Ce a castigat Romania prin alegerea lui Klaus Iohannis

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 17 noiembrie 2014, 17:23 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Jocul s-a resetat, democratia a invins in mod miraculos. Este victoria frumoasa a spiritului libertatii impotriva sfidarii si arogantei ca mod de a face politica. Romania se aseaza din nou, cu capul sus, in randul lumii civilizate. Au salvat-o cetatenii ei de la dictatura minciunii, i-au redat deminitatea dupa ce un guvern abuziv si-a umilit proprii cetateni. Dar cel mai mare castig acesta este: tot sistemul se echilibreaza. Tentativa partidului - stat de a pune mana pe toata puterea a esuat. Toate institutiile cheie au o sansa buna de a consolida ce au inceput cu multi ani in urma. Amenintarea ca DNA, Inalta Curte, ANI si alte institutii cheie vor fi ocupate de politicieni a disparut pentru moment.

Nici un politician nu va mai avea curajul sa se atinga de ele dupa valul protestelor din tara unde s-a strigat tare si apsat in apararea justitiei. Victor Ponta si PSD au inteles abia astazi ca nu mai pot continua defiland sfidator la brat cu toti coruptii si borfasii Romaniei, propuand cetatenilor inversarea scarii de valori, cu mafioti conducand la vedere o tara. De teama ca furia populara i-ar putea matura si de la Guvern, Ponta s-a grabit sa anunte luni ca va respinge proictul legii privind amnistia si gratierea si sa spuna ca a inteles mesajul publicului.

Este vital ca Romania a gasit resurse interne de a-si salva democratia si valorile ei intr-o regiune in care lideri ca Viktor Orban proclama falimentul democratiei liberale de tip occidental, cazand sub vraja Moscovei. Imaginati-va cum se vede azi Romania din Occident. In Estul cenusiu, de unde vin mereu vestile proaste, un popor a proclamat cea mai raspicata declaratie pro-Vest alegand un etnic german sa-i fie presedinte.

Aceasta alegere simbolica, intre un neamt  si un nationalist, este cea mai puternica declaratie de atasament fata de valorile Occidentale facuta de Romania dupa intrarea in NATO si UE.
Planurile Rusiei sunt pentru moment date peste cap. Rusia a pierdut partida deocamdata pe acest "battleground state" numit Romania. Investitia in nationalismul gaunos, religia tarata in politica si utilizarea populismului extrem s-au dovedit a fi idei proaste. Au mai cazut niste mituri politice, in special cel etnic.

Este apoi un semnal de bun augur pentru investitori. Iata, de pilda, cum percepe Financial Times rezultatul alegerilor prezidentiale din Romania: "Iohannis’s victory is a sign of Romania’s strengthening democracy and may bring a more pro-business government to power in the medium term."

Vestea buna este ca Romania are o capacitate de regenerare mai mare decat am fi banuit. Valul ridicat in afara si in interiorul tarii, generatia de tineri ajunsa la exasperare ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru toate partidele, nu o plama data doar PSD. Daca PNL isi imagineaza ca au castigat ceva se inseala.

Nu pentru ei au votat cetatenii. Daca vor crede ca pe valul acesta anti-Ponta se vor putea catara inapoi la putere cu vechile figuri ponosite, vor fi spulberati la fel ca PSD la alegerile din 2016. Opozitia este obligata si ea sa gaseasca oameni noi si energii proaspete din noua generatie, care reclama in strada dreptul de a fi condusa altfel decat pana acum.

Ce s-a intamplat pe 16 noiembrie 2014 este mai mult decat un vot anti-Ponta sau o declaratie pro-occidentala ferma. Este o mica revolutie, comparabila cumva, pastrand proportiile, cu evenimentele din 89 care au daramat comunismul. Romania s-a ridicat  impotriva unui intreg sistem puterd incarnat de azi Victor Ponta si ai lui, dar nici opozitia nu arata fundamental diferit. Pe scurt, establishment-ul politic are de ales: ori se schimba, ori dispare in nenantul istoriei.

O alta veste buna este ca nu s-a pastrat ruptura intre Transilvania si restul tarii vizibila la votul din primul tur, ci valul anti-Ponta s-a ridicat si in baronate dure ca Vrancea sau fiefuri PSD ca Prahova. Si electoratul maghiar din Harghita si Covasna, care a votat masiv cu Klaus Iohannis a transmis un mesaj puternic UDMR. Kelemen Hunor ar trebui sa iasa de la guvernare in scurt timp pentru a nu adanci ruptura dintre Uniune si alegatorii maghiari. Acestia au avut o contributie importanta la alegerea lui Iohannis.

In fine, Romania castiga o noua figura de politician, care promite o schimbare radicala a modului de a face politica. Klaus Iohannis a derutat pe multi comentatori si politicieni prin stilul sau retinut, echilibrat, non-agresiv. S-ar putea ca tocmai asta sa-si doreasca alegatorii dupa atatia ani de razboie politice galagioase si dispute sterile. Vom avea un altfel de presedinte, asteptarile si sperantele sunt mari dar sa nu uitam ca Iohannis dispune de putine parghii de actiune ca sef de stat si ca Ponta si PSD se afla la butoanele guvernarii.

Acolo trebuie sa ramana momentan, pentru a plati pana la capat factura unei guvernari populiste, pentru a-si asuma pana la capat cheltuielile nesabuite din campanie. Ar fi incorect sa astupe dreapta gaurile bugetului in 2015 pentru a se catara apoi din nou stanga la guvernare in 2016.

Nu putem sti de acum daca Iohannis va dezamagi sau nu, daca va actiona corect sau gresit ca sef de stat. Ca primar a administrat eficient Sibiul, sa-l vedem in haina de presedinte. Oricum ar proceda, avem totusi o certitudine: Romania a oprit avansul raului absolut, a santionat drastic un partid anti-democratic labartat peste tot statul.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

49907 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    da! (Luni, 17 noiembrie 2014, 17:32)

    ..13 [utilizator]

    Adevarat! JK a oprit cresterea raului.

    Si totusi victoria subtire de astazi trebuie intarita si confirmata si maine si poimaine. OAre pot sa continue romanii???
    • +15 (15 voturi)    
      Nu e subtire, suntem cam primii! (Luni, 17 noiembrie 2014, 21:43)

      LiviuIordache [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Exista deja studii, opinii de specialisti (recunosc, nu le-am citit ca atare, ci prin intermediari, nu am avut acces direct la ele, dar sper ca am inteles) care zic, in esenta ca intreaga lume (de la Occupy, la revoltele arabe, de la Maidan la hipsteri, aparent haotice, de fapt sunt parte a unui sentiment dominant: gata cu vechii politicieni, cu paradigmele statute ale "consultantilor".
      Uitati-va la Ponta, a fost ales doar pentru ca se pliaza cel mai bine pe ideile alora care se ocupa cu sfatuitul, marii strategi electorali. Care, pe de o parte nu ies pe strada, habar nu au ce se mai intimpla in lumea reala, pe de alta pot iesi din schemele lor batute in cuie. Si, prin "talentul" lui de golanas, a pus ingredientul in plus, care, din gust, face greata!
      Or, clar, nu mai e din filmul asta, gata. Devine insuportabil. Uitati-va si la Antena 1 (urmeaza, semnele sunt clare), li se duc la vale toate marile proiecte ingalate in vechile apucaturi. Vor sa fie pe gustul a ce cred ei ca vor romanii, si fac, la X Factor, de pilda, un soi de Draga Olteanu in rolul Ofeliei. Sau pastise in loc de originale. Si culmea e ca e si mai scump, ca neamul prost care isi pune costum Armani si basca!
      Nu se prind ca intr-o generatie (cea noua sau mijlocie, eu mi-am mincat malaiul, doar constat) de la Revolutie (ca revolutie a fost, de ce ar fi fost Revolutia din 1848 din Moldova, iar acum, nu?) oamenii nu mai suporta kitsch-ul dus pina la voma. Iar Ponta tocmai asta e!
    • +2 (2 voturi)    
      ...alegeri anticipate... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 7:50)

      ALTAN [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      ...nu cunosc cadrul legal in temeiul caruia se pot provoca alegeri anticipate...consider ,insa, ca doar eliminind din viata politica a tarii a actualuiui parlament,ce colcaie de penali,incompetenti,indivizi fara scrupule,poate continua acest proces de curatire a clasei politice...societatea civila devine din ce in ce mai constienta de puterea ei...de aceea e nevoie de o clasa politica formata din oameni tineri din rindul celor ce au provocat acasta schimbare...pt ca cei ce fac parte din ACL sunt identici cu cei ce fac parte din PSD+PC+UNPR+UDMR-adica sunt tot aceeasi mizerie...societea civila este cea pe care Johanis se poate baza pt continuarea eliminarii coruptiei(care este mai nociva decit ciuma ! ) din societatea romaneasca...nu va fi usor,insa nu imposibil...societatea civila trebuie sa contimue presiunile prin demonstratii ,pina le schimbarea structurilor mafiote din administratia tarii...
      • +1 (3 voturi)    
        alegeri (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:05)

        LLDD [utilizator] i-a raspuns lui ALTAN

        Nu ar trebui facute alegeri parlamentare inainte de revizuirea constitutiei si aplicarea rezultatului referendumului privind trecerea la un parlament unicameral cu cel mult 300 de parlamentari.
        • 0 (0 voturi)    
          300 de parlamentari... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 22:36)

          Paganelis [utilizator] i-a raspuns lui LLDD

          ... da, unicameral nu! Ar da loc la abuzuri (se votează aiurea într-o cameră și cine mai poate remedia apoi?) Și, în plus, am mai spus-o: Senatul a fost suspendat o dată în 1940 de legionari (de fapt, tot Parlamentul a fost trimis atunci acasă) și desființat din start de comuniști, în 1946! Vreți o asemenea „companie”. Am făcut o analiză și se poate face o Cameră (înainte de 1948 se numea Adunarea Deputaților - poate se revine la acest nume!) cu vreo 220 de deputați și un Senat de vreo 75-80 de membri (aleși de consiliile locale, județene și regionale - cu competențe doar pe dezvoltare regională). Povestea cu unicameralul a fost una dintre prostiile lui Băsescu și, din acest motiv, deși am fost la vot (a fost și primul tur al prezidențialelor din 2009), am refuzat acest referendum!
  • +10 (12 voturi)    
    TOTUL (Luni, 17 noiembrie 2014, 17:34)

    un domn [utilizator]

    1. Romania e a romanilor NU a politicienilor
    2. Justitia va distruge atat penalii ACL cat si P$D
    3. Pacea de care ORICE roman are nevoie..Latrina 3 si Raitaru teve au INVRAJBIT oamenii...acum e gata..CNA ori intra in functiune ori se numeste alt CNA
    4. TOATA presa din UE (nu sovietica) salute aceasta Victorie
    5. Aveam Nevoie de Un Om Echilibrat !
    • +7 (9 voturi)    
      Domnule, (Marţi, 18 noiembrie 2014, 2:22)

      cinema [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Aţi uitat să treceţi pe lista dvs. următoarele imperative:
      1. Demiterea conducerii TVR, pentru non-combat electoral pe banii românilor plătitori de abonamente
      2. Demiterea lui Ponta, Meleşcanu şi Stanoevici, pentru că au permis umilirea fraţilor noştri din diasporă
      Pentru generaţia Facebbok un mesaj: Cinste vouă!!!
      • +3 (3 voturi)    
        Ponta, tinut in geam pentru ajutor social! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:49)

        LiviuIordache [utilizator] i-a raspuns lui cinema

        Cu punctul 1 ar trebui chiar facut ceva legislativ, inclusiv scoaterea definitiva a taxei tv, care este incsata ilegal (iti dau medicamentul, dar iei si o gogoasa expirata, vezi factura renel).
        La punctul 2, sa stiti ca Ponta e tinut in geam, sa mai ciordeasca baietii, e ca aia cu pensia sau cu ajutorul social, Viorel e cadavru politic!!
      • +1 (3 voturi)    
        afara cu hotii (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:48)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui cinema

        Da, ai dreptate cinema, demitetii pe toti, afara cu ei,alungati guvernul comunist ca sa nu mai dea pomen,si sa dea banii inapoi primiti pe de-a moaca,,dar sa nu uitati sa dati afara si portarul de-la victoria
  • +8 (8 voturi)    
    De acord si sper sa inteleaga si sa tina cont (Luni, 17 noiembrie 2014, 17:38)

    avint [utilizator]

    "Vestea buna este ca Romania are o capacitate de regenerare mai mare decat am fi banuit. Valul ridicat in afara si in interiorul tarii, generatia de tineri ajunsa la exasperare ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru toate partidele, nu o plama data doar PSD. Daca PNL isi imagineaza ca au castigat ceva se inseala.

    Nu pentru ei au votat cetatenii. Daca vor crede ca pe valul acesta anti-Ponta se vor putea catara inapoi la putere cu vechile figuri ponosite, vor fi spulberati la fel ca PSD la alegerile din 2016. Opozitia este obligata si ea sa gaseasca oameni noi si energii proaspete din noua generatie, care reclama in strada dreptul de a fi condusa altfel decat pana acum. "
  • +10 (12 voturi)    
    Victor Ponta nationalist!?!?! (Luni, 17 noiembrie 2014, 17:42)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Domnule Tapalaga, nu il mai numiti pe Victor Ponta nationalist. Nu este! Sau este la fel de nationalist ca Vadim Tudor care crede ca furtul de catre Hrebenciuc a 43000 h de adure este o "comicarie". Oamenii astia sunt niste populisti si oportunisti. In inchisorile comuniste, nationalisti adevarati (nu legionari) au murit pentru Romania exterminati de regimul comunist!
  • +8 (12 voturi)    
    "Ca primar a administrat eficient Sibiul" (Luni, 17 noiembrie 2014, 17:45)

    ampersand [utilizator]

    E o comparatie gresita, ce naste asteptari gresite, dle Tapalaga - presedintele nu are atributii administrative precum primarul. In al doilea rand, nu se poate echivala conducerea unui oras, in cadrul unei tari, cu conducerea unei tari, in cadru mondial, si asta din orice punct de vedere - etnic, juridic, social, economic, administrativ, militar, politic.
    • 0 (0 voturi)    
      Unde era comparatia? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 20:05)

      nescu [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      Era doar o constatare, nu o comparatie!
  • +19 (19 voturi)    
    Vulgului (Luni, 17 noiembrie 2014, 17:47)

    miss saloane [utilizator]

    Vulgului alegator trebuie odata si odata sa ii intre bine in cap: conteaza putin daca cel ce conduce este cu nume romanesc sa nu, ce religie are, ce orientare sexuala sau mai stou eu ce. Bunastarea vine nu de la acestea ci de la mersul economiei, de la puterea justitiei, de la faptul ca omul ales este sluga statului iar statul este de drept. Oricine va apara si va garanta aceste lucruri va avea votul meu. Neamt sau evreu, roman sau tigan, cu sau fara copii, catolic sau ortodox sau budist. Ma intereseaza statul si nu viata personala a candidatului. Vreau eficienta unei firme unde poporul sunt adunarea actionarilor si presedintele e CEO-ul.
  • +15 (17 voturi)    
    . (Luni, 17 noiembrie 2014, 17:56)

    Marius Muntean [utilizator]

    Inca odata poporul roman a aratat ca are forta si intelepciunea sa faca alegerile corecte in ciuda tuturor presiunilor malefice la care este supus.
    • 0 (0 voturi)    
      Inca un punct aici (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 3:14)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui Marius Muntean

      Apropos de maghiarii din centrul țării.

      Și la prezidențialele din 2009, și la referendumuri, și acum, la prezidențiale ei au votat în apararea statului Român de drept, in favoarea unei Românii moderne, și au avut o prezență la vot importantă. Așa săraci cum sunt, ei sunt români - nu exista o dovadă mai bună decât votul lor că sunt.
  • +17 (21 voturi)    
    A castigat inca o sansa. (Luni, 17 noiembrie 2014, 17:59)

    BokassaOficial [utilizator]

    Eu cred ca presedintele are, intr-adevar, putine parghii de actiune. Dar, in acelasi timp, cred ca are si multa putere. Pare un paradox, stiu. Este puterea pe care ti-o confera legitimitatea votului direct a milioane de cetateni.
    Depinde de dl. Iohannis cum va utiliza aceasta putere. Predecesorii sau (cu exceptia lui Iliescu, care a avut agenda lui) au venit la putere in varful unui mare val de simpatie populara. De care au uitat aproape complet, balacindu-se in tot soiul de coterii partinice (bineinteles, cu justificarea ca scopul scuza mijloacele). Mi-ar place sa cred ca dl. Iohannis s-a uitat si a invatat ceva ceva de aici. Daca tine aproape de cei care l-au votat, daca va fi cu adevarat deasupra partidelor, asa cum cere Constitutia, peste 10 ani va putea spune ca a invins sistemul. Sincer, eu cred ca poate. Nu degeaba pare el, asa, mai atipic.
  • +29 (37 voturi)    
    klaus (Luni, 17 noiembrie 2014, 18:03)

    meandmyfriends [utilizator]

    Domnule Tapalaga, va rog frumos, in privinta lui Iohanis renuntati la termenul de "neamt", chiar si de sas, pentru un motiv cat se poate de banal, acela ca Iohanis este cetatean roman.

    Acest termen a fost unul dintre cele mai puternice arme in campania electorala, faptul ca nu este roman; o dezinformare mizerabila, care a "furat" o multime de voturi.
    Aceasta idee de non-roman a indus in eroare chiar si pe marii artisti, sportivi, "performeri" universali.
    Dvs. nu sunteti inca universal, dar ar fi pacat sa ratati startul.
    • +15 (15 voturi)    
      corect, diferenta dintre un impostor mindru (Luni, 17 noiembrie 2014, 18:45)

      __alex__ [utilizator] i-a raspuns lui meandmyfriends

      ca-i roman si Klaus Iohannis e ca javra aia e doar roman, pe cind 'neamtul' Iohannis e un bun roman.

      Nici domnului Tapalaga nu cred ca i-ar placea sa i se atribuie un epitet, mereu acelasi, individualizant, chiar daca ar fi magulitor, la fiecare nominalizare.
    • +1 (1 vot)    
      sas precum oltean (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:01)

      Dan-IoanDinu1308642225493 [anonim] i-a raspuns lui meandmyfriends

      asa cum ma gandesc la Ponta precum la un oltean de gorj, de ce nu ne-am putea referi la Johannis precum la un sas din Ardeal?
  • +34 (34 voturi)    
    Incredibil (Luni, 17 noiembrie 2014, 18:05)

    ionelutu [utilizator]

    Romanii de pretudinderii au oferit ieri o lectie de democratie. Nu Klaus Johannis sau alianta care l-a sustinut, ci poporul roman trebuie sa-si asume aceasta victorie incredibila. S-a vazut cum politica poate fi data peste cap de o natiune hotarata si unita in apararea valorilor si a libertatii. Ponta i-a unit pe romani si acestia au votat impotriva lui. Nu trebuie insa sa pierdem din vedere ceva esential: diaspora are un merit deosebit, dar am mai observat ceva: maghiarii au iesit in numar mai mare in turul II decat in turul I, atunci cand aveau si un candidat din propria tabara si au votat masiv impotriva lui Ponta. Eu nu sunt maghiar, dar am simtit ca romanii - indiferent de tara in care traiesc, indiferent de etnia careia ii apartin - sunt mai uniti in a-si apara democratia. Daca Klaus Johannis ar fi fost de etnie maghiara...??? Eu cred, ca tot el ar fi iesit presedinte.
    Am plecat ieri pe la 13:30 spre München pentru a-mi alege presedintele si dupa 200 de km am ajuns la consulatul roman in jurul caruia se formase o baie de multime. M-am asezat la coada asteptand rabdator, chiar daca eram ferm convins ca si ceilalti din juru meu ca nu voi reusi sa votez. Am ramas uimit de hotararea si indarjirea miilor de romani care, prin prezenta lor, doreau sa transmita un mesaj tuturor celor de acasa: NE PASA. Imaginile cu romanii batjocoriti din ambele tururi ale acestor alegeri au fost arma letala care a facut diferenta. Klaus Johannis trebuie sa ramana modest pentru ca nu el este eroul acestor alegeri, ci poporul roman care s-a maturizat si nu mai poate fi manipulat.
  • +19 (19 voturi)    
    relativ optimist (Luni, 17 noiembrie 2014, 18:14)

    Europiu [utilizator]

    Nu il cunosc bine pe Iohannis ca politician, dar imi pare un om destul de hotarat si incapatanat (in sensul bun al cuvantului) pentru a-si impune punctele de vedere. La urma urmei, a dovedit-o prin abordarea campaniei electorale ("mai bine pierd decat sa fiu marlan"), abordare care, sunt convins, i-a descumpanit inclusiv pe unii membri ai staff-ului sau.

    D.T.: cu tot respectul, va rog corectati "se inseala" cu forma corecta "se insala". Este o greseala [!, :)] foarte frecventa si scuzabila.
    • +7 (7 voturi)    
      Dacă tot i-aţi atras atenţia (Luni, 17 noiembrie 2014, 18:41)

      Kute [utilizator] i-a raspuns lui Europiu

      asupra formei corecte a verbului, sper să nu se necăjească prea mult dacă-mi permit să-l rog să corecteze şi "proprii cetăţeni" în "propriii cetăţeni" respectând normele ortografice ale limbii noastre materne.
  • -10 (22 voturi)    
    Hehehe (Luni, 17 noiembrie 2014, 18:24)

    Taras Bulba [utilizator]

    Mr. Tapalaga, ce-are sula cu prefectura?!

    I-are ne aratati pisica cu Rusia in sus si in jos?! Chiar asa, aveti impresia ca Putin il dorea pe Ponta presedinte?! Ca sa ce, sa-i dea peste bot de bleg ce e?

    Fiti serios, va rog. Nu picati in patima Antenei 3, car ne-a tembelizat cu "basismul". Va rog, nu incercati sa ne tembelizati cu "Rusia cea mare si rea". Deschideti ochii si observati ca este un joc de putere intre SUA si Rusia, iar Rusia nu face altceva decat sa puna piciorul in prag si sa spuna "pana aici" expansionismului american - faptul ca este facut cu manusi de catifea nu este un motiv sa ne culcam pe-o ureche, indiferent cate zeci de ani l-am asteptat pe unchiul Sam.

    In alta ordine de idei, sa speram ca pica TTIP-ul, sau ca trece dar numai dupa ce amendamentele europenilor sunt acceptate iar aberatiile americane sunt picate!
    • +7 (9 voturi)    
      nope (Luni, 17 noiembrie 2014, 19:29)

      Lol Lolovici [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      Not true. SUA nu prea avea treaba cu Rusia, toata lumea era multumita ca s-au mai linistit si Putin e prietenos cu vestul. SUA isi muta concentrarea pe Asia-Pacific unde avea de contracarat China, dupa cum a explicat si Obama. Si deodata o manifestare democratica (chiar daca poate prea nationalista) din Ucraina il face pe Putin sa isi dea brusc jos masca si pe SUA sa regandeasca toata strategia. Asa ca e destul de serioasa treaba cu Rusia, cat timp un singur politician poate sa schimbe atat de brusc drumul tarii lui fara sa fie tras la raspundere.
    • +6 (10 voturi)    
      expansionismul american? de cand il asteptam! (Luni, 17 noiembrie 2014, 19:35)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      mai tavarisci Taras, repede ai sarit sa-ti aperi stapanii!
      Bineinteles ca Rossia are treaba aici, ca doar nu degeaba Ponta este urmasul lui tatuca Ilici Iliescu.
      Adica ii era indiferent lu' tatuca Putin daca iesea Ponta sau Johannis. Bag sama ca tu incerci sa ne tembelizezi...
      • -1 (5 voturi)    
        Hmm (Luni, 17 noiembrie 2014, 20:18)

        Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

        Daca inca nu te-ai dumirit, tavarish Putin prefera sa poarte un dialog cu cineva care are ceva la bibilica si cu care poate cadea sau nu de acord pe chestii factuale, logice...... Ce ar fi putut nenea Putin discuta cu un limbrig oligofren precum Ponta? Lui Ponta ii zici ca 1+1=2 iar el o tot tine pe a lui, ranjind si spunand ca "da, sunt de acord, 1+1=3".

        In plus, Putin va discuta acum cu Iohannis asa cum discuta cu Merkel: in germana!
  • +3 (5 voturi)    
    ORICE ABUZ POLITIC TREBUIE APARAT IN STRADA ! (Luni, 17 noiembrie 2014, 18:27)

    GheorgheSilvestrovici [anonim]

    16 NOIEMBRIE 2014 Justitia a invins coruptia.Diaspora ,tinerii , Ardealul, Dobrogea si Iasul au votat Schimbarea Iohannis.Tiptil, tiptil nestematii nostri politicieni vor sa se st
    • +3 (5 voturi)    
      ai uitat sa mentionezi ,capitala.... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 0:19)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui GheorgheSilvestrovici

      interventia ei este hotaratoare....asa a fost si in '89.
  • +12 (12 voturi)    
    Foarte bine punctat ! PNL-ul sa NU se culce (Luni, 17 noiembrie 2014, 18:31)

    Luke1 [utilizator]

    pe-o ureche !

    Oricum, acum DNA are mana libera !
    Practic oamenii asta AU VOTAT : STAT DE DREPT !

    Clasa politica trebuie sa se reformeze : daca nu de bunavoie, atunci de nevoie !

    Asteptam cu interes si dosarul EADS ...
    Sunt sanse sa se formeze o noua majoritate parlamentara ... la Jilava ...

    A, dar pe langa asta : poate ca n-ar fi rau sa se intereseze cum au reusit cei din Mehedinti "performanta" de a vota 400 % ?
    Si alte asemenea "obiective ale turismulului electoral" ...
  • +10 (10 voturi)    
    corect cu o singura observatie (Luni, 17 noiembrie 2014, 18:31)

    redmc [utilizator]

    Inca un articol pertinent. Am o singura rezerva: ideea ca Romania ar fi fost un "battleground state" pt Rusia. Sigur ca Putin si-ar fi dorit un presedinte maleabil si corupt dar nu s-a implicat in campania de aici. Sa fim intelesi, regimul lui Putin e unul criminal si periculos dar a arata aiurea cu degetul spre Moscova distrage atentia de la adevaratele cauze ale raului cu adevarat responsabile pt starea in care am ajuns si care s-au implicat trup si suflet in campania lui Ponta: mafia de partid, borfasii abonati la contracte publice, preafericita biserica ortodoxa, Antena3, alte televiziuni, etc.

    Raul din Romania e 99% autohton, nu vine nici de la Moscova nici de la Bruxelles!
  • +7 (9 voturi)    
    Mai putem spera si asta nu-i putin ! (Luni, 17 noiembrie 2014, 18:38)

    Plagarus [utilizator]

    Romania a castigat energia Diasporei si dezmortirea bastinasilor, in special a tinerilor,dar si a bunicilor&parintilor dezlegati de A3 si Ghitza tv
    • -1 (1 vot)    
      de ce nu toti (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:00)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      dar de B1 de ce nu pomenesti,ai o jena?
  • +9 (9 voturi)    
    politicieni, luati seama ! (Luni, 17 noiembrie 2014, 18:39)

    liviusmaximus [utilizator]

    aseara nu a castigat pdl sau pnl. au castigat niste principii. putem spune ca a castigat perseverenta in a-si mentine linia, a lui klaus si mai ales a monicai macovei ! Restul clasei politice trebuie sa inteleaga sau sa plece. Daca ma uit la declaratiile Olgutei Vasilescu, spre exemplu, ea nu a inteles nimic...
    Romanii traiesc greu, unora le este foame, dar aseara s-au refuzat pomenile electorale, pentru a curati partidele. Cred ca valul de votanti, in esenta lui, a fost determinat de FRICA SI NU DIN URA ! Pur si simplu oamenilor le-a fost frica sa nu piarda inca 25 de ani degeaba...Asta a fost semnalul. Munca, abia incepe.Dar, faptul ca poporul asta are resurse, este de apreciat.
  • +6 (12 voturi)    
    Asa ! (Luni, 17 noiembrie 2014, 18:46)

    Budd [utilizator]

    Si acum ca lucrurile s-au calmat, il astept pe Dan Tapalaga sa ne explice cum ramane cu blatul dintre Basescu si Ponta. Ce va face acum sarmanul Basescu cand Ponta a pierdut alegerile in fata lui Iohannis sustinut de partidul care pur si simplu l-a renegat pe Basescu. Sa auzim.
    Cand i-am cerut argumente pentru ca ceea ce le servea ca atare erau simple speculatii nesustinute de nimic mi-a dat jet de pe site. Impartial, ce sa zic.
    • +1 (1 vot)    
      Sa mai asteptam un pic, zic (Marţi, 18 noiembrie 2014, 3:01)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Budd

      e prea devreme.
  • +9 (9 voturi)    
    de ce se intampla? (Luni, 17 noiembrie 2014, 19:11)

    pim [utilizator]

    Cred ca marele castig la aceste alegeri este dovada clara ca atunci cand iei atitudine, se intampla lucruri bune. Ani multi in urma am avut un coordonator american care timp de 1 an nu contenea sa ne laude: cat suntem de destepti, muncitori, avem scoala buna, initiativa, imaginatie etc. Dupa 1 an nu am mai rezistat si am pus intrebarea? Cum explica ce se intampla in Romania, desi ne vede atat de buni? Simplu: Nu aveti atitudine sociala. Va povestiti nemultumirile intre voi si nu reactionati oficial.
    Daca vrem ca acesta poveste frumoasa sa nu se opreasca aici trebuie sa continuam atitudinea sociala fata de tot ce ne nemultumeste, de la nesimtitul care arunca hartia pe jos pana la angajatorul care nu trece tot salariul pe cartea de munca. ROMANII TREBUIE SA CONTINUE ACESTA ATITUDINE SOCIALA. NU RENUNTATI!
  • +5 (5 voturi)    
    poporul ... (Luni, 17 noiembrie 2014, 19:17)

    astronaut [utilizator]

    a demonstrat ca stie sa se foloseasca de puterea votului atunci cand se simte strivit ,avand in vedere si influenta diasporei care era enorma , dar e bine cand se termina cu bine ,Johannis a devenit reprezentantul poporului roman si sunt sigur ca il va reprezenta cu cinste si demnitate oriunde in lume . Dle presedinte sa ne traiti ca ne trebuiti !
    • -1 (1 vot)    
      fara anticipari (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:04)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui astronaut

      Usurel cu cinstea,nu zi hop pina ce nu ai sarit.
  • +4 (4 voturi)    
    ORICE ABUZ POLITIC MAJOR - SANCTIONAT IN STRADA (Luni, 17 noiembrie 2014, 19:24)

    GheorgheSilvestrovici [anonim]

    16 NOIEMBRIE 2914 Justitia a invins coruptia.Diaspora, tinerii, Ardealul, Dobrogea, Iasul au votat Schimbarea Iohannis. Tiptil, tiptil politicienii vor sa se strecoare reluandu-si vechile metehne si privilegii de casta profund corupta.Ei nu realizeaza ce s-a intamplat ieri. Toate partidele sunt corupte ! 1/Alegeri parlamentare anticipate peste 6 luni 2/ traseism politic-interzis3/ amnistie pentru coruptie in politica-interzisa 3/ cumpararea locurilor in parlament -interzisa 4/ directorii sa nu mai fie numiti politic 5/ candidatii la alegeri sa fie suspendati pe perioada campaniei electorale 6/ mitele si pomenile electorale - interzise.54 de politicieni au fost condamnati penal, mult mai multi sunt in cercetari penale. Ce autoritate morala are un Parlament corupt.Niciodata nu va dori sa se schimbe o clasa politica corupta .Toate consiliile judetene, orasenesti, comunale sunt conduse de CLANURI DE INTERESE SI DE CORUPTIE ! Hai mai faceti si voi propuneri...CLASA CORUPTA POLITICA TREBUIE REFORMATA ACUM !
  • -5 (7 voturi)    
    constiinta (Luni, 17 noiembrie 2014, 20:06)

    VladBerliba [anonim]

    Oamenii nu au castigat mare lucru ... Ar fi frumos daca in momentele astea de luciditate istorica oamenii, romanii ar intelege ce se intampla.

    As vrea sa se gandeasc la aparatul democrat ca la un om cu doua brate o inima si un cap. Capul gandeste la secret si alege sa implementeze cu dreapta sau cu stanga (cam cum zicea si domnul Ponta recent) si poporul, marea lui parte e reprezentat de afecte ... care se inclina ba la dreapta, ba la stanga. Dreapta si stanga precum si capul par separate dar in fapt sunt legate strans ... Cine vrea sa inteleaga ...

    Emanatiile poporului, aspiratiile lui reale, cum e programul recent de la Cluj sunt repede absorbite si ... ca si in cazul Revolutiei folosite ... de dreapta, de stanga ...
  • -4 (6 voturi)    
    Da,da! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 5:22)

    Sthelian [utilizator]

    Exact ca-n 89!
    Sau ca dupa 46 cu PCR!
    Putini am fost, multi am ramas!
    Si hotnews si cu Dan Tapalaga luau bani buni de la PSD.
    Ia cautati, poate se mai gaseste chestia aia de-a pus-o pe masa in 89 Rebengiuc! Va e necesara!
  • 0 (0 voturi)    
    Autocritica domnului Tapalagă. (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:00)

    VASCO [utilizator]

    Dacă în prima epistolă către Români in primele ore de la rezultatul votului excludea din rolul contracandidatul victorios, domnul Tapalagă revine utilizând fără să realizeze chiar esenţa policii lui Iohannis.
    Iată că nu ficaţii anti-ponta ai milioanelor de votanţi au impus preşedintele ci voinţa conştientă a minunatului nostru popor.
    De fapt domnul Iohannis a purtat intregul dialog electoral condidat - alegător fără samsarii inter,mediari ci dialogând cu titularii de dreptul de a vota pe care i-a convins. Ei au votat cu inima plină de speranţa data de acest om iar Iohannis declară că poporul a invins.
    Apreciez resetarea oponiei domnului Tapalagă.care se alătură felicitărilor adresate acestuia de şefii de state, şi mai recent şi de doamna Macovei
  • +1 (3 voturi)    
    este bine (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:01)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    este foarte bine ca va preocupa viitorul realizarilor lui Traian Basescu : ANI, DNA, SRI, etc.

    Probabil stiti ca au fost sustinute si aparate de presedintele Basescu si ca acesta a facut din Romania un stat frecventabil in Europa in ciuda "minunilor" PSD/USL/PNL si chiar PDL.

    Nu uitati ca PNL si PSD au multe punti de comunicare dar si interese.

    Frumos ar fi sa-l avertizati mereu , si iar si iar pe Iohannis.
  • 0 (0 voturi)    
    politicieni fiti atenti la popor. (Marţi, 18 noiembrie 2014, 19:04)

    LazarGheorghe [anonim]

    Daca si in Ungaria sub dictatura lui Orban se protesteaza ,vad ca nu-i mai sperie nimic pe cetateni si nici nu stiti cand porneste bulgarele la vale.
    Atentie vine avalansa si va matura pe toti.
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte bun articol. (Marţi, 18 noiembrie 2014, 22:23)

    Lucky1 [utilizator]

    "sa nu uitam ca Iohannis dispune de putine parghii de actiune ca sef de stat"

    Imediat dupa alegeri, s-a vazut ca Ponta, PSD si aliatii sai vor sa fie mai putin vehementi de cum ne-au obisnuit si, chiar mai mult, fac concesii fata de mizeriile pe care le-au sustinut cu incapatanare pana acum. Aceasta demonstreaza ca pierderea alegerilor, miscarile importante de strada au un impact profund asupra caracterului penal al acestor hoti, demonstreaza frica care i-a cuprins la perspectiva de a fi indepartati de la trocul cu care s-au obisnuit si la care nu vor sa renunte de buna voie.
    Tocmai aici consta puterea lui Jonannis, sa mentina aceasta presiune asupra lor prin a arata poporului ca ceeace face si promoveaza se incadreaza in programul sau in timpul alegerilor. Exemplul personal place cel mai mult oamenilor, seriozitatea, adevarul si dovada ca tot ce face si intreprinde este pentru binele tarii, al poporului care l-a ales.
  • +1 (1 vot)    
    de citit (Marţi, 18 noiembrie 2014, 23:05)

    freejack [utilizator]

    o analiza foarte buna

    http://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/europa/rumaenien-praesident-johannis-13271296.html


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...


Ultimele articole din Actualitate | Opinii

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version