UPDATE: Mitul Arafat incepe sa se crape. De ce ar trebui sa plece din functie, alaturi de ministrul Gabriel Oprea

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 16 decembrie 2014, 15:07 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
In ianuarie 2012, Raed Arafat era simbolul profesionismului si mii de oameni din intreaga tara au iesit in tara sa-l apere in fata atacului declansat de Traian Basescu. Dupa aproape trei ani petrecuti in cercul de putere al lui Victor Ponta, cu atributii mult sporite si influenta pe masura, Arafat incepe sa-si arate limitele. Accidentele din Apuseni si de la Siutghiol, plus reactiile sale, arata ca managerul SMURD si-a atins limitele competentelor.

Mai intii, faptele.

Ieri s-a prabusit cel de-al 5-lea elicopter SMURD in ultimii 12 ani, la care adaugam si avionul cazut in Apuseni. In 12 ani au murit 14 oameni. A trebuit sa vina acest al 6-lea accident pentru ca Arafat sa opreasca la sol toate elicopterele pentru verificare.

Apoi mai e relatia dintre medicii medicii SMURD, oamenii cei mai apropiati de Raed Arafat, si pilotii elicopterelor sau avioanelor. Odata urcati la bord, medicii sint tratati ca simpli pasageri de catre pilotii care ignora intrebarile despre starea reala a aeronavelor. Medicii intuiesc - datorita experientei - cind reviziile sint de fatada, dar ce folos? Sistemul de revizie/reparare a inregistrat deficiente evidente.

Reactia publica a lui Arafat dupa accidentul de la Siutghiol si interventia pentru salvare ridica si ea mari semne de intrebare. Martorii si evidentele de la fata accidentului arata un sir nepermis de gafe, bilbe si scurt-circuite care, finalmente, au dus la intirzierea operatiunilor de salvare. Barca cu motor fara cheie, sosirea dupa 29 - 35 de minute a echipajelor SMURD la apel - toate arata dezorganizare. Asta ca sa nu mai vorbim de detaliile legate de elicopter: ce revizie a suportat, de ce nu avea sistem de aterizare pe apa, etc. Si intrebarea suprema: de ce s-a prabusit un elicopter nou?

Si ce a spus Arafat in public? "Fortele de interventie au ajuns totusi in timp util". Acelasi Arafat spusese deseori in trecut ca "in timp util" inseamna la timp pentru salvarea vietilor umane.

Ce s-a intimplat intre timp, de ce s-a erodat aceasta capacitate manageriala a lui Arafat, unanim recunoscuta si acceptata in 2012? 

S-a intimplat ca Raed Arafat a ajuns in zona de care se ferise pina atunci: in zona politica. A acceptat ca simbolul Arafat sa fie folosit de Victor Ponta si USL, iar in schimb a primit mai multa putere. A devenit secretar de stat in Ministerul Afacerilor Interne, nu a mai avut nici o problema cu fondurile pentru SMURD, si-a extins "aria de acoperire" spre sectoare unde expertiza nu i-a fost recunoscuta de sistemul medical: amestecul in educatia medicala, implicarea in domeniul transplantului, favorizarea sectorului de Urgenta in detrimentul spitalului.

A facut un troc de soft power cu Victor Ponta: i-a imprumutat acestuia din capitalul sau simbolic, a primit in schimb mai multa influenta in sistemul medical. Dar aceasta extindere a atributiilor s-a suprapus peste accidentele din Apuseni si Siutghiol, unde prestatia sa si a SMURD a fost mult sub standardele care l-au facut in 2012 simbolul revoltei anti-Basescu.

UPDATE 15.30: Gabriel Oprea, ministrul Internelor, supranumit si "interes national" pentru caracterul sau flexibil, a gasit primii doi tapi ispasitori: prefectul de Constanta si seful ISU Constanta. Cred ca primele doua demisii ar fi trebuit sa fie a sa si a lui Raed Arafat. Imaginile Digi24 cu o victima strigind Ajutor vreme de citeva minute sint cutremuratoare si vor avea un impact major asupra increderii cetatenilor in capacitatea statului de a-i salva. Si pentru asta se plateste.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

42669 vizualizari

  • +56 (96 voturi)    
    "Marele" Arafat si-aratat adevarata fata din 2012 (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:19)

    Luke1 [utilizator]

    ... cand se dadea cu kuru de pamant ca NU trebuie servicii de ambulanta private - normal, cine mai putea face o afacere "cinstita" cu statul ? Si da-i si lupta cu proteste si alte tampenii !
    Adica era deja un politruc, nici vorba de "omul providential" ..

    Nu m-ar mira ca insusi Arafat sa nu fie implicat in cine stie ce potlogarii ...
    Poate vom auzi stiri care sa aiba in acelasi enunt cuvintele cheie "... DNA ... Arafat..."

    Prea s-a "pesedizat" baiatul - si e aproape axiomatic - ca cei aflati in relatii stranse cu pesedeul sa fie si implicati in niste chestii cel putin dubioase, daca nu ilegale de-a dreptul ...

    Iar crudul adevar este ca SMURD-ul, ISU si care or mai fi - SUNT INEFICIENTE - vezi tragicul accident din iarna trecuta din Apuseni, vezi haosul criminal in cazul de ieri ...si probabil multe alte exemple !

    Eu unul m-am saturat ca la fiecare eveniment tragic sa apara Arafat pe post de purtator de cuvant - in loc sa-si vada naibii de treaba - si SA FACA ceva concret pt a imbunatati calitatea acelor servicii !
    • +45 (65 voturi)    
      arafat,.. (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:34)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

      pe lagna faptul ca s-a pesedizat rau din pacate...
      este si era si inainte un om care vroia sa controleze tot... el e impotriva dezcentralizarii si a concurentei...
      bina asta nu este problema majora in cazul asta...

      problema majora si un lucru EXTREM DE GRAV... pentru care cred ca ar trebui sa zboare URGENT din aceasta functie este declaratia de genu (similara cu cea din apuseni) totu a mers perfect, isu a intervenit excelent... asta cand toti spun exact pe dos...
      ca sa repari o problema, ca sa te imbunatatesti trebuie sa vezi erorile nu sa zici ca toti e perfect... daca toti e perfect inseamna ca nu se poate mai bine... cred ca a venit timpu sa lase il locu lui pe unu care nu crede ca totul e perfect.
      • +25 (33 voturi)    
        Pt mine mitul nu mai exista de cand am citit cum.. (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:59)

        Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        ...se cumparau toate ambulantele in Tg.Mures numai prin firma prietenului lui...Arafat.
        Pute!
        Si iesirea in strada pt Arafat a fost o manevra PSD dar oamenii nu stiau si erau multi f.nemultumiti de masurile din cauza crizei.
        • +15 (27 voturi)    
          Flotoare (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:34)

          Vasile375 [utilizator] i-a raspuns lui Excelsior

          Pai principalul vinovat este Arafat insusi. De ce a dat dispozitie sa fie demontate flotoarele elicopterului cu care acesta ar fi plutit? Pai cine putea sa dea dispozitie de demontare decat proprietarul adica SMURDUL adica ARAFAT? Constatinescu a spus ca elicopterul a fost predat SMURDULUI cu flotoare pentru ca zona Constantei este maritima si exista posibilitatea de prabusirii in apa(qed!)! Este clar principalul vinovat de moartea celor 4 este chiar Arafat! Singurul gest de onoare este demisia sa de urgenta!
          • -3 (5 voturi)    
            Toma şi baletul (Miercuri, 17 decembrie 2014, 5:18)

            SicsicSicmar [anonim] i-a raspuns lui Vasile375

            Nu ştiu dacă ai auzit vreodată un schetch al lui Toma Caragiu, "Toma şi baletul".
            www .youtube .com/watch?v=mrxczIcvGvs

            sicmarsicmar: "Pompierul de serviciu a cerut [...] fiecare dansatoare să fie dotată cu o pelerină, din foaie de cort, solidă, comodă, ihnifugabilă, cu toporişcă, găletuşă cu nisip şi cască de protecţie" [...] "în consecinţă s-a renunţat la toporişcă şi s-au cumpărat târnăcoape."

            Aşa-i şi cu flotoarele pentru un elicopter care operează pe uscat.
            • -3 (5 voturi)    
              Flotoarele sunt bune . . . (Miercuri, 17 decembrie 2014, 8:51)

              Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui SicsicSicmar

              . . .doar atunci cand amerizarea se face controlat. nu cand cazi ca bolovanul in apa la viteza mare. S-ar fi desprins imediat si ar fi fost aruncate cat colo de forta impactului cu apa. Impactul cu apa la viteza mare este identic cu impactul cu beton!
              • +1 (1 vot)    
                Postaci arabi (Miercuri, 17 decembrie 2014, 22:00)

                Vasile375 [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

                La amandoi postacii arabi le raspund asa:
                De unde stie asazis "specialistul" Vali ca amerizarea nu s-a facut controlat?
                Primului idiot Sic nu pot sa-i comunic decat ca este un idiot, daca constructorul elicopterului a prevazut optional flotoare comparatia lui arata cat de cretin pot fi unii compatrioti de-ai nostri
      • +20 (28 voturi)    
        ati pus punctul pe "i" ! (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:49)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Intr-adevar, problema gusatilor astora este ca, dupa ce ca nu rezolva o situatie in care mor oameni cu zile, mai au si obraznicia sa ne minta in fata ca "totul a mers perfect".

        Daca ar fi fost doar prostie, s-ar fi desteptat dupa dezastrul organizatoric da la accidentul din Apuseni dar se pare ca pe langa incompetenta crasa, mai avem de aface si cu o nepasare criminala.

        Trebuie ca procurorii sa verifice si ce sume de bani s-au alocat exercitiilor de antrenament ale echipelor de salvare si daca acestea nu au ajuns cumva in alte buzunare si apoi, cel mai marumt bisnitar din Constanta are o barca rapida dar ISU nu are.
        Cum este posibil asa ceva !?

        Asa se intampla cand mincinosii sunt la putere ! Murim cu zile !
      • +14 (14 voturi)    
        clasic! (Marţi, 16 decembrie 2014, 20:06)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        in orice scoala de management se invata ca un executant bun promovat sef are peste 90% sanse sa fie un esec.
        In alte formulari: "am pierdut un inginer bun si ne-am ales cu un manager prost".
        Arafat demonstreaza principiul lui Peter privind competenta.
        • +2 (2 voturi)    
          Se ompune experiza internationala (Miercuri, 17 decembrie 2014, 15:54)

          dora si profa in acelasi timp [utilizator] i-a raspuns lui cinic

          Raed Arafat avea credibilitate la inceputuri cand nu era legat de politic.Odata intrat in cloaca politicului s-a contaminat si el a devenit un ins pus pe capatuiala din banii publici.Eu n-am crezut in mitul Arafat si in pofida multora care au iesit in strada sa-l apere,am crezut mai mult in spusele presedintelui.

          Cum poate fi absolvit de vina mortii celor 4 salvatori ,cand pentru el cautarile puteau fi amanate pentru a doua zi ca in alte state,adica mortii numai pot fi inviati.Pe langa greselile in coordonarea procedurilor de salvare a dat dovada ca este inuman.
      • +10 (10 voturi)    
        Aceasta tragedie :( (Marţi, 16 decembrie 2014, 22:37)

        Clop [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Nu inteleg de ce in astfel de cazuri nu sunt mobilizate regional toare resursele capabile, specializate sa faca fata in timp util unui accident.

        Am fost sub soc sa citesc ca au fost trimisi, in prima instanta, pompierii in cazul de fata. Nu mi se par la fel de specializati ca salvamarii sau cei care se ocupa de "salvam pe ape". Inadmisibil sa auzi de la autoritati ca anumite barci functioneaza doar estival.

        Oamenii aceia au murit datorita incompetentei de la nivel decizional.

        Nu au fost mobilizati acei salvatori capabili sa faca fata accidentului in timp util. Vorbim de temperaturi de iarna ale apei, cand rata de supravietuire se contabilizeaza in soc termic si este foarte redusa.

        ***Lista serviciului 112 trebuie analizata, reimprospatata, reevaluata regional si, de asemenea, cred ca sunt necesare simulari constante ale acestui serviciu pe studii de caz din orice tip de geometrie ai apuca un accident.

        Sunt trist sa inteleg ca oameni care au strigat dupa ajutor, nu au fost beneficiarii unui ajutor in timp util. Asta arata ca serviciul de salvare de urgenta in cazuri de accident grav, de alerta maxima nu functioneaza in Romania.
        • +2 (4 voturi)    
          absolut de acord (Miercuri, 17 decembrie 2014, 12:44)

          rz_ [utilizator] i-a raspuns lui Clop

          Este inadmisibil ca într-un caz în care ştii clar că omul nu rezistă mai mult de 15-20 minute în apă chiar supravieţuind impactului, să nu trimiţi IMEDIAT o unitate de salvare a armatei care are bază militară la câţiva km, 100% cu unităţi de salvare recuperare mereu în alertă în caz de incident pe mare.

          Este inadmisibil să nu anunţi autorităţile portuare care să întrebe măcar agenţia aceea de salvare pe mare dacă nu cumva se întâmplă să poată ajunge în câteva minute la locul accidentului.

          Este inadmisibil ca 112, prin prefect şi administraţie locală, să nu poţi alerta autorităţile locale, primarul, care poate ştie pe cineva cu o barcă cu motor în zonă (sau alertează pădurarii în Apuseni). Acestea sunt cazuri în care viaţa omului se măsoară literalmente în minute. Nu te joci cu aşa ceva, faci orice, ce contează că nu ISU a ajuns primul dacă oamenii ar fi fost salvaţi? Poate nimeni nu ajungea la timp, dar ar fi ajuns cineva în 10-15 minute, nu în 35 minute, timp în care la temperatura aceea a apei oricine intra în şoc hipotermic şi 99% murea. Mai bine stăteau la o bere pe marginea lacului şi aşteptau să sece să-i scoată de acolo.

          E prostie sau dacă nu, procedurile pentru 112 sunt varză tot din prostia decidenţilor!
    • +32 (52 voturi)    
      "Rumanul " Arafatu Marafetul (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:45)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

      Fundaţia SMURD a cheltuit un milion de euro, proveniţi din donaţiile românilor de 2%, pentru a cumpăra acelaşi avion pe care îl folosea înainte, schimbându-i doar culoarea.
      Din anul 2010, până în 2012, SMURD a închiriat un avion Piper PA 42 720 Cheyenne III de la Alfa Air Services SRL, de culoare alb cu albastru, cu numărul de înmatriculare YR-ANF, fabricat în anul 1981, în SUA. Proprietarul acestei aeronave era BCR LEASING IFN SA, societate cu capital majoritar austriac. Firma Alfa Air Services este parte a grupului Alfa Air, din care face parte şi Alfa Air International, care are sediul social pe Bd. Ficusului, nr. 44A.
      Compania Alfa Air International este patronată de israelianul Ygal Zohar,cel căruia Arafatu i-a mulţumit, cu ocazia lansării "noului" avion SMURD, pentru colaborare şi sprijinul nemijlocit în cumpărarea avionului, asigurându-l şi pe viitor de cooperare.
      Avionul a fost trimis în Austria, unde a fost vopsit în roşu şi readus în ţară în 2012: "Avionul SMURD, pe care acum îl scot ca "nou", are un istoric greu.
      Aeronava avea probleme cu trenul de aterizare.
      A fost "sfărâmat" la o aterizare.
      A fost trimis în Austria, unde a fost vopsit, şi readus în ţară în 2012, dar - fiind cu defecţiuni majore - a intrat în serviciu abia în 2013
      Coincidenţă sau nu, tot în anul 2012, era achiziţionat, din Austria, un avion pentru SMURD, care a fost dat în folosinţă abia în 2013.
      Marafetul preciza că avionul a intrat în revizie pe data de 21 decembrie 2013 şi că este nevoie de o seria de piese, care se fabrică pe comadă, numai în SUA.
      Trebuie reamintit că, anterior, tot Raed Arafat afirmase că avionului îi lipseşte o piesă.!!!!!?(ZIUAnews)
      Motivul înființării Fundației pentru SMURD este acela de a gestiona donațiile și sponsorizările către SMURD precum și gestionarea campaniei 2% pentru SMURD, conform legii: „Conform art. 57 (4)- (6) și art. 84 (2)-(4) din Codul Fiscal, persoanele fizice au posibilitatea să direcționeze doi la sută (2%) din impozitul pe veniturile ob
      • +3 (23 voturi)    
        ayurea!! (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:38)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

        NU ajunge nimeni in tzara asta la "un milion de euro din 2%" - poate cel mult BOR!
        In rest... nu stiu, poate ca ai dreptate...
    • +35 (51 voturi)    
      :| (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:48)

      calin22 [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

      Din pacate a avut foarte mare dreptate Basescu in 2012 dar nimeni nu l-a ascultat. Araft vrea printre altele sa sifoneze banii din sistem concomitent cu o chestie buna care se cheama SMURD. Stiu de la persoane care lucreaza la SMURD cum se comporta de ceva vreme domnul Araft cu ei, cum le taie sporuri (si bani), cum ii forteaza sa lucreze pe ambulanta 24 ore continue (cine naiba mai e lucid dupa 20 de ore de munca??? si e vorba de viata oamenilor totusi). Astfel de aberatii se intampla la SMURD astazi si numai cei care lucreaza in sistem stiu.
      • +15 (15 voturi)    
        ba l-au ascultat... (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:01)

        likurici [utilizator] i-a raspuns lui calin22

        ....si de aia l-au huiduit impreuna cu toti dogarienii si cu ponta care atzitza lumea zicind ca jandarmii au armament cu munitie de razboi; astea nu se uita
    • 0 (32 voturi)    
      chiar NU trebuie!! (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:35)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

      NU trebuie servicii de ambulanta private!! Sunt un RAHAT!! Singura lor preocpare e BANUL!! Am avut ocazia sa vad cum functioneaza - si ASA E! nici un PIC de competenta si dotare de pana si EU gaseam mai buna!
      Cei care sustin aberatia asta, probabil, sunt cei care jecmanesc omu' de bani, cu ele!!
      • +14 (16 voturi)    
        Da un sg exemplu de gestiune eficienta a STATULUI (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:25)

        Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Daca esti asa de pornita impotriva sist privat de ambulante !

        Adica toti smecherii (a se citi POLITICIENI) se duc la clinici private afara sa se caute cand au cate ceva - in schimb la noi, NU, nu se poate ... Trebuie sa ramana acelasi sistem falimentar de STAT ...
        Care inghite bani cu nemiluita ca sa returneze servicii de proasta calitate spre inexistente !

        Hai, las-o balta ca nu e cazul sa ne explici ce bun adiminstrator e STATUL ...
        Atata vreme cat e plin de POLITRUCI in conducerile institutiilor, NICIODATA nu va fi vreo chestie de STAT eficienta !
      • +8 (12 voturi)    
        BA Trebuie (Marţi, 16 decembrie 2014, 19:20)

        edx [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Concurenta trebuie sa fie libera. Nu te obliga nimeni sa le folosesti. Daca tie nu iti plac nu inseamna ca trebuie interzise.
        Daca nu au servicii bune/eficiente nu vor avea utilizatori si vor da faliment; ambulanta de stat insa te poate trata la fel de rau si nu va putea fi sanctionata de utilizator in nici un fel deoarece nu el o plateste (nu direct).
    • +1 (11 voturi)    
      Servicii private de ambulanta deja exista (Marţi, 16 decembrie 2014, 20:19)

      DanDragomir1 [anonim] i-a raspuns lui Luke1

      Acum sunt permise servicii de ambulata privata cu bani privati, ce se dorea insa erau servicii de ambulanta privata cu bani publici si asta nu e normal.

      Iar daca astea private sunt asa de bune dc nu au dat un exemplu si sa intervina in accidentele mai sus mentionate?

      O sa va plimbe bgs-ul cu jeep-ul pe care scrie ambulance prin oras si o sa fiti cei mai multumiti.

      Eu sunt liberal insa nu toate lucrurile trebuie sa fie private ( oare cum ar fi ca justitia sa fie privata???!! )
      • +3 (3 voturi)    
        Dom'le, Justitia NU poate fi privata pt ca NU este (Marţi, 16 decembrie 2014, 23:41)

        Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui DanDragomir1

        orientata pe PROFIT !
        Justitia trebuie SA FDREPTATE
        Asa cum Armata trebuie SA NE APERE
        Asa cum Politia Ar TREBUI sa ne apere de Penali, nu sa-i protejeze / sa-i genereze ... in fine ...
        Pentru Justitie si Armata am tot respectul !

        Politia insa inca trebuie sa CASTIGE acest respect !
        Mi-as dori ca in Politie sa fie oameni gen "Comisarul Moldovan" - sa faca ceea ce trebuie indiferent de consecinte - asa cum in mediul privat sunt multii oameni care isi fac datoria indiferent ca le este comod SAU NU !
        • 0 (0 voturi)    
          sau altfel spus (Miercuri, 17 decembrie 2014, 14:24)

          Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

          Cati absolventi de drept din Romania profeseaza in occident ori in America?
      • +2 (4 voturi)    
        Nu te mai lauda ca esti liberal (Marţi, 16 decembrie 2014, 23:59)

        math [utilizator] i-a raspuns lui DanDragomir1

        Se vede adevarul imediat ce deschizi gura sau calculatorul. PLR salvarea neamului. Traiasca Tariceanu si USL 2.0 Turbo.
    • +3 (5 voturi)    
      Sincer, mi s-ar parea normal ca Armata sa conduca (Marţi, 16 decembrie 2014, 23:51)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

      (coordoneze - n-a incaput in titlu) - aceste servicii de Urgenta !

      Mai ales ca Armata ARE oameni super-calificati care STIU ce inseamna o situatie de urgenta si care POT lua decizii - fara sa astepte ca "prea Inaltul Arafat" sa se trezeasca din somn ...(la figurat vorbind)

      De unde si pana unde acest Arafat este "intruchiparea urgentei neamului romanesc" ???
      Huh ??

      De ce nu se multumeste acest ... POLITRUC (scuze, atat timp cat el sutine / este sustinut de PSD nu-l pot numi altfel) - cu un post caldut pe undeva pe la vreun minister si SA LASE SERVICIILE de URGENTA PE SEAMA UNOR OAMENI CARE CHIAR AU HABAR cu ce se mananca acest gen de activitati !

      Arafat, CE-AR FI SA-TI DAI DEMISIA ????

      Arafat, esti INCOMPETENT !!!

      Da-ti-mi minusuri cate vreti !

      Asta e opinia mea !!!
  • +38 (54 voturi)    
    din pacate asa este... (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:21)

    liviu_ [utilizator]

    arafat are niste declaratii sa zicem... nefericite... el lauda interventia isu cand toti vedem (si e a 2a oara) ca intervin execrabil... mai mult lauda interventia inainte de un debriefing... el nu stie cum s-a intervenit si ii lauda deja. este o lipsa crasa de profesionalism din punctul meu de vedere... si o spune cineva care chiar l-a admirat pe arafat.
    mai mult spune ca "nu se putea interveni mai bine"... fratilor... este un sistem care trebuie imbunatatit permanent... nu ai ce cauta la conducerea lui daca tu crezi asa ceva!
    eu cred ca MINIM dusa, oprea si arafat ar trebui sa-si dea demisia sau sa fie demisi! as merge si putin mai sus (a se citi aia care se votau la guvernare cand saracii oameni mureau) dar m-am multumi si cu cei 3 ...
    as mai adauga si aproape dispretul la adresa victimelor de care dau dovada indirect arafat si altii de la isu (declaratia cu nu se putea interveni mai repede e una dintre ele). as adauga si dezhumarea lui aurelia ion, setul de masuri inexistente dupa dezastrul (aici nu ma refer la prabusire ci la interventia isu si restu) din apuseni, vinovatii dati doar de fatada etc...
    astea dovedesc ca afarat ori si-a atins limitele competentei ori s-a impolnavit de pesedism... in ambele cazuri nu mai are ce cauta in functia pe care o are!
  • +15 (45 voturi)    
    Arafat (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:21)

    Alex1512 [utilizator]

    Ca si-a atins limitele competențelor e mult spus.
    Intr-adevar, nu mi-a placut asocierea cu Ponta (Arafat voteaza Victor Ponta), greseli a facut, dar a realizat multe lucruri bune. Aproape fara bani, la inceput. Un om, intr-o tara straina, s-a luptat cu multi, pentru ca stim cat de greu merg lucrurile la noi, sa faca ceva util.
    • +19 (31 voturi)    
      da a realizat... (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:37)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Alex1512

      dar anu asta a avut 2 interventii isu execrabile pe care le-a laudat...
      stii cum se spune: cu cat esti mai sus cu atat cazi mai rau ...
      arafat ori isi schimba urgent modu de gandire (aici ma refer la "nu se putea interveni mai bine" ori pleaca! si asta urgent ca deza avem 2 accidente aviatice relativ minore in care isu a intervenit ca dracu...
      pai la un airbus ce faci?! la un vas de croaziera?! la un cutremur?! etc
  • +27 (47 voturi)    
    Super articol d-le Pantazi ! Concis si de impact ! (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:21)

    Luke1 [utilizator]

    Felicitari !
  • -6 (28 voturi)    
    solutie de compromis (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:24)

    VladBerliba [anonim]

    Inclin sa cred ca problema este una general umana. Ajungi la un moment in care esti pus sa alegi niste echipamente in limitele unui buget. Cu suma de bani alocata poti lua 3, 4 elicoptere bune sau 10 mai putin bune. Decizia e greu de luat. Cu 3, 4 elicoptere oricat de fiabile si performante ar fi nu poti fi la fel de eficient ca si cu 10. Cred ca bilantul corect de la care ar trebui sa porneasca analiza este calitatea elicopterelor SMURD avand in vedere bugetul alocat pentru achizitionarea acestor aparate raportata la oferta pietei.

    Apoi trebuie facut un bilant al oamenilor salvati cu aceste elicoptere.

    Doar in urma acestei analize se poate spune daca deciziile de achizitie raportate la oferta pietei au fost corecte sau nu.

    Apoi intervine si factorul uman, calificarea pilotilor, reviziile periodice, durata de viata a elicopterelor.
    • +5 (15 voturi)    
      Primul compromis se face cand se numesc POLITRUCI (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:30)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui VladBerliba

      in locul unor oameni care au habar cu ce se mananca unele chestii !

      Bun, poate o fi Arafat un bun medic - nu comentez pentru ca nu stiu - dar CU CE IL CALIFICA la sefia SMURD chestia asta ??

      Daca ma intrebati mi s-ar parea mult mai normal sa fie oameni CALIFICATI pt conducerea unor institutii cheie - MAI ALES cele care se refera la urgente / calamitati etc ...

      Iar intrebarea se poate extinde in general in cazul clasei politice : CUM AJUNG CAMIONAGII / LACATUSI MECANICI si altii asemenea in PARLAMENT unde DAU LEGI ???

      Ce COMPETENTE au acesti oameni in a-i conduce pe altii ???
  • +1 (15 voturi)    
    mitul (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:30)

    Vesteros [utilizator]

    Auzi, ce sunt alea evidente de la fata locului? Și ce-s alea bilbe?
  • +23 (35 voturi)    
    Foarte corect,domnule Pantazi (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:33)

    gica43 [utilizator]

    Intradevar,declaratie de politruc,gen "Operatia a reusit,pacientul a murit!" Arafat-o noua deziluzie, a cata oare ????
  • +23 (33 voturi)    
    si uite asa (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:34)

    catelu [utilizator]

    Ramanem si cu mitul crapat si fara un sistem de asigurari de sanatate functional.
    In 2012 smenarii de la CNAS au mobilizat gloatele de prostalai explicandu-le ca un sistem de sanatate inseamna in primul rand descarcerarea. Acum nici asta nu mai functioneaza bine.
  • -15 (31 voturi)    
    întrebare (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:46)

    Mazeta [utilizator]

    O singură întrebare am pentru autor: s-a terminat reforma statului inițiată de Traian Băsescu în 2004?
    • +17 (23 voturi)    
      Au terminat-o.. (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:32)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ..Tonta si cu ai lui in 2012.
    • +7 (11 voturi)    
      A venit premierul ponta si gata cu reforma (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:33)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Baronii trebuie sa si castige.
  • +16 (32 voturi)    
    Niciodata nu am crezut in Arafat! (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:52)

    vali47 [utilizator]

    Arafat a fost transformat intr-un mit de niste analfabeti rauvoitori pentru poporul roman.Ca medic Arafat este o nulitate,ca organizator este dezastru.Ca sef la SMURD a facut o singura chestie-a echipat cu uniforme tipatoare si socante,dar nu practice.A vopsit in culori stridente toate dotarile,mult rosu mai ales si a angajat multi neaveniti unei astfel de activitati.Nu proceduri,nu caiete de sarcini.Trimite oamenii la moarte si se fuduleste cu asta.Asta-i Arafat.
    • -6 (16 voturi)    
      .... (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:34)

      vasile_r [utilizator] i-a raspuns lui vali47

      ai facut facultatea cu el sau ce?
      • +3 (11 voturi)    
        Nu.Profesor. (Marţi, 16 decembrie 2014, 20:36)

        vali47 [utilizator] i-a raspuns lui vasile_r

        A fost un student mediocru.Bisnitar ca toti arabii.Gargaragiu.Gagicar.
    • +2 (6 voturi)    
      Si dezinfectarea acelor salvari (Marţi, 16 decembrie 2014, 19:20)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui vali47

      se face sau nu? Salvarea Bucuresti a fost inlocuita cu aceste chestii vopsite strident cum bine ziceti care nu inspira incredere! Nu stim deloc ce criterii de igiena sunt respectate si daca.
  • -5 (35 voturi)    
    usurel! (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:57)

    barbu007 [utilizator]

    domnule pantazi, hot news impreuna cu evenimentul zilei si B1TV sustineau, in 2010/2011, asa zisa reforma a sanatatii, promovata de basescu, in spatele caruia se aflau bobby paunescu, dinu patriciu (da, da! dinu patriciu) si alti rechini bastinosi, pregatiti sa insface zdravan din banii asigurarilor private.
    atunci, raed arafat le-a pus piedica - asa cum o facuse si in anii 90, la tg. mures, dandu-le peste mana celor care voisera acelasi lucru - sa se imboteasca din medicina de urgenta.
    vad ca nu uitati si nu iertati. sa va fie de bine! si sa va ajute dumnezeu dupa onestitatea respectivului demers!
    • +6 (12 voturi)    
      Oooo da, si uite ce eficient e acum SMURD-ul ... (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:32)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui barbu007

      intr-adevar, bine ca le-a pus piedica ...

      Ca sa ramana baietii pesedeului racordati la sistem probabil ...
  • +16 (28 voturi)    
    ! (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:58)

    tot [utilizator]

    ARAFAT , DEMISIA !
    • +1 (3 voturi)    
      EXACT !! ARAFAT, DEMISIA !!!!!! (Miercuri, 17 decembrie 2014, 0:09)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui tot

      ...
  • -4 (22 voturi)    
    Arafat este un mit (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:59)

    spectator47 [utilizator]

    creat de Basescu atunci cand l-a decorat cu o inalta distinctie a ROMANIEI intr-o seara de revelion in centrul Bucurestiului,restul stim ce a urmat "cand tziganul ajunge imparat ii da in cap lui taicasul"............
    • -9 (21 voturi)    
      irelevant (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:21)

      U_swamp [utilizator] i-a raspuns lui spectator47

      Basescu a decorat cu inalte distinctii ale Romaniei tot natul, de la femei de serviciu, la fosti penali, criminali, tuteri prezidentiali... pina la Vasile Paraschiv, Cartarascu si Arafat. Vasile Paraschiv i-a replicat cu verticalitate pe masura. Ceilalti s-au complacut cu lucirile stelutelor.
      • +3 (9 voturi)    
        Cine e Vasile Paraschiv ? (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:08)

        math [utilizator] i-a raspuns lui U_swamp

        Pe bune, nu am auzit vreodata. Evident un mare erou pentru ca s-a opus fatis tiranului, dar cine este, de ce a fost decorat ?
        • +1 (3 voturi)    
          De Goagal ai auzit stimabile? (Marţi, 16 decembrie 2014, 19:22)

          Maniu [utilizator] i-a raspuns lui math

          ca pana si Marean stie cum si ce e cu cautatul pe Goagal, Gagle sau cum i-o mai fi zicand.
    • 0 (6 voturi)    
      Arafat este un ... cu ochi ... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 0:06)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui spectator47

      ...
      La cum "conduce" el aceste institutii care ar trebui (teoretic) sa ne scoata din "rahat" in situatiile de urgenta ....

      Arafat este un POLITRUC INCOMPETENT !

      Asta este el !!

      Si daca n-ai taratze in cap ai sa fii de acord cu ceea ce am afirmat !

      Este INADMISIBIL ca niste oameni sa MOARA din cauza PROSTIEI / NEPASARII / INCONSTIENTEI altor oameni care SUNT PLATITI sa ii salveze !!!
      Motivele ?? Nu fac o ceapa degerata !
      Efectele ?? Sunt devastatoare !!!

      Deci : cei care IL SUSTINETI PE ARAFAT - SUNTETI ORI CRIMINALI ORI CRETINI !!!
  • +12 (26 voturi)    
    doctoru calafat (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:15)

    Francisc 1 [utilizator]

    cred ca daca ramanea medic de urgenta la Tg mures era mai bine pentru toti,asa a juns decident politic si invartitor a banului public si sa dus dracu' tot.
  • -3 (27 voturi)    
    Ipocrizie si dorinta de senzational (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:16)

    TacheVladimir [anonim]

    Nu cred ca va dati seama ce inseamna pentru Romania un serviciu de ambulanta privat. Nici unul nu este in stare sa constientizeze tragedia acestui lucru.

    In cazul in care prabusirea elicopterului nu a fost cauzata de o defectiune tehnica ci de o pasare care a intrat in rotor... Ce mai spuneti atunci? De ce nu asteptam finalizarea anchetei inainte sa lansam scenarii?

    Rog toti jurnalistii care comenteaza aceste actiuni din ultimele zile sa isi asume raspunderea de a prelua personal sefia ISU sau a altor organe de interventie in regim de urgenta pentru o mai buna gestionare a acestor servicii fiindca vad ca aveti o polivalenta in profesionalism.

    Din pacate am auzit pe canalele de mass media numai ineptii. Cu parerea suntem toti in stare sa ne dam. Hai sa trecem la fapte.
    • +9 (17 voturi)    
      si ce daca a intrat o pasare ? (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:00)

      math [utilizator] i-a raspuns lui TacheVladimir

      Nici elicopterul din Constanta !! si nici echipajul SMURD nu era deloc pregatit pentru aceasta situatie de urgenta. FLOTOARELE au fost demontate de pe acest elicopter.

      Este jenant sa luati apararea acestor politruci. Arafat poate ca e o legenda dar gata, s-a incheiat. Acest "one man show" a intrat in morisca plina de coruptie si incompetenta a PSD.
      Oprea acolo s-a nascut. Impostor cu o sanatate mintala indoielnica, ce taie si spanzura in politica romaneasca.
  • +16 (22 voturi)    
    Intrebari , dileme..samd... (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:16)

    The Insider [utilizator]

    Condoleante inainte de orice rudelor si familiilor celor decedati ! Cat despre drama in sine oare chiar nimeni nu sesizeaza aspecte de natura pur tehnica legate de modalitatile de alertare si interventie sau depre asa zise proceduri existente ? Chiar sa nu ne intrebam cum naiba se face ca deja suntem la al 4-lea accident de acest tip - 2 cred ca sunt implicate acelasi tip de elicopter - si de fiecare data concluziie au fost ori neanuntate ori trecute sub tacere de catre autoritati ? Mai tineti minte Iasi-ul , sau Cluj-ul ? Mai stie cineva ceva de aceste accidente ? Cum Dumnezeu se face ca , desi se sustine existenta tuturor procedurilor si institutiilor necesare , cand e vorba de pus in practica se da un chix monumental ? Cum se face ca desi s-a pus un personaj pe post de asa zis Mesia al urgentei - recte Arafat - de cca 5 - 6 ani in functie , nu s-a intrebat nimeni de ce nu se poate interveni coerent in astfel de situatii , desi individul a conceput - copy/paste sau sine die , n-are importanta - intregul sistem legislativ si logistic existent ? Poate spune cineva care este existenta si starea reala a logisticii si personalului existent pt situatii de acest fel ? Care este motivul pt care se utilizeaza doar acest tip de elicopter in ciuda antecedentelor si nu mai vedem si alte modele ? Chiar o fi singurul adecvat si permisibil de catre statul roman sau , ca de obicei , comisionul o fi cel care a dictat achizitionarea acestuia ? Ce cauta pompierul in actiuni de cautare salvare acvatica , e mai dotat si mai competent decat marina , fie ea militara sau civila ? As mai avea si alte intrebari dar deja imi e sila....
    In orice caz cred ca e cazul sa ne intrebam cu totii : oare chiar am pus omul potrivit la locul potrivit sau suntem proprii nostrii calai nefacind decat sa dam crezare si sa actionam in baza unei imagini bine intretinute a acestui personaj care , cred eu este cheia gasirii si aflarii adevaratelor cauza a acestor incidente ! Ma refer la acest Arafat...
  • +7 (13 voturi)    
    E adevarat (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:29)

    RaduMischie [utilizator]

    Se zice ca fiecare om ajunge intr-o pozitie in care isi dovedeste (in)competenta. Arafat a fost, pe buna dreptate, un mit pentru mult timp, datorita modului in care a facut din SMURD un serviciu "de comando" al serviciilor de urgenta. A miscat ceva intr-o tara in care lucrurile nu prea se misca, cu putine resurse, cu bani putini.
    Imi vine in minte o imagine cu un accident cu oameni arsi (imi scapa data si locul), in care era un avion militar si in care personalul SMURD se ocupa de cei raniti, incarcare, etc. Arafat era printre ei, in echipament SMURD si supraveghea totul. Asta era mitul.
    Acum, fiecare e supus greselii. Si daca esti pus intr-o pozitie care te depaseste, poti gresi mai mult. Arafat a gresit acum si, omeneste, ii este greu sa admita ca interventia nu s-a facut cum trebuie. Are, pana la urma, de aparat un mit (si o pozitie guvernamentala).
    Practic, mitul a fost si va ramane (un om - nu roman - care a facut din rahat bici). Asta nu inseamna ca acum nu ar trebui sa demisioneze.
    • +8 (14 voturi)    
      Mitul Arafat (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:58)

      PubliusVentidius [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      Arafat este un mit, dar un mit fabricat in mod deliberat cu mult efort. Uneori cu efort mai mare dect cel depus pentru organizarea SMURD-ului.
      Nu cred ca au fost bani putini, un SMURD dotat precum serviciul de ambulante obisnuit nu ar fi impresionat pe nimeni. Si orcum nu conta decat faptul ca avea mai multi decat cei cu care era comparat.
      Doua elemente au stat la baza mitului:
      1)imaginea execrabila pe care o avea Serviciul de Ambulanta, singura concurenta a SMURD-ului
      2) Cointeresarea presei in crearea acestui mit.
      In presa chiar circula o ironie referitoare la Arafat si anume ca acesta avea grija in mod maniacal ca nici o echipa SMURD sa nu ajunga la locul interventiei decat dupa ce suna presa si se asigura toti jurnalistii au timp sa ajunga si ca vor fi cu camerele pregatite pentru a-i imortaliza sosirea. Nu stiu daca era 100% adevarata dar pornea de la ceva.
    • +10 (12 voturi)    
      Draga Radu, (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:25)

      MadameDuRecamier [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      cu toata onestitatea, dar miturile sunt povesti deja petrecute, incheiate intr-un moment anterior naratiei si ingropate, de regula, cind sunt bipezi. Simbol, ar fi mai corect. Un simbol pt. care romanii au vrut sa-si dea jos presedintele, pt. care au adus uslamul la putere si promovat Mitomanul atit de sus, ca mai pe ce sa ia puterea absoluta. Calafat a facut totul cu banii romanilor, incetati cu banii putini, bla, blabareala. Iar sistemul nu l-a creat el, ci copiat din vest, unde exista de 30 de ani. De-aia sunt atitea afinitati intre el si Plagiator: le place pasta de copy.
  • +17 (21 voturi)    
    Incompetenta 100% - si de la A la Z (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:30)

    RytMx [utilizator]

    Asta e Romania de azi. Lipsa de proceduri. Fara backup de resurse. Fara o coordonare intre diversele echipe de interventie. Fara comunicate de presa realiste. Nerespectarea normelor internationale (mayday call?). De ce nu e clar ce s-a intamplat? Ce spune cutia neagra?

    Mai lipsea un sobor de preoti si am fi avut imaginea completa a "salvatorilor" societatii romanesti.

    Capacitatea de guvernare se arata pe timp de criza...economica, medicala, climaterica, bacteriologica, et c.

    Iar cei responsabili pica examen dupa examen.

    Este o cale clara catre inevitabil...management strain.
  • -6 (24 voturi)    
    Arafat (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:30)

    SilaghiFlaviu [anonim]

    Domnule Cristian Pantazi cred ca uitati ca Arafat a facut Smurdul. Cate vieti a salvat Smurdul in toti anii astia? Un singur om a facut un sistem de salvare care a ajuns sa se foloseasca si in Moldova si in Bulgaria. Ar trebui sa va dea de gandit inainte sa aruncati vina pe acest om. Daca nu era el mureau mult mai multe persoane.
  • +21 (21 voturi)    
    O intrebare banala: (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:34)

    Hansen [utilizator]

    Cei 4 din elicopter s-au inecat, dupa ce - macar o parte din ei - au reusit sa iasa din elicoperul cazut in apa. Evident, la 3-4 grade, hipotermia te blocheaza in 10 - 15 minute. Tot hipotermia te poate - insa - salva, fiind posibila cateodata resuscitarea si dupa 20 - 30 minute dupa oprirea aparenta a functiilor vitale.
    Personalul din elicopter avea veste de salvare? aveau costume adaptate conditiilor de zbor deasupra apei?
    Daca aveau si nu le-au folosit este una; daca nu aveau, este altceva si cine organizeaza aceasta activitate trebuie sa raspunda.
  • +25 (31 voturi)    
    E foarte bine ca se sparge buba (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:49)

    math [utilizator]

    ... numita Arafat. dar nu uitati de alta mai mare. Gabriel Oprea. Acest om cu o sanatate mintala indoielnica este dezastrul numarul 1. Generalul izmene cu partidul artificial plin de generali Ontanu Ilie Nastase Iordanescu. Unde omul de baza nonstop la TV este Nicolicea.

    In comunicatul contabil de astazi (vreo 15 minute !?) numele lui Oprea cu toate titulatura complexa a fost mentionat de 87 de ori. El a dispus, a informat, s-a deplasat, a luat masuri, a dat afara... a facut totul. Au intervenit mai multi oameni si tehnica decat la debarcarea din Normandia.

    A gestionat perfect acest dezastru. Intrebare pentru specialisti: chiar vorbim de o catastrofa aviatica ???
    Oamenii au fost de fapt ucisi de incompetenta, impostura si coruptia gestionate de Oprea si Arafat.

    Sunt convins ca a fost o problema tehnica. Aceasta a cauzat o SITUATIE DE URGENTA pentru care nici elicopterul DIN CONSTANTA nici echipajul nu erau pregatiti si antrenati.

    Demisia lui Oprea si Arafat absolut necesare. Din pacate nu se va intampla si nici nu cred ca ar rezolva problemele de sistem.
  • +7 (9 voturi)    
    Institutia DEMISIEI (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:51)

    SCS [utilizator]

    Nu functioneaza institutie demisiei in Romania!!!
    Acum ISU si SMURD, dar chiar virfurile;
    Cite elicoptere, avioane mai trebuie sa cada pt.ca cei din fruntea celor 2 institutii sa-si dea demisia; ca sa nu comentam cite eforturi financiare s-au facut si se fac pt. aceste institutii si care functioneaza cum functioneaza sau mai bine zis nu...
    SMURD si serviciul de urgenta inghit un munte de bani, in care raportul cost-eficienta lipseste cu desavirsire!!!
  • +10 (12 voturi)    
    Generalul lui Peste (Marţi, 16 decembrie 2014, 16:54)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Pai OPrea, numit si "generalul izmenelor" ar fi trebuit sa plece de mult. E complice la guvernarea unui plagiator si al unor penali care fura voturi. Ca sa nu mai vorbim de Timisoara, unde a fost de partea asasinilor.
  • +9 (11 voturi)    
    Stai linistit . . . (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:04)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . ca in Romania nimeni dintre oamenii politici nu pricep cum e cu demisia de onoare. Toti se ascund dupa niste legi si voturi. Uitati-va la Ponta si veti vedea totul!
  • +10 (10 voturi)    
    Incompetenta (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:14)

    civalco [utilizator]

    este secretul acestor nenorociri. Ei i se datoreaza starea jalnica a serviciilor in orice domeniu. Daca il dam jos pe Arafat nu rezolvam mare lucru. O alta armata de oportunisti vor napadii in sistem si vor face praf si ceea ce e bun deja. ISU e plin de functii si de responsabili dar nici unul nu are responsabilitatea actiunilor pe care le intreprinde, pentru ca experienta lui anterioara nu are nimic de a face cu cu cazurile concrete de urgenta din ziua de azi. Toti vorbesc de proceduri si respecta niste ordine care trebuie sa vina de la oameni cu experienta. Care experienta??? Operatorii de la 112 sunt simpli operatori telefonici care uneori (cam des!) nu reusesc sa
    identifice care este urgenta si transfera convorbirea la politie salvare sau pompieri urmand ca acestia sa decida daca este de competenta lor sau nu. In cazul in care cel care a sunat cu ultima suflare la 112 cum vor putea sa decida? Serviciile de urgenta trebuie sa apartina comunitatii locale si sa fie platite din contributiile locale. Personalul angajat trebuie sa fie un bun cunoscător al ariei limitrofe, al zonei prorpii de interes iar prestatia lui va fi bazata pe cunoasterea locurilor, obiceiurilor, persoanelor etc. Prezenta la actiunile de interventie ale factorilor decizionali de rang inalt in zonele de interes local nu face decat sa ingreuneze actiunile sau chiar sa le zadarniceasca. Cazul Apuseni şi cel de acum arata cu prisosinta ca interventia de urgenta in zona nu trebuie coordonata de la centru prin lumina celor care nu inteleg situatia locala. Asa cum nu trimitem salvamarul sa ajute la operatiuni montane tot asa nu punem oameni cu functii politice in posturi de conducere operativa.
  • +8 (12 voturi)    
    demiterea pt incompetenta pt arafat si oprea (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:26)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    nu demisia: ci Demiterea !
  • +8 (8 voturi)    
    Solutii imorale! (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:36)

    hotnewsfil [utilizator]

    Traian Basescu a lansat, pe piata politica, sintagma : 'solutie imorala', referindu-se la alianta pe care o facuse cu Felix, ca sa isi asigure majoritatea in parlament, sa poata promova legi reformatoare.
    Alianta s-a destramat!
    Ulteriror, atunci cand UNPR - partidul puternicilor generali rezervisti -, condus de cameleonul Gabriel Oprea - fost presedinte al consiliului judetean Ilfov, om cu stare materiala respectabila -, Traian Basescu a luat apararea UNPR, a lui Gaby Oprea, atunci cand acest partid a sprijinit initiativa lui Felix, via PSD, de a-l indeparta de la guvernare pe Boc si apoi pe MRU, moment dezavuat puternic de o mare parte din populatie.
    Traian Basescu nu considera atunci ca fosta alianta cu Gaby ar fi fost o solutie imorala, chiar a laudat acest partid, in special pe Gaby pentru contributia la "progresul Romaniei" (cuvante din acronimul care reprezinta numele partidului lor.
    Poporul considera atunci ca pozitia lui Traian Basescu, in relatia cu Gaby, a fost o a doua solutie imorala infaptuita de presedinte. Ce sa creada oamenii?
    Boc comisese actul de mare curaj de a taia o parte din imensele pensii ale generalilor rezervisti , si a platit scump cutezanta sa : a fost debarcat imediat.
    Acum, Ponta, mai fricos, a refacut integral imensele pensii ale profitorilor care n-au vazut niciodata linia unui front de aparare a "tarisoarei noastre dragi".
  • 0 (16 voturi)    
    Cata vreme il considerati pe Arafat un mit... (Marţi, 16 decembrie 2014, 17:49)

    Waszyle [utilizator]

    ...problema este mai degraba la Dvs decat la el.

    Ca unul din Tg Mures, trebuie sa-i acord credit pentru eforturile incapatanate de infiintare a unui serviciu de urgenta functional la inceputurile anilor '90. A urmat o perioada cand rata de supravietuire in cazurile grave era de cateva ori mai mare la nivelul judetului Mures decat la nivel national. Si vorbim de aceeasi tara.

    Dar omul nu este un mit, e doar cineva care are merite destul de importante in toata povestea asta cu SMURD-ul. Daca nu era el, probabil ar fi fost altcinvea, dar cu siguranta mai tarziu.

    Pot fi de acord ca si-a atins limita incompetentei. Dar atunci ar fi interesant de stabilit daca exista cineva mai competent decat el pe domeniul asta in Romania, sau un sistem functional de urgenta la nivel national este ceva prea complex pentru expertiza pe care o avem si trebuie sa invatam din mers.

    Cei care il acuza ca sifoneaza fonduri s.a.m.d. ar trebui sa produca niste dovezi pe baza carora isi sustin afirmatiile. Probabil nu iese fum fara foc, si suspiciunile sunt intemeiate, daca cineva stie ceva atunci sa vorbeasca. Mi-as fi dorit ca si altii care sifoneaza sa fi facut la fel de mult pentru domeniile in care actioneaza.
    • +3 (13 voturi)    
      Pe scurt (Marţi, 16 decembrie 2014, 19:25)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Waszyle

      ca nu am timp de expozeuri:
      unul este Arafat-ul anilor '90 si altul este secretarul de stat pro-Ponta-precum pictorul Hitler si Fuhrer-ul Hitler, puiul de rotweiller de doua saptamini si fiara
      ucigasa de cinci ani, olimpicul Pistorius si ucigasul Pistorius samd.
      Janus bifrons.
      Dr.Jekill si Mr.Hyde
      Ecce homo....
    • +5 (11 voturi)    
      Pt edificare: (Marţi, 16 decembrie 2014, 19:54)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Waszyle

      http://www.stiridecluj.ro/social/arafat-cumpara-ambulante-pentru-ministerul-sanatatii-numai-de-la-o-firma-din-cluj-napoca

      http://liviualexa.ro/2012/01/17/raed-arafat-si-dan-vasile-gorgan-baietii-destepti-din-sistemul-de-urgenta/

      http://www.evz.ro/cum-a-ajuns-smurd-sa-fie-dotat-de-un-prieten-al-lui-raed-arafat-961005.html

      O sa zici ca nu-s dovezi? Poate dar suporti putoarea acestui fum fara foc?
      Si pui pariu ca deja e milionar din "salariul de bugetar cinstit"?
  • +12 (16 voturi)    
    decizie a MI de ultima ora (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:03)

    math [utilizator]

    Vor fi decorati specialistii care au asigurat deplasarea barcii cu Ponta si Dragnea la inundatii.

    Analizand proba video si cutiile negre s-a stabilit ca viteza a fost mai mare decat a barcii cu vasle care a cautat supravietuitori in apa de 2 grade Celsius unde se poate supravietui maxim 20-30 de minute,

    Decorarea in cadru festiv cu participarea generalilor Oprea, Ontanu, Ilie Nastase, Iordanescu.
  • +6 (6 voturi)    
    nebunie (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:27)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Daca Arafat ar fi aplicat la minister ce invatase probabil era inlaturat, dar el ca si multi altii s-au lasat dusi de val..n-are ce sa iasa bun din partide pline de borfasi si infractori ..
  • +5 (5 voturi)    
    "si vor avea un impact major asupra increderii cet (Marţi, 16 decembrie 2014, 19:15)

    edx [utilizator]

    Sper sa fie asa. Sper sa realizeze intr-un final romanii sa nu mai astepte "salvarea" din partea statului in orice domeniu (locuinta, slujbe, salarii minime etc.). Sa invete sa fie responsabili pentru deciziile lor, sa termine cu "tatucul".
  • +7 (9 voturi)    
    D-nii Arafat si Oprea n-au onoare (Marţi, 16 decembrie 2014, 19:27)

    Maniu [utilizator]

    dupa ce s-au auzit strigatele acelui om (n-am mai suportat sa ma uit la stiri de groaza sa-l mai aud!) NU E ADMISIBIL SA II MAI VEDEM IN PUBLIC!
  • 0 (8 voturi)    
    da, vad si eu (Marţi, 16 decembrie 2014, 20:15)

    doru001 [utilizator]

    ca Base nu-l iarta pe Arafat, dar adevarata problema este musamalizarea prabusirii elicopterelor, pentru care nu Arafat este raspunzator, ci serviciile tehnice abilitate de guvern. Iar pt. intirzierea din Apuseni nu Arafat este raspunzator, ci STS din subordinea presedintelui. Asa ca vedeti-va de treaba.
  • +2 (14 voturi)    
    aiureli (Marţi, 16 decembrie 2014, 20:19)

    unix [utilizator]

    Baietas, esti total pe din-afara. Am impresia ca antipatia ta fata de Arafat e cauzata de sustinerea sa pt Ponta si nu neaparat de accidentul propriu-zis.
    In cazul de evenimente de genul cred ca raspunderea interventiei revine mai degraba IGSU si nu Ministerului Sanatatii. Sau, ma rog, o coordonare intre aceste 2 unitati.
    Nu cred ca un singur om poate coordona intregul aparat de interventie in caz de urgenta. Sa nu-mi spui tu ca Arafat e vinovat ca barca cu motor era fara cheie. Iar o intrebare cu totul tampita e ca "de ce elicopterul nu era prevazut cu sistem de amerizare". Romania e o tara in care suprafata terestra ocupa 97%. Riscul ca un elicopter sa se prabuseasca pe apa e ridicol de scazut dar nenorocirea a fost ca s-a intamplat acuma.
    Nu cred ca Arafat e responsabil cu revizia tehnica a elicopterelor. Altcineva sunt si aceia trebuie trasi la raspundere.
    Tu nu vezi elefantul ca te uiti dupa tantari. Cate vieti a salvat Arafat prin sistemul SMURD si tot ce a facut pt sistemul de sanatate din Romania? Acest om a pornit de la 0, s-a luptat cu un intreg sistem inert si ostil ca sa puna pe picioare SMURD-ul. Iar rezultatele s-au vazut in sutele, poate miile de vieti salvate.
    Asa ca nu arunca cu noroi mocofanule intr-un om care chiar a facut ceva pt tara asta. Tu ce ai facut? Cate vieti ai salvat? Cine esti? Cu ce te ocupi? Un trepadus care sta toate ziua online si scrie articolase si isi da cu parerea cine trebuie sa plece si cand.
    • 0 (2 voturi)    
      baietasul (Miercuri, 17 decembrie 2014, 22:47)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui unix

      nu are antipatii decit la ordin.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai sa ramana facand (Joi, 18 decembrie 2014, 14:08)

      t_roxx [utilizator] i-a raspuns lui unix

      ce stie el cel mai bine Arafat, ce sa faca el ca secretar de stat/ministru/sef al departamentului pt situatii de urgenta?? ha?Coordoneaza activitatea Departamentului pentru Situații de Urgență • Coordoneaza activitatea Inspectoratului General pentru Situatii de Urgentă • Coordoneaza activitatea Inspectoratului General de Aviație pentru operaţiunile de gestionare a
      situaţiilor de urgenţă • .Coordoneaza operaţional activtiatea serviciilor de ambulanţă judeţene, respectiv al
      municipiului Bucureşti, UPU/CPU, precum şi a serviciilor publice Salvamont • Coordoneaza operațional, în situații de urgență, activitatea prefectilor ha?
  • -1 (13 voturi)    
    Va trebuie sange? (Marţi, 16 decembrie 2014, 20:24)

    MPopa [utilizator]

    Oameni buni, luati-o mai incet. Ati uitat intr-o zi tot ce a facut Arafat si SMURD-ul in tara asta? Cati oameni ar fi murit daca nu ar fi existat acest serviciu?
    Nu va mai lansati in acuzatii pana nu aflam ceva fapte. Daca ancheta va releva cumva ca pilotul elicopterului a incalcat in mod deliberat regulile de siguranta in zbor si a scapat aparatul de sub control? Tot Arafat e de vina?
    Au murit oameni nevinovati, e o tragedie, dar nu sunt de acord cu acest demers absurd: vrem capul lui Arafat. Vreau in schimb sa aflu mai intai cine a fost exact de vina pentru acest accident. Apoi se discuta si de cine trebuie sa-si asume consecintele.
    • +4 (8 voturi)    
      bineinteles ca e de vina (Miercuri, 17 decembrie 2014, 10:21)

      math [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      Patru oameni au murit nu din accident aviatic ci inghetati in apa de 2 grade, pentru ca sutele de milioane de Euro investite de Arafat nu au folosit la nimic. El se crede Dumnezeu in sistemul de sanatate si a intrat 100% in sistemul corupt si ineficient creat si gestionat de PSD. A devenit doar un politruc cu tupeu care explica nonstop la TV ca dezastrul nu putea fi evitat.
    • 0 (0 voturi)    
      Bai nu vrem capul lui (Joi, 18 decembrie 2014, 14:03)

      t_roxx [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      Vrem ca el sa faca ce stie el cel mai bine si ceea la ce este bun. ATAT.
  • +1 (11 voturi)    
    citesc... (Marţi, 16 decembrie 2014, 21:24)

    trandafil [utilizator]

    ... si nu-mi vine sa cred cat de josnici putem sa fim! Bagatori de seama improasca cu noroi un om care a salvat sute de vieti. Daca fiecare dintre noi ar fi facut doar 1% din cat a facut Arafat pentru aceasta tara, am fi mult mai departe acum. Dar noi nu avem obligatii. Noi avem doar drepturi. Chiar si pe acela de a-i blama pe cei care fac ceva, cata vreme noi spargem seminte pe margine...
    E cumva Arafat mecanic de avioane?
    • +1 (3 voturi)    
      romanii (Miercuri, 17 decembrie 2014, 22:48)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      nu-l pot ierta pe Arafat fiindca a facut ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      stai sa aducem (Joi, 18 decembrie 2014, 14:02)

      t_roxx [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      viorile, buuhuu, ca asa se conduce o institutie cu sentimentele....lasaneee
  • +1 (7 voturi)    
    Propunere (Marţi, 16 decembrie 2014, 21:59)

    A310 [utilizator]

    Dupa cum scrieti in articol , Arafat si Oprea sunt niste persoane care se fac vinovate de fapte grave care au cauzat pierderea de vieti omenesti . Atunci sa fie lapidati de catre cei curati si neprihaniti .
    Dar nu vad nimic concret la adresa lui Ponta , poate si el ar trebui sa aiba aceasi soarta .
    • 0 (0 voturi)    
      da unde te crezi? (Joi, 18 decembrie 2014, 14:01)

      t_roxx [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Hello, Romania e in Europa, nu in Orientul Mijlociu...si Biblia, am stabilit deja ca e o cartulie penibila pt oameni incapabili sa gandeasca.
      • 0 (0 voturi)    
        Precizare (Joi, 18 decembrie 2014, 14:34)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui t_roxx

        Romania , pe harta este in Europa , dar mai la margine , iar d.p.d.v economic suntem o colonie fara prea multe sanse de dezvoltare , societatea romaneasca este extem de polarizata , iar polarizarea excesiva a unei societati nu poate genera nimic bun . Referitor la BIBLIE exista opini diverse , pe care le respect , dar asta nu inseamna ca le si accept . Cel putin sunt multumit ca privesc de departe ROMANIA . Va doresc sa fiti sanatosi si sa continuati tot asa ca o sa fie bine .
  • +8 (8 voturi)    
    DEMISIA (Marţi, 16 decembrie 2014, 22:27)

    ana-pat [utilizator]

    PONTA trebuie sa raspunda primul pt. ca prin numirea "politrucilor" in functiile executive a virusat intreg sistemul social.Si pina la urma ce inseamna citeva demisii pe linga niste vieti...... Sa ne fereasca DOMNUL de o catastrofa majora .
    • -1 (7 voturi)    
      Catastrofa (Miercuri, 17 decembrie 2014, 0:35)

      A310 [utilizator] i-a raspuns lui ana-pat

      S-a dovedit de-a lungul istoriei ca in caz de catastrofa foarte putine lucruri se pot face , in afara de a indeparta urmarile catastrofei nu se prea poate face mare lucru , indiferent de ce sisteme exista . Am fost martor al unor alunecari de teren si inundatii intamplate in Elvetia , care este o tara foarte bine organizata , si pana cand vremea nu s-a imbunatatit absolut nimeni nu a intervenit . Iar in media elvetiana nu am vazut asemenea iesiri (luari de pozitie) , ca la noi . Eu cel putin sunt multumit ca nu sunt in tara , deoarece constat ca incrancenarea creste pe zi ce trece .
  • +2 (10 voturi)    
    pantazi, (Marţi, 16 decembrie 2014, 23:33)

    gigifisiune [utilizator]

    esti necopt. Ori partinitor.

    SMURD, creat de Arafat, este cel mai bun serviciu de urgenta din Europa de Est.
  • 0 (6 voturi)    
    ... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 8:30)

    vitan.sandu [utilizator]

    Am acum o mare bucurie: cu niste mici si nesemnificative (neglijabile) exceptii, cei care posteaza nu ii dau dreptate autorului. Si un om cu toata mintea la el nici nu ar avea cum sa-i dea dreptate. Adica, linsati-l pe Arafat ca a facut ceva! Cat de putin, cu unele deficiente de functionare, chiar cu accidente, dar a facut ceva. A facut SMURDU-ul, care a salvat multe vieti, mult mai multe decat stiu (sau vor sa stie) cei precum Pantazi. Dar astia sunt romanii, atunci cand cineva face ceva bine, dati-i la capatana. Si toate aceste mizerii, in cazul de fata, numai pentru ca Arafat ar sustine un premier precum Ponta. Nici nu stiu daca il sustine. Eu, dupa cum il cunosc pe Arafat, ar sustine pe oricine care macar nu i-ar pune bete in roate atunci cand incearca cu incapatanare sa face ceva. Pentru ca e incapatanat, dar incapatanarea lui a stat la baza acestui SMURD.
    • 0 (0 voturi)    
      wey, m-am saturat sa repet (Joi, 18 decembrie 2014, 13:59)

      t_roxx [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Stii cati oameni au creat servicii si afaceri dupa care au primit un binemeritat sut in fund de la asociati? Daca ai facut o chestie nu te face bun la toate sau intangibil. Daca vrei performanta nu accepti decat oameni performanti, si da, ii poti schimba ca pe sosete daca nu au rezultatele dorite.
  • -1 (7 voturi)    
    Dezamagitor... (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:38)

    Robo [utilizator]

    Extrem de dezamagitor acest articol. Imprumutati instrumentele A3, zvarliti cu rahat la comanda politica, si mai ales prezentati propriile concluzii pe post de teza.

    Sunteti incapabili sa demonstrati ceeace sustineti cu cifre si atunci trageti concluzii si condamnati!

    Vedeti unde e A3 acum... daca o tineti asa tot acolo ajungeti ...

    Dezamagitor ...
    • 0 (2 voturi)    
      Excelent, domnule (Joi, 18 decembrie 2014, 9:25)

      mopsu [utilizator] i-a raspuns lui Robo

      sa-l sustii pe semidoctul, balbaitul de locotenent, ajuns general in ciuda celor cu carte , superbogat pe banii nostri (gabita), fara nici un merit ....
  • +2 (8 voturi)    
    Basescu a avut dreptate (Miercuri, 17 decembrie 2014, 10:47)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    ... poate va amintiti ca numele lui Arafat si victimizarea la maxim a acestuia a scos mulimea in strada ..
    Multumiti A3 si lui Voiculescu...
  • -2 (6 voturi)    
    la M.A.I. ? (Miercuri, 17 decembrie 2014, 12:10)

    DeCe2 [utilizator]

    Totusi ... ce cauta la Ministerul Afacerilor Interne, pe ditamai postul de secretar de stat, intr-un stat din NATO, un domn de origine palestiniana, care se pricepe la mdicina de urgenta ?
  • 0 (4 voturi)    
    Mostra de folclor medical (fragment ) (Miercuri, 17 decembrie 2014, 17:41)

    arheopterix [utilizator]

    ... Eu fur de rup si sunt erou . Popor roman ...esti bou de bou
  • -1 (3 voturi)    
    Romani 100% (Joi, 18 decembrie 2014, 10:00)

    adrian09 [utilizator]

    Cat de specialisti sunteti voi pe internet! Voi ce ati facut de sunteti asa de guralivi? SMURD ul este un serviciu care functioneaza, ca nu este perfect, nimic nu este perfect!
    Citesc comentariile [nu am ce face :/] si vad cum iese din voi romanismul de doi leit, cum sunteti voi specialisti in toate domeniile, manageri extraordinari, cum veniti voi cu solutii, te doare mintea.
    Raed Arafat a pus bazele SMURD ului, un serviciu bun. Ca salveaza atatea persoane nu mai conteaza pentru nimeni, normal nu se vede in fata pc-ului ...
    • +1 (1 vot)    
      Romani 100% (Joi, 18 decembrie 2014, 13:56)

      t_roxx [utilizator] i-a raspuns lui adrian09

      Care daca au facut O chestie buna se culca pe o ureche ori cred ca le pot face pe toate. E o mare sarmala cu de toate in capul vostru, faceti diferenta intre posturi si nivelul de competenta si performanta pe care fiecare post il cere. Una e sa creezi un serviciu de urgente medicale, super, f bine, si alta e sa conduci un intreg sistem, iar alta e sa fii secretar de stat. Sunt lucruri diferite stii? Sau mamaliga din capul vostru va impiedica sa ganditi rational? Cand un om nu e este bun manager tre' sa plece si sa lase locul cuiva mai bun ca el, daca nu stagnam, nu avansam. Invatati sa ganditi un pic mai pragmatic si mai putin cu sentimentalisme stupide. In rest, numai bine!
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 22:40)

    LacheT [utilizator]

    Demersul jurnalistic presupune ca investigatia sa fie completa inainte de a emite verdicte:
    1. referitor la elicopterele prabusite
    - ce producator / model sunt cele 5 elicoptere prabusite?
    - apartineau SMURD sau si unor subcotractori?
    - in ce ani au avut loc prabusirile?
    - care au fost cauzele prabusirilor?
    astfel incat sa arate daca exista o corelatie intre aceste accidente.
    poate ne transmiteti si noua aceste informatii..

    2. referitor la accidentul Iovan: avionul respectiv nu are nici o legatura cu SMURD, sau orice alt serviciu de urgenta medicala. A fost un avion al unei companii private, subcontractate pentru a asigura respectivul serviciu de transport medical. Toata responsabilitatea privind mentenanta respectivului avion revine in intregime companiei proprietare.

    3. Arafat nu are competenta sa spuna de ce s-a prabusit aparatul. La aceasta intrebare trebuie sa raspunda o comisie formata din experti in aviatie, si de regula cercetarile dureaza ani de zile, chiar si in cazul marilor organisme (NTSB, BEA)

    dar acum totul are legatura cu Ponta si trebuie sa vanam vrajitoare....


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică