Cine decide invingatorul

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 14 noiembrie 2014, 19:39 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Alegerile prezidentiale de duminica, 16 noiembrie, vor fi decise de cel putin patru mari variabile. Cat de mare a fost impactul impiedicarii cetatenilor romani din afara tarii sa voteze? Cat de tare se va mobiliza electoratul maghiar cu UDMR intrat in neutralitate? Se va repeta votul suspect pe liste suplimentare la fel de agresiv? Ce va face electoratul lui Traian Basescu? Aceste variabile stabilesc invingatorul. Sondajele din ultimele zile arata ca Victor Ponta are prima sansa, Klaus Iohannis ar fi redus distanta de primul clasat dar nu e clar la cate procente.

1. Votul din afara tarii. Impiedicarea cetatenilor romani din afara tarii sa voteze in primul tur a generat frustrari, revolte si proteste in tara. Sambata trecuta au avut loc la Cluj si Timisoara mitinguri anti-Ponta masive, semn clar ca tot ce s-a intamplat la Londra,  Paris sau Munchen  a avut  efect in tara. Ele s-au repetat vineri seara, avand o amploare crescanda, cu epicentrul la Cluj, de mare amploare la Timisoara si alte cateva mii in cateva orase mari inclusiv Capitala. De notat gradul ridicat de autenticitate al protestelor, majoritatea fiind tineri din centrele universitare mari. Guvernul Ponta s-a temut de amploarea protestelor. Dovada sta decizia Ministerului Educatiei de a-i trimite in vacanta prelungita pe studenti incepand de vineri pana luni. Ce impact vor avea imaginile cu mii de oameni pe strati asupra nehotaratilor? Cate voturi noi vin din aceste proteste? Ce efecte ar putea produce ele pana duminica? Chiar daca in afara tarii vor reusi sa voteze semnificativ mai multi alegatori in turul doi,  votul din diaspora nu va  influenta decisiv rezultatul final. Guvernul Ponta a refuzat sa suplimenteze numarul sectiilor de vot. A anuntat doar ca va mari numarul de cabine si de stampile, dar masura nu rezolva mare lucru. Prin urmare, conteaza cum au actionat cei de afara, pe cati au contaminat in tara? Cati alegatori a convins fiecare roman din afara tarii sa iasa duminica la vot?  Daca cei peste 160.000 de alegatori care au apucat sa voteze la primul tur au influentat sa zicem doar trei oameni, ajungem la aproape jumatate de milion de voturi suplimnentare fata de cat a luat Iohannis in primul tur.  Dar acesta este un simplu calcul aritmetic, iar Iohannis are de recuperat in total cam un milion de voturi.

2. Alegatorii maghiari. Numarul cetatenilor maghiari cu drept de vot sare putin de 600.000 de mii, din care au votat in primul tur aproape 400.000. Estimarile unor analisti maghiari spun ca vor iesi mai putini in turul doi, undeva la jumatate din prezenta din prima runda. Dupa intrarea in neutralitate a UDMR, alegatorii obisnuiti nu au o miza in turul doi. Cu Ponta vor vota toti care depind intr-un fel de posturile guvernamentale. Greu de spus cati merg pe mana lui Iohannis, dar este posibil ca voturile maghiarilor sa se imparta relativ egal. Unii vor spune ca maghiarii vor vota masiv Iohannis, fiind primul candidat apartinand unei minoritati ajuns in turul doi. Comunitatea maghiara, mai ales secuii, pastreaza mici resentimente fata de sasi, privilegiati de-a lungul istoriei ca minoritate etnica. Iohannis n-a facut caz de etnicitatea sa, n-a avut mesaj pentru minoritati, iar in programul sau nu veti gasi nimic despre maghiari. Dar toate aceste previziuni pot fi rasturnate duminica, daca maghiarii ignora recomandarea UDMR si vor reactiona ghidati de interesul lor primordial de cetateni romani. Important va fi si mesajul cultelor, reformat si romano-catolic.

3. Listele suplimentare. In judetele din sudul si estul tarii s-a votat masiv pe liste suplimentare. In total, aproape un milion de cetateni au votat in primul tur pe aceste liste. Desigur, nu toate voturile sunt suspecte de frauda. HotNews.ro a realizat harti din care rezulta ca exista locuri unde numarul votantilor depaseste de doua sau trei ori numarul locuitorilor. Masurile anti-frauda au fost putine si sporadice. Opozitia ar fi trebuit sa-si schimbe toti reprezentantii din sectiile de votare suspecte de blat. Masura supravegherii video, anuntata pentru 456 de sectii din Hunedoara, ar fi trebuit extinsa mai ales in judetele problema din sud si est: Olt, Dolj, Mehedinti, Teleorman, Vrancea, Botosani etc. O atentie speciala ar trebuie acordata Republicii Moldova, unde voturile sunt cel putin la fel de usor de fraudat ca in cele mai sarace zone ale Romaniei.

4. Alegatorii Elenei Udrea (5, 2%) si ai Monicai Macovei (4, 4%). Udrea a anuntat dupa primul tur ca le cere alegatorilor sai sa voteze anti-Ponta, dar ca asta nu inseamna un vot pro-Iohannis. Traian Basescu a vorbit inainte de alegeri de un boicot in turul doi, iar in ultimele zile au aparut informatii ca PMP se pregateste sa intre neoficial in neutralitate. Elena Udrea si PMP nu au sunat mobilizarea, insa Traian Basescu, pe un ton categoric si care nu lasa loc la interpretari, i-a chemat  vineri seara  "pe basisti sa vina duminica la vot si sa le dea o lectie", cu referire explicita la Ponta si Tariceanu torpilati intr-un discurs extrem de dur. Monica Macovei si-a manifestat si ea fara echivoc sprijinul pentru Iohannis dupa ce l-a conditionat de sustinerea justitiei si statului de drept. Iohannis a exploatat in ultima dezbatere din plin aceasta tema, fiind acuzat de Ponta ca "a vorbit ca Macovei". Aici situatia este ceva mai clara, teoretic alegatorii Monicai Macovei vor vota in bloc cu Iohannis.

In loc de concluzie: PSD a sunat mobilizare totala pentru turul doi. Din toate informatiile HotNews.ro, Victor Ponta doreste sa obtina o victorie clara, cu un scor mult peste 50% pentru a tempera eventuale acuzatii de frauda si pentru a obtine cat mai multa legitimitate. Apoi, daca nu castiga pierde totul: partid, guvern. De partea cealalta, s-a ridicat un val anti-Ponta din cauza umilintei la care au fost supusi cetatenii romani din afara Romaniei. Acesta ar putea fi sansa lui Iohannis.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

21813 vizualizari

  • +55 (57 voturi)    
    Votul meu si al tau. Vino la vot!!! (Vineri, 14 noiembrie 2014, 19:43)

    Daniel_Constantin [anonim]

    Sunt la 5000 km de tara si voi merge la vot - pentru ca vreau ca Romania sa-si continue drumul european pe care s-a angajat. Nu dorim putinism, orbanism, sau pontism. Dorim o Romanie normala, o Romanie europeana.
    • +11 (13 voturi)    
      Duminica la 7:00, vom fi de 4 ori mai multi (Vineri, 14 noiembrie 2014, 22:57)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Daniel_Constantin

      Eu si ai mei, ori 4.

      Hai diaspora sa ajungem la jumate de milion!
    • +5 (7 voturi)    
      in spatele (Vineri, 14 noiembrie 2014, 22:57)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Daniel_Constantin

      blocului meu este un bloc cu vreo 500 lumpeniproletari...camere ca la caminul studentesc si wc pe hol,6 camere / cabina wc. scari fara balustrade , culuare fara becuri ...prostitutie,incendii crime ... astia vor face pana la sectia de vot cam 3 sute de metri...e greu de tot cand hominizii aleg conducatorul tarii........desigur,oferta a fost pusa la cale de fortze despre care ei nu au habar........dar ... ei hotarasc.
      • -3 (5 voturi)    
        ??? (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 9:39)

        Zamolx11 [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Deci, sa le luam dreptul la vot. Asa au facut si Hitler, si Stalin. Probabil asa va face si Putin. Deci cum se incadreaza Johannis si democratia dreptei in poza asta??
        • +1 (1 vot)    
          da (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 15:14)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Zamolx11

          sa le luam dreptul la vot. si sa le dam mancare nu sa ne batem joc de ei. iar hitler si stalin NU au facut asta,au luat TUTUROR dreptul nu la vot ci la viata. eu spun sa se retraga dreptul la vot celor care nu stiu citi. nu mi se pare in neregula. pe vremea lui stalin lumpenproletarii AVEAU DREPT LA VOT,erau vanati aia care GANDEAU, cei care munceau nu gandeau erau prieteni cu tovarasul,care le era TATIC. si votau,nu spune ca nu votau, dar erau alegeri cu candidat unic!!
          cat despre adolf,da, acela chiar a oprit alegerile in germania,dar acolo nu mai votau nici generalii nici savantii,nu doar analfabetii. Vezi ca faci confuzie.
          • 0 (2 voturi)    
            cine s o faca? (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 17:49)

            Zamolx11 [utilizator] i-a raspuns lui kripton

            daca e psd iti va lua si tie dreptul la vot. daca e pdl il va lua tuturor bugetarilor. cine decide categoria care ramane fara drept de vot? hai s-o facem de luni. daca pierde neamtul, toti privatii devin sclavi, pe salar minim, daca pierde tonta, bugetarii renunta la bani, fac munca voluntara. ok?

            -TU TE AUZI CE VREI ??? LASA DEMOCRATIA IN PACE. nu e de vina sufragiul universal, ci faptul ca dreapta a batjocorit toti bugetarii , intotdeauna (1996-2000, 2009-2012) iar psd ne-a rupt pantalonii tarii in fund cu coruptia lor !!!
            • 0 (2 voturi)    
              daca (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 20:39)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui Zamolx11

              e psd nu-mi va lua drept de vot ca are destui imbecili care sa-l voteze si numarul lor sporeste pt ca au distrus invatamantul.
              mie o sa-mi bage impozit progresiv ca sa hraneasca prostimea.
              pdl nu va lua dreptul de vot pt ca e tara membra nato+eu. spui numai tampenii.
              si vezi ca in atena lui perikles,prima demokratie,nu vota oricine. prostimea mergea la treaba,nu facea politikon.
              • +1 (1 vot)    
                cota unica??? (Duminică, 16 noiembrie 2014, 9:05)

                Zamolx11 [utilizator] i-a raspuns lui kripton

                tu stii cine mai are cota unica in europa??? Romania, Bulgaria, Serbia, si RUSIA !!! nu Germania, Franta, etc. deci, stfu, "comunistule" !!! vrei cu Rusia, sau cu Germania???
    • +10 (12 voturi)    
      Toate televiziunile au si votat: cu Ponta! (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 0:33)

      LiviuIordache [utilizator] i-a raspuns lui Daniel_Constantin

      Incredibil ce schimbare pe ultima suta de metri, absolut toate televiziunile au cotit-o rau, "s-a umblat tare la jucatori", cum se spune in fotbal, unii au banii chiar in jambiere, ca i-a prins 'la locul de munca'. N-am mai pomenit asa ceva. B1TV da acum mitingurile pro-Ponta de la Cluj si Sibiu, de la Craiova zice ca au fost pro Ponta, impotriva unora care voiau vot in diaspora, asa, amestecat, la Realitatea au fost numai invitati unu si unu, Codrin Stefanescu, ministrul dintar Banicioiu. De alelalte nu mai trebuie sa zic, au gasit doua barci in Bahamas vindute de Basescu in 1991 si mama adoptiva a unor copii, cu Johannis, ceva de groaza.
      • +10 (12 voturi)    
        Who cares? (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 3:39)

        emigrant [utilizator] i-a raspuns lui LiviuIordache

        Iti amintesti ce campanie desantata i se facea Elenei Udrea la Realitatea si B1? Rezultatul? 5%. Eu cred ca i-au facut mai mult rau. Nu sintem toti timpiti. Desi ei asa spera..
    • +6 (6 voturi)    
      Prezent (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 3:43)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui Daniel_Constantin

      In SUA se poate muuult mai bine. Din solidaritate ptr diaspora din EU cel putin care sigur nu va putea vota. Hai romanii americani, sa vedem unde va e patriotismul. La primul tur ati cam lipsit. Cred ca multi cititi hotnews.
      Voi vota la Chicago. Organizare buna, zona faina, doar 1% din romanii cu drept de vot au votat data trecuta. Cam rusinos.
      • -2 (8 voturi)    
        cine i-a oprit sa voteze? (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 10:28)

        lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui emigrant

        Nu i-a oprit nimeni, s-au dus ca berbecii la ora inchiderii si sigur ca nu au avut timp sa voteze toti. Nici la crasma nu te serveste dupa ora inchiderii. Sa mearga de dimineata, sa voteze cu cine vor ei si gata discutia.
    • -4 (6 voturi)    
      Dorim johannism (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 7:56)

      DanBruma [utilizator] i-a raspuns lui Daniel_Constantin

      ca e bun, se mananca cu pedelism si basism. Mmmmmmmmmm. Buuuuuuuuuun. Daca punem si un pic de udrism, delicios.
      • -1 (1 vot)    
        argumenteaza (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 15:17)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui DanBruma

        nu veni cu basme. pana la urma ponta a laudat partidul comunist chinez pt modul cum isi conduce boborul pe calea socialismului,ceea ce e f grav.
  • +37 (39 voturi)    
    nasol (Vineri, 14 noiembrie 2014, 19:49)

    doe.john [utilizator]

    unde sunt verificarile celor 1 milion de CNP_uri care au votat pe liste suplimentare?

    Cate CNP-uri au fost false?
    Cate CNP_uri au votat dublu , triplu, cuadruplu etc?

    Klaus, Klaus, scapa-ne de Mickey Mouse !
    • -2 (2 voturi)    
      Mickey Mouse sau pisicut ? (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 10:10)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui doe.john

      Hotarati-va ce lozinca vreti sa promovati.
  • +31 (33 voturi)    
    Pe cât de nenorocit este (Vineri, 14 noiembrie 2014, 19:51)

    CititorulComentator [utilizator]

    Pe atât de mult avem plăcerea de a-l vedea pierzând totul...plagiatorul lu' pește!
  • +28 (28 voturi)    
    "mesajul cultelor" (Vineri, 14 noiembrie 2014, 20:26)

    Wien [utilizator]

    Domnule Tapalaga, cu tot respectul cuvenit, lasati deoparte cultele=religia nu are ce cauta intr-o campanie electorala. Aici este vorba de simtul civic al fiecaruia cu drept de vot. Poate ma repet, nu am drept de vot, dar daca as fi avut as fi fost acum in strada, as fi participat la mitinguri si mai presus de orice,m-as fi prezentat la vot. In Romania se pune foarte mult pret pe "capra mea". Am invatat romana la Institut für Romanistik si am avut parte de lectori veniti din Romania, printre care si domnul Cartarescu care au incercat sa-mi explice notiunea de "capra mea si capra vecinului". Este daca imi dati voie sa o spun, o mentalitate gresita. Nu iesti la vot pentru generatia dumneavoastra ci pentru generatiile viitoare. Nu alegeti duminica numai un nou presedinte ci alegeti altceva, ceva nou, mai bun. Catedra de limba romana din Viena a avut intotdeauna lectori, nume importante ale literaturii romane. Studentii erau nu numai romani, ci si austrieci care au invatat romaneste pentru ca lectorul era mesagerul poporului, culturii si civilizatiei romanesti. Nu-i faceti de rusine va rog, votati binele, schimbarea.
    • +16 (18 voturi)    
      felicitari pentru frumoasa limba (Vineri, 14 noiembrie 2014, 20:58)

      __alex__ [utilizator] i-a raspuns lui Wien

      romana in care scrieti.

      Aveti dreptate ca religia nu are ce cauta intr-o campanie electorala normala si civilizata. Dar, din pacate, nu e cazul acestei campanii in care biserica, in special cea ortodoxa, s-a implicat fatis, iresponsabila, cu o optiune care nu-i face cinste.
  • +15 (17 voturi)    
    Protestele s-au extins! (Vineri, 14 noiembrie 2014, 21:01)

    corvus coraX [utilizator]

    Chiar dacă în multe orașe numărul nu este foarte mare comparativ cu cele deja consacrate (Timișoara, Cluj, Sibiu, București), de data asta au ieșit să protesteze în multe alte orașe din țară. Și asta la doar o săptămână ceea ce este imens! Aceste proteste sunt mobilizatoare, aceste proteste vor capacita mulți nehotărâți să meargă la vot...
  • +6 (6 voturi)    
    naftalina (Vineri, 14 noiembrie 2014, 21:12)

    botea [utilizator]

    Deschid Hotnews si caseta cu cei care voteaza victor ponta emana naftalina!
    Am reusit sa trec de la 2D la 4D fara sa fac nimic...
  • +17 (17 voturi)    
    Din Madrid (Vineri, 14 noiembrie 2014, 21:55)

    Vlad-I [utilizator]

    Duminica ma voi scula la 5:00 dimineata, sotia lucreaza si nu poate lipsi mult de la munca, asa ca la 7, trebuie sa fiu cu ea la sectie , mai tarziu riscam sa fie coada mare si nu poti lipsi 3-4 ore de la munca.
  • +13 (15 voturi)    
    PSD=PCR (Vineri, 14 noiembrie 2014, 21:57)

    justiarul [utilizator]

    Numai avem nici un dubiu sintagma functioneaza perfect .
    In Suceava membrii comitetului de parinti de la fiecare clasa din scoala au fost chemati la scoala si
    spre surprinderea noastra a profesorilor s-a facut campanie electorala pro PSD.La sedinta au participat primarul si senatorul PSD.-Dontu.
    Primarul a facut turul scolilor -halal primar numai stim ce culoare politica are.!
    TOATE ACESTE ABUZURI SUNT DEMNE DE ANCHETE PENALE!
  • +1 (9 voturi)    
    Va castiga Ponta (Vineri, 14 noiembrie 2014, 22:48)

    HP [utilizator]

    1. Pentru ca diaspora nu iese la vot, vor fi maxim 200.000 de persoane, din cele aproape 5 milioane. Asa a fost tot timpul dealtfel. Gargara aia cu "inclinarea balantei" din 2009 e pentru naivi. Doar coincidenta face ca rezultatele din strainatate sa vina mai tarziu, desi romanii din afara voteaza in acelasi timp, iar ca numar nu reprezinta nici 3% din votanti.

    2. Pentru ca pe Iohannis nu il voteaza decat putini din convingere, iar restul de gura lui Basescu si sa nu iasa Ponta.

    3. Pentru ca din 18 milioane de cetateni cu drept de vot nu se prezinta la urne decat jumatate, prin urmare cel care va castiga cu undeva la 52-55% va avea de partea sa voturile unui sfert din populatie.

    INSA, chiar daca va castiga milogul ala, romanii ar trebui sa iasa MASIV in strada, si cand spun masiv ma refer la sute de mii de oameni, pentru ca 20.000 vin si la un meci de fotbal obscur.

    Daca nu se lasa cu proteste masive, inseamna ca cei 500.000 de romani, adica 5% din populatie care are mai mult de 2 neuroni si s-a saturat de raul cel mai mic, basescu, antonescu, iohannis si alti limbrici - nu au niciun impact asupra prietenilor, familiei - ci doar isi dau like-uri unul altuia pe Facebook, ceea ce inseamna fix-pix.
    • +1 (3 voturi)    
      Gradele minciunii (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 9:16)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui HP

      un banc vechi spune ca exista minciuni, minciuni sfruntate si statistici;

      avem o traditie solida a statisticilor mincinoase in Romania inca din epoca Ceausescu iar de cand am intrat in UE si trebuie sa raportam diversi indicatori am devenit artisti in falsificarea statisticilor;

      cf. recensamantului din 2011 avem 20 mil. populatie stabila (in tara) din care vreo 16 mil. cu drept de vot; pe listele BEC apar totusi aceleasi 18 mil. din anii '90;

      tot cf. recensamantului am avea doar 385.000 persoane plecate temporar din tara; probabil pe bune sunt vreo 2 milioane;

      la alegerile prezidentiale voteaza de obicei 10-11 mil. din cele vreo 14 mil. cati am mai ramas de fapt in tara; asta ar inseamna cam 80% prezenta ceea ce ar fi enorm; si daca am ignora milioanele plecate, la 16. mil tot ar insemna o prezenta la vot de 70%;

      in concluzie eu cred ca lucrurile stau cam asa: avem vreo 3 mil. de romani plecati din care tehnic n-ar putea vota mai mult de 10%; avem vreo 2 mil. care n-au iesit la vot nici in 1990, sunt persoane cu insertie sociala redusa care exista in orice tara si pe care nimeni niciodata nu-i va putea scoate la vot; avem 10-11 mil. care oricum voteaza, au iesit intotdeauna, la toate alegerile prezidentiale; si in total suntem 16 milioane;

      deci cati ar fi "nehotaratii" si "intelectualii care nu ies la vot"?

      mie mi se pare ca toti "analistii" nostri se concentreaza pe false probleme si in mod suspect nu se ocupa nimeni de ecartul ala fictiv dintre cele 18 mil. de pe listele BEC si cele 16 mil. ale INS; de altfel si institutele de sondaje cad pe rezultate cand e vorba de optiunile de vot dar niciodata pe prezenta.
  • +18 (18 voturi)    
    Vot in Canada = vot în România ? (Vineri, 14 noiembrie 2014, 23:13)

    VictorNimirceag [anonim]

    Duminică fiul meu va parcurge 1000 km pentru a vota. Aceasta îl costă timp și mulți bani. Este de 8 ani în Canada, nu are intenția să revină în țară, totuși nu-i este indiferent încotro o apucă Romania!
    Dacă tu nu sacrifici 30 minute din ziua ta de duminică, pentru a merge să votezi, sau dacă -și mai rău- vei vota cu mincinosul și plagiatorul, atunci iți meriți "viitorul" pe care ți-l pregătești.
    Fii responsabil, mergi la vot și votează Iohannis!
    Un pensionar.
    • +7 (9 voturi)    
      La vot!! (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 3:33)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui VictorNimirceag

      Impresionant..Fiul dvs nu e singurul. Sa speram ca vom fi cit mai multi. Felicitari ptr mesajul ptr cei din tara. Diaspora ar putea face o mare diferenta (Plagy nu ia mai mult de 10-15% in dispora) daca ar avea mai multe sectii. Deci de voi depinde, romanii din tara.
    • -2 (2 voturi)    
      spune-i sa stea acasa! (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 15:23)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui VictorNimirceag

      eu votez johannis,am sustinut pe johannis pe facebook,dar iti spun din respect pt banii si viata lui: sa atea acasa! la mine in oras - moldova! sunt mii de muritori de foame care stiu un singur nume PONTA!sunt tigani cu sutele: PONTA! e dezastru! prostime la greu. votul fiului tau nu va schimba nimic. nici 1 mie de voturi,nici macar 10 mii! e nevoie de el putin 1 milin ca sa conteze!! combinatia funesta lideri corupti popor de vanzare ne termina. probabil singura sansa a romaniei este o temporara ocupatie militara ruseasca cu tot ce inseamna asta,urmata de invazia trupelor nato. tara asta s-a scufundat prea mult in rahat!
  • +14 (16 voturi)    
    Romania impotriva mafiei (Vineri, 14 noiembrie 2014, 23:15)

    Trojan.H [utilizator]

    Sunt un basist care a votat Monica Macovei si duminica voteaza cu Klaus.
    Ponta si ciracii au pus la cale un furt de proportii cosmice, dar presedinte va fi Klaus.
    • -1 (5 voturi)    
      :) (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 9:55)

      Zamolx11 [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      nu mai sunt basist de multi ani, dar am votat cu Monica Macovei in primul tur. asta nu inseamna ca Macovei imi dicteaza mie pe cine sa votez in turul doi !!! eu nu pot uita ca oamenii din spatele neamtului sunt aceeasi care au divizat tara timp de 5 ani : bugetari grasi contra privati slabi, profesori contra inculti, etc. Roberta Anastase numara din 2 in 2 parlamentarii din sala la legea pensiilor, Videanu mai are datorii si acum la stat pt marmura scoasa din Caras-Severin. Andreea Paul Vass zicea ca in Romania nu exista femei care lucreaza de noapte, etc. daca asta-i dreapta in Romania, mai bine stau acasa !!!
      • 0 (0 voturi)    
        exact (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 16:25)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui Zamolx11

        aceleasi motive le-am auzit ca justificare de la multi care imi spuneau ca NU merg la vot duminica. pana la urma dreapta suporta consecinta pt anii in care a gubernat prost. anii au trecut si acum sunt ca niste cocori batrani intr-o balta fara peste. in alta nu pot zbura.
  • +12 (14 voturi)    
    Uite ce mi-a povestit un prieten (Vineri, 14 noiembrie 2014, 23:28)

    moka [utilizator]

    Si m- am prapadit de ras pentru ingeniozitatea lui.
    Cica i-a spus lui bunica-sa: mamaie da-mi buletinu ca trebuie sa ma duc la posta ca ai castigat 100 de ron. Si cica-i mai duce buletinu' Luni impreuna cu 100 de roni
    :))
  • +9 (9 voturi)    
    Votul dublu (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 1:01)

    cowgirl [utilizator]

    Dragi Romani si compatrioti
    nu voi intelege cum este posibil sa nu se poata resolva problema a votului multiplu.
    Un simplu software creat de un programator care poate folosi baza de date dela MAI, unde toti Romanii cu drept de vot sunt listati cu datele personale, ar rezolva aceasta dilema veche si inutila.
    Si in Texas unde locuiesc, atunci cand votez nici nu te intreaba daca ai mai votat. Dar, daca votezi a doua aoara, te prinde imediat cu hotia si ai incurcat-o rau. Cum te prinde, simplu doar cu Social Secyrity #.
    Un operator baga acest numar in computer si imediat te-a prins cu hotia si intru direct in jail.
    Si in Romania ar trebui pe baza CNP sa te prinda imediat. Doar un simplu numar si te-a prins cu hotia.
    • +9 (9 voturi)    
      Normal ca se poate, ce sa-ti spun, (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 4:29)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui cowgirl

      crezi ca noi nu stim? NU SE VREA!
    • +1 (1 vot)    
      daca ar fi asa simplu.... (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 16:15)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui cowgirl

      ca sa faci un asemenea sistem iti trebuie urmatoarele:
      - terminale (laptop, computer, poate sa fie si o tableta nenorocita) minimum cate sectii de votare sunt
      - internet la toate sectiile de votare
      - solutie centralizata care sa reziste la numarul de solicitari de validare (servere, internet, stocare, bla bla bla)
      - vreo doua luni in care sa se faca livrarea si sa se incheie toate contractele cu terti
      - o firma care sa castige licitatia asta si sa o implementeze.
      in total vreo cateva milioane bune de eur.
      Acuma imaginati-va cam cat de mare ar fi scandalul daca sa ziceam ca ar castiga asesoft?

      Insa un asemenea sistem, in afara opozitiei guvernantilor (ca nu fura numai unii), nu ar avea decat scopul sa mai aruncam niste bani pe fereastra. Daca vor toti din diaspora sa voteze tot nu vor putea, or sa se uite strainii tot ca la vite la noi.
      Votul electronic/prin corespondenta e alta mancare de peste, abia asta ar fi o solutie. Cum te lasa anaf sa depui declaratiile de acasa nu inteleg de ce nu ar putea unul din US sa nu bata 600 de mile pana la o sectie de votare si sa bage frumos votul de acasa din fata calculatorului, mai ales ca ar implica un cost mult mai mic decat al benzinei...
      Da dupa aia nu se mai poate fura ca in codru, ori cui ii convine asa ceva in tara asta de hoti?
  • +5 (5 voturi)    
    noroc (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 2:05)

    Kentt [utilizator]

    nu poţi avea noroc " a la long"
    norocul românilor s-a epuizat.
    gata
    a sosit vremea NE-NOROCULUI
    asta e
    trebuie să şi plătim
  • +3 (3 voturi)    
    PS (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 2:09)

    Kentt [utilizator]

    vii cu morţii
    şi
    morţii cu vii

    ăsta e adevărul la propriu şi la figurat al votării
    • +1 (1 vot)    
      mai erau niste i (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 17:19)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui Kentt

      cred ca ai vrut sa zici viii cu mortii si mortii cu viii
      pacat de diacritice :)
  • +2 (10 voturi)    
    5. (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 2:43)

    Mazeta [utilizator]

    Bazaconii. Nu contează nici votanții din diaspora, nici alegătorii maghiari, nici listele suplimentare și nici simpatizanții lui Udrea & Macovei. Sunt cantități neglijabile, firimituri.

    Marea luptă se dă pe cei 7,4 mil. votanți anti-băsism din 2012. De aceea a fost și sceneta de vineri cu filmulețele: Băsescu a ieșit să reamintească oamenilor că dușmanul lui este Ponta. El trebuie ales.
    • +4 (6 voturi)    
      mazeto (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 9:46)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      voi folositi armetica plagiatorului si'a inginerului de poduri si sosele, cu noua ani de facultate, la seral.

      au fost 7.4mil. de votanti, la referendum.
      din astia, numai putin peste 5 au votat jos basescu.
      armetica pesedizda amesteca si pe cei ce'au votat NU, adica vreo doua mil de votanti, ca votur anti basescu.
      NU a insemnat nu demiterii, nu, nu basescu.
      falsificatori si mincinosi.

      sper ca la alegerile de maine, multi dintre cei ce au votat DA, pentru demitere, sa'si fi da seama ca au fost inselati, si sa voteze DA, sa plece ponta, DA pentru schimbare, DA iohanis.

      nu mai suntem in 46, nu mai votam dr. groza, nicl dr. tonta, chiar daca metodele de mobilizare, in rosu, sunt aceleasi.
      atunci se dadeau pufoaice sovietice, acum se dau geci matlasate si imblanite, rosii.
      metoda e aceiasi. ademeneli si amenintari.
      asta e munca de lamurire dupa metodele din tineretile revolutionare ale lui ilici kaghebescu.
      • -2 (2 voturi)    
        referendum 2002, rezultate finale (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 11:15)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Dintre aceștia, 7.403.836 (87,52%) persoane au votat "Da", 943.375 (11,15%) au votat "Nu", iar 111.842 (1,32%) au fost voturi nule.
        • -1 (1 vot)    
          sursa (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 15:09)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          analele psd. :))
          • +1 (1 vot)    
            cam are dreptate (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 17:22)

            sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            chiar au fost 7.4 milioane de voturi (numarate) pentru demitere; au votat vreo 8 milioane si.
            Dar de la voturi numarate pana la votanti e o diferenta maaaare. Daca ponta ia 5 milioane de voturi e mare lucru.
          • +1 (1 vot)    
            Las-o! Nici in ceasul al 12-lea nu (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 17:29)

            dbdb [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            intelegeti cat de mult a gresit si Basescu!
    • +2 (4 voturi)    
      Sfantul Graal uslamist (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 10:01)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Mazeto, eu pot fi de acord ca "anti-basismul" a fost cea mai eficienta manevra propagandistica psd-ista de la "nu ne vindem tara" incoace;

      a fost un mare succes de etapa, dar nu unul sustenabil; nu cred ca esti atat de naiv sa-ti inchipui ca ati crescut peste noapte de la cele 5 milioane traditionale la fix 7.4 mil;

      in legatura cu cele 2.4 mil suplimentare eu iti propun 3 teme de reflectie:

      1. cate din cele 7.4 voturi manglite in 2012 nu mai pot fi "reeditate" maine, cu toti observatorii pe capul vostru?

      2. cati fosti "uslamisti" ardeleni nu vor rezista sentimentului de patriotism local?

      3. cati dintre nevroticii lui DD, Vadim &co. si cate din mamaitele lui Tariceanu nu au inteles clar ca junele Ponta ar fi urmasul direct al lui Burebista si al lui I.C. Bratianu simultan?
    • 0 (0 voturi)    
      aferim (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 17:19)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Hai sa vedem acuma cati sunt de fapt aia 7.4 milioane :)
  • +2 (2 voturi)    
    Democratie! (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 5:50)

    hotnewsfil [utilizator]

    Extras din 'eScoala.ro' :
    Motto:
    "Odata cu Revolutia Franceza democratia a incetat sa mai fie doar un cuvant literar si a devenit parte a vocabularului politic." Ernest Weekley
    'Democratia este o forma de organizare si conducere politica a societatii prin consultarea cetatenilor, tinand cont de vointa acestora, de interesele si aspiratiile de progres ale tarii. Este guvernarea de catre popor, puterea suprema revenind poporului si fiind exercitata direct de el sau de catre reprezentantii alesi conform unui sistem electoral liber.
    Ca forma de organizare si conducere politica a societatii, democratia presupune doua parti: conducatori si condusi (guvernanti si guvernati), prin consens intre cele doua parti. Detinatorii puterii politice, indiferent care ar fi apartenenta lor de grup social, trebuie sa reprezinte vointa majoritatii poporului'.
    In toate tarile in care functioneaza democratia sau este in curs de aplicare, este predominanta 'democratia reprezentativa'. Pentru reziovarea unor probleme extrem de importante, exista posibilitatea implicarii directe a intregului popor, prin referendumuri - o democratie reprezentativa.
    • +4 (4 voturi)    
      Democratie! CONTINUARE! (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 6:37)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      La noi, politicienii afirma ca functioneaza democratia reprezentativa, ca ei sunt alesi de popor ca sa guverneze tara, la centru si in teritoriu.
      In realitate, noi avem 'la lucru', o democratie 'discretionara' :
      "Reprezentantii" ii cumpara pe alegatori cu doi litri de ulei, cu cizme de cauciuc, cu promisiunea ca ii vor pune in posturi aducatoare de putere si de imbogatire rapida, ca li se vor mari salariile si pensiile, ca se va asigura functionarea statului de drept, ca se vor face legi drepte, ca va fi o prosperitate generalizata, ca se vor construi scoli, spitate, infrastructura, toate promisiunile fiind fara acoperire
      De fapt, in campania electorala, majoritatea candidatilor sunt niste monumente ale minciunii.
      Pe cel mai inalt piedestal (virtual) se afla inscriptia 'Mitomanul'
      Mincinosii profita de saracia, de incultura politica cvasi totala a celei mai mari parti a populatiei, aceasta fiind convinsa ca cel pe care il vor alege sa ii guverneze va fi un Mesia care le va da de toate, din mila lui, discretionar, le va da 'de la el'. Stau in fata lui cu mana intinsa, dupa ce l-au ales; ei sunt acea parte a poporului ce se defineste ca 'milogii'.
      Ajunsi astfel la guvernare (la putere!), politicienii instaleaza 'democratia discretionara'.
      Politicienii ce isi zic 'socialisti' speculeaza magistral aceasta 'mentalitate politica' a poporului milog.
      Milogi sunt peste 50% din populatie. Aceasta situatie explica de ce acesti falsi socialisti de la noi sunt cam tot timpul la putere, fiindca sunt iubiti de milogi, ei - socialistii fiind 'ultima speranta'.
      Milogii n-au nevoie de democratie 'ca la carte', nici n-o inteleg. Ei au nevoie de painea zilnica pe care s-o puna pe masa copiiilor..Pe ei nu-i intereseaza viitorul tarii, sunt arsi de grijile lor prezente, nu-i intereseaza statul de drept, politica internationala, suveranitatea efectiva a tarii, infrastuctura nationala, etc.
      In acest fel s-a ajuns sa functioneze 'DEMOCRAIA DISCRETIONARA - mana cereasca pentru politicieni
      • -1 (3 voturi)    
        da (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 10:01)

        Zamolx11 [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

        iar dreapta isi obtine voturile cu bau-bau: "daca vine Ponta, ne vinde tara la rusi, la chinezi, etc". "vin comunistii" si alte ... din astea . :)
        zi-le pe toate! nu doar socialistii speculeaza incultura politica. si nu doar ei candideaza exclusiv pt acces la ciolan !!! TOTI !!!
    • +2 (2 voturi)    
      Rectificare! (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 10:44)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Pe ultimul rand, in loc de 'democratie reprezentativa', se scrie 'democratie participativa'.
  • +3 (3 voturi)    
    Democratie! CONTINUARE! (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 6:34)

    hotnewsfil [utilizator]

    La noi, politicienii afirma ca functioneaza democratia reprezentativa, ca ei sunt alesi de popor ca sa guverneze tara, la centru si in teritoriu.
    In realitate, noi avem 'la lucru', o democratie 'discretionara' :
    "Reprezentantii" ii cumpara pe alegatori cu doi litri de ulei, cu cizme de cauciuc, cu promisiunea ca ii vor pune in posturi aducatoare de putere si de imbogatire rapida, ca li se vor mari salariile si pensiile, ca se va asigura functionarea statului de drept, ca se vor face legi drepte, ca va fi o prosperitate generalizata, ca se vor construi scoli, spitate, infrastructura, toate promisiunile fiind fara acoperire
    De fapt, in campania electorala, majoritatea candidatilor sunt niste monumente ale minciunii.
    Pe cel mai inalt piedestal (virtual) se afla inscriptia 'Mitomanul'
    Mincinosii profita de saracia, de incultura politica cvasi totala a celei mai mari parti a populatiei, aceasta fiind convinsa ca cel pe care il vor alege sa ii guverneze va fi un Mesia care le va da de toate, din mila lui, discretionar, le va da 'de la el'. Stau in fata lui cu mana intinsa, dupa ce l-au ales; ei sunt acea parte a poporului ce se defineste ca 'milogii'.
    Ajunsi astfel la guvernare (la putere!), politicienii instaleaza 'democratia discretionara'.
    Politicienii ce isi zic 'socialisti' speculeaza magistral aceasta 'mentalitate politica' a poporului milog.
    Milogi sunt peste 50% din populatie. Aceasta situatie explica de ce acesti falsi socialisti de la noi sunt cam tot timpul la putere, fiindca sunt iubiti de milogi, ei - socialistii fiind 'ultima speranta'.
    Milogii n-au nevoie de democratie 'ca la carte', nici n-o inteleg. Ei au nevoie de painea zilnica pe care s-o puna pe masa copiiilor..Pe ei nu-i intereseaza viitorul tarii, sunt arsi de grijile lor prezente, nu-i intereseaza statul de drept, politica internationala, suveranitatea efectiva a tarii, infrastuctura nationala, etc.
    In acest fel s-a ajuns sa functioneze 'DEMOCRAIA DISCRETIONARA - mana cereasca pentru politicieni
  • +2 (6 voturi)    
    „Drapta dă Bucale” și nația (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 7:34)

    Omics [utilizator]

    Ardealul și „drapta dă Bucale” nu vor să se întâlnească, să susțină aceeași cauză. „Elita nației de Bucale” nu înseamnă nimic, iar, încet, încet Ardealul va renunța la „liderii naționali”. Iohannis e un pas.
  • 0 (2 voturi)    
    ha ha ha (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 8:32)

    Zamolx11 [utilizator]

    "Important va fi si mesajul cultelor, reformat si romano-catolic."
    Deci celelalte culte pot transmite mesaje enoriasilor. Urasc ipocrizia. Imi sunt antipatici popii nostri ca fac politica in biserici, dar nici voi nu aveti coloana vertebrala. Si daca "mesajul cultelor" va fi pro Ponta, ca poate le face si lor 1000 de biserici? Ii injurati si pe ei???
    NU AVETI PRINCIPII !!! RUSINE !!! daca asa gandeste si Johannis, mai bine nu ma duc la vot, ca nu-i nici o diferenta intre el si tontul de Ponta...
  • +2 (4 voturi)    
    O regiune din Romania, la polul saraciei din UE (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 9:13)

    Plagarus [utilizator]

    Micii, faina, uleiul si.......VOTUL !
    Romania, cu o rata a saraciei de 41,7 si o IEducatie Abramburita, are multe de recuperat la nivelul social
    Milioane de compatrioti ai nostri locuiesc in conditii inadmisibile, mananca prost si insuficient, nu dispun de mijloacele unei ingrijiri medicale adecvate etc.
    Apoi, exista un alt concept, cel al "marii saracii", in care toti acesti parametri apar intr-o forma agravata. Acest fapt, al unei saracii-record, este un scandal si este uimitor ca atat de putini si de putin vizibili sunt aceia ce se preocupa cu adevarat de saracia din Romania si de posibilitatea de-a remedia un astfel de flagel national
    Circa 3 milioane de romani se stie ca traiesc in tarile Uniunii Europene, dintre care mai putin de un milion in Spania si ceva mai mult de un milion in Italia. A
  • -1 (3 voturi)    
    Eu am completat declaratia in 30 de secunde (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 10:09)

    ColonelTurcescu [utilizator]

    Daca iti stii datele si sti sa scrii nu o se fac cozi in spatele tau. Cam 7 oameni pe minut pot sa voteze, din pacate nu pe secunda, ca in 2009.
    • 0 (4 voturi)    
      unde-i Baconschi? (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 11:27)

      Zamolx11 [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

      sa le stampileze el buletinele, de azi, sa nu se creeze imbulzeala in ambasade?? asa de mult urasc ipocrizia "dreptei". daca psd-ul fura, avem si noi dreptul !!! daca noi nu putem fura (nu avem ambasadori sau ministrul de interne) "ceilalti de ce fura?"
      -am votat cu monica macovei in turul 1, dar nu am uitat isteria ei din 2012 "lovitura de stat parlamentara". pacat ca nu se isteriza si cand Base a refuzat in 2009 numirea unui prim-ministru propus de 62% din parlament (surpriza, tot Johannis). Aia nu era o terfelire flagranta a democratiei???
      URASC IPOCRIZIA !!!
      cand mai aveti nevoie de votul meu (2016, 2019, etc) evitati ipocrizia si dublele standarde, ca sunt alergic la ele.
    • 0 (0 voturi)    
      colonele (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 17:17)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

      cineva minte.
      cica ar fi votat oleaca mai multi decat in 09.
      iar dr. tonta cic'ar fi fost acelasi numar de sectii.
      si ar fi fost chiar mai putine cabine si stampile...
      cum drac iese armetica ?!
      pai daca au votat mai multi si nu s'a fraudat, inseamna ca cineva a mintit atunci, sau minte acum.
    • 0 (0 voturi)    
      de ce vorbiti prostii (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 17:24)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

      Anul asta la paris au votat mai multi decat in 2009.
      Astia la cate secunde or fi votat?
      Propaganda pesedista de doi bani.
  • +2 (4 voturi)    
    alt articol de umplutura (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 10:21)

    xanti [utilizator]

    Toti jurnalistii de dreapta se dau echidistanti numai aia de stanga sunt vadit pro dreapta indiferent cine face parte din ea.
    Faceti analize peste analize in timp ce ceilalti injura la greu dreapta politica,nu o fi moral dar e eficient.
    Va mai mirati ca o sa castige Ponta,in timp ce antena 3,realitatea, injurau la greu dreapta ,se gasesc unii din presa cum e domnul Tapalaga si altii de pe la B1 care il injurau pe Basescu timp de luni de zile ,poate imi spun acesti domni acum in ceasul al 12 lea ce au realizat cu asta.
    • +1 (1 vot)    
      Pontiac, (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 22:13)

      cinema [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ai dreptate, frate, însă ideea e că domnii Tapalagă şi ceilalţi au opinii pe care le servesc unui public educat, pe când mizerabilii de la Varanul TV şi Ghiţă TV n-au decât un principiu : pierde mogulul, pierd şi eu, că tot n-am calităţi de jurnalist.
      Mergem la vot pentru omul care a zis: decât să fiu mârlan, mai bine pierd alegerile. Bravo lui!
  • +2 (4 voturi)    
    vot pentru progres (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 11:13)

    Sebestyen [utilizator]

    Sper ca si maghiarii sa voteze pentru progresul Romaniei in cadru european. Eu unul da. Votez Klaus Iohannis.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...


Ultimele articole din Actualitate | Opinii

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi