidios: i-au trebuit zece ani sa o faca pe Elena Udrea sefa de partid, pe cand lui Klaus Iohannis i-a luat o luna.

3. Klaus Iohannis si-a incalcat promisiunea din campanie ca nu va interveni, ca presedinte, in jocul partidelor. Ca presedinte ales si validat de Curtea Constitutionala, cu trei zile inainte de depunerea juramantului in Parlament, Klaus Iohannis a jucat la scena deschisa. Liberalii sau pedelistii nu vad nici o diferenta majora intre modul in care Basescu l-a impus pe Boc sau a incercat sa o impuna pe Udrea si felul in care a actionat Iohannis. A apelat la manevre subterane urmarind acelasi scop: pentru a controla partidul dupa ce ajunge la Cotroceni, convins de loialitatea protejatei sale. Dorinta de a-si mentine influenta politica ar fi exprimat-o la cateva zile dupa alegeri. Potrivit unor declaratii redate de stiripesurse.ro, Iohannis le-a transmis alesilor locali ai PNL: ”Nu scapati de mine! Eu voi veghea foarte atent la ceea ce se întâmpla si credeti-mă că voi fi informat. Nu voi fi ca altii să vin la sedinte de partid, dar veti sti mereu care este pozitia mea”. Cu Alina Gorghiu la sefia PNL, liberalii nu vor scapa de Iohannis, asa cum li s-a promis. Cum va reusi tanara sefa a liberalilor sa-i faca fata lui Vasile Blaga, celalalt copresedinte al noului PNL, asta iarasi ramane de vazut.

4. Cine este politicianul Alina Gorghiu. De remarcat prestatia publica decenta din ultimele luni. Gorghiu a evoluat mult ca om politic, remarcandu-se prin interventii publice sobre, controlate si corecte pe fond. Dar in partid nu s-a impus niciodata ca mare om politic, ci a capatat ceva notorietate mai degraba  prin amicitiile cu diversi lideri, prin apartenenta la o grupare sau alta. Am retinut doua momente controversate in cariera sa: contractele incheiate cu AVAS la putin timp dupa ce a plecat din functia de consilier in aceasta institutie si proiectul de lege privind trecerea ONRC la Camera de Comert, fiind acuzata ca a actionat in interesul omului de afaceri Mihai Vlasov, azi aflat sub control judiciar intr-o ancheta DNA. In rest, CV-ul ei nu impresioneaza, nu sclipeste, dar indica multa ambitie. Inca o observatie: ca avocat, ca om specializat in probleme de drept si cunoscator in legi, m-as fi asteptat sa nu aprobe actiunile din vara lui 2012, sa nu adere cu atata entuziasm la puciul organizat de PSD impotriva lui Traian Basescu. Am vazut-o destul de activa atunci. N-am auzit apoi sa exprime vreun regret, desi ca jurist sunt convins ca a inteles perfect grozavia atacului la institutiile statului de drept prin inchiderea oricaror posibilitati de contestare a deciziilor arbitrare impuse de PSD-PNL. Cele cateva momente controversate sugereaza  o anumita disponibilitate la compromis, cam greu de trecut cu vederea la un politician putin trecut de 30 de ani.  

A promova un politician la varful unui partid pe criterii de loialitate, prin metoda clasica a impunerii in forta si fara o baza reala de sustinere nu inseamna un alt mod de a face politica promis de Iohannis de campanie, ci o incadrarea riguroasa in vechile tipare. Pe de alta parte, oricat de paradoxal suna, Iohannis nu a prea avut de ales. Lasand competitia libera, risca sa se trezeasca in scurt timp un partid nu doar scapat de sub control, ci chiar ostil. Problema e ca bifeaza al doilea mare compromis dupa decizia de a mentine in echipa de consilieri personaje controversate ca Dan Mihalache doar pe motiv ca i-au stat alaturi in campanie. Toate acestea nu se potrivesc cu Romania lucrului bine facut. Este un mic pas inainte fata de ce se anunta initial, dar nu foarte mare in raport cu asteptarile uriase de la un PNL ajuns peste noapte, fara sa faca mare lucru in opozitie, la peste 40%.

Evenimentele politice de joi ne arata inca o data ca partidele politice existente si-au epuizat resursele, ca sunt osificate in rau si ca nu de aici vine adevarata schimbare. Este nevoie de partide noi, de figuri cu adevarat proaspete, de competente reale si de competitie politica. Cele doua partide mari - PNL si PSD - si-au epuizat resursele si nu se pot reforma decat presate din exterior de aparitia unor formatiuni noi, care le-ar putea eventual inlocui in urmatorii ani.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

33672 vizualizari

  • +15 (27 voturi)    
    se pare ca a fost (Joi, 18 decembrie 2014, 19:42)

    nash pandelica [utilizator]

    un lucru bine facut.
    cert este ca, fostul viitor preshedinte, ex dr. viktor viorel, a felicitat'o pe d-soara gorghiu si si'a essprimat, espress, credinta ca va continua buna cooperare, asa cum obijnuiau ei, acolo, in usl ! :)
    bravos natiune, halal !
    bull's eye !

    presupun ca preia si biroul lui ex co preshedintu usl, dl kkrau. ala cu vestita canapea....
    • -14 (32 voturi)    
      Ne miram ca un lider mafiot nu e om cinstit!! (Joi, 18 decembrie 2014, 20:13)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Partidele politice capitaliste sunt in realitate organizatii de tip mafiot si in consecinta liderii acestora nu pot fi decit infractori.

      Noi ne miram ca PNL-ul nu a gasit un om cinstit, corect, etc.. pentru functia de sef al partidului. Asta este ca si cum te-ai astepta la liderul unui grup mafiot sa fie o persoana onesta.
      • +4 (10 voturi)    
        In Romania nu e capitalism (Joi, 18 decembrie 2014, 21:18)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        In rest ai dreptate cu grupurile mafiote.
        • +11 (13 voturi)    
          corect ! (Vineri, 19 decembrie 2014, 7:31)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          In Romania nu este capitalism ci o dictatura parlamentara cleptocratica iar partidele de care vorbeste bietul dumitrica, sunt compuse in marea lor majoritate, din acelasi tip de oameni care inainte se numeau comunisti si care, prin genocidul si ura impotriva poporului roman, au distrus fizic si moral acest popor.

          In ceea ce priveste PNL-ul, degeaba isi face vant pentru ca noi nu l-am ales pe Iohannis ci am votat impotriva lui Ponta si nu am uitat marsevia pe care au facut-o impreuna cu PSD-ul.
          Faptul ca a ales-o pe Gorghiu, este doar un joc de imagine pentru ca in esalonul doi sunt aceleasi triste figuri, cu aceleasi obiceiuri ori asta nu inseamna "stop si de la capat".

          Oricum, au la dispozitie cateva luni sa ne demonstreze ca se schimba ceva.
          Personal, dupa cum merg lucrurile, ma indoiesc.
          • -4 (8 voturi)    
            Care zice ca nu e capitalism in Romania (Vineri, 19 decembrie 2014, 10:13)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui translativus

            este dus cu sorcova rau de tot.
            • +3 (3 voturi)    
              Ba s-avem pardon! (Vineri, 19 decembrie 2014, 12:50)

              Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Capitalism in detaliu inseamna si piata libera si free enterprise. Asta inseamna ca acumulezi capitalul dupa ce concurezi cinstit si vii cu ceva mai bun, mai ieftin pe piata.
              -contractele cu statul sunt in majoritate trucate si cel care are mai multe pile castiga indiferent de cat de prost si scump este produsul.
              -cine are o afacere mica si incearca sa aduca un serviciu sau produs cu adevarat bun si ieftin fiind cinstit plateste atat taxele cat si spagile inspectorilor care vin constant an de an, fara vreo problema sau ilegalitate si vin la incasat spaga luandu-se de detalii aberante. Platind spagi si taxe nu mai poti da salarii bune si nici nu poti avea servicii bune sau profit. Cei din sistem sunt ocoliti sistematic. Cum va explicati recentele arestari ale "afaceristilor"? Dupa 25 de ani de jaf. Deci piata libera nu exista. Minata de stat si de privatii su spate politic.
              -Companiile mari internationale. Acestea platesc impozite mult mai mici prin inginerii financiare. Se pare ca in jur de 1% din profit impozit pe profit, atat se plateste in Romania. Salariile se dau pe persoane fizice autorizate in insulele Cayman fara taxe. Cum poti concura, tu om de afaceri cinstit cu ele platind atat spagi cat si taxe corect dar si salarii in cash la fel de mari cu ale companiilor respective? Nu poti.
              De aceea desi romania are aparent conditii bune de afaceri nu se inghesuie nimeni sa bage bani in afaceri in tara. Este ca si cum ai da bani sa dai spaga! Pentru ca nu este capitalism real de-aia ne mancam de sub unghii! Deci statul este principalul inhibitor al bunastarii in tara!
              Ah, si as putea adauga si aberantele limitari "legale" ale initiativei private venite tot de la statul cleptocrat: de ex:
              -taxiuri- doar un anumit numar de taxiuri sunt "legale" De ce? Suntem pe timpul lui Ceasca?
              -notariate - doar din tata in fiu? De ce? Stiti cum sunt in SUA?
              -farmacii nu au voie sa se deschida decat un numar anume, deja ocupat, deci nu au voie sa practice meseria cei tineri...sa
            • +2 (2 voturi)    
              dumitrica ! (Vineri, 19 decembrie 2014, 15:24)

              translativus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Habar nu ai despre ce vorbesti !
              Confunzi democratia cu cleptocratia, capitalismul cu hotia.......etc.
              Mai citeste si tu, in cazul in care esti sincer iar daca esti postac platit, schimba-ti stilul ca prea te dai de gol.
          • +9 (11 voturi)    
            Sa fim corecti! (Vineri, 19 decembrie 2014, 10:20)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui translativus

            Din ciclul "Niciun articol fara Udrea", domnul Tapalaga se fereste sa spuna clar si raspicat ca madam Gorghiu este o oportunista de ultima speta, ca toti liderii PNL, care au dat cu statul de drept de pamant intinand idealurile Revolutiei pe la Antena 3 a lui Voiculescu pe timpul marii aliante de trista amintire care a prabusit Romania , USL. Distinsa doamna s-a facut remarcata prin antibasism si trecerea inopinanta prin alcovurile lui Bogdan Olteanu sau Mihai Voicu in drumul ei grabit spre "Miss PNL". PNL n-a avut niciodata lideri, iar ca sa spui despre Ludovic Orban ca ar fi un om politic cand este doar un betiv notoriu care se inconjoara de interlopi cum l-am vazut cu ochii mei la un restaurant din Bucuresti, e cel putin controversata. PNL nu se poate curata decat curatandu-se de tot. Mai precis, disparand. In locul doamnei un MRU era de preferat. Astfel, avem aceeasi mizerie USL-ista oferita de Iohannis in criza de lideri si de optiuni. Iohannis, scapa de PNL daca vrei sa nu fii batut la urmatoarele alegeri de un tanar, mai curat si mai vorbitor decat tine! Si care stie germana perfectIl cheama Sigfried Muresan.Tine minte, mai vorbim!
    • +4 (4 voturi)    
      ALina Gorghiu (Joi, 18 decembrie 2014, 22:43)

      Kerberus [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Bre, Praleo, da' ce ghioc ai!
  • +3 (15 voturi)    
    dar (Joi, 18 decembrie 2014, 19:44)

    tot [utilizator]

    mie imi place gagica.are papagal.intr-adevar , ceilalti doi sint cam ponositi.desi , de orban imi place ce spune.
    • +3 (7 voturi)    
      Si eu cred (Joi, 18 decembrie 2014, 20:57)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui tot

      ca Orban a dovedit clar ca e un politician destul de bun ,personal imi place, habar n-aveam de Alina asta, dar pare-se ca e capabila si ambitioasa, ramane sa confirme . A priori n-am nimic impotriva ei .
      • +1 (1 vot)    
        orban (Vineri, 19 decembrie 2014, 16:34)

        Manes [utilizator] i-a raspuns lui blackarrow

        a fost unul dintre putinii liberali ce au tipat impotriva usl......
  • +39 (57 voturi)    
    dle tapalaga (Joi, 18 decembrie 2014, 19:45)

    nash pandelica [utilizator]

    continuati sa'l jigniti pe emil boc...
    fatuca asta, chiar catzarata pe umerii niamtzului, tot n'ajunge la inaltimea lui boc.
    fara misto !
    • +25 (35 voturi)    
      corect (Joi, 18 decembrie 2014, 20:25)

      TenziCarbone [anonim] i-a raspuns lui nash pandelica

      foarte corect
    • -9 (23 voturi)    
      Incorect (Joi, 18 decembrie 2014, 21:00)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Care "inaltime " a lui Boc ?! te pomenesti ca Boc a fost un premier bun si n-am aflat noi ...ce film ati vazut ? (dati-i cu minusuri , ca stiu ca-s multi PDL-isti pe-aci )
    • -7 (15 voturi)    
      Udrea lui Iohanis e Gorghiu (Joi, 18 decembrie 2014, 21:14)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      E drept ca nu e atat de sepectaculoasa ca Udrea lui Basescu. Cum e turcu si pistolu.
  • -2 (6 voturi)    
    Pentru spalarea zgurii lasata de politica! (Joi, 18 decembrie 2014, 20:26)

    hotnewsfil [utilizator]

    Ne incanta angelicul Bocelli interpretand :
    http://www.songlyrics.com/an, inegalabila este cea pe care o traim in sufletele noastre, in taina, citind versurile 'O Tannenbaum...' si intonand melodia, fiecare in sinea lui, nestiut de altii.
  • +6 (6 voturi)    
    CURATENIE IN PARTIDE ! CORUPTII AFARA ! (Joi, 18 decembrie 2014, 20:29)

    GheorgheSilvestrovici [anonim]

    ‘’Resursele definitorii ale romanilor: creativitatea, inteligenta, independenta, spiritul de familie, dorinta de schimbare si criticismul sunt puse in umbra de propriile lor limitari: dorinta de putere, tendinta spre barfe, tendinta de a invidia, pasivitatea, fatalismul si resemnarea. Iar viitorul romanilor ni se dezvaluie de propriile aspiratii: perfectionismul, competenta si disciplina, deschiderea spre invatare, colaborarea, siguranta, integritatea.” http://www.librariaeminescu.ro/…/Dorin-Bodea__Romanii-un-vi…. In 1996 imediat dupa alegeri, Octavian Paler si-a exprimat indoiala si temerea launtrica asupra reusitei politice sociale a noii conduceri. Am asteptat cu sufletul la gura…Intuitia i-a dat dreptate : noii veniti erau ca si cei dinainte. Acum dupa 18 ani si dupa 16 noiembrie 2014 cred ca este vremea curateniei in politica prin reforma intregii clase politice. Cred din tot sufletul ca binele din oameni poate fi ajutat sa invinga in batalia cu raul cu conditia unei JUSTITII independente, echilibrate. Toti avem certitudinea ca in toate partidele sunt politicieni corupti. Sunt convins ca nu toti politicienii sunt corupti. Nu pot sa cred ca un parlamentar sau demnitar cinstit poate fi indiferent fata de hotiile sau infractiunile celor corupti. Avem nevoie de partide politice puternice de stanga si de dreapta. PSD si PNL puternice si curate moral. Care partid isi va face o curatenie temeinica, acela va fi preferat si votat de oameni. Puterea vine de la valorile morale ale oamenilor care intra in politica: altruism, constiinciozitate, onestitate, respect, devotament, angajament,responsabilitate. Si nicidecum de la demagogie,populism, oportunism, minciuni,inselatorii, averi imense dobandite ilicit. Pentru a schimba clasa politica trrebuie sa ne schimbam si noi. Fiecare din noi sa-si faca munca lui in mod constiincios si sa aiba deviza- daca faci ceva sa faci bine. SUNTEM CU OCHII PE VOI!
  • +19 (33 voturi)    
    draga (Joi, 18 decembrie 2014, 20:36)

    TenziCarbone [anonim]

    D-le Tapalaga,ce ton dulceag,ce ton intelegator fata de un derapaj major ,sustinerea lui Vlasov!!
    Ce dubla masura aveti cand este vorba de protejatele
    Presedintilor!Avea dreptate Basescu cand va ironiza sub denumirea de "deontologi".
    Si vorba unui comentator ,nimic,nimic,de canapeaua
    din biroul lui Antonescu!
    • +5 (7 voturi)    
      probabil (Joi, 18 decembrie 2014, 20:55)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui TenziCarbone

      hn a intrat in noul marele partid penele !:))
  • +12 (14 voturi)    
    Alegerea Alinei Gorghiu.... (Joi, 18 decembrie 2014, 20:58)

    gica43 [utilizator]

    ...ne arata foarte clar ca nici un partid nu mai este capabil-daca a fost vreodata-sa puna in fruntea sa un om care,chiar daca nu poate fi un ..."Alb ca Zapada'",cel putin sa nu fie compromis in masura in care este compromisa aceasta doamna Alina Gorghiu.Daca punem la socoteala si chestiunea cu mihalache,cred ca domnul iohannis este aproape de a porni pe un drum gresit inca inainte de a deveni presedintele Romaniei.Ar fi pacat si extrem de dezamagitor !!!
  • +10 (20 voturi)    
    Orice-ar face nu e bine (Joi, 18 decembrie 2014, 21:14)

    MariusNi [anonim]

    Daca Iohannis nu se implica in alegerile din PNL si iesea domnul Atanasiu, ati fi spus ca nu s-a schimbat nimic in urma alegerii lui Iohannis, PNL ar fi fost condus tot de cei compromisi moral si politic.
    Daca se implica, nu e bine ca seamana cu Basescu, ca vrea sa controleze tot.
    Daca aducea unul din afara partidului, iar nu era bine ca tipau aia vechi.
    Acum poate-i spuneti lui Iohannis cum sa faca sa fie bine : poate sa scoata un presedinte de partid din spuma marii ?
    Pot partidele noastre sa produca lideri adevarati ? Din ce ? Cum ? Au ele vreun sistem de cadre bazat pe promovarea valorilor ?
    Iohannis e un accident in sistemul nostru politic. Antonescu vroia cumva sa se razbune pe Ponta pentru ca l-a dat afara de la guvernare si a vrut sa-l foloseasca pe Iohannis ca sperietoare de prim-ministru. Din pacate pentru el nu prea i-a iesit.
    Iohannis face si el ce poate cu materialul clientului. Eu zic ca pana acum s-a descurcat destul de bine cu ce are la dispozitie. Pare un tip care nu-si creeaza prietenii, nu este apropiat de niciunul din liderii politici, nu e foarte empatic. Probabil mai devreme sau mai tarziu ii va arunca peste bord si pe altii din noul PNL (vezi Blaga & company).
    • +1 (1 vot)    
      ati uitat un mic...... (Vineri, 19 decembrie 2014, 16:24)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui MariusNi

      .....amanunt - POPORUL ! De noi chiar nu va pasa ?

      Daca "Iohannis face si el ce poate cu materialul clientului", de ce a promis "stop si de la capat" ?
      Nu v-ati saturat de atatea minciuni ? Daca stie ca nu poate, de ce isi doreste functia de Presedinte ?
  • +6 (6 voturi)    
    Care partide noi? (Joi, 18 decembrie 2014, 21:15)

    m3th0dman [utilizator]

    Despre care partide noi e vorba? N-au apărut în ultima vreme o grămadă de partide noi? Unele chiar noi gen Forţa Civică sau Partidul Noua Republică. Majoritatea apărute din frustrarea unora că n-au reuşit să se impună în partidele vechi: PMP, PLR, UNPR, PPMT ş.a.

    Câte despre punctele dumneavoastră:
    1. Un scor 47-27 înseamnă că a fost competiţie reală.
    2. Asta e în contradictie cu primul; ori n-a fost competiţie şi a fost ales cu multe voturi (deci e legitim) ori invers. Cât despre modul de algere ţine de statutul partidului. Aici e discutabilă situaţia - până la urmă însuşi preşedintele SUA nu e ales direct ci prin electori.
    3. Klau Iohannis încă nu e preşedinte; dacă ar fi fost, ar fi mers el şi nu Băsescu la Bruxelles de exemplu. Dar în esenţă aveţi dreptate; dar cum spuneaţi, ce poate să facă? Trebuie să ţină partidul aproape, poate mai vrea un mandat peste 5 ani...
    4. Aici vă dau dreptate; respectiva doamnă nu impresionează cu absolut nimic, iar ambiţia nu e ceva suficient. Trebuia să fi avut şi realizări profesionale mai însemnate pentru a se fi lansat la un nivel politic atât de important.
    • +3 (3 voturi)    
      si eu v-as da dreptate la pct. 1-3 (Vineri, 19 decembrie 2014, 10:48)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui m3th0dman

      dar la pct. 4 as fi preferat ca respectiva doamna sa nu ma fi "impresionat" cu implicarea f. vizibila in evenimentele din 2012 si mai ales cu apropierea la fel de evidenta de interlopul Vlasov;

      mai bine n-avea nicio "realizare profesionala" decat cele de mai sus - singura mea speranta este ca e tanara, pare intr-adevar o persoana inteligenta si judecand dupa atitudinea din ultima vreme as zice ca intelege repede.
  • +8 (14 voturi)    
    Intram in necunoscut! Pasiti cu atentie! (Joi, 18 decembrie 2014, 21:16)

    hotnewsfil [utilizator]

    Rau cu rau dar mai rau fara rau! Asa vor spune romanii despre Traian Basescu in curand. : 'Rau cu Basescu dar mai rau fara Basescu!
    Basescu ramane pana in ultimul minut al celor zece ani fiindca asa a deprins pe mare, ca eminent capitan al unui vas gigant : el aducea intotdeauna vaporul la mal, aducea echipajul acasa, respecta protocolul misiunii sale punct cu punct., nu lasa nimic nefacut, in seama altuia (altora).
    Este ca norocul castigarii la loterie sa mai aiba parte tar de 'un animal politic' autentic, ca irepetabilul Traian Basescu.
    'Ne-am pocait, Traiane, vino inapoi, promitem ca nu mai facem, vor clama chiar si cei care l-au hulit., care i-au pus bete in roate, pacaliti de borfasul Felix, de Antena3 si de cei care l-au urat fiindca a facut justitia sa lucreze, laudata de toti.
    Vor ajunge romanii ca atunci can vor spune 'DNA', sa alature si numele Traian Basescu.
    Se va infiripa 'nostalgia Basescu'. Nu e gluma!
    Romanul este sentimental, basculeaza usor intre ura si dragoste.
  • +3 (3 voturi)    
    concluzia (Joi, 18 decembrie 2014, 21:16)

    zigot [utilizator]

    articolului pare corecta
    alte partide, alti politicieni
  • +2 (4 voturi)    
    Important de retinut (Joi, 18 decembrie 2014, 21:17)

    solar [utilizator]

    "Cele doua partide mari - PNL si PSD - si-au epuizat resursele si nu se pot reforma decat presate din exterior de aparitia unor formatiuni noi, care le-ar putea eventual inlocui in urmatorii ani."
    Sper ca am citat corect si nescos din context.Este cea mai importanta concluzia a opiniei pe care tocmai am citit-o.
  • +2 (8 voturi)    
    Intram in necunoscut! Pasiti cu atentie! (Joi, 18 decembrie 2014, 21:43)

    hotnewsfil [utilizator]

    Rau cu rau dar mai rau fara rau! Asa vor spune romanii despre Traian Basescu in curand. : 'Rau cu Basescu dar mai rau fara Basescu!
    Basescu ramane pana in ultimul minut al celor zece ani fiindca asa a deprins pe mare, ca eminent capitan al unui vas gigant : el aducea intotdeauna vaporul la mal, aducea echipajul acasa, respecta protocolul misiunii sale punct cu punct., nu lasa nimic nefacut, in seama altuia (altora).
    Este ca norocul castigarii la loterie sa mai aiba parte tar de 'un animal politic' autentic, ca irepetabilul Traian Basescu.
    'Ne-am pocait, Traiane, vino inapoi, promitem ca nu mai facem, vor clama chiar si cei care l-au hulit., care i-au pus bete in roate, pacaliti de borfasul Felix, de Antena3 si de cei care l-au urat fiindca a facut justitia sa lucreze, laudata de toti.
    Vor ajunge romanii ca atunci can vor spune 'DNA', sa alature si numele Traian Basescu.
    Se va infiripa 'nostalgia Basescu'. Nu e gluma!
    Romanul este sentimental, basculeaza usor intre ura si dragoste.
  • +3 (5 voturi)    
    este mai mult decit normal: (Joi, 18 decembrie 2014, 21:52)

    victor L [utilizator]

    Iohannis a facut o alegere buna, Basescu o alegere rea.
    Numai ca gurile informate spun ca nu e in regula:
    http://inpolitics.ro/pnl-risca-radierea-din-rindul-partidelor-gorghiu-aleasa-ilegal_18428998.html
  • +5 (7 voturi)    
    In PNL ca si in PSD... (Joi, 18 decembrie 2014, 22:05)

    Lucky1 [utilizator]

    Cum sa schimbi un partid cand oamenii sunt aceiasi!?
    Asa cum Ponta, la presiunea votantilor, incearca sa revopseasca partidul pe ici pe colo, asa si PNL.
    Sistemul implementat in partid pentru promovarea membrilor, criteriile folosite si mai ales franele exercitate de gasca pentru eliminarea a tot ce este nou in scopul evident al pastrarii accesului la ciolan sunt cateva din motivele pentru care ne aflam in situatia descrisa de Dan Taplaga.
    Si asta este valabil pentru toate partidele politice ale prezentului.
    De aceea, sunt intru totul de acord cu autorul ca "Este nevoie de partide noi, de figuri cu adevarat proaspete, de competente reale si de competitie politica."
    KI poate beneficia de circumstnte atenuante, nu a putut proceda altfel. Dar chiar si in asta gasesc totusi un lucru pozitiv: KI a avut curajul necesar sa propuna si asta inseamna ca are si curajul sa raspunda pentru optiunea sa.
    La urma urmei, in toate trebuie sa existe un inceput si poate ca Iohannis si Gorghiu sa constituie inceputul unui nou sistem politic pe care-l asteptam cu totii, pe care partenerii nostri Euro-Atlantici il asteapta de la Romania.
    • -6 (10 voturi)    
      PSD a fost mai bun (Joi, 18 decembrie 2014, 22:56)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      In PSD s-au facut alegeri corecte cand a castigat Ponta. A fost cel mai democratic partid din punctul asta de vedere. Spun "a fost" pentru ca Ponta acum s-a asigurat ca o sa aiba la alegerile interne candidati doar din grupul lui. Ramura Vanghelie-Geoana a fost exclusa. Cred ca, in pofida propagandei de atunci, Geoana a fost de fapt sansa reala pentru reformarea PSD-ului. A fost prima data cand PSD-ul nu mai era al lui Iliescu.
  • +5 (7 voturi)    
    daca eram in locul lui Iohannis (Joi, 18 decembrie 2014, 22:28)

    doru001 [utilizator]

    abdicam si declaram republica in PNL.

    Solutia este in societatea civila, nu in jocuri politice murdare.
  • -12 (14 voturi)    
    Alina Gorghiu (Joi, 18 decembrie 2014, 22:38)

    Kerberus [utilizator]

    In fapt, Iohannis conduce in continuare PNL si
    este cea mai buna solutie!
    Este mai desteapta decat majoritatea politicienilor
    si ziaristilor, cu o cultura respectabila, nu ca Udrea!
    Cu Vlasov a fost un compromis, sustinere din solidaritate, dar si dvs. cate compromisuri de sustinere n-ati facut!
    • +3 (11 voturi)    
      Ce scuza e asta cu compromisurile ? (Joi, 18 decembrie 2014, 22:59)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Kerberus

      Tu la cate examene ai scris exact ca intr-o carte de comentarii, fara sa citesti sursa ? Asta inseamna ca nu il poti acuza pe Ponta de plagiat ? Alina Gorghiu a fost impusa nedemocratic. Iohannis nu are voie sa conduca in continuare PNL dupa ce depunde juramantul, nici personal, nici prin oamenii lui. Este neconstitutional. Trebuie sa devina mediator, nu sa-si plaseze marionete pe aici si pe acolo.
      • 0 (0 voturi)    
        Alina Gorghiu (Vineri, 19 decembrie 2014, 2:11)

        Kerberus [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        Colonele, frontul a avansat de vreo luna!
        Ai ramas de santinela la ... muzeu?!

        Eu am comentat articolul dlui DT, care cred ca a inteles ce-am vrut sa zic!
  • -4 (4 voturi)    
    CURATENIE IN PARTIDE- CORUPTII AFARA ! (Joi, 18 decembrie 2014, 22:51)

    GheorgheSilvestrovici [anonim]

    ''Resursele definitorii ale romanilor: creativitatea, inteligenta, independenta, spiritul de familie, dorinta de schimbare si criticismul sunt puse in umbra de propriile lor limitari: dorinta de putere, tendinta spre barfe, tendinta de a invidia, pasivitatea, fatalismul si resemnarea. Iar viitorul romanilor ni se dezvaluie de propriile aspiratii: perfectionismul, competenta si disciplina, deschiderea spre invatare, colaborarea, siguranta, integritatea." http://www.librariaeminescu.ro/./Dorin-Bodea__Romanii-un-vi.. In 1996 imediat dupa alegeri, Octavian Paler si-a exprimat indoiala si temerea launtrica asupra reusitei politice sociale a noii conduceri. Am asteptat cu sufletul la gura.Intuitia i-a dat dreptate : noii veniti erau ca si cei dinainte. Acum dupa 18 ani si dupa 16 noiembrie 2014 cred ca este vremea curateniei in politica prin reforma intregii clase politice. Cred din tot sufletul ca binele din oameni poate fi ajutat sa invinga in batalia cu raul cu conditia unei JUSTITII independente, echilibrate. Toti avem certitudinea ca in toate partidele sunt politicieni corupti. Sunt convins ca nu toti politicienii sunt corupti. Nu pot sa cred ca un parlamentar sau demnitar cinstit poate fi indiferent fata de hotiile sau infractiunile celor corupti. Avem nevoie de partide politice puternice de stanga si de dreapta. PSD si PNL puternice si curate moral. Care partid isi va face o curatenie temeinica, acela va fi preferat si votat de oameni. Puterea vine de la valorile morale ale oamenilor care intra in politica: altruism, constiinciozitate, onestitate, respect, devotament, angajament,responsabilitate. Si nicidecum de la demagogie,populism, oportunism, minciuni,inselatorii, averi imense dobandite ilicit. Pentru a schimba clasa politica trrebuie sa ne schimbam si noi. Fiecare din noi sa-si faca munca lui in mod constiincios si sa aiba deviza- daca faci ceva sa faci bine. SUNTEM CU OCHII PE VOI!
  • 0 (6 voturi)    
    kcanapeaua lui kkrau (Joi, 18 decembrie 2014, 23:08)

    n italy [utilizator]

    Deacuma ,la propriu si la figurat acea canapea poate sa reprezinte ca un simbol un viitor mare partid liberal[tin].De la descalecarea lui kkrau si la`` incalicarile`ei`fara numar din ultimul timp pnl-ul e intr-o continua zvarcolire care nu ``cadreaza``deloc cu calmul unui neamt.Prea multa indulgenta fata de pres. pnl mult diferita fata de alte atacuri catre alte doamne..alte masuri si alte timpuri,nu ?
  • +8 (12 voturi)    
    Marea jurista (Joi, 18 decembrie 2014, 23:26)

    codo [utilizator]

    Nu vad de unde o scoate pana si Tapalaga mare jurista pe AG. Dupa niste diplome la facultati obscure si o practica la fel de nesemnificativa, AG e presupusa mare specialista in drept.
    Pare mai degraba profilul de oportunista care a stiut sa valorifice in politica ce nu ar fi reusit niciodata in cariera profesionala. De unde si lipsa vreunui mea culpa despre evenimentele din 2012.
    • +8 (10 voturi)    
      de data asta nu cred că are dreptate (Vineri, 19 decembrie 2014, 7:30)

      Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui codo

      domnul Tapalagă

      De ce?

      Gurile rele din partid spun că a inceput ascensiunea ca "protejată" a lui Bogdan Olteanu.

      Uitaţi aici ce zice lumea avizată despre Bogdan Olteanu:

      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6262714-dinu-patriciu-liberalii-trimis-bogdan-olteanu-bnr-scape.htm

      Dacă protectorul este de calibrul ăsta, vă daţi seama că cine se aseamănă se adună!

      Foarte inteligentă nu are cum să fie şi din alt motiv:
      În anii în care a dat ea bacalaureatul (96-97) încă se mai intra greu la Stat. Alina Gorghiu nu a fost în stare să ia examenul de admitere la Drept drept pentru care, a terminat la celebra fabrica de juristi a lui Momcilo Luburici si a Corinei Dumtrescu, impreuna cu celelate "staruri" ale profesiei juridice: Elena Udrea şi Ana Birchall.

      Schelete din dulapul Alinei Gorghiu:

      Trebuie văzut la Baroul Bucureşti ce avocaţi asociati sau colaboratori s-au mai perindat pe la Gorghiu Pop şi Asociaţii. S-ar putea sa aveti niste surprize mari domnule Tapalagă! Despre Gorghiu, Pop şi Asociaţii s-a mai scris că a avut contracte cu statul:

      http://www.romaniacurata.ro/de-ce-nu-apar-in-declaratia-de-interese-contractele-cu-avas-ale-deputatei-alina-gorghiu/

      Pe plan parlamentar a făcut un mare fâss cu legea medierii obligatorii ca să mai creeze o clasă de câpuşe pe spinarea justiţiabilului român (care e oricum sătul de avocaţi, notari, executori, practicieni în insolvenţă, consilieri in proprietate industriala). Noroc de Curtea Constituţională că a dat de pământ cu legea Alinei Gorghiu şi acum nu mai e obligatorie medierea. Nu vreau totuşi să se înţeleagă că aş fi de principiu contra medierii! Sunt de acord , dar să nu fie obligatorie, dacă vrea omul mediator - să se ducă!
      In fine, ultimul schelet în dulap: a fost numită împeună cu Bogdan Olteanu, Tudor Chiuariu si Vanda Vlasov în completele de arbitraj cu cântec de la Curtea de Arbitraj a Camerei de Comerţ de către excelenţa sa liberală, Mihail Vlasov!
      • +3 (3 voturi)    
        confirm (Vineri, 19 decembrie 2014, 10:12)

        codo [utilizator] i-a raspuns lui Mariicaialbastri

        Stiu foarte bine despre ce e vorba din moment ce fix in acelasi an am terminat dreptul la UB. In 96-97 nici nu se putea sa sari la vreo particulara de doamne ajuta daca picai la stat. Inca nu inflorise industria diplomelor. Va dati seama ce cunostinte a acumulat intr-o facultate de doi lei si cu stagii in cabinetele amicilor politici. Dna alina are niscai valoare in lumea politica - colegii ei politicieni stiu mai bine sa o evalueze -, in lumea juridica parcursul ei e zero.
  • +2 (6 voturi)    
    Concluzia (Joi, 18 decembrie 2014, 23:43)

    mateiescu [utilizator]

    Trebuie insistat, multi inca nu inteleg gravitatea concluziei si consecintele sale:

    "Evenimentele politice de joi ne arata inca o data ca partidele politice existente si-au epuizat resursele, ca sunt osificate in rau si ca nu de aici vine adevarata schimbare. Este nevoie de partide noi, de figuri cu adevarat proaspete, de competente reale si de competitie politica. Cele doua partide mari - PNL si PSD - si-au epuizat resursele si nu se pot reforma decat presate din exterior de aparitia unor formatiuni noi, care le-ar putea eventual inlocui in urmatorii ani. "
  • -4 (6 voturi)    
    Cred (Vineri, 19 decembrie 2014, 0:52)

    soringusar [utilizator]

    Cred ca d-l Chiliman ar fi fost cel mai potrivit.
    S-a delimitat la timp de tampeniile d-lui Antonescu , a fost permanent un om de dreapta cu coloana vertebrala.
    O tanara de 36 ani nu poate avea capacitatea de a fi presedinta unui partid mare.
    Vezi si d-l Ponta , varsta apropiata , inteligenta politica si experienta deficitare..
  • +5 (5 voturi)    
    Pana in prezent, e bine! (Vineri, 19 decembrie 2014, 8:28)

    MichiuStefan [anonim]

    Politica este arta posibilului;ce putea -mai bine- sa faca d-l Presedinte Johannis?Sa nu se implice, spre satisfactia Robespierre-lor natiunii?Si ce ar fi rezultat?Pe de o parte spunem ca partidele s-au epuizat, sunt totalmente corupte,pe de alta parte dorim partide noi pe care nu le votam!Pana la o situatie ideala, asta e trupa, cu asta defilam.Meritul d-lui Johannis este ca a avut curajul sa aleaga-cel putin pana in prezent- solutia cea mai buna din cele rele.Nu cred ca i-a fost usor sa treaca peste ambitiile dinozaurilor din "marele" PNL, de obligatiile omenesti fata de cei care l-au ajutat in campanie.Dar,surprinzator-repet, pana in prezent se dovedeste un abil om politic;a nemultumit liberalii, dar a multumit pe cei multi care l-au votat.Cred ca asta e strategia pe care o urmareste si sper sa o continue.
    • +1 (3 voturi)    
      exact asta e situatia (Vineri, 19 decembrie 2014, 10:30)

      uniepure [utilizator] i-a raspuns lui MichiuStefan

      Aveti dreptate.Observ ca nu prea s-a inteles ce se intampla, ce prioritati sunt. Timpul e scurt .Presedintele este pus in situatia de a rezolva o problema, ca o ecuatie matematica :datele problemei se cunosc, la fel si rezultatul dorit, insa solutiile de rezolvare sunt cateva si nu toate convenabile. El a ales-o pe cea mai eficienta. Si cu referire la A.Gorghiu: chiar dk e asa (studii discutabile, antecedente in PNL idem) dar: asta a fost trendul, tinerii sunt avansati in partide doar dk sunt soldati disciplinati si executa ordinele primite, ce, nu se stie? Deci, carcotasii sa se calmeze si sa nu mai instige inutil poporul.Nu vedeti ca a fost castigata doar o batalie, nu razboiul?
  • -1 (7 voturi)    
    Dupa zece ani! (Vineri, 19 decembrie 2014, 9:02)

    hotnewsfil [utilizator]

    Oamenii te iubesc cand le dai, te urasc cand le iei!
    In 2008, criza mondiala era dupa coltul tarii noastre, ne pandea ca un cutremur imprevizibil, nu isi infipsese coltii in noi, economia duduia (nu simtea ca a intrat in 'anul mortii'), cum ne asigura dl. Tariceanu, banet era cu sacul, din vanzarea BCR, din miliardele de euro trimise de romanii din strainatate.
    PNL guverna linistit desi avea numai 17% in parlament, datorita sustinerii, mai prin fata, mai prin dos, de catre PSD. Moliceanu, astfel sustinut, a devenit si mai Tariceanu decat ni se aratase atunci cand, ca sa respecte ordinul puternicului Patriciu, i-a evacuat din guvern pe pedisti si pe stolojeni. Dantura impecabila, masiva, de model vestimentar, cu care ni se recomanda atunci cand Traian Basescu, dupa castigarea alegerilor din 2004, il prezenta, tinandu-l de mana ridicata : 'acesta este premierul tarii!', l-a muscat grav chiar pe marinarul care il lansase la apa, l-a injunghiat pe la spate, dupa modelul 'Brutus'.
    Sustinerea de catre PSD-ul doctrinar (cel care nu a intinat cele mai nobile aspiratii ale socialismului), a trebuit sa fie onorata : PNL a aplicat masuri de tip socialist. Printre altele, a majorat masiv si brusc salariile si pensiile. Toate masurile vizau cumpararea electoratului la alegerile din acel an, nu erau izvorate din vreo sincera compasiune pentru populatie.
    Traian Basescu l-a avertizat pe cel devenit Tariceanu ca majorarile salariilor si pensiilor nu vor putea fi finantate in continuare - dupa alegeri-, avand in vedere criza globala care se extindea veriginos, si asupra tarii noastre.
    Previziunea presedintelui s-a adeverit, n-au mai fost BCR-ri de vandut luna de luna, pe banda, intrarea de bani de la romanii din strainatate s-a redus masiv, din cauza crizei; ca urmare, n-au mai fost bani pentru plata salariilor si a pensiilor, tara a inceput sa fie destabilizata financiar.
    Desi era constient ca va pierde enorm din simpatia romanilor, Traian Basescu a luat, de unul singur,
  • +2 (8 voturi)    
    Dupa zece ani! CONTINUARE I (Vineri, 19 decembrie 2014, 9:04)

    hotnewsfil [utilizator]

    Desi era constient ca va pierde enorm din simpatia romanilor, Traian Basescu a luat, de unul singur, hotararea de reechilibrare a situatiei financiare a tarii, prin reducerea intempestiva a salariilor si a pensiilor, practic pana la nivelul din 1998 (cel dinaintea majorarii facute de PSD, via PNL).
    Astfel, tara a fost stabilizata financiar.
    Daca, Traian Basescu ar fi diminuat treptat salariile si pensiile cu trepte de cateva procente, populatia ar fi acceptat, popularitatea lui Traian Basescu nu ar fi scazut sensibil, dar tara nu ar fi fost stabilizata in timp util.
    Dar, pe buna dreptate, dupa ce se vede omul cu o majorare masiva, instantanee, surprinzatoare, a saraiului/pensiei si apoi i-o iei brusc inapoi,”pagubitul” iti devine un dusman de neimpacat, pe vecie.
    Majoritatea populatiei, tarata in saracie lucie, de lacomia agresiva a politicienilor (instaurata si tolerata de Iliescu, din primele momente de dupa inscenarea din dec. ’89), vrea bani pentru mancare, pentru cresterea copiiilor, pentru plata intretinerii la bloc, etc., etc., nu vrea si nu este interesata de “stabilitatea” financiara a tarii, ‘camasa ii este mai aproape de corp decat haina’, considera ca stabilitatea tarii este doar o tema de dezbatere conflictuala dintre politicienii chivernisiti prin politica, ipocriti, farisei, insensibili, in realitate, la problemele vitale ale ei - majoritatea populatiei.
    Saracimea nu vrea investitii, nu vrea “drumuri europene”, pe care sa se plimbe (in viziunea ei), catre tarile bogate, imbuibatii, borfasii si beizadelele lor, pe care sa circule evazionistii, firmele straine care ii conditioneaza viata, aducandu-i 80% din mancare produsa in alte tari, cele care ii sufoca pe micii producatori romani.
    Populatia, invrajbita de saracie, si-a pierdut statutul de ‘popor roman’.
    N-o intereseaza ca, pentru a i se plati pensii si salarii, trebue sa se faca, de catre politicienii indestulati, imprumuturi de la banci, pe dobanzi foarte mari, inrobitoare ale tarii, pe termen
  • 0 (6 voturi)    
    Dupa zece ani! CONTINUARE II (Vineri, 19 decembrie 2014, 9:06)

    hotnewsfil [utilizator]

    inrobitoare ale tarii, pe termen lung, tara fata de care ea - populatia - a devenit indiferenta, instrainata.
    A fi muritor de foame sub stapanirea unor straini, nu este mai rau, pentru saracime, decat a fi flamanzita de romanii tai, de “fratii” tai (ha, ha!).
    Apelurile lacrimogene facute de politicienii verosi, catre romani, de a ramane in tara, este calificata, de flamanzi, ca o dorinta a stapanilor lor de a avea populatie de condus, de pe care sa ia sapte piei.
    In aceasta situatie, populatia il va ierta vreodata pe Traian Basescu pentru “stabilizarea financiara” generala a tarii, pentru ca a fost 'presedinte jucator', marcator de goluri in poarta coruptiei, jucand pe tot terenul, si in aparare - in apararea justitiei?
    • 0 (0 voturi)    
      Absolvo te... (Vineri, 19 decembrie 2014, 10:03)

      MichiuStefan [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Nu, din pacate nu-l va ierta!Si mai este un aspect:restabilirea financiara a tarii,prin metodele cunoscute, s-a facut cu riscul enorm al blocarii-partial s-a si realizat prin victoria celor mai corupte si retrograde forte politice din 2012-reformelor, al democratiei neconsolidate a Romaniei.Doar o chestiune de noroc a fost ca victoria acestora sa nu fie deplina.Presupus fin cunoscator al mentalului colectiv, este greu de inteles masurile riscante luate de presedintele Basescu;n-a lipsit mult ca tot progresul realizat cu eforturi imense ale aceluias Traian Basescu sa fie anulat si sa ne fi intors la anul 2004.
    • -2 (2 voturi)    
      nici vorba (Vineri, 19 decembrie 2014, 12:14)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Austeritatea a fost impotriva intereselor nationale si in favoarea citorva imbogatiti. La unul sau doi ani dupa taierea veniturilor bugetarilor saraci unii care ar putea fi considerati apropiati ai lui Base luau banii cu portbagajul in retrocedari ilegale.
      • 0 (0 voturi)    
        Va acord acest plus! Primiti cu colindul? (Vineri, 19 decembrie 2014, 15:36)

        hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui doru001

        https://search.yahoo.com/search?ei=utf-8&fr=slv1-&p=nat%20king%20cole%20merry%20christmas%20to%20you%20lyrics&type=
  • +2 (2 voturi)    
    domnule (Vineri, 19 decembrie 2014, 13:17)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    sunteti un adevarat "deontolog".

    Udrea a crescut si a devenit un ministru foarte bun, a dus o campanie cu un partid nou nout intr-o atmosfera ostila.

    Gorghiu este palida si nesarata pe langa ce informatii mai dati si dvs fara tragere de inima.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă